Islamitische scholen / Haga Lyceum

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Heeft de moslimdirectie al eens aan het Nederlandse volk, waarop moslims parasiteren, uitgelegd wat de meerwaarde is van islamitisch onderwijs? :sheik: :muslima:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Haga Lyceum weigert inspecteurs

Het Haga Lyceum weigert de Amsterdamse gemeente toegang tot het schoolgebouw. Bouwinspecteurs mogen niet de veiligheid van het gebouw van de Islamitische school controleren nadat er afgelopen zomer zonder vergunning een verbouwing zou hebben plaatsgevonden.

Die verbouwing was nodig omdat er te weinig ruimte was in de school om de aanwas van nieuwe leerlingen kwijt te kunnen. Op termijn wil de omstreden school, naar eigen zeggen een wachtlijst heeft, namelijk doorgroeien tot 950 leerlingen. Daar is nu te weinig ruimte voor, waardoor de school eigenhandig het pand anders heeft ingedeeld. Een keukentje en een ontspanningsruimte zouden zijn verbouwd tot klaslokalen. Voor die verbouwing was geen vergunning aangevraagd.

Signalen
„In dit geval hebben wij via mediaberichtgeving signalen gekregen dat het gebouw van binnen is aangepast”, laat de woordvoerder van de Amsterdamse onderwijswethouder Marjolein Moorman weten. „Dat is aanleiding om de situatie te bekijken. Er krijgen immers straks kinderen les.” Ze vertelt dat de gemeente aan de school heeft laten weten dat er bouwinspecteurs gaan langskomen om te kijken of het gebouw wel veilig is, waarna bestuurder Söner Atasoy heeft aangekondigd die inspecteurs niet te zullen toelaten.

De woordvoerder van de wethouder: „De directie van de school heeft mondeling laten weten de bouwinspecteurs geen toegang te willen verlenen. Wij vinden dat niet in het belang van de leerlingen en we beraden ons op de vervolgstappen.”

Want, zo vertelt ze: „De gemeente is verantwoordelijk voor de veiligheid van de gebouwen in de stad. In die rol gaan bouwinspecteurs van de gemeente regelmatig binnenkijken bij gebouwen of zij veilig zijn. Dat gebeurt na aangekondigde verbouwingen en ook wanneer er signalen zijn dat er onaangekondigd en/of zonder vergunning is verbouwd. Het is belangrijk dat het gebouw zelf veilig is en dat de nood- en hulpdiensten bij bijvoorbeeld brand de weg weten te vinden in het gebouw.” Ze benadrukt dat de gemeente een ’goed schoolgebouw ter beschikking heeft gesteld aan het Cornelius Haga Lyceum’. „In dit gebouw is ruimte voor 500 leerlingen.”

Aantonen
Schoolbestuurder Atasoy zegt inderdaad dat hij vindt dat de inspecteurs van de gemeente ’niet bevoegd zijn om de school te inspecteren’. „Ik heb gezegd dat ze hier niks te zoeken hebben. De bal ligt bij hen, laat ze eerst maar aantonen dat ze gerechtigd zijn om binnen te treden”, zegt hij. Atasoy laat weten dat hij eerst een juridische onderbouwing wil zien. „Ik ben rechtsstatelijk ingesteld. Als ik zie dat er wettelijke redenen zijn waarom ze wel naar binnen mogen, dan mogen ze binnenkomen.”

Eerder dit jaar kwam het Haga Lyceum onder een vergrootglas te liggen nadat de AIVD waarschuwde voor de school. ’Richtinggevende personen’ op de school zouden zich omringen met ’salafistische aanjagers’ en leerlingen zouden het risico lopen om in aanraking te komen met radicale ideeën rond de islam, waarna er tot in de Tweede Kamer stemmen opgingen om de school te sluiten. De onderwijsinspectie vond geen aanwijzingen voor radicalisering, al maakte de inspectie wel gehakt van de financiële situatie van de school. De Commissie van Toezicht op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CTIVD) is bezig met een onderzoek naar de handelswijze van de AIVD in het dossier van de school.

Overigens is er bij het Haga geen sprake van een wachtlijst. Volgens de gemeente konden alle kinderen die zich via een loting- en matchingsysteem hadden ingeschreven ook daadwerkelijk worden geplaatst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Mahalingam »

En wat gaat de overheid doen? Gebruik maken van de primatuur op geweld? Zich een weg naar binnen vechten?
Conflict tussen Cornelius Haga en gemeente dreigt te escaleren
Onderwijswethouder Marjolein Moorman schrijft vrijdag in een brief aan de gemeenteraad dat de gemeente ‘in overleg met politie, Openbaar Ministerie en de nood- en hulpdiensten’ zal optreden. Onduidelijk is of dit betekent dat de brandweer en bouwinspecteurs zich vergezeld van de politie gaan melden bij de school. Die optie wordt in elk geval niet uitgesloten in de brief van Moorman.

Woensdag had schooldirecteur Soner Atasoy de gemeente al telefonisch laten weten dat inspecteurs niet welkom zijn. Vervolgens kondigde hij per mail aan de gemeente voor de rechter te zullen dagen vanwege de kwestie.

Gisteren brachten bouwinspecteurs met de brandweer toch een bezoek aan de school, maar de schooldirectie wees hen de deur.
https://www.parool.nl/amsterdam/conflic ... ~b8efe82d/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Mahalingam »

Het is gelukt !! De ambtenaren zijn binnen gekomen. En er is geen melding van inzet van de ME.
Bouwinspectie Cornelius Haga afgedwongen met hulp politie
Met behulp van de politie hebben de brandweer en bouwinspecteurs vrijdagmiddag alsnog een veiligheidsinspectie gehouden in het gebouw van het Cornelius Haga Lyceum.
Een woordvoerder van onderwijswethouder Marjolein Moorman bevestigt het bezoek. “De uitslag wordt later bekend.”
https://www.parool.nl/amsterdam/bouwins ... ~b9291fc8/

Ik lees: "De gemeente wilde ook de ‘constructieve veiligheid’ en luchtkwaliteit toetsen.".
Hoe kan je de luchtkwaliteit testen als er alleen maar lege lokalen zijn? Die moet je testen wanneer ze propvol met leerlingen zijn. (en propvol zullen ze zijn gezien de aanwas).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Mahalingam »

En de bouwinspecteurs hebben gezocht en gekeken maar
Haga Lyceum na verbouwing veilig bevonden door inspecteurs
Afgelopen vrijdag werd het pand aan de Naritaweg bezocht door bouwinspecteurs en de brandweer. Die hebben geconstateerd dat het gebouw voldoet aan de eisen voor brandveiligheid, constructieve veiligheid en luchtkwaliteit.
https://www.parool.nl/amsterdam/haga-ly ... ~bab5c06a/

Nu wachten opde volgende rel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Meerderheid wil geen islamitische scholen meer

Zeven op de tien Nederlanders vinden dat scholen op islamitische grondslag in Nederland niet meer zouden mogen worden opgericht. Volgens 59 procent zouden alle scholen op basis van een religie in Nederland moeten worden afgeschaft. Dat blijkt zondag uit een peiling van Maurice de Hond.

Deze week ontstond ophef over het onderwijs in moskeescholen en islamitische basisscholen. Aanleiding was berichtgeving van Nieuwsuur en NRC, die na eigen onderzoek meldden dat kinderen op 44 islamitische basisscholen in Nederland in de lesmethode ’Help! Ik word volwassen’ onder meer leren dat Allah homoseksualiteit zou verafschuwen. Op een vijftigtal salafistische moskeescholen zouden kinderen daarnaast leren dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen.

Vanwege de ophef legde De Hond deelnemers aan zijn wekelijkse peiling ook stellingen voor over dit onderwerp. Iets meer dan de helft, 54 procent, vindt dat vrijheid van onderwijs zoals in de Grondwet staat een groot goed is in Nederland.

Negen op de tien ondervraagden zijn echter wel van mening dat scholen die verschillen maken tussen mannen en vrouwen en negatief zijn over homo’s niet meer vanuit de overheid moeten worden gefinancierd. In totaal 14 procent vindt dat de Nederlandse staat niets te maken heeft met wat er op zondagsscholen of moskeescholen wordt geleerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Bestuur Haga Lyceum moet binnen maand opstappen

Het bestuur van het islamitische Cornelius Haga Lyceum moet binnen vier weken het veld ruimen. Minister Arie Slob (Voortgezet Onderwijs) zet de aanwijzing die hij in juli aankondigde door.

Weigert het bestuur terug te treden, dan krijgt de Amsterdamse middelbare school geen geld meer.

Slob grijpt in op het Haga Lyceum omdat het bestuur volgens de onderwijsinspectie de school en de leerlingen schade toebrengt. Het zou onder meer optrekken met mensen die volgens de AIVD in extremistische kringen verkeren.

De waarden van de democratie en de rechtsstaat worden de leerlingen niet bijgebracht. Het bestuur heeft zich verder schuldig gemaakt aan zelfverrijking en belangenverstrengeling en financieel wanbeheer gevoerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Mahalingam »

Ik lees elders:
"Binnen twee weken moet het bestuur een voorstel doen voor een nieuw schoolbestuur, dat vervolgens binnen twee weken aan het werk moet."

Maar kan de minister dat wel? Dat zal wel weer een rechter moeten uitmaken.
Advocaat bestuur Haga Lyceum: ‘We gaan bezwaar maken’
Volgens de advocaat heeft het lyceum officieel zes weken de tijd om bezwaar te maken tegen de aanwijzing. Mogelijk is er een kort geding nodig omdat Slob wil dat het bestuur binnen een maand het veld ruimt, aldus Pors.
https://www.parool.nl/amsterdam/advocaa ... ntent=free
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islamitische scholen

Bericht door Pilgrim »

GEERT WILDERS: "Sluit die islamitische HAATSCHOLEN"
GeenStijl - Gepubliceerd op 18 sep. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Mahalingam »

Als je wilt promoveren op het onderwerp "islamitische scholen en integratie" dan weet je al wat eruit komt: 'islamitische scholen werken integratie niet tegen' of zelfs 'islamitische scholen zijn positief voor de intergratie'.
En dan kan Kitman, Muruna, Taqiyya en Tawriyade volop aan de gang: "Op negentien islamitische basisscholen interviewde ze 75 directieleden, docenten en godsdienstleerkrachten."
En dan blijkt dat de bevindingen van Beemsterboers promotie-onderzoek haaks staan op de conclusies die NRC en Nieuwsuur vorige week trokken.
Wat te doen? Dat 'onwetenschappelijke onderzoek van de media ' bagatelliseren.
Onderzoeker islamitisch onderwijs: ‘Ik denk nog steeds dat deze scholen bijdragen aan integratie’
De recente commotie over een lesboek voor islamitische basisscholen verbaast Marietje Beemsterboer (34) van de Universiteit Leiden. Volgens de promovenda is het islamitische basisonderwijs juist goed voor de integratie van moslimkinderen en stimuleren religieuze onderwijzers homoacceptatie.
En dan krijg je van die rare redeneringen:
‘Als een leerkracht zegt dat homoseksualiteit in Nederland geaccepteerd is, nemen kinderen op een islamitische school dat makkelijker aan dan van een docent op een openbare basisschool. Zelf werk ik op een niet-islamitische basisschool in Bergen en als ik iets zeg over homoseksualiteit, kan een islamitische leerling denken dat die boodschap niet voor hem geldt. Religieuze autoriteit helpt bij de acceptatie.’
Ze mist volkomen het punt: "‘Als een leerkracht zegt dat homoseksualiteit in Nederland geaccepteerd is..." Dan is voor de leerlingen duidelijk: dit geldt voor kaaskoppen en niet voor ons Moslims.

Meer bagatellisatie hier:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bb807199/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:Als je wilt promoveren op het onderwerp "islamitische scholen en integratie" dan weet je al wat eruit komt: 'islamitische scholen werken integratie niet tegen' of zelfs 'islamitische scholen zijn positief voor de intergratie'.


Meer bagatellisatie hier:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bb807199/
Voor al die bagatellisatie hier een artikel uit 2006 (!); Niks bevorderen integratie.

  • Islamitische basisschool/alles is verboden

    Als juf op een islamitische basisschool hoopte Fenny Brinkman de integratie van moslimkinderen te bevorderen. Een naïeve gedachte, constateert ze zes jaar later. "Deze kinderen groeien volkomen geïsoleerd op."

    door Gonny ten Haaft 2 maart 2006, 13:04

    Brinkman (46) hield het tot 1998 vol op de omstreden Amsterdamse basisschool As Siddieq. Pas achteraf realiseerde ze zich hoe extreem deze school is. Ze besloot haar ervaringen op te schrijven in een boek, opdat ook anderen, binnen en buiten het onderwijs, kunnen lezen hoe gevaarlijk zo'n school kan zijn.

    "Ik besefte dat ik kennis heb waar andere mensen geen weet van hebben. Ik voelde een sterke drang om te vertellen. Niet om onrust te zaaien, maar om te waarschuwen. Er is een aantal moslims dat niets liever wil doen dan Nederland in een islamitische staat veranderen."

    Brinkman benadrukt dat ze één islamitische school beschrijft. Ze weet dat niet alle islamitische scholen zich tegen de westerse samenleving afzetten. Ze is ook niet tegen de islam, of tegen islamitische scholen . "Ik ben tegen alle vormen van extreme geloofsovertuigingen, of die nou christelijk, joods of islamitisch zijn."

    'Haram' heet haar boek, dat sinds gisteren in de winkel ligt. Dit is het Arabische woord voor zondig en daarmee ook, betreurt Brinkman, het meest gebruikte woord op school. Niet alleen kerst en sinterklaas zijn haram, maar ook lessen over de holocauast, knutselwerkjes waarin mensen of dieren worden afgebeeld en Nederlandse kinderliedjes.

    Brinkman beschrijft hoeveel plezier haar kinderen - groep 1 en 2 - hadden toen ze het bekende liedje Osewiesewose leerden. De gezichtjes straalden bij de abstracte woorden: osewiesewo, sewiese walla kristalla, kristo sewiesewo, sewiese wies, wies, wies, wies.

    Juist zo'n fantasietekst, dacht Brinkman, kan onmogelijk aanstoot geven. De volgende dag hoorde ze stomverbaasd hoe een van haar leerlingen thuis van zijn vader op zijn kop gekregen had omdat hij de naam van Allah in het woord 'kristalla' meende te hekennen.

    Elke keer weer was Brinkman verbaasd over wat er nou weer 'haram' was volgens ouders, collega's of bestuursleden. Ze was geschokt toen een collega van de bovenbouw te horen kreeg dat hij geen lessen over de holocaust meer mocht geven. De ouders vonden dit 'haram' en lieten de leerkracht weten dat je met joden niet moet omgaan. De schoolleiding steunde deze ouders, waarna de leerkracht de school verlaat.

    Nog een voorbeeld. Op een mooie lentedag plakten Brinkmans leerlingen de fraaiste bloemen in elkaar. Omdat sommigen nog niet zo behendig zijn met de schaar, plakten ze twee verticaal geplaatste blaadjes aan de horizontale steeltjes. Een bestuurslid herkende hier een kruis in - een christelijk symbool, dus haram - en verscheurde, voor de ogen van de leerlingen alle werkjes.

    Brinkmans boek bestaat uit vijftig korte hoofdstukjes waarin zulke schrijnende voorvallen met humor worden beschreven. Voor de lezer wordt het beeld steeds beklemmender, omdat duidelijk wordt dat zowel leerlingen als leerkrachten geen moment aan alle ge- en verboden kunnen ontsnappen. "Het is een leven vol beperkingen", verzucht Brinkman. "Als Sinterklaas komt, worden de ramen afgeplakt met zwart papier, een vrouwelijke schooltandarts mag geen jongens uit de hogere klassen behandelen. Zelfs de notulen van een gewone teamvergadering moesten worden voorgelegd aan het bestuur. Leerlingen en docenten worden voortdurend, in alles, gecontroleerd." In de eerste jaren, blikt Brinkman terug, viel het allemaal nog mee. Ze gaf les in een dependance waar vooral de jongste kinderen les kregen, ver weg van het hoofdgebouw, met vooral vrouwelijke collega's. Vijf jaar later kwam iedereen in een nieuw gebouw vlak bij elkaar en voelde ook Brinkman de dreiging van het strenge schoolbestuur.

    "De meeste bestuursleden waren tevens medewerker, bijvoorbeeld onderwijsassistent, op de school. Op welke school zie je dat? Bovendien werden die bestuursleden steeds extremer. Zo werden de kledingvoorschriften almaar strenger: in het begin mocht mijn pony onder het hoofddoekje nog wel zichtbaar zijn, later moest elk haarsprietje zijn bedekt. Ik droeg vaak een lange rok over een spijkerbroek - en natuurlijk geen parfum, lippenstift, lange nagels."

    Na krap zes jaar besloot Brinkman bij een andere school te solliciteren. Waarom niet eerder? Die vraag heeft ze zichzelf menigmaal gesteld. "Het is net als bij een slechte relatie waarin je gevangenzit", mijmert ze. "Je weet dat het niet klopt, maar je komt er niet toe om de situatie te doorbreken." Er was ook niet één moment waarop ze dacht 'nu houd ik ermee op'. Eerder was het de optelsom van alle 'absurde regels' die haar deden inzien dat ze haar idealen op deze school nooit zou kunnen realiseren. "Ik heb te lang gedacht dat ik alles wat er gebeurde uit cultuurverschillen moest verklaren. Ik ben een vrouw van de dialoog, maar deze school kent alleen monologen."

    Neem de godsdienstmoeders, illustreert Brinkman. Dit zijn moeders die, naast de bevoegde godsdienstdocenten, één keer per week lesgeven over de Koran. Ook de leerkrachten waren verplicht aan naschoolse godsdienstlessen van deze moeders deel te nemen.

    "Dit zijn allemaal Nederlandse vrouwen die met een moslim zijn getrouwd. Die lessen waren monologen. Op het laatst zei niemand meer wat terug, wetend dat elk woord zinloos is. Uiteindelijk zijn de lessen afgeschaft, zogenaamd wegens desinteresse van het team."

    Inmiddels werkt Brinkman op een oecumenische zwarte school. Een verademing, zegt ze. "Op deze scholen worden alle feesten, van elke religie gevierd. Niet-moslimouders zitten met moslimouders bij elkaar, het is een school die voor integratie kiest."

    Het is alweer zeven jaar geleden dat Brinkman de islamitische school verliet. Na haar ontslag vertelde ze haar ervaringen aan twee onderwijs-inspecteurs, maar daar heeft ze nooit meer wat van gehoord. "Niemand durft iets te doen. De angst om voor racist te worden uitgemaakt is groot." Omdat ze nog regelmatig collega's spreekt die op deze islamitische school werken, heeft ze de indruk dat er in al die jaren niets veranderd is. Stiekem hoopt Brinkman dat ook deze collega's, als ze haar boek gelezen hebben, met hun verhaal naar buiten komen. "Zelf heb ik ook lang gewacht, omdat het zulke gevoelige materie is. Ik voelde dat de tijd er nog niet rijp voor was - een paar jaar geleden zouden velen mij niet hebben geloofd."
https://www.trouw.nl/nieuws/islamitisch ... ~b45686b8/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Mahalingam »

En dan maar weer eens de volgende ontwikkeling in de Haga-saga.
Cornelius Haga Lyceum stelt toch nieuwe bestuurder voor

Het omstreden bestuur van het islamitische Cornelius Haga Lyceum wil toch plaatsmaken voor een tijdelijke vervanger, zegt het ministerie van Onderwijs.

Tot dusver wilde het bestuur van de Amsterdamse school niet voldoen aan die eis van verantwoordelijk minister Arie Slob. De minister moet nog wel groen licht geven voor de voordracht, schrijft hij aan de Tweede Kamer.

Slob wil dat het bestuur van het Haga Lyceum het veld ruimt. Het voert volgens de onderwijsinspectie financieel wanbeheer, geeft extremisten de ruimte en verzuimt leerlingen de Nederlandse waarden bij te brengen. Het bestuur kreeg opdracht het bewind over te dragen aan een interim-bestuurder. Die moet dan wel de zegen van Slob krijgen.

Het schoolbestuur wil niet ingaan op het bericht. Het kondigde eerder aan de rechter te vragen een streep te zetten door de opdracht van de minister. Die dreigt de geldkraan dicht te draaien als het bestuur niet gehoorzaamt.

De rechter zou normaliter afwachten tot het bestuur bezwaar heeft gemaakt bij het ministerie en daarop antwoord heeft ontvangen. Maar omdat de leerlingen niet gediend zijn met langere onzekerheid, wil ook Slob liever dat de rechter zich meteen uitspreekt, schrijft hij. Hij gaat de rechter daarom vragen.

Slob bepaalde eerder dat de interim-bestuurder, die de leiding over twee weken zou moeten overnemen, zijn sporen in het onderwijs moet hebben verdiend. Hij of zij moet later een geheel nieuw bestuur installeren.
"... zijn sporen in het onderwijs moet hebben verdiend." Kent iemand een Mohammedaan die daaraan kan voldoen? Ik ben benieuwd met wie ze op de proppen komen (is nu nog geheim?)

https://www.parool.nl/amsterdam/corneli ... ~bbd529d5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De meerwaarde van islamitisch onderwijs schuilt in het niet aflatend haat zaaien.

Moslims zijn van oudsher de eeuwige parasieten op onze kenniseconomie en beschaving. Naar goed voorbeeld van de historische perverse Arabische pedofiel psychopaat Mohammed (VZMH) die aan zijn wellustige trekken kwam door aan veelwijverij te doen.

Wat was de grootste prestatie van Mohammed (VZMH) als profeet in de zandbak van Allah?
De keuze dient gemaakt te worden tussen de gebeurtenis dat Mohammed uit het niets een oorlog begon tegen zijn mede zandbakbewoners en het feit dat het Mohammed lukte voor het eerst geslachtsgemeenschap te hebben met zijn vrouw van negen. Er bestaat geen moslim die de gelukkige niet bij haar naam kent: Aisha.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Haga Lyceum eist op korte termijn geld van het ministerie

Het Cornelius Haga Lyceum eist aanstaande maandag in een kort geding dat het ministerie van Onderwijs op korte termijn geld overmaakt, onder meer voor de salarissen van docenten.

Het is de zoveelste juridische procedure van de islamitische school tegen de overheid. Volgens de advocaat van het Haga Lyceum, Wouter Pors, dreigt geldnood omdat het ministerie te traag is met het overmaken van de zogenoemde aanvullende bekostiging. Beide partijen treffen elkaar maandag in de rechtbank in Den Haag.

Het Haga Lyceum heeft in de aanloop naar het nieuwe schooljaar extra docenten aangenomen, om de circa 170 nieuwe leerlingen te onderwijzen. Het ministerie komt echter niet door met extra financiële middelen om de hogere salariskosten mee te voldoen. Het Haga Lyceum vermoedt dat het ministerie welbewust geen haast maakt.

“De minister heeft op 1 oktober in een brief laten weten dat hij 6 maanden de tijd heeft om de aanvullende bekostiging te voldoen,” aldus Pors. “Ondertussen moeten de leraren hun salarissen krijgen. De school kan dat niet betalen als het ministerie niet doorkomt.”

Vertrek van bestuur
Vorige maand gelastte onderwijsminister Arie Slob met een ‘aanwijzing’ het vertrek van directeur-bestuurder Soner Atasoy. Volgens Pors lijkt Slob nu een koppeling te maken tussen het overmaken van het benodigde extra geld en Atasoys aftocht. Vorige week heeft Atasoy een interim-bestuurder voorgedragen als opvolger, waarvan de naam nog niet is bekend gemaakt. Slob onderzoekt nog of hij akkoord gaat met de voordracht.

Het Haga Lyceum kwam begin dit jaar in opspraak doordat de AIVD en NCTV waarschuwden voor contacten met radicale salafisten. Kort voor de zomer verscheen een rapport van de onderwijsinspectie over financieel wanbeheer. Voor Slob was dat aanleiding het vertrek van het bestuur te gelasten.

Een woordvoerder van het ministerie wil niet inhoudelijk reageren op het kort geding van maandag. “De zaak is onder de rechter.” Er loopt ook een rechtszaak van de school tegen de onderwijsinspectie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Mahalingam »

De rechtszaak is begonnen. Klacht van Haga:
“Wij vragen niks extra. Maar wij moeten onze leraren betalen, anders kunnen ze geen brood kopen bij de bakker.”
[...]
Het Haga Lyceum heeft in de aanloop naar het nieuwe schooljaar extra docenten aangenomen om de circa 170 nieuwe leerlingen te onderwijzen. Het ministerie komt echter niet door met extra financiële middelen om de hogere salariskosten mee te voldoen. Het Haga Lyceum vermoedt dat het ministerie welbewust geen haast maakt.
[...]“Men zegt dat ze contact hebben gezocht, maar mij hebben ze niet gebeld en ook mijn advocaat is nooit benaderd met vragen.”
Het verweer van de overheid:
Volgens DUO, dat namens het ministerie verantwoordelijk is voor de uitbetaling, moet eerst goed worden uitgezocht of het aantal leerlingen dat door het Haga is opgegeven wel klopt. “De aanvraag is laat gedaan en we hebben tevergeefs contact gezocht over onduidelijkheden. Dit soort procedures kost nu eenmaal tijd.”
[...]
“Er moet van alles worden geverifieerd, de termijn waarbinnen wij dit behandelen is gebruikelijk.”
https://www.parool.nl/amsterdam/haga-ly ... ~b1fd4b9b/

Vrijdag horen we meer.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
Vrijdag horen we meer.
Staat hoeft Haga Lyceum niet te betalen

Het omstreden Cornelius Haga Lyceum krijgt voorlopig geen extra bekostiging van de Staat. Dat heeft de rechter geoordeeld in een kort geding dat de islamitische middelbare school in Amsterdam had aangespannen, meldt advocaat van het Haga, Wouter Pors.

Het Haga Lyceum heeft het geld nodig vanwege de verdubbeling van het aantal leerlingen naar 360. Daarom zijn begin dit schooljaar twintig extra docenten aangetrokken.

De advocaten van de school wezen er eerder deze week tijdens de zitting bij de rechtbank in Den Haag op dat DUO, de uitvoeringsorganisatie voor het onderwijs, heeft toegezegd dat op 23 oktober de eerste betaling zou worden overgemaakt. Maar daarna werd meegedeeld dat minister Arie Slob zes maanden de tijd heeft om te besluiten over de betalingen. Volgens de Staat gaf DUO alleen een planning.

De rechter zegt nu ook dat geen sprake is van een besluit door DUO, waardoor de Staat geen betalingsverplichting heeft. Het Haga kan nog naar de bestuursrechter stappen. Het schoolbestuur gaat zich hier nu over beraden, meldt Pors.

Het Haga Lyceum ligt onder vuur na de melding van de AIVD dat het bestuur zou optrekken met mensen die in extremistische kringen verkeren. De Onderwijsinspectie stelde verder dat de waarden van de democratie en de rechtsstaat de leerlingen niet worden bijgebracht en dat het bestuur zich schuldig maakt aan zelfverrijking en financieel wanbeheer.

Minister Arie Slob (Onderwijs) wil dat het huidige bestuur vertrekt. Gebeurt dat niet, dan stopt hij de financiering. De school is hiertegen in beroep gegaan. Wel is inmiddels een voordracht gedaan voor een interim-bestuurder. De minister moet hier nog zijn goedkeuring aan geven. Dit wordt dinsdag bekend.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Haga Lyceum

Bericht door Ariel »

Nieuwe aflevering uit de serie "Haga Lyceum."
Nieuwe bestuurder Haga Lyceum mag nog niet beginnen

Het Cornelius Haga Lyceum in Amsterdam heeft een nieuwe bestuurder voorgedragen, maar hij mag nog niet beginnen omdat hij geen moslim is.

Dit maakte de Islamitische school maandagavond bekend. De voorgedragen bestuurder heet Marcel Heuver en was voorheen commercieel directeur bij Darrel Burns Salespro. Volgens de statuten van de school moet het bestuur bestaan uit moslims, waardoor Heuver nog niet kan beginnen aangezien hij geen moslim is. Directeur Soner Atasoy laat weten dat het wijzigen van de schoolstatuten enkele weken in beslag neemt. „Zodra dit is gebeurd, kan de nieuwe directeur aan de slag”, aldus Atasoy

De deadline die Slob vier weken geleden stelde, haalt de school dus niet. De minister dreigde de geldkraan dicht te draaien als het huidige bestuur niet voor de gestelde deadline van gisteren zou opstappen en hij de nieuwe bestuurder goed had gekeurd. Slob heeft de benoeming van Heuver vorige week geaccepteerd, maar door regelgeving van de school kan hij dus nog niet beginnen.

Een woordvoerder van Slob houdt, ondanks de toezegging van het Cornelius Haga om de statuten te wijzigen, vast aan de deadline. „Zoals eerder gesteld hadden de bestuurders tot gisteren om op te stappen. Nu dit niet is gebeurd, houden we vast aan eerder aangekondigde maatregelen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen / Haga Lyceum

Bericht door Ariel »

Slob stopt financiering Haga Lyceum per 1 december

Minister Arie Slob (Onderwijs) stopt de financiering van het islamitische Cornelius Haga Lyceum in Amsterdam per 1 december. Het schoolbestuur heeft niet op tijd zijn taken overgedragen aan een interim-bestuurder, iets waartoe de minister vorige maand opdracht gaf.

Als de school uiterlijk donderdagochtend alsnog de taken overdraagt, kan het besluit nog worden aangepast.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen / Haga Lyceum

Bericht door Mahalingam »

Ik lees in bovenstaand:
De interimmer die het huidige bestuur op het oog heeft is Marcel Heuver. Volgens de school kon hij nog niet officieel worden benoemd, omdat de man geen moslim is en dit volgens de schoolstatuten wel verplicht is. Om hem te kunnen benoemen moeten de statuten dus op de schop.
En bij Het Parool:
[...]
De huidige bestuurder, Soner Atasoy, zei vandaag in de Volkskrant dat hij daarvoor ‘enkele weken’ nodig heeft, omdat volgens hem de medezeggenschapsraad van de school de wijziging moet goedkeuren.
Erdogan: „Democratie is als een trein. Je springt ervan af als je je doel hebt bereikt.”
https://www.parool.nl/amsterdam/slob-dr ... ~b4bb4666/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen / Haga Lyceum

Bericht door Mahalingam »

Weet je waar ik op zit te wachten? Op het moment dat die school echt geen geld meer van de overheid krijgt en zich richt tot een NGO uit Quatar oid. die ontwikkelingshulp doet voor het onderwijs aan kinderen. Immers wij hebben ook talloze NGO's die in verre landen zorgen voor onderwijs aan kinderen.
Met een paar miljoen oliedollars komen ze een heel eind!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen / Haga Lyceum

Bericht door Mahalingam »

Ik ben niet de enige die de komst van oliedollars voor het Haga voorziet.
Dat wordt een flinke klap voor de diversiteit van onderwijs ten onzent, aangezien het Haga Lyceum naast het Avicenna College (voorheen Ibn Galdoun) de enige middelbare islamitische school in Nederland is. En nu maar hopen dat sjeiks in Saoedi-Arabië, Qatar, Koeweit of een ander shithole country niet opeens alslnog de poeplap trekken om deze haatmadrassa draaiende te houden.
https://www.geenstijl.nl/5150090/haga-l ... aan-dicht/

En het is nu officieel (kan zou iets via Twitter? in Allahstan is veelal het echtscheiden via Twitter verboden) dat de geldkraan dicht zal gaan.
Arie Slob
‏Verified account @arieslob

Alle leerlingen verdienen goed onderwijs in een veilige omgeving. De bestuurders van het Haga Lyceum weigeren daar aan mee te werken. Ondanks de extra tijd die ik hen deze week nog heb gegeven. Daarom stop ik per 1 december de bekostiging van deze school.
https://twitter.com/arieslob/status/1184831740948430849
1 december is een heel eind weg. En op de weg liggen nog vele rechtszaken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen / Haga Lyceum

Bericht door Ariel »

Tja... :nietverstaan: Wethouder Amsterdam.

Stel je voor, dat de islamitische schooljeugd zal integreren. Allah forbid.

Afbeelding
Spoiler! :
Wethouder houdt Haga-leerlingen liefst bij elkaar op één school waar ze hun ‘islamitische identiteit terugzien’

Wat gebeurt er met de leerlingen van het Haga Lyceum als de omstreden islamitische school binnenkort de deuren zou sluiten? De Amsterdamse wethouder Marjolein Moorman wil ze het liefst bij elkaar houden en op één school plaatsen ‘waar ze hun eigen islamitische identiteit terugzien’.

Deze week besloot minister Arie Slob (Onderwijs) de geldkraan dicht te draaien van het omstreden Cornelius Haga Lyceum. Dat betekent mogelijk het einde van de school en daarmee het einde van een bijna tien jaar durende strijd tussen het bestuur en de overheid.

Maar een eventuele sluiting zorgt weer voor nieuwe hoofdbrekens. Er staan dan immers een paar honderd leerplichtige scholieren op straat, die een plek moeten krijgen op een andere school. ‘Ik voel me verantwoordelijk voor deze kinderen’, zegt onderwijswethouder Marjolein Moorman daarover. ‘Ook zij verdienen goed onderwijs. Het is zeer zorgelijk wat hier gebeurt.’

Slob geeft het Haga Lyceum per 1 december geen geld meer. Heeft u een vreugdedansje gedaan?
‘Nee. Helemaal niet. Verre van. Ik denk dat ik een vreugdedansje had gedaan als de bestuurders wél waren opgestapt, zoals de minister eiste. Dan zou de school kunnen voortbestaan. Ik heb altijd gezegd dat ik dat graag wil. Maar de schoolbestuurders staan dat in de weg. Ze kiezen ervoor niet op te stappen. En dat terwijl er een NCTV-rapport ligt, een inspectierapport en een aanwijzing van de minister. Dat is niet weinig, hè? Dit is niet eerder gebeurd in de geschiedenis.’

Treft u al voorbereidingen om de leerlingen op andere scholen te plaatsen?
‘Op 1 december wordt de bekostiging ingehouden. Ik wil dat er dan een alternatief voor de kinderen ligt. Het liefst zou ik willen dat ze bij elkaar blijven. En dat ze op hun nieuwe school hun eigen islamitische identiteit terugzien. Dat betekent dus bijvoorbeeld dat er rekening wordt gehouden met het gebed en de islamitische feestdagen. Deze kinderen hebben niet voor niets voor islamitische onderwijs gekozen.’

Heeft u dit al met de schoolbesturen geregeld?
‘Het is niet mijn taak kinderen te plaatsen, maar ik voel me wel verantwoordelijk. We voeren gesprekken met de schoolbesturen, maar een concreet plan ligt er nog niet. Het gaat ook om veel kinderen: 296 volgens onze telling. Die kunnen niet zomaar ergens ingeschoven worden.’

De gemeente opende in maart al een informatielijn voor ouders. Wordt daar veel gebruik van gemaakt?
‘Nee. Ik weet niet hoe dat komt.’

Onze indruk is dat veel ouders nog vertrouwen in de school hebben.
‘Dat is een mogelijkheid. Maar we kunnen ons voorstellen dat ouders ongerust en onzeker zijn en dingen niet begrijpen. Dan is het belangrijk om bereikbaar te zijn. ’

De relatie tussen de gemeente en de moslimgemeenschap staat op scherp door deze kwestie. Baart u dat zorgen?
‘Ik vind het heel erg – en ik kies bewust deze woorden – dat de bestuurders van het Cornelius Haga het hele islamitisch onderwijs schade toebrengen. We hebben in Amsterdam negen islamitische basisscholen. Die krijgen goede rapporten van de inspectie. Die doen het gewoon goed, maar hebben hier allemaal last van. Omdat hierdoor een negatief beeld ontstaat van het islamitisch onderwijs. Maar deze kwestie heeft niets te maken met islamitisch onderwijs. Dit heeft te maken met slecht bestuur. En voor elk kind dat op een school met een slecht bestuur zit, wil ik opkomen.’

Veel moslims denken: wij hebben eindelijk onze eigen school en nu werkt iedereen ons tegen.
‘Wanneer hebben wij dan tegengewerkt? Er staat nu zelfs een heel schoolgebouw leeg dat beschikbaar is voor het Cornelius Haga. Maar ze gebruiken het niet.’

De gemeente treuzelde jarenlang met het toekennen van huisvesting.
‘Vanaf het begin hebben we ons zorgen gemaakt. Dat is ook niet voor niets. We hebben gezien hoe het afliep met de vorige islamitische middelbare school: er was een schoolbestuurder dat zich positief uitliet over IS, dat we toen nog ISIS noemden. Maar we hebben ons altijd aan de wet gehouden. Als ze zeggen dat ze altijd zijn tegengewerkt, toon dat dan maar aan.’

De Raad van State heeft de gemeente teruggefloten.
‘Ja, en vervolgens hebben ze toch gekregen wat ze wilden? Er staat daar een schoolgebouw. En het zou toch ook raar zijn geweest als we na die uitspraken over ISIS gewoon hadden gedaan alsof er niets aan de hand was?’

Zorgt de vrijheid van onderwijs hier voor problemen?
‘De vrijheid van onderwijs biedt niet de vrijheid om slecht onderwijs te geven. Daar zit voor mij een gapend gat. En dat is wat hier aan de hand is. Je mag de vrijheid van onderwijs ook niet misbruiken voor eigen gewin. Deze schoolbestuurders hadden nog een laatste kans om de bevoegdheden over te dragen. Die hebben ze niet gegrepen. En daarmee brengen ze de continuïteit van hun eigen school in gevaar. Ik constateer dat deze bestuurders er niet zitten voor hun kinderen, maar vooral voor zichzelf. Dat vind ik kwalijk. Ik heb niets tegen de school, niks tegen de kinderen, niks tegen islamitisch onderwijs, maar wel wat tegen de bestuurders van deze school.’

De school zegt mogelijk terug te vallen op buitenlandse financiering. Hoe kijkt u daar tegenaan?
‘Dat kan. We hebben wel meer particulier onderwijs. Maar dan moeten de leerlingen wel staatsexamen gaan doen, en dat is niet goedkoop. En als de school geen rijksbekostiging meer krijgt, hebben wij ook geen huisvestingsverplichting meer. Dan moeten ze dus ook een eigen gebouw financieren.’

Bent u zelf al eens op het Haga Lyceum geweest?
‘Ik wilde er een ouderavond organiseren. Dat heb ik met de oudercommissie over gesproken, maar die zei uiteindelijk dat niet te willen. En vervolgens ben ik er ook niet geweest.’

Zou dat niet goed zijn?
‘Ik wilde wel met de ouders praten. Dat wil ik nog steeds wel. Maar mijn vertrouwen in de heer Atasoy (directeur-bestuurder van het Haga Lyceum red.) is weg.’

Dat de school gaat sluiten is ondanks het besluit van de minister niet helemaal zeker. Er lopen nog flink wat juridische procedures. Het Haga Lyceum vecht de inhoud van het inspectierapport nog aan, de aanwijzing die daarop gebaseerd werd én het dichtdraaien van de geldkraan. Daarbij lijkt de school niet geheel kansloos. Zo bestrijdt het bestuur het oordeel van de inspectie dat er sprake is van financieel wanbeheer. De registeraccountant van de school keurde de jaarrekening immers goed en stelde vast dat er geen sprake is van materiële onrechtmatigheden.

Zal de school per 1 december sluiten, denkt u?
‘Ik ben niet de rechter, hè? We moeten duidelijk de rollen scheiden. Ik ga niet op de stoel van de rechter zitten.’

Had u niet liever gezien dat de bekostiging pas wordt ingetrokken nadat die rechtszaken achter de rug zijn?
‘Nee. Ik ga op niemands stoel zitten. Ook niet op die van de AIVD of de NCTV. Als die mij een rapport sturen met een bepaalde strekking, dan is het niet aan mij om te oordelen of de kwaliteit daarvan op orde is. En hetzelfde geldt voor de rapporten van de Onderwijsinspectie. En voor de besluiten van de minister.’

U twijfelt nooit of alles wel klopt?
‘Dat is niet relevant. Ik heb vertrouwen in onze rechtsstaat.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Islamitische scholen / Haga Lyceum

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Amsterdamse wethouder Marjolein Moorman schreef: Ik heb niets tegen de school, niks tegen de kinderen, niks tegen islamitisch onderwijs, maar wel wat tegen de bestuurders van deze school.’
Erg onverstandig. In Nederland geldt scheiding van kerk en staat.

Daarom ben ik juist tegen de islamitische school, ik ben tegen die kinderen die opgroeien voor galg en islamitisch rad, ik ben faliekant tegen islamitisch onderwijs dat ophitst tegen onze normen, waarden, beschaving. Ik ben tegen moslimachtig onderwijs dat acties van IS, conform de heilige teksten van Allah in de Koran, gelijkstelt met die van de historische perverse pedofiele Arabische psychopaat Mohammed, die in zijn beste jaren sadist en oorlogsmisdadiger was; aan veelwijverij deed en vrouwen dom en minderwaardig vond. Het ging de vieze walgelijke onmenselijke profeet uitsluitend om zijn eigen gerief: klaarkomen op zoveel mogelijk vrouwen en zich verheerlijken met zijn eigen oorlogszuchtige fascistische machtswellust.

Dat deze wethouder van Onderwijs lid is van de PvdA mag geen verwondering wekken. Zij is tegen de bestuurders van de islamitische school, maar draagt alle andere verrotte elementen die automatisch verbonden zijn met de walgelijke onmenselijke baggerreligie Islam, een warm hart toe. Een hypocriete linkse tante pur sang.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islamitische scholen / Haga Lyceum

Bericht door King George »

Islamitische scholen en integratie? Dat is nog nooit wat geweest.

viewtopic.php?f=31&t=25013&start=125#p477113
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islamitische scholen / Haga Lyceum

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Slob stopt financiering Haga Lyceum per 1 december

Minister Arie Slob (Onderwijs) stopt de financiering van het islamitische Cornelius Haga Lyceum in Amsterdam per 1 december. Het schoolbestuur heeft niet op tijd zijn taken overgedragen aan een interim-bestuurder, iets waartoe de minister vorige maand opdracht gaf.

Als de school uiterlijk donderdagochtend alsnog de taken overdraagt, kan het besluit nog worden aangepast.
Dan pas? En overigens dient zo'n haatinstituut gewoon te worden gesloten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie