Om over na te denken

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Om over na te denken

Bericht door hans van de mortel »

Hans v d Mortel sr schreef:
wo mei 17, 2017 7:00 am

HvdM-citaat op vrijdag:

• Wie zijn geloof aan de kapstok van God hangt, gelooft in een pestkop. (HvdM)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Om over na te denken

Bericht door hans van de mortel »

MEDEDELING VAN GEEN BELANG.

Vanaf morgen wordt het plaatsen van citaten verplaatst naar de afdeling 'CITATEN' waar dat thuis hoort. Er is al genoeg verwarring in de wereld.

Neem alleen al de waanzin dat er mensen zijn - meestal linkse politici en aanhangers van deze dwaalpolitiek - die beweren dat er ook een aardige islamversie bestaat en dat er aardige moslims zijn. Vooral als het een Marokkaanse buurman betreft die maar niet van zijn moslimzijn bevrijd kan worden. Omdat hij beschikt over een smerig fascistisch paspoort. Dat van Marokko. Wat zijn aardige moslims? Dat zijn de ergste onder de ergste hypocrieten. Óf, en dat kan natuurlijk ook, dat zij behoren tot de onherbergzame sukkels die menen dat de meest smerige vieze perverse walgelijke sadistische religie goed genoeg voor hen is.

Een moslim is een type mens dat vanaf zijn geboorte valt onder de categorie Arabische dwazen die de meest smerige vieze gore vuile historische Arabier Mohammed heel hoog in het vaandel heeft staan.

Het is niet voor niets dat de wereld vervuild is met een overdosis aan mensen die met de naam Mohammed vermeld staan in hun beide paspoorten. En dat heeft weer alles te maken met het feit dat moslims parasieten zijn op onze kenniseconomie en beschaving. Een fatsoenlijk weldenkend mens zou zich kapot schamen met zo'n naam als die van de grootste historische Arabische schoft aller tijden. Maar nee hoor, voor moslims van alle categorieën, inclusief de aardige islamitische Marokkaanse buurman die zich er niet voor schaamt met een vrouw over straat te lopen die zich met een schaamhaarlap om haar hoofd verzekerd weet van een maagdelijke positie na haar dood in het hoerenparadijs van Allah - de sukkelknecht van de ongeletterde pedofiel profeet Mohammed - is het blijkbaar een hele eer om aan de haal te gaan met de pedofiele sadistische oorlogsmisdadiger Mohammed.

Wie het nog steeds niet begrijpt: moslims, tot aan de dag van vandaag, behoren tot de mislukte mensensoort die islam heeft voortgebracht.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Om over na te denken

Bericht door hans van de mortel »

Alleen voor ingewijden.

Code 'Racisme, discriminatie'. De oplossing: plaatje 3.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Om over na te denken

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding
Hitler in gesprek met de grootmoefti van Jeruzalem over hun gezamenlijke interesse: het uitroeien van de joden.
Mohammad Amin al-Hoesseini was een Palestijns-Arabische nationalist en als grootmoefti van Jeruzalem een islamitisch leider.
Miljoenen Duitsers schaarden zich achter Hitler.

Maar . . . dat gebeurde pas toen Hitler steeds machtiger werd.

Zodra mohammedanen die bekend staan als fatsoenlijke aardige mensen de kans krijgen zich achter de een of andere met het islamvirus besmette leider op te stellen die democratisch aan de macht is gekomen in Nederland, zal de meerderheid van het Nederlandse volk dat ondertussen islamitisch is, de macht bepalen, en van Nederland een islamitische geregeerde dictatoriale staat maken zoals dat door iedereen is te observeren in Turkije. Met alle gevolgen van dien voor de nog overgebleven fatsoenlijke brave burgers die het niet eens zijn met de democratisch gekozen mohammedaanse regering in Nederland.

Wie zich het verleden niet herinnert, is gedoemd het opnieuw te beleven.

Ik wens alle brave burgers in Nederland een terecht gemeende ondergang. Voorlopig is de macht van het islamvirus nog niet aan de orde. Dat zeker een miljoen mohammedanen in Nederland de dragers zijn van dit virus staat als een paal boven water. Het water komt onze beschaving steeds dichter tot aan de lippen te staan. Maar tsja . . . net zoals het dramatische theatrale leugenwonder Mark Rutte, komt berouw na de overvloedig beoefende zonde en dempt men pas de put als eindelijk, maar wel zo logisch, het kalf verdronken is. Dan is het echt te laat en valt het doek. Einde voorstelling van een verwaarloosde democratie. Het tijdperk van staatsgrepen in Europa door het leger ligt achter ons in de geschiedenis en dient slechts ter lering en vermaak. Dat laatste slaat dan op mij. Want de massa is en blijft zich nu eenmaal wentelen in zijn onafwendbare domheid en schijnt geen behoefte te hebben aan nadenken en hersenen gebruiken.

Net zoals een aantal jihadisten en mohammedaanse fanaten pleegde Hitler een aanslag, een coupe naar de macht. Volgens de leer van het mohammedanisme, te herkennen in het door onze beschaving toegestane haatboek Koran dat haat predikt tegen andersdenkenden, worden mohammedanen in heel de wereld aangezet om andersdenkenden te verachten en desnoods hen te vermoorden die profeet Mohammed beledigen. Als ik zo bang zou zijn als de rest van Nederland, schrijf ik deze waarheid die onaangenaamheden met zich meebrengt niet op.

De Arabische historische zichzelf benoemde profeet proleet Mohammed heeft niets maar dan ook niets geprofeteerd en was uitsluitend een pedofiele proleet die verzot was op een meisje van zes jaar. Hij neukte en verkrachtte zich suf in de woestijn van door hem buitgemaakte minderjarige maagden. Hij spoorde zijn mede roversbendeleden aan tot het martelen van zijn soortgenoten die hem onwelgevallig waren. En ga zo maar door.

Ah! Mij is overigens bekend dat Mohammed goed was voor weduwen. Klopt! Zijn eerste vrouw was een stinkend rijke weduwe van 40 jaar. De schizofrene valse psychopaat Mohammed was toen 25. Zijn tweede vrouw was Aisha. De leeftijd? Zes. En hou oud was Mohammed toen, de geliefde van 1,7 miljard mohammedanen wereldwijd? Hij was toen . . . 54. U mag best kotsen. Mohammedanen zijn graag bereid uw kots op te ruimen alsof er niets gebeurd is.

Ik heb het niet verzonnen; het staat allemaal in de verslagen van de meest betrouwbare mohammedaanse bronnen; onder andere in het genoteerde verslag over de levensgeschiedenis van de Profeet door de meest gewaardeerde Arabische schrijver Ibn Isaak die zijn bronnen putte uit de overleveringen van al-Bukhari, welbekend bij alle islamitische viruslijders die zich moslim noemen.

Voor wie het nog maar niet begrijpen kan: mohammedaanse mensen zijn de meest schaamteloze wezens die op aarde rondlopen. Terwijl de historische Mohammed als de meest gore vieze perverse pedofiel, psychopaat, sadist en oorlogsmisdadiger in de Arabische geschiedenis gekenmerkt moet worden, deed de historische misdadiger een massa achterlijke analfabete Arabieren geloven dat hij de betrouwbare knecht van Allah en dus volmaakte mens was in plaats van andersom. Wie zich heden ten dage moslim noemt gelooft nog steeds in de goede mens Mohammed. Voor wie mij niet gelooft verwijs ik naar de uitspraken van de enige Nederlandse salafist in overheidsdienst, de moslimburgemeester die de politiebaas is in Rotterdam, genoemd Ahmed Aboutaleb. Abou betekent 'vader' en 'taleb' refereert indirect - niet uitgesloten - mogelijk aan de Taliban. [icon_lol.gif]

We leven in een rare tijd. De tijd van elkaar voor de gek houden, liegen en bedriegen als nooit tevoren. Bent u bij Aboutaleb geweest, ga dan door naar Mark Rutte. Hij is vast bereid u met een glimlach te ontvangen nadat hij zojuist van zijn fiets is afgestapt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Om over na te denken

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
ma mei 17, 2021 9:17 am
Net zoals een aantal jihadisten en mohammedaanse fanaten pleegde Hitler een aanslag, een coupe naar de macht.
Dat is zo, in 1923, maar die mislukte en Hitler vloog de gevangenis in. Hierdoor hadden de nazi's hun les geleerd en zagen dat niemand tegen de tijdsgeest in kan gaan. De volgende 10 jaren waren een geduldig en listig proces om de tijdsgeest op " normale" wijze te veranderen en in 1933 was het dan zo ver, de nazi's kwamen gewoon door verkiezingen aan de macht. Zo zullen wij uiteindelijk ook in een Islamitische staat gaan leven, helemaal zoals voorspeld in Onderwerping van Houellebecq. Types als Aboutaleb-zgz. beschaafde moslims-zullen ook door niet-moslims geaccepteerd en gewaardeerd worden en dan is het zo ver.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Om over na te denken

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

De officier van Justitie eist zes jaar met kennis van het delict en de ernst van de zaak met in het achterhoofd de strafmaten die rechters in Nederland uitdelen. Ik mag aannemen dat ook de officier van Justitie een diploma heeft.

En wat doet de rechter? Die beslist drie jaar. 50 % reductie met in het achterhoofd dat een derde sowieso wordt afgetrokken van de tijdsduur. Het is niet uit mijn duim gezogen. Halveren van de eis komt voor tussen deze kwajongens van het Recht. Een dood eng voorbeeld? De politieke moord in Nederland met vijf gerichte schoten van dichtbij afgevuurd op Pim Fortuyn - hij moest en zou uit de weg van de politiek geruimd worden - uitgevoerd door fanatiek GroenLinks aanhanger Volkert van der Graaf, werd bestraft met - jawel - 12 jaren in plaats van levenslang. De rechter vonniste weliswaar in opperste hypocrisie 18 jaar, maar na 12 jaren was deze super crimineel weer een fris en vrolijk vrij man.
Dat rechtsgeleerden rare mensen zijn met een kronkel in hun hoofd bewijst ook de volgende krankzinnige uitspraak over de moord op Fortuyn.
Hoogleraar Hennie Sackers: "Hier ging het om een enkelvoudige moord, gepleegd door iemand die nog niet eerder problemen met justitie had gehad. 18 jaar was een pittige straf voor iemand die een moord had begaan. Het was een politieke moord, maar 18 jaar - zegt het Hof - is dan de juiste straf."
Rechtsspraak in Nederland is simpelweg een goedkoop overdreven doorzichtig toneelstuk van wat rechtvaardigheid moet voorstellen, maar meestal nergens op lijkt en kant noch wal raakt. Je zou bijna denken dat de rechterlijke macht voornamelijk uit psychopaten bestaat - mensen zonder gevoel voor onrecht en lijden dat de nabestaanden wordt aangedaan en welk leed nooit meer weg zal gaan. De rechtsspraak is de facto een smadelijke lachwekkende voorstelling van slechte corrupte marktkooplui. Ik kan mij echt niet voorstellen dat ik op de markt bij een prijs van € 20 kan afdingen tot € 10. Want dat is wat hier gebeurt in de rechtszaal. Moslims vroegen zich terecht verbijsterd af waarom Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh levenslang kreeg.
Word officier van justitie

Als officier van justitie leid je opsporingsonderzoeken en stel je een passende strafeis vast. Daarbij kijk je verder dan de feiten van de strafzaak en houd je rekening met het slachtoffer, de verdachte en de samenleving als geheel. Zo sta je aan het roer van de rechtsstaat en werk je, samen met je collega's van het OM en verschillende ketenpartners, aan een veilige en rechtvaardige samenleving.
Pure verzonnen misleidende hypocriete tekst, ver beneden de waarheid. Welke onbetrouwbare personages verzinnen zoiets? En vooral: WAAROM? Want óf de officier bakt er niets van, of de rechter belazert de kluit met schijt aan de openbare aanklager met hetzelfde diploma.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

El mundo cane

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

De dollar is sinds maart van dit jaar onafgebroken gedaald in waarde ten opzichte van de euro.

Daar heb ik geen verklaring voor. Betekent dit dat Europa het dan zo goed doet met zijn inflatie? Of is de inflatie in de VS nog vele malen hoger dan bij ons en wisselt men dollars in voor euro's? Ondanks dat wij verwikkeld zijn in een niet meer te keren parasietenramp met asielzoekers die zijn weerga niet kent in de geschiedenis. Jawel, ooit eerder voorgekomen in de geschiedenis. Maar dat is lang geleden.

Laat asielerende vluchtelingen merken dat ze hier aan het verkeerde adres zijn. Nederland is vol. Wat kom je hier doen? De wachtrijen voor de Voedselbank worden met de dag langer en langer. Rot op naar naar Arabische landen waar plaats zat is! Alleen word je daar wel als vluchteling behandeld en niet zoals in Nederland als welkome visite met voorrang. En nee, je hebt echt niet binnen een jaar een compleet ingericht huis als asielpatser, want onze eigen mensen moeten standaard op een huurwoning 14 jaren in de rij staan en er gaan miljarden naar meneer Zelensky die zijn bankrekening ziet stijgen en stijgen.

Wie het weet die mag het zeggen. Sjun misschien?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Te verwaarlozen gedachte?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Blijkbaar.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Om de tuin leiden van consument door AH

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

𝗦𝗨𝗣𝗘𝗥𝗠𝗔𝗥𝗞𝗧𝗘𝗡 𝗠𝗔𝗞𝗘𝗡 𝗩𝗘𝗘𝗟 𝗙𝗢𝗨𝗧𝗘𝗡 𝗢𝗣 𝗞𝗔𝗦𝗦𝗔𝗕𝗢𝗡𝗡𝗘𝗡. 𝗖𝗢𝗡𝗦𝗨𝗠𝗘𝗡𝗧 𝗗𝗘 𝗗𝗨𝗣𝗘, 𝗠𝗔𝗔𝗥 𝗡𝗜𝗘𝗧 𝗛𝗔𝗡𝗦 𝗩𝗔𝗡 𝗗𝗘 𝗠𝗢𝗥𝗧𝗘𝗟.
25.04.2023

Supermarkten Albert Heijn, Jumbo en Plus gaan nog steeds de fout in door onjuiste bedragen op de kassabon te zetten. De Consumentenbond heeft nieuw onderzoek gedaan, met ‘onacceptabele’ resultaten.

Voor het derde jaar op rij is gebleken dat er veel is mis gegaan bij de prijs die bij artikelen in het schap staat en de prijs die aan de kassa wordt gerekend.

De prijs van een op de zes gekochte aanbiedingen blijkt aan de kassa niet te kloppen. Die fouten zijn in de meeste gevallen in het nadeel van de consument.

De organisatie stelde het onderwerp al eerder aan de orde en sprak ook met supermarkten over het probleem, maar beloften van beterschap worden niet waargemaakt. De bond noemt dit “onacceptabel en beslist onrechtmatig”. De organisatie zegt de supermarkten aansprakelijk te stellen voor de foute prijzen aan de kassa’s.

Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, zegt in een verklaring dat de bond de supermarkten gesommeerd heeft te stoppen met onrechtmatig handelen en dat de problemen voor 30 juni opgelost moeten zijn. Als het nodig is, zo zegt ze, “schromen we een juridische procedure niet”.

De Consumentenbond controleerde per supermarktketen 240 willekeurige aanbiedingen, verspreid over acht filialen in verschillende steden. Bij Albert Heijn kwam 13 procent van de prijzen op de schappen niet overeen met de bedragen op de bon. Bij Plus was dat 15 procent en 𝗯𝗶𝗷 𝗝𝘂𝗺𝗯𝗼 𝟮𝟬 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝗻𝘁.

HvdM: En laat nu juist Jumbo de grote bek hebben de goedkoopste te zijn.
Toen ik AH betrapte op de leugen van 35% korting, kon ik van de overigens aardige bedrijfsleider Vroomen ter compensatie van deze oplichterstruc niet eens een fles wijn aftroggelen. Ook een 'sorry' kon er niet vanaf. Ik kreeg mijn teveel betaalde geld terug. Meer niet. Vroomen snapte er niet veel van. Ik wel. Het was immers geen menselijke fout.

Wie controleert zijn kassabon, een politicus als Rutte, of de leugens van de heidense kutreligie Islam? Heel weinig mensen. Dom en ontoerekeningsvatbaar.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Om over na te denken

Bericht door Ariel »

Willen we meer of minder moslims. :finger:
‘Jullie blanke soort moet uitsterven’: man voor de rechter voor discriminatie Arnhemse agenten

,,Jullie blanke soort moet uitsterven. Jullie blauwe ogen moeten kapot.” De 29-jarige Abdullah A. draaide op 22 januari van dit jaar helemaal door tegen agenten in Arnhem. De auto waarin hij zat moest stoppen omdat die over een busbaan reed en dat mag niet.

Amersfoorter A. was één van de inzittenden en begon onmiddellijk te razen tegen de politiemensen. ,,Ik neuk jullie soort met jullie kanker blauwe ogen.” De man moest donderdagmiddag voorkomen. Het Openbaar Ministerie vervolgde hem wegens ‘het opzettelijk beledigen van een groep mensen wegens hun ras, te weten het blanke ras’.

A. was er zelf niet, maar liet de zitting bij de politierechter over aan zijn advocaat. De man beschikt over een strafblad van veertien pagina's voornamelijk gevuld met beledigingen aan ambtenaren in functie, doorgaans politiemensen.

Hij zat vorig jaar onder meer daarvoor nog een maand in de gevangenis. ,,Hij lijkt er niet van te leren”, stelde officier van justitie. ,,Zijn uitspraken zijn beledigend en discriminerend en dat leidt tot gevoelens van onveiligheid in de samenleving. De agenten deden gewoon hun werk.” Zij eiste drie weken gevangenisstraf.

Huisarts
Zijn cliënt was beledigend en niet voor de eerste keer, beaamde de raadsman van A. Diens uitspraken waren echter niet racistisch bedoeld, stelde hij. Als A. te veel alcohol op heeft, zet hij zich af tegen mensen die het gezag uitoefenen. ,,Dan wordt hij getriggerd door uniformen.” Zijn cliënt onderkent nu zijn dankprobleem. ,,Hij gaat naar de huisarts voor hulp.”

De raadsman vroeg de politierechter juist geen gevangenisstraf op te leggen, maar een taakstraf of een geldboete. ,,Hij woonde nog bij zijn ouders, en heeft net een eigen woning gevonden. Hij is bang die kwijt te raken als hij de gevangenis in moet.”

A. belandt niet opnieuw achter tralies. De politierechter legde hem een werkstraf op van 30 uur. In haar vonnis somde zij de uitspraken nog eens op. ,,Hij heeft zich opzettelijk beledigend én racistisch uitgelaten.” Bij zijn eerdere gevangenisstraf had A. naast een maand zitten, ook een maand voorwaardelijke celstraf gekregen. Die hoeft hij niet uit te zitten. De politierechter verlengde de proeftijd van zijn voorwaardelijke celstraf met een jaar. Zo hoopt ze te voorkomen dat A. opnieuw uit de bocht vliegt. ,,Het is echt een keer klaar.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Eerst denken. Daarna wat zeggen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waar overlijden mensen aan?

Laatst zei iemand tegen mij over een gezamenlijke bekende: "Hij is aan een hartstilstand overleden."

Ja. Waar anders aan? :*)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Om over na te denken

Bericht door Mahalingam »

Klopt. Er is nog nooit een dode gevonden met kloppend hart.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Om over na te denken

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
ma mei 15, 2023 7:00 pm
Klopt. Er is nog nooit een dode gevonden met kloppend hart.
:*) Een goede leuke en terechte ter zake doende reactie. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Dit hoort inderdaad bij het vorige om begripsverwarring te voorkomen. We horen maar al te vaak dat iemand is overleden. Bijvoorbeeld aan kanker. Of aan drugs. Of liggend aan het infuus van Allah, de wonderbaarlijke knecht van profeet Mohammed die lezen noch schrijven kon.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Om over na te denken

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hans v d Mortel sr schreef:
ma mei 15, 2023 7:44 pm
Mahalingam schreef:
ma mei 15, 2023 7:00 pm
Klopt. Er is nog nooit een dode gevonden met kloppend hart.
:*) Een goede leuke en terechte ter zake doende reactie. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Dit hoort inderdaad bij het vorige om begripsverwarring te voorkomen. We horen maar al te vaak dat iemand is overleden. Bijvoorbeeld aan kanker. Of aan drugs. Of liggend aan het infuus van Allah, de wonderbaarlijke knecht van profeet Mohammed die lezen noch schrijven kon.
En niet te vergeten de levendige fantasten, waaronder natuurlijk menige wetenschapper, die gelooft dat je zelfs bij een hartstilstand nog eventjes door mag leven. Dat kan ook wel volgens mij als niet-wetenschapper. Om de simpele reden dat we niets kunnen uitsluiten. Maar . . . het dient gezegd, het duurt dan ook nooit langer dan een aantal seconden. En dat je je dan herinnert dat je naar beneden kon kijken op je zelf, hahaha! Jaja! Ik heb ook van die rare dromen die altijd goed aflopen. :*)

Mensen hebben nog steeds last - pure last - van een 'vrije' wil. Ze gaan morsdood. Dat is nu eenmaal onze bestemming, of we het leuk vinden of niet waar zelfs de zogenaamde vrije wil het nakijken heeft. Maar zelfs de meest intelligente mens houdt vast aan dat stukje eigen overtuiging en mogelijke zelfdunk dat de mens hoe dan ook, in ieder geval, toch over wat vrije wil beschikt. Hij kan schikken wat hij wil, maar hem zal van alles en nog wat overkomen wat hij niet wil. Nou ja, je schiet er geen reet mee op. Je hebt hier last van. En je hebt daar last van. Het doet je pijn. Je ondervindt ongemak. Je wilt niet naar de huisarts want je hebt immers een vrije wil . . . :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Logisch.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

The Green Card for FFI.

Zonder sceptici is de wereld overgeleverd aan de waan van de dag waarin politici de overhand hebben. Ook al zijn zij super weinig in getal.

Politici houden hun hand op; het volk geeft hen een vinger. Steevast wordt dan de hele hand genomen. Het zijn dieven en patsers die menen de moraal in pacht te hebben en het volk stelselmatig een loer draaien door vooral te bedriegen, te liegen en het volk te bestelen.

Het fenomeen Mark Rutte bestaat uitsluitend uit liegen en bedriegen waarmee hij zich in stand weet te houden door zijn ongehoorde kunsten met een glimlach te maskeren. Politici hebben een broertje dood om het volk te raadplegen. Het volksreferendum is niet voor niets verboden verklaard door deze corrupte laffe waardeloze regeringscoalitie. Hij gaat uit dat alleen de heersende macht de wijsheid in pacht heeft en oefent ongehoorde macht uit. Tot in het diepste dictatoriale begrip van onderdrukking dat overeenkomt met de fascistische praktijken waarmee Italië en Duitsland nog niet zo lang geleden de wereld niet verbaasden maar juist overhaalden tot goedkeurend knikken zonder ook maar een sceptisch geluid te laten horen.

Sceptische geluiden zijn voorbestemd aan enkelingen, zoals hier op FFI is waar te nemen. Het terugfluiten van de achterlijke sadistische tweedehands plagiaatreligie Islam en de rampzalige beslissing ten aanzien van het historische Chinese Vleermuizenvirus, zijn daar twee blijvende dramatische voorbeelden van. Niet iedereen was het hier mee eens op FFI. Dat mag. Dat is helaas. Daarom dat op FFI vrijheid van meningsuiting geldt, dat NIET is weggelegd voor onze hypocriete achterbakse stiekeme overheid. Want die zwaaien constant met een stok met haken achter hun zwarte deur met het opschrift:

'Hier bewaart men de grenzen van de vrije meningsuiting'.

En dan nu weer zoals Rutte beval: "Het is ook onze oorlog." Bovendien presteerde deze misdadiger het om iedereen angst aan te jagen door doodleuk te verklaren dat Rusland een gevaar voor de vrede en ons land vormt. Het is echter precies andersom: Amerika is de grote spelbepaler op het wereldtoneel van de verdeel-en-heers-politiek en speelt net zo vaak vals zoals het hem en zijn partij uitkomt en dat in de aard van de heersende president ligt zodat dat het aantal doden door de Amerikaanse politiek met geen getal te beschrijven valt. Sceptici en twijfelaars zijn mensen die nadenken en hun mond durven opendoen tegen de doorgaans corrupte heersende macht.

𝐑𝐮𝐭𝐭𝐞 𝐡𝐞𝐞𝐟𝐭 𝐝𝐮𝐬 𝐞𝐞𝐧 𝐞𝐧𝐨𝐫𝐦 𝐠𝐞𝐝𝐫𝐚𝐠𝐬𝐩𝐫𝐨𝐛𝐥𝐞𝐞𝐦.

Een beetje weldenkend mens die sceptisch is, zal hem tot psychopaat rekenen. En dat is juist. Psychopaten zijn gevoelloze mensen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Langzamerhand weet het ganse volk zijn gedrag.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De leidinggevende is verantwoordelijk voor de eigen blunders.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Ronald Koeman heeft het boetekleed aantrokken na de nederlaag tegen Italië in de troostfinale van de Nations League. De oefenmeester verwijt de spelers veel, maar concludeerde uiteindelijk ook vooral erg pijnlijk over zichzelf. “Dit neem ik mezelf zo verschrikkelijk kwalijk”, zei hij over de mentaliteit in de eerste helft.
In gesprek bij de NOS was Koeman opvallend eerlijk. “Ik schaamde me ook voor de eerste helft”, begon Koeman zijn referaat. “Ondanks de nederlaag zagen we tegen Kroatië nog wel veel aanknopingspunten. Maar zo’n eerste helft… Er was geen bereidheid. Geen mentaliteit. Het was lamlendig. Dat neem ik mezelf kwalijk. Dat is het ergste als dat ontbreekt in de wedstrijd.”
We hebben totaal maar dan ook totaal niks aan een coach die zich constant aan het schamen is. Daar koopt niemand wat voor. Je kent de mentaliteit niet van je spelers. Dat is DE grote fout bij slecht functionerende coaches. Veel spelers - zoals ik eerder in herhaling gezegd heb – functioneren uitstekend bij hun club, maar in een andere opstelling – nationale elftal – gebeurt er iets raars in hun hersenpan.

Ik wil daadkracht zien bij Koeman, waarbij hij keihard stelt: “Diverse spelers zullen door mij definitief vervangen worden in het elftal. Die wil ik niet meer terugzien. WIE NIET HOREN WIL MOET MAAR VOELEN, EIGEN SCHULD DIKKE BULT.”

Het Nederlands elftal grossiert in enorm veel tegengoals in een paar wedstrijden achter elkaar.
Dus Koeman, lever je trainersdiploma in als zijnde weggegooid geld en gedraag je niet zo misselijk goedkoop makend zoals bij Mark Rutte standaard is, door op je hart te kloppen en te verkondigen: MEA CULPA'. Je hoeft je niet te schamen. Je hebt je brevet van onvermogen immers keurig netjes verdiend en met verve getoond aan alle liefhebbers van goed voetbal.
Oranje zo lek als een mandje. In zestig jaar niet zoveel tegengoals als nu.

Het Nederlands elftal heeft het in defensief opzicht bepaald niet goed voor elkaar. Sinds de terugkeer van bondscoach Ronald Koeman regent het tegendoelpunten bij Oranje. Een negatieve reeks uit 1962 werd vandaag tegen Italië (2-3 nederlaag) zelfs geëvenaard.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Slechte mensen voorgoed verwijderen uit de maatschappij

Bericht door Hans v d Mortel sr »

DRIE TEGEN ÉÉN. EEN WEERLOOS BLOEDERIG SLACHTOFFER VAN HAAT

Voorbijgangers sloegen een beveiliger in elkaar in een winkelcentrum in Frankrijk. Als iemand weerloos op de grond ligt is het blijkbaar opportuun om na de mishandeling hem daarna als toegift een schop in het gezicht te geven. Ze lieten hem daarna bloedend en half bewusteloos achter alsof het voor hen de gewoonste zaak van de wereld is. Bedenk wel dat zowel wit als zwart zich hier schuldig aan maakt.

Hoe vermindert de regering dergelijk geweld? Door bij arrestatie dezelfde methode toe te passen als waarmee het slachtoffer onthaald is. Maar een spuitje mag wat mij betreft ook. Ik houd niet van geweld. Dan weten we zeker dat herhaling uitgesloten is. En er gaat niks boven een trefzekere garantie van het uitsluiten van recidief.

Het wordt echt de hoogste tijd dat mensen - naar initiatief van Geert Wilders - massaal de straat op gaan en scanderen:

𝗠𝗜𝗡𝗗𝗘𝗥 𝗠𝗜𝗡𝗗𝗘𝗥 𝗠𝗜𝗡𝗗𝗘𝗥.

Minder wat? Minder mensen die gemist kunnen worden als kiespijn. Daarbij behoren vooral politici, aanstichters van bijna alle problemen in de wereld.

Het ontsiert dit tijdperk van vernieuwing en vooruitgang dat bepaald wordt door lust tot langdurig geweld zoals bijvoorbeeld in Oekraïne. Onze minister van Oorlog heeft Mark Rutte boven haar staan die ook aan haar duidelijk heeft gemaakt dat het vooral ook onze oorlog is. En oorlog gaat echt niet alleen gepaard met schelden en vloeken. Daarin vliegen armen en benen, afgerukt van het lichaam, de lucht in als vuurwerk afgestoken bij feesten en partijen. Een kniesoor die zich daarover opwindt. Immers, het gaat om duizenden . . . en duizenden en duizenden doden en mismaakte gewonden. Een enkel slachtoffer is nog te begrijpen, maar hoe ga je om met die vele duizenden overhoop geschoten slachtoffers van politiek geweld? Gewoon, doorgaan en aanmoedigen zoals Mark Rutte ons heeft voorgehouden. Uiteraard na ruggenspraak met de ellendige corrupte misdadige bende die in Europa, zitting houdende in het EU-bestuur, voor miljoenen mensen de norm bepaalt zonder ook maar een moment te overpeinzen of ruggenspraak met de bevolking - bijvoorbeeld via een referendum - een zinvolle aangelegenheid zou zijn.

We zullen doorgaan. Want eerlijk is eerlijk: politiek is smerig.
En als het aan Rutte ligt moet dit vooral zo blijven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Om over na te denken

Bericht door King George »

Mooi proza. icon_thumbup.gif
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De leidinggevende is verantwoordelijk voor de eigen blunders.

Bericht door King George »

Hans v d Mortel sr schreef:
ma jun 19, 2023 11:59 am
Afbeelding
Ronald Koeman heeft het boetekleed aantrokken na de nederlaag tegen Italië in de troostfinale van de Nations League. De oefenmeester verwijt de spelers veel, maar concludeerde uiteindelijk ook vooral erg pijnlijk over zichzelf. “Dit neem ik mezelf zo verschrikkelijk kwalijk”, zei hij over de mentaliteit in de eerste helft.
In gesprek bij de NOS was Koeman opvallend eerlijk. “Ik schaamde me ook voor de eerste helft”, begon Koeman zijn referaat. “Ondanks de nederlaag zagen we tegen Kroatië nog wel veel aanknopingspunten. Maar zo’n eerste helft… Er was geen bereidheid. Geen mentaliteit. Het was lamlendig. Dat neem ik mezelf kwalijk. Dat is het ergste als dat ontbreekt in de wedstrijd.”
We hebben totaal maar dan ook totaal niks aan een coach die zich constant aan het schamen is. Daar koopt niemand wat voor. Je kent de mentaliteit niet van je spelers. Dat is DE grote fout bij slecht functionerende coaches. Veel spelers - zoals ik eerder in herhaling gezegd heb – functioneren uitstekend bij hun club, maar in een andere opstelling – nationale elftal – gebeurt er iets raars in hun hersenpan.

Ik wil daadkracht zien bij Koeman, waarbij hij keihard stelt: “Diverse spelers zullen door mij definitief vervangen worden in het elftal. Die wil ik niet meer terugzien. WIE NIET HOREN WIL MOET MAAR VOELEN, EIGEN SCHULD DIKKE BULT.”

Het Nederlands elftal grossiert in enorm veel tegengoals in een paar wedstrijden achter elkaar.
Dus Koeman, lever je trainersdiploma in als zijnde weggegooid geld en gedraag je niet zo misselijk goedkoop makend zoals bij Mark Rutte standaard is, door op je hart te kloppen en te verkondigen: MEA CULPA'. Je hoeft je niet te schamen. Je hebt je brevet van onvermogen immers keurig netjes verdiend en met verve getoond aan alle liefhebbers van goed voetbal.
Oranje zo lek als een mandje. In zestig jaar niet zoveel tegengoals als nu.

Het Nederlands elftal heeft het in defensief opzicht bepaald niet goed voor elkaar. Sinds de terugkeer van bondscoach Ronald Koeman regent het tegendoelpunten bij Oranje. Een negatieve reeks uit 1962 werd vandaag tegen Italië (2-3 nederlaag) zelfs geëvenaard.
Viel mij in de Nation's League ook alweer op hoeveel tegendoelpunten Oranje krijgt. En Kroatië, Italië, Spanje, zijn weliswaar goede voetballanden, maar het was allemaal een maatje of maatjes te klein. Oranje kwam er gewoon niet aan te pas.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Een taboe op de logica.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

𝗢𝗣𝗘𝗡 𝗪𝗢𝗡𝗗𝗘𝗡.

Het einde van de oorlog hing in de zomer van 1944 in de lucht. Op 6 juni waren de geallieerden op de stranden van Normandië door de Duitse verdedigingslinie gebroken. Maar hun opmars ging veel langzamer dan gedacht. D-day had mensen hoop gegeven. Blijdschap lag in het verschiet. De Hitler trawanten kregen het al benauwd. Zij begonnen in Nederland steeds harder en intimiderend op te treden. Meer mensen werden opgepakt en gefusilleerd. Vooral mensen die zich voorheen onder de grond hadden verstopt uit angst opgepakt te worden vanwege het vermoorden van Duitse officieren of Nederlanders die in hun ogen landverraders waren. De Ondergrondsen meenden nu eindelijk eens voor de dag te kunnen komen als helden die gevierd moeten worden. Toen de bevrijding uitbleef, werden mensen naarmate de zomer vorderde angstiger en moedelozer. Logisch.

Je zou denken dat die kanker moffen destijds eieren voor hun geld kozen en begonnen met wat vriendelijker te doen tegen Nederlanders. Duitsland was al tot een ruïne gebombardeerd – zoiets als wat we nu zien met 'Onze Oorlog' (volgens misdadiger Mark R.) in Oekraïne, dat maar door blijft vechten, blijkbaar tot de laatste man, en aan een wapenstilstand of vredesonderhandelingen met Poetin een broertje (Zelensky) dood heeft. Helaas waren de atoombommen in 1944 nog niet startklaar om op Duitsland gedropt te worden. Wat een dom achterlijk volk die kankermoffen. Zij deden niet onder voor dat andere tyfusvolk, klein en mager van stuk, uitgerust met spleetogen, Japanners genoemd die tenslotte met de eer gingen strijken om als eerste kennis te maken met de vooruitgang, en helaas ons energieprobleem niet ging oplossen.

Die schurftige Duitse schoften waren ongevraagd Nederland binnengedrongen om hier de dienst uit te maken en joden te laten vergassen door hen door de Nederlandse politie te laten arresteren – zeg maar gerust verraden – en op transport te stellen naar een van de vele uitroeiingskampen die speciaal voor joden in Duitsland en Polen waren gereserveerd. Trouwens, de eerste gaskamer van Duitse makelij bevond zich niet in Duitsland of Polen, maar vlak over de grens in Oostenrijk. Joden waren nog niet aan bod. Die eer viel te beurt aan debiele mensen die er raar uitzagen en ongeschikt waren om nog een rol van betekenis te spelen in de socialistisch Duitse overheersingsmaatschappij die fanatiek orde en regelmaat najoeg, geleid door mensen die geen gebreken vertoonde. Ach, een kniesoor die Mark Rutte veroordeelt als misdadiger vanwege een paar zelfmoorden en onherstelbare stress-schade, gepleegd door radeloze ouders inzake de racistisch discriminerende fascistische Kinderopvang-toeslagen-affaire die nog altijd door ettert in onze maatschappij van 'goede zorg'. De open wonden blijven. Ondanks dat de stank hiervan haast ondraaglijk is, blijft het succes van Mark Rutte onder applaus van zijn kiezers . . . gegarandeerd verder etteren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Tijgeest bepaalt oorlog of vrede

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Niets blijft zoals het was
In het jubileumnummer van De Groene (27 april) lees ik het interessante artikel van Marcel ten Hooven dat wij gebukt gaan onder permanente onzekerheid. Dat is nooit anders geweest. De mens heeft geen vrije wil want hij gaat dood. Grapje en toch waar. De maatschappelijke en politieke tegenstellingen spitsen zich toe. Ja, haal je de koekoek! Neem de zorg. Dat is voor veel mensen een grote zorg. Vroeger was er het Ziekenfonds of particulier. Toen ik in 1967 op 23-jarige leeftijd fl 1248,- per maand verdiende, kwam ik terecht in de particuliere verzekering. Ik kan mij niet herinneren dat dit nadeel opleverde. Door de eigen bijdrage van € 365,- stellen zieke mensen, die krap bij kas zitten, een bezoek aan de huisarts uit.

Ik had een vraag aan mijn vader (ik ben bijna tachtig) toen ik als jochie van zes het huis van mijn grootouders in Blerick (tegenover Venlo aan de Maas) eens goed bekeek: ‘Pap, waarom zijn de ramen dicht gemetseld?’ Het antwoord maakte mij pas later veel duidelijk: politieke tegenstellingen doen niets af aan onmenselijk handelen: ‘Over het aantal ramen moeten mensen belasting betalen’, antwoordde mijn vader. En net zoals nu met de zorg sloegen mensen een beurt over; zij metselden ramen dicht. Want licht in de ogen van mensen werd blijkbaar niet gegund.

En ja, het kinderopvangschandaal dendert nog na – Rutte lacht vrolijk verder.
Deze tijd is opgefokt. Het zal de tijdgeest zijn waar niet aan valt te tornen. Na vijf dagen in 1940 gaf Nederland zich over aan de Duitsers. Dat verstandig genomen besluit voorkwam heel veel ellende. Maar nu moet er oorlog zijn. En er is altijd aanleiding tot oorlog. Wij hebben er deze keer niets mee te maken. Maar de machtswellust bepaalt. Rutte zei: ‘Het is ook onze oorlog.’ Voor Rusland hoeft geen Nederlander te vrezen, mits de politiek neutraal blijft.

Niets blijft zoals het was. Alles moet sneller en beter. Waarom niet pas op de plaats en rust in de tent brengen? Het grote probleem van deze tijd is overbevolking. Op de website van De Omgevingspsycholoog lees ik dat door de trek naar grote steden ‘crowding’ ontstaat. Met het belangrijkste gevolg dat we er stress door ervaren en allerlei anti-sociaal gedrag vertonen. En dat is wat ons parten speelt in deze zorgzame tijd.

HANS VAN DE MORTEL SR.,
Diemen
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Om over na te denken

Bericht door Ariel »

Sterk artikel Hans. icon_thumbup.gif Je hebt gelijk dat zieke mensen, die krap bij kas zitten, een bezoek aan de huisarts uitstellen. De eigen bijdrage is bijna niet te betalen voor ze.

Ik kreeg deze maand een rekening van meer dan 200 euro voor medicijnen, en bloed en weet ik wat voor onderzoekjes. Voor mij geen probleem, maar als je een uitkering hebt, dan schrik je toch van het bedrag en denk je twee keer na of je de volgende keer naar een arts gaat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Niet Islam is het gevaar; moslims vormen het grote gevaar.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

World religions from 1 AD to 2100


How is it posible that a muslim says he is proud to be a muslim. At the same time he is proud of his teacher the historical pedophile, illiterate, psychopath, sadist and war criminal Mohammed. Previously, this sadist was robber chief who had the first choice among his loot to select and rape the most beautiful youngest virgin women. Allowed in Islam for girls from the age of nine. Entirely after the good example of the Prophet.

𝗗𝗜𝗧 𝗟𝗘𝗘𝗙𝗧 𝗜𝗡 𝗔𝗟𝗟𝗘 𝗛𝗘𝗥𝗦𝗘𝗡𝗘𝗡 𝗩𝗔𝗡 𝗠𝗢𝗛𝗔𝗠𝗠𝗘𝗗𝗔𝗡𝗘𝗡

En bijna alle Marokkanen zijn mohammedanen. Ze spreken niet voor niets Arabisch, de taal van Allah. Dat het Engels de taal van Allah gedegradeerd heeft tot een wegwerpartikel schijnt het achterlijke naargeestige aan de verkeerde kant van de westerse beschaving gepositioneerde moslimvolk niet te deren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Is varkensvlees de pest voor onze gezondheid?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

𝗛𝗘𝗧 𝗖𝗢𝗡𝗦𝗨𝗠𝗘𝗥𝗘𝗡 𝗩𝗔𝗡 𝗩𝗔𝗥𝗞𝗘𝗡𝗦𝗩𝗟𝗘𝗘𝗦 𝗘𝗡 𝗗𝗘 𝗚𝗘𝗩𝗔𝗥𝗘𝗡 𝗗𝗔𝗔𝗥𝗩𝗔𝗡

Afbeelding

Varkensvlees past niet bij een gezonde levenswijze. Varkensvlees is namelijk extreem toxisch (giftig) voor de mens, en wel om diverse redenen.

• Varkensvlees heeft een zeer hoog vetgehalte. Zelfs in mager varkensvlees zitten nog grote hoeveelheden vet, omdat het in tegenstelling tot andere vleessoorten (bijv. schaap en rund) ook intracellulair, in de cellen wordt opgeslagen terwijl vet verder praktisch bijna uitsluitend in vetweefsel wordt aangetroffen. Als mager varkensvlees in een hete pan wordt gelegd, kan het in eigen vet worden gebraden.
• Varkensvlees heeft een hoog cholesterolgehalte; vet gaat altijd met cholesterol gepaard. Het menselijke organisme heeft dan wel cholesterol nodig voor verschillende taken zoals de aanmaak van celmembranen of voor vettransport, te veel blijft te veel en veroorzaakt al gauw cholesterolafzettingen op de bloedvatwanden, één van de voorwaarden voor het ontstaan van aderverkalking.
• De eiwitstructuur van het vlees van varkens lijkt op die van de mensen. Daardoor wordt het door het afweersysteem binnen in de darm bij de vertering niet als een lichaamsvreemde stof beschouwd. Varkensvlees bevat een eiwit dat vanwege zijn structuur heel snel tot ontbindingsprocessen leidt: het gaat snel rotten. De hierbij vrijkomende rottingsproducten vormen een aanzienlijke belasting voor darm, lymfe, bloed, lever en voor alle toxine-opslag (gifstoffen), ontgiftings- en uitscheidingsorganen.
• Varkensvlees heeft een negatieve uitwerking op het bindweefsel. Het water in het bindweefsel wordt bijeengehouden door fijn-moleculaire verbindingen die meestal zwavelhoudend zijn. Hoe meer van deze zwavelhoudende verbindingen er in het bindweefsel voorkomen, des te meer water er wordt vastgehouden en des te meer opgezwollen.
• Slijmsubstanties van varkensvlees worden in pezen, banden en kraakbeen van het bewegingsapparaat afgezet. Deze bindweefselsubstanties worden door het eten van varkensvlees slijmeriger, zachter en zwakker qua weerstand. Als gevolg daarvan verrekken pezen eerder, banden kunnen de belastingen niet aan en het kraakbeen degenereert. Daardoor ontstaan kenmerkende aandoeningen als reuma, artritis, artrose en tussenwervelschijfletsel.
• Varkensvlees is rijk aan groeihormonen, en brengt bij jongeren tot en met de pubertijd een versterkte groei teweeg. Het bevordert bij volwassenen ontstekingen en weefselophopingen. Deze hormonen bevorderen alle groeiprocessen en bewerkstelligen ook de groei van kankercellen. Vanwege de bindweefselverslakking is het één van de oorzaken van kanker: het groeihormoon versnelt de groei van kanker.
• Varkensvlees bevat een hoog histamineconcentraat. Deze histamine is de krachtigste risicofactor voor allergische reacties zoals netelroos en neurodermitis tot en met hooikoorts. Het ondersteunt ontstekingsprocessen zoals abcessen, steenpuisten, darmontstekingen, aderontstekingen, witte vloed en infectueuze huidaandoeningen zoals eczeem. De gifstoffen van het varkensvlees verstoren zenuwfuncties en daarmee alle andere functies van het organisme.
Bovenstaande informatie van 2014 komt uit mijn archief. Helaas beschik ik niet over een bronvermelding. Wel deze link (in browser plakken):

Waarom moet men varkensvlees vermijden? | Goed Eten Gezond Leven
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op ma aug 14, 2023 11:45 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie