Kerstfeest door de jaren heen.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Hans v d Mortel sr schreef: Triest! Iedereen lult voor eigen parochie, zoals Aboutaleb, en heeft geen recht van spreken naar de wereld toe.


Maar lieve Hans. Als ik moet kiezen tussen Aboutaleb of Viktor Orban, dan kies ik Victor. Van calvinisten heeft de wereld weinig last. Ze kunnen hooguit de koopzondag verbieden.

Ja ja! Dat weet ik. Daarin ga ik met je mee. logisch ook. Maar daar gaat het niet om in mijn reactie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Hans v d Mortel sr schreef: Ja ja! Dat weet ik. Daarin ga ik met je mee. logisch ook. Maar daar gaat het niet om in mijn reactie.
Dat begrijp ik, maar juis omdat Orban lult voor eigen parochie , lult hij zoals hij lult. Van de meeste Atheisten hoeven we geen zegeningen te verwachten als het om Islam gaat. Veel atheisten vinden het wel best dat Islam hier de boel aan het verzieken is. Normaal gesproken moeten ze tegen islam vechten, zoals ze tegen het Christendom gevochten hebben, maar dat doen ze niet.

Dus. icon_thumbup.gif voor Orban en zijn calvinistische volgelingen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Veel atheisten vinden het wel best dat Islam hier de boel aan het verzieken is.
Nou nou, niet zo somber Ariel! Bijna iedereen is hypocriet en laf en durft zich niet openlijk over Islam en moslims uit te spreken. Wij van FFI vormen daarop een prettige uitzondering en ik in het bijzonder.

Ik ben de mening toegedaan dat juist atheïsten fel gekant zijn tegen Islam en zijn achterlijke aanhang mohammedanen. Maar zij lopen daar niet mee te koop. Ik heb meer een hekel aan het corps huichelaars van de kerken die toenadering zoeken alsof zij volslagen onwetend zijn wat er in de Koran staat. Elke week weer prediken zij vanuit het Nieuwe Testament van de Bijbel. Want Jezus was zo lief en aardig. Daar ga ik niet tegenin. Sterker nog, ik gebruik juist Jezus als voorbeeld om hem in al zijn glorie tegen de perverse ziekelijke pedofiel, sadist en oorlogscrimineel Mohammed af te zetten.

Als we allemaal bang voor de waarheid zijn geworden, valt er weinig goeds meer van de mens te verwachten.

De waarheid brengt onaangenaamheden met zich mee. Maar wie dat uit de weg gaat is een regelrecht slecht mens. Dus daar vormen christenen beslist geen uitzondering op.

Natuurlijk. Ik ben blij dat krachtige leiders in Polen, Tsjechië en zoals Orban in Hongarije en mogelijk nog andere landen zich eindelijk eens oprecht uitspreken over de rioolreligie Islam waarvan de stank elk jaar niet afneemt, maar toeneemt.

Als ik jong zou zijn en over voldoende geld zou beschikken, zou ik een groot gezin stichten met acht of tien kinderen. Maar dat is heden ten dage onverantwoordelijk. Want piepklein Nederland is overbevolkt. Onze smerige hypocriete onverantwoordelijke politici werken daar hard aan mee met het massaal binnenhalen van parasieten met een cultuur en levensvisie die loodrecht op onze beschaving staat. Je kunt goede wijn nu eenmaal niet mengen met hondenpis.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Nog even wat nakomend kesrtnieuws. Een zwarte Baby Jezus als "symbool van hoop voor migranten"

:thinking: :scratch: icon_silent.gif

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Nog even, en dan is het weer Kerst. Kerstmis' betekent eigenlijk 'Christus-mis', omdat dit feest gewijd is aan de geboorte van Jezus die de christus (de gezalfde) wordt genoemd. Het woord 'kerst' is uit het woord christus ontstaan; zo betekent "kerstenen" bijvoorbeeld "christelijk maken".

Maar aan de kerst gedachte hebben sommige steden geen boodschap meer aan. Er wonen namelijk zoveel moslims in Europa, en die willen we niet beledigen.
KERSTMARKT BRUGGE WORDT 'WINTER'MARKT WEGENS NEUTRALITEIT

Er is ophef over de kerstmarkt in Brugge, want die draagt voortaan de naam 'wintermarkt'. De organisatoren veranderen de naam om mensen van een ander geloof niet te schofferen. Ook andere steden volgen Brugge en kiezen voor variaties met het woord 'winter'.

Er zal dit jaar wel een kerststal staan in Brugge, maar geen kerstverlichting, die ruimt plaats voor winterverlichting. De oppositie vraagt zich af wat er eigenlijk mis is met een kerstmarkt, maar de meeste Bruggelingen liggen niet wakker van de verandering.

Brugge is niet de enige grote stad die de kerstmarkt een nieuwe officiële naam geeft. Brussel, Antwerpen, Gent en Hasselt hebben allemaal al gekozen voor variaties met het woord winter: van Winterland tot Winterpret. Leuven houdt het wel bij het woord kerstmarkt, al worden ook daar alle eindejaarsevenementen verzameld onder de naam Wintertijd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door King George »

Doe er ook even een alcoholverbod bij. En mannen en vrouwen gescheiden. Want anders dan kunnen er andere geloofsovertuigingen aanstoot aan nemen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

King George schreef:Doe er ook even een alcoholverbod bij. En mannen en vrouwen gescheiden. Want anders dan kunnen er andere geloofsovertuigingen aanstoot aan nemen.
En het erge is dat er waarschijnlijk ( nog) geen moslim geklaagd heeft, maar de slijmerige amoeben, de gutmensch, die nog steeds aan macht is , heeft dit zelf verzonnen om moslims bij voorbaat ter wille te zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Tja.... :thinking: "Wij willen een neutrale term om de commerce te doen draaien". Zegt men nu verkapt "moslims bezoeken geen kerstmarkt, daarom heet het nu wintermarkt?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door King George »

Hier is de Winterman:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Oeps..Dat is een dirty old man. Een kinderlokker. :cry:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Pilgrim »

Commotie over ‘Wintermarkt’ in Brugge: “Belachelijk, kerst is toch deel van onze cultuur?”

29 0kt. 2018 - door Koen Theuns

Afbeelding
“Winterboom” op het marktplein in Brugge.

Brugge - Nog een maand en onze steden baden alweer in kerstsfeer. Of moeten we ‘wintersfeer’ zeggen? In Brugge woedt namelijk een fikse discussie over de naam van de kerstmarkt: de Wintermarkt. “Of je nu gelovig bent of niet, dit is deel van onze cultuur.”

Een zwierig ‘Plaisir d’hiver’ of ‘Winterpret’: zo noemen ze de kerstmarkt al jaren in Brussel. De stad van Bart De Wever spreekt over ‘Winter in Antwerpen’ en in Gent organiseren ze al een tijdje de ‘Gentse Winterfeesten’. Brugge heeft zijn ‘Wintermarkt’, maar daar is nu commotie over ontstaan. “Die naam is ronduit belachelijk”, vindt Brugs N-VA’er Pol Vanden Driessche. “Of je nu gelovig bent of niet, de kerstmarkt maakt deel uit van onze cultuur. Er is geen enkele reden om tradities overboord te gooien, en al zeker niet onder het mom van neutraliteit. Ken jij één moslim die weigert een kerstmarkt te bezoeken uit vrees dat hij katholieke waarden en normen door de strot geramd zal krijgen? We moeten stoppen met onszelf zo in de hoek te plaatsen.”

Kritiek die aankomt bij de organisatoren van de Wintermarkt. “Wij hebben dit ingevoerd omdat er altijd commentaar was dat de kerstmarkt al begint voor Sinterklaas er is. Nu is het dit weer”, zegt organisator Piet Vanderyse. “Het is niet eens nieuw: de Wintermarkt heet hier al drie jaar zo. Het was inderdaad ook een manier om neutraler te zijn. Je moet weten dat hier honderdduizenden toeristen komen om van de sfeer te genieten. We willen niemand voor de borst stoten.” Dat wil daarom niet zeggen dat er géén kerstgevoel meer zal zijn, zegt Vanderyse. “Na Sinterklaas zullen er kerstliedjes klinken. Twee per uur, anders is het overdreven. En er zullen een kerststal en een kerstboom staan, met winterse sfeerverlichting.” Geen kerstlichtjes? “Noem het zoals je wil, maar er bestaan al lang geen lichtjes meer in katholiek thema. Het is gewoon mooie verlichting.”

Oppervlakkig probleem
Het is niet de eerste keer dat kerst voorwerp is van een ideologische discussie. Brussel zette in 2012 nog een alternatieve kerstboom op de markt – die er vooral niet zo mocht uitzien en grandioos faalde. Nu staat er op de Grote Markt weer gewoon een grote boom.

Dat zo’n kerstboom of -markt in Brugge en Vlaanderen zo’n belangrijk gespreksonderwerp is, hoeft niet te verbazen, zegt cultuurfilosoof Lieven De Cauter (KU Leuven). “We zijn erg goed in gevoelig zijn voor zulke oppervlakkige problemen”, vindt hij. “De kerstmarkt is niet eens een Vlaamse traditie. Die stalletjes staan hier zeker niet langer dan twintig jaar. Toch volgt meteen die ideologische reflex: het scheelt niet veel of mensen zullen zeggen dat het de schuld is van de islamisering van de maatschappij.”

Tegelijk kan traditie snel groeien: “Vroeger was het de avondmis, nu is het de kerstmarkt die deel uitmaakt van de gewoontes rond Kerstmis. Ik zie bij mijn kinderen dat zoiets voor hen heel belangrijk is. Wie dat wil, zal het ook altijd een kerstmarkt blijven noemen.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181029_03890966
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Bruggelingen mogen nu zelf nieuwe naam voor 'Wintermarkt' bedenken.
Bruggelingen mogen zelf nieuwe naam voor 'Wintermarkt' bedenken

Nadat er commotie ontstond omdat de Brugse kerstmarkt nu 'Wintermarkt' heet, lanceert het organiserende Brugs Handelscentrum een oproep. "Alle suggesties voor een nieuwe naam zijn welkom."

Een Facebookbericht van Pol Van Den Driessche, tijdens de voorbije gemeenteraadsverkiezingen lijsttrekker voor N-VA in Brugge, veroorzaakte zondagavond een heuse storm op de sociale media.

Hij was kwaad omdat de Brugse Kerstmarkt voortaan door het leven zou gaan als 'Wintermarkt'. Het leverde heel wat gespreksstof op in Brugge, waar iedereen een mening had over de 'naamsverandering'. Alleen ... De kerstmarkt in Brugge heet al twee jaar 'Wintermarkt'.

Toch is het Brugs Handelscentrum, dat de kerstmarkt al dertig jaar organiseert, niet doof voor de kritiek. "We willen gerust in dialoog gaan en doen dan ook een oproep om een nieuwe naam te bedenken", aldus voorzitter Piet Vanderyse. "Alle suggesties zijn welkom via onze website shoppingbrugge.be of onze Facebookpagina."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Pilgrim »

Dankzij databescherming: Geen kinderwensen meer bij de boom op de kerstmarkt

Geplaatst op 18 november 2018

Afbeelding

Dankzij de EU-wet op de privacybescherming, die sinds mei van dit jaar geldig is, mogen kinderen in de kleine stad Roth in het Duitse Mittel-Franken nu geen verlanglijstjes meer naar de Kerstman sturen. Een jarenlange traditie wordt ten Grave gedragen. Vanaf dit jaar wapperen er nooit meer kinderwensen in de dennenboom op de kerstmarkt.

Elke jaar werden er volgens “Welt” tot 4000 verlanglijstjes afgegeven. “Ik wil brandweerman” of “Ik wil burgemeester worden”, luidden vaak de wensen van de kleintjes, met daaronder hun naam en adres. Zodoende had het stadsbestuur de mogelijkheid om de kinderdromen waar te laten worden. Er werden ontmoetingen met de burgemeester of rondleidingen bij de brandweer georganiseerd. Dat is nu definitief afgelopen, want dankzij de EU-wet op de privacybescherming moeten ouders van kinderen onder de 16 jaar toestemming geven als het om de publicatie van zulke “gevoelige gegevens” gaat.

“Ondernemingen of autoriteiten mogen persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, E-mailadres of identificatienummer in principe alleen maar gebruiken met instemming van de betrokkene”, zegt de Duitse regering. Als de autoriteit niet in staat is de gegevens te beschermen, dreigen schadevergoeding of boete. Daarom besloot de stad er nu definitief mee te stoppen, nadat vorig jaar de actie vanwege onzekerheid over de rechtssituatie al werd afgezegd.

De laatste keer dat de kinderen iets konden wensen, was in het jaar 2016. Toen werden de verlanglijstjes om redenen van privacybescherming al “opgesloten” in een schatkist, opdat voorbijgangers de namen en adressen van de kinderen niet konden lezen.

Bron: www.journalistenwatch.com

Door: Marilla Slominski

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/11/18 ... erstmarkt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Pilgrim »

Gezellige kerstmarkten Duitsland: nu nóg beter beveiligd, want kerst is feest van vrede & tolerantie

Door: Redactie, 13:56, 18 november 2018

Afbeelding

“Speciale barricades die in Israël hun waarde hebben bewezen”

Kerstmarkten in de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen worden dit jaar nog beter fysiek beveiligd tegen (islamitische) aanslagen (door moslims) met voertuigen. Dat schrijft de Duitse krant Rheinische Post die een rondgang heeft gehouden bij aantal steden waar kerstmarkten worden gehouden.


De kerstmarkten trekken honderdduizenden bezoekers, ook veel Nederlanders reizen de komende weken af naar de markten. Deze week start onder meer de kerstmarkt in Düsseldorf. Hoewel het risico op (islamitische) aanslagen (door moslims) niet groter is geworden volgens de politie, hebben vrijwel alle kerstmarkten hun fysieke veiligheidsmaatregelen (tegen islamitische aanslagen door moslims) verbeterd. Zo zijn in Bochum zandzakken vervangen door 86 waterzakken die vrachtwagens kunnen tegenhouden.

Deze stad heeft ook speciale barricades aangeschaft die in Israël hun waarde hebben bewezen. Deze barricades vervormen als er een voertuig tegenaan rijdt, maar kunnen ook open als er bijvoorbeeld een stadsbus doorheen moet.

In Duisburg waar de kerstmarkt al is begonnen, blokkeren 25 rood-wit gestreepte betonnen pilaren de straten. Daarnaast zijn er op verschillende locaties vaste paaltjes in aanbouw. In Hagen houden ze het bij waterzakken, maar daar zijn leden van motorclubs in hun clubkledij niet welkom.

In Düsseldorf worden meer en meer geüniformeerde en beveiligers in burger ingezet. Ook worden er dit jaar rond de kerstmarkt meer betonnen blokken neergezet. In Keulen waar de kerstmarkt maandag 27 november begint zijn bezoekers met koffers, trolley’s en grote rugzakken niet welkom.

In december 2016 vielen er twaalf doden bij een (islamitische) aanslag (door een moslim) met een truck op de kerstmarkt van Berlijn. In deze stad wordt bij de Gedächtniskirche vanaf maandag geëxperimenteerd met tal van veiligheidsmaatregelen. Zo staan er metalen paaltjes, stalen korven met zandzakken en betonnen palen. Deze kerstmarkt gaat net als de meeste in Berlijn 26 november open.

Anp

https://tpo.nl/2018/11/18/gezellige-ker ... olerantie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Opbouw kerstmarkt

De Breitscheidplatz in Berlijn ziet er al gezellig uit.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Nog wat sfeerplaatjes van de gezellige kerstmarkt in Berlijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door King George »

Wordt er een invasie van Russische tanks verwacht of speelt er iets anders? :thinking:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

King George schreef:Wordt er een invasie van Russische tanks verwacht of speelt er iets anders? :thinking:
[icon_lol.gif]

Zou kunnen, maar ik heb toch een sterk vermoeden dat deze maatregels genomen zijn voor onze mohammedaanse vrienden. De jihad boys moeten nu iets anders verzinnen. Met een geladen pistool kan je ook slachtoffers maken, en als je goed kan gooien, kunnen ze misschien een paar handgranaten van 5 euro over de omheining gooien. Allicht gaan er dan weer een paar kafirs dood.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Pilgrim »

Zwaarbeveiligde kerstmarkt: maar wat gebeurt er wanneer een terrorist een bomgordel mee de markt opneemt?

Geplaatst op 24 november 2018



Onze foto/korte video van de week komt van de Breitscheidplatz in Berlijn. Zo ziet de kerstmarkt eruit van een volk, dat weigert zijn grenzen te bewaken en in plaats daarvan in het binnenland beveiligingstoestanden als in een militaire dictatuur installeert.

Dat wordt “terreurbeveiliging” genoemd. Wat er echter gebeurt wanneer een Allahu Akbar-terrorist zijn bomgordel meeneemt op de zwaarbeveiligde kerstmarkt, daar wil ik liever helemaal niet aan denken.

Bron: https://philosophia-perennis.com

Door: David Berger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/11/24 ... t-opneemt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Pilgrim »

“Allah Akbar!”. Moslim bedreigt bezoekers van kerstmarkt met bijl

Geplaatst op 2 december 2018

Afbeelding

Witzenhausen: islamrituelen voor de “stille tijd”

Zaterdagavond tegen 20.30 uur kwamen er bij de politie meerdere telefoontjes binnen van bange burgers in de kleine stad Witzenhausen in het noorden van de deelstaat Hessen. Op de plaatselijke kleine, maar fijne kerstmarkt zou blijkbaar een uitermate agressieve man rondlopen, die met een bijl zou zwaaien en “Allahu Akbar” zou schreeuwen. Daarvoor was de in het politiebericht als “buitenlands staatsburger uit Bornhagen” omschreven moslim al opgevallen in de naar de kerstmarkt leidende voetgangerszone.


De politie en het Openbaar Ministerie bevestigden vandaag het incident. Korte tijd na de eerste binnengekomen telefoontjes kon de 38-jarige opgepakt worden. De islam-krankzinnige zou zich ook tegenover de politieagenten uitermate agressief en beledigend hebben gedragen.

“Volgens de huidige stand van zaken voerde de 38-jarige geen concrete slaande bewegingen uit met de bijl. Derhalve raakte er ook niemand gewond”, aldus het officiële standpunt, waarin ook “aanzienlijke alcoholconsumptie” (!?) wordt aangegeven.

Als hij niet zo bezopen was geweest, zou hij vermoedelijk ook iemand doelbewust hebben kunnen uitkiezen en kunnen raken. Zo echter zal hem waarschijnlijk niet alleen een ons al bekende zogenaamde “traumatisering”, “psychische storing” of een of andere “Zuidlander”-ziekte als verzachtende omstandigheid ten laste worden gelegd, maar ook ontoerekeningsvatbaarheid vanwege de “aanzienlijke” invloed van alcohol.

Dus, doorlopen mensen! Er is niks gebeurd en er zal niks gebeuren. Misschien een volgende keer wanneer hij wel iemand raakt en de “vreedzame islam” weer eens bloedrood naar beneden stroomt over de straat. Nog drie weken te gaan tot Kerstmis, dat is nog veel tijd voor islamitische onthoofding- of bom-rituelen.

Bron: www.pi-news.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/12/02 ... -met-bijl/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

Het blijkt dat overal in Europa deugmensen wonen. Zo ook in Italie. Gelukkig is de regering daar iets meer realistisch.
Italië: Vanwege moslimmigranten – Verbod op kerststalletjes op scholen

In Italië “kerstmist” het en breekt er dus een regelrechte “godsdienstoorlog” uit over het tentoonstellen van kerststalletjes op scholen. Een paar weken geleden hadden lokale autoriteiten kerstoptredens op sommige scholen in het land verboden – als teken van respect voor andere religies.

Het Italiaanse ministerie van Cultuur heeft een andere kijk op de zaak – het kruis en het kribbetje zijn symbolen van de Italiaanse geschiedenis, traditie en religie, en het is dan ook goed om ze in de klaslokalen te tonen, benadrukte minister van Cultuur, Marco Bussetti, op de jaarlijkse katholieke schoolvergadering in Rome voor 180 leraren en hoofddocenten. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor kerstbomen en optredens, aldus Bussetti. Volgens Breitbart kon hij niet begrijpen waarom sommige leidinggevenden het tonen van christelijke symbolen problematisch vonden.

De achtergrond – door de Italiaanse media aangeduid als “open oorlog” in de kerststal – van Bussetti’s commentaar is het verbod op kerstoptredens in sommige delen van het land.

Op een basisschool tussen de provincies Venetië en Padua vroegen de leerkrachten de leerlingen het woord “Jezus” in een kerstlied achterwege te laten om “niet-katholieke kinderen” niet te kwetsen. Een 10-jarig meisje in de vijfde klas wilde dat niet en kwam in opstand. Ze verzamelde handtekeningen en tenslotte werd het kerstlied in de originele versie uitgevoerd, schrijft Il Gazzettino Padova.

Na verontwaardiging van ouders in Venetië, waar dit jaar op sommige scholen geen kerststalletjes zouden worden opgezet, krabbelde de lokale autoriteiten terug. Zij beweerden dat er een gebrek aan geld was, waarna de regerende Legapartij onmiddellijk 50.000 euro doneerde voor kerststalletjes.

De discussie brak uit toen bekend werd dat een school in Terni, de op een na grootste stad van Umbrië, dit jaar niet het kerstverhaal zou voorlezen, uit “respect voor kinderen uit andere culturen”. Minister van Binnenlandse Zaken Matteo Salvini noemde de maatregel “idioot”. “Het gaat niet alleen over religie, maar ook over geschiedenis, wortels en cultuur”, aldus Salvini in een Facebook-bericht, en voegde eraan toe: “Ik zal niet opgeven. Lang leve onze traditie en moge het zich verspreiden!”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12628
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door sjun »

Is het al Decemberfeest genoemd om inclusiviteitspuntjes te scoren?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52317
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Mahalingam »

Dennenappels kunnen wij niet eten, we zijn geen eekhoorns. Maar als decoratie doen ze het goed.
maar waar haal je ze vandaan als je 5-hoog in de Bijlmer woont? Bij het tuincentrum:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89886
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Ariel »

En ze zitten ook nog eens in een fraai plastic doosje. Zo goed voor het milieu.

Afbeelding

Wat ook te koop is bij de intratuin, is een bosje met 2 zielige dunne coniferentakjes voor 2 euro. Tuinen staan er vol mee.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kerstfeest door de jaren heen.

Bericht door Pilgrim »

Kerstmis 2018 in het nieuwe Duitsland...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie