Eerwraak

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Eerwraak

Bericht door Pilgrim »

Fatima werd vernederd, verkracht en 20 keer gestoken met mes, nu getuigt ze voor het eerst: “Mijn ex vond dat hij Allah een plezier deed”

Bart Boterman, 18 juli 2019

Afbeelding
Bart Boterman Fatima (31) uit Nieuwpoort blijft liever onherkenbaar na wat ze meemaakte.

Urenlang verkrachtte hij haar en bewerkte hij haar met een keukenmes. De 31-jarige Fatima uit Nieuwpoort kreeg de kans: een lange doodstrijd of meteen in stukken worden gesneden. Ze moest ook verplicht het ‘gebed van de doden’ uit de Koran opzeggen. “Door een afvallige moslima te doden, doe ik Allah een groot plezier”, zei haar ex. Als bij wonder overleefde ze de twintig messteken. Haar ex moest donderdag voor de rechtbank van Veurne verschijnen, maar wil in het Frans berecht worden. Fatima, intussen ex-moslima, getuigt voor het eerst.

In de vroege morgen van 2 oktober 2017 vindt een wandelaarster een bewusteloze vrouw op een bankje op de zeedijk in Koksijde, bijna volledig leeggebloed en in kritieke toestand. Fatima had haar laatste krachten gebruikt om zichzelf naar buiten te slepen op zoek naar hulp. Ze kon enkel nog zeggen dat haar ex haar had proberen te vermoorden. Daarna belandde ze in een diepe coma. In haar appartement aan de zeedijk, op het gelijkvloers, vond de politie een met bloed doordrenkt bed dat in twee stukken was gebroken door alle geweld.

‘Allah een plezier doen’
Haar ex was de avond voordien naar haar appartement afgezakt, zogezegd om het hoederecht over de vier kinderen te bespreken. “We waren toen anderhalf jaar gescheiden, maar hij bleef me opzoeken. Ik veranderde telkens van adres, maar toch vond hij me”, begint Fatima haar verhaal. Ze was in 2008 met hem gehuwd in haar thuisland Marokko. “Hij is ook Marokkaans, maar woonde in Brussel. Hij wilde dat ik naar hem verhuisde. Tegen mijn zin, maar als moslima heb je daar weinig tegen in te brengen. Huwen en verhuizen was de slechtste keuze uit mijn leven. Na mijn aankomst in Brussel sloot hij me jarenlang op. Hij vernederde, sloeg en verkrachtte me. Om me te jennen, stuurde hij foto’s met andere vrouwen”, vertelt Fatima. Ze maakte een einde aan de relatie in 2015, maar dat kon Mohammed E.W. (31) niet verkroppen.

Vastgebonden
“De avond van 1 oktober 2017, in mijn appartement, wilde hij dat ik voor hem danste. Ik weigerde en hij begon te slaan. Hij dronk een volledige fles Jack Daniels leeg en sleurde mijn kleren van mijn lichaam. Ik probeerde naakt uit het raam te springen, maar hij hield me tegen en bond me vast op bed en begon zijn ding te doen. Hij was woest en nam een mes”, getuigt Fatima. Het was toen middernacht. De kinderen waren gelukkig niet aanwezig. “Hij zei dat ik voor 8 uur ’s morgens dood zou zijn. ‘Door een afvallige moslima te doden, doe ik Allah een groot plezier’, riep hij. Ik moest kiezen tussen een langzame dood of meteen in stukken gesneden worden. Ik was doodsbang en zei dat ik zou gehoorzamen. Alles zou ik voor hem doen, wat hij maar wilde. Ik zou zelfs niet naar de politie stappen. Maar niets hielp”, gaat Fatima verder.

Gebed van de doden
Fatima krijgt het af en toe erg moeilijk tijdens haar getuigenis. Wat volgde, is rondruit gruwelijk. “Hij begon met een keukenmes te steken in mijn handen en armen, maar het mes kraakte in twee stukken. Hij nam een ander mes en stak telkens opnieuw, in mijn bovenlichaam en zelfs in mijn hartstreek en gezicht. Ik kermde van de pijn. Hij verplichtte me om het gebed van de doden voor te lezen uit de Koran. Na achttien messteken en een enorm bloedbad bleef ik roerloos liggen. Het was mijn enige hoop op overleven”, aldus Fatima. Maar nog was het niet gedaan. “Hij plantte het mes nog twee keer hard in mijn rug om zeker te zijn dat ik dood was. Ik weet niet hoe ik het deed, maar ik reageerde niet op de steken. Hij legde een handdoek over mijn gezicht en bleef nog een uur hangen in mijn appartement. Telkens hij om de hoek was, hapte ik naar adem.”

Niet sterven
“‘Niet sterven. Je kinderen hebben je nodig’, dacht ik bij mezelf. Ik heb het zeker honderd keer herhaald. Toen hij weg was, sleepte ik mezelf naar buiten. De eerste man die ik tegenkwam, is gewoon weggelopen. Daarna heeft een wandelaarster met haar hondjes mij gevonden. Toen ik wakker werd in het operatiekwartier, geloofde ik niet dat ik nog leefde”, zegt Fatima. Ze had liters bloed verloren en was zelfs gestoken in haar hart. Zowel haar longen en hart moesten een operatie ondergaan.

Haar ex vluchtte naar Spanje na de moordpoging, maar werd later gearresteerd en uitgeleverd. Hij verklaarde dat hij rechtstreeks afstamt van Mohammed. Over de feiten zelf kon hij weinig zeggen. Enkel dat die avond ‘de ban was gebroken’ en hij zich amper iets herinnerde. Speurders legden ook banden met teruggekeerde Syriëstrijders bloot.

Straffen
Fatima is intussen fysiek genezen, maar kampt nog steeds met zware mentale gevolgen. “Alleen ergens heen gaan, kan ik niet. Het maakt me doodsbang. Ik sluit me op in mijn nieuw appartement in Nieuwpoort tot mijn nieuwe vriend, een Belg, thuis is”, getuigt ze. “Als ik mensen alcohol zie drinken, vrees ik dat het monsters zullen worden. Als Arabische mensen me aankijken, vrees ik dat ze mij willen straffen omdat ik een afvallige moslima ben. Ik heb volledig gebroken met alle vormen van geloof, na jarenlange terreur onder het mom van de islam. Veel vrouwen bevinden zich in dezelfde situatie en moeten die terreur dagelijks ondergaan. Ik heb ermee willen breken en bekocht dat bijna met mijn leven. Vanaf nu geloof ik enkel nog in mezelf en in mijn kinderen”, aldus Fatima.

Kinderen geplaatst
Haar vier kinderen, uit het huwelijk met de man die haar wilde vermoorden, zijn inmiddels geplaatst door de rechter. “En dat doet me erg veel pijn. Ik wil er zijn voor hen. Nu hebben ze geen ouders meer”, besluit Fatima. Ze heeft inmiddels nog een dochtertje van 11 maanden met haar nieuwe vriend.

Haar ex Mohammed E.W. (31) moest donderdag voor de rechtbank van Veurne verschijnen voor de moordpoging. Hij vroeg echter om berecht te worden voor een Franstalige rechtbank. Na enig beraad ging de rechtbank van Veurne daarop in. De zaak wordt doorverwezen naar de rechtbank van Doornik. Een datum is er nog niet.

https://www.hln.be/in-de-buurt/koksijde ... gle.com%2F
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Eerwraak

Bericht door sjun »

Ariel schreef:
Broer slaat zus halfdood omdat ze ‘verkeerde’ man lief heeft, moeder beweert: “Ik kan mijn zonen niets verbieden”

Een broer (18) slaat met een honkbalknuppel in op zijn zus terwijl ze in Stuttgart staat te wachten op de trein. Het Afghaanse meisje (20) probeert zich te verweren, maar de slagen zijn te hard. Het is een vergelding omdat ze houdt van de ‘verkeerde’ man. Halfdood wordt ze achtergelaten. Ondertussen heeft de politie de jongeman opgepakt wegens poging tot moord.
Vorig jaar verbleef het meisje nog drie maanden in de Verenigde Staten, weet Bild. Na haar terugkeer zou ze uitgehuwelijkt worden, maar dat is een brug te ver voor de tandartsassistente. Ze houdt immers van een andere man en zou het liefst zelf willen beslissen met wie ze de rest van haar leven doorbrengt. Ze besluit de ouderlijke woning ter verlaten om te ontsnappen aan de archaïsche denkwereld van haar familie.

Maandag stappen twee broers (18 en 21) in de wagen van hun vader om hun zus op te sporen. Ze treffen haar aan bij een treinhalte. Daarop slaat de jongste broer herhaaldelijk met een honkbalknuppel op haar hoofd. Passanten schieten de jonge vrouw te hulp, waarop de aanvaller de benen neemt. Het zwaargewonde slachtoffer wordt overgebracht naar het ziekenhuis. Daar stellen artsen ernstige kwetsuren aan hoofd en armen vast.

Dezelfde dag nog wordt de dader gevat. Hij blijkt geen onbekende te zijn voor het gerecht. Hij wordt verdacht van poging tot moord.

Bild zocht de Afghaanse familie op en kon met de moeder spreken. Aangesproken op de gewelddaad van haar zonen, zegt ze: “Ik hou van al mijn kinderen. Maar ik kan mijn zonen niets verbieden. Ze zijn ouder dan 18.”
Een stuk kritischer worden aan de grens scheelt West-Europa cumulerende juridische, sociale, psychische en curatieve kosten en zal daarmee een verlichting op de almaar stijgende druk van heffingen en premies bewerken.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eerwraak.

Bericht door Ariel »

Wat denken jullie.
Buren: ’Man stak zwangere echtgenote in brand’

De fatale brand in een complex aan de Haarlemse Rudolf Steinerstraat, waardoor iemand omkwam en een groot aantal appartementen moest worden ontruimd, zou zijn aangestoken.

De bewoner van de flat waar de brand ontstond zou het slachtoffer, zijn zeven maanden zwangere vrouw, in hun slaapkamer in brand hebben gestoken, vertellen meerdere bronnen aan Hart van Nederland.

„Officieel is er één dode gevallen en verder geen nieuws, maar wat wij als bewoners hebben gereconstrueerd is dat de vader zijn vrouw omgebracht heeft. Dat hij haar in de slaapkamer verbrand heeft”, zegt de buurman. „Vreselijk. Afschuwelijk.”

De drie kinderen zijn voor de brand uitbrak elders ondergebracht. „De man is aan het eind van de straat gearresteerd”, vervolgt de buurman. „Hij heeft staan kijken hoe zijn eigen huis stond af te fikken.”

Het OM meldt de man in volledige beperking zit en wil niets kwijt over de zaak.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Ariel »

Ja hoor..De gek die zijn vrouw in brand stak.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Ariel »

Wat zijn Nederlanders een agressief volk geworden dat we mensen vermoorden als we het niet eens zijn met hun levens stijl...Of, of, spelen er andere zaken? :sheik: :muslima:

Geen woord in dit artikel wie de daders zijn. Moeten we zelf raden.
Meerderheid dodelijke slachtoffers eerwraak man: 'Niet genoeg oog voor'

Als we over eergerelateerd geweld praten, hebben we het vaak over vrouwen die slachtoffer zijn. Maar van de doden door eergeweld is de meerderheid man, blijkt uit cijfers van het Landelijk Expertisecentrum Eergerelateerd Geweld (LEC EGG).

In de afgelopen vijf jaar onderzocht het expertisecentrum 52 doden door eerwraak. Van de slachtoffers waren er 33 man.

Hoofdonderzoeker van het LEC EGG, Janine Janssen, vindt dat hier meer aandacht voor moet komen. "Het is een heel populair beeld om te zeggen: vrouwen hebben problemen, mannen veroorzaken ze. Maar dat is niet waar. Ook mannen zijn slachtoffer van eergerelateerd geweld en daar hebben we niet genoeg oog voor."

Als je familie een moordenaar op je afstuurt
Eergerelateerd geweld is geweld dat wordt gepleegd omdat de eer van de familie is aangetast. Om de eer weer te herstellen, wordt degene die de eer heeft geschonden bedreigd of mishandeld, of in het ergste geval zelfs vermoord. Tussen 2013 en 2017 ging het om zo'n 12.000 zaken die aangemeld werden bij de politie.

Taboe
Volgens Janssen worden mannen bijvoorbeeld bedreigd omdat ze homoseksueel zijn, eerwraak weigeren uit te voeren of als ze een relatie met een vrouw hebben die niet wordt geaccepteerd door de familie. Toch kloppen mannen minder snel aan voor hulp, stelt ze.

Janssen: "Voor mannen is het veel moeilijker om dat slachtofferschap ook te claimen. Want vaak wordt het ook niet mannelijk gevonden. Een beetje vent is geen slachtoffer, zeggen ze dan. Maar als wij niet onderkennen dat dit ook mannen kan overkomen, dan wordt het voor hen nog moeilijker om hulp te zoeken."

Hoeveel mannen precies te maken krijgen met eergerelateerd geweld, weten we niet. Het LEC EGG houdt alleen van de dodelijke slachtoffers bij of het om mannen of vrouwen gaat, van de rest van de zaken weten we dat niet. En daarvan is de meerderheid dus man. Waarom dat zo is, is niet bekend.

Inmiddels zijn er zes instellingen in Nederland die opvang bieden speciaal voor mannen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld, eergerelateerd geweld of mensenhandel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Eerwraak

Bericht door King George »

Zo moeilijk is dat ook weer niet te raden hoor.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Ariel »

“Eermoord” – Tunesiër slacht op straat moeder van twee kinderen af

In Limburg an der Lahn is het tot een waanzinnige misdaad gekomen. Daar heeft een 34-jarige Tunesiër zijn vrouw eerst met zijn auto aangereden en daarna met een bijl op haar ingeslagen. Volgens informatie van de “Bild-Zeitung” werd het hoofd bijna van de romp gescheiden. De vrouw maakte geen schijn van kans en overleed ter plaatse.

Zoals de “Frankfurter Neue Presse” bericht, is de dader de man van de vrouw en liet zich zonder verzet op de plaats delict arresteren.

De “Bild-Zeitung” bericht dat de vrouw met de kinderen wegens een bedreigende situatie in haar huwelijk in een beschermd onderkomen was ondergebracht. Tijdens de daad bevonden de kinderen zich niet ver van de plaats delict op de kleuterschool.

De verdachte werd in Duitsland als zoon van Tunesiërs geboren. Tijdens zijn ondervraging heeft hij zich niet uitgelaten over de beschuldigingen. Hij werd gisteravond voorgeleid voor de rechter-commissaris. Volgens het verzoek tot arrestatie had de dode “aanzienlijke snijwonden in de buurt van het hoofd”.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Eerwraak

Bericht door King George »

Ook zo’n cultureel dingetje in de Islam. Mooi toch? Echt verrijking!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Eerwraak

Bericht door Pilgrim »

Arabische kranten publiceren onbekende details van bijlmoord van Limburg (+ update!)

Geplaatst op 28 oktober 2019

Afbeelding

Rondom de bijlmoord in het Duitse Limburg an der Lahn is het in Duitsland heel snel en waarschijnlijk niet zonder wat hulp van dreigingen enz. heel stil geworden. Niet echter in de Arabische wereld, waar de pers heel uitvoerig over de daad, de achtergronden, de dader en de slachtoffers bericht.

De bekende documentairemaker Imad Karim heeft de belangrijkste informatie uit honderden Arabische kranten verzameld en vertaald:
  • De dader is een 34-jarige Tunesiër. De zoon van een Tunesische gastarbeidersfamilie werd in Duitsland geboren en is daar naar school gegaan. Vanaf zijn geboorte bezit hij het Duitse staatsburgerschap.
  • Zijn naam wordt met “Imad Amdouni” (zou ook Emad Emadoni of Emadaouni, afhankelijk van het vocaliseren, kunnen zijn عماد عمدوني) aangegeven.
  • Zijn familie is afkomstig uit de Tunesische stad “Bou Salem” (21.638 inwoners) in het gouvernement Jendouba. Hij zou drugsverslaafd en gewelddadig zijn en vaker zijn opgevallen door het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel, niet alleen tegen zijn vrouw, maar ook tegen zijn eigen moeder. De vermoedelijke dader zou kort na het huwelijk begonnen zijn z´n vrouw te mishandelen, te slaan en met de dood te bedreigen.
  • Het 31-jarige slachtoffer – zijn vrouw en de moeder van de beide gezamenlijke kinderen – is (was) een Tunesische, die zes jaar geleden met een studievisum naar Duitsland kwam. Ze heet (heette) Muri (zou ook Mori, Mouri of Mawri kunnen zijn, afhankelijk van het vocaliseren). De beide moesten korte tijd na haar aankomst getrouwd zijn. Imad Karim zegt hierover: wellicht was dat met de “visumstudie” een geplande zaak.
  • Op een bepaald moment kon de jonge moeder de mishandelingen van haar agressieve man niet meer verdragen, verliet hem, liet zich scheiden en kreeg het zorgrecht voor de beide kinderen. Uit angst voor zijn wraak woonde ze in een vrouwenhuis in Limburg an der Lahn, ongeveer 70 kilometer verwijderd van hun gezamenlijke woonverblijf.
  • Op zeker moment moet de man er achter zijn gekomen dat zijn ex-vrouw met de beide kinderen in Limburg woont. Hij wachtte haar op en wachtte tot ze het huis verliet, de kinderen naar de kleuterschool had gebracht om haar daarna omstreeks 08.30 uur met zijn auto met 150 kilometer per uur aan te rijden. Daarna onthoofdde hij haar met een in zijn auto meegebrachte bijl.
Arabische media publiceren beelden van de dader
Enkele Arabische media publiceerden ook beelden van de dader en zijn vrouw (zie boven): t24tn.

De hier beschreven en in het Duits vertaalde gebeurtenissen en omstandigheden, evenals de namen en meerdere feiten over de personen, werden door het Tunesische ministerie van Buitenlandse Zaken al officieel bevestigd en bekendgemaakt.

Update!: Imad Karim, de vertaler van de teksten, heeft me zojuist meegedeeld dat hij vandaag vanwege het plaatsen van deze tekst opnieuw voor een periode van 30 dagen van Facebook wordt verwijderd.

Bron: https://philosophia-perennis.com

Door: David Berger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/10/28 ... rg-update/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Ariel »

Gezinsdrama of eerwraak.
’Een oma, moeder en twee kleine kinderen: verschrikkelijk!’

De vondst van vier dode lichamen zaterdagavond in een woning aan de Dasseburcht in Etten-Leur schokt de buurt. Vooral omdat het lijkt te gaan om een gezinsdrama waarbij een oma, een moeder en twee meisjes van ongeveer 2 en 6 jaar oud dood zijn aangetroffen. Van de vader van de meisjes, Onur Kandemir (33), ontbreekt elk spoor. Hij wordt door de politie gezocht.
Spoiler! :
Bij de woning in het doorgaans zo rustige dorp Etten-Leur, nabij Breda, wagen ook deze zondag weinig buren zich buiten. Op het speelpleintje dat omgeven is door groen staan nu politieauto’s en hekken met zwart plastic die de woning afschermen. Op een van de hekken hangt een hart met daarin de tekst ’Waarom?’

Bijna niemand op straat
Er is bijna niemand op straat. Zaterdagavond was dat ook al zo. Burgemeester Miranda de Vries constateerde toen tevreden dat de buurtbewoners zich goed hielden aan de coronamaatregelen die voorschrijven vooral binnen te blijven, ondanks het feit dat zich in hun straat een drama had afgespeeld.

De gure wind waait hard en ijzig koud door de Dasseburcht. Buurtbewoners die wel even komen kijken spreken hun afschuw uit over wat er gebeurd is in het huis op nummer 13.

Het zou gaan om een van oorsprong Turks gezin met een vader, een moeder en twee kinderen van naar verluidt 2 en 6 jaar die enkele jaren terug bij de grootmoeder zouden zijn ingetrokken. Wanneer precies is niet bekend.

Een jongeman van even verderop uit de straat spreekt zijn verbazing uit over het gebeurde: „Zoiets als dit is uitzonderlijk voor Etten-Leur. Wat verschrikkelijk. De oma van het gezin kwam hier dagelijks een paar keer voorbij met haar hondje. Een klein keffertje. En dan nu dit. De kinderen waren echt nog heel klein, maar ik ken ze verder niet. En nu is de man des huizes, de schoonzoon volgens mij, dus spoorloos. Dat roept veel vragen op.”

Brandweer
Volgens de buurtbewoner hebben de directe buren niets gemerkt van herrie of dergelijke vanuit de woning: „Zij vertelden ons dat ze zaterdag aan het begin van de avond wel een melding hebben gedaan van stankoverlast. Er hing achter het huis blijkbaar een hele penetrante lucht. Daarna kwamen de politie en de brandweer. Binnen de kortste keren was de omgeving van het huis afgezet.”

De politie ontkent overigens dat er sprake was van stankoverlast, maar spreekt van een melding waarop de brandweer is uitgerukt om een meting te doen.

Met name op de bovenverdieping werden zaterdagavond veel foto’s genomen. Mogelijk dus dat de slachtoffers op de slaapkamers zijn aangetroffen. De politie doet daar geen uitspraken over.

De politie maakte zondagmiddag wel officieel bekend dat de oma, moeder en twee kinderen zaterdagavond dood zijn aangetroffen. De vader is spoorloos en wordt gezocht. Intussen cirkelt er ook een politiehelikopter boven de wijk.

„Naar de vader van het gezin zijn wij nog op zoek in verband met mogelijke betrokkenheid bij dit incident. Daarnaast maken we ons ook zorgen om zijn welzijn. Om deze reden publiceren we dan ook zijn foto om hem zo snel mogelijk te vinden”, aldus een politiewoordvoerder.

De tactische recherche heeft vanaf zaterdagavond een buurtonderzoek gehouden bij de direct omwonenden. Er is een Team Grootschalig Onderzoek opgestart met ongeveer 15 rechercheurs van verschillende afdelingen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Eerwraak

Bericht door sjun »

Gezinsdrama is een zoveelste nieuwsprekend eufemisme om geïmporteerde religieus of financieel geïnspireerde brute moord goed te praten.
:no1:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Mahalingam »

Protesten in Iran na onthoofding veertienjarig meisje door vader
De moord op een veertienjarig meisje in Iran heeft in het hele land geleid tot heftige protesten. President Hassan Rouhani pleitte vandaag voor strengere wetten, meldt het Iraanse staatspersbureau IRNA.


Romina Ashrafi uit de noordwestelijke stad Talesh was verliefd geworden op een man van in de dertig en liep van huis weg nadat haar vader bezwaar maakte tegen een huwelijk. Toen ze afgelopen week weer thuis kwam, werd ze door haar vader in haar slaap onthoofd, naar verluidt met een sikkel. De politie heeft de vader gearresteerd.

Op moord uit eerwraak staat onder het Iraans strafrecht een maximale gevangenisstraf van tien jaar en een schadevergoeding aan de familieleden van het slachtoffer. Gewoonlijk staat in Iran de doodstraf of levenslang op moord.

Op sociale media uitten talloze Iraniërs hun woede over de moord op het meisje. Er klonk ook protest tegen de regering en het rechtssysteem, dat de straffen op eremoorden 41 jaar na de islamitische Revolutie in Iran nog steeds niet heeft veranderd.

Rouhani's hoofdfunctionaris voor vrouwen- en familiezaken Massoumeh Ebtekar schrijft op Twitter dat ze hoopt op een hervorming van het strafrecht, zodat daders voortaan zwaardere straffen krijgen. Zelfs het doorgaans conservatieve ministerie van Justitie wil dat een bijzondere rechtbank de moord op Romina Ashrafi onderzoekt.
https://www.topics.nl/protesten-in-iran ... brand/hln/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Eerwraak

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Eerwraak

Bericht door King George »

’Syrische (28) geboeid door hoofd geschoten in België, lijkt eerwraak’

Updated Gisteren, 18:06
Gisteren, 16:53 in BUITENLAND


LUIK - Een Syrische twintiger die dood werd gevonden in Luik, lijkt het slachtoffer te zijn van boze familieleden. De Belgische recherche houdt daar sterk rekening mee. Het mortuarium waar Ahlam Yonan (28) opgebaard ligt, wordt bewaakt door agenten.


Afbeelding
Rechercheurs hebben hun blik gericht op de naaste familie van Ahlam Yonan (28).
Ⓒ via Het Nieuwsblad


Dat schrijft Het Nieuwsblad. Op 3 januari ontdekte de zus van Ahlam Yonan het levenloze lichaam van de jonge vrouw in haar appartement. De handen van het slachtoffer waren vastgebonden en zij was met een kogel in het hoofd doodgeschoten. Het wapen lag nog naast haar op het bed.

Het Luikse parket bevestigt dat de hypothese van ’een afrekening binnen de familie’ het meest waarschijnlijke lijkt. Zus Fadja bevestigt dat minstens een van de vijf broers van het Syrische gezin de westerse levenswandel van zowel Ahlam als Fadja allesbehalve op prijs stelde. „Voor hem waren wij net hoeren”, getuigde Fadja.

Ook zij kreeg trouwens van haar broer(s) verwijten naar het hoofd geslingerd over haar vrijgevochten manier van leven. „Barvrouw zijn in een café of in een nachtclub, uitgaan en zelf je vriend kiezen, werd niet in dank afgenomen.”

De politie van Luik heeft twee patrouillewagens naar het mortuarium gestuurd, waar de vrienden van Ahlam haar een laatste groet kunnen brengen. „Om er zeker van te zijn dat niemand er de rust komt verstoren”, zo klinkt het, al wil niemand uitdrukkelijk zeggen wat daarmee bedoeld wordt.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Eerwraak

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Mahalingam »

Meldingen eergerelateerd geweld stijgen, opvang vol
zo meldt een kop in de NRC.
En ter verduidelijking:
"Eergerelateerd geweld komt voort uit culturen waar vrouwen de eer van de familie dragen. "
En waar denken dan zelfs lezers van de NRC aan? De Islam. Maar die wordt niet in het artikel vermeld.
Wel natuurlijk een relativering:
"Ook onder hooligans, woonwagenbewoners en orthodoxe Biblebelt-bewoners vindt eergerelateerd geweld plaats. "
De opvangcentra voor slachtoffers van eergerelateerd geweld zitten overvol. De twee landelijke expertise- en behandelcentra Fier en Sterk Huis kampen met een sterke stijging van het aantal nieuwe aanmeldingen, blijkt uit navraag van NRC. Vooral jonge slachtoffers zijn uit beeld geraakt tijdens de coronacrisis en komen nu alsnog bij de hulpverlening terecht.

Fier, dat slachtoffers tussen de 12 en 29 jaar opvangt in Leeuwarden en Rotterdam, had tijdens de coronacrisis eind vorig jaar gemiddeld slechts 4 bedden bezet, tegenover 35 nu. De afgelopen jaren waren er gemiddeld tussen 8 en 15 slachtoffers in de opvang. Bij Sterk Huis in Tilburg zijn de afgelopen maanden continu zo’n 17 bedden bezet, terwijl er ruimte is voor 10.

Fier wijt de stijging aan de heropende samenleving. „Van deze specifieke problematiek maken ouders geen melding”, zegt bestuurder Anke van Dijke. „Omdat ze vaak zelf betrokken zijn. Dus heb je mensen nodig om de slachtoffers heen die signalen opvangen en een melding kunnen maken. Maar door de sluiting van scholen en sportclubs droogde dat enorm op.”

„De aanwas is nu zo groot omdat de politie weer bij mensen thuiskomt en de scholen weer open zijn”, zegt ook Ilona Brekelmans, hoofdbehandelaar van Sterk Huis.

Volgens Van Dijke zit er weinig rek meer in het aantal opvangplekken. Omdat eergerelateerd geweld specialistische hulp behoeft, zijn er aparte opvangcentra voor. Gemiddeld blijven slachtoffers twee tot drie maanden in de opvang.

Eergerelateerd geweld komt voort uit culturen waar vrouwen de eer van de familie dragen. Wordt die geschonden, treedt de familie op. Dat kan met geweld, onderdrukking of verstoting. Ook onder hooligans, woonwagenbewoners en orthodoxe Biblebelt-bewoners vindt eergerelateerd geweld plaats.

Hoeveel slachtoffers van eergerelateerd geweld Nederland telt, is onbekend. Jaarlijks krijgt het Landelijke Expertisecentrum Eergerelateerd Geweld (LEC EGG) ongeveer vijfhonderd meldingen binnen. Maar dat zijn de meest complexe zaken waarbij de politie hulp nodig heeft van experts. Slachtoffers vragen vaak niet om hulp en signalen van eergeweld worden niet altijd herkend bij politie- en zorgmedewerkers.

Tijdens de coronacrisis werd het codewoord ‘masker 19’ ingevoerd bij apothekers, waarmee slachtoffers onopvallend om hulp kunnen vragen. Maar dat codewoord wordt nauwelijks gebruikt, bleek uit een rondvraag vorige week door Trouw.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/06/21/me ... l-a4048257
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Ariel »

In de valstrik van haar eigen familie gelopen? Italië in de ban van verdwenen tienermeisje Saman Abbas

Al weken wordt er in Italië gezocht naar Saman Abbas (18). Ze verdween op 1 mei, na de zoveelste hoogoplopende ruzie met haar ouders over een gearrangeerd huwelijk in Pakistan. De kans dat ze nog leeft, lijkt nihil. Alles wijst erop dat ze in de valstrik van haar eigen familie is gelopen.

’Italian girl’, zo luidde haar profielnaam op sociale media. Saman Abbas wilde een gewoon Italiaans tienermeisje uit Novellara in de regio Emilia-Romagna zijn, haar diploma van de middelbare school behalen en daarna mogelijk verder studeren. Bovenal wilde ze samen zijn met een jongen van haar keuze. Ze had een vriend, en weigerde te trouwen met de man in Pakistan die haar familie voor haar had uitgekozen.

Onderzoekers in Italië behandelen haar plotse verdwijning als een moordzaak sinds Samans zestienjarige broer heeft getuigd dat hun oom, Danish H., haar zou hebben vermoord. De jongen vertelde dat hij zijn oom vroeg waar het lichaam van zijn zus was, zodat hij haar nog een laatste keer kon omhelzen. Danish zou hebben geantwoord dat hij dat niet kon zeggen.

Na Samans verdwijning vertrokken ook vijf familieleden met de noorderzon. Haar ouders namen de volgende dag het vliegtuig naar Pakistan. Van daaruit beweerde haar vader nog tegenover een Italiaanse journalist dat zijn dochter niet was verdwenen, maar naar België zou zijn gereisd.

Witte rugzak
Danish H. wordt intussen in heel Europa gezocht. Dat geldt ook voor een voortvluchtige neef, die volgens de politie mogelijk medeplichtig is. Een tweede neef werd al door de Franse politie gevat in Nîmes en is uitgeleverd aan Italië. Justitie verdenkt hen alle vijf van de moord op Saman Abbas. Naar haar lichaam wordt al wekenlang verwoed gezocht.

Het meisje verdween in de nacht van 30 april op 1 mei, en werd voor het laatst gezien op een landbouwdomein in Novellara, waar haar vader werkte en het gezin verbleef. Haar minderjarige broer, de kroongetuige in deze zaak, zegt dat hij de laatste, hoogoplopende ruzie tussen zijn zus en hun ouders heeft meegemaakt.

Volgens de Italiaanse omroep Rai belde haar vader om drie minuten voor middernacht naar Danish. Die sprak achteraf in een gesprek met een vrouw in Pakistan over „een klus die prima is uitgevoerd.” Het was ook Danish die twee dagen eerder de vliegtuigtickets kocht waarmee Samans ouders naar Pakistan zijn gereisd. Tussen Italië en Pakistan bestaat geen uitleveringsakkoord.

Bewakingsbeelden van de camera op het landbouwdomein tonen dat Saman die avond eerst naar buiten loopt met een witte rugzak, gevolgd door haar ouders. Ze hebben een telefoon bij zich. De ouders komen daarna weer naar binnen, maar van Saman is dan al geen spoor. Op een derde camerabeeld loopt de vader het huis weer uit. Hij keert terug met de witte rugzak van zijn dochter. Danish zou buiten beeld zijn gebleven, vermoedelijk omdat hij wist dat er een bewakingscamera hing.

De politie heeft ook beelden van drie mannen die op 29 april met een schop naar het veld lopen. De gerechtelijke onderzoekers vermoeden dat het gaat om familieleden van Saman Abbas, die op het landgoed een put gaan graven om haar lichaam in te verbergen.

Schuilplaats
Het verhaal van de familie Abbas in Italië begon vijftien jaar geleden. Eerst kwam de vader van het gezin vanuit Pakistan naar Emilia-Romagna, om daar werk te zoeken. Hij ging aan de slag bij het landbouwbedrijf in Novellara, en liet daarna ook zijn vrouw en kinderen, en andere familieleden naar Italië verhuizen. Danish kwam pas een jaar geleden aan. Volgens Italiaanse media is hij gewelddadig en zou hij zich nooit in Europa hebben geïntegreerd. Zijn nichtje Saman, die make-up gebruikte, een neuspiercing had en gympen droeg, was hem een doorn in het oog.

De bom barstte een eerste keer in oktober vorig jaar, toen de nog minderjarige Saman het gearrangeerde huwelijk weigerde dat haar ouders haar hadden voorgesteld. Het meisje voelde zich daarna zo bedreigd dat ze meteen hulp vroeg bij de sociale dienst. Ze kreeg een schuilplaats in een beschermde gemeenschap. Maar op 11 april dit jaar keerde Saman terug naar huis. Volgens Italiaanse media hadden haar ouders haar verteld dat ze haar levenskeuze respecteerden. Zij zouden alleen naar Pakistan terugkeren, terwijl Saman in Italië mocht blijven.

Dat was mogelijk een valstrik. Na haar terugkeer naar huis werd Saman scherp in de gaten gehouden. Volgens de Italiaanse pers sloot haar vader haar geregeld buiten, waardoor Saman buiten voor de deur moest slapen.

Ook vriend bedreigd
Op 22 april deed Saman aangifte tegen haar vader, die weigerde haar paspoort te geven. Acht dagen later brak opnieuw een hevige ruzie uit, vermoedelijk weer om het identiteitsbewijs dat Saman nodig had om zelfstandig te leven. Ze zou haar paspoort uiteindelijk hebben gekregen en in de witte rugzak hebben gestoken, alvorens ze op 30 april met slaande deuren vertrok.

Haar jongere broertje vertelde de recherche vrijdag dat hij de precieze plek kan aanwijzen waar zijn ouders haar aan Danish hebben ’overhandigd’. Ook dinsdag is nog intensief naar het meisje gezocht. De jongen staat intussen ook onder bescherming. Hij wil voluit meewerken met Justitie, maar daarna wil hij in Pakistan herenigd worden met zijn ouders. Het kind staat onder grote druk en probeerde al weg te lopen uit zijn beschermde schuilplaats. Ook de vriend van Saman Abbas – een Italiaan van Pakistaanse origine – zegt dat hij bang is, omdat ook hij bedreigingen ontvangt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Eerwraak

Bericht door King George »

Grootste deel van de daders dus Muzelmannen. Bezint eer ge met een Muzelman begint!


Wraakporno treft vooral islamitische meisjes: 'Gevolgen nauwelijks te overzien'

EINDHOVEN - Het verspreiden van naaktfoto's onder jongeren is de laatste zes jaar explosief gestegen. De nieuwste vorm van wraakporno is het extreme exposen. Vooral islamitische meisjes zijn er slachtoffer van.



Exposen heet het fenomeen. Het lijkt een soort extreme variant van wraakporno en gaat verder dan het rondsturen van iemands naaktfoto’s en seksfilmpjes.

Op Telegram, een telefoonapp vergelijkbaar met Whatsapp, worden met name Marokkaanse en Turkse meiden massaal ‘ontmaskerd’. Behalve foto’s en filmpjes worden ook hun telefoonnummer, adres en al hun social media-accounts gedeeld. Het doel lijkt om hun leven kapot te maken.

Exposen gebeurt overal op internet: van Facebook tot Instagram. Maar vooral op Telegram neemt het fenomeen de laatste weken steeds grotere vormen aan. Er bestaan speciale groepen, met vaak duizenden leden, die puur zijn gericht op het exposen van vrouwen die zich in hun ogen oneervol gedragen: ze hebben met veel mannen seks gehad of hebben van zichzelf pikante foto’s gemaakt. Stuk voor stuk geruchten waar niemand van weet of ze kloppen, maar die wel worden aangegrepen om de meiden te veroordelen en vernederen.

Grote gevolgen

Danielle van Went van het Expertisecentrum Mensenhandel en Jeugdprostitutie in Eindhoven, die vijf slachtoffers uit de regio begeleidt, schrikt vooral van de mate waarin het nu gebeurt: „Jongeren lijken het bijna normaal te vinden en het kent nauwelijks nog grenzen. Ik bedoel, er worden speciale groepen aangemaakt die erop zijn gericht om meiden te beschadigen. De gevolgen voor de slachtoffers zijn daardoor veel groter en nauwelijks nog te overzien.”

Exposen is nog een relatief nieuw begrip, cijfers hoe vaak dit voorkomt ontbreken. Bij de website helpwanted.nl kwamen in 2016 bijna zés keer zoveel meldingen binnen over verspreide naaktfoto’s, iets wat strafbaar is, als in 2010 (van 327 naar 1869). Jongeren met een migrantenachtergrond zijn, net als bijvoorbeeld jongeren uit streng christelijke gezinnen, daarbij extra kwetsbaar. „Binnen die cultuur wordt het onderwerp bij de opvoeding nauwelijks besproken”, zegt Solange Jacobsen van Bureau Jeugd en Media: „En als er dan een naaktfoto uitlekt, is het oordeel harder. Ze hebben de familie te schande gemaakt.”

Afpersing

Het maakt de drempel om naar hun ouders te stappen nog hoger. „Daardoor lopen ze ook een groter risico om slachtoffer te worden van afpersing”, zegt Arda Gerkens van het Expertisecentrum Online Kindermisbruik. „Er wordt gedreigd de naaktfoto’s te verspreiden als jongens niet betalen of meisjes geen nieuwe naaktfoto’s sturen.”


https://www.bd.nl/brabant/wraakporno-tr ... ~a22c9f57/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Ariel »

Wat nou, denk je als je deze Krantenkop leest. :thinking: "Naaktfoto’s leiden tot geweld in dorp" . Een Hollandse broer die boos op zijn zus is vanwege een foto?

Maar nee. halverwege het artikel komt de aap uit de mohammedaanse mouw.

Naaktfoto’s leiden tot geweld in dorp: broer steekt zus die door de buurt wordt gered

Het versturen van naaktfoto’s heeft in de nacht van zaterdag op zondag tot een steekincident in Weerselo geleid. Daarbij is een jonge vrouw lichtgewond geraakt. Haar broer is aangehouden.

De buurt rond de Kardinaal Alferinkstraat in Weerselo werd rond 00.30 uur opgeschrikt door geschreeuw op straat. Bewoners zagen hoe een jongeman zich op een vrouw had geworpen. Ze hoorden hem roepen dat hij haar zou vermoorden.

Compliment
Omwonenden grepen in en trokken de man van de vrouw af en belden 112. De politie arresteerde de eerste en de ambulance nam het slachtoffer mee naar het ziekenhuis MST in Enschede. Ze heeft voor zover bekend een steekwond in haar bovenarm. Een buurtbewoner vertelt dat de politie omwonenden complimenteerde met de manier waarop ze tussenbeide kwamen.

Hoofddoek
Het incident gebeurde tussen broer en zus die ruzie hadden gekregen toen hij ontdekte dat zij naaktfoto’s van zichzelf met haar mobieltje doorstuurde. Die ruzie liep volgens de familie volledig uit de hand. De broer was ook al boos op haar over het niet dragen van een hoofddoek. Haar gedrag conflicteerde volgens de familie met de geloofsregels.

Relationeel
De familie zegt dat het met het slachtoffer relatief goed gaat. Zondagochtend was ze nog niet weer thuis. Over de situatie van de verdachte had de familie verder niets vernomen. De politie wil vanwege de privacy geen verdere informatie geven, ook de leeftijden van beiden niet noemen. „Het gaat om een incident in de relationele sfeer”, zegt een woordvoerster, een begrip waaronder ook een conflict tussen broer en zus kan vallen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Mahalingam »

Uit het Zweeds Google-vertaald:
Moeder en broer worden verdacht van moord op 14-jarig meisje - motieven houden verband met omgang

De moeder, broer en een neef worden verdacht van de moord op het 14-jarige meisje in Nacka dat donderdag dood in een woning werd aangetroffen. Expressen meldt.

Informatie in het politieonderzoek wijst op een mogelijk motief voor eer. De krant schrijft dat de familie boos was dat het meisje buiten school met vrienden omging. Op dezelfde dag dat ze vorige week dood in een huis werd gevonden, moet ze met ziekteverlof zijn geweest van school.

De aanklagers hebben verzocht om de aanhouding van de drie personen, op vermoedelijke grond op verdenking van moord. De onderhandelingen staan ​​gepland voor morgen. Alle drie ontkennen de misdaad, volgens Expressen.
https://omni.se/mamma-och-bror-misstank ... e/a/MLe80J
14-jarig meisje dood gevonden in Nacka - vermoedelijk motief voor eer

Het 14-jarige meisje werd dood aangetroffen in het appartement in Nacka.

Zelfmoord, op het eerste gezicht.

Nu vermoedt de politie dat ze mogelijk eerwraak is vermoord en zijn drie personen, allemaal familieleden van het meisje, verzocht verdachten van moord vast te houden.

- Ik kan niet geloven dat het waar is. De moeder en dochter leken zo'n liefdevolle relatie te hebben, vertelt een kennis van de familie.

Het meisje en twee broers kwamen in juli 2019 naar Zweden, een paar maanden nadat de moeder arriveerde. De vader bleef in zijn thuisland. Een paar jaar geleden ging het 14-jarige meisje naar een Zweedse school. Vorig jaar begon ze met de zevende klas op een school in Nacka buiten Stockholm, een school waar mensen tegenwoordig de vlag halfstok voor haar uithangen.
Drie worden verzocht te worden vastgehouden

Op donderdag 19 mei werd het meisje dood aangetroffen in een appartement dat haar familie huurde. De hele zaak werd gealarmeerd als een geval van ziekte en aanvankelijk vermoedde de politie dat ze zich van het leven had beroofd. Maar het onderzoek wees er al snel op dat er een misdaad achter zat, een moord die verborgen probeerde te blijven door eruit te zien als een zelfmoord.

Drie mensen werden afgelopen weekend gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij haar dood. Twee van hen zijn familieleden van het meisje - haar moeder en oudere broer. De derde is een man van in de twintig. Alle drie zijn al ongestraft.

De misdaadperiode is 19 mei en de plaats delict is het huis van het meisje.

Ze zitten nu vast op verdenking van moord. De arrestatiezittingen vinden dinsdag plaats in de rechtbank van Nacka en de officier van justitie stelt dat alle drie verdachten een relatie hebben met het slachtoffer.

"Wees trots op je dochter"

Volgens informatie aan Aftonbladet vermoedt de politie dat het een eremisdrijf zou kunnen zijn dat ze vervolgens probeerden te vermommen als zelfmoord. Eergerelateerd misdrijf is een misdrijf dat geheel of gedeeltelijk wordt gepleegd om de reputatie van een persoon of familie, familielid of andere soortgelijke groep te behouden of te herstellen op basis van een notie van eer.

Een kennis van de familie zegt geschrokken te zijn toen ze hoorde van de vermoedens. Ze zegt dat haar moeder, die drie jaar geleden naar Zweden kwam, worstelde om de taal te leren in de hoop later een baan te kunnen krijgen in de keuken van een restaurant. Ze schepte vaak op over haar dochter.

- Ze was trots dat haar dochter zo goed was op school. Ik ervoer het meisje als vooruitstrevend en sociaal, en ook hun relatie als heel fijn en liefdevol. Ik merkte niets op dat erop wees dat de moeder zou worden geregeerd door eernormen.

Een andere persoon die de familie kent kan ook niet begrijpen wat er is gebeurd. Ze ervaart het gezin ook als liefdevol en het meisje als veilig en gelukkig.

Daniel Kronstrand, wiens bonuszoon naar dezelfde school gaat als het meisje, vindt dat de school de dood goed heeft afgehandeld.

- Vrij snel na het incident kregen we een e-mail. Ik denk dat dit bewijst dat de school dit zeer serieus neemt en dat ze serieus zijn in hun crisisbeheersing. Maar wat er is gebeurd, is tragisch. Wat er ook achter zit, het is tragisch dat zo'n jong persoon is overleden.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jx ... rd-i-nacka
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Mahalingam »


The mother witnessed the murder of the Terrassa sisters in Pakistan at the hands of their other brother

The woman is under police protection for the threats she received from her family

The crime against the neighbors in Terrassa, Arooy Abbas and Aneesa Abbas, sisters of Pakistani nationality, in their country for wanting to separate from the husbands they had been forced to marry, could also involve punishment for the family; a brother of the victims is among the material perpetrators of their deaths.

The mother of the deceased, Azra Bibi, had been in her country for some time since she went to take care of one of her sons, a minor, who was living with two others. However, as reported by the daily Dawn, as soon as she arrived in her village, Nothia, her family locked her in a room, kept her incommunicado without allowing her to talk to her daughters, and threatened her. Everything indicates that Arooj and Aneesa were tricked into leaving this country [Spain] when they were told that their mother was about to die.

Once there, and seeing that it was a trap, the family pressured the sisters to take their husbands, whom they had been previously forced to marry, to Spain. They refused and asked for divorces, for which they were mistreated by their family, including by their brothers, so that they would change their minds. They also slandered them, saying that they had relations with other men in Spain and dressed in Western style.

Finally, the women were suffocated with a handkerchief, and shot. The deaths occurred hours after their arrival in Pakistan. It appears that this crime was committed in the presence of the mother, presumably to teach her a lesson for the refusal of her daughters to continue with the forced marriages. For this, after the burial of the girls, a relative took the mother under her protection since she feared for her life, and she is now under police protection. In addition, she made contact with the Spanish embassy in Pakistan with the intention of leaving for Europe as soon as possible. She has a minor son in her country and another in Spain.

There are six arrestees in Pakistan for this crime, among them two brothers of the victims, as well as uncles and cousins, and another three persons are being sought for their alleged involvement. Meanwhile, in Spain, the prosecutor’s office of Terrassa is investigating whether someone in the victims’ environment in their location of residence could have led them into the trap. The Catalonian Police have taken a statement from the father of Arooj Abbas and Aneesa Abbas, who explained that he has not had contact with them for some time since they left home, as a brother and an uncle have stated.

The police interrogated other persons connected to the family, such as the owner of the shop where the father works, who confirmed the version that he had had no contact with his daughters for some time. In addition, he explained that he didn’t know that the daughters were in Pakistan since he considered that the father had “no responsibility” in what has happened because he has known him for years and trusts his word. He also was surprised by the fact that one of the older brothers, who lived in Terrassa, is one of the material perpetrators of the murders because he “loved his sisters very much.” The father might return to give another statement at the police station. In Pakistan, the preventative custody of the suspects ends next weekend.

The deaths of the two sisters, residents of Terrassa, has caused a deep commotion, not only in this municipality, in which there have been several displays of tribute and revulsion for the crime, but also in Catalonian society. The parliament condemned this murder, as well as another misogynist crime committed in March in La Granada del Penedes (Barcelona), noting that “violence against women is the most brutal face of machismo and patriarchy.”

But the crime has also shaken the large Pakistani community of Terrassa. Yesterday, a representative, Kamram Khan, stated that it was a “brutal act” and noted that, “a murder is always a murder, and cannot be for honor; they are two words that do not add up. Honor says that you must protect loved ones, not kill them.”
https://www.elmundo.es/cataluna/2022/05 ... b456e.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Ariel »

De politie kreeg in 2022 682 complexe eerzaken binnen. :shock: Dat zijn bijna twee zaken per dag.
Meer eergeweld in Nederland, vooral onder Syriërs

Het aantal strafzaken met eergeweld neemt flink toe in Nederland. De politie kreeg in 2022 al met bijna zevenhonderd complexe eerzaken te maken. Dat meldt De Gelderlander.

Het gaat in deze zaken onder andere over stalking, mishandeling, dreiging met geweld, ontvoering en moord of doodslag. Waar deze zaken zich een paar jaar geleden nog vooral in Turkse en Marokkaanse kringen afspeelden, zijn de verdachten sinds 2021 vaak van Syrische afkomst. Dat meldt het Landelijke Expertisecentrum Eer Gerelateerd Geweld (LEC EGG) van de Nationale Politie.

Stijgende lijn
De politie kreeg in 2022 682 complexe eerzaken binnen. Een jaar eerder waren dit er nog 628 en in 2018 ging het om 529 zaken. Volgens de politie heeft de stijgende lijn in het aantal zaken vooral te maken met de instroom van migranten en vluchtelingen.

Eergeweld komt vaak voor als de eer van de familie, vaak van een vrouw, ’aangetast’ wordt. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als een man of vrouw door zijn of haar partner of familie beschuldigd wordt van losbandig gedrag, overspel of partnerkeuze.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eerwraak

Bericht door Ariel »

Een voorbeeld van eerwraak. Een man van Syrische afkomst steekt zijn vrouw dood wegens vermeend vreemgaan.
Eis van twintig jaar cel tegen man die 86 keer op zijn vrouw instak: ‘Zelfs haar laatste noodkreet kon hem niet stoppen’

Als een razende heeft een 40-jarige Arnhemmer ruim een jaar geleden met een mes ingehakt op zijn vrouw, 86 keer in totaal. Hun kinderen hoorden de doodskreten van hun moeder. ‘Ik ga dood, je maakt me dood!’

Zelf weet hij zich weinig meer te herinneren van de slachtpartij in de woning in de Tuinstraat zelf. ,,Mijn hoofd was ontploft, wist niet meer wat ik deed”, zei de verdachte woensdag tijdens zijn rechtszaak. De officier van justitie betwijfelde dat hij in een opwelling had gehandeld en eiste 20 jaar voor moord.

Man dacht dat zijn vrouw een minnaar had
De man van Syrische afkomst lag in scheiding met zijn vrouw. Hij had de gezamenlijke woning aan de Tuinstraat verlaten. Het idee dat zijn vrouw een minnaar zou hebben vatte post in zijn hoofd en vrat aan hem.

De politie heeft overigens nooit enig bewijs gevonden van een buitenechtelijke relatie. Op de bewuste 18e augustus 2022 kocht hij spullen, waaronder een mes. Alleen dat mes nam hij mee naar de woning waar zijn vrouw en twee kinderen nog woonden. ,,De minnaar van mijn vrouw heeft een wapen en daar wilde ik me tegen verdedigen als ik hem daar zou tegen komen", zei hij tegen de rechter.

Zijn ex wilde geen gesprek met de man en vertrok naar de slaapkamer boven. De man ging achter haar aan, omdat hij vermoedde dat haar minnaar daar zou zijn. Dat bleek niet het geval. ,,Ze bleef chatten en negeerde mij. Ik vroeg haar om haar telefoon, omdat ik wilde weten met wie ze contact had.”

Het slachtoffer wilde de telefoon niet afgeven en er ontstond een ruzie, waarbij de man buiten zinnen raakte. Nadat hij zijn ex had omgebracht, ging hij naar zijn kinderen, die in alle staten waren. Daarna belde hij de politie.

Tijdens een eerdere rechtszitting werd gesproken over eerwraak als motief. Woensdag gaf de man geen rechtstreeks antwoord op de vraag of hij zich aangetast voelde in zijn eer. Toen hem tot twee keer toe gevraagd werd of hij zich schuldig voelde, beriep hij zich even zo vaak op zijn zwijgrecht.

Schuld bij zijn vrouw en haar familie
De rechter zag een verdachte die het veel over zijn eigen gevoel heeft en regelmatig de schuldvraag bij de familie en zijn vermoorde vrouw legt. De broers van het slachtoffer in de zaal waren het eens met de rechter. Zij hoorden de verklaringen van de verdachte zo nu en dan hoofdschuddend aan.

Tot het eind van de zitting toen een van de broers een slachtofferverklaring mocht voorlezen. ,,Mijn zus had dromen en aspiraties. Maar haar dromen en hoop werden verscheurd en vernietigd. Hij nam de afgelopen jaren haar ziel en uiteindelijk haar leven", zei de geëmotioneerde broer.

Man verandert in een monster
Hij beschreef de verdachte als een man die langzaam in een monster veranderde. ,,Zelfs haar laatste noodkreet en het geschreeuw en het gebonk op de deur door de kinderen was niet genoeg om deze vreselijke woede te stoppen.”

Ook na de aanslag bleef de verdachte proberen grip op de gebeurtenissen te houden, zei de broer. Zo zou hij geprobeerd hebben de familie van zijn vrouw weg te houden van de rechtszaak. En hij zou zich niet hebben neergelegd bij de voogdijschap van de kinderen, die aan haar familie was toegewezen ,,De emotionele en psychologische impact die dit alles heeft gehad op mijn familie en in het bijzonder op mijn nichtje en neefje is onbeschrijfelijk.”

De rechter doet op 20 september uitspraak.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie