Klachten van asielzoekers.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Deze asielzoekers hebben Duitsland nog niets gegeven, en toch klagen ze steen en been.

Ondankbaar volk.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door King George »

Emotionele chantage kan je enkel doen verstommen door er niet aan toe te geven. Van eraan toegeven krijg je vanzelf de aanzuigende werking.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Ach ja.... :scratch:
Mohsin Saeed rolt zijn spandoeken uit bij de Radboud Universiteit: Ik ben gezakt vanwege mijn huidskleur

Een tentamen niet gehaald. Daarom mag Mohsin Saeed zijn masterscriptie niet schrijven. 'Discriminatie' beweert de 50-jarige student uit Pakistan.

Sinds maandag staat Mohsin Saeed (50) elke dag met grote spandoeken te demonstreren voor het Huygensgebouw van de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Afbeelding

Op de doeken vraagt Saeed zich af waarom een hoogleraar en het klachtencomité van de universiteit zich schuldig maken aan 'apartheid' en 'discriminatie'. Nog tot kerst zet hij zijn actie voort.

,,Ze discrimineren mij’’, vertelt de uit Pakistan afkomstige student, terwijl hij een spandoek in de grond slaat. Met 'ze' doelt hij op enkele hoogleraren van de faculteit Natuurwetenschappen. Daarom heeft hij de spandoeken opgehangen: om de boel aan de kaak te stellen. De beschuldigingen liegen er niet om. Professor Kleiss en de universiteit zouden schuldig zijn aan een 'racistische vendetta' en het 'voortrekken van blanken'. 'Waarom apartheid in fysica?' luidt een kreet op een van de doeken.

Voor veel voorbijgangers is het eenmansprotest een opvallend tafereel. Automobilisten minderen vaart om de tekst te lezen. Enkele fietsers stappen zelfs af en nemen foto's.

Expres
,,In 2016 wilde ik mijn masterscriptie schrijven’’, gaat Saeed verder. ,,Dat mocht alleen, als ik een bepaald vak zou halen.’’ Saeed haalde dat tentamen echter niet. ,,Dat hebben ze expres gedaan. Professor Kleiss verandert zijn verhaal steeds waarom ik het vak niet heb gehaald. Het is dus geen inhoudelijke reden. En als het daar niet aan ligt, dan ligt het dus wel aan mijn huidskleur of geloof.’’

Omdat volgens hem enkele blanke medestudenten zonder het vak te halen aan hun scriptie mochten beginnen, meent Saeed dat er racisme in het spel is. Harde bewijzen voor discriminatie zijn er verder niet. Toch diende Saeed een klacht in bij de RU. De klachtencommissie van de universiteit stelde hem in het ongelijk.

Saeed liet het er niet bij zitten en stapte naar de politie. Die zei dat hij te weinig bewijs had om er een zaak van te maken. Ook het College van Beroep voor Hoger Onderwijs, een onafhankelijke partij, nam Saeeds aanklacht niet in behandeling.
De RU wil niet veel over kwijt over het protest. ,,Studenten hebben het recht om naar de klachtencommissie te stappen’’, laat een woordvoerder weten. ,,Als ze het dan niet eens zijn met de uitkomst, mogen ze daar tegen protesteren.''

Tegen discriminatie
Ook professor Kleiss wil inhoudelijk niet ingaan op wat er is gebeurd. ,,Maar laat ik voorop stellen dat ik tegen iedere vorm van discriminatie ben. Wij bieden hier iedere student de kans om te studeren.’’

De persoonlijke aantijgingen betreurt Kleiss, maar hij blijft er nuchter onder. ,,De zinnen op de spandoeken eindigen met een vraagteken. Ik zie het zelf dus niet als directe beschuldigingen, maar als vragen. Maar iedere beschuldiging van discriminatie wijs ik af. Daarbij staat mijn deur nog steeds open voor meneer Saeed.’’

Gerechtigheid
Ondertussen zet Saeed zijn protest voort. 'Mede voor mijn blinde moeder die nu onnodig lijdt. Na de dood van mijn vader in 2014 kon ik haar niet bijstaan, omdat ik mijn master niet heb kunnen afronden en daardoor dus geen baan heb', schrijft hij in een e-mail. ,,Het enige wat ik wil, is gerechtigheid.’’

De Radboud Universiteit kreeg in 2015 en 2016 respectievelijk 19 en 35 klachten over slechte communicatie, bejegening, begeleiding of gang van zaken rondom tentamens. Of hier ook klachten over discriminatie bij zitten is onbekend. Vanaf 2017 is er een speciaal meldpunt voor ongewenst gedrag, waar discriminatie onder valt. In dat jaar kwamen daar geen klachten binnen. Voor 2018 is het aantal klachten nog niet bekend.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Pilgrim »

Zonder woorden...

Afbeelding

“Geen voedselpakketten. Wij willen contant geld. Zelfbeschikking!”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Pilgrim »

Ondankbare rotzakken...

Afbeelding

Dit zul je hen nooit horen zeggen: Bedankt voor het betalen van belasting om ons onderdak en voedsel te geven.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Het blijkt dat jinns ook gevlucht zijn uit Syrie. Die geesten zijn in een huis in Schagen getrokken. :shock:
Syrisch gezin weigert aangeboden ’spookhuis’

Een Syrisch gezin heeft een aangeboden woning in Schagen geweigerd omdat het er zou spoken. Dat meldt het Noordhollands Dagblad. Het gezin loopt nu het risico alles te verspelen. In het uiterste geval kunnen zelfs twee minderjarige kinderen afgenomen worden.

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) wil het gezin in kwestie uit een azc in Heerhugowaard zetten omdat het de woning weigerde. De Syriërs krijgen al geen zakgeld meer.

Het gezin erkent volgens het Noordhollands Dagblad dat het eerst praktische bezwaren had tegen de woning. „Die zouden we erbij genomen hebben. Maar dat ging niet meer nadat mijn vrouw in het huis een geest had gezien”, zei de man van het gezin.

Als de voorzieningenrechter - uiterlijk 19 maart - besluit dat het gezin uitgezet mag worden, komt het op straat te staan. Het gezin leeft nu van giften van vrienden en kennissen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Schagen snapt niets van weigeren ’spookhuis’

Een Syrisch asielzoekersgezin heeft een sociale huurwoning in Schagen geweigerd omdat de vrouw van het gezin er een geest zou hebben gezien. In Schagen hebben inwoners geen goed woord voor over voor de weigering. „Je hebt hier alles, een spoor, basisscholen, zelfs een middelbare school.”

Er wordt op de markt in het centrum van het Noord-Hollandse Schagen wel over gesproken, maar niemand weet om welk huis het gaat dat door een Syrisch gezin met vier kinderen is geweigerd. De gemeente wil er in verband met de privacy ook niets over zeggen. „Het heeft nogal wat commotie gegeven, ook in de straat. En inmiddels woont er een ander Syrisch gezin”, zegt een woordvoerder.
Spoiler! :
„Het spookt bij mij thuis ook weleens”, schampert de Wognumse marktkoopman Nico Kamp als hij hoort over het Syrische gezin dat de woning in Schagen wegens een geestverschijning niet wilde betrekken. „Als je ziet wat voor mooie woningen er worden gebouwd. En nog zijn er opmerkingen dat het niet goed genoeg is”, zegt hij.

Ook groenteboer en inwoner van Schagen Peter van Etten snapt er niets van. „Schagen is zo’n aardig stadje”, zegt hij. „Met alle voorzieningen. Het is niet een van de kleine dorpen uit de omgeving. Je hebt hier het spoor, winkels, scholen, zelfs de middelbare school.”

Toch zijn er ook inwoners die de situatie wel begrijpen. Hugo Ouwehand zit net te lunchen op het terras in het winkelcentrum. Hij is weer even terug in Nederland van zijn werk in Ivoorkust. „In Afrika heb ik dingen meegemaakt, die niet te verklaren zijn”, zegt hij. „Een medewerker van ons bedrijf had gedroomd, dat ik naar Nederland zou gaan en mager terug zou komen. Hij wist niet dat ik toen hier naartoe kwam voor een maagverkleining en inderdaad flink zou afvallen. Voor die mensen bestaan geesten, het bovennatuurlijke. Dus als die Syrische vrouw een geest gezien heeft, snap ik dat ze niet in die woning wil”, zegt hij.

Een woordvoerder van het COA snapt de weigering van het gezin niet en wil dat de familie uit de opvang in Heerhugowaard vertrekt. „Het is simpel”, zegt een woordvoerder. „Ze kon naar een woning, maar wilde niet. Door in het azc te blijven, vertragen ze de doorstroming.”

Uitzetting
Het gezin probeert nu via de rechter uitzetting uit het azc te voorkomen. Advocaat Frans Willem Verbaas van het gezin vindt uitzetting ’onmenselijk’. „Het gezin heeft meerdere kinderen in de basisschoolleeftijd. Die kinderen horen niet op straat en bij uitzetting heeft het gezin een opvangprobleem.”

Het gaat de advocaat niet om de rechtsgeldigheid van de woningweigering, maar om de rechten van de kinderen. Toch wil hij het beeld rond de weigering wel nuanceren. „Het klopt dat de vrouw overstuur raakte bij het bezoeken van de woning. Maar er zijn psychische omstandigheden die een rol spelen in dit verhaal”, voert hij aan. De rechter beslist binnenkort over de zaak.

De in Afrika woonachtige Schagenaar Ouwehand ziet in het verhaal vooral de cultuurverschillen. „Wij willen niet meegaan in wat we niet kunnen beredeneren. Het zijn gewoon twee botsende werelden.”

Zo coulant is niet iedereen op straat. „Ze mogen blij zijn dat ze een woning krijgen”, zegt een vrouw op straat. VVD-raadslid Ingo Kroon is het met haar eens. „Het is absurd. Ze kunnen ook die woning nemen en dan aan woningruil doen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Mahalingam »

Zo coulant is niet iedereen op straat. „Ze mogen blij zijn dat ze een woning krijgen”, zegt een vrouw op straat. VVD-raadslid Ingo Kroon is het met haar eens. „Het is absurd. Ze kunnen ook die woning nemen en dan aan woningruil doen.”
Ik heb een beter voorstel. Denkend aan:

"De in Afrika woonachtige Schagenaar Ouwehand ziet in het verhaal vooral de cultuurverschillen. „Wij willen niet meegaan in wat we niet kunnen beredeneren. Het zijn gewoon twee botsende werelden.”"

lijkt het mij een mogelijke oplossing dat een geestenbezweerder/uitdrijver/tovenaar van hun persuasie gevonden wordt die (tegen betaling natuurlijk) de zaak klaart. Zoals ze in hun thuisland dat ook zouden doen. Beetje multikul denken s.v.p.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Syrisch gezin dat huis weigerde wegens spoken op straat gezet

Een Syrisch gezin dat een woning in Schagen aangeboden kreeg, maar er niet wilde gaan wonen, mag van de rechter op straat worden gezet. De vrouw van het gezin weigert in te trekken in het huis, omdat er spoken zouden zitten. Dat schrijft De Telegraaf.

Bij de bezichtiging van de sociale huurwoning in de Noord-Hollandse gemeente zou de vrouw een geest hebben gezien, waarna het gezin besloot in het asielzoekerscentrum in Heerhugowaard te willen blijven.

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) was niet te spreken over de weigering van de sociale huurwoning, begin maart. “Ze konden naar een woning, maar wilden niet. Door in het azc te blijven, vertragen ze de doorstroming,” zei een woordvoerder van de organisatie eerder tegen de krant.

Onmenselijk

Het COA besloot het gezin daarom uit de opvang te zetten, maar de advocaat van de familie noemde dat ‘onmenselijk’ en spande een rechtszaak aan. “Het gezin heeft meerdere kinderen in de basisschoolleeftijd”, zegt advocaat Frans Willem Verbaas. “Die kinderen horen niet op straat en bij uitzetting heeft het gezin een opvangprobleem.”

Maar de rechter gaat daar dus niet in mee en heeft beslist dat de uitzetting uit het azc door kan gaan. De door het gezin afgewezen woning wordt inmiddels door een ander Syrisch gezin gebruikt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door King George »

Het land uit is nog beter.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

De echte redenen waarom het syrische gezin het huis in Schagen afwees.

- te oud.
- te klein.
- trap is te steil.
- geen universiteit in de buurt.
- parkeerplaats te ver weg.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Pilgrim »

Wat is het Westen precies verschuldigd aan moslimmigranten?

Geplaatst op 27 augustus 2019

Afbeelding

Wat betreft de Britse ‘policor’ politieke en mediale elites is het antwoord “alles”.

Sky News bracht j.l. woensdag een orgie van geklaag onder de titel: “Kinderen ‘beroofd van hun kindertijd’, over gezinnen die tijdelijk waren gehuisvest in omgebouwde zeecontainers en in kantoorgebouwen”. In het artikel lezen we dat moslimmigranten in Groot-Brittannië te lijden hebben van slechte huisvesting. En dat is natuurlijk allemaal de schuld van Groot-Brittannië. Het verhaal toont een verhelderend beeld, niet over de onmenselijkheid van de Britse autoriteiten, maar over de droevige gesteldheid van de Britse journalistiek.


Sky News vertelt ons dat ene Lulu Abubaker en haar familie in een voormalige ‘zeecontainer’ in Ealing (nabij London) wonen. Zij stelt dat die niet geschikt is voor mensen om in te leven. Duizenden kinderen zouden daarom worden ‘beroofd’ van een fatsoenlijke jeugd door op te groeien in omgebouwde zeecontainers en kantoorgebouwen.

Afbeelding

In een begeleidende video zegt Abubaker over haar tot een huis omgebouwde zeecontainer: “Het leven hier is gewoon een mentale marteling. Het is een gevangenis. Dit is verkeerd. Dit is verkeerd. Wat ze met mensen doen is verkeerd. Geloof me, het is niet juist om dit te doen. Want hoe kan dit een thuis zijn, we kunnen niet eens leven zoals ‘thuis’. Drie kinderen slapen in een kleine kamer, ik kan het je laten zien. Ik en mijn baby, we slapen daarbinnen. Deze plek is gewoon de belachelijkste plek die ze ooit aan iemand zouden kunnen aanbieden. Dit is een plek voor dieren. Niet voor mensen. Mensen verdienen het om een huis te hebben. Dit is een container. Het is waar mensen hun spullen opslaan. Wij zijn geen dieren, wij zijn geen spullen.”

Let wel, Lulu Abubaker heeft nooit betaald voor een huis, maar heeft een zeecontainer aangeboden gekregen. Ze heeft helemaal niets betaald. Haar onderdak wordt gratis ter beschikking gesteld, met dank aan de Britse belastingbetaler. Sky News legt uit dat “de stalen containers, die een kitchenette, doucheruimte en slaapkamer hebben, een woonplaats vormen voor mensen die anders in B&B’s of andere tijdelijke verblijfplaatsen zouden worden ondergebracht”. Dat klinkt niet zo slecht voor tijdelijk onderdak. Maar, er staat één contradictoire opmerking in deze lange klaagzang over de zogenaamd onmenselijke omstandigheden die moslimmigranten met een uitkering in Groot-Brittannië moeten doorstaan: “Zij zei dat het erger was dan toen ze in een ‘normaal huis’ in Eritrea en Soedan woonde”.

Inderdaad. En dat is waar het wringt. De Britse regering was niet verplicht om haar op te nemen en haar een verblijfplaats te geven, maar deed dat wel. De Kinderombudsman Anne Longfield zei hierover: “Er is iets misgegaan met ons huisvestingssysteem als kinderen opgroeien in B&B’s, scheepscontainers en oude kantoorgebouwen.”

Tja, misschien. Of misschien zit het een probleem wel bij het Britse immigratiebeleid.

Afbeelding

Lulu Abubaker klaagt zo verbitterd over haar huisvesting, dat het duidelijk wordt dat zij vindt dat de Britse autoriteiten haar een betere huisvesting hadden moeten bieden. Waarom meent zij daar recht op te hebben? Een van de redenen kan zijn dat er een dictaat in de koran staat dat gebiedt dat niet-moslims voor het onderhoud van moslims dienen te betalen:

“Bestrijdt hen die niet in Allah of in de laatste dag geloven, noch in datgene wat verboden is door Allah en zijn ‘boodschapper’ en die ook niet erkennen dat de godsdienst van de waarheid van de mensen van ‘het boek’ is, totdat zij ‘jizya’ betalen en zich onderworpen hebben” (Koran 9:29). En, “De overeenkomst van Allah (die met dhimmi´s wordt gemaakt) dient te worden vervuld aangezien het de bron van het levensonderhoud van is.” (Hadith: Bukhari 4.53.388)

(Jizya zijn de betalingen van de dhimmi´s die een bron van het levensonderhoud van moslims vormen en ‘dhimmi’ is de traditionele aanduiding voor niet-moslims die onder islamitisch bestuur schatplichtig zijn en onder voorwaarden hun eigen religie mogen blijven aanhangen (P.R.))

De Britse jihad-prediker Anjem Choudary zei in februari 2013: “We leven van ‘Jihad seeker’s allowance’ (Jihad-zoeker-toelage). Wij nemen de jizya die toch al van ons is. De normale situatie is om geld van de Kafir (niet-moslim) te nemen, nietwaar? Dit is dus een normale situatie. Zij geven ons het geld. Jij werkt en geeft ons het geld. Allah Akbar, wij nemen het geld. Hopelijk is er niemand van de DSS (de Engelse Sociale Verzekerings Bank SVB) die meeluistert. Ah, maar je ziet dat mensen zullen zeggen dat je niet werkt. Maar de normale situatie is voor u om geld te nemen van de Kuffar (niet-moslim) Dus we nemen Jihad Seeker’s Allowance”.

Er is geen aanwijzing dat Lulu Abubaker een jihadi is, maar haar verongelijkte gevoel t.a.v. haar vermeende rechten is buitensporig. Zij veronderstelt dat de vergoedingen voor haar en haar kinderen de plicht van de ‘ongelovigen’ is.

Bron: www.frontpagemag.com

Door: Robert Spencer

Vertaald uit het Engels door: Peter Rissing

https://ejbron.wordpress.com/2019/08/27 ... migranten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Ontevreden met zijn luxeleven: Afrikaan steekt asielhuisvesting in brand – 80.000 euro schade

Omdat een Afrikaan niet tevreden was met zijn nieuwe leven in luilekkerland, stak hij een asielaccommodatie in Vöhl-Dorfitter (Duitsland) in brand. De schade aan het pand bedraagt minstens 80.000 euro.

Voor een dakloze of hulpbehoevende gepensioneerde zou een leven als dat van Jamal M. (naam veranderd) een regelrechte zegen zijn. Een dak boven het hoofd, een fraai ingerichte kamer, drie smakelijke maaltijden per dag bereid door een cateringbedrijf, nieuwe merkkleding, een iPhone inclusief gratis WLAN-toegang en een maandelijkse geldinjectie van de belastingbetaler. Maar voor de zogenaamde “asielzoeker” uit Eritrea was dit luxeleven niet genoeg, schrijft auteur Ernst Fleischmann op Anonymousnews.


Vermoedelijk omdat hij niet tevreden was met de hoeveelheid alimentatie van de Duitse belastingbetaler besloot de 20-jarige immigrant op donderdagavond om zijn vraag naar nog meer luxe kracht bij te zetten. In de kelder van de asielaccommodatie op de Korbacher Straße stak hij de wasruimte in de brand. Vervolgens stak hij zijn eigen kamer in brand. De Eritreeër liep vervolgens rustig naar buiten om zijn werk te inspecteren.

Zoals de politie later mededeelde, werden de hulpverleners om ongeveer 10 uur ’s avonds op de hoogte gebracht van de brand in het vluchtelingenhuis. Op dat moment stond het gebouw al in lichterlaaie. Alleen door de tussenkomst van de brandweer konden ergere dingen worden voorkomen. De brandweerlieden doofden eerst het vuur in de sanitaire ruimte op de begane grond. Toen de andere kamers daarna werden geopend, sloegen de vlammen uit de kamer van de 20-jarige op de brandweermannen. Met moeite en nood werd het vuur onder controle gebracht en uiteindelijk geblust.

Het gebouw moest worden ontruimd

Het hele gebouw moest worden ontruimd. 10 mensen ontsnapten op een haartje na aan een dood in de vlammen. De ignorantie die de migrant-brandstichter aan de dag legt is ongelooflijk. Zonder meer mensen in levensgevaar brengen omdat men ontevreden is over zijn woonsituatie schijnt blijkbaar een normaliteit voor te stellen in Afrika. Er is geen andere verklaring voor het feit dat de Eritreeër de “warme sloop” van het gebouw wilde uitvoeren en daarmee de dood van vele mensen op de koop toenam.

80.000 euro materiële schade

Dankzij de brandweer werd grotere schade voorkomen. Desalniettemin heeft het migrantenspel met vuur materiële schade veroorzaakt voor een bedrag van minstens 80.000 euro. Door de schade is het gebouw voorlopig onbewoonbaar en werd het door de politie verzegeld. De politie is op zoek naar de Afrikaanse brandstichter. Volgens de politie is de 20-jarige momenteel “op de vlucht”. Het zou niet verwonderlijk zijn als de schade ook deze keer op de belastingbetaler wordt afgeschoven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door King George »

Beloning: Versneld asiel.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Ongelofelijk.. :shock:
Asielzoekers klagen over gratis aardappelpuree

Daklozen kunnen in Amsterdam terecht op verschillende noodlocaties, zoals in speciaal ingerichte Sporthallen. Met gratis wifi. Maar over het eten hebben de buitenlandse gasten, vaak asielzoekers, klachten.

Momenteel zijn er een tweetal hallen beschikbaar als slaaplocatie voor daklozen. In iedere zaal zijn ongeveer veertig bedden aanwezig, allen met een klein tafeltje een stoeltje.

Afbeelding

’Wat we hier in korte tijd gerealiseerd hebben is ongelooflijk knap”, zegt Jolanda Verkuyk, teammanager bij HVO-Querido als ze een stap zet in een van de zalen die recentelijk werd omgebouwd tot verblijfplaats voor daklozen. „Het was hard werken, maar ik ben blij dat er nu toch een soort van structuur is.”

Veilige opvang voor daklozen
Waar de Sporthallen Zuid normaal gesproken vooral worden gebruikt voor sportwedstrijden, heeft zij sinds de coronacrisis een andere bestemming gekregen. Sinds 20 maart slapen in het sportcentrum daklozen, die door de coronacrisis noodgedwongen moesten worden verspreid. Hulporganisatie HVO-Querido zorgt samen met het Leger des Heils en het Rode Kruis voor een veilige opvang voor daklozen in deze onzekere tijd.

Het is voor daklozenorganisaties in Amsterdam tijdens deze coronacrisis hard werken. Waar daklozen normaliter bij opvanglocaties dicht op elkaar zitten, moesten zij door de uitbraak van het coronacrisis razendsnel naar alternatieve locaties.

De gemeente zorgde voor meer opvanglocaties, en de hulpverleners van de verschillende organisaties zorgden ervoor dat de daklozen op de juiste plekken terecht kwamen. In de Sporthallen Zuid kunnen in de recent geopende noodopvang 80 tot 90 daklozen verblijven. In eerste instantie zaten zij op de opvanglocatie aan de Transformatorweg in Amsterdam Sloterdijk, maar door de coronacrisis moesten zij daar weg.

Voorlichting
In het sportcentrum verblijven voornamelijk mannelijke vreemdelingen, in afwachting of ze in ons land mogen blijven. Volgens HVO Querido betreft het voornamelijk Eritreeërs, Ghanezen en Nigerianen. Voorlichting over het virus voor deze groep essentieel, stelt teammanager Verkuyl. „Daklozen kunnen een kwetsbare groep zijn voor het virus en als je maatregelen niet goed opvolgt, kan een virus zich op een opvanglocatie razendsnel verspreiden. Hier verblijven voornamelijk jongvolwassenen die niet zo bang zijn, maar toch vragen we zeom de maatregelen serieus te nemen.”

Dat de hulporganisaties verspreiding van het virus ten aller tijden willen voorkomen, is zichtbaar in de gangen van de sporthallen: er zijn talloze stickers met ’houd 1,5 afstand’ op de vloer geplakt en de coronamaatregelen hangen in verschillende talen op de prikborden. „Dat afstand houden was in het begin nog wel een dingetje. Dan lieten we de mannen weten dat ze niet bij elkaar mochten zitten en deden ze dat alsnog. Nu gaat dat gelukkig een stuk beter. We hebben in de hallen ook vakken gemaakt zodat daklozen niet te dicht bij elkaar komen.”

Afbeelding

Opfrissen
De vreemdelingen krijgen in de sporthallen een bed, een maaltijd en kunnen zich er opfrissen. „Het is de opvang die we normaliter in de winter aanbieden in Amsterdam”, vertelt Verkuyl. „Dat zou eigenlijk tot 1 april duren, maar door de coronacrisis is deze vorm van hulp verlengd.”

Dat vraagt volgens haar een andere manier van werken: „We waren ons als hulporganisaties al aan het voorbereiden op de 24-uursopvang, die deze lente zou beginnen. Hierbij kunnen we cliënten ook een traject aanbieden waardoor ze uit dakloosheid kunnen komen. Door de coronacrisis ligt die begeleiding helaas helemaal stil. De gemeente heeft de winteropvang voor onbepaalde tijd verlengd.”

Slaaplocatie
Momenteel zijn er een tweetal hallen beschikbaar als slaaplocatie voor daklozen. In iedere zaal zijn ongeveer veertig bedden aanwezig, allen met een klein tafeltje een stoeltje. In de kleedkamers van de sporthal kunnen de daklozen douchen en gebruik maken van het toilet. Een derde hal wordt momenteel klaargemaakt. „We zitten nog niet vol, maar door de gevolgen van de coronacrisis weet je niet zeker of je nog extra plekken nodig hebt. Daar anticiperen we nu al op”, zegt Verkuyl.

Snelle wifi en roken
In de sporthal zijn aardig wat voorzieningen voor de daklozen. Naast bed, bad, brood, kunnen zij ook hun mobiele telefoons opladen en is er snel internet. „Dat is ook hard nodig, want een plek om te kunnen roken en goede wifi is belangrijk voor ze”, weet Verkuyl. „Dan kunnen ze ook eens een filmpje ’s avonds kijken. De meeste hebben geen geld voor een telefoonabonnement en kunnen zonder internet dus niks streamen.”

Niet blij met aardappelpuree
Het eetcafé van het sportcentrum verzorgd momenteel het voedsel voor de groep mannen. Vaak staat er spaghetti of nasi op het menu, maar soms ook stamppot. Al is volgens Verkuyl een deel van de daklozen niet blij met een deel van de Hollandse keuken: „Een paar dagen geleden heerste er wat onrust onder de mannen. Toen heb ik er een paar bij mij geroepen en vertelde ze mij dat ze liever geen aardappelpuree aten. Dat vonden ze te veel op babyvoeding lijken.”

„Ergens begrijp ik dat wel, want in de landen waar zij vandaan komen, eten ze dat natuurlijk niet. Ook vonden de mannen dat er te weinig peper en zout in het eten zat. Dat ga ik nog doorspreken met de kok.”

Wasmachine
Daarnaast vinden de daklozen het volgens Verkuyl vervelend dat ze hun kleding niet kunnen wassen: „De wasserette waar ze veelal gratis konden wassen is door de coronacrisis gesloten. Wij hebben hier geen wasmachines, dus zijn we op zoek naar een wasserette die wel open is en de kleding van onze bewoners wil wassen.” In de hal zijn de kledingstukken, die de daklozen zelf met de hand wassen en vervolgens laten drogen op hun stoeltjes goed zichtbaar. „Eigenlijk moeten ze alles meenemen als ze ’s ochtends vertrekken, maar dat gebeurt niet altijd. Dat zien we dan maar door vingers, want ze komen vaak ’s avonds weer terug en we willen het toch een beetje naar de zin maken.”

Sportcafé
Barbra Velthuizen, directeur Zorg bij HVO-Querido, is trots op hoe de opvanglocatie momenteel functioneert. „Zelfs het sportcafé doet mee. Je ziet dat iedereen zijn rol pakt, wat tijdens deze coronatijd ook heel belangrijk is. De lijnen zijn kort en hierdoor kunnen we goed en efficiënt werken.”

Ook Verkuyl benadrukt nogmaals de knappe prestatie van haar team en de organisaties. „Het is mooi hoe we in deze stad samenwerken om voor iedereen een veilige plek te creëren. Het is niet ideaal, maar we doen er alles aan om het zo goed mogelijk te doen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Pilgrim »

Document-lozen kunnen procederen? “Vluchtelingen” dienen klacht in tegen uitlezen van mobiele telefoondata

Geplaatst op 5 mei 2020

Afbeelding

Sinds 2017 mag de Duitse Federale dienst voor Migratie en Vluchtelingen (BAMF) de mobiele telefoondata van asielzoekers uitlezen om hun identiteit te achterhalen. Meerdere vluchtelingen uit Afghanistan, Kameroen en Syrië hebben nu een klacht ingediend tegen de gebruikmaking van hun mobiele telefoons, ondersteund door een vereniging genaamd “Vereniging voor Vrijheidsrechten” en vast en zeker ook door advocaten.

[...] Meerdere vluchtelingen verzetten zich volgens een mediabericht met behulp van de “Vereniging voor Vrijheidsrechten” tegen het uitlezen van data van hun mobiele telefoons door het BAMF. Advocaten dienden naar eigen zeggen bij de administratieve rechtbanken in Hannover, Berlijn en Stuttgart een klacht in naam van vluchtelingen uit Syrië, Afghanistan en Kameroen in tegen het uitlezen van mobiele telefoondata, zoals de kranten van de Funken Mediagroep vandaag berichten. “Het BAMF minacht de hoge grondwettelijke normen, waaraan de staat bij het gebruiken van persoonlijke data gebonden is”, zei Lea Beckmann van de “Vereniging voor Vrijheidsrechten” tegenover de kranten van Funke.

De gebruikmaking van de mobiele telefoons door het BAMF zou “omvangrijke conclusies over het gebruiksgedrag van een gevluchte persoon toestaan”. De dienst zou met behulp van analysesoftware toegang hebben tot data, contacten, telefoonnummers, foto´s, apps, adressen van websites en e-mailadressen, zei Beckman.

De genoemde “vluchtelingen”, die tig veilige landen doorkruisten, kwamen Duitsland blijkbaar zonder papieren respectievelijk identiteitsbewijzen binnen en dienden een asielaanvraag in. De eerste stap in de asielprocedure is het vaststellen van de personalia, maar helaas raken de papieren wel eens “kwijt” op de vlucht, zodat het achterhalen van de identiteit moeilijker of zelfs volledig onmogelijk wordt. Ook, omdat er geen interesse is in de waarheidsgetrouwe vaststelling van de herkomst, de leeftijd of de naam, waartoe hun medewerking eigenlijk verplicht is.

Hebben vooral niet zulke “asielzoekers” die waarschijnlijk iets te verbergen hebben of willen verhullen problemen met de gebruikmaking van hun telefoondata? Je kunt natuurlijk ook te goeder trouw blijven, de onschendbaarheid van de privécommunicatie als hoogste te beschermen goed beschouwen, maar wie naar Duitsland komt en zijn identiteit niet kan aantonen, wie zijn papieren onderweg kwijtraakte, maar wie wel zijn mobiele telefoon inclusief oplader in zijn bagage en niets te verbergen heeft, die zou ook geen problemen moeten hebben met het uitlezen van de data op zijn mobiele telefoon. Als alternatief kan de asielzoeker contact opnemen met de ambassade van zijn land om voor een paspoort te zorgen.

Bron: https://politikstube.com

Door: “Victoria”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/05/05 ... efoondata/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door King George »

Wie betalen al dit soort collaborateurs?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door sjun »

De cumulerende kosten per kop worden weer doorberekend aan die arbeidsgekkies die bij nacht, ontij of overdag aan de slag zijn om hun eigen broek op te blijven houden. Geien de extra voorlichting die nu al noodzakelijk is valt helemaal niet te verwachten dat deze geld- en gelukszoekers voldoende zijn toegerust om ooit ook maar iets te gaan inleggen in de pot waaruit het complete welzijnssysteem bekostigd wordt. Maar dat interesseert de werkzamen in asiel- begeleidings- en huisvestingsindustrie niks. Die 'barmhartige Samaritanen' schuiven hun rekeningen door naar de belastingbetalers en zullen dat moraalclaimend blijven doen terwijl zij u een schuldgevoel trachten aan te praten om nog meer geld en gratis helpende handjes losgeweekt te krijgen. Zolang er geen hele andere politici komen verandert deze politiek niet en verergert de toestand van solidariteitsovervraging in het land steeds verder terwijl de kosten ervan uit de pan rijzen. In Amsterdam zie je de criminalisering onder andere als gevolg van ongeducumenteerdenhuisvesting op kosten van 't Algemeen al toenemen. Het is daarom dat het doen van aangiften steeds moeilijker gemaakt wordt en er steeds minder plekken beschikbaar zijn waar dat kan geschieden. Er is een reden waarom mensen met kinderen en middenstanders wegtrekken uit de stad. En die is niet alleen gelegen in jarenlang wanbeleid van de PvdA, en tegenwoordig D66 en GroenLinks in combinatie met de VVD en sporadisch de SP dat reeds enorme onderwijsverdoeming en stadsvervuiling in de hand werkte terwijl sociale woningbouwverenigingen intussen voor winstmaximalisatie zijn gegaan en niet schromen bejaarden uit hun huizen te werken indaag die daarna voor het drie, vier of zelfs vijfvoudige kunnen worden verhuurd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

Wat erg... :cry: Heeft u al eens een brief gestuurd aan Mark Rutte of aan de freule Kasja?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door King George »

Hij had een huis, maar hij koos ervoor dat te verlaten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

King George schreef:Hij had een huis, maar hij koos ervoor dat te verlaten.
Hoe is met met jouw huis ? Heb jij nog ruimte voor hem?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door King George »

Nou ûh, als ik plaats maak door zelf in een kartonnen doos in de tuin te gaan bivakkeren misschien wel. En als ik dat nou niet wil, ben ik dan niet empathisch?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Ariel »

King George schreef:Nou ûh, als ik plaats maak door zelf in een kartonnen doos in de tuin te gaan bivakkeren misschien wel. En als ik dat nou niet wil, ben ik dan niet empathisch?
Nee, jij kan je blijkbaar niet inleven hoe het voor deze jongen is, die nu al meer dan een jaar op een huis wacht. Dat komt waarschijnlijk door jouw white supremacy dingetje.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Pilgrim »

Rechtbank veroordeelt Frankrijk: Migranten krijgen meer dan € 10.000,- schadevergoeding

Geplaatst op 7 juli 2020

Afbeelding

“Waardigheid geschonden”

In totaal vijf asielzoekende migranten uit Afghanistan, Georgië, Rusland en Iran hebben de Franse staat aangeklaagd, omdat zij na hun aankomst in het land enkele maanden zonder financiële of materiële ondersteuning moesten leven. Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) stelde drie van de eisers in het gelijk: hun behandeling zou “vernederend” geweest zijn en zou een “gebrek aan respect voor hun waardigheid” doen herkennen.


De Franse autoriteiten zouden “volgens nationaal recht hun plichten tegenover de aanvragers niet zijn nagekomen”. Frankrijk moet de asielzoekers nu elk een bedrag tussen de € 10.000,- en € 12.400,- schadevergoeding betalen.

De Franse staat moet waarschijnlijk hopen dat de eisers geen navolgers vinden. Vooral aan de rand van Parijs bevinden zich grote illegale tentenkampen met meestal meer dan 1000 migranten, die daar langs de autosnelwegen kamperen. De politie wordt de situatie niet de baas: hoewel ze regelmatig ontruimd worden, ontstaan deze kampen steeds opnieuw.

Bron: www.wochenblick.at

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/07/07 ... ergoeding/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Klachten van asielzoekers.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
A Muslim woman locked up in one of Melbourne's nine public housing towers says she wasn't able to eat the food delivered to her door as she didn't know if it was halal.
[...]
'Trust me you wouldn't eat it if you could afford your own food.
[...]
'I'm Muslim, I have a diet. I can't eat any food that's not halal. How am I supposed to know what's gone into that?'
'And even if it was halal, I don't think I'd eat that honestly, especially when I can afford my own food.'

The nine public housing towers in North Melbourne and Flemington were put into immediate lockdown on Saturday afternoon.
[...]
The TikTok user said Australians interested in supporting residents stuck in the towers could donate to the local mosque, the Australian Muslim Social Services Agency (AMSSA).

She said AMSSA had been trying to drop off the grocery donations where possible but there had been difficulties.
On Tuesday night AMSSA shared Instagram stories as they prepared to deliver supplies to one of the towers.
'After being denied so many times we finally fought to get the food into 12 Holland Court, Flemington,' one video was captioned.
'So glad the residents can have something to eat tonight.' The donations are separate to food provided by the government.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... halal.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie