Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24954
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Pilgrim schreef:
De virusretoriek van Tarawally drijft een wig in de samenleving

Door Mathieu Peulen - 30 april 2020
Spoiler! :
Afbeelding
De coronacrisis haalt het beste in ons Nederlanders naar boven. We doen massaal vrijwilligerswerk, doen boodschappen voor wildvreemden, vieren koningsdag en de iftar in ons eigen huis, en steunen lokale ondernemers. Sinds het eind van de Tweede Wereldoorlog zijn we als land niet meer zo eensgezind geweest. Politieke en sociaal-culturele verschillen lijken te vervagen. De vlag kan uit. We zijn één! Toch?

Maar niet iedereen deelt deze mening. Zo opent Babah Tarawally in zijn colum Cancel 5 december en dood twee virussen tegelijk in Trouw van 30 april de aanval op onze herwonnen eenheid.

De Nederlandse lockdown is Tarawally ‘niet intelligent’ genoeg. Daarom wil hij ‘onze braafste meester Rutte vragen om alle festiviteiten tot het einde van het jaar, inclusief dat ene grote (volks)feest in december te cancelen. Hiermee doodt hij twee virussen in een klap’. Zowel corona als het ‘steeds groter groeiende haatvirus racisme’ zou hiermee uitgeroeid worden.

Ik zou Tarawally willen vragen waar hij op doelt.

Na jarenlange strijd is Zwarte Piet uit de grote steden en van nationale TV verdwenen. Het volksfeest moest een feest voor iedereen worden en dat is grotendeels gelukt. Zijn analyse is daarmee niet alleen onjuist, zijn gekozen woorden zijn schadelijk.

Hij noemt het Sinterklaasfeest een ‘virus’ van ‘haat’ en ‘racisme’. Hij vergelijkt een feest met een ziekte. Een kankergezwel dat uitgeroeid moet worden.

Hiermee doet hij miljoenen Nederlanders die dit feest jaar in jaar uit op een liefdevolle manier vieren, tekort. Gezinnen die blij zijn met de komst van roetveegpiet worden ervan beticht racistisch te zijn, terwijl zij dit op geen enkele manier etaleren.

Ironisch: Tarawally noemt het sinterklaasfeest een ‘virus’ terwijl juist dit soort haatzaaiende woorden een wig drijven in de Nederlandse maatschappij. En dat in een tijd dat veel Nederlanders eindelijk weer beseffen dat we dichter bij elkaar moeten komen. Dat we onze overeenkomsten moeten benadrukken in plaats van onze verschillen. Lang leve onze eenheid!

Beeld: Aline Dassel

https://www.vrij-links.nl/artikelen/opi ... arsAEWwo7Y

Familie en vrienden zijn belangrijker dan geld. Aldus Babah Tarawally. Die familie en vrienden achterliet in Sierra Leone voor een geheel verzorgd gratis leven alhier. En bereid was daar zelfs 8 jaar voor te procederen. Gratis, dat wel.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

LPF: Eindhovense burgemeester Jorritsma misbruikt Sinterklaas-subsidie

EINDHOVEN - De Eindhovense burgemeester John Jorritsma misbruikt de gemeentelijke subsidieverordening om eisen te stellen aan de sinterklaasintocht. De subsidie die het stadsbestuur geeft aan het comité dat de intocht van Sinterklaas organiseert, is bedoeld om die intocht mogelijk te maken. En niet om af te dwingen dat er geen zwart- of bruin geschminkte Zwarte Pieten meer meedoen aan die intocht.

Die zware beschuldig aan het adres van Jorritsma komt van de fractie van de Lijst Pim Fortuyn (LPF) in de gemeenteraad van Eindhoven. De aantijging staat in een open brief die fractievoorzitter Rudy Reker en raadslid Tjerk Langman van de LPF aan het college van B en W gestuurd hebben. De LPF springt daarmee opnieuw in de bres voor het handhaven van de traditionele Zwarte Piet, in plaats van roetveegpieten.

Eerder deze week stelde de LPF al kritische raadsvragen aan het stadsbestuur naar aanleiding van het besluit van de Eindhovense burgemeester om alleen onder voorwaarden subsidie aan het intocht-comité te verstrekken. Eindhoven wil, in navolging van de landelijke ontwikkelingen, af van een Zwarte Piet die vanwege associaties met het slavernijverleden als kwetsend kan worden ervaren.

Eigen houtje

De LPF wijst er verder op dat er in de ogen van deze partij sprake is van een ondemocratisch genomen besluit: de gemeenteraad is er niet over geraadpleegd, de burgemeester heeft het op eigen houtje genomen.

Overigens heeft ook het Ouderen Appèl Eindhoven (OAE) inmiddels raadsvragen over deze kwestie gesteld. Ook fractievoorzitter Dré Rennenberg hekelt het besluit van de burgemeester. Hij vraagt om een referendum over dit onderwerp.

Het comité dat de Eindhovense Sinterklaasintocht organiseert, liet vorige week aan deze krant weten dat het zich nog beraadt op een passende reactie op het besluit.
https://www.ad.nl/eindhoven/lpf-eindhov ... ~ac44e588/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Een burgemeester mag een demonstratie verbieden. En als die dat doet dan wordt die er later politiek op afgerekend.
Maar zijn er ook demo's die niet verboden mogen worden zoals de anti-Pieters beweren?
Die stappen naar de rechter om hun gelijk te krijgen.
Een burgemeester mag een demonstratie verbieden, oordeelt de Raad van State

De bezwaren van actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) tegen het verbod op een demonstratie tijdens de intocht van Sinterklaas in het centrum van Rotterdam in 2016 zijn onterecht, schrijft de Raad van State vandaag. Burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft met dit verbod indertijd juist gehandeld.

De kwestie speelde vier jaar geleden toen het debat over Zwarte Piet al fors oplaaide. De intocht van Sinterklaas in Rotterdam en de landelijke intocht van Sinterklaas in Maassluis vielen dat jaar samen op 12 november. De politie moest op beide plekken aanwezig zijn. De burgemeester kreeg daags voor de intocht aanwijzingen dat er een onaangekondigde demonstratie te verwachten was van tegenstanders van Zwarte Piet in het centrum van de stad. Hij vreesde dat dit tot escalatie kon leiden met voorstanders. Dit alles in aanwezigheid van kleine kinderen. Hij vaardigde daarom van tevoren een algeheel demonstratieverbod uit.

KOZP is kwaad over het verbod op deze niet aangekondigde demonstratie, vindt dit in strijd met de vrijheid van meningsuiting. De rechtbank oordeelde al eerder dat de burgemeester wel degelijk dit recht had, gezien de omstandigheden. Ook in hoger beroep bij de Raad van State krijgt KOZP nu geen gelijk.

Het liep in Rotterdam toch uit de hand

Die uitspraak verbaast universitair docent Berend Roorda uit Groningen niet. Hij promoveerde op het demonstratierecht. “Het recht op demonstratie is een grondrecht, ja, maar in dit geval betekende niet aankondigen van zo’n demonstratie ook dat de burgemeester niet weet waar hij aan toe is. Hij kreeg signalen van de politie dat er iets ophanden was, maar kon geen afspraken maken met de organisatoren over beperkingen, bijvoorbeeld op welke plaats gedemonstreerd kan worden of met hoeveel mensen maximaal. Dan is voor verbod eerder iets te zeggen dan als de demonstratie wel is aangekondigd.”

Tel daarbij op de andere argumenten, zoals een versnipperde politie-inzet en vrees voor de komst van hooligans en pro-zwartepiet-activisten. “Alles bij elkaar kon Aboutaleb de bestuurlijke overmacht aantonen die wettelijk nodig is om een demonstratie te mogen verbieden. De openbare orde en veiligheid waren in het geding en dat bij een feest met veel kleine kinderen.”

Op de bewuste dag liep het uiteindelijk, ondanks het verbod, toch aardig uit de hand. Er dreigde toch een demonstratie in het centrum van de stad te komen en bijna tweehonderd mensen werden gearresteerd.

‘De burgemeester moet faciliteren’

Heeft deze uitspraak vandaag nu gevolgen voor acties tijdens de sint-intochten komend jaar? Terwijl in 2018 de strijd tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet opnieuw hoog oplaaide, was het in 2019 relatief rustig bij de sinterklaasintochten, ziet Roorda. Er kwamen geen demonstratieverboden meer. Hij denkt dat burgemeesters inmiddels, nog meer dan in 2016, doordrongen zijn van de noodzaak demonstraties wél te laten doorgaan.

Roorda: “De burgemeester moet faciliteren. Ik denk dat dit ook uit deze uitspraak blijkt: er moeten wel heel veel goede redenen zijn om een demonstratieverbod af te kondigen, zoals in Rotterdam het geval was. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik hoop dat het niet nodig zal zijn om dit soort demonstraties opnieuw te verbieden.”
https://www.trouw.nl/binnenland/een-bur ... ~beb8f033/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

DA-HAG ZWARTE PIET!!

Geplaatst op 11 juni 2020

Afbeelding

Doodziek word ik ervan: al die opgefokte protesten, de massahysterie n.a.v. de dood van Saint George Floyd, die meerdere misdrijven op zijn naam heeft staan waaronder een gewapende overval waarbij hij zijn pistool op de buik van een moeder met baby drukte! “Black Lives Matter” scandeert men op De Dam, Het Malieveld en in onderhand alle grote steden waar men het vuistje balt tegen het institutioneel racisme (????) dat iedere blanke, zoals ‘social justice’ instructeur Robin DiAngelo (bron: De Telegraaf Leon de Winter 09-06-2020) het verwoordde: “Je bent een racist, puur en simpel, en zonder een leven van bewuste pogingen zal je er altijd een zijn. Je kunt er niets aan doen, zie je, aangezien je ingepakt bent in een cocon van ‘white privilege’ vanaf het moment dat je uit de baarmoeder pruttelde!” Deze madam dus heeft zeer veel invloed op de Amerikaanse universiteiten, serieus (!). Een blanke wordt als racist geboren en je moet jezelf reinigen een leven lang! Om je ervan te bevrijden...

De beelden van al die gebalde vuistjes en verbeten smoelwerken van hier geboren en getogen en welkom geheten allochtone Nederlanders met van haat gevulde ogen boven het mondkapje zijn kennelijk het ‘nieuwe normaal’! Haat tegen de oorspronkelijke bewoners van het land, waarin men alle kansen heeft gehad en wanneer het niet lukte (behalve schreeuwen dat men gediscrimineerd wordt) nog gepamperd wordt ook, het hele leven lang (!), getuigt van een enorme aversie tegen de blanke bevolking die – en dat is bewezen – het land heeft opgebouwd tot een tolerante multiculti staat met kansen voor iedereen en respect voor de ander en anders denkenden; het is een regelrechte aanval en bedreiging tegen onze vrijheid en vooral Zwarte Piet!

‘Onze’ premier heeft al gecapituleerd; direct na het Dam-debacle wist hij niet hoe gauw hij zich veilig moest stellen door zich op ‘persoonlijke’ titel uit te spreken op de staats-tv: hij was namelijk anders gaan denken over Zwarte Piet! Dat gebeurde na het aanhoren van een paar allochtone leerlingen die zich pijnlijk gediscrimineerd voelden door een fantasiefiguur zonder BSN-nummer! Als geschiedenisleraar, zou je denken, moet je toch ook het vermogen hebben om deze gekwetste zieltjes tot rust te brengen en uit te leggen dat het een sprookje is, dat Sinterklaasverhaal, en dat de Zwarte Pieten echt niet door de Sint worden gegeseld als ze iets verkeerd hebben gedaan, maar alleen aangesproken worden op hun gedrag!

De altijd vrolijke Zwarte Pietjes, in hun met kant en brokaat versierde fluwelen pakjes met op hun weelderige krullen de met veren gedecoreerde barretjes en met prachtige gouden oorringen in, maakten op mij nooit de indruk dat ze mishandeld werden en dus onder de druk van een tiran leken te bezwijken! Ze hadden, volgens de toenmalige nieuwsbronnen, een heerlijk leven in het paleis van de Sint in het verre Spanje, waar ze het hele jaar door in shape werden gehouden en naar hartenlust baantjes konden trekken in het zwembad, zodat ze in de decembermaand weer acrobatische toeren konden uithalen zoals het beklimmen van de daken!

Met weemoed denk ik terug aan mijn kindertijd. Ik zal een jaar of 7 geweest zijn toen ik ontdekte dat Sinterklaas dezelfde schoenen droeg als oom Ab en Zwarte Piet dezelfde nasale stem had als tante Tiny, totdat mijn moeder – moe van al het gezeur – toegaf dat Sinterklaas niet bestond en we dus in de maling genomen werden! Achteraf kon je daar dan wel om lachen, maar ik voelde me toen toch behoorlijk besodemieterd! Er werd me wel op het hart gedrukt dat, als ik voorlopig nog even de schijn wilde ophouden dat ik ook nog geloofde zodat mijn zusje ook niet voortijdig haar onschuld zou verliezen, ik nog steeds aanspraak kon maken op cadeautjes! Dus het schoenen zetten was ook voor mij voorlopig nog een vast ritueel in de decembermaand. Ik adviseerde mijn zusje, om een betere kans te kunnen maken op een mooier cadeautje, een winterpeen in haar schoentje te leggen voor het paard van de Sint: de witte (!) schimmel Amerigo!

Ondanks mijn bizarre ontdekking kon ik van de spanning toch moeilijk slapen rond Sinterklaastijd, het zat er toch nog een beetje in gebakken na al die jaren, het was alsof ik mijn beste vriendje kwijt was, die mystiek van het Sinterklaasfeest, en als het regende hoorde ik (ja echt) de paardenvoetjes op het dak en het gestommel beneden was niet mijn vader die in de kolenkit rommelde, maar Zwarte Piet die uit de schoonsteen kwam en zijn vingerafdrukken op het bedankbriefje (voor de winterpeen namens Amerigo) achterliet!

Pa pakte het altijd professioneel aan en ook op de binnenkant van de voordeur zaten de vingerafdrukken, want het was natuurlijk een onmogelijke opgave voor Zwarte Piet om weer terug in de schoorsteen te klimmen! In mooie sierlijke letters bedankte Piet ons voor de winterpeen waar het paardje heerlijk van zou smullen!

5 December was jarenlang het hoogtepunt voor ieder kind, dan kon je aan de hand van het aantal cadeautjes dat je kreeg opmaken dat je lief was geweest! De Vooruitkijk Pieten, die je in de gaten hielden en de Sint informeerden, hadden dus ook een opvoedkundige functie, je hielp ijverig mee met de afwas en een boodschapje doen was ook geen punt.

Ook onze kinderen genoten van het Sinterklaasfeest en de spanning daaromheen. Nog slaperig in hun pyjamaatjes slopen ze al vroeg en voorzichtig – om ons niet wakker te maken – naar beneden om dan bij het zien van het cadeautje luidkeels te juichen en “dank-u Sinterklaasje” te roepen! Het was een mooie tijd en we vierden het feest dan ook uitbundig met opa en oma erbij, ooms en tantes. Alleen werd de zak met cadeautjes niet meer bij de schoorsteen gezet – het was niet te doen voor Zwarte Piet om zich door de centrale-verwarmingsbuizen te wurmen, maar hadden we het zolderraam op een kier gezet zodat de Pakjes-Piet de zak, tijdens het klimmen op de daken, in het openstaande raam kon kieperen!

Ik herinner me nog dat ik met mijn oudste, toen een jaar of 4 en strenggelovig, achterop terug naar huis fietste, nadat ze het Sinterklaasfeest op haar schooltje had gevierd. Met rode blosjes van opwinding had ze me verteld ze dat ze een liedje had mogen zingen voor de Sint en ook een pakje had gekregen dat ze thuis pas uit mocht pakken (vanwege tijdsgebrek). Ze was nog helemaal in trance toen we langs de kinderboerderij fietsten en een donkere man met een afro kapsel ons tegemoet kwam, achter mij hoorde ik ineens een van opwinding trillend stemmetje en zag ik in mijn ooghoeken een klein handje zwaaien: “Da-hag!! Zwarte Piet!”. Even hield ik mijn adem in, maar de donkere man zwaaide enthousiast terug en riep “Da-hag schatje!” De zon scheen, het was een frisse winterse dag en ik voelde me intens gelukkig, “Wat is het toch heerlijk! dat we elkaar in dit land zo goed begrijpen!”, dacht ik.

Dat is nu wel anders! Na Nijmegen, Apeldoorn, Enschede is nu ook Arnhem, niet onder druk van het maatschappelijk debat (volgens ‘onze’ rubberen premier), maar na de doodsbedreigingen, terreur en intimidatie door de gesubsidieerde linkse stoottroepen zoals KOZP, Grauwe Eeuw, Black Lives Matter en de Antifa, bezweken en is Zwarte Piet verboten!!

Ik ben op een andere manier naar de multiculturele samenleving gaan kijken en ik geef het maar gewoon toe: ik kan er inderdaad niets aan doen: ik ben een boos, wit, oud en racistisch wijf geworden en daar hebben ze het zelf naar gemaakt! Ik zie de beeldenstormen in de VS en het VK als een voorbode van wat hier nog gaat komen en ik houd mijn hart vast!

En mocht het gebeuren dat ik in de novembermaand een fan van de zelfbenoemde ‘woordkunstenaar’ Akwasi een Zwart Piet zie belagen, dan hou ik me niet meer in – dat heb ik lang genoeg gedaan – maar met alle kracht die ik in me heb sla ik ‘m op zijn bek!! De laatste jaren van mijn leven laat ik niet verpesten door de dwingelandij van een stel jankers die nooit een bijdrage hebben geleverd aan de welvaart in ons land, maar langs de kant heeft staan schelden op de ‘witten’ die hen niet voldoende kansen hebben gegeven, ook niet op de arbeidsmarkt! Ik gun ze een baan, maar maak er dan verdomme ook wat van! Doe je ook eens een keer wat terug voor de maatschappij die je alles gegeven heeft!

Door: “Helena”

https://ejbron.wordpress.com/2020/06/11 ... arte-piet/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Het is al juni, dus hoog tijd om je druk te maken over zwarte piet. Kick Out Zwarte Piet voelt zich gesterkt door alle huidige opruiende demonstraties.
Kick Out Zwarte Piet demonstreert in deze gemeenten

Actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) heeft aangekondigd in november 2020 in meer dan twintig verschillende plaatsen in Nederland te demonstreren bij de sinterklaasintochten.

KOZP heeft demonstraties aangekondigd in Alkmaar, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Helder, Deventer, Dordrecht, Edam, Enkhuizen, Gouda, Heerhugowaard, Leeuwarden, Lelystad, Maastricht, Nijmegen, Purmerend, Rijswijk, Volendam, Wageningen, Weert, Weesp en Zaanstad.

De actiegroep demonstreert in plaatsen waar volgens KOZP tijdens de intocht nog steeds wordt vastgehouden aan Zwarte Piet. In Arnhem en Nijmegen stemde de gemeenteraad er deze week voor om te stoppen met Zwarte Pieten.

Met de demonstraties eist de actiegroep dat het kabinet eindelijk stelling neemt in de kwestie en daar ook naar handelt bijvoorbeeld door middel van beleid.

Het is voor 2020 nog niet bekend waar de landelijke sinterklaasintocht plaatsvindt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Betoog Sint & Pietengilde
Zwarte Piet is niet aan het gemeentebestuur maar van de bevolking.
2 juni 2020

Namens vele inwoners van Eindhoven verschijn ik hier vanavond virtueel voor u, omdat zij, zoals vele andere inwoners van Nederland worden geconfronteerd met een gemeentebestuur dat ondoordachte, ongevraagde en ongewenste veranderingen wil doorvoeren in het Sinterklaasfeest. Veranderingen die volkomen los staan van een natuurlijke evolutie van de traditie en die worden
gemotiveerd door te verwijzen naar een tv-programma of een “landelijke ontwikkeling”, waarbij Zwarte Pieten worden vervangen door roetveegfiguren.

Deze zijn, daar waar ze werden doorgevoerd, onder enorme druk van bestuurders en tegen de wil van de bevolking afgedwongen. Dus om die roetveegfiguren nu te gebruiken als doorslaggevend
argument of ze een “trend” te noemen, is als Stalin concluderen dat wonen in Siberië zo populair is geworden. Een willekeurig tv-programma macht toekennen is de wereld op zijn kop. De televisie
registreert wat er in dit land gebeurt, niet omgekeerd. Gemeentebeleid moet niet afhankelijk zijn van de zenderkeuze van de burgemeester.
Afbeelding

En over deze poster is John Jorritsma heel erg boos (en gekwetst?).
Hij heeft alle gemeenteraadsleden (behalve LPF) gemaild dat ze morgen over deze motie moeten stemmen die de inclusiviteit niet bevorderd.
ChristenUnie en 50Plus vinden dat de LPF Eindhoven de burgemeester zo demoniseert. Zij leggen de raad dinsdag een motie voor waarin staat dat een partij die zich niet houdt aan 'fatsoensregels' wordt buitengesloten.
[...]
Aanvankelijk hadden 50Plus en ChristenUnie bij andere raadsfracties om steun gevraagd voor een ‘statement’ dat puur tegen de LPF gericht was. De tekst van de motie bevat nog maar één verwijzing naar de LPF. Er staat nu in dat ‘sommige raadsleden en fracties overgaan tot het demoniseren van de burgemeester, wethouders en raadsleden’.
[...]
Maar het is toch wel zo dat hij en Henk Jager zijn geappt door Jorritsma? Er volgt een lange stilte. ,,Ja, kijk, we hebben altijd contact met elkaar, met partijen onderling, het college, met John, als het gaat om de mores”, zegt hij dan. ,,Ik vind het heel erg dat dit nu al naar buiten komt, terwijl vertrouwelijkheid was afgesproken.”
https://www.ed.nl/eindhoven/jorritsma-b ... nstijl.nl/
https://www.lijstpimfortuyn-eindhoven.nl/
Laatst gewijzigd door Mahalingam op do jun 18, 2020 9:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

‘Zwarte Piet is toaal geen issue voor kinderen van kleur. Het is een issue voor Jerry Afriyie en Sylvana Simons!’

Door Frits Bosch, 17 juni 2020

Afbeelding

Zwarte Piet is niet in het land, maar hij is er toch! EenVandaag maakte bekend dat nog maar 47% van alle Nederlanders de Zwarte Piet in de huidige vorm steunt. Och wat lief! Jerry Afriyie en Sylvana Simons van harte gefeliciteerd! Hoe komt het dat de steun voor de zwarte Zwarte Piet zo afneemt?

Dat is niet moeilijk, men volgt Mark Rutte:
Iedereen zal in zijn privéleven weleens een nieuw inzicht hebben. Als dat zo uitwerkt op kinderen, die een donkere huidskleur hebben, zeggen: ‘We voelen ons helemaal niet thuis bij dat Sinterklaasfeest om die reden’. Dan zeg ik jongens, in zo’n leuk land, als dat nou zo veel pijn doet. Zwarte Piet is voor mij geen racistisch symbool, maar als dat zo gevoeld wordt, dan is het niet gek dat dit symbool verandert. Zonder dat de politiek zich ermee bemoeit. Ik deel mijn ervaring. Laat anderen hun ervaring delen, daar heeft de politiek formeel geen opvatting over. Het is een volkscultuur, een traditie, dat is absoluut niet racistisch. Maar ik realiseer me wel dat er mensen zijn die daar pijn van ondervinden. Ik ken geen overheidsinstanties die een mening hebben over Zwarte Piet, of Piet. Het kabinet heeft geen opvatting over het mannetje bij Sinterklaas. Het is gewoon een volksfeest. En wie daaraan vast wil houden is geen racist.” Oh gelukkig!

Met alle respect, maar het is één en al onzin wat Rutte hier verkoopt. Hoe zou het komen dat weldenkende Nederlanders toch willen vasthouden aan Zwarte Piet? Zijn het zulke rotzakken? Nee, natuurlijk niet. Het komt omdat ze vinden dat het Sinterklaasfeest niet een racistisch feest is en dat Zwarte Piet niet vernederd wordt. Integendeel, het is juist het feest waarin zwart en blank elkaar vinden en elkaar omarmen. Super en grandioos!

Dat vinden ze in Suriname en Curaçao ook! Daar zien we een blanke Sinterklaas en de zwarte gezichten van de Zwarte Pieten worden pikzwart geschminkt. Moeten we naar Suriname en Curaçao om het originele Sinterklaasfeest te vieren? Sinterklaasfeesttoerisme!

Hoe komt het dat “kinderen die een donkere huidskleur hebben, zeggen: ‘We voelen ons helemaal niet thuis bij dat Sinterklaasfeest?” Dat komt omdat hun papa en mama hen vertelt dat Sinterklaasfeest racistisch is en dat Zwarte Piet vernederd wordt omdat hij zwart is. Ze worden door papa en mama gehersenspoeld. Logisch dat kinderen zich dan “ongemakkelijk” erbij voelen. Want in Suriname en Curaçao voelen de kinderen zich er helemaal niet ongemakkelijk bij. Integendeel, één en al vreugde. Overigens heb ik een aantal scholen gevraagd of Zwarte Piet een issue is voor kinderen van kleur. Totaal niet. Het is een issue voor Kick Out Zwarte Piet en Bij1.

Martin Luther King sprak in 1963: “I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.” Laat de echte racisten nú opstaan. Bij het Sinterklaasfeest draait het om gedrag en intentie, niet om kleur. KOZP en Bij1 kijken naar kleur. Rancuneuzen zijn nooit tevreden met wat je ook doet en waarmee je ook op de proppen komt.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... na-simons/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24954
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Wedden dat Mark Rutte meebuigt en mee gaat janken?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Maarten »

Zijn we al zo ver dat een Amerikaan zich bemoeit met onze interne aangelegenheden? Triest!
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Europees Parlement roept op einde te maken aan Zwarte Piet

Europese landen moeten breken met hun ‘racistische en afrofobische tradities, zoals black face’. Dat zegt het Europees Parlement in een vrijdagavond aangenomen resolutie. Zwarte Piet is een van de gebruiken waar het parlement graag een einde aan ziet komen.

De resolutie vat een debat samen over de antiracistische protesten in de nasleep van de dood van George Floyd, de Afro-Amerikaanse man die in de stad Minneapolis stierf bij politiegeweld. Een amendement dat de Europese landen oproept om hun racistische en afrofobische tradities stop te zetten, kreeg de steun van 415 parlementsleden, tegenover 216 stemmen tegen en 55 onthoudingen.

Breder dan Zwarte Piet

Het parlement vraagt in punt 16 van de resolutie om met name geen tradities in ere te houden waarbij aan blackfacing gedaan wordt: blanke mensen die hun gezicht zwart of bruin maken om zo voor iemand van een andere huidskleur door te gaan. Het begrip heeft betrekking op Zwarte Piet, zoals die in België en Nederland bekend is, maar gaat breder. Ook in films en televisieprogramma’s en tijdens toneelvoorstellingen duikt black face soms op.

Van de Vlaamse Europarlementsleden steunden Hilde Vautmans en Guy Verhofstadt (Open VLD), Kathleen Van Brempt (SP.A) en Petra De Sutter (Groen) het amendement. N-VA en Vlaams Belang stemden tegen, net als Kris Peeters (CD&V). Zijn partijgenote Cindy Franssen onthield zich.

Met de resolutie in haar geheel wil het parlement racisme, discriminatie en xenofobie in al hun vormen streng veroordelen. De tekst kreeg de steun van 493 parlementsleden. 104 stemden tegen, 67 onthielden zich.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200619_04996351
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24954
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Nog meer reden voor een Nexit.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24954
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Jerry Afriyie zegt een dreigbrief te hebben ontvangen van Pegida afdeling noord.
We gaan de volgende fase in. Mijn gezin wordt bedreigd, omdat ik samen met anderen tegen racisme strijd. Er zijn gemeenten die pas over 10 jr zwarte piet-racisme willen gaan aanpakken. Dit betekent dat racisten tot 10 jr de kans krijgen om hun plan uit te voeren. Let it sink in!

Afbeelding
https://twitter.com/TheRebelThePoet/sta ... 5988027395

Er is wel een probleem. Pegida kent geen afdelingen, dus Pegida afdeling Noord bestaat niet. Weet die schreeuw-Ashanti (afstammeling van slavenhouders en -verhandelaren) eigenlijk wel dat smaad en valse aangiftes strafbaar zijn?


Follow the money is altijd een goede raadgever om te kunnen achterhalen uit welke hoek vandaan de stank waait.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Die brief is weer zo'n valse vlag-actie! :thinking:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Inzamelingsactie voor Zwarte Piet in Hoek van Holland brengt gemeente in verlegenheid

Antti Liukku en Stéphan Reket 25-06-20, 07:00

Afbeelding

De gemeente Rotterdam zit in haar maag met een inzamelingsactie voor Zwarte Piet in Hoek van Holland. Omdat subsidie voor een intocht met Zwarte Piet op de tocht staat, zamelen inwoners in de Hoek zelf geld in. Wethouder Wijbenga vreest een ‘verharding’ in het gevoelige debat. ,,Dit is niet het gewenste scenario.’’

Directe aanleiding voor de inzamelingsactie is een recente uitspraak van de Rotterdamse gemeenteraad. Een meerderheid stemde in met een motie van de partij Nida om niet langer subsidie te verstrekken aan sint-intochten met traditionele Zwarte Pieten. Dus niet alleen bij de grote intocht bij de Erasmusbrug, waar enkel roetpieten rondlopen, maar ook in de rest van de stad.

,,Vanaf dat moment stond de telefoon roodgloeiend’’, vertelt Joey de Waard van de stichting Intocht Sinterklaas Hoek van Holland, en tevens voorzitter van de gebiedscommissie.

Roetveegje
In Hoek van Holland is inmiddels een crowdfundingsactie opgestart. De Waard is niet de initiatiefnemer, benadrukt hij. ,,Het is wel in samenspraak gedaan met mij. Ik steun het voor 100 procent. Wij doen dit al jarenlang zo, het is een leuk kinderfeest. Daarnaast heeft Hoek van Holland ongeveer 10.000 inwoners, een kleine kern. Alle vrijwilligers zijn heel erg goed herkenbaar, ook als ze een roetveegje op hebben. Daarnaast is Hoek van Holland heel traditioneel ingesteld. Als we een andere piet invoeren, dan haakt 95 procent van de sponsors en de vrijwilligers af.’’

Wethouder Bert Wijbenga (VVD, integratie) is niet blij met de gang van zaken. ,,Dit is niet het gewenste scenario. Deze hardheid is niet wat we willen.’’ Hij wijst erop dat een snelle subsidiestop voor Zwarte Pieten nog helemaal niet zeker is. ,,Dat is wel wat de gemeenteraad wil en in principe is die de baas. Maar het is niet duidelijk of het juridisch ook mogelijk is. Zwarte Piet is niet onomstreden, maar ook niet verboden. Dus dat moeten we nog laten uitzoeken. ’’

Ongeduldig
Volgens hem is de raad ‘ongeduldig’. ,,Wij, het stadsbestuur, kiezen voor een geleidelijke weg. Steeds meer Rotterdammers komen tot het besef dat de karikatuur van Zwarte Piet voor veel mensen eigenlijk helemaal niet zo leuk is. Maar de raad kan blijkbaar niet wachten. Het moet meteen en nu.’’ Wat nu in Hoek van Holland gebeurt, was dan ook te verwachten, meent Wijbenga. ,,De raad speelt het op een harde manier en dan kan je een tegenreactie verwachten. Ik ben meer van de dialoog.’’

Nida-raadslid Ercan Büyükçifçi, die de motie had ingediend, zegt ‘niet blij’ te zijn met de actie in Hoek van Holland. Hij vindt het helemaal verkeerd als Joey de Waard ‘zijn rol als gebiedsvoorzitter heeft gebruikt’ bij deze actie. ,,Dit is niet leuk, maar ik ben hoopvol wat de toekomst betreft’’, zegt Büyükçifçi. ,,Je ziet dat er een verschuiving gaande is wat betreft de racistische karikatuur die Zwarte Piet heet. De maatschappelijke discussie gaat de goede kant op.’’

Bizar
In Hoek van Holland staat de teller inmiddels op 2000 euro. ,,In drie dagen tijd en dat is echt bizar. We hebben 6000 euro nodig. Normaal krijgen we ieder jaar tussen de 8000 à 9000 euro aan subsidie. Nu al is toegezegd dat de boot gesponsord gaat worden en normaal kost dat 3000 euro. Dan houden we nog 6000 euro over’’, zegt De Waard.

Dat Nederland al weken in de ban is van het racsimedebat speelt geen rol, zegt hij. ,,De discussie over racisme leeft hier niet. Wij hebben echt de insteek dat het een kinderfeest is. Kinderen zien Zwarte Piet als hun grote vriend. Ze vinden het spannend.’’

https://www.ad.nl/rotterdam/inzamelings ... EMfqAuwc_k
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Nida? Dat is toch de Mohammedanen partij?
"Een meerderheid stemde in met een motie van de partij Nida om niet langer subsidie te verstrekken aan sint-intochten met traditionele Zwarte Pieten."

En dan komt die VVD-er met:
,,Dit is niet het gewenste scenario. Deze hardheid is niet wat we willen.’’
en dan doelt die niet op het besluit van de gemeenteraad maar op een crowdfunding actie om het Sinterklaasfeest traditioneel te vieren zonder dat een subsidie nodig is.
En zonder subsidie heeft de overheid weinig in te brengen. Ook daar wenst die verandering in aan te brengen:
"Zwarte Piet is niet onomstreden, maar ook niet verboden. Dus dat moeten we nog laten uitzoeken."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Inzamelingsactie geslaagd: de Hoek kan sintintocht mét Zwarte Pieten houden

Redactie Rotterdam, 27-06-20

Afbeelding

Hoek van Holland kan uitkijken naar een sintintocht mét Zwarte Pieten. De initiatiefnemers achter ‘Ook zonder subsidie Sinterklaas' hebben in een week tijd dik 6000 euro opgehaald voor een traditionele intocht. De voormalige deelgemeente krijgt dit jaar waarschijnlijk geen gemeentelijke subsidie: Rotterdam wil alleen nog maar de knip trekken voor intochten met roetveeg- en kleurenpieten.

Hoek van Holland is genoodzaakt het kinderfeest uit eigen zak te betalen sinds de gemeenteraad instemde met een motie van de door de islam geïnspireerde partij Nida. Die motie draagt het stadsbestuur op geen subsidie meer te verstrekken aan traditionele sinterklaasintochten. Een aantal Hoekenezen begon daarop een inzamelingsactie. Met succes: de teller stond zaterdagochtend op dik 6.200 euro, en dat is meer dan het gewenste streefbedrag van 6.000 euro.

Trappen
Wethouder Wijbenga (Samenleven, VVD) liet eerder weten niet blij te zijn met de gang van zaken rond de intocht in De Hoek. Hij is bang dat door de motie én de geldinzamelingsactie de verhoudingen tussen bevolkingsgroepen nóg verder op scherp komen te staan. Helemaal nu rapper Akwasi tijdens het BLM-protest in Amsterdam opriep elke Zwarte Piet ‘hoogstpersoonlijk in zijn gezicht te trappen’, een uitspraak die op zijn beurt weer tegenreacties uitlokte.

Joey de Waard van de stichting Intocht Sinterklaas Hoek van Holland, tevens voorzitter van de gebiedscommissie, liet eerder tegenover deze site weten dat de keuze voor Zwarte Pieten ook een praktische is. ,,Hoek van Holland is met ongeveer 10.000 inwoners een kleine kern. Alle vrijwilligers zijn heel erg goed herkenbaar, ook als ze een roetveegje op hebben.’’

De intocht staat gepland voor 15 november.

https://www.ad.nl/rotterdam/inzamelings ... cLUs?amp=1
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
Hij is bang dat door de motie én de geldinzamelingsactie de verhoudingen tussen bevolkingsgroepen nóg verder op scherp komen te staan. Helemaal nu rapper Akwasi tijdens het BLM-protest in Amsterdam opriep elke Zwarte Piet ‘hoogstpersoonlijk in zijn gezicht te trappen’
Dat laatste maakt duidelijk waar de schoen wringt: bij de activisten. Zullen we eens afspreken die lui geen podium meer te geven?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »


Het is een feit dat het een ware geschiedenis is en dat Sinterklaas een Griekse bisschop was. De hele viering, ook elk jaar in Griekenland heeft niets te doen met slavernij. Sinterklaas-Agios Nikolaos was geboren 300 jaar na Christus in Smyrna een Griekse stad. Deze Griek werd tot goed heiligman verklaard en tot bisschop verheven en vereerd. Agios Nikolaos was de beschermheilige van de zeevaart en gaf alles weg aan kinderen, de armen, kwetsbaren en bevrijde tijdens zijn zeetochten slaafjes, die hem uit dankbaarheid vergezelden. De viering van Sinterklaas waaide in de 13e eeuw ook over naar West Europa en weer later naar Nederland. Dus antizwartepieten: hou op met schreeuwen. De mensen van KOZP hebben een enorm minderwaardigheidscomplex, en zien alles door een gekleurde bril van zogenaamd racisme. Dit is een pure aanval op onze vrijheid, cultuur, samenleving. Als de antizwartepieten iets veranderen willen, dan moeten ze bij zichzelf beginnen en niet bij anderen, die er geen last van hebben. Verbied Kick Out Zwarte Piet!

https://zlj13051967.wordpress.com/2020/06/26/44372/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Foto van de genodigden op de Uitblinkerslunch van Koningin Máxima.
Er was ook (vanwege diversiteit?) een SJW-gekkie uitgenodigd om een vorkje te prikken.
De aanwezigen houden heel veel meer dan de verplichte 1,5 meter afstand tot haar.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Hannah Hoekstra, Wie? :nietverstaan: Hannah Hoekstra dus... De boodschap op mijn shirt is heel helder
De beslissing van Hannah Hoekstra om dinsdag tijdens de Uitblinkerslunch met koning Willem-Alexander en koningin Máxima een shirt te dragen met daarop de tekst Zwarte Piet is racisme, heeft haar (online) veel boze reacties opgeleverd. Woensdag laat de actrice weten dat ze daar nog steeds achter staat.

„De lunch op paleis Noordeinde gisteren was heerlijk en inspirerend. De boodschap die op mijn shirt staat is volgens mij heel helder en ik heb daar niks aan toe te voegen”, aldus Hoekstra in een reactie.

De actrice gaat daarnaast verder in op de problematiek die volgens haar in Nederland speelt. „Er wordt nu wereldwijd heel hard gewerkt aan een Black Lives Matter-beweging, en wij in Nederland hebben nog heel wat stappen te zetten”, meent ze.

„Laten we vooral de aandacht vestigen op de samenleving en de maatschappij die we willen worden. Namelijk een samenleving waarin men elkaar respecteert en waarin iedereen gelijk is.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Die uispraken waren op 8 juni. We zijn inmiddels bijna een maand verder en we krijgen te horen dat het nog langer gaat duren. Hoeveel manuren zijn er al aan besteed?
Nu beginnen de vakanties, dan komt er weer Corona en voor je het weet is het 2021 en zijn de jaarlijkse straatgevechten om 'De Piet' weer voorbij.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Praktisch denken...

Afbeelding

Verdomme… vroeger had ik Zwarte Pieten, nu moet ik slaven gaan halen in Qatar... Mmmmm..... Misschien kan het Nederlandse elftal mij helpen?

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “Sandokan”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Op15 juni berichtte ik over de situatie in Eindhoven waar stennis was over een grafische politieke uiting van de plaatselijke LPF. Nu een vervolg over verder achterkamertjes gekonkel.
Burgemeester Eindhoven riep raadsleden op tot actie tegen ‘walgelijke politiek’ LPF
Dat blijkt uit het bericht dat hij vrijdagavond 5 juni naar een groot aantal fractievoorzitters stuurde. Na een eerder formeel verzoek van LPF-fractievoorzitter Rudy Reker zag Jorritsma zich dinsdag gedwongen om de inhoud openbaar te maken. ‘Ik mag hopen dat de coalitie/dat de fractievoorzitters zich openlijk uitspreken tegen dit soort walgelijke ‘politiek’ (LPF). Zo niet dan doe ik het zelf maar dan ook zonder enige terughoudendheid. Met ‘lippendienst’ ben ik wel klaar', zo luidde het appbericht. Volgens Jorritsma heeft hij de avond van 5 juni aansluitend de wethouders en de griffier op de hoogte gebracht van wat er speelde.
Jorritsma reageerde met zijn appje op een poster van de LPF op social media. Hierop waren hij zelf en Kick Out Zwarte Piet-voorman Jerry Afryie als kameraden afgebeeld, met de tekst ‘slopers van de democratie'. Jorritsma appte met veel raadsleden hierover, maar niet met de twee raadsleden van de LPF zelf. Een week later mailden ChristenUnie en 50Plus in het geheim een ‘statement’ tegen de LPF rond. Uiteindelijk maakten ze er een ‘fatsoensmotie’ van. Veel partijen ergeren zich al jaren aan de LPF, de motie kreeg 16 juni brede steun.

Jorritsma ontkent dat hij met zijn appje het politieke proces heeft beïnvloed, zo blijkt uit zijn brief aan Rudy Reker. ,Op het feit dat uw openbare, voor iedereen zichtbare optreden ten aanzien van de burgemeester van Eindhoven heeft geleid tot een motie van collega-raadsleden kunt u hen zelf aanspreken. Ik heb mij uiteraard gesteund gevoeld door die motie, maar ik heb deze motie niet opgesteld, noch heb ik er betrokkenheid bij gehad. Het initiatief daartoe ligt bij de indieners en de motie is niet via dit Whatsappverkeer met mij tot stand gekomen.’
[...]
Rudy Reker vindt dat de burgemeester te ver is gegaan. ,,Het is niet normaal wat Jorritsma doet. Hij zet raadsleden tegen mij op, en doet vervolgens alsof hij van niks weet als ze een motie tegen mij aannemen. Ik heb als LPF-raadslid drie eerdere burgemeesters meegemaakt, Sakkers, Braks en Van Gijzel. Natuurlijk waren we het lang niet altijd met elkaar eens. Maar zij gingen niet achter mijn rug om andere raadsleden vragen om zich tegen de LPF uit te spreken.”
https://www.ed.nl/eindhoven/burgemeeste ... 1jL3?amp=1
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Steun voor traditionele intocht Rijswijk: ‘We willen een intocht met Zwarte Piet’

Maaike Kraaijeveld - 13-07-20, 15:02

Afbeelding
Desiré Jongejan is het burgerinitiatief voor een traditionele Sinterklaasintocht in Rijswijk begonnen en wordt overstelpt met steun. © AD

Het burgerinitiatief voor een traditionele Sinterklaasintocht in Rijswijk wordt overstelpt met enthousiaste reacties. Initiatiefnemer Desiré Jongejan noemt het overweldigend.

Waarom is een burgerinitiatief nodig?

,,De officiële organisatie, die jarenlang zonder problemen en discussie een traditionele intocht op poten heeft gezet, heeft zich teruggetrokken. Dat zou betekenen dat er geen traditionele intocht is in Rijswijk. Dat kan niet.”

Hoe zijn de reacties?
,,Overweldigend. Uit alle hoeken wordt hulp aangeboden. Tot boten aan toe om Sinterklaas aan te laten komen in de haven van Rijswijk. Zelfs eentje uit Veenendaal. We hebben sowieso al 500 aanmeldingen. Dat zijn mensen die willen komen kijken, maar ook partijen en particulieren die mee willen helpen de intocht mogelijk te maken. De Pieten Band heeft zich al aangemeld en sponsoren. Ook zijn er Rijswijkers die crowdfunding willen opzetten.”

Hoeveel geld is er nodig?
,,Dat weet ik niet. We roeien met de riemen die we hebben.”

Er is ook een Sint?
,,Ja, hahaha, een Sint is er ook.”

De hamvraag is natuurlijk: hoe ziet Piet er uit?
,,Wij willen een intocht met Zwarte Piet. Dat is de traditie in Nederland en zo willen wij dat en al die mensen die ons steunen. Wat wij het belangrijkste vinden, is dat mensen een keuze hebben. Wil je naar een traditionele intocht met Zwarte Pieten dan kom je naar Rijswijk. Wil je een inclusieve intocht, met roetveeg Pieten of andere kleuren, dan kan je naar heel veel andere intochten gaan.”

De gemeente wil nog een maatschappelijke discussie over de intocht, praat u mee?
,,We gaan zeker ook om de tafel om te benadrukken dat mensen een vrije keuze moeten hebben. Dat is voor ons echt het belangrijkste. We zijn nu aan het inventariseren wie er allemaal mee willen doen, we maken een veiligheidsplan en kunnen over twee weken onze vergunningaanvraag klaar hebben.”

Desnoods komen er twee intochten in Rijswijk?
,,Dat zou zo maar kunnen.”

https://www.ad.nl/den-haag/steun-voor-t ... 48nje0-mjk
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Kijk eens aan! . . .

Een echte stoere Hollandse westerse mooie witte vrouw: blond en met prachtige schitterende blauwe ogen als stralende sterren aan de zwarte hemel. Meer pijn kun je Akwasi niet bezorgen.

Ik sta helemaal achter haar. Al is het alleen maar om mijn houding te bepalen tegenover dat ongeremde zwarte Afrikaanse stuk schorriemorrie Akwasi met zijn misdadige inslag. Dit is een verschijnsel waar veel negers zoals Akwasi last van hebben:

LOSZITTENDE HANDJES.

Waarom in een bloedige strijd altijd verschrikkelijke verminkingen met opzet worden aangebracht door negers in vergelijking met geweld door blanken, maakt veel duidelijk over het verschil in psyche tussen de zwarte en de blanke. Even uit de losse hand:

De massale slachting tussen de Tutsi's en Hutu's: massaal en fanatiek overtuigd afhakken van ledematen met machetes. - De vele slachtpartijen in Angola: de straten lagen bezaaid met slachtoffers met geamputeerde ledematen, afgehakt door dolle opgefokte negers die zich met hun machetes konden uitleven. - En niet vergeten Zuid-Afrika. Daar hadden negers voor de verandering op het gebruik van machetes, een variëteit bedacht op hun getraumatiseerd ingestelde psychisch te kort gedane DNA structuur: zwarte tegenstanders een met benzine overgoten autoband omhangen en in de fik steken. Eigenlijk kwamen en komen dit soort praktijken door negers bedreven voor in bijna alle Afrikaanse landen waar eerst de witte man heerste.

Ook de witte mens is geen lieverdje, maar verschil
tussen zwart en wit zal er altijd blijven.


Zwarte Piet aanvallen is slechts een kinderachtige smoes om het minderwaardigheidscomplex van zich 'belangrijk' voelende negers op de verkeerde manier van zich af te schudden en aandacht te vragen voor een onoplosbaar probleem:

ZWART IS ZWART EN WIT IS WIT.

In plaats van sommige negers, die trots zijn op hun huidskleur, kiezen de meeste negers ervoor de schuld van hun zwart zijn, niet aan God toe te dichten, maar aan de blanke man die door God tezamen met Eva uit een blanke God is getoverd.

Dus gedraag je niet zo achterbaks en laf als een in het duister opererende zwarte verkondiger van de 'waarheid', maar ga de christelijke kerken aanvallen. Roep God ter verantwoording en laat ons met ons geweldige kinderfeest op 5 december met rust.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie