Om over na te denken

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Ariel

Re: Is varkensvlees de pest voor onze gezondheid?

Bericht door Ariel »

Hans v d Mortel sr schreef:
za jul 29, 2023 10:08 am

Varkensvlees past niet bij een gezonde levenswijze. Varkensvlees is namelijk extreem toxisch (giftig) voor de mens, en wel om diverse redenen.
Mmmmm :thinking:

En laat nu net varkensvlees boordevol hoogwaardige eiwitten zitten. Het zijn de bouwstenen van ons lichaam. Eiwitten bevorderen zowel de aanmaak als de opbouw van de spieren. Hierdoor blijven we allemaal gezond én energiek.
Varkensvlees bevat ook veel voedingsstoffen: mineralen zoals ijzer en zink en vitamine B1, B6 en B12. Koolhydraten vind je niet in vlees, maar eiwitten en vetten dan weer wel.

De adviezen om geen varkensvlees te eten komt van twee zweefteven die samen een site begonnen zijn. Je kan de dames ook met geld steunen, want de dames kunnen helaas niet van lucht alleen leven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam

Re: Om over na te denken

Bericht door Mahalingam »

Ik lees over tekort aan transplantatieorganen:
"Zo worden varkenshartkleppen al vele jaren ingezet om menselijke hartpatiënten te helpen.

Varkens zijn voor organen het ideale proefdier omdat ze genetisch niet al te veel verschillen van de mens, ongeveer net zulke grote organen hebben en razendsnel tot volle ontwikkeling komen."
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/we ... ~b7f56a35/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Hans v d Mortel sr

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat niet één mohammedaan - vies woord voor volgeling van de weerzinwekkende historische Arabische misdadiger sadist pur sang Mohammed, die aan zijn knecht Allah is gerelateerd - zich realiseert is, dat in heel veel - ja héél veel producten in onze beschaving die haaks staan op de achterlijkheid die islam pretendeert te zijn - VARKENSVET is verwerkt. Onder andere in mayonaise en tanspasta.

Welke moslim weet dat? Nou? Vraag het eens aan de op onze beschaving parasiterende volgeling van de vieze gore oorlogsmisdadiger, pedofiel en smerige sadist Mohammed in zijn hoedanigheid van lachwekkende nepprofeet.

En dan te bedenken dat dat zooitje ongeregeld dat uit Marokko hier naar toe is gekomen omdat daar niks te halen valt behalve een paar geplagieerde tweedehands nepteksten uit de Koran, geschreven in nutteloos Arabisch schrift dat van Allah afkomstig schijnt te zijn en in de wereld van betekenis totaal niks voorstelt. Omdat nu eenmaal Engels de taal is van wetenschappers en intellectuelen.

Afbeelding
Als Allah zou bestaan, dan zou de mening van Halsema buiten proportioneel zijn
en beledigend voor de knecht van de vieze smerige sadistische misdadige Arabische
nepprofeet Mohammed.

Hoogste tijd om minderwaardig pubergedrag van slecht opgevoede Marokkaanse jongeren in het klaslokaal aan de kaak te stellen. Met onder andere door gebruik te maken van de genoemde feiten zoals hierboven vermeld. Dan krijgen we niet dit soort brutale heidense primitieve reacties van de Mohammedaanse schooljeugd die hier beschaving wordt bijgebracht tot ergernis van hun ouders die liever hun kind in achterlijkheid zien opgroeien in een islamitische school.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Hans v d Mortel sr

Over bijwerkingen gesproken

Afbeelding
𝗛𝗘𝗧 𝗖𝗢𝗡𝗦𝗨𝗠𝗘𝗥𝗘𝗡 𝗩𝗔𝗡 𝗩𝗔𝗥𝗞𝗘𝗡𝗦𝗩𝗟𝗘𝗘𝗦 𝗘𝗡 𝗗𝗘 𝗚𝗘𝗩𝗔𝗥𝗘𝗡 𝗗𝗔𝗔𝗥𝗩𝗔𝗡

Varkensvlees past niet bij een gezonde levenswijze. Varkensvlees is namelijk extreem toxisch (giftig) voor de mens, en wel om diverse redenen.
Laten we het eens hebben - godverdomme - over het consumeren van al die klote medicijnen. Een ding is ondertussen wel duidelijk geworden: het vaccineren tegen corona heeft beduidend veel oversterfte opgeleverd. Het moest en het zou, niet goedschiks dan maar kwaadschiks, alsof de nazi's terug van weggeweest waren en het weer voor het zeggen hadden.

Afbeelding
Ondanks al onze waarschuwingen tegen de als een duveltje uit een doosje in zeer korte tijd in de markt
oprijzende vaccinaties.

Met al die enthousiaste voorstanders van vaccineren - van hen geen woord meer over het uitglijden met hun scheven schaats.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Hans v d Mortel sr

Afbeelding

𝗧𝗢𝗘𝗡 𝗪𝗔𝗦 𝗚𝗘𝗟𝗨𝗞 𝗛𝗘𝗘𝗟 𝗚𝗘𝗪𝗢𝗢𝗡

Cabaretier Gerard Cox (83) in Nieuwe Revu 16 juni 2017. Afbeelding krantenartikel is de bijlage van De telegraaf uit 2018.
Gerard Cox (leeftijd toen 77): “Als ze in Mokum een tunneltje moeten graven, dan stort de halve stad in. Ik kom er graag, maar ik ga er ook altijd graag weer weg.”
“Die humor was nog betrekkelijk onschuldig, maar toch kregen we opmerkingen dat Jaap Kooiman, het karakter dat ik speelde, zich zo laatdunkend uitliet over negers. Of die keer dat mij gevraagd werd waarom er geen Marokkanen in de serie meespeelden. Simpel, omdat die er in de tijd waarin het verhaal zich afspeelt nog helemaal niet waren in Nederland. Daarom was geluk ook nog heel gewoon, haha!”
“Wim Kan riep eens dat de Papoea’s in Nieuw-Guinea niet naar de stembus konden omdat ze eerst gevangen moesten worden, en van Beethoven kreeg hij tranen in zijn ogen, maar die was daarmee niet de enige Duitser die hem aan het huilen had gemaakt. Of wat te denken van mijn opmerking over het feit dat ‘nanana’ vaak in mijn nummers te horen is, zodat de allochtonen makkelijker mee kunnen zingen. Het zal niet de allerleukste grap zijn die ik ooit gemaakt heb, maar het-is-maar-een-grapje! Waarom mag dat tegenwoordig niet meer? Krijg toch lekker het lazarus, ik doe het gewoon.”
“Als je het pessimistisch bekijkt is dit een rottijd om in te leven. Een soort eindtijd, net als het Romeinse Rijk dat ooit omviel. Daar zitten wij met onze maatschappij en manier van leven nu ook tegenaan.” - Aldus de humoristische wijsheid van Gerard Cox.
Onze vrijheid van meningsuiting is een pertinente leugen die bedreigd wordt door onze grenzen die er niet meer zijn. Van alle kanten roepen de politieke stiekemerds, gesteund door het linkse rapaille: ‘Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar er zijn grenzen’.
Hans v d Mortel sr

Vies religieus land met paar rijken discrimineert eigen bevolking

Afbeelding
The screengrab from Indian Space Research Organisation (ISRO) Youtube channel shows the Aditya-L1 spacecraft lifts
off on board a satellite launch vehicle from the space center in Sriharikota, India, Saturday, September 2, 2023.
Photo: Indian Space Research Organisation.
𝗩𝗜𝗘𝗦 𝗔𝗖𝗛𝗧𝗘𝗥𝗟𝗜𝗝𝗞 𝗥𝗘𝗟𝗜𝗚𝗜𝗘𝗨𝗦 𝗗𝗜𝗦𝗖𝗥𝗜𝗠𝗜𝗡𝗘𝗥𝗘𝗡𝗗 𝗜𝗡𝗗𝗜𝗔, 𝗢𝗩𝗘𝗥𝗕𝗘𝗩𝗢𝗟𝗞𝗧 𝗠𝗘𝗧 𝗔𝗥𝗠𝗢𝗘𝗗𝗘, 𝗟𝗔𝗡𝗖𝗘𝗘𝗥𝗧 𝗭𝗢𝗡𝗡𝗘-𝗢𝗕𝗦𝗘𝗥𝗩𝗔𝗧𝗜𝗘𝗦𝗢𝗡𝗗𝗘 𝗔𝗗𝗜𝗧𝗬𝗔-𝗟𝟭
Aditya-L1: India lanceert zonne-observatiesonde

De reis zal naar verwachting vier maanden duren.

India heeft een onderzoek gelanceerd om de zon te bestuderen en hoe haar activiteiten het ruimteweer beïnvloeden.

Zaterdag is een Indiase raket opgestegen vanaf het eiland Sriharikota, waarmee de Aditya-L1-missie de ruimte in werd gebracht, zodat deze zijn soloreis van vier maanden naar de zon kon beginnen.

De lancering komt slechts een week nadat een Indiaas ruimtevaartuig een zachte landing maakte op het zuidpoolgebied van de maan, waarmee India het vierde land is dat deze gewaagde prestatie heeft geleverd.

“Aditya-L1 zal ongeveer 1,5 miljoen km verwijderd blijven van de aarde, gericht op de zon, wat ongeveer 1 procent is van de afstand aarde-zon”, plaatste de Indian Space Research Organization zaterdag op X, voorheen Twitter.

“De zon is een gigantische gasbol en Aditya-L1 zou de buitenste atmosfeer van de zon bestuderen. Aditya-L1 zal niet op de zon landen en de zon ook niet dichterbij naderen.”
Wat zal het bestuderen?

De missie zal helpen de geheimen van zonne-activiteiten te ontsluiten, en zal onder meer wetenschappers helpen de opwarming van de aarde beter te begrijpen.

Dit gebeurt wanneer de bovenste atmosfeer van de zon, of corona, verwarmd blijft op miljoenen graden, wat 200 tot 500 keer hoger is dan de laag eronder.

BRON: https://www.thenationalnews.com/.../ind ... ches-solar.../
Wat heb ik steeds gezegd?

De natuur laat zich niet dwingen.

De opwarming van de aarde is NIET tegen te gaan. En al helemaal niet via mensenhanden en arrogante eigengereidheid van de aan het volk opgedwongen domheid van politici die zich hoofdzakelijk ter linker zijde hebben opgesteld: D66 en GroenLinks (voormalige communisten) en PvdA. Stem dus PVV, Forum voor Democratie of BBB. De misdadigerspartij VVD moet een beurt overslaan.

Conclusie: geldverspilling in optima forma. Zinloos prestige object. De kastenlozen of paria’s die in de goden geloven hebben het nakijken. Gandhi noemde hen de Harijans, het volk van God. Welke god zei hij er niet bij.
mercator

Re: Vies religieus land met paar rijken discrimineert eigen bevolking

Bericht door mercator »

za sep 02, 2023 12:00 pm
𝗩𝗜𝗘𝗦 𝗔𝗖𝗛𝗧𝗘𝗥𝗟𝗜𝗝𝗞 𝗥𝗘𝗟𝗜𝗚𝗜𝗘𝗨𝗦 𝗗𝗜𝗦𝗖𝗥𝗜𝗠𝗜𝗡𝗘𝗥𝗘𝗡𝗗 𝗜𝗡𝗗𝗜𝗔, 𝗢𝗩𝗘𝗥𝗕𝗘𝗩𝗢𝗟𝗞𝗧 𝗠𝗘𝗧 𝗔𝗥𝗠𝗢𝗘𝗗𝗘, 𝗟𝗔𝗡𝗖𝗘𝗘𝗥𝗧 𝗭𝗢𝗡𝗡𝗘-𝗢𝗕𝗦𝗘𝗥𝗩𝗔𝗧𝗜𝗘𝗦𝗢𝗡𝗗𝗘 𝗔𝗗𝗜𝗧𝗬𝗔-𝗟𝟭
Mee eens. Als je een reisreportage over Indië bekijkt op de teevee is het kokhalzen nooit ver weg wegens de abominabele hygiëne en overbevolking. En dan zulk een onzinnige kunstjes uithalen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Pizzaman

Re: Vies religieus land met paar rijken discrimineert eigen bevolking

Bericht door Pizzaman »

za sep 02, 2023 12:00 pm
.....helemaal niet via mensenhanden en arrogante eigengereidheid van de aan het volk opgedwongen domheid van politici die zich hoofdzakelijk ter linker zijde hebben opgesteld: D66 en GroenLinks (voormalige communisten) en PvdA. Stem dus PVV, Forum voor Democratie of BBB. De misdadigerspartij VVD moet een beurt overslaan.
<snip>
Stemmen op BBB is ijdele hoop, het is gewoon 'Boeren CDA PvdA'. :greeting2:

https://www.ad.nl/politiek/vvd-en-pvda- ... ~a51b24f5/
Opvallend is dat de BBB bij acht van de tien provincies samen blijkt te willen werken met de VVD, ondanks de kritiek die BBB-leider Caroline van der Plas vaak op de partij heeft. Zo zei ze voor de verkiezingen niet met Mark Ruttes VVD te willen samenwerken. Daar voegde Van der Plas overigens ook toen al aan toe: ,,Maar Rutte is geen kandidaat voor de Provinciale Staten.’’ BBB sluit de VVD dus helemaal niet uit, maar blijkt juist vaak op de rechtse partner te zijn aangewezen.

Ook de PvdA wordt acht keer opgevoerd. Waar de partij samen met GroenLinks bij voorbaat als één blok leek te fungeren, lijkt vooral de PvdA geneigd de linkse samenwerking los te laten. In Friesland, Limburg, Drenthe en Groningen hebben ze al aangegeven zonder GroenLinks door te willen gaan en dat valt de groene partij zwaar: ,,En zie: PvdA laat ons vallen als een baksteen’’, tierde GroenLinkser Jan Muijtjens uit Geleen. CDA volgt PvdA met zeven plekken aan de onderhandeltafels.

Twee landelijke partijen worden nog in geen enkele provincie genoemd als onderhandelaar in de formaties: Partij voor de Dieren en Forum voor Democratie. Verrassend is dat niet. PvdD wil zowat het tegenovergestelde beleid als de BBB als het aankomt op natuur- en stikstofregels, en een samenwerking met FvD wekt weinig vertrouwen
Rest dus slechts PVV, FvD of JA21. Waarbij aangetekend dat Eerdmans vroeger ook al niet man en paard durfde noemen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Hans v d Mortel sr

Viezerik Georginio Wijnaldum

Afbeelding

𝗛𝗢𝗘 𝗛𝗘𝗥𝗞𝗘𝗡 𝗝𝗘 𝗘𝗘𝗡 𝗦𝗢𝗖𝗜𝗢𝗣𝗔𝗔𝗧? 𝗞𝗜𝗝𝗞 𝗡𝗔𝗔𝗥 𝗪𝗜𝗝𝗡𝗔𝗟𝗗𝗨𝗠!

De term sociopaat gebruikt men om iemand met een antisociale persoonlijkheidsstoornis (ASP) te beschrijven. Sociopaten manipuleren en bedriegen voortdurend voor hun persoonlijk gewin. Ondanks dit hardnekkig negatief gedrag worden ze vaak als charmant en charismatisch ervaren.

Onderstaand artikel is van Gerry van der List in Elsevier Weekblad - 6 september 2023.
𝗪𝗶𝗷𝗻𝗮𝗹𝗱𝘂𝗺𝘀 𝗽𝗿𝗶𝗻𝗰𝗶𝗽𝗲𝘀 𝗯𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲𝗻 𝘄𝗮𝗮𝗿𝗱𝗲𝗹𝗼𝗼𝘀 𝗻𝘂 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗮𝗯𝗶𝘀𝗰𝗵𝗲 𝗸𝗮𝘀𝘀𝗮 𝗿𝗶𝗻𝗸𝗲𝗹𝘁
Georginio Wijnaldum en Jordan Henderson toonden zich politiek bevlogen. Nu vullen ze hun zakken in het volop mensenrechten schendende Saudi-Arabië. Hun hypocrisie werkt cynisme in de hand, schrijft Gerry van der List.

(𝐻𝑣𝑑𝑀: 𝑖𝑘 𝑏𝑒𝑛 𝑏𝑙𝑖𝑗 𝑒𝑛 𝑛𝑖𝑒𝑡 𝑣𝑒𝑟𝑏𝑎𝑎𝑠𝑑 𝑑𝑎𝑡 𝑑𝑒 𝑠𝑚𝑜𝑒𝑙 𝑣𝑎𝑛 𝑊𝑖𝑗𝑛𝑎𝑙𝑑𝑢𝑚 𝑚𝑖𝑗 𝑛𝑖𝑒𝑡 𝑎𝑎𝑛𝑠𝑡𝑎𝑎𝑡. 𝐴𝑙 𝑣𝑎𝑛𝑎𝑓 ℎ𝑒𝑡 𝑒𝑒𝑟𝑠𝑡𝑒 𝑏𝑒𝑔𝑖𝑛 𝑑𝑎𝑡 𝑖𝑘 ℎ𝑒𝑚 𝑧𝑎𝑔. 𝐻𝑖𝑗 ℎ𝑒𝑒𝑓𝑡 𝑖𝑚𝑚𝑒𝑟𝑠 𝑎𝑙𝑙𝑒 𝑘𝑒𝑛𝑚𝑒𝑟𝑘𝑒𝑛 𝑖𝑛 𝑧𝑖𝑗𝑛 𝑔𝑒𝑧𝑖𝑐ℎ𝑡 𝑣𝑎𝑛 𝑒𝑒𝑛 𝑎𝑐ℎ𝑡𝑒𝑟𝑏𝑎𝑘𝑠 𝑣𝑒𝑛𝑡𝑗𝑒 dat 𝑜𝑜𝑘 𝑔𝑎𝑢𝑤 𝑜𝑝 𝑧𝑖𝑗𝑛 𝑧𝑒𝑟𝑒 ℎ𝑎𝑟𝑡𝑗𝑒 𝑖𝑠 𝑔𝑒𝑡𝑟𝑎𝑝𝑡 𝑤𝑎𝑛𝑛𝑒𝑒𝑟 𝑒𝑒𝑛 𝑏𝑒𝑝𝑎𝑎𝑙𝑑𝑒 𝑘𝑙𝑒𝑢𝑟 𝑖𝑛 ℎ𝑒𝑡 𝑛𝑖𝑒𝑢𝑤𝑠 𝑘𝑜𝑚𝑡 𝑒𝑛 ℎ𝑒𝑚 𝑧𝑜𝑔𝑒𝑛𝑎𝑎𝑚𝑑 𝑧𝑜𝑟𝑔𝑒𝑛 𝑏𝑎𝑎𝑟𝑡. 𝐽𝑒 𝑠𝑝𝑜𝑛𝑡𝑎𝑎𝑛 𝑢𝑖𝑡𝑠𝑝𝑟𝑒𝑘𝑒𝑛 𝑡𝑒𝑔𝑒𝑛 𝑑𝑖𝑠𝑐𝑟𝑖𝑚𝑖𝑛𝑎𝑡𝑖𝑒 𝑘𝑒𝑛𝑚𝑒𝑟𝑘𝑡 𝑑𝑒 𝑔𝑜𝑒𝑑𝑒 𝑜𝑝𝑟𝑒𝑐ℎ𝑡𝑒 𝑒𝑒𝑟𝑙𝑖𝑗𝑘𝑒 𝑛𝑖𝑒𝑡 ℎ𝑦𝑝𝑜𝑐𝑟𝑖𝑒𝑡𝑒 𝑚𝑒𝑛𝑠. 𝐽𝑎 𝑡𝑜𝑐ℎ? 𝑁𝑖𝑒𝑡 𝑑𝑢𝑠 𝑏𝑖𝑗 𝑊𝑖𝑗𝑛𝑎𝑙𝑑𝑢𝑚 𝑑𝑖𝑒 𝑎𝑙 𝑠𝑜𝑤𝑖𝑒𝑠𝑜 𝑛𝑖𝑒𝑡 𝑚𝑒𝑒𝑟 ℎ𝑜𝑒𝑓𝑡 𝑡𝑒 𝑤𝑒𝑟𝑘𝑒𝑛 𝑣𝑎𝑛 𝑎𝑙𝑙𝑒 𝑚𝑖𝑙𝑗𝑜𝑒𝑛𝑒𝑛 𝑑𝑖𝑒 ℎ𝑖𝑗 ℎ𝑒𝑒𝑓𝑡 𝑣𝑒𝑟𝑑𝑖𝑒𝑛𝑑 𝑚𝑒𝑡 𝑡𝑒𝑔𝑒𝑛 𝑒𝑒𝑛 𝑏𝑎𝑙 𝑎𝑎𝑛 𝑡𝑟𝑎𝑝𝑝𝑒𝑛. Gewerkt heeft hij nooit. Behalve dan zweten op de grasmat.)

Hij leek zo’n geëngageerde voetballer. Georginio Wijnaldum was een van de spelers die de ongelukkige dood van de Amerikaanse crimineel George Floyd aangrepen om luid te protesteren tegen racisme. Toen de Nederlander nog bij Liverpool speelde, nam hij met zijn collega en landgenoot Virgil van Dijk het initiatief om bij de training op Anfield Road met de rechterknie op de grasmat blijk te geven van diepdoorleefde solidariteit met de Black Lives Matter-beweging.
Wijnaldum en Van Dijk liepen ook voorop bij de boycot van Voetbal Inside, toen Johan Derksen in dit Talpa-programma een politiek incorrect grapje had durven maken over de zwarte rapper Akwasi.
𝗜𝗻 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗮𝗯𝗶𝘀𝗰𝗵𝗲 𝘇𝗮𝗻𝗱𝗯𝗮𝗸 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝗺𝗶𝗻𝗱𝗲𝗿𝗵𝗲𝗱𝗲𝗻 𝗿𝗲𝗰𝗵𝘁𝗲𝗹𝗼𝗼𝘀
Maar zie, Wijnaldum blijkt niet zo principieel als hij flink zijn zakken kan vullen. Hij verkaste deze zomer van Paris Saint-Germain naar Al-Ettifaq in Saudi-Arabië. En weinig machthebbers brengen zo weinig respect op voor mensenrechten als de sjeiks in de oliestaat.
Het doet nogal hypocriet aan om een grote mond op te zetten over vermeend racisme en tegelijk vrolijk te gaan voetballen in een zandbak waar minderheden volstrekt rechteloos zijn.

𝗛𝗼𝗺𝗼𝘀𝗲𝗸𝘀𝘂𝗮𝗹𝗶𝘁𝗲𝗶𝘁 𝘄𝗼𝗿𝗱𝘁 𝗶𝗻 𝗦𝗮𝘂𝗱𝗶-𝗔𝗿𝗮𝗯𝗶𝗲̈ 𝗮𝗹𝘀 𝗺𝗶𝘀𝗱𝗮𝗮𝗱 𝗯𝗲𝘀𝗰𝗵𝗼𝘂𝘄𝗱
Wijnaldum gaat, als hij tenminste niet weer geblesseerd raakt, samenspelen met een voormalige Liverpool-collega. Deze Jordan Henderson nam het namelijk graag op voor mensen die niet door het leven gaan als heteroseksueel. Hij versierde zijn voetbalschoenen zelfs met veters in de regenboogkleuren. Die regenboogkleuren zie je niet bij Al-Ettifaq. Homoseksualiteit wordt daar immers als een misdaad beschouwd en homoseksuele praktijken kunnen tot de doodstraf leiden.
sjun

Bericht door sjun »

Ik denk dat hij voor zijn BLM acties gewoon gesponsord is door George Soros' Open Society Foundation en dat hij dus consequent gedrag vertoont met alweer een keuze voor de centen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Hans v d Mortel sr

Waar rook is, ontstaat vuur

𝗪𝗔𝗔𝗥𝗢𝗠 𝗦𝗖𝗛𝗔𝗣𝗘𝗡 𝗟𝗜𝗘𝗚𝗘𝗡

Een Nederlandse atheïst die Arabisch spreekt en bekend staat onder de naam Mario vertelt ons exclusief op FFI zijn ongeloofwaardige avontuurlijke belevenis. Vermomd als toerist reisde hij op 16 september naar de woestijn van Marokko en kwam terecht in een zo goed als door Allah verwoest en verlaten dorp. Daar begint zijn verhaal.
Ik zag een Marokkaan in het zand zitten met een hond die bij hem ligt. Dichtbij zie ik een zwarte hengst staan en bij wat struikgewas zie ik een geit liggen.

“Hé, goeiendag, wat een leuke hond heb je daar. Mag ik er even mee praten?” vraag ik als uit de klei getrokken Hollandse atheïst aan de Arabisch uitziende Marokkaan. “Wat is je naam en hoe heet je hond?"
“Ik heet Mohammed en mijn hond heet Ahmed, maar hond niet praten, wel blaffen,” antwoordt de woestijnbewoner verbaasd.
“Dat geloof ik niet,” zeg ik en ik richt mij tot Ahmed de hond met de vraag hem: “Héé Ahmed, hoe gaat het met je?”
Ahmed gromt inschikkelijk: “Mwah, gaat goed, en ook met jou?”

Mohammed weet niet waar hij kijken moet. Ik zie zijn blik richting omhoog, zoekende naar het beeld van Allah.

“Is Mohammed je baas?” vraag ik zo nieuwsgierig als ik ben aan Ahmed.
“Yep!” gromt Ahmed en kwispelt met zijn staart.
“Vertel eens Ahmed, hoe gaat Mohammed met je wensen om?”

De staart van Ahmed beweegt snel van links naar rechts en weer terug. “Heel goed, ik krijg goed te eten; Mohammed gaat met me wandelen en neemt me elke week mee naar de moskee om te spelen.”

Mohammed heeft alles met gespitste oren aangehoord. Hij is verbijsterd en zoekt naar woorden die niet voor het oprapen liggen.

IK krijg er lol in en vraag hem: “Mag ik ook even tegen je paard spreken, Mohammed?”

Mohammed is perplex en hakkelt al zoekende naar de juiste woorden: “Paard niet, niet kunnen spreken.”

Ik ga er toch van uit dat ook het Marokkaanse paard kan praten: “Hey paard, hoe gaat het?”
De hengst draait zijn hoofd om en ja hoor, in redelijk verstaanbaar Paard-Arabisch, de taal van Allah, antwoordt hij: “Goeiedag meneer, met mij is alle OK, en met jou ook witte man?”

Mohammed verkeert in een shock, valt op de grond met zijn achterwerk omhoog en roept naar zijn hoop van na zijn dood: “Allah akbar!”

Nu wil ik meer weten van het Arabische paard en vraag: “Is Mohammed je baasr, paard?”
Het paard reageert direct met: “Ja meneer!”
“Hoe behandelt hij je?” vraag ik verder.
Paard hinnikt, beweegt zijn hoofd omhoog en omlaag: “Zeer goed, hij gaat dagelijks met me rijden en ik krijg de beste halal haver.”

De in Allah de knecht van de Profeet gelovige Mohammed ligt nog altijd geknield op de grond en vertrekt zijn gezicht met ongeloof.

Dan vraag ik snel aan Mohammed: “Mag ik dan nu met je schaap spreken Mohammed?”

Nu springt Mohammed als door een wesp gestoken overeind en voordat ik ook maar iets kan vragen aan het schaap, brult hij: “Schaap liegt.”

Maar wat Mohammed niet kon weten is dat ik een uur eerder dit filmpje maakte. Voor Mohammed betekende het vast 'Werk in uitvoering overeenkomstig de verrichtingen van wijlen profeet Mohammed'.

Gelukkig heb ik kennis van de Koran en het islamitische geloof. Dus verbaasd was ik niet.

Waarom schapen liegen
Plaats reactie