Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Hij kwam in Nederland in aanraking met de politie voor wapenbezit en diefstal en werd vorig jaar veroordeeld voor het bezit en handel in harddrugs.
Zo zo! Hij werd dus vorig jaar veroordeeld. En toen?

Kreeg hij soms te horen dat hij als Marokkaan en parasiet op onze samenleving zijn straf kon uitzitten naar keuze van eigen tijd? Of anderszins. Omdat ons waardeloos rechtssysteem vol corrupte rechters de strafmaat zo laag mogelijk heeft laten uitvallen om hem in de gelegenheid te stellen zo snel mogelijk weer verder op de ingeslagen weg vol misdaad, moord en zelfverrijkingshebzucht verder te gaan? Het liefst in Nederland. Maar een ander EU-land zou natuurlijk ook op geen bezwaar stuiten.

Op verboden wapenbezit staat maximaal vijf jaar gevangenisstraf. Dus ook zonder handel in harddrugs kon hij tot vijf jaar veroordeeld worden. Ach, misschien waren er voor de rechtbank wel verzachtende omstandigheden aanwezig. Ik denk hierbij aan het belijden van de religieuze criminele plagiaatreligie Islam.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Meedogenloze kansenparel slaat twee vrouwen aan gort gewoon omdat het kan

Afbeelding
Foto: Dit stuk verdriet staat op het punt om een vrouw te stompen, gewoon omdat hij daar zin in heeft. Bron: Miriam Kater / Facebook.

Door Tim Engelbart 12 september 2018

Nederland is praktisch een openluchtjuwelier met zoveel glanzende kansenparels die onze straten sieren! Daar kwam ook Miriam Kater achter, die vlakbij haar huis ineens in elkaar geslagen werd door een agressieve mafklapper. Toen zij anderen vroeg foto’s te maken, werd nog een ander meisje een gebroken kaak geslagen. “Wat houdt deze jongen bezig, wat wil hij in zijn leven bereiken? Wil hij iets bereiken?”

Vandaag een verhaal van een vrouw die afgelopen maandag even een dubieuze ontmoeting heeft gehad met de minder prettige kanten van de multiculturele samenleving. Ze praat er geschrokken over op Facebook, waar ze foto’s deelt van een tweetal kansenparels die haar en andere doodgewone voetgangers hebben aangevallen. Eentje was mega-agressief, en eentje alleen een beetje agressief. Hoe dan ook een fijn stel:

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Ariel »

Via Geen Stijl

Extra: 200 jongens uit Hilversum en omstreken. Allemaal Marokkanen. Meisje van 15 is haar onderbroekje uitgetrokken in een fuik. Politie wist niet wat te doen. Gemeente ambtenaren benaderd om hulp.

Noodbevel.....

Gebiedsverbod volgt voor alle Marokkanen die eerder vernielingen hebben gepleegd bij MC Donald en de bieb. Een grote Maroc puber terrorisme vlaag.

ME is dag erna ingeschakeld. Natuurlijk rustig verlopen zaterdag. Hordes Marokkanen kwamen met de trein dus ns beelden! Maar nee niet noemen dat het Marokkanen waren. Wij juristen balen.
Kermis Bussum loopt uit de hand: vernielingen en intimidaties 'door 200 jongeren'

Een grote groep jongeren heeft zich afgelopen vrijdag ernstig misdragen nabij de kermis van Bussum. De politie is op zoek naar getuigen van de vernielingen, mishandelingen en intimidaties en bestudeert beelden van beveiligingscamera's om de daders te identificeren.

Meerdere getuigen meldden vrijdagavond vanaf 18.00 uur bij de politie dat een groep jongeren in en in de buurt van de Veerstraat forse overlast veroorzaakte. Ze staken vuurwerk af, pleegden vernielingen en vielen mensen lastig. In een poging de ongeregeldheden in de kiem te smoren, heeft de politie - die met 'minimale bezetting' op de kermis aanwezig was - extra agenten naar het centrum gestuurd.

In de uren daarna liep het op diverse plekken op en nabij de kermist opnieuw uit de hand, zo laat een politiewoordvoerder weten. Over het aantal relschoppers treedt de politie niet in detail, maar in een interview met NH Nieuws laat burgemeester van Gooise Meren Han ter Heegde weten dat het om zo'n tweehonderd relschoppers ging.

Vlam opnieuw in de pan
Toen de burgemeester rond 22.00 uur het centrum bezocht, was het volgens hem rustig. Na sluitingstijd, zo rond de klok van 23.00 uur, sloeg de vlam volgens hem opnieuw in de pan. "Meisjes zijn betast, en er waren bedreigingen en vernielingen", schetst hij een beeld van de ongeregeldheden. Om herhaling te voorkomen heeft hij de beveiliging opgeschroefd: zaterdag liepen er twee groepen ME'ers rond, net als honden(geleiders) en particuliere beveiligers.

De politie noemt geen aantallen, maar volgens burgemeester Ter Heegde gaat het om een groep van zo'n 200 raddraaiers. Die komen volgens hem zeker niet allemaal uit Bussum. "Het is een rondreizend circus dat bekijkt waar evenementen zijn en daar gaat matten", vertelt hij. "Het zijn jongens tussen de 14 en 18 jaar uit de hele regio die op sociale media afspreken om te gaan rellen. Ze zien de kermis als een een soort vrijplaats. Dit is een tendens die we in 't Gooi zien."

Hij doelt onder meer op de rellen tijdens de Blaricumse kermis. Ook dat evenement werd ontsierd door de nodige vechtpartijen, vandalisme en drugshandel en -gebruik.

Twee meisjes
De door de burgemeester getroffen extra maatregelen hebben in ieder geval hun vruchten afgeworpen, want zaterdagavond bleef het wél rustig.

Voor de rellen van vrijdagavond is nog niemand aangehouden, al bestudeert de politie het beschikbare beeldmateriaal om de daders alsnog te identificeren. Ook de verklaringen van twee meisjes, die zijn lastiggevallen en met wie de politie inmiddels contact heeft, kunnen daarbij helpen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Doet me aan tahharush in Keulen denken. Is de volgende stap Marocchinate?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Pilgrim »

Hoe de najaarskermis uit keurig Bussum werd geterroriseerd door een enorme groep “jongeren”

Door: Bert Brussen, 17:49, 08 oktober 2018

Afbeelding

Pittoreske Gooische kakkersdorpjes niet opgewassen tegen terreur gepleegd door 200 minderjarige “jongeren”

De burgemeester van Gooische Meren, Han ter Heegde (VVD, foto), wil de jaarlijkse najaarskermis in het keurig en pittoreske kakkersdorpje Bussum in elk geval voor volgend jaar afschaffen. Dat wist u misschien niet, omdat het regionaal nieuws is, en normaal gesproken interesseert het ook helemaal niemand in welk dorpje hoeveel kermissen worden afgeschaft. Maar de Bussumse najaarskermis wordt afgeschaft, omdat “de inzet die wij moeten leveren in het kader van de openbare orde en veiligheid niet in verhouding staat tot zo’n kleine kermis met maar een paar attracties”.

Lees: de terreur die door letterlijk honderden ‘jongeren’, de meesten nog minderjarig, wordt veroorzaakt is zo groot dat het efficiënter, veiliger en stukken goedkoper is om de kermis helemaal af te schaffen dan volgend jaar wéér heel veel politie, ME’ers, politie met honden en particuliere beveiligers te moeten inzetten tegen 200 ‘jongeren’ die vernielingen plegen, met vuurwerk gooien, gewelddadig zijn, burgers lastigvallen en bedreigen en vrouwen aanranden.

Kortom, een groep ‘jongeren’ heeft effectief de Bussumse najaarskermis weggeterroriseerd. Dat is geen regionaal nieuws meer, maar landelijk nieuws. Groot landelijk nieuws. Maar het kwam niet verder dan regionale media en Geenstijl. Dus vandaar dat wij alsnog even een poging doen hier nieuws van te maken. Opdat het u niet ontgaat.

En terreur is het wat die ‘200 jongeren tussen de 14 en 18 jaar uit de regio die als een soort rondreizend circus de kermissen afgaan en met elkaar via social media afspreken te gaan rellen’. Leest u even mee:

“In Bussum liep het vooral aan het eind van de kermis en na sluiting van de attracties volledig uit de hand. Medewerkers van de McDonalds zijn bedreigd, er waren talloze vechtpartijtjes en volgens ooggetuigen ‘vlogen de fietsen door de lucht’, zo valt te lezen op sociale media. Ter Heegde is geschrokken van de hevigheid van de onlusten. ‘Er zijn ook nog verschillende pogingen tot betasting van meisjes gedaan’, zo weet hij.”

En:

“Ze staken vuurwerk af, pleegden vernielingen en vielen mensen lastig. In een poging de ongeregeldheden in de kiem te smoren, heeft de politie – die met ‘minimale bezetting’ op de kermis aanwezig was – extra agenten naar het centrum gestuurd.

‘Meisjes zijn betast, en er waren bedreigingen en vernielingen’.”


Om de openbare orde te beschermen tegen deze ‘jongeren’, die volgens de burgemeester ‘geen criminele jongeren’ zijn maar ‘jongeren die uit zijn op matten en keten’, was dus de ME nodig. En politiehonden. En particuliere beveiligers. Want ‘matten en keten’.

Juist ja.

Het blijft alleen niet bij Bussum als het gaat om terreur door ‘niet criminele jongeren die uit zijn op matten en keten’ want ook bij de kermis van Blaricum (dat ligt vlakbij Bussum, maar andere gemeente, bestuurd door burgemeester Joan de Zwart-Bloch, D66) was de inzet van “28 man aan politie en toezichthouders hard nodig. Er hing op enkele plaatsen buiten de horecagelegenheden een grimmige sfeer, er waren schermutselingen en vechtpartijtjes”.

Schermutselingen en vechtpartijtjes:

“Er waren vechtpartijen, er liepen dealers rond en een 14-jarige meisje werd ‘volkomen out’ naar het ziekenhuis gebracht.”

‘Er werd veel gedeald en dan vooral in lachgas. Iemand reed expliciet rond om het uit te delen’, aldus de burgemeester. Maar dat is niet het enige voorval. ‘Ook een 14-jarig meisje is ‘volkomen out’ gegaan en met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis.’


Terreur dus. Wat u zegt. In het zo keurige Gooi, waar alleen BN’ers wonen en verder slechts Elsevier-lezende Saab-rijders Jaguar-rijders en lelieblanke hockeyende Roderic-Rogier-Joris-Jaspertjes of Anne Claire Fleurs.

Het wachten is nu op anonieme klokkenluiders die vertellen wat er wérkelijk aan de hand is. Want nogmaals: het is nieuws. Groot nieuws. In Nederland, dat ‘veilige’ en ‘goed georganiseerde’ ‘gave land’ waar ‘de cellen leegstaan’ en ‘de criminaliteit daalt’.

Het is dus maar goed dat ook u hier nu kennis van heeft kunnen nemen.

https://tpo.nl/2018/10/08/hoe-de-najaar ... -jongeren/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Ariel »

Extreem gewelddadige Marokkaanse vrouwenbeul kan niet worden uitgezet

Nederland staat machteloos tegenover een gewelddadige pooier die eigenlijk het land uit moet. Het lukt de overheid niet om de tot ongewenst vreemdeling verklaarde Marokkaan Abdelilah el Y. uit te zetten. De extreem gewelddadige vrouwenuitbuiter is daarom vrijgelaten uit zijn uitzetdetentie, bevestigen justitiebronnen. Zijn slachtoffer Yolanda* en hun gezamenlijke dochter worden sindsdien zwaar beveiligd.

De veroordeelde pooier El Y. dreigde eind vorig jaar al op straat te komen. De man had zijn zes jaar lange celstraf wegens mensenhandel en gedwongen prostitutie uitgezeten. Hij leek zijn uitzetting naar Marokko in vrijheid af te mogen wachten. Maar nadat De Telegraaf alarm sloeg, werd hij op het allerlaatste moment toch vastgehouden, in zogenaamde uitzetdetentie.

De afgelopen negen maanden is achter de schermen intensief geprobeerd om de man het land uit te zetten. Nederland is hem liever kwijt dan rijk. Maar El Y. werkt niet vrijwillig mee en Marokko verstrekt geen papieren, waarschijnlijk omdat hij geen paspoort heeft. De rechter heeft daarom eind september beslist dat El Y. de straat op mag. Yolanda: „Hij wordt beloond voor slecht gedrag.”

"Bij het minste of geringste gaan alle alarmbellen af en worden beveiligingsmensen gewaarschuwd"
Yolanda en haar dochter worden sinds enkele weken beveiligd. „Ik moet overal rekening mee houden, kan niets meer spontaan doen”, zegt ze. „Bij het minste of geringste gaan alle alarmbellen af en worden beveiligingsmensen gewaarschuwd. Dat is in het begin een paar keer gebeurd. Dat zorgt voor enorme paniek, natuurlijk.”

Alert
Yolanda is sinds de vrijlating van El Y. continu alert. „Bij het schoolplein kijk ik constant om me heen. Als mijn dochter bij een vriendinnetje gaat spelen, heeft ze strenge regels mee. Welke kan ik om veiligheidsredenen niet zeggen. School, ouders van vriendinnetjes, buren, iedereen heb ik in ieder geval ten dele op de hoogte moeten brengen. Maar dat mijn dochter met deze situatie wordt geconfronteerd, vind ik nog het allerergst.”

Pooier Abdelilah el Y. is de hoofdfiguur in een van de meest opzienbarende rechtszaken over gedwongen prostitutie en mensenhandel in Nederland. In 2013 werd hij door het gerechtshof in Leeuwarden veroordeeld tot zes jaar cel voor het op gruwelijke wijze uitbuiten van Yolanda die destijds ook een relatie met hem had. Ze moest onder dwang van grof fysiek geweld werken in rosse buurten in Amsterdam en Utrecht. Boven op zijn celstraf moest hij zijn slachtoffer ook bijna een miljoen euro vergoeding betalen. Het zijn de inkomsten die hij bij de jarenlange uitbuiting van Yolanda heeft afgepakt. Het is de hoogste vergoeding die een slachtoffer van gedwongen prostitutie tot nog toe kreeg.

Maar Yolanda kan niet lang genieten van haar overwinning en haar rust. Twee jaar later, als hij nog maar een derde van zijn straf heeft uitgezeten, mag El Y. al naar een gevangenis met meer vrijheden. Zo mag hij onder meer op proefverlof. De verontwaardiging over het snelle proefverlof is zo groot, dat het leidt tot Kamervragen. Uiteindelijk wordt het verlof weer ingetrokken.

Uitzetdetentie
Maar Abdelilah el Y. laat zijn slachtoffer niet met rust. Via zijn advocaat zoekt hij toch contact. Hij wil een omgangsregeling met zijn dochter. Die komt er na weer nieuwe juridische procedures uiteindelijk niet. In verband met haar veiligheid was de Raad voor de Kinderbescherming fel tegen.

In de tussentijd wordt hij wel tot ongewenst vreemdeling verklaard. Als eind vorig jaar zijn volledige zes jaar straf er op zit, wordt hij op het laatste nippertje in uitzetdetentie geplaatst. Yolanda’s leven staat dan al op zijn kop: vanwege de mogelijke vrijlating worden zij en haar dochter beveiligd. „Dit is de wereld op zijn kop”, zei ze er toen over. „Hij komt vrij en ik en mijn dochter moeten worden beveiligd.”
"
Voor een paar maanden keerde de rust terug. Tot nu, doordat Marokko niet meewerkt aan uitzetting. De weigerachtige houding van Marokko om Abdelilah el Y. op te nemen, komt voort uit een ruzie tussen Nederland en Marokko, enkele jaren terug. Sindsdien werkt het land niet of nauwelijks meer mee aan de gedwongen terugkeer van Marokkanen die hier tot ongewenst vreemdeling zijn verklaard.

Kinderbijslag
De ruzie in 2014 ging over het verlagen van uitkeringen en toeslagen aan Nederlandse Marokkanen die inmiddels weer in hun thuisland wonen. Nederland wilde de geëxporteerde kinderbijslag en andere uitkeringen aanpassen aan het welvaartsniveau van het woonland en toen Marokko dat niet accepteerde, dreigde Nederland het zogeheten socialezekerheidsverdrag op te zeggen. Marokko was woedend. Als represaille stopte het land met het verstrekken van zogeheten ’laissez-passers’, de documenten die het mogelijk maken Marokkanen zonder papieren toch terug te sturen.

Nadat in 2016 alsnog een akkoord werd gesloten over aanpassing van het socialezekerheidsverdrag, beloofde Marokko weer mee te werken. Maar tot op de dag van vandaag gebeurt dat nog steeds niet of nauwelijks.

Dat laatste blijkt ook uit cijfers die De Telegraaf opvroeg. In 2013, voor de ruzie, willigde Marokko nog 80 van de 280 verzoeken in. In de jaren erna was het nog slechts een handjevol. In 2017 honoreerde Marokko 10 van de 340 aanvragen. Tot mei dit jaar staat de teller op 15 van de 145 aanvragen, blijkt uit cijfers van het ministerie van Justitie en Veiligheid. De aanvraag voor Abdelilah el Y. is in ieder geval niet toegekend.

Gesprekken
Het ministerie wil niet op de individuele zaak van El Y. ingaan. Een woordvoerder laat weten dat er nog steeds gesprekken met Marokko gaande zijn over betere medewerking aan het uitzetten van vreemdelingen.

Dat het Nederland niet lukt de Marokkaanse autoriteiten te bewegen El Y. een toegangsdocument te verschaffen, een laissez-passer, heeft Yolanda nooit zien aankomen.

"Dit geeft zo’n enorme druk op mijn leven. Ik kom er nooit van af"
„Ik heb sinds hij tot ongewenst vreemdeling is verklaard allerlei keuzes gemaakt. Met betrekking tot mijn woonplaats, mijn werk, de opbouw van mijn sociale leven. Als ik had geweten dat er een kans was dat hij weer op Nederlandse bodem vrij rond zou kunnen lopen, was ik zeker naar het buitenland verhuisd”, zegt ze. „Dit geeft zo’n enorme druk op mijn leven. Ik kom er nooit van af.”

Ondanks pogingen van De Telegraaf is het niet gelukt de advocaat van Abdelilah el Y. of hemzelf te spreken. De ambassade van Marokko heeft niet gereageerd op vragen van De Telegraaf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Mahalingam »

Namens de regering in Marokko worden er maatregelen genomen om het beeld dat we van Marokkanen hebben wat bij te spijkeren.
Afbeelding

daar is geen woord Nederlands bij.
Meer uitleg:
https://www.hespress.com/orbites/413816.html (Google Translate)
In de Nederlandse kranten en tijdschriften, maar ook in televisieprogramma’s en op de radio, merken we dat het meeste nieuws over de Marokkaanse gemeenschap, niet eerlijk, niet evenwichtig en onnauwkeurig is. In sommige gevallen zelfs gemeen. Dat gebeurt opzettelijk of ook onbewust. Misschien uit onwetendheid.
[...]
Ik hoop dat de gevolgen van het valse en onterechte stereotype dat er kleeft aan de Marokkaanse gemeenschap, aangekaart worden. Die gevolgen belemmeren de integratie in de Nederlandse samenleving."
Halim el Madkouri is van de PvdA. Eerder bekend van
Islamadviseur die vervolgd wordt wegens fraude, verduistering en zelfverrijking keert terug als raadslid in Culemborg voor de Partij van de Arbeid
https://www.geenstijl.nl/4467651/islama ... volgd_wor/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Mahalingam »

Gezocht: een Mocro met hetvolgende signalement:

Afbeelding

Juist, ja, vadsig.
Wat heeft hij gedaan? Handgranaatje leggen in Amsterdam.
Zie:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Een Audi RS4; Waarom moet ik aan Marokkanen denken?


  • Automobilist te voet gevlucht na zwaar ongeluk op A10-Zuid

    maandag 31 december 2018 | 22:53

    Afbeelding

    Een van de automobilisten die vanavond betrokken raakte bij een zwaar ongeluk op de A10-Zuid, is lopend gevlucht.

    Dat laat een woordvoerder van de politie weten. Mogelijk zaten er naast de bestuurder nog andere inzittenden in de auto, maar dat is nog niet duidelijk.

    Lees ook: A10-Zuid dicht na ongeluk, traumateam opgeroepen

    In brand
    Volgens een omstander zat de gevluchte bestuurder in een Audi RS4. Die is na het ongeluk tegen de vangrail tot stilstand gekomen en in brand gevlogen.

    De tweede auto sloeg over de kop. De bestuurder is gewond geraakt en naar het ziekenhuis overgebracht. Over zijn of haar verwondingen is niks bekend.

    Traumateam
    Voor de hulpverlening werden twee ambulances en een traumateam opgeroepen. Ook zou er volgens de eerste melding iemand bekneld hebben gezeten, daarom kwamen er ook brandweerwagens ter plaatse.

    De politie is op zoek naar getuigen van het ongeval. De weg is nog altijd gedeeltelijk afgesloten voor politieonderzoek. De politie laat weten dat de auto's ook zullen worden meegenomen voor verder sporenonderzoek.

AT5
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Groepsgewijs een eenzame, weerloze prooi belagen; Waarom moet ik aan Marokkanen denken? Juist dat er geen signalement vermeld is doet mij dat og meer vermoeden.

  • ’Onder de blauwe plekken’ nieuwjaar in

    17-jarige jongen van fiets getrapt door baldadige jeugd

    18 min geleden in BINNENLAND

    LISSERBROEK - Een 17-jarige jongen zegt tijdens nieuwsjaarnacht in het Noord-Hollandse Lisserbroek door zes jongens in elkaar geslagen te zijn. Hij werd van zijn fiets getrapt en beroofd.


    Hij was onderweg op de fiets van Lisse naar Lisserbroek toen hij een groep van zes jongens tegenkwam, meldt NH Nieuws. Hij werd hardhandig van zijn fiets geslagen. „Tijdens een worsteling heeft hij zijn spullen afgegeven. Daarna is hij als een gek gaan rennen. De jongens zijn hem achterna gekomen, maar konden hem niet bijhouden”, zegt de vader van het slachtoffer. Beiden willen anoniem blijven. Ze zijn van plan woensdag aangifte te doen.

    Zijn pinpas, geld, identiteitsbewijs en fiets is hij allemaal kwijt. Thuis aangekomen belde de jongen halsoverkop naar 112, maar de politie kon de daders op dat moment niet meer vinden. „Hij heeft een blauw oog en zit onder de blauwe plekken”, zegt zijn vader.

De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Spoiler! :
Utrechtse politie waarschuwt scholieren

door Chris Ververs

UTRECHT Leerlingen van het Amadeus Lyceum in Vleuterweide (Utrecht) wordt geadviseerd in groepjes van en naar school te fietsen en terughoudend te zijn met het opvallend dragen van aantrekkelijke roofbuit, zoals speakers of koptelefoons.

Dat schrijft de Utrechtse politie in een brief aan alle scholieren naar aanleiding van meerdere recente overvallen op straat in de wijk Leidsche Rijn. Ondanks de indringende waarschuwing is er volgens de politie geen reden voor ongerustheid.

Vorige week werden scholieren beroofd in Vleuten-De Meern en Leidsche Rijn. Drie leerlingen van het Amadeus Lyceum en één van Academie Tien werden slachtoffer van agressieve straatrovers, waarbij in twee gevallen flinke klappen werden uitgedeeld. Ze werden op hun fiets tot stoppen gedwongen, waarna ze hun portemonnee, speaker, koptelefoon of kledingstukken moesten afstaan.

Tot nu toe heeft de politie drie aangiftes binnen en loopt het onderzoek naar de identiteit van de daders. Die zouden lichtgetint en tussen de 14 en 16 jaar oud zijn, en met Marokkaans straataccent spreken. Zij zouden zich voortbewegen op omafietsen.

Werkwijze

De werkwijze van de daders is steeds hetzelfde. Het lijkt erop dat de slachtoffers al direct vanuit de schoolomgeving werden ’geselecteerd’ en met de fiets zijn achtervolgd. De leerlingen werden vervolgens op een rustige plek door de verdachten aangesproken met smoesjes en valse beschuldigingen om vervolgens te worden beroofd. In een geval kregen de daders hulp van een onbekende man in een auto. In de politiebrief valt te lezen dat leerlingen die in groepjes fietsen minder gemakkelijk slachtoffer worden dan leerlingen die alleen fietsen. Als leerlingen het idee krijgen dat ze worden achtervolgd, mogelijk met het doel overvallen te worden, wordt hun geadviseerd vooral te letten op het signalement en kleding van de daders.

Onrust

Rector Carel Konings van het Amadeus Lyceum heeft drie slachtoffers op zijn school: twee havo 3-leerlingen en een brugklasser. Volgens hem gaan de leerlingen nog relatief ’cool’ met de situatie om. „Natuurlijk heeft het veel impact en uiteraard hebben we de betrokken leerlingen extra ondersteuning verleend. Maar de schrik zit er niet in op school, zo voel ik dat niet.”

Twee leerlingen van het Amadeus Lyceum herkennen echter wel de onrust onder medescholieren. Zelf zijn ze niet angstig, maar dat geldt niet voor iedereen, zegt een van hen: „Ik weet wel dat meisjes op school wat ongeruster zijn en zich zorgen maken.” De jongens zijn zich ineens bewust van wat ze bij zich dragen. „Daar denk je nu wel extra over na”, erkennen ze.

Politiezegsvrouw Ellen de Heer benadrukt het belang van een telefoontje naar 112. „Als we in de buurt zijn, zijn we er heel snel.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Willen we meer of willen we minder Marokkanen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Achtervolging scooterrijder eindigt in Herestraat Groningen

Een 30-jarige scooterrijder uit Hoogezand is donderdagmiddag met hoge snelheid de Herestraat in Groningen in gereden. Hij is aangehouden.


De man was op de vlucht voor de politie nadat hij op de L.J. Zielstraweg, in de buurt van het UMCG, door rood was gereden. De politie gaf hem daarvoor een stopteken, maar dat negeerde de scooterrijder. Meerdere politiewagens zetten vervolgens de achtervolging in.

De Hoogezandster reed via de Vismarkt de Herestraat in om aan de agenten te ontkomen. Hij botste tegen enkele nietsvermoedende omstanders, zo is de zien op een filmpje dat is gestuurd aan stadsblog Sikkom. Voor zover bekend is niemand gewond geraakt.

De Hoogezandster kon met hulp van passanten worden aangehouden. Hij reed met valse kentekenplaten en verkeerde mogelijk onder invloed van alcohol of drugs.


https://www.dvhn.nl/groningen/Achtervol ... Gtr3rk3siz
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door sjun »

Niet al te verstandig om de Heresraat in te rijden. Kennelijk had moeder natuur het betreffende individu maar karig toebedeeld. Rijst meteen de vraag of een enorme instroom van nog meer van zulke individuen de samenleving nu wel zo goed zal bekomen en of niet nu al zaken in het werk moeten worden gesteld om dat te voorkomen in plaats van een aanzuigend Marrakeshverdrag te tekenen.

Zo wordt eer en meer duidelijk dat er een nieuwe zuil geboetseerd moet worden om de vrijheid van meningsuiting en van onderzoek te garanderen die natuurlijk onder druk komt te staan van ongebreidelde islamisering gecombineerd met de wegbereiders van de linkse kerk die eveneens meningen trachten te laten verdwijnen die in strijd zijn met hun naïeve goedgelovigheid.
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Verrassing! Dikke oververtegenwoordiging allochtonen in criminaliteitscijfers

Afbeelding

Door Wout Willemsen 8 maart 2019

Dit vinden ze in politiek-correct Nederland helemaal niet leuk maar het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) kwam op verzoek van de politie met misdaadcijfers naar etnische achtergrond op de proppen. Wat blijkt? Die ‘onderbuikgevoelens’ hebben gelijk!

U ziet in de grafieken een aantal etnische groepen, aangegeven per kleur. Elke grafiek, links naar rechts, staat voor een stap in de strafrechtketen. De cijfers links (Y-as) staan niet voor percentages maar voor de verhouding tot de groep met een Nederlandse achtergrond (blauw). De meest linker grafiek laat dus zien dat er per 1 verdachte met Nederlandse achtergrond er:

Per 1 verdachte Nederlander, er:
5 Marokkanen;
of 6 Antillianen/Arubanen;
of; 4 Surinamers;
of, 3 Turken;
of (bijna) 3 van een overig niet-westerse achtergrond worden verdacht.

(Pas op: Dus niet 21 niet-westerse verdachten per 1 verdachte Nederlander!)

Hier ziet u dus al dat ‘niet-westerse’ groepen dik zijn oververtegenwoordigd. Dat kennen we allemaal, zou voornamelijk komen door etnisch profileren, teveel Wegmisbruikers kijken en ‘de politie moet altijd mij hebben’. Maar dan:

Een flink aantal van die verdachten wordt vervolgd door het OM. Dat betekent dus dat er voldoende reden en/of bewijs is dat de verdachte ook daadwerkelijk schuldig lijkt aan het één of het ander! Van die vervolgden worden er nog eens flinke aantallen gedagvaard, ze moeten dus daadwerkelijk voor de rechtbank verschijnen
  • Per 1 vervolgde Nederlander:
    5 Marokkanen;
    of 7 Antillianen/Arubanen;
    of; 4,5 Surinamers;
    of, 3 Turken;
    of 3 overig niet-westerse achtergrond.

    Per 1 gedagvaarde Nederlander:
    7 Marokkanen;
    of 10 Antillianen/Arubanen;
    of; 5,8 Surinamers;
    of, 4 Turken;
    of 3 overig niet-westerse achtergrond.
Qua veroordelingen is het flink raak onder alle niet-westerse groepen maar qua gedetineerden is helemaal een feest! Antillianen, Arubanen en Marokkanen scoren zó gigantisch veel hoger dan de rest!
  • Per 1 veroordeelde Nederlander:
    7 Marokkanen;
    of 10 Antillianen/Arubanen;
    of; 5,9 Surinamers;
    of, 3,3 Turken;
    of 3,1 overig niet-westerse achtergrond.

    Per 1 gedetineerde Nederlander:
    10,5 Marokkanen (!!!);
    of 18 Antillianen/Arubanen (!!!!!!!);
    of; 8,5 Surinamers;
    of, 4 Turken;
    of 4 overig niet-westerse achtergrond.
Of ze ook allemaal schuldig zijn en blank Nederland telkens met slechts een tik over de vingers de dans ontspringt dat laat ik aan u. Laat dit vooral maar eerst even bezinken.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Pilgrim »

Marokkanen...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Kijk dan! Tuigmarokkaan stort berm vol met rotzooi, oud papier en kleding

Afbeelding
Foto: Een berm vol rommel. Bron: Erik de Jonge / Twitter.

Door Tim Engelbart 2 juli 2019

Een boswachter uit Noord-Brabant deed gisteren een onaangename ontdekking. Een anders zo idyllische en serene wegberm vond hij volgestort met rotzooi van allerlei soorten pluimage. De dader blijkt een heuse kansenparel (m/v) geweest te zijn: de kerel was zo dom om naast afval ook z’n oude, Marokkaanse paspoort te laten slingeren.

Zuidelijk Nederland gaat momenteel gebukt onder een drugsplaag. Omdat de Randstad zich graag helemaal suf blowt, slikt en snuift staat het van Bergen op Zoom tot Vaals vol met drugslabs en methbakkerijen. Al dat afval wordt door de narco-criminelen gewoon in de natuur gedumpt. Maar die cultuur van ‘flikker je rommel gewoon maar langs de kant van de weg’ heeft ook naam gemaakt buiten de drugsscene, zo ontdekte boswachter Erik de Jonge gisteren. Niet dat hij er blij mee is, maar toch kon hij het niet laten er een smalend bericht over te schrijven:
  • “De afzender van deze #afvaldumping wil wel heel graag gevonden worden! Zelfs z’n paspoort, familiekiekjes en rapport van de gynaecoloog zaten tussen de rommel! Politie gaat direct ff bij hem op de koffie.”
Moet je kijken:

Afbeelding
Zooi!

Afbeelding
Meer zooi!

Afbeelding
Ingezoomde zooi

Afbeelding
Babyzooi!

Maar eind goed, al goed. Want de boswachter die alle Marokkaanse rommel vond mocht de dag afsluiten met een allerschattigst egeltje. Een echte cutie, aldus Erik de Jonge:
Dat is dan maar de brandstof waardoor we kunnen doorgaan.



DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Roderick Veelo – Terreur in zwembaden toont een Marokkanen-probleem dat 25 jaar lang niet is opgelost

'Politici en journalisten vrezen nog steeds dat rapporteren wangedrag Marokkaanse jongeren Wilders 'in de kaart speelt'

Door: Roderick Veelo , 12:28, 05 juli 2019

Afbeelding

Als de Amsterdamse PvdA-lijsttrekker Rob Oudkerk op de verkiezingsavond 6 maart 2002 het tegen Job Cohen over ‘kut-Marokkanen’ heeft, is het al een paar jaar hommeles in Nederland. Jongeren met veelal een Marokkaanse achtergrond terroriseren straten en buurten: bedreigingen, intimidaties, berovingen.

De terreur in de zwembaden, die de afgelopen dagen nieuws werd, toont een probleem dat 25 jaar lang niet is oplost.

In de jaren negentig – voordat Fortuyn de problemen met Marokkaanse jongeren op de agenda zette – keken politici en bestuurders weg van de angst op straat. Journalisten hadden überhaupt geen idee wat er speelde. Op een enkeling na. Oudkerk volgde Fortuyn, maar moest boeten voor z’n woordkeus en bood op televisie zijn excuses aan. De gevolgen voor Fortuyn waren dramatischer.

Dat Fortuyn en later Geert Wilders de overlast benoemden maakte het probleem nog niet bespreekbaar. Tot op de dag van vandaag vrezen politici en journalisten, dat het rapporteren van het wangedrag van Marokkaanse jongeren Wilders ‘in de kaart speelt’.

Om die reden wordt de overlast nogal eens gebagatelliseerd of als ‘racistisch’ uit het publieke debat geweerd. Maar daarmee verdwijnt het probleem natuurlijk niet.

Uiteraard zijn niet alle jongeren met een Marokkaanse achtergrond probleemjongeren. Gelukkig zijn er veel die de afgelopen 25 jaar wel hun plek in deze samenleving gevonden hebben. Toch blijft de oververtegenwoordiging van Marokkaanse jongeren in criminaliteit en overlast op straat onveranderd groot. Daar moeten we nog steeds iets mee.

Volgens cultureel antropoloog Hans Werdmölder staat in 2009 twee op de drie Marokkaans-Nederlandse jongemannen tussen 12 en 24 jaar als verdachte geregistreerd. In de media heten zij rotjochies of hangjongeren; in werkelijkheid gaat het om ernstige overlast van jonge mannen die heer en meester zijn op pleinen, in winkelcentra en in zwembaden. Een deel van hen is dan al overgestapt naar de zware criminaliteit.

Ondertussen wordt er goedbedoeld aangemodderd door welzijnsorganisaties, straatcoaches, reclassering, psychiaters en integratiespecialisten.

PvdA-voorzitter Hans Spekman komt in 2008 in het nieuws met zijn conclusie dat het allemaal niets helpt. “Waarschuwingen en boetes werken bij deze jongeren op de lachspieren en een gevangenisstraf is statusverhogend”, zegt Spekman. “De Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.” Het is een wanhoopskreet zonder weerklank.

Drie jaar later is er opnieuw een PvdA-er de wanhoop nabij. In NRC Handelsblad onthult Diederik Samsom wat hij in een jaar tijd als straatcoach van dichtbij heeft meegemaakt.

Samsom: “Dit straattuig waant zich onaantastbaar en is dat ook. Het triomfalisme bij die jongens gaat door merg en been. Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast.”

En dat is vandaag nog steeds het geval.

Wat we de afgelopen dagen hebben gezien en gehoord van ooggetuigen over wat ‘Noord-Afrikaanse’ jongeren aanrichten in zwembaden in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk blijkt al veel langer aan de gang te zijn dan één tropisch weekend in juni.

De verhalen over mishandelingen, intimidaties, aanrandingen, het open breken van kluisjes, de totale afwezigheid van respect voor ouders en kinderen, badmeesters en meisjes zijn huiveringwekkend. De beelden zijn beangstigend.

Het is een drama dat we in 25 jaar niets zijn opgeschoten.

Ik ben geen gedragswetenschapper, maar als zoveel geld, tijd en moeite niet helpt moet het maar over een andere boeg. Hier ligt de opdracht voor politici en bestuurders, om niet langer de olifant in de kamer te negeren. En dat geldt ook voor journalisten, die het liever houden bij algemene termen als ‘raddraaiers’ en ‘jongeren’ om zo het echte probleem niet te hoeven aansnijden.

Maar er is bovenal een opdracht voor de familie en vrienden, de moskee, de Marokkaanse gemeenschap. Het is hun verantwoordelijkheid, om deze en de volgende generaties mannen vanaf jonge leeftijd binnen boord te houden.

Iemand moet ze opvoeden en leren dat het zonder respect voor anderen niks wordt in deze samenleving. En dat zij met dit wangedrag hun hele gemeenschap een slechte naam bezorgen.

De Nederlandse overheid mag zich daar – in het belang van iedereen – aanzienlijk veeleisender in opstellen. Stel aan subsidies en uitkeringen de voorwaarde van goed gedrag.

Dit artikel werd eerder gepubliceerd op RTLZ.nl.


TPO
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Pilgrim »

Het Marokkanenprobleem: 1 op de 50 personen is van Marokkaanse komaf, in de gevangenis is dat 1 op de 7

Door Teunis Dokter, 24 juli 2019

Afbeelding

Wat betekent het wanneer Nederlanders zeggen dat allochtonen ‘oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit’? Dat het een stel racisten zijn? Natuurlijk niet! De gegevens van het CBS suggereren namelijk dat personen van Marokkaanse afkomst significant vaker crimineel gedrag vertonen dan anderen. Terwijl net 2,2% van de bevolking van Marokkaanse komaf is, is dat in het Nederlandse gevangeniswezen ruim 14%!

De rekensom is natuurlijk vrij eenvoudig. Met 386.00 personen van Marokkaanse afkomst op een populatieomvang van 17,08 miljoen inwoners betekent dit dat de groep mensen van Marokkaanse afkomst zo’n 2,2% van de Nederlandse bevolking uitmaakt. Als je alle Nederlanders op een rijtje zet is één op de 50 van Marokkaanse komaf.

Terwijl Nederlanders nog steeds het vaakst terechtkomen in detentie, zien we wel dat de verhoudingen tussen Nederlanders en Marokkanen scheef is. Zou je alle gedetineerden op één rij zetten dan is niet 1 op de 50, maar 1 op de 7! Dit is wat Nederlanders dus bedoelen wanneer zij stellen dat ‘allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit’. Gezien de gegevens van het CBS is de uitspraak, in ieder geval de vergelijking met Marokkanen, juist.

Afbeelding
Het aantal personen in detentie volgens het CBS gesplitst op afkomst. Bron: CBS

Je zou verwachten dat dergelijke cijfers in Den Haag tot discussie zou leiden. Dat is ook het geval: Hans Spekman (PvdA) en Diederik Samsom (PvdA) deden in het verleden uitspraken over Marokkanen, maar werden niet vervolgd daarvoor, Geert Wilders, die het net een stukje radicaler aanpakte, dan weer wel.

In ieder geval suggereren de cijfers, zeker gezien de scheve verhouding tussen het aandeel van Marokkanen in de totale populatie en het aandeel in de detentiepopulatie (1 op de 50 versus 1 op de 7), dat er wel degelijk een ‘Marokkanenprobleem’ heerst in Nederland. Maar wat die scheve verhouding constitueert is dan weer reden voor discussie. Wel zien we dat Marokkanen ook relatief weinig inkomen genereren in vergelijking met alle anderen groepen en dat het waarschijnlijk is dat hun sociaaleconomische positie een rol speelt. En natuurlijk het geslacht: vrijwel iedereen in detentie is man.

Op links zal men zeggen de scheve verhoudingen een relatie hebben met het ‘racisme in de samenleving’ en op rechts zal men waarschijnlijk zeggen waar het op staat: Marokkanen zijn Marokkanen. En het is een probleem voor deze Marokkanen dat ze in detentie zitten.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... um=twitter
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Marokkanenprobleem veroorzaakt door kortzichtigheid politici

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het Marokkanenprobleem is ontstaan door:

Marokkanen een Nederlands paspoort te gunnen.

Hoe dom kun je zijn als politicus? In al die jaren die mij heugen kan ik mij met mijn leeftijd van bijna 76 niet 1 Marokkaan herinneren met een niet-Arabische naam. Laat staan een typisch Hollandse naam die de integratiedoelstelling van de Nederlandse smerige politiek in één klap tot een succes kan maken. Wat de aanwezigheid van Marokkanen wel duidelijk heeft gemaakt is de veelvuldig voorkomende naam Mohammed - de naam van de omstreden historische mafkees, sadist en pervers ventje Mohammed de profeet. Wie in Europa in welke gevangenis dan ook een kijkje wil nemen, moet niet vragen naar Mohammed. U maakt daarmee de bewakers horendol.
Afbeelding
Bijna alle moslims worden Mohammed genoemd.
Het walgelijk misselijk makende parasietengedrag van Marokkanen - moslims in het bijzonder - druipt er van alle kanten af. Ziet en beschouwt hoe dat analfabete achterlijke parasietenvolk over straat sjokt met euro's in de portemonnee in plaats van Arabisch geld. Zelfs bij temperaturen van tegen de 40 graden blijft de winterse kleding, die het lichaam van de vrouw van boven tot onder bedekt, in de doorgaans zwarte kleur, die in goed islamitisch gezelschap vergezeld gaat van een stevig om het hoofd getrokken schaamhaarlap, in tact.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Pilgrim »

Zelfs Marokko heeft Marokkanenprobleem: zwaardere straffen voor toenemende criminaliteit door Marokkanen uit buitenland

Geplaatst op 27 juli 2019

Afbeelding

Marokko lijkt steeds vaker de doodstraf op te leggen. Wegens een “vergismoord” zijn twee ‘Nederlanders’ tot die straf veroordeeld. Het vaker opleggen van de doodstraf heeft te maken met de toenemende criminaliteit door buitenlandse Marokkanen in Marokko.

Marokko heeft de doodstraf al zeker 25 jaar niet meer voltrokken. Het aantal keer dat de doodstraf wordt opgelegd, neemt echter wél flink toe. Drugshandel en bijkomende criminaliteit lijken door buitenlandse Marokkanen steeds meer naar het land te komen. Men is daar nu op een punt dat het signalen begint af te geven tegen dit soort criminelen.

In Marrakesh begint langzaam maar zeker het besef te ontstaan dat men een type crimineel zoals in Amsterdam binnen aan het halen is. Daar zijn ze natuurlijk niet zo blij mee, en pakken ze daar ook een stuk harder aan als wij hier in Nederland doen.

Gebrek aan identiteit
Wat wij namelijk als de stereotype criminele Marokkaan zien, is voor Marokko dus een nieuw fenomeen. Dit zijn voor hun geen echte Marokkanen en voor ons geen echte Nederlanders. Ik denk dat dit komt omdat ze zich niet kunnen identificeren met één van de groepen waarvan wordt beweerd dat ze er thuishoren, en vallen zo buiten de boot.

Ze zijn dan op zichzelf aangewezen in een wereld waar geen enkele groep ze moet. Naja, op de rest van de verstoten eenlingen na dan. Maar die eenlingen kunnen geen eigen gemeenschap vormen. Daarvoor is het wantrouwen simpelweg te groot. Volgens mij is dat ook de reden waarom Nederlands-Marokkaanse criminelen zo kil en zelfzuchtig zijn. Die zien ‘gemeenschap’ meer als een collectie individuen die de schijn ophouden voor zolang het uitkomt, maar elkaar naar de strot vliegen zodra dát beter uitkomt. Volgens mij is er ook geen voor de hand liggende oplossing.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... um=twitter
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Afbeelding
De Utrechtse Kanaalstraat. © Marnix Schmidt

Grote menigte bemoeit zich met arrestatie van vrouw (19) uit Ede in Utrechtse Kanaalstraat

Twee agenten voelden zich afgelopen zondag in de Utrechtse Kanaalstraat zo in het nauw gedreven bij een aanhouding van een 19-jarige vrouw uit Ede, dat zij hun collega’s om hulp riepen. Een menigte van ongeveer tweehonderd mensen bemoeide zich met de arrestatie.


Bas Middendorp Paap 19-08-19, 16:26 Laatste update: 17:12

Agenten zagen zondag rond 17.00 uur een jonge vrouw op het Moskeeplein zich opvallend gedragen. Ze spraken haar aan. De vrouw kon geen identiteitsbewijs tonen en gaf een valse naam op. Toen de agenten in de tas van de vrouw wilden kijken, vluchtte zij. De agenten renden achter de vrouw aan en slaagden erin haar ondanks hevig verzet op de Kanaalstraat te overmeesteren.

Versterking
Dit alles bleef echter niet onopgemerkt. Omstanders stroomden toe en begonnen zich te bemoeien met de arrestatie. Uiteindelijk stond er een groep van zo’n tweehonderd mensen om de agenten heen, waarna versterking nodig was. Volgens de politie hielden de omstanders het bij woorden en werd er geen geweld gebruikt.

Uit verhoor op het politiebureau bleek dat de vrouw in een andere regio gezocht wordt. Waarvoor precies heeft de politie niet bekendgemaakt.

In april heeft zich ook al een incident tussen omstanders en politie voorgedaan in dezelfde straat in Utrecht. Toen werden twee agenten geschopt en geslagen.


De Gelderlander
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Ik zie een Islamitische haathut op de foto. Is er wellicht een Marokkanenprobleem in Ede?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie