Islamitische scholen / Haga Lyceum

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Islamitische scholen / Haga Lyceum

Bericht door Ariel »

De vestiging van islamitische basisschool de Roos in Purmerend houdt de gemoederen bezig. De meeste inwoners van Purmerend zijn niet blij met deze school. En ook Arie-Wim Boer, fractievoorzitter van Leefbaar Purmerend, vindt het zijn taak om kritiek te leveren.

Fout!!!!! Kritiek leveren op een school waar allah en zijn maatje mohammed verheerlijkt en geeerd worden is dubbel fout. Vandaar dat hij ook onmiddelijk tot orde geroepen werd door een lid van de Mohammedaanse gemeente.
Arie-Wim Boer, fractievoorzitter van Leefbaar Purmerend, is donderdagavond rond middernacht bedreigd toen hij zijn hond ging uitlaten. Een man liep met hem mee en vertelde hem dat hij moest stoppen met kritiek leveren op de islamitische school die eerst in Weidevenne gevestigd zou worden.

De school wordt nu tijdelijk ondergebracht in de Purmer-zuid, waarbij er wordt gekeken of de school op een later moment alsnog naar de Nijlstraat kan.

“Ik ben flink geschrokken”, laat Arie-Wim Boer weten aan Dichtbij. “Ik ging mijn hond uitlaten in de buurt van mijn huis. Om de hoek kwam ik een Turkse of Marokkaanse man tegen die met me mee begon te lopen. Ik moest stoppen met kritiek op de school en op het college, of anders…”

Boer liet zijn hond vieren. “Hierdoor ging hij steeds verder van mij weg. Uiteindelijk kwam de hond te dichtbij waarop hij wegrende.”

“De politie was er afgelopen nacht snel bij en hebben de nodige maatregelen genomen”, vertelt Boer. “Ik heb de burgemeester geïnformeerd, ik ga later vandaag aangifte doen.”

http://www.dichtbij.nl/waterland/112/ar ... chool.aspx
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Geen Stijl heeft ook een onderwerp aan de Islamitische school in Purmerend gewijd. Hun boodschap.... Lieve kafir burgers, draai niet om de hete brij heen , en zeg eerlijk dat je de achterlijk Islam met hun hoofddoekjes ,ingepakte vrouwen en de bebaarde in nachthemd geklede mohammedaanse heren spuug en spuug zat bent, en niet gaat zeuren over verkeersdrukte en andere onbenullige zaken. Wees eerlijk.
De brave burgers van Purmerend zien zich geconfronteerd met de oprichting van een islamitische basisschool in hun buurt. En dat willen ze niet. Snappen we wel, tweemaal daags de buurt vol haal- en breng verkeer. De groepjes met lappen aan het gezicht onttrokken en onderling beslist geen Nederlands sprekende pinguïns. De akelige aanblik tijdens het speelkwartier van hoofddoekjes rond veel te jonge koppies gebonden. En wat ze zoal leren op zo'n segregeer-academie is ook nog maar de vraag. Wat wel handig zou zijn, is als de verontruste burgers van Purra gewoon eerlijk zouden zijn over hun bezwaren, in plaats van de nadruk te leggen op de te verwachten verkeersdrukte. Dat komt omdat de meer dan terechte afkeer die veel mensen hebben van het mohammedaanse geloof nog altijd onmiddellijk wordt gepathologiseerd en gecriminaliseerd met de politiek correcte mondsnoer-term 'islamofobie'. Burgemeester Bijl houden ze echter niet voor de gek: hij heeft donders goed in het snotje dat er anti-islamitische sentimenten spelen onder zijn bevolking en noemt in een open brief aan zijn burgers man en baard. "Een anti-moslimhouding is sommigen niet vreemd. De vaak anonieme uitingen op internet bevestigen deze indruk" En verder een hoop geneuzel over een veranderende maatschappij en samenleven en enfin, u kent de riedel wel van een bestuurder die voor het blok is gezet omdat onze Grondwet nou eenmaal voorschrijft dat we ook mensen die maling hebben aan onze maatschappij gelijke rechten en bescherming geven. De burgemeester heeft gelijk, hij kan de vestiging van de school niet tegenhouden. Maar beter draaien burgers in zulke gevallen niet om de hete brei heen en spreken ze hun zorgen over de islamisering van Nederland uit, in plaats van 'verkeersdrukte' als fatsoensboerka voor hun échte bezwaren te gebruiken. Want het beste wapen tegen islamisering is niet zelfscensuur of anderen hun recht ontnemen om een school te stichten, maar juist het optimaal benutten van ónze rechten en vrijheden.
UPDATE: Ah, critici van de school worden BEDREIGD. Of Leefbaar Purmerend fractievoorzitter Boer zn bek wil houden, of anders.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Islamitische scholen

Bericht door Schepsel! »

Ariel schreef:Geen Stijl heeft ook een onderwerp aan de Islamitische school in Purmerend gewijd. Hun boodschap.... Lieve kafir burgers, draai niet om de hete brij heen , en zeg eerlijk dat je de achterlijk Islam met hun hoofddoekjes ,ingepakte vrouwen en de bebaarde in nachthemd geklede mohammedaanse heren spuug en spuug zat bent, en niet gaat zeuren over verkeersdrukte en andere onbenullige zaken. Wees eerlijk.
KAN gewoon niet... niemand zal dat ooit als een valide reden zien en accepteren. Als je eerlijk bent over de werkelijke reden zet je jezelf op de kaart als een stel racistische boerenpummels en daarmee is de kous af :nietverstaan: In feite staan ze compleet machteloos, extra verkeer enzo is geen reden. De burgemeester vermoedt zoiets ook al. We moeten maar blij zijn met die mooie islam icon_silent.gif
(^v^)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Islamitische scholen

Bericht door sjun »

Dan wordt het kennelijk tijd om zèlf het probleem tijdig te laten escaleren. Molukkers deden dat al eens voor. Want als onze overheden zèlf geen probleem hebben dan worden problemen van oppassende burgers onder het rozerode tapijt geschoven nadat deze zijn gebagatelliseerd tot vreemde luchtjes op het balkon.
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dit is de hond van Arie-Wim Boer van Leefbaar Purmerend. Die fungeert ook als zijn beveiliging-hond tegen Boze Moslims.
“Ik ben flink geschrokken”, laat Arie-Wim Boer weten aan Dichtbij. “Ik ging mijn hond uitlaten in de buurt van mijn huis. Om de hoek kwam ik een Turkse of Marokkaanse man tegen die met me mee begon te lopen. Ik moest stoppen met kritiek op de school en op het college, of anders…”

Boer liet zijn hond vieren. “Hierdoor ging hij steeds verder van mij weg. Uiteindelijk kwam de hond te dichtbij waarop hij wegrende.”
http://www.dichtbij.nl/waterland/regio/ ... chool.aspx
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Afbeelding

Dit is de hond van Arie-Wim Boer van Leefbaar Purmerend. Die fungeert ook als zijn beveiliging-hond tegen Boze Moslims.
De volgende keer moet hij een zwarte hond nemen. Die schrikt nog meer af.

Dit zei good old Mo over honden.
ʿAbdallāh ibn al-Ṣāmit, von Abū Dharr: De profeet heeft gezegd: Als een van jullie het gebed verricht dan is hij beschermd als hij zoiets als het achterstuk van een zadel voor zich heeft staan. Als dat niet het geval is wordt zijn gebed ongeldig als er een vrouw, een ezel of een zwarte hond [voor hem langs loopt].
Ik vroeg aan [Abū Dharr]: Waarom een zwarte hond, en geen rode of gele? Hij antwoordde: Precies zo heb ik het ook aan de profeet gevraagd en hij zei: ‘Een zwarte hond is een satan.’

De profeet heeft gezegd: „Wie een hond aanschaft vermindert voor iedere dag zijn loon [in het latere leven] met twee qīrāṭ, tenzij het een hond is voor de jacht of ter bewaking van het vee.“
De profeet gaf opdracht de honden te doden. Hij stuurde mensen uit in de gebieden rondom Medina om ze te doden
Van Aisha: Djibriel (Gabriël) had een afspraak met de profeet dat hij op een bepaald moment bij hem zou komen. Dat ogenblik brak aan, maar hij kwam niet. De profeet had een stok in zijn hand, die gooide hij weg en hij zei: ‘God komt niet te laat op zijn afspraak, en zijn gezanten evenmin.’ Toen keek hij om zich heen, en daar zag hij een jong hondje onder zijn bed. ‘Aisha!’ riep hij, ‘wanneer is die hond daar binnen gekomen?’ Ze zei: Bij God, ik heb het niet in de gaten gehad. En hij beval het dier naar buiten te brengen. Toen kwam Djibriel en de profeet zei: ‘We hadden een afspraak en ik zat klaar, maar u kwam niet.’ Hij zei: ‘De hond in je huis heeft mij tegengehouden. Wij [engelen] gaan geen huis binnen waarin een hond is, of een afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Mahalingam »

Dit was in 2004:
Voorzitter gaf vrouw, broer, zoon zichzelf baan
Hoe bont kan een basisschool het maken voordat de Onderwijsinspectie het merkt en het ministerie ingrijpt? Bont. Dat bewijzen de lotgevallen van de Amsterdamse islamitische basisscholen El Amien I en El Amien II.

Bijna de helft van de lessen (44 procent) wordt door onbevoegden gegeven. De bestuursvoorzitter heeft zijn vrouw, broer, zoon en zichzelf een baan op een van de twee scholen bezorgd. Er is bijna een half miljoen euro aan subsidies onrechtmatig besteed. En er wordt uitsluitend illegaal gekopieerde software gebruikt.

Beide scholen werden tussen 2001 en begin 2004 vier keer door de Onderwijsinspectie bezocht. Maar 'het kwaliteitsprofiel gaf geen reden tot zorg', schreven de inspecteurs in hun rapporten. Terwijl in dezelfde stukken staat dat El Amien II 'er nauwelijks in slaagt bevoegd personeel aan te stellen' (februari 2003). En dat het contact tussen El Amien en de scholen voor voortgezet onderwijs 'stroef' verloopt omdat de laatsten de mooie Cito-scores van de kinderen niet vertrouwen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... baan.dhtml
Het was; "'El Amien pakt de zaken goed op. We hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt."

En nu 10 jaar later is het goed gekomen?
Nee, hetzelfde verhaal kan nu herhaald worden. En over 10 jaar weer.
Wanbeleid bij islamitische basisscholen El Amien
De directeur van de Amsterdamse islamitische basisscholen El Amien I en II voedt een angstcultuur. Er zijn onrechtmatige uitgaven aan zaken als reisjes en een cursus ademhalingstechnieken. Cito­scores in 2013 waren onverklaarbaar hoog.

In het rapport staat directeur/bestuurder Mohamed Oemar Arjen centraal, die in 2004 ook in opspraak raakte. De inspectie signaleert gebrekkig toezicht door een ondeskundig bestuur, dat leunt op kostbare externe adviseurs. De directeur kan 'zonder overleg vooraf en zonder verantwoording achteraf beslissingen nemen'. Ook financiële, hoewel dat in strijd is met (interne) regels.[...]

Zij weten dit aan gebrekkige communicatie door het ministerie van Onderwijs, maar El Amien besteedde na te zijn gewaarschuwd nog eens bijna 92.000 euro rijksgeld aan het vervoer.

In 2012 maakte het schoolbestuur een studiereis naar Marokko, voor 12.651 euro. Directeur Arjen kon de inspectie achteraf niet overtuigen dat dit bijdroeg aan de onderwijskwaliteit. Dat gold ook voor een 'teambuildingsreis' naar Parijs (4572,73 euro). De reizen werden georganiseerd via een reisbureau van een voormalige vervanger van Arjen. In 2012 volgden veertien personeelsleden voor 35.700 euro een cursus ademhalingstechnieken, die de school ten onrechte betaalde met rijkssubsidie.
Wat een klojo's. Zelfs ademhalen valt ze moeilijk.
De inning van de vrijwillige ouderbijdragen verloopt 'ondoorzichtig'. Het geld komt cash binnen en belandt in een kluis op het kantoor van het bestuur. De inspectie plaatst verder vraagtekens bij de aanschaf van computers bij een bedrijf van een familielid van een personeelslid. De inspectie waarschuwt dat als de kwaliteit van het bestuur eind dit jaar niet is verbeterd, het vertrouwen kan worden opgezegd.
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... mien.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Islamitische scholen

Bericht door xplosive »

Mechelen niet blij met islamitische basisschool
Mechelen krijgt binnenkort de eerste islamitische basisschool van Vlaanderen. Het Mechelse stadsbestuur erkent dat veel allochtone jongeren uit de boot vallen. "Maar een aparte school voor moslims is geen oplossing”, zegt de schepen van Integratie en Onderwijs.

De plannen zijn ambitieus. De vzw Islamitisch Onderwijs Mechelen (IOM) wil een terrein aankopen in de Caputsteenstraat, een gemengde buurt vlak bij de Al Buraq-moskee. Volgens de vzw maken veel jongeren hun school niet af en halen ze geen diploma hoger secundair onderwijs. Een islamitische basisschool moet de jongeren helpen en de kans op werk later verhogen. Voorts zou het de leerlingen helpen om een eigen identiteit te vormen. IOM benadrukt wel dat ook niet-moslims welkom zijn.

"Dit ruikt naar segregatie"

Marc Hendrickx (N-VA), bevoegd voor Integratie en Onderwijs, vindt de plannen maar niks. “We hebben een grote moslimgemeenschap in Mechelen, waarmee we goede contacten onderhouden. En we weten dat veel van die kinderen uit de boot vallen. We trachten daar ook iets aan te doen. Maar dit is geen oplossing. Dit ruikt naar segregatie. Het laatste wat we willen, zijn concentratiecholen. Een tiental meisjes volgt nu al les in een lokaal in één van onze twee moskeeën, omwille van het hoofddoekenverbod. Dat betreuren we. De toekomst is juist dat we beter gaan samenwerken.”

500.000 euro nodig

Hendrickx ziet ook praktische bezwaren. “De initiatiefnemers zijn hier de voorbije 2 jaar een 4-tal keer geweest. Er zitten succesvolle zakenmensen tussen. Maar ik vrees dat ze de problemen onderschatten. Ze willen 500.000 euro ophalen. Dat is te weinig omdat je met veel verschillende zaken rekening moet houden. Onder meer met de brandveiligheid. De plannen zijn ook weinig concreet. De vzw heeft inderdaad een locatie op het oog maar ze hebben nog niks aangekocht.”
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islamitische scholen

Bericht door mercator »

“We hebben een grote moslimgemeenschap in Mechelen,
En dat is dus de reden dat ik niet meer in mijn geboortestad kom.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islamitische scholen

Bericht door Pilgrim »

Islamschool in Mechelen

27 mei 2015

Vandaag raakte bekend dat binnenkort de eerste steen wordt gelegd van een islamitische basisschool in Mechelen. De islamisering van onze steden zet zich gestaag voort.

Het schoolproject is een initiatief van een islamitische vzw. Hoewel de voorzitter van de vzw, Saïd Bouazza, aangeeft open te staan voor alle leerlingen, maakt de missie van de school duidelijk waar het echt om gaat. Zo is één van de drie uitgangspunten van de school het versterken van de islamitische identiteit. Het stimuleren van een sterk islamitisch bewustzijn wordt hierbij niet beperkt tot het klassiek islamonderricht. Bij aanvang van de lessen wil de school dat er telkens een hoofdstuk uit de Koran wordt voorgelezen. Wetende welke gruwelijke passages dit boek bevat, mogen we er niet aan denken wat voor een invloed dit heeft op jonge kinderen.

Handleiding stenigen
Buitenlandse voorbeelden tonen dit overigens aan. Zo zijn de islamitische scholen in Groot-Brittannië uitgegroeid tot ware shariascholen. De kinderen leren onder meer dat op homoseksualiteit de doodstraf staat door de brandstapel of door de ‘schuldige’ in een afgrond te duwen. Er wordt hen geleerd dat niet-moslims zullen branden in de hel en ze krijgen eveneens een geïllustreerde handleiding stenigen. Een studie van de universiteit van Bristol toonde overtuigend aan dat deze moslimkinderen het minst geïntegreerd zijn in de Britse samenleving. Of hoe de integratie van generatie op generatie niet toeneemt, maar actief wordt afgeremd.

Ook de leerlingen van de Mechelse islamschool dreigen hierdoor van jongs af aan te worden opgevoed in de islamitische traditie, waarvan we weten dat ze haaks staat op de onze. Dit initiatief is weer een stap in het ontstaan van een parallelle moslimsamenleving.

Een aparte gemeenschap die ostentatief weigert om zich aan te passen aan onze waarden, regels en wetten heeft hier geen plaats. Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken zal vandaag in het Vlaams Parlement onderwijsminister Hilde Crevits dan ook aan de tand voelen over dit initiatief.

http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/11064
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islamitische scholen

Bericht door Pilgrim »

Islamitisch onderwijs is pedagogisch onverantwoord

Europese educatie gestoeld op vrijheid, onafhankelijkheid en kritisch denken

Juliaan van Acker, 2015-06-02

Goed onderwijs op islamitische grondslag kan een zegen zijn voor het Midden-Oosten en andere islamitische landen. Voor kinderen die opgroeien in Europa is dit onderwijs echter pedagogisch onverantwoord. Op school moeten kinderen leren zich verantwoordelijk te gedragen en de kennis en vaardigheden opdoen om later in de samenleving hun eigen bijdrage te kunnen leveren.

Onderwijs in Europa
In Europa betekent dit dat in het onderwijs het accent moet liggen op kritisch denken, persoonlijk initiatief, innerlijke vrijheid, onafhankelijkheid, bevrijding van vooroordelen en bijgeloof, een kritische houding tegenover elke autoriteit of tegen alles wat van buiten ons wordt opgelegd. Gezien de uitdagingen waar we in deze 21ste eeuw voor staan, zijn creatieve en kritische burgers van levensbelang voor de toekomst van ons milieu en voor harmonisch samenleven in een wereld met open grenzen.

Kruistocht tegen IS
Stel dat we een school oprichten volgens de christelijke leer van vóór Descartes en Spinoza. Kinderen die hier les volgen, zouden begrip hebben voor heksenverbrandingen, stenigen van overspelige vrouwen, doodmartelen van ketters en vervolging van joden. De grootste eerbied en onderworpenheid tegenover gezagsdragers zou hen ingepeperd worden. Wie kritische vragen zou durven te stellen, krijgt meteen slaag. Boeken van geleerden die beweren dat de aarde niet plat is, zouden worden geweerd. Jonge knapen zouden geronseld worden voor een kruistocht tegen IS.

Islamitische scholen op ons grondgebied toelaten, betekent dat we kinderen blootstellen aan een levensfilosofie die sinds zeshonderd jaar niet is geëvolueerd. Dit is geen kritiek op de islam. Als men overtuigd is van de absolute en goddelijke waarheid van die leer, dan hoeft er er niets te veranderen. Als de koran door Allah is gedicteerd, dan hoeven geen andere boeken meer geschreven te worden. Men mag dat best geloven, maar met die mensen samenleven wordt heel erg moeilijk. Er is dan simpelweg geen communicatie mogelijk.

Bevrijding van magisch denken
Vaak wordt gewezen op de joods-christelijke grondslag van de Europese beschaving. Er is echter veel meer aan de hand: welke andere beschaving heeft een Descartes, een Spinoza, een Kant, een Hegel, een Kierkegaard, een Nietzsche, een Heidegger en een Levinas gehad? Welke beschaving heeft God dood verklaard, om zich te bevrijden van magisch denken en van een godsbeeld op mensenmaat?

We hebben de plicht onze kinderen deelgenoot te laten worden van deze ontzaglijke wijsheid. Dit kan al op heel eenvoudig niveau als de onderwijzer in de klas leert te luisteren naar wat de kinderen zelf te zeggen hebben en zo goed vragen stelt dat zij leren kritisch naar zichzelf te kijken. Deze kinderen zullen leren dat ze alles mogen zeggen en denken, want zoals Benedictus de Spinoza 350 jaar geleden schreef: “In een vrije republiek zal niemand veroordeeld worden voor zijn ideeën”.

Toen al werd een vurig pleidooi gehouden voor rationeel denken, democratie, tolerantie en vrijheid van meningsuiting. Dit is het wat Europa tot Europa heeft gemaakt. Die vrijheid en redelijkheid moeten we blijven koesteren en met al onze krachten beschermen tegen diegenen die anderen afwijzen, veroordelen, intimideren of met een fatwa de dood toewensen omwille van hun ideeën.

De shoah wordt onbespreekbaar
Waarom islamitisch onderwijs bannen, terwijl een christelijk onderwijsnet alomtegenwoordig is? De vraag stellen is hem beantwoorden. De christelijke scholen dragen de fundamentele waarden van onze cultuur over. Dat gaat heel ver, tot de liefde voor de vijand en zich opofferen voor de ander. Ook voor het openbaar onderwijs geldt uiteraard dat ze onze unieke westerse waarden overdragen, althans als ze nog de kans daartoe krijgen. Dat de shoah in sommige scholen niet meer bespreekbaar is, bewijst op welke gevaarlijk pad ons onderwijs zich nu al bevindt.

We moeten vurig hopen dat Europa een leidende rol in de wereld blijft spelen om deze waarden als baken van hoop voor de onderdrukten in de wereld te laten schijnen. De scholen dragen hiervoor, naast de ouders, de eerste verantwoordelijkheid.

Juliaan van Acker is emeritus hoogleraar orthopedagogiek aan de Radbouduniversiteit Nijmegen en schreef een essay: Europa een spirituele grootmacht.

http://beurs.com/2015/06/01/een-atlanti ... oord/61633
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Moslims? Of mogen wij dat niet weten.
Examenfraude in Belgisch voortgezet onderwijs

Het voortgezet onderwijs in Franstalig België wordt geplaagd door een grootschalige examenfraude. Minister Joelle Milquet van Onderwijs heeft deze week een aantal examens moeten schrappen omdat ze voortijdig op sociale media waren verschenen.

Woensdag liet de minister weten dat onder meer examens in de exacte wetenschappen en Nederlands die gepland stonden voor donderdag niet doorgaan.

Maandag schrapte de minister al delen van de eindexamens voor de vakken Frans en geschiedenis die gepland stonden op dinsdag, omdat belangrijke informatie over het examen Frans en een foto van een van de vragen van het examen geschiedenis op Facebook stonden.

Milquet betreurt „de nooit eerder geziene opeenstapeling van lekken”.

Nederland maakte in 2013 de grootste eindexamenfraude in de eigen geschiedenis mee. Leerlingen van scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam stalen 27 eindexamens en verkochten deze door. De fraude kwam aan het licht toen een man een van de eindexamens op het internet publiceerde.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Islamitische scholen in Nederland

Bericht door xplosive »

Ik las dit bericht :

'Islamitische basisscholen behalen beste resultaten eindtoets'

Daaruit :
In het lijstje met minder dan honderd stuks behalen de islamitische scholen het beste resultaat. Leerlingen op islamitische scholen hebben voor hun toets gemiddeld een 7,42 gehaald. In Nederland zijn 42 islamitische scholen.
Ik vraag mij daarbij af hoe "eerlijk" die resultaten behaald zijn. Ik denk daarbij nog maar eens terug aan dit bericht van ruim een jaar geleden :

Examenfraude Ibn Ghaldoun kost Rijk 3 miljoen euro.

Zou er ook goed genoeg onderzocht zijn hoe het zit met de relatie tussen islamitische scholen en fraude? Ik betwijfel dat zeer sterk.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen in Nederland

Bericht door Ariel »

:razz: Het AD kopt met dit. 'Reformatorische scholen scoren beste op Cito-toets'
Scholieren op een reformatorische basisschool scoren landelijk gezien van alle leerlingen, die bij een grote groep scholen hoorden, het best op de Cito-toets. Dat maakt RTL Nieuws op na vergelijking van de resultaten ven verschillende basisscholen in Nederland. De reformatorische scholieren krijgen een royaal rapportcijfer: gemiddeld scoren zij een 7,24.
Ik denk dat het klopt. Discipline zal een grote rol spelen, en ik denk dat op beide scholen gehoorzaamheid aan de leraar en discipline een grote rol speelt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Islamitische ouders die slim zijn, gaan voor de elektrische fiets. Die is vijf keer zo duur als een laptop.
Islamschool lokt jongeren met gratis laptop of elektrische fiets

In een ultieme poging om een islamitische middelbare school te openen, haalt de Stichting Islamitisch Onderwijs Amsterdam (SIO) alles uit de kast om leerlingen te ronselen.

Het ministerie van Onderwijs en de stad Amsterdam maken zich zorgen over de stichting, die al jaren procedeert om les te mogen geven. De stad en het ministerie proberen dat te voorkomen. Een oud-bestuurslid van de school sympathiseerde met terreurorganisatie Islamitische Staat.

Ondanks dat er nog geen school is, worden in moskeeën inschrijfformulieren - vol taalfouten - uitgedeeld. Wie zich snel inschrijft, wordt een gratis laptop of elektrische fiets in het vooruitzicht gesteld, blijkt uit het aanmeldformulier.

Het ministerie van Onderwijs laat weten dat het aanbieden van cadeautjes als tegenprestatie voor een inschrijving niet bekostigd mag worden van (toekomstig) onderwijsgeld. Het hoofd van SIO, Soner Atasoy, zegt de fietsen en laptops uit eigen zak te betalen. Hij begrijpt de ophef niet. „Nu niet zeuren over de gratis fiets anders geef ik er nog klompen gratis bij.”
Spoiler! :
Premium telegraaf.

Het ministerie van Onderwijs en de stad Amsterdam hebben grote twijfels over de achtergrond van de nieuwe islamitische middelbare school die wil openen in Amsterdam.

De Stichting Islamitisch Onderwijs Amsterdam (SIO) probeert leerlingen over te halen met een nieuwe laptop of elektrische fiets. Het formulier waarmee de school zichzelf aanprijst werd volgens de gemeente in diverse moskeeën rondgedeeld. Op het van taalfouten wemelende stencil krijgen aspirant-leerlingen en ouders een voorproefje van wat hen op de SIO-school wacht.


„De SIO biedt de mogelijkheid om met extra twee lesuren per dag kosteloos de Edele Koran te memoriseren”, zo leest het formulier. „Dit doe je naast de reguliere onderwijstijd in een vier jaar durend cursus. Voor meer info zie schoolgids. Meld je aan?”

Gymlessen, voetballen en trainingen in vechtsporten (martial arts) zullen gescheiden plaatsvinden. Op schoolreisjes zullen meisjes een andere behandeling gaan genieten dan jongens, zo wordt de inschrijvers duidelijk gemaakt. Meiden die mee willen naar de Ardennen, Andalusië of Istanboel, krijgen gezelschap van een ’ouder/voogd/mahram’ (chaperonne, red.).

Brief aan verslaggever Muller van SIO-voorzitter Atasoy.
Brief aan verslaggever Muller van SIO-voorzitter Atasoy.
Op het departement heersen grote twijfels over de veronderstelde oprichting van de SIO-school. Staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) heeft zich er eerder tegen uitgesproken, omdat hij vreest dat de leerlingen zich van de Nederlandse maatschappij zullen afkeren. „Ik had al weinig vertrouwen in dit bestuur”, zegt Dekker. „Het ene akkefietje volgt op het andere. Nu dit weer. Het bestuur probeert leerlingen te trekken met elektrische fietsen en laptops. Onderwijsgeld is bedoeld voor onderwijs, niet voor dit soort lokkertjes. Daar zien we altijd streng op toe.”

Een bestuurslid, Abdoe Khoulani, van SIO betuigde in 2014 namelijk openlijk zijn sympathie voor de terreurgroep Islamitische Staat (IS). Hij is inmiddels vertrokken. Hoewel er in 2011 nog positief over de oprichting van de school was besloten, oordeelde Dekker daarop dat de school er toch niet moest komen. „Een van de bestuurders heeft op Facebook terreurorganisatie Islamitische Staat verheerlijkt. De rest van het bestuur heeft daar onvoldoende afstand van genomen. Ik heb er geen vertrouwen in dat zo’n bestuur in staat is leerlingen te leren wat het betekent om burger te zijn in dit land. Daarom heb ik geweigerd om bekostiging over te maken”, aldus Dekker.

De Raad van State bepaalde eerder deze maand dat de VVD-bewindsman echter alleen de oprichting kan stoppen door aannemelijk te maken dat de voorspelde leerlingenaantallen niet gehaald gaan worden. Het offensief van SIO om leerlingen met douceurtjes te gaan verleiden, zou die mogelijkheid beperken. De tijd dringt voor de instelling, want de wet bepaalt dat uiterlijk zes jaar na het stichtingsbesluit moet worden begonnen met het geven van onderwijs. Voor SIO is dat uiterlijk 1 augustus.

Onbehoorlijk
De Amsterdamse wethouder Simone Kukenheim (D66) noemt de gang van zaken een schoolvoorbeeld van „onbehoorlijk bestuur”. Volgens Kukenheim worden ouders op het verkeerde been gezet door het aanmeldformulier. „Het is schandalig, want er is nog helemaal geen sprake van een school. Het is ongelooflijk dat je ouders lokt met cadeaus.”

Voorzitter Soner Atasoy van de SIO laat in een reactie weten dat de school „hoe dan ook zal starten. Met of zonder de centen van de Staat.” Hij heeft geen vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat. „Als u vragen heeft over de samenwerking tussen rechtbank, de Raad van State, het ministerie van Onderwijs en de gemeente Amsterdam welke gezamenlijk structureel islamitische initiatieven tegenwerken en grondrechten schenden, verneem ik dat graag.”

Hij schrijft dat de fietsen en laptops uit eigen zak worden betaald. „De leerlingen krijgen op mijn kosten een elektrische fiets of laptop. Wilt u ook weten wie de procedurekosten van meer dan 500.000 euro heeft betaald? Of is dat niet interessant voor u wat een moslim mee moet maken om gebruik te mogen maken van de grondrechten. Vraag dan tenminste hoeveel Nauta Dutilh voor gemeente Amsterdam en Pels Rijcken (advocatenkantoren, red.) voor het ministerie de belastingbetaler heeft gekost. Hint: richting de miljoen! By the way: proceskosten van de stichting heb ik ook zelf betaald. Nu niet zeuren over die gratis fiets, anders geef ik er nog gratis klompen bij.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Islamschool lokt jongeren met gratis laptop of elektrische fiets[/size]
Hans van de Mortel sr. schreef:In een ultieme poging om een islamitische kleuterschool te openen, haalt de Stichting Islamitisch Onderwijs Amsterdam (SIO) alles uit de kast om analfabete aanhangers van de profeet te ronselen.
Het hoofd van SIO, Soner Atasoy, zegt de fietsen en laptops uit eigen zak te betalen. Hij begrijpt de ophef niet. „Nu niet zeuren over de gratis fiets anders geef ik er nog klompen gratis bij.”
Hij vergeet het belangrijkste vanaf de minaret te reciteren over wat in de aanbieding is: de Koran.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:Islamitische ouders die slim zijn, gaan voor de elektrische fiets. Die is vijf keer zo duur als een laptop.
Was het nou een gratis fiets of een gejatte fiets?
Een vertaalfoutje is tenslotte zo gemaakt....
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Islamitische scholen

Bericht door sjun »

Briefje van Jan Aan Soner Atasoy.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Pizzaman schreef:
Ariel schreef:Islamitische ouders die slim zijn, gaan voor de elektrische fiets. Die is vijf keer zo duur als een laptop.
Was het nou een gratis fiets of een gejatte fiets?
Een vertaalfoutje is tenslotte zo gemaakt....

Er worden tegenwoordig inderdaad heel veel elektrische fietsen gejat.

Ik begrijp niet waarom kinderen een electrische fiets nodig hebben. Het is gezonder voor ze om ze een normale fiets te geven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pizzaman schreef:
Ariel schreef:Islamitische ouders die slim zijn, gaan voor de elektrische fiets. Die is vijf keer zo duur als een laptop.
Was het nou een gratis fiets of een gejatte fiets?
Een vertaalfoutje is tenslotte zo gemaakt....
Ik weet uit eerste bron dat het gebruikelijk is dat Marokkaanse kinderen fietsen jatten en die bewaren tot de familie afreist voor een lange vakantie naar het land dat hen het meest trekt: Allahland Marokko. Dit is niet polariserend of leugenachtig haatdragend bedoeld . . . maar de keiharde waarheid.

Ik ben niet voor niets twaalf jaren lang als Jehovah's Getuige een liefhebber van de afschuwelijke god van de joden geweest. In die tijd had in ontzettend veel (leuk) contact met allerlei mensen van verschillend kaliber. Tsja . . . en zo hoor je nog weleens wat dat de ander (politicus) niet wil weten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

De Islamitische school die met IS flirtte en kinderen lokte met laptops mag van start. De Stichting Islamitisch Onderwijs (ISO) krijgt geld van de overheid om een middelbare school te openen in Amsterdam. Daartoe heeft de Raad van State vandaag besloten
Islamitische school mag deuren openen in Amsterdam

De islamitische middelbare school mag beginnen in de stad. Na zes jaar lang getouwtrek besliste de Raad van State woensdagochtend dat Stichting Islamitisch Onderwijs (SIO) een school voor mavo, havo en vwo mag oprichten in Amsterdam.

Staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) moet voor 1 augustus 2017 zijn beslissing herzien en de nieuwe school bekostigen.

De gemeente en de rijksoverheid hebben lang geprobeerd de school tegen te houden. Grootste bezwaar was dat een van de ex-bestuursleden zich in 2014 een facebookbericht positief had uitgelaten over ISIS, waarvan hij pas later afstand deed.

Maar ook het feit dat bestuurders van het in 2010 gesloten Islamitisch College Amsterdam (ICA) deel uitmaken van SIO was voor staatssecretaris Dekker en voor wethouder Simone Kukenheim een reden om de school tegen te houden. Destijds sloot het ICA in Nieuw-West vanwege wanbeleid en slecht onderwijs.

Gebouw beschikbaar
Dekker had bovendien weinig fiducie in het SIO omdat zij volgens hem weigerde de onderwijsinspectie toe te laten om alvast te kijken naar de kwaliteit van de school. De Raad van State weerspreekt dat. Het SIO, voorgezeten door Söner Atasoy, vocht alle tegenstand via de rechter aan.

De gemeente Amsterdam heeft een gebouw beschikbaar gesteld voor de school. Het is nog de vraag of de nieuwe islamitische middelbare school op stel en sprong kan beginnen per september 2017. Atasoy zei onlangs dat iedereen klaar staat om van start te gaan, maar een gebouw schoolklaar maken kost tijd.

Vrijheid van onderwijs
Voor scholen in Amsterdam zal de komst van een nieuwe islamitische middelbare school ingrijpend zijn. Volgens ramingen van de gemeente hebben 186 leerlingen interesse in de school. Het SIO verwacht dat meer dan 1200 leerlingen zich inschrijven.

De overheid heeft weinig mogelijkheden om een school tegen te houden. Wie een school wil oprichten en genoeg potentiële leerlingen heeft, en een erkende religie als basis, kan in principe van start, volgens de wet op vrijheid van onderwijs. Pas als de lessen zijn begonnen kan de Onderwijsinspectie de kwaliteit beoordelen.

Het Avicenna College in Rotterdam is nu nog de enige islamitische middelbare school in Nederland. Die school is begonnen nadat Ibn Ghaldoun in 2013 failliet ging vanwege wanbeleid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Het is niet gauw goed voor een moslim. Nu mogen ze een islamitische school openen, en nu is het aangeboden gebouw weer niet deftig genoeg. :scratch:
Voorzitter islamitische school vindt toegewezen gebouw niet goed genoeg

De voorzitter van de Stichting Islamitisch Onderwijs (SIO) is niet blij met het door de gemeente toegewezen schoolgebouw aan de Naritaweg, vlakbij Station Sloterdijk.

'Een containerpark op een industrieterrein is niet geschikt te noemen', zegt Soner Atasoy van de SIO. De stichting kreeg vanochtend te horen dat het een islamitische school mag beginnen in de stad. De Raad van State sprak zich uit tegen staatssecretaris Sander Dekker die de school geen subsidie wil verlenen. De staatssecretaris weigerde de subsidieverstrekking omdat een bestuurslid van de SIO in 2014 berichten op Facebook plaatste, waarin hij steun uitsprak voor terreurbeweging IS. Maar volgens de Raad van State heeft het huidige bestuur voldoende afstand genomen van die uitingen.

Opnieuw naar de rechter
De gemeente liet vanochtend weten dat er een locatie voor de nieuwe school is toegewezen. Maar volgens het SIO is het gebouw aan de Naritaweg ook aan een andere school beloofd. 'De gemeente Amsterdam is op zijn minst onbehoorlijk bezig', zegt Atasoy. Hij dreigt opnieuw naar de rechter te stappen, omdat hij het gebouw en de locatie niet geschikt acht.

Intussen reageerde de Amsterdamse politiek vanmiddag teleurgesteld op de uitspraak van de Raad van State. Wethouder Onderwijs, Simone Kukenheim zei weinig vertrouwen te hebben in de SIO: 'Dit bestuur staat met z'n rug naar de samenleving in plaats dat ze met een open blik islamitische kinderen goed onderwijs bieden. Voor kinderen is het belangrijk dat ook een islamitische school goede onderwijskwaliteit biedt met een sterk verhaal op burgerschap, zodat kinderen leren over hun islamitische achtergrond in de context van de Amsterdamse en Nederlandse samenleving.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door Ariel »

Islamitische school komt meteen onder vergrootglas: 'Frustrerend dat ze kunnen starten'

De uitspraak van de Raad van State ten spijt, het stadsbestuur en staatssecretaris Sander Dekker blijven hun zorgen houden over de kwaliteit van de Islamitische middelbare school die er nu dan echt gaat komen. De locatie is ook bekend, de school komt te staan aan de Naritaweg bij station Sloterdijk.

De SIO (Stichting Islamitisch Onderwijs) kreeg vanochtend gelijk, staatssecretaris Sander Dekker van Onderwijs heeft de stichting ten onrechte geweigerd subsidie te verstrekken. Wethouder Simone Kukenheim noemt de beslissing teleurstellend en lijkt weinig vertrouwen te hebben in het bestuur de nieuwe school.

Met rug naar de samenleving
'Dit bestuur staat met z'n rug naar de samenleving in plaats dat ze met een open blik islamitische kinderen goed onderwijs bieden. Voor kinderen is het belangrijk dat ook een islamitische school goede onderwijskwaliteit biedt met een sterk verhaal op burgerschap, zodat kinderen leren over hun islamitische achtergrond in de context van de Amsterdamse en Nederlandse samenleving.'

De staatssecretaris weigerde de subsidieverstrekking omdat een bestuurslid van de SIO in 2014 berichten op Facebook plaatste waarin hij steun uitsprak voor terreurbeweging IS. Het huidige bestuur heeft voldoende afstand genomen deze uitingen, vindt de Raad van State.

Dekker baalt
De mening van staatssecretaris van Onderwijs Sander Dekker is echter onveranderd. 'Ik heb nog altijd weinig vertrouwen in dit bestuur. Ik vind het dan ook frustrerend dat deze school nu kan starten.' Dekker heeft de inspectie al opgedragen de ontwikkeling scherp in de gaten te houden. 'Is dit niet het geval, dan zal de inspectie handhaven.'

'We moeten er alles aan doen om te zorgen dat kinderen het onderwijs krijgen waar ze recht op hebben en dat ze leren wat het betekent om deel uit te maken van onze Nederlandse samenleving. Ouders hebben daarbij ook een verantwoordelijkheid: ik hoop dat zij goed nadenken of zij hun kind op deze school willen inschrijven.'

Ongewild gevolg onderwijsvrijheid
VVD-wethouder Eric van der Burg vraagt zich af of je er als ouder goed aan doet om je kind naar een Islamitische school te sturen. 'Helaas is dit het gevolg van de vrijheid van onderwijs maar ouders kunnen er voor kiezen hun kinderen niet op deze school te plaatsen', twittert Van der Burg. 'Als ouders hun kinderen naar deze school brengen met dit bestuur, wil je dan wel het beste voor je kinderen?'

Het stadsbestuur heeft met het de geschiedenis van het Islamitisch College Amsterdam (ICA) in het achterhoofd niet al te beste herinneringen. De school kwam in 2006 als allerslechtste school van Nederland uit de bus.

ICA was zeer zwak
PvdA-fractievoorzitter Marjolein Moorman haalt het voorbeeld aan om haar zorgen te uiten. 'Het ICA was een zeer zwakke school. Vrijheid van onderwijs mag geen vrijheid zijn om slecht onderwijs te geven', twittert Moorman.

Het ICA kreeg in 2010 geen geld meer van het rijk omdat er te weinig leerlingen ingeschreven stonden en de kwaliteit onder de maat was. In 2012 ging de school failliet en moest het de deur sluiten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islamitische scholen

Bericht door King George »

Onze rechterlijke macht is dus al volledig geïnstutitionaliseerd als een instrument voor de voortgaande rechterlijke Jihad als onderdeel van de voortschrijdende juridische Jihad, waarvan akte. M.a.w.: De rechtstaat is een farce, want recht is verworden tot onrecht.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islamitische scholen

Bericht door Pilgrim »

Achteraf toetsen hoe onverdraagzaam islamschool is? Raar!

Door: Nikki Sterkenburg, 27 jul 2017

Afbeelding

Het is gek dat de wettelijke burgerschapstaak van islamitische scholen met opruiende bestuursleden alleen achteraf kan worden getoetst. De schade is dan mogelijk al onomkeerbaar, schrijft Nikki Sterkenburg.

Staatssecretaris Sander Dekker (VVD) heeft het écht geprobeerd: het verhinderen van de komst van een islamitische school waarvan een (inmiddels ex-) bestuurslid de Islamitische Staat toejuichte. Een jaar geleden meldde Dekker deze Stichting Islamitisch Onderwijs geen geld te geven, omdat hij twijfelt aan de inhoudelijke invulling die SIO geeft aan de wettelijke burgerschapstaak.

Een unicum, want hoewel er in de wandelgangen bij gemeenten en ministerie onvrede bestaat over de lesinhoud van sommige islamitische scholen, is de aangevoerde reden tot sluiting vaak financieel. Zowel het Rotterdamse Ibn Ghaldoun als het Islamitisch College Amsterdam werd om financiële redenen gesloten.

Onverdraagzaamheid
De strafzaak van de leerlingen die eindexamens stalen van Ibn Ghaldoun schetste eerder een weinig vrolijk beeld van de school. Sommige leerlingen weigerden Nederlandse boeken te lezen, omdat ze ‘pervers’ zouden zijn.

Over het Islamitisch College Amsterdam vertelden oud-medewerkers in 2014 in Elsevier dat fanatieke salafisten op school een klimaat van onverdraagzaamheid creëerden jegens de Nederlandse samenleving. Ex-jihadist Dennis Honing onthult in zijn boek dat diezelfde salafisten de leslokalen ook na schooltijd gebruikten om beladen lessen te geven over islamitische oorlogvoering.

‘Leve ISIS’
Het was daarom dapper dat Dekker op inhoudelijke gronden besloot het SIO geen geld te geven. Vrijheid van onderwijs vormt geen vrijbrief voor de verspreiding van onverdraagzame opvattingen. Hoe kon het SIO zijn burgerschapstaak vervullen, als het bestuur niet eens onmiddellijk afstand nam van een collega die op Facebook schreef: ‘leve ISIS en in shaa Allah op naar Baghdad om dat schorem aldaar aan te pakken’?
Abdoe Khoulani (#PvdE) op #Facebook: Welkom in de hypocriete wereld waar tokkies op fora mogen roepe… pic.twitter.com/piEFyu6poE

— Arnoud van Doorn (@ArnoudvDoorn) June 19, 2014
Maar van de Raad van State mag Dekker de school pas inhoudelijk toetsen op haar burgerschapstaak wanneer er al onderwijs wordt gegeven. Bovendien heeft het SIO later wél afstand genomen van de uitspraak. Kortom, wie ten halve keert, mag nog steeds een school beginnen.

Dekker heeft nog altijd weinig vertrouwen in het bestuur van de school en wil dat de inspectie erbovenop zit.

Deradicaliseren is moeilijker
Het is gek dat bij zoiets vormends als onderwijs de burgerschapstaak alleen achteraf kan worden getoetst. Mocht bij het SIO onverdraagzaamheid en steun voor jihadistische groepen inderdaad onderdeel van het curriculum worden, dan kan de school alsnog worden gesloten. Maar lukt het dan nog wel om leerlingen op andere gedachten te brengen en de onverdraagzaamheid een halt toe te roepen?

Deradicaliseren is immers een stuk moeilijker gebleken dan radicaliseren.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie