Is voetbal haram?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Arm Ajax. Ik hoop dat ze het excuus kunnen betalen. Deze toestand gaat ze geld kosten. Heel veel geld. Geld voor de familie, geld voor een nieuw huis, geld voor prive verpleging , geld voor "gemist" loon , en nog veel en veel meer.

Ik hoop dat van der Sar straks nog wat traantjes over heeft als hij de rekening van deze excuses ziet.
Familie Nouri blij met erkenning aansprakelijk Ajax: 'Het heeft wel lang geduurd'

De familie van Nouri is blij dat Ajax heeft erkend aansprakelijk te zijn in de zaak rondom de Ajacied. Dat zegt de woordvoerder van de familie Khalid Kasem tegen AT5.

'Van der Sar heeft vandaag duidelijk erkend dat de zorg op het veld in Oostenrijk vorig jaar onvoldoende was. De artsen hebben daar belangrijke signalen gemist', reageert Kasem. 'Alleen voelt het wel dubbel. Aan de ene kant zijn ze blij met de erkenning. Aan de andere kant heeft het allemaal erg lang geduurd voordat Ajax heeft toegegeven aansprakelijk te zijn.'

Van der Sar bij familie
Daarnaast stelt Kasem dat de familie altijd al heeft gezegd dat zij vinden dat Ajax aansprakelijk is. Vanmiddag ging Ajax-directeur Edwin van der Sar bij de familie langs om te vertellen dat Ajax zich nu op het standpunt stelt dat de club aansprakelijk is. 'Hij is er zelf heengegaan. Daar zat niemand van ons kantoor bij', vertelt Kasem.

De woordvoerder van de familie benadrukt dat Ajax er altijd al heeft naast gezeten met hun conclusies. 'Dat Van der Sar nu zegt dat er nieuwe informatie is, klopt niet. Als ze de twee cardiologen uit het LUMC eerder hadden benaderd, waren ze ook eerder tot de conclusie gekomen dat Ajax aansprakelijk is voor de situatie rondom Nouri.'

Aanvullende reactie Ajax
Ajax laat vanavond in een aanvullende reactie weten dat de eerder vandaag genoemde nieuwe informatie komt uit het verzoekschrift dat de advocaten van de familie hadden ingediend bij de KNVB. Onder andere is dit een foto die de gelaatsuitdrukking van Abdelhak Nouri weergaf, en daarom nieuwe vragen opriep. Ajax had deze foto niet in zijn dossier. Deze bleek wel cruciaal in de beoordeling van de situatie, zo stelt de club.

Verder bevatte het verzoekschrift een nieuwe lezing van de manier waarop de gegevens van de hartslagmeter moesten worden geïnterpreteerd. Die lezing kende Ajax niet en riep vragen op die de club voor een nieuwe beoordeling wilde aanbieden.

Zorg voor Nouri
Voor de familie is het nu belangrijk dat er invulling gaat worden gegeven aan het feit dat Ajax aansprakelijk is. 'Tot op heden waren ze hier niet mee bezig. Het belangrijkste was de zorg voor Nouri. Nu Ajax erkent heeft aansprakelijk te zijn gaat de rest zich vanzelf invullen', vertelt Kasem hoopvol.

Op termijn wil de familie dat de dagelijkse zorg voor Nouri op de juiste wijze ingevuld gaat worden. 'Dat is dan wel in een andere setting dan waar hij nu verblijft', stelt Kasem. 'Hij wordt nu in een instelling verzorgd. Dat trekt een zware wissel op de familie. Ze willen 24 uur per dag aan zijn bed zitten, dat ver van hun huis staat.'

Woning
De woning in Geuzenveld waar Nouri tot vorig jaar juli woonde, is niet geschikt om de Ajacied te verzorgen. De familie hoopt op korte termijn een huis te kunnen kopen waar dit wel mogelijk is. De gezondheidstoestand van Nouri is nog steeds onveranderd. Hij verkeert in een zeer lage staat van bewustzijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Arm Ajax. Ik hoop dat ze het excuus kunnen betalen. Deze toestand gaat ze geld kosten. Heel veel geld. Geld voor de familie, geld voor een nieuw huis, geld voor privé verpleging , geld voor "gemist" loon , en nog veel en veel meer.
Die Nouri had een falend hart dat de oorzaak was van het mislukken van zijn voetbalcarrière. Vroeg of laat was hij hoe dan ook tegen de lamp van Allah gelopen die aan en uit gaat waar het moslims betreft. Het had dus net zo prettig voor Allah in de moskee kunnen gebeuren.

Mijn prangende vraag is derhalve: hoe was het mogelijk dat Nouri als profvoetballer heelhuids door de medische keuring van Ajax is gekomen? Daar ligt de mogelijke te rijpen schadevergoeding voor de familie van Nouri in het verschiet. Nogmaals, van een miljoendroom voor Nouri als voetballer kon sowieso geen sprake zijn. Allah is nu eenmaal heel erg selectief.
[icon_lol.gif] icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Over de schade: Had Nouri na z'n hartstilstand de top wel kunnen halen?

Ajax is aansprakelijk voor de blijvende schade van Abdelhak Nouri. Of hij en zijn familie daarmee recht hebben op een serie jaarsalarissen als topvoetballer die hij nu misloopt, is nog maar de vraag. Zelfs als hij weer topfit was geworden.

Hoe moet het verder met Ajax en Abdelhak Nouri nu de Amsterdamse topclub de aansprakelijkheid heeft erkend voor de niet-adequate behandeling die Nouri kreeg, na zijn hartstilstand vorig jaar in Duitsland? De familie wil 'Appie' thuis zelf verzorgen. ,,Daar is een nieuwe woning voor nodig, volledig ingericht voor iemand die bijna permanent bedlegerig is en waar mogelijkheden zijn om hem per rolstoel te verplaatsen'', zegt John Beer, de advocaat van de familie.

En dat wordt een ingewikkeld verhaal. Nog niet eens zozeer dat nieuwe, op Nouri's situatie ingestelde huis. Ook over het feit dat daar 'delen van de dag' professionele hulp moet zijn, is geen discussie. Evenmin de kosten die gemaakt gaan worden door familieleden. ,,Twee mensen van de familie hebben hun baan opgezegd om Nouri te gaan verplegen. Over de vergoeding daarvoor worden concrete afspraken gemaakt'', zegt Beer.

Veel lastiger wordt het verhaal van de salarissen die het talent als profvoetballer bij elkaar had kunnen spelen. Had Nouri ooit Real Madrid kunnen halen? Of was hij over drie jaar afgezakt naar pak-'m-beet Heracles? En als hij goed genoeg was geworden voor een middenmoter in de Engelse Premier League, had hij toch ook al meer verdiend dan bij Ajax 1.

,,Toch is die vraag níet de bottleneck'', zegt letselschadeadvocaat Sander de Lang van SAP Advocaten. ,,Voorafgaand aan de vraag 'wat had Nouri kunnen bereiken', komt eerst de vraag: kan iemand die een hartstilstand heeft gehad, nog wel de top halen of überhaupt nog voetballen? Stel dat Nouri wél adequaat was behandeld en helemaal gezond was geworden, dan nog heeft hij die hartstilstand gehad. Nemen clubs het risico zo'n speler in dienst te nemen? Die medische vraag moet eerst behandeld worden, want Ajax heeft wel de aansprakelijkheid erkend voor de behandeling op het veld, maar niet voor die hartstilstand natuurlijk.'' Ook Nouri-advocaat Beer erkent dat 'deze vraag zeker aan de orde zal komen', maar wil er verder weinig over kwijt.

Veel voorbeelden van profvoetballers die een hartstilstand achter de rug hebben en hun carrière wisten te vervolgen, zijn er niet. Evander Sno kreeg, nota bene als speler van jong-Ajax, in 2010 ook een hartstilstand. Hij herstelde wel en kende daarna een bescheiden carrière als speler van RKC, NEC en het Belgische Westerlo.

Pas als de medische vraag of Nouri zijn carrière had kunnen vervolgens is beantwoord, komt de vraag 'wat hij had kunnen bereiken'. ,,Dat wordt dan bepaald door trainers, scouts en noem maar op, die je desnoods onder ede laat verklaren,'' zegt De Lang. ,,Ook dat is natuurlijk een lastig vraagstuk, maar het is te doen. Er is wel een voorbeeld van een schadevergoeding op basis van verwachtingen: Danny Hoekman. Die raakte in 1987 door een keeper van FC Utrecht zwaar geblesseerd. Hij haalde daarna nooit meer de top. Maar omdat hij vóór die blessure in de belangstelling stond van Ajax, PSV en Tottenham Hotspur, is er toch twaalf miljoen uitgekeerd. Op basis van verwachtingen dus.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Pilgrim »

Belgische jongeren van allochtone afkomst supporteren tegen Rode Duivels en maken amok in Genk

Geplaatst op 7 juli 2018

Afbeelding

In Genk heeft een groepje jonge Belgen van allochtone afkomst amok gemaakt tijdens de wedstrijd van de Rode Duivels tegen Japan. Ze supporterden luidkeels tegen België en irriteerden de 3.000 andere supporters die de match volgden op een groot scherm op de Grote Markt. Het kwam tot schermutselingen met de politie en ook enkele stewards moesten ingrijpen. (video in de bron!)

Bron: www.tvl.be
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

De stemming zat er goed in. Aan de hand van de reclame weet de kenner dat het hier een oefenwedstrijd tussen VV Katwijk op eigen terrein en FC Dordrecht is.
De wedstrijd werd gestaakt. Er waren 5 gewonden buiten het veld.
Katwijk-FC Dordrecht gestaakt na vechtpartij langs het veld
Het oefenduel tussen VV Katwijk en FC Dordrecht is zaterdagmiddag op Sportpark De Krom bij een 1-0 stand gestaakt vanwege een vechtpartij rond het veld. Vlak voor tijd gingen twintig tot dertig FC Dordrechtsupporters met elkaar op de vuist, waardoor besloten werd om het duel te beëindigen.

In de eerste helft scoorden beide teams geen treffers. Vlak na de rust opende de kampioen van de tweede divisie de score. Robbert Susan zette de oranjehemden in de 47e minuut via een omgezette penalty met 1-0 aan de leiding.

Gestaakt

Maar het moment waarover vooral zal worden nagepraat, is de vechtpartij langs het veld. Verslaggever Jan Jaap Pruysen zag tien minuten voor tijd ineens een vechtpartij ontstaan. Toeschouwers gingen, tot buiten het sportpark, met elkaar op de vuist.

"Dit is heel heftig", zegt Pruysen, die constateerde dat er niet ingegrepen werd door de beveiliging. In eerste instantie was er geen politie aanwezig, maar kwamen drie tot vijf agenten het sportpark opgerend. Pruysen zag het geknok niet aankomen. "Het was een gemoedelijk sfeertje."

Fans van FC Dordrecht zouden de vechtpartij zijn begonnen. Politie Katwijk: "Het gaat om een groep van twintig à dertig fans van FC Dordrecht. Ze zijn nu de bus in begeleid en worden nagekeken op letsel door een ambulance. Daarna snel terug naar Dordrecht. Dit willen we niet in ons dorp hebben."
Wie vocht nu met wie? Dordrechters onderling? Dordrechters tegen Katwijkers?

https://www.rijnmond.nl/nieuws/171500/K ... s-het-veld
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

LOL! Oegandese vice-premier Generaal Moses Ali trapt geheel in stijl de militaire spelen af. Dit gaat alleen niet helemaal zoals gepland.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

In Denemarken is een ruzie ontstaan tussen de spelers van het nationale elftal en de voetbalbond.
Breekpunt: de voetballers eisen hun beeldrechten (en willen in ruil daarvoor geld hebben). Sponsorbelangen en zo.
Resultaat: de hele nationale ploeg is buitenspel gezet en een ploeg van 3-de en 4-de divisie voetballers wordt ingezet. De 'topspelers'van het nationaal elftal roepen 'stakingbrekers !! '.
'We want to help Denmark': replacement national team player
Denmark has announced a squad consisting of primarily third and fourth-tier footballers to face Slovakia and Wales in upcoming internationals.

Regular coach Åge Hareide and his players were released from international duty after a complete breakdown in negotiations over a new appearance agreement for international players.

The primary stumbling block in the negotiations is reported to relate to players' image rights, and the issue had raised the prospect of Denmark failing to fulfil this week’s fixtures.
https://www.thelocal.dk/20180905/we-wan ... eam-player
Players from the national team for futsal, an indoor variant of football with five players per team, have also been called up.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Er is heel wat te doen geweest over kunstgras. Omdat er rubber brokstukjes tussen de sprieten in zitten en die moet je niet in grote hoeveelheden opeten.
Volgens deskundigen is er geen gevaar bij contact met dat rubber. Maar ja, ouders eisen een superveilige speelomgeving. En dus vond er kapitaalvernietiging plaats.

En al die matten moeten nu vernietigd worden volgens de regels. Recycling noemen ze dat.
Tot ze ontdekken hoe dat moet zijn er firma's die die matten opslaan en verklaren ze die volgens voorschriften wegwerken. Loodsen vol en dan branden die af. De matten worden omgezet in rook.
TUF is samen met Vink uit Barneveld het enige bedrijf in Nederland dat tegen betaling van 10.000 tot 20.000 euro per veld, kunstgrasmatten recyclet. Althans, dat belooft het bedrijf te doen. In de praktijk blijken bergen kunstgrasmatten illegaal opgeslagen te liggen op het terrein van het bedrijf in Dongen. Dit bleek eerder uit een aflevering van het programma Zembla.

De gemeente eiste deze week dat TUF de illegale opgeslagen bergen kunstgrasmatten meteen opruimt. Doet het bedrijf dit niet dan gaat de gemeente het zelf regelen en de kosten verhalen op het bedrijf. Juist donderdagavond staat de situatie bij TUF op de politieke agenda van de gemeenteraad van Dongen.
De gemeente weet dus wel hoe ze die matten kwijt raken? Zij kunnen iets dat geen bedrijf in Nederland kan?
En dus krijgen we een bekend scenario:
Grote brand bij omstreden bedrijf in kunstgrasmatten
De brand veroorzaakt erg veel zwarte rook en stank. De rook trekt over de A58. De brand trekt zo veel bekijks dat de veiligheidsregio heeft opgeroepen hulpverleners de ruimte te geven. Het pand staat overigens los van andere panden.

De Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant adviseert uit de rook te blijven, ramen en deuren te sluiten en ventilatie uit te zetten. Hoe de brand ontstond, is nog niet bekend.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2668379 ... grasmatten
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

’Ik wist niet wat me overkwam’ Scheidsrechter (20) belaagd op het veld, dader geschorst

Scheidsrechter Stan Claassen (20) sloot zich na het incident op in het kleedhok.

Opnieuw is een scheidsrechter belaagd op het amateurvoetbalveld. De 20-jarige Stan Claassen laat zich echter niet van het veld slaan. „Ik blijf gewoon fluiten, daar is het te leuk voor.”

Een dag na het incident is de Brabander nog beduusd. „Ik wist even niet wat me overkwam.” De jonge leidsman werd bij een wedstrijd in het Limburgse Voerendaal aangevallen door reservespeler Abdellah van SV Eikenderveld. De speler van de uitploeg vloog Claassen naar de keel, trok zijn shirt kapot en duwde hem tegen de reclameborden.

„Het doet toch wel iets met je. Ik gaf die speler een gele kaart omdat hij een andere bal vanaf de kant tegen de wedstrijdbal schoot. Daar staat gewoon een kaart voor. Maar hij reageerde furieus. ’Ga je me nu een gele kaart geven?’. Daarna viel hij me aan.”

Claassen werd snel ontzet door omstanders en naar de kleedkamer gebracht. De wedstrijd werd gestaakt. „Hij bleef op me afkomen toen ik onder begeleiding wegging. Daarna ben ik naar het kleedhok gegaan en heb ik de deur op slot gedraaid, dus daarna heb ik er niets meer van meegekregen.”

Aangifte

De scheidsrechter heeft melding gemaakt bij de KNVB en aangifte bij de politie volgt nog. „Ik snap dat er emoties zijn”, zegt hij. „De stand was 2-0 en je krijgt wel vaker iets toegebeten. Maar dat je je zo verliest, daar begrijp ik niets van. Nee, ik blijf gewoon fluiten, daar is het te leuk voor. Het is de eerste keer dat me zoiets overkomt. Het doet wel wat met je. Er is me geadviseerd er echt een zaak van te maken, dus dat doe ik ook.”

Van voetbalclub Eikenderveld heeft hij na gisteren niets meer gehoord. „Nee, hoewel dat ze wel gesierd zou hebben.”

Voorzitter Ronald Nelemans van SV Eikenderveld snapt niets van het incident. „Deze jongen heeft naar mijn weten in tien jaar tijd niet eens een gele kaart gekregen. Ik was verbijsterd toen ik dit hoorde. Die jongen gaat nota bene twee keer per dag met zijn gehandicapte zus wandelen, dus wat nu in hem is gevaren weet ik niet. Maar evengoed, je blijft van de scheidsrechter af. We hebben hem dus meteen geschorst en laten aan de KNVB over hoe het verder zal gaan.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

De trainer doet nu zelf zijn verhaal.

NOS, Volkskrant, NRC en Trouw berichten zonder weerwoord (waar ze altijd zo prat op zijn als
het ter bescherming van hun getinte ''boefjes'' gaat) dat de trainer van SV Argon een
enorme racistische uitspraak gedaan had. Volgens een donker speler en zijn donkere kliek rondom hem.





  • Johan pakt voorzitter SV Argon aan: 'Een laffe beslissing' | VERONICA INSIDE RADIO

    Wilfred, Johan en Rick bellen met de voorzitter en de op non-actief gestelde trainer van SV Argon.

    Credits: Veronica Inside Radio
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

De voetbal bobo die het WK aan Qatar gegeven heeft, zou corrupt zijn. Hoe komen ze erbij !!
Platini gearresteerd na mogelijke corruptie bij toewijzing WK 2022
Voormalig UEFA-voorzitter Michel Platini is vanmorgen in de Franse stad Nanterre, een voorstad van Parijs, gearresteerd op verdenking van corruptie bij het toewijzen van het WK voetbal van 2022 aan Qatar. Dat melden Franse media. Platini zou zijn vastgezet op het kantoor van de anticorruptie-eenheid van justitie.

De 63-jarige Platini, voormalig topvoetballer, fungeerde vanaf 2007 als voorzitter van de Europese bond UEFA en als vicevoorzitter van de mondiale federatie FIFA. Platini raakte echter in opspraak vanwege een dubieuze financiële deal met FIFA-voorzitter Sepp Blatter uit 2011. Beiden werden eind 2015 in eerste instantie voor acht jaar geschorst. Na diverse beroepszaken bij het arbitragehof C.A.S. werd de straf voor Platini teruggebracht naar vier jaar, die van Blatter naar zes jaar. Platini, die ook deel uitmaakte van het organisatiecomité voor het WK van 1998 in Frankrijk, had zijn straf er afgelopen maart op zitten.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/p ... ~af2a43b0/
Geen Stijl zegt:
"....een WK voetbal in Qatar organiseren is gewoon een heel erg slecht idee volgens iedereen die niet is omgekocht door Qatar en een heel goed idee volgens iedereen die wel is omgekocht door Qatar. "
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

Schrappen dat WK in Qatar en gewoon in de zomer in een organisatiewaardig land.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Schrappen dat WK in Qatar en gewoon in de zomer in een organisatiewaardig land.
Ik zal er schik in hebben wanneer een behoorlijk aantal voetballers die daar vrijwillig (daar ga ik vanuit) aan meedoen, te kampen krijgen met een dodelijke hartaanval. De samenleving en vooruitgang is gediend met mensen met gezond verstand en niet met een stel zwakzinnigen die alleen maar tegen een rond voorwerp willen trappen vanwege een goed gevulde geldbuidel die in het vooruitzicht gesteld.

Het zal nooit gebeuren. Maar wat zou het mooi zijn als de wereld van landen met inwoners met niet domme mensen, alle moslimlanden gaat boycotten. Zo moeilijk is dat toch niet? Dat is wat mij altijd tegenstaat van de politieke machthebbers in de VS: heulen met de vijand die jou minacht en als een varken beschouwt: moslimlanden. Dat mag, maar doe daar verder geen zaken mee met of zonder glimlach. Laat die moslimlanden stikken in hun walgelijke vieze smerige onmenselijke sadistische primitieve heidense geloof!

Noem je dan godverdomme geen christen en blijf uit de kerken vandaan met zijn dominees die het maar om een ding gaat: goed voor jezelf zorgen. Want God doet dat niet en neemt telkenmale afstand van het treurige corrupte zelfbenoemde zondige grondpersoneel van God.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

En het was gisteren weer raak. Algerije heeft Nigeria met 2-1 in de halve finale verslagen, dus was het weer reltijd.
Rellen na zege Algerije: 300 voetbalfans opgepakt in Franse steden

In diverse steden gingen voetbalfans met vuurwerk de straat op, werden vernielingen gepleegd en kwam het tot confrontaties met de politie. Dat gebeurde toen Algerije Nigeria met 2-1 in de halve finale had verslagen.

In Marseille trokken de supporters richting de boulevard waar tegen het eind van de avond het vuurwerk net was afgelopen vanwege de viering van de nationale feestdag quatorze juillet. De veiligheidsdiensten probeerden hen de toegang tot de Oude Haven te versperren. Agenten kregen stenen en vuurwerk naar hun hoofd geslingerd.

Ook op de Champs-Élysées in Parijs ging het – net als in de nacht van donderdag op vrijdag, toen de ’Woestijnvossen’ zich voor de halve finale plaatsten – weer mis. Op meerdere plekken moest de politie traangas inzetten om de menigte uiteen te drijven. Ook gingen prullenbakken in vlammen op, meldt France24.

In Lyon werden auto’s in brand gezet; volgens de lokale brandweer een stuk of tien. Ook raakte de politie slaags met relschoppers die flessen en vuurwerk naar agenten gooiden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

Gaat nog gezellig worden deze week. Pas vrijdag is de finale.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

King George schreef:Gaat nog gezellig worden deze week. Pas vrijdag is de finale.
Ja, en of ze nu verliezen of winnen, er zullen rellen komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

:rolleyes: Tja.....
Balotelli van Den Helder spoorloos

Zo heb je de ’Balotelli’ van het noorden met een transferwaarde van 100.000 euro in je amateurteam, zo heb je niets.

Afbeelding

Rechts de echte Balotelli, links die van Den Helder.

De 19-jarige Sainey Trawally uit Gambia die de sensatie van FC Den Helder leek te worden, is weer even mysterieus verdwenen als dat hij kwam. En dat terwijl de club er heel veel moeite in had gestoken om hem speelgerechtigd te krijgen.

Trawally kwam na omzwervingen in Italië naar ons land om zijn grote droom te verwezenlijken: profvoetballer worden.

Balotelli van de Noordkop
Hij werd begin juni als ’Helderse belofte blijkt Italiaanse prof’ en ’Balotelli van de Noordkop’ landelijk nieuws. Aanleiding was een spectaculair debuut in het tweede elftal van de FC tijdens een nacompetitiewedstrijd om degradatie. Als invaller zorgde hij met een goal en twee assists bijna in zijn eentje voor de 3-2 zege, na een 0-2 achterstand bij rust.

Dat kreeg nog wel een staartje, schrijft het Noordhollands Dagblad. Op verzoek van tegenstander VSV controleerde de KNVB de status van deze ’ster’. Trawally bleek niet speelgerechtigd, waardoor het Helderse team direct degradeerde en de club 250 euro boete kreeg.

„We hadden hem op tijd aangemeld als spelend lid”, luidde de verklaring van Arnold Eisma, secretaris van FC Den Helder. „Voldoende voor asielzoekers, maar voor Trawally hadden we een internationaal verzoek tot overschrijving moeten aanvragen omdat hij in Italië wedstrijden in een jeugdcompetitie met profclubs had gespeeld. Hij vertelde ons wel dat hij daar bij diverse clubs, waaronder Sampdoria, was geweest, maar de communicatie ging moeizaam. Hij zou een ’free player’ te zijn.”

FC Dordrecht
Na zijn eerste en enige optreden bij de reserves van FC Den Helder werd de rappe vleugelspits wel geselecteerd voor het Helders Elftal. In de hoop uit te blinken bij de amateurselectie tijdens een tweedaags toernooi met Almere City FC, FC Dordrecht en Jong AZ.

Zijn optreden bleef beperkt tot een halve oefenwedstrijd en invalbeurten op het toernooi. Wat betreft zijn huidige situatie kan Eisma meedelen dat de Gambiaan speelgerechtigd is voor FC Den Helder.

Asielaanvraag
„Die internationale overschrijving heeft een paar weken geduurd. Begin augustus is de voorbereiding op de competitie gestart, maar tot nu toe schittert Trawally door afwezigheid. Deze bruikbare selectiespeler heeft één training meegemaakt en schijnt druk bezig te zijn met zijn asielaanvraag. Trainers zochten contact met hem. Hij zou weer komen, maar de vraag is wanneer. We wachten het maar af.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Een nepsjeik uit Mexico die zegt dat hij het slachtoffer is van nepnieuws: veel beter kan het niet worden

De economische (en sportieve) crisis was nog in volle gang toen FC Den Bosch op een dag bezoek kreeg van een potentiële investeerder. Het was een sjeik en zo zag hij er ook uit. Hoewel de man enkele ongewone eisen stelde, zoals aparte ingangen in het stadion voor mannen en vrouwen en een elftal zonder homo’s, toonde een delegatie van de club zich zeer geïnteresseerd.
Zwart geld was geen probleem, de trainer kon desgewenst worden weggestuurd en over het aanpassen van de clubnaam en de clubkleuren viel te praten. Ook een alcoholverbod in stadion De Vliert behoorde tot de mogelijkheden. In ruil daarvoor zouden miljoenen oliedollars in de club worden gepompt.

Dat was zes jaar geleden. De sjeik bleek een nepsjeik te zijn, ingehuurd door het tv-programma PowNews. Het gesprek met twee medewerkers van FC Den Bosch werd heimelijk opgenomen, en uitgezonden. Waren ze er toch ingetuind.
En ze kregen we te horen over de diverse redders van clubs. En voor allemaal geldt: praatjes vullen geen gaatjes. Zoals deze:
De afgelopen week trok een Mexicaanse nepsjeik veel belangstelling. Mauricio Garcia de la Vega bood zich een paar maanden geleden aan als grootaandeelhouder van Roda JC, een van de meest opwindende clubs van Nederland, Europa zelfs.
[...]
De lucht in Kerkrade klaarde op toen een paar maanden geleden Garcia de la Vega zich meldde, een charismatische man met een gedistingeerd uiterlijk. Dat zijn altijd de beste oplichters. De Mexicaan bleek eerder bij een Spaanse club, Real Murcia, een spoor van vernieling achter te hebben gelaten. Hij is een investeerder die niet investeert en toezeggingen niet nakomt; zo’n gladde praatjesmaker die, zo bleek uit een verhaal in NRC Handelsblad, altijd net zijn portemonnee thuis heeft laten liggen als in het restaurant moet worden afgerekend.

Vrijdag werd Garcia de la Vega door supporters van Roda JC het stadion uitgezet, in de rust van de wedstrijd tegen De Graafschap. Met zachte hand duwden ze hem naar de uitgang, in een magnifiek vertoon van verzet. Ze waren het zat, de vage toezeggingen van een bluffende Mexicaanse paljas die met een grote waffel hun club te gronde dreigt te richten. Symbool van de opstand werd een beveiliger. No hablo Español, zei hij toen Garcia de la Vega hem in het Engels om hulp vroeg.

Maandag keerde ook het kantoorpersoneel zich tegen hem. Iedereen meldde zich ziek. Intussen sijpelde de ene na de andere malle anekdote door uit Zuid-Limburg. Garcia de la Vega bleek er op kosten van de berooide club een luxueuze levensstijl op na te houden. Hij zou bereid zijn Kerkrade te verlaten, maar eist wel een riante vergoeding. Verder denkt hij dat hij het slachtoffer is van een samenzwering.

Beschuldigingen doet hij af als fake news. Een nepsjeik uit Mexico die zegt dat hij het slachtoffer is van nepnieuws: veel beter kan het niet worden.
https://www.volkskrant.nl/sport/een-nep ... ~b66e5a74/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Turkse voetbal clubs in Europa, hebben die een portret van Erdogan in de kleedkamer hangen? En Turkse vlaggen in de kantine? Vast wel.
Voetbal Vlaanderen reageert op “militaire groet” van Turkse voetballertjes uit Beringen: “Dit kan niet”
Voetbal Vlaanderen, een tak van de Belgische Voetbalbond, is een onderzoek gestart naar enkele foto’s en filmpjes van de Beringse club Turkse FC. Daarop is te zien hoe kinderen een militaire groet brengen om de soldaten in de Turks-Syrische oorlog te eren. Marc Van Craen betreurt het feit. “Voetbal en politiek moeten gescheiden blijven.”

Op foto’s en filmpjes die de club zelf via sociale media deelde, is te zien hoe spelers van verschillende leeftijden een militaire groet brengen op het veld en in de kleedkamer. De min 10-jarigen droegen hun zege op aan de soldaten. “Laat onze overwinning met 5-3 van onze U10 een cadeau zijn voor onze soldaten. We zijn een ernstig volk. We willen nog veel cadeaus geven aan onze soldaten. Terwijl we in de kou en in de regen staan willen we onze ziel offeren voor het bestaan van de Turkse natie. En dat is geen grapje”, zo staat er bij de foto.
Afbeelding
Volgens Turkse FC heeft het gebaar niets met politiek te maken. De club reageert via Basir Hamarat, voorzitter van Union of International Democrats, een AKP-gezinde organisatie. “Dergelijke foto’s worden elk jaar gemaakt uit eerbied voor alle martelaren en hun familieleden”, zegt Hamarat. “Ook als er geen conflict was geweest tussen Turkije en Syrië, en ook als de speler van de nationale ploeg dat gebaar niet had gemaakt, dan nog had de club die foto’s gemaakt en gepost. Dat dit nu extra gevoelig ligt? Daar heeft de club niet op gelet.”
https://www.hln.be/sport/voetbal/voetba ... ~aeaa585f/
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Pilgrim »

Turkse jeugdspelers in Europese amateur voetbalteams salueren voor Erdogan

Posted on 17/10/2019

Afbeelding
Ter verdediging toonde de Turkse minister van Jeugd en Sport een foto van het Franse nationale elftal, dat na het behalen van de wereldtitel in 2018 een formele saluut maakte aan president Macron (afbeelding (2)). Dat gebeurde alleen niet tijdens een wedstrijd (wat verboden is), en had tevens geen ideologische-religieuze betekenis.

Toestaan dubbele paspoorten begint zich te wreken – Vlaamse minister van sport vindt het ‘ongehoord dat kinderen voor politieke en militaire propaganda worden misbruikt’

De UEFA onderzoekt momenteel of het Turkse nationale voetbalelftal gestraft moet worden wegens het salueren van de spelers bij de recente EK-kwalificatieduels met Albanië en Frankrijk. Het is namelijk verboden om politieke uitingen te doen tijdens een wedstrijd. Het saluut aan dictator Erdogan is gezien diens onderdrukking van critici in eigen land, de invasie van Syrië en de oorlog tegen de Koerdische bevolking te vergelijken met het brengen van de Hitlergroet. Nu blijken ook Turkse spelers van jeugdige amateurteams in Europa de militaire Erdogan-saluut te brengen. Wat gaat de KNVB doen als dit ook in Nederland gebeurt? Wij vermoeden dat het op de door steeds meer mensen verafschuwde politiek-correcte wijze zoveel mogelijk stil zal worden gehouden, mits het alsnog in de media komt.

Propaganda voor moslimdictator
Een Turks jeugdteam van het Vlaamse FC Beringen plaatste op zijn Facebook een foto waarop de circa 10 jaar oude spelers het beruchte saluut maken. Op de achtergrond hangt een Turkse vlag. Ook in de kleedkamers werden opnames gemaakt. Voetbal Vlaanderen is een onderzoek naar de voetbalclub gestart. Minister van Sport Ben Weyts reageerde dat ‘het ongehoord is dat kinderen voor politieke en militaire propaganda worden misbruikt. Sport moet kinderen integreren, en niet van elkaar scheiden.’

Terzijde: het misbruiken van kinderen voor propaganda gebeurt natuurlijk al veel langer in Europa. Vooral de internationale klimaatbeweging maakt zich hier veelvuldig aan schuldig.

FC Beringen liet in een eerste reactie weten dat dergelijke foto’s ieder jaar worden gemaakt, en ‘een eerbetoon zijn aan alle martelaren en hun verwanten’. Merk op dat steeds over ‘martelaren’ wordt gesproken, een in Europa opzettelijk genegeerd feit omdat dit op een religieuze dimensie wijst. Zo sterven Turkse soldaten niet alleen voor hun vaderland, maar meer nog voor de islam.

Ook vanuit Duitsland komen de eerste meldingen van vergelijkbare voorvallen in het amateurvoetbal. Zo vierden de spelers van Türkspor Mainburg (Bayern) hun doelpunten tegen SG Wildenburg/Bitburg door te salueren. De Beierse voetbalbond heeft sancties aangekondigd, en verklaarde dat ‘wij niet tolereren dat iemand onze sport voor discriminatie, provocaties en beledigingen misbruikt... Daarom voeren wij een nul-tolerantie beleid, en zullen daar geen millimeter van afwijken.’

Falende integratie mede mogelijk gemaakt door dubbele paspoorten
Omdat van echte integratie –waar het opheffen van een dubbel paspoort een logische eerste vereiste in zou zijn- in de EU nooit serieus werk werd gemaakt –want dat zou maar ‘racistisch’ zijn, en je moet andere culturen vooral respecteren (behalve die van jezelf)- kon de grote Turkse gemeenschap in Europa vooral heel erg Turks blijven, inclusief constant afgeven op wat hier allemaal verkeerd en ‘heidens’ zou zijn, maar ondertussen wel gewoon maximaal blijven profiteren van alle sociale voorzieningen.

Vijfde kolonne
Wat het salueren tevens laat zien is dat Erdogans ‘vijfde kolonne’ geen complottheorie, maar harde realiteit is. De despoot in Ankara heeft miljoenen Turkse volgelingen in Europa. Hoge officials van zijn islamistische AKP partij dreigden jaren geleden al om de Turken in Europa te mobiliseren voor de plannen die Erdogan met onze landen en samenlevingen heeft.

Erdogans uitspraak ten tijde dat hij nog burgemeester van Istanbul was, is ondertussen algemeen bekend: ‘De moskeeën zijn onze kazernes (/forten), de koepels zijn onze helmen, de minaretten onze bajonetten en de gelovigen onze soldaten... Er bestaat geen gematigde of niet-gematigde islam. Islam is islam.’

Nog steeds weigert Europa hem serieus te nemen. Nog steeds weigert Europa de islam niet langer als enkel een religie, maar als een alomvattende militante en agressieve ideologie te zien die erop uit is alle ‘ongelovigen’ goedschiks of kwaadschiks te onderwerpen. Ondertussen staan er al tienduizenden ‘forten’ van deze ideologie in Europa, waar wekelijks miljoenen ‘soldaten’ komen.

Xander

(1) Welt
(2) Afbeelding: : Embed from Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

https://www.xandernieuws.net/algemeen/t ... r-erdogan/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Turkse jeugdspelers in Europese amateur voetbalteams salueren voor Erdogan.
Niks mis mee. We dragen zelf schuld en moedigen hen indirect hiertoe aan. Lees maar verder!
Toestaan dubbele paspoorten begint zich te wreken.

Onze democratie zorgt nog regelmatig voor het zichtbaar maken van domme mensen die kiezen voor beroepsleugenaar Mark Rutte. Die is VVD-er. En toch speelt de linkse gedachte de baas in Nederland. Nederland heeft al twee moslim burgemeesters. In grote steden welteverstaan. Rotterdam staat op de wereldkaart. Net zoals de verachtelijke met weerzinwekkende walging omgeven en besmette baggerreligie islam. De burgemeester van Rotterdam heet Ahmed Aboutaleb en is salafist. Een jihadist is volgens de door het domme Nederlandse volk gewaardeerde Ahmed een gewone moslim.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Voetbal blessures. Die kan je oplopen in het veld.
Moordrecht – Ammerstol gestaakt: ‘Speler breekt kaak tegenstander’

Moordrecht-Ammerstol werd bij de stand 2-1 door de scheidsrechter gestaakt na een vechtpartij, waarbij Ammerstol-speler Thijs Schmidt door een speler van Moordrecht met een vuistslag werd geveld. Schmidt brak daarbij zijn kaak op twee plaatsen. Ook mist hij een tand. Dat meldt Regio-Voetbal.nl.

Vanuit het ziekenhuis meldt hij: ,,Het was abnormaal wat er gebeurde. Er was een opstootje tussen onze verdediger Michel Rozendaal en spelers van Moordrecht. Ik wilde tussenbeide komen om te sussen. Ik zag die laffe klap in het geheel niet aankomen. Daarna werd 1-1-2 gebeld, waarop politie en ambulance verschenen. Mijn tegenstander was reeds gevlucht, maar hij zal later worden opgepakt door de politie. Ik moet echter aan mijn kaak worden geopereerd. Ik baal dus als een stekker.”

Ammerstollenaar Michel Rozendaal kwam eveneens niet ongeschonden uit de strijd. Hij hield aan het incident een opgezwollen neus over. Dezelfde speler van Moordrecht, die Schmidt vol raakte, was ook in dit geval de boosdoener.
https://www.voetbalrotterdam.nl/2019/10 ... enstander/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie