Is voetbal haram?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Een jeugdige scheidsrechter wordt bij een wedstrijd met een bekend probleem-elftal van het veld gejaagd.
Wedstrijd bij Utrechtse voetbalclub DWSV ontspoort: scheidsrechter op de vlucht
Een wedstrijd tussen de Utrechtse ploegen DWSV en Rivierwijkers is dit weekend volledig uit de hand gelopen. Scheidsrechter Gianni Hoovenstat (21) moest ‘rennen voor zijn leven’ om van het terrein af te komen. ‘Ik heb mensen langs de weg gevraagd 112 te bellen.’

Volgens arbiter Gianni Hoovenstat hing er al de hele wedstrijd een grimmige sfeer op het sportpark Loevenhoutsedijk bij Overvecht. In de eerste helft laste de scheidsrechter al een afkoelingsperiode in, vanwege die sfeer. Na de tijdelijke staking ging het duel toch weer verder, maar toen Hoovenstat bij een stand van 2-4 een tweede gele kaart wilde geven aan de aanvoerder van DWSV, sloeg de vlam in de pan.

Agressief

,,Ik gaf de aanvoerder zijn tweede gele kaart, omdat hij agressief naar me toe kwam nadat ik Rivierwijkers een vrije trap gaf. Hij maakte me met niet al te vriendelijke woorden duidelijk dat hij het niet eens was met mijn beslissing. Ik ben naar de trainer gelopen om hem te vertellen dat ik hem zijn tweede gele kaart zou geven. Daarbij vroeg ik de staf of ze wilden zorgen dat hij rustig het veld zou verlaten”, aldus de scheids, die de bui al zag hangen.

Daarna escaleerde boel. ,,Toen ik hem aan de zijkant zijn tweede gele kaart gaf, kreeg ik een bidon naar mijn hoofd gegooid vanaf de bank. Vervolgens komt er ook nog eens een toeschouwer het veld op gerend en waren er twee DWSV-spelers die mij bedreigden.”

De scheidsrechter koos daarna eieren voor z’n geld. ,,Ik ben van het complex gerend. Harder dan ik toen liep, kon ik echt niet. Ik heb mensen langs de weg gevraagd 112 te bellen. Toen de politie erbij kwam, kon ik het sportpark weer op om onder politiebegeleiding mijn spullen te pakken en te vertrekken.”

‘Allergrootste nachtmerrie’

De scheidsrechter googelde bij thuiskomst de naam van de thuisclub. ,,Voorafgaand aan de wedstrijd zei de naam DWSV mij niks. Toen ik thuiskwam, zag ik op internet meerdere artikelen met soortgelijke gevallen. Ik heb wel eerder lastige wedstrijden gehad, maar dit was mijn allergrootste nachtmerrie. Een ding is zeker: ik kom hier nooit meer terug.”

DWSV kreeg in de afgelopen dertien seizoenen al acht keer punten in mindering. De verwachting is dat dit opnieuw zal gebeuren. Wanneer de KNVB een besluit neemt over deze spelers, is nog onduidelijk.

Een bestuurslid van DWSV, dat anoniem wil blijven, vindt dat het verhaal van de scheidsrechter overtrokken is. ,,Natuurlijk is er wat gebeurd en zijn er dingen gezegd in het veld, maar hij is niet bedreigd. Het wordt allemaal opgeblazen. Hij voelt zich bedreigd, maar dat is wat anders dan dat hij daadwerkelijk bedreigd is.”

Bij Rivierwijkers bevestigt men de lezing van de scheidsrechter en laat men weten achter het besluit van de scheidsrechter te staan om de wedstrijd te staken.
https://www.ad.nl/utrecht/wedstrijd-bij ... ~ad4decf1/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Een jeugdige scheidsrechter wordt bij een wedstrijd met een bekend probleem-elftal van het veld gejaagd.
Is DWSV een Turkse club ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Een artikel uit 2015:
DWSV is een echte Utrechtse volks-club, afkomstig uit de zogenaamde Rode Brugbuurt in de wijk Ondiep.
https://www.parool.nl/columns-opinie/zo ... ~bf885a86/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Een artikel uit 2015:
Dat betekent dat ik met de Marokkanen van de Dreef veel handen schud, schouderklopjes uitdeel, terwijl ik openlijke terechtwijzing zo veel mogelijk vermijd en indien toch nodig op een rustige manier toepas, met respect voor het aanzien van de individuele speler. Op hun beurt dragen de spelers van de Dreef bij aan een goede sfeer door respectvol op mijn beslissingen te reageren. Immers, wie respect geeft, krijgt dat ook terug.
De scheids is een enorme schijterd. Hij is geslaagd voor zijn dhimmi diploma.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Ook in Duitsland zijn er vaak voetbalwedstrijden die uit de hand lopen. 4 van de 4 keer worden die problemen veroorzaakt door "nieuwe Duitsers"

En raad eens wie er deschuld krijgt? Juist de AfD, want die remmen de intergratie af omdat ze zo lelijk doen tegen die mensen. :huh:
German football official blames AfD for rising violence in the sport

A sports official in Germany has blamed the populist Alternative for Germany (AfD) for rising violence on the pitch, claiming that the party has normalized ‘social disinhibition’ in the society.

Following several acts of violence in amateur football, Thorsten Schenk, the referee chairman of the district of Dieburg, blamed the Alternative for Germany (AfD) for contributing to an increase in social disinhibition within the society, which has led to more violence in the sport, German weekly newspaper Junge Freiheit reports.

“Just take the AfD. It says things that are completely unspeakable, and nobody punishes them for it. On the contrary, someone like Mr. Höcke gets for it almost 25 percent of the vote,” Schenk told Die Welt.

Schenk’s comments come on the heels of a historic victory for the AfD in Thuringian state elections, where it saw its share of the vote the more than double. The populist party is now more popular than Angela Merkel’s CDU.

Much of the AfD’s success in the state of Thuringia has been attributed to Bjorn Höck, the party’s leader of the region.

Schenk’s words indirectly reference a match between the Hessian clubs FSV Münster and the TV Semd, where FSV player Hayri G. beat the referee unconscious on Sunday after being sent off. As a result of the brutal attack, the injured referee had to be airlifted to the hospital via a helicopter.

The injured referee and father of three told the German newspaper Bild that even three days after the attack, Hayri G. had still not apologized.

Although there have been several violent attacks on referees in German amateur football games in recent months, those committing the violence are almost always foreigners.

Recently, the Berlin Football Federation canceled all matches in the Berlin-Liga, the highest football league in the German capital and the sixth tier of German football.

The matches were canceled after referees from the league announced they would be going on strike for the weekend due to rising violence against them. This season, 53 attacks have been reported.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Zijn het oliedollars of zijn het witwas euro's?
OFC moet openheid geven, anders volgt sluiting sportcomplex
De gemeenteraad van Oostzaan roept het bestuur van amateurvoetbalclub OFC met klem op uiterlijk vrijdag alsnog openheid te geven over de financiering van met name het eerste elftal. Anders schaart de raad zich unaniem achter de sluiting van het sportcomplex vanaf zaterdag en bevriezing van de subsidie.

Alle partijen in de raad benadrukten het belang van de club voor Oostzaan en riepen de op de tribune aanwezige OFC’ers op snel alsnog duidelijkheid te geven. Het CDA ‘smeekte’ het clubbestuur zelfs dat te doen.

Aandringen

De woordvoerders van alle partijen benadrukten ook dat het gemeentebestuur nog steeds niet de al zo lang beloofde duidelijkheid heeft gekregen, ondanks het vaak aandringen in gesprekken en brieven.
In een brief aan burgemeester Rob Meerhof schreef het bestuur van OFC vandaag dat geldschieter Marwan K. al zal terugtreden, hoewel het hoger beroep nog loopt tegen zijn veroordeling tot een jaar celstraf voor witwassen. Dat hoger beroep ging vorige week niet door vanwege het onverwacht overlijden van een raadsheer van het gerechtshof.
De zelf ook aanwezige Marwan K. is voorzitter van de Stichting Topvoetbal Oostzaan (STO), die de sponsors werft voor met name het eerste zondagelftal van OFC, dat uitkomt in de derde divisie.

Voorbeeldfunctie

De gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders hebben eerder met klem gesteld dat ‘een voor witwassen veroordeeld persoon’ geen enkele rol kan hebben bij een club die juist een voorbeeldfunctie moet hebben voor de Oostzaanse jeugd.

Vlak voor aanvang van de extra ingelaste raadsvergadering over OFC, besprak de gemeenteraad de brief die OFC op het laatste moment aan de burgemeester had geschreven – waardoor de vergadering te laat begon.

In die brief doet het bestuur behalve over het terugtreden van K. alsnog ook andere toezeggingen waarom al lang is gevraagd.

Afspraken

Een accountant zal zo snel mogelijk de cijfers over dit jaar aanleveren en de cijfers over vorig seizoen nader onderbouwen, belooft het bestuur. Daarnaast zal het bestuur de gemeente ‘inlichten’ over ‘de bindende afspraken’ die de STO stelt te hebben gemaakt met de Belastingdienst.

Bovenal vraagt de club ‘op korte termijn’ een nieuw gesprek met de burgemeester waarbij behalve OFC-bestuurders ook Marwan K. en de gezamenlijke advocaat van K., OFC en STO plus een fiscalist zullen aanschuiven.

In de raadsvergadering werd overigens door niemand gesproken over de verbanden die de politie al maanden onderzoekt tussen conflicten binnen de club en de bij vijf bedrijven achtergelaten granaten, een brandstichting waardoor twee auto’s verloren gingen en de beschieting van een auto.
https://www.parool.nl/amsterdam/ofc-moe ... b30e046a7/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Burgemeester mag sportcomplex OFC niet sluiten van de rechter
Het bestuur van OFC en de terreinbeheerder hadden de rechter dinsdag verzocht de onmiddellijke sluiting te verbieden.

Volgens de rechter hebben de burgemeester en wethouders van Oostzaan ‘onvoldoende aannemelijk gemaakt’ dat sprake is van ‘een zodanige vrees van verstoring van de openbare orde en veiligheid op het sportcomplex, dat verweerder in redelijkheid kon bevelen tot onmiddellijke sluiting van het sportcomplex voor een periode van vier weken’, aldus het vonnis.

De ‘bestuurlijke rapportage’ van de politie waar de burgemeester zijn besluit tot sluiting mee heeft onderbouwd, legt geen directe relatie tussen het sportcomplex en bijvoorbeeld de vijf handgranaten die bij OFC-betrokkenen werden achtergelaten, de beschieting van een auto van een sponsor en de brandstichting waardoor de auto’s van een ex-werknemer van OFC en diens advocaat in vlammen opgingen terwijl die tegen OFC procedeerden in de rechtbank.
En de status van de beweerde geheime informatie:
Dat geheime informatie volgens de gemeente wel duidelijk zou maken hoe groot het gevaar voor de openbare orde is als het complex open blijft, kan de rechter niet meewegen.

“Voor zover de burgemeester beschikt over relevante informatie met betrekking tot de openbare orde en veiligheid rond het sportcomplex die hij niet heeft overgelegd in deze procedure, overweegt de voorzieningenrechter dat hij met dergelijke informatie geen rekening kan houden.”
https://www.parool.nl/amsterdam/burgeme ... ~b820c7f8/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Het is toch vreselijk: er is geen voetbal meer. Mensen zeggen hun TV-Sport abonnementen op want er is geen sport en alleen herhalingen van vroeger bekijken, daar zitten ze niet op te wachten.
Maar profvoetbal is big business en die moet toch door gaan.
Eredivisie kan niet zomaar stoppen: UEFA dreigt met sancties
De eredivisie kan niet zomaar worden stopgezet. De UEFA heeft alle clubs en bonden gisteren een brief gestuurd waarin het zich uitspreekt tegen het voortijdig beëindigen van de nationale voetbalcompetities.

De UEFA roept niet alleen op om het seizoen indien mogelijk af te maken, maar dreigt ook met sancties. Zo kan deelname aan de Europese toernooien mogelijk worden verboden.

De Pro League, waarin de Belgische profclubs verzameld zijn, meldde gisteren de competitie als beëindigd te willen beschouwen. Datzelfde deed in Nederland Ajax-directeur Marc Overmars, gevolgd door tal van andere clubs waaronder PSV en AZ.
,,Op 17 maart is in overleg met alle Europese clubs en competities beslist dat al het mogelijke gedaan moet worden om nationale en Europese competities te beëindigen zoals het hoort”, stelt de UEFA. ,,Deelname aan een UEFA-competitie wordt bepaald door sportieve resultaten aan het einde van een volledige nationale competitie. Wanneer een competitie stopgezet wordt, zullen we bekijken of aan die voorwaarde wel voldaan is.”

Opvallend is dat de brief ook is ondertekend door de ECA, de verenigde Europese topclubs, waarin Edwin van der Sar ook zitting heeft. De directeur van Ajax pleit er in Nederland juist keihard voor om de eredivisie per direct te stoppen.
De brief: https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/er ... ~a2a9c41d/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Keiharde conclusie onderzoek: het was wachten totdat dak AZ-stadion zou bezwijken
Het was wachten totdat het dak van het AZ-stadion zou instorten. Die harde conclusie is te trekken uit het onderzoek van Royal HaskoningDHV.

Het bedrijf deed onderzoek naar de oorzaken van het instorten van een deel van het dak van het stadion op 10 augustus vorig jaar. Royal HaskoningDHV concludeerde in een tussenrapport al dat een combinatie van harde wind en constructiefouten de oorzaak was. Het eindrapport bevestigt dat en gaat zelfs nog verder

Volgens de onderzoekers is de constructie waarschijnlijk, kort na de opening van het stadion in 2006, al verzwakt door een storm. Dit is duidelijk geworden naar aanleiding van gedetailleerd onderzoek na de instorting.
De belangrijkste oorzaak van de instorting is dat de lassen te dun zijn uitgevoerd. Ontwerpfouten bij de verbindingen hebben bijgedragen aan de instorting, stellen de onderzoekers. Door neerwaartse windbelasting, waarop het dak niet was berekend, zou het zijn ingestort.
https://www.ad.nl/binnenland/keiharde-c ... ~a1aef73a/
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wat zien wij hier behalve 1,5 meter afstand?
De commissie Mijnals van de KNVB. Ze gaan iets doen met racisme, discriminatie en inclusiviteit in het voetbal.
Die 'ze' zijn:
v.l.n.r. Ahmed Marcouch, Jeroen Visscher, Daphne Koster, Humberto Tan, Ruud Gullit, Robert Geerlings, Marjan Olfers en Jacinta Lieuwes -

Hunmerto Tan is TV presentator en heeft wel eens naar voetbal gekeken. Hij wordt de voorzitter van dit clubje dat een paar maal per jaar bijeenkomt om de stukken door te nemen.
En er moet natuurlijk een beroepsvoetballer (ex) in zitten: Ruud Gullit .
En vrouwloos kan ook niet dus: Daphne Koster (oud-international en manager vrouwenvoetbal bij Ajax) (een voetbal bobo dus)
Dan iemand die het plebs een stem geeft: Jacinta Lieuwes (voorzitter van amateurvereniging ODIN ’59)
Iemand met gezag: Ahmed Marcouch (burgemeester van Arnhem) (met bonuspunt want Mocro)
En dit overziend is er iemand met hersens nodig: de onvermijdelijke aandachtspersoon Marjan Olfers (hoogleraar sport en recht).
Een commissie zonder advocaat, dat kan niet want er bestaat een juridisch mijnenveld: Robert Geerlings (advocaat, zaakwaarnemer en oud-voorzitter van de Sportraad Amsterdam)
En een freewheeler kan er ook wel bij: Jeroen Visscher (organisatieadviseur en oud-gastdocent van de opleiding Coach Betaald Voetbal)

Humberto Tan is democratisch gekozen als voorzitter. (door wie?)
En hij weet gelijk op te lepelen:
“Na de afschuwelijke beelden van FC Den Bosch – Excelsior werd het weer pijnlijk duidelijk dat we racisme en discriminatie in het voetbal echt buitenspel moeten zetten. Bij de KNVB heerst het besef dat hiervoor ook de beschikbare kennis en draagvlak in het voetbal en in de samenleving moeten worden benut.
En daarover valt te zeggen:
Die roeptoeters uit Den Bosch bijvoorbeeld, die Excelsior-speler Ahmad Mendes Moreira racistisch bejegenden? Misschien een stadionverbodje. Voor een paar. Niemand weet hoe lang. Niemand weet hoe veel. En niet eens voor racisme: "We houden het voor nu algemeen bij wangedrag. Denk bijvoorbeeld aan bekers met bier gooien richting veld." Dus een donkere voetballer wordt uitgescholden voor aap, je pakt de daders en je geeft ze een stadionverbod voor bier gooien. Daar gaat je precedent.
https://www.knvb.nl/nieuws/themas/diver ... et-voetbal
https://www.geenstijl.nl/5154228/alles-opgelost-hoera/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

De spelers van Antwerp vieren het winnen van de Croky Cup, de Belgische beker.

Afbeelding

LOL. Belgische club ?

Viroloog Marc Van Ranst stoort zich aan de voetballers van FC Antwerp. Te zien waren lachende gezichten, gebalde vuisten en innige omhelzingen.

Er mochten 3 Belgen meespelen zie ik, maar die moeten wel achter de belangrijkste spelers staan.

Afbeelding

Gefeliciteerd mannen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Maandenlang niet voetballen. En dan opeens mag een vriendschappelijk wedstrijdje gespeeld worden.
Alle energie (en testosteron) die zich heeft opgehoopt, komt los.
Wedstrijd tussen Katwijk en FC Eindhoven haalt einde niet. ’Jullie proberen ons dood te schoppen’
De oefenwedstrijd tussen Katwijk en FC Eindhoven werd zaterdagmiddag na onvriendelijkheden van beide kanten halverwege gestaakt. Spelers en staf van de bezoekers uit Eindhoven stapten voor rust van het veld. Na een verhit overleg in de rust werd besloten niet verder te spelen.

Het vriendschappelijke karakter van het oefenduel was ver te zoeken. Katwijk zocht het randje op en daar konden de bezoekers weinig waardering voor opbrengen. Na zo’n beetje iedere vermeende overtreding ontstond er een opstootje. Soms hadden de spelers van Eindhoven gelijk, maar zeker niet altijd.

De geagiteerde ploeg van trainer Ernie Brandts, die ook niet bepaald een vredesstichter kon worden genoemd, was duidelijk niet naar Katwijk afgereisd om vrienden te maken.
Na een overtreding van Katwijk-verdediger Raoul Esseboom op Eindhovenaar Kaj de Rooij sloeg kort voor rust de vlam in de pan. De Rooij ging verhaal halen waarna zo’n beetje iedereen op het veld besloot zich ermee te bemoeien.
De Eindhoven-trainer besloot zijn spelers van het veld te halen. De scheidsrechter - hij bekeek de schermutselingen van een afstandje - floot daarop vervroegd voor de rust in de hoop dat een kopje thee de gemoederen zou bedaren.

Daar kwam weinig van terecht. Het onderlinge gebakkelei ging verder achter de hoofdtribune waar trainers en spelers elkaar de zwarte piet toespeelden. Wat begon als een gezonde discussie verzandde al snel in het over en weer verwijten maken.
Uit de wedstrijdbeelden zou, volgens de Eindhovenaren, zijn gebleken dat hun ploeg geen blaam trof. ,,Jullie proberen ons de hele wedstrijd dood te schoppen’’, aldus een van de ietwat overdrijvende stafleden.

Stewards van de thuisploeg deden hun best pottenkijkers op afstand te houden. Uiteindelijk moest de politie er zelfs aan te pas komen om de spelers en staf van FC Eindhoven, die op eigen vervoer naar Katwijk waren gereisd, een veilige aftocht te garanderen.

Enkele leden van de harde kern van de thuisclub hadden zich kort daarvoor bij de bezoekersingang gemeld. Maar vrij snel keerde de rust weer terug op De Krom.
In de 44 minuten dat er werd gevoetbald waren de hoogtepunten schaars. Katwijk begon sterk waarna FC Eindhoven de regie overnam. De enige speler die zich wist te onderscheiden was Katwijk-doelman Boy de Jong die een strafschop van Jort van der Sande ogenschijnlijk moeiteloos klemvast pakte. Gescoord werd er niet op De Krom.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... e-schoppen
Afbeelding
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:
zo aug 23, 2020 4:43 pm
Het vriendschappelijke karakter van het oefenduel was ver te zoeken.
GROTE DENKFOUT DIE MENSEN MAKEN DIE HET AAN KENNIS VAN ZAKEN ONTBREEKT.

Een oefenduel heeft niets uitstaande met welke vorm van vriendelijkheid dan ook.

Vandaar de benoeming: OEFENWEDSTRIJD.

Vriendschappelijke wedstrijden bestaan niet.

NADENKEN! HERSENEN GEBRUIKEN!

Net zo min dat er op basis van wederkerigheid vriendschap kan bestaan tussen moslims en niet-moslims.
Een relatie met gebrek aan wederkerigheid, wat moet je ermee?

Heb er nooit spijt van als je goed bent voor een slecht persoon. Jouw gedrag zegt alles over jou en zijn/haar gedrag zegt genoeg over haar/hem. Maar dat betekent niet dat je alles van de ander hoeft te accepteren, je hoeft immers niet over je heen te laten lopen.

Wat er speelt in dit soort verbindingen is gebrek aan wederkerigheid. Jij hebt de ander in het hart gesloten en er gaat een voortdurende golf van warmte naar de ander toe. De ander geeft jou vervolgens niet terug wat je geeft. En het lijkt wel dat hoe meer jij je best doet, hoe meer de ander zich terugtrekt of nog koeler reageert. Met als gevolg dat je nog onzekerder wordt en nog harder je best gaat doen. Je wilt gezien en gehoord worden en vanuit die behoefte geef je en geef je en geef je. Je loopt erop leeg zoveel geef je, in de hoop op een dag gezien en erkent te worden door de ander.
Kortom: tolerantie ondergeschikt maken aan intolerantie werkt niet geen toekomstvooruitzicht, zoals door de linkse politiek van harte wordt aanbevolen ten gunste van de islam en zijn ongeëvenaarde achterlijke nutteloze moslims die zich verplicht superieur wanen aan niet-moslims.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Er is een nieuwe bedreiging ontdekt voor voetbalfans.
We hadden al de daken van stadions die bezwijken door de zonnepanelen. Daar komt nu bij: omvallende verlichtingspalen. Waardoor? Ze verroesten want ze zijn van metaal.
'Erg geschrokken': tientallen lichtmasten op sportparken in Groningen staan op omvallen
Een groot aantal lichtmasten rond Groningse sportparken is zo aangetast door roest dat ze gevaarlijke situaties opleveren bij harde wind of onweer. Dat ontdekte de gemeente na een steekproef met 79 masten, waarvan 55 (bijna 70 procent) onveilig bleken.

,,Hier zijn we erg van geschrokken’’, zegt sportwethouder Inge Jongman (ChristenUnie). ,,We willen veiligheid kunnen garanderen. Daarom onderzoeken we op dit moment alle 464 lichtmasten op gemeentelijke sportparken.’’

Wedstrijden en trainingen afgelast vanaf windkracht 6

In afwachting van dat onderzoek geldt voor alle gemeentelijke sportparken dat ze niet mogen worden gebruikt bij windkracht 6 of hoger, en ook niet als het onweert. ,,Geen leuke boodschap’’, erkent Jongman. ,,Maar de veiligheid van de sporters en supporters staat voorop.’’ De gebruikers van de sportvelden waar nu al lichtmasten zijn afgekeurd, worden zo snel mogelijk op de hoogte gebracht.

De gemeente voerde de steekproef uit nadat op sportpark Coendersborg zorgen over de lichtmasten waren ontstaan. ,,Daar merkten we dat de ze niet helemaal stabiel stonden’’, stelt Jongman. De masten bleken aan de onderkant gecorrodeerd. ,,Ze zijn in feite gaan roesten. De palen staan veelal in drassige ondergrond, dus achteraf is het best verklaarbaar.’’
Spoiler! :
Geen reguliere controle: ‘We zagen de masten nooit eerder bewegen’

Toch was er tot nu toe geen regulier programma voor controle en onderhoud van de masten. ,,We hebben ze tot nu toe ook nooit zien roesten of bewegen’’, stelt Jongman. ,,De focus lag vooral op het zorgen voor voldoende licht, zodat mensen zo lang mogelijk konden blijven sporten op de velden. Maar vanaf nu gaan we de masten structureel keuren en onderhouden.’’

De 55 afgekeurde masten moeten direct worden vervangen. Als in het volledige onderzoek ook 70 procent van de masten wordt afgekeurd, zijn er op korte termijn 300 nieuwe masten nodig, wat 750.000 euro zou kosten. ,,Die kosten willen we dekken uit het co-investeringsfonds voor de sport’’, zegt Jongman.
CDA: ‘Heel vreemd dat we lichtmasten niet jaarlijks controleren’

Daar zal de gemeenteraad eerst wel mee akkoord moeten gaan. Fractievoorzitter René Bolle van het CDA reageert uiterst kritisch. ,,Dat co-investeringsfonds is bedoeld voor extra verbeteringen, niet voor regulier onderhoud. Dit is een noodsituatie, dus moet de vervanging zo snel mogelijk gebeuren - maar dek dat dan gewoon uit de reserve. En op de lange termijn moet de sportbegroting omhoog, want kennelijk zit daar nu geen regulier onderhoud van de lichtmasten bij in.’’

Dat de lichtmasten nooit regelmatig werden gekeurd, vindt Bolle ‘heel vreemd’ en voor de verklaring van de wethouder heeft hij geen goed woord over. ,,Nogal logisch dat je roest niet ziet als die onder de grond zit’’, zegt hij. ,,Maar dan kun je er toch niet vanuit gaan dat zo’n mast na plaatsing tot in lengte van dagen nooit stuk gaat?’’
https://www.dvhn.nl/groningen/Erg-gesch ... 43651.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

Verbinden? Diversiteit? Als het maar zwart is. Blank wit mag niet, want dat is niet divers. En Humberto Tan zet het op een huilen.



Woede bij Humberto Tan na aanstelling Frank de Boer

Donderdag, 24 september 2020 om 13:45

Afbeelding

Bij de commissie Mijnals heerst woede over de aanstelling van Frank de Boer als bondscoach van het Nederlands elftal. De onvrede heeft niets te maken met De Boer als persoon, maar met name over de procedure van de KNVB. Voorzitter Humberto Tan van de commissie stelt in gesprek met De Telegraaf dat de voetbalbond een kans heeft gemist om de eigen woorden over het belang van diversiteit kracht bij te zetten.

De KNVB stelde in juli de commissie Mijnals samen, vernoemd naar Humphrey Mijnals, de allereerste Oranje-international ooit met een Surinaamse achtergrond. Die commissie stelt zich ten doel om de KNVB en de Rijksoverheid 'in kennis en zo nodig daad te helpen in het realiseren van de ambities waar het gaat om racisme, discriminatie en inclusiviteit in het voetbal', liet de bond weten. In de commissie zit onder meer Ruud Gullit, maar Tan is de voorzitter. Hij betreurt het dat de KNVB 'de mond vol heeft' over diversiteit, maar niet in gesprek is gegaan met iemand met een migratieachtergrond.

"Vanaf dag één stond vast dat Frank de opvolger zou worden van Ronald Koeman. De rest was allemaal een beetje cosmetisch, dus voelt de commissie zich bedonderd", foetert Tan. Hij doelt bijvoorbeeld op de benadering van Frank Rijkaard; zondag zei Gullit bij Ziggo Sport al dat 'iedereen al wist' dat de oud-topvoetballer niet welwillend tegenover een dienstverband bij Oranje zou staan. Net als Gullit op televisie deed, benadrukt Tan dat de woede niet te maken heeft met het feit dat er een witte bondscoach is aangesteld.

"Het gaat niet om kleur, maar om kwaliteit", benadrukt de televisiepersoonlijkheid en voormalig voetbalverslaggever. "Maar zoek ook eens naar kwaliteit buiten de ’mensen zoals wij-kring’, want ook daar is veel kwaliteit." Tan voegt eraan toe dat de commissie, ondanks meerdere verzoeken, nooit een 'lijstje met namen' heeft gemaakt. Het aanstellen van een bondscoach is immers de taak van technisch directeur Nico-Jan Hoogma. Hij noemt het daarom 'onjuist' dat de commissie zich met de aanstelling wilde bemoeien. "Het enige dat we hebben gevraagd, is breed te kijken en ook met niet-witte mensen te praten, van wie de KNVB dacht dat ze ook geschikt zouden kunnen zijn voor de functie van bondscoach. En áls ze die zouden afwijzen, dat dan met een goede motivatie te doen."

  • Gullit diep teleurgesteld in KNVB: ‘Laat mensen van kleur solliciteren’
    Ruud Gullit, ook lid van de commissie Mijnals, sprak zondag al zijn onvrede uit over het proces.
    Lees artikel
Tan vindt het problematisch dat grofweg dertig tot veertig procent van de KNVB-leden een migratieachtergrond heeft, maar dat het percentage binnen de organisatie minder dan vijf procent is. "In de top welgeteld núl procent. In de complete trainers- en begeleidingsstaf – van de jongste jeugd tot en met het grote Oranje – was het eveneens nul procent, al zijn onlangs wel Ervin Lee en Hedwiges Maduro aangesteld als assistent bij Oranje Onder-20 en Onder-18. Maar het aandeel blijft klein."

Het bellen van Rijkaard wordt door Tan 'pure window dressing' genoemd. "Hij is als alibi gebruikt: kijk eens hoe we met diversiteit bezig zijn. Onzin, want het is algemeen bekend dat Frank al zeven jaar niet meer de ambitie heeft om iets in de voetballerij te doen. Dat was uitgesloten. We zagen deze actie van de KNVB overigens al aankomen en hebben daarom tussentijds aangegeven dat Rijkaard benaderen voor ons niet hetzelfde zou zijn als voldoen aan de Rooney Rule."

De regel waar Tan het over heeft is vernoemd naar Dan Rooney, de inmiddels overleden oud-eigenaar van de Pittsburgh Steelers uit de Amerikaanse National Football League. Op zijn initiatief werd het verplicht voor NFL-clubs om minstens één kandidaat van een minderheidsgroepering te laten solliciteren als er een nieuwe trainer of iemand in een managemenfunctie wordt gezocht. Volgens Tan heeft de commissie bij de KNVB het voorstel gedaan om diezelfde regel te hanteren en was de bond daar aanvankelijk positief over. Nu vindt men dat die regel niet is nageleefd.

In een reactie laat de KNVB weten nog altijd achter de commissie Mijnals te staan. Bovendien meldt de bond dat diversiteit is meegenomen als factor in de zoektocht naar 'de beste kandidaat'. "Wij zijn het grotendeels eens met de commissie, wij willen zelf ook diverser worden als KNVB, maar juist deze unieke functie leent zich minder voor de acht punten uit hun brief hierover", doelt de bond op een brief die door de commissie is verstuurd naar de bond na het vertrek van Ronald Koeman. "Een meeting waarop we dit gezamenlijk bespreken staat in de planning, want we zien helaas ook een aantal verkeerde aannames. Wij waarderen het werk van de commissie en kijken uit naar onze verdere samenwerking."


Voetbalzone
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Het zal me de reet roesten.

Afbeelding
Hij is oud-speler van onder meer Feyenoord, Real Madrid en Everton en staat momenteel onder contract bij Kozakken Boys, de nummer 7 uit de Tweede Divisie.
De 33-jarige geboren Rotterdammer, die momenteel woonachtig is in Werkendam, stond als profvoetballer bekend om zijn luxe levensstijl met bijvoorbeeld een voorliefde voor horloges van 80.000 euro. Na zijn carrière waarschuwde hij jonge voetballers daarvoor, nadat hij in tijdschrift Quote én zijn biografie meldde ongeveer 3,5 miljoen euro te hebben verloren. Drenthe is ook actief als rapper (onder de naam Roya2Faces) en pacht een restaurant in Spanje.
Royston Drenthe failliet verklaard
De rechtbank wees Drenthe dinsdag een curator toe, die bepaalt wat er gebeurt met het geld dat binnenkomt. In een reactie aan de site Voetbalzone laat Drenthe weten onderweg te zijn naar zijn advocaat. ,,Ik ken de ins en outs niet en ik weet niet exact wat er aan de hand is, maar als dit is wat ik denk dat het is, dan is het niet zo belangrijk’’, zegt de voetballer, die vermoedt dat het komt doordat hij niet op een zitting is verschenen. De situatie zou voortkomen uit zijn nalatigheid die hij ‘labiliteit van zichzelf’ noemt. ,,Ik lig altijd onder een vergrootglas, maar het zal opgelost worden zoals het hoort.”
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ro ... ~a0d43ed5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
do dec 03, 2020 4:05 pm
Het zal me de reet roesten.
Royston Drenthe failliet verklaard
Ja dat gebeurd er als je geld als water uit geeft. Eens droogt de geldbron op.

Nou ja, er zijn vast en zeker fans die een crowdfunding voor hem gaan starten. Help Royston de winter door.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Voetballers worden door clubs gekocht en verkocht. Net alsof ze slaven zijn.
En zijn ze eenmaal in eigendom dan kunnen ze gestraft worden door hun baas.
Er bestaat geen VvM voor ze.
Bijvoorbeeld als een voetballer iets blasfemisch zegt. Wat die zegt, we komen het niet te weten want blasfemie mag niet herhaald worden. Zo is het in de sharia geregeld.
Keeper Buffon krijgt boete voor godslatering

Scheldpartijen beter te horen in lege stadions

Gianluigi Buffon, de doelman van Juventus, heeft een boete gekregen van de Italiaanse voetbalvond voor godslastering. Hij moet 5000 euro dokken vanwege een tirade aan het adres van Manolo Portanova.

De bond baseert zich op een audiofragment van een wedstrijd in december tegen Parma FC. Vanwege de lege stadions dit seizoen zijn scheldpartijen - en dus ook eventuele godslastering - beter te verstaan. Spelers kunnen zelfs voor het vergrijp worden geschorst: Bryan Crisante en Manuel Lazzari werden eerder al gesommeerd een wedstrijd over te slaan vanwege het beledigen van de Heer.

Wat Buffon precies gezegd heeft is niet duidelijk. Gianluigi is ook doelman van het Italiaans nationaal elftal en is de langstdienende speler in zijn competitie. Hij is 43 en gaat al 653 wedstrijden mee.
https://www.nieuwnieuws.nl/5153495/keep ... slatering/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

Waar zijn de "woke" voetbalmiljonairs om van zich te laten horen tegen de slavernij als je hen nodig hebt?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Vrouwelijke grensrechter in beeld? Iraanse tv grijpt keihard in bij Engelse voetbaltopper

Iraanse voetbalfans die zondag naar Tottenham-Manchester United keken, kregen meer dan honderd keer een ander beeld te zien dan de rest van de wereld. De reden? Ze mochten de blote benen van de vrouwelijke grensrechter niet zien. ,,Dit is een aanfluiting”, schrijft een Iraanse burgerrechtenorganisatie.

Afbeelding

Sian Massey-Ellis (35) is al tien jaar actief in de Premier League en uitgegroeid tot een gerespecteerde scheidsrechter. Afgelopen zondag maakte ze deel uit van het arbitrale kwartet dat de topper tussen Tottenham en Manchester United (1-3) in goede banen moest leiden. Het duel werd ook in Iran uitgezonden, maar de voetbalfans daar kregen haar niet te zien.

Telkens als Massey-Ellis in beeld kwam, kregen de Iraanse voetballiefhebbers iets totaal anders te zien. Vaak een luchtbeeld van het Tottenham Hotspur Stadium, soms ook wat plaatjes van de steegjes rond het veld of een shot van een aanwezigen op de tribune. Dit allemaal zodat de Iraniërs de blote benen van Massey-Ellis niet zouden zien, zo stelt My Stealthy Freedom, een Iraanse burgerrechtenorganisatie. Minstens honderd keer werd er op de Iraanse staatstelevisie vakkundig van camera geswitcht.

,,Hun aanpak is een aanfluiting”, schrijft de organisatie. ,,Het viel ook de commentator op aan het einde van de wedstrijd, die zei dat hij hoopte dat de kijkers hebben genoten van het geografisch spektakel. Censuur zit in het DNA van deze Islamitische republiek. Maar we mogen deze praktijken niet als normaal aanzien. Dit is niet onze cultuur. Dit is een repressief regime”, aldus My Stealthy Freedom.

Agüero
Het is niet het eerste voorval op de Iraanse staatstelevisie. In 2018 werd het embleem van AS Roma vervaagd. De mythische grondleggers Romulus en Remus die gezoogd worden door een wolf kon niet op televisie worden getoond.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door hans van de mortel »

De vraag die gesteld moet worden - en dat geldt voor alle moslims wereldwijd, luidt:

Zijn moslims haram?

Geen kritisch zelfstandig weldenkend mens van goede huize en niet besmet met de walgelijke vieze smerige historische denkbeelden van de ultieme grootste Arabische viezerik ooit, genoemd Mohammed, zal twijfelen aan het feit dat moslims de mislukte mensensoort zijn van de moderne tijd.

Moslims zijn de parasieten van de ergste soort. Islam is het weerzinwekkende virus en moslims zijn de besmettelijke virusdragers.

Logisch! Zij tekenen ervoor.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Of het haram is, daar verschillen de theologische inzichten over.
Het probleem is:
Tijdens Mohammed zijn leven bestond voetbal nog niet (net zo min als cigaretten).
Maar in ieder geval, sinds de invoering van het beroepsvoetbal, wordt Mammon aanbeden.
En slavernij mag dan niet bestaan in het voetbal, spelers worden voor vele miljoenen verkocht.
Onvermijdelijk is er altijd ruzie over de verdeling van de poen.
Rechtbank: UEFA mag geen sancties opleggen aan spelers in Super League

De UEFA mag voorlopig geen sancties opleggen aan spelers of clubs die zich hebben ingelaten met de nieuw te vormen en ’besloten’ Super League. Dat heeft een rechtbank in Madrid gezegd. Eerst moet uitgebreid worden onderzocht of er oplossingen in het conflict mogelijk zijn. Nog niet duidelijk is of de Spaanse rechtbank gezag heeft over de in Zwitserland gevestigde UEFA.

De zaak was aangekaart op initiatief van voorzitter Florentino Perez van Real Madrid, één van de initiatiefnemers van de Super League.

Twaalf Europese topclubs besloten in de nacht van zondag op maandag zich los te maken van alle bestaande constructies en een nieuwe topliga op te richten. De reacties uit de voetbalwereld waren furieus. UEFA dreigt nu de clubs per direct uit de huidige editie van de Champions League te zetten, voor zover ze daarin nog aanwezig zijn, en de betrokken spelers te verbieden nog voor hun land uit te komen.
Dit zijn de miljardairs achter de Europese Super League

Drie van de twaalf betrokken clubs hebben zich geplaatst voor de halve finale van de Champions League; Manchester City, Chelsea en Real Madrid. Veel spelers van ’de twaalf’ zijn normaal gesproken komende zomer actief op het Europees kampioenschap voor landen, onder wie meerdere internationals van Oranje.
https://www.telegraaf.nl/sport/11192581 ... per-league
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Die Super League gaat niet door. Waarom? Omdat de voetbalbobo's meer geld willen maar de fans gewoon meer leuke wedstrijden en die zien die geldhonger van de grote en al rijke clubs niet zitten.
"With 15 teams in the ESL not facing qualification or relegation, critics said it would have devalued the game because it was unfair and uncompetitive."
Super League: Why have the plans collapsed?

Plans for a new football European Super League (ESL) have collapsed, following the withdrawal of most of the teams involved.

The decision follows a massive backlash against the league, which had the support of some of the world's biggest clubs.
https://www.bbc.com/news/business-56768728
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Heel veel jaren geleden sprak een voetbal trainer de wijsheid: "Voetbal is oorlog".
Hij zal vast wel dit niet bedoeld hebben:

Politie pakt Amsterdammer (21) op voor serie explosies in Rotterdam, onder meer op twee Feyenoordcafés


De politie heeft vanavond een verdachte aangehouden die in verband wordt gebracht met meerdere explosies in Rotterdam van afgelopen week. Het gaat om een 21-jarige man uit Amsterdam. Deze week gingen onder meer twee vuurwerkbommen af in Feyenoordcafés en bij twee portiekwoningen in de stad.

De politie doet onderzoek naar het motief van de verdachte. Meerdere aanhoudingen worden niet uitgesloten, schrijft de politie..

In de nacht van dinsdag op woensdag werd bij Feyenoordcafé ‘t Haantje in Rotterdam-Lombardijen een explosief naar binnen gegooid. In de nacht van donderdag op vrijdag gooiden onbekenden een explosief door de brievenbus van Café The Hide Away in IJsselmonde. Burgemeester Ahmed Aboutaleb besloot om beide cafés voor twee weken te sluiten.

De aanslagen zorgen voor angst bij eigenaren van andere Feyenoordkroegen op Zuid. Ze willen niet met hun naam in de krant, uit angst om de volgende te zijn. ,,Er zijn in het verleden meer gekke dingen gebeurd, maar dit is echt eng”, zegt een van hen. ,,We weten niet goed wat we nu moeten doen. De boel dichtspijkeren? We zijn in elk geval op onze hoede, laat ik het zo zeggen.” Een ander: ,,Zet mijn kroeg er alsjeblieft niet in. Straks ben ik aan de beurt. Ik ben net tien maanden dicht geweest.”
https://www.ad.nl/binnenland/politie-pa ... ~aa7404e2/
Na explosies Rotterdam nu ontploffing bij ’Ajax-café’

- Bij café Vak West in de Amsterdamse wijk De Baarsjes is vrijdagavond laat een ontploffing geweest. Er vielen geen gewonden, meldt de politie. De uitbater van het café laat aan De Telegraaf weten dat ze zwaar teleurgesteld is over het incident. De afgelopen dagen zijn er meerdere ontploffingen geweest op plekken in Rotterdam waar Feyenoordsupporters komen. De politie onderzoekt een verband.

Na de explosie is vooralsnog niemand aangehouden. Wel is er schade aan de voorgevel. Vermoedelijk is zwaar vuurwerk gebruikt.

Van het café in de Balboastraat is bekend dat er geregeld supporters van Ajax komen. Tijdens de ontploffing was er niemand aanwezig, de zaak is door de coronamaatregelen nog gesloten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2158444 ... -ajax-cafe
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

:scratch:
Feyenoord-cafés vrezen wraakactie Ajax-fans

Tientallen Feyenoord-supporters hebben het plan opgevat om in de aanloop naar de Klassieker tegen Ajax ’s nachts meerdere panden in Rotterdam te bewaken. De fans komen in actie naar aanleiding van de laatste aanslag op de kroeg The Hide Away aan het Kreekplein in IJsselmonde.

De familie De Kreek vermoedt dat de vuurwerkbom het werk is van Ajax-supporters. Ook leden van Feyenoords harde kern denken dat het om een wraakactie gaat. „Het zal wel te maken hebben met de Klassieker en met die vechtpartij van een paar weken geleden bij de Ikea in Delft. Daar zouden die Ajacieden flinke klappen hebben gehad”, zegt Rob de Kreek.

De Kreek heeft vernomen dat ook eigenaren van andere kroegen in de rats zitten. „Ze vrezen dat zij straks het doelwit zijn.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie