Viering 4 en 5 mei

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2497
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:Mevrouw en meneer Pizza hebben mijn zegen om deze schreeuwlelijk een flinks schop onder zijn billen te geven.
Het zal niet beperkt blijven tot dat, als ik er zo een te pakken krijg zal ik 'm publiekelijk lynchen/villen/ophangen.
Ik kan je garanderen dat er dan bij mij een soort van rood waas voor de ogen komt, of ie het overleeft is vraag twee.
Religieuze idioten zijn niet de enigen die kunnen doordraaien, dat kan ook een normaal mens indien genoeg getergd.
Valsspelers en minne streken zonder respect tergen mij altijd mateloos.

Bij karatewedstrijden had je ook van die lui, altijd valsspelen en minne streken.
Je krijgt van de scheids 2x een waarschuwing, indien je dingen uithaalt die niet mogen.
Sommige wedstrijden mag alles (full-contact, K.O) maar in de mneeste gaat het vooral om de techniek.
Wat mag daar niet, nou, niet beetpakken, niet 'hoeken', niet op de ogen en niet op het kruis, niet op de knieën.
Dan heb je er altijd bij die doen dat dan toch, 2x, dan winnen ze de wedstrijd.

Behalve bij mij, na de tweede keer pak ik ze gewoon beet en krijgen ze een kopstoot, gevolgd door een trap na recht op de nieren.
Soms krijgen ze die ook meteen, als ze al een paar 'overwinningen' hebben 'gescoord' op maatjes van mij.
Ja en dat was dan een K.O. en voor mij een diskwalificatie, maar dat interesseert me geen ene bal.
Wat mij betreft is dan recht geschied, doe de scheidsrechters het niet dan doe ik het gewoon zelf.
King George schreef:Weer zo'n afschuwelijk gezicht van gedegenereerd links.

Stiekem hoop ik dat ze wel komen schreeuwen. Van mijn part live op televisie. Want ik zou best wel eens willen zien hoe zij dan publiekelijk gecorrigeerd worden. Daar hebben we dan geen politie voor nodig. Gewoon met de armen over elkaar op de schutting blijven zitten en dan denken "Why bother?". Ik denk echter dat zij zelf ook wel weten dat het op een oorwassing komt te staan en dat ze te schijterig zijn om de daad bij het woord te voegen. Sneue AFA-kneusjes durven slechts enkel gewapend en in numerieke meerderheid tegen weerloze prooien te ageren. Man tegen man en vuist tegen vuist zijn het allen schijtebroekjes.
Het is te hopen voor ze. Ik hoop eigenlijk hetzelfde als jij, een publiekelijke lynchpartij zou wellicht eens aangeven 'genoeg is genoeg'.
Onderhand miet het aan eenieder wel duidelijk zijn dat onze staat met d'r geweldsmonopolie ons niet meer beschermt.
Dan blijft over het recht in eigen handen te nemen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

King George schreef:
Stiekem hoop ik dat ze wel komen schreeuwen.
Dat zou dan een flinks boost aan de herdenking geven. Van mij mogen ze ook geen schreeuwen, want ik wil wel eens zien hoe deze knapen een pak op hun falie krijgen. Een groep Molukse Amsterdammers wil namelijk op de Dam aanwezig zijn om eventueel in te grijpen mocht er toch geschreeuwd worden tijdens de twee minuten stilte op 4 mei. Het zou gaan om leden van AFC Maluku, een harde kern binnen Ajax die vooral bestaat uit Molukkers.

Maar wedden dat ze niet geen schreeuwen. Die lui hebben hun statement gemaakt, en genoeg aandacht gekregen. Dat is dan weer even genoeg.

Wel jammer. :finger:
Scherp op acties herdenking 4 mei

De politie en gemeente Amsterdam houden rekening met eventuele tegenreacties tegen de lawaaidemonstratie.

Zowel in de Molukse gemeenschap als onder veteranen is grote woede over de actie van Rogier Meijerink, de veroordeelde kraker die achter het lawaaiprotest zit. Hij heeft een rechtszaak aangespannen tegen het besluit van burgemeester Van Aartsen, waarin hem is medegedeeld dat de lawaaiactie tijdens de twee minuten stilte op de Dam wordt verboden. De zaak dient vanmiddag.

De Molukkers zijn kwaad omdat hiermee het eerbetoon aan hun opa’s wordt verstoord. Daarom zou een groep van AFC Maluku – de harde kern van Ajax – afspraken aan het maken zijn om aanwezig te zijn rond de Dam om in te grijpen. Liefst nog voor het mis gaat. Er ging binnen de Molukse gemeenschap ook het gerucht dat leden van AFC Maluku een vertegenwoordiger van actiegroep de Grauwe Eeuw wilden opzoeken. Daarnaast zijn veteranen laaiend over de mogelijkheid van een ordeverstoring. Of er daadwerkelijk acties op handen zijn, kunnen de politie en gemeente niet zeggen. Wel houden de instanties onder andere sociale media in de gaten om escalaties te voorkomen.

’Antifascisten’ hebben in het recente verleden laten merken daadwerkelijk tot actie over te willen gaan met protesten tegen KNIL-veteranen. Toen er een eerbetoon was op het kantoor van de Inspecteur-Generaal der Krijgsmacht wilden zogeheten ‘antifascisten’ van de AFVN hiertegen demonstreren. Daarop kwam een zware delegatie Molukse voetbalhooligans naar het kantoor van de IGK in Hilversum. Het noopte de politie om massaal aanwezig te zijn. Omdat de antifascisten duidelijk was gemaakt wat de risico’s waren, haakten ze op het laatste moment af.

Ze beklaagden zich hier later over en voelden zich geïntimideerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door King George »

Bij woorden horen toch daden? Afspraak is toch afspraak? Is die Rogier Meijerink met zijn grote mond nu ineens een schijtebroekje geworden?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Je gaat een dodenherdenking niet verstoren.

Ikzelf doe niet aan herdenking van doden. Daar heb ik mijn reden voor. Dood is dood en de schuldvraag is veel te groot en stijgt zelden uit boven het maaiveld van de waarheid. Maar verstoren betekent de ander zijn plezier of emotie niet gunnen en dat is een zeer ongewenst a-sociale daad die niet getolereerd mag worden. Waarschuwing geven (vooraf) met de mededeling dat onruststokers bij een herdenking van welke aard dan ook in elkaar geslagen zullen worden. Dat is wat ik mis bij 'levensgevaarlijke' man Mario. Hij heeft geen waarschuwing vooraf maar slaat er onmiddellijk genadeloos op los. [icon_lol.gif]

Toen ik al 12 jaar was speelde ik nog met Dinkey Toys met een vriendje in het zand buiten. Een jongen uit de buurt ging vervelend doen door met zijn voet te schuiven om zo vernielingen aan te richten in het wegennet dat ik had aangelegd. Hij vond ons kinderachtig. Ik heb hem twee maal gewaarschuwd dit niet te doen. Hij gedroeg zich stoer en was niet bang. Dat ben ik ook niet. Ik stond op en deelde een paar rake klappen uit. Janken was het gevolg. "Ik heb je gewaarschuwd," bitste ik hem toe. Hij dreigde onmiddellijk met het halen van zijn grote broer, die ik ook kende. Ik zei: "Ga maar gauw halen en vergeet je tranen niet af te drogen." We hadden nu kunnen maken dat we weg kwamen. Daar was tijd genoeg voor. Maar ik had niks fout gedaan en we gingen door met spelen. Zijn broer heb ik overigens niet gezien en van dat joch had ik natuurlijk nooit meer last. (door mij eerder op FFI geplaatst)

Lafhartigheid is exclusief voorbehouden aan Marokkaanse jochies die opgevoed zijn door moskeevaders. Die gaan met z'n vijven op zoek om iemand die geen moslim is te beroven of in elkaar te slaan. Ze kunnen hun missie pas echt succesvol noemen wanneer ze een homo in elkaar hebben geslagen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door King George »

Dus wat te doen met die aandachtsgeilen die de dodenherdenking wel willen gaan verstoren met hun geschreeuw?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

King George schreef:Dus wat te doen met die aandachtsgeilen die de dodenherdenking wel willen gaan verstoren met hun geschreeuw?
Dat hebben we nu dit leger voor.

Afbeelding
Marron United: 'Met ruim 100 man in hesje aanwezig tijdens Dodenherdenking'

Marron United, een club die zichzelf de 'snelstgroeiende antiracisme-groepering' noemt, zegt morgen met ruim honderd man aanwezig te zijn tijdens de Dodenherdenking op de Dam. Ze willen zorgen dat het tijdens de twee minuten stilte ook echt stil is.

'We dragen hesjes en zijn duidelijk zichtbaar tussen het publiek. Wie gaat schreeuwen zal worden gecorrigeerd', vertelt leider van de club Michael Campagne. Marron United is niet de eerste die zich meldt. Ook leden van AFCA Maluku, een harde kern binnen Ajax, zouden willen ingrijpen als mensen toch schreeuwen.

Reactie op lawaaiprotest
De acties zijn een reactie op het aangekondigde lawaaiprotest. Actiegroep #Geen4MeiVoorMij vindt de Nationale Dodenherdenking 'racistisch' en alleen bedoeld voor 'witte slachtoffers'. Daarom kondigde de groep een lawaaiprotest aan op de Dam, tijdens Dodenherdenking. De rechter doet vandaag uitspraak over een eventueel verbod op die demonstratie.

Campagne vindt het 'vreselijk' dat de herdenking verstoord dreigt te worden. 'Het grijpt ons ook aan. Hoe moeilijk is het om twee minuten per jaar respect te tonen', vertelt hij. 'We zijn sterk genoeg als het misgaat.'

'Hopen op rustige herdenking'
Zowel de gemeente als de politie zitten echter niet te wachten op clubs die een handje willen helpen om de orde te handhaven. 'De politie handhaaft de orde', zegt een woordvoerder van de gemeente. 'We zullen verstoringen van de herdenking niet tolereren. We zitten er bovenop om alles te monitoren en hopen op een rustige herdenking', meldt de politie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2497
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Pizzaman »

Hans v d Mortel sr schreef:....Waarschuwing geven (vooraf) met de mededeling dat onruststokers bij een herdenking van welke aard dan ook in elkaar geslagen zullen worden. Dat is wat ik mis bij 'levensgevaarlijke' man Mario. Hij heeft geen waarschuwing vooraf maar slaat er onmiddellijk genadeloos op los. [icon_lol.gif]
Welnee, ze kunnen hier toch lezen? Overigens zijn ze voldoende gewaarschuwd.
Ik ga ook echt niet waarschuwen als er een kans bestaat dat zo'n stuk tuig een mes trekt of een blaffer.
Een redelijk normaal mens krijgt van mij 2 waarschuwingen: een gewone en een dringend advies.

Bij dergelijke figuren ga ik gewoon vol voor de K.O. desnoods met gemene truukjes.
Het kan me ook niet schelen als het er 10 zijn, dan neem ik er gewoon zoveel mogelijk mee het ziekenhuis in.
Te beginnen met de grootste grootbek, de rest van de lafaards gaat dan meestal lopen.

Soms niet, daar heb ik de littekens van, maar verloren heb ik nog nooit.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Mahalingam »

Bij de rechter:
Demonstranten zien af van lawaaidemonstratie, nu aangepast protest

Bijzondere wending. Meijerink wil niet meer om 8 uur de 2 minuten stilte verstoren. Hij wil nu voor 8 uur met een luchtalarm de Dam verlaten.
...
Nu een betoog van Meijerink over het lot van de Molukkers na de Tweede Wereldoorlog, die volgens hem op 'een schofterige manier' behandeld zijn. Hij zegt zich kapot te schamen voor de Nederlandse 'geschiedsvervalsing'.
...
Wat voor 'luchtalarm' Meijerink en co precies in gedachten hebben, is nog niet helemaal duidelijk, overigens. De rechter vraagt om een toelichting.
...
Het zou met 'zo'n zwengel, zo'n handalarm' moeten gebeuren. Op een manier waarmee het ook op de Dam hoorbaar is en 'net voor 8 uur klaar is'.
...
Het verhaal van Meijerink blinkt niet uit in consistentie. Hij weet nog niet waar de 'honderd tot driehonderd' geestverwanten zich moeten gaan verzamelen, en ook niet waarheen ze weg moeten lopen. 'Misschien naar het Centraal Station'
...
Meijerink speelt al een jaar met het plan om het stiltemoment op 4 mei te verstoren. Hij heeft niet nagedacht over alternatieven. 'Wij zijn er niet om politiek te bedrijven'.
...
https://www.ad.nl/binnenland/demonstran ... ~a091def5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Marron United, een club die zichzelf de 'snelstgroeiende antiracisme-groepering' noemt, zegt morgen met ruim honderd man aanwezig te zijn tijdens de Dodenherdenking op de Dam. Ze willen zorgen dat het tijdens de twee minuten stilte ook echt stil is.
Lang geleden hadden we onze mariniers die de Dam in Amsterdam, van 'Dam-verstoorders' schoon veegden wegens het schromelijke faalbeleid dat typerend is voor het Amsterdamse gemeentebestuur.
Ook leden van AFCA Maluku, een harde kern binnen Ajax, zouden willen ingrijpen als mensen toch schreeuwen.
Voorlopig blijft Ajax in mijn geheugen gegrift als een vieze smerige 'criminele' club die zich niet schaamde om zich met moordenaarstuig in te laten en om de tafel te gaan zitten om te bespreken hoe probleem op de tribunes opgelost kunnen worden. Voorlopig heb ik nog geen last van Alzheimer. Nu ben ik ook een groot liefhebber van Johan Cruyff en wat die jodenclub patserclub deze grootse voetballer heeft geflikt kun je je in je stoutste dromen niet voorstellen. Johan kwam terug van Barcelona (als coach) en ging weer bij Ajax voetballen. Maar zijn salaris ging het jaar erop drastisch naar beneden. Want hij zou te oud zijn voor topvoetbal.

Walgelijk smerig excuus om zo je mooiste voetballer aller tijden te eren - die de joodse Amsterdamse club op het wereldtoneel van voetbal had geplaatst - en zo ook nog op een misselijke manier af te zeiken. DAT IS AJAX! Cruyff was diep teleurgesteld en beledigd. Hij toonde wie hij was: nog altijd geniaal. Hij ging naar de eeuwige concurrent in Rotterdam en maakte Feyenoord in dat seizoen landskampioen waarbij hij die vieze jodenclub het nakijken liet en Ajax een riant inkomen aan Europees voetbal door de neus boorde. DAT WAS CRUYFF. Hij gaf ons de wijze les, dankzij zijn schoonvader, altijd goed voor jezelf te zorgen. Want op mensen die tegen je slijmen omdat ze er beter van denken te worden, kun je maar beter niet vertrouwen. Moslims kunnen niet voor zichzelf zorgen. Ze zijn ook niet te vertrouwen. Wie vertrouwt er nu een schadelijk virus? Dat doen onze Europese politieke leiders onder het motto 'Hoe meer moslims, hoe meer we de autochtone bevolking de mond kunnen snoeren'.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

Saskia Belleman rechtbankverslaggever van De Telegraaf.
Meijerink zegt nog steeds moeite te hebben met de 2 minuten stilte. Maar denkt dat het laten afgaan van een mobiel luchtalarm een acceptabel alternatief is.

De slachtoffers in Nederlands-Indië worden vergeten, volgens hem. Op 4 mei wordt volgens Meijerink gedaan aan “geschiedvervalsing.”

Volgens Meijerink herdenken we op 4 mei “oorlogsmisdadigers”.

Als de beslissing van de rechter is dat zijn luchtalarm niet mag afgaan, dan geeft Meijerink niet op, zegt hij. “Het herdenken van oorlogsmisdadigers moet stoppen. Als het niet dit jaar is, dan volgend jaar.”

De advocaat zegt dat Meijerink moeite heeft met herdenken van militairen, en niet van omgekomen burgers in Nederlands-Indië. “Nederlandse onderdanen”.

De dodenherdenking zoals die nu plaatsheeft, mag geen herhaald ritueel zijn, vindt Meijerink.

Van Aartsen wilde geen toestemming geven, onder meer uit vrees voor paniek. Van Aartsen kondigde ook strafrechtelijk optreden aan als Meijerink zijn “lawaaidemonstratie” toch doorzet, en legde hem een gebiedsverbod op.

Advocaat Tamas ziet niet waarom het een verstoring van de openbare orde zou zijn als de medestanders van Meijerink tijdens de 2 minuten stilte, de Dam demonstratief verlaten.
Ik ben van mening dat de gek Meijerink genoeg aandacht gekregen heeft, en dat veel Nederlandser blij zouden zijn als de psychoten van de Grauwe Eeuw snel een flink pak corrigerende rammel krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Mahalingam »

Hier nog een voorbeeld van een herdenking die gekaapt dreigde te worden voor eigentijdse doeleinden.
Surinamers niet welkom op herdenking KNSM-gevallenen
De Vereniging Ons Suriname is niet welkom op de jaarlijkse herdenking op 4 mei van de tijdens de oorlog omgekomen zeelieden van de Koninklijke Nederlandse Stoomboot-Maatschappij.

De vereniging heeft voor het eerst in twintig jaar geen uitnodiging ontvangen uit onvrede over haar bijdrage aan de herdenking in de afgelopen jaren.
In toespraken kwam ook het slavernijverleden aan de orde. Verzoeken en waarschuwingen van de organisatie van de herdenking om dat onderwerp te laten rusten, haalden niets uit.

Slavernijverleden
"We komen elk jaar bijeen om de 247 zeevarenden van de KNSM te herdenken die in de oorlog zijn omgekomen," zegt Ton Roos namens De Kroonvaarders, de vereniging van oud-KNSM'ers die de bijeenkomst in Amsterdam organiseert.
"Onder hen waren acht Surinamers. Dat heeft helemaal niets te maken met het slavernijverleden. Daar is weer een ander monument voor."

Dictaat
Vereniging Ons Suriname laat bij monde van voorzitter Delano Veira weten verrast te zijn door wat hij omschrijft als een dictaat. "Wij vinden dat we moeten kunnen zeggen wat we willen, zeker tijdens dodenherdenking. Als dat niet meer kan, is een gezamenlijke herdenking wat ons betreft ook niet meer mogelijk."

Tijdens de herdenking van 2017 haalde spreker Mitchell Esajas onder meer de Franse dichter en essayist Aimé Cesairé aan, die in zijn werk het nazisme beschrijft als 'een voortzetting van de praktijken die Europese koloniale mogendheden in hun kolonies overzee hadden bedreven maar dan toegepast op Europees grondgebied.'
Dit schoot bij veel aanwezigen in het verkeerde keelgat.
https://www.parool.nl/amsterdam/surinam ... ~a4597052/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Pilgrim »

4 Mei...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Mahalingam »

Rechter verbiedt demonstratie 4 mei, Meijerink krijgt gebiedsverbod
De vraag is wat het gebiedsverbod uithaalt. Meijerink zei voor de uitspraak dat hij deze niet zal respecteren en 'verstoppertje' gaat spelen. De uitspraak van de rechter neemt hij sowieso niet serieus, omdat de rechtbank volgens hem 'een koloniaal instituut' is. ,,Het is onderdeel van het systeem waartegen wij juist ageren.''
Rogier is van de persuasie: "Jullie wetten niet de onze.".

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ook 4 mei gaat weer voorbij. Net zoals 5 mei.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Hans v d Mortel sr »

DODENHERDENKING HEEFT GEEN ENKELE ZIN

Afbeelding

Het is hypocriet en stemt niet tot nadenken. Politieke leiders en het domme volk trekken er geen les uit. Het volk is verdeeld en stemt op een leugenaar en bedrieger.

Toen de Duitsers Nederland binnenvielen in 1940 had Nederland zich direct moeten overgeven aan de Duitsers. Dan had Rotterdam niet platgegooid hoeven worden. Onze bewapening in die tijd was ongeveer te vergelijken met de huidige staat van al het legermateriaal van nu. Voor het heden was een trutwijf Hennes verantwoordelijk.

En dan is er ook nog de zo bejubelende ONDERGRONDSE. Laffe honden die boven de grond af en toe een Duitse soldaat in bezettingstijd overhoop schoten en vervolgens ondergronds gingen om niet op te vallen. De Duitse bezettingsmacht liet dit oogluikend toe. Die plukte honderd los lopende mannen van de straat, plaatste die tegen een muur en . . . pief paf poef, ze vielen dood neer als een boef. Het zal je vader maar zijn geweest die daar tussen stond toen je als kind nog maar vier jaar was. De moffen (scheldwoord voor Duitsers) waren zo beleefd dat de daders van de aanslag tijd genoeg tijd kregen om zichzelf aan te geven. Weleens een moordenaar meegemaakt die zich vrijwillig komt aangeven bij de politie? Dat gebeurt zelfs niet wanneer het Openbaar Ministerie dreigt honderd willekeurige burgers in Nederland neer te schieten. De moordenaar denkt: ‘ik heb een goede daad verricht, bekijk het maar’.

Grote oorlogen in de loop der tijden (kleine niet meegerekend). Afgerond op miljoen.

De Chinese Burgeroorlog
- Strijd tussen links en rechts van 1927 met onderbreking tot 1950. 8 miljoen doden.
Chimey - Agrarische rebellie in China tegen keizer Wang Mang. Rond het jaar 0. Schatting: 10 miljoen doden.
Era van de vechtende staten - China 475 – 221 vCr. Schatting: 10 miljoen doden.
Dungan Opstand - Etnische strijd tussen religieuze groeperingen in China in de negentiende eeuw. 19e eeuw. 12 miljoen doden.
An Lushan Rebellie - China 16-12-755. Strijd om de macht. Ruim 13 miljoen doden.
1e WERELDOORLOG - 1914-1918. Grofweg 17 miljoen doden.
Taiping Rebellie - China 1850-1864. Hong Yiuquan, een revolutionaire christen kondigde aan dat hij visioenen had ontvangen waarin hij leerde dat hij de broer van Jezus was en zodoende was hij gerechtvaardigd om het Taiping Hemelse Rijk te stichten, met Nanjing als hoofdstad. Resultaat? 20 miljoen doden.
2e Chinees-Japanse Oorlog - 1937. Ordinair landje-pik door Japan in China. Japanse soldaten werd opgedragen te plunderen, moorden en verbranden wat op hun pad kwam. 35 miljoen doden en gewonden. We weten inmiddels meer. Japan werd tot kalmte gemaand door twee atoombommen op hun scheve lelijke ogen te laten vallen.
Mongoolse Invasie - 13e eeuw. Mongolen vallen China en Europa binnen. Schatting: 30 tot 40 miljoen slachtoffers.
2e WERELDOORLOG - In 1939 begonnen. Alles door toedoen van nalatigheid van onze beschaving. Politieke leiders zijn smerig en onbetrouwbaar. Schatting grofweg: 75 miljoen doden, waaronder 25% van de totale Russische bevolking.

Mijn waarschuwing?
De wereld is er weer hard aan toe. Bijna 8 miljard mensen op deze door de sprookjesgod van de joden nooit beminde aardkloot.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

Het lawaaiprotest voorafgaand aan de dodenherdenking in Amsterdam gaat niet door. Dat heeft #Geen4MeiVoorMij bekendgemaakt via een persbericht.
„Onze boodschap maakt de meeste impact door nu ons lawaaiprotest af te blazen, ons doel is bereikt”, schrijft Rogier Meijerink, woordvoerder van #Geen4MeiVoorMij. Meijerink was niet bereikbaar per telefoon.
Molukse leden van de harde kern van Ajax beloven zich vanavond tijdens de Nationale Dodenherdenking rustig te houden. Dat laten ze weten in een verklaring.
In een officiële verklaring stelt de harde kern nu dat er nooit plannen in die richting zijn geweest. ,,Wij hebben respect voor de Nationale Dodenherdenking. Elke actie of tegenactie in welke vorm dan ook tijdens de Nationale Dodenherdenking op de Dam of elders in het land keuren we af.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

Lol...Amnesty deugd. Dat weet iedereen. En wat was Amnesty blij dat nog veel meer mensen deugen. Amnesty heeft klakkeloos een berichtje van Amnesty Leeuwarden overgenomen, want die hadden weer klakkeloos een bericht van de nieuwswebsite TPO overgenomen. Zeshonderd asielzoekers gaan samen 5 mei vieren want asielzoekers zijn geweldige lui die deugen.

Afbeelding

Lees het artikel over de deug asielzoekers die morgen op onze kosten gaan feesten in Leeuwarden.
5 mei ‘samen vrijheid vieren’ in Leeuwarden

'De asielzoekers, voornamelijk gezinnen, komen met bussen vanuit het hele land naar Leeuwarden'

Zo’n zeshonderd bewoners uit vijftien asielzoekerscentra in het land vieren zaterdag samen de vrijheid in Leeuwarden. Ze komen naar het culturele programma Onderweg, dat onderdeel uitmaakt van het bevrijdingsfestival in de Friese hoofdstad. Ook maken kinderen uit azc’s deel uit van de parade voorafgaand aan het ontsteken van het bevrijdingsvuur, aangezien de nationale opening van Bevrijdingsdag dit keer in Leeuwarden is.

Onderweg, een initiatief van Stichting de Vrolijkheid en iepenUP, toont onder meer kunst gemaakt door azc-bewoners in de afgelopen drie jaar. Zo zijn er zelfportretten te zien van kinderen uit het azc in Katwijk, foto’s van jongeren uit Rotterdam, filmpjes van een minuut gemaakt door jongeren uit diverse asielzoekerscentra en er is theater en muziek. Ook zijn er workshops en nemen de asielzoekers deel aan de Vrijheidsmaaltijd.

De asielzoekers, voornamelijk gezinnen, komen met bussen vanuit het hele land naar Leeuwarden.

Stichting de Vrolijkheid verzorgt wekelijks samen met professionele kunstenaars, muzikanten en andere creatieven workshops in 27 azc’s in het land. Met Onderweg haken de initiatiefnemers aan bij het thema ‘Iepen Mienskip’ (open samenleving) van Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018. “Het Onderweg-festival wil deze open gemeenschap vieren door bezoekers en azc-bewoners samen te laten komen om de gedeelde vrijheid en verhalen op een kunstzinnige manier te vieren.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Molukse leden van de harde kern van Ajax beloven zich vanavond tijdens de Nationale Dodenherdenking rustig te houden. Dat laten ze weten in een verklaring.
Dat was toch precies de bedoeling? De eventuele herrieschopper moet op een rustige wijze tot stilte worden gemaand.

Afbeelding
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

Er was toch nog geschreeuw tijdens herdenking op de Dam: Er is een knul psychopaat opgepakt. Dit is hem.

Afbeelding

En deze oude man zak schreeuwde niet, maar stond met een spandoek op de Dam.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

De multiculturele hoofddoeken samenleving was ergens anders tijdens de herdenking.

Afbeelding


Zoveel respect heeft thuisbezorgd in Utrecht voor de dodenherdenking...

reacties.
In Overvecht waren er ook een stuk of 3-4 Turken die luid toeterend door de wijk reden.

Niet dat het veel uitmaakte. Net zo druk op straat als een half uur ervoor of erna. Groepen met moslims die over straat gingen en riepen en/of lachten als altijd. Voor hun is het precies een dag als gister.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Pilgrim »

Dodenherdenking 4 mei 2018...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ariel »

Jongeren verstoren dodenherdenking Nieuwerkerk aan den IJssel door om 20:00 keihard te gaan schreeuwen.
Twee jongens van 13 en 15 jaar hebben vanavond de twee minuten stilte in Nieuwerkerk aan den IJssel verstoord door te schreeuwen. Een handhaver wist ze in de kraag te vatten, waarna een passende 'straf' volgde.

De twee moesten verplicht het vervolg van de dodenherdenking bijwonen en hun excuses maken tegenover wethouder Daan de Haas. Volgens handhaver Raymond IJsselstijn hebben de jongens hun lesje geleerd. ,,Dit had voldoende uitwerking. De heren waren echt onder indruk en toonden gemeende spijt.''

In Capelle toeterde een automobilist tijdens de twee minuten stilte. De bestuurder is beboet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Ali Yas »

Ons volk is een wolk watjes geworden. Waarom kregen die schreeuwers van de eerste de beste omstander geen draai om de oren? Dát had ik willen lezen!
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Ons volk is een wolk watjes geworden. Waarom kregen die schreeuwers van de eerste de beste omstander geen draai om de oren? Dát had ik willen lezen!
Teleurstellend. Inderdaad. Ik zal niemand lastig vallen omdat ik zelf ook niet lastig gevallen wil worden. Val ik iemand opzettelijk lastig dan zal ik daarvan de consequentie moeten aanvaarden.

Ik vind politie lul-de-behangers en slapjanussen. Omdat ik vind dat wie een politieman op straat uitdaagt met gescheld en dreiging best een paar rake vuistslagen mag verwachten. Maar politieagenten mogen slechts hun frustratie opkroppen en net doen alsof ze wat voorstellen in de maatschappij. We zijn een 'beschaafd' land geworden. Vandaar al dat geschreeuw en gescheld op straat. Doe zoals ik en beperk je tot het toetsenbord.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Viering 4 en 5 mei

Bericht door King George »

Ariel schreef:Er was toch nog geschreeuw tijdens herdenking op de Dam: Er is een knul psychopaat opgepakt. Dit is hem.

Afbeelding
Meer over hem bekend? Naam en rugnummer? Als je aandacht wil trekken, dan kan je dat toch ook krijgen?
Ariel schreef:En deze oude man zak schreeuwde niet, maar stond met een spandoek op de Dam.

Afbeelding
Wat stond er op zijn spandoekje?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie