Slavernijverleden Akwasi. Kick Out Zwarte Piet.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Pilgrim »

Bedankt Akwasi!

Geplaatst op 13 september 2020

Afbeelding

Geweldig, wat een goede uitkomst! Nu kan iedereen zeggen en schrijven wat hij maar wil, als je er maar rekening houdt dat je, na door een linkse trol voor de rechter te worden gedaagd, tegenover de aanklagende officier van Justitie heel braaf en heel plechtig belooft dat je publiekelijk afstand neemt van alle woorden die je hebt geuit.

Gezien hetgeen Akwasi (foto) heeft gesteld, daar midden op de Dam in Amsterdam, en wat via de NPO ook nog eens landelijk bekend is gemaakt, kan dat dus heel ver gaan. Iemand in het gezicht slaan of trappen is behoorlijk veel geweld toepassen op iemand, dus... Lees hieronder de uitspraak van een openbaar aanklager die niet nadacht over precedentwerking!

De uitspraak van rapper Akwasi op de maandag 1 juni tijdens de Black Lives Matter demonstratie op de Dam in Amsterdam heeft gedaan, is naar het standpunt van het Openbaar Ministerie in Amsterdam ‘opruiend’ en daarmee strafbaar.

Maar, na een gesprek met de officier van Justitie en zijn advocaat heeft Akwasi toegezegd publiekelijk afstand te nemen van zijn opruiende woorden. Dat heeft hij inmiddels gedaan. Daarom heeft de officier van justitie besloten de zaak tegen Akwasi voorwaardelijk te seponeren, meldt het OM.

Hij mag dus, en daarmee ook ik, opruiend zijn als hij daarna spijt betuigt en dat doe ik dus ook, spijt betuigen bedoel ik. Geweldig, dan mag en kan ik zeggen wat ik maar wil zonder gezeik aan mijn kop, dank u officier van Justitie, want zo werkt de wet nu eenmaal, wat voor de een opgaat gaat ook op voor de ander, toch...?

Maar waarom gaat de zaak tegen Wilders maar door en door en door en door en door? Oh ja, hij is blank en wenst Nederland en Europa te behoeden tegen de invasie van moslims die Europa wensen te vernietigen door ons de islam op te willen dwingen en onze manier van leven voorgoed af te schaffen.

Ha, dit mag ik nu gewoon zeggen, want ik neem bij voorbaat publiekelijk afstand van die woorden en moet dus, verwijzend naar de woorden van de officier van Justitie, ook voorwaardelijk met rust worden gelaten. Zaak dus bij voorbaat geseponeerd, goed gedaan en bedankt, Akwasi!

PS:

De ooit woorden van Wilders kunnen ook als opruiend worden uitgelegd, net als de woorden van Akwasi. Vreemd is nu het verschil dat optreedt. Terwijl de heer Wilders ook meteen zijn woorden heeft genuanceerd en daarmee dus zijn eerdere uitspraak ingetrokken, wordt hij al jarenlang door datzelfde OM aangevallen.

Dubbel vreemd is dit, omdat Wilders als lid van het Parlement net iets meer mag zeggen dan de eerste de beste rapper. Deze officier van Justitie heeft daar zo te zien eigenhandig een kleine, maar zeer ingrijpende verandering in aangebracht: de rapper Akwasi staat via deze uitspraak juridisch nu dus boven parlementsleden. Toch wel een beetje vreemd, nietwaar.

Door:“bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2020/09/13/249326/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Slavernijverleden? Wie? Akwasi.

Bericht door sjun »

Ariel schreef:
zo sep 13, 2020 12:05 am
Foto opgedoken van Akwasi met Jacobien Vreekamp. Ziet er innig uit.

Afbeelding

Je zou er nieuwsgierig van worden:
#JacobienVreekamp
Zo krijgt linkse corruptie op justitie resulterend in tweeërlei maat vast een gezicht al sluit ik niet uit dat dit het om een fotosoepje gaat.

Afbeelding

Voor wie eens wat meer wil weten van corruptie op justitie bestaat er een aardig antecedentenregister: Klokkenluider Huig Plug" De bezem móet door het hele Ministerie Justitie en Veiligheid!"
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door King George »

Een zeer interessant en lezenswaardig drieluik, Sjun. icon_thumbup.gif
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slavernijverleden? Wie? Akwasi.

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
ma sep 14, 2020 3:48 am

Zo krijgt linkse corruptie op justitie resulterend in tweeërlei maat vast een gezicht al sluit ik niet uit dat dit het om een fotosoepje gaat.
Daar was ik al bang voor Sjun. Ik had de foto al door https://tineye.com gehaalt, maar had geen resultaat.
Query Image 0 results

https://tineye.com is een handige site. Net zoals deze foto. Ook fotoshop.
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door sjun »

Zoiets kan soms gebeuren. Met elkaar bewaken we het evenwicht. :greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Mahalingam »

Akwasi’s leugens en dreigementen moeten niet worden vergoelijkt

Dankzij een schikking met het Openbaar Ministerie wordt rapper Akwasi niet vervolgd. Philip van Tijn vindt het langzamerhand ergerniswekkend hoe mensen als Akwasi met fluwelen handschoenen worden aangepakt en nauwelijks worden tegengesproken, wegens angst om van discriminatie te worden beschuldigd.
Spoiler! :
Voordat u nu zegt ‘Ho ho, dat gaat wel ver’ of zelfs een klacht indient, haast ik mij te zeggen: ‘Ik ben een creatieve duizendpoot en woordkunstenaar. Ten onrechte is deze beeldspraak geïnterpreteerd dat ik geweld zou willen toepassen, of anderen daartoe zou willen aansporen. Ik ben tegen elke vorm van geweld. Dat ik hiermee niet eerder naar buiten ben gekomen, kan ik alleen maar verklaren omdat elke vorm van geweld zo ver van mijn persoon staat dat ik mij geen voorstelling kon (en kan) maken van de bewuste interpretatie van wat ik heb gezegd.’

Dankzij een schikking wordt Akwasi niet vervolgd

Dit is vrijwel letterlijk de tekst op schrift van de zichzelf noemende auteur, rapper, presentator, theatermaker, dichter, programmamaker, en dus ook creatieve duizendpoot en woordkunstenaar Akwasi. Een tekst die tot stand kwam ruim drie maanden nadat hij op 1 juni op de Dam (u weet wel: tijdens die demonstratie waarvan het thema té belangrijk was om deze vanwege corona te verbieden) had gedreigd Zwarte Piet in zijn gezicht te trappen, als hij hem zou tegenkomen. En vrijwillig is die tekst ook niet helemaal tot stand gekomen.

Volgens het Openbaar Ministerie is Akwasi’s uitspraak opruiend en daarmee strafbaar. Maar hij wordt niet vervolgd, op voorwaarde dat hij afstand neemt van de uitspraak en niet binnen een jaar weer zo over de schreef gaat. Deze afspraak is gemaakt met de officier van justitie Jacobien Vreekamp, tot voor kort voorzitter van het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam, dus bij uitstek deskundig in dit soort zaken. Hoewel er wel even bij moet worden gezegd dat dit meldpunt niet tot doel heeft het type discriminatie van Akwasi te bestrijden, maar nauw samenwerkt met Kick Out Zwarte Piet.

Zijn tweets uit 2011/2012 kunnen hem nog opbreken

In Akwasi’s verklaring lees je met geen woord of zelfs letter dat hij hiertoe min of meer is gedwongen om vervolging te ontlopen. Ja, je bent woordkunstenaar of je bent het niet. Omdat ik zelf toevallig ook woordkunstenaar ben, ben ik geneigd zo iemand eerder een draaikont of lafbek te noemen. En dat blijkt niet alleen uit deze casus.

Kort geleden doken van dezelfde Akwasi tweets op uit 2012 (geen jeugdzonde: Akwasi was toen 24) waarin hij schreef: ‘Zwarte Piet moet dood man. Serieus. #huurmoord.‘ En een jaar eerder (hij was toen ook al vijf jaar volwassen): ‘Gaat er iemand nou ooit nog een Zwarte Piet knallen of moet ik het doen? Wat lok ik uit als ik een Zwarte Piet vermoord?’ Een beetje eenvoudige bewoordingen voor een creatieve duizendpoot en woordkunstenaar, maar de strekking is duidelijk.

Ook het erkennen van deze uitspraak ging niet helemaal van harte: eerst ontkende zijn ‘management’ dat de tweets van hem zouden zijn en toen dat niet meer te ontkennen viel, reageerde Akwasi zelf: ‘Ik kan me de tweets niet eens meer herinneren. Herinnert u zich de kleinste teksten van meer dan twintig jaar oud?’

Rekenen is niet het sterkste punt van deze alleskunner, ze zijn acht of negen jaar oud. Maar los daarvan: als ik negen jaar geleden een tweet had geschreven: ‘Gaat iemand nou nog Akwasi knallen of moet ik het doen?’ zou ik me dat vast en zeker nog herinneren.

Artikel 1 van de Grondwet geldt voor iedereen, ook in negatieve zin

Akwasi Owusu Ansah is geboren in Nederland en hij heeft Ghanese voorouders. Niet zomaar Ghanees: zijn voorouders behoren tot de Ashanti, de stam die eeuwenlang de bovenlaag van Ghana vormde. De Ashanti waren ook de slavenhandelaren die hun tot slaaf gemaakten naar de kust brachten en ze verkochten aan Hollanders, Engelsen of Spanjaarden, waarna deze ze naar Amerika vervoerden. Zelf zegt Akwasi hierover: ‘Mijn voorouders verkochten Ghanezen als slaven. Maar er is te weinig onderzoek gedaan om te kunnen stellen dat ze daders waren.’ Hè, gelukkig – en als toch onomstotelijk blijkt dat zijn voorouders daders waren (wat overigens intussen al lang bewezen is) dan zal Akwasi de retorische vraag stellen of u nog weet wat drie eeuwen geleden gebeurd is.

Intussen zijn u en ik in Akwasi’s ogen 100 procent schuldig aan wat onze voorouders – misschien – op dit gebied hebben gedaan. ‘Blanke schuld’, nietwaar. Langzamerhand is het ergerniswekkend hoe mensen als Akwasi met fluwelen handschoenen worden aangepakt, nauwelijks worden tegengesproken, wegens angst om van discriminatie te worden beschuldigd of voor racist te worden uitgemaakt. Flauwekul, of iemand lelieblank is of roetzwart maakt voor de beoordeling van feiten en uitspraken niet uit.

Ik breng nog even artikel 1 van de Grondwet in herinnering: ‘Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook is niet toegestaan.’

Dat artikel is van kracht in het gewone dagelijkse leven, in elke richting.
https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... en-776408/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door hans van de mortel »

Koran 3:106 - Op de dag van het oordeel zal het gezicht van de ongelovige eruit zien als die van zwarte piet.
Hahaha! Die moslims toch, onder de hoogdraverij van de walgelijke miserabele pedofiele mislukte Arabische mens, voor eeuwig en altijd opgesloten in de ogen van 1,7 miljard moslims wereldwijd met een te hoog staargehalte, bestaat het Mohammed, de profeet van alle onwaarschijnlijkheden, een historische voorspelling te doen over wat onze onnozele beschaving - die gehinderd wordt door een paar zwarte medemensen - te wachten staat in een beschaving die zich laat ringeloren naar de verrichtingen van de evolutionaire aapmens. :roll:

Conclusie: het CDA en en de ChristenUnie zijn twee uiterst onbetrouwbare verraderlijke diep gezonken hypocriete aangelegenheden waar Jezus zich diep voor zou schamen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door King George »

CDA en CU kan je beschouwen als de Farizeeërs waar Jezus voor waarschuwde.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Mahalingam »

Is dat even pech hebben: de beloofde officier van justitie, Jacobien Vreekamp, komt er niet aan te pas. Dat is niet eerlijk !!! En dus:
Het proces begon maandag rumoerig: Gargard liet via haar advocaat weten in haar rechten als slachtoffer te zijn aangetast door de plotse vervanging van de officier van justitie. Jacobien Vreekamp, de officier met wie zij eerder had overlegd, werd zondagavond plots van de zaak gehaald omdat zij in opspraak was gekomen door de zaak tegen rapper Akwasi, die vorige week werd geseponeerd. Gargards advocaat, Sidney Smeets, verzocht om hierom de zaak uit te stellen, wat door de rechtbank werd afgewezen. Vreekamp werd vervangen door Paul Velleman. Het verzoek van Gargards advocaat om de zaak hierom uit te stellen, werd afgewezen. Omdat Gargard het niet vertrouwde en onprofessioneel vond gaan, verliet zij hierna de zaal. Ze maakte geen gebruik van haar spreekrecht.
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/09/14/cl ... e-a4011931

Ze voelt zich gepiepeld en vertrekt:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Pilgrim »

DONEER!: Hoger beroepzaak Akwasi

Geplaatst op 15 september 2020

Afbeelding

Hoi allemaal! Mijn naam is Pieter Hollenberg en ik ben een van de 44 mensen die aangifte hebben ingediend bij het OM tegen de geweld oproepende en bedreigende preek van Akwasi op de Dam (1 juni).

Luister nog even naar zijn speech: www.youtube.com

Juist in ons mooie land met onze democratie en vrijheid van meningsuiting vind ik het belangrijk dat deze waarden worden gerespecteerd en beschermd. Het dreigen en oproepen tot geweld past hier helemaal niet in en tast juist onze vrijheid en ons welbevinden aan. Het voelt totaal niet goed wat er gebeurt.


Het merkwaardige van dit verhaal is dat het OM besloten heeft om dhr. Akwasi niet te vervolgen, ONDANKS dat het OM vindt dat hij strafbare feiten heeft gepleegd. Dat vind ik, en met mij een hele groep andere mensen, niet terecht. Strafbare feiten moeten vervolgd worden. Punt.

Om tegen het besluit van het OM in beroep te gaan, willen we als groep (inmiddels 8 personen, maar dit kan nog meer worden) een artikel 12 procedure starten onder leiding van een gerenommeerde advocaat. De verwachting is dat de proceskosten hoger zullen zijn dan wij als team kunnen opbrengen. Daarom is jullie hulp hard nodig!

Bescherm ons land met onze vrijheid van meningsuiting en steun ons a.u.b.!
Bij voorbaat hartelijk dank, namens de groep, voor jullie bijdragen!!

Doneer HIER!

Bron: www.gofundme.com

https://ejbron.wordpress.com/2020/09/15 ... ak-akwasi/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Pilgrim »

Racistische songtekst met bedreigingen door Akwasi

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door sjun »

Hij treft vanzelf eens iemand die hem de behandeling geeft waartoe hij jegens anderen oproept. Sneu voor die jongen die uitgebreid van zijn zwarte privilege aan het genieten is terwijl hij zich in de slachtofferrol wentelt omdat het nog zo'n lekker verdienmodel is.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Kijk hem eens glunderen, als een aap met 7 lullen.
Hij heeft een prijs gewonnen van NPO/FunX radio voor zijn goede werk.
Akwasi ontvangt speciale Power Award voor zijn inzet voor Black Lives Matter
Speciaal voor zijn keiharde inzet voor Black Lives Matter ontving Akwasi dit jaar tijdens de FunX Music Awards 2020 een speciale Power Award.
https://www.funx.nl/news/funx/47951-akw ... ves-matter

Ook de NPO-lieveling Blacka (rapper) kreeg een prijs maar kon niet komen omdat die in het gevang zit (betrokkenheid bij de dodelijke steekpartij in Scheveningen.) .
Ook rapper rapper Boef pakte een award, net als de minderjarigenmisbruiker Frenna.

Is criminelig zijn een voorwaarde voor die prijzen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
do sep 17, 2020 1:48 pm
Kijk hem eens glunderen, als een aap met 7 lullen.
[icon_lol.gif] Er worden gelijk weer grapjes over gemaakt.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Ariel »

Met commentaar van Geen Stijl.
Jerry Afriyie in Parool: "Als ik Zwarte Piet tegenkom, sla ik hem knock-out"

Permanente verontwaardiging van het slachtofferschap wreekt zich in een vingerwijzend “weerwoord” van iemand die iedereen die niet naar hem luistert voor “racist’ uitmaakt

Afbeelding

Jerry Afriyie, de ivoren kroondrager van het “antiracistisch” activisme, is in de pen geklommen om het in Het Parool op te nemen voor zijn “broeder” Akwasi. Niet diens naar geweld lonkende uitspraken zijn het probleem, nee: Nederland is een racistisch land dat ”geen lichtpunt” biedt aan zwarte mensen. In het zoveelste gefrustreerde eenrichtingsverwijt zoekt de Ghanese koning van de KOZP-stam het randje van de polemiek op: "Als ik Zwarte Piet tegenkom, sla ik hem knock-out. Als nog een witte persoon mij racistisch bejegent, eindigt die in het AMC."

Nou, met het risico dat we in het AMC eindigen: we zijn je eeuwige gejank onderhand wel een keertje beu, Jerry. Je spreekt als iemand met het permanente privilege van toegang tot platforms die de meeste mensen niet hebben, zoals nu weer de opiniepagina’s van Parool (waar wij hier ook weer aandacht aan geven). Je hebt alle systeemmedia achter je. Politici staan de hele dag pal voor je rechten in de strijd tegen racisme (hoe klein, vermeend of anekdotisch ook). Jesse Klaver stond in de Tweede Kamer je met geweld dreigende broeder Akwasi nog openlijk te verdedigen tijdens de Algemene Beschouwingen woensdag, tot grote woede van Wilders, leider van de grootste oppositiepartij die al zes jaar lang vervolgd wordt voor verméénd racisme jegens Marokkanen. Hoezo ‘racistisch land’? Bloody hell, man: asielzoekers zónder status die niet snel genoeg geholpen worden in dit land, krijgen 65 miljoen per jaar aan ‘wachtgeld’. Hoezo ’racistisch land’?

poster
De Publieke Omroep gaat ondertussen Sinterklaas in geheime stilte het land in smokkelen, omdat de gemoederen rond het geliefde KINDERFEEST zó hoog zijn opgelopen dat iedereen zijn shit verliest in november - niet in de laatste plaats vanwege de dreigende uitspraken van Akwasi. En nu het toch over de Goedheiligman gaat: op jullie vrij recente groepsreis richting Friesland zaten de kladblokjes van Vrij Nederland en NRC in jullie bussen, en stonden ze in woord en geschrift aan jullie kant - evenals zo’n beetje ALLE andere media, cultuurkliek, artiesten en BN‘ers. De blokkeerfriezen werden grootschalig vervolgd, er werd DNA bij ze afgenomen en er werd een voorbeeld van ze gemaakt - ‘dit land is tégen racisme’, ook al had hun daad met racisme helemaal niets te maken. Je eigen broeder Akwasi wordt ondanks strafbaar geachte opruiing níet vervolgd, en blijft een graag geziene en veelgeprezen gast in media en cultuur.

Rasgeobsedeerde ontregelaars
Diverse met ras geobsedeerde activisten, zoals jij, Clarice Gargard, Gloria Wekker, Sylvana Simons en Akwasi, zitten continu aan alle talkshowtafels, vervullen posities bij de NPO (tafelheren en -dames) en worden gelauwerd met prijzen, zoals dit lijstje mensen van kleur, die toch niet van onbesproken gedrag genoemd kunnen worden, deze week bij Funx - een zender die overigens de randstedelijke (en dus per definitie cultureel diverse) jongeren tot doelgroep heeft en daarmee “inclusief” is, zoals dat zo lelijk heet tegenwoordig.

Vanuit cultuur en bestuur komt de subsidie met scheepsladingen tegelijk jullie kant op (om er zomaar eentje te noemen: Mitchell Esajas, óók zo’n obsessieve rassenruier, kreeg voor de komende vier jaar 800.000 euro subsidie toegekend van het Amsterdamse Fonds voor de Kunsten). Het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam, waar OvJ Jacobien Vreekamp door in opspraak kwam, behandelt een handjevol “racistische” uitingen (lees: anekdotische klaagmails) voor bijna 7 ton per jaar, en werkte de afgelopen twee jaar nauwgezet samen met KOZP om 25 domme Facebookers voor de rechter te krijgen in een zaak die door MDRA-bestuurslid Jacobien Vreekamp als OvJ geleid had moeten worden. Dat riekt eerder naar rechtstatelijke voortrekkerij, dan naar institutionele achterstelling en ja: daar zijn Nederlandse burgers terecht heel verontwaardigd over.

Want het is niet alsof een roomblank kraambed in Duindorp, Velsen-Noord of de Roosendaalse Westrand van Jesse Klaver zo’n enorme garantie op geld, macht en geluk bieden. Alsof je vanuit de kleine conservatieve dorpjes als Melissant, Oude Pekela of Swalmen zomaar de gouden bergen van het leven bedwingt, ondanks die belofte die in Dit Land voor *iedereen* in de geboortepapieren besloten ligt.

Lachen om lomperiken, dwepen met dictatorsdochters

Afbeelding

Of andersom: alsof het Mediapark Limburgers niet denigreert door ze standaard te ondertitelen, simpele mensen en hun grieven niet weglacht door ze als domme Gerda’s en lompe wilden (niet eens nobel!) af te schilderen, of als kleingeestige provincialen te portretteren. Heb je Man Bijt Hond ooit gezien? Om het even welke Nederlandse televisie-“satire”? Dat besmuikte lachje gehoord van DWDD-tafels - waar ook jij en Akwasi vaak genoeg aan aangezeten hebben - als er weer eens om de onhandigheid van een lomperik gelachen kon worden in een flauw filmpje? En hoor je die mensen vervolgens janken? Nee - want die hebben geen platform, of gewoon een wat dikkere huid.

Ze zullen hooguit wat stoms roepen op Facebook. Waar ze dan weer politie voor aan de deur krijgen, of voor worden vervolgd door mensen als Clarice ‘Dictatorsdochter’ Gargard, terwijl jij in het Parool in de pen mag klimmen om de geweldsdreigementen, digitaal en fysiek, van je ”broeder” Akwasi te verdedigen. Nederland is dan ook helemaal geen racistisch land. Nederland juicht voor Rijkaard, Gullit en Ziyech, bidt voor de familie en het herstel van Abdelhak Nouri en omarmt Nationale Vergaderzaalmoeder Khadija Arib. We hielden van Gerda Havertong, Sandra Reemer en Donald Jones, maken Ahmed Aboutaleb en Ahmed Marcouch burgemeesters van grote steden en er is geen krant of zender waar mensen van kleur van sport tot opinie de katernen niet helpen vullen. Van sportgod Churandy Martina tot die heerlijke prins Berthony, wordt van winst, werklust en aanstekelijk optimisme genoten.

Eenoudergezinnen, jeugdbendes en grote velgen
Maar nog steeds durf je te spreken van “witte suprematie” omdat de meest onredelijke eis (de afschaffing van Zwarte Piet) niet onmiddellijk ingewilligd wordt. Nog steeds durf je te spreken over “achterstelling van de zwarte gemeenschap”, en hoe dat de schuld van autochtoon Nederland zou zijn. Geen woord over eenoudergezinnen zonder vader. Over jeugdbendes en criminaliteit. Over de status van goud en grote velgen boven een serieus gezinsleven en de uitgestelde beloning van hard werken op een lang carrièrepad. Nee: de ”witte man”, die heeft het allemaal gedaan. Sterker nog: de witte mannen die zwarte sociale problematiek en misdaadcijfers benoemen, lopen een bovengemiddeld risico om als “racist” gebrandmerkt te worden.

Respect eisen echoot bij de meeste Nederlanders in de oren als het geluid van een stampvoetende kleuter. Respect verdíen je. Niet met het aankondigen van geweld, en nog minder met het achteraf goedpraten daarvan. Je bent een stampvoetende kleuter, Airfryer, die mensen van kleur zelf tot groep reduceert en vervolgens te schande maakt door ze collectief neer te zetten als permanent gekrenkte, weerloze wezens die aan de grillen en willen van de “witte man” zijn onderworpen.

Jouw probleem, Jerry Affriyie, is niet je huidskleur. Het probleem is dat je huidje nog dunner is dan het papier van de kranten die je steeds maar weer op een voetstuk proberen te zetten, en je daarmee een vals gevoel van morele superioriteit geven. Een gevoel dat steevast eindigt in een verongelijkte afgang, omdat de inwoners van dit land, dat ons land is en dat letterlijk een van de minst racistische landen ter wereld is, weinig geduld en genegenheid kennen met door ras en huidskleur geobsedeerde narcisten zoals jij, die kritiek op hun klaagzang meteen als “witte suprematie” proberen te framen (en die vuige beschuldiging óók nog gewoon ongehinderd mogen uiten in een voormalige verzetskrant). Ons slavernijverleden? Gast, ga eerst eens een Ghanees geschiedenisboek over je eigen voorouders schrijven.

In dit land belonen we inzet, respecteren we inspanning en applaudisseren we vooral niet voor de verongelijkte agressie van de permanent verontwaardigden. En jij, arme sukkelaar, hebt niet eens door dat je door een heel klein elitair kliekje van politiek, cultuur en media als geprivatiseerde en gesubsidieerde aflaat wordt misbruikt. Je bent tot slaaf gemaakt van je eigen obsessie. We zijn niet boos, we hebben zelfs een beetje medelijden met je.

Afbeelding

”Witte suprematie”, is wat Airfryer ons verwijt. En hierboven vegen we daar onze grote witte behind mee af. We laten het ons niet zomaar aanpraten. Sterker nog: we durven de bewering wel aan dat een blanke een “racist” noemen omdat ie het niet met je eens is, letterlijk erger is dan een zwarte met Zwarte Piet vergelijken. Maar hee. Wij krijgen geen subsidie. Wij ontvangen geen staatssteun. Wij lopen wel meer risico met dit weerwoord, dan King Joffrey van KOZP met zijn ranzige verwijten. Het risico om racist genoemd te worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:
do sep 17, 2020 1:48 pm
Afbeelding

Kijk hem eens glunderen, als een aap met 7 lullen.
Hij heeft een prijs gewonnen van NPO/FunX radio voor zijn goede werk.
Akwasi ontvangt speciale Power Award voor zijn inzet voor Black Lives Matter
Speciaal voor zijn keiharde inzet voor Black Lives Matter ontving Akwasi dit jaar tijdens de FunX Music Awards 2020 een speciale Power Award.
https://www.funx.nl/news/funx/47951-akw ... ves-matter

Ook de NPO-lieveling Blacka (rapper) kreeg een prijs maar kon niet komen omdat die in het gevang zit (betrokkenheid bij de dodelijke steekpartij in Scheveningen.) .
Ook rapper rapper Boef pakte een award, net als de minderjarigenmisbruiker Frenna.

Is criminelig zijn een voorwaarde voor die prijzen?
Ja maar hij heeft toch zijn excuses aangeboden voor zijn haatrede op de Dam? Aldus Niels Hoogland. Niels Hoogland is dus vergeten dat er nog een heleboel haat- en geweldtweets van zijn inmiddels bij damage control van lieverlee verwijderde twitter account zijn opgevist?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Pilgrim »

Aan de kopschopper

Door: Jan Dijkgraaf, 9:31, 27 september 2020

Afbeelding
Akwasi in betere tijden...

De meeste media-aandacht gaat natuurlijk naar jullie uit, de provocateurs van Omroep Zwart

Hoi kopschopper!

Er zijn iets van twaalf of dertien clubjes die volgend jaar graag willen toetreden tot de pot met goud die de Publieke Omroep is. Drie moslimomroepen, twee negeromroepen, één pindaomroep, een zootje klimaatknuffelomroepen, een verwendekinderenomroep en natuurlijk de verongelijkteoudemannenomroep van Arnold Karskens.

Allemaal te bedonderd (of te onbeduidend) om de eigen broek op te houden. Allemaal op jacht naar een paar uurtjes per week op radio en televisie om opdrachten van grote baas Shula Rijxman uit te voeren. Waar dat toe leidt, hebben we gezien met WNL, dat gewoon eurofielen als Arend Jan Boekestijn en Rob de Wijk Guy Verhofstadt in zijn kont laat kruipen. En bij PowNed, dat gisteren Chazia Mourali op de radio presenteerde als gespreksleider van een dameskransje met iemand van de Volkskrant (!) en de VU (!).

De meeste media-aandacht gaat natuurlijk naar jullie uit, de provocateurs van Omroep Zwart.

Logisch, want jij bent de lieveling van de Nederlandse deugmedia, met je kopschopbelofte aan Zwarte Piet, je ‘reward’ voor iemand die Sinterklaas door zijn hoofd schiet en je oproep om bij de Sinterklaasintocht op de menigte in te rijden (voor het geval je een Roethof-achtige op mijn dak stuurt: ik parafraseer, een beetje).

“Eindelijk iemand die durft te zeggen wat wij denken.” :-)

Het mooiste van al die lulverhalen over Omroep Zwart is dat je beweert dat die omroep nodig is omdat pigmentverwende kinderen dan “rolmodellen” krijgen.

Daarmee bedoel je dat ze geloven dat ze dingen in hun leven kunnen bereiken als ze zien dat niet alleen strontvervelende blanke kutkinderen als Sandertje Schimmelpemminck een talkshow mogen presenteren, maar ook pigmentverwenden met talent, zoals eh… Oprah Winfrey. Ja, sorry dat ik een buitenlands voorbeeld noem, maar Giovanca Ostiana en Natacha Harlequin lijken me nou niet de “rolmodellen” die echt ambitieuze televisiemakers voor ogen moeten hebben als ze meer dan een eendagsvlieg willen worden.

“Rolmodellen” dus.

Het is grappig dat jij “rolmodellen” uitkiest om hun huidskleur.

En dat je uit het wereldwijde aanbod maar één naam noemt: Oprah Winfrey.

Wie moet voor mannelijke pigmentverwenden dan het “rolmodel” zijn?

Bill Cosby?

Noem je die bewust niet omdat de man een smerige serieverkrachter bleek te zijn? En omdat je vriendjes en vriendinnetjes bij de deugmedia diens naam nou nét effe een tikkie te ver vinden gaan in hun promotiecampagne voor een eigen omroep voor de man die als Matthijs van Nieuwkerk niet was gestopt Marc-Marie Huijbregts van de kroon had gestoten als meest frequent aanschuivende tafelheer?

Maar goed, Arie Slob, de minister die uiteindelijk beslist over de toelating van nieuwe omroepen, gaat jouw Omroep Zwart echt niet toelaten tot het bestel. Jouw doelgroep wordt al meer dan voldoende bediend op de Publieke Omroep, met NPO 1 en dat malle FunX als voornaamste hang-outs.

En dat is waarom ik zo moet lachen om al die publiciteit en dat “rolmodellen”-geleuter.

Je hebt die omroep helemaal niet opgericht om je te laten bitchen door Shula Rijxman.

Je hebt die omroep opgericht om minimaal 500.000 euro op te halen (50.000 keer 10 euro, 4,28 euro meer dan de minimaal verplichte 5,72 euro). En als die omroep dan géén plek in het bestel krijgt, mag het bestuur beslissen waar die 500.000 euro contributie naartoe gaat. Het is geen rare veronderstelling dat het bestuur besluit dat die centen naar ‘projecten’ van ‘kunstenaars’ gaan. En dat die ‘kunstenaars’ Akwasi heten.

Want het is wel duidelijk wie de plantage-eigenaar van Omroep Zwart is.

Jij.

Groet,

JanD

https://tpo.nl/2020/09/27/briefje-van-j ... pschopper/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Ariel »

'Amsterdams stadsbestuur was grootschalig en langdurig bij slavenhandel betrokken'

Tijdens Keti Koti 2019 kondigde de burgemeester aan dat zij excuses wil aanbieden namens de stad voor de slavernij. Maar waar er dan expliciet excuses voor moet worden gemaakt was nog niet bekend. In opdracht van de gemeente moest er een wetenschappelijke onderbouwing komen. Die is er nu in de vorm van een boek: De Slavernij in Oost en West; Het Amsterdam-onderzoek.

Cultuurhistoricus Nancy Jouwe en wetenschappelijk onderzoeker Pepijn Brandon zijn als experts gevraagd redactie te voeren over het boek, samen met Guno Jones (VU) en Matthias van Rossum (IISG).

Aan het boek hebben zo'n 40 auteurs meegewerkt die allen een wetenschappelijk onderzoek aanleverde met een Amsterdamse invalshoek. Dat waren niet altijd makkelijke verhalen, vertelt Jouwe. 'Wat mij schokte was een artikel over een opdracht die uitgegeven werd uit Amsterdam om tot slaaf gemaakte kinderen van Afrika naar de Amerika's. En als je dat leest... Dat komt wel even binnen.'

'Ze waren zelf direct, grootschalig, wereldwijd, langdurig en op heel veel verschillende manieren betrokken bij slavernij en slavenhandel en dat heeft ook de doorwerking gehad op hoe de stad is gevormd tot op de dag van vandaag', zeggen de onderzoekers.
Vreselijk..En dat in onze lieve stad.. :shock: Ik stel voor om het Amsterdams stadsbestuur uit 1741 op het schavot te zetten.

Oh. ja.. :scratch: die mensen leven niet meer. Nou ja, dan zetten we het huidige Amsterdams stadsbestuur op het schavot.

Afbeelding

En als dat niet genoeg is voor Keti Koti, dan zijn er nog altijd de multifunctionele martelkamers van het Paleis op de Dam.

Ik ben voor. icon_clap.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Pilgrim »

Veertien burgers willen alsnog vervolging Akwasi

Door Mascha de Jong, 30 september 2020

Afbeelding

AMSTERDAM – Veertien burgers, onder aanvoering van Pieter Hollenberg, starten een artikel 12-procedure om het Openbaar Ministerie (OM) te dwingen alsnog over te gaan tot strafrechtelijke vervolging van de rapper Akwasi. Hij riep op 1 juni tijdens een Black Live Matter-manifestatie op de Dam dat als hij ,,in november weer een Zwarte Piet zou zien, hij die hoogstpersoonlijk op zijn gezicht zou trappen.”

Het OM kwalificeerde de uitspraak als opruiing, maar handelde de zaak af door Akwasi drie weken geleden publiekelijk zijn excuses te laten maken, en seponeerde de zaak. De rapper, die een groot aantal volgens heeft op social media, deed via een open brief afstand van zijn uitspraken. Hij legde onder meer uit: ,,Ik ben tegen elke vorm van geweld en dat geldt ook voor geweld tegen zwarte piet. Ik neem hierbij dan ook afstand van deze, op de Dam uitgesproken gewraakte passage.”

Onveilig gevoel
De groep burgers, die hem alsnog wil laten aanklagen, houdt een knagend en onveilig gevoel aan de uitingen over en twijfelt aan de oprechtheid van Akwasi’s excuses. Advocaat Richard van der Weide, die de groep bijstaat: ,,Cliënten vinden het zeer onbevredigend hoe de zaak is afgehandeld. Meneer Akwasi, die een heel groot bereik heeft, heeft in hun ogen excuses aangeboden voor iets, dat al een eigen leven is gaan leiden. De oproep tot geweld, want zo zien zij dat nog steeds, is reeds uitgegaan. Wat als het straks half november is en zij staan met hun kinderen of kleinkinderen bij een sinterklaasintocht? Of zij spelen zelf voor Zwarte Piet? Kunnen zij dan geweld verwachten? Zij zijn daar zeer verontrust over.”

Volgens de richtlijnen van het OM staat er voor opruiing door een publiek figuur een taakstraf van 90 uur. Het OM handelde de uitspraken van Akwasi echter af met een excuus van de rapper, omdat het verwachtte op die manier het Sinterklaasfeest zo rustig mogelijk te kunnen laten verlopen. De groep burgers is daar niet zeker van. Advocaat Van der Weide: ,,Mijn cliënten voelen onvrijheid en onveiligheid. Stel, iemand neemt de uitspraken van Akwasi wel serieus en die staat halverwege november klaar om Zwarte Piet iets aan te doen of de mensen die naar Sinterklaas komen? Zij willen in vrijheid het Sinterklaasfeest vieren en deze wijze van opruien is in hun ogen onacceptabel.”

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
wo sep 30, 2020 11:46 pm

Afbeelding
Dit is geen juiste weergave van Zwartepiet. De afgebeelde persoon is een agressieve nare gefrustreerde incompetente neger met een enorm groot minderwaardigheidscomplex.

De Zwartepiet als dienstdoende assistent van Sinterklaas is door vele witte en donkere getinte kinderen een geliefde welkomstgedachte die eindigt op 5 december en verstoord wordt door een lelijke agressieve neger uit de rotzooi van Afrika die hier niet thuishoort: Akwasie.

Onze vertrouwde Zwartepiet heeft niet van die rare blubberlippen. :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door sjun »

Ariel schreef:
di sep 22, 2020 4:48 pm
Akwasi start ’Omroep Zwart’

Waar maandagavond nog tal van BN’ers onder het mom van #ikdoenietmeermee hetzelfde bericht op sociale media plaatsten over de coronamaatregelen, delen dinsdag Akwasi en andere BN’ers en influencers massaal de oproep om lid te worden van een nieuwe omroep waar ’iedereen wordt gehoord en gezien’.

Dinsdag om 12.00 uur is Omroep ZWART gelanceerd, ’een klapper van een nieuwe omroep, waar iedereen wordt gehoord en iedereen wordt gezien’, zo staat te lezen op de website. „Hoe snel hebben we een nieuwe omroep gestart, denk je? Word lid”, schrijven onder meer Akwasi, Bizzey, Dio, Vjeze Fur en Jamie Li op sociale media bij een foto van zichzelf met daarbij de vraag ’Wakker?’. De omroep, waarvan verder nog niets bekend is, wordt tevens gesteund door de merken Top Notch, Noah’s Ark, PATTA, Daily paper, Filling Pieces, Smib, Melkweg, Paradiso en Tony’s Chocolonely.

Om een nieuwe omroep te beginnen moeten er op 31 december 2020 minstens 50.000 leden zijn. Tevens wordt verwacht dat dat de omroep een bepaalde stroming vertegenwoordigt en iets anders te bieden heeft dan het huidige aanbod. Frontman van Omroep Zwart is Akwasi.

Belangrijke maatschappelijke bijdrage
Vorige week ontving Akwasi nog een award voor zijn ’belangrijke maatschappelijke bijdrage’. Radiozenedr Fun X bekroonde hem vanwege zijn rol in de strijd tegen racisme. „Normaal gesproken worden alle awards door het publiek bepaald, maar voor deze bijzondere award maakte FunX een uitzondering door er zelf eentje te geven aan iemand die het verdient. Ondanks alles dat hij over zich heen krijgt, geeft hij niet op en blijft hij doorgaan. En dat allemaal voor de good cause.”
Ik ben benieuwd, Ten minstens 50.000 leden bij elkaar te scharrelen is geen kattenpoep.
Vooral niet als het betalende leden moeten zijn. Het is echter wel goed om te weten op welke bedrijven en personen je hun eigen cancel culture kunt toepassen. Dat kon vooral voor De Melkweg, Paradiso en het nieuwsprekende indoctrinerende FunX wel eens een zure bedoening gaan worden.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door King George »

Ariel schreef:
di sep 29, 2020 5:26 pm
'Amsterdams stadsbestuur was grootschalig en langdurig bij slavenhandel betrokken'
Spoiler! :
Tijdens Keti Koti 2019 kondigde de burgemeester aan dat zij excuses wil aanbieden namens de stad voor de slavernij. Maar waar er dan expliciet excuses voor moet worden gemaakt was nog niet bekend. In opdracht van de gemeente moest er een wetenschappelijke onderbouwing komen. Die is er nu in de vorm van een boek: De Slavernij in Oost en West; Het Amsterdam-onderzoek.

Cultuurhistoricus Nancy Jouwe en wetenschappelijk onderzoeker Pepijn Brandon zijn als experts gevraagd redactie te voeren over het boek, samen met Guno Jones (VU) en Matthias van Rossum (IISG).

Aan het boek hebben zo'n 40 auteurs meegewerkt die allen een wetenschappelijk onderzoek aanleverde met een Amsterdamse invalshoek. Dat waren niet altijd makkelijke verhalen, vertelt Jouwe. 'Wat mij schokte was een artikel over een opdracht die uitgegeven werd uit Amsterdam om tot slaaf gemaakte kinderen van Afrika naar de Amerika's. En als je dat leest... Dat komt wel even binnen.'

'Ze waren zelf direct, grootschalig, wereldwijd, langdurig en op heel veel verschillende manieren betrokken bij slavernij en slavenhandel en dat heeft ook de doorwerking gehad op hoe de stad is gevormd tot op de dag van vandaag', zeggen de onderzoekers.
Vreselijk..En dat in onze lieve stad.. :shock: Ik stel voor om het Amsterdams stadsbestuur uit 1741 op het schavot te zetten.

Oh. ja.. :scratch: die mensen leven niet meer. Nou ja, dan zetten we het huidige Amsterdams stadsbestuur op het schavot.

Afbeelding

En als dat niet genoeg is voor Keti Koti, dan zijn er nog altijd de multifunctionele martelkamers van het Paleis op de Dam.

Ik ben voor. icon_clap.gif
Schrijf mij maar bij op de lijst van voorstanders.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
di sep 22, 2020 4:48 pm
Ik ben benieuwd, Ten minstens 50.000 leden bij elkaar te scharrelen is geen kattenpoep.
Zwart is geen licht. Zwart is duisternis. En wie wil vandaag-de-dag nog in duisternis verkeren?

Ook een zwarte kaars geeft maar heel even licht en gaat uit als een nachtkaars. Logisch. Veel linkse schreeuwers, weing lol wol.

Geen aandacht meer aan besteden. Die Akwasi blijft een armoedig omhoog gekrijst geestelijk verknipt product van zijn zwarte afkomst. Dat is al zielig genoeg. Zijn heil en zegen weet hij te vinden bij het beste wat bij hem past: de afgevaardigden van de linkse hypocriete onruststokers en overbodig geestelijke nietsnutten in de maatschappij.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slavernijverleden Akwasi.

Bericht door Ariel »

:scratch: Akwasi: Het is de vraag of het museum in de huidige vorm nog kan blijven bestaan.

Mijn advies...Sluiten en opheffen dat museum.
Rapper Akwasi hekelt 'witte directie' van Afrika Museum

BERG EN DAL - Het Afrika Museum in Berg en Dal bij Nijmegen is ingehaald door de snelheid van de tijd. Dat zegt rapper Akwasi zondag in een online toespraak voor het Erfgoedfestival Gelderland. Akwasi verbleef op uitnodiging van het festival in de zomer een week in het museum.

Volgens Akwasi is het niet geloofwaardig meer dat het management van het museum uitsluitend uit witte, Europese mannen bestaat, terwijl een vertegenwoordiging uit de Afrikaanse diaspora geheel ontbreekt. Als het museum echt wil vernieuwen, moet de huidige directie overwegen om op te stappen, vindt de rapper.

Het Afrika Museum in Berg en Dal kwam vorige maand in het nieuws toen een Franse activist een Congolees beeld roofde, dat naar zijn mening van zijn volk was omdat het is meegenomen in de tijd van de slavernij.

Het Afrika Museum is in 1954 opgericht door paters van de Congregatie van de Heilige Geest. Die wilden laten zien hoe hun missiewerk in Afrika eruit zag. Sinds 2014 behoort het museum bij het Nationaal Museum van Wereldculturen en is het geen missiemuseum meer. Maar met name het buitenmuseum met hutjes uit Ghana, Lesoto, Mali en Benin wordt nog als zeer koloniaal gezien.

De directie werkt aan een plan om het park beter aan te laten sluiten bij hedendaags Afrika. "Het is de vraag of het museum in de huidige vorm nog kan blijven bestaan", zegt Akwasi. "Het museum bevestigt nu de beeldvorming dat Afrikanen leven in onderontwikkelde, eenvoudige en primitieve omstandigheden. Terwijl Afrika op dit moment het bloeiendste continent van de wereld is. Er is een behoorlijke ommezwaai nodig. De managers moeten zich afvragen of ze wel op de juiste plek zitten."

De rapper denkt dat het Afrika Museum een 'prachtig knooppunt van bloemrijke, universele en inspirerende verhalen' kan zijn. Hij wil meehelpen bij de volgens hem noodzakelijke verandering. "Je kunt niet perfect zijn, maar je kan het wel beter doen", aldus de rapper.

'Met Akwasi praten over vernieuwing'
In een reactie meldt het Nationaal Museum van Wereldculturen, waar het Afrika Museum deel van uitmaakt, Akwasi uit te nodigen 'om samen te zien op welke manier hij kan helpen in ons continue proces van vernieuwing'.

Verder schrijft het museum op zijn eigen website: "Sinds 2014 is het Afrika Museum onderdeel van de Stichting Nationaal Museum van Wereldculturen, en is er een gefaseerde koerswijziging ingezet als het gaat om diversiteit, meerstemmigheid en wijze van presentatie. Met onze tentoonstellingen, publieksprogramma’s, publicaties en educatie willen we bijdragen aan een meer inclusieve samenleving, waarin voor racisme geen ruimte is."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie