Is voetbal haram?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Wat een pech voor de meisjes. Kunnen ze eindelijk eens op reis zonder een vervelende voogd, en dan gooit de FIFA roet in het eten.
Afbeelding
Iran had nog wel een speciale voetbaluitrusting voor het vrouwenteam ontworpen. De meisjes hadden hun haar willen bedekken, maar hun oren en hun nek niet.

De droom van Iraans vrouwenvoetbalelftal om mee te doen op de Olympische Spelen in Londen is in duigen gevallen. De FIFA heeft besloten dat de islamitische kleding van het team in strijd is met de regels.

Om te voldoen aan de islamitische kledingvoorschriften, die verplicht is in de Islamitische Republiek Iran, wilden de vrouwelijke voetballers spelen in de kwalificatiewedstrijd tegen Jordanië in volledig afgedekte trainingspakken en met hoofdbedekking die hun haar verbergen. Volgens de FIFA is het tenue met hoofddoek niet toegestaan.

Volgens de FIFA-regels mogen "spelers en leidinggevenden geen politieke, religieuze, commerciële of persoonlijke boodschappen dragen in welke taal of vorm dan ook".

Iran is naar de arbitragecommissie gestapt

http://www.powned.tv/nieuws/raar/2011/0 ... et_na.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Is voetbal haram?

Bericht door H.Numan »

Meneer pastoor wist het zo goed te zeggen: de zaligheid begint bij het kruis!
Waar de dames ruim in voorzien zijn, met het kruis bekant op de knieën
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Is voetbal haram? Ehhh . . .

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Volgens de FIFA-regels mogen "spelers en leidinggevenden geen politieke, religieuze, commerciële of persoonlijke boodschappen dragen in welke taal of vorm dan ook".
Goed dat ik dat weet. Nou ja, in politiek multi-cultureel Nederland kan dit allemaal wel. Dus dacht ik niet aan de FIFA-regels die ik overigens niet ken. Werk aan de winkel dus voor mij. Ga zo gauw mogelijk de KNVB hiervan in kennis stellen met verzoek om reactie. En natuurlijk de nieuwsmedia. Want . . . in Amsterdam heb ik waargenomen dat voetballende moslima's met een hoofddoek om speelden. En wat nog veel erger is - je begrijpt het niet - in een korte broek. Zelf gezien. :mrgreen:
Iran is naar de arbitragecommissie gestapt
Je moet toch maar lef hebben. Of natuurlijk volkomen van de pot gerukt. Je houdt het niet voor mogelijk. Het zit in de hersenen. Die Iraniërs zijn overtuigd van hun gelijk. Ze zijn zo volslagen achterlijk dat ze hun gelijk niet bij Allah halen, maar bij de FIFA die dit juist verbiedt. En zoals we weten stelt juist Allah helemaal geen reet voor in het leven op aarde. Hoogstens in het hiernamaals. In het rijk van dode Iraniërs. Achterlijk irritant godsdienstwaanzinnig miserabel primitief zooitje uit de middeleeuwen!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

En een volgend geval van opdringerigheid op het voetbalveld.
Dispute over hijab in women’s soccer in Canada, as Muslim youth referee barred
A dispute between FIFA and Iranian and Jordanian women soccer players over the right to wear religious Muslim headdresses during matches is expanding as it spreads across the Atlantic.
The 15-year-old referee had been refereeing games on Montreal’s West Island and Vaudreuil for the past two years but was informed by association officials this week that she had been barred because of world soccer body FIFA rules prohibiting religious garments on the pitch.[...]
“It’s just a sign of my modesty and how I choose to express myself. I thought we were free to practice religion in this country if you’re not hurting anyone else, and I’m not hurting anyone else,” Ms. Benkirane said.[...]
Ms. Benkirane insists that rules have to be adapted as society changes.
http://www.alarabiya.net/articles/2011/ ... 54297.html
Het zou ook raar zijn: een gehoofddoekte scheidsrechtster die speelsters van het veld moet sturen omdat die een hoofddoek dragen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Wat een ziek ritueel. Heeft dit iets met ramadan te maken, of wil men allah in een goed humeur brengen door het offeren van een schaap.
De man die het schaap slacht bid en ik hoor ook de allah ackbars door het stadion galmen. :yuk:
Bizar: voetballers slachten schaap op veld

Wedstrijden in de lagere regionen van het internationale profvoetbal vormen regelmatig het toneel van uitzonderlijke taferelen. Vrijwel dagelijks duiken er beelden op van onvoorstelbare missers, bizarre valpartijen, grootschalige knokpartijen en wonderschone treffers.
Afgelopen weekend, voorafgaand aan het oefenduel tussen het Servische FK Rad Belgrado en het Turkse Sivasspor, introduceerde de bezoekende ploeg een -voor zover wij weten- nog niet eerder vertoond ritueel op een voetbalveld.

De spelers van de Turkse subtopper staan trots te poseren terwijl er voor hun neus een schaap wordt geslacht. Nadat het arme dier aan zijn einde is gekomen buigen de voetballers één voor één neer bij het dode schaap om zich in te smeren met bloed.
http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands ... veld.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Dhana »

Islamitische waanzin ten top. Gewoonweg walgelijk en dat moet bij de EU Komen???
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Is voetbal haram?

Bericht door mercator »

Tuurlijk moet dat bij Europa komen, althans volgens Obama en de EU verraderskliek in Brussel en Straatsburg.
De geschiedenis zal doen blijken wat een gemiste kans de Kossovo oorlog van 1999 was. Toen hadden we Milosevic en Mladic moeten steunen en de moslims platbombarderen ipv omgekeerd.
Er is veel te doen over de Val van de Muur etc., maar Kossovo was een even groot en sinister symboolgebeuren: toen capituleerde W Europa voor het Mohammedaanse gevaar.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Dhana »

mercator schreef:Tuurlijk moet dat bij Europa komen, althans volgens Obama en de EU verraderskliek in Brussel en Straatsburg.
De geschiedenis zal doen blijken wat een gemiste kans de Kossovo oorlog van 1999 was. Toen hadden we Milosevic en Mladic moeten steunen en de moslims platbombarderen ipv omgekeerd.
Er is veel te doen over de Val van de Muur etc., maar Kossovo was een even groot en sinister symboolgebeuren: toen capituleerde W Europa voor het Mohammedaanse gevaar.

Zijn ze verslagen bij de poorten van Wenen, halen we ze nu gewoon binnen. Als Griekenland al niet weet hoe je je als een beschaafd land dient te gedragen als EU partner, hoe moet dat dan met Turkije aflopen?

Ik kan me nog herinneren dat ze te keer gingen omdat ze een internationale voetbalwedstrijd verloren hadden en dat weten aan het kruis op de kleding van de tegenpartij. Het kruis is dus machtiger dan de maansikkel? Over paganisme gesproken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Een tijdje terug was er een bericht over de Egyptische voetbalploeg die voor een wedstrijd in de Afrika cup een schaap keelden op het veld. Ze hebben de cup niet gewonnen.
Maar het voorbeeld maakt school. Ook Turkse voetballers gaan nu schapen kelen en hopen op de overwinning.
In dit geval is er een verzachtende omstandigheid voor de Turken; ze voetbalden tegen Serviërs en ja, dan gaan Turken zich als barbaren gedragen. Dat gedrag vertonen ze al eeuwen lang.
Niet is bekend wie de wedstrijd gewonnen heeft.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef: Niet is bekend wie de wedstrijd gewonnen heeft.

Het schaap in ieder geval niet.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Voetbal is net zoals het met religie is . . .

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mexico bestaat uit een smerig corrupt dom geloof in de onfeilbaarheid van de paus.

Mexico is het land dat uit moordenaars en katholieken bestaat. Die moordenaars zijn doorgaans allemaal katholiek, dat spreekt haast als vanzelf. En daarbij is het van God verlaten corrupte land ook nog eens democratisch. Die combinatie katholiek en democratisch is ronduit beangstigend.
Voetbalfans zoeken een veilig heenkomen nadat er in het stadion een kogelregen te horen was.

Dat Mexico geplaagd wordt door heuse oorlogen tussen drugsbendes was al bekend. Gisteravond bleken zelfs spelers en bezoekers van een voetbalwedstrijd niet meer veilig toen een stadion getroffen werd door een kogelregen.
De eerstedivisiewedstrijd tussen de clubs Santos Laguna en Monarcas moest worden stilgelegd omdat er na ongeveer veertig minuten spelen plotseling kogels te horen waren in het stadion. In onderstaande video van zeven minuten is dat moment te zien, waarna de spelers zich naar de kleedkamer .snellen en het publiek een veilig heenkomen probeert te zoeken. Het levert bizarre beelden op. Uiteindelijk raakte slechts één politieagent gewond (Bron: nrcnext).

Een betere video die laat zien dat ik gelijk heb waar ik beweer dat de mens geen vrije wil heeft en het hem slechts is toegestaan keuzes in zijn leven te maken bestaat er niet. Het bevestigt ook dat de mens voor negentig procent massaal dom is. Prima video!

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door BFA »

'Hans van de Mortel' schreef: Een betere video die laat zien dat ik gelijk heb waar ik beweer dat de mens geen vrije wil heeft
Jouw video bewijst niets. Er gebeurt niets meer dan een logisch gevolg van het schieten. Je wegnemen van de vrije wil van de mens blijft vooralsnog lulkoek.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Is voetbal haram? Is religie haram?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

BFA schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Een betere video die laat zien dat ik gelijk heb waar ik beweer dat de mens geen vrije wil heeft
Jouw video bewijst niets. Er gebeurt niets meer dan een logisch gevolg van het schieten. Je wegnemen van de vrije wil van de mens blijft vooralsnog lulkoek.
Je bedoelt het massaal wegrennen als een gevolg van het schieten? Waarom blijven er dan toch mensen zitten? Rennen ze weg als door een wesp gestoken zonder na te denken? NEE! Die mensen nemen een onnadenkende beslissing. Paniek komt voornamelijk voor bij domme mensen. Ook de mensen die blijven zitten hebben geen vrije wil, ze hebben simpelweg de juiste keuze gemaakt. Met of zonder lulkoek.

Die hele evolutietheorie is gebaseerd op overleven. Door de juiste keuze te maken. Dieren kiezen volgens mij ook. Echter, alleen de sterkste overleeft. Tijdelijk dan. Voor mij is dan weer die hele evolutietheorie lulkoek. Je hebt er namelijk geen ene malle moer aan in je leven. En daar zou het toch om moeten gaan. Of geloof jij misschien toch stiekem in het hiernamaals? Tsja . . . dan heeft de evolutietheorie tenminste zijn nut bewezen.
:roll2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door BFA »

Hans, je bent een soep aan het maken waar je de balletjes niet meer in ziet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Is voetbal haram? Is religie haram?

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Voor mij is dan weer die hele evolutietheorie lulkoek. Je hebt er namelijk geen ene malle moer aan in je leven. En daar zou het toch om moeten gaan. Of geloof jij misschien toch stiekem in het hiernamaals? Tsja . . . dan heeft de evolutietheorie tenminste zijn nut bewezen.
:roll2:
Hans, waarom zit die kwestie van evolutie of geen evolutie je blijkbaar zo hoog ? Ik zie echt niet in wat voor practisch verschil het nu zou maken of je pro of contra Darwin bent. Vergelijk het met de theorieën over de aard van het licht: eerst dachten de wetenschappers dat het deeltjes waren, later was het van nee, het zijn electromagnetische golven. Maar dat licht blijft hetzelfde. Wss ben ik een primitief mens-tenminste ik hoop dat ooit nog s te worden :D -maar ik vind die vraag al even zinloos als de vragen of er leven na de dood is of dat God nou wel of niet bestaat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Is voetbal haram? En God en de evolutietheorie soms ook?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

BFA schreef:Hans, je bent een soep aan het maken waar je de balletjes niet meer in ziet.
Wat doet de wetenschap? (niet allemaal hoor!) Die zegt dat er balletjes in de ballenvrije soep zitten. Maar die zitten er niet in blijkt bij nader onderzoek. Dan legt een grappenmaker er stiekem balletjes in en verkondigt aan de wereld dat er soep met balletjes bestaat: kijk maar! En verdomd. Nu is bewezen dat er soep met balletjes bestaat. Te gek voor woorden.

Er bestaat WEL of GEEN soep met balletjes. Met dit bovenstaande voorbeeld maak ik duidelijk hoe slap er geluld wordt over de evolutietheorie. Je kan geen krant openslaan tegenwoordig of het heeft wel iets te maken met de evolutietheorie. Gelukkig heb ik geen last van aambeien, anders zouden die vast en zeker ook wel in aanmerking komen voor de evolutietheorie. Zoals vroeger alles om het geloof in God en zijn remplaçant Jezus Christus draaide. Net zoals moslims tegenwoordig alles verklaren met de wil van een zekere Allah, verklaart de atheïstische 'moderne' mens alles met de wil van de evolutietheorie. Ik zie daar geen verschil in. Allebei even knotsgek goed bedoelde aannames. Ik ga er nu - op speciaal verzoek van BFA - een eigen topic aan besteden. Naast godsdienstwaanzin hebben we nu dan ook evolutiewaanzin.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door BFA »

'Hans van de Mortel' schreef:Ik ga er nu - op speciaal verzoek van BFA - een eigen topic aan besteden. Naast godsdienstwaanzin hebben we nu dan ook evolutiewaanzin.
Jij bent de enige hier die waanzinnig doet over evolutie. Net zoals over vrije wil.
Je doet maar. Zet dan ook wat er in de plaats van evolutie is. Bijvoorbeeld in je inleiding.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Is voetbal haram? Wie vraagt wordt overgeslagen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

BFA schreef: Jij bent de enige hier die waanzinnig doet over evolutie.
Klopt! :laugh1: Ik ga nu even de nieuwe topic aanmaken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

In Hamm (NRW) voetbalde Maroc Hamm tegen Yunus Emre HSV . Een Turk werd van het veld gestuurd. De Mocro's moesten zich verdedigen tegen de Turkse supporters. 60 vechtenden en maar een zwaar gewonde en twee licht gewonden dankzij ingrijpen van politie.
http://www.jungefreiheit.de/Single-News ... 057.0.html
Massenschlägerei nach Kreisligaspiel
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Dit is niet echt haram, en ook niet leuk.
De spelers van Bennekom zullen volgende keer twee keer bedenken voordat ze tegen DCG uit Amsterdam spelen.
Heb even de site van de club bekeken, en helaas...Mijn vooroordeel werd weer bevestigd. http://www.rksv-dcg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zal wel als grapje bedoelt zijn. :?
Voetballers beroofd

AMSTERDAM - Voetballers van de A1 van amateurclub Bennekom zijn bestolen door hun tegenstander, de A1 van DCG uit Amsterdam. Niet van de punten, Bennekom won met 2-1, maar na afloop werd hun kleedkamer geplunderd door de bezoekers. Een getuige zag dat de Amsterdammers na de wedstrijd in de Bennekomse tassen snuffelden, schrijft De Gelderlander.

Verschillende spelers van Bennekom waren voetbalschoenen, keepershandschoenen en zelfs hele sporttassen kwijt. De spelers zijn bij terugkomst door bestuursleden van DCG gefouilleerd, daarbij werd niets gevonden. Inspectie van de bus leverde wel voetbalspullen op die daar niet hoorden. Het bestuur van DCG heeft beloofd de buit terug te sturen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1069 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Is voetbal haram met Marocs?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Van de site van DCG Amsterdam.
26-9-2011: Sponsors van de A1

Onze A1 speelt dit seizoen in de 2e divisie landelijk en moet daarvoor naar 5 zeer verre uitwedstrijden reizen (104-186 km). Om spelers, trainer en leider onderweg een broodje en een drankje te kunnen aanbieden, hebben wij een aantal sponsors gezocht en gevonden:
- De Senioren 4 van DCG
- Ton Ojers, leverancier van de DCG-kleding
- Hans [...]
Hallo! Er zijn vele honden die Fikkie heten. Ik ben toch niet gek!
Over DCG

RK SV DCG (Door Combinatie Groot) is met ongeveer 700 leden en 40 jeugd- en seniorenteams een van de grootste voetbalclubs in Amsterdam. [HvdM: RK SV voor de naam betekent Rooms Katholieke Sport Vereniging] Sinds 1963 is DCG gevestigd op Sportpark Ookmeer. Hier beschikt de club over vijf velden die elke zaterdag en zondag volop bezet zijn. Naast veldvoetbal is DCG ook actief met zaalvoetbal.

Onze missie
DCG is een amateurvoetbalclub die zich richt op de Westelijke tuinsteden. Door middel van een goede begeleiding willen wij onze jeugd- en seniorenteams een maximaal haalbare prestatie laten bereiken en met plezier laten voetballen. Wij zetten ons actief in voor een positieve sfeer, open communicatie en harmonie tussen leden, bestuur, medewerkers en ouders. Van onze leden verwachten wij inzet, sportief gedrag en naleving van onze normen en waarden.

Deze voetbalclub ligt tegen de beruchte moslimwijk Geuzenveld aan in Amsterdam-west. Meest voorkomende spelersnamen: Mohammed en Osama. Dat verbaast overigens geen mens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Al deze voetballende Mohammeds en Osama's zorgen er voor dat keurige voetbal clubs naar de verdoemenis gaan.
Maar ja, ze moeten ze als lid aannemen, want anders krijgen ze de zwarte racisten pieten kaart toegespeeld. Ik vraag me af of oud leden en vrijwilligers erg blij zijn met deze verrijking.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Is stelen harem bij voetbal?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Al deze voetballende Mohammeds en Osama's zorgen er voor dat keurige voetbal clubs naar de verdoemenis gaan.
Maar ja, ze moeten ze als lid aannemen, want anders krijgen ze de zwarte racisten pieten kaart toegespeeld. Ik vraag me af of oud leden en vrijwilligers erg blij zijn met deze verrijking.
Het zit als volgt my dear. Net zoals met al die woonwijken. Velen zijn daaruit weggetrokken. En dat zijn niet de mensen die het zo nodig voor Mohammed en zijn knecht Allah willen opnemen. Er zijn gewoon te weinig Nederlandse voetballers over. Ik heb daar op die velden nog tegen verschillende verenigingen gevoetbald. Dat sportpark kende vele clubs. Wat is er nog van over? Armoede. Verpauperpde kantines en vernielde kleedkamers. Enkele clubs zijn gefuseerd of bestaan niet meer. Niet een Nederlandse ouder zal zijn kind daar aanmelden. Ik weet dat mijn oude club Buitenveldert een ledenstop heeft. Tsja . . . je wil toch het beste voor je kind, nietwaar? Dus ga je naar zo'n prima club als BTV die door een ringetje is te halen. De huizen in het moslimkwartier in Amsterdam-west zien er overigens piekobello uit. O ja? Ja, voor het moment dat ze weer opgeknapt zijn. Zodra dat is gebeurd begint de islamitische jongeren meute weer de boel te vernielen en er een zwijnenstal van te maken. Ik heb vroeger al eens een post hierover op FFI gezet over een splinternieuw wooncomplex in Amsterdam oost met pittige huurprijzen. Beneden was het binnen een jaar een bouwval. De muren waren meer zwart dan wit. De buitendeur kon al niet meer dicht. Glas was ingetrapt en dat zat maandenlang met planken dicht gespijkerd. Ja, de wooncorporatie hield het op een gegeven moment wel voor gezien. Ze bleven niet aan de gang.

Weet je wat het is Ariel? We zijn gewoon een slap zooitje. Miljoenen worden geïnvesteerd om die mensen die van een verblijf in Mekka dromen het hier naar de zin te maken. En remember, er zijn goede en er zijn slechte mensen. En de meesten herken je aan hun daden en gedrag. En ook nog meestal aan de naam. :sly:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

In Saoedi-Arabië is het verboden met tattoo’s rond te lopen, althans als ze zichtbaar zijn. En als die tattoo dan ook nog eens een afbeelding van Jezus is, dan ben je als tattoo houder helemaal in de aap gelogeerd. Dan ga je gewis de gevangenis in, want in Saoedi-Arabië is men niet gediend van concurrentie. Men aanbid daar maar één god en dat is allah.
Profvoetballer in Saoedi-Arabië in cel door tatoeages
Afbeelding
De Colombiaanse voetballer Juan Pablo Pino is in Saoedi-Arabië opgepakt omdat hij liep te winkelen in een shirt met korte mouwen waardoor zijn tatoeages zichtbaar waren.

Volgens de wet (sharia) in het islamitische land mogen tatoeages niet zichtbaar zijn. In het geval van Pino was de afbeelding ook nog eens controversieel; het was een tattoo van Jezus.

De religieuze politie in Saudi-Arabië verbood deze week ook officieel aan voetballers in de nationale competitie om tatoeages te hebben. Spelers die reeds een tattoo op het lichaam hebben, moeten deze tijdens de duels bedekken.

De reden van het verbod is omdat de commissie voor promotie van deugd en preventie van zonde van mening is dat de getatoeëerde voetballers een slechte invloed hebben op de jeugd van Saudi Arabië.

Als voorbeeld van hoe het niet moet is de Colombiaanse voetballer Juan Pablo Pino, uitkomend voor Al Nasr, door de commissie voorgedragen. De middenvelder heeft op zijn armen en handen diverse tatoeages en volgens de commissie zelfs enkele met christelijke afbeeldingen.

Pino werd deze week toen hij in Riyadh aan het winkelen was met zijn zwangere vrouw opgepakt en in de boeien geslagen. De Colombiaanse voetballer heeft inmiddels zijn excuses aangeboden voor zijn gedrag en zegt zich voortaan aan de wet te houden.

Hij is inmddels op borgtocht vrijgelaten, nadat een delegatie van de voetbalclub zich naar het politiebureau had begeven om de zaak uit te leggen. Vorig jaar vond eenzelfde incident plaats in Saoedi-Arabië, nadat een Roemeense voetballer zijn tatoeage van een kruis kuste, nadat hij had gescoord.

http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands ... ages.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:In Saoedi-Arabië is het verboden met tattoo’s rond te lopen, althans als ze zichtbaar zijn. En als die tattoo dan ook nog eens een afbeelding van Jezus is, dan ben je als tattoo houder helemaal in de aap gelogeerd. Dan ga je gewis de gevangenis in, want in Saoedi-Arabië is men niet gediend van concurrentie. Men aanbid daar maar één god en dat is allah.
Je kunt het gek of ongepast vinden, maar het zijn nu eenmaal de Arabische huisregels. En die blijven ondanks de Arabische lente onveranderd. En eerlijk is eerlijk die klote Arabieren hebben al heel wat water in de wijn moeten doen en het einde van Allah nadert met rasse schreden. Die tattoo's kun je tenminste nog bedekken en dan is het niet strafbaar. Zit wat in.

Twee honden vechten om een been. In het geval Iran en Saoedi-Arabië gaat het om de strijd om de vette kluif 'allah'. Wie mag aan die kluif als enige likken en deze verorberen? Een verstandig mens legt dit probleem direct aan 'allah' zelf voor, teneinde over deze voor 'allah' zo precaire situatie zijn absolute wil te vernemen. Maar DAAR wringt hem nu de moslim sandaal. Allah was de knecht van de 1400 jaar geleden overleden historische Mohammed. En zou zijn knecht dan nu nog leven? Ik denk het niet. Vandaar ook dat moslimwezens als de Iraanse bende en de Saoedische bende op het antwoord van knecht 'allah' kunnen wachten tot ze een ons wegen en tot klei vergaan zijn. Hoe kan nu zoiets stoms in de koran staan als dat de mens gemaakt is uit klei, terwijl tot in de wijde omgeving van Mekka alleen maar zand de wijsheid van het moslimwezen illustreert. Voor klei moet je nu eenmaal in ONZE kennisbeschaving zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie