Politie is machteloos

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Politie is machteloos

Bericht door Pilgrim »

Drie politieagenten luchten hun gemoed: Onderbezet, slecht uitgerust, machteloos tegen terreur

Geplaatst op 14 augustus 2016

Afbeelding

Het dagelijks leven van de Duitse politie wordt bepaald door te weinig personeel, te weinig controle, te weinig respect. Daarbij komt nog het terreurgevaar, waartegen de politie nauwelijks iets zou kunnen doen. Dat is de boodschap van een bericht in de “Bild am Sonntag”, waarin drie politieagenten anoniem geïnterviewd werden.

Door de “Bild am Sonntag” werden drie politieagenten, die ontluisterende dingen vertelden, geïnterviewd. De aanleiding is de publicatie van het boek “Duitsland in gevaar” van Rainer Wendt, de chef van de Duitse politievakbond, dat dinsdag verschijnt.

Het dagelijks leven van de politie wordt bepaald door te weinig personeel, te weinig controle, te weinig respect, aldus de boodschap van de drie politieagenten. In de strijd tegen de terreur zou men praktisch hulpeloos zijn.

“We bestrijden de criminaliteit niet meer, we beheren haar alleen maar”
Felix S., al meer dan 20 jaar politieagent, waarvan de meeste tijd in speciale eenheden, zei tegen de “Bild am Sonntag”: “De georganiseerde criminaliteit is niet bang voor de politie. De criminelen voelen zich zeker van zichzelf, grote criminele families kunnen in Duitsland doen en laten wat ze willen. Ze weten dat de politie al lang niet meer in staat is tegen hen op te treden.”

Als reden daarvoor noemt S. het professionele optreden van de criminelen, die veel betere middelen dan de politie zou hebben – ook omdat het zou ontbreken aan de politieke wil om door te pakken. Hij zegt zelfs: “We bestrijden de criminaliteit niet meer, we beheren haar alleen maar.”

Als gebreken voert hij aan:

Beperkte capaciteiten om telefoongesprekken te controleren. Het zou met een beetje pech vier weken kunnen duren voordat een nummer in de gaten gehouden zou kunnen worden. De gangsters gebruiken echter vaak verschillende nummers.

“De uitrusting is bijna belachelijk” en niet kwalitatief goed en nuttig zijn, maar door het “raamakkoord met een bepaalde firma” worden bepaald.

De politiek zou er “helemaal niet in geïnteresseerd zijn om de georganiseerde criminaliteit te bestrijden. Dat kost geld en daarvoor wordt men niet gekozen.” Het zou volstaan dat de burgers “op straat ons zien”.

Ook bekritiseert hij: “Het Openbaar Ministerie zit onder de knoet van de politiek.” In hachelijke gevallen zouden de aktes liever gesloten worden “voordat het publiek de vuiligheid te weten komt die er in de stad plaatsvindt.” Bewijzen worden genegeerd of verdwijnen, men zou zware criminelen met bosjes laten lopen.

“Onze wapens deugen absoluut niet voor de antiterreur strijd”
Hoofdinspecteur Klaus M. zei tegen de “Bild am Sonntag”: “De wapens die wij gebruiken, deugen helemaal niet in de antiterreur strijd.” Zowel het dienstwapen P6 als het machinepistool MP5 zouden heen vuurkracht genoeg hebben. Tot het begin van de jaren-90 zouden de Berlijnse politieagenten paramilitair zijn opgeleid, daarna zouden de zware wapens zijn afgeschaft – op grond van de aanname dat “in een vreedzame democratie niemand een ander iets kwaads aandoet.” Daar komt nog bij: “Alle politieagenten zijn sowieso slechte schutters! We hebben te weinig tijd voor een veelomvattende training. Er vinden precies drie schietoefeningen per jaar plaats, met 40 kogels per training.”

De nieuwe antiterreur eenheid zou bestaan uit bestaand personeel, waardoor er nu op andere plaatsen een tekort is. Ook zou in Berlijn het radionetwerk van de politie vol gaten zitten – “een geldprobleem”. Men zou weliswaar niet mogen uitwijken naar WhatsApp, maar politieagenten zouden dit desondanks wel doen.

Agressie tegen de politie “immens toegenomen”
De agressie tegen de politie zou “immens zijn toegenomen”. In Berlijn zou men het probleem hebben van de “georganiseerde criminaliteit door grote Arabische families”. Die zouden weten hoe ze de politie kunnen terroriseren zonder zelf aangeklaagd te worden: “Hondsbrutaal, maar helaas niet dom.” Dan zou je binnen een mum van tijd door “20 tot 30 neven zijn omsingeld”.

De inspecteur van politie Robert K. zegt iets dergelijks: “Als er op straat een grotere groep agressieve mensen bij elkaar komt, heet het devies: Terugtrekken!”

Politieagenten zouden nauwelijks nog gerespecteerd worden: “Men wordt beledigd en ook met gloeiende sigaretten bekogeld. Ondanks reed ik met de sirene aan naar een zaak, toen er plotseling een man voor mijn auto sprong met beide middelvingers in de lucht. Dat is inmiddels al routine.”

K. bekritiseert bovendien dat de politie bezig zou zijn met bureaucratische zaken, die niets met hun eigenlijk opdracht te maken hebben. “We werken veel te veel voor statistieken en verzekeringen.” Men zou gewoon meer personeel nodig hebben – ook met het oog op de vele langdurig zieken en beperkt inzetbare politieagenten.

Bron: www.epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/08/14 ... n-terreur/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De overheid is machteloos

Bericht door Mahalingam »

Oostenrijk is een rechtsstaat net zoals bij ons. En dus is de overheid gebonden in haar handelen door wetten en regels.
En zodoende hebben we draaideurcriminelen, illegalen en vrij rondlopende gekken.
Want ook zij hebben mensenrechten.
Soms kunnen burgers wanhopig worden over de machteloosheid van het staatsapparaat.
Austrian scratches 1,000 cars around Styria
Police in Styria say the 35-year-old has scratched around 1,000 cars for about six years and that new victims are always coming forward.

They say, however, that there is not much they can do as until the woman is reported for a crime with a punishment of at least a year in jail, the courts are unable to send her to an psychiatric institute for criminals.

“As long as the legal situation stays as it is, our hands are unfortunately tied. Neither police nor the state prosecutors can do anything at this moment,” said police commander Dietmar Jeglitsch.
After the woman was reported to the courts last year, a psychiatric expert said she could not be held legally responsible due to her mental health.

Police say around 1,000 people, including a police officer, have been targeted by the car scratching although the figure is “likely to be much higher”.
“There is always a zig zag pattern. The woman mainly chooses black vehicles,” said Jeglitsch.
http://www.thelocal.at/20160819/austria ... -in-styria
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Politie is machteloos

Bericht door Mahalingam »

Maar de overheid laat het er niet bij zitten. Ze hebben plannen om illegale criminelen kwijt te raken. Maar ja, die thuislanden willen ze niet terug hebben dus wat dan?
Austria plans to eject criminal asylum seekers
Asylum seekers who break the law will be booted out under tough new plans being considered by Austrian Interior Minister Wolfgang Sobotka.

Confirming the plans an Interior Ministry spokesman said that they want to speed up the process by which an asylum application is terminated in the event of a criminal conviction by the applicant.

It would mean the courts where the asylum seeker was given a conviction were also empowered to decide whether the migrant should lose his right to asylum - instead of passing the case on to the Federal Office for Asylum, a process which is currently causing long delays with the expulsion of criminal immigrants.
Natuurlijk komt er een hoop gehakketak over hoe erg een crimineel tekeer moet gaan om weg te moeten.

http://www.thelocal.at/20160824/austria ... um-seekers
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De overheid is machteloos

Bericht door Mahalingam »

Hier een voorbeeld van wat er kan gebeuren als een illegaal niet weg gaat en hij ook niet achter de tralies kan zitten.
Mali wil wel hulp om tegen rebellen te vechten maar terugnemen van inwoners is er niet bij.
Uitgeprocedeerde asielzoeker sloopt opvangcentrum in Zingem
Het incident deed zich gisterenvoormiddag voor in de buurt van het station van Zingem, waar de gemeente tot voor kort asielzoekers huisvestte. De man, een 28-jarige Malinees, die illegaal in het land is, sloeg met een houten paal eerst de binnendeuren en -ramen kapot en gooide daarna alle buitenramen aan diggelen.

De politie had alle moeite om de dolgedraaide man te pakken te krijgen. Uiteindelijk werd hij opgepakt, maar niet voor lang: een paar uur later was hij weer op vrije voeten.

Telefoontjes
"Zo gaat het altijd: sinds eind juni zijn asielaanvraag is afgewezen en hij het bevel kreeg het land te verlaten, blijft deze man onze gemeente terroriseren. Dagelijks krijg ik telefoontjes van ongeruste inwoners, omdat die man rondhangt in tuintjes, amok maakt en inbreekt in leegstaande panden en op bouwwerven", aldus de burgemeester.

Almaar agressiever
"De Dienst Vreemdelingenzaken wil hem niet opnemen in de gesloten instelling, omdat er geen uitzicht is op een repatriëring naar zijn land. Mali reageert niet als ons land vraagt om uitgewezen landgenoten terug te nemen. En dus belandt die man telkens weer op straat. Gaan het gerecht en de hogere overheid nu echt wachten tot er iets heel ergs gebeurt om deze man, die almaar agressiever wordt, uit onze gemeente weg te halen? Ik vrees voor de veiligheid", aldus een radeloze burgemeester Hutsebaut.
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtel ... ngem.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politie is machteloos

Bericht door Pilgrim »

Politieagent: “We raken de controle over Nordrhein-Westfalen kwijt”

Geplaatst op 11 september 2016

Afbeelding

Onze auteur “Young German” heeft gesproken met een voormalige politieagent uit de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen. Hij sprak met ons over grenservaringen in het dagelijks leven, rigoureuze bezuinigingsmaatregelen en zwaarwegende integratieproblemen in zijn oude deelstaat.

Ralf jäger, de minister van Binnenlandse Zaken in Nordrhein-Westfalen (SPD), zei tegen het publiek na de overvallen in Keulen dat de politie schuldig zou zijn aan de overvallen. Hij wees alle schuld van zich af. Net zoals de burgemeester van Keulen, die met de vinger naar de politieagenten wees. Jij was er niet bij. Maar als voormalig inwoner van Nordrhein-Westfalen heb je daar vast wel een mening over.

Mario Conti (naam veranderd): Die heb ik, ja. Het is gewoon niet waar wat er beweerd wordt. Volgens mij hebben de collega´s alles gedaan wat ze konden om de escalerende situatie de baas te worden. Zo´n situatie hadden we nog nooit en dat kon je ook niet met festivals vergelijken, waar het wel degelijk een keer tot de een of andere seksuele intimidatie komt. Dat was een volledig nieuwe dimensie. Duizenden gewelddadige Arabische mannen die vrouwen lastig vallen en willen verkrachten . . . ! Maar wij worden al tientallen jaren lang kapot bezuinigd. Ik denk dat er ´s nachts nog niet eens 20 patrouillewagens in Keulen onderweg zijn. Keulen! Dat is een miljoenenstad. Ik ken dat vanuit mijn eigen middelgrote stad in het Ruhrgebied. Alle bureaus zijn hopeloos overbelast en de chef van dienst is blij wanneer hij de normale bedrijvigheid kan garanderen. Oud en Nieuw in Keulen was een noodtoestand, die schijnbaar de regel voor ons wordt. Dus nee – de schuld ligt niet bij de politie, maar bij de politiek. We zouden meer personeel nodig hebben gehad.

Ik beweer dat door grenscontroles al van tevoren potentiële daders uitgesorteerd hadden kunnen worden.

Conti: Ja, dat is mogelijk. Ik beschouw dat als behoorlijk waarschijnlijk. De media stellen het altijd zo voor dat grenscontroles niet mogelijk zijn of niets opleveren. Maar de federale politie werkt goed met de Europese buren samen en we zouden zeker criminele of dubieuze mensen aan de grens hebben kunnen tegenhouden.

Je zegt dat er meer personeel nodig is. Waarvoor eigenlijk? En waar moet het personeel vandaan komen? De jaargangen worden steeds kleiner en wat ik zo hoor, voldoet men niet aan de hogere eisen van de politie. Vooral lichamelijk.

Conti: Er bestaan zoveel centra van eerste opvang en vluchtelingencentra in Nordrhein-Westfalen, dat de collega´s onmogelijk naar ieder incident kunnen gaan. We zijn onderbezet en zouden, vermoed ik, niet tegelijkertijd bij meerdere noodgevallen aanwezig kunnen zijn. In ieder geval niet in zo´n groot aantal dat het verschil zou kunnen maken. Wat de jonge sollicitanten voor de politie betreft, is er hoop en ik vind dat we veel meer jonge en gemotiveerde mensen krijgen. Het aanzien van de politie bij de scholieren is goed.

Jij hebt Italiaanse wortels?

Conti: Mijn ouders zijn in de jaren-50 vanuit Italië naar het Ruhrgebied gekomen. Ik ben Duitser.

Goed antwoord. Ik vraag me af of je een splijting binnen de samenleving ziet. Tussen migranten en “bio-Duitsers”. Bijna één op de drie inwoners van Nordrhein-Westfalen heeft een migratieachtergrond.

Conti: Een splijting? Nee, dat kun je niet zo zeggen. Er is geen splijting tussen migranten en... zoals jij ze noemt “bio-Duitsers”. “De”migranten of “de migranten” bestaan niet denk ik. We hebben geen algemeen probleem met mensen die hier naartoe gekomen zijn, maar een heel expliciet probleem met een religiegroep. Een zeer bekende collega met Griekse wortels heeft dat in haar boek “Deutschland im Blaulicht” beschreven. Alles wat ze zegt, klopt zo ook en ik heb dat zelf meegemaakt. Velen, niet allemaal, hebben geen enkel respect voor de politie en er zijn hier in Nordrhein-Westfalen veel organisaties, zoals de “Grijze Wolven”, die actief proberen een conflict tussen Turkse moslims en Duitsers aan te wakkeren. Deze mensen WILLEN dat hier etnische en religieuze conflicten ontstaan, omdat zij op kansen hopen vanwege de chaos. Iedere collega, die niet helemaal bovenaan zit en dichtbij de politieke leiding moet werken, moet toegeven dat Tania Kambouri gelijk heeft. We hebben geen problemen met buitenlanders perse, maar in principe alleen met bepaalde moslims.

Je zegt dat veel collega´s het met je eens zouden zijn. Waarom denk je dat?

Conti: Je praat na en tijdens diensttijd toch met collega´s. Iedereen weet ongeveer hoe de ander spoort. Als je samen op patrouille gaat, maak je ook dezelfde dingen mee. Geen enkele politieagent, die eerlijk is tegenover is zichzelf, kan zeggen dat moslims niet bovengemiddeld problematisch zijn. De leiding zit natuurlijk dichtbij de politiek en betwist dat uiteraard. Maar wij, het voetvolk, dus de normale politieagenten die iedere dag in de modderzone werken, weten wat er aan de hand is.

Je bent al langer niet meer in actieve dienst. Waarom niet?

Conti: Ik was opgebrand. Het duurt een tijdje voor je dat toegeeft en je erbij neer te leggen. Ik kon het werk gewoon niet meer doen. Ik moest vertrekken.

Vandaar naar Berlijn?

Conti: Berlijn is rustig vergeleken met het Ruhrgebied.

Wat is er nu anders dan destijds toen je met je baan begon?

Conti: Destijds hadden we nog het gevoel dat we recht en orde konden handhaven. Maar sinds twee jaar is duidelijk dat dit niet meer mogelijk is. Niet in Nordrhein-Westfalen. Met andere woorden – we raken de controle over de deelstaat kwijt. Iedereen die iets anders beweert, spreekt of met de pers of zit als ambtenaar in een stoel dat bedrukt is met een partijlogo. Er bestaan wijken en eigenlijk complete steden die niet meer met de normale politie te beheersen zouden zijn als de situatie daar zou escaleren.

Wat bedoel je met escaleren? Kun je dat nader uitleggen? Heb je het over burgeroorlog?

Conti: Zo zou ik het eigenlijk niet willen noemen. Maar er bestaan groeperingen in de islamitische bevolking die zichzelf geen deel van Duitsland voelen en er actief aan werken een wig in de samenleving te drijven. Ze hebben zich geestelijk al lang van de republiek afgescheiden en willen deze scheiding ook materieel voltrekken.

Separatisme dus.

Conti: Een Turks-islamitisch separatisme.

Ik houd je naam geheim en we komen hier bij elkaar als twee samenzweerders. Jij hebt dus niet het gevoel dat je openlijk over deze problemen van de politieagenten kunt praten, hoewel je zelf geen politieagent meer bent.

Conti: Wie in dienst zijn mond opendoet, krijgt van bovenaf op zijn donder. Zo eenvoudig is het! En als ik zie hoe Kombouri door onze pers werd afgemaakt, omdat ze eerlijk was, wil ik me dat liever besparen. Het grappige is immers dat een migratieachtergrond zoals zij en ik die hebben, niet beschermt tegen de beschuldiging van racisme! Ik denk dat je de donkerste Afrikaan in uniform zou kunnen zijn en je zou desondanks een racist zijn als je de dingen bij de naam noemt. We hebben toch geen probleem met de vele Indiërs of de vele Japanners in Essen! Je wordt hartelijk begroet door de hindoes als je langs hun tempel rijdt. Als we langs een moskee reden, het maakt niet uit welke, voelde ik me niet veilig. En dat hoewel we bewapend waren. In Nordrhein-Westfalen gaat alles de verkeerde kant op en de politiek sluit hier grotendeels de ogen voor. Wij voelden ons vaak in de steek gelaten.

Bron: www.freiezeiten.net

Interview: “Young German”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/09/11 ... len-kwijt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politie is machteloos

Bericht door Pilgrim »

80 procent politieagenten in Zweden denkt er over ander werk te zoeken

Bert Brussen, 22-09-2016

'De politie is in crisis, we verliezen de strijd tegen criminaliteit, dit gaat in een ramp eindigen'

Politieagenten in Zweden luiden de noodklok omdat ze vinden dat er sprake is van een crisis binnen de politie. Maarliefst tachtig procent van de agenten overweegt te stoppen met het werk omdat ze het geweld en de druk niet meer aankunnen, het aantal moorden stijgt gigantisch en het tekort aan agenten wordt steeds groter, meldt het Noorse NRK (een Noorse staatsomroep) op basis van gesprekken met Zweedse agenten. Maar verantwoordelijke Zweedse politici weigeren te spreken over ‘een crisis’ en vinden het ‘veel te ver gaan om te spreken van een crisis’.

NRK sprak onder anderen met klokkenluider sergeant Peter Larsson: “We hebben geen tijd om criminaliteit te onderzoeken, we hebben geen tijd om naar meldingen te rijden, agenten krijgen een maandsalaris van 25.000 kronen (ongeveer 2600 euro) en na zes jaar is dat opgelopen tot slechts 28.000 kronen (ongeveer 2900 euro). Als er nu niet wordt ingegrepen gaat dit in een ramp eindigen. We zijn de strijd tegen de criminaliteit aan het verliezen. We hebben veel meer mensen nodig. Politici hebben het politie-apparaat onlangs gereorganiseerd waardoor we er meer mensen bij zouden krijgen, maar het omgekeerde was het resultaat.”

Handgranaataanslag op 8-jarige
De zware criminaliteit, georganiseerde misdaadbendes en het geweld nemen enorm toe, in vooral buitenwijken van steden. In 2015 werden 26 procent meer moorden gepleegd dan in het jaar ervoor, in 2016 zijn tot nu toe al 107 mensen vermoord, dat is nu al meer dan in heel 2015. Ook het percentage opgeloste misdaden in 2015 is ontluisterend laag: slechts 14 procent van de misdaden werd in dat jaar opgelost. Dieptepunt van het geweld was een granaataanslag te Göteborg in augustus van dit jaar waarbij een 8-jarige jongen om het leven kwam.

Veel Zweedse burgers durven uit angst voor represailles door bendes geen aangifte meer te doen of ze geloven er niet meer in dat aangifte doen nog zin heeft. Dit maakt het werk voor de politie steeds moeilijker. Als de politie al ergens snel ter plaatse komt is er niemand die een getuigenverklaring wil geven. Dit betekent ook dat de criminaliteit in Zweedse steden veel erger is dan in de statistieken staat vermeld, omdat er nauwelijks aangifte wordt gedaan.

Geweld tegen politie
Naast het magere salaris en de hoge werkdruk is ook het aanhoudende geweld tegen politieagenten en andere hulpverleners als ambulancemedewerkers en brandweermannen een reden voor steeds meer agenten te stoppen met hun werk. “Het geweld tegen agenten en hulpverleners is de laatste paar jaar veel erger geworden. We worden bekogeld met stenen, flessen, vuurwerk of molotovcocktails”, aldus Larsson.

De Zweedse politie heeft inmiddels veertien gebieden als no go area aangemerkt waar agenten liever niet naartoe gaan en in het verleden al geweldsexplosies tegen de politie plaatsvonden. Al deze no go area’s bevinden zich in stedelijke buitenwijken waar veel allochtonen en migranten wonen. Ook werden in deze wijken journalisten aangevallen en zijn sommige politiebureaus extra beveiligd en verstevigd, sommigen zijn zelfs omgebouwd tot halve forten.

Noodkreet commissaris Stockholm
In februari van dit jaar luidde de Zweedse politiecommissaris van Stockholm ook al de noodklok. In een opiniestuk dat werd afgedrukt in een Zweeds dagblad waarschuwde commissaris Lars Alvarsjö voor het ineenstorten van de Zweedse rechtstaat door de stijging van zware, georganiseerde criminaliteit, terreurdreiging en de stroom asielzoekers. Zo schreef hij dat in Zweedse voorsteden criminele bendes de regels bepalen, agenten stelselmatig worden bedreigd en belaagd en dat er steeds meer slachtoffers vallen door vuurgevechten tussen bendes.

Ook bekritiseerde hij het functioneren van de rechtstaat zelf. Volgens Alvarsjö zijn rechters steeds minder bereid hard te straffen en kan het OM het vele werk niet meer aan. Dit leidt tot een inadequaat rechtssysteem waarvan de politie op straat de gevolgen ondervindt.

Zweedse no go area’s:

Afbeelding

http://nieuws.tpo.nl/2016/09/22/80-proc ... st-geweld/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politie is machteloos

Bericht door Pilgrim »

55 No-Go-Areas in Zweden: Politie compleet overbelast – opheldering van delicten niet meer mogelijk

Geplaatst op 23 september 2016

Afbeelding

Al voor de “vluchtelingen”crisis had Zweden vanwege zijn liberale immigratiepolitiek met een daaraan verbonden hoge criminaliteit te kampen. Na de herfst van 2015 vond er een verdere toename van de delicten plaats. Vooral bij diefstal, seksuele delicten en bendecriminaliteit ziet de Zweedse politie een toename. Nu al zijn er 55 gebieden in het land waarover de politie geen controle meer heeft.

Behalve Duitsland behoort Zweden tot een van de populairste landen voor “asielzoekers”. Beide landen kregen met de “vluchtelingen”golf te maken met een extra import van criminaliteit. Zweden registreerde sinds september 2015 een stijging bij de drugshandel, bij seksuele delicten, diefstal, vandalisme en bendecriminaliteit, aldus een bericht van de hoogste politieautoriteit van Zweden, bericht de “Kronen-Zeitung”.

Vooral de verschuiving van de krachtenverhoudingen tussen criminele bendes en de politie in de vele No-Go-Areas van het land zouden alarmerend zijn. In totaal zouden er 55 van zulke gebieden betaan, waarin met ieder moment rekening zou moeten houden met aanvallen. In zulke No-Go-Areas vinden vaak overvallen op politieagenten plaats, vooral op vrouwelijke, die bijzonder respectloos behandeld zouden worden.

“We komen er niet meer aan toe misdaden op te helderen”
“We komen er niet meer aan toe misdaden op te helderen, omdat we dagelijks naar zoveel brandpunten worden geroepen”. Aldus politiewoordvoerder Peter Larsson donderdag tegenover de Noorse zender NRK. In veel streken van het land zou het voor de agenten al de gewoonte zijn geworden om met stenen bekogeld en aangevallen te worden. De frustratie bij zijn collega´s zou groot zijn, aldus Larsson.

Bijzonder ernstig zou de situatie in Malmö zijn. Sinds begin 2016 zouden daar ongeveer 70 auto´s in brand zijn gestoken. In de stad zou vooral de georganiseerde bendecriminaliteit toenemen, zoals de politie meedeelde. De agenten tasten in het duister: tot nu toe kon er slechts één verdachte opgespoord en gearresteerd worden.



Zweden in de OSCE-vergelijking
Bovendien zouden deze effecten van de “vluchtelingen”golf vanwege het hoge percentage “asielzoekers” in vergelijking met de bevolking bijzonder heftig zijn.

Onlangs nog zouden Zweden, Finland, Denemarken, Noorwegen en IJsland geklaagd hebben over Hongarije, omdat het land zou weigeren zogenaamde Dublin-gevallen terug te nemen. In het Akkoord van Dublin staat dat ieder land voor de asielprocedure van een vluchteling verantwoordelijk is, waarin deze voor het eerst voet heeft gezet op Europees grondgebied. De weigering van Hongarije om de “vluchtelingen” terug te nemen leidde ook tot ontstemming met Oostenrijk. De Oostenrijkse minister van Binnenlandse Zaken, Wolfgang Sobotka, dreigde nu met een klacht voor het Europees Gerechtshof.

Bron: www.epochtimes.de

Door: Dettlef Kossakowski

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/09/23 ... -mogelijk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politie is machteloos

Bericht door Pilgrim »

Wanhoop bij Franse politie: ‘Criminelen hebben wijken overgenomen’

Emile Kossen, 11 okt 2016

Nadat vier agenten in een Parijse voorstad werden bekogeld met molotovcocktails, proberen Franse politici de problemen in achterstandswijken te bagatelliseren. Politieagenten vertellen een ander verhaal: ‘Frankrijk zit vol met no-go zones.’

De vier agenten waren zaterdag in de wijk La Grande-Borne, een voorstad van Parijs berucht om zijn criminaliteit, drugshandel en armoede, om een beveiligingscamera te installeren. Zeker tien jongeren kwamen kijken en gooiden brandbommen naar de agenten en hun auto’s. Twee agenten raakten zwaar gewond.

De aanslag is niet ‘zomaar een geweldincident, maar een moordaanslag’, schreven de politievakbonden in een gezamenlijke reactie. In de wijk wonen veel allochtone Fransen, veelal zonder werk. Van de 13.000 inwoners is 50 procent onder de 18 jaar en leeft de helft onder de armoedegrens, schrijft de krant La Croix, die La Grande-Borne een typisch voorbeeld van een verpauperde Franse stad noemt.

Front National start campagne in achterstandswijken om moslims te trekken

Het is allemaal niet zo erg, verzekert Franse premier
De Franse premier Manuel Valls ging maandag op bezoek in de beruchte wijk, in een poging de mensen te verzekeren dat de politie en de politiek alles onder controle heeft. ‘Wanneer de politie wordt aangevallen, wordt Frankrijk aangevallen. Maar de autoriteit van de staat zal blijven gelden. Er zijn geen zones waar de politie niet komt.’ Wel gaf hij toe dat er ‘lastige gebieden’ zijn in het land.

Politieagenten reageren boos op de opmerkingen van de premier. ‘Zijn er geen no-go zones?,’ vraagt vakbondsleider Frédéric Lefebvre zich schertsend af op tv-zender BFM. ‘Ik nodig de leden van het kabinet uit om eens door La Grande-Borne te lopen zonder politiebeveiliging, dan praten we er nog eens over.’

Zweedse politie slaat alarm: ‘Rechtsstaat staat op instorten’

Wetteloze gebieden in handen van criminelen
‘Natuurlijk zijn er no-go zones in Frankrijk’, voegt agent Denis Jacob toe. ‘Het zijn wetteloze gebieden die in handen zijn van criminele bendes.’ Volgens politiebond CFDT is het ‘niet een probleem van deze regering, maar één van alle regeringen van de afgelopen twintig jaar. Dat zullen ze nooit toegeven, want het is een symptoom van een mislukte natie’.

Nieuwe statistieken tonen aan dat het geweld tegen politieagenten in Frankrijk de laatste jaren is toegenomen. Tussen 2010 en 2015 nam het aantal geweldsincidenten tegen politieagenten met 25 procent toe. In 2015 raakten bijna 6.000 agenten gewond.

http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... 03-378903/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Politie is machteloos

Bericht door King George »

Ik denk dat alleen het leger de straten nog terug kan nemen. En dan met gepaste militaire middelen. Het is oorlog en er zal verloren terrein moeten worden heroverd op de vijandige buitenlandse bezettingsmacht.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politie is machteloos

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zou het soms wat te maken kunnen hebben met de miserabele Mohammed-opvoeding van kinderen door hun moskee-vaders?

Deporteren dat islamitisch tuig van de Mohammed-richel. Nederland heeft verschrikkelijke armoede gekend die vele malen erger was dan wat hier verteld wordt. Maar . . . bijna iedereen was toen 'zwaar' christelijk en dat heeft waarschijnlijk te maken met een opvoeding van een geheel andere orde dan die van de vieze smerige verlepte achterlijke heidense bandietenleer van roverhoofdman Mohammed. De moslimappel valt niet ver van de islamboom. Jezus versus Mohammed. Schaap versus wolf.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politie is machteloos

Bericht door Pilgrim »

Autoriteitsverlies

Geplaatst op 15 oktober 2016

Afbeelding

Het is de gebeurtenis niet gelukt om in het belangrijkste nieuws terecht te komen: op 8 oktober werd aan de rand van de Parijse voorstad La Grande Borne een politieauto in een hinderlaag gelokt en door criminelen omsingeld. De ramen werden ingeslagen, er werden brandende Molotovcocktails in de auto gegooid. Daarna werden de deuren geblokkeerd om te voorkomen dat de agenten uit de brandende auto konden ontsnappen. Drie van de vier agenten, waaronder twee vrouwen, moesten met zware verwondingen naar het ziekenhuis worden gebracht. Eentje raakte lichtgewond.

Dit alles speelde zich af op een kruising, die door drugsdealers als hun gebied wordt beschouwd. In principe heeft de politie de controle over dit deel van de banlieu, net als over veel anderen, al lang verloren. In La Grande Borne kwam het in juli en in augustus tot onlusten, waarbij niet alleen auto´s in vlammen opgingen, maar ook georganiseerde aanvallen op de politie plaatsvonden. Aanvallen die volgens de betrokkenen weinig verschillen van pogingen tot moord.

Geen controle, geen opstand
Een van de oorzaken van de enorme gewelddadigheden is het feit dat de in de vervallende flats heersende bendes zich door de politie in “hun” territorium in het nauw gebracht voelen. Volgens een onderzoek van het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken uit 2015 werden dat jaar daarvoor 72% van alle leden van de veiligheidstroepen (politie en leger) in dienst beledigd, 79% bedreigd, 695 lichamelijk aangevallen. Gemiddeld sterven ongeveer 12 ambtenaren bij de uitoefening van hun plicht.

Om de gemoederen tot bedaren te brengen, heeft de regering na de aanslag de beruchte CRS de wijk ingestuurd, die deels te paard door de straten patrouilleert. De verantwoordelijken ter plaatse eisen ondertussen meer politieaanwezigheid en een afgevaardigde van de burgerlijke “Republikeinen” eiste zelfs de inzet van het leger, alsof het om het neerslaan van een opstand zou gaan.

Mogelijkheid voor de vastberadenen
Het toont in ieder geval wel een zekere zin voor de ernst van de situatie. Want het gaat niet gewoon om de gevolgen van het “anti-smeris klimaat”, waarvan de socialistische minister-president Valls spreekt, maar om de gevolgen van een ziekte die het sociale lichaam langzamerhand gegrepen heeft. Deze ziekte heet: autoriteitsverlies van de staat sowieso, maar ook van zijn ambtsdragers, de mannen en vrouwen ter plaatse, en niet alleen maar van de politieagenten en soldaten, maar ook van bestuursambtenaren, maatschappelijk werkers, leraren.

In tijden, die nu overkomen als een gouden eeuw van de openbare veiligheid, heeft men deze autoriteit bespot, stukgepraat, weggesmolten, omgebouwd, ondermijnd. Met de te verwachten negatieve gevolgen. Daarna door iets anders proberen te vervangen, maar zonder succes. Desondanks hield het geërfde bestand lang stand. Maar dat is nu voorbij en de plechtige beloftes van de anti-autoritairen laten zowel hun jammerlijke als vreselijk e gezicht zien.

Want het wegvallen van de autoriteit tot nu toe betekent niet gewoon chaos, maar de mogelijkheid voor de vastberadenen – de maffiosi, de clanchef, de scheidsmannen, de religieuze leiders – om zichzelf nieuwe autoriteit te verschaffen en staten in staten te vormen, wijken, waarin slechts één bende het voor het zeggen heeft, waarin slechts één huidskleur geduld wordt, afgesloten gemeenschappen, waarin noch de grondwet noch wetboeken gelden, maar het woord van de “grote baas” of van de vreemde god. Dat is het wat Frankrijk meemaakt, en zoals zo vaak zal het land als maatschappelijk laboratorium voor het continent dienen.

Bron: https://jungefreiheit.de

Auteur: Karlheinz Weißmann

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/10/15 ... tsverlies/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Politie is machteloos

Bericht door Mahalingam »

Een beschermingswaardige Edele Wilde uit Afghanistan mag van de rechter doorgaan met ongelovige vrouwen mishandelen.
Politie verontwaardigd over vrijlating vluchteling na zware agressie
In de Minneveldstraat in Kortenberg sloeg de man de vrouw die hij toevallig passeerde om een onbekende reden. Nadat de vrouw op de grond gevallen was, hield hij een tijdlang zijn hand op haar mond. Voorbijgangers konden de man overmeesteren. De vrouw is voor een week werkonbekwaam.

Het gaat om een erkende vluchteling die ook geseind stond voor andere feiten van slagen en verwondingen, bedreigingen, opzettelijke vernielingen, geweld tegen politiemensen en dergelijke. Het parket dagvaardde de man in het kader van een snelrechtprocedure op 3 november maar liet hem nadien weer vrij.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ssie.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politie is machteloos

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Het gaat om een erkende vluchteling die ook geseind stond voor andere feiten van slagen en verwondingen, bedreigingen, opzettelijke vernielingen, geweld tegen politiemensen en dergelijke. Het parket dagvaardde de man in het kader van een snelrechtprocedure op 3 november maar liet hem nadien weer vrij.
Erkende vluchteling. Naar ik mag aannemen met diploma. Niks mis mee. Een waarschuwing van het parket om zuiniger met zijn diploma om te gaan was dus terecht op zijn plaats.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politie is machteloos

Bericht door Pilgrim »

Franse politie is woest, voert actie in Parijs

Redactie, 18-10-2016

Personeelsgebrek, materieelgebrek, geldgebrek…een beetje zoals de politie in Nederland

Circa vijfhonderd politieagenten hebben in de nacht van maandag op dinsdag actie gevoerd op de Champs-Elysées in Parijs. De agenten zijn woedend over de omstandigheden waaronder ze moeten werken.

“We hebben meer mensen en meer materieel nodig om ons werk goed te kunnen doen”, zei een woordvoerder van de actievoerders tegen Franse media. Tijdens de actie waren de agenten in burgerkleding naar het centrum van Parijs gereden.

De Franse politie klaagt al langer dat ze door personeelsgebrek kwetsbaar is en de taken niet naar behoren kan uitvoeren. Een directe aanleiding voor het protest in Parijs was een incident op 8 oktober in Viry-Châtillon ten zuiden van Parijs. Agenten werden toen in hun auto belaagd door gemaskerde mannen met molotovcocktails. Vier agenten raakten gewond. Een van hen ligt nog in het ziekenhuis.

Anp

http://nieuws.tpo.nl/2016/10/18/franse- ... ie-parijs/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politie is machteloos

Bericht door Pilgrim »

Berlijnse politie capituleert voor drugsdealers

Geplaatst op 18 oktober 2016

Afbeelding
Politieactie in het Görlitzer Park in Berlijn-Kreuzberg.

De politie van Berlijn heeft toegegeven dat de in 2015 uitgeroepen zero tolerance strategie tegenover drugsdealers in het beruchte Görlitzer Park in Kreuzberg mislukt is. Dit blijkt uit een intern rapport dat in het bezit is van de Axel Springer-media.

“Op dit moment is er na de invoering van de zero tolerance zone nog steeds geen significante, omvattende en blijvende vermindering van de clientèle van de handelaars in de aangrenzende straten bij het Görlitzer Park te herkennen, ook niet in de richting van ander plaatsen van drugscriminaliteit in het politiedistrict 5”, staat er in het rapport, dat vorige week werd gemaakt ter voorbereiding op een ontmoeting met de Berlijnse procureur-generaal. “De omvang van de in het Görlitzer Park te observeren drugshandelaars, bijna uitsluitend van zwart-Afrikaanse afkomst, en van de drugskopers dient nog steeds als groot gekwalificeerd te worden.”

Drugsdealers passen zich aan
Het grootste probleem voor de agenten zou zijn om iets te bewijzen tegen de dealers. De daders zouden er steeds meer toe overgegaan zijn om hun drugs onder de grond in het park te begraven, zodat men niet zou kunnen bewijzen van welke drugsdealer de daarin gevonden drugs zouden zijn. En als er gepatrouilleerd wordt in het park “wijkt men uit naar de aangrenzende gebieden van de speciale zone om daar af te wachten tot de speciale maatregelen beëindigd zijn.”

Sinds het begin van het jaar heeft de politie zich steeds meer teruggetrokken uit de “door criminaliteit belaste plek”. In januari werden er in totaal 6.731 manuren in het Görlitzer Park ingezet, in september nog 1.317. “We mogen het personeel niet alleen daar inzetten waar op dit moment de focus van het publiek op gericht is. We hebben een constant hoge politieaanwezigheid nodig en eindelijk de nodige druk van de kant van Justitie, zodat het Görlitzer Park uit de reisgidsen verdwijnt als drugs hotspot”, bekritiseert de Berlijnse woordvoerder van de politievakbond, Benjamin Jendro, in de “Welt”.

CDU verdedigt strategie
Een woordvoerder van de Berlijnse senator van Binnenlandse Zaken Frank Henkel (CDU) verdedigde echter het optreden en wees op de dalende cijfers bij drugsdelicten (min 43%), toebrengen van lichamelijk letsel (min 61%) en roof (min 45%).

“Niemand zou zich moeten blindstaren op de jaarcijfers. De actuele ontwikkeling toont aan dat de situatie in het Görlitzer Park absoluut niet verbeterd is. De dealers hebben inmiddels gewoon geleerd wat ze moeten doen om grote straffen te ontlopen”, antwoordde Jendro in de “Welt”. Wanneer er minder gecontroleerd zou worden, zou er natuurlijk ook sprake zijn van minder aangiftes. “Als we denken dat we het park weer onder controle zouden hebben en de maatregelen weer terug kunnen draaien, dan wordt het prima werk van onze collega´s getorpedeerd.”

Bron: https://jungefreiheit.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/10/18 ... gsdealers/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politie is machteloos en overbelast

Bericht door Pilgrim »

Brandbrief van de vrouw van een politieagent: “Ik heb resten van doden uit zijn uniform gewassen, ik heb het bloed van mijn man uit zijn uniform gewreven”

Geplaatst op 19 oktober 2016

Een open brief, die de afgelopen dagen verspreid werd door de vakbond van de politie (GdP), vestigt de aandacht op dramatische toestanden in het dagelijkse beroepsleven van politieagenten. Dat de politie al jarenlang kapot bezuinigd wordt, is min of meer een publiek geheim. De open brief, geschreven door de vrouw van een politieagent uit Berlijn, laat echter de omvang van de misstanden zien. Ze vertelt hoe de catastrofale arbeidsomstandigheden van haar man invloed heeft op het leven van het hele gezin.

“Mijn man werkt door het actuele arbeidstijdmodel en de onderbezetting constant door. Ons twijfelachtige record ligt bij zeven weken achter elkaar door, zonder ook maar één vrije dag! Bovendien zijn het bijna allemaal diensten van tien tot twaalf uur, exclusief overuren”, staat er meteen in het begin van de brief. “Van het geld dat wij moesten investeren voor extra aankopen of vervanging van de door de werkgever geleverde basisuitrusting om echte veiligheid te garanderen, gaan andere gezinnen op vakantie (...). Ik heb resten van doden uit het uniform gewassen, ik heb het bloed van mijn man uit het uniform gewreven”, staat er verder in de brandbrief. Daar zou nog bij komen dat haar man bruto minder zou verdienen dan zij met een baan voor 75% bij een kleine, openbare vereniging. Van politiepresident Klaus Kandt verwacht zij dat hij zijn verantwoordelijkheid jegens zijn personeel nakomt.

De situatie zal zich echter de komende jaren vermoedelijk nog toespitsen. Volgens een prognose van het interne Senaat-bestuur van Berlijn zouden de komende drie jaar minstens 2.930 politieagenten stoppen, terwijl zich slechts 2.167 medewerkers in opleiding zouden bevinden. Terwijl de gemiddelde leeftijd van de agenten nu al bijna 50 jaar zou bedragen, bericht de “Berliner Zeitung”. En alsof dit nog niet genoeg zou zijn, neemt het aantal ziekmeldingen en het slechts beperkt inzetbare agenten, deels op grond van de voortdurende druk, continu toe. Bijzonder problematisch zijn de multiculturele districten Neukölln en Friedrichshain-Kreuzberg. Bij politieafdeling 5 zou het aantal ziek gemelde agenten 15% bedragen. De districten kwamen de afgelopen maanden herhaaldelijk in het nieuws door aanvallen op politieagenten.

Politici van de gevestigde partijen sluiten consequent de ogen voor de realiteit, vooral wat betreft problemen met buitenlandse parallelsamenlevingen en niet-Duitse veelplegers. De asielcrisis van de afgelopen twee jaar verscherpte deze problematiek nog, voor veel agenten betekende dit extra overuren draaien – in augustus 2015 bijvoorbeeld vonden er alleen al in de deelstaat Nordrhein-Westfalen 9.907 politieacties in 151 asielonderkomens plaats.

Bron: http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door:E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/10/19 ... -gewreven/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politie is machteloos

Bericht door Pilgrim »

Politieprotesten in Frankrijk houden aan – gisteren nieuwe aanvallen in Lyon

Geplaatst op 20 oktober 2016

Afbeelding
Franse politieagenten in dienst, terwijl hun collega´s op de Place de la Republique in Parijs op 19 oktober demonstreren tegen aanvallen op politieagenten.

De politieprotesten in Frankrijk houden aan. In Parijs en andere Franse steden gingen in de nacht naar donderdag opnieuw honderden politieagenten de straat op tegen geweld. Ze verwijten de regering hen niet voldoende te beschermen. De voorzitster van het Front National (FN), Marine Le Pen, zegde de politieagenten haar ondersteuning toe.

Op de Champs-Elysées in Parijs namen ongeveer 300 politieagenten deel aan een protestmars. In Marseille kwamen 100 agenten bij elkaar in de oude haven. Ook in Toulouse en Nancy vonden manifestaties plaats.

De oorzaak is een aanval in de Parijse voorstad Viry-Châtillon op 8 oktober, waarbij vermomde personen politieauto´s hadden aangevallen met Molotovcocktails. Twee politieagenten raakten zwaar gewond, eentje van hen verkeert in levensgevaar. De politieagenten klagen wegens de vele politieacties na de islamitische serie aanslagen in Frankrijk al langere tijd over overbelasting.

Politieagenten met stenen en Molotovcocktails bekogeld
In een voorstad van Lyon werden politieagenten woensdagavond bij een actie tegen drugshandelaars door ongeveer 40 jongeren met stenen en Molotovcocktails bekogeld. Er waren geen gewonden. In Metz in het oosten van Frankrijk demonstreerden gevangenenbewaarders, nadat een van hun collega´s door een gevangene met een mes was aangevallen.

De voorzitster van het FN, Marine Le Pen, zei in een videoboodschap gericht aan de agenten: “Jullie ontevredenheid is niet alleen legitiem, ze is gezond.” In de actuele situatie zou de vrijheid en het leven van iedere individuele staatsburger worden bedreigd. De conservatieve presidentschapskandidaat en voormalige president Nicolas Sarkozy sprak van een volledig onacceptabel “klimaat van anarchie” in Frankrijk. De socialistische regering zou de autoriteit van de rechtsstaat niet doordrukken, bekritiseerde hij tijdens een campagneoptreden op Corsica.

In Frankrijk wordt in april en mei een nieuwe president gekozen. Volgens peilingen is het zeker dat Marine Le Pen in de tweede ronde komt.

Bron: www.epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/10/20 ... n-in-lyon/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Politie is machteloos

Bericht door Mahalingam »

Dat doen ze nou normaal nooit, met zijn 50-en de politie te lijf gaan. Gewoonlijk gaan ze met 5 man een gepensioneerde Duitser ziekenhuisrijp maken (of erger).
Up to 50 teens harass police officers in Munich train station
Between 40 to 50 young people gathered at around 1am on Sunday morning at a fast-food restaurant at the entrance of Munich’s eastern train station (Ostbahnhof) and some conflicts started to break out, police reported.
Public transport employees told police that the young people started verbally and somewhat physically fighting with one another.

When a police patrol arrived, they stopped an 18-year-old young man, who train station employees said had been the main aggressor, and started to take down his personal information. But this seemed to make the situation worse.
The rest of the 40 to 50 others became aggressive towards the police and started harassing them. The officers had to call in reinforcements to the scene and block off the entrance to the station for safety concerns, even evacuating the area.

The young people, who had arrived initially in separate groups, started to join together to shout “Fuck police” at the officers, according to the Süddeutsche Zeitung (SZ). A police spokesman told the newspaper that more and more often, police have observed people coming together in solidarity against police, even if they have nothing to do with what is happening.
“This can be during a ticket check and identity verification, that people interfere and say ‘don’t put up with that’,” police spokesman Simon Hegewald told the SZ.
“This is a trend that is not good for our officers.”

Police said that the young people consistently ignored their instructions. Some 20 federal police,12 state police as well as Deutsche Bahn transit security workers had to be called in to finally defuse the situation.
“The interference with official actions has unfortunately become very familiar to federal police in Munich’s train stations,” police wrote in their report.
The Augsburger Allgemeine Zeitung reported that police are still investigating the incident for any crimes that were committed, and are reviewing surveillance videos.
https://www.thelocal.de/20161031/up-to- ... in-station

Er wordt net gedaan of het bijzonder is: dat de raddraaiers zich sneller verzamelen dan de politie. Dat is al jaren zo en dat komt vanwege mobieltjes die ze allemaal hebben. (en omdat ze niks om handen hebben en altijd klaar staan voor de strijd.)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie is machteloos

Bericht door Ariel »

Mooi dat illegale asielzoekers nu "young people" genoemd worden. Binnenkort mogen we ook de term " young people" net zo als allochtoon niet meer gebruiken wegens besmet woord.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Politie is machteloos

Bericht door Mahalingam »

  • Aux armes, citoyens,
    Formez vos bataillons,
    Marchons, marchons!
    Qu'un sang impur
    Abreuve nos sillons!
"La Marseillaise" (het Franse volkslied.)
En het volk geeft eraan gehoor.
French look to arm themselves after attacks
An investigation by the Nouvel Observateur website found that the number of people signing up to become licensed members at shooting clubs has risen 38 percent in five years.
And in the past year alone there has been a 10 percent increase, believed to be down to the spate of terror attacks that began with the massacre at Charlie Hebdo in January 2015.
“Before the beginning of 2015, it was just a vague trend. But since the attacks at Charlie Hebdo, the Bataclan and Nice, the movement has amplified,” writes the Nouvel Obs.
Having a gun no longer seems to be a taboo subject in France.
http://www.thelocal.fr/20161104/french- ... er-attacks
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Politie is machteloos

Bericht door Mahalingam »

De Franse justitie doet verschrikkelijk zijn best om te laten zien hoe ze bezig zijn Mohammedaans terrorisme te bestrijden. Dat mag ook wel na alle aanslagen.
dat krijg je zaken als deze:
French teen sentenced for naming wifi router 'Daesh21'
A French court has handed a three-month suspended jail sentence to a teenager who named his domestic wifi network 'Daesh21' after the Islamic State terror group.

"There was no sympathy for terrorism! There was only the word 'Daesh21'," explained lawyer Karima Manhouli, saying he would appeal his client's criminal conviction.
"It was a stupid act by a young man of 18 who can't explain why he did it," he said.

The case came to court in the eastern town of Dijon after a neighbour saw the name pop up on a list of available wifi networks in July and called the police.
"There was an investigation and searches but nothing was found. There is nothing to suggest (my client) shares this ideology. On the contrary, he strenuously denies it," Manhouli said.
The court handed the youth a suspended jail sentence after he turned down an offer of 100 hours of community service.
http://www.thelocal.fr/20161105/french-court
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie is machteloos

Bericht door Ariel »

En weer is de politie in problemen gekomen. Een asielzoeker overleed na arrestatie in Maastricht

In Maastricht is een man overleden nadat hij onwel raakte bij zijn arrestatie. Een lid van de Koninklijke Marechaussee raakte bij de arrestatie gewond. Het incident vond plaats bij winkelcentrum Brusselse Poort. Dat meldt de politie. De overleden arrestant is een 35-jarige uitgeprocedeerde Macedonische asielzoeker.

Volgens getuigen zou het er tijdens het incident heftig aan toe zijn gegaan. Zo zeggen getuigen dat er stevig met de knuppel is geslagen door de opsporingsbeambten. Sommigen vonden dat de man wel erg hard werd aangepakt en spreken letterlijk van „moord”.
De politie kreeg ’s middags een melding dat een man zich verdacht gedroeg in het winkelcentrum. Daar ging een patrouille, bestaande uit een politieagent en een lid van de marechaussee, op af. De man werd agressief toen hij werd aangesproken, daarbij sloeg hij het marechaussee-lid.

De Macedoniër verzette zich hevig tegen zijn aanhouding, waardoor een worsteling ontstond. Politie en omstanders werkten de man op de grond. Iemand zag daarbij dat de man blauw werd in zijn gelaat. Korpschef Gery Veldhuis van de politie Limburg sprak dinsdagavond in een toelichting van een nekklem of mogelijke verwurging, maar ontkent dat de politie dat gedaan zou hebben. De hulpdiensten hebben vergeefs geprobeerd de man te reanimeren. De vreemdeling had maandag te horen gekregen van de Vreemdelingenpolitie dat hij binnen 28 dagen de Europese Unie moest verlaten en terug naar Macedonië moest. De 35-jarige man woonde pas sinds kort in Nederland.

Verdachte ’gesignaleerd’
De man zou gezocht worden, meldt 1Limburg. Hij stond bekend als ’gesignaleerd’ bij justitie. Waarom hij zo geboekt stond, is niet duidelijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politie is machteloos

Bericht door Pilgrim »

Bewijs van onvermogen van de politiek: Oostenrijkse politie deelt duizenden tas-alarmen uit aan vrouwen

Geplaatst op 25 december 2016

Afbeelding

Eigenlijk een bewijs van onvermogen van de politiek: de Oostenrijkse politie deelt deze dagen in totaal 6000 tas-alarmen gratis uit aan vrouwen. Een alarm kost de politie € 3,50 per stuk, de kosten bedragen dus in € 21.000,- De actie is bedoeld als preventieve maatregel in het kader van het project “Samen.Veilig”, deelde een woordvoerder van het Oostenrijkse ministerie van Binnenlandse Zaken mee. De tas-alarmen zouden zijn overhandigd aan de politiedirecties van de deelstaten.

De 6000 tas-alarmen werden naar het aandeel van de bevolking over de deelstaten verdeeld. De meeste tas-alarmen, die bij activering een schrik geluid geven, worden in Wenen uitgedeeld. Daar moeten ze vooral als reactie op de massale overvallen in Oudejaarsnacht in Keulen ook al voor 31 december door de politie aan vrouwen worden uitgedeeld.

De 6000 stuks zijn nog maar de eerste lading, is te horen vanuit het ministerie van Binnenlandse Zaken. “we zullen zien hoe ze geaccepteerd worden om daarna te beslissen of de actie wordt voortgezet”, aldus de woordvoerder.

Bron: http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/25 ... n-vrouwen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politie is machteloos

Bericht door Pilgrim »

Wanhoopskreet politie na gewelddadige jaarwisseling: er moet nu iets gebeuren

05 januari 2017

Afbeelding
Agenten werden bekogeld in de buurt van een plek waar een agent zwaargewond was geraakt bij een ongeluk.

De politie kan het niet meer aan. Over het hele jaar gezien is er bij de politie een groot tekort aan mensen. Agenten voelen zich overvraagd, blijkt uit een enquête van politievakbond ACP.

Afgelopen jaarwisseling hadden politiemensen het zwaar te verduren, ze werden bestookt door onruststokers met vuurwerk of stenen. Het aantal geweldsincidenten tegen agenten was hoger dan een jaar eerder. Volgens de politie is de Oud & Nieuw viering een uit de hand gelopen feest geworden.

Er zijn meer politiemensen nodig om het tij te keren, maar die zijn er op dit moment niet. Een blijvend probleem, zegt ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp tegen RTL Nieuws. “Als je in het loop van het jaar ziet, zoals afgelopen jaar, dat we te maken hebben met enorme migratiestromen, met terreurdreiging, allerlei evenementen waar veel capaciteit van de politie heen gaat, dan moet je niet raar opkijken dat eind van het jaar het op is.”

'Bezetting totaal uitgekleed'
Uit een enquête van politievakbond ACP, ingevuld door 1700 agenten, blijkt dat velen al zó veel extra uren hebben gewerkt, dat ze met oud en nieuw niet meer kunnen worden ingezet. "De bezetting was totaal uitgekleed. We waren met één in plaats van twee groepen en er was geen bijstand", is één van de reacties op de enquête.

Volgens Van de Kamp moeten in de politiek keuzes gemaakt worden om dat capaciteitsprobleem op te lossen. Gebeurt dat niet, dan moet de politie zelf keuzes gaan maken. "Je kan bijvoorbeeld zeggen: we doen bepaalde evenementen niet meer." Want politiek én openbaar bestuur overvragen de organisatie structureel, stelt hij.

Hogere boetes
De agenten komen met meer ideeën om het geweld tijdens oud en nieuw aan te pakken. Jongeren op school zouden in een voorlichting geconfronteerd moeten worden met de gevolgen van geweld, zo schrijven agenten. Voor het gooien van vuurwerk naar hulpverleners zouden hogere boetes moeten komen. Daders moeten die boetes direct betalen. "En als ze zelf niet kunnen betalen, dan de ouders maar", zegt ACP-voorzitter Van de Kamp.

Ook moet het afgelopen zijn met het zware vuurwerk. Volgens Van de Kamp zijn dat 'eigenlijk bijna explosieven'. "Breng dat onder de wet wapens en munitie, dat geeft een hogere strafmogelijkheid en meer bevoegdheden bij de politie."

De politiek moet dus maatregelen nemen, vindt de politie. Al blijkt uit de reacties op de enquête dat agenten daar maar weinig vertrouwen in hebben. "Er wordt veel gepraat, maar er zijn weinig daden."

RTL Nieuws

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/wanho ... s-gebeuren
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politie is machteloos

Bericht door Ariel »

Ook in Belgie is de politie het meer dan zat. Ze melden zich massaal ziek.
Nadat de nachtploeg van de interventiedienst van de politiezone Brussel-West, waaronder Molenbeek valt, zich de voorbije dienst heeft ziekgemeld, is ook de ochtendploeg nu collectief ziek. "Het gaat wellicht om een stakingsinitatief, de werkdruk wordt als reden voor dit initatief gegeven", zegt politiewoordvoerster Julie Mampuy. De vijf gemeentelijke afdelingen hebben samen met de anti-banditismebrigade en de brigade die de veiligheid in het openbaar vervoer verzekert, de taken van de interventiedienst overgenomen. Momenteel zijn er zeven ploegen op het terrein.

Alle 25 agenten die gisterenavond aan hun nachtdienst moesten beginnen in politiezone Brussel-West hebben zich collectief ziek gemeld. Dat meldt Het Nieuwsblad. Onder meer de zware werklast in Molenbeek, dat onder de politiezone valt, en de overuren die daartoe leiden, zouden de oorzaak zijn. Uiteindelijk kon er op de valreep voor alle agenten vervanging gezocht worden.

Normaal moesten de 25 agenten gisterenavond om 21u30 aan hun dienst beginnen, maar via berichtenapp Whatsapp meldden ze zich collectief ziek bij de korpsleiding. Toch kon de collectieve afwezigheid opgevangen worden, zegt korpschef Johan De Becker. "We hebben de afwezigen allemaal vervangen met agenten uit de wijkafdelingen, die normaal om 22 uur sluiten."

Al is de korpschef niet te spreken over de actie van zijn agenten. "Zulke acties kunnen niet door de beugel. Ze hebben een lacune gevonden in hun statuut door zich ziek te melden. De actie is overigens niet gedragen door de vakbonden."

Toch spreekt Kris Verstraeten, politieman in Molenbeek en vakbondsafgevaardigde voor het VSOA zijn begrip uit. "Een spontane actie van mensen die helemaal kapot gewerkt zijn", zegt hij. "Op een totaal van 24 hoofdinspecteurs ontbreken er 11; op een totaal van 140 inspecteurs zijn er 32 tekort", zo schetst hij het personeelstekort in de zone.
Korpschef: "Dringend versterking nodig"
.
Ook de korpschef begrijpt de bezorgheden van de agenten en de nood aan extra personeel. Vooral in Molenbeek is het overuren kloppen, onder meer door de strijd tegen radicalisering. Bovendien is het nog wachten op de vijftig federale agenten die als versterking zijn beloofd in het Kanaalplan van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA).

"In realiteit hadden we vorige week 34 extra manschappen. Daarnaast zitten we met een structureel tekort van 125 man. De druk is enorm door de strijd ­tegen het radicalisme. We zijn onderbemand en moeten overuren kloppen. Logisch dat ze versterking vragen. We moeten dus dringend extra ondersteuning krijgen. Morgen zitten we samen met alle betrokkenen om een oplossing te zoeken."
"Het federale niveau doet wat het kan"

"Vanuit het federale niveau doen we wat we kunnen om de werking van de lokale politiezone Brussel-West, waar Molenbeek deel van uitmaakt, te ondersteunen", zegt de woordvoerder van Jambon.

Jambons woordvoerder toont alle begrip voor de zware werkdruk in Brussel-West. "Iedereen is zich daarvan bewust", zegt hij. "Dankzij het Kanaalplan is een contingent van 50 mensen vanuit de federale politie ter versterking van de lokale zone gekomen, al spreekt het voor zich dat die 50 mensen ook niet altijd beschikbaar zijn."

De woordvoerder wijst er verder wel op dat de lokale zones de verantwoordelijkheid zijn van de lokale autoriteiten. Eind december had de Molenbeekse burgemeester Françoise Schepmans gepleit voor een herziening van de federale dotaties voor de politiezones. Verhoudingsgewijs krijgt Brussel-West de laagste federale dotatie van alle Brusselse zones. Schepmans wees er toen op dat de verdeelsleutel gebaseerd is op bevolkingcijfers uit 2001. Bij Jambon is te horen dat er geen sprake is van een herziening. "Die dotatie is maar een van de hefbomen waarover de lokale zones beschikken, en die ligt structureel verankerd. Het is onmogelijk daar op korte termijn wijzigingen aan aan te brengen."

Volgens de woordvoerster van de zone is de dienstverlening op geen enkel moment in het gedrang gekomen. "De vijf gemeentelijke afdelingen hebben samen met de antibanditismebrigade en de brigade die de veiligheid in het openbaar vervoer verzekert de taken van de interventiedienst overgenomen. Momenteel zijn er zeven ploegen op het terrein."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie