Vooruitzicht van een Joodse exodus uit Engeland

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Vooruitzicht van een Joodse exodus uit Engeland

Bericht door Maarten »

Vooruitzicht van een Joodse exodus uit Engeland

http://www.israeltoday.nl/NewsItem/tabi ... fault.aspx

Terwijl Iran Israël met kernwapens dreigt te vernietigen, zijn zelfs Joden in het Verenigd Koninkrijk niet langer veilig. Terwijl Groot-Brittannië in stormachtige wateren met Iran komt , heeft een hogere Iraanse wetgever gezegd dat de Joodse Staat niet een half uur zou blijven bestaan als de VS zijn land zouden aanvallen. En in Oost-Londen dreigde een man die met een mes zwaaide, een orthodoxe Jood te onthoofden terwijl hij door de straat liep.
Joden voelen zich steeds meer gevangen in wat bijna een déjà vu-moment is voor Gods uitverkorenen – deze keer hebben ze echter wel een toevluchtsoord. Maar nu ook Israël van alle kanten ernstig wordt bedreigd, kunnen zij opnieuw in de val lopen als we blijven toegeven aan dictators die hen haten.

Een massale uittocht van Britse Joden is een reële mogelijkheid, in het licht van het toenemende antisemitisme en het vooruitzicht dat Jeremy Corbyn premier wordt. En toch heeft de man die er duidelijk niet in geslaagd is om de Jodenhaat binnen zijn partij aan te pakken, er onbedoeld ook voor gezorgd dat de Joden weer in contact komen met hun erfgoed en er trots op zijn. Dat werd onlangs opgemerkt door de online columnist van de Daily Telegraph, Miranda Levy.
Schrijvend voor de New York Post, vertelde ze: ‘…in de afgelopen maanden zijn zowel mijn politieke gevoelens als mijn gevoel van culturele identiteit radicaal veranderd.’ Zij citeerde ook het Joodse parlementslid Margaret Hodge (van de Labourpartij), die zei: ‘Ik herinner me dat mijn vader probeerde me Joods te maken en dat hij faalde. De lokale rabbijn probeerde me Joods te maken en faalde. Het kostte de leider van de Labourpartij om dat te doen.
Plaats reactie