Nederland zeer gul met asiel

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door mercator »

Dus tevoren was het plan dan om iedereen maar te laten afkomen om dan op straat te gaan wonen? Of in een gerieflijke woning beschikbaar gesteld door de Nederlanders.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nederland is het spoor bijster. Door niet te meten blijft men onwetend

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
do aug 11, 2022 11:46 am
Dus tevoren was het plan dan om iedereen maar te laten afkomen om dan op straat te gaan wonen? Of in een gerieflijke woning beschikbaar gesteld door de Nederlanders.
Nee nee! De smerige corrupte hypocriete regeringsbende van Mark R. heeft zich willens en wetens aangepast aan de normen en waarden van de mohammedaan (vies woord voor moslim). Zoals genoegzaam bekend ontvlucht de moslimman zijn islamitische land met achterlating van vrouw en kinderen. Liefst in oorlogsgebied waar zwaar gebombardeerd wordt. In een niet-moslimland aangekomen rest hem slechts een woord:

A S I E L

Meer wordt ook niet door de Europese leiders van bedenkelijk formaat verwacht. Moslims vormen blijkbaar het toekomstideaal in de etterende ogen van de Europese verraders van onze beschaving die uit het oog hebben veloren dat Islam de enige religie is die alcoholisch genoegen verboden heeft.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Nederland is zeer gul en lief voor asielzoekers zegt Mohsen Ali Almazhani uit Jemen. :smile7: We laten de man zelf even aan het woord.
Mohsen uit Jemen begrijpt klagende asielzoekers niet: ’Ik zie dit kamp als de hemel’

Mohsen Ali Almazhani snapt niets van de klagende asielzoekers om hem heen. Zelf heeft hij een traumatische reis vanuit Jemen achter de rug. „Ik ben Nederland heel dankbaar.”

Om zich heen hoort hij veel klagende mensen, maar daar heeft Mohsen uit Jemen totaal geen boodschap aan. Sterker nog, de asielzoeker is het roerend met hen oneens. Hij is dankbaar voor iedere minuut in Nederland en brengt moeiteloos het geduld op wat van hem wordt gevraagd tijdens zijn asielprocedure. „Ik ben veilig en geniet van de humaniteit: dat is alles wat ik nodig heb.”

Eind mei arriveerde hij in Ter Apel, waar Mohsen snel zijn asielaanvraag kon doen en meteen werd doorgestuurd naar een tijdelijke opvanglocatie in Utrecht voor een maand. Daarna ging hij per bus naar Assendelft. Een plek die hij met de hand op zijn hart ’hemels’ noemt, in vloeiend Engels. „Ik vind de menselijke maat en behandeling in Nederland geweldig. Iedereen is zo vriendelijk en aardig. Ik waardeer dat als vluchteling enorm. Om mij heen hoor ik veel mensen klagen dat het lang duurt, maar er zijn nu eenmaal enorm veel vluchtelingen die niet allemaal tegelijkertijd geholpen kunnen worden.”

Ook Mohsen wacht nog altijd op zijn tweede interview met de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Een afspraak die nog niet in de agenda staat, al kan dat hem niet echt deren. „Ik ben voorzien in alles wat ik nodig heb. Een bed om te slapen en voedsel om mijn maag mee te vullen. Daar ben ik Nederland ontzettend dankbaar voor.”

Burgeroorlog
Uit ervaring weet Mohsen dat andere landen een stuk slechter omgaan met vluchtelingen. Vanwege de burgeroorlog in Jemen en inmenging van het leger uit Saoedi-Arabië, is Mohsen in 2013 zijn geboorteland ontvlucht. „Bommen en explosies, overal honger”, schetst hij een troosteloos beeld. „Geen plek is veilig. Alles is vernietigd in mijn vaderland.” Hij trok naar buurland Saoedi-Arabië, waar hij een baan vond en zo’n acht jaar werkte. „Het werd steeds moeilijker. Ik moest een vast bedrag betalen om in Saoedi-Arabië te mogen blijven, terwijl ik ook mijn familie financieel moest ondersteunen. Als je niet betaalt, word je gedwongen terug te gaan. Dus ging ik naar Europa.”

Daar hoopte Mohsen op een leefomgeving met mensenrechten hoog in het vaandel en een betere algemene welvaart. In januari 2021 belandde hij via een studentenvisum in Belarus, maar trof het tegenovergestelde aan. Zijn paspoort werd niet geaccepteerd en hij kreeg geen visum om door te reizen naar een andere Europese lidstaat. „Want de autoriteiten verlangden geld van mij, wat ik niet had. Dus kon ik geen kant op.” Ondanks dat Belarus een relatief veilig land was, zeker in vergelijking met de plek waar Mohsen vandaan kwam, voelde hij zich er niet vrij. „Zelfs voor de bevolking was het moeilijk om aan een baan te komen, dus laat staan als Arabische vluchteling. Ik besloot het moment af te wachten waarop de grenzen met Polen weer enigszins toegankelijk werden na de coronasituatie. Dat gebeurde na drie maanden; een grote kans voor mij.”

Via video’s op internet begreep Mohsen dat hij asiel kon aanvragen in iedere Europese lidstaat, zolang hij de grens bereikte. Samen met een vriend, die op dit moment in Luxemburg verblijft, beproefde hij zijn geluk. „Het was een shock toen we bij de Poolse grens aankwamen. Grenswachten begroetten ons met geweren en stuurden ons gewoon weer terug.” Ze hadden geen andere keus dan de bevelen op te volgen. „Het was hopeloos. We werden vrijwel direct gearresteerd in Belarus, waar we ergens in de bossen verbleven. Zonder dak boven het hoofd en zonder voedsel. Per auto kregen we een lift terug naar de Poolse grens. Als de grenswachten uit Belarus ons nog eens zouden betrappen, riskeerden we een celstraf van vijf jaar. Men was genadeloos; ze kenden geen sympathie in hun hart.”

Trauma’s in Polen
In totaal ging Mohsen zes (!) keer heen en weer tussen de twee landen in Oost-Europa. Iedere keer met hetzelfde resultaat. Een bikkelharde behandeling van de grenswachten, die hun telefoons kapotsloegen en soms zelfs te lijf gingen. Zoals blijkt uit een reportage van het Poolse onderzoeksplatform OKO.press, toen een journalist bij toeval de groep van Mohsen aantrof ergens nabij de grens. „Een enkele keer kregen we humanitaire hulp van een organisatie. Maar ook dat hielp niet, want eenmaal op het politiebureau werden we met harde hand weggestuurd.”

In plaats van opnieuw teruggestuurd te worden naar Belarus, werd besloten de groep nu in het land te houden. „Onder druk van de media”, vermoedt Mohsen. „Midden in de nacht werden we met een groot legervoertuig naar een soort militair terrein in Polen gebracht, waar we in een kamp werden gezet. Eigenlijk een gevangenis.” Daar verbleef hij negen maanden. Een traumatiserende periode, getuige de betraande en rode ogen van Mohsen als hij vertelt. „Het was zo zwaar. Ik zag tanks, helikopters, soldaten. Alles wat mij herinnerde aan de oorlog in Jemen. Ik was de wereld over gereisd om weer in een oorlogssituatie te belanden: wat is het verschil? Ik was weer aan het lijden.”

In het kamp kreeg hij de gelegenheid om voor het eerst in tijden weer met zijn familie te spreken. Niemand wist tot dan toe iets over het lot van Mohsen, en dat besloot hij zo te houden. „Ik loog dat het goed met mij ging en dat ik in Europa zat. M’n moeder huilde en ik wilde niet dat ze zich nog meer zorgen om mij moest maken.” Tot op de dag van vandaag snapt hij niet waarom hij zo behandeld is. „Als Polen mij niet wil accepteren als vluchteling, laat mij dan alsjeblieft gaan. Waarom zou je mij vasthouden? We zijn als beesten behandeld. Ik heb mensen in het kamp door zien draaien, mensen suïcide zien plegen. Het was onmenselijk.”

’Gastvrij zonder racisme’
Na negen maanden was hij ineens vrij om te vertrekken onder voorwaarde dat hij niet in Polen zou blijven. Dat hoefde Mohsen zich niet twee keer te laten vertellen. Op 6 mei reisde hij naar de hoofdstad Warschau om zo snel mogelijk het land verlaten. „Ik sprak een Poolse politieagent, die mij boos vroeg waarom ik hier naartoe was gekomen. Want Polen is een arm land, zei hij. Ik probeerde hem uit te leggen dat het mij ook niet om geld gaat. Veiligheid en menselijk is alles wat ik vraag. Met ieder werk neem ik genoegen.”

Dat gesprek overtuigde de Jemeniet niet om te blijven. Niet veel later zette Mohsen zijn eerste stappen in Nederland, waar hij altijd al goede verhalen over had gehoord. Dat bleek terecht. „Het is gastvrij en er is geen racisme. Iedereen is zo vriendelijk, zelfs de politie. Hier voel ik mij veilig. Nederland is anders, echt heel anders. Ik kan het haast niet omschrijven. Voor ieder moment in jullie land moet ik dankbaar zijn.”

Zijn tranen zijn opgedroogd en emoties weer bekoeld. „Sommige mensen klagen vanwege de situatie hier in Assendelft. Maar ik ben zo blij, omdat ik goed weet wat er met mij in Polen is gebeurd. Ik zie dit kamp als de hemel want hiervoor zat ik in de hel.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Onze StasJenV ( Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid ) Eric van der Burg is helemaal blij met de gemeente Maashorst. Hij zegt: "De gemeente Maashorst heeft een uitzonderlijke prestatie geleverd met de crisisnoodopvang die ik gisteren bezocht. 150 asielzoekers konden hier de afgelopen weken terecht op een terrein bij de voetbalclub."

Hier loopt onze Stas zo trots als een pauw het terrein te controleren.

Afbeelding

Maar, maar, maar.... :nietverstaan: Zijn omwonenden ook zo blij met hun nieuwe buren? Nou nee... In Juni dit jaar, vond er voor omwonenden een informatiebijeenkomst over de huisvesting voor asielzoekers aan de Boekelsedijk plaats.

En dit waren hun geluiden.

Bij de bijeenkomst afgelopen vrijdag heerste er vooral veel boosheid en onbegrip. "Waarom zijn we niet eerder ingelicht?", was de eerste vraag vanuit de zaal. "150 asielzoekers op een buurtschap van 450 mensen, dat is hetzelfde als 10.000 mensen onderbrengen in Uden!", riep een ander. "Plak ze niet in onze achtertuin, wij wonen hier rustig!"

Onrust in Zeeland over komst asielzoekers: 'Tijdelijk? Eerst zien dan geloven!'
Op een reserveveld van de voetbalclub dat niet in gebruik is, worden vanaf 29 juni 150 asielzoekers opgevangen voor de duur van twee weken. Zij kunnen onder meer uit Afghanistan, Somalië en Syrië komen. "Het kan mogelijk een week uitlopen, maar het gaat echt om een tijdelijke opvang en daarna gaan ze naar een permanente plek", belooft de burgemeester.

Maar hem op zijn blauwe ogen geloven doen veel bewoners niet. "Tijdelijk?", "Ach schei uit! Kan ik het zwart op wit krijgen", zijn kreten die volgen. Wanneer de burgemeester uitlegt dat de tenten nog wel twee maanden blijven staan, omdat deze door een internationaal bedrijf moeten worden weggehaald, is het hek helemaal van de dam. "Wie garandeert ons dat als het niet doorstroomt, ze hier niet nog langer blijven?" Dat verzoek kan volgens de burgemeester inderdaad komen, "maar u wordt erbij betrokken of we verlengen of niet", zo zei hij.

Er zijn ook zorgen om de veiligheid en geluidsoverlast. "Die mensen die daar wonen leven meer buiten dan binnen en uit cijfers blijkt dat er een hoge criminaliteit is", zegt een van de bewoners. "Ik maak me zorgen om onze kinderen die hier fietsen en wel veilig thuis willen komen." Daarop reageert Rüpp dat de bewoners niet moeten veronderstellen dat er 150 criminelen naar Zeeland worden gehaald. "Er hoeft er maar één tussen te zitten!", wordt vervolgens gereageerd.
:smile7: Het is maar voor twee weken. Zou onze stas Eric er ook zo over denken?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Binnenkort worden er door de nieuwe bewoners van het riviercruiseschip Thurgau Saxonia weer appjes naar huis gestuurd om ze te vertellen wat een heerlijk plekje ze gevonden hebben. Een reden voor familie en vrienden om dan ook huis en haard te verlaten en zich te melden in Nederland.

Het riviercruiseschip Thurgau Saxonia ziet er van binnen niet slecht uit. Nu maar bidden dat er geen klachten komen over het eten dat op dat schip geserveerd wordt.

De bemanning zorgt de komende weken voor de vluchtelingen, van maaltijden tot schoonmaak.

De Thurgau Saxonia, gebouwd in 2001, biedt plaats aan maximaal 88 passagiers in een adellijke sfeer. Het schip is in de winter van 2019/2020 volledig gerenoveerd waardoor u van de modernste technieken en faciliteiten gebruik kunt maken. Uniek is de geringe diepte van dit riviercruiseschip waardoor u zelfs bij lage waterstanden de meest betoverende vaargebieden rond de Elbe en de Oder kunt ontdekken.

Geniet optimaal van het uitzicht dankzij de grote panoramische ramen in een van de 44 adellijke hutten. De voorzieningen omvatten niet alleen eigen airconditioning, maar ook een zithoek, TV, radio, safe, minibar, telefoon, haardroger, douche en toilet.

Afbeelding
'Asielboot' aangekomen in Prinses Margriethaven Zwolle

Het riviercruiseschip Thurgau Saxonia is vanmorgen in Zwolle aangekomen en afgemeerd in de Prinses Margriethaven. Op het schip worden vanaf later deze week tijdelijk 84 asielzoekers opgevangen. De opvang op het schip is voor een periode van vijf weken om een eerste huisvesting te bieden aan asielzoekers die niet terecht kunnen in het overbelaste aanmeldcentrum in Ter Apel.

Zwolle start de crisisnoodopvang op verzoek van de Veiligheidsregio IJsselland. Vorige week werd de komst van het riviercruiseschip door de gemeente Zwolle meegedeeld aan omwonenden.

De komst van het 82 meter lange schip wierp vorige week in de Prinses Margriethaven al z'n schaduw vooruit. De schippers en bewoners van drie woon/vrachtschepen reageerden verbijsterd toen ze hoorden dat ze voor vanmorgen 9 uur hun ligplaats moesten verlaten om ruimte te maken zodat de Thurgau Saxonia kan afmeren. Ze noemden het optreden van de gemeente 'asociaal' omdat er geen vervangende plek voor ze was geregeld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Vanaf 1 september heeft van der Valk Purmerend al zijn boekingen gecanceld. Christian Van der valk is ook niet geheel zuiver. Maakt deze man deel uit van Van Der Valk concern?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

Voor Van der Valk hoort dus ook tot het verdienmodel met subsidies voor het COA. Nu je hotelkamer al gevorderd. Straks ook nog je huis? Ben ook benieuwd naar hoe snel zo’n hotel wordt uitgewoond. Of die asielboot.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

King George schreef:
ma aug 22, 2022 4:11 pm
Ben ook benieuwd naar hoe snel zo’n hotel wordt uitgewoond. Of die asielboot.
Ik ga alleen maar lachen als dat gebeurd,
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

Die voorzitter is krankjorum.
Voorzitter COA pleit voor samenwonen bijstandsgezin en asielzoeker op een locatie

Milo Schoenmaker, voorzitter van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), pleit het beschikbaar stellen van lege bedden in opvangcentra voor andere kwetsbare groepen. Volgens Schoenmaker is bijvoorbeeld een bijstandsgezin en een asielzoeker onder één dak in de toekomst mogelijk, zegt hij in een interview met De Volkskrant.

Op dit moment krijgen veel statushouders voorrang bij het toewijzen van een woning, terwijl ook voor andere kwetsbare groepen de nood hoog is. Door de woningnood is het vraagstuk extra ingewikkeld. Volgens Schoenmaker kun je twee vliegen in één klap slaan door bijvoorbeeld een bijstandsmoeder met kinderen samen te laten wonen met een statushouder in hetzelfde gebouw.

Nu is het zo nog zo dat het COA een locatie sluit bij een slinkend aantal inwoners. Schoenmaker lijkt het beter om de bedden in samenspraak met de gemeente beschikbaar te stellen voor andere kwetsbare groepen.

‘Vleugel met aparte ingang’

“Dat kan, als dat past. We hebben ook vaak gezinnen en daar kunnen dan andere personen bij worden geplaatst”, zegt Schoenmaker tegen de krant. “Daarnaast hebben we veel locaties met meerdere panden. Of panden die dermate groot zijn dat we gemakkelijk een vleugel kunnen afzonderen, met een apart ingang. Dan hak je het gebouw eigenlijk in tweeën.”

“‘Het COA huurt het gebouw als geheel en kan allebei de vleugels gebruiken. Als we dan vervolgens krimpen, houden we één vleugel helemaal vrij. Dan kan de gemeente daar andere personen inzetten”, zegt hij.

Als de asielstroom toeneemt, zou het wel zo kunnen zijn dat de bijstandsmoeder moet vertrekken. Hoe snel dat dan moet gebeuren, is volgens Schoenmaker afhankelijk van de gemeente. Dat zal niet van de ene op de andere dag zijn, denkt hij. “‘Gemeenten weten van tevoren hoelang de woonruimten benut kunnen worden. Het is niet zo dat we vrijdag bellen om aan te kondigen dat bewoners maandag al moeten vertrekken. Dat wordt maanden van tevoren vastgesteld.”

‘Oplossing is meer bouwen’

PvdA-Kamerlid Habtamu de Hoop denkt dat de oplossing is om meer huizen te bouwen. “Ik vind dat iedereen een dak boven zijn hoofd verdiend. We komen nu in de situatie dat veel kwetsbare mensen niet aan een fijne woning kunnen komen, en dat er te weinig sociale huurwoningen zijn.”

“Wat ik het lastige hieraan vind is dat je asielzoekers en mensen in kwetsbare situaties tegen elkaar opzet. Ik wil dat er meer gebouwd wordt en dat de tegenstelling er ook niet komt”, zegt De Hoop.

Afstand nemen van het plan doet hij niet. “Je moet naar maatwerk zoeken. Als dit op dit moment in een bepaalde regio qua maatwerk het beste is, dan zou het kunnen dat je hiernaar kijkt. Maar laten we alsjeblieft veel meer bouwen, voor mensen in kwetsbare situaties en asielzoekers. We hadden nooit in deze situatie terecht mogen komen.”
https://wnl.tv/2021/06/10/voorzitter-coa-pleit-voor-samenwonen-bijstandsgezin-en-asielzoeker/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Geen wonder dat asielzoekers massaal Nederland uitkiezen. In Nederland word 73% van de asielaanvragen toegewezen. In de EU is dat gemiddeld 38%

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Acht oplossingen voor de asielcrisis

’Van een asielstop kan geen sprake zijn.’ Staatssecretaris Eric van der Burg van herhaalde zichzelf nog maar eens tegenover de boze inwoners van Tubbergen. ’Nederland is gebonden aan internationale verdragen en komt niet onder de opvang uit’, zei hij in het hol van de leeuw. Toch lijkt onwil een groter obstakel voor een asielstop dan internationale verdragen. Hierbij acht suggesties voor het kabinet.

Uitgangspunt is dat Nederland uiteraard onderdeel is van de internationale gemeenschap, maar dat volksvertegenwoordigers en kabinetsleden primair de belangen dienen van de mensen die hen de representatie hebben toevertrouwd. En dat is de Nederlandse bevolking.

1. Kansloze asielzoekers en criminele statushouders
Als er één groep asielzoekers prioriteit heeft om Nederland uitgezet te worden - en er nooit meer in te komen - dan is het de verzameling criminele jonge mannen uit Marokko, Algerije en Tunesië. Zij beroven mensen binnen en buiten de azc’s, zorgen voor overlast en intimideren en mishandelen trein- en buspersoneel. Zij maken geen enkele kans op asiel, omdat zij uit veilige landen komen, vaak al zijn afgewezen in andere EU-lidstaten en meerdere keren in aanraking zijn geweest met politie en justitie.

Er zijn geen juridische beletsels om deze criminelen uit Nederland te verwijderen. Sterker, de rechterlijke macht is stomverbaasd waarom de politiek hen het land niet weet uit te zetten. Wanneer het probleem is dat Marokko, Algerije en Tunesië deze ongewenste vreemdelingen weigeren terug te nemen, kan de EU of Nederland alleen de terugkeer afdwingen middels diplomatieke druk of sancties.

Europa is een machtig economisch blok, dat in staat moet zijn repatriëring van criminele asielzoeker bij deze landen af te dwingen. Dat vraagt om minder naïviteit en een hardere opstelling van Nederland.

Om kansloze asielzoekers te ontmoedigen naar Nederland te komen en hier langere tijd te verblijven kan het wetsvoorstel om illegaal verblijf in ons land strafbaar te stellen uit 2013 alsnog door de volksvertegenwoordiging worden aangenomen.

De Vreemdelingenwet stelt dat statushouders hun verblijfstatus verliezen bij ernstig crimineel gedrag. Ernstig is een rekbaar begrip, maar Nederland kan die bepaling strenger en strikter toepassen. Dat is een manier op goed gedrag te belonen en consequenties te stellen aan slecht gedrag. Dat gebeurt te weinig. Zo kon de Syrisch-Palestijnse statushouder Saleh A. in 2017 gewoon in Nederland blijven, nadat hij met veel geweld de ruiten had ingeslagen van het Joods restaurant Ha Carmel in Amsterdam. Dat geweld kon hij twee jaar later herhalen, omdat hij niet was uitgezet.

Ook de Soedanese man die verantwoordelijk is voor de gewelddadige dood van de 18-jarige Rik van de Rakt uit Oss had een tijdelijke verblijfsvergunning en was meerdere keren in aanraking gekomen met de politie. Het had alles uitgemaakt als de man volgens de Vreemdelingenwet was uitgezet.

2. Buitengewone omstandigheden
Volgens Artikel 111 van de Vreemdelingenwet kan het kabinet onder buitengewone omstandigheden een asielstop afkondigen. Zowel wat betreft de opvangcapaciteit als de omvang van de instroom van gemiddeld duizend asielzoekers per week, kan er gesproken worden over buitengewone omstandigheden. Deze aantallen kan de beschikbare opvang niet aan en de aantallen verstoppen de asielprocedure. De stikstof- en wooncrisis en de opvang van 70 duizend vluchtelingen uit Oekraïne maken de omstandigheden extra afwijkend.

3. VN Vluchtelingenverdrag
Nederland heeft het VN Vluchtelingenverdrag ondertekend en verplicht zich daarmee mensen op te nemen, die in hun eigen land het gevaar lopen om vervolgd te worden. Het verdrag stamt uit 1951 en de kritiek is dat het niet meer van deze tijd is. Volgende de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb (PvdA) fungeert het verdrag inmiddels vooral als ’doorgeefluik voor miljoenen mensen en daar is het niet voor bedoeld’.

Aboutaleb ziet begrenzing van de asielstroom als noodzaak om de verzorgingsstaat ook op lange termijn in tact te houden. Lang niet alle asielzoekers zijn vluchtelingen. Het opzeggen van het verdrag kan, maar ook mét het verdrag is meer regie over immigratie mogelijk.

4. Denemarken
Dat bewijzen Ierland en Denemarken binnen de EU en een land als Canada. Deze drie hebben zowel het VN Vluchtelingenverdrag ondertekend als de volledige regie over hun asielbeleid. Dat verdrag is dus niet zo’n grote belemmering als Van der Burg wil doen geloven.

Voor Ierland en Denemarken geldt dat zij een uitzonderingspositie bedongen hebben binnen Europa. Als Nederland in aanmerking wil komen voor zo’n Deense uitzonderingspositie moet het Verdrag van Maastricht (1992) worden opengebroken en de lidstaten moeten unaniem instemmen met die aanpassing. Het is niet erg realistisch dat dat gaat gebeuren.

Toch valt er van de Denen een belangrijke les te leren. Het zijn ook in Denemarken de sociaaldemocraten die de houdbaarheid van de verzorgingsstaat als uitgangspunt nemen, om de regie te pakken over de asielverzoeken die het land aandoen. Die houdbaarheid is ook voor Nederland van het grootste belang. De nettokosten van de immigratie tussen 1995 en 2019 zijn voor ons land berekend op 400 miljard euro. Als de immigratie in het huidige tempo doorgroeit levert dat niet alleen een overbevolkt Nederland op, maar ook het failliet van de zorgvuldig opgebouwde verzorgingsstaat.

5. Dublin-claim
Europese afspraken zijn volgens de staatssecretaris een belangrijke sta-in-de-weg voor een rem op de asielinstroom. Maar een van die afspraken is dat zeker niet. Volgens het Akkoord van Dublin dienen asielzoekers hun asielverzoek te doen in het land waar zij de EU binnenkomen en daar dienen zij de asielprocedure te volgen. Nederland zou dus asielzoekers die de grens overkomen kunnen ’terugsturen’ naar de landen waar zij doorheen gereisd zijn om in Ter Apel te belanden. Het kabinet claimt bij die landen dan de ’Dublin-afspraken’ waarbij zij deze asielzoekers terugnemen.

De procedure is omslachtig en weinig solidair, maar als Van der Burg zich beroept op Europese afspraken, dan is dit er ook een.

6. Fort Europa
Toen Nederland zich nog buiten het bereik van de grote asielstromen waande heeft ons land een aanzienlijke versterking van de Europese buitengrens weg gevetood. De Europese Commissie deed in 2018 een voorstel om de bewaking van de Europese buitengrens uit te breiden van 1300 naar 10.000 agentenx. Dat plan vond minister-president Rutte ’een beetje wild’. Volgens de kruidenier onder de Europese regeringsleiders zou het wel ’heel veel geld gaan kosten’.

We hadden toen al gezien hoe asielmigranten andere EU-landen - als Griekenland, Italië, Oostenrijk en Spanje - kunnen doorkruisen om Duitsland en Zweden te bereiken. Erg solidair met de lidstaten aan de zuidgrens was het veto van Rutten niet. De Europese buitengrens is natuurlijk ook onze grens en daarom begint daar de controle over immigratie en de asielzoekers die op weg willen naar Ter Apel.

Die fout kunnen premier Rutte en staatssecretaris Van der Burg herstellen door het initiatief te nemen, om met hun collega’s in de EU te komen tot een gecontroleerde Europese buitengrens. Een duurzame oplossing waarbij onderdelen uit het Canadese immigratiemodel als voorbeeld kunnen dienen. Zoals een percentage vluchtelingen en immigratie afgestemd op waar de EU behoefte aan heeft. Regie betekent geen potdichte grenzen, maar controle over wie die grenzen over mogen en wie niet.

7. Mensenhandel harder bestraffen
De mensenhandel naar en door Europa is een goudmijn voor smokkelbendes. De boetes, de gevangenisstraffen en de pakkans kunnen flink omhoog. Het mag niet lonen, om mensen naar en in Europa te verhandelen. Wederom is hier de gezamenlijke jacht op deze criminelen het meest effectief, maar de straffen voor mensenhandel kan Nederland op eigen houtje aanzienlijk verhogen. Ook dat zal een afschrikkende werking hebben.

8. Gezinshereniging aan banden
En tot slot kan het kabinet en de volksvertegenwoordiging de regeling rond gezinshereniging aanzienlijk aanscherpen. Er zijn op dit moment bijna geen voorwaarden, om gezinsleden te laten nareizen wanneer een gezinslid een verblijfstatus heeft bemachtigd. Het is een van de redenen waarom Nederland zo in trek is bij jonge mannen uit het Midden-Oosten en Afrika. Zij vertrekken als voorhoede naar Europa om later familie te laten overkomen. Het Nederlandse kabinet en parlement kunnen zelf de gezinshereniging inperken. Daardoor wordt Nederland minder aantrekkelijk voor asielzoekers.

Voor zolang het er nog zit kan dit kabinet dus wel degelijk maatregelen nemen om de toestroom van asielzoekers in te perken en zo de chaos te beëindigen. Er is geen gebrek aan mogelijkheden, er is geen wil om echt te handelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Nou ja zeg. :shock: Hoe verzinnen ze het. Met dank aan onze regering nog minder huizen voor onze eigen bevolking.
Geen asielstop, maar extra geld en huizen om asielcrisis op te lossen

Er komt voorlopig geen asielstop, maar wel een wetsvoorstel om opvangplaatsen bij gemeenten af te dwingen. Dat bevestigen Haagse bronnen na berichtgeving van RTL Nieuws.

Gemeenten moeten dit najaar in totaal 20.000 huizen beschikbaar stellen voor asielzoekers met een verblijfsvergunning, blijkt uit conceptplannen. Het kabinet wil de komende jaren bovendien ruim 730 miljoen euro uittrekken voor verschillende projecten om de opvangcrisis te bestrijden. Er komt voorlopig geen asielstop.

Uit de plannen blijkt dat er vooral lapmiddelen worden ingezet. Het kabinet is van plan om flink de knip te trekken voor de bestrijding van de opvangcrisis. Dat geld wordt ingezet voor veschillende projecten, zoals noodopvang, huisvesting voor statushouders, flexwoningen, inburgering en de aanpak van overlastgevers.

Crisisnoodopvang
Om de druk op de opvang te verminderen gaat elke veiligheidsregio 225 extra plekken voor crisisnoodopvang leveren. De Rijksoverheid betaalt deze crisisnoodopvang. De extra plaatsen zijn hard nodig omdat crisisnoodopvang in principe 1 oktober zou eindigen. Het is de bedoeling dat de crisisnoodopvang voor 1 januari 2023 is afgebouwd.

Voor 1 oktober komt het kabinet met een spoedwet om gemeenten te dwingen een bepaald aantal asielzoekers op te nemen. Het streven is om dat wetsvoorstel nog dit jaar door het parlement te laten aannemen. Dan hoeft het kabinet niet meer bij gemeenten met de pet langs voor plaatsen, is het idee. Die kunnen dan immers worden afgedwongen.

Coalitiepartijen VVD, D66, CDA en CU zijn zwaar verdeeld over maatregelen en er zou meer tijd nodig zijn om gezamenlijke politieke keuzes te maken om instroom te beperken. Volgens Haagse bronnen wordt er nog druk onderhandeld over de plannen en kan er vanmiddag nog verandering in komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Asieldeal over rug van burger

Schaarse huurwoningen worden ingezet om nog dit najaar 20.000 asielzoekers met verblijfsstatus te huisvesten. Bovendien trekt het kabinet honderden miljoenen uit om druk op de asielopvang te verlichten. Dat blijkt uit de afsprakenlijst die is opgesteld tussen het Rijk, VNG, het Veiligheidsberaad en het Interprovinciaal Overleg.

Andere woningzoekenden kunnen een sociale huurwoning vaker op hun buik schrijven, nu het kabinet nog eens extra gas geeft met het geven van woningen aan statushouders. Het percentage huurhuizen dat aan hun wordt vergeven gaat tijdelijk omhoog van acht naar twaalf procent.

Aan provincies wordt bovendien gevraagd om extra eengezinswoningen te reserveren voor minderjarige asielzoekers. Het kabinet ziet een enorme toename van deze groep. Bij het COA zijn er momenteel geen plekken meer voor ze beschikbaar. Bekend is dat de jonge migranten vaak door hun ouders aan mensensmokkelaars worden meegegeven.

De druk die de nieuwe huisvestingsmaatregelen geven op de woningmarkt wil het kabinet wegnemen door extra flexwoningen te bouwen, 37.500 in de aankomende jaren. Daarvan moet een derde gaan naar statushouders, de rest is bedoeld voor andere spoedzoekers zoals mensen die in een scheiding zitten.

Ook gaat de KMAR mobiel grenstoezicht opschroeven, en mikt het kabinet op extra aso-azc’s voor veiligelanders. Locaties daarvoor zijn nog niet in zicht.

Het kabinet doet wel iets aan de grote instroom. Tot eind 2023 wordt gezinshereniging stopgezet voor mensen die geen huis hebben. Aan hun wordt geen visum meer verstrekt. Daarnaast stopt het kabinet tijdelijk met de Turkije-deal. Volgens die deal worden asielzoekers over de EU verdeeld. Het kabinet stelt dat Nederland intussen al veel mensen heeft opgevangen. De nijpende situatie in de Nederlandse asielketen is reden om de rem tijdelijk in te trappen.

Lapmiddelen
Met nieuwe lapmiddelen moet de asielcrisis worden bezworen, blijkt uit de afsprakenlijst. Er komt voorlopig geen asielstop, maar wel extra geld voor opvang. Ook is er een wet in aantocht om opvangplaatsen bij gemeenten af te dwingen.

Het kabinet wil de komende jaren bovendien ruim 730 miljoen euro uittrekken voor verschillende projecten om de opvangcrisis te bestrijden. Ook komen er in Ter Apel extra maatregelen om de veiligheid te vergroten. Zo krijgen politie en boa’s meer mogelijkheden en bevoegdheden om preventief te fouilleren. Daarnaast bestaat er een mogelijkheid tot het instellen van een noodverordening voor heel Ter Apel.

Noodopvanglocatie nabij Ter Apel
Uit de afsprakenlijst blijkt ook dat mensen die in Ter Apel voor de poort verblijven duidelijkheid wordt geboden over hun identificatie- en registratieafspraak bij de politie en wanneer zij zich hiervoor kunnen melden in Ter Apel. „Aan deze mensen wordt vervolgens onderdak geboden in een noodopvanglocatie in een nabije gemeente, van waar uit asielzoekers gecontroleerd naar Ter Apel kunnen komen. Randvoorwaardelijk hiervoor is wel dat er een noodopvanglocatie is. Alle inzet is er op gericht dit vanaf volgende week functioneel te hebben.”

’Fatsoenlijke manier’
„Het is ontzettend lastig om dit in goede banen te leiden”, zegt premier Rutte. „We denken nu een weg uit dit probleem te hebben gevonden.” Hij wilde nog niet veel kwijt over de asieldeal, die later op de vrijdagavond wordt toegelicht door staatssecretaris Van der Burg (Asiel) en minister De Jonge (Volkshuisvesting). De minister-president spreekt over afspraken die de ’in- en aankomst van nieuwe mensen in azc op fatsoenlijke manier de komende tijd wat beperken’. Dat moet ’ruimte creëren’ om de overvolle pijplijn van asielaanvragen leeg te laten lopen.

Een asielstop is daarvoor volgens Rutte geen optie. „We kunnen heel veel doen, maar een asielstop betekent de grenzen sluiten en dat gaat niet. Dan moeten we uit de Europese Unie stappen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

En de burgers blijven het pikken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

Ariel schreef:
vr aug 26, 2022 1:00 am
Acht oplossingen voor de asielcrisis

’Van een asielstop kan geen sprake zijn.’ Staatssecretaris Eric van der Burg van herhaalde zichzelf nog maar eens tegenover de boze inwoners van Tubbergen. ’Nederland is gebonden aan internationale verdragen en komt niet onder de opvang uit’, zei hij in het hol van de leeuw. Toch lijkt onwil een groter obstakel voor een asielstop dan internationale verdragen. Hierbij acht suggesties voor het kabinet.

Uitgangspunt is dat Nederland uiteraard onderdeel is van de internationale gemeenschap, maar dat volksvertegenwoordigers en kabinetsleden primair de belangen dienen van de mensen die hen de representatie hebben toevertrouwd. En dat is de Nederlandse bevolking.

1. Kansloze asielzoekers en criminele statushouders
Spoiler! :
Als er één groep asielzoekers prioriteit heeft om Nederland uitgezet te worden - en er nooit meer in te komen - dan is het de verzameling criminele jonge mannen uit Marokko, Algerije en Tunesië. Zij beroven mensen binnen en buiten de azc’s, zorgen voor overlast en intimideren en mishandelen trein- en buspersoneel. Zij maken geen enkele kans op asiel, omdat zij uit veilige landen komen, vaak al zijn afgewezen in andere EU-lidstaten en meerdere keren in aanraking zijn geweest met politie en justitie.

Er zijn geen juridische beletsels om deze criminelen uit Nederland te verwijderen. Sterker, de rechterlijke macht is stomverbaasd waarom de politiek hen het land niet weet uit te zetten. Wanneer het probleem is dat Marokko, Algerije en Tunesië deze ongewenste vreemdelingen weigeren terug te nemen, kan de EU of Nederland alleen de terugkeer afdwingen middels diplomatieke druk of sancties.

Europa is een machtig economisch blok, dat in staat moet zijn repatriëring van criminele asielzoeker bij deze landen af te dwingen. Dat vraagt om minder naïviteit en een hardere opstelling van Nederland.

Om kansloze asielzoekers te ontmoedigen naar Nederland te komen en hier langere tijd te verblijven kan het wetsvoorstel om illegaal verblijf in ons land strafbaar te stellen uit 2013 alsnog door de volksvertegenwoordiging worden aangenomen.

De Vreemdelingenwet stelt dat statushouders hun verblijfstatus verliezen bij ernstig crimineel gedrag. Ernstig is een rekbaar begrip, maar Nederland kan die bepaling strenger en strikter toepassen. Dat is een manier op goed gedrag te belonen en consequenties te stellen aan slecht gedrag. Dat gebeurt te weinig. Zo kon de Syrisch-Palestijnse statushouder Saleh A. in 2017 gewoon in Nederland blijven, nadat hij met veel geweld de ruiten had ingeslagen van het Joods restaurant Ha Carmel in Amsterdam. Dat geweld kon hij twee jaar later herhalen, omdat hij niet was uitgezet.

Ook de Soedanese man die verantwoordelijk is voor de gewelddadige dood van de 18-jarige Rik van de Rakt uit Oss had een tijdelijke verblijfsvergunning en was meerdere keren in aanraking gekomen met de politie. Het had alles uitgemaakt als de man volgens de Vreemdelingenwet was uitgezet.
2. Buitengewone omstandigheden
Spoiler! :
Volgens Artikel 111 van de Vreemdelingenwet kan het kabinet onder buitengewone omstandigheden een asielstop afkondigen. Zowel wat betreft de opvangcapaciteit als de omvang van de instroom van gemiddeld duizend asielzoekers per week, kan er gesproken worden over buitengewone omstandigheden. Deze aantallen kan de beschikbare opvang niet aan en de aantallen verstoppen de asielprocedure. De stikstof- en wooncrisis en de opvang van 70 duizend vluchtelingen uit Oekraïne maken de omstandigheden extra afwijkend.
3. VN Vluchtelingenverdrag
Spoiler! :
Nederland heeft het VN Vluchtelingenverdrag ondertekend en verplicht zich daarmee mensen op te nemen, die in hun eigen land het gevaar lopen om vervolgd te worden. Het verdrag stamt uit 1951 en de kritiek is dat het niet meer van deze tijd is. Volgende de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb (PvdA) fungeert het verdrag inmiddels vooral als ’doorgeefluik voor miljoenen mensen en daar is het niet voor bedoeld’.

Aboutaleb ziet begrenzing van de asielstroom als noodzaak om de verzorgingsstaat ook op lange termijn in tact te houden. Lang niet alle asielzoekers zijn vluchtelingen. Het opzeggen van het verdrag kan, maar ook mét het verdrag is meer regie over immigratie mogelijk.
4. Denemarken
Spoiler! :
Dat bewijzen Ierland en Denemarken binnen de EU en een land als Canada. Deze drie hebben zowel het VN Vluchtelingenverdrag ondertekend als de volledige regie over hun asielbeleid. Dat verdrag is dus niet zo’n grote belemmering als Van der Burg wil doen geloven.

Voor Ierland en Denemarken geldt dat zij een uitzonderingspositie bedongen hebben binnen Europa. Als Nederland in aanmerking wil komen voor zo’n Deense uitzonderingspositie moet het Verdrag van Maastricht (1992) worden opengebroken en de lidstaten moeten unaniem instemmen met die aanpassing. Het is niet erg realistisch dat dat gaat gebeuren.

Toch valt er van de Denen een belangrijke les te leren. Het zijn ook in Denemarken de sociaaldemocraten die de houdbaarheid van de verzorgingsstaat als uitgangspunt nemen, om de regie te pakken over de asielverzoeken die het land aandoen. Die houdbaarheid is ook voor Nederland van het grootste belang. De nettokosten van de immigratie tussen 1995 en 2019 zijn voor ons land berekend op 400 miljard euro. Als de immigratie in het huidige tempo doorgroeit levert dat niet alleen een overbevolkt Nederland op, maar ook het failliet van de zorgvuldig opgebouwde verzorgingsstaat.
5. Dublin-claim
Spoiler! :
Europese afspraken zijn volgens de staatssecretaris een belangrijke sta-in-de-weg voor een rem op de asielinstroom. Maar een van die afspraken is dat zeker niet. Volgens het Akkoord van Dublin dienen asielzoekers hun asielverzoek te doen in het land waar zij de EU binnenkomen en daar dienen zij de asielprocedure te volgen. Nederland zou dus asielzoekers die de grens overkomen kunnen ’terugsturen’ naar de landen waar zij doorheen gereisd zijn om in Ter Apel te belanden. Het kabinet claimt bij die landen dan de ’Dublin-afspraken’ waarbij zij deze asielzoekers terugnemen.

De procedure is omslachtig en weinig solidair, maar als Van der Burg zich beroept op Europese afspraken, dan is dit er ook een.
6. Fort Europa
Spoiler! :
Toen Nederland zich nog buiten het bereik van de grote asielstromen waande heeft ons land een aanzienlijke versterking van de Europese buitengrens weg gevetood. De Europese Commissie deed in 2018 een voorstel om de bewaking van de Europese buitengrens uit te breiden van 1300 naar 10.000 agentenx. Dat plan vond minister-president Rutte ’een beetje wild’. Volgens de kruidenier onder de Europese regeringsleiders zou het wel ’heel veel geld gaan kosten’.

We hadden toen al gezien hoe asielmigranten andere EU-landen - als Griekenland, Italië, Oostenrijk en Spanje - kunnen doorkruisen om Duitsland en Zweden te bereiken. Erg solidair met de lidstaten aan de zuidgrens was het veto van Rutten niet. De Europese buitengrens is natuurlijk ook onze grens en daarom begint daar de controle over immigratie en de asielzoekers die op weg willen naar Ter Apel.

Die fout kunnen premier Rutte en staatssecretaris Van der Burg herstellen door het initiatief te nemen, om met hun collega’s in de EU te komen tot een gecontroleerde Europese buitengrens. Een duurzame oplossing waarbij onderdelen uit het Canadese immigratiemodel als voorbeeld kunnen dienen. Zoals een percentage vluchtelingen en immigratie afgestemd op waar de EU behoefte aan heeft. Regie betekent geen potdichte grenzen, maar controle over wie die grenzen over mogen en wie niet.
7. Mensenhandel harder bestraffen
Spoiler! :
De mensenhandel naar en door Europa is een goudmijn voor smokkelbendes. De boetes, de gevangenisstraffen en de pakkans kunnen flink omhoog. Het mag niet lonen, om mensen naar en in Europa te verhandelen. Wederom is hier de gezamenlijke jacht op deze criminelen het meest effectief, maar de straffen voor mensenhandel kan Nederland op eigen houtje aanzienlijk verhogen. Ook dat zal een afschrikkende werking hebben.
8. Gezinshereniging aan banden
Spoiler! :
En tot slot kan het kabinet en de volksvertegenwoordiging de regeling rond gezinshereniging aanzienlijk aanscherpen. Er zijn op dit moment bijna geen voorwaarden, om gezinsleden te laten nareizen wanneer een gezinslid een verblijfstatus heeft bemachtigd. Het is een van de redenen waarom Nederland zo in trek is bij jonge mannen uit het Midden-Oosten en Afrika. Zij vertrekken als voorhoede naar Europa om later familie te laten overkomen. Het Nederlandse kabinet en parlement kunnen zelf de gezinshereniging inperken. Daardoor wordt Nederland minder aantrekkelijk voor asielzoekers.

Voor zolang het er nog zit kan dit kabinet dus wel degelijk maatregelen nemen om de toestroom van asielzoekers in te perken en zo de chaos te beëindigen. Er is geen gebrek aan mogelijkheden, er is geen wil om echt te handelen.
Prima acht puntenplan om aan te werken. icon_thumbup.gif De regering en de EU doen geen van deze acht. Of het tegenovergestelde. De aanzuigende werking van een open uitnodiging laat zich raden. Deze acht punten tegelijk zouden de asielimmigratie fors kunnen indammen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Deens asielbeleid: lichtend voorbeeld of beeldvorming?

Voor de aanscherping van het asielbeleid kijkt Nederland al snel naar Denemarken. Dat hoeft zich op sommige punten niet aan Europese regels te houden. Ons land heeft zo’n uitzonderingspositie niet, maar kan evengoed onderdelen overnemen.

Denemarken voert al sinds de jaren negentig een streng immigratiebeleid. Grootste verschil met Nederland is dat het geen definitieve asielstatus verleent. Wie als vluchteling wordt toegelaten, moet terug naar het land van herkomst zodra de situatie in het thuisland voldoende is verbeterd. In Nederland kan een asielzoeker die mag blijven na vijf jaar Nederlander worden.

In Denemarken heeft de tussentijdse weging ertoe geleid dat er bijvoorbeeld 137 Syrische vluchtelingen te horen hebben gekregen dat hun verblijfsvergunning is ingetrokken. Omdat Denemarken ze niet kan dwingen tot terugkeer, wordt hun een geldbedrag in het vooruitzicht gesteld als ze daadwerkelijk vertrekken. In de tussentijd verblijven ze in een uitzetcentrum.

Gezinshereniging
De regels voor gezinshereniging zijn strenger dan in Nederland, de financiële bijdrage aan de opvang hoger, het regime voor migranten uit veiligelanders veel straffer door onder meer geïsoleerde uitzetcentra. Ook de regels voor integratie zijn veel dwingender, onder meer met verplicht gebruik van kinderopvang. De mogelijkheden om in de asielprocedure tegen een oordeel van de rechter in beroep te gaan, zijn beperkt.

Het zijn allemaal zaken die Nederland ’zo kan overnemen’, zegt fractieleider Joost Eerdmans van JA21. Hij ziet in het Deense beleid een lichtend voorbeeld, zeker na zijn bezoek aan het land, precies een jaar geleden.

Tijdelijkheid
’Allemaal’ is overdreven, maar Nederland zou zeker meer kunnen halen uit de tijdelijkheid van verblijfsvergunningen, zegt Marcelle Reneman, universitair docent migratierecht aan de Vrije Universiteit. „In principe is in Nederland een verblijfsvergunning ook tijdelijk. De verblijfsvergunning voor bepaalde tijd is voor voor vijf jaar. Tot die tijd is er altijd de mogelijkheid om de vergunning in te trekken. Alleen gebeurt dat niet.” Er zijn wel pogingen gedaan verblijfsvergunningen tijdelijker te maken. Er ligt een wetsvoorstel in de Eerste Kamer om na drie jaar te te kijken hoe de situatie in het land van herkomst is en of bescherming nog nodig is. In de praktijk gebeurt op dat vlak nog weinig, zegt Reneman.

Het Deense beleid is niet zonder resultaat. Het aantal asielverzoeken daalde in Denemarken van 21.000 in 2015 naar 1500 vorig jaar. In Nederland was de asielinstroom afgelopen jaar met zo’n 35.000 dik 23 keer zo hoog als in Denemarken.

Toch zit de effectiviteit van het Deense beleid toch vooral in de beeldvorming, zo geeft een Deense diplomaat toe. Dat denkt Reneman ook. „Af en toe slingert Denemarken een streng plan de internationale media in waarvan je je afvraagt of ze haalbaar zijn. Ook Nederland bekijkt of Syrië veilig genoeg is om naar terug te keren. Als je het aantal van 137 Syriërs hoort die volgens Denemarken terug kunnen, dan denk je ook: het is meer een signaal.”

Derde landen
Nu schermt Kopenhagen bijvoorbeeld met een verdere aanscherping door met ’derde landen’ als Rwanda afspraken te maken om de Deense asielprocedure daar naartoe te verplaatsen. Wie naar Denemarken wil komen als vluchteling, zou z’n asielaanvraag moeten doen in Rwanda. Tenminste, dat is het plan.

Of het mag, is een andere vraag. De Europese Commissie reageert er omfloerst op. „Externe procedures roepen fundamentele vragen op over toegang tot asielprocedures en toegang tot bescherming. Om te voldoen aan EU- en andere internationale verplichtingen, kunnen lidstaten niet de mogelijkheid schrappen binnen de eigen grenzen asiel aan te vragen.” De rechten zijn in EU-wetten omschreven. Maar eigenlijk mag Denemarken zoiets ook niet, zegt een woordvoerder van de Commissie. Het land is door z’n opt-out niet gebonden aan de Europese asielverordening, maar wel aan andere onderdelen van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, waarin het recht op asiel is gegarandeerd. Het mag net zo goed geen mensen terugsturen naar landen waar hun leven of vrijheid wordt bedreigd.

Nederland wil het pad van externe asielprocedures sowieso niet op, heeft staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) al aangegeven. „Het kan niet. En als het kan, is het de vraag of je het moet willen.” Wel wil Nederland ’inzetten op migratiepartnerschappen met derde landen die materieel voldoen aan de voorwaarden van het Vluchtelingenverdrag om migratiestromen te beheersen en terugkeer te realiseren’.

Springplank
„In ruil voor bijvoorbeeld afspraken over handel, hulp, steun bij opvang en tijdelijke legale en circulaire arbeidsmigratie, worden afspraken gemaakt om uitgeprocedeerde asielzoekers uit deze landen terug te nemen en irreguliere migratie tegen te gaan.”

Het is een voornemen. Afspraken met veilige landen als Marokko, over het terugnemen van eigen onderdanen die hier kansloos asiel aanvragen en de asielopvang misbruiken als springplank voor een leven in Europa, komen vooralsnog niet van de grond.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

King George schreef:
ma aug 22, 2022 4:11 pm
Voor Van der Valk hoort dus ook tot het verdienmodel met subsidies voor het COA. Nu je hotelkamer al gevorderd. Straks ook nog je huis? Ben ook benieuwd naar hoe snel zo’n hotel wordt uitgewoond. Of die asielboot.
Van der Valk is zijn asielzoekers al weer zat.
COA en Van der Valk hebben verschillende lezing over opvang minderjarige asielzoekers in Houten

Het COA dacht met Van der Valk een afspraak te hebben over de opvang van 60 minderjarige asielzoekers. Zij zouden in totaal zes maanden in Houten blijven, zo stelt het COA. Een woordvoerder van Van der Valk zegt dat er wel een verzoek was geweest, maar dat daar vanaf het begin geen gehoor aan gegeven is. Voor 5 september vertrekken alle asielzoekers uit het hotel.

Gisteren werd al bekend dat alle asielzoekers voor het weekend vertrekken uit het Van der Valk hotel in Houten, in tegenstelling tot eerdere berichtgeving vanuit het COA en de gemeente. Asielzoekers was verteld dat de opvang in het Van der Valk hotel te duur was. Het COA meldt nu echter dat Van der Valk de afspraak heeft opgezegd. Van der Valk zegt dat er nooit een afspraak was.

MINDERJARIGEN In het hotel werden twee verschillende groepen asielzoekers opgevangen, beiden afkomstig uit het overbelaste aankomstcentrum in Ter Apel. Over de groep volwassenen, waaronder gezinnen met kleine kinderen, was de afspraak gemaakt dat ze vier weken zouden blijven. Dat gebeurde. De groep van 60 minderjarige asielzoekers zouden zes maanden mogen blijven, aldus het COA.

Een woordvoerder van het COA laat weten: ,,De geplande opvang van de amv jongeren (red.: alleenstaande minderjarige vreemdelingen) voor een periode van 6 maanden gaat niet door in dit hotel. De hoteldirectie heeft inderdaad aangegeven eenzijdig deze overeenkomst te willen beëindigen. Als COA betreuren we deze beslissing, omdat we graag nog wat langer deze jongeren daar een plek hadden aangeboden, maar we respecteren het besluit van de directie.”

Volgens de woordvoerder van Van der Valk was die afspraak er niet. ,,Er is destijds wel een verzoek gedaan hiertoe, maar bij mijn weten is aan dat verzoek geen gehoor gegeven.” Alle 60 jongeren zijn uiterlijk 4 september vertrokken uit het hotel. Zij worden ondergebracht in hotels in Amersfoort, Veenhuizen en Bodegraven.

GEMEENTE De gemeente was geen partij in de afspraak tussen COA en Van der Valk, daar was burgemeester Gilbert Isabella zeer ontstemd over. Op vrijdag 26 augustus werd de gemeente door het COA benaderd met de mededeling dat de opvang voor alle vluchtelingen bij Van der Valk per 4 september stopt. En dat er niemand op straat komt te staan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Nederland stevent af op immigratierecord: ’Dit is ongekend’

Terwijl minister Hugo de Jonge vorige week duidelijk maakte dat de bevolkingsgroei in Nederland moet worden afgeremd, laten de meest recente cijfers van het CBS zien dat het aantal inwoners in ons land explosief toeneemt. De statistieken tot en met augustus wijzen uit dat we afstevenen op een recordaantal extra mensen.

De minister van Volkshuisvesting meldde dat het afremmen van de bevolkingsgroei aansluit op het coalitieakkoord. Volgens de CDA’er dreigt de huidige bevolkingsgroei ’het land te ontwrichten’.

„Het kabinet heeft als doel meer grip te krijgen op migratie.” Bevolkingsgroei vraagt om scherpe keuzes, redeneerde de woonminister. „De druk op de schaarse ruimte wordt groter, terwijl we die schaarse ruimte ook nodig hebben voor andere functies. We moeten en willen heel veel op een klein oppervlak. De strijd om de ruimte is al fors en zal met een groeiende bevolking toenemen.”

’Ongekend’
De cijfers laten echter zien dat niets op tempering wijst. Integendeel. Demograaf Jan Latten, die zich al jaren in het onderwerp verdiept, noemt de situatie ’ongekend’. Hij hield er al rekening mee dat er veel meer migranten naar ons land zouden komen, maar zo’n grote stijging had hij niet verwacht.

„Als het migratiesaldo de laatste vier maanden van dit jaar gelijk zou zijn aan de laatste vier van vorig jaar, dan komt het dit jaar uit op 215.000.” Dat is ongeveer het aantal van een stad als Almere, maar waarschijnlijk wordt het nog hóger, waarschuwt Latten. „Want het niveau ligt in alle voorgaande maanden hoger dan in 2021. Je zou kunnen zeggen dat men aan het eind van het jaar constateert dat de hoeveelheid nieuwkomers van twee jaren in slechts één jaar is bereikt.”

Tot en met augustus is het migratiesaldo 160.000, laten cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zien. Latten: „Die basis lag er al in het voorjaar door de golf van Oekraïners, maar het migratiesaldo in het algemeen blijft alle maanden hoger dan in 2021.” Naast vluchtelingen uit Oekraïne gaat het ook om arbeidsmigranten, gezinsherenigers, asielmigranten en studenten, zegt Latten. „Al met al zit het land op een koers naar ruim meer dan 200.000 nieuwe inwoners tot eind dit jaar, vrijwel allemaal uit het buitenland afkomstig.”

Andere oorzaken
Die conclusie trekt hij omdat de cijfers over het migratiesaldo en de bevolkingsgroei tot september vrijwel identiek zijn, waardoor de sterke groei niet is terug te voeren op andere oorzaken.

„Het aantal nieuwgeborenen en het aantal sterfgevallen ontloopt elkaar tot nog toe nauwelijks. Ten eerste door een terugval van het aantal geboorten vergeleken met vorig jaar, maar ook omdat er vanaf maart meer mensen zijn overleden dan vorig jaar. Dat is een weerslag van aanhoudende oversterfte in bevolking.” In het najaar zou natuurlijke groei nog iets kunnen aantrekken, laat hij wel weten, omdat het aantal geboorten na de zomer meestal weer iets klimt. „Maar voor de sterfte is veel afhankelijk van wat corona doet.”

Latten gaf eerder al aan dat het tijd is voor nieuwe, onorthodoxe maatregelen. „Er is geen coherent beleid op migratie. Geen visie voor de lange termijn. Je moet als overheid nadenken over meerdere aspecten: woningen, werk, meedoen in de samenleving. Dat is voor iedereen goed en voor iedereen belangrijk, juist ook voor de nieuwkomers. Als je kijkt naar woningen, moet je wel weten of je mensen kunt huisvesten.

Kan dat niet, dan moet je een duidelijke boodschap afgeven aan het buitenland. Kom nu niet naar Nederland, want de woningen zijn op. Je moet je als land afvragen hoeveel extra mensen je maximaal aankunt. Het ziet er nu uit alsof er wordt gedweild terwijl de kraan openstaat.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

Gek hè dat je dat allemaal aanzuigt met al die luxe op cruiseschepen.
Tiktok account met ruim 5000 volgers, vanaf de asielboot.
En dan vragen ze zich steeds af hier het toch kan dat er nog steeds mensen komen in Ter Apel.
Of was dit de bedoeling @StasJenV ?
#asielzoekers
Voor het bekijken van het filmpje: Klik op onderstaande link!

https://twitter.com/moeva18/status/1576248453013069824?s=46&t=NisdTv48lQWRPciyi35tUA
Laatst gewijzigd door King George op di okt 04, 2022 1:05 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

“Geert Wilders” schreef:dessert. Na een diner met vlees, aardappelen, rijst en verschillende soorten groenten. Op onze kosten. Terwijl Nederlandse gezinnen met kinderen maaltijden overslaan en hun boodschappen niet meer kunnen betalen. SCHANDE!
>> Bekijk filmpje <<
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Geld in een zwart gat gooien en hopen dat ooit er iets terugkomt waar je wat aan hebt. Is dat investeren?
Ruim een miljard naar opvang en huisvesting asielzoekers

Den Haag - De opvang van asielzoekers vraagt om een forse extra investering, blijkt uit de Prinsjesdagstukken. Het kabinet trekt tussen 2022 en 2027 ruim 1 miljard euro uit voor de crisisopvang van asielzoekers, huisvesting en inburgering van statushouders.


Vooralsnog loopt de opvang van asielmigranten volledig spaak. Nog altijd is er een enorm tekort aan opvangplaatsen en het draagvlak voor opvang lijkt rap af te nemen. Zo ging er deze week een streep door een nieuw aanmeldcentrum in Bant, omdat het ontbreekt aan draagvlak. Het kabinet werkt aan een wetsvoorstel om plaatsen af te dwingen.

Maar niet alleen voor asielopvang wordt de knip getrokken. De zware georganiseerde misdaad moet ook worden beteugeld, na de gruwelijke moorden op advocaat Derk Wiersum en misdaadjournalist Peter R. de Vries. Volgend jaar wordt onder meer 103 miljoen euro gestoken in de zogenoemde ’preventieve en wijkgerichte aanpak’. De inzet van het kabinet is dat kleine jongens niet uitgroeien tot grote criminelen, blijkt uit de plannen. Wijkagenten, jeugdwerkers, leraren en gemeenten moeten daar gezamenlijk voor gaan zorgen.

Ook de (drugs)handel van criminelen moet worden verstoord. Volgend jaar investeert het kabinet 23,5 miljoen euro om drugshandel via de havens, transportbedrijven en luchthaven Schiphol aan te pakken. „Met dit geld kunnen toegangscontroles, cameranetwerken en screening van medewerkers worden versterkt.” Daarnaast wordt 40 miljoen euro uitgetrokken voor de strijd tegen georganiseerde, ondermijnende criminaliteit. Er wordt een nieuw team opgetuigd om op te treden tegen zware criminaliteit, nadat het opzetten een eerste team – het MIT – mislukte.

Ook investeert het kabinet volgend jaar 34 miljoen euro om te voorkomen dat criminelen in detentie hun foute praktijken voortzetten. „Gevangenissen krijgen extra geld om inlichtingen te verzamelen over hun gedetineerden. En er wordt geïnvesteerd in veiliger vormen van berechting.” Tot op heden gaat dat moeizaam, onder meer omdat de advocatuur dwarsligt.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1850444 ... ielzoekers
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Wat een gezeur van deze wereldvreemde rechters
Rechter: Staat en COA voldoen niet aan Europese normen menswaardige opvang asielzoekers

Alle asielzoekers moeten volgens minimale eisen worden opgevangen. Dat heeft de Haagse rechtbank geoordeeld in het kort geding dat Vluchtelingenwerk had aangespannen tegen de Staat en het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). Sommige eisen gaan meteen in, voor sommige verbeteringen heeft het COA negen maanden de tijd om die door te voeren.

Het gaat om de omstandigheden in de noodopvang en crisisnoodopvang, waarin zo’n kwart van de asielzoekers is ondergebracht. Het ontbreekt daar vaak aan privacy, onderwijs voor kinderen en voldoende zorg voor kwetsbaren. Het COA moet ervoor zorgen dat er geen kinderen en kwetsbaren meer op noodopvang zijn aangewezen. Vooral voor alleenstaande minderjarige asielzoekers moet zo snel mogelijk fatsoenlijke opvang worden verzorgd. Asielzoekers moeten dezelfde opvang krijgen als aan Oekraïense vluchtelingen wordt geboden, zo oordeelt de recht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Kabinet in beroep tegen uitspraak rechter dat asielopvang beter moet: ‘Termijn niet haalbaar’

Staatssecretaris Eric van der Burg van Justitie en Veiligheid tekent beroep aan tegen een rechterlijke uitspraak om per direct de noodopvang van asielzoekers te verbeteren. Gisteren won Vluchtelingenwerk een kort geding tegen de staat en het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA).

De rechter legde de staat op om per omgaande te zorgen voor continue toegang tot drinkwater en voldoende eten voor asielzoekers. Alleenstaande minderjarigen en kinderen jonger dan 1 mogen bovendien niet meer in crisisnoodopvang worden geplaatst. Daarnaast moet Nederland binnen negen maanden hebben geregeld dat elke asielzoeker minstens 4 vierkante meter slaapruimte heeft. Kamers moeten afsluitbaar zijn en ramen hebben die open kunnen.

Van der Burg zegt het inhoudelijk eens te zijn met de uitspraak van de rechter dat de asielopvang beter moet. De termijnen zijn volgens de staatssecretaris echter niet haalbaar. ‘We zijn zeer bereid om alles te verbeteren, maar het moet wel kunnen’, licht een woordvoerder toe. Vluchtelingenwerk had de zaak aangespannen omdat Nederland volgens de organisatie niet voldoet aan de minimale Europese normen voor asielopvang.

Al maanden problemen

Er zijn al maanden problemen met voldoende opvangplekken, waardoor asielzoekers bij het aanmeldcentrum in Ter Apel regelmatig buiten moeten slapen. Ook op opvangplekken die in allerijl zijn ingericht om de problemen in Ter Apel te verlichten, is er volgens Vluchtelingenwerk sprake van schrijnende humanitaire omstandigheden.

De rechter ging grotendeels in de redenering van Vluchtelingenwerk mee dat Europese normen worden geschonden. Er is sprake van ‘onrechtmatig handelen’ met zowel ‘fysieke als psychische schade’ tot gevolg, aldus de rechter.

In een reactie op het besluit om hoger beroep aan te tekenen, zegt Vluchtelingenwerk teleurgesteld te zijn: ‘Vluchtelingenwerk had liever gezien dat de overheid haar tijd zou steken in het halen van de termijnen om de opvang voor kwetsbaren te verbeteren, in plaats van het bestrijden van deze uitspraak.’

Eerder zei Vluchtelingenwerk al dat het kabinet in de opvang van Oekraïners heeft aangetoond wél snel fatsoenlijke opvang te kunnen regelen: ‘Net als bij Oekraïense vluchtelingen kan het staatsnoodrecht worden gebruikt, of er kan een spoedwet worden geschreven om de opvang op korte termijn eerlijk over alle gemeenten te spreiden.’
https://www.topics.nl/kabinet-in-beroep ... =brand/vk/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Ook asieligen komen er achter dat werken voor de dommen is. Dat je met een uitkering beter af bent dan met een minimumloon baan.
Statushouders Utrecht nemen meteen ontslag na verkrijgen huurwoning’

Tientallen statushouders hebben tot verbazing van Utrechtse werkgevers ontslag genomen nadat ze deze zomer vanuit het asielzoekerscentrum in Utrecht zijn doorgestroomd naar een woning. Dat meldt het FD. Het Cen­traal Or­gaan Op­vang Asiel­zoe­kers (COA) en de gemeente laten in een schriftelijke reactie aan de krant weten hiervan op de hoogte te zijn. Ze proberen de betrokkenen over te halen hun werk toch te behouden.

Alleen al bij een grote horecaonderneming met meerdere zaken in Utrecht zijn vijf mensen kort na elkaar vertrokken, vertelt de eigenaar, die niet met zijn naam in de krant wil.
,,Ik snapte er niets van. Het zijn stuk voor stuk leuke medewerkers. Ze integreerden goed. Doodzonde. Ik heb ze nog bij me geroepen, maar ze bleven ervan overtuigd zijn beter af te zijn met een uitkering en een huis.”

Navraag bij een aantal collega’s leerde dat ook bij hen medewerkers die tot voor kort in het azc verbleven hun vertrek hebben aangekondigd, met als reden dat ze een nieuwe woning hebben gekregen.

Het plotselinge hoge aantal lijkt samen te hangen met het besluit van de gemeente Utrecht om vanaf afgelopen augustus zes weken lang vrijwel alle sociale huurwoningen die vrijkwamen versneld te reserveren voor statushouders.
https://www.ad.nl/binnenland/statushoud ... ~ad58dffd/

Ik denk dat het staande praktijk is die nu pas opvalt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Sharon Dijksma
@sharon_dijksma
Als gemeente staan we voor barmhartigheid en een humaan asielbeleid. Als stad van Sint Maarten, onze beschermheilige, zit dit ook diepgeworteld in de Utrechtse geschiedenis. Maar het is nodig dat àlle gemeenten hun verantwoordelijkheid gaan nemen. Dat spreekt helaas niet vanzelf.
https://twitter.com/sharon_dijksma/stat ... 4792975360
Voorrangsregeling Utrecht groot succes: tientallen statushouders zeggen baan op na krijgen huis

Handig!

Het plan van de gemeente Utrecht om alle sociale woningen een tijdlang alleen nog maar aan statushouders te geven, is een groot succes gebleken. Niet alleen kregen veel statushouders een huis, maar ze vonden ook allemaal een baan.
Oh nee wacht. Ze vonden niet allemaal een baan, sommigen van hen hádden al een baan. Nou ja. Dan hebben die nu dus een baan én een huis. Geweldig.
Oh nee wacht. Tientallen statushouders hebben nu geen baan meer. Zeker ontslagen vanwege racisme, verschrikkelijk.
Oh nee wacht. Ze hebben zelf hun baan opgezegd. Omdat ze nu een eigen woning hebben en gewoon bijstand aan kunnen vragen. Goed dat de gemeente Utrecht en het COA hier paal en perk aan stellen.
Oh nee wacht. "Het COA betreurt het eveneens dat mensen ontslag nemen, maar zegt er niet veel tegen te kunnen doen. 'We zouden wel meer informatie kunnen gebruiken vanuit gemeenten om onze bewoners goed voor te lichten over de financiële en administratieve gevolgen van betaald werk.' Het COA stimuleert bewoners 'om betaald werk te laten lonen in plaats van dat het ingewikkeld wordt en mensen hierdoor schrikken en stoppen. We attenderen mensen op vacatures, maar zijn geen arbeidsbemiddelaar of jobcoaches.'"
https://www.geenstijl.nl/5167233/welkom-in-mijn-land/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie