Bedreigingen/ beledigingen aan het adres van moslims

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

De kranten staan er vol van. Een meisje (14 jaar) doet hoofddoek niet af en wordt zwaar mishandeld
Een 14-jarig meisje is vorige week ernstig mishandeld door twee jongens in het Flevolandse Emmeloord. De twee riepen dat het meisje haar hoofddoek af moest doen. Toen ze dat niet deed werd ze van haar fiets geduwd en tegen haar hoofd geschopt.

Het tienermeisje was woensdagmiddag onderweg van school naar huis toen ze achter twee jongens kwam te fietsen. De jongens draaiden zich om en begonnen te lachen. Ze riepen dat het meisje haar hoofddoek af moest doen. Toen ze dit niet deed en zei dat ze hun mond moesten houden, sprongen de jongens van hun fiets af en kwamen ze naar haar toe.

Het slachtoffer werd van haar fiets geduwd en viel op de grond. Ze werd geschopt tegen haar hoofd en rug. De daders ging er vervolgens vandoor. Het hevig geschrokken meisje kroop onder haar fiets vandaan en ging met veel pijn naar huis, waar de politie werd gewaarschuwd.

Na medische controle in het ziekenhuis bleek het meisje, naast diverse blauwe plekken, een lichte hersenschudding te hebben opgelopen.

De politie is nog op zoek naar de daders. Ze worden omschreven als twee jongens van ongeveer 18 jaar oud. De ene jongen is ongeveer 1.70 meter lang, heeft blond haar en droeg een korte zwarte jas. De andere heeft kort blond haar en droeg een korte zwarte jas. De politie roept getuigen op zich te melden.
Op internet worden veel sceptische vragen gesteld. Is het waar, of jokt dat meisje, en is ze misschien van haar fiets gevallen, of is er iets anders gebeurd?

Of we het ooit te weten komen :nietverstaan: maar voorlopig is er nog niemand op komen draven die informatie over die twee knapen heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

Geen signalement? Ik neem aan dat ze beweert dat het NL'se jongens zijn die schelden als Marokkanen met 'kanker-dit' en 'kanker-dat'? Een vrouw met hond die gewoon doorloopt en zich niet meldt als getuige? :nietverstaan:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Een vrouw met hond die gewoon doorloopt en zich niet meldt als getuige? :nietverstaan:
Als je elke keer dat er tumult is met en door moslims je spontaan zou gaan melden als getuige kan je elke dag naar de politie. Onze regeerders zeggen ons toch om gewoon door te lopen en zeker niet in te grijpen ? Wel dan .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Geen signalement? Ik neem aan dat ze beweert dat het NL'se jongens zijn die schelden als Marokkanen met 'kanker-dit' en 'kanker-dat'? Een vrouw met hond die gewoon doorloopt en zich niet meldt als getuige? :nietverstaan:
Dit verhaal is door een redacteur geschreven. Van begin tot einde. En kan dus NOOIT haar verhaal zijn. Verder weten we niets. Ik zou liever het proces verbaal weleens willen lezen. Ik beweer niet dat haar niet iets is overkomen. Nee, ik zeg alleen dat er een 'mooi' verhaal is geschreven in de krant over haar.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Mahalingam »

Zij vraagt: "waarom gebeurt dit in Nederland?" Wel omdat het hier de Dar al-Harb is.
Hoofddoekjes beschermen alleen tegen ongelovigen als die in de minderheid en rechtenloos zijn.
Hier is de situatie zo aan het evolueren dat hoofddoeken juist niet beschermen, in tegendeel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door King George »

Doet me een beetje hieraan denken:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

Riepen wij het niet eensgezind? Fake...Nepnieuws. De mishandelde moslima uit Emmeloord is niet mishandeld

Afbeelding

Weet u nog dat meisje van 14 dat van haar fiets getrokken en geschopt zei te zijn omdat ze haar hoofddoek niet af wilde doen? Denk deed kamervragen.
Verklaring over 'hoofddoekmishandeling' klopt niet, OM staakt onderzoek

Het onderzoek naar een mishandeling van het 15-jarige meisje in Emmeloord is stopgezet. Volgens het Openbaar Ministerie klopte haar verklaring op meerdere punten niet. Ook is het niet gelukt om een belangrijke getuige van de mishandeling te vinden.

Het meisje uit Emmeloord werd naar eigen zeggen op 21 februari mishandeld door twee jongens. Ze was onderweg naar school toen twee jongens haar sommeerden haar hoofddoekje af te doen. Ze weigerde en werd mishandeld.

Het Openbaar Ministerie deed na de aangifte onderzoek naar de mishandeling. Er werden camerabeelden bekeken en getuigen gehoord. Hieruit bleek volgens het OM dat de verklaring van het meisje op meerdere punten niet klopt.

Daarnaast is het niet gelukt om een belangrijke ooggetuige van de mishandeling te vinden. Hij of zij zou de mishandeling hebben gezien. Een buurtonderzoek, een passantenonderzoek en grote media-aandacht voor de zaak hebben niet geleid tot het vinden van deze ooggetuige of tot het verkrijgen van onderbouwende informatie van de aangifte. Dit alles leidt tot twijfel bij het OM over de juistheid van de aangifte en tot een gebrek aan aanknopingspunten voor verder onderzoek.

Het Openbaar Ministerie heeft de onderzoeksbevindingen en de daarbij behorende verschillen in de verklaringen aan de Emmeloordse voorgelegd. Zij blijft echter bij haar afgelegde verklaring.
Verklaring OM.
Spoiler! :
Onderzoek naar vermeende mishandeling in Emmeloord gestopt
19 maart 2018 - Arrondissementsparket Midden-Nederland

De politie en het Openbaar Ministerie doen geen verder onderzoek naar de vermeende mishandeling van een 15-jarig meisje uit Emmeloord. Het meisje deed aangifte van mishandeling door twee jongens toen zij op 21 februari dit jaar in Emmeloord van school naar huis fietste. Ze verklaarde dat de jongens kwetsende en beledigende opmerkingen maakten over haar religie en over de hoofddoek die ze droeg, waarna ze zou zijn geslagen en geschopt.

Uit het uitgebreide onderzoek dat na de aangifte volgde, blijkt - op basis van verklaringen van getuigen en camerabeelden - dat de verklaringen van het meisje op meerdere punten niet kloppen.
Evenmin is het gelukt om getuigen van het incident te vinden, met name de getuige die volgens het meisje het incident zou hebben gezien. Een buurtonderzoek, een passantenonderzoek en grote media-aandacht voor de zaak hebben niet geleid tot het traceren van deze getuige of tot het verkrijgen van enige andere informatie die de aangifte onderbouwt.

Met het meisje is gesproken over de verschillen tussen de onderzoeksbevindingen en haar verklaring. Zij heeft hier echter geen bevredigende opheldering over kunnen geven en blijft bij haar verklaring.

Dit alles leidt tot twijfel over de juistheid van de aangifte en tot een gebrek aan aanknopingspunten voor verder onderzoek. Daarom is het onderzoek gestopt. De beslissing om het onderzoek te staken is in een persoonlijk gesprek aan het meisje en haar familie medegedeeld. De familie begrijpt deze beslissing.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wanneer het meisje een Marokkaanse moslima is maakt dit de zaak begrijpelijk. Die liegen, vanuit de islam gevoed met leugens list en bedrog, namelijk altijd over hun leugen(s).

We kennen allemaal het verhaal van Marokkaans puber moslimtuig dat steelt in de winkel. Op heterdaad betrapt worden maakt niets uit. Ontkennen van de waarheid maakt te allen tijde onderdeel uit van de misselijk makende perverse anti-beschavingscultuur die gebaseerd is op de leringen van de pedofiele sadistische Arabische oorlogsmisdadiger profeet psychopaat Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door King George »

Gutmensch Leo Lucassen moest er ook iets van vinden. Staat die nu ook lekker voor paal zeg :roll:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

Hier is een gevalletje nep Islamophobia uit Londen.

Afbeelding

Maar...Heel vreemd. :nietverstaan: De politie weet niets van dit "incident " af.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

Jokt deze moslima, of is dit werkelijk gebeurd.
Racistische aanval op jonge moslima (19): daders trekken hoofddoek en bovenkleren uit en verminken lichaam

Twee onbekenden hebben maandagavond op straat in Anderlues (provincie Henegouwen) een jonge moslimvrouw beledigd en haar hoofddoek en bovenkleren uitgetrokken. Voorts verminkten ze het lichaam van de 19-jarige vrouw. Dat meldt het parket van Charleroi.

De jonge moslimvrouw liep maandag rond 23 uur in een steegje in Anderlues, een gemeente nabij Charleroi. Twee onbekenden hielden de vrouw tegen, gooiden haar tegen de grond en beledigden haar met racistische uitspraken. Vervolgens trokken de daders haar hoofddoek af en haar bovenkleren uit. Met een scherp voorwerp verminkten ze haar gezicht, benen, buik en romp. Nadien kozen ze het hazenpad in een onbekende richting.

Het ging duidelijk om een racistische daad, zegt het parket. De lokale politie van Binche-Anderlues onderzoekt de zaak.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ali Yas »

Verminking van vrouwen is meer iets voor boze moslims. Als ik de politie was bezocht ik eerst haar 'eigenaar', dan andere familieleden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:Verminking van vrouwen is meer iets voor boze moslims. Als ik de politie was bezocht ik eerst haar 'eigenaar', dan andere familieleden.
Ik vind het ook een vreemd verhaal. Met een scherp voorwerp verminkten ze haar gezicht, benen, buik en romp.En dat gebeurd dan om 11 s'avonds midden in de stad. Huizen om haar heen , mensen die de hond uitlaten. Heeft de moslima niet om hulp geroepen, heeft ze niet geschreeuwd van de pijn?

Vreemd, vreemd...

Maar of we er ooit nog iets van horen?
Afbeelding
De 19-jarige vrouw werd aangevallen op straat in Anderlues.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Mahalingam »

De tekst van het bericht kan je in vele kranten lezen. Alleen de kop verandert:
Jonge moslima (19) aangevallen en verminkt
https://www.ad.nl/buitenland/jonge-mosl ... ~a31eabd4/
Ook wordt vaak dezelfde foto gebruikt.
En nergens een aanvulling, toelichting of duiding erbij.
Geen melding naar 112, geen ambulance.
En wat moeten we bij 'verminking' denken? Afgesneden oren, neus, dat soort dingen? Meestal een bloederige bedoening. Hoe/wanneer de klacht is ingediend? Is er een dokter naar wezen kijken voor bewijsvoering?
Een hoofdoek aftrekken dat gaat makkelijk. Hoofden zitten stevig aan rompen vast.
Maar bovenkleren uittrekken dat gaat niet zo makkelijk met een tegenspartelend lichaam.
Ik denk dat ook de media zich wel bedenken voordat ze in een moslimknuffelmode schieten bij dit verhaal.

En dan plaats/tijdstip. Wat doet een moslima om 23.00 uur op straat? Alleeen en lopend door enge steegjes? Dat doen hoofdoekloze vrouwen in die buurt echt niet .
En die foto is van de Rue Albert 1er in Anderlues. Plaats van het delict?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Ik denk dat ook de media zich wel bedenken voordat ze in een moslimknuffelmode schieten bij dit verhaal.
Pas 2 dagen nadat deze moslima mishandelt is gaat de pers er zich ook mee bemoeien.

Le Muslim Post heeft er ook een pagina aan gewijd..Klinkt allemaal redelijk luguber

Vertaald vanuit het Frans.
Deze maandag, 2 juli rond 11 pm, heeft een jonge moslim meisje van 19 zijn geflankeerd door twee personen, terwijl ze liep in een steegje van het gemeenschappelijke francophone in Anderlues in België. '

Als ze probeert weg te rennen, twee mensen haar inhalen, gegoten op de grond en beledigen hem in "vuile Arabische". Zij scheuren dan haar sluier, de top van haar kleding en haar beha, volgens de gegevens die worden verzonden door de openbare aanklager van Charleroi.

De aanvallers zal oplopen tot hem gesneden van de romp, buik, poten en gezicht met een puntig voorwerp vóór de vlucht.
Een onderzoek werd geopend door de lokale politie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ali Yas »

Het ging duidelijk om een racistische daad, zegt het parket.
Dat kan het pakket duidelijk niet weten zonder de dader(s) te kennen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

Men weet inmiddels dat de daders voetbalsupporters zijn. :thinking:
Buurvrouw van moslima die verminkt werd: "Ze was getraumatiseerd"

Buren en familie van de 19-jarige moslimvrouw die maandagavond in de buurt van Charleroi verminkt, beledigd en uitgekleed werd, zeggen dat de jonge vrouw compleet getraumatiseerd was. "Ze had zich intussen opnieuw aangekleed," zegt een buurvrouw aan RTBF. "Ze wou waarschijnlijk niet dat we zagen wat haar aangedaan was."

Maandagavond rond 23 uur fietste de 19-jarige moslimvrouw in een steegje in Anderlues, een gemeente in de buurt van Charleroi. Op dat moment hadden de Rode Duivels net gewonnen van Japan op het WK voetbal in Rusland. Twee voetbalsupporters hielden de vrouw tegen, gooiden haar tegen de grond en beledigden haar met racistische uitspraken.

Daarna trokken de daders haar hoofddoek af en haar bovenkleren uit. Met een scherp voorwerp verminkten ze haar gezicht, benen, buik en romp. Nadien gingen ze ervandoor. Volgens de broer van het slachtoffer zijn de daders gevlucht door het geluid van een toeterende auto.

Ze was duidelijk getraumatiseerd. We begrepen niet goed wat ze zei

Buurvrouw
De vrouw ging daarna naar het huis van haar dokter, maar die was niet aanwezig. Enkele voorbijgangers zagen de vrouw, en hebben een ziekenwagen gebeld. "Ze was duidelijk getraumatiseerd," zegt een buurvrouw. "We begrepen niet goed wat ze zei. Ze gaf niet veel uitleg. Ik heb haar verwondingen niet gezien, want ze had zich intussen opnieuw aangekleed. Ze wou waarschijnlijk niet dat we zagen wat haar aangedaan was."

De vrouw bracht een nacht in het ziekenhuis door, maar is intussen opnieuw thuis. De daders zijn nog steeds op de vlucht. Het is nog niet duidelijk om wie het gaat, vermoedelijk zijn het twintigers. Volgens het parket van Charleroi gaat het om een racistische daad.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Pizzaman »

Ali Yas schreef:
Het ging duidelijk om een racistische daad, zegt het parket.
Dat kan het pakket duidelijk niet weten zonder de dader(s) te kennen.
Misschien had ze een vriendje en waren d'r broers het er niet mee eens.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ali Yas »

Pizzaman schreef:
Ali Yas schreef:
Het ging duidelijk om een racistische daad, zegt het parket.
Dat kan het pakket duidelijk niet weten zonder de dader(s) te kennen.
Misschien had ze een vriendje en waren d'r broers het er niet mee eens.
Dat is wél een serieuze mogelijkheid. Jammer alleen dat het meisje in kwestie lijdt aan het Stockholmsyndroom - of ze is bedreigd, dat is misschien nog wel waarschijnlijker. En dat is ook effectief, omdat de politie bedreigingen uit bepaalde hoeken niet heel serieus vervolgt. We zullen hoe dan ook nooit weten wie de echte daders waren.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik ben in ieder geval verblijd en overtuigd dat een hoofddoek geen bescherming door Allah biedt.

Overigens wist ik dit allang. Want ik heb de Koran in mijn bezit. [icon_lol.gif] :roll: :cool:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

Carel Brendel op twitter

1/ Naar aanleiding van berichten over mishandeling, aanranding en bekrassing van moslima in #Anderlues probeer ik enkele zaken op een rij te zetten.

2/ De vrouw heeft aangifte gedaan van een zeer ernstig feit, en het is de taak van politie en justitie om de eventuele daders op te sporen en te straffen.

3/ Opvallend in mediaberichtgeving is dat een nog te onderzoeken zaak direct als vaststaand feit wordt weergegeven. Na "hijabhoaxes" in o.a. Toronto en Emmeloord zou enige terughoudendheid daarin gepast zijn.

4/ De meest gedetailleerde berichtgeving over Anderlues is te vinden op de websites van regionale kranten als Sudinfo en DHnet.

5/ Sudinfo publiceerde op 4 juli een bericht waarin (op gezag van een vriendin van het slachtoffer) werd gesteld dat de ene dader een masker van de rode duivels droeg, en de anderen zijn hoofd had gewikkeld in de Belgische vlag.

Afbeelding

Agression raciste et violente à Anderlues: les agresseurs portaient des masques de Diables rouges

6/ DHnet publiceerde op 5 juli een verslag waarin niets werd gemeld over uitdossing of signalement van verdachten, wel de mededeling dat slachtoffer de nacht na de aanval had doorgebracht in een "milieu hospitalier" (ziekenhuis of eerste hulppost).

"Agression islamophobe" d'une jeune musulmane à Anderlues: 20.000 euros de récompense à qui aidera à l'arrestation des coupables]

7/ Beide verslagen geven een soort feitenrelaas van de aanval, maar in geen van beide verslagen is er een duidelijke bron. Het is onduidelijk of informatie afkomstig is van politie of van familie van het slachtoffer.

8/ Er zijn ook verschillen tussen beide berichten. Bij Sudinfo was slachtoffer op zoek naar weggelopen kat, bij DHnet naar weggelopen hond. Het kan zijn dat een van de twee journos het verkeerd heeft begrepen.


9/ Verslag van Sudinfo geeft foto van het afgelegen paadje achter huizen, waar de vrouw zou zijn aangevallen. Maar volgens DHnet zouden twee verdachten zelfs een verkrachtingspoging hebben gedaan in de doorgaande Rue du Château.

10/ Dit soort berichtgeving met ook nog tegenstrijdigheden voedt alleen maar de scepsis, die mogelijk onterecht is. Daarom nogmaals pleidooi voor meer voorzichtigheid bij media en meer precisie over bronnen.

11/ Ondertussen doet de politie haar werk. Er zijn nog allerlei mogelijkheden om mogelijke daders te vinden. Onderzoek naar eventuele DNA-sporen, nagaan van camera's in de omgeving, buurtonderzoek, een getuigenoproep. Afwachten dus.

12/ Inmiddels hebben slachtoffer en familie ontmoeting gehad met antiracismebestrijders van UNIA en islamofobiebestrijders van CCIB. Hun communiqué maakt geen melding van Rode Duivels-maskers.

13/ Media zijn ook in andere gevallen te snel met als feit presenteren van een aangifte. Voorbeeld in 2017 was vermeende verkrachting door drie vreemdelingen van meisje op strand van Oostende.

14/ Een dag later bleek al dat het meisje en haar vriend het verkrachtingsverhaal compleet hadden verzonnen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

Ondernemer looft fikse beloning uit voor wie daders van racistische aanval op jonge vrouw kan identificeren

Een ondernemer looft een fikse beloning uit voor wie kan helpen de daders te vinden van een racistische aanval begin deze week in Wallonië.

Het bericht werd niet alleen in Vlaanderen en Wallonië op verontwaardiging onthaald, maar ook in het buitenland werd geschreven over de aanval op een moslima in Anderlues, bij Henegouwen. Daar hebben twee onbekenden maandagavond rond 22.30 uur niet alleen een jonge moslimvrouw (19) beledigd met racistische uitspraken, maar haar ook aangerand en verminkt. Ze gooiden haar op de grond, trokken haar hoofddoek af, trokken haar kleding uit en brachten met een scherp voorwerp meerdere verwondingen aan in haar gezicht, op haar benen, buik en romp.

De 19-jarige vrouw schreeuwde en kon uiteindelijk weglopen. Ze werd een paar straten verderop door een voorbijganger geholpen. Die belde ook haar familie. De moslima, helemaal in shock, werd naar een dokter gebracht en moest uiteindelijk ook naar het ziekenhuis. De daders vluchtten na de aanval weg en zijn nog steeds spoorloos.

Een ondernemer uit de streek, Fatah Larabi, probeert daar nu verandering te brengen. Hij looft een beloning van 20.000 euro uit voor wie tips kan geven die uiteindelijk leiden tot de arrestatie van de twee. Naar eigen zeggen wil hij niet de aandacht vestigen op het feit dat de vrouw moslima is, maar wil hij aandacht vragen op de strijd tegen eender welk geweld, tegen wie ook. “Het geld ligt op tafel. Als de persoon die kan helpen het wil, neemt die het geld. Als die persoon de helft wil, dan neemt die de helft. En als de persoon die 20.000 euro niet wil, dan zal het geld gaan naar organisaties die zich inzetten voor het bestrijden van geweld en het helpen van slachtoffers.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

Twee arrestaties na verminking Belgische moslima

In België zijn twee mannen gearresteerd voor racistisch geweld en verminking van een 19-jarige moslima. De verdachten hebben meteen verklaard niet schuldig te zijn.

De vrouw werd maandagavond in een steegje in het Waalse Anderlues, terwijl ze op zoek was naar een hond, door twee personen tegengehouden die maskers van de Belgische nationale voetbalploeg droegen.

Volgens de Belgische krant De Standaard zegt het OM dat het huidige spoor "niet noodzakelijk het juiste is" en sluit daarnaast niet uit dat er meer verdachten zijn. Het onderzoek gaat door.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

We zijn nu 20 dagen verder, en er is nog steeds geen nieuws over de mishandelde moslima in Anderlues. Er zijn ook geen nieuwe verdachten.

How come? Doet de politie haar best niet om de aanranders te pakken, OF :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bedreigingen aan het adres van moslims

Bericht door Ariel »

Ondertussen is nog steeds niet het verhaal van die aanval op een hoofddoekdragende moslima in een steegje in Charleroi bewezen ..

Dit hebben we gemist, maar is ernstig genoeg om het nu alsnog te plaatsen.

De Nederlandse jihadprediker 'Abdul-Jabbar Van de Ven' riep op om op Belgische straten ogen en nekken van ongelovigen te doorboren met balpen of pizza-cutter! Dit naar aanleiding van de vermeende aanval op een gesluierde moslima.

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie