Gay pride

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Gay pride

Bericht door BFA »

April 25, 2007
Saudi Arabia: The Closet Kingdom, Gay Pride Flourishes in the Cradle of Islam

The May issue of the American magazine, the Atlantic, has an interesting article about Saudi Arabia's flourishing gay community. According to the well-researched article, despite Islamic strictures against homosexuality a large segment of the Saudi Arabian population, both male and female, frequently engage in homosexual acts.

According to Islamic law homosexuality is punishable by death. This punishment, however, is a poor deterrent. According to the article, most Saudi men become gay because it's easier to pick up a man than to find a woman. The situation is the same for young women. The article claims that Saudi Arabia's inhumane laws and dread morality police, which forbid dating between young men and women, in fact are a major factor pushing them towards homosexuality in their youth.

Still, even after marriage, many Saudi men continue to return to their male lovers, especially when their wife is pregnant or menstruating.

Below are some of the most pertinent parts of the article:

Talal, a Syrian youth who moved to Riyadh in 2000, calls the Saudi capital a ``gay heaven.''

``I used to have the feeling that I was the queerest in the country,'' said Yasser, a Saudi youth. ``But then I went to high school and discovered that there are others like me. Then I find out it's a whole society.''

Many gay expatriates say they feel more at home in the kingdom than in their native lands.

``Guys romp around and parade in front of you,'' said Marco, a 41-year old gay man from the Philippines living in Saudi Arabia. ``They will seduce you. It's up to you how many you want, every day.''

A magazine editor in Jeddah told me that many boys in Mecca, where he grew up have sexual relations with men, but they don't see themselves as gay. ``Homosexuality is considered to be a stage of life, particularly at youth.''

``[Saudi Arabia] is the land of sand and sodomites,'' said Tasmin, a female student who told me about the lesbian enclave at her school. ``The older men take advantage of the little boys.''

Dave, a gay American teacher living in Saudi Arabia, put it this way: ``Let's say there's a group of men sitting around a cafe. If a smooth faced boy walks by, they all stop and make approving comments. They're just noting: ``That's a hot little number.''
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Hier moet ik om lachen. Juist omdat het zo moeilijk is voor jongens/mannen en meisjes/vrouwen, elkaar gemengd te ontmoeten, drijven deze regels juist mensen in de homosexualiteit!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Heb het origenele artikel opgezocht.
4 paginas, enkel te bereiken via betaalde subscriptie. (abonnement)

Is op deze link:

http://www.theatlantic.com/doc/prem/200 ... udi-arabia

Als er iemand is die het volledige artikel kan bereiken,
Dank bij voorbaat voor plaatsing.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Gay Pride 2007 kleurrijker dan ooit

Bericht door sprot »

AMSTERDAM - De twaalfde editie van de Gay Pride in Amsterdam is de komende dagen kleurrijker dan ooit. Het festival is van donderdag tot en met zondag en staat dit jaar bol van de primeurtjes.

Tijdens de bonte homoparade op de Amsterdamse grachten zaterdag vaart voor het eerst een heteroboot mee, bedoeld als 'statement' om homo's te steunen en tegen het geweld waar ze de laatste tijd in Amsterdam het slachtoffer van zijn. Maar ook Enschede heeft een noviteit door als eerste stad deel te nemen aan de botenparade.

De Gay Pride begint donderdag met de GayPride-verkiezing, waarbij een prijs wordt uitgereikt aan de persoon die op de barricaden heeft gestaan voor de homo-emancipatie. Daarna zijn er vier dagen lang straatfeesten en party's. Zaterdag komen naar verwachting weer veel mensen naar de grachten om extravagant en ondeugend geklede homo's langs te zien varen.

Amnesty International grijpt het evenement aan om aandacht te vragen voor de onderdrukking van homo's en lesbiënnes in Turkije. Homo's brengen zondag op het Rembrandtplein een hommage aan de onlangs overleden oud-burgemeester Schelto Patijn omdat hij in 1998 de Gay Games naar de stad haalde. Een groot feest bij de Stopera aan de Amstel sluit het festival zondagavond af.

Begin dit jaar dreigde burgemeester Job Cohen een stokje te steken voor de '16-min boot' van de 14-jarige Danny Hoekzema uit Bovenkarspel. Cohen had grote bezwaren, maar na de toezegging dat de ouders meevaren mogen Danny en veertig andere jeugdige holebi's toch meedoen aan de Gay Pride.

Ook moesten enkele straatfeesten wijken voor het voetbaltoernooi Amsterdam Tournament, waarvoor deze week veel voetsupporters naar de hoofdstad komen. Cohen legde een motie van de gemeenteraad naast zich neer om de feesten alsnog een vergunning te verstrekken. Velen zijn het er niet mee eens en houden zaterdagavond een Protest Pride op de Zeedijk.

Niettemin denkt Cohen dat deze Gay Pride nog ''sprankelender en swingender'' zal zijn dan voorgaande jaren, schrijft hij in het programmaboekje van het festival. Hij is blij dat er zoveel boten met een inhoudelijk thema meevaren. Cohen: ''Kleurrijk en tolerant! Amsterdam blijft op de kaart staan als Gay Capital of Europe, want dat zijn we en dat zullen we ook blijven waarborgen.'' (ANP)
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Botenparade Gay Pride

Bericht door Ariel »

Imam vaart mee op botenparade Gay Pride

AMSTERDAM - Op de botenparade van de Gay Pride in Amsterdam vaart dit jaar een imam mee. Ludovic-Mohamed Zahed, die zelf homoseksueel is, gaat aan boord van de World Religion Boat, waarop alle wereldreligies zijn vertegenwoordigd.

Zahed, geboren in Algerije, is een mensen- en homorechtenactivist. Hij begon in Parijs de eerste moskee waar mannen en vrouwen, hetero- en homoseksuelen en mensen met verschillende geloofsovertuigingen welkom zijn. De imam staat tijdens de Canal Parade samen met predikanten, priesters en een rabbijn op de boot om de boodschap uit te dragen dat alle godsdiensten samen kunnen leven in vrede, aldus de initiatiefnemers.

De bonte stoet met tachtig boten trekt op zaterdag 6 augustus weer door de Amsterdamse grachten.

Nou imam, veel succes. Wow!!!! homoseksueel, en dan ook nog met een stel politiek correcte Christelijk en Joodse geestelijke, denken dat je islam kan veranderen door mee te varen met de botenparade van Gay Pride .

:smile7: Nou, dat gaat jullie vast lukken. :no1:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Botenparade Gay Pride

Bericht door Pizzaman »

Zal wel zoiets worden:

Afbeelding
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Botenparade Gay Pride

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef: De imam staat tijdens de Canal Parade samen met predikanten, priesters en een rabbijn op de boot om de boodschap uit te dragen dat alle godsdiensten samen kunnen leven in vrede, aldus de initiatiefnemers.
Dan te bedenken dat de meeste bij defensie werken.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Botenparade Gay Pride

Bericht door Ariel »

Deelnemers Pride Walk verbolgen om Palestijnse vlaggen: ’Gekaapt door extreemlinkse actievoerders’

Deelnemers aan de Amsterdamse Pride Walk zijn verbolgen door het gebruik van Palestijnse vlaggen tijdens de jaarlijkse demonstratie. „Alsof de Pride van ons wordt gestolen door extreemlinkse actievoerders.”

Shevan van der Lugt (32) voelde zich afgelopen zaterdag geëmotioneerd en onveilig tijdens de Pride Walk. „Ik zag veel Palestijnse vlaggen, mensen die ’Fuck Israel’ riepen en ’Free Palestine’.”

„Dat mag je vinden”, zegt Van der Lugt, „maar de Pride is daarvoor, vind ik, niet het podium. De Pride is voor iedereen. Moslim, Jood, zwart, wit, bruin. Het maakt niet uit. We zijn sámen. Zaterdag voelde het voor mij alsof de Pride van ons wordt gestolen door extreemlinkse actievoerders.”

Gevangenis
Het valt meerderen op dat de Pride gekaapt wordt door activisten die de het evenement gebruiken om het conflict tussen Israël en de Palestijnse gebieden op de kaart te zetten. „Het is een hele rare situatie ”, zegt Hanna Luden van Centrum Informatie en Documentatie Israël. „Want de Palestijnse autoriteit voert niet bepaald een vriendelijk LHBT+-beleid.”

Zelf komt Shevan uit Aleppo, Syrië. Zaterdag probeerde hij in gesprek te gaan met de activisten. Tevergeefs. „Er was geen discussie mogelijk. Ik kreeg een boel agressie naar mijn hoofd. ’Hou je mond,’ werd er tegen me geroepen. En: ’Je ben een zionist’. Maar ik maak helemaal geen propaganda voor Israël. Maar je wordt er als homoseksueel niet in de gevangenis gegooid om wie je bent. In Tel Aviv ben ik diverse keren Palestijnen tegen gekomen die gevlucht waren voor hun eigen regime, omdat ze homoseksueel waren.”

„Prima wanneer je solidair bent met het Palestijnse volk”, voegt Gideon Querido van Frank daar aan toe. Hij is schrijver en conservator van de tentoonstelling ’Zijn joden wit?’ „Maar”, zegt hij, „de Pride Walk gaat niet over het conflict in het Midden-Oosten, maar over de rechten van LHBT+’ers. Daarom is het wapperen met de Palestijnse vlag - of met wat voor nationale vlag dan ook – ongepast, je kaapt en vertroebelt hiermee de agenda. Toch gebeurde dit en werden zelfs vanaf het podium door verschillende sprekers leuzen als ’Free Palestine’ gescandeerd.”

’Onveilig en ongewenst’
Van Frank: „De Pride Walk zegt solidair te zijn met andere onderdrukte groepen, dus strijdt zij niet alleen voor homo- en transrechten, maar vecht zij ook tegen racisme en kolonialisme. Maar in het rijtje van onderdrukkingsvormen waartegen de organisatie zich uitspreekt ontbreekt keer op keer het woord antisemitisme. Waarom wordt dit in deze cirkels nooit benoemd? Als queer activist zou de Pride Walk voor mij een veilige haven moeten zijn, een warm bad. Het tegendeel is waar: als jood voel ik mij er niet alleen onzichtbaar, ik voel mij er zelfs onveilig en ongewenst.”

Dat onwelkome gevoel werd zaterdag flink gedeeld in de LHBT-gemeenschap. Al was het niet compleet onverwacht. In aanloop op de Pride Walk verspreidde de organisatie, de Stichting Homomonument, een pamflet dat weinig meer te maken had met de LHBT-emancipatie. Politieke partijen als D66, VVD en CDA zijn in de ogen van de organisatie het kwaad in de samenleving. Ook keren ze zich tegen het in hun ogen kapitalistische karakter van de Pride. Wel accepteerden ze een bijdrage van koepelorganisatie Amsterdam Pride van 25.000 euro voor de organisatie van de mars. Van de financiering van Amsterdam Pride komt 88 procent uit het bedrijfsleven.

’Terrorist’
Daan Smeelen, voorzitter van de stichting Homomonument die de Pride Walk organiseert zegt dat de activisten die met een Palestijnse vlag liepen, protesteerden tegen het homobeleid in de Palestijnse gebieden. „En in Israël”, voegt ze daar aan toe.

„In Aleppo heb ik niks meer. Geen huis, veel familie is verdwenen”, zegt Van der Lugt. „En ook daar werd ik uitgescholden: ik was van de Mossad, ik was een terrorist.” Daarom raken de agressie en de beledigingen van het afgelopen weekend hem extra hard. „De Pride staat voor respect. Niet voor haat.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Botenparade Gay Pride

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
di aug 02, 2022 12:45 am
Shevan van der Lugt: „De Pride staat voor respect. Niet voor haat.”
De Pride - de trots - staat voor neuken in de kont.

Dat mohammedanen (vies woord voor moslims) daar wat van vinden, kan ik mij best wat bij voorstellen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Botenparade Gay Pride

Bericht door Ariel »

Koning Willem-Alexander en koningin Máxima wensen degenen die zaterdag naar de Canal Parade in Amsterdam gaan veel plezier toe. Het koningspaar feliciteert tegelijkertijd Pride Amsterdam met de 25e editie van de beroemde botenparade en spreekt de wens uit dat iedereen “in vrijheid” kan zijn wie hij is.

Tja.... :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Botenparade Gay Pride

Bericht door Ariel »

De boeren hebben vandaag iets minder last van de politie.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Botenparade Gay Pride

Bericht door Mahalingam »

In het StaatsJournaal zag ik een organisator van het gedoe bevraagd worden.
Op de vraag waarom het goed (en nodig?) is was het antwoord van de duidelijk met homo-accent pratende man:
"ik kan niet meer met mijn man hand in hand over staart lopen zonder commentaar."
Waar dat dan is en wie dat dan zijn, daar werd niet over nagevraagd want dan komen er taboe's ter sprake.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Botenparade Gay Pride

Bericht door Mahalingam »

Homoseksueel is woekerend woke-gif KOTSBEU, schrijft vernietigende column

Column komt van Gaysite.nl en wij mochten 'm copypasten.


De eerste Nederlandse Gay Pride werd in 1977 in Amsterdam georganiseerd door de Internationale Lesbische Alliantie. Sindsdien is de positie van homo’s flink verbeterd, maar is de homo-emancipatie nog lang niet voltooid. Denk aan de homohaat bij studentenverenigingen (vooral de corporale), sportclubs (vooral voetbalclubs) en strenge christelijke kerken (vooral Pinkstergemeenten). Gelukkig zien we dat ook daar langzaam maar zeker de positie van homo’s verbetert. Helaas zien we ook een achteruitgang. In toenemende mate maakt de gemeenschap zich zorgen over de felle haat van immigranten uit gebieden waar homo’s vervolgd worden, zoals islamitische landen en delen van de Cariben en Afrika. Homo’s komen steeds vaker in conflict met moslims, vooral in de wijken en op de scholen waar moslims in de meerderheid zijn. De dreiging van aanslagen door fanatieke islamieten is groot.
Spoiler! :
Vorig jaar werd bekend dat een groep van zes moslimmannen uit Arnhem van plan was om met bomvesten, Kalasjnikovs en zelfs een autobom een aanslag te plegen op de Canal Parade. Dat heeft gevolgen. De gemeente Amsterdam is van mening dat de beveiliging van homo-evenementen te veel geld kost en staat daarom steeds minder homofestiviteiten toe.

Daarnaast dienen we ons te realiseren dat homorechten elke generatie opnieuw bevochten moeten worden. Anders verwateren die snel. De homobeweging zal nooit met pensioen kunnen gaan.

Een nieuwe bedreiging voor homo’s zien we sinds de opkomst van ‘woke’, een agressieve, extremistische beweging die is overgewaaid uit de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Woke is als een gevaarlijk virus, dat zich nestelt in de haarvaten van de samenleving, als het niet wordt bestreden.

Zo hebben woke activisten inmiddels de oorspronkelijke, vrolijke Gay Pride gekaapt. Zij hebben het lef gehad om nota bene onder de misleidende naam Reclaim Our Pridehun agenda op te leggen aan de Nederlandse homopopulatie. Hun agenda is heel breed, maar heeft niets te maken met de emancipatie van homoseksuelen.

Reclaim Our Pride is een bont clubje van extreem linkse activisten, illegaal in Nederland verblijvende gelukszoekers, radicale BlackLivesMatter activisten, AFA-fascisten, Jodenhaters, Trotskisten en Marxisten, daklozen, hoeren en trans-ideologen.

Ze zijn tégen Amerika, maar uiten zich steevast in steenkolenengels. Ze zijn gelieerd aan Sylvana Simons’ Bij1 en aan extremistische facties binnen GroenLinks. Ze zijn antiwesters en anti-blank. Ze schelden op ‘witte homomannen’ en ‘cisgender feministen’. Ze zijn idolaat van de islam en het communisme.

Ze zeggen dat ze opkomen voor homorechten, maar dat gelooft inmiddels niemand meer. Zo botst bijvoorbeeld de transgender-ideologie, een belangrijk onderdeel van woke, op essentiële punten met de belangen van homoseksuelen. Woke propageert fysieke inversietherapie voor minderjarige homo’s – geheel in lijn met de fatwa van ayatollah Khomeini, die homoseksuelen de keus gaf tussen verplichte transitie naar het andere geslacht of de doodstraf. Woke roept op tot de vernietiging van Israël – ook geheel in lijn met het gedachtengoed van de ayatollahs.

De agenda van woke houdt geen enkel verband met de missie van de oorspronkelijke homobeweging. Woke activisme heeft ervoor gezorgd dat de Gay Pride geen Gay Pride meer mocht heten en verwaterde tot een algemene Pride. Amsterdam Gay Pride werd in april 2021 formeel omgedoopt tot Pride Amsterdam. Een groeiend aantal homo’s voelt zich er niet meer thuis omdat de Amsterdam Pride niet meer representeert waar zij voor staan.

De overgrote meerderheid van de Nederlandse homo’s heeft totaal geen boodschap aan de woke ideologie. Homo’s zijn nu eenmaal niet allemaal extreem links, noch medestander van orthodoxe religies. De meeste homo’s in Nederland zijn liever oprecht dan ‘politiek correct’ – anders zaten ze immers nog steeds in de kast.

Gay en woke gaan niet samen. Homo’s hebben zelfspot. Woke mensen lachen nooit om zichzelf – al zijn ze nog zo ridicuul. Homo’s vormen een specifieke doelgroep, zullen altijd blijven bestaan en mogen heus wel eens, heel exclusief, in het zonnetje gezet worden op een eigen Pride.

Vorig jaar heeft onder meer de politieke partij D66 bij de organisatoren van Amsterdam Pride bezwaar gemaakt tegen het verstoren van de Pride Walk door de radicalen van Reclaim Our Pride. Dat mocht niet baten, want ook afgelopen week werd de Pride Walk weer overheerst door de zeer luidruchtige en opgefokte extremisten van Reclaim Our Pride.

Dit jaar horen we steviger protesten, vooral vanuit de homogemeenschap zelf. ‘De Pride is gekaapt door extremisten’ klinkt het overal. Deelnemers aan de Pride Walk willen niet geassocieerd worden met de antisemieten en extreem linkse communisten van Reclaim Our Pride. Homoseksuele deelnemers aan de Pride Walk klagen over de agressieve wijze waarop woke fanatiekelingen zich tegen hen keren, bijvoorbeeld omdat ze blank zijn, of Joods, of politieagent of ondernemer.

Het besef dringt door dat de huidige Amsterdam Pride de homo-emancipatie niet dient. Dat de oorspronkelijke boodschap is veralgemeniseerd en gedevalueerd, verwaterd en vervaagd, vertroebeld en vergiftigd. Dat de sfeer is verpest door de nadrukkelijke aanwezigheid van agressieve extremisten, die weinig of niets op hebben met homoseksualiteit. Dat de oorspronkelijke Gay Pride weer terug moet komen.

Het is tijd voor een herrijzenis van GAY Pride. Zónder antisemieten, anti-blanke racisten of pedofilie vergoelijkende queer ideologen. Zonder de opdringerige transgender-ideologie die zo contrair is aan de (zelf)acceptatie van zich tot homoseksuelen ontwikkelende pubers. En zonder mensen met opvattingen uit de tijd van de islamitische profeet Mohammed.

Homo’s hebben recht op hun eigen Pride, hun eigen doelen en symbolen. Laat niemand anders deze voor ons bepalen!

Kom in verzet tegen Amsterdam Pride! We hebben een jaar de tijd om een echte GAY Pride te organiseren voor LHB-ers. Het is evident dat GAY Pride terug moet komen. Want de overgrote meerderheid van de Nederlandse homo’s wil niks te maken hebben met de nare fanatiekelingen die de huidige Amsterdam Pride inmiddels volledig beheersen.

Nicky Bentfort/Gayside.nl
https://www.geenstijl.nl/5166273/homose ... lumn/#more
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Botenparade Gay Pride

Bericht door King George »

Hier nog meer woke-gif: BDS

Kunnen we ons nog herinneren dat in 2019 het Eurovisie Songfestival in Tel Aviv gehouden werd en waar Duncan Lawrence voor ons land, Nederland, won? Wel, het woke-gif BDS heeft zich ook geïnfiltreerd.

Afbeelding

Want begaan met die zogenaamd zielige Palestijnen...

Ondertussen in Gaza...

Afbeelding

Sukkels!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Botenparade Gay Pride

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:
za aug 06, 2022 7:59 pm
"ik kan niet meer met mijn man hand in hand over staart lopen zonder commentaar."
Het is juist door walgelijke events zoals de Gay Pride dat meer en meer mensen een weerzin tegen homo's e.d. krijgen. Er is hier op de tv nu ook een speciale zender, exclusief voor homo's, Out TV heet dat. Als je je s werkelijk ouderwets homofoob wil voelen, vooral naar kijken.
Het is ook allemaal totaal inconsequent. Are You being Served uit de jaren 1970 mag niet meer uitgezonden worden omdat mr. Humphries teveel homosexuele maniertjes had, maar die waren niks in vergelijking met de monstruositeiten op de gay parades en die krijgen koninklijke goedkeuring.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Gay Pride

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Pride-ruzie in Amsterdam

Eén Pride-evenement is niet genoeg voor de hoofdstad, zo blijkt. Er is grote onenigheid ontstaan tussen de organisaties Pride Amsterdam en Queer Amsterdam. De stichting Pride Amsterdam is traditioneel de organisator van de week waarin onder meer de bekende Grachtenparade plaatsvindt. Queer Amsterdam (QA) is een ‘intersectionele’ beweging die het kapitalisme en kolonialisme wil bestrijden, maar zich vooral antizionistisch uitlaat, of erger. QA vindt de ‘onderdrukking van queers’ gelijkstaan aan die van de Palestijnen. Uiteraard houden zij de kaken stijf op elkaar over de onderdrukking van lhbt’ers door Hamas en Fatah. De ‘oude garde’ van de stichting Pride heeft juist goede banden met de lhbt-beweging in Tel Aviv.

Dus komt er een dubbele Prideweek in de hoofdstad, waarbij wethouder Touria Meliani (GroenLinks) veel meer geld geeft aan – u raadt het al – QA. Daar moet de organisatie over zwijgen; volgens het met de gemeente gesloten convenant mogen de twee clubs ‘uitsluitend neutraal of positief’ over elkaar spreken, weet Het Parool.

Gemeenteraadsleden van de oppositie dreven deze week op sociale media de spot met de affaire. Annabel Nanninga (JA21) schreef: “Extreem-links kaapt Pride, zwakke wethouder zwicht uit angst niet ‘inclusief’ te zijn. Resultaat: Pro-Palestijnse (nul homorechten daar!) activisten krijgen tonnen, iedereen ruzie en twee Prides.” Waarop de fractievoorzitter van de VVD in Amsterdam-Zuid, Claudia van Zanten, antwoordde met: “Zomaar een idee: besteed die 5,5 ton aan het tegengaan van geweld tegen homo’s, in plaats van aan een pro-Palestijns feestje.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Gay Pride

Bericht door King George »

Is er nog één holebi die zich sowiezo nog door de (l)etterbak community vertegenwoordigd voelt of zich daarmee wil associëren?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gay Pride

Bericht door Ariel »

Spanning rond Palestijnse vlag in Amsterdam

Is de Palestijnse vlag een symbool van onderdrukking of juist verzet? In ieder geval staat de vierkleur voor de spanningen tussen de twee organisaties Queer & Pride Amsterdam organiseren.

Het evenement barst aanstaande zaterdag los met de pride walk. De traditionele optocht die draait om ’trots zijn op wie je bent’, begint op de Dam en eindigt op het Museumplein. Vorig jaar wapperde de Palestijnse vlag in de parade en klonken zelfs anti-Israëlische leuzen.

Onveilig
De verwachting is een soortgelijk tafereel dit jaar. Queer Amsterdam is namelijk ’intersectioneel’. Ze zien de strijd voor lhbti-rechten niet los van de oorlog tegen het kapitalisme, activisme voor het klimaat en de Palestijnse zaak. Maar als zij zaterdag op het Museumplein arriveren, wappert de Palestijnse vlag daar om een heel andere reden.

Daar maakt de vlag onderdeel uit van het Zero Flags Project. „Wij laten zien dat homoseksualiteit in Palestijns gebied strafbaar is”, zegt Hans Verhoeven. Sinds 2016 organiseert hij dit project, waarbij alle vlaggen wapperen van landen waar lhbti’ers nog onveilig zijn. Het begon ooit met 78 vlaggen en het doel is dat het er ooit nul zijn.

Indrukwekkend
„Een heel indrukwekkend gezicht als je alle vlaggen ziet staan en de bordjes erbij. In dit land is dit de straf, in dat land dat. Als je alles bij elkaar optelt heb je 400 jaar gevangenis en elf keer de doodstraf”, zegt Verhoeven. Dit jaar zijn er drie minder landen dan vorig jaar. „Maar het gaat ook weer niet snel genoeg. Er hangen in totaal 69 vlaggen.”

Dit jaar kreeg Pride Amsterdam er een tweede organisator naast. Het activistische Queer Amsterdam. Dat leidt tot spanningen. Volgens Verhoeven is er ’geprobeerd’ om de Palestijnse vlag te weren van het Museumplein. „Er is geen rechtstreeks contact geweest tussen ons en Queer Pride, maar de gemeente liet weten dat Queer moeite had met het Zero Flags Project en wilde onze vergunning wijzigen”, zegt Verhoeven.

Hij durft wel in te vullen waarom. „Queer Amsterdam vindt de Palestijnse vlag een teken van verzet tegen Israël, tegen onderdrukking”, zegt Verhoeven. „Voor ons symboliseert hij de onderdrukking van een bepaalde groep bewoners van dat land. Die twee dingen kun je naast elkaar als waar beschouwen.”

Het is overigens niet de enige omstreden vlag van het project, blijkt uit de inmiddels jarenlange ervaring.

„Onder andere de Marokkaanse vlag is meerdere keren verdwenen”, aldus Verhoeven. „Mensen zijn het er blijkbaar niet mee eens dat we zo de aandacht vestigen op hun land van herkomst.”

Maar Verhoeven ziet nog geen aanleiding om de vlag te strijken. „Hij hangt er absoluut tussen. De Palestijnse vlag hoort gewoon tussen de vlaggen van landen waar homoseksualiteit strafbaar is. Als je het daarmee oneens bent, zet dan je best beentje voor en zorg ervoor dat de wetgeving in dat land wordt afgeschaft. Het moet toch mogelijk zijn om goede vrienden te zijn en tegelijk moeilijke onderwerpen aan de orde te stellen? Dat heet diplomatie”, zegt hij.

Een woordvoerder van wethouder Touria Meliani benadrukt dat de gemeente helemaal niet over de inhoud van de evenementen gaat.

„Daar hebben wij geen rol in”, zegt zij. Dat de gemeente geopperd zou hebben dat de Palestijnse vlag kwaad bloed zou zetten bij Queer Amsterdam, herkent zij dan ook niet. Het project maakte ook geen onderdeel uit van de mediation tussen de twee groepen.

Visie
„Wij herkennen ons niet in dit beeld”, reageert Queer Amsterdam. Iedereen mag van hen meedoen met de ’intersectionele pride walk’. „We zullen daarbij ook aandacht vragen voor de landen waar, net als in Nederland, lhbtqiap+-rechten en vrijheden onder druk staan. In samenwerking met mensen uit de gemeenschappen waar het over gaat. Daarbij maken we geen aparte ruimte voor andere organisaties, dus ook niet voor het Zero Flags Project. Maar ook zij zijn zeker welkom om zich aan te sluiten bij onze visie voor Pride.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Gay pride

Bericht door sjun »

Als je de subsidie stopt, is de verdeeldheid voorbij.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gay pride

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
vr jul 21, 2023 4:22 am
Als je de subsidie stopt, is de verdeeldheid voorbij.
Misschien kunnen ze volgend jaar een Queer & Pride in Palestina gaan organiseren?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Gay pride

Bericht door King George »

sjun schreef:
vr jul 21, 2023 4:22 am
Als je de subsidie stopt, is de verdeeldheid voorbij.
Win-win. Ik zeg: Doen!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Gay pride

Bericht door sjun »

Pride goeth before destruction, and an haughty spirit before a fall.
Proverbs 16:18
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie