Is voetbal haram?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Real Madrid verwijdert kruis na eis van moslims

De Spaanse voetbalclub Real Madrid bezwijkt voor de eis van een Arabische kledingfabrikant en stemt in om het christelijke kruis van haar logo te verwijderen.

Het kruis wordt gecensureerd op kleding met Real Madrid motieven die worden verkocht in het Midden-Oosten, volgens een overeenkomst met de kledingproducent Marka in de Verenigde Arabische Emiraten.

– We moeten alert zijn op andere delen van de wereld waar men gevoelig is voor producten met een christelijk kruis, zegt Markas vicepresident Khaled al-Mheiri tegen Reuters.

Het bedrijf gaat de productie en verkoop van Real Madrid kledingproducten in de Arabische landen beheren, de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië, Qatar, Koeweit, Bahrein en Oman.

Twee van de belangrijkste sponsors van Real Madrid zijn de in Dubai gevestigde luchtvaartmaatschappij Emirates en IPIC, een investeringsfonds van Abu Dhabi.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

De zoveelste capitulatie. Om kotsmisselijk van te worden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:De zoveelste capitulatie. Om kotsmisselijk van te worden.
Ik ben het dit keer niet helemaal met je eens. Kotsmisselijk ben ik al lang niet meer. Kots is bij mij onherroepelijk en automatisch verbonden met alles wat met islam en moslims heeft te maken. Daar ben ik zeer consequent in. Ik ben gewend aan de smaak van kots van de islam.

Ik weet ook wel dat de islam van het wereldpodium van beschaving verwijderd dient te worden, maar als ik logisch nadenk en realistisch ben, denk ik consequent en zeg ik:

Weg met ALLE religieuze uitingen in het openbaar!

Voor eigen gebruik binnenshuis geen enkel probleem. Als ik ergens een bloedhekel aan heb dan is het wel aan het parasitaire gedrag van al die voor mij misselijke irritante overbodige parasieten van de islam op onze kenniseconomie en beschaving die door middel van hun kopvod, propaganda maken voor de weerzinwekkende achterlijke perverse heidense uit de tijd zijnde parasietenreligie islam. Maar op basis van gelijke monniken, gelijke kappen kan ik de beslissing vanuit de Arabische landen wel billijken.
Laten we geduld opbrengen en ons plezier afstemmen op de periode Trump die nadrukkelijk iets te vertellen had over de dragers van het smerige virus islam.

Het enige waar ik met jou mee kan gaan is de logica dat het kruis onvoorwaardelijk aan Real Madrid verbonden is. Ja, in dat licht bezien had Real Madrid niet moeten toegeven. Dat had besproken kunnen worden. Die halve maan en dat zwaard is toch ook niet verdwenen op de vlag van Saudi-Arabië aan de ambassades in het buitenland? Wat denk je? Zou er misschien op vaten olie uit de SA iets met een halve maan op staan? Als ik de baas was in SA deed ik op elk vat olie deze sticker: :sheik: Met op de achtergrond de halve maan als Allah als toezichthouder.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Zojuist gespeeld (maar niet heus): Turkije-Nederland
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Wat gebeurt er als een club met de naam Barbaros (=Grieks voor vreemdeling, exotisch, mysterieus: zie 'barbaren') een club met de naam Sparta (=Griekse natie van vechtersbazen) ontmoet?
Jeugdduel tussen Sparta Enschede en Barbaros loopt flink uit de hand
Jeugdspelers die vechtende ouders en begeleiders uit elkaar moet houden. Een wedstrijd tussen Sparta Enschede en Barbaros is zaterdagmiddag flink uit de hand gelopen. Barbaros doet aangifte van racisme, Sparta van mishandeling.
[...]
Wat er precies is gebeurd? Volgens Ömür Gökcan, trainer van Barbaros JO15-1, begon het allemaal met een vermoedelijke elleboogstoot van een Barbaros-speler aan het adres van een Sparta-voetballer. Gökcan zag het zelf niet. “Maar ik ben nog naar die jongen van Sparta toegelopen en heb gevraagd wat er aan de hand was. Omdat ik het zelf niet had waargenomen, kon ik niet ingrijpen, wat wel gebruikelijk is bij ons.”
[...]
Na afloop sloeg de vlam in de pan, toen de keeper van Barbaros verhaal haalde bij de scheidsrechter, over het forse aantal kaarten voor de Hengelose club. “Op dat moment zocht onze grensrechter de man op, die ons tijdens de wedstrijd voortdurend had uitgescholden. Daarop werd hij in het gezicht gekrabd door de vrouw van die man. Vervolgens escaleerde de situatie.”
http://www.tubantia.nl/amateurvoetbal/j ... ~a3026d8e/

P.s.: nu ik zie dat die Barbaros club Turken bevat is de echte naam van die club duidelijk: Barbados is een Turkse pasha:
Afbeelding
bekend van de Battle of Preveza (1538).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

In Zweden hebben ze last van voetbalrellen door gemaskerde supporters.
Dus is er een wet die het gemaskerd zijn verbied. En Zweden zou Zweden niet zijn of er is een uitzondering gemaakt voor een bepaald geloof.
Hooligan-fans zijn nu nog steeds onherkenbaar:
Afbeelding
Maas in de wet besloten om fans AIK Stockholm, die tijdens de Zweedse competitie wedstrijd Hacken gelegd op de karakteristiek van islamitische vrouwen die hun gezicht bekleding te gebruiken. Supporters presenteerde ook een banner, waarvan de inhoud was gericht aan Anders YGEM, minister van Binnenlandse Zaken. AIK Ultras maskers dragen om religieuze redenen. Vrijheid voor de Ultras! Dank Ygeman voor deze uitzondering - schreef ze.
http://wmeritum.pl/szwedzcy-kibice-zakp ... oby/178943
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Geregeld worden voetbalclubs opgekocht door rijke lieden die er wat van willen maken.
Ik denk hierbij aan ADO Den Haag:

ADO rekent niet meer op geld van Wang en co
http://www.telegraaf.nl/telesport/27975 ... _co__.html

en aan Vitesse:
Russische eigenaar pompt 140 miljoen in Vitesse, maar laat zich nooit zien
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... nooit-zien

En daar is dan nu Roda JC bij gekomen.
Eigenaar Roda JC zit in gevangenis Dubai
http://daskapital.nl/2017/05/eigenaar_r ... evang.html
Een week nadat Korotaev de nieuwe eigenaar werd van Roda, is hij op het vliegveld van Dubai gearresteerd. De volgende dag is hij in hechtenis genomen en werden bovendien al zijn bezittingen bevroren. Hij zou volgens een woordvoerder van zijn investeringsbedrijf nog altijd in voorarrest zitten. Het gerucht gaat dat een groep beleggers uit Dubai beweert nog 'miljoenen' van Roda's suikeroom tegoed te hebben. Volgens hen heeft Korotaev een deel van hun geld in de Limburgse voetbalclub heeft geïnvesteerd.
Die Rus is gepiepeld door een stel Arabieren? En hij moet losgeld gaan betalen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

De Rus heeft aan andere Russen een ongedekte check gegeven.
Hier zie je hem als redder van Roda JC:

Afbeelding
Korotaev veroordeeld
Aleksei Korotaev, de gearresteerde Russische investeerder van Roda JC, is reeds veroordeeld door de rechtbank in Dubai en hangt drie jaar cel boven het hoofd. Hiermee lijkt zijn rol als redder van de Limburgse voetbalclub definitief uitgespeeld.
En de poen van de club?
Ondanks deze onderhandelingen tussen Korotaev en zijn gedupeerde beleggers, wordt door de laatsten momenteel druk gewerkt om de miljoenen die de Rus betaalde voor de overname van Roda JC terug te krijgen. Zo zouden de beleggers inmiddels beslag hebben gelegd op de klantenrekening bij de notaris van de voetbalclub, waar sinds begin dit jaar twee miljoen euro van Korotaev staat geparkeerd. De betrokken notaris en Roda-directeur Wim Collard wilden hier gisteren geen commentaar op geven.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2812 ... eld__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Voetbal leed in de gemeente Culemborg. Een voormalige wethouder heeft de reputatie van een Marokkaanse voetbalclub besmeurd.

Hij sprak:

'Liever geen club die als dekmantel dient voor andere zaken, zoals inbraken of brandstichting'. Dat zegt voormalig wethouder Geertzen van de gemeente Culemborg over voetbalclub Fair Play, inmiddels opgedoekt, bij het radioprogramma Argos.
De Culemborgse voetbalclub moest weg vanwege huizenbouw. Als een van de mogelijkheden werd de club aangeboden op twee locaties te mogen voetballen en een derde locatie voor het clubhuis. Maar in de uitzending schetst de wethouder ook een ander beeld van de club. 'Ik denk dat een aantal jongeren daar onzichtbaar kon vertoeven voor de samenleven. Ze hadden gewoon hele vervelende leden.' Volgens Geertzen waren leden van de club betrokken bij de problemen in de wijk Terweijde. Bij de voetbalclub voetbalden veel allochtonen.
En wat doe je dan als Marokkaan , dan doe je aangifte, en gelukkig is daar dan de politie om ze te helpen met het invullen van de formulieren.


Volgens Argos ontbreekt het in het gemeentelijk dossier aan bewijs voor criminele activiteiten en ook de politie wilde daarin niet in mee gaan.

Voorzitter Machid El Boustati van Fair Play is geschokt door de uitspraken en heeft daarom met tientallen leden aangifte gedaan tegen Geertzen. Een aantal leden van de club wil ook aangifte doen tegen het hele toenmalige college van burgemeester en wethouders.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Australië tegen Arabië.

Volgens Bert van Marwijk, bondscoach van Saoedi-Arabië, is een minuut stilte ‘in de cultuur van de Saoedi’s ongebruikelijk’. "Natuurlijk hebben ze respect voor slachtoffers maar dat wordt getoond door bidden, liefdadigheid en andere manieren dan een minuut stilte."

En dus:

http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170608 ... uut-stilte
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Erp heeft gewonnen van Baardwijk. Zowel de wedstrijd als de vechtpartij. Dat vieren deze tweede klassers:

Afbeelding

Er is video van de wedstrijd vechtpartij:


http://www.kliknieuws.nl/regio/oss/voet ... dig-bij-ei
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Hoeveel voetbalclubs zijn er niet waar we ook een lijstje van belastinggelden voor kunnen opstellen?
Afbeelding
Gemeente Den Haag spoelt gouden aandeel ADO door plee

Overheden en betaald voetbal, het blijft een ongelukkig huwelijk. Staan ze in Rotterdam op het punt zich uit te leveren aan de vastgoedmaffia via de bouw van een veel en veel te duur nieuw Feyenoord-stadion, in Den Haag is het traject al een
aantal stadia verder. Deze week trok de gemeente uit pure ellende zijn handen af van de ADO Den Haag. De stad is de ruzies tussen Nederlandse commissarissen en de Chinese aandeelhouder Wang Hui spuugbeu. Wethouder De Bruijn spreekt van financiële en organisatorische wanorde. De nieuwe begroting - zesde versie - blijkt grotendeels gebouwd op geleend geld, ‘drijfzand’, aldus de wethouder. Daarom besloot het stadsbestuur het prioriteitsaandeel in ADO in te leveren.
http://daskapital.nl/2017/06/gemeente_d ... ude_1.html
In 2006 was de gemeente al een van de partijen die grotendeels opdraaiden voor de kosten van het nieuwe stadion op het Forepark, dat aanvankelijk 27 miljoen zou kosten, terwijl het totale plaatje veel hoger bleek uit vallen. Eind 2008 kwam de gemeente ADO te hulp toen de club op het randje van faillissement balanceerde. De gemeente kocht het stadion voor tien miljoen euro terug en dwong daar in ruil een plaats in de rvc af via een prioriteits-aandeel.
https://www.vi.nl/pro/overig/ado-den-ha ... e177f8e71#
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

In mijn stad zijn 11 amateur voetbalclubs.
Ze pakken een groot deel van de sportsubsidies.
De gemeente heeft besloten dat ze voortaan zelf de kosten van water, licht en gas moeten betalen en niet de gemeente.
Dat hakt in hun budget en 6 clubs zijn zo goed als blut. ze hebben en betalingsregeling aangeboden gekregen.
Ook de allochtonen clubs zitten op zwart zaad. Maar die kunnen erop rekenen dat ze gewoon extra geld krijgen want:
"Insiders vermoeden dat de gemeente wel de helpende hand zal toesteken. Het gemeentebestuur ziet die clubs als een steunpilaar in haar contact met jonge allochtonen."
Dat die clubs een fusiepartner weten te vinden is onwaarschijnlijk. Er is geen club die staat te trappelen on allochtone leden er bij te krijgen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Algemeen aangenomen wordt dat de moderne vorm van voetbal ontstaan is in het Verenigd Koninkrijk, wellicht in Engeland. Hier is ook de oudste professionele voetbalclub ter wereld gesticht, Notts County FC.

In België ontstonden de eerste voetbalclubs vanaf 1880.

De eerste vereniging in Nederland was de Koninklijke HFC, aanvankelijk opgericht als rugbyclub door Pim Mulier (1879), die eveneens op 8 december 1889 op zijn initiatief de Nederlandse Atletiek en Voetbalbond oprichtte (deze heet sinds 1929 KNVB).
Dat voetbal niet halal is moge uit het bovenstaande duidelijk blijken. In de 19e eeuw speelden moslims nog met zandkorrels als sportieve bezigheidstherapie. Tenminste, als zij niet op de grond lagen om tot Allah, de knecht van Moehammed te bidden.

Uiteindelijk bood de teloorgang van Europa moslims de gelegenheid te komen parasiteren op onze kenniseconomie, beschaving en sportieve aangelegenheden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Er is een fanclub voor het gelegenheidselftal "Oranje".
Die fans geven geld aan die Stichting. Met dat geld worden goede dingen gedaan.
Bestuur Supportersclub Oranje verrijkte zichzelf ten koste van fans
Tienduizenden fans van het Nederlands elftal financierden jarenlang het feestelijke leven van de bestuurders van hun Supportersclub. Tonnen verdwenen in de zakken van de mannen die de belangen van het Oranjelegioen zeiden te vertegenwoordigen. Dit blijkt uit onderzoek van Follow The Money.
https://www.ftm.nl/artikelen/bestuur-su ... ns?share=1
Van het geld dat er binnenkomt – jaarlijks tussen de 1 en 1,5 miljoen euro – verdwijnen elk jaar tonnen in de zakken van het bestuur. Die gebruiken het geld onder meer voor het financieren van zakelijke en privéactiviteiten, waarvan de relatie met de Supportersclub ver te zoeken is. Dit blijkt uit documenten, facturen en strikt vertrouwelijke jaarrekeningen van de stichting Supportersclub Oranje, die in handen zijn van Follow the Money.
[...]
Wie naar een wedstrijd tijdens het EK of WK wil, of naar een uitwedstrijd, moet over een Oranje ClubCard beschikken. Die kaart was jarenlang alleen verkrijgbaar in combinatie met een lidmaatschap van de Supportersclub, à 30 euro per jaar.

Uit documenten in bezit van Follow the Money blijkt dat penningmeester Theo Pouw in 2014 en 2015 mocht rekenen op een vaste managementvergoeding van 10.000 euro per maand, exclusief btw. De jaarvergoeding voor zijn parttime bestuurswerk bedroeg 145.200 euro, ongeveer gelijk aan het jaarsalaris van een staatssecretaris. In de jaarrekening van de Supportersclub over boekjaar 2014-2015 zijn deze kosten terug te vinden onder het kopje 'Project werkzaamheden'.
[...]
Theo Pouw en Rob Polderman, de oprichters, kregen sinds de start in 1995 een jaarlijkse vergoeding voor de unieke kennis die zij als bestuurders inbrengen (volgens het jaarverslag liep deze overeenkomst op 31 augustus 2015 af). Uit de recente jaarverslagen blijkt dat het tussen 2011 en 2015 ging om bedragen van tussen de 53.000 en 110.000 euro per jaar. In vier jaar tijd stroomde zo ruim 320.000 euro richting de oprichters. Dit geld werd overgemaakt naar de vennootschap Throjanus BV, die is gevestigd op het huisadres van Polderman en waarvan Pouw bestuurder is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik kan in het geheel geen medelijden bedenken voor dat stelletje sukkels dat zo graag lid wilde zijn van de 'Kasspekvereniging Bestuur Only'.

Er bestaat zoiets als een jaarlijkse ledenvergadering waar bijna geen hond naar toegaat omdat ze het wel allemaal geloven.
Mensen hangen een bepaalde religie aan. Waarom? Dat begrijpt geen hond. Mogelijk omdat ze het wel allemaal geloven. In het geval van de 'Kasspekverening Bestuur Only' moeten de riante vergoedingen aan de zelfverrijkers bekend zijn geweest. Maar tja, het ging de supporters alleen en uitsluitend om hun eigen welbevinden. Nou, daar is voluit aan tegemoet gekomen.

Dus waar zeuren we nou nog over en waarom?

We jammeren en huilen vanwege de slachtoffers van islamitische aanslagen. Tegelijkertijd tolereren, verwennen, omarmen en vertroetelen wij de hoofddoeken zoveel maar mogelijk is. Zelfs tot en met aan de werkvloer. In plaats van de vloer aan te dweilen met de islam.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Hoeveel gebroken pootjes waren er het afgelopen seizoen op de speelvelden?
Meestal zijn die het gevolg van een mislukte? sliding.
Wat er op het veld gebeurt valt onder de bevoegheid van de KNVB. Hun tuchtrechtspraak straft.
Maar is daarmee het veld ook een gebied waar de normale rechtsstaat buiten werking is?

Zo was er een ZZP-er die heel lang arbeidsongeschikt werd met verlies van inkomen (geen verzekering) Doordat hem een poot gebroken werd. Ja, de KNVB trad op met hun tuchtrecht maar daar had de man niks aan. Praatjes vullen geen gaatjes. Dus hij stapte naar de echte seculiere rechter.
Mag je nog een sliding maken op het voetbalveld?
Deze zomer behandelde het gerechtshof in Den Haag de zaak van een speler van Schoonhoven 1, die drie jaar geleden in de wedstrijd tegen cvv Zwervers 7 door een sliding van achteren een dubbele beenbreuk opliep. De uitspraak van het Hof werd twee weken geleden gepubliceerd: de verdachte is veroordeeld tot een taakstraf van honderd uur en moet bijna 9000 euro schadevergoeding betalen.

Volgens het Hof was bij die sliding sprake van voorwaardelijk opzet. De speler die van dichtbij de sliding maakte, ook al was die op de bal gericht, nam bewust het risico dat bij zijn actie de tegenstander de kans liep op een blessure. Het is volgens het Hof 'een feit van algemene bekendheid dat het aantal blessures ten gevolge van acties die sliding tackles worden genoemd groot is'.
https://www.trouw.nl/home/mag-je-nog-ee ... ~a10372a8/

"Er is hoop, zeker nu steeds meer clubs voor kunstgras kiezen. Uit een Zweeds onderzoek uit 2007 waarin 93 profvoetballers werden gevolgd, bleek dat zij op natuurgras twee keer zoveel tackles maakten als op kunstgras."
Dus haal die rubberen brokjes van het kunstgrasveld af (daar was toch al veel poeha over wegens kanker) en slidings kunnen niet meer.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Uit een Zweeds onderzoek uit 2007 waarin 93 profvoetballers werden gevolgd, bleek dat zij op natuurgras twee keer zoveel tackles maakten als op kunstgras."
Dus haal die rubberen brokjes van het kunstgrasveld af (daar was toch al veel poeha over wegens kanker) en slidings kunnen niet meer.
Neem mij niet kwalijk dat ik jouw logica niet kan volgen. Natuurgras levert twee keer zoveel tackles op dan kunstgras en jij bent voor het opheffen van kunstgras zodat slidings niet meer kunnen?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Nee. Mij is verteld dat slidings op zuiver kunstgras lastig zijn. En dat daarom er rubberen deeltjes gestrooid zijn om wat meer glij/rolvermogen te geven.
Dus die korrels weg en slidings zijn alleen goed mogelijk als het regent.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Een simpele kopstoot en een voetballer ligt voor leip op het veld en even later zwaar gewond in het ziekenhuis.
Dat is vast niet voetballen volgens de regels van de KNVB. En ook justitie vindt dat er een grens is overschreden.
Politie pakt verdachte op wegens zware mishandeling ploeggenoot
De politie heeft zondag een verdachte opgepakt na een uit de hand gelopen ruzie tijdens een voetbalwedstrijd tussen Vriendenschaar 2 en Nieuw Utrecht 2 in Culemborg. Daar raakte een 25-jarige inwoner van Utrecht ernstig gewond. Het slachtoffer werd in kritieke toestand naar het UMC gebracht. Inmiddels zou hij stabiel zijn, maar hij is nog niet aanspreekbaar.

De politie meldde zondagavond laat een verdachte te hebben opgepakt op verdenking van poging tot doodslag of zware mishandeling. Volgens voorzitter Efrail Atak van Nieuw Utrecht, die zelf niet aanwezig was, ontstond er ruzie omdat het slachtoffer pingelde in plaats van de bal naar de dader af te spelen. Er ontstond vervolgens een woordenwisseling. Atak: ,,Er is verder niet geslagen. Opeens was er die kopstoot.''
Ik heb even gekeken naar die Nieuw Utrecht club. Wiki:
Tot 2011 heette de club SV UTS (Utrecht Türkiyem Spor). In 2015 ging Eerste klasser SV Nieuw Utrecht een fusie aan met Hoofdklasser FC Chabab. De clubnaam bleef "SV Nieuw Utrecht".
Het is dus een club met veel verrijkers.

https://www.ad.nl/utrecht/politie-pakt- ... ~a13dfd1f/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

“Weet je wat wellicht de belangrijkste reden is om voor Marokko te kiezen? Amrabat is een Marokkaan.”

Nordin Ghouddani heeft een column geschreven voor de radicaal-linkse Volkskrant, waarin hij uitlegt dat Feyenoord-speler Sofyan Amrabat wat hem betreft voor eens en altijd moet kiezen voor het Marokkaanse nationale elftal. Nou is Amrabat geboren en getogen in Nederland, maar volgens Ghouddani maakt dat helemaal niets uit. Als puntje bij paaltje komt is hij namelijk op de eerste plaats een Marokkaan. Niet een Nederlander.
En weet je wat? Ik ben het helemaal met de moslim Nordin Ghouddani eens.

We stikken hier van "buitenlandse "voetballers in alle kleuren. Het is bijna een wonder als je een paar witte blanke oer Hollanders in onze elftallen ziet spelen.

Dus Ghanese voetballers voetballen vanaf nu in Ghana, Marokkaanse voetballers in Marokko, Kameroense voetballers in Kameroen, enz, enz...

Afgesproken...Ook weer opgelost.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Een voetballer had zondag zijn dagje niet. Met het verkeerde been uit bed enz. Je weet hoe dat gaat.
Speler OMC schopt scheidsrechter tegen hoofd
De wedstrijd tussen de Dordtse voetbalclub OMC en het Brabantse v.v. Raamsdonk in de vierde klasse C is gisteren bij een 0-2 voorsprong voor de bezoekers gestaakt. Al na 29 minuten maakte de Dordtse scheidsrechter Jester Francisca een voortijdig eind aan de ontmoeting, nadat hij was geschopt door een OMC-speler.

Na een klein half uur miste de eerder wegens 'herhaaldelijk protesteren' al met een gele kaart bestrafte speler een kans, vervloekte zichzelf en kreeg tot zijn ontzetting ook nog de rode kaart voorgehouden. ,,Na het missen van die kans hoorde ik hem heel hard een woord met een ernstige ziekte erin roepen. Zulke woorden horen niet thuis op een voetbalveld'', is de lezing van arbiter Francisca, die terwijl hij het voorval probeerde te noteren tegen zijn rechterbeen werd getrapt door de woedende verdachte.

Veiligheid
Francisca: ,,Daarna trapte hij ook nog tweemaal tegen mijn hoofd, waarna ik besloot om naar binnen te gaan, omdat ik mijn eigen veiligheid niet kon waarborgen. Ook de aanvoerder gaf aan niet meer verder te willen spelen.''
OMC distantieert zich volledig van het 'onacceptabele gedrag' van zijn speler en heeft de verdachte speler, los van de uitspraak die de KNVB over dit incident gaat doen, zelf direct voor acht wedstrijden geschorst.
https://www.ad.nl/dordrecht/speler-omc- ... ~ae864bc2/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

En ook het zaterdagvoetbal was niet zonder een gevecht.
Supporters slaan voetballers tot bloedens toe met paraplu
,,Twee man zijn uit het niets het veld opgekomen. Daarbij is flink geslagen. Ook met een paraplu. Ik heb foto’s gezien van spelers met bloedende wonden in het gezicht, op het hoofd, de buik en de rug. Bovendien zijn er ernstige bedreigingen geuit. Een van de mannen dreigde spelers neer te steken. De paniek was dan ook groot toen hij naar zijn binnenzak greep."

Zover kwam het niet, maar spelers en staf van Elsweide maakten angstige momenten door. Spelers van ESA hielpen om hun tegenstander te ontzetten. In het tumult wisten de daders het sportpark te ontvluchten.
https://www.ad.nl/binnenland/supporters ... ~a04feec6/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Een heethoofdje die in zijn eer is aangetast?
Scheids mishandeld door 16-jarige speler
WERNHOUT - Een 48-jarige scheidsrechter is afgelopen zaterdag tijdens een wedstrijd mishandeld door een speler. Nadat hij rake klap op zijn hoofd had gekregen, is hij duizelig van het veld gedragen. De 16-jarige voetballer is aangehouden door de politie.
Omroep Brabant meldt dat het incident plaatsvond tijdens een voetbalwedstrijd tussen VV Wernhout en het Bredase Boeimeer.

Tijdens een opstandje op het veld schold de 16-jarige speler de scheidsrechter uit. Toen de scheids dreigde hem het veld uit te sturen, kreeg hij van de speler een vuist in zijn gezicht, waarna hij op de grond terecht kam.

Volgens de politie was de man er zo slecht aan toe dat hij met een brancard van het veld getild moest worden. De man heeft een gezwollen kaak overgehouden aan het incident en is voor behandeling naar de huisarts gegaan.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1343543 ... ige-speler
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Er is weer eens met een (nog aan het lichaam bevestigd) hoofd gevoetbald.
Kopschopincident bij voetbalclub in Etten-Leur
Een 40-jarige speler van voetbalvereniging Victoria’03 uit het Brabantse Oudenbosch is vandaag aangehouden op verdenking van poging tot zware mishandeling. Hij zou een speler van de tegenpartij tegen zijn hoofd hebben geschopt.
...Een ambulance heeft het slachtoffer naar het ziekenhuis gebracht. De situatie van de speler is inmiddels stabiel....

Gemoedelijk
Bij de Victoria-voorzitter staat het derde elftal juist bekend om z'n gemoedelijke karakter. ,,Een gezelligheidsteam voor de derde helft. Het zijn allemaal oud-spelers uit het eerste elftal, die puur voor de lol op een lager niveau op zondag nog een balletje trappen. Ik begrijp er niets van.''
https://www.ad.nl/binnenland/kopschopin ... ~a1d3bf99/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie