Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Zwarte Piet

Afbeelding

(Uit “Zonneland”, weekblad voor de jeugd, 1957)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

En wat brengt Sinterklaas uit Spanje de Amsterdammers? De Spaanse griep soms ?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
ma nov 16, 2020 12:24 am
En wat brengt Sinterklaas uit Spanje de Amsterdammers? De Spaanse griep soms ?
Staat daar nou een zwarte piet die een vrije dag heeft op die foto?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Zoals ik al eerder stelde: door de inclusiviteit worden negers uitgesloten van het Zwarte Piet spelen.

Afbeelding
Weer verwijdert Facebook foto van donkere Leonardo uit Ommen, ditmaal als roetveegpiet

Facebook heeft opnieuw een foto van Leonardo van Lenthe uit Ommen met een pietenpak aan verwijderd. In september is een foto van de 29-jarige donkere man als Piet, maar dan zonder schmink, door Facebook offline gehaald. Deze week is een foto van hem met roetvegen op zijn gezicht verwijderd. ,,Ik voel mij weer gekwetst.”

Leonardo is geboren in Brazilië, maar opgegroeid in Dalfsen. Als kleine jongen vond hij het sinterklaasfeest al fantastisch. De laatste jaren speelde hij steevast Zwarte Piet voor sinterklaasvereniging ‘Het Grote Boek van Sinterklaas’. Dit jaar schminkt hij alleen wat ‘roetvegen’ op zijn gezicht. ,,Je merkt dat veel mensen, helemaal bij grote bedrijven, alleen nog roetveegpieten willen”, vertelt hij.

Haatdragend gebruik

De sinterklaasvereniging plaatst donderdag een promofilmpje voor alle activiteiten met Leonardo als roetveegpiet, een andere Piet met wat roetvegen op zijn gezicht en een Sinterklaas op Facebook. Een dag later is het bericht offline gehaald omdat het bericht ‘in strijd is met de richtlijnen rond haatdragend gebruik.’ Het internationale sociale medium verwijdert ‘om racisme een halt toe te roepen’ alles wat met Zwarte Piet te maken heeft. Roetveegpieten zijn wel toegestaan.

,,Het is belachelijk. Dit lijkt mij echt niet in te gaan tegen de richtlijnen van Facebook. We proberen rekening te houden met mensen die Zwarte Piet niet vinden kunnen en dan blijkt het weer niet goed te zijn”, zegt Leonardo.
Geen pruik

Hij erkent ook dat het wel lastig is om te zien of hij nu een Zwarte Piet of een roetveegpiet is vanwege zijn huidskleur en lichtinval op de foto, maar vindt dat Facebook dan niet zomaar zijn foto kan verwijderen. ,,Ik kan daar niks aan doen. Ik voel mij weer gekwetst. Ik heb alleen wat roetvegen opgedaan en heb zelfs geen pruik op.”
https://www.tubantia.nl/twenterand/weer ... ~a808f122/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

“Draagvlak voor Zwarte Piet verdwijnt!”

Geplaatst op 16 november 2020

Afbeelding

Het was de afgelopen week een heel gepuzzel voor onze actiegroep wáár en wanneer we in vol ornaat, zonder het risico te lopen op ons gezicht getrapt te worden door een of andere nazaat van een Ashanti-slavenhandelaar, zouden kunnen verschijnen. Na de onterechte arrestaties van onze Zwarte Pietjes vorig jaar in Apeldoorn, waar we overigens allemaal een seponering voor hebben gekregen net een week voordat we aankondigden te gaan demonstreren voor de Ayup Sultan moskee, zijn we natuurlijk wel op onze hoede, want het gevaar loert overal!

Dit jaar worden alle restricties richting Zwarte Piet weggeschreven onder de noemer ‘coronamaatregelen’, maar er was een ‘leuk’ alternatief voor bedacht: een film, waarin de burgemeesters een prominente rol zouden spelen! Natuurlijk stonden die met de grootste ego’s vooraan en kregen de dringende opdracht de verblijfplaats van de Sint strikt geheim te houden! Hij kon overal aankomen, dat maakte het erg spannend!! Maar, beloofde de NTR: “Er zou zo nu en dan met de Sint, zijn vele Hulp Sinterklazen, maar ook met de burgemeestertjes via een videoverbinding kunnen worden gecommuniceerd!” En de tekeningen voor de Sint? Die konden worden ingeleverd bij de burries, die ze dan meteen konden censureren op het inmiddels VERBOTEN fantasiefiguurtje zonder BSN-nummer!

Intussen werden in de bibliotheken – om de subsidie veilig te stellen – overal in het land haastig alle Sinterklaasboeken waar de traditionele Zwarte Pietjes in voorkwamen, ritueel verbrand! Ziezo, weer een stuk geschiedenis uitgewist!

Met enig ongemak hadden we ons toch maar weer in onze pakjes gehesen en flink zwart geschminkt gingen we op pad. Hoe zou de gemiddelde Nederlander naar onze gezellige groep kijken? In de media werd al beweerd dat het draagvlak voor Zwarte Piet van 89% gezakt was naar 55% en dat in korte tijd! “Niet omdat men er expliciet tegen was, maar om van het ‘gedram’ af te zijn!” Én: “De mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd in deze moeilijke tijden!” Nou, het werd dus Zwalk, een virtueel plaatsje waar we erg benieuwd naar waren en waar we op aanwijzingen van de Hoofdpiet om 13.00 uur zouden verzamelen. Halverwege werd er nog even een korte stop ingelast voor een coffee-to-go bij het tankstation. Er heerste een grafstemming, iedereen stond op 1.50 m afstand met een mondbakkes op, maar Zwarte Piet niet, en die joelde ook nog vrolijk “Ola! We zijn er weer hoor!” Hier en daar ging aarzelend een duimpje omhoog of er werd wat gegniffeld vanachter de stoflap, maar de kassamevrouw was duidelijk not amused. “Ik zal het deze keer door de vingers zien, maar de volgende keer wel een mondkapje op!”

Op de parkeerplaats, waar we op een bankje onze koffie dronken, klonk er een getoeter van jewelstee, werd er gezwaaid en gingen er duimen omhoog, allemaal vrolijke gezichten! Er stopte een busje en de bestuurder stapte uit: “Gelukkig échte Zwarte Pieten!! Zoals het hoort!!” Zijn vrouw begon foto’s te maken: “Wat gewéldig dit!!” De man wilde met ons een selfie maken, maar toen we begonnen over de 1.50 m afstand (je wist maar nooit of de kassamevrouw KOZP al had geïnformeerd) kwam alle frustratie eruit. “Hou toch op zeg, ik word hier wel zo verschrikkelijk strontziek van!” Nog even controleren of de foto goed gelukt was en op naar het feestje!!

Aangekomen op de plaats van bestemming gingen onze verkenners nog even op pad om de sfeer te peilen. Het was de bedoeling dat we ‘even’ een filmpje zouden maken bij het haventje met de Sint en de Zwarte Pieten, maar waar was dat haventje en hoe konden we daar, onopvallend, dicht in de buurt komen? Er was intussen al drie keer een politiewagen voorbij gereden (toevallig??) toen we op de parkeerplaats bij de voetbalvelden stonden te wachten, dus we bleven voor alle zekerheid maar in de auto zitten, hoewel we een enorme behoefte hadden aan wat frisse lucht, want bij een temperatuur van 17 graden en volop zon was het uitzonderlijk warm voor de 14e november! Die vier lagen onder het pietenpak en die thermomaillot zaten ons nu toch behoorlijk in de weg! Toen de verkenners terug waren, en de groep compleet, waagden we het onze schuilplaats te verlaten. We konden ook niet anders, want de Sint moest nog worden aangekleed! Vanachter de klep van de kofferbak probeerden we de verkleedpartij aan het zicht te onttrekken, maar vanaf de dijk konden de fietsers meegenieten van dit komische schouwspel: de jurk die achterstevoren zat en de mijter die na veel getrek en geduw eindelijk op zijn plaats bleef zitten. “Hé Sinterklaas!!” en vooral “Zwarte Piet!” De voetballertjes stonden met zijn allen tegen de hekken gedrukt en dus werden de zakken pepernoten snel geopend en het strooigoed in de coronaproof visnetjes geschept. Zo even uitproberen: nou het werkte uitstekend, de kinderhandjes waren snel gevuld!

Onze aanwezigheid in het dorpje was niet onopgemerkt gebleven, ineens kwamen uit alle hoeken de mensen aangelopen. Onze Hoofdpiet raakte in gesprek met een local die in hem de voorman van Pegida meende te hebben ontdekt. “Ik hoor het aan uw stem!” De man wist een sluiproute, zodat we dicht bij de haven én het centrum konden komen, hij wilde ons er wel naartoe loodsen. Het was er prachtig, een mooi pittoresk haventje met boten en vissershuisjes, dus een prima (écht Nederlandse) locatie om onze aanwezigheid met de rest van Nederland te delen via ons YouTube kanaal.

De Sint sprak in zijn vlammende betoog zijn bewondering uit voor het prachtige dorpje en de warme ontvangst. “Ik ben zo blij hier te mogen zijn!” En toen kon de tocht beginnen. De Sint liep voorop en wij volgden op gepaste afstand, maar ook een hele sliert dorpelingen die juichten van plezier, richting de markt. Daar viel ons een warm onthaal te beurt “Wat leuk!! Sinterklaas met de échte Zwarte Pieten!!” Het was er gezellig druk, want het weer was natuurlijk fantastisch en de Zwarte Pietjes deden hun best om alle kindertjes het strooigoed aan te reiken middels de visnetjes met een reikwijdte van 1.50 m, hetgeen soms tot ietwat ongemakkelijke situaties leidde als de route ineens werd gewijzigd en de fietsers het visnetje amper konden ontwijken.

Het was een ouderwets gezellige Sinterklaas intocht zoals het hoort!! En dat tegen alle verwachtingen in. Zo veel blije gezichten de vrolijkheid spatte er gewoon vanaf! Ouders met hun kinderen wilden op de foto met de Sint en ook een oma die aan een van de Zwarte Pietjes vroeg om samen met haar kleindochter (4 maanden) op de foto te gaan. “Dan heeft ze nog een herinnering aan het leuke Sinterklaasfeest met Zwarte Piet zoals we dat ooit vierden, want ik ben bang dat het snel afgelopen is!” De verkenners raakten hier en daar aan de praat en peilden de publieke opinie, die niet mals was richting de overheid. “We hebben hier onderhand niks meer te vertellen en moeten steeds meer van onze cultuur en onze vrijheden inleveren voor een jammerende minderheid die er nog voor betaald krijgt ook. Als het ze hier niet zint, laat ze dan gauw opsodemieteren naar Ghana!! Maar geweldig wat jullie doen!! Zwarte Piet hoort bij Nederland!

We kunnen met trots terugkijken op een geslaagde dag, we werden uitgezwaaid door de dorpelingen, die hoopten ons volgend jaar weer terug te zien. Ja, aan ons zal het niet liggen! Er gaan echter wel geruchten – verspreid door de staatsomroep – dat Sinterklaas corona zou hebben. De laatste paar uren waren er alleen nog maar Hulp Sinten te zien, dus er wordt vermoedelijk aan een scenario gewerkt waarin de Sint het loodje legt en vervangen wordt door een Zwarte Sint en Witte Pieten! Gelukkig hebben wij de beelden: Hij is niet dood, hij leeft!!!!

Door: “Helena”

https://ejbron.wordpress.com/2020/11/16 ... verdwijnt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “NL weer van ons”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Venlo volgehangen met posters Zwarte Piet
In Venlo zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag posters met een afbeelding van Zwarte Piet opgehangen. Het is niet bekend wie dat heeft gedaan.

Vermoedelijk heeft de actie te maken met een demonstratie van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) die zaterdag plaats vindt in de stad.

Grijze Piet
KOZP voert actie tegen de Grijze Piet, een lichtere variant op Zwarte Piet, die in Venlo is bedacht. Volgens Kick Out Zwarte Piet is ook een Grijze Piet niet acceptabel en mogen er alleen roetveegpieten zijn.

Voorstanders van Zwarte Piet demonstreerden zaterdagochtend al in Venlo. Ongeveer vijftien actievoeders stonden om 11:00 uur op het Flujasplein. De actie verliep heel rustig, zegt een L1-verslaggever ter plaatse.

Extreem rechts tegengeluid
Ook de rechts-extremistische organisatie Nederlandse Volks-Unie (NVU) heeft haar leden opgeroepen om naar Venlo te gaan. "We laten onze leden altijd weten waar Kick Out Zwarte Piet demonstreert en dan is het aan de leden zelf of ze er naartoe willen gaan om een tegengeluid te laten horen", zei NVU-leider Constant Kusters vrijdag tegen L1.

Geheim
De tweede demonstratie vindt zaterdagmiddag om 14:00 uur plaats op het Museumplein (Keulsepoort). De gemeente heeft de demonstraties uit elkaar gehaald om te voorkomen dat er ongeregeldheden ontstaan zoals afgelopen weekend in Maastricht.
https://www.1limburg.nl/venlo-volgehang ... warte-piet
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Morgen was er ook een KOZP feestje, alleen gaat die niet door. :cry: Zo zielig!!!!

Afbeelding
De twee groeperingen, die zondag zo'n 500 deelnemers verwachtten, willen naar eigen zeggen niet tegenover een muur van haat staan. ,,De politie heeft ondanks bezwaren van KOZP besloten om een tegendemonstratie van de rechts-extremistische groepering Pegida toe te staan, pal naast de plek die aan KOZP is toegewezen op het Stadhuisplein”, zo stellen beide partijen.

Hiermee is het volgens de actiegroepen onmogelijk om hun boodschap over te brengen. ,,Omdat de Sinterklaasintocht vanwege het coronavirus niet doorgaat, zou dit betekenen dat vreedzame demonstranten opgesloten in een demonstratievak op een en hetzelfde plein tegenover rechts-extremisten zouden komen te staan", lichten ze toe. ,,Dat terwijl er verder geen publiek is om onze boodschap aan te richten.”

Mediaspektakel
KOZP zegt geen deel te willen nemen aan een mediaspektakel en wil dat de aanpak van de politie en gemeente Eindhoven in de toekomst beter wordt. ,,We roepen de politie en gemeente Eindhoven op om het demonstratierecht van KOZP-demonstranten een volgende keer beter te faciliteren", aldus de actiegroepen. ,,En niet voor de dreiging van rechts-extremisten te buigen.”

De groepering benadrukt niet te demonstreren om het demonstreren. ,,Het is een middel om verandering teweeg te brengen en geen doel op zich.”

Venlo
Zaterdag kregen politie en voorstanders van Zwarte Piet het met elkaar aan de stok tijdens de demonstratie van KOZP in Venlo. Er werden vier demonstranten aangehouden. Twee van hen werden volgens de politie gepakt voor mishandeling, een voor belediging en een voor openlijke geweldpleging. Ook werd de politie met eieren bekogeld.

Tijdens de demonstratie ontstond een grimmige sfeer tussen de naar schatting tweehonderd demonstranten van KOZP en voorstanders van Zwarte Piet in het centrum van de stad. Daarnaast waren er ook enkele honderden tegendemonstranten. De arrestanten behoorden tot deze groep.
Als hullie van pegida komme, dan komme wij niet. :no1:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Tweet Marc Vervuurt (D66-Statenlid Limburg)...

Afbeelding

“Ik moest naar buiten, want ik wilde het met mijn eigen ogen zien. Waarom? Hier spreekt zóveel provocatie uit. Ik begrijp het oprecht niet en ik word er een beetje verdrietig van.”

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Marc Vervuurt)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

,,Dat terwijl er verder geen publiek is om onze boodschap aan te richten.”
Er zou wel publiek zijn. Misschien wel 500 pro-Pieters die toch te overtuigen zijn van het in en in goede van de anti-Pieters. Discussie !!

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

KOZP voelt zich in hun demonstratievrijheid beperkt doordat andersdenkenden ook hun demonstratievrijheid vergund hebben gekregen?

En laten we eerlijk zijn, er is voor KOZP gewoon helemaal niks aan dat ze het winkelend publiek en gezinnen met kleine kinderen niet kunnen intimideren met het opdringen van hun geschreeuw en gedram.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
zo nov 22, 2020 2:24 am
Tweet Marc Vervuurt (D66-Statenlid Limburg)...

“Ik moest naar buiten, want ik wilde het met mijn eigen ogen zien. Waarom? Hier spreekt zóveel provocatie uit. Ik begrijp het oprecht niet en ik word er een beetje verdrietig van.”
Waar gaat het hier om? Een kleine poster met de wens voor een vrolijk Sinterklaasfeest en een afbeelding van Zwartepiet.

Zo is het altijd al geweest. Al vele jaren tot volle vreugde van het Nederlandse volk. ZONDER UITZONDERING!

Tot . . . er een gefrustreerde neger uit Curaçao met een afwijking (hij is homo) en heet Quinsy Gario zich op 1 juli 2011 meldde op het Museumplein omdat hij boos was en waarschijnlijk nog is vanwege het feit dat hij pas op late leeftijd ontdekte dat hij niet als witte man is geboren en daardoor last heeft van een niet meer weg te cijferen minderwaardigheidscomplex. Een andere neger die pas echt op Zwartepiet lijkt heet Jerry K.L. Afriyie, beter berucht onder de naam Akwasi, steunde hem in zijn strijd om erkenning dat het niet eerlijk is, en reden tot boosheid en oproepen tot geweld, dat zij beiden tot de afstammelingen behoren van negerslaven.

Nooit geweten. Dus heren, hartelijk dank voor deze informatie waar ik niet eens mijn billen mee kan afvegen die doorgaans voorzien zijn van donkerbruine poep die qua kleur wel wat wegheeft van de kleur van licht getinte negerslaven. Of waren die destijds alleen maar pikzwart? Waren er ook homo slaven? Vast wel. Ik zal het eens aan Quinsy Gario vragen.

De storm luwde. Maar toen was er de linkse meute die al in de startblokken stond om weer eens ergens tegenaan te schoppen, tegen iets waar iedereen al vele jaren blij en gelukkig mee was. Vooral kinderen. De vreugde van de kinderen deed de ouders gelukkig en tevreden zijn. Wat is er mooier dan een fijn gezellig familiefeest? Ah . . . zal dat het zijn . . . Van al die negers is bekend dat ze maar wat aan rotzooien. Ik heb het over hun seksuele gedrag. Ze neuken alles wat los en vast zit als ze daar de kans toe krijgen. Vandaar dat niet alleen Suriname, Curacao, maar grote delen van Afrika bevolkt zijn met kinderen die niet weten wie hun vader is. Ach, wat is er mooier voor al die linkse onruststokers en haat verspreiders dan het verplicht onderbrengen van dit soort mensen uit Afrika in Europa, als zijnde de oplossing via een multiculturele samenleving die drijft op het wrakhout van een utopie?

Dus . . . een groot zwart minderwaardigheidscomplex, versiert met de mantel der frustraties. Negers als Quinsy Gajes en Akwasi Waardeloos, wentelen zich niet alleen in de put vol met ergernis van vergeten en afgekeurde negerslaven, maar ook vanwege het feit dat een prachtig familiefeest voor veel negers ondenkbaar is door het gebrek aan vaderlijke verantwoordelijkheid.

Deze twee buitenbeentjes van onze beschaving (zij zijn in bezit van een Nederlands paspoort) zijn tot de overtuiging gekomen dat al hun frustraties en hun in de weg zittende minderwaardigheidscomplex, afgereageerd moet worden op mensen die nog nooit eerder aan racisme hadden gedacht - maar nu dus wel.

Door zijn aanblik op de kleine poster met daarop Zwartepiet en de aankondiging van het jaarlijkse kinderfeest - meende ook D66 statenlid Marc Vervuurt in zijn hoedanigheid als D66-man en linkse dwaas, ons en de rest van Nederland de les te moeten lezen over hoe wij ons moeten aanpassen aan die twee doorgedraaide gefrustreerde negers met een niet meer weg te cijferen minderwaardigheidscomplex en hoe wij voortaan om moeten gaan met een door links al voorgekauwd fatsoen, normen en waarden en een lang geleden interessant historisch kapitalistisch winstgevend fenomeen: de slavernij. Gefeliciteerd! Nou en? Mijn oom was een ss-er en mijn vader was lid van de NSB (tot de oorlog uitbrak). Een afgesloten hoofdstuk voor iemand zonder schuldgevoel. :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

En onze pers maakt melding van 'illegale' Sinterklaas optochten.
Zoals deze wegens verboden Zwarte Pieten:

Afbeelding
Illegale intocht Sinterklaas in Breda -
Zaterdagmiddag werden nogal wat regels overtreden tijdens de duidelijk als protesttocht bedoelde intocht van Sinterklaas in de wijk Tuinzigt in Breda. Dat de Pieten allemaal zwart geschminkt waren, is tegen geldende afspraken. En het publiek hield zich bepaald niet aan de anderhalvemetermaatregel.
https://www.bd.nl/brabant/nieuwsoverzic ... %3Famp%3D1

Wat is erger? Overtreden van het Zwarte Pieten gebod of van het Corona verbod?

En ook in Dokkum was een illegaal optreden van de Sint:
Hans van Sinderen
@Johvsinderen
·
7h
Ook in Dokkum deed #Sinterklaas en zijn #Pieten een rondje voor de kinderen... Zo leuk met paard en wagen een rondje door de buurt met #pakjes, #pepernoten en #muziek
Met video: https://twitter.com/Johvsinderen/status ... tijl.nl%2F
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Kick Out Zwarte Piet vraagt winkels versiering weg te halen: ‘Waar bemoeien ze zich mee?’

Actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) stuurt Dordtse winkeliers die hun zaak hebben aangekleed met zwarte pieten een mail met het verzoek om die te verwijderen. Niet iedereen is daarvan gediend. ,,Waar bemoeien ze zich mee?’’

‘U heeft decoraties met zwarte pieten als aankleding in uw winkel. Daar schrokken wij van’, mailt de Dordtse actiegroep aan die winkelier(s). ‘Het Sinterklaasfeest is een traditie waar velen goede herinneringen aan hebben. Maar het is duidelijk hoe erg deze traditie mét zwarte Pieten mensen kwetst. Voor veel mensen levert dit nare ervaringen en ongewenste vergelijkingen op. Wij hopen dat u bij wil dragen aan een inclusief feest voor iedereen en daarom deze decoraties verwijdert uit uw winkel.’

Niet bekend is hoeveel winkeliers zo'n bericht hebben ontvangen. KOZP is niet bereikbaar voor commentaar uit angst voor represailles van mensen die vóór zwarte piet zijn. Op verzoeken om commentaar wordt niet gereageerd. ‘Is het geen tijd dat uw organisatie ook afstand neemt van deze racistische karikatuur?’ aldus de mail.

Achterhaalde vorm
‘We gaan de komende tijd actie voeren tegen het gebruik van zwarte piet tijdens het Dordtse Sinterklaasfeest. Daarbij richten we ons extra op winkels die deze achterhaalde vorm van het feest nog sponsoren. Uiteraard willen we ons alleen richten tegen organisaties die écht achter zwarte piet staan. Mogelijk brengt deze mail u tot nieuwe inzichten om de decoraties in uw etalage te verwijderen of aan te passen.’

Maria Monster kreeg de mail afgelopen weekend. De Dordtse bestiert in Wielwijk De Haarfabriek en hangt daar ieder jaar een paar zwarte pieten aan het plafond in de aanloop naar het heerlijk avondje. ,,Toen ik die aan het ophangen was, vonden alle klanten dat hartstikke leuk. Op eentje na, die vroeg of ik dat nou wel zou doen vanwege alle discussies en om eventueel gezeur voor te zijn.’’

Ze besloot het toch te doen. ,,Niets aan de hand, dacht ik. Ik heb ook niet echt een uitgesproken mening hierover eerlijk gezegd. Ik was hier nooit echt bewust mee bezig, maar toen ik zaterdag aan het werk was liep op straat een vrouw voorbij die haar telefoon heel hoog hield. Het leek wel of ze de zaak aan het filmen was.’’

Kennelijk zijn er mensen die mij bewust opzoeken om te zien wat voor spullen ik in de winkel ophang

Maria Monster
En dat was waarschijnlijk ook zo, want een dag later meldde KOZP zich in haar mailbox. ,,Ik schrok daar eerlijk gezegd nogal van. Kennelijk zijn er mensen die mij bewust opzoeken om te zien wat voor spullen ik in de winkel ophang. Waar bemoeien die mensen zich mee?’’

Zij spreekt van een ‘dreigachtige mail’. ,,Ze gaan er namelijk toch vanuit dat ik de versiering weghaal, maar dat ben ik zeker niet van plan. Die zwarte pieten blijven gewoon hangen tot 5 december, tenzij ik er een bekeuring voor krijg.’’

Aangifte
De politie laat weten dat daar in ieder geval geen sprake van is. ,,En als mevrouw zich bedreigd voelt moet ze daar aangifte van doen’’, aldus een woordvoerder van de politie, die laat weten dat de wijkagent binnenkort langs gaat om de kapster aan te horen.

Aangifte heeft Monster vooralsnog niet gedaan, maar ze heeft het voorval wel gemeld bij de politie. ,,Want ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat ze hier straks voor de deur gaan staan demonstreren. Wat is het volgende? Mogen we straks ook geen kerstboom meer neerzetten?’’

KOZP demonstreerde vorig jaar bij de intocht, waar ook veel mensen opdoken die pro zwarte piet waren. Er was een politiemacht nodig om dat in goede banen te leiden. Dat was afgelopen weekend in Eindhoven ook het geval.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Maarten »

Wat ben ik eigenlijk blij dat ik als kind vroeger van een Sinterklaasfeest heb kunnen genieten zonder al die opoheft en demno's zoals tegenwoordig. Ik ben van bouwjaar 1974 en in die tijd speelde die zwarte piet discussie totaal niet.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Wat is het verschil tussen een sinterklaasoptocht en een demonstratie?
De eerste kunnen via corona verboden worden, de tweeede pas als gevaar voor de orde dreigt.
Een stel roetveegpieten is een sinterklaasoptocht. Maar is een stel roetzwarte Zwarte Pieten over straat lopend nu een demonstratie? Ik zou zeggen van wel want dan worden de anti-Pieten kwaad en boos. En op een sinterklaasoptocht kan je toch niet boos worden? Op een demonostrie wel. Dat vraag om een tegendemonstratie!
Knokken!! De Roetvegers tegen de Echte Zwarten !!
Onze trouwe MSM media berichten plichtsgetrouw:
Politie stopt verboden sinterklaasoptocht van Duindorp naar Laak

Onder het mom van een demonstratie hebben zwarte pieten een kleine optocht in Scheveningen en Duindorp gehouden. Tientallen mensen kwamen bijeen om de dansende zwarte pieten te zien.

Afbeelding

Dansende zwarte pieten trokken vanochtend vanaf de Houtrustweg naar het Tesselseplein in Duindorp. Daar stonden tientallen kinderen, en ouders, om de optocht te verwelkomen. Er hing een vrolijke sfeer en de bezorgpieten, zoals ze zichzelf noemen, deelden cadeautjes uit aan Duindorpse kinderen. ,,Daarvoor hoeven wij geen vergunning aan te vragen”, zo laten zij weten.

De politie heeft echter later wel een einde gemaakt aan de optocht. ,,Om tien uur vanochtend kregen we een melding van een spontane optocht, die niet was aangemeld”, vertelt een woordvoerder van de politie. ,,De stoet was onderweg van Duindorp naar Laak. Onderweg hebben we de optocht ontbonden en men naar huis gestuurd.”

Volgens een woordvoerder van de gemeente was er wel een zwarte pietendemonstratie op de Lange Vijverberg in het centrum van Den Haag aangemeld tussen 14.00 en 17.00 uur, maar die was later geannuleerd. Het is niet bekend of dat dezelfde groep betreft.

Het is niet de eerste keer dat een sinterklaasoptocht wordt georganiseerd onder het mom van een demonstratie. In de Bredase volkswijk Tuinzigt gebeurde dat vorige week ook. De organisatoren willen op die manier de coronamaatregelen omzeilen. De gemeente was onaangenaam verrast door de spontane optocht en gaf aan maatregelen te nemen.
https://www.ad.nl/den-haag/politie-stop ... ~affbccba/

Zal er ooit een moment komen dat groepen negers in een Zwarte Piet costuum het gevang in gaan wegens racisme?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Wat jammer dat deze winkeliers zijn gezwicht. Doe aangifte bij de politie, of laat een paar stevige kerels met wat knuppels s'nachts je winkel bewaken. Wedden dat er genoeg jonge mannen zijn die dat graag en gratis doen.
Winkelier zwicht na dreiging: ’Ook bruine pietjes mochten niet meer’

Afbeelding

Winkeliers in het centrum van Krommenie voelen zich geïntimideerd door de op hun stoep geschilderde leuzen ’Zwarte Piet is racisme’. ,,Dit is het laatste jaar dat ik een sinterklaasetalage heb gemaakt’’, zegt Peter Kuijs van Groot Schoenen aangeslagen.

Voor de deur van minstens vier winkels in de Zuiderhoofdstraat stond zaterdagochtend de tekst op de stoep gespoten. Onverlaten waren de nacht ervoor aan de slag gegaan. Behalve de schoenenwinkel, waren ook modezaak J&R Fashion, Bie Zjoe en garage Schoone doelwit.

,,Wie dit gedaan hebben, weet ik niet’’, zegt Ron Gordijn van J&R Fashion boos. Hij had in zijn etalage een sinterklaas en een kleine zwarte piet staan. ,,Toen ik ’s ochtends bij aankomst de tekst zag, heb ik het pietje weggehaald. Ja ik ben gezwicht. Omdat de volgende stap misschien mijn ramen zijn.’’ Gordijn en zijn vrouw Corina voelen zich bedreigd. Ze overwegen naar de politie te gaan.

Bruine pietjes
Kuijs vermoedt dat de actiegroep ’Zaankanters tegen racisme’ verantwoordelijk is voor de teksten op de straat. Twee weken eerder al had de groep op Facebook gemeld dat het schandalig was dat de winkelier zwarte pietjes in de etalage had. De ondernemer voelde zich toen bedreigd en vreesde voor een steen door zijn raam. ,,Daarop heb ik de zwarte pietjes weggehaald en de bruine pietjes laten staan en mondkapjes omgedaan. Dat is blijkbaar niet genoeg. ’Ook bruine pietjes is racisme’, stond er.’

Vele jaren heeft Groot Schoenen een prachtige grote pakjesboot in de etalage. ,,Kinderen staan altijd met de neus op de ramen’’, verzucht hij.

Wat de ondernemers het meeste steekt is dat de daders niet gewoon binnenkomen en in gesprek gaan. Gordijn: ,,Dan had ik uitgelegd dat het een kinderfeest is. En dat het kind van onze zwarte kennissen vorig jaar zwarte piet is geweest. Als ze gevraagd hadden om een roetveegpietje te plaatsen, dan had ik dat gedaan. Maar nee, ze komen stiekem ’s nachts en kladden je stoep onder.’’

Schijters
Hij vindt het kwalijk dat een traditie door een klein groepje wordt afgepakt. ,,Belachelijk dat Hema, Kruidvat en Zeeman al gezwicht zijn, die schijters doen er niks meer aan.’’

Ook Peter Kuijs vindt dat de actievoerders in gesprek hadden moeten gaan. ,,Kom binnen en doe je verhaal, dan kijk ik of ik er in mee kan gaan of niet. Nu heb ik besloten dat het voor het laatst is dat ik een sinterklaasetalage heb gemaakt. Dat hebben ze bereikt. Ik zwicht. Om van het gezeur af te zijn. Volgend jaar doe ik er half november meteen de kerstversiering in.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Jenny Douwes
@JennyDouwes
Het gezeur stopt niet. Vooraanstaande KOZP-ers waaronder Mitchell Esajas hebben al lang aangegeven dat het Sinterklaasfeest volledig moet verdwijnen, want koloniaal. Zoals @Ayaan
al zei; "don't give in, they want to abolish all things joyful, all things of fun."
Quote Tweet
henk westbroek
@henkwestbroek
· 4h
Het draagvlak voor Zwarte Piet neemt af, juicht onderzoek zoveel. Dat klopt niet helemaal. Steeds meer mensen -waaronder ik- willen van het gezeur af. En niet permanent voor racist worden uitgemaakt. Als het gedoe dan niet verstomd? Mijn glazen bol is gebroken. #ZwartePiet
10:27 am · 2 Dec 2020·Twitter Web App
https://twitter.com/JennyDouwes/status/ ... 5374303233

Draagvlak voor Zwarte Piet neemt verder af
https://nos.nl/artikel/2358949-draagvla ... er-af.html

Helft van Nederlanders is voor een andere Piet
https://www.parool.nl/nederland/helft-v ... ~b7a54759/

Roetveegpiet op 9 van de 10 basisscholen, voorkeur voor Zwarte Piet neemt af
https://www.parool.nl/nederland/helft-v ... ~b7a54759/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Sinterklaas de kindervriend

Bericht door hans van de mortel »

Gelukkig valt er ook nog wat te lachen.

Wat is er leuker dan een vriend? Een kindervriend!


Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Was Sint Nicolaas een Turk?

Geplaatst op 5 december 2020

Afbeelding

Elk jaar hetzelfde: linksen beweren dat Sint Nicolaas een Turk geweest zou zijn en dat wie daarom Sint Nicolaas viert, ook niets tegen parallelsamenlevingen en massa-immigratie mag hebben. Geheel onafhankelijk van het feit dat alleen al de conclusie dom is, blijft het de vraag: Was Sint Nicolaas daadwerkelijk een Turk?

De oorsprong van Sinterklaasdag

Sint Nicolaas is de eigenlijke Kerstman. En in veel streken zetten de kinderen op 6 december tot op de dag van vandaag hun laarzen buiten of hangen sokken op. ´s Nachts, als iedereen slaapt, stopt Sint Nicolaas dan wat lekkers in de laarzen of sokken van de lieve kinderen. Dit gebruik stamt af van de verering van de echte Sint Nicolaas, de bisschop van Myra in de 4e eeuw.

Wie was Sint Nicolaas tijdens zijn leven?
Toen Nicolaas nog abt van een klooster was, werd hij in het kader van de christenvervolging gevangen genomen en gefolterd. Zijn erfenis zou hij daarvoor aan de armen geschonken hebben. Bekendheid kreeg hij pas later als bisschop.

Tijdens het Concilie van Nicea zou hij bijvoorbeeld de priester Arius een draai om zijn oren hebben gegeven, die zei dat Jezus niet de vleesgeworden zoon van God geweest zou zijn. Omdat slaan echter niet tot de goede zeden bij een concilie hoorden, werd Nicolaas tijdelijk gearresteerd en verontschuldigde hij zich later tegenover de aanwezigen op het concilie.

In welk land ligt Myra?
Sint Nicolaas was afkomstig uit Patara en werd bisschop van het nabijgelegen Myra – beide plaatsen liggen aan de zuidkust van het huidige Turkije. Letwel: het huidige Turkije! Want destijds bestond in het gebied Turkije nog helemaal niet – en ook geen Turken.

Pas ongeveer 300 jaar later vielen de Arabieren de lang tot het Romeinse Rijk behorende regio binnen. Het eerste Turkenvolk, de Seltsjoeken, kwam pas in de 11e eeuw naar de regio, dus 700 jaar na de dood van Nicolaas!

En wat was Nicolaas dan?
Zeer waarschijnlijk was hij ook geen Romein. Van hen waren er namelijk maar heel weinig in deze streek. In werkelijkheid waren daar al duizenden jaren Grieken gevestigd. Juist langs de kust is de Myceense cultuur bewezen – dat zijn de Grieken uit de Bonstijd.

De voertaal in het thuisland van Nicolaas was het Koinè. Dat is de meest voorkomende vorm van het Oudgrieks, waarin ook het Nieuwe Testament en vele filosofische geschriften werden geschreven. Je kunt dus tamelijk zeker zeggen dat Sint Nicolaus geen Turk, maar een Griek was!

Bron: flinkfeed.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/12/05 ... -een-turk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Maarten »

Nee, Sint Nicolaas was geen Turk, wie dat beweert maakt zich schuldig aan geschiedvervalsing. Sint Nicolaas van Myra was een Griek (Turkije in die tijd was nog niet Turks, maar ethnisch bewoond door vnl Grieken, Armeniërs, Koerden)...De voorvaderen van de Turken leefden nog als Geitenverkrachters op de vlakten van Centraal-Azië, daar waar nu Turkmenistan, Kazakstan en Oezbekistan liggen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Sinterklaasgedicht

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Zwarte Piet, racisme of traditie?

Door Germen Roding · Gepubliceerd 5 december 2020

Afbeelding

Na een Blitzkrieg buigen de Nederlanders als knipmessen voor het dictaat van de Amerikaanse techbedrijven Facebook, Twitter en Google om Zwarte Piet uit te bannen uit de Nederlandse cultuur. In ieder geval één Nederlandse traditie, het collaboreren met de buitenlandse bezetter, blijkt nog springlevend. Dit alles omdat Zwarte Piet gelijk wordt gesteld met de racistische blackface-traditie in de VS. Is Zwarte Piet blackface, of een oude traditie?

Zwarte Piet onlosmakelijk onderdeel van oeroude Europese traditie
In een boog die zich uitstrekt van Iran tot Scandinavië, dolen er rond de jaarwisseling duistere figuren rond. Deze variëren van de Iraanse Haji Firouz tot woeste Krampussen en geitenhuiden dragende Nuuttipukki’s. Zwitsers, Finnen en Sardiniërs kunnen niet echt beschuldigd worden van een koloniale traditie, anders dan actiegroepen als KOZP en napraters beweren. Inderdaad, Zwarte Piet is een onderdeel van een vermoedelijk duizenden jaren oude traditie. Omdat er tot in Iran zwartgeschminkte personen opduiken, is deze traditie vermoedelijk ouder zelfs dan het christendom. Een sinterklaasachtige figuur, doorgaans een bisschop, in Iran een zoroastrische priester, vergezelt een als duivel of zwartgeschminkte persoon uitgedoste figuur.

Onderzoeksjournalist Arnold-Jan Scheer heeft een diepgravend onderzoek gedaan naar Zwarte Piet-achtige figuren in de Europese folklore.

Hij schreef het boek Wild Geraas en bracht de documentaires Wild Geraas, Ontmoeting met de Duivel en Pagan Europe uit. Wild Geraas is uitverkocht, maar nog wel online te bekijken. Het boek en de overige twee documentaires zijn nog op DVD te bestellen.

Wild geraas

Een fijn sinterklaasfeest gewenst aan onze lezers en hun familie.

https://www.visionair.nl/ideeen/oorlog- ... erialisme/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Vergelijking...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie