Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door Ariel »

Ach goshie.... :cry: Wat sneu.
Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Moslims in Europa voelen zich in de afgelopen tien jaar in toenemende mate gediscrimineerd. Nederlandse moslims ervaren nog vaker discriminatie dan het Europese gemiddelde. Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim 10.000 moslims in vijftien verschillende EU-landen door het European Union Agency for Fundamental Rights (FRA).

Van de ondervraagden zegt 17 procent in de afgelopen vijf jaar gediscrimineerd te zijn. In een eerder onderzoek van het FRA uit 2008 zei 10 procent van de Europese moslims gediscrimineerd te zijn op religieuze gronden. Het percentage in Nederland ligt hoger. Van de moslims in Nederland zegt 30 procent wel eens benadeeld te zijn wegens hun religieuze overtuiging.

De ondervraagden werd gevraagd naar discriminatie in situaties op vier terreinen: als werkzoekende, op het werk, bij het zoeken naar een woning en in hun contacten met onderwijsautoriteiten. Van de werkzoekende respondenten zegt 31 procent in de afgelopen vijf jaar te zijn gediscrimineerd. Het onderzoek is gehouden tussen oktober 2015 en juli 2016.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door Ariel »

Samen met de Duitsers zijn wij Hollanders de grootste facisten. De Belgen zijn veel , veel betere mensen. icon_clap.gif
Nog meer leuke staatjes bij GeenStijl.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door Mahalingam »

En hier dan een plaatje van Geen Stijl:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door Mahalingam »

Hier het staatje van 'vertrouwen in de politie'.
Afbeelding

Ik vraag me af: 'hoe zou het resultaat zijn voor de inboorlingen' ? Ik hoor ook over verminderd vertrouwen van deze meerderheidsgroep in de politie (en de politici).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door Ariel »

LOL. Italie komt ook flink op met discriminerend gedrag.

Hoe zou dat nou komen.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door Ariel »

Dit begrijp ik niet. In Nederland krijgen ze moeilijk een huis?
Afkomst en religie zijn de twee belangrijkste gronden voor discriminatie. Moslims krijgen bijvoorbeeld moeilijker een woning vanwege hun Arabisch klinkende achternaam, of krijgen van hun werkgever geen pauze om te bidden of vrij op religieuze feestdagen.

Moslims voelen zich belemmerd in het vinden van woning en werk, het krijgen van medische zorg en toegang tot 'overige maatschappelijke diensten', zoals de toegang tot café's en discotheken. Ook keek het onderzoek naar etnisch profileren door politie. Dat zeggen moslims in Nederland twee keer vaker mee te maken dan moslims in andere landen.
Het moet niet gekker worden. Minder medische zorg en toegang tot 'overige maatschappelijke diensten. :huh: Die gasten vreten onze sociale voorzieningen op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door King George »

Wat die Moslims die janken over discriminatie op grond van hun afkomst vergeten is dat zij zichzelf hebben gediskwalificeerd en dat men daarom hier in ons land geen toekomst ziet in de Islam en in de Moslims. En dat is geheel henzelf te verwijten. Het is het gevolg van hun eigen houding en hun eigen gedrag.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door Ariel »

Ach ja... :scratch: Ze lijden wat af, die arme moslims. Gelukkig is daar de NOS om de Islam een nog vriendelijker uitstraling te geven.

Ik heb ook een vraag voor deze moderne moslims. "Waar ligt jullie loyaliteit als we in oorlog komen met een islamitisch land " wil ik ze vragen. "Bij Nederland of bij Islam " Ik denk dat ik het antwoord al weet.
'Jij bent echt een moderne moslim'. En andere dingen die moslims vaak horen

Door je huidskleur een afwijzing voor een baan krijgen? Of geen woning vanwege je Arabisch klinkende achternaam? Nederlandse moslims krijgen er regelmatig mee te maken. Dat bleek vandaag weer uit onderzoek.

Maar ook in het dagelijks leven hebben moslims te maken met vragen en opmerkingen van niet-moslims over hun achtergrond en religie. En die vragen zijn niet altijd even zachtzinnig. Wij verzamelden een aantal veelgehoorde 'alledaagse' opmerkingen.
"Mag je ook geen slokje alcohol om te proeven?"

Ook niet één slokje? Dat is wat moslims vaak horen wanneer ze op stap zijn met een groep. Ook Mohammed (24) klinkt dit bekend in de oren. "Mensen vragen regelmatig of ik ook niet één slokje mag, en waarom dan niet. Dan leg ik uit dat ik helemaal niet drink, omdat ik gelovig ben. Dat vinden ze dan knap." Mohammed mist alcohol niet, want hij heeft het nog nooit gedronken. "Voor mij staat het hebben van een gezellige avond niet gelijk aan het drinken van alcohol."

Ook als moslims wel een glas alcohol drinken, roept dat vragen op. De 23-jarige Asli, zelf ook moslim, maakt dat regelmatig mee bij vrienden die én moslim zijn én drinken. "Mensen zijn verrast als moslims drinken, aangezien alcohol verboden is. Maar of je wel of niet drinkt, dat blijft uiteindelijk een eigen keuze."

"Wat spreek je goed Nederlands!"

Je bent moslim, maar hebt geen accent? Sommige Nederlanders vinden het maar raar. De 22-jarige Mariam krijgt vaak te horen dat ze zo goed ABN praat. "Het vervelende vind ik dat mensen ook echt verbaasd reageren. Ze verwachten vaak niet dat ik Nederlands kan, ook al studeer ik gewoon aan de Universiteit van Amsterdam."

"Jij bent echt een moderne moslim"

"Dit hoor ik vaak", vertelt Asli. "Ik draag geen hoofddoek, dus mensen vinden mij al snel een moderne moslim. Veel Nederlanders zien een hoofddoek namelijk als hét symbool van de islam. Dat is natuurlijk niet waar. Veel mensen noemen mij ook modern omdat ik hou van uitgaan en een journalistieke opleiding doe. Maar hoe kan je dat nou beoordelen? Er zijn toch helemaal geen kaders voor moderne en traditionele moslims."

Mohammed krijgt vaak de vraag of hij praktiserend moslim is, en wat dat dan is. "Ik leg dan uit dat het als moslim belangrijk is om je medemens te respecteren en niet te veroordelen. Ik zie het als mijn taak om dit soort dingen beter uit te leggen, voordat het een eigen leven gaat leiden."

"Word je later uitgehuwelijkt?"

Asli moet lachen. "Dit is zo'n stereotype-beeld van moslims! Natuurlijk, het gebeurt, maar zeker niet bij iedereen. Ik probeer dit soort vragen zo goed mogelijk - en zonder al te veel irritatie - te beantwoorden, zodat mensen die vragen niet nog eens stellen."
Onderzoek discriminatie onder moslims

"Wat vind jij nou van IS?"

Terrorisme en de islam worden vaak in één adem genoemd. Veel moslims hebben het gevoel dat ze zich moeten verantwoorden voor aanslagen van terroristische groeperingen. "Het zijn vaak klasgenoten die vragen wat ik van groepen als IS vind", zegt Mohammed. "Ik ben de enige allochtoon in mijn omgeving, dus ik snap dat mensen bepaalde vragen aan mij stellen. Ik vind het dan ook niet erg om het gesprek aan te gaan. Misschien ben je dat als moslim ook wel een beetje verplicht."

Asli denkt daar anders over. "De vraag irriteert me. Het is hartstikke onmenselijk wat die IS-strijders doen, dus mensen horen mijn antwoord op die vraag gewoon te weten."

"Mag je ook geen water drinken tijdens de Ramadan?"

"En geen eten? En geen seks? Ja, pff, soms word ik daar wel moe van hoor", vertelt Asli. "Je krijgt elk jaar dezelfde vragen tijdens de Ramadan, ondanks dat er zó veel over te lezen, zien en horen is in het nieuws."

Wat misschien niet zo specifiek met moslim-zijn te maken heeft, maar Mariam wel het vervelendst vindt om te horen, is als mensen vragen waar ze vandaan komt. "Ik praat goed Nederlands en draai volledig mee in de maatschappij en toch word ik er op deze manier aan herinnerd dat ik er anders uit zie dan de rest."

"Douche je ook met je hoofddoek op?"

Oké, deze vraag komt niet vaak voor, maar iemand kreeg hem wél voor de kiezen. Mariam, Mohammed en Asli kunnen hier kort over zijn: "Ik kan hier alleen maar om lachen."
Discriminatiemeldpunt RADAR
De meeste meldingen van discriminatie onder Nederlandse moslims gaan over het dragen van een hoofddoek. "Een hoofddoek is namelijk het eerste wat je ziet aan een moslim", zegt Anita Ravenstein van discriminatiemeldpunt RADAR. Meldingen van vrouwen met een hoofddoek op het werk komen het meest voor, samen met klachten van studenten die geen stageplek kunnen vinden door het dragen van een hoofddoek. "Als wij een klacht binnenkrijgen, dan spreken we bedrijven hierop aan. Meestal krijgen de vrouwen gelijk en kunnen ze weer aan het werk."
'Het is zo veranderd, daar schrik je van'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Ach ja... :scratch: Ze lijden wat af, die arme moslims. Gelukkig is daar de NOS om de Islam een nog vriendelijker uitstraling te geven.

Ik heb ook een vraag voor deze moderne moslims. "Waar ligt jullie loyaliteit als we in oorlog komen met een islamitisch land " wil ik ze vragen. "Bij Nederland of bij Islam " Ik denk dat ik het antwoord al weet.
Ik geef mijn mening: Laat dat smerige onvolwassen parasietentuig dat onder de noemer Islam valt, nu gauw de kolere krijgen! Al vanaf het eerste parasietengebeuren in Nederland, zo'n vijftig jaren geleden, heeft zich nog niet één moslimkind geopenbaard met een echte integratie bevorderende Hollandse jongens- of meisjesnaam. De walgelijke vieze smerige historisch gerelateerde Mohammed-naamgeving blijft maar door denderen in onze beschaving. Hoe dan ook, onze samenleving wordt continu gebombardeerd met de walgelijke islamitische naamgeving die verplicht is voor ander andere Mohammedaanse parasieten, opgelegd vanuit het traditionele koninklijke fascisme vanuit Marokko.

Mohammedanen eisen respect, maar zijn als mensensoort mislukt, omdat zij niet kunnen bedenken dat een samenleving waarop zij voluit parasiteren en die past bij hun heidense primitieve achterlijkheid, anno 2017 onacceptabel is voor mensen die bij hun volle verstand zijn maar desondanks geloven in het tolerante karakter van de aanhangers van het mensonterende mohammedanisme.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door Pilgrim »

Woedevoorstellen voor moslims

Geplaatst op 4 februari 2018

Afbeelding

Onder de voortdurend woedende mensen nemen moslims wereldwijd zeker de eerste plaats in. Het permanente “zich gediscrimineerd voelen” schijnt er gewoon onlosmakelijk bij te horen en is ook in toenemende mate waar te nemen in protesten en boycotoproepen van moslims tegenover ondernemingen, door wie men zich zogenaamd op de een of andere manier aangevallen of belasterd voelt.

In de afgelopen jaren kon men er zodoende o.a. getuige van worden hoe speelgoedproducent LEGO van volksophitsing werd beschuldigd. Steen des aanstoots was een bouwdoos uit de serie “Starwars”. Het speelgoed over “Jabba´s Palace” zou “pedagogische springstof” zijn, Oriëntaalse mensen en Allah beledigen, oordeelde de Turkse cultuurgemeente in Oostenrijk. De figuur zou uit een hele serie erge clichés bestaan, bovendien zou het paleis van “Jabba” op een moskee met een minaret lijken. LEGO maakte bekend de productie van de bouwdoos stop te zetten. Echter zogenaamd niet op grond van het protest, maar op grond van de van te voren sowieso geplande tijdelijke verkoop.

Er werd ook tegen de ALDI geprotesteerd. De onderneming had het lef gehad om op een zeepverpakking de speciale geur “1001 Nacht” met behulp van een moskee te visualiseren. Ook ALDI nam het product uit het assortiment. Datzelfde geldt voor een badkamer-onderkast met een moskeeopdruk van de warenhuisketen REAL. REAL ging door de knieën. Ook bij levensmiddelen, die niet duidelijk als “halal” gekenmerkt zijn of van ondernemingen afkomstig zijn met een “te liberale” ondernemingsfilosofie – overal wordt ijverig geprotesteerd.

Coca-Cola behoort al jarenlang tot de merken waarnaar door moslims met grote scepsis wordt gekeken en waaromheen diverse samenzweringstheorieën zweven. Daartoe behoort ook dat het beroemde logo van het merk in spiegelbeeld waarschijnlijk op de woorden “No Mohammed – No Mecca” zou lijken.

De afgelopen maanden hebben protesten tegen ondernemingen echter een nieuwe dimensie bereikt en praktisch compleet groteske trekken aangenomen. Moslims meenden eveneens een aanval op hun “religie” te herkennen in het logo van de bij de supermarktketen REWE verkrijgbare wodka Kaliskaya. De linkerkant van het logo zou lijken op het woord “Allah” en de rechterkant op een slang die Allah opvreet. Daar moet je eerst toch maar eens op komen. Islamitische zedenwachters bedreigden herhaaldelijk medewerkers van de supermarkt om “alles kort en klein te slaan” als men het product niet uit het assortiment zou nemen.

Bij H&M gebeurde eveneens iets dergelijks. Op kindersokken – te zien is een LEGO-poppetje met een pneumatische hamer in een bouwvakkers outfit – meenden moslims het woord “Allah” te herkennen. H&M – nog volledig beduusd, getraumatiseerd en geïntimideerd van de zotte vertoning van de afgelopen weken (een jurist zou zeggen: ”niet toerekeningsvatbaar”) – ging onmiddellijk door de knieën en haalde de sokken uit het assortiment.

Op internet wemelt het van foto´s en films, waarin door Mohammedanen trots alles wat maar denkbaar is gepresenteerd en vooral als “goddelijk teken en wonder” geïnterpreteerd wordt wat ook maar enigszins lijkt op het woord “Allah”. Het gaat om fruit en groente met speciale kleuren, krom gegroeide cactussen en bomen, wolkenpartijen, zeegolven, honingraten, vissen, lichaamsdelen. In zoverre kan men ervan uitgaan dat de moslims ook in de toekomst onophoudelijk en onvermoeibaar op zoek zullen gaan naar “gevallen die geschikt zijn om te beschuldigen” en dat bovengenoemde protesten nog maar het begin zijn.

Bovendien kan het natuurlijk ook een passie worden als men vaststelt hoe verbazingwekkend snel en eenvoudig talrijke ondernemingen “door de knieën gaan” om maar niet te gelden als buitenlander-vijandig. Juist op grond van de overduidelijke beschuldigingswillekeur –tussen het wodka-logo en het teken op de H&M kindersokken bestaat absoluut geen overeenkomst – zouden vooral ondernemingen hierop voorbereid moeten zijn die op de een of andere manier “twee bogen” in hun logo hebben, zoals dat bij de letters W en M onvermijdelijk het geval is.

Afbeelding

Hieronder de top-5 met voorstellen welke firma´s op grond van hun logo´s het best geschikt zouden zijn om hen van een “religieuze belastering” te beschuldigen:

1. McDonald´s
2. Langnese
3. VW
4. Motorola
5. Wilson sportartikelen


Je kunt de waanzin alleen maar met humor verdragen.

Bron: http://www.pi-news.net

Door: “Jim Knopfloch”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/04 ... r-moslims/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een moslim voelt zich altijd gediscrimineerd.

Maar hij vergeet daarbij dat Allah ALTIJD en EEUWIG de schuldige is.


Moslims zijn een onhebbelijk irritante onaangepast geestelijk gestoorde inferieure mensensoort.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd

Bericht door Ariel »

Laten we de dag vrolijk beginnen met een Column van Emine Uğur.
Altijd weer die glimlach: als moslim of allochtoon kun je nooit alleen jezelf zijn

Nadat ik op mijn zestiende had besloten een hoofddoek te dragen, voelde ik een extra verantwoordelijkheid. Alsof ik nu iets vertegenwoordigde waardoor ik nog meer moest letten op mijn gedrag. Ik ging continu glimlachen op straat, zei vaker sorry dan noodzakelijk en eindigde elke zin met een overdreven ‘alstublieft’, ­zodat men zo min mogelijk aanstoot zou nemen aan mijn aanwezigheid.

Leerde mijn kalmte te bewaren in conflicten, want zelfs als je gepast en proportioneel reageert, ben je die agressieve allochtoon. De eerste keer dat ik als jong meisje op mijn strepen ging staan, tijdens een discussie met een buschauffeur, kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd: “Doe niet zo geïrriteerd, thuis zou je niet eens zo durven praten tegen je vader”.

Natuurlijk moeten moslimvrouwtjes voor zichzelf opkomen, maar dan tegenover hun eigen mannen, alsjeblieft. ‘Niet zo assertief doen en een plek voor jezelf eisen, hè jongedame? Verhef je stem tegen je vader, maar ken je plek tegenover mij.’

Ik weet nog dat ik in de trein zat op een dag dat alles tegenzat. Er kwam een groep oudere vrouwen met matching outfits in de coupé zitten. Het jaarlijkse uitje van de vereniging van plattelandsvrouwen, vertelden ze. Dat ik als gesluierde vrouw exotisch voor ze was, bleek toen ik ter plekke tot vraagbaak werd gebombardeerd over terroristen, de Tsjetsjeense oorlog, Palestina, de pelgrimstocht naar Mekka, hoofddoeken. Eentje vroeg zelfs een recept voor lahmacun, dat ze netjes in haar notitieboekje opschreef. Terwijl ik inwendig schreeuwde (‘Mag ik gewoon in stilte mijn baaldag hebben zonder jullie ongetwijfeld goed bedoelde, maar met vooroordelen overgoten vragen? Mag. Ik. Even?’), glimlachte ik uitwendig zo breed dat mijn wangen er pijn van deden.

‘Ze mag natuurlijk niet met vreemden praten van haar broers’
Want ze keken er zo sympathiek bij en kwamen nou eenmaal zo weinig moslima’s tegen. Stel je voor dat ze denken dat we altijd chagrijnig uit het raam staren en ze bij thuiskomst tegen hun echtgenoten zeggen: ‘Nou, dat arme moslimmeisje keek ons niet eens áán, Gert. Ze mag natuurlijk niet met vreemden praten van haar broers, zo gaat dat in hun cultuur.’

Zo schoof acteur Mimoun Oaïssa ooit aan bij een praatprogramma om te vertellen over Shouf Shouf Habibi. Op enig moment werd hem een vraag gesteld over de uitspraak van een Marokkaanse imam. Het duurde een paar seconden tot hij antwoord gaf en in die paar seconden herkende ik zijn blik. Moedeloosheid, omdat je als moslim of allochtoon nooit alleen jezelf kunt zijn, want je wordt altijd aangesproken op een deel van jouw identiteit waarvan anderen jouw gehele identiteit maken.

In het dagelijks leven bid je wellicht vijf keer per dag, of niet, of je drinkt misschien soms een biertje, of niet. Maar dat doet er niet toe, want dit is een praatprogramma en je zit daar als acteur uit een succesvolle film, maar dat zien mensen niet als eerste als ze naar jou kijken. Wie je bent als persoon is ondergeschikt: je bent te allen tijde een uithangbord en wat jij doet als individu heeft altijd weerslag op een grotere groep.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie