Is voetbal haram?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Volgende wedstrijd moet Marokko voetballen tegen Frankrijk.
Agenten bekogeld met stenen en vuurwerk

Noodbevel in Schilderswijk en Amsterdam-Osdorp, ME ook in Rotterdam en Utrecht in actie

Het is even na zes uur als de Haagse Schilderswijk, niet voor het eerst dit WK, verandert in een grote chaos. Toeterende en scheurende auto’s, enkele harde explosies en vooral heel veel rode vlaggen nadat Marokko zaterdag opnieuw stuntte en ten koste van Portugal de halve finale behaalde. Rond half acht is er een noodbevel afgekondigd rond de Vaillantlaan, waarbij de ME ingreep. In Amsterdam geldt een noodbevel voor de straat Tussen Meer in Amsterdam-Osdorp, er zijn meerdere aanhoudingen verricht en de oproerpolitie moest aanrukken, net als in Rotterdam en Utrecht.

De politie roept aanwezigen in de omgeving van de Vaillantlaan op te vertrekken. Zijstraten van de Vaillantlaan zijn afgesloten. De ME vormde daar een linie. Mensen werden richting station Hollands Spoor gedreven met politie en honden. Volgens omstanders wordt met vuurwerk naar de ME gegooid. Ook is de spiegel van een politiewagen vernield. De politie heeft twintig tot veertig mensen tot de hoek van de Vaillantlaan en de Parallelweg gedreven. De marechaussee is ook aanwezig.

Er is een noodbevel afgekondigd. Dat houdt in dat personen die weigeren gehoor te geven aan de aanwijzingen van de politie, kunnen worden aangehouden. In een van de zijstraten van de Parallelweg voerde de politie om 19.22 uur een volgende charge uit door de straat in te rennen.

Er was begin van de avond al snel bijna geen doorkomen meer aan in de wijk waar de autoriteiten op scherp stonden uit angst voor nieuwe rellen. In voorgaande duels sloeg de feestvreugde om in rellen en het belagen van de politie. Om die reden was de doorgaande Hoefkade in de wijk waar veel Marokkanen wonen, al afgesloten, net als de Vaillantlaan.

’Wie zou ons moeten stoppen?’
„Niemand houdt ons nog tegen”, zegt een uitzinnige Anouar bij een kapsalon aan de Parallelweg waar mensen met een grote rode vlag zwaaien naar voorbijtoeterende auto’s. „Wij doen wat jullie Hollanders nooit lukt.” Hij is er vast van overtuigd dat ’zijn’ land de wereldtitel pakt. „Wie zou ons moeten stoppen dan?” Een automobilist die met een Palestijnse vlag zwaait, wil niks zeggen. „Dit is ons feestje. Wegwezen hier.” Ook worden uit auto’s groene vlaggen van Saoedi-Arabië gehouden en de blauw-geel-groen-rode Berberse vlag.

De gemeente had vooraf al laten weten de situatie scherp in de gaten te houden. Naast politie, die zichtbaar en onzichtbaar in de wijk was, hadden ook jongerenwerkers en buurtvaders een belangrijke rol. Het was afgeraden om te snel in te grijpen omdat daarmee de agressie alleen maar sneller kon toenemen.

Amsterdam
Ook in Amsterdam wil de politie dat iedereen weggaat uit de straat Tussen Meer in Amsterdam-Osdorp. Volgens een fotograaf heeft de politie een waterkanon van stal gehaald. De politie twittert dat er een noodbevel is afgekondigd. Volgens een bewoner blokkeert de politie de grote ingang op Tussen Meer richting Osdorpplein. „Alleen het effect is vooralsnog maar half, omdat veel toeterende auto’s via de niet afgesloten zijstraatjes alsnog Tussen Meer op komen. De rust keert dus slechts heel langzaam terug. Het echte knallen met vuurwerk is inmiddels wel voorbij.”

Op het Mercatorplein in Amsterdam renden ongeveer honderd voetbalsupporters na het eindsignaal het plein op om met vlaggen te zwaaien naar toeterende auto’s en scooters die voorbijrijden. De politie heeft meerdere voetbalsupporters aangehouden voor het afsteken van zwaar vuurwerk. „Over het algemeen is sprake van een goede sfeer, maar er zijn ook plekken in de stad waar zwaar vuurwerk wordt afgestoken en dat scharen we niet onder de goede sfeer”, zegt een politiewoordvoerster.

„Het wordt wel wat onrustiger”, aldus de politiewoordvoerster. „Ook in Amsterdam-Oost en bijvoorbeeld in Uithoorn zijn veel mensen op de been.”

In theater De Meervaart in Amsterdam waren ongeveer 650 voetbalsupporters bijeen om de wedstrijd te bekijken. Ook daar werd de winst uitbundig gevierd, met gejuich en gezang.

Rotterdam
De ME heeft zaterdagavond in Rotterdam in de omgeving van het Kruisplein besloten om in te grijpen. Onder meer met politiepaarden werd de resterende menigte uiteengedreven. De politie heeft meerdere aanhoudingen verricht voor het afsteken van zwaar vuurwerk.

De Mobiele Eenheid en agenten met honden hebben een groep opgedreven naar het einde van de West Kruiskade en de kruising met de ’s-Gravendijkwal. Enkele honderden mensen stonden op de kruising in het centrum. De politie werd vanaf het kruispunt bekogeld met stenen.

Inmiddels is de ME weer in de bussen gestapt. Op Twitter spreekt de politie van een aantal incidenten waarbij zwaar vuurwerk is afgestoken. Nadat er een periode was gefeest, verzocht de politie de aanwezigen naar huis te gaan, een oproep waar de meesten gehoor aan gaven. Een groepje dat zorgde voor overlast weigerde echter te vertrekken, reden voor de ME om het plein schoon te vegen.

Utrecht
De ME is zaterdagavond ingezet op het Moskeeplein in de Utrechtse wijk Lombok nadat daar onrust was ontstaan, meldt de politie. Volgens de politie begon de avond feestelijk, maar werd het later „helaas grimmiger.” De ME is ingezet omdat rond het Moskeeplein dingen werden vernield, er zwaar vuurwerk werd gegooid en mensen agressief waren tegen de politie, waardoor een gevaarlijke situatie ontstond.

Ook in Leiden reden veel auto’s toeterend rond, net als in Amersfoort, Roermond, Enschede, Arnhem, Den Bosch en andere steden. Eerdere wedstrijden liepen na feestelijkheden op straat uit de hand nadat er vuurwerk naar agenten en hulpverleners werd gegooid.

Politievakbond ACP zegt teleurgesteld te zijn over „weer een avond vol geweld”. „Onze politiemensen zijn weer in grote getallen (met spoed) ingezet op diverse plekken in het land. Ongekende druk op #politie, waarvan de maatschappij nog weken last heeft. Kom allemaal weer veilig thuis!”, twittert de politiebond.

Brussel
De Marokkaanse feestvreugde is ook in Brussel uitgelopen op rellen. De politie moest traangas en een waterkanon inzetten toen relschoppers vernielingen pleegden en met stenen en vuurwerk gooiden, melden Belgische media.

De politie zette veel manschappen in om relschoppers en feestende supporters te verdrijven. Buurtbewoners en jeugdwerkers waren aanwezig om de gemoederen tot bedaren te brengen. Metrostations waren uit voorzorg gesloten. Rond 20.00 uur was de ergste onrust voorbij, al bleef er veel politie op straat.

Dinsdag liepen feestelijkheden na de overwinning van Marokko op Spanje ook al uit de hand, net als na de eerdere WK-wedstrijd tussen België en Marokko.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Politie helemaal klaar met Marokkaanse ’WK-rellen’: ’Vuurwerk? Het zijn explosieven’

Bij de halve finale van het WK die Marokko komende woensdag speelt, is de inzet van ’alle beschikbare middelen’ nodig. Dat stelt politiebond ACP. Specifiek gaat het de bond om samenscholingsverboden, de inzet van waterkanonnen en traangas.

Eerdere maatregelen hebben rellen door volgelingen van de ’Leeuwen van de Atlas’ nauwelijks voorkomen. Zaterdagavond liep het in meerdere steden wederom uit de hand nadat Marokko Portugal uitschakelde. De feestvreugde sloeg opnieuw al snel om in vernielingen, bedreigingen en aanslagen op de politie.

Na de Marokkaanse WK-overwinning gingen opnieuw honderden feestende Marokkanen de straat op.

Van vuurwerk wil politiebond ACP niet meer spreken. „Daar moeten we echt vanaf”, zegt woordvoerder Maarten Brink resoluut. „Het zijn ronduit explosieven. Agenten zijn bang, om gewond te raken, om gehoorschade op te lopen. De druk is enorm. Het zou mooi zijn als burgemeesters zich wat vaker openlijk uitspreken om steun aan de politie te betuigen. Zij zijn namelijk ook verantwoordelijk voor de mensen die in de gevaarlijke gebieden aan het werk moeten.”

Sharon Dijksma
Het was opvallend dat burgemeester Sharon Dijksma van Utrecht, een van de steden waar het na de wedstrijd tegen Portugal escaleerde, dat niet deed. Via sociale media liet ze trots weten dat het team ’geschiedenis had geschreven’. „Ik hoop en verwacht dat er een mooi feest wordt gevierd in onze stad. Blijf rustig.” Dat laatste gebeurde bij een deel van de menigte duidelijk niet: agenten werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk en stenen, enkelen raakten gewond. Er werden enkele aanhoudingen verricht. Hoewel het in een wijk als Lombok compleet uit de hand liep, liet de PvdA-burgemeester niets meer van zich horen.

Justitieminister Dilan Yeşilgöz sprak wel al snel haar steun uit aan de agenten die in het land ernstig werden belaagd. „Zo zonde dat een bijzondere zege op deze manier totaal wordt verpest. Het is beschamend. Trots op onze politie en ME die door snel en adequaat optreden de steden weer tot rust brachten. Er zijn aanhoudingen verricht en er zullen er nog meer volgen!”

In België, Frankrijk en zelfs Israël kwam het eveneens tot zware rellen. In Den Haag was de agressie zaterdagavond ook goed te zien. Nadat eerst nog een menigte euforisch toeterend en schreeuwend de straat opging om de onverwachte en knappe zege van hun vaderland te vieren, konden aanwezigen al snel aanvoelen dat de stemming omsloeg. Een automobilist die in de Schilderswijk met een Palestijnse vlag zwaaide, reageerde agressief en anti-Nederlands: „Dit is ons feestje. Wegwezen hier”, dreigde hij. Er waren, naast de Marokkaanse rode vlaggen met groen pentagram, nog meer vlaggen te zien: de groene van Saoedi-Arabië en de blauw-geel-groen-rode Berberse vlag. Veel Nederlandse Marokkanen zijn Berber. Rond half acht werd er een noodbevel afgekondigd rond de Vaillantlaan, waarbij de ME ingreep.

Noodbevel
In Amsterdam gold – net als in meer steden gebeurde – een lokaal noodbevel, er zijn meerdere aanhoudingen verricht en de oproerpolitie moest aanrukken, net als in Rotterdam. Vooraf was afgeraden te snel in te grijpen omdat daarmee de agressie alleen maar sneller kon toenemen. Dat leek een verkeerde inschatting.

ACP benadrukt dat er meer middelen nodig zijn als woensdagavond om acht uur Marokko in de halve finale speelt tegen Frankrijk. „Alle beschikbare middelen eigenlijk”, zegt hij. „Een samenscholingsverbod is waarschijnlijk nodig. Geen gebiedsverbod, want dat is op personen gericht en het zijn vooralsnog wisselende samenstellingen relschoppers. En traangas en waterkanonnen moeten ingezet kunnen worden, vanwege de maatschappelijke veiligheid en die van politie. De toestemming daarvoor moet van de bestuurders komen. Het is hard nodig, want agenten, en wij ook, zijn er helemaal klaar mee.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Zou die echt zo bijgelovig zijn of doet die maar zo vanwege de PR?
Ongeschoren Rob Jetten wil Marokko geluk brengen

UBBERGEN - Rob Jetten, minister van Klimaat en Energie, laat zijn baard staan uit steun voor het Marokkaanse voetbalelftal. Dat zei hij zondagochtend in het televisieprogramma WNL Op Zondag.

,,Ik heb een hele goeie vriendin van mij beloofd dat mijn baard blijft staan zolang Marokko in het WK blijft, want dat schijnt geluk te brengen", zei de minister tegen presentator Rick Nieman.

Dat betekent dat hij in elk geval tot en met zaterdag het scheermes laat liggen. Woensdag speelt Marokko in de halve finale tegen Frankrijk. Daarna volgt nog de ‘troostfinale’ om de derde of vierde plaats op zaterdag, of de finale op zondag.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~a4f93074/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Ook België kon zijn lol op met de houders van een Marokkaans paspoort.
Willen we meer of minder Marokkanen?

Het maakt niets uit: wanneer Marokkanen winnen of verliezen.

Zij blijven parasieten op onze kenniseconomie en beschaving en zullen altijd kiezen voor Marokko. Tot zelfs na hun dood in Nederland. Dan gaat het lijk in de kist naar Marokko, hun vaderland.

Gelukkig bestaat er altijd nog de uitzondering. Maar of we daar nu echt van onder de indruk raken en blij mee moeten zijn, betwijfel ik. Want bijna alle Marokkanen zijn moslim. En voor hen is hun grote voorbeeld de historische vieze smeerlap, psychopaat, sadist, terrorist en oorlogsmisdadiger Mohammed.

Marokkaanse Ahmed Aboutaleb, hoofd van de Rotterdamse politie, omdat hij burgemeester is dankzij zijn PvdA partijgenoten, krijgt zijn grote kans om zijn rol als moslim-salafist met een Nederlands paspoort straks waar te maken. Voor hem zijn het slechts ordeverstoringen en heeft het gedrag van zijn landgenoten niks met rellen of geweld te maken.

En o ja, dit zei Marokkaanse ex Ajaxied Hakim Ziyech vrij recent voor de tv-camera's: "We vertegenwoordigen ons land en winnen."
Wat doet zo'n gozer met een Nederlands paspoort, vraag ik mij af? Antwoord: erop parasiteren. Hij had ook kunnen zeggen: "We vertegenwoordigen Marokko en winnen."
Marokkaanse voetbalrellen illustreren groeiende kloof in grote steden

12 december 2022, Elsevier Weekblad

Dat de feestvreugde afgelopen zaterdagavond na afloop van de door Marokko gewonnen WK-wedstrijd tegen Portugal in de grote steden ontaardde in rellen, was geen verrassing. Voor de halve finale van aanstaande woensdag tegen Frankrijk zijn extra veiligheidsmaatregelen geboden. Maar er is meer nodig om de diepere oorzaken van de agressie aan te pakken, denkt Gerlof Leistra.

Natuurlijk was de blijdschap van Marokkaanse fans afgelopen zaterdagavond begrijpelijk: voor het eerst bereikte een Afrikaans land de halve finale op een WK voetbal. Juichen, luid toeteren en met vlaggen zwaaien verhogen de feestvreugde. Maar zodra relschoppers het podium overnemen, wordt het een ander verhaal. Zij zorgen voor een intimiderende sfeer op straat, waardoor de normale feestvierder afhaakt.

Trekken van getto’s
Het fenomeen voetbalhooligans kennen we al vele decennia, maar hier is meer aan de hand. Deze rellen staan voor de kloof tussen een deel van de Marokkanen – vaak in Nederland geboren – en de Nederlandse samenleving. De rellen spelen zich af in wijken die door de eenzijdige samenstelling van de bewoners gaan lijken op getto’s.
Vertaald uit Spaanse krant
De historische kwalificatie van Marokko voor de halve finales van het WK in Qatar werd gevierd door zo'n 20.000 mensen in de Champs-Élysées-sector in Parijs, waar volgens het laatste politierapport verschillende incidenten plaatsvonden die resulteerden in de arrestatie van 42 mensen.
Vertaald uit Duitse krant
Na de verrassende overwinning van het WK outsider Marokko braken er gewelddadige rellen uit in verschillende Europese steden. In Parijs waren er serieuze botsingen met de politie - in Milaan viel zelfs een zwaargewonde bij een steekpartij.
Botsing der culturen: Islam contra niet-Islam. Volgens mij heeft het alles met opvoeding en beschaving te maken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Marokko heeft verloren, en het bleef relatief rustig in Den Haag en Utrecht. Waarschijnlijk heeft de kou en het late tijdstip mee geholpen aan de rustige avond.

Maar toch kwam de ME in actie in zowel Rotterdam als in Amsterdam.
De Mobiele Eenheid in Rotterdam heeft woensdagavond groepjes jongeren weggejaagd van de West-Kruiskade en het Kruisplein in het centrum van de stad. Ook in Amsterdam is de Mobiele Eenheid in actie gekomen.

Jongeren staken in Rotterdam vuurwerk af na de door Marokko verloren WK-wedstrijd tegen Frankrijk, blokkeerden de straat en gooiden enkele stenen naar de politie. Ook werd een omstander mishandeld. Het slachtoffer liep een gebroken neus op, meldt de politie. .

De ME riep mensen op om weg te gaan. Buurtvaders en- moeders spraken de achterblijvende groep aan, maar zonder resultaat. Daarop ging de ME te voet in linie door de straat. Er zijn geen charges uitgevoerd, meldt de politie.

Kort na de door Marokko verloren wedstrijd was de sfeer nabij het Kruisplein lang gemoedelijk. Buurtvaders en -moeders in groene hesjes hielden de boel in de gaten. Op diverse plekken in de stad werd siervuurwerk afgestoken. Wel werden twee personen aangehouden voor het afsteken van zwaar vuurwerk.

Meer dan honderd personen hebben de confrontatie met de politie gezocht in de omgeving van Tussen Meer in de Amsterdamse wijk Osdorp. De ME heeft ingegrepen, er is ook een noodbevel van kracht. In de buurt werd na het WK-verlies van Marokko al veel vuurwerk afgestoken. Inmiddels is het rustig, laat een politiewoordvoerster rond 00.15 uur in de nacht van woensdag op donderdag weten.

Op het Mercatorplein was het stil vergeleken met voorgaande wedstrijden van Marokko. Jongeren die wel op het plein zijn, worden gefouilleerd, meldt een ANP-verslaggever ter plekke. Vanwege eerdere onrust is het Mercatorplein uitgeroepen tot veiligheidsrisicogebied waar de politie iedereen mag fouilleren op bijvoorbeeld het bezit van vuurwerk.

Op de locatie is veel politie aanwezig. Ook zijn er meer journalisten dan fans op het plein. Vier mannen van de moskee die op straat zijn om de rust te bewaren, zeiden tegen een paar passerende jongeren: „Ze hebben verloren, lekker naar huis.”
En hoe werd er "feest" gevierd in Den Haag en Utrecht?
In de Haagse Stortenbekerstraat (Schilderswijk) zijn veel mensen op de been na het verlies van Marokko van Frankrijk op het WK. Er werd korte tijd ook vuurwerk afgestoken, vooral in de kleuren rood en groen van de Marokkaanse vlag, zo neemt een ANP-verslaggever waar.

In een toespraak van de jongeren op straat zijn onder meer de politie en de buurtvaders bedankt. Er zijn honderden mensen aanwezig om hun waardering uit te spreken voor hun ploeg.

De politie is aanwezig in de buurt. Na eerdere WK-wedstrijden van Marokko ontstonden er in verschillende steden rellen.

De politie geeft aan dat het woensdagavond rustiger op straat is dan voorgaande keren. Her en der zijn er wat groepjes mensen op straat, maar geen incidenten, aldus een woordvoerder.
Teleurstelling in Utrecht na verlies Marokko, politie krijgt hapjes
Ongeveer honderd man hangen na het WK-verlies van Marokko tegen Frankrijk rond op het Moskeeplein in de buurt Lombok in Utrecht, meldt een ANP-verslaggever ter plaatse. Er is wat vuurwerk afgestoken, de sfeer is bedrukt. Er gingen schalen met hapjes rond die ook aan de aanwezige agenten zijn uitgedeeld.

Volgens de verslaggever is er ongeveer evenveel politie als dat er voetbalfans zijn. Na vorige wedstrijden van Marokko ontstonden er rellen in meerdere steden. In de Damstraat, dat eveneens in Lombok ligt, is het volgens een ANP-verslaggever eveneens rustig.

Ook in Amersfoort is het overwegend rustig. Na de wedstrijd liep een tiental kleine groepjes rond bij de Van Randwijklaan en werd her en der wat vuurwerk afgestoken. Ook reden er auto’s rond met Marokkaanse vlaggen. Bij Rotonde de Stier, waar het bij eerdere wedstrijden onrustig werd, bleef het kalm.
Nog één Marokkaanse voetbal avond, en dan hebben we deze ellende ook weer achter de rug.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Hoe verliep het feest in Buitenland.
In Frankrijk is het feest losgebarsten nu het voetbalteam is doorgedrongen tot de finale bij het WK. In Parijs en ook in steden als Nice en Lyon werd na de gewonnen wedstrijd tegen Marokko vuurwerk afgestoken. De Champs-Élysées stond vol met feestende mensen en toeterende auto's, maar ook de politie is massaal aanwezig. In Montpellier werd een ware veldslag uitgevochten tussen Franse en Marokkaanse fans.

In verschillende Franse steden is het onrustig na de door Frankrijk gewonnen halve finalewedstrijd tegen Marokko op het WK voetbal in Qatar. In Lyon gooiden relschoppers rond de Place Bellecour in het centrum van de stad met stenen en vuurwerk naar de politie. Volgens lokale media ging het om een groep extreemrechtse hooligans die eerder op de avond mensen lastigvielen die met Marokkaanse vlaggen zwaaiden. De politie gebruikte onder meer traangas om de relschoppers te verdrijven.

In Montpellier zorgden juist pro-Marokkaanse hooligans voor problemen. Ze gooiden met vuurwerk en vielen mensen aan die met Franse vlaggen door de straten liepen of reden. Op Twitter circuleren beelden die in de Zuid-Franse stad zouden zijn gemaakt en waarop te zien is hoe een auto met de Franse driekleur belaagd wordt door relschoppers, in paniek omkeert en daarbij minstens een persoon aanrijdt. In Avignon raakte een politieagent gewond toen verschillende groepen relschoppers met elkaar op de vuist gingen.

Ook in Parijs is de feestelijke sfeer van eerder op de avond omgeslagen. Op de Champs-Élysées belaagden relschoppers de oproerpolitie met vuurwerk.
Rellen en arrestaties in Brussel na WK-verlies Marokko.
De politie in Brussel heeft na de verloren halve finale van de Marokkaanse nationale ploeg op het WK voetbal het waterkanon en traangas ingezet. Relschoppers zochten op straat direct de confrontatie met de politie. Die heeft arrestaties verricht.

De Marokkaanse gemeenschap in de Belgische hoofdstad probeerde net als bij eerdere wedstrijden met een ’mensenketting’ rust te brengen, maar dat bracht ook nu weinig soelaas. De relschoppers schoten met vuurwerk naar de politie, die met zwaar materieel reageerde.

Na de eerder door Marokko gewonnen WK-wedstrijden was het ook onrustig in Brussel, dat een grote Marokkaanse gemeenschap heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

We zijn helaas nog niet van Marokko af, want er komt nog een troostfinale om de derde en vierde plaats. Dus nog minstens één orgie van vernielingen en ander geweld te gaan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

Betrokken Amsterdammers, wie waren dat? Me dunkt dat die Marokkanen zich te buiten gingen aan vernielingen en ander geweld. Is dat betrokkenheid? En de morele winnaar waren ze ook niet. Bij de eerste de beste verliesbeurt zoals in de halve finale tegen Frankrijk stappen ze op FIFA-baas Infantino af en janken ze over de arbitrage.

Woedende Hakimi haalt na verloren WK-duel Marokko verhaal bij FIFA-baas Infantino

Marokko klaagt arbitrage aan na verloren halve finale tegen Frankrijk: “Er is ons onrecht aangedaan”





Halsema vindt Marokko 'morele winnaar' WK en bedankt betrokken Amsterdammers

18 december 2022, 11.27 uur · Door AT5

Burgemeester Femke Halsema vindt dat Marokko de morele winnaar van het WK is. In een bericht op Instagram bedankt zij verder alle betrokkenen, die zich de afgelopen weken hebben ingezet in de stad rondom de WK-wedstrijden van Marokko.

Afbeelding
Inter Visual Studio

"Grote dank aan de vaders, moeders, straatcoaches, ondernemers, wijkagenten, politie en andere betrokken organisaties die hun best hebben gedaan om er een feest van te maken", schrijft Halsema op Instagram.

De burgemeester vindt de vierde plek die het Marokkaanse elftal in Qatar haalde mooi, zo zegt ze. "Voor mij de morele winnaar van het WK. Felicitaties aan alle Amsterdammers die de afgelopen weken zo intens met de voetballers hebben meegeleefd."

Zaterdag verloor Marokko de wedstrijd tegen Kroatië om de derde plek. In tegenstelling tot voorgaande wedstrijden bleef het dit keer rustig in Amsterdam. Na eerdere wedstrijden waren er onder andere rond Mercatorplein en Tussen Meer ongeregeldheden. Daarbij werd onder andere zwaar vuurwerk afgestoken en moest de mobiele eenheid in actie komen om zo de rust te laten wederkeren.

Zondagmiddag neemt Argentinië het op tegen Frankrijk in de finale van het WK.


https://www.at5.nl/artikelen/218223/halsema-vindt-marokko-morele-winnaar-wk-en-bedankt-betrokken-amsterdammer
Laatst gewijzigd door King George op za jan 14, 2023 9:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

Ach gut, ach gut. Die keeper hield zowel in de kwartfinale tegen Nederland als in de finale tegen Frankrijk in de strafschoppenserie 2 van de 4 penalties tegen. Misschien had die keeper wel een gouden pik. Dat had Louis van Gaal in 2014 ook. Waar janken ze bij de FIFA weer over?

FIFA opent disciplinair onderzoek naar wangedrag van wereldkampioen Argentinië

Nou nou, een maand na de WK finale komt de FIFA met een onderzoek naar het vermeende wangedrag van Argentinië. Welk wangedrag mag dat dan wel niet zijn?

Nou dit soort dingen dus:

Afbeelding

Argentijnse spelers waren euforisch en riepen in de emotie van een zinderende wedstrijd die winnend werd afgesloten van alles wat niet zo netjes was richting de Franse spelers. Zo werd een speler "piemelhoofd" genoemd, en riep die keeper in de kleedkamer op tot een minuut stilte omdat Mbappe was 'overleden'. Nou nou nou nou nou, wat vreselijk allemaal zeg, laten we er maar een miljoenen kostend onderzoek tegenaan gooien, met als uiteindelijk conclusie een geldboete en een "foei! niet meer doen!" Want dit is echt het allerbelangrijkste in de wereld, nietwaar?

Dat is dan weer het wonderbaarlijke van de FIFA, zo'n voorzitter verdedigt gastland Qatar met hand en tand, roept dat er 'maar' drie mensen zijn overleden bij de bouw van de stadions, maar dit is dan weer allemaal heel erg.

Typisch voor deze tijd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Ook in Frankrijk bestaat betaald zwangerschapsverlof.
En krijgt een zieke contractvoetballer ziektegeld en geen salaris? Nee toch?
Voetbalclub moet speelster 82.000 salaris uitbetalen voor zwangerschap

Mijlpaal voor het vrouwenvoetbal


Olympique Lyon moet aan oud-voetbalster Sara Björk Gunnarsdottir 82.000 euro betalen voor de periode waarin ze zwanger was. Dat heeft voetbalbond FIFA bepaald. De club wilde aanvankelijk het salaris niet doorbetalen. De speelster zat gedurende haar zwangerschap in thuisland IJsland en kon - uiteraard - niet trainen of spelen.

Gunnarsdottir stapte zelf naar de bond om het inhouden van haar salaris aan te vechten. "Dit maakt deel uit van mijn rechten en kan niet worden betwist, zelfs niet door een club zo groot als Lyon", liet ze destijds weten.

Zelf beschouwt de IJslandse de overwinning als historisch. "Dit gaat over mijn rechten als werknemer, als vrouw en als mens", aldus Gunnarsdottir op Twitter. "De overwinning staat voor iets groters dan mijzelf. Het voelt als een garantie op financiële zekerheid voor alle spelers die tijdens hun carrière een kind willen."
https://www.nieuwnieuws.nl/5159004/voet ... ngerschap/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Jeugdteams FC Den Helder en SV Koedijk met elkaar op de vuist: 'Buiten proportie'

Een voetbalwedstrijd in Den Helder tussen de jeugdteams van FC Den Helder en SV Koedijk eindigde gisteren weinig sportief. Spelers van beide teams gingen met elkaar op de vuist na de wedstrijd en volgens de politie waren er ook omstanders bij de vechtpartij betrokken.

Bij de vechtpartij raakten een 14-jarige jongen en een 50-jarige man gewond. FC Den Helder wilde vanwege 'de ernst van de vechtpartij' nog geen commentaar geven.

Joost Schaub, voorzitter van SV Koedijk, vertelt tegen NH Nieuws dat hij vanmorgen 'niet blij verrast werd' met het nieuws over de vechtpartij. "De bewuste speler van SV Koedijk is geslagen en geschopt. Hij hoefde gelukkig niet in het ziekenhuis te blijven, maar zoals het eruit ziet heeft hij een flinke hersenschudding."

'Dit heeft impact'

Ook een coach van SV Koedijk werd in het geweld betrokken. "Er is over en weer geduwd, en die heeft een klap gekregen", vertelt Schaub. De voorzitter gaat met het team en de begeleiding 'zitten voor de nodige nazorg'. "Dan kan iedereen z'n verhaal doen", legt hij uit. "Zodat het gebeurde gezond landt. Dit heeft impact, want we hebben het over spelers van onder de 15 jaar. Het is buiten proportie."

Het contact tussen de clubs blijft ondanks de gebeurtenis positief, iets waar Schaub blij mee is. "We hebben goed en gezond contact met de voorzitter van FC Den Helder. Die maakt zich zorgen om het welzijn van onze spelers. We zijn allemaal geschrokken dat het is gebeurd."
Getuigenoproep

De politie heeft inmiddels meerdere aangiften van mishandeling ontvangen en doet onderzoek naar wat er precies is gebeurd. Ze vragen getuigen van de vechtpartij om zich te melden.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/314672/j ... -proportie
https://svkoedijkvoetbal.sportlink-club ... n-de-sport
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Voetbal. Spel der gladiatoren anno nu

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

𝗗𝗘 𝗕𝗔𝗔𝗦 𝗩𝗔𝗡 𝗦𝗖𝗛𝗜𝗝𝗧𝗥𝗘𝗖𝗛𝗧𝗘𝗥 𝗘𝗡 𝗣𝗢𝗟𝗜𝗧𝗜𝗘𝗠𝗔𝗡 𝗗𝗔𝗡𝗡𝗬 𝗠𝗔𝗞𝗞𝗘𝗟𝗜𝗘 𝗠𝗢𝗘𝗧 𝗛𝗘𝗧 𝗩𝗢𝗢𝗥𝗧𝗔𝗔𝗡 𝗭𝗢𝗡𝗗𝗘𝗥 𝗗𝗔𝗡𝗡𝗬 𝗦𝗧𝗘𝗟𝗟𝗘𝗡.

En wie is de baas van Makkelie die in Rotterdam zijn brood verdient? Dat is niemand minder dan de Marokkaanse schijtluis salafist Ahmed Aboutaleb, burgemeester en baas van de politie te Rotterdam die dolblij zal zijn met het gemarchandeer van Makkelie tijdens de door Makkelie corrupt gefloten wedstrijd Ajax-Feyenoord die eindigde met drie punten voor Feyenoord (2-3).

Aboutaleb is tevens enthousiast fervent liefhebber van de Arabische smerigheden van de historische corrupte pedofielenbaas, psychopaat, sadist en oorlogsmisdadiger Mohammed. Vandaag begint ook voor Aboutaleb de Ramadan. Dat betekent dat deze landverrader overdag geen water of andere consumptie mag drinken of eten. Neuken is ook verboden. Maar dat doet hij toch al bijna niet meer. Zijn verlangen gaat immers uit naar het hoerenparadijs van Allah.

De woordvoerder van de politie legt namens Aboutaleb uit: “𝐷𝑎𝑛𝑛𝑦 ℎ𝑒𝑒𝑓𝑡 𝑙𝑎𝑡𝑒𝑛 𝑤𝑒𝑡𝑒𝑛 𝑑𝑎𝑡 𝑧𝑖𝑗𝑛 𝑤𝑒𝑟𝑘 𝑛𝑖𝑒𝑡 𝑚𝑒𝑒𝑟 𝑚𝑒𝑡 𝑧𝑖𝑗𝑛 𝑝𝑎𝑠𝑠𝑖𝑒 𝑡𝑒 𝑐𝑜𝑚𝑏𝑖𝑛𝑒𝑟𝑒𝑛 𝑖𝑠.’’ Danny Makkelie gaat bij de nationale voetbalbond KNVB aan de slag als hoofd arbitrage landelijke competities op de afdeling amateurvoetbal.

Een slechter voorbeeld voor de jeugd had de KNVB niet kunnen bedenken. Want homo Makkelie is een schijtrechter die zijn eigen spelregels hanteert en dus schijt heeft aan de geldende voetbalregels. En heus, dat heeft hij waarschijnlijk al van kindsafaan. Homo’s bij de politie, bij de scheidsrechters, in de politiek, we zijn het homoland bij uitstek. En wat deed Makkelie? Hij ging een wedstrijd fluiten in anti-homoland Saoedi-Arabië waar Arabische homo’s de kop wordt afgehakt. Makkelie maakt dat niets uit. Hij hanteert immers zijn eigen spelregels. Ik ben benieuwd als een Marokaans moslimjochie in zijn gezicht spuugt of hij dan de gele of de rode kaart trekt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Is de verplichte one-love-armband haram?
Redouan El Yakoubi voert Excelsior niet meer aan in verband met weigering OneLove-band

Redouan El Yaakoubi is geen aanvoerder van meer van Excelsior. Dat besluit is genomen omdat de 27-jarige verdediger van de Rotterdamse club eerder weigerde de OneLove-band te dragen. Die aanvoerdersband is deel van een KNVB-campagne tegen racisme en discriminatie.

El Yaakoubi zorgde ook voor ophef door voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen SC Cambuur, op 19 maart, niet te poseren met zijn teamgenoten bij een OneLove-banner. Er ontstond veel discussie. ‘Het niet plaatsnemen achter de grote OneLove-banner tijdens de teamfoto heeft hierbij, zowel intern als extern, voor veel ruis en onbegrip gezorgd en daardoor zijn zowel club als speler in een positie terechtgekomen die voor allebei niet wenselijk is’, meldt Excelsior in een verklaring.

De club benadrukt dat de discussie ‘haaks staat op alle uitgangspunten en kernwaarden die wij als club hanteren en hoog in het vaandel hebben staan’. ‘De OneLove-actie, hoe goed ook bedoeld, heeft zaken op scherp gezet. Mensen tot iets dwingen is nooit de weg’, staat in de verklaring.

‘Daarom hebben we in het belang van de club, de speler en sportieve doelstelling die we samen hebben, gezamenlijk besloten de aanvoerdersband elders binnen het team te beleggen. Zodat zowel club als speler zich vrij en comfortabel voelt in de rol die zij hebben in de maatschappij. Deze keuze doet niks af aan de belangrijke rol die Redouan als persoon, mens en professional vervult binnen de kleedkamer en op het veld.’
‘De tijd genomen om samen aan tafel te gaan en begrip te creëren’

Excelsior zegt het besluit bewust even voor zich uit te hebben geschoven. De wedstrijd waarin El Yaakoubi weigerde de band te dragen is al negen dagen geleden. ‘We hebben heel bewust even afstand van de situatie genomen om niet vanuit emotie of onbegrip te handelen op een onderwerp dat, helaas, zo beladen is. Hierin hebben we de tijd genomen om samen aan tafel te gaan om begrip te creëren voor elkaars standpunten’, aldus de club.

Tijdens een eerdere OneLove-campagne speelde El Yaakoubi ook al met een andere aanvoerdersband. Ook Feyenoord-aanvoerder Orkun Kökcü weigerde de speciale aanvoerdersband tweemaal te dragen. Kökcü is nog wel aanvoerder bij de koploper in de eredivisie.
https://www.trouw.nl/sport/redouan-el-y ... ~b6adf693/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Voetbal is haram als men de wil van de vieze profeet Mohammed doet.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarom altijd van die enorm lange uitgebreide persberichten die ook in drie regels verwoord kunnen worden? Lange berichtgeving plaatsen is uitsluitend aan mij voorbehouden. :roll:

De verplichte neutrale kutband. Of je nu mohammedaan (vies woord voormoslim) bent of niet, die opgelegde dwangarmband had door NIEMAND gedragen moeten worden. Desondanks is het beter voor onze gemoedsrust dat die Marokkaanse speler van Excelsior eerder vandaag dan morgen Nederland wordt uitgezet. Oprotten parasiet!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Mag voetbal op zondag in de finale om de beker?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het vissersdorp speelt vanavond met zijn amateurs tegen het duur betaalde profelftal van Feyenoord om de halve finale van de beker.

Dat wil Spakenburg maar al te graag niet winnen. Is dat raar dat een club niet wil winnen? Helemaal niet als we bedenken dat de finale gespeeld wordt op

ZONDAG

Dat is voor dat domme klootjesvolk in het vissersdorpje Spakenburg reden om op die dag de god van de joden te eerbiedigen. Dus . . . de finale kan nooit door Spakenburg gespeeld worden. Zij gaan leuk voetballen vanavond en de strijd erin gooien, maar zij zullen opzettelijk verliezen. Dat de zondag niet de rustdag van God is - dat zeg ik - daar zijn die visserpummels te dom voor om te weten dat de dag des Heren niet op zondag valt maar op zaterdag. Jawel, de sabbatdag van de joden en naar ik meen ook van de oprechte christenen die zich de Zevende-dags Adventisten noemen. Katholieken en al die andere christelijke oplichters belazeren de boel voor eigen gewin.

In elke religie voort hypocrisie en domheid nu eenmaal de boventoon.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

Don Paleyo schreef:]Probleemgedrag komt aanzienlijk meer voor onder volgers van de soenna van mohammed. Dat komt o.a. doordat hun ouders ze als 'prinsjes' opvoeden en vanwege de vele problematische aspecten van het mohammedanisme, zoals haat, apartheid, suprematie en intolerantie.

Afbeelding
https://twitter.com/DonPelayo1988/status/1645040988761513986
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Zou volgens deze jongens het voetbal een haram zaak zijn waar ze tegen gaan optreden?
Het gebeurde 5 maanden geleden al. En nog steeds is niet bekend welke bekenden van de politie dit zijn.

Afbeelding

Die Marokkaanse pixelhoofden zijn wel lastig te herkennen. Maar ja, privacy wetgeving nietwaar?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Zakaria Aboukhlal is 23 jaar, en hij eist respect van een 52 jarige vrouw. Hij zei "dat vrouwen waar hij vandaan komt, niet zo tegen mannen praten'. :nietverstaan: Vertaalt: Zo praat een hoer niet tegen een vrome belangrijke voetballende Marokkaanse moslim.

Nou Zak...In Nederland waar jij uit een ei gekropen bent, praten vrouwen WEL zo tegen snotneuzen zoals jij.

Gisteren is Feyenoord gehuldigd . De spelers waren bijna allemaal licht tot donker getint , en Rotterdammers lagen eerbiedig voor ze op hun knieën. Ik heb de spelerslijst bekeken, en in totaal voetballen er drie originele Nederlanders in het elftal. En dat durft men een Nederlands elftal te noemen... Veeg mij maar op.
Aboukhlal uit selectie Toulouse gezet na beschuldiging vrouw-onvriendelijke uitspraak

Voetballer Zakaria Aboukhlal is door zijn club Toulouse uit de selectie gezet. Volgens het Franse RMC Sport had de Marokkaanse international zich schuldig gemaakt aan het doen van vrouw-onvriendelijke uitspraken bij de viering van de bekerwinst.

De vrouwelijke locoburgemeester en wethouder sport van Toulouse, Laurence Arribagé zou bij het toespreken van de spelersgroep om stilte hebben gevraagd. Aboukhlal zou daarop hebben gezegd 'dat vrouwen waar hij vandaan komt, niet zo tegen mannen praten'.

Toulouse besloot maandagavond om Aboukhlal een schorsing op te leggen en het incident te gaan onderzoeken. De oud-speler van PSV en AZ traint voorlopig apart van de groep.

Eerder deze week maakte Aboukhlal geen deel van de selectie van Toulouse uit voor het competitieduel met Nantes, omdat hij niet wilde deelnemen aan een actie tegen homofobie.

Alle teams uit de Ligue 1 en 2 speelden dit weekend met rugnummers in de regenboogkleuren. De aanvoerdersbanden hadden dezelfde kleuren. Vooraf werd afgesproken dat alle clubs zouden meedoen. Spelers die het shirt niet wilden dragen, kwamen daarom niet in actie.

Aboukhlal zette voor de wedstrijd een statement online, waarin hij zijn besluit toelichtte. "Respect is een belangrijke waarde voor mij. Dat geldt voor mijn benadering van de ander, maar ook voor mijn eigen overtuigingen.
"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Nou, dit is dan het Franse Nationale Elftal:

Afbeelding

Hier kan je zien dat Frankrijk vroeger heel veel koloniale bezittingen had in Afrika.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
di mei 16, 2023 5:09 pm

Hier kan je zien dat Frankrijk vroeger heel veel koloniale bezittingen had in Afrika.
Dat is dan geen drie tinten grijs, maar vijf tinten zwart.

In de vorige eeuw zag het Franse team er nog zo uit.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Opmerking Aboukhlal tóch niet vrouwonvriendelijk, Toulouse trekt schorsing in

TOULOUSE - De Franse voetbalclub Toulouse heeft voormalig AZ-speler Zakaria Aboukhlal in ere hersteld. Uit onderzoek van de club en na een ontmoeting met locoburgemeester Laurence Arribagé is de directie tot de conclusie gekomen dat Aboukhlal geen vrouwonvriendelijke uitspraken heeft gedaan. De 23-jarige Marokkaanse international, die in Nederland is geboren, is weer in de selectie teruggekeerd.

De Franse sportzender RMC Sport berichtte maandagavond over een opmerking van Aboukhlal tijdens het vieren van de winst van de Franse beker in het gemeentehuis in Toulouse. Toen locoburgemeester en wethouder Sport Arribagé de spelers om stilte vroeg, zou Aboukhlal volgens de zender hebben gezegd: „Thuis praten vrouwen niet zo tegen mannen.”

Toulouse besloot de voetballer uit de selectie te zetten en intern onderzoek te doen. Aboukhlal had deze week een ontmoeting met de locoburgemeester om een en ander uit te praten. Volgens de voetballer bevestigde Arribagé in het gesprek dat het bericht van RMC Sport „niet weergaf wat er werkelijk is gebeurd.” De club trok dezelfde conclusie.

Aboukhlal raakte vorige week ook in een andere kwestie in opspraak. Toulouse nam hem voor de thuiswedstrijd tegen FC Nantes niet op in de wedstrijdselectie, omdat hij weigerde te spelen in een shirt waarvan de rugnummers, net als bij alle andere teams in de Franse voetbalcompetitie, de regenboogkleuren hadden.
https://www.telegraaf.nl/sport/35177992 ... horsing-in
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
do mei 18, 2023 7:45 pm
Opmerking Aboukhlal tóch niet vrouwonvriendelijk, Toulouse trekt schorsing in
De voetbalclub heeft handen met geld voor hem betaald, en als ze hem wegsturen, is dat verloren geld. Dus vergeven ze hem zijn uitspattingen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

Daar kon je op wachten dat ze hem weer snel zouden gaan opstellen.
Toen locoburgemeester en wethouder Sport Arribagé de spelers om stilte vroeg, zou Aboukhlal volgens de zender hebben gezegd: „Thuis praten vrouwen niet zo tegen mannen.”
Wat heeft hij te maken met wat hoe in het stadhuis de loco burgemeester daar handelt en wandelt? Moet loco burgemeester Laurence Arribagé even dimmen omdat bij hem thuis vrouwen ook dimmen, want hij zegt toch zelf dat bij hem thuis vrouwen niet zo praten als Laurence? Nee, natuurlijk gaat Laurence niet even dimmen en daar heeft ze gelijk in. Het is er het stadhuis en niet bij hem thuis. Het is een openbare gelegenheid. En verder is die Aboukhlal geen aandacht waard. En zijn zaken thuis zijn mijn zaken niet. Ook die met de club niet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:
di mar 08, 2022 7:42 pm
Is voetbal haram?
In ieder geval zonder twijfel is dit beeld van voetballer Cristiano Ronaldo heel erg haram.

Afbeelding

Hoezo?
Ten eerste al de naam van de (nog niet dode) man: "Christiano"
Ten tweede omdat het een beeltenis van een mens is. Dat mag niet van Allah.
Ten derde wordt dit beeld aanbeden (afgodenvereering, ook haram).

Is er bewijs voor dit laatste? jawel, kijk maar:

Afbeelding

Toeristen aaien hem geregeld in zijn kruis waardoor het brons ter plekke is gaan glimmen.
Dat is natuurlijk indirect bewijs. maar er is ook direct bewijs, zie maar:

Afbeelding
Het kan nog groter.
De Argentijnse voetbalclub River Plate wou Marcelo Gallardo, hun meest succesvolle coach ooit, op een speciale manier huldigen. De club liet een 8 meter hoog standbeeld van hem bouwen naast het stadion.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door King George »

1 juni '23: Weer een blank kind doodgeslagen.
Jeugdvoetballer (15) overleden na vechtpartij op internationaal toernooi

FRANKFURT - Een jeugdvoetballer uit Berlijn is overleden na een vechtpartij op een internationaal toernooi in Frankfurt. Dat meldt de Duitse politie. Zondag kwam het tot een vechtpartij tussen verschillende ploegen, waarbij de 15-jarige zodanig was afgetuigd, dat hij hersendood werd verklaard.
De vermoedelijke dader is een lid van FC Metz en is zelf 16 jaar.

Je weet al als je dit leest dat de kans 90% groot is dat de dader van het Franse FC Metz geen blonde jongen is
en als je op FC Metz klikt wordt al snel bevestigd uit welke hoek ook deze moord komt.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie