Godsdienstwaanzin! Weet iemand ook waarom?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

GODSDIENSTWAANZIN. Moslims zijn er gek op.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Als die Black Stone er niet meer is maakt dat weinig uit voor het geloof.
Steen of geen steen. Het gaat om die achterlijke bedevaart. Die steen was er ooit. Als de kubus in puin ligt, ligt de bedevaart tevens ook in puin. En zoals we weten is iedere moslim verplicht eens in zijn leven die bedevaart te doen. Maar dat kan natuurlijk ook om een puinhoop heen.

Wat er onberedeneerd bij moslims is ingekomen,
komt er ook met redeneren niet meer uit.


Met moslims hoef je ook niet proberen te redeneren. Zij blijven domme minder ontwikkelde mensen met een slecht DNA-profiel. Zwartmeer weet er alles van. Hij heeft op YouTube nog weleens een debatje. Wat ik ervan begrijp is dat Zwartmeer daarin altijd de langste adem heeft - en de moslimadept vanzelf afdruipt. En zo hoort het ook. Maar het zal de moslimaap niet van zijn godsdienstwaanzin verstoten. Integendeel. Zij geloofsovertuiging zal er door verstevigd worden. Hoezo dat dan? Hij zal denken dat het verder geen zin heeft met een ongelovige in discussie te gaan omdat die de context niet kent of begrijpt. Bovendien doet Allah wat hij wil. Laten we dit vooral niet vergeten.

Dat betekent simpelweg dat iedereen die zich moslim noemt een enorme klootzak is. Omdat hij niet zal erkennen dat Allah in werkelijkheid niets anders voorstelt dan de armzalige knecht (boodschapper) van de historische Arabische pedofiele asociale woestijnterrorist Mohammed.

Vandaar al die islamitisch sterk onderbouwde terreuraanslagen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

GODSDIENSTWAANZIN! Alleen God weet waarom . . .

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Berbers waren eerst meestens christen, maar werden door de Arabische overheersing tot het primitieve plagiaatdenken van de historische Mohammed veroordeeld.

Bekende Berbers:

Paus Gelasius I (gestorven in 496), Paus van de Rooms-Katholieke kerk. Gelasius I stierf op 19 november. Zijn gedenkdag, evenals de dag waarop hij begraven werd, is 21 november. Hij wordt als heilige vereerd.

Monica van Hippo (ca. 333-387), heilige

Sjosjenq I (10e eeuw v.Chr.), farao van Egypte

Ahmed Aboutaleb (1961), burgemeester van Rotterdam (2009-heden)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

GODSDIENSTWAANZIN. Moslims zijn er gek op.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

William Federer: “When you see the other side, wou realy appreciate Jesus.”
En dat is nu precies waar het om draait tussen onze kennisbeschaving met de kennis van Jezus in de controverse met de barbaarse primitieve achterlijke achterstandsreligie islam die door het vastgeroeste lelijke geloof in Mohammed de moderne tijd uitsluitend beschouwd om op te parasiteren. Moslims zijn immers decennia en decennia lang niet in staat geweest om ook maar iets uit te vinden. Laat staan tot het uitvinden van de bustehouder, anti-conceptiepil en kappersschaar om de schaamharen mee weg te knippen.

Ik geloof weliswaar niet in Jezus, maar als atheïst en gezond-van-verstand mens, wel degelijk in de controverse. Het maken van de juiste keuze bepaalt namelijk de vooruitgang. Wat dat betreft zijn moslims nog nooit in staat geweest een juiste keuze te maken. Nou ja, gelet op die ene keuze dan die volgens islam de enige juiste is:

respect eisen van niet-moslims en het verwerpen van onze kennisbeschaving door erop te parasiteren.

De profeet heeft in ons land recht op TBR
Alle mohammedanen beweren over Mohammed: ‘Vrede Zij Met Hem’ (VZMH). Maar dat is slechts een regelrechte wensgedachte die uitgesproken wordt. Want wie de Koran rustig doorleest (slechts minder dan een dag inspanningsloze arbeid) weet als ieder normaal beschaafd weldenkend mens dat Mohammed een vieze gore pedofiele achterbakse overspel plegende geile criminele sadistische Arabische oorlogsterrorist was die, wanneer hij hier zo wonen, veroordeeld zou worden tot opsluiting en tot levenslange ter beschikkingstelling van de regering (TBR). Hij brandt nu al meer dan 1400 jaar in de hel. Wie goed luistert kan zijn gegil - bij windstilte - duidelijk waarnemen. Was hij maar dood. Dan had geen mens meer last van hem.

Terrorisme dankzij vrijheid van godsdienstgeloof
Als dat zo is, zou nu acuut hetzelfde moeten gebeuren met alle hier wonende mohammedanen! Maar het gebeurt niet. Omdat moslims niet serieus worden genomen en zij als gelovigen beschouwd worden die recht hebben op godsdienstvrijheid. Dat zij schijt hebben aan onze grondwet omdat moslims geen scheiding van kerk en staat accepteren, maakt niks uit volgens Rutte. Zij mogen immers geloven wat ze zelf willen. Dat schiet dus niet echt lekker op met de integratie. Maar dat wist ik al 50 jaar geleden.

Moslim heeft stel zandbak hersenen
Wat er onberedeneerd is ingekomen, komt er ook met redeneren niet meer uit. (Islam betekent vrede. Mohammed was een vredelievende liefdevolle bezorgde man. Mohammed vingerde toelaatbaar met zijn zes-jarige vrouw wat dus fatsoenlijk was volgens het moslimgeloof en neukte haar pas met haar negende verjaardag. Leuk verjaardagscadeau binnen de islamcultuur)

Afbeelding
Lelijk contrast. Links de presentator, rechts de spreker. Geen harmonie noch eenheid van
gelid. Opvallende discrepantie.


P.S.: als de presentator over een vrije wil zou beschikken, had hij zich tenminste fatsoenlijk kunnen kleden. Moet je zien hoe hij erbij loopt als een ongeïnteresseerde lamzak. Maar . . . of William Federer had ook in zo’n slobberige lompenoutfit het podium kunnen betreden. En . . . ik denk dat zijn toehoorders dat niet zo op prijs zouden stellen. Je moet toch op zijn minst onderscheid kunnen maken – de controverse nietwaar? Dus meneer de presentator en persoonlijke vriend (nota bene!) van William Federer had mogelijk geen affiniteit met het onderwerp.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

GODSDIENSTWAANZIN! Ook wel psychotisme genoemd.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Voorspellingen van de ondergang.

Ik zal alle bezoekers aan deze succesvolle topic van Pilgrim uit de brand helpen. Neemt u maar even plaats in een ontspannen houding. U wordt hier op uw wenken bediend. Godsdienstwaanzinoloog Hans van de Mortel is uw gids.

Waar komt nu deze inspiratie die naar de ondergang verwijst en door angst en onwetendheid is ingegeven, eigenlijk vandaan? Maar natuurlijk, uit de Bijbel. Het laatste hoofdstuk. Wie zijn verstand instelt op de kritische modus kan al deze geletterde onzin binnen een minuut doorgronden.

Daar gaat ie dan! Men neme de Bijbel en slaat Openbaring op. Dat laatste boek van de Bijbel begint met een merkwaardige nietszeggende titel die doet vermoeden dat het boek nauwelijks de moeite van het lezen waard is. Dat zal ik niet bevestigen. Wel dat de titel nietszeggend is. En die luidt (houd je vast!):

EEN OPENBARING

En dan met kleinere letters eronder: AAN JOHANNES. Het betreft dus zo maar een openbaring, een bekendmaking van wie aan wie? Johannes . . . Welke Johannes?

We lezen:
1 Openbaring van Jezus Christus, welke God Hem gegeven heeft om zijn dienstknechten te tonen hetgeen weldra moet geschieden, en welke Hij door de zending van zijn engel aan zijn dienstknecht Johannes heeft te kennen gegeven.
2 Deze heeft van het woord Gods getuigd en van het getuigenis van Jezus Christus, alles wat hij gezien heeft.
3 Zalig hij, die voorleest, en zij, die horen de woorden der profetie, en bewaren, hetgeen daarin geschreven staat, want de tijd is nabij.
4 Johannes aan de zeven gemeenten in Asia: genade zij u en vrede van Hem, die is en die was en die komt, en van de zeven geesten, die voor zijn troon zijn,
5 en van Jezus Christus, de getrouwe getuige, de eerstgeborene der doden en de overste van de koningen der aarde. Hem, die ons liefheeft en ons uit onze zonden verlost heeft door zijn bloed
6 - en Hij heeft ons tot een koninkrijk, tot priesters voor zijn God en Vader gemaakt - Hem zij de heerlijkheid en de kracht tot in alle eeuwigheden!
Amen.
Wie dit leest vraagt zich onmiddellijk af: wie heeft dit opgeschreven en zo verwoord? DAT, lieve beste mensen staat er niet bij. En dat vind ik uitermate verwerpelijk - zeg maar gerust kinderachtig achterbaks lullig.

De bedenker van al dit fraais doet de gelovigen geloven dat . . . God geeft iets door aan Jezus. Jezus op zijn beurt schakelt vervolgens een engel in met de boodschap: "Geef dit even door aan die paar slaven van mij." Johannes is dan de Openbaarmaker. Maar dat lezen we NIET in het begin van het boek. Slechts dat de schrijver (wie o wie?) vertelt dat het verhaal gericht is aan ene Johannes. Welke Johannes of wie het boek geschreven heeft staat er NIET bij.

Vogens de overlevering vertoefde deze Johannes in eenzaamheid op het eiland Patmos. Dat moet dan geweest zijn in de nabijheid van een overvloed aan bedwelmende paddenstoelen en een ruime keuze aan wiet. Pfffft. Over communicatie gesproken. Tsja . . . het lijkt erop dat Jezus dit alles vergeten was te melden aan zijn boys voordat hij de pijp uitging. Dus moest dit nog eventjes achteraf door de kerk goedgemaakt (recht gezet) worden.

Waar angst heerst verricht de kerk wonderen.

Te beginnen bij God - via Jezus - tot de engel - uiteindelijk gericht aan de slaven van Jezus.

Nadenken. Hersens gebruiken. Stel de kritische modus in van het zelfstandig denkvermogen! DOEN!

Nou ja, maak je geen zorgen, het stelt allemaal niks voor. Het komt uit de kerker van de wansmakelijke rooms-katholieke kerk die zijn weerzinwekkende reputatie met vlag, wimpel en de brandstapel met verve heeft verdiend. En tot heden hebben de andere christelijke sekten het niet aangedurfd om het verhaal Openbaring aan te prijzen met een korreltje zout. Wie aan dit boek ook maar enige waarde hecht is echt knettergek geestelijk gestoord. Je hoeft alleen het begin goed tot je te laten doordringen en dan weet je al genoeg.

Toen ik pas bij de Jehovah's Getuigen was, heb ik als leek al verkondigd dat wanneer je het eerste hoofdstuk van de Bijbel begrijpt, je de hele Bijbel kunt begrijpen. En verdomme als het niet waar is. IK HEB HET EERSTE HOOFDSTUK BEGREPEN. Als gelul in de ruimte! Vandaar dat ik mijzelf als de eerste enige echte onvervalste godsdienstwaanzinoloog onder alle gelovigen mag betitelen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

GODSDIENSTWAANZIN! Iets met vrije wil misschien?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Geloofsovertuiging. Te koop in Berlijn voor spotprijs.

Afbeelding
Deze drie-eenheid wil het ‘Huis van de Enige’ bouwen. Dit zal het eerste huis ter wereld moeten worden dat
onderdak biedt aan de drie grootste wereldgodsdiensten.

Alleen samen kunnen we een wereld realiseren waar Joden, Christenen en moslims samen bidden, samen praten en samen lachen. Dat kan als we niet verblind worden door het geld, de macht en het ego. Dan kan iedereen in vrede leven. Met genoeg eten, met onderdak en met vrijheid om te zijn en te geloven wat iemand gelukkig maakt.

Wil je bijdragen aan de droom van de rabbi, imam en priester van God in een samenwerking tussen deze geloven, steun dan deze crowdfunding.
En jawel hoor! God kan ook nooit zonder geld godverdomme. Als het alweer niet waar is. [icon_lol.gif] Corruptie van de geest begint bij het aanhangen van een religie.

Bron: Geloofsovertuiging voor spotprijs te koop
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Mahalingam »

Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

Hier gaat het over een reli-gekkie die door een leeuw in zijn billen gebeten wordt.
'Profeet' benadert leeuwen om te bewijzen dat God hem zal redden. Maar dan...
Ndiwane, een leider van een zionistisch kerkgenootschap, noemt zichzelf profeet. Om die stelling kracht bij te zetten, zou hij wel even Gods kracht illustreren. Eerst bracht hij zichzelf in wat zijn reisgenoten omschreven als "een diepe trance" en sprak hij wartaal in het Krugerpark in Zuid-Afrika. Pas dan was hij klaar om op een troep etende leeuwen af te stappen.

Maar Ndiwane ontwaakte al snel uit zijn trance toen de troep leeuwen hem als dessert zag en hem achternazat. Ndiwane trok een sprintje naar de wagen, maar één van de leeuwen wist zijn tanden in zijn zitvlak te planten. Dat meldt Ghanaweb.
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/ar ... -dan.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Nu groeit overal het gras op de binnenplaats. Een trieste aanblik van een verlaten ideologisch indoctrineringskamp in Slotervaart Amsterdam-west. Ik ben een paar jaar geleden in die school overdag binnen geweest. Eng hoor. Een onwerkelijke sfeer hing daar rond. Zo iets als joden in Auswitz die een feestje hielden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarom moslims niet thuishoren in onze beschaving.

Filmaanrader Nederlandse geschiedenis! Moslims hebben nog zeker 450 jaar achterstand in te lopen.

https://vid.me/x9N3

Moslims zijn domme mensen, halsstarrig in hun culturele achterlijkheid. Irritante mensen met een door de historische woestijnrat Mohammed aangeleerde brutale arrogantie van superioriteitswaanzin ten aanzien van de rest van de mensheid. Niemand is verplicht zich moslim te noemen in een democratie waar niet gevreesd hoeft te worden voor godsdienstpolitie.

Godsdienstvrijheid zit onze beschaving in de weg. Het geestelijke lompenproletariaat van de islam maakt daar dankbaar gebruik van. Parasieten doen precies hetzelfde. Ze kunnen zelf niks. Dragen niks bij tot welke verbetering dan ook. Parasiteren zit de moslim nu eenmaal in het bloed. Het bloed dat door de aderen van de historische perverse discriminerende, racistische, onbetrouwbare leugenachtige corrupte sadistische Arabische woestijnprofeet Mohammed stroomde. Een weerzinwekkende oorlogstirannieke Arabier die zich de profeet noemde en Allah als zijn knecht en sandalenzool aanstelde en wiens lol het was alle in hem ongelovige tegenstanders met het kromzwaard de kop af te hakken.

De achterstand op onze kennisbeschaving zal moslims nooit lukken in te halen. Daar zijn zij te veel psychopaat en parasiet voor. Misschien dat het bekijken van dit leerzame filmpje hen inzicht in hun eigen domheid kan verschaffen. Ik vrees van niet. Ondanks dat zij met hun weerzinwekkende achterstandsreligie dagelijks negatief in het nieuws verschijnen. De verwarring heerst alom. Een slechte moslim is voor mij een goed mens en een goede moslim een slecht mens. Maar de linkse onbetrouwbare politieke bende weet het beter.

Moslims eisen respect van andersdenkenden, maar zijn op geen enkele manier in staat zelf respect te verdienen. Zij verachten ons eerder dan dat zij onze vrije geest bewonderen en accepteren. Van de rooms-katholieke kerk heeft geen mens meer last, behalve dan kleine kinderen, die nu groot zijn en met veel geld gecompenseerd worden. Waar de wereld nu echt dodelijke last van heeft dat is de islam en zijn voornamelijk Marokkaanse en Syrische moslims.

Wie de marxistische ideologie aanhangt van de linkse partijen in Nederland steunt de islam en zijn parasietenvolk. Ik wens een ieder veel succes met de ondergang van onze beschaving.

HEINEKEN IS EEN MERK. MOHAMMED EEN BESNEDEN LUL.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Goede vrijdag voor alle mensen. Jezus stierf aan het kruis.

Afbeelding

Bij het traditionele pre-Pasenritueel waste en kuste de ongetrouwde homo pedofiele paus Franciscus de voeten van twaalf moslim asielzoekers om Jezus' gebaar van nederigheid naar de apostelen te herdenken, op de avond voordat Jezus werd gekruisigd.
'Mercator' schreef: “Dit gedoe getuigt echter van weinig respect voor Jezus zelf. Jezus hield zich bezig met de voeten van de apostelen, dus degenen die hem en zijn idealen volgden. Deze dwaze oude man kust de voeten van hen die in de tegengestelde richting lopen. Dan had zijn voorganger Urbanus II een heel wat juister beeld over moslims: een weerzinwekkend en verderfelijk volk.”
• VANDAAG is het goede vrijdag, de dag dat het er voor Jezus slecht uitzag. Hij moest een reddingsactie voor de mensheid volbrengen. Dat kon maar op één manier. Je laten bespotten in een poging het joodse geloof opzettelijk te veranderen. Met als gevolg een woedende menigte die het bij de Romeinse bezetter van destijds voor elkaar kreeg dat Jezus stokslagen kreeg en een kroon op zijn kop als symbool van koning van de joden waarna hij aan het kruis werd gespijkerd en een eenzame dood tegemoet ging.

De haat van de joden tegen Christus was van korte duur. Opgeruimd staat netjes. Nu zijn het de Arabieren, mohammedanen, die joden haten, christenen haten, hindoes haten. En alle andere andersdenkenden die van een goed glas wijn houden net zoals Jezus.

De dood van Jezus wordt gevierd (ja ja, gevierd en niet betreurd!) omdat christenen de idiote verwachting hebben dat Jezus weer terugkomt als de grote verlosser. Iets waartoe hij destijds blijkbaar (nog) niet in staat was, maar wel van droomde.

Stel je eens voor dat vandaag de dag iemand beweert dat zijn moeder een maagd is en zijn vader God. Het is maar goed dat er 2000 jaar geleden in Jeruzalem geen mannen in witte pakken waren. Ze zouden Jezus ongetwijfeld al eerder afgevoerd hebben. En wat denk je dat de broeders zouden doen met Boeddha, die jaren onder een Bodhiboom zit en niks doet, behalve ademen? Het verhaal gaat dat hij jarenlang leefde van een hennepzaadje per dag. Wat zouden huidige verplegers zouden doen met iemand die in zulke mate aan spirituele anorexia lijdt? Ik denk dat ze hem waarschijnlijk zouden dwingen te eten.

Met dank aan de joden die het liefdevolle offer van Jezus mogelijk maakte. Vrolijk Pasen!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wie bang is voor de dood is bang voor zijn geweten

De in God gelovige mens is een dom mens. Hij beschermt God in plaats van andersom.

Ik ga het uitleggen. Slechts in een paar regels, zo moeilijk is dat niet. Een zeldzaamheid, ik geef het toe. Een vader die neukt en de oorzaak van een kind is (bewust een kind maken gebeurt sporadisch en is onbekend bij Afrikaanse negers), zou de verantwoordelijkheid voor zijn kind moeten dragen. Maar zou hij God zijn, hij geeft direct zijn kind een vrije wil en schopt het kind wanneer het lopen kan de deur uit. Wat heeft de vader hiermee bereikt? Dat hij van zijn verantwoordelijkheid af is. Is dat zo, stelletje in God gelovige domoren? Want de gelovige gelooft vanuit zijn onberedeneerde aanname dat God de mens een vrije wil gaf, en laat achterwege zich de vraag te stellen waarom God dit deed.

Van iemand met een laag IQ en een totaal gebrek aan visie en logisch inzicht nemen wij waar dat hij een luisterend oor heeft naar de praatjes van een ander die een boek tevoorschijn haalt dat door een of meerdere onbekende auteurs is geschreven maar desalniettemin de waarheid in pacht heeft. De waarheid van het gebrek aan verstand anno 21e eeuw. Te weten: Bijbel en Koran. Geen christen of mohammedaan zal ontkennen dat hij geen vrije wil heeft. Hij bewondert God waarvoor hij een afkeer zou moeten hebben omdat hij meer weet dan de onwetenden die vierduizend jaren geleden dachten dat God boos was bij onweer.

O ja, en al die domme klootzakken maar blijven roepen dat God NIET verantwoordelijk is voor wat er gebeurt op aarde. Want alles wat we niet begrijpen is God. Dat we zondigen, fouten maken en sterven begrijpen we niet, maar we ervaren, accepteren en weten het. Dus dat is dan weer niet de verantwoordelijkheid van God. Blijft over de madeliefjes, het bijtje en de ontluikende lente. Tenminste als God er zin in heeft.

Wie het nu nog niet snapt is pas echt dom. De mens is dom. Dommer is haast niet mogelijk. Ik ben ook dom. Gelet op mijn vele tekortkomingen en fouten. Maar . . . God is nog veel dommer. Sterker nog, hij is een levensgevaarlijke gek. Net zoals destijds de historische Mohammed en alle moslims. Mohammedanen zijn de enige idioten in de wereld die zich bewust zijn van een weerzinwekkende angstaanjagende vieze gore smerige doortrapte Allah. Logisch. Hij was de persoonlijke knecht van de Arabische Mohammed die net zo doortrapt en slecht was. Allah is slechter dan als mens.

God heeft zijn verantwoordelijkheid afgekocht met de duivel.

Wie verzint zoiets? Niet God, maar de mens!
Dat zeg ik, bijna iedereen is dommer dan ik.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Met dank aan de joden die het liefdevolle offer van Jezus mogelijk maakte. Vrolijk Pasen!
In die zin is het toch van de gekke dat de Joden eeuwenlang met de nek werden aangekeken als de Christus moordenaars. Als die Joden toen niet zo'n gebrek aan gevoel voor humor hadden gehad en de stand-up comedian Jezus uit Nazareth gewoon zijn ding hadden laten doen had niemand ooit nog gehoord van Hem.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Met dank aan de joden die het liefdevolle offer van Jezus mogelijk maakte. Vrolijk Pasen!
In die zin is het toch van de gekke dat de Joden eeuwenlang met de nek werden aangekeken als de Christus moordenaars. Als die Joden toen niet zo'n gebrek aan gevoel voor humor hadden gehad en de stand-up comedian Jezus uit Nazareth gewoon zijn ding hadden laten doen had niemand ooit nog gehoord van Hem.
Klopt! Volgens mij had Lou de Palingboer destijds met zijn sekte meer aanhangers dan Jezus in zijn tijd. Nog weleens wat gehoord van hem? Ik bedoel van Lou? Ik dacht het niet. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door mercator »

Lou ligt al lang begraven in België en k heb gelezen dat tot voor een paar jaar enkele van zijn Getrouwen nog geloofden in zijn Wederopstanding.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Lou ligt al lang begraven in België en k heb gelezen dat tot voor een paar jaar enkele van zijn Getrouwen nog geloofden in zijn Wederopstanding.
Er bestaat niet één Jehovah's Getuige die daar aan twijfelt. Zijn hele leven is daar op ingesteld. Wat Jezus lukte (de hemel ingaan) moet ook de Getuigen lukken. De enige voorwaarde hieraan vebonden is geloof te stellen in de van tevoren gecensureerde berichten die maandelijks uit het hoofdkwartier te New York in de Koninkrijkszalen neerdalen als zoete koek te slikken. Nadenken doen anderen wel voor hen. Hoe dan ook: op geen enkele manier wordt haat gepredikt naar andersdenkenden toe. Van Jehovah's Getuigen heeft niemand last. Zij zijn ongevaarlijke gekken.

Verschil moet er zijn. En om dat verschil duidelijk te illustreren komen dagelijks moslims in beeld met hun uit de Koran overgenomen terroristische strapatsen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »



Film ilustraticv si comic . . .

Aan hand van reacties op deze video kun je bepalen of je met een
moslim (meestal Marokkaan) te maken hebt of niet.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op wo aug 15, 2018 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De betekenis van Jezus’ dood

Door: Matthijs de Jong. 26 april 2016.
Met logisch geargumenteerd commentaar in blauw afgedrukt door godsdienstwaanzoloog HvdM. Het is een vrij lang artikel dat re lezen is op de bijbelsite van Nederland en aantoont dat het waarschijnlijk nooit meer goed komt met de mens. Gelukkig ga ik eens dood. Mijzelf opblazen in de Tweede Kamer lijkt mij wel wat.
‘Wat kan het mij baten dat die man geleden heeft, als ik nu lijd?’ vraagt de Argentijnse schrijver Jorge Luis Borges zich af in zijn gedicht ‘Christus aan het kruis’. Niet alleen Borges vraagt zich dat af. De betekenis van Jezus’ dood is een van de meest besproken theologische vraagstukken. En vandaag de dag ervaren velen het als een moeilijke kwestie. (HvdM: hoezo moeilijk? Het is simpele onzin, uitgekraamd door figuren met een verstandelijke handicap)

Traditioneel antwoord
Er zijn in de geschiedenis van het christendom meerdere antwoorden gegeven. Het bekendste is wat we de traditionele verzoeningsleer noemen: Jezus’ dood bracht genoegdoening voor de schuld van de mensen. Hij betaalde de prijs voor onze zonden. Met deze ‘uitruil’ zorgde God ervoor dat de mensen met hem verzoend en daardoor gered konden worden. Dit staat bekend als de satisfactieleer. In eenvoudiger woorden: verzoening door voldoening. (HvdM: dus God is, of beter gezegd, was een imbeciel)

Nu spreekt het Nieuwe Testament duidelijk over verzoening en vergeving van zonden, maar minder duidelijk over voldoening. Bekende theologische uitspraken als ‘Christus droeg onze straf’, ‘Gods toorn was op hem’, ‘Met zijn bloed betaalde Christus onze schuld’ vind je niet letterlijk terug in het Nieuwe Testament. Er zijn dan ook stevige discussies gevoerd over deze voorstelling van verzoening, vooral in de tweede helft van de twintigste eeuw. (HvdM: en dat slap geouwehoer ging maar door als een perpetuum mobile. Als deze kromme redenatie zoden aan de dijk zou kunnen zetten, had Jezus nu nog aan het kruis moeten hangen en lijden. Wat een ongelooflijke flauwekul. Hij hing even aan het kruis, ging dood en maakte zich na een paar dagen weer uit de voeten. Een logische conclusie die daaruit had moeten volgen zou moeten zijn dat Jezus HELEMAAL NIET heeft geleden).

Ik heb de indruk dat die discussie vooral tot polarisatie heeft geleid. Aan de ene kant staan degenen die het traditionele leerstuk met klem verdedigen. En het alternatief is de verzoeningsleer als achterhaald af te wijzen. Wat overblijft is Jezus’ overwinning op de dood waaruit wij moed mogen putten. (HvdM: zie je nou wel. Het staat er: overwinning op de dood. De 1e en 2e wereldoorlog hebben bij elkaar ruim acht jaar geduurd en zeker 60, 70 of 80 miljoen en 2016 levens gekost. Ik ben langzamerhand de tel kwijt geraakt. En Jezus meende zich er met een paar uur vanaf te kunnen maken? Wat een ongenuanceerde waanzin dat aantoont dat de mens voornamelijk ontoerekeningsvatbaar is, geen vrije wil heeft en gedreven wordt door een behoefte die tot aan het krankzinnige grenst). Een prachtige boodschap, daar niet van. (Onzin. Volslagen onzin. Immers, de mens leert nooit of te nimmer van zijn waanzin. Er zijn alleen maar meer oorlogen op het toneel van de waanzinmens verschenen na 1945). Maar veel gewone kerkgangers blijven met vragen achter: Waarom moest Jezus nou eigenlijk sterven? Waarom wilde God dat? (Wat God wil als hij bestaat weet geen mens. Het is speculeren op de beurs. Weleens God op de radio of TV zijn zegje horen doen? Het enige zielige bekrompen argument is iets dat niet als bewijs kan dienen: een boek door onbekende mensen geschreven dat de waarheid van God zou moeten bevatten – ja, zo lusten wij die trek hebben in godsdienstwaanzin er nog wel duizenden van. De onzichtbare sprakeloze God).

Nieuwe impuls
Onlangs las ik een boek dat aan deze discussie een nieuwe impuls kan geven: Jezus’ dood: Een alternatief interpretatiemodel geschreven door Ab Ridder. (HvdM: ja hoor, daar gaan we weer: het zoveelste boek vol met persoonlijke onzin. Maar . . . zo’n boek is nooit gratis. Want God heeft altijd geld nodig). Het boek is anders dan eerdere studies over dit onderwerp. Het is niet polemisch, maar een bedachtzame poging om de gegevens in het Nieuwe Testament op een rij te zetten en er een samenhangend theologisch beeld uit te destilleren. Ridders doel is niet om aanhangers van de satisfactieleer op andere gedachten te brengen, maar om gelovigen die moeite hebben met de voorstelling van ‘verzoening door voldoening’ een bijbels alternatief te bieden. (HvdM: de rechter tot de veroordeelde: “Wilt u door ophanging, de gaskamer of door de kogel sterven? U kunt ook een pijnloze injectie krijgen.”).

Ridder stelt vast dat Jezus’ werk in het Nieuwe Testament vooral als redding en bevrijding wordt aangeduid. Jezus bevrijdt mensen uit de greep van het kwaad. Hij redt mensen uit de macht die zonde en dood over hen hebben. (HvdM: Jezus redt niks mensen uit de macht van de zonde. Sinds de dood van Jezus heeft het geweld pas echt buitenproportionele verhoudingen aangenomen. Lol!).

Zo zeggen de nieuwtestamentische brieven het. Een kleine greep: ‘..onze Heer Jezus Christus, die zichzelf gegeven heeft voor onze zonden om ons te bevrijden uit deze door het kwaad beheerste wereld’ (Galaten 1:3-4, NBV); ‘Hij (God) heeft ons gered uit de macht van de duisternis en ons overgebracht naar het rijk van zijn geliefde Zoon’ (Kolossenzen 1:13, NBV); '..om door zijn dood definitief af te rekenen met de heerser over de dood, de duivel, en zo allen te bevrijden die slaaf waren van hun levenslange angst voor de dood’ (Hebreeën 2:14-15, NBV). (HvdM: brieven of boeken, het doet er niet aan toe. Voor elke idioot wat wils. Er zijn honderden miljoenen boeken geschreven met leuke, bevrijdende, angstige, leerzame en historische verhalen. De mens MOET praten en schrijven. Van dat laatste zijn moslims vanwege hun achterlijke DNA uitgesloten).

En zo vertellen de evangeliën het. Ze presenteren het optreden van Jezus, zijn dood en zijn opstanding als één geheel. Het is zijn optreden dat leidt tot zijn dood. Maar in zijn optreden draagt hij al de bevrijding uit die zijn dood en opstanding brengen voor zijn volgelingen. Hij neemt het op tegen de machten van het kwaad. Tegen Satan, tegen de onreine geesten, ziekten, natuurgeweld, maatschappelijke uitsluiting, hypocrisie, de aangeboren neiging van mensen te willen heersen en te willen winnen ten koste van anderen. Jezus doorbreekt de macht van het kwaad, en roept zijn volgelingen op hem daarin te volgen. (HvdM: Hallo! Jezus werd meegevoerd door Satan naar een berg zonder zich ertegen te verzetten en Satan bood Jezus de macht aan over de aarde. Jezus sprak hem niet tegen, maar weigerde slechts. Anders zou het hele bijbelse lulverhaal dat mensen ervan gemaakt hebben niet meer kloppen). Zo roept hij op aarde Gods heerschappij uit, met liefde en zelfopoffering als zijn wapens. (HvdM: Hallo! Wat schreef ik net? De heerschappij berust bij Satan. Jezus had moeten opkomen voor zijn pappie God, maar Jezus mag als een door de mens verklaard volmaakt mens, niet liegen). Hij zet daarmee zijn leven op het spel, maar in gehoorzaamheid aan Gods wil aanvaardt hij zijn lijden en dood. (HvdM: verander de namen en je waant je in een sprookje voor kinderen: eind goed, al goed).

Wilde God dit?
Wilde God dat Jezus gedood werd aan het kruis? Het antwoord van de traditionele verzoeningsleer luidt: Ja, dat was Gods bedoeling. Ridders antwoord luidt: Nee, natuurlijk wilde God dat niet. Hij geeft daarbij een vergelijking uit de recente geschiedenis: Wilden Churchill en Roosevelt dat de jongemannen die zij naar het slagveld stuurden om de strijd tegen nazi-Duitsland aan te gaan, gedood zouden worden? Nee. Toch hebben ze hun eigen bevolking niet gespaard, om zo de bevrijding van Europa mogelijk te maken. (HvdM: Haha! We hebben de uiteindelijke bevrijding aan de Canadezen door de inzet van de Russen te danken. Zoveelste foutje. Bedankt!)

Zo kun je ook de nieuwtestamentische teksten begrijpen. Als je tenminste inziet dat de machten van het kwaad in het Nieuwe Testament als een uiterst gevaarlijke en machtige vijand worden gezien. Het waren de kwade machten die Jezus’ dood bewerkstelligden. God eiste van zijn Zoon loyaliteit aan zijn zaak, die kreeg hij, maar Jezus moest dit met de dood bekopen. (HvdM: Stank voor dank dus).

Was Jezus’ dood onvoorzien? Mijns inziens is het bijbelse antwoord: Nee. Hoe machtig de vijand op aarde ook was, Gods macht reikt verder. Gods wijze plan voorzag wat er zou gebeuren. En door Gods macht werd Jezus dwars door de dood naar het leven gebracht. Dus juist door wat een overwinning van de kwade machten leek, behaalde hij de daadwerkelijke overwinning op de dood en het kwaad. Door dood en vernedering heen werd Jezus door God verhoogd tot de hoogste hemelse positie. En wie bij hem hoort, mag delen in zijn hemelse leven. (HvdM: op in het verleden behaalde successen wordt helaas geen garantie verstrekt . . .).

‘Redding in beginsel’ en verzoening
Het is met name Paulus die beschrijft hoe dit gebeurt. Wie zich in geloof onderwerpt aan het goede nieuws gaat een diepe band met Christus aan. De gelovige wordt ‘één met Christus’. Op die manier ‘deelt’ de gelovige in de dood en opstanding van Jezus. Dat betekent dat je ‘gestorven bent met Christus’ en met hem deelt in een nieuw leven. Je bent gestorven wat je oude leven betreft, het leven gericht op jezelf, je succes, je verlangens, je eigen bestaan. En je leeft nu een nieuw leven voor Christus. Die overgang van dood naar leven markeert de bevrijding uit de heerschappij van het kwaad, de zonde en de dood. Je leeft ‘in Christus’, je deelt in het nieuwe leven in dienst van Gods komende nieuwe wereld. (HvdM: Wat niet is kan blijkbaar nog komen. Het lijkt verdomd veel op het weerbericht).

Christus hield tot het einde toe vol in de strijd tegen het kwaad. Hij stierf onschuldig aan het kruis, en werd door God opgewekt. (HvdM: Hier hebben moslims een punt. Een ware God en Vader met ongelooflijke bovenaardse macht en aanzien, zou zijn zoon nooit zo laten aftuigen en dood maken).

Doorgaande strijd tegen het kwaad
Het Nieuwe Testament spreekt ook over definitieve redding aan het eind van de tijd. Als God zal rechtspreken en de aarde van al het kwaad zal zuiveren, zullen degenen die bij Jezus horen, gered worden. (HvdM: Er rest maar één conclusie. God als ongebreidelde psychopaat met een zieke geest en toeziend oog heeft in de loop van zijn schepping miljarden mensen laten afslachten als beesten. En het gaat maar door en houdt niet op. Alleen de machteloze mens ziet toe en gelooft in alle onzin van het lieve goedaardige mannetje God die ooit even snel zijn enige geliefde zoon voor de vorm liet doodgaan en pal erna weer liet leven. Alsof er niets aan de hand was. Het is de geestesgestoorde mens die er een enorm weerzinwekkend spektakel van wist te maken). De tijd tussen de ‘redding in beginsel’ en de ‘definitieve redding’ wordt in het Nieuwe Testament geschetst als een doorgaande strijd tegen het kwaad. De nieuwe manier van leven van Jezus’ volgelingen in dienst van Gods nieuwe wereld wordt gekenmerkt door zelfopoffering en belangeloze liefde (denk aan de Bergrede en teksten als Romeinen 12 en 1 Korintiërs 13). (HvdM: De nieuwe manier van Jezus? Waar is hij? Hij kwam, zag en verloor ALLES. Hij hoort hier onder de mensen te zijn. Om actuele getuigenis te geven. Waarom is hij slechts voor een piepklein stelletje vissers verschenen in zijn tijd, en niet duizend jaar ervoor en erna? Niet alleen toen, maar nu en voor altijd getuigenis gevende onder de mensen?

Wie in navolging van Christus de strijd opneemt, betaalt daarvoor onherroepelijk een prijs. Ridder schrijft terecht: hier ligt een struikelblok. De prijs die het kost om een ware volgeling te worden. Je eigen belang wegcijferen, anderen dienen, de kant van het maatschappelijk uitschot kiezen, armen, verdrukten en vluchtelingen bijstaan, met als enige wapen een belangeloze liefde – het staat op gespannen voet met de hang naar een comfortabel leven.

Het is een boodschap die je een ongemakkelijk gevoel kan geven. Maar dat laat zien dat Ridder met zijn betoog de kern heeft geraakt. Het lijden van Christus staat in dienst van Gods nieuwe wereld. (HvdM: Godverdomme! Jezus heeft niet geleden. Hij was niet ziek. Hij kreeg wat klappen en werd aan het kruis gehangen door zijn eigen domheid en arrogantie in de rol die hij meende te kunnen vervullen als koning van de joden). Miljoenen mensen lijden ondraaglijke pijnen. Jezus is een lachertje en schane van het gezonde verstandWie hem volgt, zet zich met hem in en lijdt met hem. Zo kan ons lijden iets zichtbaar maken van Gods wereld. Zou dat een antwoord op de vraag van Borges kunnen zijn?

Matthijs de Jong is nieuwtestamenticus bij het Nederlands Bijbelgenootschap en een van de vertalers van de Bijbel in Gewone Taal.
Het volgende commentaar kon ik niet nalaten te zenden aan de club van deze godsdienstwaanzinnigen.

God bedacht een ordinaire grap. Abraham moest zijn eigen zoon offeren. Dat was in die tijd heel gebruikelijk. Het is een ongelooflijke schande dat dit soort heidense geloofswaanzin nog altijd in ere wordt gehouden met het kinderachtige lulverhaaltje van Jezus’dood. Veel mensen verdienen er tenminste hun brood mee. Met het misleiden van andere mensen. De mens gaat dood zoals alles in de natuur en komt weer tot leven hier op aarde. Nieuw leven welteverstaan.

Hersens gebruiken! Nadenken! Nou ja, hangt ten dele natuurlijk af van welk beroep de mens uitoefent.

Bron: http://www.debijbel.nl
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wanneer één keer in je leven zich de ultieme belevenis zich voor jou openbaart door rond een steen in Mekka te Saoedi-Arabië te lopen, dan ben je als parasiet in Europa op onze kennisbeschaving geslaagd.

Knievallen in het buitenland voor heidense kankerreligie islam en heidense kutmoslims

Afbeelding
Foto: Hans van de Mortel
• Een regionale bank in het Duitse Würzburg verontschuldigde zich razendsnel voor de distributie van 30.000 voetballen met daarop de vlaggen van de deelnemers aan het WK voetbal. Onder de vlaggen bevond zich namelijk ook die van Saudi-Arabië en een vertegenwoordiger van de islamitische gemeenschap in Würzburg vond het geen pas hebben dat daar tegenaan werd geschopt.
• De voorzitter van de Düsseldorfer carnavalsvereniging riep in 2013 leden op om de praalwagens zo te versieren dat geen moslim er aanstoot aan zou kunnen nemen.
• De Duitse tv-zender ARD zag onder druk af van uitzending van een documentaire over de vervolging van christenen in de Arabische wereld.
• In Berlijn annuleerde de Deutsche Oper een moderne uitvoering van Mozarts Idomeneo nadat een anonieme beller bezwaar had gemaakt tegen de scène waarin de afgehakte hoofden van Poseidon, Jezus, Boeddha en Mohammed werden getoond. Bovendien oordeelde ook de Berlijnse recherche in een veiligheidsanalyse naar aanleiding van de Deense cartoonrellen dat de uitvoering risico’s met zich mee zou brengen.
• In Groot-Brittannië besloten twee banken uit respect voor de islam de gevels van hun filialen niet langer met spaarvarkens te versieren.
• Het Zwitserse bedrijf Nestlé en het Italiaanse Ferrero plaatsten advertenties in grote Arabische kranten waarin zij zich distantieerden van de Deense cartoons en verder benadrukten dat zij géén gebruikmaken van Deense grondstoffen.
• Een leraar Latijn uit Baden plaatste een werkstuk van een leerlinge op zijn website tot ongenoegen van de organisatie Moslim & Recht. In het werkstuk werd namelijk een zeventiende-eeuwse prent van Mohammed getoond. Zij eisten verwijdering van de prent en excuses van de leraar. Aanvankelijk weigerde hij, maar toen de toon van de organisatie dreigender werd, gaf hij alsnog toe.
• Op de Rütli School in Berlijn bestond minder dan 20 procent van de leerlingen uit autochtonen. Deze minderheid werd voortdurend geterroriseerd en om zo weinig mogelijk op te vallen, spraken zij bewust gebrekkig Duits. Toen leraren voorstelden de school op te heffen, bleek dat dit probleem in heel Duitsland speelt op dergelijke scholen.
• Een toneelvereniging uit Berlijn maakte reclame voor een stuk over liefde middels een aanplakbiljet met daarop een naakte jongen en een naakt meisje. Om de gevoelens van islamitische scholieren te ontzien, moesten de affiches worden verwijderd.
• Een Zwitserse beeldhouwer exposeerde met een sculptuur genaamd Agressie. Het betrof een miniatuurmoskee waarvan de minaretten leken op raketten. Na enkele dreigende telefoontjes werd deze sculptuur teruggetrokken door de kunstenaar.
• Moslimstudenten uit Saudi-Arabië en andere islamitische landen wensten dat het collegerooster van de universiteit van Melbourne zodanig werd gewijzigd dat het beter aansloot op de gebedstijden. Ook wilden ze aparte eetzalen en ontspanningsruimten
voor vrouwen en mannen op alle Australische campussen. Islamitische leiders in Australië steunden die eisen.
• Aan het eind van de ramadan moest iedereen op een basisschool in het Engelse Lye zich als Aziaat kleden. Hoewel slechts twee van de 41 personeelsleden moslim waren, deed iedereen mee om niet voor racist te worden uitgemaakt.
• Begin 2007 werd een 54-jarige Engelse lerares in Soedan veroordeeld tot vijftien dagen gevangenisstraf vanwege 'het beledigen van de islam’. De reden: ze had de 7-jarige kinderen in de klas toegestaan hun teddybeer Mohammed te noemen.
• In Brussel verbood de burgemeester het ophangen van kerstversieringen het Paleis van Justitie. Dit om niemand te choqueren. "We moeten neutraal zijn voor de moslims,” was de uitleg.
• De aartsbisschop van Canterbury zegt dat het ’onvermijdelijk’ is dat Groot-Brittannië elementen uit de sharia overneemt. Volgens hem hebben moslims niets met het Britse rechtssysteem'. De sharia zou de ’sociale cohesie’ bevorderen. Moslims moeten de gelegenheid hebben: 'trouw te blijven aan hun cultuur of trouw te blijven aan hun staat'.

Bron: Panorama nr. 12 – 2013
TOEGEVEN AAN PARASIETEN IS JE GEZONDE VERSTAND RUÏNEREN
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN. Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

GODSDIENSTWAANZIN. Weet iemand ook waarom?

Is deze vraag al eens beantwoord? Zo niet dan hier de oplossing. Er heerst godsdienstwaanzin, overbevolking en oorlog, omdat de mens geen vrije wil heeft.

De Compromistheologie
De leer van het monothelitisme ontstond rond 629 in Armenië en Syrië. De theologische discussies die aan deze doctrine voorafgingen werden in de 6de en 7de eeuw binnen de kerken van het Nabije Oosten gevoerd. Het was de bedoeling een compromis te vinden tussen het monofysitisme en de tweenaturenleer die verbonden was met het Concilie van Chalcedon (451). Het woord natuur werd in het monothelitisme vervangen door wil [/] of energie.

In het bijzonder leert het monotheletisme dat Jezus Christus twee naturen, maar slechts één wil (monotheletisme) of één energie (mono-energisme) heeft. Deze kon worden afgeleid uit zijn persoon (hypostase), die één is en niet uit zijn twee naturen. Zo kon men spreken over één energie, één wil zonder de enkelvoudige natuur (van de monofysieten) te moeten erkennen. Dit in tegenstelling tot de in die tijd meer geaccepteerde christologie, dat Jezus Christus een menselijke en een goddelijke wil heeft, die overeenkomen met zijn twee naturen (dyothelitisme). Het monotheletisme kwam voort uit de miafysitische of monofysitische positie in de christologische debatten.

Het monothelitisme genoot in de vroege Middeleeuwen grote populariteit en verkreeg in het tweede kwart van de 7e eeuw ook patriarchale en pauselijke steun. Onder meer de Byzantijnse keizer Heraclius was een pleitbezorger van deze compromistheologie. Later werd de leer echter afgewezen en zelfs veroordeeld als ketterij. Het monotheletisme werd op het Lateraans Concilie van 649 en het Concilie van Constantinopel in 680-681 veroordeeld.

Bron: wikipedia

Het is mij nu wel duidelijk. Zelfs de Heer Jezus had geen vrije wil. Hij moest namelijk constant keuzes maken en switchen tussen zijn menselijke en goddelijke wil. Uiteindelijk heeft hem dat het kruis gekost.

Wie nu nog niet begrijpt dat religie een grote kolere troep van opgeklopte achterbakse dwaasheid en maar door denderende uit de geest ontsnapte onzin is, verkondigd en opgelegd door stiekeme zelfverrukte geile machthebbers die ons onbewust duidelijk maken dat de mens geen vrije wil heeft en altijd weer afhankelijk is van anderen, kan beter weer van voren af aan beginnen of zijn schoolgeld terugvragen. In slechte, maar gelukkig ook in goede tijden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dilemma voor velen. Echter niet voor mij.

Mensen die in God geloven zijn zo dom als de historische Arabische profeet Mohammed en het daarbij op maat behorende achterwerk van een varken, tezamen met alle pausen door de jaren heen. Omdat zij alle mogelijke oorzaken van onwetendheid bij voorbaat uitsluiten.

Dat ik niet in de evolutietheorie geloof wil nog niet zeggen dat ik de doorgaans agressief opdringerige fantasie van een oertijdse voor onze kennisbeschaving totaal ongeschikte gehandicapte joodse primitieveling als wijsheid van de geest aanvaard. Zelfs de joden zijn daarmee direct in 1948 mee gestopt. Het succes van Israël is het resultaat. Vergelijk dit gerust met het minderwaardig slecht kwalitatieve B-product zonder aantrekkelijke verpakking dat Allah voor de alle moslims voorstelt, en neem waar hoe het met de islam en zijn moslims is gesteld:

Om te kunnen overleven MOETEN zij PARASITEREN op niet-moslims!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Moslims zijn afgodendienaars.

Afbeelding

Maar in hun ogen zijn juist wij de heidenen. Je moet toch ontzettend arrogant dom van de pot gerukt zijn om te geloven dat God het nodig vond zijn woord compleet te wijzigen in de onzin van de Koran, terwijl hij duizenden jaren eerder al de eerste boeken van de Bijbel als het licht van zijn wijsheid liet verschijnen. In feite is de Koran een armoedige plagiaatversie geworden van de Bijbel met een boel onwetenschappelijke bullshit die alleen maar door een ondeskundige analfabete profeet bedacht kan zijn, die de klok heeft horen luiden maar niet wist waar de klepel hing. Het lijkt mij als weldenkend mens hoogst onwaarschijnlijk dat God zijn eigen woorden in twijfel ging trekken en wijzigen ten faveure van een stelletje hersenloze heidense zandbak-Arabieren. Dat moslims als parasieten op onze kenniseconomie ongeschikt zijn voor onze kennisbeschaving moge een ieder duidelijk zijn. Het bedenksel Allah is een god zonder naam die door de historische Arabische slechterik Mohammed in het leven is geroepen om als zijn knecht te dienen bij zijn plunder- en veroveringstochten in de Arabische woestijn.

Een correcte vertaling uit het Hebreeuws van de eerste regels van de Bijbel: “Eens was het een Almacht die toen het land nog ordeloos was, toen duisternis de diepten toedekte en een oerstorm het water beroerde, aanzicht gaf aan de hemel en aan het land doordat een Almacht sprak: Er zij licht! … en het licht werd.”

En dan nu de eerste regels uit de Koran: “In de naam van Allah, de barmhartige Erbarmer. Lof aan Allah, de Heer der wereldwezens. De Barmhartige Erbarmer. De Heerser op de Dag des Gerichts. U dienen wij en U vragen wij om bijstand.”

Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. De Koran is het afschrikwekkende angstaanjagende instructieboek voor heidense Arabieren die dienden in het leger van Mohammed de pedofiele oorlogsmisdadiger. De Koran begint direct met het op de borst slaan van Allah en de lachwekkende zin dat moslims Allah om bijstand vragen. Wij weten beter. Moslims vragen uitsluitend in Europa aan niet-moslims om bijstand. Moslims zijn namelijk uitgesproken parasieten op onze kenniseconomie.

Heineken is een heidens merk. Moslim een heilig merk. Zo staan moslims tegenover integratie. Eigenlijk zijn moslims arrogante primitieve klootzakken!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door silkyboxershortXL »

Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:Had net 4 Jehovah’s Getuigen aan de deur en 3 op straat. Kon net een duik nemen.
Leuk maar jammer. Je had ze de vraag kunnen stellen over moslims die in dezelfde god van Mozes geloven hoe dit kan met al die islamitisch georiënteerde aanslagen op onze kennisbeschaving.

Islam betekent Mohammed
Ik weet het, stel je ze deze vraag dan denken ze dat ze met jou beet hebben en beginnen waarschijnlijk - terecht - over Jezus te praten waar niks mis mee is volgens de opgetekende geschiedenis. Maar met de historische Mohammed was wel van alles mis. Waarom gebruik ik toch steeds het woord historisch wanneer ik de naam Mohammed vermeld? Omdat het grootste deel van de godsdienstwaanzinnige islamitische wereld bestaat uit Mohammeds die vooral furore maken achter de tralies in onze kennisbeschaving.

Naam Mohammed door het slijk der aarde gehaald
In mijn overtuiging getuigt het niet van respect voor de unieke profeet, die een persoonlijke band met Allah had, om bijna iedere zoon van een moslim de naam van de profeet te geven. Door met onnadenkende gemakzucht de naam van de profeet te gebruiken, is die naam door de jaren heen letterelijk door het slijk gehaald. Van respect voor de profeet is sowieso al nooit sprake geweest bij mohammedanen, want wie wil zich onder de moslims vergelijken met de profeet? Dat kunnen alleen maar domme mensen zijn die van Allah een eersteklas schertsfiguur willen maken. En terecht! Een van de weinige pluspuntjes in het denken van mohammedanen.

De postduif van Allah
Allah had Mohammed uitgekozen en was te arrogant en warschijnlijk te lui om zelf een bezoekje aan Mohammed te brengen om zijn wil ten aanzien van het ongeletterde ongeregelde zooitje Arabieren in de woestijn kenbaar te maken. Hij gebruikte daarvoor een engel. Niet de eerste de beste, nee, het was notabene de aartsengel (what's in the name?) Gabriël. In de islamitische wereld bekend als een zeer naargeestig agressief sujet. Hij verkoos bij zijn ontmoeting met de door Allah uitgekozen profeet al snel over te gaan in de modus 'wurgpoging'. De engel Gods greep Mohammed bij de keel en kneep die dicht. Een paar maal. Met de kracht hem door Allah gegeven en dat liegt er niet om. Waarschijnlijk is Mohammed aan de dood ontsnapt. En Allah? Die blijft als grote droogklootbaas ten enenmale verantwoordelijk voor de daden van zijn boodschappers. Zo ook dus voor Gabriël met het korte lonte en Mohammed de Arabische keurslager met het grote met bloed besmeurde kromzwaard.

Waarmee de logische conclusie gerechtvaardigd is dat we zo snel mogelijk verlost dienen te worden van het sadistische schorem dat in versneld tempo voortwoekert uit de gelederen van de perverse smerige weerzinwekkende achterlijk primitieve sadistische tweedehands schaamhaarlappenachterstandsreligie islam.

Weg met de parasieten op onze kenniseconomie en beschaving! Weg dus met alle moslims!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

MACHTSWELLUST
Bisschop Punt verbiedt priester mee te varen met 'erotisch-banale' Gay Pride

Trouw − 05/08/16

Afbeelding
© anp. De Canal Parade tijdens de Gay Pride.

Een rooms-katholieke priester die morgen meevaart met de botenparade op de Amsterdamse grachten? Volgens bisschop Jos Punt van het bisdom Haarlem-Amsterdam druist dat in tegen de opvattingen van de kerk. Hij heeft een priester teruggefloten die van plan was plaats te nemen op een speciale boot met geestelijken uit verschillende religies.

Afbeelding
Priester Pierre Valkering.

Het leek Pierre Valkering, parochiepriester in de hoofdstad, zo'n goed idee. Onlangs was hij in Rome, waar hij de paus een boek overhandigde met toespraken die pater Jan van Kilsdonk vorige eeuw hield bij uitvaarten van homoseksuele mannen. "De paus heeft mij toen op het Sint Pietersplein persoonlijk gevraagd om homo's te groeten en te zeggen dat hij aandacht voor ze heeft", zegt Valkering. "De Canal Pride is een mooie context waarin dat kan gebeuren."

Gecharmeerd
Alleen had hij gerekend buiten de opvattingen van bisschop Jos Punt. Per e-mail liet de bisschop weten dat hij niet gecharmeerd is van de actie. "Er zou geen ruimte zijn voor de nuances van de katholieke visie", zegt Valkering, die verder geen details kwijt wil over de inhoud van het schrijven. "Het is niet aan mij om dat te vertellen."

Het bisdom wil alleen schriftelijke ingaan op de kwestie. Volgens bisschop Punt is de positie van de kerk 'genuanceerder dan in een Canal Parade wordt uitgedragen', zo laat hij via zijn woordvoerder weten."Bij een participatie gaan de nuances verloren. Bovendien zijn er altijd ook erotisch-banale elementen waar de kerk zich niet mee kan identificeren. Daarom vindt de bisschop dit niet het geschikte platform om op zorgvuldig pastorale wijze met deze thematiek om te gaan."

Goede geste
Valkering kan zich wel 'iets' voorstellen bij het veto. "Er gebeurt natuurlijk van alles." Toch is het in zijn ogen een gemiste kans. "Mensen snappen heus wel dat niet meteen de hele kerkelijk leer overboord wordt gezet als er een ambtsdrager van de katholieke kerk meevaart. Het zou echter een goede geste zijn, een mooie poging om wat liefdevoller, constructiever en meer ontspannen om te gaan met homo's en andere seksuele minderheden."
De kerk? Wat nou de kerk? Cummunisme? Wat nou communisme? De kerk is de homo-achtige onanerende eenling en machtswellusteling paus Franciscus. Het cummunisme? Dat was ijzervreter en massa-moordenaar Stalin. In beide gevallen gaat het om slechts één machtswellusteling die aan de touwtjes van de macht trekt. Wie niet meelaveert met de bepalingen van de eenling (Merkel) riskeert verbanning of gedood te worden. Uiteraard op bevel van die ene machthebber. Want de islam omarmen en liefhebben wordt door de eenling opgelegd. Leuk of niet. Vreugdevol of aanslagbevorderend. En het achterbakse domme klootjesvolk knikt ja en amen. Hoe zat het ook al weer met de vrije wil (van de Godstheorie of van de Evolutietheorie)? De priester zal het verbod van de bisschop gehoorzamen. Als de geestelijke opperbaas wat heeft bedacht, wat kun je dan anders dan een diepe buiging maken zoals de walgelijke Belgische minster van justitie zich onlangs belachelijk maakte voor de imam ten aanschouwen van grinnekende assistent imams?

Nou ja, ik begrijp dit allemaal wel. Jezus zijn voorkeur ging eerder uit naar hoeren dan naar homo’s. Niet zo raar, want anders was hij al veel eerder het kruis. Was Jezus eigenlijk a-seksueel? Ach, maar natuurlijk! Dom van mij. Hij was de volmaakte mens, nietwaar?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door sjun »

Het zou anders geheel in de geest van de jongensliefhebber en stichter van Rolduc Joannes Gijsen geweest zijn. Maar de tijden veranderen en dus doet de Bisschop zijn achternaam eer aan.
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

sjun schreef:Het zou anders geheel in de geest van de jongensliefhebber en stichter van Rolduc Joannes Gijsen geweest zijn. Maar de tijden veranderen en dus doet de Bisschop zijn achternaam eer aan.
:rolleyes:
Een vagina is flexibel wanneer de vrouw dit toestaat. Maar ik kan mij niet voorstellen dat bij de leeftijd van negen jaren ons dunne poepgaatje gepenetreerd kan worden door een van God verlaten zich aan de leer van Rome onderworpen psychopaat, die gemachtigd is namens God iedereen in de kerk die bereid is aan dit soort GEWIJDE priesters, zijn of haar zonden op te biechten. Maar wat ook mogelijk kan zijn, is dat de gemiddelde toegewijde priester doorgaans een heel klein pikkie heeft en juist daarom priester is geworden. Uit schaamte. Ik weet het niet. Ik opper maar wat. Je moet toch wat, nietwaar?

Ik vermoed het volgende. Als gevolg van het berouwvol opbiechten van gedane zonden aan de gewijde priester namens God, hebben zich waarschijnlijk zoveel verhalen van overheerlijke seksuele ervaringen aan de priester geopenbaard, dat zich langzamerhand telkenmale bij dit soort opbiechten automatisch onbewust (geen vrije wil) door middel van het tergend langzaam opkomen van een sluimerende errectie zich een stijve piemel in de zich al reeds in een vochtende staat verkerende onderbroek van de priester begon te manifesteren.

Ach, ieder mens heeft zo zijn fantasieën, en een priester, die nota bene niks van een vrouw wil weten om met haar gemeenschap te bedrijven, moet zich mede door zijn keuze voor het celibaat enorm inspannen om die spanning in zijn onderbroek de baas te blijven. Maar wat doet de priester die aandachtig belangstelling heeft voor andermans zonden? Hij wil meer weten. Logisch toch als aardse rechter van God, omdat zorgvuldigheid is geboden bij het vaststellen van de strafmaat na afloop van de gratis seksueel getinte maaltijd op een presenteerblaadje door de zondaar in God hem gegeven. In r.k. kringen noemt men dit de absolute absolutie waar niet voor gevreesd hoeft te worden. Het is de rechtstreekse genade van God. De 'straf' bestaat er doorgaans uit door hoogstens tien minuten in de kerkbank een aantal OnzeVaders en Weesgegroeten op te zeggen. Een hedendaagse slimmerik laat deze tot God gerichte vergiffenisprocedure verrichten door zijn Smartphone via zijn oordop luidspeakers zodat anderen daar geen weet van hebben. Want hoe meer OnzeVaders en Weesgegroeten, hoe groter de seksuele overtredingen zijn geweest.

Waarom wil iemand nu perse priester worden? Daar weleens over nagedacht? Eigenlijk zou ik dat ook best wel willen. Het geeft toch een enorme kick wanner jan-en-alleman zijn 'zonden' bij jou komt opbiechten. Vergis je niet. Priesters proberen zowel vrouwen (nonnen) als jonge jongens te neuken. Logisch toch na al die realistische verhalen in de biechtstoel.

In de praktijk van het zaken doen is het mogelijk je eigen faillisement aan te vragen. Wanneer zal de kerk van Rome dit nu eens overwegen? NOOIT! Zolang de kas rijkelijk gevuld blijft en regeringen deze pedofiele r.k.-religie de beschermende hand voor ogen bieden. God echter ziet alles en kijkt in blijdschap toe, beseffende dat Hij altijd geld nodig zal hebben om in leven te blijven. Trouwens . . . Hij was de bedenker van kut en lul. En om de eerste lul in de richting van de kut te krijgen was aantrekkingskracht nodig.

De aantrekkingskracht van God.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie