Kabinet heeft bedenkingen bij wilsbekwaamheid bevolking

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Kabinet heeft bedenkingen bij wilsbekwaamheid bevolking

Bericht door hans van de mortel »

Onderstaand stukje trof ik bij Elsevier aan als reactie op de column van Leon de Winter. De inhoud hiervan vind ik inhoudelijk zo sterk dat ik hoop dat ook moslims hieruit lering willen trekken.

Schulz op donderdag 13 december 2007 15:56

Persoonlijk kan ik, evenals de heer De Winter, respect noch waardering opbrengen voor mensen die zich vrijwillig in opzichtige religieuze klederdracht en/of andere parafernalia op straat vertonen, wel accepteer en tolereer ik hun aanwezigheid in de samenleving. Tevens constateer ik verschillen tussen de diverse godsdiensten waar het de mate van beschaving en verlichting van hun aanhangers betreft, dit stelt mij in staat tot variatie en tot enig voorbehoud in mijn bejegening en houding ten opzichte van verschillende soorten gelovigen.

Van sommige geloofsgemeenschappen vraag ik mij zelfs af hoe het mogelijk is dat iemand daar deel van wìl uitmaken. In ieder geval, hoe men zich ook kleedt... ik zal sneller geneigd zijn respect aan de dag te leggen voor gelovigen die dat respect niet eisen en die niet (dreigen met) radicaliseren.

Het hinderlijke is dat de burger, op last van onze (op papier) seculiere overheid, niet geacht wordt enig onderscheid aan te brengen en dat zij zich met grote voortvarendheid inspant bij het zoeken naar manieren om de sociale omgang en het contact tussen verschillende groepen af te dwingen. Volstrekt legitieme bezwaren worden en passant genegeerd en gediskwalificeerd.

Het lijkt wel of de regering bedenkingen heeft bij de wilsbekwaamheid van de bevolking.

Volgens haar adviesorgaan de WRR is (zelf)uitsluiting van bevolkingsgroepen heel slecht voor ons land, er vormen zich dan namelijk als het ware culturele blokken die langs elkaar heen leven, de vraag is of dat gezien de samenstelling van die blokken en de verschillen ertussen überhaupt wel zo onwenselijk is.

Tot zoverre de heer Schulz.

Wil de allahtone islamaanhanger werkelijk integreren en ook maar iets van respect ontvangen van de Nederlander, dan zal hij of zij zich als Nederlander moeten gedragen! De Nederlander zal dan sneller geneigd zijn respect aan de dag te leggen voor gelovigen die dat respect niet eisen. Zoals Christenen, Hindoestanen, Boeddhisten, Mormonen, Jehovah’s Getuigen en de overwegend grootste groep Nederlanders: de vredelievende groep van zogenaamde ’ongelovigen’.

Integreren is willen samenwerken, willen delen in lief en leed in het besef dat de mens elkaar nodig heeft. De vooruitgang is tot stand gekomen door wilskracht, uit je leven halen wat erin zit. Wie niets doet en het allemaal aan God overlaat komt van de koude kermis thuis.

De mohammedaan zal dan ervaren dat de tijd voor hem bijna 1400 jaar is blijven stilstaan. Hij kan buiten God, maar niet buiten de Westerse beschaving. Dat beseft hij dondersgoed - hij is niet gek - en daarom geniet hij met volle teugen van de onuitputtelijke voordelen die het ’ongelovige’ Westen hem biedt, inplaats van op zijn God te rekenen en te vertrouwen, in afwachting van Gods wil.

Conclusie: de allahtone islamaanhanger is een persoon die zich afzet tegen onze beschaving, normen en waarden.
HIJ WIL NIET INTEGREREN, WANT WIJ ZIJN HET DIE BINNEN ZIJN CULTUUR MOETEN INTEGREREN!

De moslim is langzamerhand berucht geworden vanwege zijn hoge kunsten om recht te praten wat krom is. IN ALLES!
Kijk er alle topics op dit forum nog maar eens op na. Voor hem geldt alleen de islam en al het andere is voor hem een groot blok aan het been vol met ongewenste cultuur en beschaving.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie