De Gutmensch

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Ariel schreef:
za sep 25, 2021 7:58 pm
Wie durft de regenboogvlag nog uit te hangen in Amsterdam? ‘De haat tegen homo’s is gigantisch groot’
Geen woord over de religie of afkomst van de daders. Of heb ik daar overheen gelezen?
Nee, daar heb je niet overheen gelezen. De Religie van de Vrede (van het graf) wordt niet vermeld. Is taboe. Bert Brussen schrijft:
Telegraaf interviewt D66 020 over homohaat door allochtonen, D66: ‘En Urk dan?’
'Laatst stond een hele groep jongeren in een nazi-uniform op Urk'

“Van die verdraagzaamheid merken homo’s op straat weinig. Die worden uitgescholden en bespuugd.

„Dat vrienden van mij niet meer in alle buurten hand in hand over straat durven lopen, vind ik een groot onrecht.”

Maar hoe komt dat?

„Wat je ziet en dat zie je ook in Urk, dat er jongerengroepen zijn…”

Urk als bliksemafleider begrijp ik? Te pijnlijk voor D66 om te benoemen dat het in Amsterdam vaak jongeren zijn met een islamitische achtergrond?

„Wat ik ingewikkeld vind is de homo’s als stok te gebruiken om moslimjongeren te slaan. Dit speelt bij alle religies.”

Ik hoor geen verhalen over homo’s die op Urk in elkaar worden geslagen.

„Laatst stond een hele groep jongeren in een nazi-uniform. In Amsterdam zijn het vaak jongeren met een biculturele achtergrond. Waar ik me aan stoor is dat we doen of het alleen maar onder moslimjongeren voorkomt.”

Dat zeg ik niet. Dat vertellen slachtoffers aan gemeenterapporteurs. Dat de daders vaak allochtonen zijn. Jongens met een Marokkaanse achtergrond. Die zitten toch niet in de Christelijk Gereformeerde Kerk?

Van Dantzig veert op. „Maar het zijn toch niet alleen maar moslims? We hebben toch ook in een Ghanese kerk homogenezingen gehad? In andere steden zijn het etnisch Hollandse jongeren waar religie ook een rol speelt. Als religie een rol speelt, moet dat gewoon worden benoemd. Ook als het moslims zijn.””



D66 en de realiteit, het blijft een onmogelijke combinatie. Iedereen weet dat in Amsterdam het geweld tegen homoseksuelen voornamelijk uit allochtone, islamitische hoek komt. Maar welke Amsterdamse D66’er je ook vraagt, zoals de Telegraaf in dit geval doet met fractievoorzitter Reinig van Dantzig, het wordt elke keer weer draaien, spinnen, liegen, duiken, spartelen, jijbakken, naar anderen wijzen en natuurlijk het panacee-cliché ‘en Urk dan?’. Pathetisch en lachwekkend die angst voor benoemen.

Alsof Urk, net als Amsterdam inmiddels, internationaal bekend staat als stad van homohaat en geweld tegen homo’s. Een intolerante gewelddadige stad waar je vooral niet jezelf kunt zijn. Tenzij je moslim bent natuurlijk.
https://tpo.nl/2021/10/07/telegraaf-int ... n-urk-dan/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

De Nobelprijs voor literatuur. Die moet dus wel gewonnen worden door een mens van kleur die schrijft over BLM zaken, slavernij, vluchtelingen, discriminatie, racisme, kolonialisme en meer van dat populaire spul.
En die hebben ze gevonden.

Afbeelding
Dit is Abdulrazak Gurnah, de kersverse winnaar van de Nobelprijs voor de Literatuur

Met zijn doorleefde romans over vluchtelingen sleept de Tanzaniaanse schrijver Abdulrazak Gurnah de Nobelprijs voor de Literatuur 2021 in de wacht. Hij is de eerste zwarte winnaar sinds 1993.

De wedkantoren zaten er allemaal naast, het werd een laureaat die niemand zag aankomen. De Nobelprijs voor de Literatuur gaat dit jaar naar de Tanzaniaanse romanschrijver Abdulrazak Gurnah (72), geboren op Zanzibar en woonachtig in Groot-Brittannië.

Gurnah verdient de bekroning, aldus de Zweedse Academie, vanwege de ‘compromisloze en empathische wijze’ waarop hij schrijft over de gevolgen van het kolonialisme en over het lot van ‘vluchtelingen die klemzitten tussen culturen en continenten’.

Stervende vader

De auteur weet waar hij over schrijft. Zelf ontvluchtte hij zijn geboorte-eiland Zanzibar toen hij 18 was, eind jaren zestig. Na het vertrek van de Britse kolonisator was op het eiland een revolutie uitgebroken waarbij Arabische inwoners werden onderdrukt, vervolgd en afgeslacht. De jongen moest zijn ouders achterlaten en kon pas in 1984 terugkeren om afscheid te nemen van zijn stervende vader.
https://www.trouw.nl/cultuur-media/dit- ... ~b56e4c15/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door King George »

Voorlopig blijven de Nobelprijzen voor chemie, geneeskunde en natuurkunde nog immuun voor deze gekte en blijven het prijzen voor werkelijk baanbrekend werk in de wetenschap, aan het intellectueel kapitaal van de wereld. En daar komen o.a. Moslims en zwarten niet aan te pas. Maar hoe lang nog? Wanneer zullen deze prijzen te wit zijn?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Vanwege dit interview:
Telegraaf interviewt D66 020 over homohaat door allochtonen, D66: ‘En Urk dan?’
Is Gert-Jan Segers uit zijn slof geschoten:
Had vorig jaar een goede ontmoeting met @RvDantzig
, maar dit is niet goed.

Toen het over Urk ging, had ik het over Urk. Toen het over een school in Gorkum ging, had ik daarover.

Als het over homohaat onder Amsterdamse moslims moet gaan, begint hij over Urk en christenen. Why?
Wéér als christen in de bek gespuugd door die zielloze randstadatheisten van D66. Wéér wordt een keurig Godsvrezend ongevaccineerd kerkdurpje aan het hedonistische kruis genageld om de potenrammende zonden van Islamsterdam & Gomorra op zich te nemen. Wéér komt het verbale geweld tegen coalitiechristenen uit sociaal-liberale deughoek.
https://www.geenstijl.nl/5161478/d66-dr ... et-urkwin/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Zoetermeer deugd. Helemaal sinds wij uit Zoetermeer zijn vertrokken.
Kille gevangenis wordt met tekeningen, schilderijen en graffiti opgepimpt voor asielzoekers

Maak van die grijze, grauwe gevangenismuur een kunstwerk. En hang schilderijen en welkomstkaarten op. Dat is het plan van meerdere instanties in de stad als Zoetermeer daadwerkelijk honderden asielzoekers moet opvangen.

De handen van graffiti-artists uit de stad jeuken om iets vrolijks te maken van die grote, kille gevangenismuur. Verschillende organisaties uit Zoetermeer zijn momenteel druk bezig met de plannen om van de gevangenis, waar binnenkort mogelijk 750 asielzoekers worden opgevangen, een fijner verblijf te maken.

Is jouw stad klaar voor extra vluchtelingen? Het dorp waarvan je het niet verwacht wel
Het InterLevensbeschouwelijk Overleg in Zoetermeer (ILOZ), een samenwerking van onder meer kerken, moslimorganisaties en de joodse-, hindoe-, humanistische- en Syrisch-culturele gemeenschappen, heeft burgemeester Michel Bezuijen in een brief laten weten dat zij willen samenwerken aan een goede opvang en begeleiding van de vluchtelingen. ,,De Syrische gemeenschap gaf al aan dat zij genoeg mensen hebben die vluchtelingen welkom kunnen heten in hun eigen taal. Wij zetten ons in op een multicultureel welkomstcomité”, zegt Flip Bakker van ILOZ.

Ateliers BaZtille en Elly Prins Machine Quilting werden door ILOZ gevraagd of zij kunstwerken beschikbaar hebben voor in de penitentiaire inrichting. Ook graffiti-artists uit de stad werden benaderd of zij interesse hebben om de gevangenismuur flink aan te pakken. ,,Het heeft nu de uitstraling van een betonnen bunker. Daar kunnen we wel iets van maken”, laat graffiti-artist Tobias Becker Hoff weten. ,,Ik sta daar zeker voor open. Ik bespreek dan graag eerst met de asielzoekers wat zij willen zien op die muur.”

Iconen
,,Een paar jaar geleden heb ik bij het voormalig Sociale Zaken-gebouw in Den Haag een kleine muurschilderij gemaakt voor de Syrische en Soedanese vluchtelingen die daar werden opgevangen. We vroegen de asielzoekers naar iconen uit hun geboorteland, personen en architectonische iconen. Dat hebben we toen op de muren afgebeeld. Maar de gevangenismuur in Zoetermeer is een nóg mooier canvas”, aldus Becker Hoff.

De kerken kwamen met het idee om een slinger van honderden welkomstkaarten en tekeningen bij de ingang van het complex op te hangen. Daarnaast willen zij welkomstpakketten klaarleggen met bijvoorbeeld handdoeken, eten en drinken. ,,Ook willen we een grote kaart maken met alle belangrijke plekken in de stad om te laten zien waar bijvoorbeeld winkels en activiteiten zijn”, vertelt René Bos, voorzitter van de opgezette task force vanuit de geloofsgemeenschappen. Zes jaar geleden coördineerde hij de opvang van vluchtelingen in de Dorpsstraat. ,,Toen hebben we in twee dagen tijd met z’n allen een huis gerenoveerd en ingericht.”

Bos hoopt daarnaast asielzoekers te helpen aan stageplekken bij Zoetermeerse bedrijven. Bij zijn Presentation Partner gaf hij een Syrische vluchteling ook een stage. ,,Hij behaalde zijn diploma’s en is vervolgens het bedrijfsleven ingerold.”

Vrijwilligersplatform
Inwoners die een handje willen helpen kunnen zich via het vrijwilligersplatform Zoetermeervoorelkaar.nl aanmelden. ,,Pas als de onderhandelingen met het COA zijn afgerond, gaan we daarmee aan de slag”, zegt wethouder Ingeborg ter Laak. ,,Op de achtergrond zijn we er al wel mee bezig. Met het COA gaan we in overleg over wat voor soort vrijwilligerswerk gewenst is.”

Stichting Piëzo is een van de vele partners van Zoetermeervoorelkaar. Mirjam van Bijnen, directeur Piëzo, zit tevens in de stuurgroep vrijwilligersondersteuning. ,,Met Piëzo gaven we zes jaar geleden taallessen, hielpen we met vertalen en organiseerden we kinderactiviteiten”, zegt Van Bijnen. ,,En met het platform matchen wij vrijwilligers met projecten rond de hulp aan statushouders, zoals de kerken of Pelgrimshoeve. Dat gaat zo veel gestroomlijnder dan bij de crisisopvang zes jaar geleden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De Gutmensch

Bericht door sjun »

Mahalingam schreef:
vr okt 08, 2021 10:42 am
De Nobelprijs voor literatuur. Die moet dus wel gewonnen worden door een mens van kleur die schrijft over BLM zaken, slavernij, vluchtelingen, discriminatie, racisme, kolonialisme en meer van dat populaire spul.
En die hebben ze gevonden.

Afbeelding
Dit is Abdulrazak Gurnah, de kersverse winnaar van de Nobelprijs voor de Literatuur

Met zijn doorleefde romans over vluchtelingen sleept de Tanzaniaanse schrijver Abdulrazak Gurnah de Nobelprijs voor de Literatuur 2021 in de wacht. Hij is de eerste zwarte winnaar sinds 1993.

De wedkantoren zaten er allemaal naast, het werd een laureaat die niemand zag aankomen. De Nobelprijs voor de Literatuur gaat dit jaar naar de Tanzaniaanse romanschrijver Abdulrazak Gurnah (72), geboren op Zanzibar en woonachtig in Groot-Brittannië.

Gurnah verdient de bekroning, aldus de Zweedse Academie, vanwege de ‘compromisloze en empathische wijze’ waarop hij schrijft over de gevolgen van het kolonialisme en over het lot van ‘vluchtelingen die klemzitten tussen culturen en continenten’.

Stervende vader

De auteur weet waar hij over schrijft. Zelf ontvluchtte hij zijn geboorte-eiland Zanzibar toen hij 18 was, eind jaren zestig. Na het vertrek van de Britse kolonisator was op het eiland een revolutie uitgebroken waarbij Arabische inwoners werden onderdrukt, vervolgd en afgeslacht. De jongen moest zijn ouders achterlaten en kon pas in 1984 terugkeren om afscheid te nemen van zijn stervende vader.
https://www.trouw.nl/cultuur-media/dit- ... ~b56e4c15/
Maar wie is er eigenlijk zo in de sh*t geïnteresseerd dat hij of zij het aanschaft? Of mag ik dat niet vragen?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

LOL. Katwijkers deugen. Dat zien we nu weer. De meeste Katwijkers deugen, maar één Katwijker deugt helaas niet. Deze Katwijker had met alle liefde de drie Marokkaantjes met de twee kilo zware vuisthamer op hun klauwtjes geslagen.
Katwijkse juwelier reikt overvallers de hand na gewelddadige overval: ’Bid maar om vergeving’

„Mag ik deze twee misdadigers een hand van verzoening reiken? Ik heb geen haat tegen die twee misdadigers. Bekeer je van je boze wegen.” Dat zei de geëmotioneerde Katwijkse juwelier Daniël Kleen vrijdag bij de behandeling van de rechtszaak tegen de drie Amsterdamse verdachten van de overval op zijn zaak, op 20 november vorig jaar: N. A. (23), Y. L. (23) en R. S. (28).

Gezien de coronamaatregelen mag Kleen de twee aanwezige verdachten geen hand geven. Een boks mag wel van de rechtbank. Het is hoe dan ook een bijzonder moment in de rechtszaal. „Ik hoop dat jullie je bekeren”, zegt de gelovige Katwijker. „De aardse rechter zal over jullie oordelen, maar als jullie je niet bekeren, zullen jullie voor altijd branden in de hel. Dat wens ik jullie niet toe.” Verlegen lachend horen A. en L. het aan.

S., die via een videoverbinding bij de zaak aanwezig is, wil geen handreiking van Kleen. Hij is de enige van de drie die ontkent dat hij iets met de overval te maken heeft. De 28-jarige Amsterdammer zegt dat hij A. en L. alleen maar twee keer naar Katwijk heeft gebracht, maar niet wist wat zij daar gingen doen. „Ik heb hier niets mee te maken.”

Schokkend
A. en L. bekennen tijdens de zitting wel hun aandeel in de uiterst gewelddadige overval op de juwelier aan de Voorstraat, die zij tot nu toe hadden ontkend. En achteraf, na het zien van de beelden van de uit twee hoofdwonden hevig bloedende juwelier, vinden zij wat ze gedaan hebben ’erg schokkend’. Maar daar hadden ze toen niet over nagedacht.

L. was degene die als eerste binnendrong in de winkel en Kleen, die hem met een stoel naar buiten probeerde te werken, met een twee kilo zware vuisthamer op zijn hoofd en lichaam sloeg. A. zwaaide met een pistool, een Walther P380, dat hij richtte op omstanders en op de winkeldeur, maar dat niet afging omdat er een kogel klem zat in de kamer.

Beelden
Kleen ziet tijdens de zitting voor de tweede keer de beelden van de overval. „Toen ik ze de vorige keer zag, in Opsporing verzocht, was het alsof ik weer die klappen op mijn hoofd kreeg”, zegt hij. Hij had die middag - de overvallers drongen rond drie uur ’s middags zijn zaak binnen - met een stoel geprobeerd de ’twee kwaaddoeners’ naar buiten te werken. Maar hij kreeg klappen op zijn hoofd met de hamer, kwam te vallen en werd ook geslagen toen hij op de grond lag.

„In de ambulance”, vertelt de juwelier, „was mijn oudste zoon bang dat ik zou komen te overlijden.” En dan zwijgt om zijn tranen weg te slikken. Hij voelt geen haat voor de verdachten, zegt Kleen, alleen maar medelijden. „Want het is de duivel die mensen verleidt om zulke kwade dingen te doen. Dit komt van de duisternis. Bid God om vergeving!”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De godsdienstwaanzinnige Gutmensch

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
vr nov 26, 2021 6:34 pm
LOL. Katwijkers deugen. Dat zien we nu weer. De meeste Katwijkers deugen, maar één Katwijker deugt helaas niet. Deze Katwijker had met alle liefde de drie Marokkaantjes met de twee kilo zware vuisthamer op hun klauwtjes geslagen.
Ik begrijp de aansluiting niet van jouw tekst met het krantenbericht. Het slachtoffer, de man Gods, was toch vol vergevingsgezindheid jegens de volgers van de historisch sadist en moordenaar Mohammed?

Wat mij opvalt in de berichtgeving is dat de voornaam van de misdadigers ontbreekt: Nazir, Yousef, Rifat. Ik ben gewend aan (voorbeeld): Hans van de M.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De godsdienstwaanzinnige Gutmensch

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
vr nov 26, 2021 8:03 pm

Ik begrijp de aansluiting niet van jouw tekst met het krantenbericht. Het slachtoffer, de man Gods, was toch vol vergevingsgezindheid jegens de volgers van de historisch sadist en moordenaar Mohammed?
Zeker weten Hans. Die man is heel vergevingsgezind Hij is erg aardig.

Maar deze Katwijker , ik dus, niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De Gutmensch die Mohammed nooit kon zijn.

Bericht door hans van de mortel »

Hahaha! Ik was het simpelweg vergeten. De rest van Nederland ook. Maar nu niet meer. En ik als Diemenaar draag jouw hamer met alle liefde die ik heb jegens het historische stuk vuil Mohammed. [icon_lol.gif]

Ik heb het niet van mezelf. Maar uit de Koran en de hadiths. Meten is weten! Meten met de maat van de vieze gore psychopaat sadist Mohammed.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Om een Gutmensch te blijven is het soms nodig om bewust onwetend te blijven. Zo niet dan val je van het morele paard.
Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen. Matteüs 5:3. 2.

En zo zien we hoe ze in Canada zorgen dat de kinderzieltjes onbedorven blijven.
De boycot van Nobelprijswinnares Nadia Murad is pervers Eildert Mulder

Helen Fisher staat aan het hoofd van de Toronto District School Board, een onderwijskoepel die in de Canadese metropool leiding geeft aan zeshonderd scholen. Literatuur die je bij de jeugd aanbeveelt dient, zegt ze, ‘fair en cultureel relevant’ te zijn.

En dus verbiedt ze alle leerlingen van haar vele scholen in Toronto een optreden bij te wonen van Nadia Murad. Murad is aanhanger van het door de eeuwen heen vervolgde minderheidsgeloof van de jezidi’s, die ook slachtoffer waren van een genocide in Irak door de terreurbende IS. De systematiek van IS: alle jezidi-mannen met haar onder de oksels dood. Jongens voor de puberteit omgeschoold tot moslims en kindsoldaten. Oudere vrouwen dood. Jongere vrouwen en meisjes seksslavernij.

Murad kreeg in 2018 de Nobelprijs voor de vrede vanwege haar acties tegen mensensmokkel en seksslavernij. Opgegroeid als boerenmeisje in een geïsoleerd jezidi-dorpje in het noorden van Irak, sprak ze in 2017 en afgelopen mei zelfs de Veiligheidsraad toe. Mede op haar aandringen laat de raad de misdaden van IS onderzoeken. Dinsdag beleefde ze een triomf met de veroordeling in Duitsland, waar ze nu woont, van een IS-beul tot levenslang.

Een soort Anne Frank voor de jezidi’s


In 2017 verscheen haar boek Ik zal de laatste zijn over haar eigen ervaringen met IS. In augustus 2014 vermoordden strijders van het kalifaat zeshonderd inwoners van haar dorp. Onder wie zes van Murads broers en haar moeder. Enkel vanwege hun ‘heidense’ geloof. Jonge vrouwen en meisjes voerde het IS-tuig als seksslavinnen af. Murad, toen 21, wist te ontsnappen. In haar korte gevangenschap was ze slachtoffer van eindeloze verkrachtingen en andere mishandelingen. Ze beschrijft al die ellende en ook haar wonderbaarlijke ontsnapping. Ze is een soort Anne Frank voor de jezidi’s. Maar haar boek kan islamofobie aanwakkeren, vreest mevrouw Fisher. Niet leuk voor moslimstudenten in Toronto, vandaar het verbod.

Het evenement, gepland door een boekenclub, staat voor februari op het programma. De club nodigt vaker auteurs uit die geschikt lijken als rolmodel. Zoals Nadia Murad. Altijd werkte de onderwijskoepel mee, maar nu niet. Want een auteur die, vanuit eigen ervaring, schrijft over seksslavernij en genocide kan in de logica van mevrouw Fisher onmogelijk ‘fair en sociaal relevant’ zijn. Het boek gaat je wel door merg en been.

IS heeft ook veel moslims vermoord

Volgens de voorzitter van de boekenclub, Tanya Lee, mag je IS en de islam niet over één kam scheren. IS heeft ook veel moslims vermoord. Als voorbeeld had ze de 82 jaar oude archeoloog Khalid Asaad kunnen noemen, in 2016 opgehangen aan een Griekse zuil in de Syrische antieke stad Palmyra.

Islamofobie is, daarin heeft Fisher gelijk, wel echt een probleem in Canada. Het land heeft het imago van een redelijk alternatief voor de gewelddadige VS. Maar als je de aanslagen in Canada op moslims bekijkt dan schrik je. Uitschieters: in Quebec City lieten in 2017 zes mensen het leven bij een aanslag op een islamitisch centrum. In London (Ontario) reed afgelopen juni een vrachtwagen vier leden van een moslimfamilie dood.

Vreselijk, maar geen reden om scholieren te verbieden om uit de eerste hand kennis te nemen van het totale nihilisme van IS. De wereld is prachtig, vertellen ruimtereizigers die de planeet vanuit de verte hebben gezien. Maar terug op de grond ziet het er minder fraai uit. Het is ‘fair en cultureel relevant’ om Canadese scholieren dat in te prenten. De boycot van Nadia Murad is pervers.
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b78745a3/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Al een paar jaar is er met Koninginnedag geen Vrijmarkt meer geweest waarbij iedereen zijn overtollige spullen op straat te koop zet.
Er is een heel stuwmeer van goederen ontstaan. Dat blijkt nu want inzamelen van spullen voor de Oekraïne loopt als een tierelier.
Inzamelen voor Oekraïne: ‘Rommel geven is gewoon niet aardig’

Veel mensen willen iets doen voor de getroffenen van het oorlogsgeweld in Oekraïne. In Bussum is een inzamelactie voor opvanghuizen in Hongarije al uit zijn voegen gebarsten voordat hij officieel is begonnen.

Een jasje van wit nepbont met zwarte stippen, voor een meisje van een jaar of vier. Een paar dikke voetbalsokken, in de kleuren van de lokale voetbalclub. Stevige wandelschoenen in een grote herenmaat. Allemaal verdwijnen ze vandaag in grote dozen, ingepakt door vrijwilligers in Bussum in een oude gymzaal. Bestemming: een locatie met honderd huizen in Hongarije. Die worden ingericht voor vluchtelingen uit Oekraïne door de stichting Kinderen in Nood.

De actie is ‘ontploft’ zegt Eveline Smits van Oyen, die gewapend met een telefoon en in een vrolijk gekleurde broek de inzameling leidt. Ze is vanaf vrijdagavond bezig, maar een post op sociale media is heel veel gedeeld. Velen hebben al gehoor gegeven aan de oproep om huisraad, kleding en hygiëneproducten te brengen. “Mensen hier zien het gebeuren daar, in Oekraïne, en ze voelen zich machteloos. En na corona hebben mensen echt behoefte aan saamhorigheid.”

Een inzamel-veteraan

Gelukkig is Smits van Oyen een inzamel-veteraan; eerder runde ze samen met anderen het initiatief Elk Gooisch matras komt van pas, om Syrische statushouders te helpen aan de broodnodige spullen. “Voor je gevoel is het misschien een druppel op een gloeiende plaat. Maar het gaat erom dat je íets doet.”

Hoe bedenk je wat iemand nodig heeft, die huis en haard ontvlucht is? “Denk maar aan wat je zelf op een dag nodig hebt, dat vind ik een goede tip. Wat voor spullen gebruik je als je ‘s ochtends opstaat?”, zegt Gerdien Onland, die ook is komen helpen. Ze doet mee omdat het voldoening geeft, zegt ze, terwijl ze kinderkleren opvouwt. “Je doet iets nuttigs. En ik ben dol op sorteren. Ik ben net Marie Kondo, die opruimgoeroe.”

Dat Onland er plezier in heeft, is mooi meegenomen, want het sorteren gaat nog wel even door. Alhoewel de dozen in het gymlokaal al hoog opgestapeld zijn, is dinsdag pas het ‘officiële’ inzamelmoment. Om de paar minuten melden zich weer nieuwe mensen met dozen, zakken en tassen. Eén vrouw werkt bij een parfumerie en komt informeren of ze niet een krat geurtjes zal brengen. Dat is niet de eerste levensbehoefte van een mens, aarzelt ze. Maar door de aanwezige vrijwilligers wordt ze juist aangemoedigd. “Het blijven mensen hè, het is toch hartstikke fijn om zoiets te hebben”, roept Smits van Oyen.

Een lok blonde haarextensions

Niet alles gaat mee voor de vluchtelingen. Wat stuk is, of erg versleten, wordt weggegooid. “Rommel geven is gewoon niet aardig”, zegt Sandra Geerling, die druk bezig is dozen te vullen. Maar afgezien van een lok blonde haarextensions die uit een gedoneerde zak kleding opduikt, belandt er weinig in de prullenbak. De meeste mensen die doneren, weten volgens Geerling goed wat ze wel en niet moeten geven. “Ze weten bijvoorbeeld dat het koud is daar nu.”

Een man die binnenkomt met spullen van een kinderkledingzaak, wil wel even checken of zijn waar goed terecht komt. Hij heeft een documentaire gezien over gedoneerde kleding in Afrika die niet bij mensen belandde. Smits van Oyen stelt hem gerust. Er gaan twee vrachtwagens en de stichting weet volgens haar wat ze doen. De man laat grote zakken gesorteerde kinderkleding achter. “Superlief.”
https://www.trouw.nl/binnenland/inzamel ... ~b1c193cb/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

je bent een Gutmensch en je verkoopt jassen voor mede-Gutmenschen.
En dan zie je een verkeerd persoon zo'n jas aan hebben. Vreselijk. Daar moet wat aan gedaan worden.

Afbeelding
The Netherlands: Patagonia, Nike, C&A and State of Art sued for alleged reliance on Uyghur forced labour

The European Center for Constitutional Rights (ECCHR) launched a legal action in The Netherlands against Patagonia, Nike, C&A and State of Art arguing they are complicit in the forced labor of members of the Uyghur population in China's Xinjiang province. They say the alleged crimes could amount to crimes against humanity.
https://www.business-humanrights.org/en ... ed-labour/
'Back in 2015, Patagonia received criticism from Greenpeace, as toxic chemicals were found within the brand’s apparel material. The waterproof materials containing toxic are harmful to not only the flora and fauna, but also to humans. Unfortunately, chemicals are not the only concern within Patagonia’s products.'

Patagonia en hun fleece truien:
'Many environmentalists have criticised this step. To this day, Patagonia still produces a synthetic fleece, one of the highest shredding polyester made materials, that contaminates water with plastic microfibers every time it is washed, which you might end up drinking later on from bottled water.'
https://commercialwaste.trade/patagonia ... nsumerism/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Bij mij in de buurt woont een homo stel dat altijd aan het vlaggen is voor iets.
Zo heb ik in de loop der jaren gezien: stadsvlag, driekleur, 2 verschillende regenboogvlaggen, een Palli vlag, 3 verschillende inclusiviteitsvlaggen en nu hangt er een OekraÏne vlag.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr apr 08, 2022 4:53 pm
Bij mij in de buurt woont een homo stel dat altijd aan het vlaggen is voor iets.
Zo heb ik in de loop der jaren gezien: stadsvlag, driekleur, 2 verschillende regenboogvlaggen, een Palli vlag, 3 verschillende inclusiviteitsvlaggen en nu hangt er een OekraÏne vlag.
Die gasten zijn goede klanten van de Vlaggen Unie . :razz: Gelukkig voor ze zijn vlaggen niet zo duur.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Je zal maar in een buurt wonen vol met D666-achtigen die het nodig vinden om hun deugdzaamheid te etaleren.
Zo zijn zonnepanelen op je dak een duidelijk teken betrokkenheid bij het klimaat en signaleren zo dus deugdzaamheid.

En dan de ingezonden brief van een bewoner van die buurt.
k ben een vrouw van begin zestig, gescheiden en ik heb een drukke baan. De kinderen wonen zelfstandig, een van de redenen waardoor ik over veel woonruimte beschik.

In mijn buurt heeft iedereen het over hulp bieden aan Oekraïners. Ik heb nu al drie of vier keer moeten horen dat ik toch de bovenste etage leeg heb staan? En of ik nog van plan ben om daar een gezin te huisvesten?

Ik ben dat niet van plan. Ik heb geen tijd om mensen op te vangen en als ik ’s avonds thuiskom, wil ik rust, omdat ik moe ben. Maar het vervelendste van deze zogenaamd luchtige vragen vind ik de bemoeienis. Waarom menen de buren mij de maat te moeten nemen? Ik voel me zelfs verplicht me te verontschuldigen dat ik mijn huis niet openstel, maar wel veel geld voor de vluchtelingen heb overgemaakt.
Een antwoord:
U hoeft zich niet tegenover de buren te verantwoorden over uw keuzes! Wat zij met hun speldenprikjes en vrome aansporingen demonstreren is moralisme van de allergoedkoopste snit. De buren hebben niets te maken met wie u in uw huis toelaat. Laat ze zelf in hun eigen huis of tuin een gezin opnemen in plaats van u een schuldgevoel aan te praten omdat u er niet voor voelt.

Vluchtelingen worden niet geïnterneerd onder de plaatselijke bevolking, particuliere opvang is een gebaar van vrijwilligheid. Mensen moeten zich niet bemoeien met andermans medemenselijkheid. Het is zo makkelijk om tegen anderen te zeggen wat ze moeten doen. Het is de simpelste manier om zelf geen enkele inspanning te hoeven verrichten en toch aan de goede kant van de geschiedenis te staan. Concrete hulp ­bieden is prachtig, maar het moet iemands eigen idee zijn.
https://www.trouw.nl/leven/de-buren-vin ... ~b82bcf33/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Bertine was carrying their new baby daughter called Liva. Worried about the temperature dropping, Meghan handed the new mother her £3080 Max Mara coat, which she had worn over her £32000 white Valentino suit. Meghan then placed the coat around Bertine, who was carrying her daughter on the front in a baby carrier
https://www.dailymail.co.uk/femail/arti ... titor.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Mag ze de jas houden? De jonge moeder was een beetje dom. Ze had ook een dekentje voor de kleine kunnen meenemen. Maar Meghan heeft zo toch weer mooi een media momentje. Alles voor de buhne.
Over alle media-aandacht voor Harry en Meghan blijft vertelt Patrick van Meenen, die namens team Nederland meedoet kort: „Het is gebruiken en gebruikt worden. Niet iedereen beseft dat nog. Ik merk dat sommige mensen boos zijn dat er zoveel aandacht naar hen gaat, maar daardoor komen wij én het evenement, dat oh zo belangrijk is, ook in de schijnwerpers.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Gutmensch

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:
vr apr 08, 2022 4:53 pm
Bij mij in de buurt woont een homo stel dat altijd aan het vlaggen is voor iets.
Zo heb ik in de loop der jaren gezien: stadsvlag, driekleur, 2 verschillende regenboogvlaggen, een Palli vlag, 3 verschillende inclusiviteitsvlaggen en nu hangt er een OekraÏne vlag.
Hier hangen ineens ook overal Oekraïense vlaggen. Zelfs bij het postkantoor. De ene hangt halfstok, de andere niet. Vermoedelijk is de keuze afhankelijk van welke van de partijen geacht wordt te winnen of te verliezen. Zo een doek uithangen is wel de meest goedkope en niets uithalende actie van de Gutmensch. Wie een Vlaamse vlag uithangt hier wordt onmiddellijk geconfronteerd met scheldpartijen en vandalisme. Oekraïense nationalisten zijn dus goed, Vlaamse nationalisten slecht. Als Zelenski verkondigt liever sterven dan het vaderland te verraden wordt die de hemel in geprezen.
Als Vlaming moet je zoiets niet gaan zeggen want dan ben je een verwerpelijke extreem rechtse.

Volgens de linkse catechismus is nationale onafhankelijkheid toch een schande? Zelenski wil geen cm grondgebied afstaan en loopt over van patriottisme maar wil tegelijk bij de EU. Beseft die dan niet dat het dan gedaan is met zijn onafhankelijkheid en dat hij alleen nog mag beslissen wie er met zijn portret op de postzegels komt? De rest zal worden opgelegd door figuren als Timmermans en Verhofstadt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
zo apr 17, 2022 2:22 pm
Volgens de linkse catechismus is nationale onafhankelijkheid toch een schande? Zelenski wil geen cm grondgebied afstaan en loopt over van patriottisme maar wil tegelijk bij de EU. Beseft die dan niet dat het dan gedaan is met zijn onafhankelijkheid en dat hij alleen nog mag beslissen wie er met zijn portret op de postzegels komt? De rest zal worden opgelegd door figuren als Timmermans en Verhofstadt.
En als dat nu de twee meest geschikte personen zouden zijn om kleur aan ons leven te geven; maar nee hoor! De ellende met die twee kwasten is niet te overzien.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Wat wil men? Hulp geven aan de Oekraïne.
De regeringen doen dat door wapentuig te schenken en bakken geld om de economie op gang te houden.
En burgers? De schenken goederen en geld. Vooral geld.
En dat is een soort Wild West geworden; een strijd tussen lieden die zeggen hulpverleners te zijn.
Ukraine war: Investigation finds hundreds of fake charity websites

Hundreds of fake charity websites have been set up to gather donations from people looking to help Ukraine
Online scammers have been using hundreds of fake charity websites to trick people wanting to donate to Ukraine, a BBC investigation has found.

Fake sites have used the branding of charities such as Save the Children. Some scammers have even pretended to be getting equipment to soldiers on the front line.
One charity boss called the practice "awful" and said it was taking money from children in need around the world.

The investigation identified a bogus site, calling itself Save Life Direct - which claimed to have raised $100,000 (£80,000) - was registered to a man based in Abuja, in Nigeria.
When he was traced and contacted by the BBC, he initially claimed he was sending donations to a "friend" in western Ukraine.
Later, he admitted he hadn't raised $100,000 at all. He said he would provide proof the site was real but he did not - and the following day, the website was taken down.

Equipment to the front line

Many of the scams use emotionally-charged language, including pretending to be real people in Ukraine in need of help.

One bogus site had stolen the details of a real organisation raising cash for the Ukrainian military - putting up an alternative address, controlled by the scammers, to which money could be sent.
It even used the real Facebook profiles of genuine Ukrainian fundraisers, including one belonging to Tanya Tarasevich - whose job is to get supplies to fighters on the front line.
She said she was appalled by their actions: "It's the worst thing you can do to a person, when in your country little children are dying and your country is all on fire. It's a crime."

Hundreds of sites


Jack Whittaker, an expert in online scams who is completing a PhD at the University of Surrey, said there were hundreds of these websites, showing a "high degree of success".
His research shows scammers are always looking for a new opportunity.
"They simply have the TV on and they look for the next big thing that they can attach themselves to, in this case the perfect opportunity was the Ukrainian crisis".

The BBC's investigation also found the logos and branding of the charity Save the Children had been stolen and used to create a fake website.

Chris Saul, from Save the Children, said the "generosity of the British public is being taken advantage of".
"There's also the children, who we work with around the world, who are not going to get the support they need," he added.
https://www.bbc.com/news/uk-61079742
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De Gutmensch. Professionle homo uit de kast.

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

BORIS JOHNSON IS ENTHOUSIAST DAT ER EEN HOMOSEKSUELE PROFVOETBALLER – AMATEUR HOMO’S TELLEN NIET MEE - UIT DE KAST IS GEKOMEN. NU NOG EEN PAUS DIE ALS HOMO UIT DE KAST KOMT. DAT IS PAS ÉCHT WERELDNIEUWS.

Het moet niet gekker worden met een beschaving die al geruime tijd droog staat en niet langer de mijne is. Homo’s zijn er altijd geweest. Foutje bedankt! Net zoals een hand met zes vingers. Homo’s zijn er altijd geweest. In alle kleuren van de regenboog en binnen alle religies. Islam kent na de rooms-katholieke kerk de meeste homoseksuelen. Bij die penisreligie Islam is het echter ten strengste verboden om uit de kast te komen. Je kunt zo maar je hoofd verliezen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door King George »

Vraag (King George): De Kabaa, kunst of kut?



Antwoord (Hans van de Mortel): De Islam is kut.
Laatst gewijzigd door King George op za mei 28, 2022 2:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door King George »

Links deugvolk samengevat in wat schreeuwende plaatjes die meer dan 1000 woorden zeggen:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie