Ophef over discriminatie en laster.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Hoe moet het verder met Nederland? Door het zwarte piet gedoe en de vele problemen met allochtonen zijn mensen een stuk minder tolerant geworden. Veel Nederlanders zijn boos, en uiten nu openlijk hun ongenoegen. Nederland raakt meer en meer verscheurd.

Een mailtje van een elektronicaverkoper die geen zwarte sollicitant wil voor een stageplek veroorzaakt een enorme opschudding.

Afbeelding
. Een medewerker stuurde de mail met de reden van de afwijzing per abuis door naar sollicitant Jeffrey Koorndijk, die de mail online plaatste.

"Heb nog even gekeken, is niks. Ten eerste een donker gekleurde (een neger). En op zijn cv weinig tot geen ervaring met computers", mailt een medewerker van het electronicabedrijf aan zijn baas.

De mail werd vervolgens gepubliceerd op Facebook en Twitter, waar een rel is ontstaan. Veel mensen spreken schande van de discriminatie. Koorndijk heeft inmiddels aangifte gedaan.
Inmiddels heeft het bedrijf zijn excuus aangeboden aan de jongeman.
We hebben een grote fout gemaakt. Wij willen ons distantiëren van elke vorm van racisme", laat De Wilde weten aan Omroep Gelderland.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:Ophef over "negermail"

Bericht door Ariel »

En ja hoor. Gelukkig hebben we in dit land veel goedmenschen die deze act van discriminatie niet aan konden zien. :thinking: Dankzij het CU gristenmeisje Ixora Balootje ( what is in a name) krijgt nu ook de goedmensch gelegenheid om vuil te spugen...Wat een land, wat een land.
Afbeelding
Foto van het CU meisje die het vuur niet had moeten opstoken maar blussen.
Een medewerker van elektronicabedrijf Mike de Wilde uit Arnhem die per ongeluk een discriminerende e-mail verstuurde naar een sollicitant heeft talloze bedreigingen ontvangen. De mail werd verspreid via sociale media.

De e-mail werd verspreid door Ixora Balootje, die actief is voor de ChristenUnie in Rotterdam, via Twitter en opgepakt door diverse media. Koorndijk is de stiefbroer van een nicht van Balootje.

Mike de Wilde van Mike de Wilde Electronics zegt tegen omroep Gelderland dat er een 'grote fout' is gemaakt. 'Wij willen ons distantiëren van elke vorm van racisme.' Het bedrijf heeft al excuses aangeboden aan Koorndijk.

Volgens De Wilde heeft zijn werknemer 'geen racistische achtergrond'. Er komen de 'vreselijkste verwensingen' binnen bij het bedrijf. De medewerker is inmiddels op non-actief gezet.

'Hij is zo geschrokken van alle reacties. En zijn intentie was ook niet om dit op die manier te vertellen, maar ja het is wel zo op papier gezet,' zegt De Wilde. Er zullen nog maatregelen volgen voor de medewerker, maar het is nog niet duidelijk welke.

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1417919W/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Ariel »

Hallo! Mag ik als blanke ook zielig zijn?
Gepubliceerd door Joost Niemöller

Het hele ‘racismedebat’ in Nederland is in feite een ‘verwende kinderen debat’, net zoals het hele feminisme debat in Nederland een debat was voor en door verwende vrouwen, zich bevindend in de posities van de ‘nieuwe vrijgestelden’ van de jaren zeventig.

Het gaat bij dit ‘racisme’ om de kinderen van immigranten. Ze konden hier studeren, ze hebben, al dan niet door voorkeursbeleid, mooie plekjes gekregen in het medialand, en zijn daarmee de nieuwe vrijgestelden. Een onderwerp hadden ze nog niet. Maar dat hebben ze nu: Racisme. Ze hebben zich in de aandachtsmarkt gezet door een niet aflatend zelfbeklaggehuil en het uitventen van slachtofferdenken, waarbij ze zich gesteund weten door de bestuurlijke elite van dit land en de gevestigde media.

Langs deze weg is er een Zwarte Piet debat omhoog gekropen, waarbij normale, zich altijd goed gedragende Nederlandse gezinnen er ineens van beschuldig worden dat ze racisten zijn. Nederlanders zijn dan altijd snel geneigd om naar zichzelf te kijken en zich schuldig te voelen. Dat is ook de makkelijkste weg natuurlijk. Maar in dit geval was het wel heel absurd, zodat meer dan twee miljoen Nederland uit armoede maar op een Facebook site aanvinkten dat wat hen betreft Zwarte Piet mocht blijven. Jawel, de Nederlander is een ware held als het op aanvinken aankomt.

De bestuurselite, die dicht contact onderhoudt met de verwende kinderen van de immigranten die zo hard roepen dat ze gekwetst zijn als slachtoffers van de slavernij, en die helemaal geen contact onderhoudt met de gewone blanke Nederlanders, kiest voor de verwende kinderen van de immigranten en laat van de schrik Pieten blauw en geel schilderen.

Nederland bromt en moppert wat en schikt dan in.

Waarna er een volgende ronde kan beginnen in de media met racisme roepen over dit of dat.

Wat mij vooral opvalt is dat deze verwende kinderen van immigranten niet hardop uitgelachen worden over hun gebrek aan argumenten. Quinsy Gario beklaagt zich in Pauw & Witteman (het programma dat dit jaar het Zwarte Pieten vuur heeft aangestoken) over het ‘feit’ dat zijn moeder ooit op haar werk ‘Zwarte Piet’ genoemd zou zijn. Hoe zat dat? Om welk bedrijf ging het? Is er ooit aangifte van gedaan? Op welke toon werd dat gezegd? Was het een goedmoedig grapje, of was het vervuld van haat? Maakte ze zelf ook wel eens een grapje? Hoe vertelde die moeder dat aan haar zoon? Hoe heeft die zoon dat gehoord? Niemand die ook maar een van die vragen stelde aan die tafel van Pauw & Witteman. Met ontzag vallen we allemaal stil als we zo iets horen. Want het is hééél erg. En daarom moeten nu alle Pieten blauw worden, of, zoals ik las, op IJburg ‘gevlekt.’

Op GeenStijl verklaart Ebru Umar dat ze, opgroeiend in een ‘blanke wijk’, nog steeds lijdt onder het ‘keurige racisme’ wat haar werd aangedaan. En wat was dit ‘keurige racisme’ dan wel? Er werd haar gevraagd, zo lees ik, toen ze vijf was, of ze nu liever in Turkije leefde of in Nederland. Dat is inderdaad hééél erg.

Waar gaat dit nu helemaal over. Het gaat nergens over. Het is het gezeur van verwende kinderen zonder onderwerpen, op zoek naar aandacht. En schuldbewust zit half Nederland daarnaar te luisteren.

Ondertussen gaat dit gezeur wel met grote agressiviteit gepaard, want dat is verwende kinderen eigen. Begrijpelijk, want met die agressiviteit hebben ze nu eenmaal altijd hun zin gekregen. En blèrend kind wil je het liefst zo snel mogelijk stil krijgen.

Ebru Umar, die inbreekt in een discussie die ik met iemand anders op Twitter heb, me toebijt dat ik ‘een ouwe racist’ ben, dat ik ‘uit haar leven’ moet (ik was er nooit in geweest, voor zover ik dat weet) en me blokt.

Quinsy Gario die, gisteren in De Balie, bij weer zo’n racismedebat, verkondigt dat De Balie eigenlijk geen plek is om over racisme te kunnen spreken, omdat daar ook wel eens personen als Theodor Holman en Joost Niemöller iets gedaan hebben. Waarna de zaal applaudisseert. Ik las het op Twitter.

Dat is dus precies hetzelfde uitsluitgedrag wat zij ‘Nederland’ verwijten. Maar dan niet op ras, maar omwille van meningen die deze verwende kinderen kennelijk niet bevallen. En wat je niet bevalt, dat moet weg. Kijk maar eens naar een verwend kind, daar zie je precies datzelfde gedrag.

Hypocriet genoeg wordt daarbij gebruik gemaakt van dezelfde strategie als die men de denkbeeldige tegenstanders verwijt. Het benoemen van zondebokken. Het uitsluiten. Je krijgt er in Nederlandse debatzaaltjes applaus voor, zolang het maar gaat om blanke mannen, het ergste uitschot op deze aarde. En dan is Holman ook nog eens Indo. Maar dat schijnt niet genoeg mee te tellen om opgenomen te worden in de verwende kinderen elite die de dienst uitmaakt hier.

Nu ben ik natuurlijk ook zwaar schuldig aan de slavernij, ik weet het. Van mijn vaderskant loopt mijn stamboom terug naar arme boeren op het Duitse platteland. Nou ja, ze hadden een watermolen, dat wel. Maar er was niet genoeg geld voor weer een zoon erbij, en daarom moest die zoon in 1805 migreren naar Haarlem waar hij ging werken als tuinman, zich in een jaar het Nederlands eigen maakte, zijn naam ‘Heinrich’ liet veranderen in ’Hendrik’, en trouwde met een Nederlands meisje. Integreren was toen namelijk nog iets wat mensen gewoon uit zichzelf deden. Van mijn moeders kant ging het om eenvoudige, zeer gelovige, beurtschippers uit Friesland, die vanwege het werk terecht kwamen in datzelfde Haarlem.

O ja, en op school noemden ze me altijd ‘Bolle.’ Telt dat ook mee om zielig genoeg te zijn? Mag ik er alsnog programma’s mee vullen? Nee hè. Verkeerde huidskleur. Iets met racisme? Nee, racisme mag het alleen maar heten als het door blanken gedaan wordt.

Zielig hè.

Maar niet zielig genoeg dus.

En dat is nog het zieligst van alles.

http://joostniemoller.nl/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Dhana »

Zoals ik al eerder schreef. Je kan als ouder nergens terecht als je kleuter van vijf systematisch gepest wordt door een andere donker gekleurde mama die je ventje een racistische nazi noemt, louter en alleen vanwege zijn blonde haren en blauwe ogen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Ariel »

Medewerker ondergedoken na racistische mail aan sollicitant
Afbeelding
De medewerker van ict-bedrijf Mike de Wilde Electronics die sollicitant Jeffrey Koorndijk afwees op basis van zijn huidskleur is ondergedoken wegens bedreigingen.

Jeffrey Koorndijk (23) in Deventer kookt van woede. Hij solliciteerde bij ict-bedrijf Mike de Wilde Electronics in Arnhem, maar werd afgewezen. De reden voor die afwijzing belandde onbedoeld in de e-mailbak van Koorndijk: „Is niks, is een donker gekleurde (neger)”, schreef stagebegeleider Ruben Willemsen over de sollicitant naar zijn baas.

'Is niks, een neger...'

„Dit is racisme. Deze mail heeft me verschrikkelijk veel pijn gedaan, maar ik ben ergens ook blij dat ik ’m in mijn bezit heb gekregen. Eindelijk heb ik bewijs voor wat ik al langer denk: dat sommige bedrijven me niet willen vanwege mijn huidskleur”, concludeert de aangeslagen Koorndijk. Ongeveer een week geleden stuurde hij zijn cv naar directeur Mike de Wilde. „Ik wilde daar stage lopen en meer leren over ict en elektronica.” Op gesprek mocht de Deventenaar niet komen. Medewerker Willemsen van het bedrijf die de mail had ontvangen, maakte door een blunder echter openbaar waarom Koorndijk niet werd uitgenodigd.

De stagebegeleider dacht zijn baas te mailen, maar stuurde het bericht per ongeluk naar de sollicitant zelf. De letterlijke tekst luidt: „Heb nog even gekeken, is niks. Ten eerste een donker gekleurde (neger). En op zijn cv weinig tot geen ervaring met computers enz.”

Excuusmail

Koorndijk: „Ik las die mail en dacht eerst aan een grap. Vervolgens zag ik dat het echt was en heb ik het bedrijf benaderd. Daar deden ze net of die stagebegeleider niet aanwezig was. Toen ik later terugbelde, kreeg ik hem wel aan de lijn en deed hij een slappe poging om sorry te zeggen.” De 23-jarige kreeg ook nog excuusmail. „Sterk was die niet. Hij probeerde zijn fout goed te praten, maar ik weet genoeg…”

Jeffrey Koorndijk deed na de afwijzing vanwege zijn huidskleur een melding bij een instantie tegen discriminatie en plaatste de mail met de racistische afwijzing online. Dat bericht vloog vervolgens het internet over en werd talloze malen gedeeld.

Bedreigingen

Stagebegeleider Willemsen is vanwege bedreigingen ondergedoken. Bovendien heeft hij zijn Facebookaccount verwijderd. Intussen heeft hij zijn excuses aan de sollicitant en zijn familie aangeboden. Het bedrijf werd gisteren overspoeld door boze telefoontjes en e-mails.

Het Arnhemse bedrijf ging gisteren diep door het stof. Eigenaar Mike de Wilde liet weten dat hij baalt van de gang van zaken. „Dit is kwetsend. Wij beoordelen mensen op hun vaardigheden, en niet op hun huidskleur. Ik bied iedereen mijn excuses aan die zich hierdoor gekwetst voelt.”

Koorndijk zoekt nog altijd een baan of stage. „Bij een bedrijf waar ze net zo denken als ik ben opgevoed, namelijk dat iedereen gelijk is, ongeacht huidskleur of wat dan ook.” Ook eist hij een schadevergoeding van het bedrijf.

bron
Waar veel mensen waarschijnlijk overheen lezen is de werkelijke reden waarom de sollicitant niet is aangenomen. Namelijk weinig tot geen ervaring met computers. De knaap moet geen schadevergoeding krijgen, maar aangeklaagd worden wegens afpersing van het bedrijf.

Maar ja, het voelt voor hem waarschijnlijk zo goed om discriminatie en racisme te roepen. Als de jongeman het anders aangepakt had, dan had hij veel meer kunnen bereiken. Hij had met de mail naar het bedrijf kunnen gaan, en kunnen vragen waarom ze in de mail vermeld hebben dat hij een neger is, en dat het hun verlies is dat ze hem niet aangenomen hebben , omdat hij een harde werker is en zo graag meer werkervaring met computers wil opdoen. Als hij dat gedaan had, dan was hij misschien alsnog aangenomen, en had ik de jongeman sympathiek gevonden. Nu dus niet. Deze jongen heeft een foute mentaliteit. En wie weet hoeveel slechte ervaring het bedrijf heeft met kleurlingen.

En had Nederland ook zo op zijn kop gestaan als een oudere blanke sollicitant afgewezen was met de woorden "Is niks, te oud niet representatief genoeg en geen ervaring"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:En had Nederland ook zo op zijn kop gestaan als een oudere blanke sollicitant afgewezen was met de woorden "Is niks, te oud niet representatief genoeg en geen ervaring"
Dat iemand afgewezen wordt omdat die te oud is is niet dezelfde soort discriminatie als bij huidskleur. Ouderen zijn immers duurder, want hun salaris ligt hoger.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef: Dat iemand afgewezen wordt omdat die te oud is is niet dezelfde soort discriminatie als bij huidskleur. Ouderen zijn immers duurder, want hun salaris ligt hoger.
Misschien. Maar mag een eigenaar van een bedrijf niet zelf meer weten wie hij aanneemt? Het is jammer dat door een vervelend foutje ( de mail verstuurd naar de knaap) er zo'n toestand ontstaan is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Hoe moet het verder met Nederland.

Bericht door Ozes »

Pilgrim schreef:
Ariel schreef:En had Nederland ook zo op zijn kop gestaan als een oudere blanke sollicitant afgewezen was met de woorden "Is niks, te oud niet representatief genoeg en geen ervaring"
Dat iemand afgewezen wordt omdat die te oud is is niet dezelfde soort discriminatie als bij huidskleur. Ouderen zijn immers duurder, want hun salaris ligt hoger.
Talloze werkgevers hebben slechte ervaringen met lui, onbetrouwbaar gekleurd personeel. Dat kost ook geld.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Dit is Jeffrey thuis met een gewatteerde jas aan. Want hij heeft het koud, zo vertelde hij later toen er vragen over kwamen. Waarom vragen? Omdat Geen Stijl iets gezegd had over zijn kleding . Het was een grap, maar ja die grappen van tegenwoordig: allemaal vermomd racisme !
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ouden.html

En gelijk gaat het weer verder in de discussie over
Ja, humor kan een krachtig middel zijn tegen machtsmisbruik en is onderdeel van een democratische samenleving. Maar je moet daarom wel weten tegen wie of wat je het inzet. Een goed geplaatste grap morrelt aan heersende vooroordelen en ideologieën. Een slecht geplaatste grap bevestigt die alleen maar en wordt zo zelf een, om met Teeuwen te spreken, 'enge toestand.' Het is goed dat daar nu langzaam meer aandacht voor komt.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/14348/Ba ... ppen.dhtml
Er is goede humor en er is foute humor. De eerste soort wordt gemaakt door Gutmenschen en de tweede soort door foute mensen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Het wordt echt een soap. Dit artikel is niet meer te vinden op de Telegraaf, maar Geen Stijl is een meester in bewijs verzamelen.

Afbeelding

Zijn verhaal bij de NOS
"Schadevergoeding voor negermail"

Jeffrey Koorndijk wil een schadevergoeding omdat hij vanwege zijn huidskleur werd afgewezen bij een Arnhems elektronicabedrijf. In dagblad Metro zegt hij een advocaat te zoeken om een zaak aan te spannen.

"Ik wil zeker een schadevergoeding. Ik ben zwaar voor schut gezet en gediscrimineerd." zegt Koorndijk in de krant. Hij zegt al langer te vermoeden dat hij wordt gediscrimineerd door potentiële werkgevers, "maar nu heb ik bewijs".

De medewerker die Koorndijks sollicitatie beoordeelde, stuurde per ongeluk een mailtje met de reden voor de afwijzing naar Koorndijk, in plaats van naar zijn baas. Daarin schreef hij "Heb nog even gekeken, is niks. Ten eerste een donker gekleurde (neger)".

De medewerker is inmiddels op non-actief gezet. Volgens eigenaar Mike de Wilde van het bedrijf wordt er in overleg met een advocaat nog gekeken naar verdere maatregelen. "Dit tolereer ik van niemand. Het is heel hectisch, dus ik kan niet zeggen wat het gaat worden, maar dat het een staartje gaat krijgen lijkt me duidelijk", zei hij tegen Omroep Gelderland.

De Wilde zegt sinds het incident overspoeld te worden met negatieve reacties. "We zijn geschrokken van alle reacties. We krijgen de ergste verwensingen."

Koorndijk vindt dat de medewerker moet worden ontslagen, zei hij gisteravond bij BNN Today. Hij heeft inmiddels een klacht ingediend bij het College voor de Rechten van de Mens.

Omdat hij nooit is langs geweest bij het bedrijf, vermoedt Koorndijk dat de medewerker hem alleen op basis van de foto bij zijn Facebook-profiel heeft afgewezen.

Door alle ophef komt Koorndijk overigens misschien toch nog aan een stageplek: een ander elektronicabedrijf uit Arnhem heeft hem uitgenodigd via Twitter. "Ik ga er gelijk naartoe."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Ariel »

Het wordt nog spannender. MDI mengde zich eveneens ongevraagd in de rel. Dit is Cabaret met een groote C.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Mahalingam »

Bovenstaande is een persiflage/montage. Het webadres:
http://www.meldpunt.nl/site/page.php?pa ... D=27&lang=
heeft een andere inhoud.
Het MDI zegt: "Jeffrey bel ons. We moeten onze subsidie voor komend jaar nog veilig stellen". Ja ja...
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Manon »

ja wat wil men nu?

Zwarte Piet mag niet werken voor de sint, want dat is slavernij.

Als men een zwarte sollicitant niet aanwerft... dan is het racisme! willen ze die mens nu weer de slavernij insteken dan?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Dhana »

Tot wie of wat kunnen ik en met mij vele andere etnisch westerse vrouwen en meiden zich richten voor schadevergoeding voor seksueel beledigende scheldpartijen bij het negeren van ongewenst geile benaderingen van minderheidshaantjes?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Schepsel! »

Het is inderdaad een staaltje racisme; ik ben er niet over uit wat daar de reactie op moet zijn. Ik denk dat ik tegen staatsingrijpen ben omdat het zijn bedrijf is. Als meneer echt ruim capabel genoeg is, betwijfel ik of hij ook was afgewezen, mogelijk had men zijn huidskleur dan voor lief genomen. Je mag niet uitgaan van wat ''mogelijk zou zijn gebeurd'', maar het is te simpel om te stellen dat huidskleur het enige probleem is. Ik vind ingrijpen onjuist denk ik tot dusver.
(^v^)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door H.Numan »

Ariel schreef:Waar veel mensen waarschijnlijk overheen lezen is de werkelijke reden waarom de sollicitant niet is aangenomen. Namelijk weinig tot geen ervaring met computers. De knaap moet geen schadevergoeding krijgen, maar aangeklaagd worden wegens afpersing van het bedrijf.
Precies. Dat is het eerste wat me opviel. Die knaap beweert IT studie te doen, maar weet nauwelijks wat van computers af. Dat zou voor mij ruim voldoende reden zijn om hem niet eens op een gesprek te laten komen. Bovendien gaat het om een STAGEPLAATS. Dus waar lult die knaap over? Tegenwoordig moeten akkedhimmicy stage lopen voor E 200 of gratis.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:Het wordt nog spannender. MDI mengde zich eveneens ongevraagd in de rel. Dit is Cabaret met een groote C.

Afbeelding
Ik ben zojuist weer eens uitgemaakt voor racistisch klerewijf op datzelfde internet. Maar spotten schijnt vele malen erger te zijn dan regelrecht uitschelden en het ligt er ook weer heel erg aan wie of wat er bespot wordt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Monique »

Nog even en het niet aannemen van een donker gekleurd iemand is al racisme.

Niemand durft meer een donkere sollicitant af te wijzen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Manon »

Een aantal jaar geleden hebben we hier in Belgique zoiets meegemaakt. Werkelijk dramatische afloop!

Een bedrijfsleider van een las-firma wou een erkende lasser aanwerven. Hij had een atelier aan zijn huis en in de tuin rond het huis liep zijn hond.

toen de sollicitant (mens met niet-blanke huidskleur (zeg ik het goed zo?)) aanbelde aan de smeedijzeren poort werd de hond bijna gek.
Veel honden hebben een probleem met zwarte mensen (ook wel negers genoemd). Dat ligt niet aan de opvoeding van de hond, maar gewoon aan hun instinct of zoiets.

Enfin, de bedrijfsleider wou die mens dus niet aanwerven gewoon omdat dit problemen zou geven met zijn hond. Om de sollicitant niet negatief te beoordelen schreef hij er expliciet bij dat het probleem niet lag bij hun kunnen van de man, maar gewoon omdat zijn hond niet tegen negers kon.

GROOT MISBAAR RACISME ! de HOND MOEST WEG! de man moest worden GESTRAFT.....

Later hoorde ik dat zijn vrouw hem had laten zitten en de man zelf heeft zelfmoord gepleegd (heel klein artikeltje in de krant )

De zaak werd bijgevolg opgedoekt en een tiental mensen stonden op straat.
Geen enkel probleem hoor! de moeite van het vermelden niet waard;

Stel je voor dat hij die neger had aangeworven dan was er een nationale staking uitgebarsten moest de werkgeven zich gezelfmoord hebben, want dat zou vast ook racisme zijn geworden.
"Werkgever pleegt zelfmoord uit racisme".

http://forum.politics.be/showthread.php?t=90849

Lees vooral: http://janice-laureyssens-visie.skynetb ... moord.html
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Dhana »

Arme man. Als ie gedwongen zou zijn hond dan maar naar het asiel te brengen hadden de kranten wederom bol gestaan maar dan van berichten van hysterische dierenactivisten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Eliabe »

Hij had hem kunnen aannemen en dan alleen nachtdienst. Moettie niet lachen natuurlijk.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door Ozes »

Die serieus beledigde geiten wollen sokken in dat topic van Circe , politiek correct nederland is één grote tragikomedie.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ophef over "negermail"

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Die serieus beledigde geiten wollen sokken in dat topic van Circe , politiek correct nederland is één grote tragikomedie.
De Linkse Kerk heeft 3 mensentypes erkent tot een Heilige Drievuldigheid: moslims, homo's en negers.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Neger discrimineert. Niet de niet-neger

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De mail over de sollicitant is niet erg netjes en getuigt van slechte smaak en weinig fatsoen. Daar is ook alles mee gezegd. Maar waarom krijgt de blanke nu de zwartepiet toegespeeld, terwijl in feite de neger zelf bijna altijd de schuldige is?

Toevallig vertelde mij afgelopen vrijdag een leuke aardige beschaafde intelligente vrouw (58) die ik goed ken, haar ervaring toen ze jong en pas getrouwd was. Dit waren haar eigen woorden tegen mij: "Het was ’s avonds laat in de winter, het was al donker toen er werd aangebeld. Ik deed open. Ik schrok mij rot. Er stond een neger voor mijn deur. Hij had schilderijtjes bij zich en vroeg of ik die wilde bekijken en misschien iets kopen. Ik bekeek ze en zei dat ik geen interesse had. Hij drong aan en ik zei weer dat ik geen interesse had. Toen zei hij: “Dat is zeker omdat ik zwart ben.” Ik antwoordde hem: “Nee, dat is omdat ik ze rot vind.”

De enige mens die afgeeft op, zich schaamt en een sterk minderwaardigheidscomplex heeft vanwege zijn eigen huidskleur is de neger en NOOIT de blanke bleekscheet. De zwarte man verdenkt de blanke man constant er van hem iets te weigeren omdat hij zwart is. Het zijn woorden die de neger maar al te graag discriminerend gebruikt wanneer hij zijn zin niet krijgt. Als er een mens een racist is die discrimineert heden ten dage, is het wel de neger.

Er zijn nu veel meer negers in het land. Illegalen uit donker Afrika welteverstaan, zoals we tot onze schrik moeten constateren en accepteren. Ach, alles went ook een neger vent.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Uitzendbureau weigert allochtoon

Bericht door Ariel »

Oh, oh... :emm2: We hebben een nieuwe kopvod rel. Een uitzendbureau weigert moslima om hoofddoek.
Uitzendbureau weigert vrouw om hoofddoek

De 18-jarige Leila was gisteren met stomheid geslagen toen zij tijdens haar sollicitatiegesprek bij uitzendorganisatie All In in Roosendaal te horen kreeg dat ze met hoofddoek niet welkom zou zijn. "Wij zijn een Nederlands bedrijf en mogen dit eisen", aldus een werknemer van uitzendbureau All In, wat is te horen op een opname die in handen is van Spitsnieuws. Saillant detail: Leila droeg tijdens haar sollicitatie helemaal geen hoofddoek. Het bedrijf wist dat de tiener bij een vorig baantje een hoofddoek droeg en vroeg er daarom naar.

"Het komt er dus eigenlijk zwartwit op neer dat als ik met een hoofddoek op zou komen werken, ik niet welkom ben?", vraagt Leila aan de telefoon. Er volgt een lange stilte, waarna aan de andere kant van de lijn het antwoord volgt. "Dat natuurlijk niet in grove lijnen, maar daar zijn wij wel toe verplicht om op te letten. Wij zijn natuurlijk een Nederlands bedrijf en ik mag dat natuurlijk wel gewoon eisen van de werknemers."

Leila geeft aan dat ze zich gekwetst voelt, iets dat Judith van Aalst van All In begrijpt, maar ze meent dat de vork iets anders in de steel zit. In een verweer zegt ze enkel te willen waarschuwen voor de reacties van klanten. "We hebben 95 procent Poolse klanten. Ze zou gepest kunnen worden als intercedente."

lees het hele relaas morgen in Sp!ts.

filmpje met telefoon gesprek tussen de beledigde hoofddoek en een medewerker .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie