Ophef over discriminatie en laster.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Mahalingam »

Het ROC-meisje blaast wel hoog van de toren.
De agente die haar klacht kreeg deed aarzelend. En ze gaf een persoonlijke mening.
Dus wat de normale burger ook overkomt als die met een klacht komt. Afpoeier beleid.
Maar ze is nogmaals naar de politie gegaan en ook met een tweede klacht, namelijk dat in eerste instantie haar klacht niet met gejuig werd ontvangen. Wel nam ze daarvoor een Belangrijke PvdA-er mee als politieke rugdekking. (Marcouch)
Leila Kallal heeft twee klachten ingediend tegen de politie in Roosendaal.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... en_in.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Het ROC-meisje blaast wel hoog van de toren.
Er zullen nu wel veel bedrijven staan te trappelen om haar in dienst te nemen. :shock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ariel »

De kopvodsoap is nog niet voorbij.. De "discriminatie" van het VMBO meisje Leila wordt compleet uitgemolken door het gratis krantje Metro.
"Selectie van personeel aan balie politiebureau moet veel strenger zijn" zegt Ahmed Marcouch.
"Er moet beter personeel achter balies van politiebureaus komen te staan. Dat zal het aantal aangiftes verhogen. Op die manier kan er ook serieuzer werk worden gemaakt van aangifte bij discriminatie in Nederland."

Volgens het Kamerlid, dat ook minister Opstelten heeft gevraagd om de kwaliteit van het baliepersoneel te verhogen, zouden de aanspreekpunten op een politiebureau meer als een journalist te werk moeten gaan. "Doorvragen om achter de waarheid te komen, zonder daarbij de eigen mening te ventileren."
Marcouch was vorige week zelf getuige van het moeizame aangifteproces. Hij ging mee met de 18-jarige studente Leila die aangifte wilde doen tegen een uitzendbureau dat moeilijk deed over het dragen van een hoofddoekje. "Eerst werd ze weggestuurd met de boodschap dat ze de volgende dag maar terug moest komen en die dag erop waren we uiteindelijk twee uur bezig om de aangifte rond te krijgen."

Er zou dus meer aandacht moeten komen voor discriminatieslachtoffers. Marcouch geeft huiselijk geweld als voorbeeld hoe goed dat kan werken. "Daar werd in het begin nogal laconiek over gedaan en eigenlijk werd afgeraden aangifte te doen. Toen de politiek dit probleem oppakte en er juist werd aangedrongen op het doen van aangifte, werd het ook veel beter aangepakt. Nu zien we steeds meer aangiftes binnenkomen van huiselijk geweld. Dat wil niet zeggen dat het vaker gebeurt, maar dat het eindelijk serieus wordt genomen."

metro
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Manon »

Het is wettelijk niet toegestaan om een werknemer of stagiair te weigeren op basis van zijn of haar godsdienst. Leila voelde zich terecht oneerlijk behandeld door deze werkgeefster, die geen enkel oog had voor haar kwaliteiten en competenties.
dit is toch totaal van de pot gerukt? Mevrouw komt solliciteren zonder hoofddoek. Ze wordt op basis van haar kwaliteiten en competenties aangeworven, zolang ze maar geen karnavalskledij draagt.... is moslima zijn nu ineens afhankelijk van het al of niet dragen van een hoofddoek? Hoofddoek af = geen moslima, hoofddoek op = wel moslima?

Ik lag gisteren op de tram in een deuk: een volledige hoofddoek jongedame (die weer voor portier studeerde want ze week niet van haar plaats naast de deur, waar iedereen over haar voeten struikelde) met zo'n onderstuk om haar dubbele kin te verdoezelen, én tegelijkertijd ontzettend zwaar geschminkt met donkergroen oogcrème (dit kon je geen oogschaduw meer noemen).Mannen die haar aankeken (grandioos, was een neger) werden consequent genegeerd : blik op het plafond van de tram. Ik heb haar nadien ook aangestaard: blijkbaar te moeilijk want toen ging ze ineens wel zitten.

Zo iemand wordt niet aangeworven als stagiaire! Net zomin als mijn hanekapsel punkdochter in haar outfit zou worden aangeworven, maar dat is blijkbaar géén discriminatie.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door King George »

Ozes schreef:Afbeelding
Is die Marcouch nou volksvertegenwoordiger of Islam kolonisator?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Manon »

Hoe zouden ze nu reageren als iemand in normale kledij komt solliciteren en na aanwerving er zo gaat bijlopen?


Afbeelding

Zou Marcouch dan ook samen met mijn naar de politie gaan om klacht in te dienen als men mij vriendelijk vraagt om iets anders aan te trekken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Ariel »

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Arnhemmer voor rechter voor 'neger-mail'

De medewerker van een elektronicabedrijf in Arnhem die een sollicitant in een e-mail afwees met de woorden „Is niks. Ten eerste een donker gekleurde (neger)”, moet voor de rechter komen. Het Openbaar Ministerie vindt dat discriminatie vanwege ras, zo is vrijdag gebleken.

De e-mail veroorzaakte in november vorig jaar veel ophef. Het was niet de bedoeling dat de 23-jarige Jeffrey Koorndijk, die had gesolliciteerd, de mail onder ogen kreeg. De 29-jarige werknemer wilde het bericht aan zijn baas versturen, maar klikte per ongeluk op 'antwoorden' in plaats van op 'doorsturen.'

Koorndijk deed aangifte van de voor hem kwetsende tekst. De werknemer en zijn baas boden publiekelijk excuses aan. Volgens hen was er sprake van een 'intern grapje' en zat er geen enkele discriminerende bedoeling achter. Koorndijk zou afgewezen zijn omdat hij niet de juiste computerervaring had.

Het bedrijf en de medewerker kregen na de affaire allerlei bedreigingen binnen. Een 29-jarige inwoner van Hoorn die een dreigende mail stuurde, wordt daarvoor vervolgd.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Manon »

Hetzelfde is ook in Vlaanderen eens gebeurd. Een turk solliciteerde voor een beveiligingsfunctie en ook via mail antwoordde de patron dat hij zeker geen vreemdeling in een beveiligingsfunctie wou hebben, waarna de secretaresse het negatieve antwoord doorstuurde met per ongeluk het antwoord van de baas eraan vast.

Ook voor het vierschaar moeten verschijnen met de nodige inquisitie-maatregelen.

Mensen zouden moeten weten dat ELKE negatieve commentaar over iemand met een kleurtje per definitie NOOIT op papier mag worden gezet, ook niet op elektronisch papier. Tenslotte leven we in het ooit "vrije" westen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Je laten gelden met het tegendeel effect

Bericht door Hans v d Mortel sr »

circe schreef:
Mensen zouden moeten weten dat ELKE negatieve commentaar over iemand met een kleurtje per definitie NOOIT op papier mag worden gezet.
Je zal maar net zoals ik de grapjas uit willen hangen en je commentaar met een witte fineliner op zwart papier verwoorden. Waarom associeert men altijd direct zo snel suggestief dat iemand niet deugt, een racist is, discrimineert en fascistiche trekjes vertoont wanneer hij het woord neger, islam, moslim of Mohammed gebruikt?

Ik had laatst een sollicitant die ik maar niks vond. Ik meldde aan mijn baas: "Zeg Jack, ik had hier vanmorgen bij het sollicitatiegesprek voor de functie van boekhouder een bleekscheet met een enorme gok tegenover me zitten die werkelijk van toeten of blazen wist. En dan wilde hij ook nog eens extra vrije dagen hebben voor een bedevaart naar Lourdes vanwege zijn christelijke overtuiging. Ik was dus snel klaar met die feestneus."

Ik heb zo mijn vermoeden dat wanneer dit (door mij verzonnen bericht) per ongeluk bij de sollicitant was binnen gewaaid, hier niemand ooit iets over vernomen zou hebben, omdat de persoon in kwestie waarschijnlijk voldoende eigenwaarde in huis heeft.

Negers en moslims. Beiden worden gedreven - zeg maar geterroriseerd - door een sterke bewustzijnsvernauwing en een altijd dominant aanwezig minderwaardigheidscomplex. En het ergste bij dit onbenullige alles? De corrupte rechterlijke macht speelt hierin de rol van de afgekeurde psychiater die telkenmale zijn beurt moet afwachten bij nota bene zijn lelijke vrouw.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert allochtoon

Bericht door Ariel »

Hoe dit nu weer gaat aflopen... :nietverstaan: De reacties op zijn facebook zijn niet positief, maar daaraantegen zijn de reacties op de Telegraaf heel positief voor het bedrijf.
Klacht tegen bedrijf dat alleen Hollanders wil

Een Waalwijks schoonmaakbedrijf ligt onder vuur omdat het in een personeelsadvertentie aangeeft alleen maar Nederlanders aan te nemen. Bij discriminatiemeldpunt Radar Brabant is al een klacht binnengekomen, maar de eigenaar van het bedrijf is zich van geen kwaad bewust. ,,Ik mag mijn mening toch uiten?"

'Wij zijn een Hollands bedrijf met Nederlandse werknemers', luidt de laatst zin van de advertentie voor glazenwassers, schoonmakers en schilders die Budget Cleaning Brabant onlangs plaatste in een aantal kranten. Op Facebook verduidelijkt het schoonmaakbedrijf nog maar eens: ,,Voor onze nieuwe locatie zijn altijd op zoek naar de beste werknemers van HOLLANDSE bodem!"

Eigenaar Wesley de Laat (30) vindt het zijn goed recht om alleen autochtonen aan te nemen, zo zegt hij in de Volkskrant. ,,Ik mag zelf bepalen wie voor mij werkt. Of het nou Polen zijn of Turken, Marokkanen of Bulgaren, het zijn geen Hollanders."

De Laat ligt er dan ook niet wakker van dat er een klacht is binnengekomen bij het discriminatiemeldpunt. ,,Ik nodig die mensen niet uit voor een gesprek, dus ik geef ze ook geen valse hoop." In feite doet hij ook niets verkeerd, zeggen ze bij het meldpunt. De zin in de advertentie kan gezien worden als een feitelijke mededeling. ,,De lezer kan zelf bepalen wat hij daar mee doet", legt medewerkster Mary Orgelist van het meldpunt uit. Pas als het bedrijf daadwerkelijk iemand afwijst op basis van afkomt, is sprake van discriminatie. Het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam vindt evenwel dat de eigenaar moet worden aangesproken op de advertentie.

Voor een vestiging in Rotterdam is Budget Cleaning overigens wel op zoek naar allochtonen. ,,Wij willen die mensen een kans geven bij ons te werken in plaats van de criminaliteit in te gaan", zegt De Laat. In Brabant ligt dat anders, daar zitten volgens hem genoeg talentvolle autochtonen werkloos thuis.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
erniesam
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 4:28 pm

Re: Uitzendbureau weigert allochtoon

Bericht door erniesam »

Discriminatie op basis van godsdienst als het uitkomt. Als godsdienst juist in de weg staat, wordt de hijab plotseling een kledingstuk. Eten van twee walletjes noemen ze dat.

Strikt genomen is het ook geen religieus kledingstuk, maar een ideologisch of politiek statement. Dit betekent dat deze moslima's het belangrijker vinden aan hun ideologische voorschriften te voldoen, dan zich te houden aan de algemene fatsoensregels al hier. Daarin zijn ze uiteraard vrij, maar sta dan niet versteld dat er veel weerstand tegen je is.

Het uitzendbureau had haar gewoon moeten weigeren op basis van kledingvoorschriften en het niet moeten afschuiven op de Poolse klandizie. Dit is uiterst discutabel. Wat zou het een rel zijn geweest als de sollicitant een jood met een keppeltje zou zijn geweest en het uitzendbureau het had afgeschoven op hun moslim clientele. Joop.nl zou een field day...nee, een field week hebben gehad. De ironie is, dat het uitzendbureau in beide zaken gelijk zou hebben.

Het uitzendbureau en alle bedrijven kunnen zulke dingen heel gemakkelijk voorkomen door twee regels aan te nemen.

1. Geen uiting van religie.
2. Kledingvoorschriften.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Uitzendbureau weigert allochtoon

Bericht door Manon »

1. Geen uiting van religie.
2. Kledingvoorschriften.
de firma die voor mij de poetsvrouw levert (met dienstencheques) vroeg me of ik een probleem had met allochtonen. neen dat heb ik niet (mag ook niet wegens AD wet).

Maar moesten ze ooit ene Fatima voorstellen, dan sta ik erop dat ze géén hoofddoek draagt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
erniesam
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 4:28 pm

Re: Uitzendbureau weigert allochtoon

Bericht door erniesam »

Ik heb bij PostNL gewerkt. Je mocht daar geen pet of ander hoofddeksel dragen i.v.m. de herkenbaarheid op de camera's. Toch vreemd dat daar ook twee moslima's met hijab werkten. Dat mocht blijkbaar wel. Zij zijn blijkbaar te herkennen en iemand met een pet op niet. Hmmm...

Heb dit toen bij mijn meerdere aangekaart. Antwoord was: ja, maar dat is anders...
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Uitzendbureau weigert allochtoon

Bericht door Mahalingam »

Het OM wil er geen zaak van maken.
De Zeeuwse Leila Kallal solliciteerde in februari bij het uitzendbureau in Roosendaal. Na haar sollicitatiegesprek belde ze nog eens naar het uitzendbureau om haar ongenoegen te uiten. Ze nam het gesprek op. 'Wij zijn een Nederlands bedrijf en mogen dat gewoon eisen van werknemers', luidde het antwoord op de opname.

De zaak veroorzaakte veel ophef. Het meisje deed aangifte en kreeg steun van PvdA-minister Lodewijk Asscher en PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch.
En dat is geworden:
Uitzendbureau niet vervolgd om discriminatie moslima
Het OM schrijft aan de Zeeuwse dat het opgenomen telefoongesprek onvoldoende bewijs oplevert voor discriminatie. De beleving en herinnering verschilt bij twee deelnemers aan het telefoongesprek, legde een OM-woordvoerster vandaag uit. De directeur van het uitzendbureau meent dat het telefoongesprek verkeerd is uitgelegd.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... lima.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Uitzendbureau weigert allochtoon

Bericht door Marieke »

De titel van dit topic is wel misleidend, want je denkt dan meteen dat dit bedrijf racistisch is, en haar niet heeft aangenomen vanwege haar afkomst. Maar hoe dan ook: het is goed dat ze dat meisje met die hoofddoek geweigerd hebben! Die hoofddoeken staan immers symbool voor vrouwenonderdrukking en die gewelddadige islam! (Nee, natuurlijk wordt niet élke moslima onderdrukt, maar als dat niet gebeurt, gaat het dus om een suikermoslima)!
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door King George »

'Is miks, is een neger'-man moet schoffelen

Afbeelding

De rechtbank in Arnhem heeft Ruben W., de medewerker van een elektronicabedrijf die een discriminerende mail over een sollicitant stuurde, een werkstraf van 40 uur opgelegd.

De 29-jarige Arnhemmer wilde, naar eigen zeggen voor de grap, het volgende sollicitatieverslag naar zijn baas sturen: "Heb nog even gekeken, is niks. Ten eerste een donker gekleurde (een neger). En op zijn cv weinig tot geen ervaring met computers enz." De mail kwam echter terecht bij sollicitant Jeffrey Koorndijk, die vervolgens aangifte deed van discriminatie.

De rechter was er niet van overtuigd dat het om een grapje ging en geloofde evenmin dat de tekst niet discriminerend was bedoeld, meldt het ANP. "Uit de woorden 'ten eerste' volgt dat de huidskleur de voornaamste reden was om te adviseren niet met de sollicitant in zee te gaan", zei hij. "Er is ook geen enkele aanwijzing dat de opmerking over 'neger' een grap was."

De rechter gaf verder aan het ernstig te vinden dat Koorndijk door de mail een kans op een stageplek is misgelopen. De werkstraf van 40 uur was ook de eis van het Openbaar Ministerie. Koorndijk had gehoopt op een celstraf, of op z'n minst een langere taakstraf.


Powned
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door mercator »

Door hun telkens maar beledigd-zijn bevestigen de zwarten en de moslims hun eigen inferioriteit. Ze moeten altijd aan de blanke man gaan vragen om hen te helpen, want zelf raken ze er niet uit. Of het nu met de negermail, zwarte Piet of een plaatje van Mohammed gaat, ze moeten als kleine kinderen gaan zeuren bij blanke rechters en bestuurders om er iets aan te doen. Een soort mentale ontwikkelingshulp dus.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Ariel »

Ik las deze week in een krant dat deze jongeman nog steeds geen stageplek of baan heeft, en dat terwijl hij een aanbod van een ander bedrijf kreeg. Ik vermoed dat er maar weinig bedrijven zijn die hem aan durven te nemen. Als jij zo'n kabaal maakt over een opmerking, dan zijn bedrijven bezorgd dat ze op eieren moeten lopen bij deze knaap. Want wat bij dat andere bedrijf gebeurde, kan ook bij andere bedrijven gebeuren. Geen bedrijf wil negatief in beeld komen. Het kan natuurlijk ook dat deze knaap werkelijk ongeschikt is voor de job die hij zoekt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door King George »

Maar in advertentie zeggen dat voorkeur uit gaat naar een allochtoon mag dan weer wel...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Manon »

Dit is natuurlijk oerdom van de mailschrijver. Wie ondertussen nog niet weet dat men NOOIT , maar dan ook NOOIT zulke opmerkingen op papier mag zetten, is zelf niet geschikt voor die job.

Hij had genoeg excuus : heeft weinig tot geen ervaring met computers enz. Dat was voldoende.

Het feit dat ie gekleurd was is op zich niet aanvaardbaar als excuus, zeg het dan ook zo niet.
- Lijkt weinig of niet geïnteresseerd in de job
- Heeft weinig of geen arbeidsattitude
- Past niet binnen de mentaliteit van het bedrijf

Er liggen voldoende redenen voor het grijpen waar ook witte mensen op worden beoordeeld.

In Belgie was er ook een mailtje (dat krijg je als je je mails aan elkaar hangt) waarin stond: "denkt ge nu echt dat ik een allochtoon op de beveiligingsfunctie ga zetten"? bedoeld aan de sec'y, die netjes een mailtje naar de sollicitant doorstuurde, met het bericht van haar baas eraan vastgeklonken.

Iets anders vond ik het schrijnende voorbeeld van de siersmid die een gespecialiseerde lasser zocht. Ook hier kwam een neger solliciteren, maar de hond van de werkgever had een ernstig probleem met de sollicitant (gebeurt dikwijls: honden houden nu eenmaal niet van negers). Uit vriendelijkheid specifieerde die siersmid dat op het document zodat de sollicitant zeker niet moest twijfelen aan zijn mogelijk kunnen, en lap dàt bleek dus racisme te zijn. Beter had die siersmid dus gewoon gezegd: voldoet niet, waarbij de neger kon denken dat hij niks waard was als lasser.
De smid heeft nadien zelfmoord gepleegd, als gevolg van al die heisa, maar dat was nu wel niet zo belangrijk: de smid was wit.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Een neger is een neger omdat hij zwart is!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De leuke gezellige spontane samenleving is inmiddels wel passé als gevolg van onze tekort schietende beschaving die zo langzamerhand op sterk water lijkt te staan.

Het is godverdomme nog veel erger. En rechters moeten dat toch zo langzamerhand wel weten. Pas op met een neger in tram, bus of trein of in een supermarkt door hem verkeerd aan te kijken, want voordat je het weet heb je een mes in je lijf te pakken. Die mail op het werk van een werknemer naar chef over een Turk, neger of moslim dwaas, is een privé kwestie onderling.

Dus moet ik die corrupte rechter eventjes corrigeren. Die corrupt optredende rechter heeft de privacy van een onderneming geschonden en van beide werknemers. Degene die gestraft had moeten worden, is de Turk (in dit geval) die dit voorval niet openbaar had mogen maken.

Logica binnen de slecht functionerende rechterlijke macht is steeds vaker ver te zoeken richting afgrond van een samenleving die probeert Allahmachtig te overleven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Hoofddoek niet welkom

Bericht door Pilgrim »

Kerkelijke instelling mag hoofddoek verbieden

Wo 24 sep 2014

ERFURT - Kerkelijke instellingen in Duitsland mogen hun medewerksters verbieden een islamitische hoofddoek te dragen. Dat heeft de hoogste Duitse arbeidsrechter in Erfurt woensdag beslist.

Werknemers in kerkelijke instellingen zijn volgens de rechter minstens verplicht om zich neutraal op te stellen. Omdat de hoofddoek een symbool is van het islamitische geloof, strookt het dragen van zo'n doek daar niet mee.

De zaak was aangespannen door een 36-jarige islamitische verpleegster in een kliniek in Bochum in het Ruhrgebied. Zij beriep zich op vrijheid van religie.

Het vonnis raakt zo'n 1 miljoen mensen. De kerken samen zijn namelijk de op een na grootse werkgever van Duitsland, na de overheid. Dit dankzij de 'Kirchensteuer' (kerkbelasting), een toeslag van 8 à 9 procent op de inkomstenbelasting van de kerkleden, waardoor de kerken jaarlijks zo'n 10 miljard euro in het laatje krijgen. Die worden gebruikt voor onder meer het runnen van ziekenhuizen en crèches.

Vooral in het zuiden is het voor verplegend personeel of kleuterleiders vaak onmogelijk een baan buiten de kerkelijke instellingen te vinden. Zij kunnen dan ook ontslagen worden als zij ongehuwd samenwonen of buitenechtelijke kinderen krijgen, ook al zijn zij zelf niet katholiek of protestant. De speciale status van de kerken is geregeld in de grondwet.

BRON
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door Ariel »

Hoe gaat dit aflopen.
Caissière met hoofddoekje niet welkom bij GroenRijk Tilburg: 'Ik wist niet wat ik hoorde'

Saloua Elhajou (20) solliciteerde twee weken geleden bij tuincentrum GroenRijk in Tilburg. De jonge Tilburgse kreeg daarop te horen dat de hoofddoek een belemmering was.​

„Ik wist niet wat ik hoorde”, zegt Saloua Elhajou. „Deze vacature sprak me aan. Ik ben een spontane meid, kan met iedereen goed overweg en kleed me sportief. Ik heb GroenRijk gemaild dat ik bereid ben mijn hoofddoek naar achteren te dragen zodat mijn hals zichtbaar is. Ik kan een groene hoofddoek dragen of eentje in de kleuren van de regenboog. Ik kreeg als antwoord dat ik welkom was voor een gesprek als ik bereid was zonder hoofddoek te werken.”

Wim van de Noort van GroenRijk Tilburg bevestigt het verhaal van Elhajou. „Dit past niet in onze bedrijfscultuur. We vinden het niet gewenst, daar hebben we een uitgesproken mening over.” Zijn partner Marjolein van de Noort: „Het gaat ons om uiterlijk en presentatie. We willen hier ook geen personeel met neusringen en piercings. Als iemand een tatoeage heeft laten zetten dan moet die bij ons volledig bedekt zijn.”

http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-omgeving
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door mercator »

ELKE werkgever zou moslims en hoofddoeken moeten weren uit zijn/haar bedrijf. Dat is het gezond verstand zelve maar zoals H vd Mortel meermaals opmerkt is dat in onze tolerante maatschappij al decennia vér te te zoeken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hoofddoek niet welkom

Bericht door Ariel »

Shit!!!!! Het zal niet.
Naar aanleiding van de ophef van de hoofddoek Saloua Elhajou, heeft GroenRijk-directeur Nico Koppenhol dinsdag laten weten dat het tuincentrum voor al haar vestigingen een gedragscode gaat opstellen voor representatief uiterlijk van winkelpersoneel. Daarin zal ook ruimte zijn voor moslima's om een hoofddoek te dragen.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrr. En dank zij het goedmensch Nico Koppenhol gaat de schaamlap weer winnen.

Afbeelding

Dit is Nico, die denkt dat als hij geen schaamlappen in zijn bedrijf toelaat, moslims niet meer bij hem gaan kopen. Nou Nico...beste man. De meeste mohammedanen zijn helemaal niet geinteresseerd in tuinieren. En nu maar hopen dat schaamlap haters voortaan niet bij de concurent hun plantjes kopen. Ik mag het lijen. :sly7:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie