Logica. En het taboe op de logica

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Meer dan perikelen. Het einde van een eens zo bejubelde beschaving is nabij!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:De zwarten in Z Afrika hebben hun inspiratie gehaald bij IS . Wat hen niet bevalt aan het verleden slaan ze gewoon kapot.
Ook de toekomst bevalt hen niet.

Ik praat het kolonialisme niet goed. Maar alle kankergezwel begon hoe dan ook bij God. Waarom destijds bij de oerknal witte en zwarte mensen geschapen door God? Wist God dan niet wat dit voor ellende zou veroorzaken? Jazeker wel, maar er zou niks bijzonders aan de hand zijn als God niet het volgende had bewerkstelligd. God maakte het onderscheid niet alleen visueel zichtbaar, maar vooral ook opvallend geestelijk.

Ik beweer niet dat onze westerse beschaving zoveel beter is dan die van donker Afrika en de moslim zandbak. Ik constateer alleen maar de verschillen. Nou en? Iemand, een of andere klootzak van links, problemen mee? Aan de blanke man is altijd de VOORUITGANG (intelligentie) verbonden geweest, de macht en de technologische vooruitgang. Ook het anti conceptiemiddel, het condoom en de paperclip, komen uit het creatieve denkvermogen van de blanke 'aap'. Maar daar had en heeft de zwarte en Arabisch georiënteerde mohammedaan geen boodschap aan.

Waarom heeft Europa zoveel moeite met de waarheid en probeert zij zichzelf
in een zwart gekleurde islamitische strop te hangen?


Wie het weet binnen dit filosofisch praat college, mag het zeggen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Meer dan perikelen. Het einde van een eens zo bejubelde beschaving is nabij!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Waarom heeft Europa zoveel moeite met de waarheid en probeert zij zichzelf
in een zwart gekleurde islamitische strop te hangen?


Wie het weet binnen dit filosofisch praat college, mag het zeggen.
Waar W Europa mee bezig is, is een sociologisch experiment zoals dat van de Rode Khmer in Cambodja destijds. Maar dan op een veel grotere schaal. Pol Pot en de zijnen waren geen primitievelingen, maar juist de Cambodjaanse elite die in Frankrijk gek gepraat werden door Marxistische professoren en filosofen. Eens thuis gekomen gingen ze hun collectivistische idealen in praktijk brengen: iedereen was gelijk, persoonlijkheid en talent waren van geen tel, iedereen moest hetzelfde denken en doen.Lastige dissidenten werden voor alle zekerheid vermoord. De rest verhongerde op de killing fields omdat de hele economie instortte.
Pol Pot en co bedoelden het goed maar het liep uit op een ramp.
Dat gebeurt hier ook . De Gutmensch politiek is zo overtuigd van het dogma dat iedereen gelijk is en dat iedereen dezelfde kansen moet krijgen
dat heel Afrika zomaar naar hier mag komen om alles hier kaal te vreten. Wat wij teveel hebben moeten we aan de negers geven , dat is zowat de achterliggende theorie. Een theorie die langs alle kanalen van onderwijs, entertainment en media wordt gepropageerd.

Nu er elke dag 1000en negers aanmeren in Italie en Griekenland is de berichtgeving daar over onveranderlijk is in de zin van oooh kijk nu toch eens hoe zielig! we moeten ons reppen om die sukkels te helpen want wij hebben toch genoeg . Slechts enkelingen reageren daar anders op en merken op:
1. die zijn helemaal niet zielig die betalen gemiddeld 5000 € voor een bootticketje
2. er zitten waarschijnlijk enkele terroristen maar zeer zeker veel dieven en criminelen tussen
3. wie weet welke ziekten brengen ze mee
4.onze bevolking moet die onderhouden want ze kunnen helemaal niks
.....en nog een heleboel andere bezwaren, er is echt geen enkele positieve kant aan heel deze zwarte invasie.

Maar de Marxistische ideologie primeert op alle gezond verstand en praktische bezwaren. Het is zo absurd dat je hier over een godsdienst kan spreken.

En het gaat gewoon door. Het is even wachten nog op de eerste EU Gutmensch die voorstelt om de zwartjes alvast zelf met luxe cruiseschepen te gaan ophalen zodat ze die hele "barre" tocht door de woestijn kunnen overslaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ieder volk krijgt de leider die het verdient

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Bedankt logische denker! Een dijk van een commentaar!

Helaas. Al zou jouw commentaar en registratie van de griezelige werkelijkheid van de psyche van de mens wereldwijd in honderden talen in alle media worden gepubliceerd, dan nog zet het geen zoden aan de dijk en zal er niets gaan veranderen. Ja, ten slechte, maar niet ten goede. Wijsheid en juist handlen gaan goed samen en horen bij elkaar, maar worden jammerlijk genoeg nooit begrepen door een wereld die voornamelijk uit overbevolking bestaat. De massale mens kiest voor water naar de zee dragen. Omdat hem verteld is dat dit goed voor het milieu is.

Oorzaak? Ik weet het wel. Jij toch ook? Boos worden heeft geen zin. De mens heeft geen vrije wil. En al deze krakkemikkige krankzinnige ontwikkelingen in de geschiedenis van de mens worden veroorzaakt door de Zeitgeist. En hoe kan dit tot stand komen? Door de verkeerde mens met een machtwellustige psychopatische inslag aan de touwtjes van de macht te laten trekken. Onbekende invloed van buitenaf. De Tijdgeest dus. In de bijbel beter bekend als leider Satan en zijn horden engelen.

Iedereen ziet deze levensbedreigende ontwikkelingen die in een tsunamische sneltreinvaart op ons afkomen, dagelijks op TV, maar geen mens die denkt: "Dit bevalt mij niet. Hier zijn lieden aan de macht als wolven in schaapskleren die niet onderdoen voor wijlen Herr Hitler." Ook Hitler had geen bloed aan zijn handen. Hij was de machthebber. Net zoals Europa een paar foute machthebbers aan het werk heeft. Die, hoe wrang en cynisch ook, democratisch aan de macht zijn gekomen. Net zoals destijds Herr Hitler. Churchill zag het gevaar en hamerde daar voortdurend op. Het volk negeerde hem. Net zoals Wilders, die ons onophoudelijk op de gevaren van de griezelstaat Europa en de fascistische oorlogsideologie islam attendeert, genegeerd wordt.

Ieder volk krijgt de leider die het verdient.

Logisch. De massa is en blijft massaal dom.

Dus wie nog in de evolutietheorie of God gelooft, mag zich scharen onder de massa van nadenkenloze meelopers met een andersdenkende.

De oplossing? Opstand! Revolutie! Burgeroorlog! (Denk bijvoorbeeld aan de Amerikaanse Burgeroorlog. Het kost wat aan geld en mensenoffers, maar dan heb je ook wat bereikt). Maar hoe komen we aan wapens die wij niet, maar al die Arabische lente-vierders wel hebben?

Onzinnig natuurlijk wanneer de oplossing voor het grijpen ligt. Massaal niet meer gaan stemmen. Stop! Ook weer fout. Hoezo dat nu weer? Dat zal nooit gebeuren. Omdat, wanneer de oprechte mens thuisblijft, dan honderd procent gegarandeerd de soep nog heter, tot mondverbranding aan toe, opgediend zal worden en verplicht geconsumeerd zal moeten worden. Want dat is uitsluitend weer Marx aan de macht. Dus? Wel gaan stemmen! De cirkel is rond. Zo zal het probleem nooit opgelost kunnen worden. Het is niet anders. Een krachtige leider is meer dan ooit gewenst voor Europa. Een man of vrouw met liefde voor het erfgoed. Ik denk aan Poetin. Criminaliteit is er altijd al geweest. Kijk maar naar Nederland. Maar met Poetin aan de macht kan ik wel rustig gaan slapen en komt er geen moskee, meer bij.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ieder volk krijgt de leider die het verdient

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:
Helaas. Al zou jouw commentaar en registratie van de griezelige werkelijkheid van de psyche van de mens wereldwijd in honderden talen in alle media worden gepubliceerd, dan nog zet het geen zoden aan de dijk en zal er niets gaan veranderen.
De terminologie is dat die bootnegers "gered" worden door de Italiaanse kustwacht. Alsof het om een prijzenswaardige, nobele daad zou gaan. Het zit natuurlijk helemaal anders: de Italiaanse marine zijn de taxichauffeurs van de mensen smokkelaars. Het zou me zelfs niet verbazen dat de Italiaanse maffia ook eenvingertje in de pap heeft en goed verdient aan de import van negers uit Afrika. In feite is het hilarisch : racisme-bestrijders à la Quincey Gario nemen het ons blanken kwalijk dat we ooit negers uit Afrika zijn gaan halen, en nu komen ze nota bene zélf naar hier omdat het hier al bij al toch beter toeven is dan in de negerhut bij de palmboom.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ieder volk krijgt negers die het verdient

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:
Helaas. Al zou jouw commentaar en registratie van de griezelige werkelijkheid van de psyche van de mens wereldwijd in honderden talen in alle media worden gepubliceerd, dan nog zet het geen zoden aan de dijk en zal er niets gaan veranderen.
De terminologie is dat die bootnegers "gered" worden door de Italiaanse kustwacht. Alsof het om een prijzenswaardige, nobele daad zou gaan. Het zit natuurlijk helemaal anders: de Italiaanse marine zijn de taxichauffeurs van de mensen smokkelaars. Het zou me zelfs niet verbazen dat de Italiaanse maffia ook eenvingertje in de pap heeft en goed verdient aan de import van negers uit Afrika. In feite is het hilarisch : racisme-bestrijders à la Quincey Gario nemen het ons blanken kwalijk dat we ooit negers uit Afrika zijn gaan halen, en nu komen ze nota bene zélf naar hier omdat het hier al bij al toch beter toeven is dan in de negerhut bij de palmboom.
Het heeft tenminste één voordeel met al die import negers. We zijn mogelijk verlost van het heikele Zwartepieten tumult. Alhoewel, je weet maar nooit. Die negers komen niet uit de hut van oom Tom, maar uit de tent van de historische Mohammed. En Sinterklaas is een van oorsprong christelijk feest voor kinderen.

Neger en moslim ineen.

Leuker kunnen we het niet maken. Wel erger.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het interpretatie circus van de leringen van Jezus

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat moet een simpel mens in godsnaam met de leringen van Jezus?

Afbeelding

Wanneer wij bedenken dat er in de wereld 10 hoofdgodsdiensten een eigen leven leiden (of lijden) en ongeveer 10.000 sekten mede de norm van Jezus bepalen, zou dit ons aan het denken moeten zetten. Van de 10.000 sekten bevinden zich er 6.000 in Afrika en 1600 in de VS. Ook daar dient een vraagteken bij geplaatst te worden om vervolgens in een uitroepteken verstrikt te raken. Hoezo dit? Omdat negers uit Afrika niet uitsluitend allerlei verschrikkelijke ziektes met zich meebrengen in onze Bad Bed en Brood cultuur, maar ook hun 6000 sekten met zich meedragen, die bijna allemaal in het teken van Mohammed staan en ons niks dan goeds brengen.

Goede bedoeling
Wat wilde Jezus nu precies? Het zal best dat Jezus overladen was met goede bedoelingen, maar had hij dan niet van zijn vader in de hemel geleerd dat goddelijk onderwijs, parelen voor de zwijnen is wanneer je dit aan de mens probeert wijs te maken? God de vader zelf wist dit dondersgoed toen hij het creatuur mens stof tot nadenken gaf. Zodra de mens volgens alle gelovigen in de wereld door God werd uitgerust met een vrije wil, was het oordeel reeds gevallen. Zowel door de mens zelf als door God. De mens verlaagde zich tot een ordinaire zondaar. Dat wil zeggen, dat hij in de ogen van God tegen een uitermate kinderachtig lullig en verleidelijk gebod inging. Het eten van een nooit nader benoemde zeer verleidelijke vrucht, waar zowel Adam als Eva met hun grijpgrage tengels niet aan mochten komen van hun liefdevolle vader God.

Waarom mocht dat niet?
Bij mijn weten heeft God nooit aan de mens uitgelegd waarom hij niet van die ene begeerlijke vrucht mocht happen. Terwijl dat nu juist de essentie is van een goede opvoeding. Met dank aan Satan is het probleem opgelost. Helaas pakte dit desalniettemin faliekant verkeerd uit. Met alle gevolgen voor u en mij. Was dit van God met voorbedachten rade? Kwade opzet misschien? Was God een huichelaar en onberekenbare despoot? Misschien was deze sadistische Heerser zich bewust van zijn achterbaks handelen, maar schaamde zich tenslotte voor zijn ontstellend kinderachtig gedrag en heeft dit nooit willen toegeven omdat het kwaad zoals door hem was aangezwengeld, reeds was geschied. Je fouten niet willen toegeven is een van de meest slechte eigenschappen van God.

Voetsporen
In de voetsporen van Jezus, de grootste voorspeller van de 1e eeuw vanuit het jaar nul, volgde ene T.C. Russell. Een afvallige van de Zevende Dags Adventisten die het op een lopen zette met opeenvolgende data van de eindtijd. Maar net zoals bij de horde godsdienstwaanzinnige volgelingen van Mohammed, blijven Jehovah’s Getuigen als volgelingen van deze eindtijd maniakale puber Russell in de pas lopen van zijn fouten kabinet, geïnspireerd door de angstpsychologie van Jezus die later een vervolg kreeg met de tweedehands plagiaat leringen van de psychopaat en oversekste Mohammed.

Vissen in troebel water
Met 10 hoofdgodsdiensten en ongeveer 10.000 sekten in de markt, is het vissen in troebel levenloos water een onbegonnen werk. De mens op zoek naar God zal nooit beet hebben. En het wordt nog gekker wanneer u bedenkt dat Jezus zijn handjevol volgelingen destijds beval vissers van mensen te worden. Ach, het is de onbegrepen humor van de onsterfelijke Here Jezus, zoon van de almachtige Vader, die als enige, samen met zijn pa, weet wanneer het de hoogste tijd is voor Armageddon. Pas dan zal de razernij van God voorgoed verleden tijd zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica taboe

Bericht door mercator »

De enige realistische en aanvaardbare godsdienst hadden de Oude Romeinen. En ook wel de Japanners en de Chinezen. De keizer is God. Dat is prima te verantwoorden. Je kan aan de keizer iets vragen . Het antwoord kan ja of nee zijn. Maar je weet waar je aan toe bent. Met een niet-waarneembare God weet je helemaal van niks want hij kan toch niet antwoorden. Sterker nog, je moet het antwoord zelf maar geven [icon_lol.gif] na een potje bidden.
Ik zou er geen probleem mee hebben om zeg maar Wilders goddelijk te verklaren en die dan wat te gaan aanbidden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Loopje met de logica. Bizar!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel reageerde op een door een twaalftal Bulgaren niet 'geconfisqueerde' luxe onbewoonde vrijstaande doktersvilla bij de Rai in Amsterdam die een opknapbeurt krijgt en eind april werd gekraakt.
Ariel schreef:
Afbeelding

De politie bevestigt dat men zaterdagmiddag poolshoogte heeft genomen.
Toch netjes van de politie. Die poolshoogte is echter genomen wanneer het hen uitkwam. Zoiets als een aangifte bij het bureau doen op afspraak zoals het de politie het beste uitkomt. Wanneer een huis niet pertinent bewoond wordt of een als kantoor ingericht huis niet in bedrijf is, kan er gekraakt worden. Dat wil zeggen dat voor ontruiming de rechter er aan te pas moet komen. Het betreft volgens mij een gemeentelijke wet die - vanzelfsprekend - ooit door het linkse politieke rapaille is bedacht en ingevoerd. Te gek voor woorden. Je moet met je poten van andermans eigendom afblijven. Bovendien wordt er ook nog eens schade aangericht aan andermans bezit. Men eigent zich de facto iets toe wat hem niet toebehoort. Diefstal dus! Ook al is het 'tijdelijk'.

Maar tsja . . . logica en consequent redeneren zijn zaken die bij de tegenwoordige rechterlijke en politieke macht ver zijn te zoeken. Anders gezegd, men rotzooit maar wat aan. Hoe het de politiek en de onafhankelijke rechter, die niet verplicht is consequent te denken en te handelen, het beste uitkomt. Denk ook even aan de, doorgaans islamitische, neger-vervuiling die Europa treft. Consequent beleid - illegaal is illegaal en dus strafbaar - wordt opzij gezet en gewijzigd in illegaal is niet langer strafbaar. Daarop volgend is een aanmoedigingsbeleid tot stand gekomen omwille van de culturele verrijking en demonstratie van toegeven dat we fout zaten in de oorlog tot en met de slavenhandel in de jaren die ik mij niet meer herinneren kan, ook al probeert de gore linkse Goedmensch politiek mij hiertoe te dwingen.

Politiek is smerig. Die zou helder en begrijpelijk moeten zijn. Bizar!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Racisme bestaat en is nooit weggeweest

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Ik ken de Cubanen. Zij kennen geen angst om vrijelijk te praten. Zelfs over de politiek. Raar maar waar. :thinking: icon_thumbup.gif
Hier is dat uitgesloten.
Ik kan nog meer vertellen. Ik herinner mij van de tijd van de communistische bezetting van Tsjechoslowakije. Ook daar werd vrijelijk door de Tsjechen gesproken. Niet dat het altijd over politiek ging want dat had geen enkele zin, maar men beschikte over een uitgesproken eigen mening die een hoog intelligentie peil verraadde. Ik herinner mij bij vrienden van mijn ex in de voormalige CCSR, dat er een mop over de politie werd verteld die altijd uitdraaide op de dommigheid van de politie zoals vroeger de moppen over Belgen. Nu schijnt dit gênant te zijn. Er kwam toen, gekleed in zijn witte onderhemd, een buurman binnen. De mop ging door en werd niet onderbroken. Ondanks dat die buurman een rechter was. Dus . . . De rechter vertrok geen spier van zijn gezicht, maar dat begrijpen we best. Dat kwam - vertelde men mij later - omdat hij mij zag, een onbekende. Ach, bijna het gehele Tsjechische volk heeft altijd een gruwelijke hekel gehad aan het minderwaardige onbeschaafde Russische volk. Zoals in Cuba tegen negers wordt aangekeken. Die worden daar zonder schroom als crimineel neergezet. Waarbij we allemaal wel begrijpen dat niet iedere neger niet deugt, maar toch, maar toch is hij anders. Op Cuba leeft men in vrede met de negers. Die hoeven ook niet te proberen iets uit te halen dat strafbaar is. Ook in Cuba zit de bajes vol met negers. Als dief en moordenaar!

Wie waagt het hier om het in zijn malle hoofd te halen om een belachelijk makende mop over moslims te vertellen in het bijzijn van mensen die je kent, maar niet als vrienden beschouwt? Dat komt omdat men tegenwoordig alles opkropt in het bewaringsdeel van de hersenen dat te vergelijken is met de Spam-box van je e-mail ontvangsten. Dat is wat volgens mij Mercator ons duidelijk wil maken. De mens is erger dan ooit eerder, misvormd tot een laffe angstige hond die niet meer weet waar hij het zoeken moet in de verwachting (geestelijke) klappen te krijgen wanneer hij iets zou zeggen dat mogelijk verkeerd zal vallen bij de politiek correcte Goedmensch intelligentia.

Tenslotte heeft ieder mens de behoefte in een goed blaadje te staan bij mensen die daarover kunnen oordelen, en daar ook voor zijn opgeleid en aangesteld.

Vergelijk ook de huidige situatie eens met ten tijde van het Hitleriaanse nazi-bewind. Dankzij de succesvolle Goebbels-propaganda en indoctrinatie van het Duitse volk werd het volk omgeturnd tot het volgzame schaap in wolfskleren doordat de Duitser toen GEEN eigen mening durfde te ventileren. Dat werd allemaal al voor hem gedaan op zondag in de kerk vanaf de kansel.

O ja! Over discriminatie verder gesproken. De Tsjechen hadden een uitgesproken aversie, niet alleen tegenover Russen, maar ook tegenover de Slowaken, die zij als een soort klaplopers en onbeschaafde schreeuwlelijken beschouwden. Het kwam hen toen heel goed uit toen de Slowaken te kennen gaven dat zij liever onafhankelijk van de Tsjechen wilde zijn. Geen moslim daar te bekennen. Vandaar dat er bij de keurig netjes geregelde afsplitsing geen druppel bloed is gevallen. Tsjechen zijn ook veel beschaafder dan Duitsers. De Slowaken zijn duidelijk anders. Die pasten eigen al nooit bij de Tsjechen.

We dienen onderscheid te maken tussen positief racisme en negatief racisme omdat dit nu eenmaal bestaat en altijd aan de orde zal zijn vanwege kenmerkende verschillen in de mens. Maar . . . daar wil men in de linkse Goedmensch fabriek niet aan. Wat zij dus doen is de facto haat aanwakkeren en stimuleren door het probleem te ontkennen en gezicht bedekkend uit de weg te gaan en anderen als de grote boosdoener aanwijzen. Denk aan de Reichsbrand in Berlijn met Van der Lubbe.

De Duitsers gaven de joden overal de schuld van. Dat klopte niet. Nu zijn moslims met hun weerzinwekkende achterlijke achterstandsreligie de schuldigen en nu mag het niet gezegd worden. Mohammedanen worden blijkbaar met joden vergeleken. Hoe verzin je zoiets walgelijks? Dat doen de links socialistische Goedmenschen. De omgekeerde wereld. Het is ook nooit goed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Oorzaak en gevolg

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het wetenschappelijk principe zegt dat er geen effect is zonder oorzaak. Waarmee gelijk het geloof in de evolutietheorie onderuit is gehaald. Want niemand heeft een verklaring voor de oorzaak. De tegenpartij, die net zo hard gelooft, heeft tenminste nog de verklaring uit de hoge hoed weten te toveren: God. Dat woordbegrip wordt gerechtvaardigd en klip en klaar uitgelegd aan de hand van een geloofsboek, genoemd Bijbel. Daarin opgetekend staat wie de oorzaak echt gezien heeft. Dat was ene Mozes, waarmee ook deze discussie wetenschappelijk afgerond is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Logica taboe

Bericht door Pilgrim »

Is dat zo? Maar waar kwam God dan vandaan? :thinking: Uit zichzelf ontstaan in hyperspace?? :smile4:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Logica taboe

Bericht door Mahalingam »

De zelfde soort vraagt kwelt ons wat betreft het ontstaan van het leven op aarde.
De uitwijk theorie is: kwam van elders. Met kometen en meteoren enz.
En hoe kwam leven daarop terecht?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Er was eens . . .

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Is dat zo? Maar waar kwam God dan vandaan? :thinking: Uit zichzelf ontstaan in hyperspace?? :smile4:
Het juiste antwoord is: Hij is er altijd al geweest. :thinking: Dus niks actie reactie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Logica taboe

Bericht door Pilgrim »

Kun je dat bewijzen? Ergens vind ik dat niet logisch, want het heelal heeft immers ook een begin. :thinking:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Begin met einde en daarna een nieuw begin zonder einde.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Kun je dat bewijzen? Ergens vind ik dat niet logisch, want het heelal heeft immers ook een begin. :thinking:
Herstel. Het juiste antwoord volgens in God gelovige mensen luidt doorgaans: Hij is er altijd al geweest. Wat inderdaad klinkklare onzin is, want alles heeft een begin. Net zo goed als het einde dat daarop volgt. Dat is dus een open deur intrappen. Het gaat erom wat er het eerste was en dat kan vervolgens als het begin benoemd worden. In de kinderachtige belevingswereld van in God gelovige mensen was dit God en is God zowel het begin als het einde van de werkelijkheid.

Toch weet de in God gelovige dwaas niet van ophouden. Hij wijkt af van zijn bedenkelijke logica wanneer hij doodleuk beweert dat er leven na de dood is. Een nieuw begin zonder einde. Want dat heeft de zoon van God - zijn enige zoon, een dochter was nooit de bedoeling - zelf beweerd. De zoon van God kon blijkbaar niet liegen. Bovendien maakt belofte schuld. En ga daar God maar eens op afrekenen!

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Intelligent design. JAZEKER!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:
Ik ben van mening dat de uitleg over het getoonde intelligent design aantoont dat deze niet stupid is en zonder meer met een super INTELLIGENTIE te maken heeft! Waarom kijken we niet naar onszelf hoe wij wonderbaarlijk gemaakt zijn vanuit onze hersenloze dadendrang tot seks die telkenmale gepaard gaat ZONDER VRIJE WIL? Waarom is neuken niet toegestaan in de nabijheid van anderen in het openbaar? Daar weleens over nagedacht? Omdat het misschien zo afstotelijk is? Nadenken! Hersens gebruiken! Dat doet de mens helaas veel te weinig, ondanks intelligent design en door het stelselmatig uit de weg gaan van de logica.

Wat de overigens leuke neger, die in staat was met zelfspot de zaal lachende te houden, ons wilde voorhouden, is dat God een seniele perverse walgelijke psychopaat is als hij werkelijk zou bestaan. Nou, zeg dat dan!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Intelligent design. JAZEKER!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Waarom is neuken niet toegestaan in de nabijheid van anderen in het openbaar? Daar weleens over nagedacht? Omdat het misschien zo afstotelijk is?
Publiekelijk eten naar binnen werken is minstens even afstotelijk maar daar heeft niemand een probleem mee. Dat is idd raar.
Het gaat ook maar over het naar binnen schuiven van organisch materiaal in een lichaamsopening.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De natuur laat zich niet dwingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Waarom is neuken niet toegestaan in de nabijheid van anderen in het openbaar? Daar weleens over nagedacht? Omdat het misschien zo afstotelijk is?
Publiekelijk eten naar binnen werken is minstens even afstotelijk maar daar heeft niemand een probleem mee. Dat is idd raar.
Het gaat ook maar over het naar binnen schuiven van organisch materiaal in een lichaamsopening.
Bedankt! Daar had ik nog niet aan gedacht. Het is altijd goed om een logische parallelle vergelijking bij de hand te nemen. Vandaar dat gemakshalve automatisch zonder enige gewetenswroeging, menig mohammedaan in de woestijn zijn geslachtsdeel toevertrouwd aan de achterzijde van een opgewonden ezel of geit. Beiden putten daar vreugde uit en kunnen na deze door de natuur ingegeven kwinkslag hun weg onbekommerd voortzetten onder het Arabische hoera-geroep 'Allah achbar'!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De juiste baas. Niet Jezus, maar Obama

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Politiek is smerig en bestaat voornamelijk
uit onbetrouwbare hufters


Afbeelding

Neem nu bijvoorbeeld dat overbeschaafde christelijke land Amerika. Wat we nu zien in Syrië is precies dat wat in Irak in een verrottingsproces heeft gezegevierd. Alles onder dankzegging aan de VS. Dat wat Irak betreft, daar heeft ook Nederland schuld aan, met knipoog aan dat miserabele gladde christelijke ventje Balkende, de op een na grootste kontlikker van Amerika . Balkenende genoot beslist niet de zegen van Jezus, maar verdiende wel de goedkeuring van de meest arrogante tante in Nederland, Beatrix, voor wie iedereen conform haar eigen dwaze ideeën, in haar Calvinistische god moest geloven, gelet op haar jaarlijkse belerende toespraak tot het schapenvolk van Nederland. Met atheïsten hield dat arrogante rot wijf geen rekening.


Orde en gezag
In Syrië, en vooral in de hoofdstad Damascus, kon je zonder angst en beven, vrolijk genieten van het uitgaansleven met een rijke keuze uit alcoholische versnaperingen en andere ontspanningsmogelijkheden, net zoals voorheen in Bagdad, de hoofdstad van Irak die 24 uur per dag openstond voor de vrije keuze in plezier door aanhangers van welk geloof dan ook. Er heerste orde en gezag. Prachtige musea in Irak en Syrië, vol met rijke historische kunst, maar ook in de vrije natuur werd onze monumentale geschiedenis in ere gehouden. Hopelijk dat er nog wat van over blijft voor onze kleinkinderen, nu de wereld islam en zijn moslims omarmt als een religie die volgens de linkse Goedmensch politiek volledig inpasbaar is in onze kennisbeschaving. Wie nu wat op te merken heeft over een hoofddoek is een racist, discrimineert en hoort voor de rechter gesleept te worden.

Rebellie
In Syrië kon je met je kinderen plezier beleven aan het strand. Tot er wat mis ging. Er brak een rebellie uit, die met behulp van Amerika uitgroeide tot een massaal verzet tegen Bashar al-Assad, de baas in Syrië. Ondertussen met een tsunamie aan vluchtelingen waarvoor ook wij met ons overbevolkte landje mogen opdraaien en NIET Amerika! De wereld werd voorgelogen dat we de opstandelingen moesten steunen, want die waren gematigd en streefden een goed doel na. Namelijk, Assad van de troon stoten. Men vergat er bewust bij te zeggen dat de opstandelingen de achterlijke achterstandsreligie islam hoog in het vaandel van hun geweld hanteerden. Amerika ging voortvarend door met het bewapenen van de opstandelingen, die nu bekend staan als de mannen met de zwarte vlaggen en het precisie afhakken van onwelgevallige nekken die een schande voor islam en de historische woestijnrat Mohammed betekenen.

Orde handhavers gevraagd
Wat wij in Europa nodig hebben zijn mannen als Assad en Sadam Hoessein. Het zou de enige manier zijn om de waanzin van islam en zijn Mohammed-vereerders in toom te houden, onze vrijheid van consumptie en plezier te garanderen om weer zonder angst en beven te kunnen voortleven. En vergeet niet: Obama is een moslim. En moslims mogen van hun geloof tegen kafirs (niet-moslims) net zo vaak de boel belazeren zoals het hen uitkomt.

(ook geplaatst op facebook: https://www.facebook.com/hans.vandemortel.7 )
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De logica van een helderziende

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:

BOSSCHENHOOFD - Medium Robbert van den Broeke is bedreigd door Joran van der Sloot. Als Robbert geen geld overmaakt aan Joran, zal Joran 'bommen' op hem laten vallen. Dat meldt Shownieuws donderdagavond. Robbert heeft geen aangifte gedaan. "Ik blijf geloven in de goedheid van de mens. Met liefde kan je mensen veranderen."

Eerder was de relatie tussen Joran van der Sloot, die vastzit in een gevangenis in Peru, en Robbert van den Broeke nog koek en ei. Het medium uit Bosschenhoofd sponsorde Joran van der Sloot met 35.000 euro voor het schrijven van een boek over de paranormale gaven die hij zou hebben. De twee zouden eerder paranormaal contact hebben gehad.

Vooralsnog heeft Van den Broeke altijd geloofd in het verhaal van Joran. "Maar nu wil hij 15.000 euro zien en als ik dat nu geef, wat wil hij dan volgende week krijgen?"
Over de paranormale gaven van Robbert van den Broeke zou een komedie moeten worden gemaakt. Hij is ooit zo diep door de mand gevallen maar voor de ware gelovigen geldt 'hoe dieper door de mand hoe blinder zij zijn'.

"Joran wil geld zien, zo schrijft hij in een dreigbrief." Waarom een dreigbrief schrijven als je je gedachten ook kunt stralen?

"Maar nu wil hij 15.000 euro zien en als ik dat nu geef, wat wil hij dan volgende week krijgen?" Je zou denken dat de helderziende Robbert van den Broeke het bedrag wel weet...

Meer:

http://www.robbertvandenbroeke.nl/nieuw ... openbaring
Dit verhaal zou natuurlijk ook in het topic De verwarde Mens niet misplaatst zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Logica taboe

Bericht door Mahalingam »

Een professor/major uit Israël heeft het over de "fudge factor".
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more
De Holocaust is een zionistisch verzinsel, maar Hitler is een held omdat hij 6 miljoen joden kapot maakte. 9/11 was een inside job, maar Bin Laden is een held omdat hij de Twin Towers neerhaalde. IS is een zionistisch complot, maar het zijn 'fucking strijders'. Gaza is meest dichtbevolkte plek op aarde, maar Israël pleegt er al sinds '67 genocide. Dat soort vreemde tegenstrijdigheden.

Waarom?

Dit bezag de majoor als volgt. In de westerse cultuur staat de notie van continue logica centraal. Verschillende pakketjes van informatie en opvattingen moeten onderaan de streep een coherent en verenigbaar geheel vormen. Lukt dit niet, dan betekent dit dat een of meerdere pakketjes geschrapt of aangepast moet worden. Deze eis komt direct voort uit de Verlichting.

De modale islamitische cultuur heeft een dergelijke verlichting nooit doorstaan. Zodoende heerst daar de notie van gesegmenteerde logica. Als een pakketje op zichzelf at face value ergens op lijkt te slaan, dan is dat goed genoeg. Onderaan de streep hoeven ze niet coherent of verenigbaar te zijn.

Dat is een elegant kader om al die islamitische onzin waar we dagelijks aan bloot staan eens binnen te bezien. Tot zover de parabaas.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De logica van een helderziende

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef: Dit verhaal zou natuurlijk ook in het topic De verwarde Mens niet misplaatst zijn.
Inderdaad! Deze docu gaat grotendeels over Robert ten Broeke, en Char, en hun ontmaskering, en past geheel bij de titel Logica Taboe! Het geeft ook een bewijs, gezien het aantal volgelingen van deze oplichters, hoe weinig verstand zoveel mensen hebben...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Onbegrijpelijke logica

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wie snapt dat nou: overal waar moslims op ‘t feestje komen zijn zij pretbedervers, maar ze zijn altijd van harte welkom. (Mercator 2015) :no1:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Intelligentie vraagstuk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:intelligentie heeft helemaal niets te maken met goed gedrag.
Dan heb je zeker nog nooit deze correlatie gezien :

Afbeelding

Hetgeen niet wil zeggen dat er geen intelligente criminelen kunnen zijn. Uitzonderingen op de regel heb je immers op velerlei gebied.
Volgens mij had ik het over goed gedrag en niet over criminaliteit.

Ook slecht gedrag zegt niets over intelligentie in verhouding tot goed gedrag. En al helemaal niet via grafieken, statistieken of tabellen.

Simpel voorbeeld. Het afschaffen van de doodstraf getuigt niet bepaald van het aanwezig zijn van een hoge intelligentie. Maar misschien haal ik logica en intelligentie wel door elkaar. Het gebruik van het woord intelligentie wordt mijns inziens te pas en te onpas gebruikt om te etiketteren, waaraan ook ik mij regelmatig schuldig maak.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De menselijke rol

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De Volmaakte Mens

Geslachtscellen uit huidcellen, met één pil een nare herinnering wissen of menselijke organen opkweken in varkens. Geen sciencefiction, maar realiteit. De zesdelige serie op DVD De Volmaakte Mens is een zoektocht naar de toekomst van onze soort. Bas Heijne gaat in gesprek met top wetenschappers en grote denkers om antwoord te vinden op de vraag: wat is de mens?

Wereldwijd buigen wetenschappers zich over nieuwe technieken die onze ongemakken wegnemen, gebreken repareren en ons gezonder, slimmer, handiger en ouder maken. Maar wat gebeurt er met ons mens-zijn als ingrijpende mensverbeteringstechnieken net zo vanzelfsprekend worden als een kunstgebit of steunkous? Wat is de invloed ervan op onze samenleving?

In zes afleveringen trekt Bas Heijne langs laboratoria over de hele wereld, waar wetenschappers hem hun nieuwe vindingen tonen waarmee zij de wereld gaan veranderen. Met filosofen en andere denkers buigt Heijne zich over de morele processen en dilemma’s die deze ontwikkelingen met zich meebrengen. Wat zijn de maatschappelijke gevolgen als perfectie de norm wordt en imperfectie een keuze? Wie is verantwoordelijk voor de gevolgen van technologische ontwikkelingen? En waar blijft de mens in dit verhaal? Want dat is volgens Heijne de meest brandende en actuele vraag: wat is de mens? De eeuwenoude vraag die we onszelf, volgens de Duitse filosoof Immanuel Kant moesten stellen. - (De vette markeringen vallen binnen mijn verantwoordelijkheid)
Allemaal leuk en aardig, maar wat hebben we hieraan wanneer de inzichten ontbreken die alleen bij FFI te vinden zijn over wat wie en waarom er islam en moslims zijn? We hebben steeds meer ziektes onder controle behalve het virus islam. Toch woekert het maar voort in alle hevigheid en lijkt niet te stoppen als nooit tevoren. De wetenschap faalt en schiet hierin schromelijk tekort. Het heeft alles te maken met de idioterie van religie die nog altijd een niet te definiëren plaats inneemt in ons verstand ter hoogte van de NIET-VRIJE-WIL. Anders kan ik het niet verklaren. Of ik kom er niet bij met mijn kritisch verstandelijke kijk op de wereld.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie