De Gutmensch

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Deze flyer ging rond in Leiden. Geef geen geld aan bedelaars. De deugmensen van het CDA en de CU vinden die flyer walgelijk.

Afbeelding
Politie trekt flyer in over Leids bedelverbod: ’Dit is walgelijk’

Een inmiddels ingetrokken Leidse flyer waarin de politie oproept geen geld te geven aan bedelaars, maakt een felle discussie op sociale media los. ’Walgelijk’, twittert een CDA-raadslid uit Terneuzen. De Leidse ChristenUnie-voorman Pieter Krol herhaalt die term. „In alle stukken presenteert het college zich maar wat graag als sociale stad. Maar als je dan dit ziet, is er nog veel werk te doen. Dit is inderdaad walgelijk.”

Het politie-foldertje is onder meer rond het station verspreid. ’Doordat u blijft geven, blijft de overlast in leven’, staat erop. In Leiden geldt inmiddels enkele maanden een bedelverbod in en rond het station, op enkele centrale plekken in de binnenstad en rond winkelcentra in de buitenwijken. Dat verbod is er gekomen op voorspraak van de VVD. Raadslid Tom Leest leg uit waarom. „Er bestond al een verbod op ’hinderlijk bedelen’, maar dat bleek te onduidelijk en onuitvoerbaar. Het werkte niet. Op ons verzoek en met een amendement is er toen een rechttoe-rechtaan bedelverbod gekomen. Vanwege de overlast die het geeft. Om het aanklampen te voorkomen en omdat vrouwen en meisjes zich daardoor onveilig voelen op het station in de avonduren.”

Of het handig is van de politie om het bedelverbod zo expliciet met een flyer te benadrukken, daarover twijfelt Leest een beetje. „Ik begrijp de boodschap, maar die komt hard over. Al is het wel zo dat het bij elkaar gebedelde geld vaak niet voor onderdak of voeding wordt gebruikt, maar voor een blik bier of drugs. Het verbod is ook hier in Leiden door de ChristenUnie en de SP eerder al walgelijk en inhumaan genoemd. Maar zij moeten ook begrijpen dat het vooral de overlast is die we hiermee proberen te verminderen. Voor het onderliggende probleem is veel meer nodig, zoals adequate hulpverlening.”

Bedelbendes
Leiden is zeker niet de enige stad met een bedelverbod. Alleen in Utrecht mag het openlijk, schrijft RTL Nieuws, dat een landelijke inventarisatie maakte. In veel steden is het bedelverbod mede gericht tegen bendes uit Oost-Europa die ’op commerciële wijze’ bedelen. Dat is in Leiden niet het geval.

Actiecomité Doorbraak reageert met een pamflet met een duidelijke oproep aan gemeente en politie: ’stop met dehumaniseren van daklozen!’ Doorbraak is stellig: ’dakloosheid is het gevolg van crimineel neoliberaal beleid dat mensen arm maakt, een dak boven je hoofd onbetaalbaar maakt, en mensen de toegang tot basisvoorzieningen ontzegt. Oplossingen? Verbied huisuitzettingen, meer en betaalbare woningen, gratis zorg voor iedereen, minimumloon naar veertien euro, onvoorwaardelijke opvang voor mensen zonder verblijfsvergunning. Zo moeilijk is het niet’.

’Verkeerd signaal’
Krol van de ChristenUnie gaat de campagne van de politie in de gemeenteraad aan de kaak stellen. „Hier ben ik faliekant op tegen. Hiermee sluit je als stad de ogen voor het leed en dat stoort mij enorm. Het is een volstrekt verkeerd signaal aan het adres van kwetsbare mensen en het biedt geen oplossing, maar symptoombestrijding. Heel kwalijk.” Het raadslid legt zich erbij neer dat een krappe meerderheid ook het bedelverbod instelde. „Maar ik ga wel een motie indienen om dergelijke politie-campagnes te stoppen.” Dat doet hij mede namens de fractie van GroenLinks.

De politie heeft de discussie aangehoord en een woordvoerster reageert direct. ’De betreffende flyer is teruggetrokken. Dit omdat het tekstgebruik ten onrechte zou kunnen impliceren dat bedelen per definitie overlast geeft.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Een ander goedmens maakt kans op gevangenis straf.
Journalist Ingeborg Beugel in Griekenland opgepakt voor onderdak bieden Afghaanse man

De Nederlandse journalist en programmamaker Ingeborg Beugel is eerder deze maand gearresteerd in Griekenland, waar ze correspondent is. Ze werd aangehouden omdat ze naar eigen zeggen onderdak verleent aan een 23-jarige Afghaanse vluchteling. Beugel wordt ervan beschuldigd hem als ongedocumenteerde voor de autoriteiten bij haar thuis te hebben verborgen.

De Groene Amsterdammer, waarin Beugel (61) haar verhaal doet, meldt dat de Griekse rechtbank in de herfst besluit of ze vervolgd zal worden. In dat geval kan ze worden veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf en een boete van meer dan 10.000 euro.

Beugel werd samen met de 23-jarige Fridoon uit Afghanistan op 13 juni gearresteerd op het eilandje Hydra, waar ze deels woont. Het tweetal kwam na een dag weer vrij. "Ik hoop dat de officier van justitie gaat besluiten dat er geen gronden voor vervolging zijn: de clausule in de wet gaat over verbergen van ongedocumenteerden. Ik heb nooit verborgen dat Fridoon bij mij woont, ook in onze juridische correspondentie niet", schrijft Beugel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Hoe kwam het balletje aan het rollen? Op het kleine eilandje zijn de bewoners nogal conservatief. En die zouden het niet in de haak gevonden hebben en tegen de politie geklaagd hebben.
Ingeborg Beugel woont afwisselend in Athene en in haar Griekse familiehuis op het piepkleine Hydra, een eiland zonder auto’s, scooters of zelfs fietsen, op anderhalf uur varen van Piraeus. De twintigduizend bewoners en eilandbezoekers verplaatsen zich per zeetaxi, en anders te voet of per ezel.
Hier het verhaal over haar:
Dutch journalist Ingeborg Beugel arrested for “facilitating residence” to asylum seeker

Dutch journalist Ingeborg Beugel is being prosecuted for “facilitating illegal residence to an asylum seeker.” She provided accommodation in her home on the island of Hydra to an Afghan man, whose asylum application in ongoing.
Police arrested the 61-year-old Dutch journalist Ingeborg Beugel on Sunday, June 13, on charges of hosting the 23-year-old man from Afghanistan, Freydun, an asylum seeker.
She was charged according to a forgotten and problematic ruling from 1991 and for “facilitating the illegal residence of a third country national.”
She was taken to the police station of Hydra and from there in handcuffs to the Court in Piraeus. she was given a three-day deadline for her deposition.
The offenses can punish her with at least one year in prison and a fine of at least 5,000 euros – or double if the goal is for profit.

Arrested was also the man from Afghanistan, who was transferred to police station in a Piraeus suburb and then was set free two hours later.

The Dutch journalist met the Afghan asylum seeker and his dog in the camp in Malakasa in December 2018 while she was filming for a documentary the economic crisis and the migration issue. He helped her with translations and when the living conditions in the camp became unbearable for him and his dog, she started hosting him.

Daily efimerida ton syntakton that has the story notes that some on the island did not favor the new guest and in the end someone also denounced her to police.

Beugel has been living on Hydra for the last 40 years, is correspondent for several Dutch media. She calls Freyun “my adopted son.”
Her lawyer who got knowledge of the case file said that there were “several anonymous denouncements” against his client. Police was pressing the asylum seeker to find out whether she was giving him money.

PS this country is getting more and more miserable and undemocratic.
https://www.keeptalkinggreece.com/2021/ ... el-arrest/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

En dan het verhaal in de Groene Amsterdammer. De Gutmenschen zullen het met een brok in de keel lezen. Zoveel onrecht in de wereld.
‘Mensen haten me omdat ik kritisch ben’

Vrijwilligers in heel Europa helpen vluchtelingen, soms door ze onderdak te bieden. Zo gaf journaliste Ingeborg Beugel op het Griekse eiland Hydra de Afghaan Fridoon een veilige plek. Ze werd gearresteerd, als ‘vluchtelingenhandlanger’.


De Groene-correspondente Ingeborg Beugel werd op 13 juni gearresteerd op het eilandje Hydra, samen met haar protegé Fridoon, een 23-jarige vluchteling uit Afghanistan. Zij wordt ervan beschuldigd Fridoon als ongedocumenteerde voor de autoriteiten bij haar thuis te hebben verborgen. De rechtbank besluit in de herfst of zij zal worden vervolgd. In dat geval kan ze worden veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf en een boete van meer dan tienduizend euro.

Hoe meer staatsgeweld tegen vluchtelingen en migranten – detentie, pushbacks, mishandelingen – hoe hardhandiger ook de aanpak van hun ‘handlangers’: mensenrechtenwaarnemers, asieladvocaten, vrijwilligers én journalisten.
Spoiler! :
In zijn eerste State of the European Union-toespraak in 2016 prees de voormalige Europese Commissie-voorzitter Jean-Claude Juncker mensen die vluchtelingen helpen nog als representatief voor ‘het Europa waarin ik wil leven’. In 2017 werd de Franse olijfboer Cedric Herrou veroordeeld tot vier maanden celstraf en drieduizend euro boete omdat hij ongedocumenteerden op weg vanuit Italië onderdak gaf. Juncker zweeg.
Herrou werd een kleine drie jaar later, in 2020, in hoger beroep vrijgesproken.

Vrijwilligers in heel Europa brengen thee en een boterham aan vluchtelingenfamilies die noodgedwongen op straat slapen. Ze bieden mensen een bed, douche, een stopcontact om hun telefoon op te laden, ze redden mensen uit zee, geven ze een lift naar een ziekenhuis, of gidsen ze door oerwouden van asielwetten. Ze worden aangeklaagd voor mensensmokkel en spionage en reddingsschepen worden aan de ketting gelegd. Het doel is de ‘vluchtelingenhandlangers’ te ontmoedigen, want ze staan de bouw van Fort Europa in de weg.

Ook journalisten wordt het steeds moeilijker gemaakt. In Griekenland, waar Ingeborg Beugel woont en werkt, signaleert Index on Censorship meer dreiging dan ooit voor journalisten die over vluchtelingen rapporteren, van zowel de extreem-rechtse beweging Gouden Dageraad, die met een anti-bezuinigingsprogramma gebaseerd op vreemdelingenhaat zetels kreeg in het parlement, als ook de Griekse oproerpolitie, die zich volgens Index on Censorship schuldig maakt aan geweld en intimidatie. Kantoren van journalisten in Athene werden ‘door onbekenden’ in brand gestoken en journalisten op Lesbos werden tegen de vlakte geslagen.

Tot de vluchtelingenkampen op de Griekse eilanden kregen journalisten al zelden of nooit toegang. Nu worden ze ook met regelmaat opgepakt – waarbij hun camera’s worden geconfisqueerd – en weggestuurd, uit de ‘militaire zones’ langs de Griekse grenzen. De Nederlandse tv-journalist Bram Vermeulen werd onlangs nog voor verhoor meegenomen toen hij filmde in het Griekse grensgebied met Turkije. Op de World Press Freedom Index kelderde Griekenland van de 35ste plaats in 2010 naar de zeventigste in 2020. (Nederland staat op de zesde plaats.)

Ingeborg Beugel woont afwisselend in Athene en in haar Griekse familiehuis op het piepkleine Hydra, een eiland zonder auto’s, scooters of zelfs fietsen, op anderhalf uur varen van Piraeus. De twintigduizend bewoners en eilandbezoekers verplaatsen zich per zeetaxi, en anders te voet of per ezel. In april 2020 werd Ingeborg Beugels beschermeling Fridoon al eens op Hydra gearresteerd, door de lokale politie ten onrechte als ‘ongedocumenteerde’ bestempeld en afgevoerd naar het vasteland. Hij zat toen acht dagen vast. Deportatie dreigde, maar dankzij Beugels inspanningen en interventie van relaties en instituties kwam hij vrij.

Anderhalve week geleden werd Fridoon opnieuw in de boeien geslagen, deze keer samen met Ingeborg Beugel. Dit is haar verhaal.

‘Fridoon spoelde in juli 2015 op Lesbos aan, net achttien jaar. Hij was gevlucht uit Kabul want zijn vader en oom waren door de Taliban vermoord en zijn broertje was zo mishandeld dat hij voor de rest van zijn leven gehandicapt raakte. Zijn asielaanvraag in Griekenland was al twee keer afgewezen. Tijdens zijn eerste interview in 2017 bij de Greek Asylum Service kreeg hij een vertaler toegewezen die zijn taal niet sprak en daardoor zijn vluchtverhaal verkeerd opschreef. De afwijzingen werden daarop gebaseerd. Inmiddels is zijn vluchtverhaal gecorrigeerd en heeft hij het recht om het nog één keer te proberen bij de asieldienst.

Dus dat is hoe dat gaat in Griekenland: de ene procedure is voorbij en daarna heb je een paar weken de tijd om je weer aan te melden bij de asieldienst. Als die paar weken voorbij zijn, word je automatisch een ongedocumenteerde en ben je strafbaar als je in Griekenland vertoeft. Binnenlopen bij de dienst kan niet meer sinds een wetswijziging in 2020. Je moet nu een Skype-nummer bellen, en als iemand aanneemt moet die persoon jou een code geven voor een bezoekafspraak. Tijdens dat bezoek mag je dan je asielaanvraag doen. Afhankelijk van waar in Griekenland je je bevindt, moet je op een bepaalde dag en een bepaalde tijd Skype-bellen. In Fridoons geval was dat elke donderdag tussen tien en elf uur ’s ochtends. Dat heeft hij van oktober tot nu gedaan, maar niemand heeft op dat Skype-nummer ooit geantwoord. Nooit. Niet één keer. Want de dienst was dicht wegens corona.

Na die eerste arrestatie in april 2020 wilde Fridoon eigenlijk nooit meer voet aan wal zetten op Hydra. Hij woonde vanaf toen in mijn flatje in Athene. Maar ik, zzp’er, had door corona inkomsten verloren. Er zijn drie mannen en drie honden van mij afhankelijk: ik steun Fridoon, én een 23-jarige Sierra Leoonse vluchteling op Samos, én ik heb de dakloze visser Kostas op Hydra in huis opgenomen, én ik heb drie honden om te voederen. Corona duurde en duurde. Tegen mei had ik best een beetje geldproblemen. Ik kreeg toen de mogelijkheid om mijn flatje in Athene tijdelijk te verhuren aan een groep Nederlandse vrijwilligers. Dus ik had bedacht dat Fridoon dan naar Hydra kon komen. Als ik ergens spijt van heb gekregen…

Twaalf dagen lang ging het goed. We waren low profile, we lieten ons bijna niet zien in het dorp. Maar op zondag de 13de waren Fridoon en Kostas een boodschap gaan doen in het dorp. Kostas kwam helemaal in paniek thuis, groen van ellende: Fridoon was op de terugweg aangehouden door de politie. Ik schoot een fladderjurk aan, zette mijn hoed op en snelde naar het politiebureau. Daar zat mijn arme Fridoon, blootsvoets in een Lucky Luke-western-cel met heel dikke tralies en een theatraal slot.’

‘De politiemannen zaten er net als de eerste keer mee in hun maag. “We vinden dit niet leuk, maar we moeten dit helaas doen, orders van bovenaf.” Ik probeerde de rest van de zondagmiddag Fridoons advocaat te bellen, tot om acht uur ’s avonds die politiemannen plotseling zeiden: “You have been exposed” en dat ík gearresteerd was. Ik was verbijsterd. Dus vingerafdrukken, 26 formulieren invullen… Ik zei tegen die jongens: ik ben een vrouw van 61, ik wil thuis mijn tandenborstel, deodorant, anti-depressiepillen en vitamines halen – maar dat mocht niet van ze. Ze waren overduidelijk gegeneerd.

Normaal wordt meteen je telefoon afgepakt, maar die mocht ik wat langer houden. En ik mocht op het binnenplaatsje sigaretten roken en iedereen bellen die ik kon bedenken: de Nederlandse ambassade, De Groene, de nvj en ook europarlementariër Tineke Strik, met wie ik kort geleden voor een Groene-reportage op reis naar Samos was geweest.

Wat de politiemannen mij ondertussen vertelden is: boze eilandbewoners hadden de politie gebeld, anoniem, en die zeiden dat ik “een verdachte relatie had met een illegaal die ik in huis heb”. Dáár had je het: gecriminaliseerd omdat ik een vluchteling help, die bovendien niet illegaal ís. Ik dacht: wat een roteiland is het eigenlijk.

Waar ik al veertig jaar deel uitmaak van de bevolking, waar mijn kinderen zijn geboren en naar school gingen en waar ik zoveel heb gedaan voor zwerfpoezen en ezels, eindeloos stranden heb gezuiverd van plastic afval… Ik heb arme mensen geholpen die door de crisis hun elektra niet konden betalen en de lagere school, stofzuigers en muziekapparaten en weet ik veel wat gegeven omdat ze niks hadden. En dat dit dan gebeurt op je eigen eiland waarvan je altijd had gedacht: dit is mijn liefste en veiligste plekje ter wereld.

Maar ik nam mijn laconieke grande dame-houding aan. Vertrouw dat maar aan mij toe, met mijn mooie hoed, mijn fladderjurk, ik had net lange rode nepnagels laten opzetten. Ik relativeerde, maakte grapjes, was charmant, want ik dacht: ik ga jullie niet mijn verdriet laten zien.

Het allerergste van alles vond ik dat Fridoon psychisch instortte. Hij ging het helemaal naar zichzelf vertalen. Hij zei de hele tijd: ik ga liegen, ik ga zeggen dat ik je niet ken en jij moet zeggen dat je mij niet kent. Griekenland wil me niet, de Taliban willen me dood en dan is er één iemand die goed is voor mij en die komt door mij in de gevangenis. En ik steeds: je hebt niets fout gedaan, het is niet jouw schuld. Intussen moest ik alert blijven en telefonisch duizend balletjes in de lucht houden.

Het politiebureau werd steeds stiller. De commandant ging naar huis, er kwam een nachtwaker… Om twee uur ’s nachts moest ik dan echt mijn cel in. Er zijn twee cellen naast elkaar met dikke muren ertussen. Je kunt niet je kop door de tralies steken en om de hoek kijken, maar ik wilde Fridoon absoluut kunnen blijven zien. Toen hebben ze een matras voor zijn cel op de grond gelegd. Zo konden we samen met alleen tralies tussen ons op de grond liggen en elkaars hand vasthouden. Hij had nachtmerries. Soms lag hij zo erg te trappen en te slaan dat de nachtwaker opsprong en naar ons toe rende: wat is er?! Ik heb bijna niet geslapen, ik lag daar maar in het donker met zijn dunne polsje in mijn hand.’

‘De volgende ochtend werden we met handboeien aan elkaar geketend, zijn linkerpols aan mijn rechter, en naar de ferry begeleid. Fridoon schrompelde helemaal in elkaar. Hij schaamde zich zo. Ik zei: rechte rug, neus in de wind, we hoeven ons hier niet voor te schamen, we moeten hier trots op zijn. Dus ten overstaan van al die mensen op terrasjes in de haven en de passagiers aan boord stak ik onze armen in de lucht, rammelderammel en riep: “Pas op! Wij zijn gevaarlijke criminelen!”

Toen we aankwamen in Piraeus op het vasteland moesten wij als eersten de loopplank af. Dus weer door die hele mensenmassa heen met een agent in burger voor ons en een achter ons. Opzij! Opzij! Er waren opgefokte blingbling nouveau-riche-dames die zeiden: “Wat mot dat? Hoezo dringen jullie voor?” Want die hadden onze handboeien niet gezien. Dus ik: “Wij zijn dood en verderf zaaiende terroristen!”

We werden opgewacht door meer agenten. Ik dacht: als je uitpakt met zo’n ontvangstcomité, dan wil ik ook in een supersonische auto met zwaailichten, airconditioning, gps-stemherkenning en weet ik veel. Nou, niets daarvan. Ik weet niks van auto’s, maar ik heb het speciaal gevraagd: het was een Koreaanse Seat, helemaal verroest, van vóór 2000. De deur aan Fridoons kant kon niet op slot, dus bij elk rood stoplicht had hij uit kunnen stappen.

De gps stuurde ons naar een of andere industriële woestenij, maar kon het huis van bewaring niet vinden, dus we draaiden eindeloos rondjes in die rochelende oude kar. Die politieagenten voorin werden intussen helemaal gek gebeld door het bureau op Hydra, dat ze straks de formulieren A-17 tot en met R-23 vooral niet moesten vergeten. Hij stond op speaker dus dat kon ik allemaal horen.

Op een gegeven moment hoorde ik een politieman op Hydra zeggen: “Wie is die vrouw in godsnaam? Ik ben helemaal duizelig van de telefoontjes uit Athene en ik moet bij wijze van spreken zelfs met generaals van het leger praten!” Dat was een grapje, maar ik dacht: aha, er is dus van alles in werking gezet, mijn contacten doen hun werk. Dus ik speelde mijn grande-dame-rol en grapte: “Wacht maar tot de Nederlandse koning vanuit zijn zomerpaleis in Kranidi recht tegenover Hydra belt!”

Na anderhalf uur rondjes rijden in die klote auto vonden we eindelijk die gevangenis. Ik moest afscheid nemen van Fridoon, een vreselijk moment, en werd zelf naar een ander politiegebouw gebracht, met een slagboom met robocops ernaast. Daar zat ik dan, totaal uit de toon, overdressed, met lippenstift en mascara, tussen aan de ene kant junks die aan elkaar geketend zaten en aan de andere kant hip geschoren zigeunerjongens, ook aan elkaar geketend. Terwijl we wachtten deelden we sigaretten en ik maakte babbeltjes met ze.

Later in de wachtkamer van de officier van justitie in Piraeus bleken twee dames van de Nederlandse ambassade op mij te zitten wachten, “zodat de officier van justitie weet dat je goed omringd bent”. Het was inmiddels twee uur maandagmiddag, ik had vanaf zondagochtend negen uur niets meer gegeten, viel flauw van de honger. Toen bleek dat een van de ambassadedames voor mij chocolaatjes en boterhammen met pindakaas had meegenomen, speciaal om mij een beetje blij te maken. Ik eet dat spul nooit, maar wat was dat lekker! Ik kreeg er tranen van in mijn ogen.’

‘Na vier uur wachten op de officier van justitie ging het opeens heel snel. De officier vroeg of ik nu mijn verhoor wilde of later. Mij was opgedragen dat ik “later” moest zeggen en twee minuten later stond ik op straat tegen het zonlicht te knipperen. Twee uur daarvoor was Fridoon vrijgekomen, maar dat wist ik toen niet. Ik viel alsnog bijna flauw toen ik dat hoorde.

De officier van justitie zal in de herfst beslissen of ik vervolgd moet worden. Mijn advocaat heeft inmiddels uitgelegd dat het om een wet gaat die in 1991 gemaakt is om de toestroom van Albanezen in te dammen. Tijdens de Kerst van 1990 kwamen hordes hongerige Albanezen de grens over gelopen. De grenswachten lieten het gebeuren en veel Grieken toonden medeleven: ze nodigden Albanezen uit om te komen eten, gaven eten, speelgoed, soms onderdak.

Ruim tweeënhalf jaar duurde de volksverhuizing. Volgens officiële cijfers zijn er ongeveer honderdvijftigduizend Albanezen legaal in Griekenland, maar driehonderdduizend of meer hebben nog steeds geen documenten. De politie jaagt ze op, ze worden beschuldigd van criminaliteit, van baantjes afpakken. De wet van 1991 zegt dat iedere Griek die een ongedocumenteerde betaalt voor werk vijf jaar gevangenisstraf krijgt en dertigduizend euro boete. Ergens in die wet staat ook een kleine clausule dat iedere Griek die een ongedocumenteerde in zijn huis verbergt een jaar gevangenisstraf krijgt en meer dan tienduizend euro boete. Die “gastheerschapsclausule”, zoals ik het noem, is tot nu toe nooit gebruikt.

Ik weet dat er mensen zijn die me willen raken omdat ze mijn journalistiek te kritisch vinden. In mijn documentairereeks van 2019, Hotel Athene, liet ik bijvoorbeeld de illegale vuilnisbelt van Hydra zien. De eilandburgemeester was daar toen woedend over.

De anonieme bellers van nu zijn volgens het eilandroddelcircuit leden van de neonazistische Gouden Dageraad. Op Hydra scoorden zij ooit heel veel stemmen. Dat is de dark side of Hydra: onder het paradijselijk schoon ligt een harde, xenofobe, gesloten gemeenschap. Mensen haten me omdat ik kritisch ben en dan heb ik ook nog eens een gekleurde vluchteling in huis. Dit zijn griezelige mensen die Fridoon gebruiken om mij pijn te doen, omdat ik schrijf over wat er hier met vluchtelingen gebeurt. En ik heb er een grote bek over. Ik moest een toontje lager zingen.

Ik hoop dat de officier van justitie gaat besluiten dat er geen gronden voor vervolging zijn: de clausule in de wet gaat over verbergen van ongedocumenteerden. Ik heb nooit verborgen dat Fridoon bij mij woont, ook in onze juridische correspondentie niet. Maar ik ben wel gaan denken… We kennen de verhalen uit de Tweede Wereldoorlog. nsb’ers verrieden landgenoten die joden thuis verborgen. Ik weet, dat was een andere situatie en toen werd je ervoor geëxecuteerd, maar het verklikken was hetzelfde.

Fridoon vertelde over de ruimte waar hij deze keer een paar uur lang gevangen werd gehouden. Die zat vol ongedocumenteerden zoals hij. En zo zijn er tienduizenden vluchtelingen in Griekenland die maandenlang proberen contact te krijgen met dat Skype-nummer van de asieldienst, vanzelf ongedocumenteerd worden en dan gearresteerd kunnen worden en in zo’n hol verdwijnen. Uit Afghanistan, Iran, Irak, Pakistan. Zonder ramen of luchtverversing, het krioelde er van de vlooien en ander ongedierte, ze zaten zich te krabben, hadden wondjes en rooddoorlopen ogen.

En nu heb ik dat hol vol kakkerlakken de hele tijd in mijn hoofd, en beelden van al die wegrottende jongens erin, zonder telefoonkaarten om contact te kunnen maken met de buitenwereld. Als dit straks allemaal voorbij is, moet ik daarmee aan de slag. Van de daken schreeuwen dat er van die horrorholen zijn, gewoon hier, in Europa.’
https://www.groene.nl/artikel/mensen-ha ... itisch-ben
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Over deze poster in Almere wordt schande gesproken.

Afbeelding
Burgemeester: 'Almeerse campagne over bedelaars is nodig'
Vorige week zei GroenLinks tijdens de raadsvergadering dat de campagne 'alle nuance en menselijke maat mist'. Op posters die in de stad verspreid zijn, staat onder meer te lezen dat geld geven aan een bedelaar een verslaving in stand kan houden en dat veel bedelaars een uitkering hebben. Ook vinden sommige Almeerders de woorden van de campagne aanstootgevend. "Ik vind het eigenlijk bizar, misschien wel mensonterend", zegt een vrouw die in de stad op een bankje zit. "Ik vind het sneu voor die mensen, ik denk dat niemand zomaar gaat bedelen op straat. En ik weet ook dat het zeker niet allemaal verslaafden zijn."
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/2 ... s-is-nodig

Zouden daar soms opeens heel veel Roemeense beroepsbedelaars zijn?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Deze flyer ging rond in Leiden. Geef geen geld aan bedelaars. De deugmensen van het CDA en de CU vinden die flyer walgelijk.
Spoiler! :
Afbeelding
In Utrecht kunnen de georganiseerde bedelaars naar hartelust bedelen, en dat geeft nu problemen.
Brutale bedelaars in centrum van Utrecht grijpen nu zelfs de files aan om toe te slaan


Afbeelding

Zuid-Europese toestanden in het centrum van Utrecht: bedelaars kloppen nu zelfs op het raam van nietsvermoedende automobilisten die staan te wachten voor een rood verkeerslicht. De geldzoekers zijn steeds actiever in de stad en vormen een toenemend probleem. Maar Utrecht kan nauwelijks in actie komen. ,,Hopelijk wil de nieuwe burgemeester gas geven.”

Sta je in de file voor het verkeerslicht te wachten, duikt plotseling een bedelaar op voor je auto. Vaak steunend op een wandelstok, onverzorgd en bedroefd kijkend, tuurt hij naar binnen en vraagt geld. Het is de nieuwste vorm van bedelen in Utrecht: in de file duiken geldzoekers de laatste weken steeds vaker op bij onder meer de Daalsesingel en de Daalsetunnel.

Niet zelden veinzen de bedelaars hun handicap, om zo kwetsbaar mogelijk over te komen. Het zijn praktijken die in het centrum al langer bekend zijn en ook daar deze periode weer toenemen. Net zoals bedelaars Lombok steeds beter weten te vinden, vooral de omgeving van de Amsterdamsestraatweg en de Damstraat.

Winkeliers riepen hier een maand geleden het stadsbestuur op om de georganiseerde bedelaars aan te pakken in hun wijk. ,,We nemen die oproep zeer serieus”, zeggen burgemeester en wethouders. Maar veel meer dan dat kunnen ze niet doen, omdat de gemeenteraad tot dusver niet in meerderheid voor een verbod is.

Meldingen
Het bedelprobleem speelt al jaren en zorgt voor steeds meer overlastmeldingen. In 2019 kreeg de gemeente 114 meldingen, in 2020 127 en dit jaar tot en met mei ondanks de corona-lockdown alweer 53. Zolang de stad de APV niet aanpast om een bedelverbod mogelijk te maken, kan alleen opgetreden worden bij excessen. In de praktijk betekent dat alleen actie bij overlast, zoals aanklampen, naroepen of bewust de weg versperren. Maar hiervoor worden slechts enkele gebiedsverboden per jaar uitgedeeld.

Veel andere gemeenten kennen wél een bedelverbod en dat is volgens Utrecht mede onderdeel van het probleem: dat lokt bedelaars met bestelbussen vol tegelijk naar de Domstad, omdat hier nauwelijks wordt gehandhaafd.

Locatieverbod
Een verbod kan zelfs per locatie worden aangewezen, dus bijvoorbeeld voor een deel van het nu veel overlast ervarende Lombok of voor het centrum. Dat zou volgens Centrummanagement Utrecht zeker geen overbodige luxe zijn. ,,Uitermate vervelend dat bezoekers van onze binnenstad nu tijdens hun wandeling drie of vier keer worden aangesproken door allerlei mensen waar ze niet op zitten te wachten, waaronder de commerciële bedelaars”, zegt secretaris en winkelier Thom Broekman.

,,Dit staat zeker op onze agenda om te bespreken met de gemeente.” Volgens Broekman zijn ook de bedelaars zelf slachtoffer. ,,Ze worden afgezet en gehaald met de auto en uitgebuit door een achterliggende organisatie. Daarmee is dit een vorm van mensenhandel en valt het onder veiligheid. Hopelijk wil onze nieuwe burgemeester gas geven op dit slepende probleem.”

Centrummanager Jeroen Roose-van Leijden hoopt ook op de gemeenteraad. ,,Onze bezoekersaantallen nemen weer toe en dat weten de organisaties achter deze commerciële bedelaars ook. Juist deze mensen wil je niet in je stad hebben.” Aanpakken van lokale bedelaars is niet wat hij voor ogen heeft. ,,Die maken deel uit van de problematiek die grote steden als Utrecht kennen. Dat is een andere doelgroep, die we juist ondersteunen.” Zij worden door handhavers ook doorverwezen naar hulpinstanties.

Volgens de centrummanager is een landelijke aanpak nodig. ,,De politie onderzoekt de achterliggende organisaties. Sommige bedelaars die je in Utrecht ziet, duiken zelfs in andere landen op. Zolang dit voortduurt blijven wij winkeliers oproepen om overlastmeldingen te doen, in de hoop dat handhavers en politie optreden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Toen ik ooit India binnen ging moest ik een formulier invullen over wie ik ben.
Ze wilden weten: naam van moeder, naam van vader en ook 'race'.
Toen ik vroeg wat ik daar moest invullen werd mij gezegd "Caucasian".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Een standaard egomaniacale architect heeft een loopbrug bedacht. Dat gaat er dan in zijn droom zo uitzien:

Afbeelding

En wat is daar mis mee? Is die soms instortingsgevaarlijk? Welnee, architecten kunnen dankzij computers (AI die intelligenter is dan zijzelf) stevigheidsberekeningen maken die kloppen.
Het is ze onmogelijk om de uiteindelijke kosten van de constructie te berekenen, dat ter zijde.

Nee, het ding is niet rolstoelvriendelijk. Hij heeft niet bedacht dat een substantieel deel van de bevolking zich op wieltjes dient voort te bewegen: babies in buggies, oma's met rollators en alles daartussen.

Dus deze brug is niet-inclusief en dus FOUT.
Gedoe om nieuwe Nijmeegse brug: ‘Schandalig, met rollator of rolstoel kun je er niet overheen’

NIJMEGEN - De nieuwe voetgangersbrug over de Nijmeegse Waalhaven wordt niet toegankelijk voor rolstoelers. Té duur, oordeelt de gemeente. Dat argument zorgt voor een storm aan kritiek. ‘De stad sluit ouderen en gehandicapten zomaar uit: walgelijk!’


[...]Ook Nijmeegse gemeenteraadsleden reageren geschrokken op de ontoegankelijkheid van de nieuwe brug. Zowel April Ranshuijsen (GroenLinks) als Marjolijn Mijling (CDA) hebben het college van burgemeester en wethouders inmiddels schriftelijk om opheldering gevraagd. ,,De nieuwe brug wordt heel euforisch gepresenteerd. Kijk ons eens hip zijn”, zegt Mijling. ,,Maar deze hippe brug is er dus niet voor iedereen. Met een rollator of rolstoel, kun je er niet overheen. Schandalig!”
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ge ... gle.com%2F

Op de afbeelding te zien is de brug wel toegankelijk voor honden. Dat scheelt een hoop gezeur van hondenliefhebbers.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Ben & Jerry’s deug ijs.

Ik hoop nu maar dat veel mensen die "niet deugen" nooit never more Ben & Jerry’s ijs zullen kopen.
Ben & Jerry’s to end ice cream sales in ‘Occupied Palestinian Territory’

The Ben & Jerry’s ice cream giant announces it will no longer distribute its products in the “Occupied Palestinian Territory,” though the flavors will remain available in Israel.

“We believe it is inconsistent with our values for Ben & Jerry’s ice cream to be sold in the Occupied Palestinian Territory (OPT). We also hear and recognize the concerns shared with us by our fans and trusted partners.

“We have a longstanding partnership with our licensee, who manufactures Ben & Jerry’s ice cream in Israel and distributes it in the region. We have been working to change this, and so we have informed our licensee that we will not renew the license agreement when it expires at the end of next year.

“Although Ben & Jerry’s will no longer be sold in the OPT, we will stay in Israel through a different arrangement. We will share an update on this as soon as we’re ready,” it says.

Ben & Jerry’s didn’t specify what the Occupied Palestinian Territory was.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Deze onderzoeker en filosoof van KU Leuven deugt zo erg dat het al zijn poriën uitkomt. Het wachten nu is op het moment dat hij verkondigd dat het racistisch en discriminerend is om je voor en achterdeur af te sluiten.
Onderzoeker KU Leuven: “Gesloten grenzen zijn een vorm van discriminatie”

Stijn Bruers, een moraalfilosoof en onderzoeker aan de Katholieke Universiteit Leuven, pleit voor een toekomst met vrije migratie. Dat zei hij in een interview in De Morgen. “Open grenzen zijn een zeer effectief altruïstische idee”, aldus de de filosoof.

Bruers interesseert zich sterk voor dierenleed, klimaatopwarming en ongelijkheid. Hij is veganist en schenkt de helft van zijn inkomen aan goede doelen. In het interview vroeg journalist Joël De Ceulaer hem of hij werkelijk pleit voor vrije migratie, zoals uitgetekend in zijn laatste boek ‘Open grenzen?’. “Ik blijf pragmatisch, want ik besef dat migratie kan leiden tot racisme en fenomenen zoals de brexit en Donald Trump”, aldus de filosoof. “Maar als je daar fundamenteel over nadenkt, zijn open grenzen een zeer effectief altruïstisch idee. De ongelijkheid qua vaccinaties, waar we het over hadden, is een globale ongelijkheid. De reden waarom miljarden mensen geen geld hebben voor een vaccin, is omdat ze niet zomaar kunnen migreren naar plekken waar ze meer kunnen verdienen. Gesloten grenzen zijn een mondiale vorm van discriminatie.”

Economisch verlies
Volgens de filosoof zouden ongeveer 600 miljoen mensen naar Europa willen migrereren. “Door dat te verhinderen, lijden we zowel ethisch als economisch enorme verliezen.” Hij vervolgde dat open grenzen volgens hem de logische manier is om globale armoede uit te roeien. Vrije migratie, meent Bruers, is verdienstelijk voor zowel de huidige bewoners als de migranten. “Honderd miljoen migranten: dat zijn honderd miljoen extra klanten, extra werknemers en extra ondernemers die werk geven.”

Hongerstakers
De recente hongerstaking van de sans-papiers in Brussel laat Bruers ook niet onberoerd. Hij heeft zelfs enige sympathie voor de actie. “Uiteraard is het een vorm van emotionele chantage, maar ik zou toch geneigd zijn om dat geoorloofd te vinden, omdat het eigenlijk gaat om een vorm van wettige zelfverdediging tegen een ernstige vorm van geweld die de overheid op deze mensen toepast.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Gutmensch

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
ma aug 02, 2021 5:21 pm
Hij is veganist en schenkt de helft van zijn inkomen aan goede doelen.
Hoog tijd dus om zijn vorstelijke loon met minstens de helft te verminderen.

Ik heb nog nooit gehoord van dat type, zo te lezen is die knettergek. Moet je weten dat de gebouwen van die universiteit compleet vervallen en verouderd zijn en vaak moeten er stukken worden afgesloten omdat je daar stenen op de kop kan krijgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

In Amsterdam staat een hele grote studentenflat. En door het woke gedoe is het voor alle bewoners een noodzaak geworden om te signaleren dat ze deugen.
Minimaal dient men een poster op zijn/haar deur te hebben die verkondigt dat men mee doet met de gendergekte.
Maar er kan veel meer. En zo is er een enorme toename in te pas en te onpas opgehangen regenboogvlaggetjes.
Niet iedereen loopt in de pas en het komt geregeld voor dat iemand een vlammetje onder hangend textiel of papier houdt. Rook, stank en veel verontwaardiging.
Best wel gevaarlijk maar ja, regenboogvlaggen moeten er hangen ondanks een niet gering brandrisico.
En dat tegenvuur werkt heel motiverend voor het woke verzet en zo komen er nog meer regenboogvlaggen in het gebouw te hangen, ook in de trappenhuizen.
En dan wordt de kritische massa overschreden en is er een echte grote brand.
Al eerder aangiftes van brandstichting regenboogvlaggen in inmiddels ontruimde studentenflat Amsterdam

Een grote brand in een Amsterdamse studentenflat is waarschijnlijk lhbti-gerelateerd. De Amsterdamse politie houdt er ‘sterk rekening mee’ dat het vuur is ontstaan door aangestoken regenboogvlaggen. In de flat hebben zich eerder soortgelijke incidenten voorgedaan.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... b094303be/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

De Wet van Behoud van Ellende werkt zonder aanziens des persoons en gaat ook op voor Gutmenschen.
Spullen gestolen tijdens ontruiming brand studentenflat Amsterdam

n de studentenflat aan de Krelis Louwenstraat in Amsterdam-West waar vrijdagochtend brand uitbrak, is na de evacuatie van de bewoners ingebroken. Dat bevestigt de politie. Er is door meerdere mensen aangifte gedaan.

Hoeveel en welke spullen er zijn gestolen, wil de politie in het belang van het onderzoek niet bekendmaken. Het gaat om persoonlijke bezittingen, die uit meerdere woningen zijn gehaald.

„We hebben geen sporen van inbraak gevonden”, aldus een woordvoerster. „Daarom denken we dat er is ingebroken terwijl de woningen ontruimd waren.” Ze schat in dat de bewoners vrijdag een aantal uren uit hun huizen zijn geweest.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2460549 ... -amsterdam
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Hoe vreselijk is het leven in een studentenflat wanneer daar door iedereen de morele noodzaak gevoeld wordt om de andere bewoners te tonen dat ze allen aan de goede kant staan en de juiste opvattingen delen.
‘Ik durfde de vlag niet op mijn deur te hangen’

Flatbrand In de flat waar vrijdag brand uitbrak, werden eerder regenboogvlaggen verbrand en verscheurd ‘Er is niet naar ons geluisterd.


[,,,]Begin juli werd voor het eerst een regenboogvlag in brand gestoken, vertelt bewoner Jeroen de Bilde (21), student creative business, via de telefoon vanuit Berlijn. Er werd een foto van de verbrande vlag gedeeld in de groepsapp met 230 bewoners en oud-bewoners. „Mensen reageerden geschokt. Daarna gebeurde het nog een keer.” Om een statement te maken, deed een van de bewoners bij iedereen een regenboogvlag in de brievenbus. „Veel mensen hingen die toen aan hun voordeur. Dat was eigenlijk heel mooi.”
[...]Huurders die zich schuldig hadden gemaakt aan de vernielingen, konden rekenen op directe huisuitzetting.

Maar zichtbare veiligheidsmaatregelen werden vervolgens niet getroffen, zeggen de drie bewoners die NRC sprak. De Bilde: „We hebben DUWO gevraagd om brandblussers, brandknoppen en camera’s, maar er is niet naar ons geluisterd.” Ramirez: „Ik las in de media dat het volgens DUWO niet mogelijk is om camera’s te plaatsen, omdat 70 procent van de bewoners moet instemmen en we het zelf moeten betalen, maar mij is nooit iets gevraagd. Ik had met liefde tien euro per maand meer betaald voor een camera op m’n gang.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/08/22/ik ... n-a4055685
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:
ma aug 23, 2021 11:42 pm
‘Ik durfde de vlag niet op mijn deur te hangen’
Ik had met liefde tien euro per maand meer betaald voor een camera op m’n gang.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/08/22/ik ... n-a4055685
Als voordringend persoon met een absolute genetische afwijking
waar iedereen ongevraagd kennis van MOET nemen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

We blijven deugen in Amsterdam.
Inzamelingsactie na flatbrand om Amsterdams stadsdeel ‘met regenboogvlaggen te vullen’

Bewoners van stadsdeel Amsterdam-West zijn een inzamelingsactie gestart naar aanleiding van de flatbrand aan de Krelis Louwenstraat vrijdag. Met het geld willen de initiatiefnemers straten in West ‘met regenboogvlaggen vullen’.

Vermoedelijk was de brand, waarbij vier mensen gewond raakten, gericht tegen regenboogvlaggen. In hetzelfde gebouw vonden eerder ook al lhbtq-gerelateerde incidenten plaats. ,,Hoe kan de lhbtq+-community zich veilig voelen in ons stadsdeel wanneer er dit soort incidenten plaatsvinden?” vragen de initiatiefnemers, waaronder Queer Club West, zich daarop af.

Het ophangen van regenboogvlaggen dient als tegengeluid. ,,Om te laten zien dat je één vlag kan vernielen, maar dat er vervolgens tien voor in de plaats komen.” Doel van de inzameling is om 3000 euro binnen te halen. Daarmee wil de organisatie ‘zoveel mogelijk regenboogvlaggen en posters’ kopen, die daarna door buurtbewoners gratis opgehaald kunnen worden bij het stadsdeelkantoor.

De eerste 1000 euro is al binnen. Met dat bedrag maakte de voorzitter van het dagelijks bestuur West, Fenna Ulichki (GroenLinks), namens het stadsdeel duidelijk het initiatief te steunen. Vrijdag riep zij haar medebuurtbewoners al op een regenboogvlag op te hangen. ‘Opdat dit geweld ophoudt.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Eindelijk breekt het verstand door. Dat verstand breekt niet door bij iedereen, want studenten vinden het maar onzin.
Geen regenboogvlaggen meer toegestaan in gangen van studentenflat in West: "Veiligheid gaat voor"

Bewoners van de studentenflat aan de Krelis Louwenstraat West mogen geen regenboogvlaggen meer ophangen in de gang. Dat staat te lezen in een brief die de studenten hebben ontvangen. "Als dit wel gebeurt, zal Duwo ze verwijderen", valt te lezen in de brief. Studenten die toch een vlag willen ophangen, wordt gevraagd dat aan de binnenzijde van het raam te doen.

Vorige week werd een regenboogvlag in de flat in de brand gestoken. Bij de brand op de achtste etage van de flat raakten vier slachtoffers gewond. Vier anderen moesten met een ladderwagen van een balkon gered worden. In de weken daarvoor waren er meerdere brandstichtingen, waarbij onder meer Pride-posters en papieren regenboogvlaggetjes in brand zijn gezet.

Volgens een woordvoerder van studentenhuisvester Duwo gaat de veiligheid van de studenten in de flat voor. "Er is nog geen dader gevonden en onze eerste verantwoordelijkheid is de veiligheid van de studenten."

Dat het lijkt alsof er nu gezwicht wordt voor de brandstichter, ontkent Duwo. Volgens de woordvoerder mogen er in de gangen helemaal geen spullen meer staan, en dus ook geen regenboogvlaggen. "We hebben een schouw gehad met de politie en brandweer en de gangen moeten gewoon leeg zijn", aldus de woordvoerder. Over lege gangen wordt in de brief overigens niet gesproken.

Vlaggenactie
Er is een actie in de buurt gaande om zo veel mogelijk regenboogvlaggen op te hangen. Duwo ondersteunt de actie. "Maar we vragen van de bewoners om de vlaggen aan de voorkant van hun huis op te hangen, en niet op de gang. Zo ziet de hele buurt de vlag ook."

Op twitter wordt verbolgen gereageerd op het besluit: "2021, regenboogvlag verbieden omdat andere mensen er agressief van worden", schrijft de een. "Klinkt heel erg als victim blaming", schrijft een ander.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Wat is het toch heerlijk dat er zoveel goeie mensen in Nederland wonen. Mensen die oog hebben voor de situatie van hun Afghaanse medemens. Ongetwijfeld doen die mensen dat vanuit hun goed hart, maar het zou beter zijn al die lieve mensen gaan nadenken voordat ze actie ondernemen en containers vol spullen brengen naar plekken waar Afghaanse asielzoekers ondergebracht zijn.

Want wat is het resultaat van hun goede bedoelingen?

Vrachtwagen vol gedoneerde spullen keert om bij Zoutkamp: ’Geen tijd om speelgoed, kleding en spullen te sorteren’

Vermoeden die goede zielen nou werkelijk dat moslims uit Afghanistan zitten te wachten op westerse kleding ? Ik zie die Afghaanse vrouwen niet snel lopen in moderne hippe afdankertjes van Nederlandse vrouwen.

En hoeveel kinderen zitten tussen de vluchtelingen. Misschien 50? Hoeveel speelgoed kunnen die kinderen gebruiken. En huishoudelijke artikelen. :scratch: Nou ja....
De bijna 500 Afghanen die in de kazerne bij Zoutkamp worden opgevangen, hebben kleding genoeg. Het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA) zegt geen kleding, speelgoed en huishoudelijke spullen meer te willen.

Natascha Snoek van De Zeecontainer zag maandag aan het eind van de dag tot haar verbazing een vrachtwagen met ingezamelde spullen vol terugkeren. De containers, bestemd voor Zoutkamp, staan ook nog bij De Zeecontainer. „We hebben begrepen dat het COA geen spullen meer wenst. Dat is een beetje pijnlijk, want we hebben hard ons best gedaan.”

Snoek zegt dat ze inmiddels contact heeft gehad met twee particulieren die hun schuur beschikbaar stellen als opslagruimte. Ze vraagt gulle gevers voorlopig niets in te brengen voor de Afghanen in Zoutkamp.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Ook Defensie is helemaal woezie woezie van de Afghanen.
Deze nieuwkomers worden ondergebracht in kazernes waarvan toch een groot deel leeg staat vanwege chronisch tekort aan soldaten.

En wat doen de militairen bij en in hun kazernes? Schietoefeningen houden. En dat knalt en daarvan kunnen die vluchtelingen helemaal kierewiet worden wegens vele trauma's.
Defensie past ook een deel van zijn schietoefeningen aan, wegens de opvang van Afghaanse vluchtelingen in kazernes. Op de Harskamp, bij Ede, worden de oefeningen tijdelijk stilgelegd, rond de Willem Lodewijk van Nassaukazerne in het Groningse Zoutkamp gaan de oefeningen beperkt door met zo min mogelijk geluidsoverlast.
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... ~b3f840c7/
"Resultaat: er mag hier, behalve met het standaard 5.56 wapen (colt c7/8), niet meer geschoten worden. Machinegeweren als de MAG (7.62x51), .50 kaliber en de MINIMI (5.56) mogen niet meer schieten hier. Granaatwerpen is ook uitgesloten."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Wil je een Gutmensch zijn die aan de goede kant van de geschiedenis staat dan wapper je nu met regenboogvlaggen die momenteel veel deugpuntjes opleveren. Te meer omdat die vlaggen omstreden zijn.
Ik vraag mij af welke partij in Amsterdam gaat winnen: zij die deugpunten verzamelen via pro-homo-en-zo of zij die deugpuntjes verzamelen voor Allah.
In ieder geval winnen in Allahstan altijd degenen die bereid zijn om het meeste geweld te gebruiken.
Hier wat berichten van het front.
Wie durft de regenboogvlag nog uit te hangen in Amsterdam? ‘De haat tegen homo’s is gigantisch groot’

Kun je in Amsterdam een regenboogvlag aan de gevel hangen zonder nare gevolgen? De afgelopen weken regende het meldingen, van afgerukte vlaggen tot met eieren of stenen bekogelde ruiten. Stadsdeel West voorop. Belangenvereniging COC wil actie. ‘Te weinig daders worden gepakt.’


Turid Dramé (50) wilde haar solidariteit betuigen met de lhbtq-gemeenschap en hing een regenboogvlag aan haar huis op de begane grond van de Admiraal de Ruijterweg in Bos en Lommer. Nog geen week hing de vlag er. Nu rest naast haar deur slechts een afgebroken vlaggenstokhouder. Een buurvrouw zag hoe twee jongens met capuchons de vlag eraf trokken. “Ik verwachtte al dat dit zou gebeuren,” zegt ­Dramé. “De haat tegen homo’s is gigantisch groot. Er zijn mensen in de straat die de vlag niet meer durven ophangen.”

Aan de overkant van de straat prijkt een regenboogvlag op de eerste etage. Janine Burm (57) is niet bang voor geweld. “Althans, ik wil er niet bang voor zijn. Mijn vlag blijft. Mijn hart kan het niet aan dat iemand om kleur of sekse aangevallen wordt. Leven en laten leven en respect voor allen. Het idee dat iemand daar anders over denkt, vind ik onbegrijpelijk.
Voor Gutmenschen is het een heel edel besluit om onwetend te blijven.
Maar het 'waarom' van die haat, daar wenst de Gutmensch niet over na te denken. lees maar verder:
Spoiler! :
Kale homo

Bij speeltuinvereniging Gibraltar aan de Haarlemmerweg, waar Burm vrijwilligerswerk doet, probeerden vijf jongens tussen de elf en veertien jaar ruim een week geleden de regenboogvlag te pakken. Burm: “Ze gingen op stoelen staan en wilden de vlag weghalen. Er ontstond gedoe. ‘Kale homo,’ riepen ze naar een van mijn collega’s.” Het zette haar aan het denken: “Laat ik mijn raam aan de straatkant maar dichtdoen. Stel dat er iets brandends naar binnen wordt gegooid.”

In West werden straten vol gehangen met regenboogvlaggen na de brand in de studentenflat aan de Krelis Louwenstraat in Bos en Lommer op 20 augustus. Die brand was ontstaan doordat regenboogvlaggen die studenten op de gang hadden gehangen in brand waren gestoken. Vier bewoners raakten gewond en zeventien woningen werden onbewoonbaar verklaard. Studentenhuisvester Duwo verzocht de studenten de vlaggen voortaan – om veiligheidsredenen – binnenskamers te plakken. De Queer Club West besloot daarop actie te ondernemen. ­Bewoners uit West konden een gratis regenboogvlag ophalen bij het stadsloket om hun ­solidariteit te tonen.

Solidair met gayvrienden

Om de hoek van de studentenflat, in de Willem Leevendstraat, gaven bewoners massaal gehoor aan de oproep. “De brand in de studentenflat was best heftig. Wij wilden solidair zijn met de studenten en onze vele gayvrienden. Temeer omdat de studenten de vlaggen niet meer op de buitendeur maar binnenskamers moesten hangen,” zegt Lauren Schuwirth (24).

Tien dagen na de brand werd in West ook een protestmars georganiseerd waaraan duizend mensen meededen. Een 40-jarige vrouw schold de demonstranten uit voor ‘kankerhomo’s’ en bedreigde een Pownedverslaggever en cameraman met de dood. De vrouw werd opgepakt en moet in oktober voor de rechter verschijnen.

Er volgden meer incidenten. Toen de bewoners van de Willem Leevendstraat vernamen dat tal van vlaggen in West van gevels waren getrokken, vroeg iemand in de buurt­app: moeten wij ook de vlaggen weghalen? “Maar iedereen heeft hem nog laten hangen,” zegt Schuwirth. De vlag aan haar eigen huis heeft ze een etage hoger gehangen. “Maar dat was vanwege de boom in de tuin. Nu zien de mensen hem vanaf de straat beter.”

Het geweld tegen de regenboogvlaggen verrast Carlo van Munster niet. Hij zit namens GroenLinks in stadsdeelcommissie West en ­organiseerde de protestmars. “Ik krijg tranen in mijn ogen over deze geweldsincidenten. Ik had gehoopt dat we verder waren als samenleving. Dit toont wel de noodzaak aan van onze protestacties. We gaan gesprekken voeren met de Kolenkitbuurt, jongerencoaches en het onderwijs. Ook willen we in gesprek met de ouders van de jongeren die de vlaggen vernielen,” zegt Van Munster, die vindt dat er strenger moet worden opgetreden bij dit soort delicten.

Nieuwe gekocht


Na de uitdeelactie van Queer Club West kwam het gros van de meldingen van incidenten uit West, toch zijn die er ook in andere delen van de stad. Afgelopen dinsdag werd een 26-jarige man aangehouden die een regenboogvlag van een winkel aan de Nieuwendijk in het centrum had getrokken. Hij had de vlag op de grond gegooid en de vlaggenstokhouder vernield.

Bij het Molukse eethuis van de 49-jarige Mario Alfons aan de Van der Pekstraat in Noord werd twee maanden geleden, op een zomeravond, de regenboogvlag naar beneden getrokken. “Toen heb ik een nieuwe gekocht. Eentje met de nieuwe kleuren,” zegt Alfons. Het incident schrikt hem niet af. “Als het nog een keer gebeurt, koop ik er gewoon twee. Ik heb het ze wel wat moeilijker gemaakt. Hij hangt wat hoger inmiddels.”

Volgens de toko-eigenaar ontkomt iemand met een regenboogvlag aan zijn huis niet aan beledigende opmerkingen. “Dan gaan ze ‘homo’ roepen, terwijl ik hetero ben.” Hij blijft er nuchter onder. “Iedereen moet elkaar leren accepteren. Voor sommige mensen is dat momenteel nog moeilijk, maar ze zullen er aan moeten gaan wennen. Deze vlag staat voor iedereen.”

Vuurwerkbommen


Ook in de Indische buurt in Oost waren er incidenten met vlaggen. In september vorig jaar werd een balkon met een regenboogvlag aan de Javastraat met eieren en vuurwerkbommen bekogeld. Eerder dat jaar, in mei, werd in datzelfde stadsdeel een homoseksuele man met een stuk glas neergestoken bij het Cruquiuseiland.

De 57-jarige Inge Muis uit de Java­straat heeft geen incidenten meegemaakt met haar regenboogvlag. “Maar ik ben wel blij dat hij hoog hangt, op de derde verdieping. Dan kunnen mensen niet zo snel iets doen.”

Margriet Veeger van COC Amsterdam ziet dat de reactie op de vlaggen verhardt. “Misschien heeft dat te maken met de zichtbaarheid ervan, die toeneemt. Het is een zorgelijke ontwikkeling. Soms denk je: waar gaat het heen met al die incidenten? De grens is bereikt.” Ook Veeger vindt dat er harder opgetreden moet worden. “Er vinden te veel incidenten plaats en er worden te weinig daders gepakt.”

Bij het huizenblok aan de Leeuwendalersweg in de Kolenkitbuurt hebben bewoners de vlaggen verwijderd na enkele geweldsincidenten. Er hingen zes, zeven regenboogvlaggen aan het blok, toen anderhalve week geleden een ruit werd ingegooid. Het betreffende gezin besloot de vlag te laten hangen. De volgende dag vlogen er eieren tegen de muren bij de buren, waar ook een vlag hing. Rond één uur ’s nachts werd een steen tegen een ruit gegooid.

Na het derde incident besloten alle buren hun vlag weg te halen,” zegt Ola Syse (36), die ook in het blok woont maar zelf om veiligheids­redenen geen vlag heeft opgehangen. “Wij hebben een baby. We willen geen trouble. Als ik hier alleen had gewoond, had ik het wel gedaan.”

Niet provoceren

De bewoners in de kinderrijke buurt kozen voor hun eigen veiligheid. “Mensen worden hier bang van. Velen hebben kinderen. Voor hetzelfde geld gaat die steen door een ruit waar een kind ligt te slapen. Met tegenzin hebben we de vlaggen weggehaald. Het voelt alsof de tegenstander gewonnen heeft, maar onze veiligheid staat voorop,” zegt een van de bewoners, die anoniem wil blijven. Het liefst zou ze de vlag weer willen ophangen. “Maar ik wil niet provoceren.”

Eén vlag is in dit deel van de straat wel blijven hangen. Het is de vlag van Louise Kluit (28) en haar huisgenoten. “Hij hangt aan mijn raam. Hij hangt hier voor mezelf en al mijn vrienden. Ik wil me niet laten intimideren. Gooi maar het raam in. Kom maar op.”

Dat de buren uit solidariteit meededen met de actie om de regenboogvlag uit te hangen, vond Kluit geweldig. “Wij zijn hier het enige queer-huishouden. Zo tof dat de buren meededen.” Dat de buren na de geweldsincidenten besloten hebben de vlag weg te halen, begrijpt ze goed. “Het gaat toch om je veiligheid.”

Louis (34), die in een benedenhuis aan de rand van De Baarsjes woont, schrok erg toen zijn regenboogvlag enkele weken geleden van de muur werd gerukt. De vlag had er amper een week gehangen. Op de bewuste zondagavond rond elf uur ontdekte hij dat er slechts nog wat houtsnippers op de grond lagen. “Ik was een week van slag.”

Bull’s eye

Hij vond het aanvankelijk eng om de vlag op te hangen. “Maar toen iemand anders op de begane grond het had gedaan, durfde ik het ook. Ik keek van tevoren of er niemand in de straat liep en heb de vlag toen razendsnel opgehangen. Ik wilde niet dat iemand mij zag. Ik moet straks nog door deze buurt lopen.”

Maar elke keer als hij thuiskwam en die vlag zag wapperen, was hij trots. “Het voelde als een tweede coming-out. Vrienden noemden me dapper.”

Louis heeft aangifte gedaan van het vernielen en stelen van de vlag. De wijkagent heeft hem laten weten dat het vaker gebeurt in de wijk en dat dergelijke incidenten prioriteit krijgen bij de politie. In een algemene reactie aan deze krant vraagt de politie mensen melding of aangifte te doen als sprake is van een vernielde vlag.

Louis blijft intussen twijfelen: zou hij een nieuwe vlag ophangen? Maar ‘strijdlust en angst wisselen elkaar af’. “Een vlag ophangen op driehoog in De Pijp is makkelijker dan in West op de begane grond. Het is alsof je een bull’s eye op de deur plakt.”
https://www.parool.nl/amsterdam/wie-dur ... ~b8621c91/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Wie durft de regenboogvlag nog uit te hangen in Amsterdam? ‘De haat tegen homo’s is gigantisch groot’
Geen woord over de religie of afkomst van de daders. Of heb ik daar overheen gelezen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Er wordt energie in gestopt om de spreekwoordelijke olifant niet te zien.
Het kan zijn dat het momenteel nog geen weer is voor bontkraagjes en we het moeten doen met de duiding"" twee jongens met capuchons de vlag eraf trokken.".

En wat voor soort ouders zouden die jeugidige daders hebben? Waarmee te praten valt (zonder tolk) ?
"Ook willen we in gesprek met de ouders van de jongeren die de vlaggen vernielen,"

En de daders zijn gezien en gehoord want:
“Dan gaan ze ‘homo’ roepen, terwijl ik hetero ben.”
Maar niks over die roepers verder gezegd.

En dan het mysterie: "...er worden te weinig daders gepakt.”

En welke jongeren hebben eieren paraat? "eieren tegen de muren ".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Coupleider Doumbouya met zijn vrouw (links) en moeder tijdens de beëdigingsceremonie.
Doumbouya is married to a French woman, who is an active duty member of the French National Gendarmerie.[13] The couple have three children.
Afbeelding

Leider staatsgreep Guinee beëdigd als interim-president
https://www.trouw.nl/nieuws/leider-staa ... ~bfb1c1eb/
Afbeelding

Luitenant-kolonel Mamady Doumbouya tijdens zijn beëdiging als interim-president van het West-Afrikaanse Guinee.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door King George »

Frits Bosch: Activisten, bezeten van een totalitaire ideologie om mensheid en planeet te redden

Afbeelding
Sigrid Kaag lacht om de motie van afkeuring die tegen haar is ingediend. Tweede Kamerdebat over Afghanistan/Tweede Kamer livestream.

Door Frits Bosch 4 oktober 2021

Open Brief aan prof José van Dijck, Universiteitshoogleraar Mediacultuur Universiteit Utrecht en oud president KNAW, deel 3 van deze serie. Deel 1 staat hier. Deel 2 kan hier gelezen worden.

Mevrouw Van Dijck, iedereen die ooit een discussie is aangegaan met iemand van politiek links zal een racist, sexist, islamofoob, populist, extreem rechts of xenofoob genoemd zijn. Politiek correcten zijn vervuld van haat, zeer tragisch voor ons land. Waarom zijn linkse mensen zo vervuld met haat? Ze hebben onbewust een crypto religie, gebaseerd op christendom. Ze denken dat de wereld een zondige plek is. Zij zien zichzelf als verlossers. In Genesis lezen we dat de mensheid het paradijs was gegeven, eeuwig leven, mits Adam en Eva niet eten van de boom der kennis van goed en kwaad, “want als ge dat wel doet zult ge sterven”. Ze deden dat toch. De zondeval was het resultaat. De mens is gedreven tot het kwade.

Links denkt dat als zij genoeg macht krijgen zij de wereld kunnen verlossen. Als je meent de planeet te kunnen redden, welke leugen zul je dan vertellen? Klimaatactivisten, planeetredders, Green New Deal en Building Back Better! Welke geweld zul je en mag je toepassen als je de planeet moet redden? Welke misdaad zul je ondersteunen om de planeet te redden? Als je zeker weet dat je racisme, homofobie, xenofobie, sexisme kunt beëindigen en de planeet kunt redden, mag je dwang, haat en geweld gebruiken.

Dwang zien we nu in vrouwenquota, inclusie en oproepen tot moord en feitelijk een moord begaan, zie de moord op Fortuyn. Vandaar ook cancel culture, geen tegenspraak wordt geduld. Want tegenspraak leidt ons verder van het paradijs. Zou dat de reden zijn dat rechters zo idioot mild straffen voor linkse wandaden? Is dat de reden dat Wilders niet “minder Marokkanen” mag zeggen, maar Rob Oudkerk wel “KutMarokkanen” en Hans Spekman “je moet Marokkanen vernederen”, beide PvdA?

Links ziet rechts als de duivel. Hoe sneller conservatieven dit begrijpen, des te beter. Links noemt rechts xenofoob, racist, populist, extreem rechts, homofoob en islamofoob. En rechts noemt links ……politiek correct of progressieven. Helemaal niet politiek correct en nog minder progressief. In interrelationele betrekkingen zijn ze ongelooflijk intolerant. Ze zeggen niet “ik ben het niet met je eens”, nee, ze moeten je demoniseren, zie de media. De enige manier om links evenwaardig tegemoet te treden is door even strijdbaar te zijn. “Laat je niet in de hoek drukken”, zegt Sigrid Kaag, weliswaar tegen vrouwen, als groep.

Links is gecommitteerd aan identiteitspolitiek. Identiteitspolitiek is een ideologie die gebaseerd is op onderscheid maken naar groepen, collectiviteiten. Het is geënt op huidskleur, sekse, seksuele geaard en herkomst. Dit zijn zaken waar een mens niets aan kan doen. Die groepen zouden achtergesteld, onderdrukt en slachtoffer zijn. Hier komt Karl Marx om te hoek kijken. Het is een sinistere ideologie als voertuig voor racisme in de rechtsstaat.

Het is en anticonstitutioneel. Onze de grondwet zegt dat wij een natie zijn van individuen en dat wij als zodanig beoordeeld worden. Indertijd is de grondwet als zodanig opgesteld omdat alleen het individu een rechtstreekse relatie kan hebben tot God. Volgens de grondwet worden we door God beoordeeld als individuen, niet als groep, collectief. Het gaat er om wat ons gedrag is, niet hoe we eruitzien. De grondwet werd opgesteld door christenen. Aldus worden we beoordeeld als gelijkwaardig. Dat is ons onvervreemdbaar recht. Links ziet echter systematische racisme en witte suprematie.

Het is een idiote gedachte. Slavernij zou onze grootste zonde zijn. Dat is een leugen. Slaven zijn door zwarte Afrikanen verkocht aan de witte mens. Hun nakomelingen hebben het in Amerika aanzienlijk beter dan Afrikanen. Zwarte Afrikanen komen nu bij de miljoenen nota bene zélf in rubberbootjes naar die zogenaamde slavendrijvers. Dat mag natuurlijk niet gezegd worden door prof Piet Emmer, want dan wordt hij uitgescholden als racist door Gerri Eickhof, NPO.

Onze constitutie, gericht op het individu, is opgesteld door christenen. Dat is de reden dat links christelijke partijen haat, zie de opstelling van D66 naar de Christen Unie. Goddank voor het CDA dat ze niets doen met de ‘C’, want anders gold ook voor hen een blokkade. D66 mag als de moeder van identiteitspolitiek gelden als een racistische partij. Niet voor niets dat Sigrid Kaag de PvdA en Groen Links erbij wilde. Als wij loyaal zijn aan ons land, dan is er geen ruimte bij een patriot voor vooringenomenheid of we wit, zwart, zandkleurig, man, vrouw, hetero of homo zijn. Links is antipatriottisch en racistisch. We worden geconfronteerd met een totalitaire ideologie die ons land ernstig bedreigt.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie