Ophef over discriminatie en laster.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door H.Numan »

En hoe gaat het met die andere blonde gekwetste? Die Domme Truus die alle kranten van de wereld belde om te vertellen dat ze solliciteerde bij de Commando's. En toen erg boos en gekwetst was dat nou net dat de belangrijkste reden was om haar sowieso niet in de procedure toe te laten. (Het niet hebben van een fluit was slechts secundair.)
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Mahalingam »

Dit is de eerste keer dat zo frappant het Polen-argument op tafel wordt gelegd:
"We hebben 95 procent Poolse klanten. Ze zou gepest kunnen worden als intercedente."
Polen weten zich niet multicultureel te gedragen. Die hebben (nog) geen respect voor gehoofddoekten.
En ze wasemen alcoholdampen uit.
Zo hebben vooroordelen toegeschreven aan Polen toch hun nut.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ariel »

En nou komt het...Wat een drama queen. Leila was zogenaamd helemaal niet van plan een hoofddoek te gaan dragen op het werk, maar toch verdedigde de Mohammedaanse de lap tegenover haar gesprekspartner met hand en tand. Ik denk dat de meid een rel wil ontketenen. Mevrouw is een provoceur die juridische kopvod aandacht wil.
"Het gesprek nam een heel nare wending. Ik vind het eigenlijk al helemaal niet kunnen dat ze erover begint. Dat zijn mijn zaken. Ik wilde daar stage lopen als intercedente, maar had daar ineens helemaal geen zin meer in."

De student juridische dienstverlening stapte teleurgesteld op, maar het bleef aan haar knagen. Later die dag belde ze op en stelde uiteindelijk de vraag of ze met een hoofddoek welkom zou zijn. Het antwoord: "We zijn een Nederlands bedrijf en kunnen natuurlijk eisen aan ons personeel stellen", was voor Leila duidelijk genoeg.

Leila geeft aan dat ze zich gekwetst voelt, iets dat Judith van Aalst van All In begrijpt, maar ze meent dat de vork iets anders in de steel zit. In een verweer zegt ze enkel te willen waarschuwen voor de reacties van klanten. "Ons klantenbestand bestaat voor 95 procent uit Polen. Wellicht dat ze gepest zou gaan worden en dat is waarom ik over de hoofddoek begon."

Leila pikt die uitleg niet. "Ik heb het gesprek opgenomen en er is duidelijk te horen dat ik met hoofddoek niet welkom zou zijn. Dat werd me eerder op de dag ook al duidelijk. Ik nam dat gesprek niet voor niets op. Die mevrouw verzint nu een smoes." Op het geluidsfragment is verder te horen dat Leila zegt zich erg gekwetst voelt. "Ja, dat snap ik", is het antwoord van Van Aalst.

De zaak krijgt wellicht nog een staartje want Leila heeft gisteren aangifte gedaan bij de politie. Het uitzendbureau is op zijn beurt weer not amused dat het telefoongesprek is opgenomen. "Dat mag gewoon niet. Dat is strafbaar", laat Van Aalst weten.

En Spitnieuws smult en staat achter de hoofddoek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ariel »

Tja :rolleyes:
Asscher: goed dat moslima aangifte doet

Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid steunt een moslima die voor een stage is geweigerd omdat ze mogelijk een hoofddoek zou dragen. Hij vindt het heel goed dat de 18-jarige Zeeuwse Leila Kallal aangifte doet en de zaak in de openbaarheid brengt.

„Zo bestrijd je discriminatie”, stelde Asscher vrijdag. „Als de feiten kloppen, dan is dit een ernstige zaak.”

Volgens Asscher is het belangrijk om in dit soort gevallen aangifte te doen. „Discriminatie is niet alleen heel kwetsend, het is ook verboden. Door aangifte te doen, trek je een duidelijke grens”, aldus de minister.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2227 ... ed___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ariel »

„Discriminatie is niet alleen heel kwetsend, het is ook verboden. Door aangifte te doen, trek je een duidelijke grens”, aldus de minister.

Zucht wat een loze bla bla woorden. Overal wordt gediscrimineerd en als je verstandig bent dan trek je je dat niet aan. Als een meisje die 150 pond weegt zich aanmeld bij een modellen bureau dan krijgt ze ook de kous op de kop.
Als ik me hoerig gekleed bij een moskee aanmeld voor een job als koffie juffrouw dan wordt ik ook niet aangenomen, en in Islamitische winkels zie je geen kafir personeel.

Misschien moeten wij als niet moslims ook eens gaan solliciteren naar voor moslim bestemde baantjes .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ariel »

Uitzendbureau Roosendaal is blij met ophef. "Dit is gratis reclame voor ons, een stukje naambekendheid."
That's the spirit.... icon_thumbup.gif
Het uitzendbureau zegt tegenover Omroep Brabant niet blij te zijn met de opname. "Je mag niet zomaar iets opnemen zonder dat de tegenpartij daarvan weet. Dat is strafbaar", stelt een medewerker.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Manon »

Ik vond Joost Niemöller toch ook weer grandioos hierover:

http://joostniemoller.nl/2014/02/vandaa ... -een-pool/
Lodewijk Asscher ‏@LodewijkA 2 u

Ernstige zaak. Heel goed dat Leila aangifte doet, discriminatie niet accepteren http://m.nos.nl/artikel/607251

Asscher reageerde op een artikel op de site van de NOS.

Een moslima, ‘de 18-jarige Leila Kallal uit Yerseke’ had stiekem een gesprek opgenomen met het uitzendbureau All Inn (bizarre naam in dit verband) dat had gezegd dat Leila geen stage bij hen kon lopen, omdat ze erachter waren gekomen dat ze bij een vorige baan een hoofddoek had gedragen. Leila was kennelijk nogal schijnheilig geweest door bij het sollicitatie gesprek haar hoofddoek af te doen.

Leila had het gesprek niet alleen opgenomen, ze had de opname ook doorgespeeld naar Spits, dat met het bericht naar buiten kwam.

Voor zover bekend gaat All Inn geen aangifte doen vanwege het maken van die opname. Al gaf de woordvoerder al wel aan dat zoiets strafbaar is. Leila heeft wel aangifte gedaan. Want: vrijheid van Godsdienst. Dizkriemienassie!

Dan komt er een interessante regel in Spits:

Leila geeft aan dat ze zich gekwetst voelt, iets dat Judith van Aalst van All In begrijpt, maar ze meent dat de vork iets anders in de steel zit. In een verweer zegt ze enkel te willen waarschuwen voor de reacties van klanten. “Ons klantenbestand bestaat voor 95 procent uit Polen. Wellicht dat ze gepest zou gaan worden en dat is waarom ik over de hoofddoek begon.”


Polen hebben er geen zin in om geconfronteerd te worden met nadrukkelijk religieus gedecoreerde moslima’s in werkverband. Er staat in het artikel niet om wat voor soort werk het hier gaat. Alleen dat Leila ‘studente hulpverlening’ is.

Ik kan die Polen goed begrijpen. Het is gewoon strontvervelend en heel ongemakkelijk om in het dagelijks leven steeds maar weer geconfronteerd te worden met die islam. Bij de kassa van de supermarkt. Bij de tandarts. Bij de huisarts. Bij de notaris.

Het is niet dat dragen van dat hoofddoekje. Was het maar een gewoon hoofddoekje trouwens. Dat kan best charmant zijn. (Zie bijgaande foto.) Nee, het zijn van die volledig dicht getrokken hygiënedoeken waarbij geen haartje te zien mag zijn. Het is kledij die vijandschap uitdraagt, en die vijandschap wordt in de praktijk bevestigd door het gedrag. Het gaat samen met een zekere kilheid, met een absolute weerzin tegen iedere aanraking met mij, blanke, niet gelovige man. Het is een al te nadrukkelijke afwijzing waarop ik helemaal niet zit te wachten bij een normaal zakelijk contact. Net zo min als ik zit te wachten op een overdreven toenadering trouwens.

Op het moment dat ik mijn boodschappen afreken, of dat er een vulling uitgeboord moet worden, of naar een raar bultje gekeken moet worden, of dat ik een contract bekeken wil zien, wil ik dat doen in een veilige, neutrale omgeving, en wil ik niet in mijn gezicht geslingerd krijgen: ‘Ik heilig, jij smerig.’

Het dragen van een hoofddoek, daarachter zit nu juist een boodschap van discriminatie.

Maar ook ik wil in dit soort gevallen graag kunnen discrimineren en ik wil ook dat een bedrijf voor mij discrimineert. Als ik kan kiezen tussen een supermarkt met alleen maar volledig dichtgeknoopte moslima’s aan de kassa en een waarin culturele en religieuze identiteit slechts een voorzichtige rol speelt (iets wat je in de praktijk gelijk merkt; want in het tweede geval word je meer relaxed behandeld), dan kies ik voor de laatste supermarkt, en als de eerste supermarkt dan moet sluiten wegens gebrek aan klandizie, dan vind ik dat gerechtigheid.

Wij zijn te schijterig geworden om daar iets van te zeggen. Polen zijn kennelijk anders. Vandaag zou ik dus graag een Pool willen zijn.
Ik vraag me ook wel af: "Polen" hebben het recht op hun "eigen cultuur" en motten hoofddoekjes niet in hun cultuur.
Waarom hebben Nederlanders en Vlamingen dan geen recht op eigen cultuur?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door H.Numan »

Deze Truus was helemaal niet gekwetst. Ze heeft doelbewust een incident geprovoceerd. Het feit dat ze het gesprek heeft opgenomen en direct naar de media stuurde is daar bewijs van.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Manon »

H.Numan schreef:Deze Truus was helemaal niet gekwetst. Ze heeft doelbewust een incident geprovoceerd. Het feit dat ze het gesprek heeft opgenomen en direct naar de media stuurde is daar bewijs van.
Zij worden op school blijkbaar al zodanig klaargestoomd dat ze "gepokt en gemazeld" aan hun sollicitatie beginnen. Ze solliciteerde zonder doek: blijkbaar kon ze zo ook over straat.

Het is dus zuivere uitlokking. hopelijk (maar wie ben ik) spreekt de rechter tegen hààr een werkstraf uit.

TIP voor het uitzendbureau: als er ingepakte towel-heads binnenkomen, begin alvast met kruistekens te maken en schietgebedjes te prevelen. Zien of ZIJ dat zo leuk vinden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door H.Numan »

Mijn begroeten zou zijn:
salami, aleikum?

Afbeelding

Is de reactie boos: jammer. We zoeken geen ruziemakers. Succes verder!
Is de reactie niet boos: ook jammer. Moet ik een ander excuus verzinnen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ariel »

Eind goed...Al Goed... [icon_lol.gif] Zo'n afloop kan niemand verzinnen. .

Uitzendbureau: Leila met hoofddoek prima

Vlak voor het einde van de werkweek lijkt de rozengeur en maneschijn terug te zijn gekeerd in Roosendaal. Vincent Dasguney van uitzendbureau All In laat namelijk aan het Brabants Dagblad weten dat de eerder nog geweigerde Leila Kallal ook mét hoofddoek welkom is om stage te komen lopen. Nog sterker: Hij ontkent in alle toonaarden dat de moslima in eerste instantie een stageplek is geweigerd vanwege de hoofddoek.

"Ik ben zelf een gelovige moslim. Vrouwen in mijn familie dragen ook een hoofddoek. Wie zou ik dan zijn om Leila te verbieden een hoofddoek te dragen", aldus Dasguney. Het maakt de directeur van All In niets uit dat Leila aangifte van discriminatie heeft gedaan. Daarbovenop bemoeide de nationale politiek zich ook met het incident. Zowel minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid als Tweede Kamerlid Ahmed Marcouch lieten weten Leila te steunen en dat discriminatie "een ernstige zaak" is.

"Ik heb haar vanmorgen nog een emailtje gestuurd om haar dat te zeggen", aldus de directeur. Waarschijnlijk had de mail een enorme bijlage, want Leila laat aan Spitsnieuws weten dat "ze geen mail heeft ontvangen", om vervolgens te melden dat ze "toevallig één minuut geleden een mailtje heeft ontvangen." Leila beaamt dat ze inderdaad welkom is, maar "na alle ophef is het niet reëel om daar nog stage te lopen".

Eerder liet Leila aan Spitsnieuws weten dat ze aangifte zou gaan doen. Dit is ze nog steeds van plan, maar ze benadrukt dat ze nog geen aangifte heeft gedaan. "Daar is verwarring over ontstaan, dat ga ik pas morgenochtend doen. De afspraak staat al."

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... doek-prima
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Mahalingam »

Dat met die door provocatie verkregen aanklacht zal wel niets worden. Discriminatie van een moslima door een moslim, dat is onmogelijk.
Alhoewel: de voornaam Vincent is weinig muzelmans.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ariel »

En hier is de moslima Leila Kallal . Vandaag heeft ze ondanks de toezegging dat ze welkom is aangifte gedaan.

Afbeelding
Maar het uitzendbedrijf zegt dat Leila wel degelijk was aangenomen. "Ze trekt nu gewoon de aandacht. Leila kon per 1 september bij ons beginnen", zegt Vincent Omer Dasguney van All In. Van belediging is volgens Vincent Omer, zelf moslim, geen sprake geweest. "Moslima's voelen zich al beledigd als je ze aankijkt."

Het uitzendbureau ziet de aandacht voor de zaak als gratis reclame voor Leila. "Dit is een stukje naamsbekendheid.
Dit is haar facebook.

Trots...Net aangifte gedaan in het bijzijn van lid van de tweede kamer de heer Marcouch schrijft ze, en ze staat heel parmantig samen met Ahmed Marcouch op de foto.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Manon »

Ik begrijp het niet goed.

Is het nu in Nederland verplicht om towelheads aan te werven? Of is het verplicht om ze aan te werven ook al dragen ze geen inpakstof?

Op welke basis wil mevrouw nu aangifte gaan doen? Ik was aangeworven, maar toen wou ik niet meer en nu doe ik aangifte?

Dit is weer eentje met een ticketje direct naar de uitkering! Zo'n kind komt er bij mij alvast niet in, niet mèt en niet zonder doek. Doei doei! doe de groeten aan Joyce van den Hema.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Manon »

Dus w8 even.

Ik ga solliciteren in een mantelpakje van Cardin voor een hooggeplaatste functie en dan vraag ik losjes of ze er een probleem mee hebben dat ik me tijdens de werkuren aankleed zoals Christine Keeler anno 2013

Zo dus :

Afbeelding

en als ze dan zeggen, nou maar mevrouw, toch liever niet hoor, onze klanten gaan dit niet echt appreciëren, dan krijg ik twee kamerleden naast me die samen met mij klacht gaan neerleggen?

En dan krijgen we berichtjes zoals : "‘Wij zijn allemaal Circe!’"
lees maar : http://moslimomroep.nl/?p=1006

:scratch: :vhappy;

Komaan, gekker hoeft het toch niet te worden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Mahalingam »

Ahmed Marcouch: ‘Wij zijn allemaal Leila Leip’
http://moslimomroep.nl/?p=1006
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ozes »

Afbeelding
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door mercator »

Polen willen niks met moslims te maken hebben en gelijk hebben ze.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door H.Numan »

Ik ruik opzet. Volgens mij denkt dit uitzendbureau: maakt niet uit hoe ze over me lullen, als ze maar over me lullen. Dit is te toevallig om waar te zijn.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ariel »

Wetten tegen discriminatie leiden zelf tot ongelijke behandeling
door Sebastien Valkenberg


De vraag is waarom iemand zich op religieuze gronden niet hoeft te houden aan voorschriften die anders wel bindend zijn. Op deze manier creëer je een bevoorrechte positie voor gelovigen. Daarvoor hebben we een woord: discriminatie.

Waarom mag een werkgever geen moslima weigeren omdat ze een hoofddoekje draagt? De kwestie laaide weer eens op naar aanleiding van dit recente voorval: de achttienjarige Leila Kallal wilde stage lopen bij een Brabants uitzendbureau, maar kreeg te horen dat het dragen van een hoofddoek problematisch was.

Een déjà vu-gevoel is onvermijdelijk. De afgelopen jaren hebben zich vergelijkbare situaties voorgedaan. In het Belgische Genk ontsloeg de HEMA een medewerker met een hoofddoek, wat volgens de arbeidsrechter overigens niet mocht.

Wel of geen religieuze symbolen op de werkvloer? Eerder speelde deze vraag kwestie binnen het Amsterdamse Gemeentelijk vervoersbedrijf, dat gaat over de trams en metro's in de stad.

Het d-woord

Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher (PvdA) vindt het goed dat de moslima het er niet bij laat zitten. 'Als de feiten kloppen, dan is dit een ernstige zaak. Discriminatie en uitsluiting op basis van geloof, geslacht en leeftijd is verboden. In Nederland is iedereen voor de wet gelijk. Het is dan ook goed dat ze aangifte heeft gedaan,' zegt de minister.

Het d-woord is gevallen. Ziehier het antwoord op het beginvraag – althans, zo lijkt het.

Waarom mag een werkgever geen moslima weigeren omdat ze een hoofddoekje draagt? Omdat het discriminerend zou zijn.

Je kon wachten op deze Pavlov-reactie. Maar is deze reactie ook terecht?

Kledingvoorschrift

Artikel 1 van de grondwet zegt dat we niet mogen discrimineren. Iedereen verdient een gelijke behandeling. Het is echter maar de vraag of Kallal het slachtoffer is van discriminatie, zoals ze zelf vindt. Eerder lijkt ze te willen profiteren van wetgeving die zelf discriminerend is.

Het zit namelijk zo. Werkgevers mogen namelijk – binnen grenzen – eisen stellen aan het uiterlijk van werknemers. Ze vertegenwoordigen het bedrijf of de instelling waar ze werken.

Een tijdje terug ontsloeg de KLM een stewardess omdat ze zich niet aan de kledingvoorschriften hield. Ze droeg een oorpiercing, had een tatoeage en gemillimeterd haar. De luchtvaartmaatschappij kreeg gelijk van de kantonrechter en de stewardess was haar baan definitief kwijt.

Tegenwerping

Ja, maar je mag de stewardess en de moslima niet met elkaar vergelijken, zal de tegenwerping luiden. De laatste wordt beoordeeld op haar religie en dat is verboden volgens de grondwet. Klopt, en juist dat is een doorn in het oog.

Preciezer: dat zou het moeten zijn, want waarom zou iemand zich op religieuze gronden mogen onttrekken aan voorschriften die anders wel bindend zijn? Op deze manier creëer je een bevoorrechte positie voor gelovigen. Voor deze ongelijke behandeling hebben we een woord: discriminatie.

http://www.elsevier.nl/Nederland/blogs/ ... -1459749W/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ariel »

Zucht...Artikel van Ahmed Marcouch Tweede Kamerlid PvdA. Is Achmedje leden bij zijn mohammedaanse achterban aan het werven? Komt deze kwestie met de niet dragende hoofddoek zeurpiet Leila hem goed uit?
Politie bagatelliseert aangifte van discriminatie

Leila wilde aangifte doen van discriminatie bij een stagebedrijf, maar kwam er bij de politie maar moeilijk door

Leila uit Yerseke heeft zaterdag in Roosendaal aangifte gedaan bij de politie van discriminatie. Uitzendbureau All In Personeel weigerde de ROC-scholiere een stage omdat Leila tijdens haar goed voorbereidde sollicitatiegesprek - zonder hoofddoek - onverwachts alsnog een vraag kreeg over een hoofddoekje. Het meisje kon het uitzendbureau niet de zekerheid bieden tijdens haar stageperiode nooit een hoofddoek te gaan dragen. Ik vermoedde al dat aangifte doen een interessante ervaring zou worden en besloot af te reizen naar het zuiden om Leila te begeleiden bij haar gang naar het politiebureau.

Politie poeiert af bij aangifte

De noodzaak tot begeleiding bleek vrijdag. Leila werd toen afgepoeierd aan de balie. "De islam hoort niet bij Nederland, jullie moeten je maar aanpassen," kreeg ze te horen. En uiteindelijk: "Kom zaterdag maar terug." Zaterdag, bij deze tweede poging, waren wij uiteindelijk ruim twee uur bezig de aangifte rond te krijgen.

Het is een bekend verhaal waar de politie vaak haar ogen voor sluit: aangifte van discriminatie verloopt zelden professioneel. Ook homo's die aangifte willen doen van discriminatie of geweld, doen hier regelmatig hun beklag over. Wij dringen erop aan dat homo's aangifte doen, zij antwoorden dat zij dat wel willen, maar vaak niet langs de balie van de politie komen. De politie ontkent op zijn beurt weer de amateuristische gang van zaken bij de balie. Het is dus belangrijk dat Leila hierover een schriftelijke klacht indient bij de politie, ondanks de gemaakte excuses.

Minister Opstelten, wij hebben het er in de Tweede Kamer al vaker over gehad: maak er werk van dat aangifte doen professioneel verloopt. Juist bij aangifte van discriminatie.

Ook de school duikt bij discriminatie
Naast aanvankelijk de politie, dook ook de school van Leila weg voor de onaangename sollicitatie-ervaringen van haar leerling. Een stageplaats zoeken is een schoolopdracht van het ROC in Roosendaal, studierichting sociaal-juridisch. Hoe kan het dat haar ROC haar niet begeleidt, wanneer zo'n stagegesprek kwetsend en strafbaar verloopt? Het is wettelijk niet toegestaan om een werknemer of stagiair te weigeren op basis van zijn of haar godsdienst. Leila voelde zich terecht oneerlijk behandeld door deze werkgeefster, die geen enkel oog had voor haar kwaliteiten en competenties. "Wij zijn neutraal," zeggen de studiebegeleiders van Leila zonder enig oog voor de pedagogische ontwikkeling van hun leerling. Wat een laf argument om je amateurisme als ROC te verhullen. Leila had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om na een middag piekeren op school alsnog het uitzendbureau op te bellen en een telefonische verklaring te vragen. De opname daarvan heeft zij naar de Spits gestuurd. Ook toen Leila de volgende dag de hele pers langs kreeg, gaf haar school niet thuis.

Leila, het is geweldig dat je als achttienjarige niet in de verleiding bent gekomen om jezelf te verloochenen. Het vreselijke gevolg van discriminatie is immes dat mensen zichzelf niet meer durven te zijn.

http://www.joop.nl/opinies/detail/artik ... riminatie/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Eliabe »

Leila, het is geweldig dat je als achttienjarige niet in de verleiding bent gekomen om jezelf te verloochenen. Het vreselijke gevolg van discriminatie is immes dat mensen zichzelf niet meer durven te zijn.
Zichzelf zijn mag alleen binnen de regels van de islam en is alleen voor mannetjes.
Buiten de islam mag je zonder problemen niet jezelf zijn. Kijk maar naar de homo.
Laat ik maar niet verder gaan, mijn bloeddruk is nu nog netjes.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door Ariel »

Ik vind het redelijk positief dat de politie en de school niet zo kien zijn om de aangifte serieus te nemen. Ik hoop dat dat zo blijft. Het ROC meisje moet niet zo hoog van de toren blazen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

Bericht door H.Numan »

ROC's hebben niet zo'n bijster goede reputatie. Je kunt er gerust van uit gaan dat dit soort geintjes door het dagverblijf de school betaald gaat worden. Niet in pecunia, maar in gebrek aan stageplaatsen. Uiteraard nooit onder het argument "we geen trek om stuk geprocedeerd te worden door dat gajes van jullie". Ze zullen eerder zeggen: Sorry, het is de economie. We moeten x man ontslaan, dus we hebben geen stageplaatsen meer. Met andere woorden: zoals ik meestal niet klaag bij een bedrijf maar er nooit meer een voet over de deur zet als ik niet tevreden ben.

Mijn zwager is echt niet blij met stagiaires van VMBO's en ROC's (twee koekoek een zang). Ongemotiveerd is nog wel het minste probleem. Niet ter zake kundig is wat hem op de kast krijgt. Als je dan ook nog een advocaat moet huren om je tegen dieskriemienaasjie te verdedigen denk ik dat hij zijn bedrijfsleiding adviseert om stagiaires ergens anders vandaan te halen. Met hem vele anderen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Laat onze kennisbeschaving hoofddoek religies weigeren!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:En hoe gaat het met die andere blonde gekwetste? Die Domme Truus die alle kranten van de wereld belde om te vertellen dat ze solliciteerde bij de Commando's. En toen erg boos en gekwetst was dat nou net dat de belangrijkste reden was om haar sowieso niet in de procedure toe te laten. (Het niet hebben van een fluit was slechts secundair.)
Ohhhh! Ik kende vroeger een heel aardige Rudy. Die was nota bene luitenant bij de commando's en een enorme whisky-kenner. Rudy was geen vrouw maar een echte homo. Maar dat zag je niet aan hem. Zouden ze dat toen niet geweten hebben in het corps Commando's? Rudy gaf blijkbaar geen aanstoot, maar was wel homo. Ik heb daar nooit naar gevraagd. Ik weet bijna zeker dat dit in die tijd niet was toegestaan. Raar maar waar. De logica is ver te zoeken bij de achterbakse mens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie