Slavernij

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Slavernij

Bericht door sjun »

Afbeelding

Kijk eens aan, de meningspolitie wordt actief. Op zoek naar mensen die dermate benadeeld zijn door de multiculturele verrijking dat er wel eens een weloverwogen formulering bij in schiet. Doorgaans betreft het dan autochtone gemarginaliseerden die bij elke wachtlijst achteraan blijven staan terwijl ze zich het schompes werken om hun financiële huishouding te beredderen en hun vrij besteedbare inkomen met dank aan Brussel en de influx steeds minder wordt. Zulke mensen zou ik adviseren om dataslurpers als Facebook z.s.m. te verlaten om de eenzijdige heksenjacht voor te zijn.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Slavernij

Bericht door King George »

Radicaal-links slaat helemaal door: ‘Witten hebben geen recht van spreken over slavernij en discriminatie!’


Reactie ayreonaut:
Laten we dit direct even doortrekken naar white privilege. Daar kunnen de niet witten absoluut geen mening over hebben, ze zij namelijk niet wit. Dus voortaan het getinte mondje dicht houden over white privilege. Dat is toebehoren aan de witten.
Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: President Donald Trump

Bericht door mercator »

Waarom is een hakenkruisvlag in een film geen probleem maar op straat een zware misdaad ? Wat is er op tegen om met een nazivlag rond te lopen ? Spijtig dat sommigen daar door geërgerd worden maar ik erger mij aan kopvodden en onbeleefde kinderen moeten die dan ook verboden worden ?
De crux van die hele zaak daar is dat de rechtse betoging toegelaten was en die van het linkse blok niet. Maar natuurlijk weten de antifa's dat ze NIET zullen gehinderd worden dus eigenen ze zich het recht toe om rel te schoppen. Als er dan eentje van hun eigen troepen plat wordt gereden is dat een te voorzien risico. Dus Trump had 100 % gelijk om niet ineens zwavel en pek over die nationalisten uit te storten.
En voor dat linkse grietje dat werd doodgereden: pech, maar dat kan nu eenmaal gebeuren als je optrekt met een bende al dan niet gedrogeerde relschoppers.
Laatst gewijzigd door mercator op zo aug 20, 2017 11:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Slavernij

Bericht door Zwartmeer »

Waar gaat het zoal fout met Trump?



Zo uit het niets heeft DT het op 2.33 ineens over een fantastische vrouw. Doelt hij misschien op die vrouw die het leven liet tijdens de demonstratie? Het zal wel. Het valt me op hoe vaak Trump de woorden honest en fakenews gebruikt. Is dat misschien een voorbode van alle leugens die komen gaan? Al snel hierna begint ie te pochen en te liegen over zijn booming economie en de records die hij vestigt. Alles wat hij hierover zegt kun je door de plee spoelen.

2.38: Heyer's mother, "wrote me" on Twitter to say "the nicest things, and I very much appreciate that." "I hear she was a fine, a really -- actually, an incredible young woman," Trump said. "But her mother on Twitter thanked me for what I said. And honestly, if the press were not fake and if it was honest, the press would have said what I said was very nice. But unlike you and unlike -- excuse me -- unlike you and unlike the media, before I make a statement, I like to know the facts."

In de video onderaan blijft er niets van het compliment van de moeder van het slachtoffer dat Trump zich toedeelde over.

Op 9.05 heeft Trump het, nadat hij het net daarvoor over oneerlijke reporters had, over de demonstratie tegen het weghalen van de standbeeld van Robert Lee. Hij stelt daarbij de vraag of hierna de beelden George Washington en Thomas Jefferson zullen volgen. Voor het gemak stelt DT hen allen gelijk. Hiermee geeft blijkt van onwetendheid, of hij liegt. George Washington en Thomas Jefferson waren presidenten die tevens ook slaven hielden en ze worden ondanks dat vandaag de dag nog geëerd. Maar Robert Lee was een generaal die tijdens de burgeroorlog juist streed voor behouwt van de slavernij. Dus wat betoogt men ermee om hem met een standbeeld te eren? Dat zo'n beeld irritatie oproept is nogal wiedes. Trump's vergelijking gaat in ieder geval helemaal niet op.

Op 13.57 heeft Trump het over mensen die daar innocently protesteerden. Daar zal ie wel weer de fine people mee bedoelen. Maar dit zijn dus wel de mensen die zich er voor leenden een weekend met nazi's op pad te gaan. Waaruit kun je afleiden dat deze zo innocently en fine zijn?

15.54 Trump zegt dat hij een van de grootste wijnmakerijen van Amerika bezit welke gevestigd is in Charlottesville. Ik ga het niet controleren maar het zou me niet verbazen dat ook hier weer weinig van klopt.

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Slavernij

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:Waarom is een hakenkruisvlag in een film geen probleem maar op straat een zware misdaad ? Wat is er op tegen om met een nazivlag rond te lopen ?
Misschien dat je dat eens in Israël moet uitproberen en met de mensen die er eventueel over vallen in discussie gaan.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Slavernij

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Misschien dat je dat eens in Israël moet uitproberen en met de mensen die er eventueel over vallen in discussie gaan.
Ik ga niet naar landen vol Joden en/of moslims. En als er nu nog lui zijn in Israel die problemen hebben met een stuk doek zijn dat hypocrieten en komedianten want geen van hen kan ook maar iets persoonlijks meegekregen hebben van gebeurtenissen van bijna 100 jaar geleden. 180 jaar geleden waren België en Nederland aartsvijanden ga ik nu bleiren als ik een Nederlandse vlag zie ?
Nu ik eraan denk: eigenlijk was de oorlog van 1830-31 op vele punten vergelijkbaar met de Amerikaanse burgeroorlog 30 jaar later.

Grappig dat je het eens bent met de Amerikaanse zwarten die het standbeeld van die arme generaal Lee weg willen. Wat gaan ze daarmee winnen denk je ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Slavernij

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:Grappig dat je het eens bent met de Amerikaanse zwarten die het standbeeld van die arme generaal Lee weg willen. Wat gaan ze daarmee winnen denk je ?
Of ik het ermee eens ben weet ik niet maar ik snap hen wel. Robert Lee kun je niet anders zien dat een vechter voor de instandhouding van de slavernij. Hier in Nederland probeert men beelden van bv Michiel de Ruyter te verwijderen. Daar ben ik fel op tegen! Hij is een van de grootste Nederlanders en handelde naar de normen en waarden van zijn tijd. Dat is iets totaal anders dan dat iemand geëerd wordt met een beeld voor iets wat in zijn eigen tijd al omstreden was en nu helemaal.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Slavernij

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Misschien dat je dat eens in Israël moet uitproberen en met de mensen die er eventueel over vallen in discussie gaan.
Ik ga niet naar landen vol Joden en/of moslims.
Het is een beetje wrang misschien maar je bent al in een land vol joden en moslims. [icon_lol.gif]
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Slavernij

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Hier in Nederland probeert men beelden van bv Michiel de Ruyter te verwijderen. Daar ben ik fel op tegen! Hij is een van de grootste Nederlanders en handelde naar de normen en waarden van zijn tijd.
Jij ziet dat dan wel zo , maar Sylvana en Gario en co. zien dat helemaal anders. Voor hen is De Ruyter een verachtelijke racist en kapitalist . Weg ermee! Ik zie dat jij het praatje dat de Civil War werd uitgevochten omwille van die slavernij helemaal slikt .Net zoals de linkse lui en de Amerikaanse zwarten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Slavernij

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Het is een beetje wrang misschien maar je bent al in een land vol joden en moslims. [icon_lol.gif]
In Israel zullen er in verhouding toch nog wel iets meer zitten. Hier zie je dat soort spijtig genoeg ook wel maar ik heb er geen last van . Ik mijd ze en ga er al helemaal niet mee in discussie.
Ik heb geen bezwaar tegen een nazivlag. Ik ga er zelf wel niet mee rondlopen maar dat is gewoon omdat ik niet geloof in het fenomeen "betogen". Dat is mss goed voor de conditie en het groepsgevoel maar meer ook niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Slavernij

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef: Grappig dat je het eens bent met de Amerikaanse zwarten die het standbeeld van die arme generaal Lee weg willen. Wat gaan ze daarmee winnen denk je ?
Ik weet niet waarom jij tegen de islam bent maar voor mij is dat het slavernij toestaat 1 van de reden. Misschien geeft de islam mij dat ook wel de reden waarom ik tegen Trump ben. Hij doet niks anders dan liegen wat volgens de islam een goed principe is om zaken gedaan te krijgen of problemen te voorkomen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Slavernij

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Over Trump gesproken.

Bezien we de lijst van alle Amerikaanse presidenten in de VS, dan blijkt dat bijna niet een president een onbesmet blazoen heeft.

Overigens heb ik er niks op tegen wanneer ik iemand over straat zie lopen met een hakenkruisband om zijn arm. Ik zie wel ergere dingen voorbij komen. Dit bijvoorbeeld

Afbeelding

En moet ik nu gaan rellen, tieren en vloeken omdat ik een vliegtuig over zie vliegen met dit logo?

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Slavernij

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Ik weet niet waarom jij tegen de islam bent maar voor mij is dat het slavernij toestaat 1 van de reden. Misschien geeft de islam mij dat ook wel de reden waarom ik tegen Trump ben. Hij doet niks anders dan liegen wat volgens de islam een goed principe is om zaken gedaan te krijgen of problemen te voorkomen.
Jij hanteert toch wel een rare logica. Ik heb niks tegen Islam maar wel tegen moslims. Hoe kun je nu iets tegen "niets" hebben ? Of slavernij nu zo slecht is weet ik nog niet. t Is maar hoe je het benoemt: volgens de Dolle Mina's was het huwelijk ook een vorm van vrouwenslavernij. Dat ik belastingen moet betalen om een hoop lui in leven te houden die niks presteren vind ik ook een vorm van slavernij. Maar die anderen noemen dat solidariteit.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Slavernij

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef: Hier in Nederland probeert men beelden van bv Michiel de Ruyter te verwijderen. Daar ben ik fel op tegen! Hij is een van de grootste Nederlanders en handelde naar de normen en waarden van zijn tijd.
Jij ziet dat dan wel zo , maar Sylvana en Gario en co. zien dat helemaal anders. Voor hen is De Ruyter een verachtelijke racist en kapitalist . Weg ermee! Ik zie dat jij het praatje dat de Civil War werd uitgevochten omwille van die slavernij helemaal slikt .Net zoals de linkse lui en de Amerikaanse zwarten.
Er zullen meerdere reden zijn voor de civil war maar slavernij was zeker een hoofdreden.
Sylvana en Gario rotten maar op!

In Mongolië hebben ze een paar jaar geleden hun grote leider Dzjengis Khan geëerd met dit joekel van een standbeeld. Khan staat te boek als misschien wel de grootste en wreedste moordenaar in de menselijke geschiedenis. De Mongolen weten dat! Ik zou hem dit standbeeld niet gegund hebben maar zou ik in Mongolië komen te wonen dan hield ik mijn mond. Ik zou het probleem bij mezelf zoeken dat ik hen niet begrijp.

Afbeelding

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Slavernij

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Ik weet niet waarom jij tegen de islam bent maar voor mij is dat het slavernij toestaat 1 van de reden. Misschien geeft de islam mij dat ook wel de reden waarom ik tegen Trump ben. Hij doet niks anders dan liegen wat volgens de islam een goed principe is om zaken gedaan te krijgen of problemen te voorkomen.
Jij hanteert toch wel een rare logica. Ik heb niks tegen Islam maar wel tegen moslims. Hoe kun je nu iets tegen "niets" hebben ?
Je kunt alleen moslims hebben als er islam is.
Of slavernij nu zo slecht is weet ik nog niet. t Is maar hoe je het benoemt: volgens de Dolle Mina's was het huwelijk ook een vorm van vrouwenslavernij. Dat ik belastingen moet betalen om een hoop lui in leven te houden die niks presteren vind ik ook een vorm van slavernij. Maar die anderen noemen dat solidariteit.
Je maakt er een woordspelletje van. Je kunt ook ophouden met belasting te betalen en je hand op gaan houden dan ben je van je slavernij verlost. Normaal houdt slavernij een situatie in waar jezelf niet uit kunt komen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Slavernij

Bericht door Maarten »

Zo is het maar net...Respect voor de Mongolen. Geschiedenis is geschiedenis. Simpel zat. Was Napoleon een fijne rakker? Zeer zeker niet, nochthans wordt hij in Frankrijk nog steeds aanbeden. Waren de Ottomaanse sultans fijne jongens? No way. En geen Turk die er over piekert hun namen te wissen. alleen de blanke man die lijdt aan het Stockholm-syndroom heft de noodzaak om toe te geven en zijn Eigen geschiedenis te wissen. Ieder volk, ieder ras en ieder natie heft wel persoonlijkheden uit zijn geschiedenis wat voor de een een held is en voor de ander een boeman. Maar het is geschiedenis. Je kunt beelden weghalen, maar daarmee haal je de geest uit de fles.,.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Slavernij

Bericht door Zwartmeer »

Maarten schreef:Zo is het maar net...Respect voor de Mongolen. Geschiedenis is geschiedenis. Simpel zat. Was Napoleon een fijne rakker? Zeer zeker niet, nochthans wordt hij in Frankrijk nog steeds aanbeden. Waren de Ottomaanse sultans fijne jongens? No way. En geen Turk die er over piekert hun namen te wissen. alleen de blanke man die lijdt aan het Stockholm-syndroom heft de noodzaak om toe te geven en zijn Eigen geschiedenis te wissen. Ieder volk, ieder ras en ieder natie heft wel persoonlijkheden uit zijn geschiedenis wat voor de een een held is en voor de ander een boeman. Maar het is geschiedenis. Je kunt beelden weghalen, maar daarmee haal je de geest uit de fles.,.
Anderen hoeven ons niet te vertellen hoe wij met onze historische figuren omgaan. De discussie ging over generaal Robert Lee die vocht voor de instandhouding van de slavernij. Hij heeft een oorlog gevoerd en verloren maar in de ogen van de verliezers is hij een held. Maar ik kan ik wel begrijpen waarom er Amerikanen zijn, vooral onder de overwinnaars, die hem dit beeld niet gunnen. Als er een legendarische inquisiteur zou hebben bestaan die honderden protestanten zou hebben doodgemarteld dan hoeven de katholieken ook niet met een standbeeld voor hem aan te komen. Dat wordt echt niet gepikt. Dat het misschien een grootheid is in de belevenis van de katholieken maakt het nog niet aanvaardbaar voor anderen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Slavernij

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Normaal houdt slavernij een situatie in waar jezelf niet uit kunt komen.
Je kan ook gewoon vluchten . Zo zijn de "bosnegers" in de binnenlanden van Suriname ontstaan. Of die het beter hadden dan hun niet-gevluchte rasgenoten is nog maar de vraag.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Slavernij

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: De discussie ging over generaal Robert Lee die vocht voor de instandhouding van de slavernij.
Lee vocht voor vanalles en nog wat en voornamelijk omdat hij een beroepsmilitair was. Dat is nu eenmaal wat militairen en politiediensten horen te doen. De Nederlandse militairen gaan zelfs moskeeën bouwen en ontwikkelingshulp naar Afghanistan dragen . Als ik het goed heb had Lee even goed aan de andere kant kunnen staan .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Slavernij

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:De discussie ging over generaal Robert Lee die vocht voor de instandhouding van de slavernij.
Nee, zo was het niet. Je moet wel open kaart spelen en de zaak niet verdraaien binnen de werkelijkheid van de geschiedenis. Volgens mij is Lee niet begonnen, maar een lul van een generaal die er niets van kon en in opdracht handelde van zijn noordelijk gelegen baas. Zo ook handelde Lee in opdracht van zijn baas. Hij was niet a priori voor de slavernij. Zijn beroep was militair en hij verdedigde zijn land.

We hadden hier tijdens de oorlog de alom gerespecteerde en onderscheiden Ondergrondse. Een lafhartig stel achterbakse onbeschaamde lieden die de slavernij van de Duitsers wilden afschaffen door sabotage daden te plegen en mensen te vermoorden. En toen? Na het zinloos moorden verdween dat lafhartige tuig weer onder de grond. Geen probleem. Maar de Duitsers waren niet gek. Die waren grundlich en konden hun tijd beter gebruiken. Zij grepen honderd willekeurige burgers in de kraag die van niks wisten, want de ratten van het verzet vonden het niet nodig vooraf overleg te plegen. Honderd burgers werden stante pede gefusilleerd. De smerige verzetshonden waren in geen velden of wegen te bekennen. En toch kregen zij van de Duitse slavendrijvers de tijd om zich keurig netjes te melden. Om verantwoording af te leggen van hun daden. Dus niet. Alleen een idioot en naïeve hypocriete slijmbal herdenkt nog 4 mei. Omdat daarin plaatsen worden vrij gehouden voor de o zo bejubelde verzetsmensen. Ook wel Gutmenschen genoemd.

De Noordelingen in Amerika dragen ongelooflijke bloedschuld voor de wrede burgeroorlog die men begonnen was. Die slavernij had vanzelf overgegaan. Men had het de tijd moeten gunnen om daarmee alle ellende en onnodig dood maken van honderdduizenden in het goede doel gelovigen te voorkomen.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op zo aug 20, 2017 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Slavernij

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Anderen hoeven ons niet te vertellen hoe wij met onze historische figuren omgaan.
Dat is nu net wat die vreedzame rechtse Amerikaanse betogers ook vinden aangaande hun standbeeld van R.E.Lee . Dat beeld staat daar al pakweg een eeuw en nu ineens slaat de gekte in de linkse kop dat het weg moet. Dus Trump had overschot van gelijk niet in die onzin mee te gaan.
Ik zou ook wel willen dat alle mosketen worden opgeblazen maar helaas heb ik niet de mogelijkheid om dat te laten gebeuren dus moet ik het maar slikken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Slavernij

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Volgens mij is Lee niet begonnen, maar een lul van een generaal die er niets van kon en in opdracht handelde van zijn noordelijk gelegen baas.
Ik neem aan dat je zuidelijk bedoelt ?
Lee heeft gegokt en verloren . Tja dat kan nu eenmaal gebeuren in een oorlog. De Belgische opstandelingen hadden ook gegokt in 1830 en die hebben gewonnen, zij het met wat hulp van buitenaf. En het is wat je zegt, die slavernij zou vanzelf ook wel uitgedoofd zijn. Of ze zouden het een andere naam gegeven hebben.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Slavernij

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:die slavernij zou vanzelf ook wel uitgedoofd zijn
Hans Jansen schreef ook zoiets: slavernij kan bestaan zolang de opbrengst van die slaven groter is dan de kosten van de bewaking. Zodra aan die voorwaarde niet meer is voldaan, eindigt de slavernij.

Overigens kun je als samenleving altijd nog op herhaling als de bewaking door omstandigheden niet of nauwelijks meetelt in het kostenplaatje van de slavenhouder, bijvoorbeeld wanneer de "werknemers" buiten de omheining overal gevaar lopen te worden opgepakt door de politie (bijvoorbeeld vanwege illegaal verblijf).

Aan de andere kant is het betalen van belasting óók een soort slavernij, hoewel goedaardig als de opbrengsten daarvan ten goede komen aan de betalers, direct of indirect. Er is een continuüm van een goed functionerende, voldoende slanke overheid via de maffia tot de uitbuiting op religieuze grondslag onder de sharia.

Het lijkt erop dat Trump de rijksoverheid wil verkleinen. Dat is in het algemeen gunstig omdat het de vrijheid van burgers vergroot. Het is alleen zo jammer dat er eerst nog een reusachtige staatsschuld moet worden weggewerkt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Slavernij

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:Hans Jansen schreef ook zoiets: slavernij kan bestaan zolang de opbrengst van die slaven groter is dan de kosten van de bewaking.
Als de bedenkers van de slavenhandel op lange termijn hadden gedacht zouden ze alle negers netjes in Afrika gelaten hebben. Dan was Amerika gespaard gebleven van alle overlast die de zwarten nu veroorzaken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Slavernij

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:Aan de andere kant is het betalen van belasting óók een soort slavernij, hoewel goedaardig als de opbrengsten daarvan ten goede komen aan de betalers, direct of indirect.
Als zelfstandig ondernemer is aan die voorwaarde voor mij niet voldaan. Ik zie eigenlijk alleen maar de infrastructuur die door de overheid wordt gebouwd en onderhouden als mogelijke return voor de belastingen die ik ophoest. Voor al het overige is die overheid een blok aan het been.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie