Overlast jongeren.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Last van hangjongeren.

Bericht door Ariel »

Hangjongeren bekogelen Edith met eieren en ijsjes: 'Je kunt tegenwoordig niets meer zeggen'

Edith de Waal uit Bergen op Zoom is er hélemaal klaar mee. Voor de tweede keer in een week tijd is haar gevel van onder tot boven besmeurd met eieren. Hangjongeren uit de buurt zorgen al jaren voor overlast bij de flat aan de Plejadenlaan in Bergen op Zoom. Als iemand er iets van zegt, wordt het alleen maar erger. "Ik ben al eens bekogeld met ijsjes. En vorige week knalden die eieren ineens tegen mijn ramen." Dat laatste gebeurde vrijdagavond opnieuw.

"Ze moeten jou wel iedere keer hebben, is het niet? Het ziet er weer goed uit, sjongejonge", moppert vriendin en flatbewoonster Lia. Samen met Edith bekijkt ze de smurrie op de muren. "Je kunt tegenwoordig niets meer zeggen", mompelt Edith.

'Trillen op m'n benen'
De alleenstaande Edith (51) is de wanhoop nabij. Het gaat haar niet in de koude kleren zitten. Ze woont in de seniorenflat vanwege haar reuma en artrose. Toen ze vrijdagavond bij lag te komen van de pijn, schrok ze op van de eieren die tegen haar raam werden gegooid.

"Ik stond te trillen op mijn benen. Heb gelijk de politie gebeld en de deur niet meer open gedaan. Ik lijk rustig, maar van binnen ben ik toch af en toe bang."

Deur forceren
Onderin de flat zit een steunpunt voor senioren. Daar is het altijd lekker warm. De jongeren uit de buurt gebruiken deze hal daarom graag als hangplek. Ze forceren 's avonds de deur.

Telkens als Edith ze daar iets van zegt, is het raak. "Ik ben al eens bekogeld met ijsjes. En vorige week knalden die eieren ineens tegen mijn ramen."

'Zelfs op tien hoog hebben ze last'
Met haar 51 jaar is Edith één van de jongste flatbewoners. Zij en medebewoner John Verdult (62) merken dat er veel angst heerst onder de ouderen. "De mensen denken dat ze veilig zijn, omdat ze in een afgesloten appartement wonen met deuren die op slot gaan. Maar op één of andere manier blijven de deuren toch lang open staan", vertelt Verdult.

Volgens hem komen de jongeren uiteindelijk altijd binnen. "Ze lopen dan door de hele flat, van één tot tien hoog. Zelfs op tien hoog hebben ze er last van."

'Dat risico neem ik nu'
Het enige wat Edith nu nog kan doen is camera's ophangen. "Ik ben de enige die iets probeert nu. Voor de bewoners van de flat en voor de buurt. Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren, maar dat risico neem ik."

Edith heeft aangifte gedaan. Ze hoopt dat de politie en de gemeente snel ingrijpen. Ze heeft nauw contact met wijkagent Paul Gabriëls. Hij heeft haar laten weten dat zaterdagavond sowieso extra wordt gesurveilleerd bij de flat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Last van hangjongeren.

Bericht door Ariel »

Ouderen in flat Bergen op Zoom zuchten al jaren onder overlast door jongeren.

En ach ja....Zonder een politiek correcte scheet is zo'n soort artikel niks waard. "Eigenlijk heeft ze ook nog met de jongeren te doen. “Ze hebben geen honk. Het liefst zou ik zelf een schaftkeet voor ze kopen, zodat ze niet buiten hoeven te hangen. Maar ja, dat geld heb ik niet.”
Poep in de lift, ouderen in flat Bergen op Zoom zuchten al jaren onder overlast jongeren

BERGEN OP ZOOM - Er is poep tegen de wanden van de lift gesmeerd. Plantenpotten werden van de galerij gegooid. Er werd met een laserpen op de flat geschenen en nog steeds worden bewoners uitgescholden.

Al jaren hebben senioren van de ouderenflat aan de Plejadenlaan in Bergen op Zoom overlast van jongeren. De politie bevestigt: ze heeft er diverse meldingen over binnen.

De meeste bejaarden durven er niets van te zeggen: “Ik kijk altijd maar weg als ze voor de flat staan. Ze staan met een man of zes tot acht te intimideren en provoceren”, zegt een oudere dame.

De jongeren moeten sinds kort bewoonster Edith de Waal hebben. “Eerder werden er eieren tegen mijn raam gegooid, zondagavond rond negenen ging er een steen door het keukenraam.”

Enorme klap
Omdat ze reuma en artrose heeft, heeft ze veel pijn en lag ze vroeg op bed. “Het was een enorme klap, ik stond te trillen op mijn benen. De politie is langs geweest, ik heb voor de derde keer aangifte gedaan. De woningcorporatie heeft me vanmorgen gebeld.”

De Waal heeft eerder de jongeren aangesproken toen die de hal van het ouderensteunpunt hadden opengebroken en binnen rondhingen. Heel netjes, volgens haar zelf. “Ik heb gewoon gevraagd: willen jullie alsjeblieft naar buiten gaan?”

Ze weten waar ze woont, ze zagen haar naar de eerste verdieping gaan. Toch hebben ze ook eieren naar de verkeerde verdieping gegooid. “Die kwamen tegen de ruit van mijn bovenbuurman, die ver in de 80 is. Ik heb het raam voor hem schoongemaakt.”

Geen meelopers
Edith is al meer dan een half jaar in gesprek met de woningcorporatie over de overlast. Die gaat binnenkort een brief sturen aan de bewoners: kijk uit wie er met u meeloopt naar binnen en spreek diegene aan.

Woordvoerder Bert Jansen: “De jongeren verschansen zich vaak in een lege ruimte. We onderzoeken of we die kunnen afsluiten. Wij gaan over de binnenkant van het gebouw, wat er op straat gebeurt is voor het welzijnswerk en de politie.”

De wijkagent is al maanden met deze kwestie bezig, vertelt woordvoerster Piere-Ine Mattheussens. “We hebben nu ook toegezegd, dat er extra surveillancewagens door de straat rijden.”

‘Niet open doen’
Edith is bang voor wat er vanavond gebeurt. “Ik wacht met angst en beven af. De politie heeft haar geïnstrueerd: niet naar buiten gaan, niet open doen, meteen 112 bellen als er iets gebeurt.”

Van kennissen heeft ze het aanbod gekregen om tijdelijk in een caravan te komen wonen. “Niet alleen is dat nu koud. Ik zit nu in de rollercoaster en moet verder.”

Anderen raden haar aan te stoppen, omdat ze er niets mee op zou schieten. “Maar ik wil gewoon rust en normaal over straat kunnen lopen.” Ze wijkt niet, al heeft ze door haar ziekte en de aanvallen van de laatste tijd steeds minder energie.

Vluchten wil ze niet, ze wil dat alle verantwoordelijke instanties iets doen. De gemeente reageert verbaasd: “De Sterrenbuurt gaat de laatste tijd juist goed”, zegt woordvoerder Peter van der Graaf. “Ons is niets bekend over een hangplek. We nemen contact op met welzijnsorganisatie WijZijn Traverse.”

Donkere jas met bontkraagje
De Waal herkent de overlastgevers: “Het zijn steeds dezelfden, met donkere kleding met een bontkraagje. Het zijn buitenlandse jongeren.”

Ze bezweert dat ze niets tegen allochtonen heeft. “Vijf deuren verderop woont een Marokkaanse mevrouw die aan het dementeren is. Ik let op haar en bel haar dochter op als er iets met haar aan de hand is. Idem dito met een lieve Turkse buurvrouw.”

Eigenlijk heeft ze ook nog met de jongeren te doen. “Ze hebben geen honk. Het liefst zou ik zelf een schaftkeet voor ze kopen, zodat ze niet buiten hoeven te hangen. Maar ja, dat geld heb ik niet.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Last van hangjongeren.

Bericht door King George »

“Het zijn steeds dezelfden, met donkere kleding met een bontkraagje. Het zijn buitenlandse jongeren.”
Dit verwacht je toch niet hè?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Last van hangjongeren.

Bericht door Ariel »

Ook gisteravond was er weer flink wat overlast bij de seniorenflat. Vuurwerkbom vernielt auto, bestuurder sleepwagen bekogeld
Een avond vol consternatie – en niet voor het eerst – bij een seniorenflat aan de Plejadenlaan in Bergen op Zoom. Daar brandde gisteravond rond 20.30 uur een auto uit door vermoedelijk een vuurwerkbom.

,,De ruiten vlogen er naar de buitenkant uit, dus ik vermoed dat er mogelijk van binnenuit iets is ontploft”, vertelt de zoon van de oudere vrouw van wie de auto was. ,,De binnenkant is helemaal weg. Mijn moeder is hartpatiënte, maar ik heb haar redelijk kunnen geruststellen. Volgens mij was het geen gerichte aanslag.”

Tot overmaat van ramp werd de bestuurder van de sleepwagen toen hij het getroffen voertuig kwam ophalen, bekogeld met vuurwerk. ,,Toen heeft hij de politie gebeld en is de auto onder begeleiding afgevoerd.

Het incident trok veel bekijks rond de flat die al langere tijd doelwit is van jongeren. Senioren worden regelmatig de dupe van treiterijen en pesterijen. Al enkele malen vlogen stenen door de ruit, onder meer bij bewoonster Edith de Waal. Zij is gisteren ook weer mikpunt te zijn geweest van de groep hangjongeren.

Ze verstopt zich niet en dat levert reacties op. ,,Toen ik ze met een poederblusser tegemoet ging, werd ik bekogeld met vuurwerk en ze dreigden nog vanavond mijn huis in de fik te steken”, zegt ze. Later op de avond zou er wederom een steen door haar ruit zijn gegooid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Last van hangjongeren.

Bericht door Ariel »

Reactie van de gemeente Bergen op Zoom. Die ouwe mensen daar moeten niet zo zeuren.
Burgmeester Petter van Bergen op Zoom wil in gesprek met Edith de Waal. De bewoonster van een seniorenflat aan de Plejadenlaan vertelde eerder aan Omroep Brabant hoe jongeren haar appartement bekogelden met eieren. Later ging er een steen door de ruit. Vorige week nog werd De Waal meerdere keren bedreigd. Volgens de gemeente gaat het om een conflict tussen één bewoner en een groep jongeren.

De Waal denkt daar anders over. Volgens haar hebben meerdere bewoners al langere tijd last van een groep hangjongeren. Ruim twee weken geleden werd haar appartement bekogeld met eieren. Eerder werden er al eens ijsjes naar haar gegooid. Op 10 december vloog er een steen door de ruit van de woning van Edith. Ze deed aangifte en had contact met de wijkagent.

'Zullen we batsen?
De Waal vertelt: "Het is even wat rustiger geweest. Maar vorige week ben ik weer twee keer bedreigd, dat ze me in elkaar willen slaan. Eén keer liep ik van mijn appartement naar de winkels. Zullen we batsen, zei er toen eentje. Dan lopen ze een stuk achter me aan terwijl ze onderling moeten lachen. Het is echt provoceren en uitdagen."

Donderdag publiceerde Omroep Brabant de resultaten van de de Omroep Brabant Misdaadmonitor 2017. Daaruit blijkt dat 39 procent van de Brabanders overlast ervaren veroorzaakt door hangjongeren. Het gevoel van onveiligheid door hangjongeren scoort zelfs hoger dan een onveilig gevoel door drugsgebruik of drugshandel in de omgeving. Een deel van de ondervraagden mijdt hangjongeren actief.

Joints en vloeitjes
Dat laatste geldt niet voor Edith. Ze blijft haar dingen doen. Maar leuk is de overlast niet. "Iedereen die van de winkels naar de flat loopt, wordt uitgescholden. Ze hebben nu vakantie en hangen dus weer veel rond, ook in de hal bij de bergingen. Daar liggen dan joints, vloeitjes en folie."

"Er moets iets gebeuren", zo vindt Piet van den Kieboom van lokale politieke partij BSD. "We hebben donderdag een schriftelijk verzoek aan de burgemeester gedaan om te interveniëren. We willen dat hij in gesprek gaat met de bewoners. En wellicht ook met de woningcorporatie Stadlander en de politie en de imam van de Marrokaanse moskee. Ik heb eerder al gezegd dat het tuig is om de mensen zo lastig te vallen. We willen voorkomen dat de situatie daar escaleert."

'Geen overlastgevende jongeren'
De gemeente Bergen op Zoom stelt in een schriftelijke reactie dat 'er geen sprake is van overlastgevende jongeren waar door instanties collectief tegen opgetreden moet worden'. Tijdens een buurtfeest in september werd met bewoners over verschillende onderwerpen gesproken. Overlast veroorzaakt door jongeren, kwam toen nauwelijk ter sprake volgens de gemeente.

Het zou gaan om een conflict tussen één bewoonster en een groepje jongeren. Burgemeester Petter gaat in het nieuwe jaar graag in gesprek met de bewoonster van de flat. Onder anderen de wijkagent en de organisatie Traverse houden zich al met het conflict bezig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Last van hangjongeren.

Bericht door King George »

In Gouda was er toch ook niets aan de hand, aldus PvdA-burgemeester Wim Cornelis? Ik durf er wel wat op te verwedden dat het om willen we meer of willen we minder gaat.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Last van hangjongeren.

Bericht door Manon »

Als die mevrouw Edith op een paar verdiepingen hoog woont, zou ik haar (of eventuele medebewoners) aanraden om steeds een emmer ijskoud water op het terras klaar te hebben staan. Kan altijd omvallen als je de ramen poetst nietwaar?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Overlast jongeren.

Bericht door Ariel »

Nog meer allochtonen narigheid in Schiedam. :thinking: Tja....Als ze ons een buurthuis geven, dan is er niets aan de hand."
Onrust op het Bachplein in Schiedam

Overdag heerst een serene kalmte over het Schiedamse Bachplein. Flat nummer 2 ziet er opgeruimd uit. Kinderen spelen op het veld. Maar ’s nachts durft mevrouw Kerklaan niet meer alleen de deur uit. Ze is bang voor jongeren die in en rondom de flat ‘hangen’. Ze zorgen volgens haar voor overlast. "Er gaat ’s avonds altijd iemand met me mee."

Afgelopen weekend was er van alles aan de hand. Een bewoner werd meegenomen door de politie en een andere bewoner hing spandoeken op met leuzen gericht aan wooncorporatie Woonplus. "Woonplezier niet hier", stond er op een van de doeken.

Mevrouw Van der Touw hing de spandoeken op die volgens haar weer verwijderd zijn door de woningcorporatie. Zij is de overlast spuugzat: "De jongeren hangen overal en je wordt bedreigd. Wil Woonplus dat we het recht in eigen handen nemen?"

Ahmed is een jongen die in de flat woont. Hij keurt de actie van mevrouw Van der Touw af. "Zo maak je de flat zwart." Hij ontkent ook niet dat er rommel gemaakt wordt. "Rommel en overlast heb je in elke flat. Als ze ons een buurthuis geven, dan is er niets aan de hand."

Wooncorporatie

Woonplus betreurt het dat bewoners de laatste tijd een sfeer van intimidatie en bedreiging ervaren.
''We werken aan een plan van aanpak in afstemming met de gemeente en de politie. We hadden de bewoners wellicht eerder moeten inlichten, dat we hier samen hard naar een oplossing zoeken'', aldus de corporatie in een verklaring.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Ariel »

Wessel is een 21-jarige Zoetermeerder die ervan wordt verdacht betrokken te zijn geweest bij een schiet incident in Delft. Bij het incident vuurde een politieagent een aantal kogels af op Wessel. Hij werd op de stoep van het LangeLand Ziekenhuis in Zoetermeer gevonden, en is daarna overleden.

Zijn vader is politieagent.
Ondernemers Zoetermeer zijn overlast zat na dood Wessel (18)

Ondernemers en inwoners in Zoetermeer dringen aan op harde maatregelen tegen groepen hangjongeren en drugsdealers die overlast veroorzaken rond het naargeestige winkelcentrum Palenstein.

Aanleiding is het overlijden van de 18-jarige Wessel, die mogelijk door een politiekogel om het leven kwam. De scholier, die tijdens het incident een wapen droeg, maakte deel uit van een groep Antilliaanse hangjeugd, die volgens de buurt bijna dagelijks voor problemen zorgt.

Racende scooters en auto’s, gesis naar meisjes en dealers in donkere geparkeerde wagens. Winkeliers aan het door scholen omgeven Croesinckplein zijn de overlast, die zich bijna dagelijks en vooral in de avonduren voordoet, meer dat zat. „Het heeft hier veel weg van een spookstad. We hadden hier in het verleden een zero tolerance-beleid. Dat werkte goed, maar het lijkt erop dat we terug bij af zijn. Een paar maanden geleden vond een meisje zelfs een gedumpt pistool in haar fietstas. Tegenwoordig begeleid ik vrouwelijke klanten ook naar hun auto”, aldus een ondernemer.

Een andere ondernemer uit Palenstein, die eveneens uit angst anoniem wil blijven, meldt dat ’de politie vaak langsrijdt maar dat er niet wordt ingegrepen’. „Soms zijn het tien jongens, dan weer een stuk of vijftig die in de zomer soms tot vier uur ’s nachts gewoon midden in het winkelcentrum aan het blowen en barbecueën zijn”, zegt hij. „Dit beeld schrikt klanten af en dat is een zorg die we allemaal hebben.”

Ook de omgekomen Wessel, die door zijn opdrachtgevers met een wapen op een Delftse coffeeshop zou zijn afgestuurd, werd volgens de ondernemer regelmatig in het winkelcentrum gezien. „Hij viel op omdat hij de enige blonde knul was tussen allemaal Antilliaanse jongens uit de wijk.” Of de jongeren wapens dragen weet hij niet: „Wel heeft de politie een tijdje geleden in het water naast het winkelcentrum naar wapens gezocht.”

Coalitiepartij Lijst Hilbrand Nawijn schrikt van de verhalen die de ondernemers vertellen. „We wisten al dat er problemen zijn, maar dit is zeer ernstig. De burgemeester kan niet langer volhouden dat er niks aan de hand is”, reageert fractievoorzitter Hilbrand Nawijn. Het aanstellen van een stadsmarshall, zoals coalitiepartij VVD deze week opperde, gaat de partij niet ver genoeg. „Wat ons betreft komt er per direct een wijkrechercheur met veel bevoegdheden. Dat werkt in de wijk Buytenwegh ook. Daar werden ’s nachts oude mensen op straat lastiggevallen en er waren bendes inbrekers actief. In Palenstein is de situatie nog erger.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Ariel »

FILMPJE

Tijdens een interview met fractievoorzitter Hilbrand Nawijn zijn de politicus en WNL-verslaggever Joost Karreman bedreigd door een groep hangjongeren in Zoetermeer. Het interview werd uiteindelijk onder politiebegeleiding afgenomen en Nawijn en Karreman werden door agenten naar hun auto begeleid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Ariel »

WNL-verslaggever bedreigd: 'Dit doet mij denken aan die troep in Zaandam'

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Ariel »

GroenLinks Zoetermeer vindt het provocerend dat Hilbrand Nawijn gisteren een interview gaf aan Omroep WNL over de onrust in Zoetermeer. De partij zocht actief contact met de redactie om te achterhalen wat de beweegredenen waren voor het item. Ze gaven aan teleurgesteld te zijn over het “eenzijdige beeld” dat het item gaf.

GroenLinks-fractievoorzitter Jordy Boerboom keurt het gedrag van de jongeren af. “Maar er is wel een onderliggend probleem”, aldus Boerboom. “We moeten meer inzetten op preventie en het bestrijden van de armoedeproblematiek.”
:smile7: Uiteraard. Geef de knapen en jeugdhonk en 500 euro zakgeld per week. . Dan zijn de problemen zo voorbij.
Volgens de lokale politicus is het vooral belangrijk dat er rust in de wijk wordt gecreëerd. “En dan, dit is vooral gericht aan de heer Nawijn, helpt het niet om interviews te gaan geven. Dat werkt provocerend.” Op de vraag of er geen persvrijheid is in dit land, antwoordt hij: “Ja, natuurlijk maar je kunt je afvragen of een interview geven effectief is”, aldus Boerboom. “Meneer Nawijn is altijd zo bezig met citymarketing. Dit draagt niet bij aan een positief beeld van Zoetermeer.”
Nee, : nono3: zeker niet provoceren. Stel je voor...Daar kunnen de jongens niet tegen. Hun gedrag gewoon bedekken met de groene mantel der liefde. Veel beter.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Ariel »

Tieners...jongeren....raddraaiers... :thinking:
Tieners terroriseren bejaarden in Monnickendam: ’Krijg de corona’

en groepje jongeren terroriseert al langere tijd de bewoners van zorgcentrum de Swaensborch in Monnickendam. „Maar sinds de coronamaatregelen is het juist erger geworden”, zegt een woordvoerster van de gemeente Waterland.

De raddraaiers, ongeveer tussen de 14 en 18 jaar oud, laten zich niets vertellen en spugen en schelden tot diep in de nacht van zich af bij de traphuizen van het wooncomplex. Ook zouden ze gedreigd hebben bewoners te besmetten met corona, meldt NH Nieuws. „Ze gaan ook niet opzij en dat is nu echt een gevaar. Wij zijn daar nu klaar mee”, aldus de wooncommissie.

Een van de bewoners zegt tegen de omroep veel sigaretten en blikjes frisdrank aan te treffen op de hangplekken. Een man die de jongeren aansprak op hun gedrag kreeg op dreigende wijze te horen dat hij moest ’oppassen, want je kan de corona krijgen’. „Ze zouden mij in mijn gezicht spugen.”

Een zegsvrouw van de gemeente Waterland waar Monnickendam onder valt, gelegen aan de Gouwzee in Noord-Holland, weet desgevraagd direct waar het over gaat. „We vinden het heel erg voor de oudere bewoners. De politie intensiveert de controles, maar het is lastig om ze op heterdaad te betrappen. Wel zijn er twee boetes uitgedeeld en waarschuwingen voor het niet-naleven van de coronamaatregelen. We weten om wie het gaat en zoeken contact met de ouders om in gesprek te gaan.” Het niet naleven van de anderhalve meter beweegruimte levert een bon op van 390 euro, al betalen minderjarigen een stuk minder: 95 euro.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Overlast jongeren.

Bericht door sjun »

Een ouderwets pak slaag buigt zulke solidariteitsovervragende hufters wel bij. Ik vermoed dat het een kwestie van tijd is als de politie weigert op te treden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Ariel »

Politie treedt op tegen hangjeugd: geen boete maar bezem

Afbeelding

Omdat bewoners in Poeldijk al tijden klagen over rondhangende jongeren die overlast veroorzaken, heeft de politie extra controles uitgevoerd. Agenten hebben de jeugd nu voor het eerst van repliek gediend.

Buurtbewoners klagen al tijden over overlast in de Margrietlaan. Ook dinsdagavond waren er jongeren aanwezig. Ook was er ’behoorlijk wat afval’, iets wat vaker zou gebeuren volgens onder meer sociale mediagebruikers.

De agenten kozen een eigenzinnige aanpak. „In plaats van een bekeuring hebben wij de jeugd een bezem en stoffer en blik gegeven en de troep zelf laten opruimen”, vermeldt een wijkagent onder het alias ’jv’ op sociale media.

De agenten krijgen onder het Facebookbericht lof voor hun actie. Ook krijgen de jongeren - en hun ouders - de nodige kritiek. „De mensen van buurtpreventie lopen daar zondagochtend altijd het pleintje schoon te prikken, de jongelui vertikt het.” Een ander vindt het ’best wel triest dat de politie moet uitleggen dat je je gemaakte zooi moet opruimen’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Ariel »

Jongeren........
Terreur van jongeren in Brabantse Zevenbergen grijpt om zich heen: ‘Mijn zoon durft niet meer de straat op’

,,Mijn zoon durft niet meer de straat op. Dit loopt de spuigaten uit.” Een stel ouders* wier kinderen in het Brabantse Zevenbergen de afgelopen maanden stelselmatig lastig worden gevallen door andere jongeren – tot aan mishandeling toe - trekt ‘t niet meer. ,,Er móet iets gebeuren.”

Het zou gaan om een groep van ongeveer tien tot twintig jongens en jongemannen tussen de 15 en 20 jaar, het merendeel afkomstig uit Zevenbergen en sommigen uit het verderop gelegen Klundert. ,,Politie, gemeente, jongerenwerkers: ze weten ervan. ‘We hebben ze in het vizier’, zegt de wijkagente. Maar daar hebben wij niets aan! Wij willen dat het ophoudt”, klaagt een van de ouders die anoniem wil blijven.

De gemeente Moerdijk en de politie bevestigen desgevraagd dat ze op de hoogte zijn van de jongerenterreur. ,,Het onderzoek loopt. Wij zijn ermee bezig.” Meer willen ze er op dit moment niet over kwijt.

Jongerenwerker Stephan Beute van de gemeentelijke organisatie Meer Moerdijk is op de hoogte. ,,Het is ernstig en het houdt ons bezig. We pakken dit op in samenwerking met andere partijen. We willen de groep nog beter in beeld krijgen en anticiperen met gesprekken of activiteiten.” Hoeveel tijd eroverheen gaat vooraleer er een oplossing in zicht is, durft hij niet te zeggen.

Verveling? Uit de hand gelopen ruzie?
Op de vraag waarom deze jongeren zich uitleven in groepsterreur, kan hij geen antwoord geven. ,,Verveling? Een uit de hand gelopen ruzie? Geen idee. Wij proberen dat boven water te krijgen.”

Hij geeft toe dat sommige jongeren ‘onbereikbaar’ zijn voor hem. ,,Dat is meer politiewerk, denk ik.”

De bezorgde ouders krijgen steun van Zevenbergenaar Peter Geleijns, raadslid van Onafhankelijk Moerdijk (OM). ,,Ik kreeg zoveel signalen uit mijn omgeving dat ik vond dat ik er iets mee moest doen.”

In een brief aan het college van B en W vraagt hij aandacht voor de kwestie. ,,Wij hebben heel veel respect voor de inzet van de instanties. Er is geen onwil en ik wil niemand in het beklaagdenbankje zetten, maar er moet wel een oplossing komen. Mensen zijn echt bang, Ze durven geen aangifte te doen.”

Eén centraal punt voor aangifte of melding
Hij stelt dat er in sommige situaties ‘duidelijk aanwijzingen’ zijn dat er relaties zijn met ondermijnende criminaliteit. Hij draagt een oplossing aan om het probleem beter te tackelen: ,,Een bundeling van de betrokken organisaties en één centraal punt voor aangifte of melding.”

Er is overlast op diverse plekken door straatjeugd die andere jongeren terroriseert. Jongeren houden zich ook op diverse plekken in Zevenbergen op, zoals hier bij de AH.

,,Ik maak je dood!” Deze bedreigende woorden hoorde Peter de Kort* uit Zevenbergen de afgelopen tijd meermaals van zijn buurman.

Hij maakt zich grote zorgen. ,,Ik woon al sinds een paar jaar naast een behoorlijk gevaarlijke crimineel. Komt nog bij dat hij kinderen heeft. Wat moet er van hen worden?”

De persoon in kwestie trok een jaar of drie geleden bij De Korts buurvrouw in, zegt hij.. ,,Het ging van kwaad tot erger. Vooral die sfeer van agressie en intimidatie. En de overlast van auto’s die gewoon op de stoep geparkeerd worden, de vuilniszakken. Verschrikkelijk. En je kunt hem er niet op aanspreken. Dan bedreigt hij jou meteen.”

‘Wij weten dat deze persoon gevaarlijk is’
Op meerdere manieren zocht hij hulp. Bij Woonkwartier, de instantie die de huizen in zijn straat verhuurt, kreeg hij uiteindelijk nul op het rekest. ,,Wij kunnen er wel iemand op afsturen, maar wij weten dat deze persoon gevaarlijk is.”

Ook bij de politie klopte hij vergeefs aan.,, Zij zeiden: ,Als er geen heterdaad is, kunnen wij niks.’”

Zo werd hij van het kastje naar de muur gestuurd. ,,Echt, ik heb alle respect voor de instanties die zich hiermee bezighouden, maar het eind van het liedje is dat wij hier niets mee opschieten.”

Ik ben niet de enige die hierover klaagt. Wel de enige die aangifte heeft gedaan

Anonieme bewoner Zevenbergen
Toch blijft hij aan de bel trekken. ,,Ik ben niet de enige die hierover klaagt. Wel de enige die aangifte heeft gedaan. Verhuizen? Ik zou wel willen, maar ik weiger. Dan moet ik gaan wijken voor iemand die de buurt terroriseert.”

De Kort is niet de enige die zich in Zevenbergen bedreigd voelt, zijn klachten uit bij diverse instanties en zich niet ‘gehoord voelt’.

Mijn zoon was omsingeld en mishandeld. Ik ben nog nooit zo hard naar Zevenber­gen gereden

Anonieme bewoner van Langeweg
Ook een moeder uit Langeweg van een 14-jarige puber die drie weken geleden is aangevallen door een groep van zes jongeren, is ten einde raad. ,,Hij deed niks, gaf geen aanleiding, kocht alleen een blikje cola bij Albert Heijn.”

,,Ze hebben hem omsingeld en mishandeld. Hij belde me daarna huilend op: ‘Kan je alsjeblieft nu komen? Ik ben net in elkaar geslagen.’ Ik ben nog nooit zo hard naar Zevenbergen gereden.”

Het incident blijft hem achtervolgen, zegt ze. ,,Hij kan niet meer over straat zonder achterom te kijken. Hij vraagt me wel eens om achter hem aan te rijden.”

‘Hun namen zijn bekend bij de politie’
Ze zegt dat ze weet wie het zijn. ,,De politie weet het ook. Ik heb hun de namen gegeven. Maar wij hebben het idee dat er niets mee gedaan wordt, want ze zijn al een paar jaar bekend bij de politie.”

,,‘Wat hebt u er zelf aan gedaan?’, krijg je dan als vraag terug. Maar wat moet ik dan? Zelf ingrijpen? Dat kan niet de bedoeling zijn. Daar zijn justitie en politie voor.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Ariel »

JONGEREN
Hangjongeren Vroomshoop gaan verder dan alleen vernielingen: man mishandeld

De overlast van hangjongeren in Vroomshoop blijkt veel verder te gaan dan de vernieling van fietsen rond het station. Het leidde zelfs tot een mishandeling van een inwoner, die eerder meldde dat de jongens over het spoor liepen. „Ik heb drie weken niet geslapen.” De politie heeft het onderzoek inmiddels afgerond.

Zijn gezichtsvermogen is verminderd en als hij zijn benen niet ver genoeg uit elkaar zet, valt hij zo om. De man die in mei werd mishandeld door een groepje hangjongeren in Vroomshoop, kwam vier weken nadien in het ziekenhuis te liggen met een herseninfarct. „Of het door de mishandeling komt, kun je nooit bewijzen. Maar de neuroloog achtte die kans wel aanwezig. Ik heb er zoveel stress van gehad.”

Nee, met zijn naam wil hij niet in de krant. Eerder al werd zijn auto vernield. En om te voorkomen dat hij nog een keer het slachtoffer wordt, blijft hij liever anoniem. Toch wil de 62-jarige man vertellen wat er gebeurd is. Om aan te geven dat het groepje hangjongeren veel verder gaat, dan alleen de vernielingen op en rond het station in Vroomshoop, waar steen en been over geklaagd wordt.

De riem was om m'n been gedraaid, dus ik bukte om me te bevrijden. Toen ik opkeek, kwam er opeens een fiets op me af.

Slachtoffer mishandeling
Hij verwijst naar een jongen uit de buurt, die de krant niet meer durft te bezorgen. Uit angst. En naar mensen, die het station liever mijden, of van bovenaf bespuugd worden, als ze door de tunnel lopen. Maar de man zelf is tot dusver het grootste slachtoffer van het groepje jongeren, naar schatting in de leeftijd van 14 tot 16 jaar.

Op 22 mei kleurden de straten van Vroomshoop blauw, nadat een groepje jongeren op steenworp afstand van het station een man hadden gemolesteerd. Gedetailleerd vertelt hij hoe het misging, toen hij tegen negenen ’s avonds een rondje ging wandelen met zijn hondjes.

Flinke wonden aan armen
Hij was amper de poort uit, of de man zag een groepje hangjongeren bij zijn aanhanger staan. Toen hij vroeg ‘of ze iets zochten’, liep het volgens hem uit de klauwen. Er werd gevloekt en gescholden. De nare ziektes vlogen de man om de oren. „Eén van die jongens zei dat-ie een hekel had aan honden. ‘Als je m’n hond aanraakt, ben je nog niet klaar’, zei ik. Vervolgens maakte hij een trappende beweging.”

Het dier schrok en schoot bij zijn baas tussen de benen. „De riem was om m’n been gedraaid, dus ik bukte om me te bevrijden. Toen ik opkeek, kwam er opeens een fiets op me af.” Hij kon nog net voorkomen dat de tweewieler zijn hoofd raakte. Maar in zijn armen liep hij flinke wonden op. Nog zijn de littekens goed zichtbaar.„Het bloed zat overal.”

Terwijl zijn vrouw 112 belde, zette de man de achtervolging in. Met zijn scooter, wist hij één van de jongens te achterhalen. Het leverde niet meer dan een valse aanwijzing op. De politie rukte tegelijk massaal uit en leek de zaak hoog op te nemen. ‘Jammer dat u dit is overkomen, maar wij zijn blij dat we ze nu eindelijk eens aan kunnen pakken’, kreeg de man naar eigen zeggen te horen. Een verdachte werd ontboden op het politiebureau. Maar intussen wordt er in Vroomshoop nog steeds geklaagd over hangjongeren.

Revalideren van hersenbloeding
Nadien had de Vroomshoper naar eigen zeggen drie weken lang last van slapeloze nachten. „Elke keer werd ik om twee uur ’s nachts wakker. Zag ik het weer zo voor me. En dan val je niet meer in slaap. Het heeft echt impact op je, zoiets.” Enkele weken later ging de man achter z’n huis onderuit. Mogelijk door de stress van het incident. In het ziekenhuis blijkt hij een herseninfarct te hebben gehad. Er volgt een wekenlang herstel in revalidatiecentrum Roessingh. Sinds vorige week is hij weer thuis. Maar binnenkort moet hij dagelijks naar Almelo, om verder te revalideren.

De gemeente Twenterand, verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid, laat weten op de hoogte te zijn van ‘een lichte mishandeling’. „De politie heeft verdachten verhoord, proces-verbaal opgemaakt en dat naar het Openbaar Ministerie gestuurd.” Twenterand wil verder niet ingaan op de vernielingen van hangjongeren, en wil evenmin aangeven hoe het deze kwestie aan gaat pakken. Het college wil eerst vragen, die de PVV recent over de vele vernielingen op station Vroomshoop heeft gesteld, beantwoorden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Pilgrim »

Aan de ‘jongeren’

Posted on 15 augustus 2020 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Beste ‘jongeren’,

Het goede nieuws: jullie hebben gisteravond niemand vermoord.

Het minder goede nieuws: jullie hebben de boel vernield, brandkranen open gedraaid, auto’s beschadigd, zwaar vuurwerk afgestoken, benzinebommen gegooid, agenten beledigd, bekogeld en bedreigd, een wijkcentrum in de fik gestoken en weet ik wat allemaal niet meer.

Ik weet dat we ons in een tijd van ‘nieuwe doelgroepen’ en ‘ruziënde rappers’ tegenwoordig moeten focussen op het goede nieuws, maar mij stoort het minder goede nieuws eerlijk gezegd in hoge mate.

Als de ‘jongeren’ uit Eesterga zoiets zouden flikken, zouden ze door hun ouders bij kop en kont worden gepakt en onder de koude douche worden gezet om af te koelen (louter en alleen omdat de rotzooi uit de moddersloot de wasmachine te zwaar zou belasten).

En als het ‘jongeren’ van elders waren, dan zouden we de riek pakken en ze van de Straatweg jagen.

Maar dat komt omdat we in Eesterga geen jongerenwerkers hebben.

In Eesterga zouden de ‘jongeren’ niet zoals jullie worden behandeld als een stel geestelijk gehandicapte kleuters door geitenwollen sokken-types, maar leren we ze zelf nadenken. En brengen we ze normen en waarden bij (googel maar eens op ‘opvoeden’).

Ik las vanochtend in de krant welk leed jullie volgens jongerenwerkers allemaal wordt aangedaan en waarom dat een verklaring zou zijn voor het beschieten van de politie met zwaar vuurwerk.

“Jongeren vervelen zich.”

“Jongeren missen structuur.”

“Jongeren missen school.” (LOL)

“Jongeren kunnen niet terecht in het zwembad.”

“Jongeren voelen zich niet welkom op de stranden.”

“Jongeren kunnen niet op vakantie naar het land waar hun ouders vandaan komen.”

Eigenlijk gelden bijna al die dingen hier in Eesterga ook.

Maar dat ze zich een beetje vervelen, zomervakantie hebben en het strand van Lemmer al vol is voor zij hun nest uit komen, betekent niet dat ze benzinebommen naar de veldwachter gaan gooien.

Het enige echte verschil in zomers corona-ongemak tussen jullie en ‘jongeren’ in Eesterga is dat ‘jongeren’ in Eesterga wel hun zomervakantie doorbrengen in het land waar hun ouders vandaan komen.

Misschien moeten we, zodra er weer gereisd mag worden naar de landen waar jullie ouders vandaan komen, eens denken aan een structurele oplossing.

Dat jullie daar na jullie volgende vakantie blijven ofzo.

Dan hoeven jullie hier niet langer de ongeciviliseerde randdebiel meer uit te hangen.

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-de-jongeren/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Ariel »

Schippers voetpontje geterroriseerd door hangjeugd

De vrijwillige schippers van voetpontje Ameide dreigen ermee te stoppen omdat ze worden geterroriseerd door hangjeugd.

Andries Nellestijn van het bestuur van Voetveer De Overkant vertelt aan RTV Utrecht dat jongeren aan weerszijden van de loopbrug richting de aanlegsteiger staan en klanten intimideren.

Jongeren varen stukken mee over de Lek om in het water te springen (wat niet mag), schelden de schippers soms uit en gooien met modder, aldus de omroep. „De schippers zijn het helemaal zat omdat we een periode hebben gehad waarin het bijna dagelijks foute boel was. Dus de schippers dreigen te stoppen.”

Praten met de jongeren, een wijkagent laten meevaren, de beheerder van het terrein op de jongeren afsturen: het hielp allemaal niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Pilgrim »

‘Locoburgemeester Lot van Hooijdonk wilde niet ingrijpen bij rellen’

20 aug 2020

Afbeelding

Agenten klagen dat zij door de rellen in de Randstad het werk niet meer aankunnen. Velen van hen zouden ontevreden zijn over de softe aanpak van de relschoppers. Nog schokkender: de Utrechtse locoburgemeester Lot van Hooijdonk (GroenLinks) zou hebben verzuimd de ME te laten ingrijpen omdat het gemeentebestuur ‘zou hebben geprobeerd het klein te houden’.

1 Waarom wilde Utrechtse locoburgemeester niet ingrijpen?

In de wijk Kanaleneiland is vorige week vrijdag achteraf gezien te lang gewacht met de inzet van de mobiele eenheid (ME), meldt De Telegraaf donderdag. De driehoek van burgemeester, officier van justitie en hoofd van de politie hoopte dat de onrust gedurende de avond vanzelf zou uitdoven, maar dat gebeurde niet. Toen alsnog voor ME-inzet werd gekozen, bleek die te mager.

Dat zegt eenheidschef Martin Sitalsing van de politie Midden-Nederland tegen de krant. Binnen de politie en vanuit de gemeenteraad bestaat volgens de krant kritiek op het optreden van de politie en locoburgemeester Lot van Hooijdonk. Die zou de inzet van de ME urenlang hebben tegengehouden.

Sitalsing: ‘Toen zo’n twee- tot driehonderd jongeren zich verzamelden in de wijk, dachten we dat de inzet van de ME escalerend zou werken. Achteraf kun je misschien concluderen dat we eerder de ME op de jongeren hadden moeten afsturen.’

De rellen begonnen rond half negen, maar pas om half één ’s nachts trad de ME op. Toen werd besloten om de ME op de jongeren af te sturen, concludeerde de algemeen commandant dat de aanwezige groep van 24 ME’ers te klein was. Er moest versterking komen. Dat duurde ongeveer een uur.

Lijdzaam zou de politie hebben moeten toezien hoe de situatie escaleerde. Relschoppers gooiden met vuurwerk, bekogelden de politie met stenen, stichtten brand en probeerden een kluis uit een bedrijf te trekken.

Hart van Nederland-redacteur Servaas Hilgers stuurde zondag een opvallende tweet de wereld in. ‘Twee avonden van ernstige ongeregeldheden, leidt er niet toe dat waarnemend burgemeester van Utrecht Lot van Hooijdonk voor de camera van Hart van Nederland wil verschijnen. Een woordvoerder laat weten dat ze ‘proberen het klein te houden. Alles wat je aandacht geeft, groeit natuurlijk.’

Twee avonden van ernstige ongeregeldheden, leidt er niet toe dat waarnemend burgemeester van Utrecht @lotvanhooijdonk voor de camera van @HartvNL wil verschijnen. Een woordvoerster laat weten dat ze 'proberen het klein te houden. Alles wat je aandacht geeft, groeit natuurlijk.'

— Servaas Hilgers (@ServaasHilgers) August 16, 2020

De Utrechtse raad wil in debat over de kwestie.

2 Waarover klagen de politieagenten?
Binnen de Utrechtse politie bestaat veel onvrede over de aanpak van rellende jongeren in de stad. Agenten zeggen niet te begrijpen dat jongeren die worden opgepakt meestal al binnen een dag weer op straat staan. ‘Nu is het dweilen met de kraan open, terwijl we in veel gevallen vaak precies weten welke jongeren voor de grootste problemen zorgen,’ zegt een agent tegen NRC.

Om de aanhoudende ongeregeldheden beter te kunnen bestrijden, hebben alle politieagenten in Utrecht dinsdagochtend per app te horen gekregen dat ze langere diensten moeten gaan draaien. De late diensten eindigen voorlopig pas om twee uur ’s nachts in plaats van elf uur ’s avonds.
Het bekogelen met stenen kan volgens een agent in de krant worden gezien als poging tot doodslag. Veel van de relschoppers staan op beeld van beveiligingscamera’s en zijn volgens hem daarom makkelijk ’s ochtends van hun bed te lichten.

De politie vreest dat zij door de combinatie van een structureel personeelstekort, de georganiseerde misdaad en nu ook de rellen het werk niet niet meer aankan. Jan Struijs van de Nederlandse Politiebond ‘maakt zich enorme zorgen over het welzijn van de politiemensen’, zegt hij in De Telegraaf. De meest recente cijfers van de Politiebond laten een ziekteverzuim onder agenten zien van rond de 6 procent, 50 procent hoger dan gemiddeld.

3 Wat zegt de minister?
De rellen die zich afgelopen week voordeden in verschillende Nederlandse steden zijn ‘niet te tolereren’, vindt minister van Justitie en Veiligheid Ferd Grapperhaus (CDA).

Lees ook: Moordcijfer schiet omhoog in coronacrisis

‘We hebben een maatschappelijke kwestie, corona, waar niemand om heeft gevraagd. Dat proberen we zo goed mogelijk op te lossen. Het laatste wat je dan moet doen, is oproer kraaien, vernielingen plegen. Het is asociaal als je je nu gaat misdragen op straat.’ Volgens Grapperhaus zijn het zeker niet alleen jongeren die zich misdragen. ‘Ik zie er ook kerels van 30, 40 jaar tussen lopen.’

Grapperhaus spreekt volgende week met de burgemeesters van de getroffen steden, maar wil eerst de lokale politiek de gelegenheid geven om zich over de rellen te buigen.

4 Wat weten we over de verdachten?
Er zijn tot dusver veertig personen voor de rellen opgepakt; zestien van hen zijn naar het OM gestuurd. De politie zei eerder al dat de relschoppers nagenoeg allemaal een Nederlands-Marokkaanse achtergrond hebben.

Zo pakte de politie dinsdagavond twee mannen van 26 en 22 jaar oud op in Hilversum. Zij worden verdacht van opruiing, ze zouden via sociale media de oproepen tot geweld hebben verspreid. Eén van de twee wordt ook verdacht van vernieling van een beveiligingscamera bij winkelcentrum Rijnbaan in Kanaleneiland.

Lees ook: Hoe Tom Manting vlak voor zijn pensioen werd doodgestoken in Hoofddorp

In Amersfoort werd dinsdag ook een minderjarige jongen aangehouden voor mishandeling van een cameraman tijdens de rellen een dag eerder.

Woensdagavond pakte de politie in Utrecht een relschopper op die ondanks een enkelband zou hebben deelgenomen aan de rellen in de stad. Het gaat om een jongen van 17 jaar oud met een Nederlands-Marokkaanse achtergrond uit de wijk Kanaleneiland die vaker met de politie in aanraking is geweest, melden diverse bronnen aan De Telegraaf.

Het OM bevestigt dat dat een 17-jarige jongen uit Kanaleneiland vastzit, maar wil geen uitspraken doen of het om de jongen met de enkelband gaat. De tiener zou met stenen en vuurwerk hebben gegooid naar agenten en werd gepakt op basis van camerabeelden. Hij wordt binnenkort voorgeleid.

Woensdagavond werd ook een 21-jarige vlogger uit IJsselstein opgepakt voor opruiing.

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... &utm_conte
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Pilgrim »

Bonusquote: ‘Linkse excuusprevelaars met hun gammele redeneringen maken hele groepen verdacht’

Door: Bert Brussen, 20:24, 21 augustus 2020

Afbeelding
Marokkaanse '''jongeren''' op scooters laten in Den Haag zien wie werkelijk de baas is op straat. Screenshot Twitter/@Muntverzamelaar

'Onverzoenlijke antiracisme-marxisten bepalen nu wat wel en niet gezegd en gedacht mag worden'

“De onlusten en vernielingen waren nog gaande toen aan de talkshowtafels al de invoelende excuses klonken voor de misdragingen van veelal jonge Marokkanen. Het was de schuld van iedereen, behalve van deze hooligans.

Het is deze krankjorume omdraaiing van verantwoordelijkheden die zoveel honderdduizenden Marokkaanse Nederlanders stigmatiseert, die ondanks de hitte, de verveling en de coronabeperkingen hun wijk níét vernielen. Het zijn de linkse excuusprevelaars met hun gammele redeneringen die hele groepen verdacht maken.

Een cultureel probleem heeft de reljeugd wel, al kun je inmiddels spreken van een subcultuur: die van een islamitische onderklasse bestaande uit gezinnen met een mislukte integratie, waarin de opvoeding van de kinderen tot burgers die westerse waarden en normen aanhangen faliekant mislukt is.

In een streng patriarchale cultuur groeiden de relschoppers, inmiddels al de vierde generatie, op met het idee dat de westerse samenleving met haar ongelovigen bestreden moet worden.

Universele waarden hebben hun betekenis en humanistische glans verloren. Onverzoenlijke antiracisme-marxisten bepalen nu wat wel en niet gezegd en gedacht mag worden.”


Zo. Dat staat. Als een huis. Standbeeld voor Nausicaa Marbe bitte!

https://tpo.nl/2020/08/21/bonusquote-li ... -verdacht/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Overlast jongeren.

Bericht door King George »

En ja hoor..

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Overlast jongeren.

Bericht door King George »

En zo is het maar net.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Overlast jongeren.

Bericht door Pilgrim »

Het was geen fijne zomer voor de multiculturele samenleving

Door Syp Wynia, 22 augustus 2020

Afbeelding

De zomer begon met heftige beweringen over raciale kwesties. De dood van George Floyd die in Minneapolis door politiegeweld om het leven kwam, leidde er toe dat zelfs premier Mark Rutte reden zag om te stellen dat Nederland ‘systemische problemen’ zou hebben met racisme en discriminatie. ‘Dat is niet alleen een Amerikaans probleem’, aldus de premier.

Nog voor de zomer voorbij was, waren er hele andere problemen van raciale aard. Het waren in augustus immers vooral jonge allochtonen, Marokkanen in het bijzonder, die in Nederlandse steden de straat op gingen om te rellen. En dan waren er ook nog de schiet- en steekpartijen, ook weer vooral in allochtone kring.

De Hollandse zomer van 2020 is geen reclame voor de multiculturele samenleving. De premier sloeg ook weer een hele andere toon aan, na de rellen in steden als Den Haag en Utrecht: ‘Dit is compleet zinloos en onacceptabel gedrag, waarbij ik me echt afvraag wat die ouders aan het doen zijn dat ze dit toelaten.’ Hij sprak van ‘losgeslagen tuig’ en was niet van plan er een verklaring voor te zoeken.

[ b]Lees verder >>>[/b]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie