Nieuws uit Spanje

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Eindelijkvrij
Berichten: 56
Lid geworden op: di feb 01, 2011 2:35 am
Locatie: België

Nieuws uit Spanje

Bericht door Eindelijkvrij »

Ikzelf vind dit filmpje wel de moeite waard.. Hoe een stad op 11 jaar tijd zo kan veranderen door de islam.
Ik kreeg tranen in men ogen om het te zien, spanje, mijn land :( zo verloederd door zandkamelen :(
http://www.youtube.com/watch?v=0rUsJIjm ... r_embedded
Leef en laat leven.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Spanje

Bericht door Ariel »

Ja vreselijk. Dit filmpje staat al op het forum, maar deze versie is stukken beter. De vertaling is ook beter.
Dramatische kippenvel muziek .

Ik heb opgezocht waar Salt ligt. Het is een buitenwijk van Girona, en het is dicht in de buurt waar SDX woont. Misschien heeft zij nog meer informatie?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Eindelijkvrij
Berichten: 56
Lid geworden op: di feb 01, 2011 2:35 am
Locatie: België

Re: Spanje

Bericht door Eindelijkvrij »

Ariel schreef:Ja vreselijk. Dit filmpje staat al op het forum, maar deze versie is stukken beter. De vertaling is ook beter.
Dramatische kippenvel muziek .

Ik heb opgezocht waar Salt ligt. Het is een buitenwijk van Girona, en het is dicht in de buurt waar SDX woont. Misschien heeft zij nog meer informatie?
oei wist ik niet dat het er al opstond.. ikzelf 'woonde' altijd in moraira, 2 jaar geleden nog geweest, en allegoed geen verloedering gezien daar, zelfs geen moslims, slechts een paar afrikanen, konden ook toeristen zijn.. maar toch triestig om 'mijn' spanje zo te zien :(
Leef en laat leven.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Spanje

Bericht door Ariel »

Eindelijkvrij schreef:
Ariel schreef:Ja vreselijk. Dit filmpje staat al op het forum, maar deze versie is stukken beter. De vertaling is ook beter.
Dramatische kippenvel muziek .

Ik heb opgezocht waar Salt ligt. Het is een buitenwijk van Girona, en het is dicht in de buurt waar SDX woont. Misschien heeft zij nog meer informatie?
oei wist ik niet dat het er al opstond.. ikzelf 'woonde' altijd in moraira, 2 jaar geleden nog geweest, en allegoed geen verloedering gezien daar, zelfs geen moslims, slechts een paar afrikanen, konden ook toeristen zijn.. maar toch triestig om 'mijn' spanje zo te zien :(
Moraira, Go kind wat leuk...Daar gaan wij elk jaar ( 20 jaar lang) een maand naar toe. Niet in Moraira, maar in Buena vista. Een kippe stukje van Moiraira af. Wij zijn daar altijd met de feesten van Moros y Cristianos.. Maar in Benissa stikt het al wel van de Moslims hoor..
Dit jaar gaan we niet naar Spanje, want we hebben een nieuw huis gekocht, en nu moeten we even zuinig doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Eindelijkvrij
Berichten: 56
Lid geworden op: di feb 01, 2011 2:35 am
Locatie: België

Re: Spanje

Bericht door Eindelijkvrij »

Ariel schreef:
Eindelijkvrij schreef:
Ariel schreef:Ja vreselijk. Dit filmpje staat al op het forum, maar deze versie is stukken beter. De vertaling is ook beter.
Dramatische kippenvel muziek .

Ik heb opgezocht waar Salt ligt. Het is een buitenwijk van Girona, en het is dicht in de buurt waar SDX woont. Misschien heeft zij nog meer informatie?
oei wist ik niet dat het er al opstond.. ikzelf 'woonde' altijd in moraira, 2 jaar geleden nog geweest, en allegoed geen verloedering gezien daar, zelfs geen moslims, slechts een paar afrikanen, konden ook toeristen zijn.. maar toch triestig om 'mijn' spanje zo te zien :(
Moraira, Go kind wat leuk...Daar gaan wij elk jaar ( 20 jaar lang) een maand naar toe. Niet in Moraira, maar in Buena vista. Een kippe stukje van Moiraira af. Wij zijn daar altijd met de feesten van Moros y Cristianos.. Maar in Benissa stikt het al wel van de Moslims hoor..
Dit jaar gaan we niet naar Spanje, want we hebben een nieuw huis gekocht, en nu moeten we even zuinig doen.
moraira is prachtig :) later als ik centjes gespaard heb ga ik er zowiezo wonen :) ja benissa wel, is ook wat dichter bevolkt he.. pff wist niet dat het daar ook al zo erg was
Leef en laat leven.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Spanje

Bericht door SDX »

Ariel schreef:Ja vreselijk. Dit filmpje staat al op het forum, maar deze versie is stukken beter. De vertaling is ook beter.
Dramatische kippenvel muziek .

Ik heb opgezocht waar Salt ligt. Het is een buitenwijk van Girona, en het is dicht in de buurt waar SDX woont. Misschien heeft zij nog meer informatie?
Ja, dat is vlakbij waar ik woon Ariel.

Dit filmpje is van iets meer dan 'n maand geleden en ja, 't is erg en wordt steeds erger, zelfs waar ik woon is 't in 1 decennium vreselijk veranderd en niet ten goede, ook al doet 't gemeentebestuur er alles aan om 't niveau van 't dorp op te krikken, zolang de 'problemen' niet met naam genoemd mogen worden en aangepakt, zal er niks veranderen.

Ik ga 's avonds niet eens de deur meer uit zonder gezelschap.

Op Plaça de Catalunya slaat de policia vreedzame betogers uiteen, maar dáár wordt niets aan gedaan!

De Spanjaard mort en zal 't er niet bij laten, dat hoop ik tenminste want ik sta aan hun zijde!

Niemand, maar dan ook écht niemand die ik ken heeft 'n goed woord over die 'lui'!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Spanje

Bericht door Mahalingam »

Plataforma por Cataluña denuncia un intento de agresión a su concejal de Sant Adrià del Besòs por un "grupo de musulmane
http://www.telecinco.es/informativos/na ... a/3013400/

Menchu ​​Martí, van de Catalonië partij in Sant Adrià del Besos ging op zondag een gemeentelijk cultureel centrum fotograferen omdat die in gebruik is als moskee, wat voortdurend ontkend wordt in woord en geschrift door de gemeente.
Resultaat: Menchu werd aangevallen door een bende omdat de rust van het gebed verstoord werd. Q.E.D.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Spanje

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef:Plataforma por Cataluña denuncia un intento de agresión a su concejal de Sant Adrià del Besòs por un "grupo de musulmane
http://www.telecinco.es/informativos/na ... a/3013400/

Menchu ​​Martí, van de Catalonië partij in Sant Adrià del Besos ging op zondag een gemeentelijk cultureel centrum fotograferen omdat die in gebruik is als moskee, wat voortdurend ontkend wordt in woord en geschrift door de gemeente.
Resultaat: Menchu werd aangevallen door een bende omdat de rust van het gebed verstoord werd. Q.E.D.
Ongetwijfeld goed bedoeld, Mahalingam maar mijn begrip van de Spaanse taal rijkt niet verder dan hasta la vista, baby. Een korte samenvatting in het Nederlands zou ik dan ook zeer op prijs stellen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Spanje

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:
Ongetwijfeld goed bedoeld, Mahalingam maar mijn begrip van de Spaanse taal rijkt niet verder dan hasta la vista, baby. Een korte samenvatting in het Nederlands zou ik dan ook zeer op prijs stellen.
Google vertaling Dhana. Niet perfect, maar zo begrijp ik het ook beter.
Platform for Catalonia report an attempted attack on his council of Sant Adrià by a "group of Muslim


He says he was heckled while photographing a mosque against the party led by Anglada said recently

Councilwoman Plaform by Catalonia in Sant Adrià del Besos, Menchu ​​Martí, has reported to the Catalan police that "a group of Muslims" tried to attack her on Sunday while photographing an alleged illegal mosque against the party led by Josep Anglada has appeared recently.

In a statement, the populist, identity formation explains that while the council was taking pictures to prove that a municipal cultural center is being used without permission as a mosque, a group of Muslims left the building and trying to attack her scolding.

PXC argues that this incident really shows that the center is being used illegally as a mosque, and criticizes the "demagoguery and hypocrisy" of the Town Council, following a demonstration game Anglada, had denied the existence of the mosque.

LOCAL POLICE EVICTION CENTER

Sources of the City of Sant Adrià Europa Press confirmed that the City Police had to evacuate the center on Sunday, but say it was a single event and usually the place is empty.

However, the same sources did not specify the number of people evicted, or whether it was a group of Muslims praying, as PXC said.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Spanje

Bericht door Ozes »

Overal hetzelfde. Ze laten mensen Europa binnen die geen enkele intentie om vredig in Europa te verblijven.
De enkele goede onder hen worden bedolven onder sociale druk die al duizenden jaren de goede & vrijzinnige weet te onderdrukken in deze tribale en vijandige culturen. Duizenden jarenlang kon niemand hun culturen hervormen en niemand zal het doen nu ze hier hun plaats opeisen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Spanje

Bericht door Schepsel »

Ik vestig mijn hoop op de immigranten zelf. Hun gedrag wekt zóveel weerzin, en ik zie steeds meer mensen die van ''tolerant'' naar ''anti-immigrant'' zijn gegaan dat ik vermoed dat ze hun eigen glazen ingooien en ons helpen. Misschien zit ik er naast hoor.

Ik vrees nu eigenlijk vooral voor het gebrek aan oplossingen: Wat kúnnen wij eraan doen, aan het moslimprobleem? Niks, helemaal niks.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Spanje

Bericht door Ozes »

In Engeland is laatst in Rochdale een pedofiele Islamitische gang bestempeld als racisten en religieuze fanaten door de rechter. Dat zou vroeger nooit gebeurd zijn. De EDL heeft dat voor elkaar gekregen, zonder twijfel. We kunnen genoeg doen. Het eerste doel is dat elke Europeaan moet weten hoe de koran & hadith in elkaar steken.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Spanje

Bericht door Schepsel »

Ozes schreef:In Engeland is laatst in Rochdale een pedofiele Islamitische gang bestempeld als racisten en religieuze fanaten door de rechter. Dat zou vroeger nooit gebeurd zijn. De EDL heeft dat voor elkaar gekregen, zonder twijfel. We kunnen genoeg doen. Het eerste doel is dat elke Europeaan moet weten hoe de koran & hadith in elkaar steken.
Lijkt me juist overbodige info. Het is psychotisch geraaskal en niet door te komen, dat is voor de gewone Europeaan echt niet te doen. Ik denk dat de wetenschap dat moslims niks dan ellende veroorzaken, hier en in hun thuislanden, meer dan genoeg is, en tel dat op met de misdaadstatistieken, hun luiheid, én de slechte economische situatie en de mensen weten genoeg.

Volgens mij worden ze geleidelijk aan steeds allergischer voor die onzin. Bijvoorbeeld laatst nog, dat er in de media hier was dat kinderen naar de moskee moesten. Ziek, maar dát het bekend wordt gemaakt en een item is in de media (en het dus als interessant maar ook als bespreekbaar en controversieel wordt gezien), dát veel mensen het als ''fishy'' zien, en dát ouders klagen, is wel wat.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Spanje

Bericht door Ozes »

Dat is wel positief inderdaad. Wat je zegt over dat mensen naar de realiteit moeten kijken, die realiteit staart ons al heel lang in de ogen. Wie weet niet dat immigranten de misdaad domineren?

Ik denk als iemand dat gelooft hij op het platteland woont en alleen Nederland 1 kijkt. Behalve opsporing verzocht natuurlijk, waar tussen de bloeddorstige zwarte straatrovers dan er ineens een blanke tussen word gepropt die bij de H&M wat kleding heeft gestolen. Dat was twee maanden geleden ongeveer. 5 zaken over pogingen tot moord, wat geweldsdelicten en daar tussen dan ineens een Hollander die 2 x wat bij de h&m had gestolen. Tjah, ze moeten wat proberen om het een beetje multiculti te houden.

Veel mensen hebben het idee dat geweldadige Moslims gewoon niet de Islamitische leer volgen. Dit moet veranderen en denk wel dat de koran & hadith hierbij helpen. Zo is Dhana ook tot inkeer gekomen zei ze laatst.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Spanje

Bericht door H.Numan »

Ja en nee. Je hoeft geen oncoloog te zijn om te weten dat kanker erg gevaarlijk is. Zelfde voor de koran, en voor de bijbel. Je hoeft die boekjes niet te bestuderen om te weten dat religie gevaarlijk kan zijn. Het helpt natuurlijk een hoop, dat wel.

Voorlopig zal het niet gebeuren, daarvoor zullen we eerst flink moeten lijden, maar een korte cursus op school zou je snel de essentie kunnen geven waarom religie per definitie slecht is. Het gaat niet om de mensen, maar om het systeem zelf.

Er zijn zat pastoors die helemaal geen probleem met gays hebben, en daar openlijk voor uit komen. Zelfde voor de gelovigen. Dat doet er totaal niet toe. De organisatie RK Kerk heeft wel wat tegen gays, en niet zo zuinig ook. Dat is wat telt, want dat feit wordt in hun beleid toegepast. Dat 99% het er niet mee eens is, en het met de voeten treedt is niet van belang. Zelfde voor mohammedanisme. Je hoeft de koran en de hadith niet te leren, maar het helpt wel.

Ik zie eerder een cursus verschijnen waarin wordt uitgelegd waarom refo's en papen verkeerd zijn, maar het mohammedanisme? Dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Daarvoor moeten we nog veel meer ellende doorstaan.

Denk eens na: als er zoveel mohammedaanse delinquenten zijn dat politie bureaus het noodzakelijk vinden om kompassen te lakken in hun cellen, dan moet er wat verkeerds aan de hand zijn. Ofwel mohammedanen zijn altijd al crimineel, ofwel ze mogen de heidenen beroven. Ik zie weinig andere mogelijkheden...
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Spanje

Bericht door Ozes »

Eindelijkvrij schreef:Ikzelf vind dit filmpje wel de moeite waard.. Hoe een stad op 11 jaar tijd zo kan veranderen door de islam.
Ik kreeg tranen in men ogen om het te zien, spanje, mijn land :( zo verloederd door zandkamelen :(
http://www.youtube.com/watch?v=0rUsJIjm ... r_embedded

~Just twelve years ago, Salt in Spain was a tranquil and peaceful city, with a minimal record of danger. A beautiful city to travel trough, where the children played in the square.

~Now women dont dare to cross the streets after 20:00.

De woede van deze mensen raakt me.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Spanje

Bericht door Dhana »

H.Numan schreef:Ja en nee. Je hoeft geen oncoloog te zijn om te weten dat kanker erg gevaarlijk is. Zelfde voor de koran, en voor de bijbel. Je hoeft die boekjes niet te bestuderen om te weten dat religie gevaarlijk kan zijn. Het helpt natuurlijk een hoop, dat wel.

Je kan er gevoeglijk van uitgaan dat het gros van die demonsterende massa uit Christenen bestaat, Numan. Wat voor gevaarlijks heb je die mensen zien doen?

Ik word er werkelijk misselijk van dat je mij als Christen op dezelfde hoop gooit met het gajes van moslims zoals er nog meer Christenen zijn hier. Je bent meer dan beledigend. Dat is werkelijk de manier om je tegen de mosliminvasie te keren. Vooral veelvuldig laten zien dat het ook Christenen zijn waar je voor moet op passen. Ik hoor wel meer van die kreten van overtuigde atheïsten. Het komt mij over alsof na de moslims de Christenen aan de beurt zijn want die hebben immers ook een fout boekje.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Spanje

Bericht door H.Numan »

Dhana, wat jij persoonlijk denkt doet niet ter zake. Wat jouw club officieel als standpunt heeft wel. En jij steunt die club minimaal indirect. Mijn pastoor destijds weigerde me uit de kerk uit te schrijven. (De RK Kerk heeft daar echt een broertje dood aan.) Homo zijn was wat hem betreft geen reden. Een andere pastoor was gay, maar niet praktiserend. Hij had immers de gelofte van kuisheid afgelegd.

Leuk, maar dat doet niet ter zake. Het officiële standpunt van de kerk wel. Dat is alles behalve homovriendelijk, om het bescheiden uit te drukken. Aangezien jij de kerk er niet op wijst dat dit voor jouw niet acceptabel is ondersteun je die punten en die kerk.

Hetzelfde geldt uiteraard in veel sterkere mate voor mohammedanen. Het feit dat een mohammedaan niet in de straat danst voor 9-11 wil niet automatisch zeggen dat ze het veroordelen of verwerpelijk vinden. Eerder het tegendeel. Ze vonden het prima, maar deden niet aan de kermis mee.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Spanje

Bericht door Ozes »

H.Numan schreef:Dhana, wat jij persoonlijk denkt doet niet ter zake. Wat jouw club officieel als standpunt heeft wel. En jij steunt die club minimaal indirect. Mijn pastoor destijds weigerde me uit de kerk uit te schrijven. (De RK Kerk heeft daar echt een broertje dood aan.) Homo zijn was wat hem betreft geen reden. Een andere pastoor was gay, maar niet praktiserend. Hij had immers de gelofte van kuisheid afgelegd.

Leuk, maar dat doet niet ter zake. Het officiële standpunt van de kerk wel. Dat is alles behalve homovriendelijk, om het bescheiden uit te drukken. Aangezien jij de kerk er niet op wijst dat dit voor jouw niet acceptabel is ondersteun je die punten en die kerk.

Hetzelfde geldt uiteraard in veel sterkere mate voor mohammedanen. Het feit dat een mohammedaan niet in de straat danst voor 9-11 wil niet automatisch zeggen dat ze het veroordelen of verwerpelijk vinden. Eerder het tegendeel. Ze vonden het prima, maar deden niet aan de kermis mee.
Jammer dan. Je kan toch perfect veilig wonen in Nederland?
Of heb je weleens moeten rennen voor een woedende menigte staphorsters?

Erg vervelend dat niet iedereen het met je levensstijl eens is, ongeacht of deze voortvloeit uit genetische kenmerken maar iedereen heeft het recht dit te willen promoten of dit volledig uit de weg te willen gaan. Net als dat ik hetero ben, en als ik met een vriendin loop niet iedereen het waardeert als er openbaar affectie word getoond, daar hou ik ook gewoon rekening mee. Ik kom ook genoeg mensen tegen die ook over heteroseksuele relaties niets willen horen, en ik heb er geen problemen mee. Als er een kerk is waar dit om een of andere reden niet kan dan kom ik er simpelweg niet.

Maar jij denkt dus dat Christenen of de Nederlandse kerken stiekem juichen als er in Iran een homo word opgehangen. Okay, en ik hoor vaak dat mijn aantijgingen onjuist zijn.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Spanje

Bericht door Ozes »

Dat is alles behalve homovriendelijk, om het bescheiden uit te drukken
Dat is helemaal niet bescheiden uitgedrukt, om het op een grovere manier te beschrijven zou pure overdrijving zijn.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Spanje

Bericht door Ozes »

http://gatesofvienna.blogspot.nl/2012/0 ... lence.html

Afrikaanse immigranten plegen geweld en veroorzaken onrust en youtube wist video.
Bewijs dat het internet als de enige vorm van media en communicatie problematisch is en ons in een impasse laat zitten.
http://gatesofvienna.blogspot.nl/2012/0 ... lence.html
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Spanje

Bericht door H.Numan »

Ozes schreef:Jammer dan. Je kan toch perfect veilig wonen in Nederland?
Nee.
Of heb je weleens moeten rennen voor een woedende menigte staphorsters?
Niet persoonlijk, maar de kans dat je gelyncht wordt op zondag in Staphorst is vele malen groter dan op de boulevard van Scheveningen.
Erg vervelend dat niet iedereen het met je levensstijl eens is, ongeacht of deze voortvloeit uit genetische kenmerken maar iedereen heeft het recht dit te willen promoten of dit volledig uit de weg te willen gaan. Net als dat ik hetero ben, en als ik met een vriendin loop niet iedereen het waardeert als er openbaar affectie word getoond, daar hou ik ook gewoon rekening mee. Ik kom ook genoeg mensen tegen die ook over heteroseksuele relaties niets willen horen, en ik heb er geen problemen mee. Als er een kerk is waar dit om een of andere reden niet kan dan kom ik er simpelweg niet.
Ozes, ik heb NERGENS iets anders geschreven. Mijn partner en ik zijn een paar keer in Iran geweest waar er de doodstraf op staat. Zolang je je normaal gedraagt geen probleem. Je moet natuurlijk niet in een leren vest met chaps gaan rondlopen, dat is vragen om problemen.
Maar jij denkt dus dat Christenen of de Nederlandse kerken stiekem juichen als er in Iran een homo word opgehangen. Okay, en ik hoor vaak dat mijn aantijgingen onjuist zijn.
Nee hoor, en ik denk dat je intelligent genoeg bent om dat heel goed te weten.

Als jij tegen je bord wilt praten, niks mis mee. Gewoon doen. Mijn respect voor jouw is dat ik niet in schaterlachen uitbarst. Maar verder gaat het echt niet. Uit beleefdheid ga ik niet mee praten. Verder zie ik dat je -zoals zoveel gelovigen - graag de zaken andersom draait om lekker zielig te kunnen zijn. Het feit dat iemand niet geloofd in jouw fantasietjes wil niet zeggen dat je daardoor dus onderdrukt wordt.

Belijdende Christenen lopen altijd te jammeren dat ze gediscrimineerd worden als de samenleving niet exact doet wat zij graag willen. Een ambtenaar die zijn werk weigert te doen behoort ontslagen te worden. Op zondag ga jij gezellig naar de kerk, ik ga naar de bakker en de meubelboulevard. Als je een dame in een bikini niet leuk vindt op een poster kijk je de andere kant maar op. Als dat te discriminerend is, ga dan zelf in Staphorst, of beter nog: in Teheran wonen. Maar dring het anderen niet op.

Dat is nou net wat gristenen proberen. Meeliften op de slippen van een burka. Want op een andere manier lukt het echt niet meer om Nederland in een theocratie te veranderen.

Om af te sluiten met een mooi voorbeeld: de papen en de refo's haatten elkaar tot op het bot. Ze deden er alles aan om elkaar een hak te zetten. Tot ze gezamenlijk de staat een poot konden uitdraaien, en dat deden ze maar wat graag. Dat wordt het Monsterverbond genoemd en was het einde van de Schoolstrijd. Gebeurde iets van een eeuw terug. in die eeuw is er nogal wat verandert. Het aantal refo of papenschooltjes die door de staat betaald moeten worden staat niet meer in verhouding in de samenleving. Vandaag de dag claimen mohammedanen met exact evenveel recht dezelfde zak met geld. Sterker nog: aangezien zij groeiende zijn, en de refo en papenscholen alles behalve, hebben ze er zelfs meer recht op.

Maar meneer pastoor en meneer de dominee hebben veel liever 4 madrassa's naast hun schooltje met de bijbel staan zolang dat schooltje maar door de staat betaald wordt. En met dat soort mentaliteiten ga je de strijd dus echt niet winnen.

Iets anders wat je je heel goed moet realiseren is dat de samenleving meer en meer seculier wordt, of je dat nu leuk vindt of niet. Dat is een trend die al eeuwen gaande is, en lang nog niet afgelopen is. Als je me niet geloofd, kijk eens hoe men ging zwemmen in 1900 en nu. Kerken klaagden in 1900 (ook) dat ze leeg waren, en dat was bomvol vergeleken met nu. De reden waarom gristenen opeens meer voor elkaar kunnen krijgen is niet omdat de gemiddelde Nederlander opeens zo gelovig wordt, maar iets compleet anders: namelijk het opgedrongen 'respect' wat we moeten hebben voor maangod vereerders geldt ook voor jullie. En nog veel meer omdat de meeste mensen de pedo en vrije sex ideeën van extreem links veel te ver vonden gaan. (Hedi D'Ancona zou nou direct gearresteerd worden als ze openlijk toegeeft haar zoontje een 'happy ending' te geven.)
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Spanje

Bericht door xplosive »

H.Numan schreef:Maar meneer pastoor en meneer de dominee hebben veel liever 4 madrassa's naast hun schooltje met de bijbel staan zolang dat schooltje maar door de staat betaald wordt. En met dat soort mentaliteiten ga je de strijd dus echt niet winnen.
Ik ben het, zoals je wel weet, in lang niet in alles met je eens, H.Numan, maar wat dit betreft ben ik het zéér hartgrondig met je eens.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Spanje. Ooit eens een katholieke provincie van de paus.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:
Denk eens na: als er zoveel mohammedaanse delinquenten zijn dat politie bureaus het noodzakelijk vinden om kompassen te lakken in hun cellen, dan moet er wat verkeerds aan de hand zijn. Ofwel mohammedanen zijn altijd al crimineel, ofwel ze mogen de heidenen beroven. Ik zie weinig andere mogelijkheden...
Je wil het niet voor mogelijk houden, maar dat is wat er gebeurt in ons beschaafde landje. We glijden steeds verder af naar het walgelijke van de toegeeflijke huichelarij. De gevangenissen zijn overbevolkt met mohammedanen. Maar die hebben iets met Mekka. Nou en? Laat het toch een zaak zijn en blijven tussen hen en 'allah'. Het is immers de wil van 'allah' die hen tot criminaliteit heeft aangezet. Niet zo verwonderlijk als we de reputatie van de historische Arabische woestijn roverhoofdman, joden moordenaar en hater van andersdenkenden, in ogenschouw nemen.

Hoe is het toch mogelijk dat goed opgeleide met net voldoende intelligentie uitgeruste politiemensen zo ongelooflijk dom, seniel, infantiel bekrompen kunnen reageren op een primitieve achterlijke achterhaalde heidense woestijnreligie? Dat geeft te denken.

Ik heb mij NOOIT christen genoemd. Niet dat ik mij dit herinneren kan. Ben R.K. geschoold. Tot en met mijn vijftiende. Maar toen was ik al bezig de zaak van God en zijn Adam en Evaatje belachelijk te maken. Twaalf jaar lang Jehovah's Getuige geweest. En daar kwam ik ook voor uit met een walging in mijn achterhoofd voor het christendom vanwege het destructieve moordzuchtige competitiemodel. WALGELIJK! WALGELIJK! Desondanks komt Jezus op de eerste plaats bij de Jehovah's Getuigen. Maar ik had eigenlijk nooit zoveel met Jezus. Ik was meer voor God. Voor Jehovah. Ach, ik kan er nog steeds kostelijk om lachen.

Met in God geloven is niks mis mee. Ik begrijp dat best wel. Logisch toch? Maar wordt nooit lid of aanhanger van een groepsgedachte met betrekking tot de waarheden over God die door de een of nadere klootzak zijn bedacht. Alsof je te lui, te beroerd en gemakzuchtig dom bent om zelf zoiets te bedenken.

Waarom laten mensen God niet met rust? God laat de mens toch immers ook met rust!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Spanje

Bericht door Ariel »

Jongens, mag ik het even zeggen, ik wordt een beetje ziek van al dat gekibbel tegenwoordig. Dit heeft niks meer met een discussie te maken, maar dit is elkaar op de kop timmeren. Dat moet nu maar een afgelopen zijn.
Dit is een forum dat kritisch staat tegenover islam, en niet tegenover homo's, atheisten of christenen. We hebben elkaar hard nodig en laten we nu in vredesnaam ons niet gaan gedragen als een stel schuimbekkende soenisten die de sjiieten eens de les willen lezen omdat hun ideeen en religie het beste is.

Dank jullie wel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie