Kerstfeest door de jaren heen.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door hans van de mortel »

xplosive schreef:
wo nov 25, 2020 9:53 pm
Het valt mij mee dat ze het tegenwoordig nog steeds hebben over "kerstfeest" in plaats van "winterfeest". Want "Pasen" was immers al omgedoopt tot "lentefeest".
Alles op zijn tijd mister Xplosive!

Het Sinterklaasfeest is in de uitverkoop en al bijna de deur uit. Dat is destijds begonnen met de gluiperige PvdA-man Lodewijk zeik Asscher die - waarom komt zo'n man op het idee - besloot dat het kruis op de mijter van Sinterklaas niet meer mocht worden afgebeeld in Amsterdam.

Ik was dit bijna vergeten en begon enige sympathie voor hem te koesteren toen hij zo zielig deed voor de onderzoekscommissie die het geblunder van de Belastingen onderzoekt inzake de teruggevorderde toeslagen.
Zo zie je maar weer. Ik vond hem altijd al een gluiperd. Dat smoelwerk van hem is een afspiegeling van zijn psyche.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Schoolkerstboom ’helemaal vernacheld’


Afbeelding


Slechts wat zwarte draden en slierten aan een witte paal in de regen. De kerstboom die al drie jaar het plein van basisschool Het Kerspel als baken in de wijk siert is onherkenbaar vernield. „Mensen zijn bang om dit soort jongeren aan te spreken.”

De leerlingen hadden hem nog niet eens zien branden, de lichtjesboom die beheerder Theo Molenaar van het Reigersnest (waar Het Kerspel onderdeel van is) zaterdagmiddag in zijn vrije tijd op het plein had gezet. Zaterdagnacht vonden vandalen het nodig de boom te slopen en te reduceren tot een paar kapot gescheurde snoeren, die maandagochtend triest bungelen in de regen.

Op een oproep van Molenaar op Facebook regent het verontwaardigde reacties, maar niemand van de omringende huizen die deze nacht iets gezien of gehoord heeft. Ja, een eindje verderop is van iemand uit de voortuin ook kerstverlichting gesloopt. Molenaar snapt het niet. ,,Helemaal vernacheld, ik kan er niets meer mee. Wie doet zoiets?’’

Rottijd
Hij kan er niet bij. De lichtjesboom was zo mooi zichtbaar als je vanaf de brug de wijk inreed. ,,Een pracht gezicht. Het is al zo’n rottijd, zo hadden we toch een beetje Kerst.’’ Hij had speciaal zaterdag de boom al opgezet. ,,Wij vierden zondag nog Sinterklaas en ik wist dat het maandagochtend zou regenen.’’

Vanaf de zo’n zes meter hoge witte mast lopen de snoeren met lichtjes omlaag, waarna ze in de grond worden vastgezet. ,,Er komen hier toch dagelijks zo’n duizend mensen, we hebben op beide scholen Het Kerspel en Het Skitteljacht zeshonderd kinderen. Je doet het voor de ouders en nu is alles kapot. Dat is toch al gauw zo’n vierhonderd euro schade.’’

Enorme domper
Een enorme domper vond hij het, toen hij zondagmiddag nog even kwam kijken of de boom via de tijdschakelaar op tijd aan ging en de vernielde spullen aantrof op de grond. ,,De bedoeling was dat de boom om half vijf aan gaat en om elf uur weer uit en dan ’s ochtends om zeven uur weer aan.’’

Hij hoopt dat de daders zich realiseren wat ze hebben aangericht. ,,Ik heb wel bewoners gesproken in de wijk, die hebben niets gezien. Maar mensen zijn ook vaak bang om dit soort jongeren aan te spreken, dan krijgen ze een grote mond terug.’’ Hij hoopt dat ouders hun oren en ogen open houden. ,,Ga om tafel met je kind, vraag wat het buiten uitspookt en práát hier over, maak het bespreekbaar.’’

Een nieuwe kerstboom op zo’n korte termijn, Theo ziet het nog niet zitten. ,,Waar moet ik dat geld vandaan halen, scholen hebben het al zo moeilijk. We hebben nog twee weken school, ik was van plan om hem voor oudjaar weg te halen, juist vanwege vandalisme. Het is te triest voor woorden.’’

" Maar mensen zijn ook vaak bang om dit soort jongeren aan te spreken, dan krijgen ze een grote mond terug.’’

Ik vraag me af wat voor jongeren dit zijn waar de bewoners van Kerspel bang voor zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Wat een gekte. :shock: Heeft dit iets met milieu en duurzaamheidsbeleid te maken? Rijnhart Wonen gaat voluit op energie besparing. Van het gas af en zonnepanelen.
Leiderdorpers woest: verhuurder wil feestelijke kerstverlichting weg hebben

Tientallen Leiderdorpers springen in de bres voor de uitbundige kerstverlichting die Adrie Klok en Saskia van Leeuwen al jaren aan hun huis op de hoek van de Splinterlaan en de Pinksterbloem hangen. Verhuurder Rijnhart Wonen heeft ze aangeschreven dat de feestelijke versiering maandag weg moet zijn. Het leidt tot een lawine aan verontwaardigde reacties.

Al voor het zesde jaar versierden Klok en Van Leeuwen onlangs hun huis aan de buitenkant weer met kerstbomen, sterren, de kerstman in zijn slee en tal van andere figuren van lichtjes. Donderdag kregen ze opeens een brief van Rijnhart. ’Wij hebben gezien dat u erg veel kerstversiering heeft aangebracht’, lazen ze. ’Waarschijnlijk met de beste bedoelingen, om het gezellig te maken in deze tijd. Helaas is het absoluut niet toegestaan om zaken aan ons pand te bevestigen’.

In de brief worden ze gesommeerd de kerstversiering voor komende maandag te verwijderen. Klok zet het nieuws op Facebook. ’Voor iedereen fijne dagen’, schrijft hij, ’die van ons zijn verkloot’.

’Belachelijk’
Hij krijgt een stortvloed aan reacties, allemaal tégen Rijnhart. ’Zeurpieten’ zijn het, ’zielige lui’, en het verbod is ’belachelijk’. ’Ik rij er altijd speciaal even langs met de kinderen. Ze vinden het prachtig, het geeft ons een echt kerstgevoel’, schrijft een vrouw. ’De keren dat ik naar werk mag zijn een uitje geworden, met als hoogtepunt lang jouw huis fietsen. Al regent het; altijd een glimlach op mijn gezicht’, noteert een ander.

Klok vindt de reacties hartverwarmend. ,,Mensen vinden het hartstikke gezellig. Ik hoor alleen maar positieve geluiden. Ik krijg zelfs kerstkaarten in de bus van onbekenden die schrijven hoe leuk ze het vinden.’’ Zijn vriendin en hij kijken elk jaar uit naar de dagen voor kerst, als de versiering weer kan worden opgehangen. ,,Als ik thuiskom van mijn werk geniet ik van mijn eigen huis. En dit jaar kunnen we allemaal wel een lichtje gebruiken. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat dit weg zou moeten.’’ Brandgevaarlijk, zoals de verhuurder beweert, zijn de lichtjes volgens Klok absoluut niet.

Heroverwegen
De reacties op Facebook en een telefoontje van deze krant zijn voor Rijnhart aanleiding om het besluit te heroverwegen. ,,We gaan maandag met onze technische man langs om te kijken of het kan’’, zegt directeur Chrétien Mommers. Van Leeuwen en Klok mogen hun feestverlichting dus nog even laten hangen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Mahalingam »

damage control:
,,We gaan maandag met onze technische man langs om te kijken of het kan’’

En wat melden deze technisch begaafde, van diploma en vergunning voorziene figuren: "Ja het kan.
Alleen even de connectoren buiten waterdicht maken (plastic zakje, plakband eromheen)"
Kerstversiering waar Leiderdorpers voor in de bres sprongen mag blijven

De uitbundige kerstversiering die Leiderdorpers Adrie Kloet en Saskia van Leeuwen ophingen buiten hun huis aan de Splinterlaan mag blijven hangen. Technici van verhuurder Rijnhart Wonen gingen maandag langs en constateerden dat van brandgevaar geen sprake is.

,,Ik moet alleen alle contactdozen inpakken zodat er geen water in kan komen, dan is het in orde’’, zegt een opgeluchte Kloet.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/DMF20201207_15161992
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Mahalingam »

Dit is de Mercatorsingel in Gouda.
Die wordt opgeleukt met een opblaas-rendier en drijvende kerstboom.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Je woont in een vreselijk saaie buurt in Hoogeveen alwaar saaiheid een verplichting is. En daar doe je heel asociaal niet aan mee. Nou, dat krijg je op je brood:

Afbeelding

En dan staat er ook nog geschreven "o.a.". Zijn auto zal vast wel een niet-saaie kleur hebben. Heel storend.

En dan zijn er ook nog eens van die wereldverbeteraars (D666?) die stellen: "hoe meer lampjes hoe lager het IQ".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door xplosive »

   
Von David Berger - 19. Dezember 2020

Die "Deutschsprachige Muslimische Gemeinschaft e.V." hat am vergangenen Heiligabend ein Video veröffentlicht, das bis heute auf Youtube verfügbar ist und jetzt rund um die Weihnachtstage vermehrt im Netz Aufsehen erregt. Die Botschaft des Videos, in dem Abu Maher predigt: "Weihnachten ist eine Beleidigung Allahs!" (Blasphemie).

Die "Deutschsprachige Muslimische Gemeinschaft" (DMG) ist ein eingetragener Verein e.V., der sich selbst so beschreibt: "Als ein jahrelang bestehender Verein in Braunschweig vertreten wir den Islam nach dem Verständnis der ersten drei Generationen nach dem Propheten Muhammad (Frieden und Segen sei auf ihm) und möchten den Islam – basierend auf Qurân und Sunna (Weg des Propheten) und seiner reinen Botschaft – an unsere Mitmenschen und die Gesellschaft übermitteln. Uns liegt es am Herzen, allen Interessierten zu ermöglichen, die Werte und Normen, die der Islam dem Menschen auferlegt, kennenzulernen…

Gesetze ja, aber…

Unter der Überschrift "Wichtig!" lässt der Verein wissen: "Als muslimische Gemeinschaft stellen wir einen Teil der hiesigen Gesellschaft dar. Wir achten die Gesetz der Bundesrepublik Deutschland, aber bestehen zugleich auf unsere Grundrechte, wie Religions- und Meinungsfreiheit und möchten wie jede Bürgerin und jeder Bürger in Frieden und gegenseitige Toleranz leben und leben lassen."

Ob solch ein Video zu Frieden und gegenseitiger Toleranz beiträgt, möchte ich ernsthaft bezweifeln…

WEIHNACHTEN IST EINE BELEIDIGUNG ALLAHS mit Abu Maher am 20.12.2019 in Braunschweig



"Wer Blasphemie begeht, hat kein Recht auch nur einen Augenblick weiterzuleben"
Verlassen würde ich mich indes auf die Selbstbeschreibung der muslimischen Gemeinschaft nicht wirklich. Denn das könnte lebensgefährlich sein, wie dieser Tweet zeigt:

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door hans van de mortel »

Als je niet de moeite neemt zelf voor de vertaling te zorgen en dit aan de ander overlaat (ik ken toevallig Duits), dan ontbreekt het jou aan naastenliefde. Neem een voorbeeld aan Pilgrim. :heart:

Voor alle duidelijkheid: dit is geen FFI Deutschland. :sheik:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

“Denk er aan als iemand daar er naar vraagt . . . We komen allemaal uit dezelfde huishouding!”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Pilgrim »

Een nieuw Bijbelverhaal...

Afbeelding

En het gebeurde in die dagen dat er elke week 500 nepvluchtelingen het land binnendrongen. En zij werden gelaafd en gespijsd, want anders werd met de racismekaart gezwaaid. En zij kregen woningen en vakantiehuizen en hotels. En zo kwam het dat in de herberg geen plaats was.

(Via Twiter; “Lou Lewinsky 2”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door xplosive »

hans van de mortel schreef:
di dec 22, 2020 10:19 am
Als je niet de moeite neemt zelf voor de vertaling te zorgen en dit aan de ander overlaat (ik ken toevallig Duits), dan ontbreekt het jou aan naastenliefde. Neem een voorbeeld aan Pilgrim. :heart:

Voor alle duidelijkheid: dit is geen FFI Deutschland. :sheik:
Goed dan :

De vertaling van Prediger in Braunschweig: "Weihnachten ist eine Beleidigung Allahs!" is :
Predikant in Braunschweig : "Kerstmis is een belediging voor Allah!"

Door David Berger - 19 december 2020

De "Deutschsprachige Muslimische Gemeinschaft e.V." (geregistreerde vereniging "Duitstalige moslimgemeenschap") publiceerde afgelopen kerstavond een video die vandaag de dag nog steeds beschikbaar is op YouTube en nu rond kerstmis steeds meer aandacht trekt op internet. De boodschap van de video waarin Abu Maher predikt: "Kerstmis is een belediging voor Allah!" (godslastering).

De "Deutschsprachige Muslimische Gemeinschaft" (DMG) is een geregistreerde vereniging die zichzelf als volgt omschrijft: "Als een vereniging in Braunschweig die al jaren bestaat, vertegenwoordigen wij de islam volgens de opvatting van de eerste drie generaties na de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) en willen de islam - gebaseerd op de Koran en de Soena (weg van de Profeet) en de pure boodschap ervan - overbrengen op onze medemensen en de samenleving. Het is belangrijk voor ons om alle geïnteresseerden in staat te stellen de waarden en normen die de islam de mensen voorschrijft te leren kennen ...

Respecteren van de wetten ja, maar ...

Onder het kopje "Belangrijk!" laat de vereniging weten: "Als moslimgemeenschap vertegenwoordigen we een deel van de lokale samenleving. We respecteren de wetten van de Bondsrepubliek Duitsland, maar dringen tegelijkertijd aan op onze basisrechten, zoals vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting, en zoals elke burger willen we in vrede en wederkerige tolerantie leven en laten leven. "

Ik betwijfel ten zeerste of een video als deze bijdraagt ​​aan vrede en wederzijdse tolerantie ...
 
 
Ik wantrouw de wijze waarop de moslimgemeenschap zichzelf beschrijft. Want die kan levensbedreigend zijn, zoals de volgende tweet laat zien:
 
Afbeelding
 
De godslasteraar heeft niet het recht om ook maar een ogenblik verder te leven.
De enige straf voor de godslasteraar is de dood.
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door hans van de mortel »

Geweldige macabere realistische humor.

Want inderdaad, menige vogel heeft zijn of haar leven hierdoor verloren. Misschien iets voor de vrouwen in de Partij voor de Dieren om tegen dit dierenleed te ageren? Ach, als dat clubje bij zinnen zou zijn, was men het altijd eens met Wilders. Moslims zijn gegroepeerde anti-westerse normen-en-waarden-gelovigen die het niet hebben voorzien op dieren.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ali Yas »

Waarom is het vieren van kerst fout? In de koran is er voor de geboorte van Jezus uitgebreid aandacht dus ik snap het probleem niet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door hans van de mortel »

Ali Yas schreef:
do dec 24, 2020 11:34 am
Waarom is het vieren van kerst fout? In de koran is er voor de geboorte van Jezus uitgebreid aandacht dus ik snap het probleem niet.
Kom op Ali! Op jouw logica valt niks af te dingen. Maar verplaats je in de recalcitrante houding van koran-wetenschappers die fijnproevers zijn voor wat betreft het omarmen van de achterlijkheid.

De geboorte van Jezus betekent voor ALLE moslims dat christenen achterlijk, dom, misleid, of hoe dan ook te beroerd zijn om enigszins logisch en 'wetenschappelijk' te denken.

EEN ZOON VAN GOD IS IN DE OGEN VAN MOSLIMS ONMOGELIJK.

Moslims behoren tot de domste en meest dwaze mensensoort op aarde. Niet de joden, de christenen, noch de atheïsten, maar de meute intens diep gewortelde achterlijke moslims. Hoezo dat? Omdat zij de religieuze nietsnutten zijn van onze huidige beschaving die uitblinken in het zichzelf tegenspreken. Ik heb mij laten influisteren dat het een en ander te maken heeft met hun ongebreidelde voorkeur tot inteelt.

In de koran staat van voren naar achteren - nee dus - van achteren naar voren, dat Allah doet wat hij wil. Allah leidt mensen op het goede spoor en net zo makkelijk op het slechte spoor. Dát is de kracht van de wil van Allah. Vandaar dat dit achterlijke moslimvolk al zijn zinnen heeft verloren. Ga er maar aanstaan! Je bent in loondienst en je baas zegt de ene keer dat je onmisbaar bent, en het andere moment dat je net zo goed kunt oprotten als zijnde dat je in zijn ogen een waardloos figuur voor hem bent. Dat is Allah ten voeten uit. Een normaal weldenkend mens zegt: "Dag Allah! Jij kan van mij de kolere krijgen."

Als Allah zo almachtig is, waar moslims zich voorop staan, ondanks het hedendaagse tegendeel, moet het voor Allah een klein kunstje zijn zich een privézoon aan te meten. Hij heeft immers ook de eerste moslimmens het licht laten zien. Niet bepaald zijn beste prestatie. Maar iedereen maakt fouten. Kenmerkend voor vooral de maangod van alle moslims (Allah) die - zoals de ervaring leert - niets in de melk van onze hedendaagse beschaving heeft te brokkelen. De dienstknecht van de Profeet komt in alles tekort. Vooral in gezond verstand EN DAADKRACHT! In de Arabisch islamitische wereld is het één grote puinhoop van chaos en 'Allah akbar'!

Als moslims de moeite zouden nemen zich te verdiepen in wie Jezus Christus werkelijk was en waar zijn leringen en wijsheden toe geleid hebben, dan zouden alle moslims die zelfstandig in staat zijn na te denken, hard gillend maken dat ze wegkomen van die intens diep gewortelde achterlijkheid die moslims verbindt met de uitwerpselen van de islam die veroorzaakt zijn door de historische viespeuk, pedofiel, ongecontroleerde weerzinwekkende psychopaat, sadist, veelwijverij-liefhebber en smerige wellustige Arabische oorlogscrimineel Mohammed.

En wat roepen moslim wereldwijd in koor?

De volmaakte mens ooit op aarde was profeet Mohammed.

Hitler had ook zulke vreemde ideeën over zichzelf. Maar nu gaat het om 1,7 miljard moslimmensen wereldwijd. Geen verstandig mens bij wie zijn haren niet te berge rijzen over het islamvirus waarvan uitsluitend moslims de besmette dragers zijn.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door King George »

Wat is het meest opvallende verschil als je naar de verschillen zoekt?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door mercator »

King George schreef:
vr dec 25, 2020 5:06 pm
Wat is het meest opvallende verschil als je naar de verschillen zoekt?
De Queen Mother is de enige die een piano heeft ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Mahalingam »

Onze koning is de enige die staat?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door xplosive »

De kerstboom denk ik. Die ontbreekt bij "onze Willem".

Veel supermarkten zijn nu zelfs open op eerste kerstdag. Het respect voor kerst lijkt tanende.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Mag ik u voorstellen, de LGBTQ ambassadeur van het Europees Parlement.

Deze Queer meneer, mevrouw geeft een heel bijzondere draai aan de geboorte van Jezus.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Kerstmarkt in Parijs enkel voor zwarte handelaars: “Puur racisme en segregatie”

Afgelopen weekend werd in het 18e arrondissement van de Franse hoofdstad een kerstmarkt gehouden. Daarbij mochten enkel “Afrikaanse en afro-afstammelingen” hun producten verkopen.

De markt werd georganiseerd door het collectief ‘Je Consomme Noir‘ en louter producten van ‘Afrikaanse en Afro-afstammelingen‘ waren op het evenement te vinden. De vereniging presenteert zichzelf als “een platform om zwarte bedrijven te steunen” en hebben zo’n 60.000 volgers op hun Instagramkanaal.

“Puur racisme en segregatie”
Op sociale media uiten heel wat mensen hun ongenoegen over het evenement. Velen trekken de wettigheid van het initiatief in twijfel en wijzen op de “discriminerende” aard ervan. Volgens advocaat Michaël Amado is er geen enkel juridisch probleem. “Net als een Elzasser, Provençaalse of Caraïbische Kertstmarkt weerhoudt niets de handelaren ervan om zich rond een thema te groeperen. Het zou discriminerend zijn om consumenten te verbieden om van de producten te komen genieten onder het voorwendsel dat ze geen deel zouden uitmaken van de organiserende gemeenschap”, zo zegt Amado.

Ook de organisator bijt van zich af. “Wij doen niet aan politiek. We willen een positieve boodschap overbrengen, door dingen te doen voor onze gemeenschap. We hebben positieve feedback gekregen uit elke hoek”, aldus Je Consomme Noir.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Op internet is een filmpje te zien waar marokkaanse schoffies kerstbomen vernielen en met kerstversiering voetbalde, en in Leeuwarden gooien kansloze jongeren er nog een schepje boven op.
Kerstdorp in Leeuwarden volledig vernield: poten onder rendieren kapotgeslagen

Afbeelding

Het kerstdorp in de Wielenpôlle in Leeuwarden is in de nacht van vrijdag op zaterdag vernield. Neergezette rendieren en aangebrachte decoratie is kapotgeslagen.

De bewoners van de wijk zijn geschokt. Onder meer de poten zijn onder de dieren weggeslagen, de geweien van steen liggen in stukken. Het zijn voorwerpen die te zwaar zijn om dagelijks naar binnen te verplaatsen. Zij deden aangifte en camerabeelden worden bekeken om te kijken of er daders op te zien zijn.

Er werd in november en begin december hard gewerkt aan het kerstdorp, dat jaarlijks veel bezoekers trekt. Het werd op 3 december gepend en zou tot en met 19 december open blijven. Bezoekers komen langs tussen 17.00 en 21.00 uur om een kijkje te nemen. Daarom doen de bewoners er alles aan om de versiering te repareren. Zij hopen dat iedereen massaal naar De Wielenpôlle blijft komen. Ook het aangrenzende woonwagenkamp is in fraaie kerstsferen verhuld.

De bewoners laten via Facebook weten in twijfel te zijn of zij volgend jaar opnieuw een kerstdorp op willen bouwen: „De lol is er wel af op deze manier.”
Het jaarlijkse kerstdorp in de wijk Wielenpôlle, waar 240 woningen en woonwagens vrolijk versierd zijn, is inmiddels een begrip in heel Nederland. Van ver buiten Leeuwarden komen mensen naar Wielenpôlle voor de feestelijke kerstroute door de wijk.

Deze avond is het weer beredruk. Volgens Vlig-Mebius rijden al honderden wagens door de wijk en staan er nog honderden te wachten. Buiten de wijk staan professionele verkeersregelaars, in Wielenpôlle zelf leiden de bewoners alles in goede banen. Dit jaar is er voor bezoekers ook een looproute door de wijk.

Tien stukjes
De levensgrote kerststal is dit jaar de belangrijkste attractie. Voor het eerst zijn er twee levensgrote rendierpoppen en een arrenslee. Die staan er nog geen week. Toen Vlig-Mebius vanochtend de deur van haar woning, tegenover de stal, uitstapte, zag ze de rendieren op de grond liggen. ,,De poten waren er letterlijk af getrapt en de geweien waren in wel tien stukjes gebroken. De grond zakte onder mijn voeten vandaan.”

Alleen de beelden van Jozef, Maria en kindje Jezus in de kribbe zijn gespaard gebleven, want die neemt Mebius elke avond uit voorzorg mee naar binnen. Vlig-Mebius: ,,We hebben een fiks bedrag betaald voor de rendieren en arrenslee, onze nieuwste pronkstukken dit jaar. Ik denk dat we bijna 2000 euro schade hebben. Waar we zeven dagen in de week hard aan hebben gewerkt om op te bouwen, is in één nacht met de grond gelijk gemaakt.
‘’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

En ook in Ede is een kerststal vernield.

Vanavond is in Eede een gedeelte van de kerststal vernield! De restanten zijn in een tuin van een bewoner van Gerust Leven gegooid! Teleurgesteld gezicht Triest! Wie o wie heeft wat gezien? vraagt de politie zich af.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Mahalingam »

Vroeger had ik een lichtsnoer met echte gloeilampjes aan de geven hangen in de kersttijd. dat ding vrat 160 Watt. Dat telt door,
Al jaren geleden is die vervangen door een snoer van 180 led-lampjes en die verbruikt 4 Watt. Dat telt niet door. Als ik even uitreken kot dag en ancht branden gedurende een maand neer op (huidige tarief) nog geen 2 euro.
Zo lees ik dat de kerstverlichting van alle winkeliers in Nijmegen overeenkomt met het jaarverbruik van 2 gezinnen.

En de komende winter zal er veel kou geleden worden. Is het dan zondig om de kerst feestelijk te maken met lichtjes? Zeker in een oorlogssituatie?
Kerstverlichting winkelcentra korter aan, maar helemaal uit is 'onbespreekbaar'

Het duurt nog even, maar de feestdagen komen snel dichterbij. En dit jaar moesten ondernemersverenigingen een bijzondere vraag beantwoorden: gaat de kerstverlichting nog wel aan met de hoge energieprijzen?

"Zeker gaat die aan, de verlichting uitdoen was echt onbespreekbaar", zegt Laurens Meijer, centrummanager van Emmen. "Het moet wel een beetje gezellig zijn, vooral nu het weer de eerste keer is dat de feestdagen echt gevierd kunnen worden."

Toch is het anders dan anders. Zo gaat de verlichting in Groningen minder lang aan, tot spijt van Fred de Bruin van de Groningse ondernemersvereniging. "De branduren gaan we substantieel beperken. In plaats van 13.00 uur tot middernacht wordt dit van 15.00 tot 21.00 uur." In de meeste steden gaan de lichtjes minder lang aan om energie te besparen. Verkopers van verlichting zien hierdoor de vraag naar tijdklokken flink toenemen.

In Deventer wordt het aantal lichtjes en de brandtijd gehalveerd. Het versieren van 120 bomen en gevels gaat ook niet door. "Dit scheelt al een derde van het energieverbruik", zegt centrummanager Peter Brouwer. "We krijgen in de winter 160.000 mensen in het centrum die thuis worden geconfronteerd met een rekening van honderden euro's. Dus we willen irritatiemomenten, die heel begrijpelijk zijn, voorkomen."

Kerstverlichtingverkoper Altitude Services merkt dat ook sommige bedrijven dit jaar niet flink uitpakken met verlichting. "Ze denken extra na over hoe het eruit ziet. En met de hoge rekeningen voelt het voor sommigen dan toch wrang." Sociale media hebben hier ook een rol in. "Hier zie je de publieke opinie voorbij komen en daarbij wordt opgeroepen om maatschappelijk verantwoord te zijn", zegt centrummanager Meijer uit Emmen.

Ondernemers door heel Nederland willen inwoners graag licht in donkere tijden bieden, maar dat een gezellige sfeer ook meer klanten naar de horeca en winkels trekt, speelt ook mee. "Kerstverlichting is erg belangrijk voor de sociale samenhang," zegt Maarten Hajer, hoogleraar Urban Futures aan de Universiteit Utrecht. "Winkels gaan het nu niet redden met hun prijzen ten opzichte van het internet. Ze moeten het echt hebben van een beleving. Als een straat er niet goed uitziet, gaan mensen er ook niet winkelen. De gezelligheid is dus ook eigenbelang."

LED verlichting

Bij veel ondernemersverenigingen klinken ook geluiden dat de overstap naar led-verlichting al besparend genoeg is. "Het is wel onderwerp van gesprek geweest, maar led heeft geen enorme impact op de stroomkosten", zegt Maarten Mulder, binnenstadmanager van Nijmegen.

Dit jaar branden in Nijmegen de lichtjes elf in plaats van dertien weken, en maar zes in plaats van acht uur per dag. Dit leidt tot een besparing van ruim 35 procent. Het totale verbruik komt dit jaar hiermee uit op zo'n 7000 kWh, ongeveer het gemiddelde jaarverbruik van twee huishoudens.
Kerstverlichting in huis: led-lampjes versus gloeilampjes

Milieu Centraal heeft berekend hoeveel je als consument kwijt bent als je kerstverlichting 30 dagen aan hebt. Ze gaan uit van:

een kerstboom met een snoer van 20 lampjes
een kerstster met een lamp
een 10 meter lange lichtslang aan de gevel
100 buitenlampjes in een boom

De kosten daarvan zijn (bij een stroomprijs van 70 cent per kilowattuur):

gloeilampen: 119 euro
led-lampen: 35 euro
led-lampen met timer: 4 euro
In Den Bosch is nog geen sprake van besparingen. "Die donkere maanden zijn al donker genoeg", zegt Monique de Klein van ondernemersvereniging Hartje 's Hertogenbosch. In sommige steden dus wat korter of minder verlichting, maar het verdwijnt niet helemaal. Terecht, vindt hoogleraar Hajer: "Uiteindelijk is Kerst ook een moment van troost en samenhang. Deze sociale functie wordt juist sterker als het minder goed gaat. Het is net als chocola; als het slechter gaat, houden mensen er meer van."
https://nos.nl/artikel/2447895-kerstver ... spreekbaar
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Mahalingam »

Gaat Kerstmis groots gevierd worden. ? Men heeft er nu al zin in:
Verkeers­cha­os rond kerstshow bij Intratuin Duiven, auto's geparkeerd langs fietspad; gemeente grijpt niet in

Het is een verkeerschaos rond de Intratuin in Duiven op de eerste dag van de herfstvakantie. Verkeer stroopt op op de afrit van de A12 bij hotel Van der Valk en ook op het industrieterrein, vanaf de andere kant, is het aansluiten in een lange rij auto’s.
Met video: https://www.gelderlander.nl/duiven/verk ... ~afe9e96c/

https://upcoming.nl/artikel/487032/de-k ... verwachten
Christmas World in Intratuin Duiven is de grootste kerstshow van Europa en trekt
jaarlijks tienduizenden bezoekers...
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie