Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Skyhigh TV is een bedrijf dat programma's maakt voor de StaatsTV.
En hun motto schijnt te zijn "Je kan geen omelet bakken zonder eieren te breken.".
Eerst was er stennis over het gebruik van een verborgen camera op een school om uitgelokt pestgedrag te observeren.
En later stuurden ze een onhebbelijke gehoofddoekte met verborgen camera de straat op om bij winkeliers islamofobie op te roepen. Hierover kom ik dit vinden:
EO en Skyhigh TV gaan schofterig om met mevrouw

De EO en het productiebedrijf Skyhigh TV van EO-sterren Bert van Leeuwen (foto) en Marc Dik gaan buitengewoon schofterig om met een vrouw die zij op televisie willens en wetens in een kwaad daglicht hebben gesteld. Dat bleek dinsdagavond uit de uitzending van RTL Boulevard. De makers van het EO-programma Hufterproef hebben een item zo gemonteerd dat het net leek alsof mevrouw Sylvia Voogel (51) zich zeer racistisch uitliet, waardoor ze nu door een diep dal gaat.

In Hufterproef, het programma van Johan Eikelboom, werd enkele weken geleden uitgetest hoe mensen reageren als een moslima zeer respectloos wordt behandeld in een kledingzaak.

Voogel schoot de moslima, die ook in het complot zat, te hulp, maar Skyhigh TV vond het leukere tv als het net leek alsof ze het opnam voor de zeer racistische winkelier.

Direct na de uitzending van Hufterproef heeft Voogel geklaagd bij de EO en Skyhigh TV, maar die zijn ongelooflijk harteloos met de dame omgegaan. Ze wilden de beelden alléén van internet afhalen, als ze geen verdere actie zou ondernemen.
Daar ze wél actie wil ondernemen, liet de EO de beelden gewoon online staan. Sterker nog: de omroep koos er ook nog eens voor om de aflevering te herhalen op tv.

“Kan je het voorstellen dat een godsomroep en producent als SkyHigh TV met zo een gevoelig onderwerp als discriminatie haat en geweld uitlokken jegens mijn moeder?“, vraagt de zoon van Voogel, die bij Omroep MAX werkt, zich af.
Zwaar geëmotioneerd deed mevrouw Voogel, die vanwege de gemanipuleerde beelden verbaal wordt aangevallen op internet, dinsdagavond haar verhaal in RTL Boulevard.

RTL-coryfee Albert Verlinde vindt het een ‘verschrikkelijke zaak’ en ‘schandalig’. Hij is verbijsterd dat de omroep en producent maar niet reageren. “De EO heeft de hele dag niet thuisgegeven. Vlak voor de uitzending gaven ze toe dat het fout is gegaan. Een bericht zonder passie. Nu is het pas van internet gehaald.”
Ook Bert van Leeuwen en Marc Dik willen niet reageren. “Niemand geeft thuis de hele dag. Om in EO-termen te blijven: het is godgeklaagd. ”

Mevrouw Voogel heeft een advocaat ingeschakeld, die de EO en Skyhigh TV gaat aanklagen voor smaad.

Het lijkt erop dat Hufterproef voor zijn ultieme aflevering zou moeten draaien op de kantoren van EO en Skyhigh TV.

Bekijk het item in RTL Boulevard hier terug.
Ik kan het item nergens meer terug vinden. Op de mestvaalt van de geschiedenis?
https://www.mediacourant.nl/2015/06/eo- ... t-mevrouw/

En dan is er nu een bedrijf dat dit in de bus kreeg:

Afbeelding

De reactie van het bedrijf:
"Dag Eline,

Wat een achterlijke manier van benaderen dit! Heb jij überhaupt aanleiding om dit bij ons bedrijf te doen? Misschien moet je aandacht geven aan de reden waarom niet-westerse sollicitanten minder vaak worden uitgenodigd i.p.v. met een vergrootglas te gaan zoeken naar werkgevers en het probleem op hen te projecteren. Als wij de Nederlandse sollicitant wel hadden uitgenodigd en de niet-westerse sollicitant niet waren wij zeker als racist weggezet? Daar hebben jullie in Hilversum wel ervaring mee toch? Daarbij bepaal ik als ondernemer wie ik uitnodig, dat ga jij met die linkse media van je niet doen, nooit niet!

En nog even ter informatie voor jou, wij hebben ook iemand in (vaste) dienst voor onbepaalde tijd met een achternaam die jij niet in een keer kan uitspreken! Je hebt geen enkele aanleiding om dit bij ons te doen. Als er iemand een goed voorbeeld is zijn wij het wel, en toch probeer je ons te naaien en aan de schandpaal te nagelen. Ga wat nuttigs doen i.p.v. ondernemers hun kostbare tijd hiermee verkwanselen en geef zelf het goede voorbeeld, op jouw site staan alleen maar roomblanke, witte, Hollandse namen en gezichten vermeld!"
https://www.geenstijl.nl/5158937/tv-pro ... ppen/#more
Laatst gewijzigd door Mahalingam op ma mei 03, 2021 1:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
ma mei 03, 2021 10:05 am

Ik kan het item nergens meer terug vinden. Op de mestvaalt van de geschiedenis?
Maar... icon_thumbup.gif Hier is het artikel wel bewaard gebleven. viewtopic.php?p=368601#p368601

Inderdaad met een niet werkende link naar het orginele artikel.

Vandaar dat het nuttig is om een artikel in zijn geheel te plaatsen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Volgend jaar mogen weer handjes schudden. Maar willen we nog wel handjes schudden?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Dit komt uit een blad voor kinderen. Erg leuk. De negers in Afrika hadden net zoals de moslims een gigantische achterstand op onze kenniseconomie en beschaving. Dat kunt u discriminerend vinden, maar dat bent u dan juist zelf. Elk ras of volk heeft het volste recht op zijn eigen achterstand en culturele genoegens ten opzichte van de blanke westerse niet-moslimbeschaving en andersom.

Ik ben het overigens niet eens met de gedachte dat de westerse beschaving in Afrika niets te zoeken had. Wat is er mis met het zoeken naar goedkope arbeidskrachten? In de tijd van de slavernij was er nog geen internet, televisie en sociale media. Laat staan digitale advertenties. Het werven van negerslaven was in die tijd alleen maar mogelijk door de inzet van bewapende negerleiders voorzien van speer en schild zoals het plaatje laat zien. Uiteindelijk heeft de blanke man de negerslaven niet voor niets gekregen. Hij hoefde daar niet diep voor in de buidel te tasten. Spiegeltjes en andere snuisterijen waren aanleiding voor het zwarte wervingsbureau voor negerslaven haast te maken met het opsporen van geschikte arbeidskrachten voor de blanke beschaving.

De slavernij is weliswaar wettelijk afgeschaft maar nooit ver van weggeweest. Dat de Arabieren er als eerste mee zijn begonnen en nog steeds niet van ophouden weten, heeft alles te maken met het komende WK Voetbal en hun deerniswekkende mohammedaanse slavenreligie die ontstaan is in het historische etterende brein van de pedofiele psychopaat analfabeet, sadist, oorlogsmisdadiger en slecht mens Mohammed.

Ik vind niet dat negers zich bezig moeten houden met het minderwaardigheidscomplex. Tenminste, als zij zich hebben aangepast aan de door blanken gestelde normen en waarden. Laten negers een voorbeeld nemen aan mohammedanen die zich juist een meerderwaardigheidscomplex hebben aangemeten. Het staat deze mens vrij zich terug in Afrika te vestigen. Minder leuk voor de blanke die zich wil vestigen in Afrika, want die heeft anno 2021 grote kans tegen rassendiscriminatie aan te lopen.

Helaas zien we in deze tijd dat complete volksstammen van negers en moslims zich vrijwillig als slaaf komen aanbieden met de eis om als asielzoeker aangemerkt te worden waarmee zij menen rechten te kunnen laten gelden die door politieke blunderaars zijn opgesteld.

Tijden veranderen. De Tijdgeest maakt de dienst uit. De vrije wil bestaat niet.

De oplossing van het vraagstuk verbonden aan het plaatje bovenin vond ik nogal lastig. Ik was daar zeker 5 minuten mee bezig. Ik denk dat Akwasi zich direct zal herkennen in het plaatje en zonder na te denken de oplossing ziet. Op een andere pagina van het kinderblad stond de oplossing, maar die pagina heb ik niet meer. Voor het geval iemand de oplossing aan zichzelf schuldig blijft, heb ik het juiste antwoord geplaatst in mijn topic Om over na te denken in de rubriek: Ethiek, Moraliteit en Logica. onder code: 'Racisme, discriminatie'.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Hamed Abdel-Samad: Waar het werkelijk om gaat op de demonstraties tegen Joden en Israël

Geplaatst op 16 mei 2021

Afbeelding

Waarom beschouwen ze begrippen als “zigeunersaus” als racistisch, maar “shit joden” als onschuldig? Waarom krijgen ze het op de zenuwen wanneer men mensen met een migratieachtergrond naar hun herkomst vraagt, doen ze echter niets wanneer mensen vanwege hun herkomst uitgescholden en geslagen worden?

De uit Egypte afkomstige Hamed Abdel-Samad (foto) weet waar hij het over heeft wanneer hij het gebeuren in deze dagen in de Duitse straten beoordeelt. Onlangs nog zei hij in een interview: “Ik heb besloten Duitser te worden. Ik was me er van bewust dat ik, om Duitser te worden, afscheid moet nemen van delen van mijn cultuur, die zich richten tegen de vrijheid en het samenleven in Duitsland.” Onder diegenen die deze dagen tekeergaan tegen Israël bevindt zich niemand die van plan is om, net zoals Hamed Abdel-Samad, Duitser te worden, dus deel van de burgermaatschappij te worden.

Over de achtergronden en verbanden van de agitatie tegen Israël en Joden zegt Hamed Abdel-Samad op zijn Facebook-pagina:

“Laten we ons eens voorstellen dat een meute Duitse jongeren na een terreuraanslag in Parijs, Londen of Berlijn meerdere moskeeën in Duitsland met stenen en molotovcocktails zou bekogelen en ´shit moslims´ zou roepen. Hoe zouden we deze jongeren noemen? Juist: Nazi´s! Wat zouden de antifascisten en antiracisten dan doen? Ze zouden verontwaardiging aanwakkeren en zouden vrezen dat de terugkeer van de kleine man met de grappige snor op handen is.

Waarom hoor je nu echter niks van ze? Waarom beschouwen zij begrippen als ´zigeunersaus´ als racistisch, en ´shit joden´ als onschuldig? Waarom krijgen ze het op de zenuwen wanneer men mensen met een migratieachtergrond naar hun herkomst vraagt, doen ze echter niets wanneer mensen vanwege hun herkomst uitgescholden en geslagen worden?

A. Omdat het hen niet om de mensen gaat, maar om de ideologie!

B. Omdat in hun racisme-industrie minderheden alleen maar slachtoffer kunnen zijn, en alleen de blanke man nazi en racist kan zijn.

C. Omdat hun antiracisme diep verweven is met het antiamerikanisme en antikapitalisme, daarom sympathiseren velen van hen zelfs met Hamas.

Het gaat hier niet alleen om dubbele standaards bij het behandelen van het thema racisme, maar het is racisme per definitie. Want de blanke man wordt ongenuanceerd als een mens beschouwd die met de erfzonde van het racisme geboren zou zijn, terwijl alle andere etniciteiten en culturen vrijgesproken worden van deze beschuldiging. Ook dat is racisme tegenover minderheden, die alleen maar als objecten van de blanke man beschouwd worden en geen zelfverantwoordelijkheid hoeven dragen. Het is racisme van de gezonken houding van verwachting wanneer men van Duitse jongeren iets anders verlangt dan van islamitische jongeren.

En hier moeten antiracisten en linkse Identitairen zichzelf afvragen of hun op verontwaardiging gerichte strijd tegen discriminatie daadwerkelijk het racisme in de samenleving bestrijdt of nieuw racisme voortbrengt en oud racisme in bescherming neemt? Heeft het uitspelen van de ene identiteit tegen de andere de samenleving gekalmeerd of de sowieso aanwezige splijting nog verder verdiept? Hebben Cancel Culture, het genderen en de spraakpolitie één enkel probleem van deze samenleving opgelost, of eerder schade toegebracht aan de debatcultuur en het samenleven? Heeft het bagatelliseren van minderheden een bijdrage aan hun integratie geleverd, of ertoe geleid dat nu de grootste rechts-extreme organisatie in Duitsland een Turkse is en dat elke criticus van het ´islamisme´ nu onder politiebescherming moet leven?”


Bron: tichyseinblick.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/05/16 ... en-israel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

’Straks is Nederland wél een racistisch land’

Door WIERD DUK

Westerse samenlevingen zijn racistisch, beweren activisten. ’Witte’ mensen genieten vanaf hun geboorte ’privileges’ in een systeem dat minderheden onderdrukt, is de gedachte. Maar hoe zit het met de vooroordelen onder minderheden? „Als Hindoestaan word ik voor aap uitgescholden.”

Toen Sandra Jagesar (46) een tijdje bij een cateringbedrijf werkte, zag ze hoe een blanke collega af en toe huilend naar huis fietste. „Op de werkvloer waren enkele Turkse en Marokkaanse dames de baas. Die treiterden die blanke collega, zorgden ervoor dat ze fouten maakte en scholden haar zelfs uit. Het was gewoon racistisch. Ik stapte naar de manager. ’Weet je wel wat er gebeurt op die werkvloer?’ Maar hij deed er niks aan.”

"Ik werd witte-billenlikker genoemd"
Jagesar was actief voor de SP in Apeldoorn, maar stopte met de politiek. „Ik wil dit soort dingen kunnen zeggen zonder dat de partij geframed wordt.” Wat bedoelt ze met ’dit soort dingen’? „Racisme bestaat, maar volgens antiracisten kunnen alleen blanken zich er schuldig aan maken. Ik ben half-Hindoestaans en in mijn ervaring komt racisme van alle kanten. Ik ben zelf door antiracisten bounty genoemd, huisslaaf en witte-billenlikker.”

Racisme-schema
Het huidige racisme-debat, overgewaaid uit de Verenigde Staten en hier uitgevochten in activistische media en door partijen als BIJ1 en actiegroepen als Kick Out Zwarte Piet (KOZP), stuit in de Nederlandse context op nogal wat problemen. „Het Amerikaanse verhaal, dat is gebaseerd op de zogeheten ’kritische rassentheorie’, kun je niet zomaar op Nederland projecteren”, zeg socioloog Eric C. Hendriks (35). „Dat gaat over de zwarte Amerikaanse bevolking, die tot voor kort ernstig was achtergesteld, met die geschiedenis van de slavernij in eigen land. Die tweedeling bestaat zo bij ons niet, ons etnische landschap is een stuk veelzijdiger. Hier heb je grote en diverse allochtone gemeenschappen, Turken, Marokkanen, Surinamers, die onderling ook allerlei vooroordelen hebben. Overigens zie je in de VS ook problemen met de positie van de Aziaten en nieuwe zwarte immigranten, die vaak succesvoller zijn dan blanken. Waar passen zij in het racisme-schema?”

’Systemisch racisme’
Wat de critical race theory onder meer heeft veranderd, is dat racisme niet langer wordt gezien als het koesteren van vooroordelen jegens mensen van een andere etnische groep, maar als een systeem van onderdrukking. Dit bracht premier Rutte ertoe te spreken over ’systemisch racisme’ in Nederland. Vanuit deze gedachte dragen alle ’witte’ mensen, die zich niet nadrukkelijk manifesteren als ’antiracist’, bij aan het in stand houden van een ’racistisch’ systeem. Als ’witten’ genieten zij immers vanaf hun geboorte ’privileges’, die andere etnische groepen ontberen.

Dit maakt dat je als lid van een etnische groep geacht wordt om bepaalde opvattingen te onderschrijven, anders word je gezien als afvallige. Zo kan iemand ’van kleur’ onmogelijk fan zijn van Zwarte Piet omdat de kindervriend een ’racistisch icoon’ zou zijn. Om die reden kreeg Julia Sophie (17), havo-scholiere uit de Amsterdamse Jordaan en dochter van een Afrikaanse vader en Nederlandse moeder, een groot aantal haatberichten toen zij in een video haar liefde uitsprak voor het Sinterklaasfeest en voor Zwarte Piet. „Ik zat in de les en de berichten bleven maar binnenstromen”, vertelt Julia. Ze schrok: „Iemand stelde de vraag: ’Wie schiet haar dood?’ Een donker Engelstalig meisje schreef mij dat ze hoopte dat ik in elkaar zou worden geslagen. Ik was 15 jaar en werd bedreigd!”

Door die snelle polarisering en de toenemende intolerantie vreest Julia Sophie voor de toekomst. „Als we doorgaan met mensen in te delen op basis van hun huidskleur zijn we straks wél een racistisch land. Dan rangschikken we iedereen op kleur en achtergrond.” Die ontwikkeling zit haar enorm dwars. „Kennelijk kun je als zwart persoon niets op eigen kracht bereiken. Volgens linkse antiracisten dank je je succes aan je slachtofferschap en je kleur. En rechtse mensen vrezen het verwijt te krijgen dat ze alleen maar met je omgaan om goede sier te maken: ’Kijk, wij hebben ook donkere vrienden’. Mensen zijn zó bezig met kleur en zo bang om iets verkeerd te doen. Terwijl ik nooit aan mijn huidskleur denk.”

’Je bent zwart, je staat onder mij’
Ook politiek antropoloog Shashi Roopram (38) houdt zich niet aan de strikte regels van de kritische rassentheorie. Zo liet de Hindoestaanse Nederlander zich kritisch uit over de ’selectieve verontwaardiging’ inzake het Israëlisch-Palestijnse conflict. Roopram verdedigt het Israëlische optreden terwijl in de ogen van antiracisten de Palestijnen worden onderdrukt door ’racistische en kolonialistische zionisten’. „Ik werd op Facebook door Marokkanen, Creolen en Turken uitgemaakt voor ’koelie’ en ’aap’ en dat was niet voor het eerst”, aldus Roopram. De docent aan de Haagse Hogeschool besloot aangifte te doen, als een soort test, „omdat ik hoop dat racistische bejegening door mensen met een niet-westerse achtergrond en door ’mensen van kleur’ door het OM ook serieus wordt genomen”.

Julia Sophie heeft soortgelijke ervaringen: „Ik word door mensen met een migratieachtergrond ’slaaf’ genoemd. En er was een Marokkaanse jongen, die tegenover mij telkens het n-woord gebruikte in het Engels. Toen ik vroeg of hij daarmee wilde ophouden, ontplofte hij: ’Wie denk je dat je bent, je bent zwart, je staat onder mij’.”

"Niet laten misbruiken door blanke D66-mannen"
Ze wijst op meer tegenstrijdigheden in het antiracisme-verhaal: „Bij die Black Lives Matter-demonstratie op de Dam nam men het in principe voor mij op als ’meisje van kleur’. Maar dat was ook de demo waarbij Akwasi riep dat hij Zwarte Piet in z’n gezicht wil trappen. Nu speel ik graag Zwarte Piet, dus hij had het over mij. Het is zo’n kunstmatige haat, alsof alle zwarte mensen tegen Zwarte Piet zijn.”

Ze wil later de politiek in. „Ik wil mensen met een migratie-achtergrond bijeen brengen en afrekenen met dat slachtofferschap. Wij moeten ons niet laten misbruiken door zogenaamd antiracistische, blanke D66-mannen, die erop uit zijn om de stemmen van zielige allochtonen binnen te halen. Dat type ’steun’ hebben wij helemaal niet nodig.”

’Doe even normaal’
Sandra Jagesar zei de SP en de politiek vaarwel en richt zich op haar werk als gewichtscoach. „Ik was het zat. Iedereen praat over ’verbinding zoeken’, maar we breken de bruggen alleen maar af. Als witte Nederlanders de hele tijd schuldgevoelens worden aangepraat verdwijnt uiteindelijk het wederzijds respect. Dat is niet goed. Dat Nederlanders moeten knielen omdat in de VS een donker iemand is vermoord. Doe even normaal.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Ook de posterijen van Spanje hebben postzegels tegen racisme gemaakt.
Op Twitter laat Correos weten dat de campagne bedoeld is om bewustwording te creëren voor ’een oneerlijke en pijnlijke realiteit die niet zou moeten bestaan’.
En de campagne is geslaagd. Alle antiracisten buitelen over elkaar heen om deugpuntjes te verzamelen. Want ,,Hoe donkerder de postzegel, des te minder waard.’’ en dat is heel fout.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3177446 ... het-duurst
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr mei 28, 2021 11:19 am

En de campagne is geslaagd. Alle antiracisten buitelen over elkaar heen om deugpuntjes te verzamelen. Want ,,Hoe donkerder de postzegel, des te minder waard.’’ en dat is heel fout.
,,Hoe donkerder de postzegel, des te minder waard.’’ Met deze woorden introduceert het postbedrijf de antiracismecampagne in een persbericht. ,,Er zullen dus meer donkere dan witte postzegels nodig zijn om iets te versturen. Iedere brief en elk pakketje worden zo een weerspiegeling van de ongelijkheid die door racisme is ontstaan.’’
:razz:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

:scratch: Witte mensen. Wit wordt vast binnenkort een ere titel . Wit tegen zwart.

Wit is geassocieerd met licht, goedheid, onschuld, zuiverheid en maagdelijkheid. Het wordt beschouwd als de kleur van perfectie.

Zwart: vuil, donker, pessimistisch. Alles zwart inzien. Verboden, onwettig.

Zo zie je maar weer, dat je beter wit dan zwart kan zijn.
Meerderheid witte én gekleurde mensen durft niet te zeggen wat ze denken over racisme

Een jaar na de grote anti-racisme demonstraties zijn we elkaar niet veel beter gaan begrijpen. Veel witte mensen zijn nu nog voorzichtiger om hun mening te geven. Mensen van kleur zien wel voorzichtige positieve ontwikkelingen.

Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 29.000 witte mensen en 2000 mensen van kleur. Volgens driekwart van alle ondervraagden zijn mensen met verschillende huidskleuren elkaar het afgelopen jaar niet beter gaan begrijpen in Nederland. Witte deelnemers (76 procent) en deelnemers van kleur (74 procent) denken hier hetzelfde over. Het debat vergroot de tegenstellingen tussen de verschillende groepen eerder uit. Maar ondanks de gevoeligheden over en weer, zit zit er toch een beetje beweging in het debat.

Nog steeds racisme
Over de hele linie is er niet zoveel veranderd. Deelnemers van kleur maken in het dagelijks leven nog steeds regelmatig racisme mee. Iemand schrijft: "Mijn dochter kon geen huurhuis krijgen met haar Chinese achternaam. Met een verzonnen Nederlandse naam mocht ze wel langskomen."

Een ander vertelt: "Ik geef een technische cursus. Een witte man komt binnen en zegt: "Oh, ik ben verkeerd." Hij dacht waarschijnlijk dat een Afro-Surinaamse vrouw de les niet kon geven." Institutioneel racisme en racisme in de dagelijkse omgang, bedoeld of onbedoeld, is volgens velen nog steeds een groot probleem.

Debat drijft mensen uit elkaar
Hoewel de meerderheid het wel terecht vindt dat er een debat over racisme gevoerd wordt, is bijna niemand blij is met de toon van dit debat. Veel mensen met een donker of licht getinte huid vinden het debat nog te weinig uitgesproken (42 procent). Volgens hen is het hoog tijd dat minderheden voor zichzelf opkomen.

Tegelijk vinden de meeste witte mensen (53 procent) dat het debat juist veel te hard gevoerd wordt. "Het gaat maar door, dat wijzen met het vingertje van al die roeptoeters. Er wordt veel te weinig naar elkaar geluisterd." Ook een derde van de mensen van kleur (32 procent) heeft moeite met de felle toon van het debat: "Het debat is nu veel te hard. Er ontploft nu een bom omdat het probleem jarenlang onder het tapijt geschoven is."

Tweederde durft niet te zeggen wat ze denkt
Het ongemak over de toon van het debat leidt ertoe dat tweederde niet in het openbaar durft te zeggen wat ze écht vinden. Zowel bij witte (65 procent) als gekleurde mensen (67 procent) is dit het geval.

Vooral witte deelnemers zeggen dat ze juist door het racisme debat voorzichtiger zijn geworden. Ze zijn bang om voor racist uitgemaakt te worden of zich te moeten verantwoorden voor bijvoorbeeld het slavernijverleden. "Ik ben echt niet racistisch. Maar ik ben wel bang om erop afgerekend te worden als ik iets zeg dat verkeerd valt. Dus houd ik mijn mond maar."

Overgevoeligheid over en weer
Volgens 72 procent van de witte deelnemers aan het onderzoek, reageren mensen van kleur vaak overgevoelig als het om aanspreken op hun huidskleur gaat. "Ik ben bang om iets verkeerd te zeggen. Ze vinden het al racistisch als ik vraag waar ze vandaan komen", schrijft iemand.

Omgekeerd zeggen zeven van de tien mensen van kleur (70 procent) dat witte mensen vaak overgevoelig reageren als ze aangesproken worden op racisme: "Als ik zeg dat ik moeite heb met Zwarte Piet, voelen witte mensen zich meteen aangevallen."

Meer aandacht voor kleur door discussie
Ondanks alle gevoeligheden zijn er in het afgelopen jaar ook veranderingen in gang gezet. Mensen van kleur waarderen het dat er meer aandacht is voor racisme, kleur en diversiteit in de media, de politiek en de maatschappij. Zij zien bijvoorbeeld meer mensen van kleur in talkshows en reclames, en valt het hen op dat musea andere keuzes durven te maken, zoals een tentoonstelling over slavernij.

De meerderheid van de deelnemers van kleur is blij met de komst van een nationaal coördinator racisme en discriminatie. Ook signaleren ze dat veel bedrijven nu meer inzetten op diversiteit dan voorheen. En ze hebben de indruk dat er bij een deel van de witte mensen in Nederland meer begrip is ontstaan voor de problemen waar zij tegenaan lopen.

Bewustwording bij witte mensen?
Vier van de tien (39 procent) witte deelnemers zeggen in het onderzoek dat zij zich in het afgelopen jaar wel bewuster zijn geworden van hun eigen gedrag tegenover mensen met een andere kleur. Een deel van hen is zich meer gaan verdiepen in hun achtergrond en heeft zich meer opengesteld voor anderen.

Een ander deel van deze groep zegt zich zich nu wel bewuster te zijn van de gevoeligheid van mensen van kleur, maar daardoor juist meer op eieren te lopen om niemand onbedoeld te kwetsen.

Meer aandacht in onderwijs en gematigder debat
Voor de toekomst zouden de ondervraagden graag zien dat het thema racisme verplicht behandeld wordt op scholen. Tweederde (68 procent) van alle deelnemers vindt dit een goed plan. Veel mensen hopen dat het debat de komende tijd wat minder extreem gevoerd wordt. "Ik hoop dat er nu gematigde rolmodellen met een kleurtje opstaan, die kunnen verbinden en niet verder verdelen", schrijft een gekleurde deelnemer.

Een andere deelnemer zegt dat we ook een beetje geduld moet hebben: "Jongeren groeien op met diversiteit. Voor hen is de scheiding tussen zwart en wit veel minder een issue."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Bedoelen ze met de Mpanzu Bamenga in dit artikel deze Mpanzu Bamenga ?

Mpanzu Bamenga voor D66 terug in gemeenteraad Eindhoven

Edit. Ja dus. Vanuit het artikel.
Bamenga zet zich als voormalig vluchteling (1994) in voor gelijke behandeling in Nederland. Zo diende hij onder meer een klacht in vanwege het ‘etnisch profileren’ door de marechaussee op Eindhoven Airport. De zwarte man met Afrikaanse roots werd regelmatig uit de rij gepikt voor controle. Dat leidde tot een rechtszaak tegen de Koninklijke Marechaussee met onder andere Amnesty International, Controle Alt Delete, antidiscriminatiebureau RADAR en het Nederlands Juristen Comité voor de Mensenrechten (PILP-NJCM). De dagvaarding is ongeveer een jaar geleden uitgegaan, maar een zitting is er nog niet geweest. Die volgt mogelijk nog voor de zomer.
Marechaussee verwerpt discriminatie, maar: ’Een verbod op het gebruik van etnische kenmerken gaat te ver’

Voor hem was de grens bereikt toen hij drie jaar geleden op Eindhoven Airport voor de zoveelste keer uit de rij werd geplukt voor een controle. Als enige. Volgens Mpanzu Bamenga discrimineert de Koninklijke Marechaussee op basis van huidskleur en daar moet een einde aan komen.

Daarom stonden Bamenga en zijn lotgenoot Soeroedj Gobardhan geflankeerd door organisaties zoals Amnesty International, Controle Alt Delete, RADAR en PILP-NJCM dinsdag voor de rechtbank in Den Haag om een verbod af te dwingen op selecties door de Marechaussee op basis van etnische kenmerken. „Etnisch profileren is oneerlijk, kwaadaardig, pijnlijk en vernederend”, aldus Bamenga in een gloedvol betoog.

Volgens landsadvocate Cecile Bitter is er geen sprake van dat de Marechaussee discrimineert. „Integendeel. De Marechaussee is zich bewust van de gevoeligheid van de materie en verwerpt iedere vorm van discriminatie. Niet alleen op basis van huidskleur.” Maar een volledig verbod op het gebruik van etnische kenmerken in alle omstandigheden gaat te ver, vindt zij. De Marechaussee maakt risicoanalyses op basis van allerlei informatie en kiest op basis daarvan soms passagiers van vluchten binnen het Schengengebied uit om nader te controleren.

„Ras of huidskleur is nimmer alleen een criterium, maar soms wel in samenhang met andere objectieve criteria.” Die mogelijkheid moet de Marechaussee volgens Bitter wel kunnen behouden, om bijvoorbeeld illegaal verblijf in Nederland te voorkomen.

Volgens de landsadvocate zullen de controles van de Marechaussee veel minder gericht en daardoor minder effectief worden als uit de optelsom van ’fenomeenbeschrijvingen’ één kenmerk, zoals etniciteit, moet worden verwijderd.

Risicoprofiel
Volgens advocaat Jelle Klaas mag etniciteit wel worden gebruikt in het opstellen van daderprofielen van mensen die worden verdacht van een specifiek misdrijf. „Als de dader eruit zag als een grote, oranje getinte oudere man in pak met een geelblond kapsel dat lijkt op een toupetje, mogen alle mannen die aan dat signalement voldoen uit de rij worden gehaald.” Het gebruiken van huidskleur of uiterlijk als element van een risicoprofiel is echter uit den boze, vindt Klaas, en dat gebeurt volgens hem in de praktijk wel.

Bamenga zegt dat hij uit de rij werd gehaald omdat hij voldeed aan een risicoprofiel. Hij was goed gekleed, liep vlot, reisde alleen en oogde niet Nederlands. Volgens een risicoanalyse van de Marechaussee paste hij in het profiel van Nigerianen van wie bekend was dat ze regelmatig met grote sommen contant geld op zak reisden.

„Er was geen sprake van een concrete verdenking”, zegt Bamenga. „Ik werd wel beschouwd als een niet-Nederlander en als een potentiële crimineel vanwege mijn huidskleur.” Advocaat Jelle Klaas: „Terwijl er in Nederland al 300 jaar burgers met een donkere huidskleur wonen. De medewerkers van de Marechaussee zullen geen racisten zijn en ze zullen zeker niet willen discrimineren. Maar de intentie doet er niet toe, het gaat om het effect.”

’Geen toeval meer’
Soeroedj Gobardhan is niet gerustgesteld door de beweringen van de Marechaussee dat er echt niet wordt gediscrimineerd. „Als het zo vaak gebeurt, dan is het geen toeval meer. Geïntegreerd zijn in de maatschappij betekent kennelijk niet vanzelfsprekend dat je wordt geaccepteerd. Ik sta hier voor alle andere niet-witte burgers die gediscrimineerd worden.”

Uitspraak 22 september.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Hier volgt een gezellige column van een 16 jarig donker meisje die er niet mag zijn. Zo zielig. Als ze wil ga ik haar vliegticket betalen naar een ver Afrikaans land waar ze wel mag zijn.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

In mijn jeugdige revolutionaire hippie jaren zou ik ook zo iets geschreven kunnen hebben maar dan met als draaipunt: de kapitalistische maatschappij.

Maar verder:
gezien de familienaam komt ze uit Suriname. Dat ze hier is was een vrije keuze van haar ouders. Die hadden ook (net zoals de helft van de bewoners) in Suriname kunnen blijven.
En ja, hoe kwam haar familie in Suriname terecht? Voorouders die als slaaf verkocht werden door negers aan blanken.Nog een geluk dat ze niet verkocht werden aan Arabieren want dan had ze geen voorouders gehad vanwege castratie.

Ahh, ik snap het al: zij is slachtoffer van de slavernij.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
za jul 17, 2021 7:01 pm

Ahh, ik snap het al: zij is slachtoffer van de slavernij.
Echt wel. Dat vindt Jerry Afriyie ook. En alles is tegenwoordig racisme. Ook kritiek op het dwaze artikel van dat meisje.
Meisje spreekt zich uit tegen racisme, krijgt lawine aan racistische reacties

Een zestienjarig zwart meisje is dit weekend op social media racistisch bejegend, nadat ze zich in het Parool uitsprak tegen racisme.

De Amsterdamse vierdeklasser Kymmora Vrede schreef in het Parool een spoken word-gastcolumn over racisme. Hierin hekelt ze de ‘witte maatschappij’ die zwarte mensen zou achterstellen.

‘Een maatschappij waar mijn stem niet telt, een maatschappij waar mijn cultuur een gevaar is. Een maatschappij waar ik een stereotype ben, een grap. (…) Een maatschappij waar de mensen die mij vertegenwoordigen, woorden gebruiken die mij niet vertegenwoordigen. Waar ik weggestuurd word naar mijn eigen land. Maar een land dat ik niet ken, omdat dat van mij is afgepakt.’

Hierop wensten talloze social mediagebruikers Vrede, geboren en getogen in Amsterdam, een enkele reis naar Afrika. Een greep:

‘In een blank land wonen en dan boos zijn dat er blanken wonen. Pak lekker de boot dan?’, twittert ex-journalist Jan Roos.

Een andere twitteraar: ‘Inpakken en wegwezen en op de nevercomebackline ermee!’

Weer een andere twitteraar reageert dat Vrede moet ‘oprotten naar de klapperboom.’

‘Veel blanke meisjes van 16 durven de straat niet meer op’, zegt nog een andere twitteraar. ‘Dus waar ze last van hebben op een vliegtuig retour.’

En weer een andere twitteraar vraagt: ‘Zullen we een actie beginnen om geld in te zamelen voor haar voor een enkele reis naar haar paradijs?’

Antiracismeactivist Jerry Afriyie neemt het op Facebook op voor Vrede: ‘Jouw uiteenzetting van jouw alledaagse realiteit in jouw land Nederland doet veel witte mensen in de verdediging schieten. (…) Helaas zijn mensen zo bang voor je stem dat ze deze weer willen afpakken. Helaas voor deze losers kunnen ze je stem, noch je licht dimmen.’

Er is ook inhoudelijke kritiek op het stuk van Vrede. De Marokkaans-Nederlandse schrijver Jamal Ouariachi bekritiseert het fenomeen wokeness: ‘En dan krijg je deze ellende van een gebrainwashte, Amsterdamse puber. Waar te beginnen…’, twittert hij. Socioloog Eric Hendriks-Kim onderschrijft dit: ‘Hele treurige Amerikaanse import. Ik hoop dat men ophoudt jonge mensen dit soort paranoia aan te praten.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Waarom André... :cry: Waarom moet je zwarte mensen zo kwetsen? ...Waarom.... :ohmy2:
André Hazes jr. laat ‘kwetsende’ cornrows zetten: excuses op komst?

Afbeelding

André Hazes jr. heeft gisteren op het strand van Ibiza cornrows laten zetten in zijn haar en daarmee maakt hij zich volgens critici schuldig aan culturele toe-eigening. Gaat hij zijn excuses aanbieden?

Het lijkt erop dat André niet bepaald heeft geleerd van de missers van andere beroemde collega’s. Zelfs megaster Adele werd eind vorig jaar flink onder vuur genomen nadat ze op Instagram met een typisch Afrikaanse haardracht poseerde.

Mode-activist Janice Deul legde destijds uit bij RTL Nieuws: “De pijn zit ‘m er vooral in dat vlechten of Bantu-knotjes bij witte vrouwen worden gezien als iets cools, modieus en vooruitstrevends. Maar bij zwarte mensen met kroeshaar is dat anders. Zij worden doorgaans gezien als onprofessioneel. Ze worden niet serieus genomen en in sommige gevallen zelfs gevraagd of ze hun haar ‘normaal’ willen dragen.”

Deze cornrows refereren namelijk aan het verleden van slavernij en onderdrukking, legde Victoria uit. Ze bood daarop haar excuses aan. “Ik had kunnen weten dat de tijdsgeest deze braids niet kan verdragen. Mijn oprechte excuses voor de mensen die dit heeft gekwetst.”

De grote vraag is: gaat André nu ook zijn excuses aanbieden?
:roll:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Ik moest even mijn algemene ontwikkeling bijpoetsen.
Cornrows

Cornrows is een hairstyle die al eeuwen oud is en een enorme geschiedenis met zich mee draagt. Al duizenden jaren geleden werden cornrows door diverse African tribes gedragen; middels het model in de cornrows was te herleiden bij welke stam iemand hoorde. Ook zaken zoals leeftijd, status en andere identiteitskenmerken werden in de cornrows tot uiting gebracht. De cornrows werden versierd met schelpen, koraal, kralen of bloemen.

De hairstyle heeft reeds in de jaren ’60 en ’70 een comeback gemaakt dankzij de Black Power movement. Alhoewel het in de jaren ’80 weer wat minder gedragen werd, is het sinds ’90 teruggekomen in het straatbeeld; denk aan Allen Iverson, Jada Pinkett-Smith, D’Angelo, Alicia Keys, Sean Paul, Bow Wow, Ciara, Ludacris en vele anderen. Sindsdien is de populariteit eigenlijk nooit meer afgenomen. Tegenwoordig zien we mensen van allerlei verschillende nationaliteiten cornrows dragen!

Er zijn ontelbaar veel modellen mogelijk die onder de noemer ‘cornrows’ vallen. Zo kun je de cornrows zo dik of dun maken als je maar wilt, je kunt er voor kiezen om ze met nephaar of puur van je eigen haar te maken, en ook kun je qua design nog alle kanten op. Zo kun je de cornrows ‘straight back’ laten plaatsen, oftewel rijen die recht naar achteren lopen, maar ook de meest creatieve patronen zijn mogelijk.
https://www.braidsanddreads.nl/cornrows/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

LOL. André heeft spijt van cornrows. Dat heeft niet lang geduurd. Nu nog excuses André...

André Hazes: ’Zo’n spijt al de hele avond’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Ik vindt het wel meevallen; hij heeft ze geen geitenneukers genoemd.
"Hol die Kameltreiber! Hol die Kameltreiber! Komm!"

Patrick Moster, Radsporttrainer des Bundes Deutscher Radfahrer, versucht Nikias Arndt beim Olympischen Zeitfahren anzufeuern. Vor Arndt fahren ein Algerier und ein Eritreer
Met video:
https://twitter.com/DLF_Sport/status/14 ... wcon%5Es1_
UCI schorst Duitse coach na racistische opmerking over ’kamelendrijver’

TOKIO - De internationale wielerunie UCI heeft de Duitse wielercoach Patrick Moster voorlopig geschorst. Uitspraken die Moster deed zijn door de tuchtcommissie van de UCI als discriminerend beoordeeld. „De UCI veroordeelt elke vorm van racistisch en discriminerend gedrag en wil integriteit, diversiteit en gelijkheid waarborgen”, meldt de bond.

Het Duitse olympisch comité stuurde Moster eerder op donderdag naar huis wegens een racistische opmerking tijdens de tijdrit eerder in de week. Hij moedigde vanuit de volgwagen zijn coureur Nikias Arndt aan met een racistische uitspraak. De beledigende opmerking werd vastgelegd door een tv-camera, waarna een storm van kritiek losbarstte.

Moster ging over de schreef toen hij Arndt aanspoorde om „die kamelendrijver” in te halen. Voor de Duitse renner waren onder anderen twee Afrikanen gestart: Amanuel Ghebreigzabhier uit Eritrea en de Algerijn Azzedine Lagab.

Wel bood Moster meteen na het incident zijn excuses aan. „Wij zijn er zeker van dat hij dat met volle overtuiging heeft gedaan”, zo liet het Duits Olympisch Comité weten. „Dat neemt niet weg dat zijn gedrag totaal niet past in onze olympische waarden van fairplay, respect en tolerantie.” Voor de maatregel werd getroffen was Moster wel uitgebreid gehoord door de teamleiding.

Ook Lagab reageerde op de beledigingen aan zijn adres. „Helaas is kamelendrijven niet olympisch, daarom ben ik maar gaan fietsen. Dan kan ik tenminste nog meedoen aan de Olympische Spelen.”
https://www.telegraaf.nl/sport/42529990 ... lendrijver

En dat is waar: we hebben wel de olympische sport 'paardrijden' maar niet 'kamelenrijden'.
Heel koloniaal.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

In vele kantoren van de gemeente Amsterdam zijn borden geplaats die zeer racistisch zijn.

Afbeelding

Waar wordt ik nu van bewust?
Wel, dat een homohuwelijk alles behalve leuk is en dat man+vrouw leuk en plezierig is.
Bert kan vertellen over leuke dingen en Bart alleen maar over gezeur.
En ik heb niet het vooroordeel dat homo's mensen van kleur zijn.

Laat ik nog wat tonen:

Afbeelding

Dan vraag ik : Kent U de baan 'secretaris' en de baan 'secretaresse'? Verschillend werk, verschillende beloning.
En ook hier wordt de obsessie met 'kleur' getoond.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ali Yas »

Dit is Erik:

Afbeelding

Hij maakt nooit notulen inderdaad.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Is dit racistisch alsook seksistisch ?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Nieuw woonzorggebouw voor gereformeerde Katwijkse ouderen is geen discriminatie, vindt het gemeentebestuur: ’Lidmaatschap van een kerk is niet vereist’

De bouw van een woonzorggebouw voor gereformeerde Katwijkse ouderen leidt in de ogen van het gemeentebestuur niet tot discriminatie.

Iedereen mag komen wonen in het negen verdiepingen hoge appartementencomplex op de huidige plek van basisschool De Krulder, antwoordt wethouder Jacco Knape op schriftelijke vragen van oppositiepartij Hart voor Katwijk. ,,Lidmaatschap van een kerk is geen vereiste.’’

Raadslid Gijsbert Schrijvers vreesde dat een reformatorisch-christelijke geloofsovertuiging in de praktijk als toegangsbewijs zou gaan dienen. Hij baseerde zich op de statuten van stichting De Morgenster, de initiatiefnemer van het nieuwe woonzorggebouw.

’Daarin is vastgelegd waar je aan moet voldoen om in het tehuis ’toegelaten’ te worden’, schreef Schrijvers verontwaardigd aan het gemeentebestuur. ’Letterlijk: je moet lid zijn van een van de vijf streng christelijke Katwijkse kerken die met naam en toenaam in de statuten zijn genoemd, en/of je moet de grondslag van de Morgenster onderschrijven’.

Urgentie

Het gemeentebestuur laat weten ’op de hoogte te zijn’ van deze passages, maar benadrukt dat die niet leidend worden bij het vergeven van de zestig appartementen. ’Stichting De Morgenster mag toekomstige bewoners aandragen, maar kan ze niet plaatsen. Die bevoegdheid is voorbehouden aan de Lelie zorggroep, op basis van de mate en urgentie van de zorgvraag’.

Volgens het gemeentebestuur is de initiatiefnemer van het project dus slechts een bemiddelaar. ’Wel zal De Morgenster worden betrokken bij de totstandkoming van de huisregels en heeft de stichting in die zin invloed op de leefsfeer’.

De stichting zoekt al bijna tien jaar naar een geschikte plek in de gemeente voor Katwijkers die de gewone ouderenzorg als ’een te grote cultuurschok zouden ervaren’, in de woorden van voorzitter Niek van Duijvenbode. De animo daarvoor is groot, blijkt uit de ongeveer 250 namen op de inschrijflijst.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... _content=/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr sep 03, 2021 10:23 pm
Nieuw woonzorggebouw voor gereformeerde Katwijkse ouderen is geen discriminatie, vindt het gemeentebestuur: ’Lidmaatschap van een kerk is niet vereist’
Afbeelding


Mooi plek voor dat gebouw. Overdag plezierboten voorbij zien varen. Ik kan op de foto de boot en het huis van mijn zus en zwager zien liggen.

Ik denk dat ik me ook maar in laat schrijven. Ik heb een lidmaatschap van een kerk. Ik wil een flat op 9 hoog.
Tenslotte hou ik van orgelmuziek, en ik kan bijna met alle psalmen op niet ritmisch wijze mee zingen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Zoals in Amsterdam de agenten door een soort volkcommissarissen op de vingers worden gekeken want discriminatie, daar hebben ze bij de militaire politie geen last van. Maar er moet wel weer een rechter aan te pas komen.
Marechaussee hoeft controles aan grens niet te veranderen, mag huidskleur meewegen

DEN HAAG - De Koninklijke Marechaussee maakt zich niet schuldig aan etnisch profileren bij het controleren van mensen die Nederland willen binnenkomen. Marechaussees mogen huidskleur meewegen bij de beslissing om iemand aan de grens uit een rij te halen en te controleren. Dat is niet in strijd met het verbod op discriminatie en daarom hoeft de dienst de controles niet te veranderen, heeft de rechtbank in Den Haag woensdag bepaald.

Enkele burgers en maatschappelijke organisaties, waaronder Amnesty International en RADAR, hadden een zaak aangespannen tegen de marechaussee. De klagers zeggen dat de marechaussee aan etnisch profileren doet. Mensen met een donkere huidskleur worden volgens hen eerder uit de rij gepikt dan anderen. De klagers zeggen dat dit discriminatie is en eisten dat dit stopt. De marechaussee, die wordt verdedigd door landsadvocaat Cécile Bitter, bestreed dat er wordt gediscrimineerd op basis van etniciteit.
En dan de huilie-huilie van de verliezers:
’Gemiste kans voor Nederland’

„Deze uitspraak is een enorme gemiste kans voor Nederland. De deur voor discriminatie staat wagenwijd open. Dat is schadelijk, voor iedereen in Nederland maar ook voor de marechaussee. Heel erg zuur”, stelt Jelle Klaas, de advocaat van de klagers. Hij zegt dat de eisers waarschijnlijk in beroep gaan.

Een van de klagers is Mpanzu Bamenga, gemeenteraadslid voor D66 in Eindhoven. Hij werd in 2018 uit de menigte gehaald in de aankomsthal van Eindhoven Airport. „Ik draaide me om, zag de andere passagiers, en iedereen kon doorlopen. Alleen een andere donkere man werd staande gehouden, en een donkere vrouw met kinderen. Heel opmerkelijk”, zei hij vorig jaar tegen het ANP. Bamenga vindt het vernederend.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1840259 ... r-meewegen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Huisarts hangt briefje op in spreekkamer. Een vertaling van een Turkse tekst.

Afbeelding

Stennis en doodsbedreigingen , zo gaat dat tegenwoordig.
Het woord 'buitenlanders' schijnt fout te zijn. Dat dient 'allochtonen' te zijn (al ietwat ouderwets) of beter: 'personen met een migratieachtergrond'.
We gaan nog niet spreken over 'tot migranten gemaakte personen' naar analogie van het inmiddels besmet verklaarde 'slaaf'.
Ik geef de voorkeur aan 'mensen met een thuisland'.

En 'Turkse mensen' dat is dubbelop. "Turken" is al voldoende.

https://www.destentor.nl/binnenland/oph ... ~af3cb55e/

Enes Yigit van Denk Rotterdam is degene die de shitstorm begon en aanwakkert.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

Na 1245 stemmen uitgebracht ziet 93 % niets verkeerds en slechts een huisarts die waarschuwt. Ook in de reacties tref ik geen gejank aan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie