Politie rukt uit voor strandtuig

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

De zon schijnt en het is warm, dus dan is het weer tijd voor Marokkaantjes om rotzooi te trappen op het strand in Zandvoort.
Tijdens de eerste kamer verkiezingen werd er heftig op Fleur Agema gereageerd omdat ze de Zandvoortse rel marokkanen benoemde. Het viel enorm mee volgens de burgemeester uit Zandvoort.
Nou ja, hij ziet het. Het valt enorm mee.

Politie rukt uit voor strandtuig in Zandvoort

ZANDVOORT - Opnieuw is dinsdag de politie massaal ingezet voor een incident waarbij Marokkaanse jongeren betrokken waren op het strand in Zandvoort.

Nadat er vorige week maandag een groep van 50 Marokkanen uit Haarlem-Schalkwijk en Amsterdam met elkaar op de vuist gingen, was het dinsdag weer raak.

Bij strandpaviljoen Thalassa werd een meisje even na vijf uur 's middags beroofd van een telefoon. De politie heeft vijf aanhoudingen verricht en de arrestanten direct verhoord. Het betrof jongeren uit Amsterdam, allemaal onder de 18 jaar. Gezien hun leeftijd en het feit dat telefoon inmiddels weer terug was bij de meisjes, zijn de Amsterdamers in vrijheid gesteld. Zij zullen doorgezonden worden naar bureau HALT.

"Hulde voor de agenten", regeert strandtenthouder Huig Molenaar. De Zandvoorter is het zat en hoopt dat er nu eindelijk eens wat aan gedaan wordt. "Ik ben blij met het kordate optreden van de politie, top".

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1014 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Politie rukt uit voor strandtuig in Zandvoort

Bericht door Dhana »

Ik krijg door alle nieuwsgaring van de laatste tijd nu toch werkelijk het idee dat men het allemaal echt zat wordt en steeds minder geneigd is het er allemaal maar bij te laten zitten. Ik hoop van ganserharte dat het niet nog niet te laat is om he tij te keren. Morokkaanse moslims zijn over het algmeen met zoveel geweld opgevoed dat een stevige aanpak de enige taal die ze verstaan en dus niet het softe geitenharensokkengedoe waarmee ze al jaren gepamperd worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig in Zandvoort

Bericht door Ariel »

Zandvoort is klaar met de overlast

Strandtenteigenaren in Zandvoort zijn het zat: ook deze zomer maken groepen Marokkaanse jongeren uit Amsterdam en Haarlem de badplaats onveilig.

De politie arresteerde gisteren vijf jongens die een Blackberry zouden hebben gestolen van een meisje. Vorige week was bij de rotonde in Zandvoort een vechtpartij tussen groepen Marokkaanse jongeren uit Haarlem en Amsterdam, waarbij minstens één gewonde viel.

'Zandvoort is klaar met die gassies. Een knokploeg zou helpen,' zegt Bram Molenaar van strandtent Thalassa, waar gisteren het incident met de Blackberry plaatsvond.

'Ze lopen onwijs te provoceren, gooien met zand, vallen vrouwen lastig. Ze hebben overal schijt aan. Je loopt constant met je nekharen omhoog. Ze liggen zonder te betalen op bedjes. Als je ze wegstuurt, liggen ze er zo weer.'

De overlast vindt vooral in het voorseizoen en aan het einde van de zomer plaats, zegt Molenaar. 'Midden in de zomer is het rustig. Dan zijn die gasten naar het land van herkomst.'

De Zandvoortse politie en voorzitter Hanneke Mel van de strandpachtersvereniging nuanceren de overlast. Mel: 'Op elke warme dag raken mensen geïrriteerd. Dit is vergelijkbaar met problemen met jong publiek in het uitgaansleven.'

http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... last.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Politie rukt uit voor strandtuig in Zandvoort

Bericht door Dhana »

Ik vloek practisch nooit, maar dit is... piep..... toch niet te geloven???
De Zandvoortse politie en voorzitter Hanneke Mel van de strandpachtersvereniging nuanceren de overlast. Mel: 'Op elke warme dag raken mensen geïrriteerd. Dit is vergelijkbaar met problemen met jong publiek in het uitgaansleven.'

Ik ben gek op Italië en ben daar alleen maar hartje zomer geweest op vakantie. Ik kan je verzekeren dat ik daar voor mijn plezier heen ga en niet om eens lekker een paar weken geïrriteerd rond te gaan lopen.


Je zou die Hanneke toch met liefde een weekje overgeven aan dat "jonge publiek"?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig in Zandvoort

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef:
Je zou die Hanneke toch met liefde een weekje overgeven aan dat "jonge publiek"?
Al zou ik de hele noordzee leeg zuipen, kreeg ik nog geen dorst van haar.
http://www.zandvoortinbeeld.nl/nieuws.php?id=832" onclick="window.open(this.href);return false;
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Politie rukt uit voor strandtuig in Zandvoort

Bericht door Dhana »

Eliabe schreef:
Dhana schreef:
Je zou die Hanneke toch met liefde een weekje overgeven aan dat "jonge publiek"?
Al zou ik de hele noordzee leeg zuipen, kreeg ik nog geen dorst van haar.
http://www.zandvoortinbeeld.nl/nieuws.php?id=832" onclick="window.open(this.href);return false;
Zolang mohammedanen het met geiten en schapen doen....
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig in Zandvoort

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef:
Eliabe schreef:
Dhana schreef:
Je zou die Hanneke toch met liefde een weekje overgeven aan dat "jonge publiek"?
Al zou ik de hele noordzee leeg zuipen, kreeg ik nog geen dorst van haar.
http://www.zandvoortinbeeld.nl/nieuws.php?id=832" onclick="window.open(this.href);return false;
Zolang mohammedanen het met geiten en schapen doen....
Spoiler! :
Ik zie weinig verschil. whistling:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Politie rukt uit voor strandtuig in Zandvoort

Bericht door Dhana »

Eliabe schreef:
Spoiler! :
Ik zie weinig verschil. whistling:

Jij wel, ja.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

Ook in Belgie heeft men last van strandtuig. Islamitisch strandtuig. Maar volgens de pers zijn het tieners...De reacties van de Belgen leren ons dat het over nietvanhier strandtuig gaat.
Brusselse tieners vallen vrouwelijke redders lastig in Oostende

Enkele tieners uit het Brusselse zorgden gisterenavond rond 19 uur voor moeilijkheden aan de redderspost ter hoogte van de Koninginnelaan in Oostende. Ze vielen redders lastig en luisterden niet naar hun richtlijnen. De politie werd ter plaatse geroepen, maar dat bracht de tieners niet tot bedaren.

Een tiental allochtone jongeren hebben drie vrouwelijke redders lastiggevallen. Ze daagden hen verbaal uit, daarna probeerden ze hun reddersstoel te verplaatsen en werden de jongeren ook fysiek agressief.

“Er is geduwd en getrokken uit zelfverdediging. Wanneer we ons aangevallen voelen, proberen we de jongeren van ons weg te houden. Dat is ons goed gelukt. Helaas heeft een redder een slag in het gezicht gekregen, maar hij heeft geen ernstige kwetsuren opgelopen”, dat zegt Jonathan De Vos, hoofdredder van Oostende aan VTM Nieuws.

Uiteindelijk werden twee 18-jarigen van hun vrijheid beroofd. Ze werden enkele uren opgesloten in de cel en mochten daarna beschikken.

Tijdens de zomervakantie in Oostende moeten agenten minstens twee keer per week uitrukken voor incidenten met toeristen op het strand. “Meestal moeten we ter plekke komen omdat mensen de richtlijnen van de redders niet volgen”, aldus commissaris Carlo Smits van de lokale politie in Oostende. “Redders krijgen het niet uitgelegd of de mensen willen het niet begrijpen. We proberen dan te bemiddelen. Als blijkt dat de mensen niet voor rede vatbaar zijn, dan verwijderen we ze van het strand.”

In een bewaakte strandzone staan altijd twee of drie redders. In de zone waar het incident is gebeurd waren het toevallig drie vrouwelijke redders. “Ik denk dat ze meer problemen hadden met het gezag van een vrouw dan met het gezag van een man”, zegt Jonathan De Vos. “We gaan er geen rekening mee houden in de toekomst. We zetten bekwame mensen op het strand, ongeacht hun geslacht”, besluit hij. De redders vragen meer respect. Ze staan er in de eerste plaats voor de veiligheid van de toeristen.

Geen politionele bevoegdheid
Redders mogen strandgangers geen boetes geven, want ze hebben geen politionele bevoegdheid. “Dat zal overigens niet snel gebeuren”, zegt Johan Vande Lanotte, burgemeester van Oostende (sp.a). “Redders zijn vaak heel jonge mensen. Ze moeten in de eerste plaats helpen en moeten vermijden dat er iets zou gebeuren. Als je toestaat dat ze sanctioneren, dan vervalt die rol van helper een beetje. De politie werd onmiddellijk opgeroepen. Zij zijn er op enkele minuten. Waarom zouden we die jonge mensen dan belasten met politiemaatregelen als de politie dat zelf kan”, aldus Vande Lanotte.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
In een bewaakte strandzone staan altijd twee of drie redders. In de zone waar het incident is gebeurd waren het toevallig drie vrouwelijke redders. “Ik denk dat ze meer problemen hadden met het gezag van een vrouw dan met het gezag van een man”, zegt Jonathan De Vos.
Onzin. Het gaat puur om slagkracht (letterlijk).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

Het is weer zo ver. Het oude normaal. Het was heerlijk weer vandaag, dus tijd voor een massale vechtpartij op het strand.
Volgens de twitter tamtam gaar het om islamitisch straattuig, of wel...kakkerlakken uit AmsterdamWest .

Afbeelding
Groep ’uitermate vervelende’ en vechtende jongeren van strand geveegd in Zandvoort

Afbeelding

Een grote groep jongeren is woensdagavond door massaal uitgerukte politie van het strand langs de Boulevard Barnaart in Zandvoort geveegd. De groep, tussen de 100 en 150 jongeren, gedroeg zich volgens een politievoorlichter ’uitermate vervelend’ en was betrokken bij vechtpartijen met andere badgasten. Er is in ieder geval een aanhouding verricht. Enkele strandgangers raakten gewond.

Er stonden zeker twaalf politievoertuigen bij het strand en er is door agenten een linie gevormd om de groep raddraaiers van het strand te krijgen. De relschoppers gooiden onder meer flessen naar de politie. Agenten kwamen met honden en paarden ter plaatse.

Voor zover bekend raakten drie mensen gewond door de ’handgemenen’. Een persoon is door ambulancepersoneel behandeld op het politiebureau, laat de politiewoordvoerder weten. Een getuige zegt tegen NH Nieuws dat het eerst om een aantal kleine opstootjes ging, maar dat dat al snel uitgroeide tot een grote matpartij.

De groep zou rond 20.30 uur van het strand zijn verwijderd en naar het station zijn geleid. Daar wordt hen dringend verzocht naar huis te gaan. Agenten kondigen aan vanavond de omgeving in de gaten te blijven houden. ,,We controleren iedereen, noteren de gegevens en bekeuren als daar aanleiding toe is. Voor zover we kunnen inschatten is het grootste deel van de groep met de trein naar Zandvoort gekomen. Daarom worden ze naar het station gebracht.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

Woede over massale knokpartij Zandvoort: ’Gezinnen met kinderen vluchtten weg’

Zandvoort raapt de scherven bijeen na de massale kloppartij van woensdagavond, en vraagt zich af wat er is te doen tegen jongeren die de boel bewust lijken te verzieken. Er klinkt frustratie, boosheid en moedeloosheid in de Noord-Hollandse badplaats.

Twee vrouwen praten in de vroege ochtend op het strand bij het water, ter hoogte van het Palace-hotel, na over wat er de avond ervoor gebeurde. Ze waren erbij, en zijn enorm geschrokken van wat ze hebben gezien.

„Het was verschrikkelijk”, zegt een van hen. „Die jongens waren eropuit, je zag het aan alles. Agressieve blik, ze kwamen duidelijk niet om te zonnebaden, zeg maar. Ruzie zoeken, provoceren met opmerkingen over vrouwen, wachten tot mensen reageren en dan hebben ze een aanleiding om iets te doen.”

Volgens de andere vrouw was dat exact wat er gebeurde. „Ze riepen het later ook: zij begonnen, sommigen gooiden het ook op racisme. Er waren ook nog gezinnen bij met kinderen. Die zijn zich rot geschrokken. Sommigen vluchtten in paniek snel weg.”

De dag na het massale oproer, waarbij zo’n 100 tot 150 jongeren waren betrokken, meerdere gewonden vielen en zeker één arrestatie werd verricht, raapt Zandvoort de scherven bijeen. Letterlijk zelfs, want het afval – toch al een probleem na een warme zomerdag – wordt in de vuilcontainers geschept. Het vormt waarschijnlijk de laatste tastbare herinnering aan wat er is gebeurd.

’Politie veel te laat’
Veel strandgangers hebben geen idee van de wat er de avond ervoor is gebeurd, maar sommige anderen hebben wel gehoord wat er is gebeurd, en richten ook hun pijlen op de handhaving bij het strand.

„Politie was er veel te laat bij”, moppert Hans, die met een zongebruind lichaam nog even van de zon geniet, voor het verwachte onweer losbarst. „Dat is vaak het probleem. Pas als het echt uit de hand is gelopen, zijn ze hier. Eigenlijk moet er al eerder worden gesurveilleerd.”

Een woordvoerster van de politie Noord-Holland ontkent dat er sprake was van een massale knokpartij, en zegt dat er bewust een afweging is gemaakt wat de beste manier van ingrijpen was.

,,Toen er een melding kwam dat het niet goed ging, dat er personen waren die ruzie zochten, zijn agenten ter plaatse gekomen”, laat ze weten. ,,Die hebben dat ook geconstateerd. Dan moet je kiezen of je het strand schoonveegt, waarbij je ook mensen verwijdert die er niets mee te maken hebben.”

Politie besloot de groepen uit elkaar te halen en te verwijderen. ,,Dat ging goed, tot een persoon vervelend bleef doen en daarop werd aangehouden. Toen sloeg de vlam in de pan. Het was hevig, maar ook kort. We kunnen ons voorstellen dat mensen erg zijn geschrokken, maar de rust was snel weergekeerd.”

’Gewoon niet veilig’
Hans ziet het strand ’afglijden’ in de zomer. „Het is vaak gewoon niet veilig, je merkt al dat mensen maar niet meer komen. Overdag valt het allemaal nog wel mee, maar in de avond slaat de sfeer al snel om. Je kunt wel naar Bloemendaal, dat doen sommige mensen ook wel, maar daar loop je hetzelfde risico. Want ook daar kunnen ze komen.”

Niemand wil onder volledige naam vertellen over het probleem. „Want ze komen zeker weer terug, altijd met een groep, en dan ben je straks zelf aan de beurt”, zegt een van de vrouwen bij het water. „Je weet ook niet wat ze bij zich hebben. Ik denk maar aan Scheveningen, waar iemand aan de boulevard is doodgestoken.”

Een man bij de strandopgang verbaast zich niet over het geweld. „Ik kom al jaren in Thailand, daar gebeurt dit nooit. Weet je waarom? Als je niks uitvreet, heb je daar niks te vrezen, maar als je je wél misdraagt, ben je aan de beurt bij de politie”, legt hij uit. ,,Ze weten dat dat hier níét gebeurt, dat ze ermee wegkomen. Zolang dat het geval is, wordt het nooit beter.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

10 jaar geleden, en nog niks veranderd.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

En ook in Oostende vierde getinte jongeren feest.
Videobeelden tonen eerste opstootje op het Oostendse strand: “Door die groep jongeren in het oog te houden, hielden we het onder controle”

Aan videobeelden van woensdag in de vooravond te zien, werd het ook figuurlijk heet op het strand van Oostende. Ter hoogte van de strandbar Bondi Beach ontstond een opstootje tussen een groep jongeren. Preventief werd een aanzienlijke politiemacht opgetrommeld.

Het incident gebeurde rond 17 uur, buiten een bewaakte zone. “Het was een alleenstaand geval. Van rellen kunnen we niet spreken. Maar we zijn wel extra zichtbaar aanwezig geweest om een escalatie te vermijden”, zegt korpschef Philip Caestecker van de Oostendse politie. “Door die groep jongeren permanent in het oog te houden, hebben we het onder controle kunnen houden. Dat er op een gegeven moment veel politie aanwezig was, komt ook door de zoekactie naar een vermist meisje”, aldus de korpschef. Er zijn geen arrestaties verricht.

Twee verloren gelopen kindjes
De strandredders kijken tevreden terug op de drukste en heetste dag sinds de opening van het badseizoen. “Wij hebben geen opstootjes gezien en alles verliep eigenlijk rustig, ondanks de drukte”, vertelt hoofdredder Jonathan Devos. “Er zijn ‘slechts’ twee kindjes verloren gelopen. Dat ene incident waarvan sprake,was buiten de bewaakte zone, want er zijn immers nog maar drie strandposten geopend. Hoe dan ook werd de lont er snel uit getrokken door de politie. Het is een goede zaak dat zij snel paraat staan om in te grijpen.”

Rubberen hamer gegooid
Tijdens de zoektocht naar het verloren gelopen meisje, ‘s avonds toen de reddingsposten eigenlijk al dicht waren, ging Jonathan zelf toch nog mee zoeken. “Er is toen wel een rubberen hamer naast mij geland, op een meter van me. Dat was natuurlijk schrikken, maar ik weet niet wie die gooide en of die naar mij gericht was. Ik heb er ook geen aangifte van gedaan en wil het incident niet opblazen. Ik hoop in elk geval niet dat ik het doelwit was, omdat ik met uniform en een walkietalkie op het strand liep. Maar daar ga ik voorlopig niet van uit”, voegt de hoofdredder toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

Frankrijk

Het blijkt enorm moeilijk voor migranten en kansenparels om op strand af te blijven van vrouwen en meisjes.
Teen Lifeguard Sexually Assaulted by Migrant as Bystanders Looked on

Two men, one a migrant with a deportation order, sexually assaulted a teenage female lifeguard on a French beach while bystanders reportedly did nothing to help.

The sex attack took place on Saturday afternoon on the Escale Borély beach in Marseille, when two men, 25 and 28, climbed the ladder of the lifeguard’s lookout chair.

The suspects were then said to have taken pictures of the young lifeguard before sexually assaulting her, touching her chest in particular. None of the beach-goers at Escale Borély, which can accommodate several thousand bathers, attempted to stop the two men, newspaper La Provence reports.

At around 5:30 pm, police were alerted to the young lifeguard crying at the bottom of her chair after a member of the coastal security and prevention unit (USPL) had spotted her during a patrol.

Police caught the two alleged sex attackers at a nearby Ferris wheel and took them into custody, but not before they became violent with officers, injuring one, and made attempts to escape arrest several times.

It later emerged that one of the men, a migrant, was also under a deportation order to leave France.

The case comes just months after a female off duty police officer was also sexually assaulted by a migrant while travelling on public transportation in the Paris no-go suburbs of Seine-Saint-Denis.

The officer claimed that the man had put his hands on her and his genitals several times and then fled, despite attempts by the victim to detain him. A nearby police patrol later caught and arrested the Pakistani.

Over the last several years, France has seen a rise in sexually violent attacks, with the French Interior Ministry’s statistics service SSMI revealing in 2020 that sexual violence had increased by 12 per cent in 2019 and by 19 per cent the year before.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

Henk Brul, vraagt uw begrip voor "jongeren" die de hele Nederlandse kuststrook, talloze zwembaden en andere uitgaansplekken terroriseren. Het is een beetje geven en nemen nu.

En Jaap Timmer, socioloog, verbaasd zich dat deze rel op een doordeweekse dag gehouden is. :scratch: Alsof al die parels met een zomers kleurtje een baan hebben waar ze 10 uur per dag hardzwoegend werken.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

Wie gaat dit controleren? Maar gelukkig kunnen de relschoppers nog naar andere badplaatsen.
Gebiedsverbod Zandvoort voor 32 relschoppers

De burgemeester van Zandvoort, David Moolenburgh, heeft vrijdag 32 gebiedsverboden opgelegd aan relschoppers vanwege de ongeregeldheden op het strand van Zandvoort afgelopen woensdagavond. De komende tijd volgen meer gebiedsverboden, zo meldt de gemeente.

De gebiedsverboden duren twaalf weken en gelden voor heel Zandvoort. Moolenburgh zegt dat woensdagavond een situatie ontstond die niet te accepteren is. „Het moet afgelopen zijn met groepen jongeren die naar Zandvoort komen om hier te rellen en overlast te veroorzaken”, aldus de burgemeester. „Deze jongeren zijn deze zomer niet meer welkom in Zandvoort.”

Woensdagavond vond een ruzie plaats bij een strandpaviljoen in Zandvoort. De politie verzocht verschillende groepjes weg te gaan. Een 29-jarige Amsterdammer die dat weigerde, werd aangehouden, wat leidde tot agressie bij omstanders. Zij gooiden glas naar de politie. Die wist de overlastgevers uiteindelijk naar het treinstation te dirigeren. Meerdere mensen raakten gewond door rondvliegend glas en moesten behandeld worden. Later op de avond gooide een vrouw bij een ander strandpaviljoen een fles tegen het hoofd van een man. De 29-jarige vrouw uit Amsterdam werd aangehouden.
t
Tijdens de ongeregeldheden werden bij de strandafgangen van een aantal betrokkenen gegevens genoteerd. Voor het uitdelen van meer gebiedsverboden worden momenteel camerabeelden van woensdagavond geanalyseerd, aldus de gemeente.

Wie zich niet houdt aan een gebiedsverbod, is strafbaar, waarschuwt de gemeente. Ook kan de burgemeester dan voor een langere periode verbieden om in Zandvoort te komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

Vallen deze knapen onder jongeren, of onder heethoofden.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Hallo Tokyo »

Nee dit valt onder ongedierte dat samen met hun hele familie dient te worden gedeporteerd.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door King George »

Er wordt weer eens niet vermeld dat het om roomblanke Nederlanders gaat, dus het laat zich raden om wat voor een groep mannen het gaat. En overal waar ze komen brengen ze ellende en is het gedaan met de rust. Ik ben benieuwd of Hoek van Holland tegenwoordig ook met deze Marokkanenterreur te maken heeft. Tot niet zo lang geleden had Hoek van Holland op het strand bij de monding van de Nieuwe Waterweg slechts zes paviljoens en was het er een rustig familiestrand/huisstrand van Rotterdam met een prima mix van singles, stelletjes, groepjes en gezinnetjes op het strand en in en bij de paviljoens. Marokkanen had je daar niet. Die had je wel in Scheveningen en in Zandvoort. Met die multiculturele ellende van dien er bij.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

Politie gebruikt taser om vervelende man bij Stadsstrand Groningen neer te halen


De politie heeft woensdagavond een man bij het Stadsstrand neergehaald met hun stroomstootwapen. Hij viel mensen lastig en verzette zich toen de politie hem staande hield voor identificatie.

De man viel volgens omstanders een groepje jongens lastig. Toen de politie hem staande hield om hem te vragen naar zijn identificatie, verzette hij zich. Eerst gebruikte de politie pepperspray, dat werkte niet. Daarop werd besloten hem neer te halen met het stroomstootwapen, bevestigt de woordvoerder van de politie.

Omstanders zeggen dat de vervelende man een BOA zou hebben geslagen. Dat kan de politie nog niet bevestigen. Zij doen momenteel onderzoek en spreken met getuigen om erachter te komen wat er precies gebeurde.
Het is volgens een politiewoordvoerder nog onduidelijk waarom hij zonnende badgasten lastigviel op het Stadsstrand. ,,Dat moet blijken uit het verhoor vandaag.’’ Volgens omstanders had de verdachte het aan de stok met een groepje jongens. Het is ook nog niet duidelijk of hij onder invloed was.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

En nee, nee, we noemen geen namen. We houden het wel netjes.
Overlast op het strand: politie verricht aanhoudingen voor verboden wapens en drugshandel

Met de stijgende temperaturen trekken er steeds meer bezoekers richting de kust om te genieten van strand en zee. Dat brengt echter ook de nodige overlast met zich mee, zo constateert de politie in Scheveningen. De afgelopen weken vonden er meerdere aanhoudingen plaats in verband met verboden wapenbezit en drugshandel. Ook was er overlast door alcoholgebruik en slapers op strandterrassen.

Deze week bleek nog dat het ondanks het prachtige zomerweer opvallend rustig is in Scheveningen. Sterker nog: zelden is het in de zomer zo leeg geweest op het strand van de grootste en bekendste badplaats van Nederland. Toch zorgt dat er niet voor dat de overlast aan de kust verdwenen is. De politie heeft de afgelopen weken meerdere keren opgetreden rond de boulevard en het strand.

Strand- en terrassenslapers
Ook werkt de politie nauw samen met de KNRM als mensen op zee in de problemen komen, zogeheten drenkelingen. Zo kwamen de afgelopen weken meerdere meldingen van ‘personen te water’ binnen bij de politie. Ook wordt er dagelijks gecontroleerd op personen die op het strand of zelfs op terrassen van strandtenten overnachten.

Deze week kregen zeven ‘strandslapers’ nog een boete, twee weken geleden werden maar liefst dertig boetes uitgedeeld. Eén van de redenen dat de politie optreedt tegen de strandslapers is vanwege gevaarlijke situaties die kunnen ontstaan. Het strand wordt ‘s ochtends namelijk schoongeveegd door tractoren, die een ‘slaper’ zomaar over het hoofd zouden kunnen zien. ,,Met alle gevolgen van dien.”

De politie meldt verder dat het meerdere personen heeft aangehouden in Scheveningen in verband met verboden wapenbezit. Op beelden die de politie deelt is onder meer te zien dat er een groot mes in beslag is genomen. Ook zijn er meerdere aanhoudingen verricht vanwege handel in soft- en harddrugs.

Tot slot treedt de politie ook nog steeds op langs de kust tegen overlastgevende personen. Daarbij is alcohol ‘vaak de boosdoener’, aldus de Scheveningse politie. ,,De lijst is natuurlijk nog veel langer. En verschillende soorten overlast zijn bij ons bekend. Waar mogelijk treden wij dan ook op of geven wij de hulp aan hen die dat behoeven, zoals dat zo mooi heet.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

Het is weer strand weer, dus!!!!!
""Jongeren"" terroriseren strandgasten Zandvoort

Is dit onze kust nog wel?

Het was weer traditioneel druk op het strand dit weekend. Gezinnen die de Vinex-achtertuin ontvluchten, kinderen die ravotten in de waterlijn, vrouwen die werken aan hun kleur, mannen die een balletje trappen en honden die in de branding springen: iedereen was weer van de partij. En weet u wie er ook van het strandleven houden:
""Jongeren""™! ""Jongeren"" die vrouwen seksueel intimideren, ""jongeren"" die supermarkten plunderen, ""jongeren"" die bedreigen, ""jongeren"" die vechten en ""jongeren"" die ruzie maken en Zandvoort is het spuugzat.

Vervelende ""jongeren"" zijn tenslotte niet nieuw in de kustplaats, maar het loopt nu echt uit de klauwen. "Strandtenthouders zeggen dat het met golfbewegingen gaat. Maar, benadrukken ze, de golfbeweging gaat wel steeds verder omhoog. Totdat het niet meer beheersbaar is." Tijd voor het beter indammen van dit huftergedrag voordat deze golven van overlast het strandplezier definitief overspoelen. Tijd voor meer politie op straat en strand, een hardere aanpak en serieuzere straffen voor deze zomerse terreurtokkies. En misschien helpt het ook als we het probleem gewoon benoemen, anders blijven we met ""jongeren"" zitten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Bericht door Ariel »

Hoofdagent in Haarlem, De la Haye, stelt dat afgelopen nacht in Zandvoort al onrustig verliep. Er werden onder meer telefoons gestolen.

"Op de vraag wie de (jonge) mannen zijn die de onrust op het strand en de boulevard veroorzaken, houdt Gerrits zich op de vlakte."
Zandvoort geschokt na weekend vol bedreigingen, plunderingen en seksuele intimidatie

Wat een prachtig eerste zomerse weekend op het strand van Zandvoort had moeten worden, is voor veel badgasten uitgelopen op een nachtmerrie. De politie pakte twee mannen op die badgasten met een wapen zouden hebben bedreigd, de plaatselijke supermarkt ging het hele weekend eerder dicht vanwege plunderingen en groepen jongeren zouden jonge vrouwen seksueel hebben geïntimideerd.

De ongeregeldheden concentreerden zich op de middenboulevard van Zandvoort. Strandtenthouder Niels Priester van Mango's zegt dat er heel snel iets moet veranderen. "Anders wordt de situatie onhoudbaar." Huig Molenaar van beachclub Thalassa spreekt van "anti-reclame voor Zandvoort." Woensdag bespreken de paviljoenhouders de situatie met de gemeente Zandvoort.

Mirko Gerrits van de lokale politieke partij ZEE (Zandvoort Echt Eén) was zowel zaterdag als zondag op het strand. Hij proefde de onrust, deelde dat op Facebook en kreeg een groot aantal reacties. "De meeste mensen bevestigden mijn observaties", zegt hij. "Wat ik hoorde waren verhalen over seksuele intimidatie van vrouwelijk personeel, ruzies en ook gevechten. Je ontkomt er niet aan dat er op zulke mooie dagen iets gebeurt. Maar bijvoorbeeld plundering van een supermarkt is toch wel erg extreem."

'Minderjarigen seksueel geïntimideerd'
Op de vraag wie de (jonge) mannen zijn die de onrust op het strand en de boulevard veroorzaken, houdt Gerrits zich op de vlakte. "Het middenboulevard-gebied trekt jongeren aan die te maken hebben met sociale problemen. Die nemen ze mee naar het strand en je ziet dat het effect heeft. Je hoort dan dat zelfs minderjarigen seksueel worden geïntimideerd."

De ongeregeldheden in Zandvoort zijn geen nieuw fenomeen. Al in 2011 maakten vechtende groepen jongeren uit Haarlem en Amsterdam de kustplaats onveilig en sindsdien is het zomers vaker onrustig geweest. Maar zoals het afgelopen zaterdag en zondag was, was het nooit eerder, meent Gerrits. "Strandtenthouders zeggen dat het met golfbewegingen gaat. Maar, benadrukken ze, de golfbeweging gaat wel steeds verder omhoog. Totdat het niet meer beheersbaar is."

Huftergedrag
Ook gisteren ging het flink mis op de Boulevard. De politie hield twee mannen aan die met een wapen rond zouden lopen. Daarmee zouden ze iemand hebben bedreigd vlakbij de plaatselijke Dirk van den Broek. Na tips van twee getuigen kamde de politie de omgeving uit, maar wist geen (vuur)wapen te vinden. Beide mannen worden verdacht van bedreiging.

De oplossing? Gerrits: "Een groot deel van de problematiek komt voort uit huftergedrag. Dát moet hard aangepakt worden. Ik weet dat de veiligheidsdriehoek (politie, gemeente en justitie) er hard aan werkt en het is me bekend dat de politie onderbezet is, maar er is meer nodig en er moet harder worden opgetreden."
  • "Angstige situatie" personeel supermarkt
    De vestiging van Dirk van den Broek in de Burgemeester Engelbertsstraat in Zandvoort is zowel zaterdag als zondag rond 18.00 uur dichtgegaan, respectievelijk drie uur en twee uur voor de gebruikelijke sluitingstijd. Een woordvoerder van het hoofdkantoor liet vanmiddag weten niet op de hoogte te zijn van de plunderingen.

    Personeel sprak vanmiddag tegen een verslaggever van NH van 'een angstige situatie.' Het is niet bekend of er op beide momenten beveiligers voor de deur stonden.

    Reactie gemeente Zandvoort
    Een woordvoerder van de gemeente Zandvoort zegt in een reactie dat er tussen de honderdduizend badgasten die in het afgelopen weekeinde per dag naar de badplaats kwamen 'helaas altijd ook mensen tussen zitten die je hier liever niet ziet.' De woordvoerder zegt dat alle partijen 'nauw en goed' samenwerken' om ongeregeldheden te voorkomen. Voor drukke weekeinden liggen meerdere scenario's klaar. "Toch voorkom je dit helaas niet."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie