De utopie van de VRIJE wil

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Of je bent vergeten dat de mens geen vrije wil heeft.
Dat de vrije wil twijfelachtig is en op zijn best zeldzaam en efemeer bewijst het volgende. Lui die 100 % zeker zijn van hun eigen gelijk en superioriteit-zoals Teva Teff en allerhande soorten Gelovigen-puren geen voldoening uit die wetenschap. Wel integendeel, ze ervaren negatieve emoties-in alle gradaties van lichte irritatie tot schuimbekkende woede-bij het aanhoren of waarnemen van andere meningen die hen eigenlijk geen barst interesseren. ..
Als iemand van zichzelf zou vinden dat hij 1. super intelligent 2. onweerstaanbaar knap is en 3. de juiste godsdienst belijdt...dan zou dat de gelukkigste persoon ter wereld moeten zijn. Maar dat is dus helemaal niet zo ! Er lijkt een gen te bestaan dat ons vermogen om vrij te denken en te voelen uitschakelt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:Er lijkt een gen te bestaan dat ons vermogen om vrij te denken en te voelen uitschakelt.
Mensen worden gelukkig van vrijheid, en het is de waarheid die vrij maakt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
mercator schreef:Er lijkt een gen te bestaan dat ons vermogen om vrij te denken en te voelen uitschakelt.
Mensen worden gelukkig van vrijheid, en het is de waarheid die vrij maakt.
Het is allebei NIET waar. Om de eenvoudige reden dat ze uitsluitend bestaan in de illusie van het onzichtbare waarheidslicht: het kunnen denken. Maar dieren denken ook en maken op mij de indruk duizendmaal vrijer te zijn dan mensen. Zouden zij de waarheid kennen?

Ook ik heb het regelmatig over de waarheid en zaken die wel en niet waar zijn. Dat is een automatisme waar niet goed over is nagedacht. Het betreft eerder iets spontaan. Taal wordt doorgaans ter sprake gebracht als een gevaarlijke uiting van onvermogen. Het zou ons moeten onderscheiden van dieren, aldus volgens het grondpersoneel van God op aarde. Voor evolutionisten maakt het allemaal niets uit. Ook zij willen hun gram halen.

Ik ben een gelukkig mens - niet omdat ik vrij ben - maar omdat ik tevreden ben met mezelf. Daarnaast voel ik mij zo vrij als een vogeltje dat niet vliegen kan. Toch zeg ik dat ik vrij ben. Dat is net zoiets als het beweren dat je een vrije wil hebt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Daarnaast voel ik mij zo vrij als een vogeltje dat niet vliegen kan.
Dat vat het mooi samen. Je zou ook kunnen zeggen: zo vrij als een gevangene in zijn cel [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:dieren denken ook en maken op mij de indruk duizendmaal vrijer te zijn dan mensen. Zouden zij de waarheid kennen?
Er worden hen in elk geval geen leugens verteld.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door sjun »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Daarnaast voel ik mij zo vrij als een vogeltje dat niet vliegen kan.
Dat vat het mooi samen. Je zou ook kunnen zeggen: zo vrij als een gevangene in zijn cel [icon_lol.gif]
Afbeelding

De struisvogel als symbool van ultieme vrijheid. Vele deugmensen zullen er blij mee zijn.
:hypocrite:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:dieren denken ook en maken op mij de indruk duizendmaal vrijer te zijn dan mensen. Zouden zij de waarheid kennen?
Er worden hen in elk geval geen leugens verteld.
[icon_lol.gif] icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:Er worden hen in elk geval geen leugens verteld.
Ik ken ook geen dieren die in God/Allah/Jehovah geloven. "Katholieke dieren" bestonden alleen in de fantasie van wijlen Gerard Reve.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Ali Yas schreef:Er worden hen in elk geval geen leugens verteld.
Ik ken ook geen dieren die in God/Allah/Jehovah geloven. "Katholieke dieren" bestonden alleen in de fantasie van wijlen Gerard Reve.
Dieren zijn ook eerlijk. Ze doden regelmatig, op doorgaans vaste tijden, een paar van de andere soort om hun honger te stillen. Dat schijnt een onderlinge afspraak te zijn waar niet over gehuicheld hoeft te worden over wie goed en wie slecht is. Er komt ook geen haat aan te pas. De mens echter moordt en vernietigt massa's mensen in een zinloze oorlog. Na afloop worden de doden opgeraapt, geteld en begraven. Pas zestig of zeventig jaren later gaat men praten om slachtoffers te compenseren. Men doet moeite om nog ergens een overlevende te traceren die zijn verhaal mag vertellen op de TV zodat we niet vergeten. Ondertussen worden er honderden, zo niet duizenden boeken over geschreven en ook de filmindustrie laat zich niet onbetamelijk om alles nog eens min of meer romantisch op de kaart te zetten.

Denk hier nog maar eens goed over na en besef dat niks en niemendal een vrije wil heeft. Ook de natuur reageert vaak zeer onlogisch. Maar de mens verklaart zich het liefst in de rol van allesweter en begrijper en voelt zich hierdoor aangespoord om tekst en uitleg te geven. Vaak in de rug gesteund door ondernemingen die er geld uit weten te peuren. Af en toe kan ik mij opwinden over de vieze smerige politiek die zo inzichtelijk is als glad ijs. Maar ook politiek is een onderdeel van het grote mensenspel. Helaas wordt dit altijd in de marge gespeeld omdat de tijd die ons gegeven wordt, te kort is. Hoe dit komt? Door het ontbreken van een vrije wil!

Dieren leven in harmonie met de natuur. De mens denkt gecompliceerd en maakt er doorgaans een grote puinhoop van. Want er bestaat geen eenheid van gelid. Wel in de dierenwereld. De mens zal het nooit kunnen begrijpen, hij leeft in een illusie. Ook Mercator kan de illusie niet naar zijn hand zetten. Maar gelukkig gaat het nu veel beter met zijn - tegen zijn wil in - getroffen hand. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Dieren zijn ook eerlijk. Ze doden regelmatig, op doorgaans vaste tijden, een paar van de andere soort om hun honger te stillen. Dat schijnt een onderlinge afspraak te zijn
Complete flauwekul. Het is eerder een kwestie van kosten en baten. Jagen kost een hoop energie en het heeft geen zin die te verspillen als de maag toch niet voller kan. Bovendien kun je een prooidier dat je vandaag doodt over een paar dagen niet meer eten. Het is puur eigenbelang, een instinctief contract met de eigen soort, zullen we maar zeggen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Dieren zijn ook eerlijk. Ze doden regelmatig, op doorgaans vaste tijden, een paar van de andere soort om hun honger te stillen. Dat schijnt een onderlinge afspraak te zijn
Complete flauwekul. Het is eerder een kwestie van kosten en baten.
Ook flauwekul. Want de kwestie van kosten en baten is een typische menselijke aangelegenheid die dieren niet kennen. Maar goed, net zoals het bij jou de bedoeling is dat we een gegeven tekst niet in de bek moeten kijken, is dat bij mij net zo het geval. Een verstandig mens neemt het begrip 'eerlijk' bij dieren dan ook niet letterlijk. Net zoals de onderlinge afspraak die slechts op 'schijn' is gebaseerd. Dat dieren op vaste tijden eten vind ik net zo logisch als bij ons. Je gaat eten wanneer je honger krijgt. Laat dat nou toevallig meestal op vaste tijden plaatsvinden. Er zijn dieren, die na een flinke maaltijd verorberd te hebben, daar een half jaar plezier aan hebben. Dan krijgen ze weer honger en gaan op pad. Net zoals de mens dat doet. Het zij naar de super, hetzij op weg naar het restaurant. Zowel de super als het restaurant is voor het dier zijn directe omgeving. Ach, dat weten we toch allemaal. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Ook flauwekul. Want de kwestie van kosten en baten is een typische menselijke aangelegenheid die dieren niet kennen.
Aha! Jij denkt dat dieren die analyse niet maken. Daar kon je je wel eens lelijk in vergissen. Sterker nog, wij doen dat nauwelijks op een andere manier dan dieren, maar denken, omdat we een bewustzijn hebben, dat we dat uit eigen vrije wil doen. Trap jij 'm erin Hans? :wink2:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Ook flauwekul. Want de kwestie van kosten en baten is een typische menselijke aangelegenheid die dieren niet kennen.
Aha! Jij denkt dat dieren die analyse niet maken. Daar kon je je wel eens lelijk in vergissen. Sterker nog, wij doen dat nauwelijks op een andere manier dan dieren, maar denken, omdat we een bewustzijn hebben, dat we dat uit eigen vrije wil doen. Trap jij 'm erin Hans? :wink2:
In de roos! Je hebt helemaal gelijk. Daar gleed ik eventjes mooi uit. Over glad ijs gesproken. Altijd oppassen! icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hans van de Mortel die heel slecht tegen onrecht, hypocrisie en slap gelul uit de islamitische ruimte kan, heeft een video gemaakt over het meest gevaarlijke virus dat onze beschaving bedreigt: ISLAM. ISLAM als kankergezwel van de moderne actief aanwezige beschaafde wereld.

Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op zo aug 06, 2017 10:10 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Hans van de Mortel die heel slecht tegen onrecht, hypocrisie en slap gelul uit de islamitische ruimte kan, heeft een video gemaakt over het meest gevaarlijke virus dat onze beschaving bedreigt: ISLAM. ISLAM als kankergezwel van de moderne actief aanwezige beschaafde wereld.
Mooi Hans. Een prima feel bad video voor na de maaltijd [icon_lol.gif] . Eén kleine opmerking: het is gemunT ipv gemunD op het einde. Niet dat ik daarover val maar linkse types zullen die verschrijving opvatten als een bewijs van de volkse oorsprong van de PVV.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Hans van de Mortel die heel slecht tegen onrecht, hypocrisie en slap gelul uit de islamitische ruimte kan, heeft een video gemaakt over het meest gevaarlijke virus dat onze beschaving bedreigt: ISLAM. ISLAM als kankergezwel van de moderne actief aanwezige beschaafde wereld.
Mooi Hans. Een prima feel bad video voor na de maaltijd [icon_lol.gif] . Eén kleine opmerking: het is gemunT ipv gemunD op het einde. Niet dat ik daarover val maar linkse types zullen die verschrijving opvatten als een bewijs van de volkse oorsprong van de PVV.
DANK! GODVERDOMME NOG AAN TOE. Het kostte mij aardig wat tijd om die ene letter te corrigeren. Dom dom dom en ongelooflijk dom. Maar nogmaals dank. Ik haat dit soort fouten die net zo onnodig zijn als het geloof in de vieze smerige walgelijke perverse historische oversekste primitieve Arabische kankerleider Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

ISLAM IS EEN KANKERRELIGIE.

Daar is geen discussie over mogelijk. Slechts een logische weldenkende constatering.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef: Het “Stockholmsyndroom” vindt plaats als gegijzelden een emotionele of psychologische band krijgen met hun gijzelaars. Maar er is nu een nieuw soort “Stockholmsyndroom” dat plaatsvindt als slachtoffers van terreur de ideologie verdedigen die juist deze terreur promoot...
Omdat . . . ze er een onontkoombare band mee voelen.
‘Als iets vaker gebeurt, stelt de menselijke geest zich daarop in; het is een manier om zaken psychisch te verwerken.’
De islam en in de mainstream publicaties meegezogen mohammedanen zijn het point of no return al lang gepasseerd. Slachtoffers, maar ook alle nog niet-slachtoffers beseffen dit als machteloze schapen die hun broeders in wolfskleren voor lief nemen en zich bewust zijn van het onafwendbare noodlot waar jaar in jaar uit vertrouwen in is gesteld. Hoe dat zo? Door Frau Merkel als ZEER INTELLIGENT, ZEER BEKWAAM en ZEER INTEGER te kwalificeren.

Vergissen is menselijk en helaas maar al te vaak dom.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Slachtoffers, maar ook alle nog niet-slachtoffers beseffen dit als machteloze schapen die hun broeders in wolfskleren voor lief nemen en zich bewust zijn van het onafwendbare noodlot waar jaar in jaar uit vertrouwen in is gesteld.
Na de zoveelste moslim-aanslag herhaalt zich telkens hetzelfde patroon. Bloemetjes, slap gelul en tranerige "verbondenheid" in de zin van de brave moslims zijn de ergste slachtoffers van deze aanslag . Gek genoeg vinden ze altijd wel een of ander slachtoffer die vanuit zijn rolstoel de massa komt bezweren de moslims NIET verantwoordelijk te stellen voor al dat bloed en die lichaamsdelen op straat.
Dat is het bizarre van heel de situatie: als ik dank zij een of andere Mohammed mijn benen zou kwijtraken of mijn vrouw zou ik op teevee willen uitschreeuwen WEG MET DIE MOSLIMS DIE ME DIT AANGEDAAN HEBBEN! Maar die reactie zie je dus nooit . Zou dat komen omdat ze er niet is of omdat de leugenmedia die wegmoffelt ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Na de zoveelste moslim-aanslag herhaalt zich telkens hetzelfde patroon. Bloemetjes, slap gelul en tranerige "verbondenheid" in de zin van de brave moslims zijn de ergste slachtoffers van deze aanslag .
Er bestaat een checklist wat je moet doen na een aanslag. Altijd handig om in huis te hebben.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er bestaat geen vrije wil.

Wie denkt dat de mens een vrije wil heeft is halfgaar gek maar weet dit nog niet in zijn of haar verheffing tot zelfverzekerdheid. Toch kunnen mohammedanen (moslims in het kindertaalgebruik van de politiek) aan het vies stinkende bepaald niet roestvrije harnas van de islam ontsnappen. Hoe? Door na te denken. Nu weet ik dat dit doorgaans teveel gevraagd is van mohammedanen die bekend staan als gekwalificeerde houders van een uiterst laag IQ profiel. Zou Frau Merkel nu echt zo'n geraffineerd verrot karakter hebben dat zij ondanks haar bewonderenswaardige intelligentie al deze zwaar gedegenereerde laag IQ geschoolde ongeschikte moslimmensen in onze kennisbeschaving een plaats weet te duiden in het meest simpele arbeidsproces van de economie totdat de robottechniek dit kan overnemen?

Kortom: wij hebben domme mensen nodig om het meest domme en smerige werk te verrichten. Uitroepteken! Moslims zijn daar het meest geschikt voor. Maar . . . moslims zijn dom maar niet gek. Je kunt ook parasiteren op onze kenniseconomie zonder inspanning te verrichten. Geld krijgt de moslimparasiet sowieso. En in Duitsland al extreem overdreven veel.

Heb ik mij dan vergist in Frau Merkel?

En ben ik de klootzak die totaal niets snapt van waar onze vooruitgang in het verderfelijke kapitalistische systeem afhankelijk van is? Van goedkope domme arbeidskrachten met een IQ lager dan varkens die wij lief hebben? Nou ja, ik opper het maar even en laat het langzaam naar beneden zweven in het gedachtegoed van ons FFI-forum waarop iedereen welkom is om op alles en nog wat te reageren. We hebben immers vrijheid van meningsuiting en het daarbij behorende vermeende inzicht. Verkregen door waarneming en het actuele elke avond in beslag nemende constant terrorisme door islamitisch laag IQ geschoold zwerfvuil uit de zandbak van Allah. Allah als de toegewijde knecht van Mohammed.

Ik kwam een uur geleden hier in het winkelcentrum van Diemen Sadique tegen. Een oude bekende afkomstig uit Pakistan, een naar hier gekomen alleraardigste simpele (net zoals ik) niet domme gozer. Hij zag er goed uit na hem bijna 15 jaar niet meer gezien te hebben. Ik zal het kort houden. Ik heb in zijn woning als Jehovah's Getuige mogen getuigen van de 'ware' god JHWH (genoemd Jêhowáh door joden en christenen) in het bijzijn van een paar landgenoten als zelfverzekerde dienaar van de 'ware' god. En als er een kan lullen als Brugman, dan ben ik het wel. En zoiets maakt indruk. Je moet kunnen overtuigen. Dat doe ik ook bij Teva teff. Alleen het zint hem niet. Dat is jammer, want het zou hem ten goede komen en sieren als weldenkend mens die weet te geven en te nemen.

Terug naar mijn Pakistaanse kennis van weleer Sadique. Ik vroeg hem hoe het met hem ging en of hij werk had. JA! Hij had vast werk bij een stomerij in Amsterdam-Oost. Laat ik dit vertellen dat de man altijd heeft gewerkt en werk heeft gezocht, ook toen hij geen werk had buiten zijn schuld. Ik mag deze man en ik bewonder hem. Hij is een goed mens en dus GEEN moslim. Ik herken in hem de niet-parasiet. Hij is ook allang geen moslim (meer). Dankzij mij? Dat geloof ik niet. Ik heb hem wel over de streep geholpen. Dat is waarschijnlijk wat hij net nodig had. Het zat al in zijn aard, zijn hersenpan. Hij dacht na. En dat maakt het verschil. Ik vroeg hem over zijn vrouw die ik leerde kennen toen hij haar uit Pakistan liet overkomen. "Draagt je vrouw nog steeds een hoofddoek?" Zijn antwoord: "Nee, dat was in het begin. Zij moest nog wennen. Maar ik heb gezegd 'stop daarmee!' " Zo simpel is het. Vanuit de islamitische cultuur is en blijft de man de baas. Maar . . . het blijft lastig. Want ik kan nog meer vertellen. Over die alleraardigste Marokkaan, Bram noemde hij zich - een geweldige toffe peer - die ook geen parasiet was (geen Allah-vierder) en na zijn zware werkdag in de buitendienst met het leggen van kabels voor moslims en niet-moslims thuis gekomen trek had in een HEINEKEN. Maar helaas . . . hij had geen rekening gehouden met zijn Marokkaanse vrouw die in Nederland tot het verkeerde inzicht was gekomen om tot kopvod over te gaan. Hij moest zijn HEINEKEN, dat in tegenstelling tot Mohammed een erkend merk is, laten staan. Hij luisterde niet. Gevolg? Zij belde de politie en vertelde dat de man haar geslagen had. En ja hoor - Lang leve de Democratie - de domme achterlijke smerissen haalden hem van huis en hij zat TWEE avonden in de cel en kon ook niet meer terug naar huis. ONGELOOFLIJK. hoe dan ook, ik vertel jullie dit uit eerste hand.

Zucht! Het wordt de allahtone man die wil integreren in Nederland wel heel erg ongemakkelijk gemaakt.

De moslimtrutjes kennen maar al te goed de wet in onze democratie. Het heeft dus te maken met het ontbreken van een vrije wil. Zowel naar de overheid toe, de politie, het mohammedaanse gepeupel, De Wereld Draait Door, Pauw, Nieuwsuur, en ga zo maar door. Het is een caroussel van de onwaarschijnlijkheid.

En hoe komt dit alles tezamen? Door het niet accepteren van het bewustzijn van de niet-vrije wil!

Jongens - en ook meisjes - ik amuseer mij kostelijk met het gebrek aan het licht van de duisternis dat de dood met zich meebrengt. Ik weet dat ik een klootzak ben. Maar zijn jullie je daar ook van bewust?

Ik amuseer mij kostelijk met deze waardeloze maatschappij vol van mafkezen!

Ik vergeet nog wat. Toen de Pakistaanse echtgenote van Sadique uit Pakistan hier in Nederland aankwam en probeerde te acclimatiseren en al gauw zwanger raakte van hem, baarde zij . . . een misgeboorte. Hoe dat zo? Ik weert dat. Pure stress en niets anders was de oorzaak. Sadique bevestigde dit ook.

Ach, wat moet ik nog meer vertellen? Het logische nieuws is dat zijn vrouw geen kopvod draagt. Zij hebben nu vier kinderen. Twee jongens en twee meisjes. Ik gun het hen van harte. Ik behoorde namelijk als enig kind in de rooms-katholieke sfeer van leugens, list en misselijk makend bedrog thuis. Mijn vader had er al niks mee. En mijn moeder was Duitse met een of andere Lutherse twijfelachtige niet overtuigende mening. En toch ging ik naar de kerk op zondag. Ik had op school geleerd dat ik anders in de hel terecht zou belanden.

Hans Jansen? Geweldig? JA! Hij werd rooms-katholiek. En wat nu? Is hij dan een kankerleider? Welnee. Niet voor mij als wetenschapper die weet dat de mens geen vrije wil heeft.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik weet nooit hoe ik dit soort mensen nu moet benoemen: dom of gek?

Nog altijd zijn er teveel mensen die menen over een helder en waarachtig verstand met een hoog IQ gehalte te beschikken. Alleen al vanwege het simpele feit dat zij een universitaire opleiding succesvol hebben afgerond, maar verder net zo netjes in de maat van de verdwaasdheid meelopen als de rest van de hoog opgeleiden. Ik begin warempel nu een beetje op Pol Pot te lijken als zou ik de macht hebben en het bevel kunnen uitvaardigen om hen allemaal af te maken. Ach, het is gebeurd en het is zo vaak gebeurd: het afslachten van mensen. Zijn ze in Saoedi-Arabië nu echt zo gevaarlijk of lijkt het maar zo? Omdat de achterlijkheid met bakken neerdaalt uit de hemel op hun hoofden, begrijpt u waarschijnlijk waarom al die heidense Arabische geiteneukers een kopvod dragen. Wat mij betreft zijn zij ongevaarlijk. Vandaar dat het moslim terrorisme een druppel is op de plaat van geweld, bedreven door Amerika.

Als u voor de grap uw ogen sluit bij het beluisteren van de video, waant u zich in het tijdperk van Dr. Livingstone die als zendeling zijn best deed om de wilden in Afrika naar de moderne beschaving te loodsen onder het onlogische voorwendsel dat Jezus aan het kruis het beste met hen voorhad.

Heeft u uw ogen nog open? Doe ze hierna weer dicht en fantaseer in gedachten dat u op zoek bent naar president Trump. U zult hem vandaag nog localiseren in de buurt van Mekka in Saudi-Arabië. En wanneer u de primitieve oerwoudgeluiden hoort, roept u spontaan naar analoog van de beroemde Henri Morton Stanley:

"Mister president Trump, I presume."

Veel plezier met het filmpje van de waarheid anno 2017 dat laat zien dat de mens echt niet over een vrije wil beschikt. Of ik ben de enige met een vrije wil. Eerlijk gezegd heb ik wel wat van God weg, maar dan uitsluitend in positieve zin.

https://twitter.com/davidmackau/status/ ... 9827303424
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Leuk filmpje Hans.
Ik ben nog niet zo lang gewend aan de smartphone om daarmee ook te filmen. Aangezien mijn brein zelfstandig werkt en zelden mijn goede intenties opvolgt kan geconstateerd worden dat de mens - in ieder geval ik - geen vrije wil heeft. Mercator boft in ieder geval, want hij is overtuigd dat hij tenminste nog een ietsie pietsie vrije wil heeft.

Wat heeft mijn film met de vrije wil te maken? Welnu, het is nu pas tot mij doorgedrongen dat ik mijn smartphone omgekeerd moet houden bij het filmen om het zichtbaar te maken als een echte film. Daar had ik al veel eerder op kunnen komen op dat idee. Dan krijg je tenminste een normaal beeld en niet een staande uitsnede. Bij een echte camera kun je maar op een manier filmen. Doe je dat anders, dan film je op zijn kop en dat kun je daarna niet meer herstellen. Een zeer intelligente (jonge) vriend van mij die nu professor is, filmde eens met mijn camera (geen smartphone) bij het squashen. Hij hield de camera gestrekt. Resultaat? Waardeloze film op zijn kop. Dat komt omdat zijn hersens aangaven dat je dit zo met de smartphone kunt doen. Maar hij hanteerde geen smartphone, maar mijn video camera. Zijn herseninhoud wist blijkbaar niet te bedenken dat op zijn kop filmen met een echte camera niet hetzelfde is als met de smartphone. De vrije wil is het brein. Daar is dus niks vrij aan. Je weet, door te onthouden, en daarmee te leren. Meer niet. Daarnaast kun je ook slim zijn. Slimme mensen hebben een onverklaarbaar denkvermogen. Maar zelfs slim zijn leidt niet automatisch tot een goed gevulde bankrekening. In het verleden behaalde successen zijn geen garantie voor de toekomst. Dat zegt iets klip en klaar begrijpelijk over het ontbreken van de vrije wil.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Als het zo zou zijn dat de mens een vrije wil heeft, weet hij alles al,
en gaat er niks meer mis met hem.


Een moeder is boos en schreeuwt tegen haar kind: "Ik wil dat je NU luistert." Het kind stamt met de voeten op de grond en reageert hysterisch: "Ik wil dat niet." Het kind krijgt een pak slaag. Vervolgens begint het kind te krijsen. Moeder krijgt stress. Later heeft zij spijt en bekent: "Ik wilde dat niet."
WIL. Het menselijk vermogen bewust te streven of over te gaan tot het verrichten van een handeling waarvan het resultaat gewenst wordt, dan wel naar het doen intreden of bestendigen van een toestand.

Bron: van Dale, groot woordenboek der Nederlandse taal.
Ik zou het als volgt formulieren. WIL - het onvermogen alle dingen naar je hand te kunnen zetten.

In de uitleg van van Dale wordt de WIL, liefst vier keer als een onwillig vermogen van de mens gekenmerkt. Ik heb de betreffende woorden onderstreept. De uitleg geeft duidelijk aan dat de wil niets anders is dan een verlangen naar volmaaktheid. De ene mens oefent macht uit over de andere mens (staat ook in de Bijbel vermeld), waarmee de onmacht van de mens verklaard is.

O ja, dan is er ook nog zoiets als een vrije wil. Vrij? Als de definitie van WIL reeds het onvermogen van de mens benadrukt, wil de toevoeging 'vrije' dan al het andere gebrekkige vrij pleiten? Wie gelooft in de vrije wil, zou ook eens in Marsmannetjes moeten geloven.

Voor het fraaiste voorbeeld van de niet-vrije wil van de mens, kunnen we terecht in de Bijbel. Daarin wordt zonder meer aangetoond dat de mens afhankelijk is van een ander: God. De mens wilde gelijk zijn aan God. Mocht niet. Bleek een misdaad te zijn. Hij kreeg het daarna onmiddellijk zwaar te verduren. Ik snap niet dat gelovigen, met uitgebreide kennis van de Bijbel, zo ontzettend oliedom kunnen zijn om aan de overtuiging van een vrije wil vastgeplakt te willen blijven zitten. Dat komt waarschijnlijk omdat zij geen vrije wil hebben.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie