Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door King George »

Homo's in Amsterdam vluchten naar...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Ariel »

King George schreef:
wo jul 21, 2021 12:31 pm
Homo's in Amsterdam vluchten naar...
Amsterdams raadslid blijft vierkant achter standpunt ‘homohaters’ Urk staan

Het Amsterdamse D66-raadslid Jan-Bert Vroege kreeg veel boze reacties uit Urk na zijn uitspraken over dat in het vissersdorp vaak witte jongens met een vissersachtergrond zorgen voor agressie tegen homo’s. Verbaasd was hij over de vele reacties, maar spijt van zijn uitspraken heeft hij niet. ,,Als ik voer heb gegeven voor een discussie was het mij allemaal waard.”

Raadslid Vroege deed zijn uitspraken in een interview met omroep PowNed over het rapport ‘actieonderzoek Anti-discriminatie LHBTIQ+’. In het rapport van de gemeente Amsterdam staat dat het anti-homo-geweld in de stad vooral uit de hoek van jongeren met een niet-westerse achtergrond komt.

De politieke partij Hart voor Urk stelt dat uw uitspraken over Urk niet waar zijn, noemt het ‘onacceptabel’ en wil dat u de uitspraak terugneemt. Ze hebben vragen gesteld aan hun college van B&W. Wat vindt u van die reactie?

,,Ik heb mij verbaasd over de ophef. Het is hun goed recht om vragen te stellen die ze belangrijk vinden voor hun achterban. Als ik mij elke keer druk moet maken en vragen moet stellen als iemand iets van Amsterdam vindt, heb ik daar een dagtaak aan. Ze kunnen zich beter druk maken om dingen die belangrijk zijn.”

In andere plekken in Nederland passen andere dadergroe­pen in dit profiel en zijn het geen Marokkaan­se moslimjon­ge­ren, maar bijvoor­beeld vissers uit Urk of boeren uit Twente

Neemt u de uitspraken terug?

,,Nee, natuurlijk niet.” (Luide lach.) ,,In het interview heb ik uitgelegd dat vaak jongeren in groepsverband uit lagere economische klassen de dadergroepen zijn bij geweld tegen homo’s. In Amsterdam-West behoren veel Marokkanen tot deze groep. In andere plekken in Nederland passen andere dadergroepen in dit profiel en zijn het geen Marokkaanse moslimjongeren, maar bijvoorbeeld vissers uit Urk of boeren uit Twente. Het geweld heeft niks te maken met etniciteit of religie.”

Heeft u voorbeelden van geweld tegen homo’s op Urk?

,,Ik heb mij niet in Urk verdiept. Toch kan je vast wat incidenten op Urk vinden. Het hele klimaat rond LTBTI’ers op Urk is niet heel vriendelijk. Hart voor Urk was recentelijk boos dat er een regenboogvlag was opgehangen op het politiebureau. Dat zegt genoeg over de ruimdenkendheid en inclusiviteit van Urk. Laat mij niet wijsmaken dat Urk het toppunt van tolerantie is. Hart voor Urk is een afsplitsing van de SGP. Dat is nou ook niet de meest homovriendelijke partij van Nederland.”

U heeft duidelijk geen spijt van uw uitspraken.

,,Nee, ik heb geen spijt. Het kan nooit kwaad om een discussie te voeren over de positie van LHBTIQ+’ers. Ook op Urk. Als ik voer heb gegeven om discussie te voeren op Urk over positie van deze groep is het mij allemaal waard geweest. Ik neem kennis van de gevoeligheid van sommige Urkers, alleen ik lig daar niet wakker van. Iedereen moet zich zo veilig kunnen voelen. Die strijd gaat stapje voor stapje.”

Hart van Urk meldt dat u welkom bent om Urk een keer te bezoeken en te bekijken hoe goed ze daar met elkaar samenleven.

,,Als ik een uitnodiging krijg, kom ik zeker. Toevallig ben ik vorig jaar nog op Urk geweest bij Urkerdag. Ik was onderweg naar Giethoorn en op Urk hebben we een visje gegeten. Het oude dorp was mooi. Toch was het ook niet zo dat alle Urkers mij met open armen daar stonden te ontvangen hoor.”
jongeren in groepsverband uit lagere economische klassen de dadergroepen zijn bij geweld tegen homo’s

LOL. Lagere economische klassen ? Tja...Beledig de Urkers nog wat meer. Ik vermoed dat de gemiddelde Urker rijker is dan dit D66 mannetje.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Ariel »

Het gif van de discriminatie. Verbaal en fysiek geweld bedreigen Amsterdam

‘Fabio en Daniël’ werden vorig jaar binnen een maand twee keer belaagd door Amsterdamse homohaters. ‘Het was net een groep hyena’s, ze kwamen overal vandaan.’

Amsterdamse stadsbestuurders hebben er een handje van om hen onwelgevallige rapporten over wangedrag van Marokkaanse jongens onder de pet te houden. Nu was het weer een rapport waarin Marokkaanse jongens als daders van anti-homo-geweld boven komen drijven. Hans Werdmölder brengt het aanhoudende probleem in kaart: Marokkaanse religie en machocultuur, het geweld, de bestuurlijke wegkijkerij.

Afgelopen week stond een rapport, geschreven in opdracht van de Amsterdamse wethouder Diversiteit Rutger Groot Wassink (GroenLinks), volop in de belangstelling. De Telegraaf, Trouw en Het Parool maakten er melding van. In dit rapport, Actieonderzoek Anti-discriminatie LHBTIQ+, staat dat de hoofdstad niet langer zijn reputatie van homohoofdstad van Europa waar maakt. De regenboogvlag doorbreekt de spiraal van geweld niet.

‘Homo, jij moet dood!’
Het gif van de discriminatie van homo’s en structureel verbaal en fysiek geweld bedreigt de stad. Het geweld vindt plaats op straat, in het openbaar vervoer en in het uitgaansleven en wordt in de regel gepleegd door een beperkte groep ‘buitenlandse’ jongeren. Het maakt de stad steeds onleefbaarder.

‘Homo! Jij moet dood, je mag niet leven’, is een tekst die een slachtoffer kreeg toegevoegd. Het resultaat is dat gays niet meer hand in hand lopen, een rondje om gaan als ze een groep Marokkaanse jongens zien, soms de metro mijden of zelfs besluiten om te verhuizen.

Het gaat om een kwalitatief onderzoek, dat wil zeggen dat uitgebreid gesproken is met slechts 15 slachtoffers van de lhbtiq+-gemeenschap. De afkorting staat voor lesbisch, homo, biseksueel, transgender, mensen met zowel vrouwelijke als mannelijke eigenschappen en queers. Toch is de conclusie dat discriminatie veel voorkomt.

Slachtoffers zijn gefrustreerd dat aangifte doen veel tijd kost en vaak nutteloos is. Meldingen van overlast bij woningcorporaties of Slachtofferhulp worden ook als zinloos beoordeeld. De cijfers zijn al jaren laag, waardoor de onderzoekers spreken over ‘het topje van de ijsberg’.

Oververtegenwoordiging Marokkaanse jongens
In het rapport wordt, net als in een eerder groot onderzoek voor de gemeente uit 2009, gewezen op oververtegenwoordiging van daders van Marokkaanse komaf. Een uitkomst die bij weinigen verbazing wekt, maar die voor het stadsbestuur ongewenst genoeg blijkt om het rapport een half jaar onder de pet te houden.

Volgens de betrokken wethouder is geen sprake van ‘wegmoffelen’ of ‘achterhouden’. Er blijkt dat ook sprake is van een actieonderzoek onder Joodse Amsterdammers. Vanwege de uitbraak van de oorlog in de Gazastrook heeft de onderzoeker gevraagd om uitstel van publicatie. Zowel de projectleider als de woordvoeder van de wethouder ontkennen dat er een verzoek is geweest om uitstel.

Halsema wilde het graag anders zien
De daderomschrijvingen in het rapport over geweld tegen homo’s staan in ieder geval haaks op een eerdere analyse van burgemeester Femke Halsema. De gedachte dat homohaat zich ‘onder een groep concentreert’ was volgens haar ‘een illusie’. Die reactie van de burgemeester mocht opvallend heten. Halsema is immers opgeleid als criminoloog en goed bekend met de problematiek van Marokkaanse jongeren.

Het onder de pet houden van slecht nieuws en angstige wegkijkerij, zodra negatief nieuws naar boven komt over het wangedrag van jonge Marokkaanse Nederlanders is al sinds de jaren tachtig een bekend en structureel gegeven. En de reacties op het rapport zijn opvallend, maar goede verklaringen ontbreken.

De auteurs zeggen er zelf over, dat het perspectief van de daders niet aan bod komt, omdat zij niet zijn geïnterviewd. Dit is opvallend. Wil men komen tot gerichte beleidsaanbevelingen dan mogen verklaringen en informatie over de dadergroep niet ontbreken. Laat ik daarom eerst een kort overzicht geven van wat er werkelijk aan de hand is.

Bendeterreur in centrum van Amsterdam
Sinds het begin van de jaren tachtig verricht ik wetenschappelijk onderzoek naar het probleemgedrag van Marokkaanse jongeren in Amsterdam en daarbuiten. In 1985 verscheen mijn eerste verslag, een jaar later een boek.

In het verslag schreef ik over de problemen en verloedering van een groep tweede-generatie Marokkanen. Het was een verslag van binnenuit. De gemeente Amsterdam had hiervoor opdracht gegeven. Het rapport met beleidsaanbevelingen, belandde in een bureaulade. ‘Ach,’ zo luidde de reactie, ‘er zijn wel meer probleemjongeren’.

1998: de bom barst
Enkele dagen voor Kerstmis 1988 barstte echter de bom. Het Parool opende zijn avondeditie met de kop ‘Bendeterreur in Centrum. Marokkaanse jongeren gewelddadig en professioneel.’ Aanleiding was een uitgelekt rapport van Kees Loef over bendeterreur in Amsterdam-Centrum.

In dit rapport van niet meer dan zeven A-viertjes werd gesproken over twee-tot driehonderd Marokkanen, gewapend met messen en pistolen, die zich zouden ophouden in het stegengebied van het centrum van Amsterdam. Een aanzienlijk aantal zou zich hebben georganiseerd in een vijftal bendes.

Zij oefenden een waar schrikbewind uit, aldus toenmalig hoofdredacteur Sytze van der Zee in het boek dat hij over zijn Parooltijd schreef. Ze deinsden voor niets terug en achtervolgden zelfs gasten van het Hotel Krasnapolsky tot op hun kamer. De inkomsten varieerden tussen 250 en 1.000 gulden per dag.

Er was sprake van sensationele berichtgeving. Ging het om een canard? Of was hier sprake van zedelijk paniekvoetbal? De hoofdinspecteur en plaatsvervangend politiechef E. Jagerman deed de sensationele berichtgeving in eerste instantie af als ‘een leuk leesverhaal’. Het zou geen centimeter wetenschappelijke diepgang hebben.

Dat was weer opvallend want de auteur van het rapport, de gemeentelijk onderzoeker Kees Loef, had voor zijn onderzoek nauw samengewerkt met het politiebureau Warmoesstraat. Loef kreeg als reactie van burgemeester Ed van Thijn een spreekverbod opgelegd.

Stigmatiserend rapport
De Marokkaanse gemeenschap, althans hun woordvoerders, reageerden boos en verontwaardigd. Men vond het een ‘stigmatiserend rapport’.


Van der Zee schrijft in zijn terugblik, dat er in eerste instantie niets gebeurde. Dat verbaasde hem niet. Enkele maanden daarvoor had burgemeester Van Thijn in een kennismakingsgesprek er bij de hoofdredacteur op aangedrongen terughoudendheid te betrachten bij de berichtgeving over migranten. Een krant als Het Parool zou juist een taak hebben om ‘bruggen te bouwen’ tussen de verschillende bevolkingsgroepen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Ik vermoed dat hij het niet hoeft te vertellen. En....Het staat nu op internet, en moslims gebruiken gelukkig geen internet.

Wij gaan het dus ook niet doorvertellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door xplosive »

 
Ariel schreef:
ma mar 14, 2022 2:48 pm
moslims gebruiken gelukkig geen internet
 
:scratch: :nietverstaan: :cry:
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
di mar 15, 2022 3:16 am
 
Ariel schreef:
ma mar 14, 2022 2:48 pm
moslims gebruiken gelukkig geen internet
 
:scratch: :nietverstaan: :cry:
 
Het was een grapje xplosive
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
di mar 15, 2022 12:08 pm
xplosive schreef:
di mar 15, 2022 3:16 am
 
Ariel schreef:
ma mar 14, 2022 2:48 pm
moslims gebruiken gelukkig geen internet
 
:scratch: :nietverstaan: :cry:
 
Het was een grapje xplosive
 
Uiteraard had ik allang gesnapt dat je het ironisch en cynisch bedoelde. Mijn emoticons waren gericht op de stupiditeit waar jij op doelde en niet op jouw uitspraak.
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Mahalingam »

Er negatief tegenover staan. Die is duidelijk. Gatverdamme, moet ik niets van hebben.
Er neutraal tegenover staan. Ook duidelijk. Ach ze doen maar.
Maar dan positief ertegenover staan? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Afbeelding

Tja, die 'overigen' . Wie zijn die mensen?

Afbeelding
https://www.geenstijl.nl/5165084/nederl ... reld/#more
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Mahalingam »

Pride in Islam

The following opinion piece was written by an alleged Muslim “reformer” in Sweden.

In my experience, Muslim reformers and “moderate” Muslims usually play a carefully crafted role in the Civilization Jihad. Their job is to (1) make it more difficult for the kuffar to resist Islamization by showcasing a “moderate” form of Islam, which of course has close to 0% support from their fellow believers; and (2) divert the attention of the kuffar away from Islam’s “sabotaging its miserable house by their hands and the hands of the believers so that it is eliminated and God’s religion is made victorious over all other religions.”

If Akbar Abdul Rasul were really what he claims to be — a reformer who wants to reinterpret Islamic scripture and convince Muslims to welcome homosexuals publicly — he would be subject to mass condemnation as a blasphemer. He would have received a death fatwa. His house would be bombed. He would be unable to walk the streets for fear of assassination.

The fact that he is still alive and proselytizing for his “reforms” shows that the Ummah understands his true mission and accepts its utility.

Many thanks to Gary Fouse for translating this op-ed from Expressen:

As an LGBTQ Muslim, I have reinterpreted the Scriptures

July 28, 2022

After Jonas Gardell raised the issue in a debate article, Islam’s relationship with LGBTQ people has been discussed.

Akbar Abdul Rasul wants to forsake the intolerance found in religious writings.

Reply

I agree with Jonas Gardell ( Gay Swedish author, comedian, playwright.) that religious communities must reconsider how they treat LGBTQ people (7-16-22). If religion is about God, love, and rights to a dignified life, religion must also fill that function in society.

Since it can be considered that the LGBTQ movement and orthodox Islam community are completely different entities, since 2016 I have written in Swedish newspapers about the need to reform Islam and have conversations about progressive interpretations of the Holy Scriptures.

The terror attack on a gay club in Orlando in 2016 — just like that in Oslo in June — was an attack against LGBTQ people, and its purpose was to spread fear among them all over the world. For me as a homosexual Muslim, who fled to the West because of my sexual orientation, the attack caused me to reinterpret Islam’s holy texts. I concluded that we must talk about reform and forsake the intolerance that can be found in the holy Scriptures, which do not fit in our time, and use common sense as we read them from now on.

Homophobia is the norm in most Muslim circles based on my experience

After the attack in Orlando, the outside world began to speculate more and more about what Islam thinks about homosexuality. It is somewhat hard to know since Islam is made up of 1.7 billion people around the world who all practice their religion in different ways. One cannot generalize and say that all Muslims are homophobic since we are not a homogenous group. In most Muslim countries, homosexuality is illegal; in some, one risks death; and in some it is not illegal.

But I know that homosexuality is forbidden in the most accepted interpretations of Islam and that militant groups of Muslims throw homosexuals off of rooftops. Homophobia is the norm in most Muslim circles according to my experience.

The basis for this homophobia is partly due to the stories about Sodom and Gomorrah, which are described in both the Koran and the Bible. The difference is that within Christendom today, it is interpreted in a different way than when it was written. It has a new meaning. Islam doesn’t have that.

Another background for homophobia within Islam is the Hadith, the stories coming from the life of Mohammed. Many of the stories call for violence against homosexuals or argue that they insult Islam and should be excluded from the religion.

The difference between the Koran and the Hadith is that the Koran, like the Bible, is a timeless writing that can be interpreted according to the time one reads it. It wants to be interpreted. But the Hadith reflect only a time and place, that is the 600s (AD) in the Arabian desert. It doesn’t fit into our time. In addition, most Hadith were written almost two centuries after the death of the Prophet Mohammed . For these reasons, there is cause to question them and abandoned them when necessary.

As an LGBTQ Muslim, I also see the religious writings as inspired by God but authored by Man. To recognize this is to take back legitimacy from the most conservative voices within Islam that interpret these writings in a radical and oppressive way.

Because even if the most conservative interpretations of religion can call for the oppression of homosexual groups. so can they also contribute to support and constructive ways away from discrimination. Therefore, it is important to consider religions as dynamic and as worlds of ideas and practices that are constantly being changed.

“Society has a responsibility to protect minorities who are vulnerable for marginalization”

The researcher Scott Kugle often made an important point on this, for example, in the book, Homosexuality in Islam. He writes that the Ottoman Empire, which ruled over many Muslim lands, had an open-minded relationship to LGBTQ (homosexual) rights, which was later destroyed by the patriarchal reforms within Islam in more modern times.

Others who have attempted to free LGBTQ researchers from the oppression they are subjected to is the researcher Irshad Manji, who wrote the book The Trouble with Islam Today, or imams such as the South African Muhsin Hendricks, and the Canadian El-Farouk Khaki, who both opened LGBTQ-friendly mosques in their home countries.

Society has a responsibility to protect minorities who are vulnerable for marginalization, to recognize differences, and to give people the possibility to identify themselves exactly as they wish. This must also happen within Islam.

It becomes sensitive when it comes to questioning religious norms and values. Therefore, it is important to support voices whose purpose is to change them.

It has gone quite fast, less than fifty years, to change the view of homosexuality in the legislation of Christian countries. And even if many churches in these countries have maintained their negative posture toward LGBTQ people, they are at least mostly accepted. That shows that this change can happen within Islam, too, if the discussion can only take place.

* * * * * * * * * * * * * * *

Akbar Abdul Rasul is a political scientist, reformist, and believing Muslim.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Ariel »

In Amsterdam hebben ze een “cultureel probleem” door de culturele verrijking.
Homofobe jongeren beschieten gaybar in Amsterdam, Halsema spreekt van ‘cultureel probleem’

Burgemeester Halsema erkent dat er te veel anti-lhbti+-incidenten in Amsterdam zijn. Dat zegt ze in antwoord op mondelinge vragen van de lokale VVD, nadat een bezoeker van gaybar Prik in het centrum gewond was geraakt na een beschieting met een gelblaster.

Een groep jongemannen beschoot het terras van Prik vorige week maandag vanuit een auto met een gelblaster – een speelgoedpistool dat gelballetjes schiet. Een bezoeker raakte daarbij gewond aan zijn oog, bevestigt de mede-eigenaar van de bar, Gerson van Eck.

De gast zat rond 22.15 uur op het terras toen er een auto stopte. ,,Ze schreeuwden vanuit de auto ‘kankerhomo’s’ en begonnen vervolgens te schieten op ons terras”, zegt Van Eck. Een van de gasten die op het terras zaten, werd in zijn oog geraakt en moest naar het ziekenhuis.

De gast, die uit Israël komt, wordt in zijn thuisland verder behandeld, aldus de bareigenaar. ,,Het is niet zeker of het helemaal goedkomt met zijn zicht. Het is een wonder dat hij nog wat ziet, heeft hij aan ons laten weten.” Van Eck heeft een mail van de gast doorgestuurd naar de politie en gevraagd om contact op te nemen.

De politie laat weten dat het slachtoffer geen aangifte doet. ,,Wel is er melding gemaakt bij Roze in Blauw, maar alles valt en staat met het doen van een aangifte. Daaropvolgend doen wij namelijk onderzoek. Uiteraard nemen we dit serieus en hebben wij er ook alles aan gedaan om camerabeelden te achterhalen.”

Een dader is momenteel niet in beeld.

Jongeren en taxichauffeurs
Volgens de bareigenaar ‘zijn het meestal jongeren met een buitenlands accent en taxichauffeurs’ die de gasten van zijn bar ‘verbaal intimideren’. Hij twijfelt er niet aan dat het komt doordat bar Prik een gaybar is. ,,Het is triest voor onze gasten die zich in hun thuisland vaak onveilig voelen en zich hier wel veilig wanen. Maar dat is dus niet zo en dus is de impact dan vaak ook heel groot.”

Burgemeester Halsema noemde de vele incidenten woensdag in de gemeenteraad een ‘cultureel probleem’. Bij navraag voegde ze daaraan toe dat ze daarmee doelde op groepen van corpsjongens tot conservatieve jongeren. ,,Iedereen draagt verantwoordelijkheid om de norm uit te dragen dat we een vrije en diverse stad zijn.”

Halsema zegt dat het onderzoek nog loopt, maar ‘dat er geen enkele reden te veronderstellen is dat de lezing anders is dan nu bekend’. Ook zegt ze te onderzoeken of iets tegen de gelblasters gedaan kan worden. ,,Dat die als speelgoed verkocht kunnen worden, vind ik ongelofelijk.”

Van Eck noemt het bij zijn bar een ‘onophoudelijk probleem’ van scheldkanonnades aan zijn bezoekers dat aan het licht kwam sinds er op het ‘coronaterras’ aan tafel bediend wordt. ,,Toen we zelf de hele dag op het terras liepen, viel het ons op dat er vaak wat naar onze gasten geroepen werd. Daar waren we redelijk geschokt over. Maar veel van onze vaste gasten zeiden dat het went.”

Barrière
Na overleg met de gemeente heeft de bar daarom plantenbakken neergezet, zodat er nog ‘iets van een barrière’ tussen de straat en het terras zit. Nadeel daarvan is dat kentekens van auto’s niet te zien zijn op de camerabeelden, als er iets vanuit een auto geroepen wordt ‘of de enkele keer dat er een ei of blikje gegooid wordt’, zegt Van Eck.

,,Afhankelijk van de uitkomsten van het politieonderzoek zullen wij kijken of er extra cameratoezicht op de Spuistraat nodig is,” zegt Halsema. ,,Er is zelf al een camera aan de buitenkant van het pand geplaatst waarbij wij zullen nagaan of het kan om deze wat verder op de openbare straat te richten.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door King George »

Ik lees weer nergens dat het om Marokkanen gaat.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Ariel »

King George schreef:
do sep 15, 2022 1:50 pm
Ik lees weer nergens dat het om Marokkanen gaat.
Volgens de bareigenaar ‘zijn het meestal getinte jongeren met een Marokkaans accent en taxichauffeurs’ die de gasten van zijn bar ‘verbaal intimideren’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Ariel »

Worstelen met conservatieve moslims: ’Goed dat dit nu aan het licht komt’

Ophef over regenboogband toont volgens deskundigen grenzen van tolerantie

Door WIERD DUK

Conservatieve moslims die homoseksualiteit afwijzen zorgen voor verwarring. Hoe om te gaan met intolerant gedachtegoed? „Handhaaf gewoon de wet, daar kunnen de meeste Nederlanders prima mee leven.”

„De lijnen gaan steeds scherper getrokken worden”, zegt Machteld Allan (56), arabiste en kenner van de islam. Allan doelt op de ophef rond profvoetballer Orkun Kökcü, de Feyenoord-aanvoerder die op religieuze gronden weigerde om de regenboogband te dragen én op het negatieve antwoord van Amsterdamse moskeeën op de vraag van burgemeester Halsema om een verklaring tegen antihomogeweld te ondertekenen.

’Discriminerend en beledigend’, oordeelden moslimwoordvoerders over die laatste vraag. „Er wordt geïmpliceerd dat er een religieus aspect is aan het geweld”, zei Mustafa Hamurcu, woordvoerder van de Turkse islamistische stichting Milli Görüş.

Nederigheid
Ook Machteld Allan vindt de oproep van Halsema onverstandig, om meerdere redenen. „Het is net als in het Ottomaanse Rijk, met nu Halsema als de sultan: daar moesten ook geloofsgemeenschappen hun nederigheid betonen aan het centrale gezag en hun eigen mensen onder controle houden.

„Dit type denken in gemeenschappen, op basis van religie, is nou precies hoe het níét moet. Voor de Nederlandse wet zijn we niet als onderdeel van een groep verantwoordelijk, maar als individu. Het is sowieso maar de vraag of die ettertjes, die homoseksuelen lastigvallen, überhaupt een band hebben met een moskee. En denkt Halsema nu echt dat een Turkse imam in Nederland, die wordt aangestuurd door Diyanet, het Presidium voor Godsdienstzaken dat onder de Turkse president Erdogan valt, uitspraken gaat doen over homoseksualiteit en lhbti’ers die in strijd zijn met de islamitische geloofsleer? Natuurlijk niet.”

Die leer is heel duidelijk, zegt Allan, die zich verdiepte in de grondteksten van de islam. „Homoseksuele handelingen zijn in de Koran specifiek omschreven als een delict, dat met de dood dient te worden bestraft. Dat Orkun Kökcü weigert om die regenboogband te dragen, is daarom vanzelfsprekend. Het is ook geen moreel oordeel dat hij velt, hij houdt zich gewoon aan wat Allah heeft bevolen, aan Gods wet. De enige manier om je hieraan te onttrekken is door uit het geloof te stappen. Logisch dat hij dat niet wil.”

Er zijn heel veel moslims die het met de orthodoxie niet zo nauw nemen, benadrukt Allan. „Die leven gewoon hun leven als een soort cultuurmoslims en zullen ongetwijfeld, net als Kökcü, homoseksualiteit afkeuren maar dit niet van de daken schreeuwen. Interessant is wel dat je in het debat nu belijdende, gehoofddoekte en zich progressief noemende politici en opiniemakers naar voren ziet komen, die van twee walletjes eten: ze benadrukken dat zij zelf kiezen voor de sluier én ze betonen zich solidair met de lhbti-beweging. Ze shinen in onze democratische rechtsstaat als individu met de hoofddoek, maar ze dragen niet de lasten ervan zoals de vrouwen in Iran. Binnen de islam zijn deze mensen marginaal en in mijn ogen zijn ze ongeloofwaardig.”

Pro-diversiteit
In een soortgelijke, merkwaardige spagaat als deze moslima’s verkeren ook veel van hun linkse bondgenoten, zegt historicus en EW-columnist dr. Geerten Waling (36), die zich onder meer bezighoudt met kwesties van openbaar bestuur. „Links-woke activisten die in het algemeen erg pro-diversiteit en pro-inclusiviteit zijn en zich hard maken voor minderheidsgroepen, waaronder zowel lhbti’ers als moslims, stuiten tot hun verbijstering en ergernis op de grenzen van hun tolerantie nu blijkt dat er conservatieve moslims zijn die anderen – lhbti’ers – juist willen úítsluiten. Natuurlijk is dat een heel laat inzicht, want de rest van Nederland wist allang dat de islam en homoseksualiteit elkaar slecht verdragen. Maar het is tóch goed dat dit nu, dankzij Kökcü en de brief van Halsema, in het volle licht komt.”

Maar is het afkeuren van homoseksualiteit ook moreel verwerpelijk, zoals veel commentatoren willen doen geloven? Waling: „De vraag hier is eigenlijk: mag je in dit land een goede voetballer zijn én homofoob? Ieder liberaal mens zegt dan: dit zijn achterlijke, middeleeuwse opvattingen maar elk mens heeft het recht die te hebben. Het is onwenselijk, maar niet ontoelaatbaar voor een voetballer. Het is ook niet omdat het open huwelijk officieel mogelijk is gemaakt dat conservatieve moslims, christenen en anderen die ontwikkeling moeten toejuichen, hè.”

„Er zijn ook nog steeds veel mensen tegen de nieuwe transgenderwet, die het mogelijk maakt om op basis van je gevoel van geslacht te veranderen. Ik vind wel dat Kökcü als aanvoerder een andere, representatieve rol heeft omdat hij in die positie ook de club vertegenwoordigt en in zekere zin de KNVB. Een SGP-burgemeester kan ook niet een antihomo-agenda volgen.”

Conservatief
Machteld Allan lijkt het een goed idee als conservatieve moslims een eigen variant op de Nashvilleverklaring zouden opstellen. In die oorspronkelijke verklaring formuleerden orthodoxe protestanten hun – afwijzende – opvattingen over homo- en transseksualiteit en de genderideologie. Allan: „Een statement uit de eigen, islamitische kring, niet onder druk van de overheid, waarin conservatieve moslims verduidelijken dat homoseksuele handelingen in strijd zijn met de leer van God, zou verhelderend zijn. Dan kan er tenminste in alle openheid een debat worden gevoerd, zonder dat dit veroordelend of toedekkend is. En dan kunnen zij zeggen: zolang wij niet in de meerderheid zijn, zullen wij het samenleven met deze groepen accepteren, maar als de sharia ooit mocht worden ingevoerd, zullen wij lhbti’ers op basis daarvan veroordelen. Maar moslims raken helaas snel in paniek als aan hun dergelijke fundamentele vragen worden gesteld.”

Wat heeft alle ophef opgeleverd? Waling: „Duidelijk is nu in elk geval uit welke hoek de homohaat vooral komt en tevens is schrijnend de hypocrisie zichtbaar geworden van progressieven die veel te lang hebben weggekeken van de bedenkelijke opvattingen over homoseksualiteit in conservatief-islamitische kring. Dat is winst. En we moeten blijven strijden tegen homohaat in het voetbal, op het veld en onder de fans op de tribunes, van wie de moslimvoetballers opmerkelijk veel bijval krijgen. Dat zo’n armbandje met de tekst OneLove zo veel agressie oproept, is toch niet normaal?”

„Straks dragen die voetballers op het WK in Qatar ook zo’n band, maar ze voetballen er wél. Dat is toch zinloos? Die band functioneert dan als een aflaat. Misschien moeten de gender- en lhbti-drammers inzien dat de maakbaarheid van de multireligieuze en multiculturele samenleving beperkt is en dat zij, net als moslims en activistische christenen, een eigen religieus aandoende ideologie aanhangen. Zij proberen conservatieven als Kökcü in een mal te stoppen waar die mensen helemaal niet in willen. Misschien móéten we dat ook helemaal niet willen. Wat discriminatie en lhbti-rechten betreft: handhaaf gewoon de wet. Ik denk dat de meeste Nederlanders daar prima mee kunnen leven.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Ariel »

Man (68) mishandeld en gediscrimineerd in Amsterdam Nieuw-West

Een man van 68 jaar is vorige week zondag zwaar mishandeld op de Meer en Vaart in Amsterdam Nieuw-West. Hierbij zijn discriminerende opmerkingen gemaakt, meldt de politie donderdag. Via een Facebook-bericht van belangenorganisatie Pink Nieuw-West laat het slachtoffer weten dat het om anti-lhbti-geweld gaat.

De man was samen met zijn partner op weg naar huis, toen zij naar eigen zeggen bijna omver werden gereden door een zwarte Mercedes ter hoogte van een coffeeshop. „Wij spraken de bestuurder aan op zijn gedrag. Helaas accepteerde hij dit niet en begon hij ons direct uit te schelden voor vuile homo”, zo valt te lezen in het bericht. De bestuurder wordt omschreven als van Marokkaanse afkomst en rond de 30. De meeste omstanders deden niets en boden geen hulp, aldus de slachtoffers.

Volgens de politie stapte de bestuurder vervolgens uit en volgde hij de mannen terwijl hij dreigende bewegingen maakte en ze uitschold. Uiteindelijk werd er geduwd en geslagen. De 68-jarige man raakte dusdanig gewond dat hij naar het ziekenhuis moest. Van de bestuurder ontbreekt ieder spoor. De politie vraagt mensen die de mishandeling hebben gezien, zich te melden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door King George »

Ze kunnen nog zoveel meuk opsieren in regenboogkleuren; Er zal niks veranderen aan de haat en agressie als het beestje niet bij de naam genoemd mag worden waar die haat en agressie vandaan komt. "Het zijn die kut-Marokkanen", zei Rob Oudkerk eens.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Ariel »

Man in Den Haag door groep mishandeld ’vanwege seksuele geaardheid’

Een 27-jarige man uit Den Haag is vrijdagavond mishandeld op Den Haag Centraal Station door een groep mannen. Het slachtoffer, dat gewond is geraakt bij de aanval, werd mogelijk aangevallen vanwege zijn geaardheid. Dat meldt de politie.

„Het slachtoffer zat vrijdagavond rond 22.00 uur in de trein van Rotterdam Centraal naar Den Haag Centraal toen hij door twee onbekende mannen werd lastiggevallen, mogelijk om zijn geaardheid,” schrijft de politie. „Een half uur later verliet de 27-jarige Hagenaar op Den Haag CS de trein en liep hij naar de Rijnstraat. De twee verdachten liepen achter hem en werden bij de Rijnstraat vergezeld door nog twee mannen. Zij deelden daarna rake klappen en trappen uit aan het slachtoffer.” De verdachten zijn vervolgens richting het busplatform gevlucht, en zijn sindsdien niet meer gevonden. Het slachtoffer moest voor zijn verwondingen in de ambulance behandeld worden en is later op de avond naar de huisartsenpost gegaan. Hij heeft aangifte gedaan van mishandeling.

De politie heeft een signalement van de verdachten afgegeven. De twee verdachten in de trein: „Allebei een lichtgetint uiterlijk. Zij droegen allebei een zwarte jas, een joggingbroek en sneakers.” De twee verdachten die op Den Haag CS de andere twee verdachten vergezelden: „Allebei een lichtgetint uiterlijk, normaal postuur en rond de 1.80 meter lang. Beide mannen droegen een capuchon over hun hoofd: een witte en een zwart/donkergrijze.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Mahalingam »

Raar. Er is sprake in bovenstaand van vier maar hieronder is sprake van 5 en dan weet ik het wel Als dan ook nog het Berbersche woord: ""zemmer" valt dan valt bij mij het kwartje.
Homo in ziekenhuis geslagen door groepje van vijf "jongeren" in Den Haag

STOP MET STIGMATISEREN

In Den Haag is een man in de trein vanwege zijn geaardheid door een groepje van vijf jongeren uitgescholden voor "zemmer" en "**homo" en daarna "geslagen, geschopt en de man heeft glas in zijn gezicht gekregen." Oh jee. "Personeel van de ambulancedienst heeft het slachtoffer onderzocht en vervolgens met gezichtsletsel naar het ziekenhuis vervoerd."
https://www.geenstijl.nl/5168313/homo-i ... -den-haag/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Ariel »

Het COC durft de mohammedaanse olifant in het stadion niet te benoemen. Wat een helden. Heel voorzichtig zeggen ze..." Vaak komt het uit uiterst conservatieve en orthodoxe hoek, zonder dat ik daarbij namen wil noemen"

En als mensen roepen "Alle boeren zijn homo, dan is dat volgens mij geen antihomo spreekkoor. Zolang de boeren zich niet boos maken als mensen dit roepen. :nietverstaan:

En de drag queens hoeven wat mij betreft geen leesbeurten bij kinderen te houden. Als je er als drag queen bij wil lopen dan doe je dat maar bij volwassen vrienden. en niet op een school.
Een week vol homohaat: COC pleit voor stilleggen voetbalwedstrijden

Een serie van aan homohaat gerelateerde incidenten afgelopen week maakt COC Nederland woedend en bedroefd. Ook is het de belangenorganisatie niet ontgaan dat er regelmatig een link is met de voetbalwereld. ,,Antihomo-spreekkoren worden getolereerd, alsof het heel normaal is. Maar ook dan zou je wedstrijden stil moeten leggen.”

Het was een week vol aan homohaat te relateren incidenten. Een mishandeling bij een gaycafé in Groningen, een belaging van Lhbti-jongeren en een mishandeling van een vrijwilliger bij het COC-kantoor in Eindhoven. Eerder deze week was tijdens de bekerwedstrijd tussen Spakenburg en PSV voortdurend het spreekkoor ‘Xavi Simons is homo’ te horen, tot afschuw van veel televisiekijkers. Deze incidenten maken COC Nederland, de belangenorganisatie voor lhbti’ers, woedend en bedroefd.

,,De incidenten die je opnoemt zijn afschuwelijk, schandalig”, zegt Philip Tijsma, woordvoerder van het COC. ,,In Eindhoven worden nota bene kinderen onder de negentien jaar belaagd en is er zelfs iemand aangevallen. In Groningen worden na een dragshow meerdere medewerkers mishandeld. Hoe haal je het in je hoofd?”

‘Hate speech leidt tot hate crime’
Homohaat en -geweld is allesbehalve een nieuw fenomeen, elk jaar worden er bij de politie honderden incidenten gemeld. Toch is er de laatste tijd meer aan de hand, stelt Tijsma. ,,Onze Europese koepel schreef afgelopen jaar een rapport. De conclusie: hate speech leidt tot hate crime. En dat is precies wat je nu ziet gebeuren. Er vallen de laatste maanden veel harde woorden richting de lhbti-beweging. Als drag queens in Rotterdam een voorleesmiddag willen houden, worden mensen boos en ontstaat er ophef. En zo zijn er veel meer voorbeelden.”

Volgens het COC wordt het aantal mensen dat negatief denkt over homoseksualiteit en de lhbti-beweging niet per se groter. ,,Dat is op zich geruststellend. Maar de kleine groep die wel negatief ten opzichte van ons staat, wordt luider. Vaak komt het uit uiterst conservatieve en orthodoxe hoek, zonder dat ik daarbij namen wil noemen. De ophef die zij bewust creëren, heeft een duidelijk effect. Woorden hebben gevolgen.”

Twee van de incidenten van deze week hebben een relatie met voetbal, al is bij het incident bij het COC-kantoor in Eindhoven nog niet helemaal duidelijk wie de mensen waren die daar een vlag van de muur sloopten, met de vlaggenstok in het rond sloegen en de vlag in brand probeerden te steken. Volgens COC Eindhoven ging het om voetbalsupporters die op weg waren naar de wedstrijd PSV-Excelsior. Tijsma: ,,Wie het precies waren, moet worden uitgezocht, maar het waren in ieder geval hooligans.”

OneLove-campagne
De voetbalwereld onderneemt initiatieven om op te komen voor een gelijke behandeling van iedereen, erkent het COC. De OneLove-campagne bijvoorbeeld, al mislukte die deels omdat een aantal aanvoerders weigerde om met een regenboogband om te spelen. ,,En sowieso zou de voetbalwereld veel meer moeten doen”, vindt Tijsma. ,,Het begint bij de antihomo-spreekkoren, die voor iedereen heel duidelijk hoorbaar zijn, en die getolereerd worden alsof het normaal is. Maar dat is helemaal niet normaal.”

Beter zou het zijn om een duidelijke lijn te trekken, stelt het COC. ,,Maak als voetbalclubs en -bond glashelder: lhbti-haat accepteren we niet. En leg wedstrijden niet alleen stil bij racistische spreekkoren of oerwoudgeluiden, maar ook bij homospreekkoren. PSV is daar overigens zelf voorstander van, dat vinden wij heel positief”, weet Tijsma.

PSV weigerde eerder dit jaar in eerste instantie een boete voor antisemitische spreekkoren te betalen, omdat voetbalbond KNVB volgens de Eindhovense club met twee maten meet. Toen PSV-spelers Simons eerder dit seizoen in een wedstrijd tegen FC Utrecht met ‘antihomo-spreekkoren’ werd geconfronteerd, gebeurde er namelijk niks. Ook op bezoek bij Ajax in de Amsterdam ArenA krijgt PSV vaak de leus ‘alle boeren zijn homo’ te horen.

Het COC pleit dus voor een onomstreden norm: spreekkoren die op welke manier discriminerend zijn, moeten leiden tot het stilleggen van een wedstrijd. ,,Als je daar serieus werk van maakt, kun je misschien iets bereiken.”

De belangenorganisatie vindt op dit punt de John Blankenstein Foundation, die opkomt voor een veilig sportklimaat voor iedereen, aan zijn zijde. Deze naar een voormalig voetbalscheidsrechter vernoemde stichting stelde afgelopen week dat er tijdens Spakenburg-PSV ingegrepen had moeten worden toen de antihomo-spreekkoren bleven klinken. De KNVB noemde het een verantwoordelijkheid van de thuisspelende club om in te grijpen bij ongeregeldheden.

COC-woordvoerder Tijsma noemt het ‘ontzettend belangrijk’ dat op scholen ruim aandacht wordt besteed aan acceptatie van onderlinge verschillen. ,,Jong geleerd is oud gedaan. Iedereen moet van jongs af aan leren dat je met respect moet omgaat met mensen die anders zijn dan jij.”

Ook is het COC warm voorstander van strengere straffen voor misdrijven met een discriminerend motief. GroenLinks en de ChristenUnie hebben daarvoor een initiatiefwetsvoorstel opgesteld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door Ariel »

Zorgen om homohaat in Amsterdam: ’Progressievelingen kijken weg’

In de hoofdstad regent het incidenten tegen de lhbti-gemeenschap. Met Pride in aantocht zegt oprichter Siep de Haan dat Amsterdam al lang niet meer de gay capital van de wereld is. „Ik ga zelf niet meer hand in hand over straat.”

Vernieling van regenboogvlaggen, de ernstige mishandeling van dragqueen Envy Peru, een bedreiging in de trein en het terras van een queercafé dat is bekogeld met eieren. Een greep uit heel recente incidenten in Amsterdam, waar komend weekend Queer & Pride Amsterdam losbarst. Het roept de vraag op of de stad nog wel de gay capital van weleer is.

Eerste homohuwelijk
„Nee, dat zijn we niet. Al een hele tijd niet meer”, zegt Siep de Haan (65) stellig. Hij is een van de oprichters van het evenement, dat in 1996 begon. „Heel vroeger liep Amsterdam voorop met tolerantie. We hadden het eerste homohuwelijk. Het was eigenlijk een exportartikel. Je kunt het hebben over tulpen en kaas, maar dit is veel mooier. Die voorsprong zijn we wel kwijtgeraakt. Misschien is ’gay dorp’ eerder de juiste term.”

De Haan heeft daar ook een positieve uitleg voor: de rest van de wereld liep de achterstand in. Tegelijkertijd is er in Europa ook weer achteruitgang. Franse massademonstraties tegen het homohuwelijk, homovrije zones in Polen en extreemrechtse bedreigingen in Rotterdam.

„Nederland is ook steeds preutser. Bijna geen enkele homo loopt nog hand in hand door Amsterdam. Ik zelf ook niet meer, omdat je na elke tien meter staat te denken: pfiew, gelukkig is dat weer goed afgelopen. Dat loopt niet lekker, het is niet echt romantisch.”

"Ieder jaar is de politiek verontwaardigd. Vervolgens horen we er niets meer over"
De founding father voelt zich tegenwoordig buiten de Randstad veiliger. „De bevolking is daar veel aardiger en toleranter.” Incidenten zoals de laatste weken, zijn steeds normaler. „Ieder jaar is de politiek verontwaardigd en hebben ze hun quotejes in het Journaal of de krant. Vervolgens horen we er niets meer over. Ik weet: na deze ronde, komt weer een volgende.”

'Bij de Amsterdamse politiek lijkt schroom te zitten om de toenemende intolerantie te benoemen. Een onderzoek naar homohaat bleef twee jaar geleden lang in een la van de wethouder liggen. Daaruit bleek dat jongeren met een Marokkaanse migratieachtergrond vaak de daders zijn. Progressieve partijen zitten ermee in hun maag. De Amsterdamse PvdA wees afgelopen week liever naar rechtse politici die grapjes maken over genderneutrale toiletten als boosdoeners.

’Stereotype denken’
„Dat wegkijken is bij veel progressievelingen helaas toch aan de orde”, zegt De Haan. „Wanneer je problemen niet benoemt, kunt je ze ook niet oplossen.” Het leidt tot toenemende frustratie bij de lhbti-gemeenschap.

„Er is ongeduld. Dat je geen aangifte doet, omdat er toch niks mee gebeurt. Wat ik de progressievelingen verwijt is dat ze altijd zo stereotype denken over agressors en slachtoffers. We discrimineren allemaal af en toe. We kunnen niet zeggen dat mensen van kleur nooit anderen discrimineren. Dat is gewoon niet waar.”

„Het ontstaat omdat je niet bekend bent met elkaars leefwereld”, weet De Haan. „Ik geef nu bijna 40 jaar wiskunde en had nooit last van discriminatie. Het was vaak een pre om gay te zijn. Ouders vonden het bijzonder, met een klas gingen we naar de show van dragqueen Nickie Nicole.”

’Islamitisch geloof kan zeer behoudend zijn’
„Maar de laatste vijf jaar is het een heel stuk lastiger. De school heeft meer kleur gekregen, laten we maar zeggen. We kenden het conservatief-christelijke geloof, maar het islamitisch geloof kan ook zeer behoudend zijn. Dat heeft wel zijn weerslag op hoe leerlingen naar je kijken. Ik voel de argwaan. Het is eigenlijk een handicap.”

De Haan merkt dat docenten en leerlingen terugdeinzen om zich te ’uiten’. „Een nieuw fenomeen is dat als zo’n Paarse Vrijdag (een jaarlijkse dag om de lhbti-gemeenschap te steunen, red.) gevierd wordt, ouders hun kinderen thuishouden. Dat is zo vernederend voor mij. En voor jonge mensen die zelf hun identiteit ontwikkelen is het heel onveilig. We zijn er nog lang niet.”

Queer Amsterdam
Naar Pride kijkt De Haan nog steeds uit. „De stad is dan altijd veel liever en aardiger voor elkaar. Het is heel vrolijk. Ik blijf supertrots op zo’n moment.” Het evenement is dit jaar twee keer zo lang, omdat er een nieuwe organisatie mag meedoen. Het activistische Queer Amsterdam, dat bijvoorbeeld ook opkomt voor de Palestijnse zaak, vluchtelingen en tegen het kapitalisme.

Ze vinden zichzelf de ’gemarginaliseerden’ en zien bij de oude Pride vooral geprivilegieerde mannen. „Ten onrechte”, vindt De Haan.

„De gemeente moet leren inzien dat meer dan 70 procent van alle lhbti-personen jaarlijks te maken heeft met discriminatie, verbaal of fysiek. Niet alleen de vermeende gemarginaliseerden”, zegt De Haan. „De problemen en discriminatie is nog steeds heel breed. Onder alle lhbti-groepen. Je kunt niet een paar letters eruit filteren.”

’Geen gelopen race’
Verantwoordelijk wethouder Touria Meliani (Inclusie en anti-discriminatiebeleid) maakt zich zorgen. „Deze incidenten tegen mensen uit de lhbtiq+-gemeenschap zijn heel verontrustend en raken mij diep”, zegt ze. „Het laat zien dat tolerantie en veiligheid voor de lhbtiq+ gemeenschap nooit een gelopen race is. Ondertussen werk ik als wethouder hard aan plannen om de gemeenschappen te versterken, bijvoorbeeld als het gaat om gelijke behandeling en gelijke rechten voor transgenders.”

Meliani wijst op een nieuw actieplan van burgemeester Femke Halsema ondersteunt zelf bijvoorbeeld emancipatiebewegingen. „Amsterdam zal zich altijd inzetten om een tolerante stad te zijn waar geen plek is voor haat en agressie en waar mensen uit alle gemeenschappen zich veilig en geaccepteerd voelen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Alle Marokkanen - wel of geen moslim - verafschuwen homo's

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
za jul 15, 2023 4:03 pm
’Islamitisch geloof kan zeer behoudend zijn’
Meneer De Haan van 65 is een heel vervelend stiekem achterbaks homo ventje. Gelet op zijn praatjes hoe hij in het artikel naar voren komt had ik een andere kopregel verwacht boven de alinea over de oorzaak van al het geweld dat hij dondersgoed wel kent. Maar ja, hij is een linkse klootzak en dan praat hij over het islamitische geloof dat zeer behoudend kan zijn alsof ze daar in de Amsterdamse politiek nog in de tijd leven van 50 jaren geleden toen geluk heel gewoon was.



Marokkanen - zelfs de atheïst - verafschuwen en veroordelen de persoon die homo is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Hebben moslims een hekel aan Homo's ??

Bericht door King George »

De Islam behoudend en maar 50 jaar achterop? Maak daar maar eeuwen van, zoniet 1400 jaar zolang als dat er Islam is
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Moslims hebben geen hekel aan zichzelf als homo. Wel aan niet-moslims

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

𝗩𝗘𝗘𝗟 𝗠𝗢𝗦𝗟𝗜𝗠𝗦 𝗛𝗢𝗨𝗗𝗘𝗡 𝗘𝗥 𝗛𝗢𝗠𝗢𝗦𝗘𝗞𝗦𝗨𝗘𝗟𝗘 𝗖𝗢𝗡𝗧𝗔𝗖𝗧𝗘𝗡 𝗢𝗣 𝗡𝗔.

Dat heeft te maken met hun achterbakse achterlijke stiekeme baggerreligie die seks voor het huwelijk verbiedt. Zo creëerde Islam een situatie die wij zien in de gevangenissen in Amerika bij langdurig gedetineerden: mannen zoeken elkaar op voor seks.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie