Viering 4 en 5 mei

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Mahalingam »

Naarmate WW2 meer verleden wordt komen er meer monumenten ter nagedachtenis.
Tijdens die oorlog bestond de wijk Leidse Rijn bij Utrecht nog niet. Er waren alleen maar weilanden met boerderijen.
Wat kan daar nu gebeurt zijn? Misschien een vliegtuig neergestort?
Dit is dan het nieuwe kunstwerk ter nagedachtenis. (en bewustwoording natuurlijk)

Afbeelding
Burgemeester onthult oorlogsmonument in Leidsche Rijn, maar wat gebeurde hier 76 jaar geleden?

Op het Berlijnplein in het Utrechtse Leidsche Rijn onthulde burgemeester Sharon Dijksma vandaag het eerste herdenkingsmonument in Nederland dat refereert aan zowel de gebeurtenissen op 4- als op 5 mei. Daarmee heeft Leidsche Rijn nu eindelijk ook een eigen monument. Want ook in de jongste wijk van Utrecht, vonden 76 jaar geleden historische gebeurtenissen plaats.
[...]
„Deze dag herinnert aan de start van de voedseldroppings, vandaag 76 jaar geleden”, begint de burgemeester haar speech.[...]
Op 2 mei 1945 vlogen er dan eindelijk grote groepen Engelse transportvliegtuigen boven de stad om voedselpakketten af te werpen. Ook hier in de buurt van het Berlijnplein kwamen ze naar beneden.”

Er viel dus brood naar beneden, niet een vliegtuig zoals ik eerder dacht.
Leidse Rijn was de laatste Utrechtse wijk zonder WW2 monument.

https://www.ad.nl/utrecht/burgemeester- ... ~a6c98240/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

Verontwaardiging over Bevrijdingsdag-poster FvD

Afbeelding

In politiek Den Haag is verontwaardiging over een poster over Bevrijdingsdag die Forum voor Democratie verspreidt op sociale media. Op die poster staat: „Op 5 mei herdenken we 75 jaar vrijheid” en de jaartallen 1945-2020. Bij het laatste jaartal staat een overlijdenskruisje. Verder staan er als ondertekenaars op de poster onder meer Forum voor Democratie en organisaties als Viruswaarheid en Nederland in Verzet.

Partijleider van D66 Sigrid Kaag twittert over de poster: „Er rust een speciale verantwoordelijkheid op Kamerleden, op ministers, om het goede voorbeeld te geven, om het woord géén gif te laten zijn.” Ze verwijst daarmee naar de 4 mei-lezing die Arnon Grunberg vorig jaar hield. „Ook in 2021 moeten we naar die woorden handelen. Dit is een dieptepunt. Alweer.”, stelt Kaag.

Lilianne Ploumen, fractievoorzitter van de PvdA zegt: „Walgelijk en fouter dan fout. SP-fractieleider Lilian Marijnissen vraagt zich af: „Hoe triest ben je om het immense leed van zoveel mensen, een gitzwarte periode in onze geschiedenis, te misbruiken om aandacht te krijgen? Het is walgelijk en ik hoop dat iedereen zich hiertegen uitspreekt.” Kamerlid voor de SP Peter Kwint twittert: „Wat een smeerlappen zijn het toch ook.”

’Heel, heel fout’
Fractievoorzitter Gert-Jan Segers van de ChristenUnie vindt het „niet te geloven.” Hij is het eens met een andere twitteraar, Sonny Spek, die zegt: „Onze Bevrijdingsdag associëren met de aanpak van de coronacrisis is walgelijk en getuigt van geen enkel historisch besef.” VVD-Kamerlid Dilan Yesilgöz noemt de poster „heel, heel fout.”

Oud-fractievoorzitter van de PvdA Lodewijk Asscher zegt „ziedend” te zijn. „Hierom. Dat spugen op onze geschiedenis in hun amechtige aandachttrekkerij. Het verwende foute vergelijken. De armoedige brutaliteit om zo de nagedachtenis van velen te besmeuren.” Tweede Kamerlid D66 Paul van Meenen noemt de poster „smerig, triest, gevaarlijk.”

Baudet reageert op Twitter en noemt de verwijten ’hypocriet’. „Al decennia politiseren onze tegenstanders de Oorlog om massale immigratie, Europese machtsfantasieën en moderne kunst te pushen. Nu zeggen wij: zullen we op 5 mei ook even stilstaan bij de vrijheden die we in 2020/2021 zijn kwijtgeraakt? Dat zou niet mogen?”

’Misplaatst’
Bij Hart van Nederland zei het CIDI, dat opkomt voor belangen van Israël en Joden, verbijsterd te zijn door de poster. „Het is misplaatst”, zegt directeur Hanna Luden tegen Hart van Nederland. „Ze snappen het verschil tussen de Tweede Wereldoorlog en nu niet. Het is onvergelijkbaar. Ik verdenk Forum van sensatie zoeken om hun punt te maken.” Luden kan er met haar hoofd niet bij. „Het is ongehoord en onacceptabel. Het getuigt van heel veel disrespect naar iedereen die de oorlog heeft meegemaakt.”

Hart van Nederland citeert ook Viruswaarheid-voorman Willem Engel, die laat weten hij volledig achter het affiche staat. „In 2020 is de democratie opgehouden te bestaan”, verwijst hij naar de vrijheidsbeperkende coronamaatregelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

Ik vind deze poster net zo ongepast.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Viering 4 en 5 mei: ZINLOOS!

Bericht door hans van de mortel »

ZINLOOS!

ZINLOOS!

ZINLOOS!

Zeker weten met al die parasiterende mensen op onze kenniseconomie en beschaving afkomstig uit Marokko, Turkije, Syrië, Afghanistan en al die andere fascistische islamitische dictatuurlanden die besmet zijn met de ziekte van moslim - zeg maar besmet met de ziekte van de vieze gore pedofiele historische Arabische psychopaat sadist Mohammed.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Gelderland komt steeds voller te staan met kleine WO2-monumenten

EDE/ARNHEM/HUISSEN - Nieuwe oorlogsmonumenten schieten nog altijd als paddenstoelen uit de grond. Honderden, veelal kleine herdenkingsplekken zijn er in de afgelopen tien jaar bij gekomen, waarbij vooral specifieke slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog worden herdacht. ‘Waarom krijgt deze piloot wel een monument en een andere niet?’
[...]
Wie online zoekt naar oorlogsmonumenten zoals deze, kan er ontzettend veel vinden in deze regio. Gelderland, kent zelfs verreweg de meeste monumentjes van het land. En het worden er alleen maar meer, vertelt cultureel antropoloog Rob van Ginkel, deskundige op het terrein van de herdenkingscultuur. ,,In de afgelopen tien jaar zijn er in Nederland zo'n 500 nieuwe monumenten bij gekomen.’’ Ter vergelijking: dat waren er in de zeventiger jaren slechts honderd. ,,Er is heel vaak voorspeld dat het wel eens klaar zou zijn met monumenten en herdenken, maar ik denk dat het nog wel even doorgaat.’’
https://www.gelderlander.nl/home/gelder ... ~a2cf4aaf/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door King George »

Ariel schreef:
ma mei 03, 2021 11:44 am
Verontwaardiging over Bevrijdingsdag-poster FvD

Afbeelding

In politiek Den Haag is verontwaardiging over een poster over Bevrijdingsdag die Forum voor Democratie verspreidt op sociale media. Op die poster staat: „Op 5 mei herdenken we 75 jaar vrijheid” en de jaartallen 1945-2020. Bij het laatste jaartal staat een overlijdenskruisje. Verder staan er als ondertekenaars op de poster onder meer Forum voor Democratie en organisaties als Viruswaarheid en Nederland in Verzet.

Partijleider van D66 Sigrid Kaag twittert over de poster: „Er rust een speciale verantwoordelijkheid op Kamerleden, op ministers, om het goede voorbeeld te geven, om het woord géén gif te laten zijn.” Ze verwijst daarmee naar de 4 mei-lezing die Arnon Grunberg vorig jaar hield. „Ook in 2021 moeten we naar die woorden handelen. Dit is een dieptepunt. Alweer.”, stelt Kaag.
Spoiler! :
Lilianne Ploumen, fractievoorzitter van de PvdA zegt: „Walgelijk en fouter dan fout. SP-fractieleider Lilian Marijnissen vraagt zich af: „Hoe triest ben je om het immense leed van zoveel mensen, een gitzwarte periode in onze geschiedenis, te misbruiken om aandacht te krijgen? Het is walgelijk en ik hoop dat iedereen zich hiertegen uitspreekt.” Kamerlid voor de SP Peter Kwint twittert: „Wat een smeerlappen zijn het toch ook.”

’Heel, heel fout’
Fractievoorzitter Gert-Jan Segers van de ChristenUnie vindt het „niet te geloven.” Hij is het eens met een andere twitteraar, Sonny Spek, die zegt: „Onze Bevrijdingsdag associëren met de aanpak van de coronacrisis is walgelijk en getuigt van geen enkel historisch besef.” VVD-Kamerlid Dilan Yesilgöz noemt de poster „heel, heel fout.”

Oud-fractievoorzitter van de PvdA Lodewijk Asscher zegt „ziedend” te zijn. „Hierom. Dat spugen op onze geschiedenis in hun amechtige aandachttrekkerij. Het verwende foute vergelijken. De armoedige brutaliteit om zo de nagedachtenis van velen te besmeuren.” Tweede Kamerlid D66 Paul van Meenen noemt de poster „smerig, triest, gevaarlijk.”

Baudet reageert op Twitter en noemt de verwijten ’hypocriet’. „Al decennia politiseren onze tegenstanders de Oorlog om massale immigratie, Europese machtsfantasieën en moderne kunst te pushen. Nu zeggen wij: zullen we op 5 mei ook even stilstaan bij de vrijheden die we in 2020/2021 zijn kwijtgeraakt? Dat zou niet mogen?”

’Misplaatst’
Bij Hart van Nederland zei het CIDI, dat opkomt voor belangen van Israël en Joden, verbijsterd te zijn door de poster. „Het is misplaatst”, zegt directeur Hanna Luden tegen Hart van Nederland. „Ze snappen het verschil tussen de Tweede Wereldoorlog en nu niet. Het is onvergelijkbaar. Ik verdenk Forum van sensatie zoeken om hun punt te maken.” Luden kan er met haar hoofd niet bij. „Het is ongehoord en onacceptabel. Het getuigt van heel veel disrespect naar iedereen die de oorlog heeft meegemaakt.”

Hart van Nederland citeert ook Viruswaarheid-voorman Willem Engel, die laat weten hij volledig achter het affiche staat. „In 2020 is de democratie opgehouden te bestaan”, verwijst hij naar de vrijheidsbeperkende coronamaatregelen.
Ik keek gisteren naar De Vooravond en daar was het ook weer een orgie van over elkaar heen buitelen in morele verontwaardiging. Waar gaat het nou precies om? Het gaat om dus om de poster.

Merk op dat het lettertype, de letterkleuren, de vogel en de fakkel plagiaat zijn van het comité 4 en 5 mei. En op 5 mei herdenken we geen vrijheid, maar vieren we vrijheid. Herdenken doen we op 4 mei door om 20:00 twee minuten stil te zijn.

De poster is overigens niet van FvD. Wel heeft FvD hun naam aan deze poster verbonden als een van de deelnemers.
https://www.properganda.nl/vrijheid/
https://www.lnnmedia.nl/

Laat ik voorop stellen dat vergelijkingen met de oorlogs- en bezettingstijd altijd mank gaan. En wie de schoen past, trekke hem aan! Dat geldt niet in de laatste plaats ook voor de politiek correcte moraalclaimers ook hier op dit forum die weer eens aan komen kakken met een sneue Godwin als de valide argumenten welke er werkelijk toe doen weer eens ontbreken bijvoorbeeld.

En ja, de vrijheidsbeperkingen i.v.m. corona zijn niet vergelijkbaar met de vrijheidsbeperkingen welke in de bezettingstijd onder de bezettingspolitiek vielen. Wie de bezettingstijd erbij sleept diskwalificeert zichzelf. Dat er verschillen van inzicht en mening zijn over nut en noodzaak van deze vrijheidsbeperkingen zijn en of deze vrijheidsbeperkingen en de maatschappelijke ontwrichting welke daar onvermijdelijk mee gepaard gaan wel in verhouding staan tot hetgeen wat wordt nagestreefd en wat wel of niet de juiste balans is tussen inperken van maatschappelijke ontwrichting door corona versus inperking van maatschappelijke ontwrichting door vrijheidsbeperkingen is van een heel andere orde. Maar zoals al gezegd, wie er de bezettingstijd en de bezettingspolitiek bij sleept, diskwalificeert zichzelf.

Nou heb ik van dat Comité 4 en 5 mei ook geen hoge pet op. Dachten we dat de Nationale Dodenherdenking in 2020 met pleefiguur Arnon Grünberg (Als 'ze'(Lees: Nederlanders) het over 'hen'(Lees: Marokkanen) hebben, dan gaat het over mij.) als spreker dat comité al een giller van zichzelf maakte; Voor 2021 stond Abdelkader Benali op het programma, de man die zich als Marokkaan nauwelijks op zijn gemak voelt in Amsterdam Zuid omdat daar vol zit met Joden.

Afbeelding

https://www.ad.nl/show/abdelkader-benal ... ~ab7c8bcc/
https://www.geenstijl.nl/5157287/4-en-5 ... t-spreker/
http://web.archive.org/web/201010151850 ... og-geneukt

Mocht ik vanavond voor de buis zitten, dan kijk ik ook niet naar de Dodenherdenking op de Dam, maar naar de Dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte, een stuk waardigere herdenking en eens in 1946 begonnen als een initiatief van mensen woonachtig in Den Haag ter herdenking van hun gevallenen in hun omgeving gedurende de oorlogs- en bezettingstijd.

Het is hier FvD zelf die zichzelf in de eigen voet heeft geschoten en zelf hun vijanden munutie heeft geleverd. Theo Hiddema is er ook niet al te blij mee, gelet op zijn tweet in reactie op een tweet van Sigrid Kaag.
Nou is de oorlogs- en bezettingstijd en 4/5 mei erbij slepen voor eigen politiek gewin en eigen politieke moraal claimen al decennia lang groot gemeengoed. Zie hier Groen Links in 2010, dus al elf jaar geleden! Om van te kotsen. Maar hierover uiteraard geen verontwaardiging, want Groen Links. En dat geeft dan ook wel weer de hypocrisie aan onder al diegenen die de gelegenheid te baat hebben genomen om over elkaar heen te buitelen in morele verontwaardiging.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

Ik weet niet of Teo Hiddema dit werkelijk zelf geschreven heeft King G . Ik had mijn twijfels toen ik dat las, en ik ben naar dat account gegaan. Daar stonden vreemde berichten op, en nu gebeuren er vreemde dingen met zijn account .

Misschien is zijn account gehackt?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door King George »

Dit account van Theo Hiddema is fake:

https://twitter.com/THiddenna/with_replies

Dit account van Theo Hiddema is echt:

https://twitter.com/THiddema

In het fake account is Hiddema geschreven als Hiddenna.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door King George »

Hier een interessant artikel van Uri van As, geplaatst in Opiniez.

Het beschrijft haar- en haarfijn de huichelarij en de hypocrisie van velen die rondom Holocaust Memorial Day van zich laten horen om zich deze dag toe te eigenen voor eigen gewin en eigen agenda.
Laatst gewijzigd door King George op wo mei 05, 2021 12:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door hans van de mortel »

Ik herinner mij dat het Jordaanse islamitische leger de Palestijnen, die onder leiding van Yasar Arafat stond, bijna in de zee had gejaagd, om het maar eens zachtjes uit te drukken. Ze werden er letterlijk met tanks en ander zwaar geschut heen geknald. Door hun eigen Palestijnse broeders in dienst van de koning van jordanië. Leuk toch?

Zeker geen slechte historische aangelegenheid als aanvulling van het historisch archief. Tot mijn tevredenheid besefte ik dat de waarheid niet altijd ver weg is: . . . Wie kaatst moet de bal verwachten en Eigen schuld dikke bult. Maar nog leuker en stevig waarheidsgetrouw vind ik het volgende gezegde: Wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in. Alles met betrekking tot het mohammedanisme. Want per slot van rekening heeft de islam met zijn smerige haatboek Koran en de kotsmisselijke hadiths over profeet Mohammed één ding duidelijk gemaakt: Met moslims moet je niet onder een dak leven wanneer zij in de meerderheid zijn. De beste garantie van vrede berust vanzelfsprekend op de logica dat een beschaafd land beter niet één moslim huisvest. Zonde van de politieke domme quasi mensvriendelijke investering. [icon_lol.gif]

Nog eentje die de spijker op de kop van de moslims slaat:

Boontje komt om zijn loontje. icon_thumbup.gif

Tsja . . . Hoe vaak hadden de Arabieren, die per definitie allemaal moslim zijn omdat ze te dom zijn om zelfstandig na te denken en bijvoorbeeld te kiezen voor de intelligentie van de joden, niet geprobeerd alle joden de zee in te drijven en om zeep te helpen? Zelfs vandaag-de-dag is het in commissie roepen om joden aan het gas door mohammedaans Marokkaans schorem geen onbekend geluid. Of kunnen moslims niet kiezen? Ze kunnen wel kiezen maar mogen dat niet vanwege hun bagger- en plagiaatreligie islam die aangeeft dat joden gehaat moeten worden, maar ook een ieder die geen moslim is. Je bent moslim of je bent het niet. Dus lik je de kont van de Profeet. Vooral op vrijdagmiddag. Dan mag iedere moslim die werkt van zijn werk weglopen. Dus voor wie een moslim in dienst neemt geldt het volgende spreekwoord: In de aap gelogeerd zijn.

Moslims wereldwijd zijn veroordeeld door Allah om over te gaan tot het parasiteren op de kenniseconomie en beschavingen die zij verachten en afkeuren.

Waar haat gezaaid wordt door de Profeet die het mohammedanisme bedacht heeft en dat voor de helft is terug te vinden in het meest waardeloze primitieve lachwekkende heidense haatboek Koran, kan van vrede geen sprake zijn. Alle ellende herdenken op 4 mei die veroorzaakt werd door het Duitse volk onder leiding van HH (Holocaust Hitler) lijkt mij een goede zaak. Beter is ons te concentreren op de actualiteit, het uit de hand lopende oorlogsvirus islam dat namens de dragers van dat virus een en al haat koestert tegen de joden. Of twee minuten stilte dan een zinvolle besteding is lijkt mij een sprookjesachtige gedachte.

Het is beter vanavond om 20.00 uur alle sirenes te laten loeien van de eerste maandag van de maand.

Voor een maximaal effect, de volumeknop helemaal opendraaien. Maar het is te laat. Nederland telt al zo'n 1 miljoen moslims die ons haten omdat wij andersdenkenden zijn. En er komen dagelijks duizenden nieuwe gevallen bij: door geboorte en als extra steun in de rug van de islam, uit Arabische en Afrikaanse moslimlanden.

Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

Voor het eerst in jaren had ik geen gevoel bij de dodenherdenking op de Dam. Tot André van Duin. Wat een mooie indrukwekkende toespraak van André. :heart:

Het was een goede keuze, om hem hiervoor te vragen. Dank je André. Je toespraak kwam binnen.

Ik was enorm afgeknapt op de voordracht van Amara van der Elst met haar robot stem en haar aanstellige maniertjes.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door King George »

Ariel schreef:
di mei 04, 2021 8:51 pm
Voor het eerst in jaren had ik geen gevoel bij de dodenherdenking op de Dam. Tot André van Duin. Wat een mooie indrukwekkende toespraak van André. :heart:

Het was een goede keuze, om hem hiervoor te vragen. Dank je André. Je toespraak kwam binnen.
Het was een verademing vergeleken met die walgingwekkende toespraak van Arnon Grünberg een jaar geleden. Nederland sloeg gewoon een pleefiguur met Arnon Grünberg in de Nieuwe Kerk een jaar geleden. Gewoon een volksjongen vlak na de oorlog geboren aan het woord die o.a. vertelde over opgroeien in een volksbuurt in het na-oorlogs Rotterdam. Zonder al dat theatrale gedoe, zonder al dat zich aanstellen. Moet je nagaan dat juist een komiek die beroepsmatig leeft van theater spelen de kunst verstond van zich te verschonen van al dat theatraal gedoe. :thinking: Ik wist overigens niet dat hij al 30 jaar in Amsterdam woont. Zo hoor je ook nog eens wat.
Ariel schreef:
di mei 04, 2021 8:51 pm
Ik was enorm afgeknapt op de voordracht van Amara van der Elst met haar robot stem en haar aanstellige maniertjes.
Amara zal wel deugen. Want die media buitelen over elkaar heen in jubelzang. Heeft overigens iemand iets anders verwacht? Moet je de koptekst van een artkel over haar in de Volkskrant eens lezen. Spoken wordtalent... Hebben we er hier weer een woordkunstenares bij? :nietverstaan:
Dit jonge spokenwordtalent treedt op tijdens Dodenherdenking
link
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door King George »

Ariel schreef:
ma mei 03, 2021 12:58 pm
Ik vind deze poster net zo ongepast.

Afbeelding
Vraagje aan het Nationale Comité 4 en 5 mei: Wat is er nou vrijheid aan een godsdienstige inzwachtelplicht voor meisjes/vrouwen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Mahalingam »

En als de meester aan alle andere kindjes in de klas vraagt of iemand iets kan vertellen over vrijheid, dan steekt iedereen zijn of haar vinger op om fanatiek uit te leggen dat vrijheid niet vanzelfsprekend is, want ze willen de wereld IETS laten weten over vrijheid maar ze weten niet zo goed wát ze moeten vinden van vrijheid. Nou, dat het niet vanzelfsprekend is, dus.
Spoiler! :
GroenLinks: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
BuZa: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Wopke Hoekstra: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Ank Bijleveld: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
De Don: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Ray Knops: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
NPO: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Dilan Dinges: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Vluchtelingenclub: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Provincie: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Krijgsmacht: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Kinderen: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Politie: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
D66: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
vvd Zundert: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Burgemeester van Diemen: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
CDA Almere: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Gemeente Nijkerk: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
HAP: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
CDA Capelle: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Gemeente Bunschoten: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
CDA Twente: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Ineke Vonk: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Stadspartij Den Helder: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Zorgcentra De Betuwe: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Gemeente Beuningen: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
Forza: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
JOVD: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
vvd Ldam-Vburg: "Vrijheid is niet vanzelfsprekend"
https://www.geenstijl.nl/5158988/en-toc ... okee/#more
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Merkwaardige viering 5 mei

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding
De Duitse Wehrmacht marcheert in 1940 Parijs binnen. Mohammedaanse kopvodden hebben zijn plaats ingenomen in Europa
onder goedkeurend toezicht van Duitse Mutti Angela Merkel, de moeder van alle waanzin.


We zijn bevrijd in mei 1945 van de Wehrmacht, die zorgde voor mooi weer voor de superioriteit van het Duitse volk.

Nu 76 jaar geleden, als een vloek verspreid over de wereld door van een van de meest barbaarse volkeren in de wereld tezamen met die vieze miezerige Japanse spleetogen die te kakken werden gezet door twee goed gemikte atoombommen. Helaas, het hadden er minstens vier moeten zijn waaronder een op Tokio, de residentie van god Hirohito, het keizertje van Japan.

Nu in deze tijd heeft het moslimvolk de rol van de Wehrmacht en het superioriteitsgevoel over andersdenkenden overgenomen. Niet uit naam van heil Hitler, maar uit naam van heil Mohammed. Het uitroepen van Allah akbar is slechts een teken van onvermogen. Want als één ding zeker is dan is het wel dat moslims parasieten zijn op onze kenniseconomie en beschaving en altijd negatief in beeld komen en door hun vasthoudende achterlijkheid - in vergelijking met het Duitse nazi-volk - niet eens in staat zijn hun eigen kogels te fabriceren. De droom van het Duitse volk werd bewaarheid over een korte periode. De droom van alle moslims dreunt nog onverminderd door zonder ook maar een enkel resultaat dat duidt op progressie van het bewustzijn.

Waar een wil is, is een weg, zoals bij het Duitse volk dat zijn fouten inzag, erkende, en uit de as van de psychologische corrupte geest herrees. Echter, het ontbreekt bij moslims aan daadkracht, berouw, intelligentie en inzicht zoals onze beschaving van de dragers van het islamvirus gewend is, waardoor de wereld voorlopig niet hoeft te rekenen op enige verbetering door een compleet nieuw boek in het Arabisch dat het haatboek Koran voorgoed naar het Hellevuur verwijst.

En wat hebben we dus in de plaats gekregen van het Duitse baggervolk? Een andere mislukte mensensoort die door gaat met parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving en nog altijd als mislukt aangerekend dient te worden. Want het islamvolk beschouwt profeet Mohammed nog altijd als een goed mens in plaats van te erkennen dat de Arabische parvenu een vieze gore perverse pedofiele psychopaat, sadist en oorlogscrimineel was.

Moslims

Merkwaardig toch . . . het barbaarse Duitse volk dat verslagen was door het goede werk van de Tijdgeest, veranderde van criminele beroepsbevolking in een van de keurigste tolerante, meest succesvolle beschaafde volkeren op aarde. En dat binnen nog geen vijf jaar. Maar daar hebben de dragers van het islamvirus geen boodschap aan. Ze marcheren nog steeds onafgebroken Europa binnen alsof het hun eigen territorium betreft. Waar blijft de goede Tijdgeest om dat volk te verpletteren en de weg terug te wijzen naar het beloofde land, de zandbakken van Allah waar ooit door de historische Arabische super crimineel Mohammed de geboorte van het mohammedanisme tot stand kwam. Bloedig weliswaar maar toch.

Resumerend: de walgelijke ontspoorde rot moffen likten hun wonden en leerden wonder boven wonder razendsnel van de rups: de metamorfose die verandering inhoudt. Kom daar maar eens om bij moslims. Die zijn te beroerd en te achterlijk - het heeft immers met intelligentie en goed DNA te maken - om te veranderen. Omdat - en hier is het antwoord - hun achterlijkheid met de paplepel van onze beschaving hen wordt toegediend in plaats van dat hen mores wordt geleerd door elke dag publiekelijk de vieze gore smerige walgelijke perverse daden van de historische - door moslims geliefde - pedofiel, psychopaat, sadist en oorlogscrimineel Mohammed aan de kaak te stellen.

De waarheid - dat moge wel duidelijk zijn binnen de smerige politiek - brengt onaangenaamheden met zich mee - wordt liever verdoezeld en verzwegen alsof zij nooit bestaan heeft.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Merkwaardige viering 5 mei

Bericht door King George »

hans van de mortel schreef:
wo mei 05, 2021 2:14 pm


We zijn bevrijd in mei 1945 van de Wehrmacht, die zorgde voor mooi weer voor de superioriteit van het Duitse volk.

Nu 76 jaar geleden, als een vloek verspreid over de wereld door van een van de meest barbaarse volkeren in de wereld tezamen met die vieze miezerige Japanse spleetogen die te kakken werden gezet door twee goed gemikte atoombommen. Helaas, het hadden er minstens vier moeten zijn waaronder een op Tokio, de residentie van god Hirohito, het keizertje van Japan.

Waar zullen we die twee atoombommen die we nu overgehouden hebben dan eens uit gaan werpen? Is die kut steen in Mekka misschien een optie?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door King George »

Ze zijn bij dat Comité 4/5 mei compleet van de pot gerukt.

Sloegen ze in 2017 al een pleefiguur met het uitnodigen van Emerson Achakar als ambassadeur, in 2020 met het uitnodigen van Arnon Grünberg en dit jaar Abdelkader Benali als spreker in de Nieuwe Kerk; Het is hun nu andermaal in hun bol geslagen. Zit er soms iets in hun leidingwater?

4 en 5 mei nog meer verbreed

Nieuws-Historisch Nieuwsblad 4/2021

Door: Bas Kromhout

De Dodenherdenking en Bevrijdingsdag staan de komende jaren in het teken van diversiteit en zelfkritiek. Tegelijkertijd blijft de Holocaust een aandachtspunt. Dat staat in het beleidsplan van het Nationaal Comité 4 en 5 mei.

Het Comité beschouwt 4 en 5 mei als middel om de maatschappelijke cohesie te versterken. In het beleidsplan voor 2021-2025 staat dat veel Nederlanders zich op die dagen verbonden voelen, maar dit geldt niet voor iedereen: ‘Mensen met een vlucht- of migratieachtergrond […] zoeken naar vormen om zich, met hun eigen geschiedenis en ervaringen, te kunnen verbinden met het herdenken en vieren in Nederland.’ Het beleidsplan noemt specifiek jongeren met Marokkaanse of Turkse wortels, Surinaamse en Caribische Nederlanders, en vluchtelingen uit oorlogsgebieden. Voor hen wil het Comité de komende jaren werken aan een ‘inclusieve vorm van herdenken’ en ‘diversiteit’. Want, zo blijkt uit eigen onderzoek: ‘Een groot aantal mensen denkt op 4 mei aan álle oorlogsslachtoffers, wereldwijd, van welke oorlog dan ook.’ 

Daarnaast komt er op 4 en 5 mei aandacht voor schaduwkanten van de Nederlandse geschiedenis. Hierbij denkt het Comité vooral aan de slachtoffers van het militaire optreden in Indonesië. Sinds 1961 worden op 4 mei wel de Nederlandse doden herdacht, maar niet de Indonesische. Dat gaat veranderen.

Het Comité zegt te luisteren naar de samenleving. Behalve voorvechters van meer diversiteit hebben ook sommige Joden kritiek op de huidige praktijk. Schrijver Robert Vuijsje stelde recentelijk in de NRC dat 4 mei wordt ‘ontjoodst’. Het lijkt erop dat het Comité ook aan dit geluid tegemoet wil komen, door de Holocaust op te nemen in het rijtje aandachtspunten voor de komende periode. Een andere aandachtspunt is het verzet tijdens de oorlog. 

Hoe het Comité deze twee aandachtspunten denkt te combineren met de gelijktijdige verbreding, is echter niet duidelijk. Echte keuzes worden vermeden, in de hoop zo veel mogelijk groepen te verbinden. Deze voor-elk-wat-wils-benadering zou wel eens een averechts effect kunnen hebben. 
https://www.historischnieuwsblad.nl/4-e ... -verbreed/

  • Stelling:

    Herdenking 4 mei en viering 5 mei:

    4 mei is Nationale Dodenherdenking en dan herdenken wij onze gevallenen gedurende de oorlogs- en bezettingstijd en de bezettingspolitiek. Niets minder, niets meer. En de rest moet er niet bijgesleept worden.

    5 mei is Nationale Bevrijdingsdag en dan vieren wij het einde van de jaren van oorlogs- en bezettingstijd en van de bezettingspolitiek en het herwinnen van onze nationale soevereiniteit en onze vrijheid. Niets minder, niets meer. En de rest moet er niet bijgesleept worden.

Andere dingen en zaken erbij slepen moeten we niet willen. Wat slepen we er wel bij en wat slepen we er niet bij? Zo ja, waarom wel? Zo nee, waarom niet? En wie bepaalt dat? Hier voorzie ik al problemen met welke selectiviteit voor ons gehandeld gaat worden.

En voor allerlei andere dingen en zaken zijn er al allerlei andere evenementen op andere data.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Merkwaardige viering 5 mei

Bericht door hans van de mortel »

King George schreef:
wo mei 05, 2021 4:20 pm
hans van de mortel schreef:
wo mei 05, 2021 2:14 pm


We zijn bevrijd in mei 1945 van de Wehrmacht, die zorgde voor mooi weer voor de superioriteit van het Duitse volk.

Nu 76 jaar geleden, als een vloek verspreid over de wereld door van een van de meest barbaarse volkeren in de wereld tezamen met die vieze miezerige Japanse spleetogen die te kakken werden gezet door twee goed gemikte atoombommen. Helaas, het hadden er minstens vier moeten zijn waaronder een op Tokio, de residentie van god Hirohito, het keizertje van Japan.

Waar zullen we die twee atoombommen die we nu overgehouden hebben dan eens uit gaan werpen? Is die kut steen in Mekka misschien een optie?
Volgens onze vriend Mercator - een denker van formaat - zou een kruisraket al voldoende zijn. Waarom dat nooit is gebeurd zal altijd wel een raadsel blijven.

Er kan namelijk niet genoeg aangetoond worden dat niet Mohammed of zijn knecht Allah de baas is, maar wie het werkelijk voor het zeggen heeft en de macht in handen heeft: de landen die niet mohammedaans zijn. De werkelijke machthebbers zijn nooit de mensen die in een historische pedofiele Arabische viespeuk, psychopaat, sadist en oorlogsmisdadiger van formaat Mohammed geloven.

Logisch! Want Allah is met de rechtvaardige.
[icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

BIJ1 krijgt steeds meer praatjes.
4 en 5 mei gaan om de Nederlandse bezetting en de holocaust. Niet over Suriname of over de Spaanse bezetting.

En in Indonesie kunnen ze hun eigen doden herdenken.
BIJ1 wil huidige dodenherdenking niet meer in Amsterdam: "In de basis racistisch en onvolledig"

Een opvallende passage in het concept-verkiezingsprogramma van BIJ1. Voor de Nationale Herdenking op 4 mei op De Dam is volgens de programmacommissie van de partij in de huidige vorm geen plek meer.

"De 4 - 5 mei herdenking is in de basis racistisch en onvolledig", staat in het concept-programma waarover de BIJ1-leden dus nog een laatste stem moeten krijgen. "Daders worden teveel gecentreerd en er wordt geen verantwoordelijkheid genomen voor Nederlands oorlogsgeweld en medeplichtigheid aan internationale terreur: Nog steeds worden Indonesische, Surinaamse, Koreaanse, Iraakse etc. slachtoffers van Nederlanders (of door Nederland ondersteund) oorlogsgeweld niet herdacht."

Ook zou er te weinig aandacht zijn voor "legendarische verzetshelden" uit de voormalige koloniën zoals Anton de Kom en Djajeng Pratomo. "Zolang dit het geval blijft, biedt Amsterdam geen plek aan deze herdenking", aldus de concept-versie.

De passage kwam naar buiten via een tweet van journalist Chris Aalberts die over het concept-programma beschikt, maar dat verder niet openbaar is voor niet-leden.

BIJ1-fractievoorzitter Jazie Veldhuyzen zegt in een reactie dat hij de bewuste passage ook wat "scherp geformuleerd" vindt. "Dit lijkt er voor sommige mensen misschien op dat wij de Nationale Herdenking niet in Amsterdam willen, maar dat is niet zo."

Wel moet de herdenking volgens Veldhuyzen anders: "De herdenking moet inclusiever. Als er solidariteit is met alle slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog, waarom gaat het op De Dam dan nooit over de vier miljoen Indonesische slachtoffers die om het leven kwamen door de Japanse bezetter?"

Volgens de beoogd lijsttrekker is wat en wie we herdenken op 4 mei altijd aan verandering onderhevig geweest. Toch vonden overlevenden en nabestaanden van de Holocaust een verdere 'verwatering' van de herdenking in het verleden al een ongelukkig idee, laat staan op de manier waarop het nu in dit concept-programma is terecht gekomen.

Veldhuyzen: "Dat moment zouden we nooit van mensen willen afpakken, daarover bestaat bij mij geen twijfel. Solidariteit met alle slachtoffers mag nooit ten koste gaan van andere slachtoffers."

Volgende maand stemmen de BIJ1-leden in Amsterdam over het programma waarmee zij de verkiezingen ingaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Treurnis 4 en viering 5 mei

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
di nov 23, 2021 12:07 pm
BIJ1 krijgt steeds meer praatjes.
4 en 5 mei gaan om de Nederlandse bezetting en de holocaust. Niet over Suriname of over de Spaanse bezetting.
Goed opgemerkt Ariel!

Afbeelding

PRAATJES. Dat is wat ze heeft. Want BIJ1 is Sylvana Simons. Herinner je je nog die keer dat in de Rode Hoed was met een portie tegengas in mijn bagage voor moslima's die daar op het podium het 'domme' onwetende publiek probeerden te overtuigen dat het feminisme een normale zaak bij vrouwen in islam is. Helaas had men niet gerekend op de aanwezigheid van HvdM. [icon_lol.gif] Dus stond men met de mond vol tanden. Die bijeenkomst werd voorgezeten door . . . Sylvana Simons.

Tot voor kort was haar levensweg geen pretje voor haar; veel zelfmoorden in de relationele sfeer en daaruit voortvloeiend geen geluk in de liefde. En wie krijgt de schuld van dit alles? De witte man van wie zijn voorouders zich schuldig hadden gemaakt aan slavernij. De rest is bekend. Je moet toch ergens je frustratie en minderwaardigheidscomplex een plaats kunnen geven in je leven, nietwaar?

Ik vind persoonlijk Sylvana een begenadigde spreker met enorm veel gevoel voor humor. Helaas zien we dit niet terug bij haar uitingen. Behalve dan haar vlotte babbel. Zij kan een aardige lieve vrouw zijn, maar zij kiest voor het constant aan de grote klok hangen van haar verdriet dat haar vroeger is aangedaan. Misschien kunnen we deze obsessie van haar het beste vergelijken met die van Wilders voor islam en en natuurlijk van ondergetekende die in het bijzonder de pik heeft op de walgelijke vieze historische Arabische kwakzalver Mohammed, pedofiel, aanrander en verkrachter van in zijn vele oorlogen buitgemaakte maagden.

Dat Mohammed een psychopaat was die zijn hand niet omdraaide voor sadistische praktijken, schijnt de moslimwereld in het geheel niet te deren.
Hij wordt op handen gedragen, met in de voorste gelederen de hypocriete door de overheid goedgekeurde salafistische burgemeester van Rotterdam, Ahmed Aboutaleb.

De zeldzame mislukte islamitische mensensoort - meer dan 1,7 miljard mensen - heeft een hekel aan het licht van onze beschaving en geeft zich er desalniettemin, en al te graag, aan over door er dagelijks op te parasiteren.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door King George »

Kan Bij1 van de Nationale Dodenherdenking in Amsterdam geen verkiezingsitem van maken bij de Gemeenteraadsverkiezingen van Amsterdam?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

Dodenherdenking racistisch? Ophef om concept verkiezingsprogramma BIJ1

Binnen de Joodse gemeenschap wordt vol ongeloof gereageerd op een passage in het concept-verkiezingsprogramma van de politieke partij BIJ1. Daarin staat vermeld dat de Nationale Herdenking op 4 mei op De Dam in Amsterdam ‘in de basis racistisch en onvolledig’ is. Het CIDI en het Centraal Joods Overleg reageren onthutst. De Nationaal Coördinator Antisemitisme vindt dat de Dodenherdenking op geen enkele manier ‘gepolitiseerd’ moet worden.

‘De 4 - 5 mei herdenking is in de basis racistisch en onvolledig’, staat in de conceptversie, waarvan een passage op sociale media circuleert. ‘Daders worden teveel gecentreerd en er wordt geen verantwoordelijkheid genomen voor Nederlands oorlogsgeweld en medeplichtigheid aan internationale terreur.’

Volgens BIJ1 is er bovendien te weinig aandacht voor ‘legendarische verzetshelden’ uit de voormalige koloniën. ‘Zolang dit het geval blijft, biedt Amsterdam geen plek aan deze herdenking’, aldus het conceptprogramma, waarover de partij dus nog moet stemmen.

Of de gewraakte passage wel of niet in de eindversie belandt, maakt voor Ronny Naftaniel weinig uit. ,,Het is schandalig dat we het hier überhaupt over moeten hebben”, verzucht de voorzitter van het Centraal Joods Overleg. ,,Ik begrijp werkelijk niet wat ze hier nu mee bedoelen. De Dodenherdenking racistisch? Deze beschuldiging is juist racistisch! Een regelrechte schoffering van de nabestaanden van de ruim 100.000 vermoorde Joden in Nederland.”

BIJ1 is de afgelopen dagen via verschillende kanalen gevraagd om een reactie, maar liet niet van zich horen. Tegen NH Nieuws zegt fractievoorzitter Jazie Veldhuyzen dat hij de bewuste passage ook wat ‘scherp geformuleerd’ vindt. ,,Dit lijkt er voor sommige mensen misschien op dat wij de Nationale Herdenking niet in Amsterdam willen, maar dat is niet zo.”

Wel moet de herdenking volgens Veldhuyzen anders: ,,De herdenking moet inclusiever. Als er solidariteit is met alle slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog, waarom gaat het op De Dam dan nooit over de vier miljoen Indonesische slachtoffers die om het leven kwamen door de Japanse bezetter?”

‘Frame van competitie’
Volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) probeert BIJ1 er een wedstrijd van te maken. ,,De nagedachtenis aan en respect voor de 102.000 Nederlanders die vermoord zijn in de oorlog omdat ze Joods waren, mag nooit en te nimmer in een frame van ‘competitie’ van slachtofferschap of leed worden geplaatst”, stelt Aron Vrieler, antisemitisme-onderzoeker bij het CIDI.

Vrieler vindt het vreemd dat Joodse slachtoffers niet eens worden vermeld in het conceptprogramma. ,,Dit terwijl BIJ1 er op staat dat minderheden zélf definiëren wat groepshaat tegen hen inhoudt, behalve als het om Joden gaat. Die tellen blijkbaar niet mee. Dat is hypocriet en allesbehalve inclusief.”

CJO-voorzitter Naftaniel beschuldigt BIJ1 van het willen ‘herschrijven van de geschiedenis’. ,,Ruim twee jaar geleden vergat die partij dat Dodenherdenking ook iets met Joden te maken heeft. En nu krijgen we dit weer. Ik snap het niet van een partij die júíst is opgericht om een vuist te maken tegen racisme. Dan moet je toch juist onderkennen en duidelijk maken dat er zóveel mensen zijn vermoord op grond van wie ze waren, en op grond van eigenschappen waar ze niks aan konden doen?”

Dat een politieke partij een debat wil aanzwengelen voor gelijkwaardigheid, kan op de steun van Eddo Verdoner rekenen. Maar de Nationaal Coördinator Antisemitisme vindt het niet kunnen dat de oorlog en de Dodenherdenking in een al gevoelig debat ‘gepolitiseerd’ worden. ,,Dat is gevaarlijk. We zien het de laatste tijd regelmatig gebeuren bij coronaprotesten, waar de behandeling van niet-gevaccineerden met de Jodenvervolging wordt vergeleken. Dat lijkt hier ook te gebeuren. Je mag de Tweede Wereldoorlog nooit als instrument gebruiken om sensatie en aandacht te schoppen, dat is in ieder opzicht verkeerd.”

Laat de Dodenherdenking met rust, bepleit Verdoner. ,,Dat geldt echt niet alleen voor BIJ1, dat geldt voor alle politieke partijen. De Dodenherdenking is voor ons een moreel ijkpunt waar ons moreel kompas aan vastzit. De oorlog is de grootste ramp die ons is overkomen. Probeer daar altijd respectvol en discreet mee om te gaan. Wie dat niet doet, komt aan de basis van ons denken over goed en fout. Daar moeten we heel voorzichtig mee zijn.”

Het Nationaal Comité 4 en 5 mei wil niet reageren op concepten van verkiezingsprogramma’s, laat een woordvoerder weten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door King George »

Het Nationaal Comité 4 en 5 mei wil niet reageren op concepten van verkiezingsprogramma’s, laat een woordvoerder weten.
Hier ben ik nou in het geheel niet verbaasd over, want dat comité is kneiterlinks en wil natuurlijk niet graag Bij1 voor het hoofd stoten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Viering 4 en 5 mei. BIJ1 is niet blij

Bericht door hans van de mortel »

Gegeven het feit dat BIJ1 zich aangetrokken en geassocieerd heeft met het stinkende niet van fascisme-racisme gevrijwaarde, discriminerende anti-joodse sadistische onmenselijke islamvirus, moet al genoeg duidelijk maken met wat voor verrot afgekeurd vlees we met BIJ1 in de kuip van onze beschaving aantreffen.

Als BIJ1 onder leiding van de zwart geblakerde minderwaardigheidssyndroom dragende Sylvana Simons toch al de geschiedenis wil doen herleven, stel ik voor de slavernij weer in ere te herstellen. Hoezo dat? Welnu, wat is er mis met goed gebouwde sterke goedkope werkkrachten? Groot pluspunt: Zwartepiet kan ook weer acte de presence geven en het kindersprookje weer laten herleven in de harten van de kleinen; zwart op wit.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie