Onbegrijpelijke uitspraken van rechtszaken.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Onbegrijpelijke uitspraken van rechtszaken.

Bericht door Ariel »

Dit is waanzin ten top. :scratch: In Islam is een vrouw maar de helft waard van een man, maar zodra de moslima in Nederland woont, is ze zeker tien keer meer waard dan een Nederlandse vrouw. Die hebben namelijk geen culturele achtergrond.
Rechter weegt 'culturele achtergrond' mee

Een rechter in Den Haag heeft bij de berekening van de hoogte van letselschade de „culturele achtergrond” van een vrouw meegenomen in het vonnis. De Turks-Nederlandse vrouw werd als kind aangereden en kan daardoor niet werken. Om te bepalen hoeveel de verzekeraar haar moet uitkeren, veronderstelt de rechter dat de vrouw op haar 26e kinderen zou krijgen, vervolgens 10 jaar niet zou werken en daarna 50 procent.

„Als vrouw in Nederland en gegeven haar culturele achtergrond en persoonlijke omstandigheden acht de rechtbank het redelijk te veronderstellen dat zij een partner zou hebben gevonden en rond haar 26e levensjaar kinderen zou hebben gekregen”, staat onder meer in het vonnis van maandag.

De rechtbank Den Haag kon dinsdag niet reageren op de uitspraak van de rechter.

Het College voor de Rechten van de Mens, een onafhankelijke instantie die individuele gevallen onderzoekt op bijvoorbeeld discriminatie, is nog niet eerder tegengekomen dat afkomst een rol speelt bij de bepaling van letselschade. „Wij zeggen: beoordeel het individu. Als statistische gegevens worden gebruikt, moeten die wel actueel en relevant zijn.”

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Rechter weegt 'culturele achtergrond' mee

Bericht door King George »

Alleen het aantal arbeidsuren klopt al niet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Rechter wikt en weegt niet meer. Hij is gestoord.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Rechter weegt 'culturele achtergrond' mee
Iedereen weet hoe ik al tijden fulmineer op de kwaliteit van het Nederlandse rechtersgilde. Ver beneden de maat van het gezonde verstand met een hoge mate van kenmerkend corrupt oordeel vermogen. Zou het soms iets met de Zeitgeist te maken hebben? Rechters zijn toch intelligente mensen? Ohhhh, ik snap het al. Zij waren natuurlijk in het eerdere stadium van verval advocaat. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken rechtzaken

Bericht door Ariel »

Geen straf voor schietpartij in vol café

Twee mannen die elkaar in april in een vol Amsterdams café neerschoten, krijgen daarvoor geen straf. Ze kunnen zich allebei beroepen op noodweer, zo besliste de rechtbank vrijdag.

Justitie had tegen beide schutters zeven jaar cel geëist, meldt Het Parool. Ze krijgen nu alleen straf voor het bezit van de vuurwapens, respectievelijk een half jaar waarvan twee maanden voorwaardelijk, en drie maanden.

De uitspraak is opmerkelijk aangezien ook andere bezoekers van café De Leeuwenkuil op de hoofdstedelijke Nassaukade gevaar liepen door de schietpartij. Dat er geen doden zijn gevallen is een kwestie van geluk, aldus de rechtbank.
Ruzie

Een van de verdachten, de 23-jarige Fahd el K., kreeg in de kroeg ruzie met een andere klant en zette een doorgeladen pistool tegen zijn hoofd. De cafébaas greep in, waarna El K. in het plafond schoot.

De andere verdachte, Abdel I., had het tafereel gadegeslagen en liep met zijn eigen pistool naar El K. toe. Die liep inmiddels met zijn vrienden richting de uitgang en had zijn pistool nog steeds in zijn hand.

Toen El K. een stap naar achteren deed om de deur open te doen, dacht Abdel I. dat hij ging schieten.

I. schoot en raakte El K. in zijn zij en diens vriend in zijn duim en heup. El K. schoot terug en raakte I. in zijn scheenbeen, dat verbrijzelde.

De rechtbank verwijt de twee dat ze hun wapens in een druk café hebben gebruikt. Desalniettemin kunnen zij zich allebei beroepen op noodweer.

Volgens de rechter werd I. weliswaar niet daadwerkelijk bedreigd, maar is het begrijpelijk dat hij wel dácht dat hij beschoten zou worden. El K. vuurde pas nadat hij zelf beschoten werd.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door Mahalingam »

Het was een soort 'saloon fight' zoals je ziet in WildWest films, maar dan in Arabierische versie.
Volgens de regels is degene die het eerst zijn revolver grijpt (de boef) de pineut want die mag straffeloos dood geschoten worden door de vertegenwoordiger van het Goede.
Dus in dit geval: hij die het eerst met een pistool in zijn hand stond, krijgt straf.
Dat niemand straf krijgt is van de zotte.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door King George »

'Veroordeelde pedo West-Graftdijk vergreep zich in Bulgarije aan weeskinderen'
09 jan 2014 12:15 | laatste update: 09 jan 2014 13:03

Afbeelding
Foto: RTVNH/Jurgen van den Bos

WEST-GRAFTDIJK Jerre W. uit West-Graftdijk is opnieuw in opspraak geraakt om een mogelijk zedendelict. Het Openbaar Ministerie (OM) onderzoekt een artikel in een Bulgaarse krant waaruit zou blijken dat hij in Bulgarije ontucht heeft gepleegd.

De veroordeelde pedo zou zich in een hotelkamer hebben opgehouden met twee weeskinderen. De geruchten over de vermeende kwestie gaan al enige tijd door het dorp waar Jerre W. woont na zijn eerdere veroordeling voor een ontuchtzaak. Ook burgemeester Ria Oosterop van de gemeente Graft-De Rijp is ook van de kwestie op de hoogte. Zij heeft donderdagmiddag een afspraak met het OM, dat het artikel aan het vertalen is en de zaak verder onderzoekt.

Een woordvoerder van Interrescue, een organisatie die zich bezighoudt met het registreren van misbruik en ontvoering van kinderen, zegt tegen RTV Noord-Holland dat Jerre W. al vier tot vijf dagen vastzit. Hij is in het hotel opgepakt in aanwezigheid van de twee Bulgaarse kinderen.

In 2011 kreeg Jerre W. een celstraf opgelegd voor bewezen ontucht. Hij misbruikte zijn nichtje en heeft met twee jongens uit het dorp ontucht gepleegd. Ook heeft hij een 14-jarig meisje voor een webcam aangezet tot ontuchtige handelingen. In oktober 2012 kwam hij na zijn straf weer terug naar West-Graftdijk, wat voor veel onrust zorgde.


RTV Noord Holland
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door King George »

Wat vooraf ging:


Jerre W. keert terug naar West-Graftdijk

WEST-GRAFTDIJK Zedendelinquent Jerre W. uit West-Graftdijk heeft zijn celstraf erop zitten en keert weer terug naar het dorp.

De jongen heeft zijn nichtje misbruikt en met met twee jongens uit het dorp ontucht gepleegd. Ook heeft hij een 14-jarig meisje voor een webcam aangezet tot ontuchtige handelingen. Hij is vrijgesproken van ontucht met twee andere jongens en verkrachting van zijn nichtje, vanwege onvoldoende bewijs.

Daardoor viel de straf lager uit dan de vier jaar die het OM eiste.
De man werd veroordeeld tot tweeënhalf jaar cel, waarvan een jaar voorwaardelijk. Het huis van W. is meerdere keren belaagd. In 2011 is geprobeerd is het pand in brand te steken. Over ruim twee weken keert de man terug naar zijn woning.


RTV Noord Holland
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door King George »

Binnen niet al te lange tijd kom ik weer eens in De Rijp bij oude bekenden van mij, dus zeer waarschijnlijk zal ik meer te horen te krijgen over wat er leeft in het dorp. Vandaag had ik de autoradio niet op radio 1, maar op Radio Noord Holland aan staan. Deze zaak kwam natuurlijk uitgebreid aan bod. Ook de moeder van een van de twee jongetjes kwam aan het woord. Schrijnend. Deze man zag zij ook nog meerdere keren per dag in haar eigen straat langs haar huis passeren. Voortgangscontrôle door de reclassering? Zoals te verwachten een giller. En ondertussen zijn er weer "kinderen van de rekening" gevallen. Moet je nagaan dat er in het dorp ook nog van die imbecielen waren die nog stug wilde blijven geloven dat hun Jerre zoiets niet deed. Je zal als ouder daar je kop maar tegen moeten stoten. Triest dat er dus weer kinderen van de rekening hebben moeten vallen om zulke oogkleppen op geamputeerd te krijgen. En hoe vaak heeft Jerre W. zich in Bulgarije misschien al niet vergrepen? Zoals eerder gesteld: Die voortgangscontrôle door de reclassering is een wassen neus. Eerder vrijblijvendheid troef.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door Ariel »

Jerre zit voorlopig velig opgeborgen in Bulgarije. Daar zal zijn straf iets langer zijn dan 2 jaar. Als Bulgarije hem niet uitlevert aan Nederland, dan zit hij daar zeker 20 jaar . Misschien overleeft hij het niet eens.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door King George »

Wedden dat Nederland dan hemel en aarde zal bewegen om hem zo snel als mogelijk hier om * kuch * "humanitaire" redenen hem hier in Nederland zijn straf uit te laten zitten. Uiteraard met omzetting van zijn straf = straf en tijd = tijd naar Nederlandse maatstaven. Even een teiltje graag, want wij zien zo'n iemand liever twintig jaar in Bulgarije in een cel blijven dan in West-Graftdijk door een straat lopen waar de ouders van op z'n zachtst gezegd "benadeelde partijen" (minderjarige kinderen als slachtoffers van een zedendelict dus!) er keer op keer mee worden geconfronteerd als zij midden in de straat wonend geconfronteerd worden met passages van de dader aan het uiteinde van een straat wonend.

Het is aan Bulgarije of zij hem zijn verdiende straf willen geven voor wat hij in Bulgarije deed. In dat geval geen greintje medelijden met een afgeschreven dader, ookal heeft hij een Nederlands paspoort. Het kan ook zo zijn dat ze in Bulgarije hem genoeg afranselen en genoeg "protectiegeld" van hen aftroggelen totdat hij geen ene cent meer te makken heeft en dat men in Bulgarije aldaar hem uitgeleid naar Nederland. Men kent daar immers geen begrip en begeleiding voor daders; Soms kiest men daar gewoon voor het pragmatische "Zijn beste begeleiding zijn uitgeleiding". Ongelijk kan ik ze niet eens geven. En dan zitten wij weer met zo'n iemand opgescheept.

Bedenk dat ik tussen 2003 en 2005 in De Rijp heb gewoond en zeer goede herinneringen aan deze omgeving bewaar en men kan zich voorstellen dat ik zo'n iemand daar, noch in mijn eigen woonomgeving wil zien. Zo'n iemand zal in mijn eigen woonbuurt net zo welkom of beter gezegd niet welkom zijn als bijvoorbeeld Volkert van der Graaf.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door King George »

Maar het meest trieste is en blijft natuurlijk wat die kinderen in West Graftdijk is overkomen en daarna nog (En wie weet hoe vaak!) in Bulgarije is overkomen. Dat zijn kinderen van de rekening die nergens om hebben gevraagd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door Ariel »

Geen cel voor man die vinger agent afbeet

Een 23-jarige man uit Eindhoven die vorig jaar september een vingerkootje afbeet bij een agent, hoeft van het Openbaar Ministerie niet de cel in.

Volgens Justitie is de in Guinee geboren Eindhovenaar niet goed bij zijn hoofd en is een gedwongen opname in een psychiatrische inrichting beter voor hem. De verdachte verklaarde in de rechtbank dat hij zich niet meer kan herinneren dat hij de agent aanviel. Volgens de man was hij 'betoverd of vergiftigd' geweest, onder invloed van voodoo, zo schrijft het Eindhovens Dagblad. De advocaat van de man wil daarom volledige vrijspraak.

Voor de agent was de aanval een zeer traumatische ervaring. Behalve dat hij zijn vingerkootje verloor, werd hij ook in zijn oor gebeten. ,,Als hij bij mijn strot had gekund, had hij díe doorgebeten", zo liet hij zijn advocaat uit zijn verklaring voorlezen. De agent zit sindsdien ziek thuis. Hij lijdt aan een posttraumatische stressstoornis. Hij heeft een schadeclaim ingediend van ruim 15.000 euro.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2230 ... ger__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door Ariel »

Dit is ook een mooie... :nietverstaan: Hema moet dievegge betalen
Hema moet dievegge betalen

Een weekendhulp van de Hema die toegaf maandenlang tassen vol spullen aan haar vriendinnen te hebben meegegeven zonder dat zij hoefden te betalen, hoeft niet voor de schade van ruim 11.000 euro op te draaien.

Sterker nog: de Hema moet het meisje achterstallig loon betalen. Volgens de Hema kon een groep meisjes dankzij de toen 17-jarige winkelmedewerkster naar hartenlust winkelen zonder af te rekenen. Het meisje werd ontslagen en er werd een afbetalingsregeling opgesteld. Maar toen het op betalen aankwam, trok de parttime caissière haar bekentenis in. Volgens het meisje had ze niets gestolen en had ze de afbetalingsregeling onder druk getekend.

Nadat ze door de kinderrechter was vrijgesproken van diefstal, startte de Hema een nieuwe procedure om het geld terug te krijgen. In deze zaak bepaalde de Amsterdamse kantonrechter deze week dat de opgestelde regeling niet rechtsgeldig is gezien de leeftijd van het meisje. Dat de medewerkster binnen zes weken 18 zou worden, doet volgens de rechtbank niet ter zake.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door King George »

Is er niet zoiets als medeplichtigheid en medeplegen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De corrupte rechterlijke ziekelijke macht

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Is er niet zoiets als medeplichtigheid en medeplegen?
We leven nu in het tijdperk van de omgekeerd evenredige rechtspraak vol met corrupte rechters. Wat goed is is fout en wat fout is is goed. Laat ik er maar om lachen. Lol hebben doe ik sowieso. Ondertussen kanker ik heel wat af. Maar daar heeft niet een van mijn vrienden last van. Die kennen mij. Vanwege mijn opgewekte vrolijkheid en onbekommerd de nieuwe dag tegemoet zien. Ik kan zelfs met mohammedanen goed opschieten. Eigenlijk met iedereen. Dat zegt toch genoeg, nietwaar? Zolang ik mensen ken en aardig vind.

Ondertussen mag van mij heel Afrika en alle islamitische landen door een Ark van Noach tsunami getroffen worden.

Heerlijk toch, zo'n frisse positieve toekomstwind?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Top-25 crimineel Yassin El M zwaar gematst

Bericht door King George »

'top' 25 crimineel Yassin el M. zwaar gematst

De twintig-jarige beroepscrimineel Yassin el M. heeft van de Haarlemse rechtbank voor het neerschieten van een argeloze voorbijganger 3 dagen cel + 80 uur werkstraf gehad.

Het Openbaar Ministerie eiste een taakstraf van 200 uur en twee maanden voorwaardelijk, omdat Yassin in de zomer van 2012 in Europawijk iemand met een luchtdrukpistool heeft geschoten in zijn arm. De kogel raakte de slagader van het slachtoffer, waardoor een ingrijpende armoperatie nodig was. Het slachtoffer kampt nog altijd met lichamelijke problemen door het incident.


Van de aantijgingen ontkende Yassin tijdens de zitting alles, terwijl het slachtoffer zei dat hij Yassin het wapen na het schot weer achter zijn broekriem zag stoppen. Andere getuigen spraken van een ongelukje.

De Haarlemse rechtbank gelooft het verhaal van respectloze Yassin,die nog te beroerd was om bij de uitspraak aanwezig te zijn, en zijn getuigen.Van opzet was geen sprake volgens de goedgelovige rechters wat uiteindelijk resulteert in 3 dagen cel en 80 uur dienstverlening.

NB: Yassin el M. maakt deel uit van de schalkwijkse criminele 'top' 25 ,heeft al een strafblad van 8 kantjes,weigert hulp/toezicht van welke instantie dan ook en teert liever op zijn uitkering opgebracht door de hardwerkende burger

dichtbij.nl
Dit luie schorem wat zich ongetwijfeld op korte termijn weer meld op crimineel vlak wordt dus 'aangepakt' door onze burgemeester en zijn PvdA partijgenoten. En diezelfde partij heeft het gore lef de heer Wilders te vergelijken met Hitler, ik moet er van kotsen !!!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Politiek is smerig. En rechters doen mee

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hans van de Mortel schreef: Sinds 15 november 2000 zijn de straffen voor illegaal wapenbezit en illegale wapenhandel fors verhoogd.
Hallo! Illegaal? Wat wordt daarmee bedoeld? Juist ja, met een wapenvergunning - zoals in het geval Mercator - mag je in het bezit van een wapen zijn. Alhoewel mogelijk de wet veranderd is en dat het schietwapen op de schietvereniging moet blijven en je het wapen niet meer mee naar huis mag nemen. Maar dat weet ik niet precies. Hoe dan ook, weet ieder mens wat illegaal letterlijk betekent. Namelijk iets dat verboden en strafbaar is.

Zoals we weten zijn er linkse krachten in de politiek die illegaal zijn niet meer als strafbaar willen erkennen. Wil je het nog achterlijker hebben? Begrijp ik het goed dat illegaal wapenbezit dan ook niet meer strafbaar is? Maar tsja . . . dat is de politiek beste mensen. Zo oud als ik ben heb ik politiek nog nooit anders ervaren als dom en SMERIG. In de politiek bevinden zich de meest grote klootzakken en onuitstaanbare hufters, bedriegers, leugenaars en als het even kan, zakken vullende oplichters. Maar helaas moeten die er ook zijn. Net zoals tandartsen en agenten die bonnetjes uitschrijven.

Alle asiel zoekers zijn de facto gelukszoekers en ILLEGAAL. En dus strafbaar. Sterker nog, bijna allemaal zijn zij parasieten op zoek naar gratis geld met een hekel om zich te assimileren aan onze kennisbeschaving. Dat zeg ik: GRATIS GELD. Dat wil toch iedereen?

Je moet toch wel een heel erg groot bord voor je hoofd hebben en een lul-de-behanger zijn wanneer je morgen op de PvdA gaat stemmen. Ik sprak zaterdagmorgen nog even met Fred Teeven (VVD) in het winkelcentrum. Leuke kerel. Ik vroeg hem hoe het nu stond met de minimum strafwetgeving in Nederland die je in een verstandig land als Duitsland en Tsjechië en misschien nog in andere landen aantreft. Teeven: " De VVD is voorstander van deze wet, destijds samen met de PVV. Maar we zitten nu met de PvdA in de regering en die zijn tegen."

PvdA, is een club van salon socialisten die TEGEN zo'n prachtige eerlijke duidelijke en logisch fatsoenlijke rechtvaardige wet is, die kan voorkomen dat corrupte rechters niet steeds in de fout gaan. Juist die linkse huichelaarspartij, de Partij van de A-socialen (PvdA) is nu faliekant TEGEN!

Ik ga morgen niet op de VVD stemmen. Jammer dat de PVV niet meedoet in mijn gemeente. Ik denk dat ik SP ga invullen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Harry van Bommel. Ik schrok mij rot

Bericht door Hans v d Mortel sr »

'Hans van de Mortel' schreef: Ik ga morgen niet op de VVD stemmen. Jammer dat de PVV niet meedoet in mijn gemeente. Ik denk dat ik SP ga invullen.
Ik was daarnet in het stemlokaal in mijn woonplaats en bekijk rustig de SP-lijst of ik een naam tegenkom die ik ken. En verdomd. Als laatste onderaan staat Harry van Bommel. Ik draai mij om uit het stemhokje en vraag aan de vier aanwezigen achter de controle tafel: "Harry van Bommel, die was toch van de landelijke politiek?" Een man uiterst rechts aan de tafel dicht bij mij, antwoordde: "Ja, dat klopt". Ik riep toen luid en duidelijk dat iedereen het kon horen (er waren overigens geen andere stemmers in het lokaal aanwezig: "Ik wilde op de SP stemmen, maar dat gaat nu niet door." Mijn blik viel op de Ouderen Partij als laatste op de lijst. Dat vakje heb ik toen rood ingekleurd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door Ariel »

Justitie Venlo laat Pool drie keer lopen

Notoire fietsendief krijgt vrij baan

Drie keer in een week betrapt worden op het stelen van een fiets is voor justitie in Limburg niet zo’n groot probleem. Daar kwamen agenten in Venlo deze week achter. Ze betrapten dezelfde Pool deze week tot drie keer toe op heterdaad met een gestolen fiets, maar justitie weigerde telkens om hem in de cel te gooien.

Pas toen een politiechef contact opnam met het Openbaar Ministerie met het dringende verzoek dat het voor agenten heel frustrerend is om zo te moeten werken en dat de man vastgezet moest worden, kwam het daar dan daadwerkelijk van.

Afgelopen weekend werd de Pool voor het eerst betrapt op het Stationsplein in Venlo terwijl hij een fiets stond open te breken. Tot frustratie van de agenten die hem oppakten, werd de zaak geseponeerd en kon de Pool vrijuit gaan. Dezelfde nacht nog werd de Pool opnieuw betrapt toen hij op de uitkijk stond terwijl een landgenoot met een betonschaar een fietsslot openknipte. Opnieuw seponeerde justitie de zaak.

Gisternacht zagen agenten de man fietsen en besloten hem te controleren. Wat bleek: hij reed op een gestolen fiets en had inbrekerswerktuig bij zich. „Hoewel ik een riem om mijn middel draag, is mijn broek bijna afgezakt toen ik hoorde wie ze weer hebben aangehouden”, schrijft een van de betrokken agenten op Facebook.

Met een dagvaarding besloot justitie de werkloze Pool opnieuw de straat op te sturen. Pas toen de chef van de gefrustreerde dienders duidelijk maakte dat de Pool toch echt achter de tralies moest, werd besloten hem vast te zetten. Vandaag komt hij voor de rechter-commissaris.

Het Openbaar Ministerie kon gisteren niet inhoudelijk reageren. „Maar er zal vast een aannemelijke reden zijn voor de gang van zaken”, aldus een woordvoerster. :scratch:

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door Ariel »

Wat erg. Deze uitspraak is conform de sharia. Men legt de schuld bij een meisje van 13 jaar neer.
Verdachten van verkrachting 13-jarig meisje vrijgesproken

De rechtbank in Rotterdam heeft vanmiddag twee uit Afghanistan afkomstige mannen (24 en 25 jaar) vrijgesproken van de verkrachting van een 13-jarig meisje uit Rotterdam. De twee zouden het slachtoffer in april 2012 met bruut geweld seksueel hebben misbruikt.

Ze ontkennen niet dat ze seks hebben gehad met het minderjarige meisje en dat is uit NFI-onderzoek ook gebleken, maar ze beweren dat het zonder dwang is gebeurd. Omdat naast de verklaring van het slachtoffer volgens de rechtbank geen bewijs is gevonden voor het gewelddadige misbruik, zijn ze daarvan vrijgesproken.

Wel zijn ze schuldig bevonden aan het hebben van seks met een minderjarige en hebben ze daar een celstraf van een jaar voor opgelegd gekregen.

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden tegen beide mannen twee jaar gevangenisstraf. Volgens de aanklager lokte de toen 22-jarige verdachte Nazir S. het meisje mee in de auto, voerde hij haar dronken en nam hij haar mee naar hotel Amar aan de Mathenesserlaan in Rotterdam. Daar werd door S. en zijn maat Mashin G., destijds 22 en 24 jaar, seks met het meisje bedreven.

De aanklager stelde tijdens de rechtszaak dat het meisje verliefd was op Nazir. 'Ze wilde vooral bij hem zijn. Ze had niets met Mashin. Ze vond het spannend om stiekem een afspraak te maken en van huis weg te blijven voor een nacht. Gedurende de dag wordt ze dronken gevoerd door twee volwassen mannen die heel goed weten waar ze mee bezig zijn. Toen ze het echt niet meer wilde en dat ook duidelijk aangaf in de hotelkamer werden haar signalen genegeerd en werd ze door de twee verdachten verkracht. Dit is voor de rest van haar leven haar eerste seksuele ervaring.'

De verdachten waren nog niet zo lang vrij van een langdurige gevangenisstraf in verband met een gewelddadige straatroof. Ze liepen beiden in een voorwaardelijke invrijheidstelling.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onbegrijpelijke uitspraken van rechtzaken

Bericht door Ariel »

Zak geld voor gevaarlijke moordenaar
-
De levensgevaarlijke moordenaar Mehmet Y. – een Turkse illegaal die eerder werd veroordeeld in de gruwelijke en geruchtmakende ’snelkookpanmoord’ – blijkt onlangs niet alleen vervroegd uit de gevangenis te zijn vrijgelaten, maar bij uitzetting naar zijn vaderland ook een zak overheidsgeld en een identiteitskaart te hebben meegekregen.

De gevreesde en wraakzuchtige misdadiger die nimmer spijt betuigde en zijn gruweldaden altijd bleef ontkennen, is volgens het OM in Haarlem van papieren en geld voorzien ’om hem te faciliteren in het opbouwen van een nieuwe toekomst’ in Turkije. Dat terwijl de officier van justitie die zijn zaak behandelde volgens ingewijden rond het tijdstip van de vrijlating moest worden beveiligd en mogelijk nog steeds wordt bewaakt.

Justitie wil daar geen uitspraken over doen, maar zegt dat „het vaker voorkomt dat medewerkers beveiliging krijgen”.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Onrecht door justitie

Bericht door Pilgrim »

Nabestaanden moeten doodrijder Fouad betalen

Klaps | 19-03-15

Haal die portemonnee maar vast tevoorschijn, rouwende nabestaanden. Het ziet ernaar uit dat jullie moeten betalen aan de moordenaar van Rik en Lydia Demeerleer uit Antwerpen. De 24-jarige doodrijder uit Ossendrecht die zó hard reed dat-ie bijna de geluidsbarrière doorbrak, maakt namelijk goede kans op een schadevergoeding. Het moordwapen (zijn Audi S4) heeft nogal diepe deuken opgelopen door toedoen van het ouder echtpaar dat hij onthoofdde op de Noorderlaan in Antwerpen. Fouad E.M. reed daar met een geschatte snelheid van honderdveertig à honderdvijftig kilometer per uur, terwijl slechts zeventig is toegestaan. Naar nu blijkt, kan dader Fouad echter comfortabel plaatsnemen op de stoel van het slachtoffer. Het doodgereden ouder echtpaar (foto) verleende hem geen voorrang, terwijl dat eigenlijk zou moeten. Dat betekent goed nieuws voor Fouad die een eventuele rechtszaak thuis in vrijheid mag afwachten. De auto die hij toch al wilde verkopen, wordt nu volledig gefinancierd door de slachtoffers en hun nabestaanden. Dat is toch geluk bij een ongeluk. Die onoplettende oudjes ook altijd.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... oeten.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrecht door justitie

Bericht door Ariel »

Ik dacht dat dit soort achterlijke zaken alleen in Nederland voorkwamen. Het is schandalig. De marokkaan Fouad reed veel te hard, en dat was niet de schuld van het oudere echtpaar. Ik hoop dat de familie van dit echtpaar een goeie advocaat in de arm nemen.
Afbeelding
Noorderlaan volledig bezaaid met brokstukken.
Hier het artikel over het ongeluk.
Man uit Ossendrecht betrokken bij dodelijk ongeluk in Antwerpen

ANTWERPEN - Een 24-jarige man uit Ossendrecht heeft vermoedelijk de dood van twee Belgen op z'n geweten. De man veroorzaakte zondagochtend een ongeluk in Antwerpen. Een echtpaar uit het Belgische Ekeren kwam daarbij om het leven. Zes anderen raakten lichtgewond.

Rond tien voor negen zondagochtend reed de man uit Ossendrecht in een witte Audi S4 over de Noorderlaan in Antwerpen. Volgens getuigen reed de man veel te hard.

Uit auto geslingerd
Op de kruising met de Manchesterlaan botste de Audi tegen een Kia. De beide inzittenden van de Kia, een 71-jarige man en zijn 67-jarige echtgenote, werden uit de auto geslingerd. De man overleed ter plekke, de vrouw overleed iets later in het ziekenhuis. De Audi van de Ossendrechtenaar vloog na de klap over de kop en schoof ondersteboven nog tientallen meters verder.

De vijf inzittenden van de Audi werden lichtgewond naar het ziekenhuis gebracht. Behalve de 24-jarige man uit Ossendrecht gaat het om mannen uit Bergen op Zoom (27), Roosendaal (24), Moeskroen (27) en Menen (26)

Twee inzittenden hadden gedronken, de Ossendrechtenaar en twee andere inzittenden waren niet onder invloed. De politie onderzoekt nog of de man uit Ossendrecht wel echt de bestuurder van de Audi was, of dat wellicht een van de anderen achter het stuur zat.

Bij het ongeluk was ook nog een derde auto betrokken. Daarin zaten twee volwassenen en drie kinderen. Zij waren net het kruispunt overgestoken toen de Audi op de Kia botste. Door de snelheid en kracht van de klap werd ook hun auto weggekatapulteerd. De kinderen kwamen met de schrik vrij. De volwassenen raakten lichtgewond.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Belachelijke wetgeving en regels

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Ik dacht dat dit soort achterlijke zaken alleen in Nederland voorkwamen. Het is schandalig.
Wetten in elkaar flansen, daar is de smerige politiek erg goed in. Maar logisch nadenken en consequent regeren bevindt zich nog steeds in de taboesfeer.

Bij veel te hard rijden kan de officier van justitie de auto verbeurd verklaren. Ik weet het getal niet. Ik dacht bij 50 km te hard. Niet belangrijk. Datzelfde zou moeten gebeuren bij dit ongeluk. Niks vergoeding, maar in beslagname. Wanneer 50 km is toegestaan, kun je van de persoon, die voorrang moet verlenen aan de te hardrijder, niet verwachten dat hij daar rekening mee houdt. Zouden we consequent deze achterlijke wetgeving volgen, dan wordt het een onoverzichtelijke chaos in het verkeer. Je staat stil en blijft wachten op de auto die je in de verte ziet aankomen. Pas wanneer in de verste verte geen auto meer zichtbaar is zou je pas wettelijk verantwoord de voorrangskruising mogen oprijden.

Wetten die onlogisch zijn dienen verworpen te worden. Die hadden nooit gemaakt mogen worden. Inderdaad schandalig. En erg dom natuurlijk.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door King George »

OM in beroep in alle gevallen Valkenburgse zedenzaak

Het Openbaar Ministerie gaat in hoger beroep tegen alle uitspraken in de Valkenburgse zedenzaak. Vandaag en vorige week kregen de 21 mannen hun straf te horen: de meeste kregen een celstraf van een dag en taakstraffen variërend van 120 tot 240 uur. Te weinig, volgens officier van Justitie Anneke Rogier: 'De wetgever bepaalt dat voor jeugdprostitutie gevangenisstraffen vereist zijn. De rechtbank gaat daar niet in mee.'
Lees verder
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie