Kinderarbeid

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Kinderarbeid

Bericht door Pilgrim »

Kindslaven in Nederland

Geplaatst op 16 juli 2019

Afbeelding

De afgelopen middag zag ik ze weer. Kindslaven. In groene hesjes gestoken in een groep onder begeleiding van 3 volwassenen, op weg naar de plantsoenen om daar de troep op te ruimen, drugspuiten in te zamelen etc. Dit allemaal onder leiding van 3 leken en zonder kennelijk de daartoe behorende kennis over de gevaren wat er bij komt kijken bij het aanraken van die troep. Ik heb jarenlang als leidinggevende gewerkt bij de Gemeente. ook op dit gebied betreffende de reiniging, en weet dus als geen ander dat je dit aan beroepsmensen moet overlaten en niet aan 7- en 8-jarigen met een paar twintigers.

Ik heb het destijds, eind jaren’80 begin jaren’90, mijn dochter altijd verboden om met de groep van school mee te gaan om die rotzooi op te ruimen. Ik heb de school ook op het hart gedrukt dat dit onder kinderarbeid valt en dat is bij wet verboden. Als ik er lucht van kreeg dat ze haar onder druk gingen zetten en ze toch meeging, zou een aangifte volgen. Wie draait trouwens op voor de kosten voor een arts als een kind tijdens het opruimen iets overkomt? Ik zou dan onverwijld degene die dat organiseert aansprakelijk stellen. Destijds was de school van mijn dochter helemaal niet verzekerd voor die ongein en deed men een beroep op de verzekering van de ouders. Ik heb een veel beter idee. Laat de gemeente de mensen die een bijstandsuitkering genieten, die kunnen werken, maar aan de slag zetten en die troep opruimen. Deden ze vroeger ook om hun uitkering te houden.

Door: “Bezige Bij”

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/16 ... nederland/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie