Logica. En het taboe op de logica

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

De muur van Trump
Op enkele kilometers van de werkzaamheden van de muur ligt het grensplaatsje Douglas, 16.000 inwoners. Hier is de enige grensovergang in de wijde omtrek. Het centrum van het grensstadje bestaat uit brede straten, het hoogtepunt is het statige Gadsden Hotel uit de tijd van de welvarende koperindustrie – vernoemd naar de Gadsden Purchase van halverwege de negentiende eeuw, toen de Verenigde Staten dit onderste reepje Arizona aankochten van Mexico omdat een oost-west treinroute hierlangs makkelijker aangelegd kon worden. “De muurconstructie brengt ons welvaart”, vertelt de 47-jarige stadsmanager Dawn Prince in haar kantoor in het gemeentehuis. Zij is een jaar geleden aangetrokken vanuit staatshoofdstad Phoenix om dit grensplaatsje economisch te ontwikkelen. “Momenteel zijn hier vijfhonderd extra mensen voor die muur, allemaal met vast salaris. Onze huurhuizen zitten vol, er komen mensen in de bars ’s avonds. Als we de muurconstructie tijdens deze coronacrisis niet hadden gehad, was het hier economisch echt problematisch geweest.”

Met medewerker Luis Pedroza, een 37-jarige latino geboren en getogen in Douglas, werkt Prince aan een meerjarenplan voor hun stad. Hierbij zetten zij vooral in op het systeem van maquiladoras: fabrieken gevestigd in de Verenigde Staten die delen van het productieproces net over de grens goedkoop in Mexico uitbesteden. Op die manier blijven bedrijven Amerikaans, waardoor zij voldoen aan het idee van America First van de Trump-regering. “De grensmuur is onze nieuwe realiteit”, zegt Pedroza. “Daar kunnen we maar beter op een zakelijke manier goed mee omgaan.”

De stadsmedewerkers willen geen politiek standpunt innemen. Maar, wanneer je goed naar Pedroza luistert, hoor je tussen zijn woorden door veel: hij vertelt hoofdschuddend dat alles is veranderd sinds 11 september 2001, de dag van de aanslagen in New York en Washington. Daarna kwam opeens die serieuze grensbewaking, terwijl daarvoor Douglas praktisch één geheel was met het Mexicaanse stadje Agua Prieta aan de andere kant.
De Amerikaanse federale overheid ging tussen 22 december 2018 en 25 januari 2019 zelfs in shutdown, nadat het Amerikaans Congres geen 5,7 miljard dollar wilde vrijmaken voor de financiering van de muur, onder meer vanwege de felle tegenstand van de Democraten. Deze shutdown duurde 35 dagen en was de langste in de Amerikaanse geschiedenis.
Mij lijkt het veel logischer om illegalen die gepakt worden de doodstraf aan te bieden. Ook zo voorkom je smokkel en illegale immigratie. Zou ook in Europa toegepast moeten worden. Het is DE oplossing van een immens groot moslimprobleem dat met haat haaks staat op onze beschaving en toekomst. Vergelijk het maar met het eigen risico in de zorg. Een mals bedrag. Tsja . . . en wat doen dan mensen? Zij haken af. Zij laten zich niet verzorgen om geld uit te sparen. Het is een beslissing die misschien niet verstandig is, maar . . . wel een verstandige beslissing is om niet de doodstraf te riskeren door illegaal de grens over te trekken van Mexico naar Amerika. Hoe dan ook, de muur is vele malen duurder dan de doodstraf opleggen en uitvoeren.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Moslims zijn niet te vertrouwen voor een niet-moslim.

Logisch. Lees de Koran!

Moslims zijn de drab die al jaaaarenlang stroomt naar het afvalputje van onze westerse beschaving.


Neem hun achterlijkheid en aanhankelijkheid aan de vieze smerige historische perverse pedofiele Arabische profeet sadist en gelouterde oorlogsmisdadiger Mohammed, een profeet van lik mijn vestje, die alleen maar uit was op eigen gewin: macht en oorlogsbuit, bestaande uit goud en lekkere wijven die hij zo vaak neukte tot zij afgedankt waren en nog slechts als brandstof voor de hel dienden.
Hadith van Bukhari Deel 1:28
Mohammed zei: "Het Hellevuur werd aan mij getoond en het merendeel van diegen die daar verblijven zijn vrouwen."
Zaai ik haat en ongenoegen voor moslims en linkse achterbakse linkse onderkruipsels met een omhoog geheven tekort aan gezond verstand? Hoezo? Alles wat ik op dit forum post heb ik niet van mijzelf, maar dank ik aan de wijsheid van moslims die de islam in stand houden als het jaarlijks kermis-spektakel in Mekka waarbij zeven rondjes om een vierkante grote doos lopen het summum is voor de geestelijke vaardigheid van meer dan 1 miljard moslims wereldwijd. Terecht te benoemen als de mislukte mensensoort anno 2020 die zijn heidense afgodenpraktijken koste wat het kost aan menselijke slachtoffers door islamitische halal-aanslagen in stand wil houden.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ali Yas »

Tja, als je als man recht hebt op een stuk of 16 vrouwen moeten die vrouwen wel een stuk minder waard zijn dan de man, niet dan, ja toch? Tegen die mohammedaanse logica kan zelfs Hans niets inbrengen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Ali Yas schreef:
do okt 29, 2020 11:20 pm
Tja, als je als man recht hebt op een stuk of 16 vrouwen moeten die vrouwen wel een stuk minder waard zijn dan de man, niet dan, ja toch? Tegen die mohammedaanse logica kan zelfs Hans niets inbrengen.
Klopt! [icon_lol.gif]
Een dergelijke logica is onovertrefbaar.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

De logica van de salafistische burgemeester
in overheidsdienst


Heel apart. Moslims zijn allemaal volgens Ahmed Aboutaleb een beetje salafist. Zoiets als: Alle goede mensen zijn een beetje moordenaar. Het zijn dan ook alleen de moslims die de Profeet willen na-apen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

King George schreef:
wo nov 04, 2020 8:50 am
De Nederlandse rechtsstaat is ziek: klant van 16-jarige kinderprostituee krijgt slechts 1 dag celstraf
“Een 46-jarige man die tegen betaling seks heeft gehad met een 16-jarig meisje uit Breda is veroordeeld tot een taakstraf van 90 uur en 1 dag cel. De minderjarige Sarah (*) werd door een pooier gedwongen zich te prostitueren.
Het is maar weer eens bewezen: in Nederland is het niet de strafwet die soft is – het zijn de rechters. Want waar de wetgever bepaald heeft dat klanten van kinderprostituees niet slechts een taakstraf opgelegd mogen krijgen, heeft de rechtbank in Breda een leuke manier verzonnen om een misbruiker van een 16-jarig meisje tóch met een zeer lage straf naar huis te sturen: slechts één dagje celstraf – het minimum – opleggen. Voor de rest mag hij 90 uur een dom klusje doen, en is hij daarna weer een vrij man.
Voor Sarah was het beslist niet de eerste keer dat zij voor een - dit keer - 46-jarige man haar broek naar beneden liet zakken om hem vrij toegang te geven tot de poort van gelukzaligheid waarin een man kan verkeren als hij klaarkomt. Blijkbaar was zij nooit op de gedachte gekomen dat zij ook naar de politie kon gaan om te vertellen dat zij het eigenlijk niet meer leuk vond.

Voor mij telt maar één veroordeling. Voor iedereen die iemand tegen zijn of haar wil misbruikt. Vandaar dat ik anarchist ben. Want ook politici misbruiken mensen.

Was Mohammed een pedofiel?
Het is moeilijk oprecht te blijven. Moslims willen ons doen geloven dat Aisha (9) met haar benen wijd volop heeft genoten van de dikke lul van de Profeet. Ik kan mij dat nauwelijks voorstellen. Een volksvreemde rechter in Oostenrijk was daar blijkwaar wel toe in staat toen hij een lerares een zware boete oplegde omdat zij in de klas Mohammed een pedofiel had genoemd. Waarmee ik mag aannemen dat meisjes van negen jaar in Oostenrijk volop seks kunnen en mogen hebben als zij daar toestemming voor geven aan een man. Hahaha! Wie is er tegenwoordig nog getrouwd? Men leeft samen met een vrouw naar keuze in goed overleg met de partner.

In de tijd van Mohammed, zo leren wij, moest er eerst getrouwd worden voordat er gesekst mocht worden. Maar hoe verklaren moslims dan het gedrag van de Arabische Profeet die honderden vrouwen buit maakte op zijn vele rooftochten en aanvalsoorlogen tegen andersdenkenden - niet om voor zijn oude dag te zorgen, maar die zich als een akker moesten laten bewerken. Of zij dat nu wel of niet leuk vonden.
KORAN 2:223 – Uw vrouwen (HvdM: meer dan een) zijn akker voor u; zo komt dan tot uw akker zoals gij maar wilt, maar doet iets daaraan voorafgaan vooruzelven. En vreest Allah en weet dat gij Hem ontmoeten zult. En geeft goede tijding aan de gelovigen.
Hoe dan ook, moslims vieren de Ramadan en het Suikerfeest en zijn dolgelukkig in de wetenschap dat hun geliefde Profeet (VZMH) volledig aan zijn seksuele trekken kwam bij een meisje Aisha (9) dat zijn vrouw was sinds haar zesde jaar. Want als zij niet zijn vrouw was geweest, zou de Profeet een heel grote viezerik zijn die nooit de goedkeuring had gekregen via het toeziende zo goed als blinde oog van Allah, de vaste sterfelijke huisknecht van de Profeet.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Moslims haten onze westerse logica.

Zij worden daarin aangemoedigd door hun legeroversten, de imams van dienst.

Imam Azzedine-Karrat keurt de Mohammed cartoon af

Dat doet hij niet door te zeggen: ik keur de Mohammed cartoon af - nee - hij gaat ons de les lezen over islamitisch fatsoen, normen en waarden en hoe een ethische discussie gevoerd moet worden. Alsof de historische Arabische pedofiel, pervers heerschap, psychopaat, sadist, de vrouwen van anderen stelende vieze hond Mohammed die als roverhoofdman en met steun in de rug van zijn dienstknecht Allah, meende recht te hebben op de buit aan vrouwen naar keuze, afhankelijk van zijn geiligheid. Dat de Profeet zo geil was als een kameel zonder bult waardoor hij al maandenlang droog staat, moge blijken uit de Hadith deel 1:268
Anas zei: "De Profeet placht al zijn vrouwen te bezoeken in een uur, gedurende de dag en de nacht en zij waren elf in aantal." Ik vroeg Anas: "Had de Profeet de kracht daarvoor?" Anas antwoordde: "Wij zeiden altijd dat de Profeet de kracht van dertig gegeven was."
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Volgens imam Azzedine Karrat is de vrijheid van meningsuiting een groot goed.

Afbeelding
Rechts op de foto imam Azzedine Karrat. Botsende culturen en tegengestelde polen.

Hij pleit voor een samenleving waarin respect voor elkaar vanzelfsprekend is. Zolang we maar zijn zin doen.

Wat bedoelt hij hiermee, deze gluiperd, profiteur en parasiet op onze democratie, kenniseconomie en beschaving die hij als imam tot in de grond van zijn hart veracht en er niet voor durft uit te komen? Deze imam heeft zich in onze samenleving genesteld als een laffe religieuze hond van het ras Mohammedaan. Zoals deze religieuze wolf in schaapskleren praat, zo denken alle moslims over onze beschaving als parasieten die beweren dat zij uitgenodigd zijn om hier blijvend te mogen parasiteren op onze beschaving en wetgeving omdat de Profeet hen dat geleerd heeft. De mislukte moslimmens zal onze samenleving en beschaving pas accepteren als deze conform hun Mohammedistische religie op hun eisen is afgesteld.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

De dubbeltong van Azzedine Karrat, de salafistische imam van de Essalam moskee

Hoe kan ik respect voor het geloof van een moslim hebben die niet bereid is toe te geven dat de Profeet een vieze gore pedofiele sadistische roverhoofdman en oorlogsmisdadiger was die zich vele vrouwen als buit van zijn rooftochten in zijn bezit nam? Mohammed was een ordinaire smerige dief. En deze imam probeert zich eruit te lullen dat op geen enkele manier lukt. Hij is niet in staat zich aan onze beschaving, die ALLE moslims uit naam van de Profeet afkeuren, aan te passen. De facto is wat moslims doen onder leiding van dit soort imams, parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving.

Moslims die willen hervormen gaan meestal apostaat, maar sommigen proberen het van binnenuit. Ze worden keihard tegengewerkt met gevaar voor eigen leven, want de islam is buigzaam als een loden deur voor elke logica. Mede dankzij Azzedine Karrat en zijn gespleten groene tong.
“Wie de plek van vrede wil bereiken, dient de weg van vrede te bewandelen.”

Preken voor andermans Parochie van start

Afbeelding
Imam Azzedine Karrat predikt de vrede die de Profeet maar niet kon vinden.

Op zondag 11 september startte het project ‘Preken voor andermans Parochie’ van LOKAAL. Imam Azzedine Karrat (Essalammoskee) beet het spits af. Hij was te gast bij ds. Bert Kuipers van het Laurenspastoraat in de Laurenskerk.

Lees hier de preek van imam Karrat, met de toepasselijke titel ‘Islam en vrede’.

“Vrede, een zacht woord dat bij iedereen geliefd is. Iedereen wil in vrede leven. Of iedereen een ander in vrede wil laten leven is natuurlijk een ander verhaal.

In feite betekent het woord vrede: veiligheid, tolerantie, welvaart en stabiliteit. Met andere woorden, vrede kun je door veiligheid, tolerantie, welvaart en stabiliteit realiseren. Of juist andersom… Het is maar net hoe je het bekijkt.

Is vrede nou een doel of juist een middel? Eigenlijk vind ik dit niet zo belangrijk. Wat ik belangrijker vind, is de vraag; Hoe doen wij dat? Hoe creëren wij vrede? Hoe realiseren wij dat?

Ik zou graag mijn verhaal, mijn visie met u willen delen. Uiteraard zal ik dat vanuit een islamitisch perspectief doen. Al geloof ik zelf dat dit soort principes en fundamenten, zoals vrede, liefde en welvaart in elk geloof centraal staan. In het christendom is Jezus een symbool van vrede, binnen het boeddhisme heb je de zogenaamde vier edele waarheden.

Om te beginnen wil ik u een aantal zaken meegeven:

1. Al-Salaam: Binnen de islamitische traditie heeft God veel namen, die kunnen oplopen tot honderden. Echter hebben vele geleerden dit beperkt tot 99 (bekend als Asmaa’ Allahi Alhusna, oftewel, de 99 schone namen van Allah). Eén van die namen is Al-Salaam [1] wat vrede betekent. Elke schone naam van Allah dient men vanuit twee kanten te bekijken namelijk:
o Gehechtheid: Door deze naam te bestuderen raakt u meer gehecht aan uw schepper.
o Het verinnerlijken van die eigenschap: Dat wil zeggen dat u zich vrede eigen gaat maken, een plekje in uw leven dient te geven om deze uit te dragen.
2. Vredesgroet: Al-Salaamoe ‘alaykom, wat vertaald kan worden als ‘vrede zij met u allen,’ in het meervoud, niet in het enkelvoud. Vrede zonder uitzondering, vrede zonder voorwaarden, vrede zonder eisen, zonder onderscheid te maken tussen wie wel vrede verdient en wie niet.
3. Dar Al-Salam: God nodigt ons uit tot de plek van vrede, namelijk zijn Paradijs. Allah zegt in de Koran: En God nodigt u uit tot de plek van vrede en Hij leidt wie hij wil tot het rechte pad (yunus 25).
4. De engelen zullen ons ook met een vredesgroet in het paradijs verwelkomen: Vrede zij met jullie ( Ar-Ra’ d 24).
5. De weg van de bewoners van het Paradijs is de weg van vrede: God leidt daarmee wie Zijn welgevallen navolgen op de wegen van de vrede, brengt hen met Zijn toestemming uit de duisternis naar het licht en leidt hen op een juiste weg (Al-Mai’da 16).
6. Zelfs wanneer de onwetenden jou aanvallen: Als de onwetenden hen aanspraken, zeggen zij: vrede zij met u allen.
7. De Islam: Innerlijke vrede wat zich resulteert in vrede in handelen en omgaan.

[1] Soerat Al-Hasjr, Exodus (59) vers 23


Wij dienen het verschil te maken
Iemand kan zeggen, mooi, maar wees nou realistisch. Kijk om je heen, zie je niet dat mensen in naam van geloof, islam, christendom, jodendom et cetera… anderen vermoorden en uitroeien?

Ja, ik zeg niet dat islam vrede is, ik zeg dat islam voor vrede staat. Islam geeft jou de tools om vrede te stichten, om vrede te verspreiden. Ik en u moeten het doen, niet de islam. Dat geldt ook voor geweld, islam is geen geweld en staat ook niet voor geweld. Ik heb nooit een islam met een kalashnikov gezien, wel een moslim, christen en een jood.

Dus wij dienen het verschil te maken. Alleen wij kunnen voor vrede zorgen.

De vraag is: Wat moet ik doen om vrede te stichten? Ik heb hierover nagedacht en ik kon niks beters vinden dan een Profetisch advies, een authentieke overlevering waarin hij zegt:
‘Jullie zullen het Paradijs niet binnengaan totdat jullie geloven, en jullie zullen niet geloven totdat jullie van elkaar houden. Zal ik jullie informeren over iets, dat als jullie dat zouden doen, jullie van elkaar zouden houden? Verspreid vrede onder elkaar.’ (Moesliem)
Dus wie de plek van vrede wil bereiken, dient de weg van vrede te bewandelen om vervolgens in vrede daar te verblijven.”
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

De meest geliefde echtgenote van de Arabische Profeet was A'isja.

Als dit geen moslimse logica is dan weet ik het niet. Ik leg het uit.

A'isja was zes jaar toen Mohammed met haar trouwde.
Aisha was nog aan het spelen met poppen en werd door haar moeder binnengeroepen en aangekleed.

Mohammed was toen 54 jaar.

Na drie jaren van liefdevolle genegenheid voor zijn bruid, na veel prutswerk en mislukte oefeningen in de buurt van haar vagina, kon Mohammed eindelijk op zijn 57e voor het eerst bij zijn geliefde vrouwtje binnendringen. Voor alle duidelijkheid: A'isja was toen 9. Tijdens de geslachtsdaad lagen de poppen naast haar. (deze laatste zin is voor mijn rekening. Maar het zijn de moslims die zelf vermelden dat A'isja zelfs met negen jaar nog met haar poppen speelde).

A'sja kon geen kinderen krijgen. Ook dat is logisch.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

George Abdo - Lila My Love


Niks mis met de Arabische muziek. Zo lang het moslimse kwaad maar uit de buurt blijft. Want moslims doen meer kwaad dan goed aan onze beschaving.

Als het aan de moslims ligt bestaan er uitsluitend griezelig lelijke wijven op aarde. Mij is overigens niets bekend dat God dat zo gewild heeft als ik in de richting van die lekkere mooie joodse bevallige vrouwen kijk in Israël die weten hoe een man te behagen.

Het moet u toch zo langzamerhand zijn opgevallen dat moslims met hun rigide primitieve heidense aanvalsreligie in alles, maar dan ook met alles haaks staan op onze kenniseconomie en beschaving? Islam is de enige van God verlaten religie die het beter dan God weet. Immers, God heeft NOOIT en te nimmer het consumeren van alcoholische versnaperingen verboden. Dat levert het bewijs op, het kan haast niet anders, dan dat Allah de duivelse geest is van de Profeet. Want toen Mohammed psychopaat werd, veranderde zijn geest en besloot hij Allah als zijn huisknecht en secretaris aan te stellen. De eersteklas woestijnlul Mohammed kon niet lezen noch schrijven.

Wat een verschil van dag en nacht met Jezus.
Leraar met een toekomstvisie waaruit onze beschaving volgde!


Dat uit deze beschaving veel atheïsten zijn voortgekomen, daar zou Jezus geen enkel probleem mee hebben gehad.

Wat een verschil met dat zooitje viezeriken van de islam die de Profeet - net zoals Ahmed Aboutaleb - willen nadoen. Door vrouwen alleen te gebruiken als akker die bewerkt moet worden. Door andersdenkenden aan te vallen. Door alcohol te verbieden. Door afvalligen van hun geloof op advies van de Profeet, te vermoorden. Etc., etc.. Alles hierover is terug te vinden in het smerige walgelijke mensontaarde haatboek Koran, het boek dat qua inhoud 20% van de Bijbel bedraagt en niet van ophouden weet door u en mij uit te maken voor rotte vis die op afstand gehouden moet worden.

Maar waarom zijn moslims dan hier? Is dat logisch? Het lijkt mij zo tegenstrijdig als wat. Je gaat toch niet in goede harmonie om met wie je haat als de pest, gelet op de haat tirades van de analfabeet Mohammed in de koran tegen joden, christenen en andere andersdenkenden.

MOSLIMS ZIJN PARASIETEN OP ONZE KENNISECONOMIE EN BESCHAVING.


ISLAM IS HET WEERZINWEKKENDE VIRUS. MOSLIMS ZIJN DE DRAGERS ERVAN.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Verkrachting - altijd lichte straf

Bericht door hans van de mortel »

VERKRACHTING
Verkrachting zal in de volksmond omschreven worden als: “Het tegen iemands zin toch seks hebben”. De juridische definitie van verkrachting is echter anders. Dit artikel zal wat dieper in gaan op die juridische kant.

Wat is verkrachting precies? Welke straf kan iemand voor verkrachting krijgen? Hoe zit het met poging tot verkrachting en recidive (het opnieuw (of meerdere malen) plegen van het delict verkrachting?). Deze vragen zullen hier beantwoord worden.

Verkrachting
Verkrachting is een zedenmisdrijf: zeden, omdat het met seksualiteit te maken heeft, misdrijf omdat het een zwaar delict is (in tegenstelling tot de overtreding, die licht is).

Volgens de wet is verkrachting iemand dwingen tot het ondergaan van handelingen die (mede) bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam door middel van (bedreiging met) geweld of door middel van (bedreiging met) een andere feitelijkheid. Kortom: er moet sprake zijn van dwang, door (bedreiging met) geweld of een andere feitelijkheid. Die dwang moet tot seksuele handelingen leiden waarbij het lichaam wordt binnengedrongen. Is dat het geval, dan is een veroordeling voor verkrachting mogelijk.

Verkrachting – Aanranding – Onbepaalbare wil / geen weerstand
Het verschil tussen verkrachting en aanranding (officieel ‘feitelijke aanranding van de eerbaarheid’) is dat voor een veroordeling voor verkrachting het seksueel binnendringen van het lichaam moet worden bewezen, terwijl dat bij aanranding niet nodig is: daar zijn ontuchtige handelingen genoeg.

Het seksueel binnendringen bij iemand die in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijke onmacht verkeert óf het seksueel binnendringen bij iemand die een gebrekkige ontwikkeling of een ziekelijke stoornis van zijn of haar geestesvermogens heeft (en daardoor zijn wil niet kan bepalen of geen weerstand kan bieden) is ook strafbaar, al schaart de wetgever het niet onder hetzelfde wetsartikel als verkrachting. Seks met iemand die dusdanig dronken of onder invloed is kan dus ook strafbaar zijn, net als seks met bijvoorbeeld iemand die verstandelijk beperkt is.

De hoogte van de straf voor verkrachting

Verkrachting is een zwaar misdrijf met een grote impact op het slachtoffer. Dat is terug te zien in de maximumstraf die voor verkrachting gegeven kan worden. Deze is namelijk twaalf jaar gevangenisstraf of een geldboete van de vijfde categorie (76.000 euro). Daarnaast zijn nog bijkomende straffen mogelijk, zie daarvoor het artikel over straffen. De maximumstraf voor het seksueel binnendringen van iemand die zijn wil niet kan bepalen of geen weerstand kan bieden is acht jaar gevangenisstraf of een geldboete van de vijfde categorie.

De bovenstaande uitleg betreft de maximumstraffen voor onder andere verkrachting, de werkelijke straf hangt uiteraard af van de omstandigheden van het geval.

Strafverzwarende omstandigheden bij verkrachting
De maximumstraf van twaalf jaar voor verkrachting wordt in sommige gevallen nog hoger. Hierna zullen de strafverzwarende omstandigheden voor verkrachting worden weergegeven samen met de maximumstraffen:

Verkrachting: 12 jaar;

Verkrachting met meerdere personen: 16 jaar;

Verkrachting van een minderjarige die onder zijn verzorging/gezag staat: 16 jaar;

Verkrachting met zwaar lichamelijk letsel of levensgevaar tot gevolg: 15 jaar;

Verkrachting met de dood tot gevolg: 18 jaar.

Poging tot verkrachting
Poging tot verkrachting is ook strafbaar. De maximumstraf voor poging tot verkrachting is 2/3 van de ‘normale’ maximumstraf. Dit is dus, bij verkrachting zonder strafverzwarende omstandigheden, 8 jaar gevangenisstraf.

Bij poging tot verkrachting moet er begonnen zijn met de uitvoering van het misdrijf. Enkel het idee hebben om iemand te verkrachten is niet voldoende. Meer informatie hierover is te vinden in het artikel over ‘Poging tot…’.

Recidive: meerdere malen verkrachting plegen
Zoals te zien was, kan de maximumstraf voor verkrachting zowel hoger (door strafverzwarende omstandigheden) als lager uitvallen (doordat er slechts sprake was van een poging). Recidive is ook een grond waardoor de straf wordt beïnvloed. Dit kan op twee manieren gebeuren: wanneer er meerdere verkrachtingen zijn gepleegd én wanneer iemand eerder voor verkrachting is veroordeeld en weer de fout in is gegaan.

In het eerste geval, wanneer er meerdere verkrachtingen zijn gepleegd, moet er worden bekeken of de verkrachtingen één voortgezette handeling waren, of dat ze als aparte handelingen gezien moeten worden. In het eerste geval geldt de normale maximumstraf (al zal de rechter meer naar het maximum straffen), terwijl in het tweede geval het maximum met 1/3 wordt verhoogd.

In het tweede geval, wanneer iemand reeds is veroordeeld zal ook een hogere straf volgen. Enerzijds zal dat zijn omdat de rechter rekening houdt met het feit dat iemand kennelijk niks heeft geleerd van zijn vorige straf, anderzijds zal dat zijn omdat een eventuele voorwaardelijke straf alsnog ten uitvoer wordt gelegd en bovenop de nieuwe straf voor verkrachting komt. Is de vorige straf (of veroordeling) minder dan 5 jaar geleden geweest, dan wordt de maximumstraf voor de nieuwe straf met 1/3 verhoogd.

Verkrachting – Conclusie
Verkrachting is het dwingen van iemand tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam. Verkrachting is een zwaar misdrijf, waarvoor zware straffen worden opgelegd en waarvoor hoge maximumstraffen staan. Zelfs in het geval van poging tot verkrachting kan de straf hoog uitvallen. Die hoge straf wordt uiteraard nog hoger wanneer er sprake is van strafverzwarende omstandigheden.

Bij een beschuldiging van verkrachting, of dat terecht is of niet, is het verstandig om zo snel als mogelijk juridische bijstand te zoeken.

N.b. Dit artikel is meer dan een jaar geleden voor het laatst gewijzigd. De informatie kan verouderd zijn.

DISCLAIMER: De informatie op deze website is enkel bestemd voor algemene informatiedoeleinden. Hoewel de versterkte informatie met de grootst mogelijke zorgvuldigheid door onze juristen is samengesteld kunnen wij, o.a. vanwege de gecompliceerde en veranderlijke aard van wet- en regelgeving, niet garanderen dat deze informatie compleet, actueel, juist en/of accuraat is op het moment van raadpleging en dat deze toepasbaar is in een specifieke situatie. Wij raden u dan ook aan contact op te nemen met een jurist voordat u handelt of beslist. Wet & Recht, de maker en/of aan deze website gelieerde personen sluiten elke aansprakelijkheid voor de gevolgen van het gebruik van de informatie op deze site uit en kunnen niet aansprakelijk worden gesteld hiervoor.
BRON
“Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.” Zo staat het letterlijk in artikel 375 van het Belgische Strafwetboek.
Waarom in godsnaam, uit naam van de evolutie, of de vooruitziende geest, is dit toch een zo ongelooflijk ingewikkelde materie tot in elk detail, dat zelfs een verkrachter in spe zal denken: 'Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus laat mij maar rustig mijn gang gaan. Een in verkrachtingszaken gespecialiseerde advocaat staat mij sowieso al terzijde.'

Duidelijk. De doodstraf zou dus meer dan logisch en gerechtvaardigd moeten zijn. Mits men tegensputtert en men kan bewijzen dat de mens geen vrije wil heeft. Helaas, dat gaat niet lukken. Want de mens is nu eenmaal van oorsprong een grote hypocriet en onkundig in het logisch en vooral consequent redeneren, laat staan dat het verstand hem daar brengt waar hij niet wil zijn: bij de dood.

Maar waarom wordt de mens dan wel zwaar bestraft als hij of zij in de auto zit te bellen achter het stuur, waarbij tenminste een hand zich aan het stuur bevindt, dat dan weer niet verboden is?


Degene (de staat) die macht uitoefent over de ander loopt per definitie graag op de zaken vooruit die hij niet kan bewijzen of verhinderen. Een genadeloos bombardement in Irak, georkestreerd vanuit het met de bedrieglijke naam omhulde Ministerie van Defensie dat Ministerie van Oorlog zou moeten heten, was bedoeld om schadelijke elementen uit te schakelen en niet een ziekenhuis, of anderszins onschuldige mensen ongewild van hun leven te beroven. Want ondanks de vrije wil, zoals de zwakke van geest zo graag beweert, hadden ook de slachtoffers, als zij van tevoren waren geraadpleegd, liever gewacht met hun dood tot aan de wil van Allah. Duidelijk! Van iedere gelovige - ruim drie miljard in de wereld - staat vast dat zij geen vrije wil hebben.

Stel de vraag aan de gelovige dwaas en men zal met JA antwoorden op de vraag of hij of zij een vrije wil heeft. En wat nog veel erger is, ook de niet-gelovige mens stelt zich op dat punt als gelijkwaardige dwaas op en beweert zonder met de ogen te knipperen dat de mens is uitgerust met een vrije wil. Dat moet dan gebeurd zijn door toeval, schepping of door het geniale ingrijpen van de evolutiemachine. Doorhalen met de vrije wil wat niet van toepassing is. [icon_lol.gif]

Een mens is waardeloos. Niet alleen vanwege al die oorlogen. Hahaha! De sukkel, nietsnut en wangedrocht uit het universum overleeft het sowieso niet. Ook al zou hij dat zo graag willen. :roll: Alleen een dwaze hypocriete tot op het bot verrotte staatsmacht kan dankzij het corona spektakel mooie sier maken met het aantonen dat alleen hij een vrije wil heeft - tijdelijk dan - en het volk, waarvan beweerd wordt dat het een vrije wil heeft, te kakken zetten door de gefingeerde vrije wil van het volk te verbieden, in plaats van het virus, als een natuurgetrouwe dief in de nacht, in alle rust zijn werk laten doen en mensen te laten sterven wie daar geschikt voor zijn.

Opgeruimd staat netjes en ontsiert geen mens. Zowel in oorlog als in goede tijden met een handicap onder het gezag van klein of groot formaat. icon_thumbup.gif
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Is er iemand die door de Goddelijke Voorzienigheid in de gelegenheid zou willen worden gesteld om de historische profeet Mohammed te ontmoeten als dat zou kunnen?

Jazeker!

Ik zou zijn kop eraf hakken en luid roepen: Allah akbar!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Een strengere gevangenisstraf schrikt misdaad niet af. Nou en?

Gelukkig beschikt onze beschaving over uitmuntende kwakzalvers ter linker zijde die zelden of nooit met een verbetering of oplossing komen aandragen, maar alles in het werk stellen om een schone maatschappij zoveel mogelijk vuiler te houden.

Er is weinig bewijs dat suggereert dat de dreiging van gevangenisstraf ex-gedetineerden er feitelijk van weerhoudt misdaden te plegen. Nou en?

Dit is wat een expert bedacht heeft: “Afschrikking is grotendeels een geloofsartikel,” zegt emeritus hoogleraar David Brown van de UNSW Law. "Ik noem het ‘vuile geheim van veroordelingen’ omdat er gewoon wordt aangenomen dat er afschrikking is. Maar wat het onderzoek aantoont, is dat het systeem weinig tot geen afschrikkende werking heeft."

Deze totaal nutteloze en overbodige emeritus hoogleraar met een kermisdiploma zegt verder dat de gevangenis het tegenovergestelde effect heeft, alsof dit pas echt nieuws is dat de wereld moet doen inzien dat er best garen valt te spinnen met mensen met een zieke geest: misdadigers.

"Wat uit onderzoek steeds meer blijkt, is dat de opsluiting zelf en de straf in het algemeen eigenlijk criminogeen is - het maakt de kans groter dat mensen recidiveren." Jawel onbeholpen rare zielig kleingeestig domme emeritus hoogleraar met een kermisdiploma, waar wil je nu op aansturen? Kom toch tenminste één keer in je leven met een adequate oplossing op de proppen waar de mensheid mee gediend is. Dat is toch niet zo moeilijk als je kritiek gaat uitoefenen op wat wenselijk is: misdadigers achter slot en grendel vergrendelen. De beste en meest klantvriendelijke oplossing is nog altijd de DOODSTRAF. Maar daar hoor ik die ouwe sukkel niet over.

“Dit wil niet zeggen dat er geen consequenties mogen zijn bij het plegen van misdaden, maar dat moderne verhalen over gerechtigheid en misdaadbestrijding meer nodig hebben dan ‘hardheid’ om de misdaadcijfers en recidive te beïnvloeden.”

Einde gezeik van de kermisdiploma-ganger emeritus hoogleraar van de UNSW Law met een linkse voorkeur om de rotzooi te laten zoals hij is.

De rechtenfaculteit van de University of New South Wales (UNSW) is een rechtenacademie in Sydney, Australië.
Hij wordt algemeen beschouwd als een van de beste rechtsscholen van Australië. In 2020 rangschikte QS World University Rankings de UNSW Law Faculty op de 14e plaats van de beste ter wereld en 3e in Australië. Nou en?

Dat gevangenisstraf niet helpt bij een onopvoedbaar mensenexemplaar weet langzamerhand iedere boerenlul die zijn gezonde verstand gebruikt. Deze voor mij toch wel bijzonder domme emeritus hoogleraar en prutser David Brown hoeft zich echter niet te schamen voor de wijsheid die hoort bij zijn open-deur-intrap-techniek. Stop je hem in een opvangkamp voor geesteszieken onder leiding van Hans van de Mortel. Hij komt er nooit meer uit. Voordat hij een spuitje krijgt, worden zijn omringende geliefden in de gelegenheid gesteld om afscheid te nemen van een van de meest onnozele emeritus hoogleraren die totaal overbodig waren. Dit zou ook moeten gebeuren met al die misdadigers die voor de tweede keer in hun leven in de fout gaan: spuitje en hupsekee, niemand meer last.

Waar noodzakelijk gehakt wordt, vallen spaanders
Dat af en toe een onschuldig veroordeelde eerder dood gaat dan de bedoeling was, mag geen naam hebben en maakt niets uit in verhouding tot al die tientallen miljoenen doden die door politiek aangedreven moordzucht de statistieken de nodige glans geven die past bij de wereldwijde gore vieze smerige politiek. Nog los gezien van al die andere doden die vallen in het verkeer en door duizend-en-een verschrikkelijke ziektes. Maar . . . waar een chemokuur soms helpt bij kanker, mag wat mij betreft ook het kankergezwel van de misdaad - waaraan menige corrupte bankdirectie lijdt, ik denk aan de ING - met een chemokuur behandeld worden. Of toch maar beter van niet. Zonde van al dat belastinggeld van de hard werkende, niet stelende en niet zo corrupt als bankdirecties en politieke heersers zijnde niet-misdadigers.

Hoewel wereldwijd slechts 1 op 20 mensen in de Verenigde Staten woont, zit 1 op 4 gevangenen wereldwijd in een Amerikaanse cel. In totaal gaat het om 2,3 miljoen mensen.

1. Sinds 1970 is de Amerikaanse gevangenisbevolking met 700% toegenomen. Er zitten nu 14 keer meer gevangenen in Amerikaanse gevangenissen dan in Japanse, 9 keer meer dan in Duitse en 5 keer meer dan in Britse gevangenissen.
2. Eén op elke 35 Amerikaanse volwassenen zit achter de tralies, is vrij op erewoord of is voorwaardelijk vrij.
3. Het gevangenissysteem is vooral weinig vergevingsgezind voor zwarten en mensen van Latijns-Amerikaanse origine. Hun aantal gevangenen ligt respectievelijk zes en twee keer hoger dan dat van blanken.
4. Eén op elke drie Afro-Amerikaanse mannen zit ooit in zijn leven in de gevangenis. De situatie is dermate ernstig dat voor elke 100 zwarte vrouwen er maar 83 mannen in vrijheid zijn en het is een van de redenen waarom zo veel zwarte vrouwen hun kinderen alleen opvoeden.
5. Sinds 1994 is het aantal gevangenen in Amerika die ouder zijn dan 50 met 300% gestegen. De verzorging van deze oudere gevangenen kost de belastingbetaler ruim 68.000 dollar (60.000 euro) per gevangene per jaar. De gemiddelde kost is 34.000 dollar (30.000 euro) per gevangene per jaar.
6. Het Amerikaanse gevangenissysteem kost de Amerikaanse belastingbetaler jaarlijks 80 miljard dollar (70 miljard euro), een bedrag vergelijkbaar met het bbp van Cuba.
7. 49.000 mensen zitten levenslang in de gevangenis zonder de mogelijkheid ooit nog vrij te komen. (Ter vergelijking: in Engeland en Wales zijn er dat exact 55).
8. Uit onderzoek van Pew Charitable Trusts blijkt dat een gevangene die in 2009 vrijkwam gemiddeld drie jaar had vastgezeten. In 1990 was dat nog twee jaar.
9. Uit een rapport van Amnesty International blijkt dat duizenden gevangenen 22 uur per dag doorbrengen in vensterloze cellen, zonder toegang tot opleiding of eender welke intellectuele stimulans. De meeste Texaanse gevangenissen beschikken niet eens over airconditioning, wat samen met de vochtigheid en de hitte in de zomer het gevoel geeft dat de temperatuur tot boven de 60°Celsius stijgt.
10. De federale gevangenissen zijn overbevolkt en zitten aan 130% van hun capaciteit. 1 op 6 gevangenen lijdt aan een of andere mentale aandoening. In Amerikaanse gevangenissen zitten tot viermaal meer psychisch gestoorden opgesloten dan in psychiatrische instellingen.
11. Het systeem heeft drie grote gebreken, zeggen experts: te veel mensen worden te lang opgesloten, het strafrecht maakt handelingen strafbaar die dat niet zouden moeten zijn en de wet is te onvoorspelbaar. Sommige wetsartikels blijken dermate vaag dat mensen moeilijk begrijpen dat ze iets strafbaars doen.
12. Verder blinkt het Amerikaanse gevangeniswezen niet enkel uit in brutaliteit, het is ook ongemeen inefficiënt. Tweederde van de ex-gevangenen worden binnen de drie jaar na hun vrijlating opnieuw gearresteerd. Ook de families lijden onder het gevangenschap. De 1,7 miljoen kinderen van gevangenen maken zes maal meer kans om zelf in de gevangenis te verzeilen dan kinderen van niet-gedetineerden.
BRON
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
za nov 21, 2020 10:57 am
De beste en meest klantvriendelijke oplossing is nog altijd de DOODSTRAF.
In het geval van zware misdaden is dat een optie. Maar ik zou voorstellen om het misdaadvraagstuk helemaal uit de moraliserende sfeer te halen. Zo zou je straffen kunnen geven die maatschappelijk nuttig zijn, bijv. niet in jaren gevangenis maar in kilowattuur. Gewoon volgens een tarief . Voor een moord zou je de dader kunnen laten kiezen tussen de doodstraf of het levenslang produceren van electriciteit vastgeketend aan een fiets met dynamo. Mindere vergrijpen zouden dan kunnen uitgedrukt worden in een aantal energie-eenheden en niet in tijd.
Dit systeem maakt heel het rechters-, advocaten-en psychologencircus overbodig.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
za nov 21, 2020 11:13 am
hans van de mortel schreef:
za nov 21, 2020 10:57 am
De beste en meest klantvriendelijke oplossing is nog altijd de DOODSTRAF.
In het geval van zware misdaden is dat een optie. Maar ik zou voorstellen om het misdaadvraagstuk helemaal uit de moraliserende sfeer te halen. Zo zou je straffen kunnen geven die maatschappelijk nuttig zijn, bijv. niet in jaren gevangenis maar in kilowattuur. Gewoon volgens een tarief . Voor een moord zou je de dader kunnen laten kiezen tussen de doodstraf of het levenslang produceren van electriciteit vastgeketend aan een fiets met dynamo. Mindere vergrijpen zouden dan kunnen uitgedrukt worden in een aantal energie-eenheden en niet in tijd.
Dit systeem maakt heel het rechters-, advocaten-en psychologencircus overbodig.
Ah! Hier spreekt een wijs man die niet van zinloos oeverloos heen en weer gelul houdt, en met direct pasklare oplossingen komt waar de maatschappij mee gediend is. Daar wordt dus iedereen beter van.

Als politiek onmisbaar is dan moet het inderdaad tot het noodzakelijk kwaad gerekend worden.
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op wo nov 25, 2020 2:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Wat heeft vooruitgang met achterlijkheid gemeen?

Als het aan de smerige politiek ligt heel veel. Want met moslims dulden in een democratische land wordt achterlijkheid gediend.

Met de komst van de islam in Nederland maken we met zevenmijlslaarzen een supersonische reis terug in de tijd mee qua opvattingen, leefbaarheid, regels, normen en waarden, die door mohammedanen in stand worden gehouden. De tijd dat de wijzen uit het oosten kwamen ligt overduidelijk ver achter ons. Het eerste Arabische land dat in staat is zijn eigen kogels te maken, laat staan smartphones, moet nog uitgevonden worden.

Zo is ook het misverstand Koran ontstaan. Niet de schuld van de vooruitgang, maar door bij elkaar geraapte Arabische teksten van horen zeggen door een roepende in de woestijn. Er bestaat nergens een geschreven document, podcast, video, van iemand die Allah gekend heeft. Dat kan ook niet, want zowel Jezus (geen analfabeet) als Mohammed (analfabeet) hebben iets opgeschreven over een ontmoeting met God. Jezus heeft wel een bijzondere ervaring gehad met Satan, zo lezen we in de Bijbel, maar is uiteindelijk niet op zijn avances ingegaan.

De Koran wordt beschouwd als het heilige boek van Allah omdat het Arabisch nu eenmaal het handschrift is van Allah en door Arabieren direct herkend wordt als afkomstig van de god van Abraham. Waarmee dus het Hebreeuws van de joden direct naar de prullenmand verwezen kan worden. Niet het Hebreeuws, maar het Arabisch is dus de taal van de god van Abraham volgens 1,7 miljard mensen die het allemaal beter weten dan de rest. Zij weten van geen wijken, twijfelen nooit en zijn bereid hiervoor mensenoffers te brengen (terroristische aanslagen met een islamitisch overtuigingsprofiel).

Meten is weten. Waarom zou je dat als moslim doen als je overtuigt bent dat jouw alwetendheid een garantie is om na de dood alles te mogen doen wat in het leven verboden is?


Paus emeritus Benedictus XVI Ratzinger (geboren 1927): “De echte bedreiging voor de kerk ligt in een wereldwijde dictatuur van schijnbaar humanistische ideologieën.”
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

DE HAND VAN GOD GAF MARADONA ZIJN VERDIENDE LOON: DE DOOD

Afbeelding

Argentinië is getroffen door een aardbeving van 9,5 op de schaal van Richter. Zeker 6000 doden en voor 3 miljard dollar schade.


Grapje! Toch is Argentinië in diepe rouw gedompeld. Liefst drie verplichte dagen van Nationale Rouw zijn afgekondigd. U gelooft het niet, maar toch is het zo: een voetballer is overleden. Hij werd 60. Zo maar een lijk? Nee! Dat was als gevolg van de uitgestelde straf van God. Want met God valt niet te stoppen. Moslims weten daar alles van, getuige de dunne poep in hun broek voor Allah, de knecht van de Profeet.

Diego Maradona gebruikte zijn hand om de bal over doelman Peter Shilton heen te wippen in de wedstrijd in de kwartfinale van het WK 86 tegen Engeland om op die manier te scoren. Dat is lang geleden, maar God vergeet niet. Argentinië won met 2-1 en werd uiteindelijk wereldkampioen met behulp dus van Satan. Tijdens een persconferentie claimde Maradona dat zijn doelpunt gedeeltelijk met het hoofd van Maradona werd gemaakt en gedeeltelijk met de hand van God. Dit werd een van de beroemdste uitspraken in de sport. Maar God is geduldig en Maradona heeft zijn straf niet kunnen ontlopen. Was ook moeilijk voor hem want hij zag eruit als een klomp moddervet voordat hij stierf.

Bijna twintig jaar hield Maradona vol dat het de hand van God was. In een interview met de Duitse zender ARD gaf hij in 2006 toch de handsbal toe. Dat het dus niet door God kwam. Dat had de vette hap beter niet kunnen zeggen. Waarom God nog zolang gewacht heeft met zijn geduld voor Maradona? Geen idee. Als ik straks moet poepen op het toilet hoop ik dat ik verbinding met God heb en zal het Hem vragen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Zojuist een mug doodgedrukt tegen de witte muur in mijn keuken.

Hij of zij was niet zo groot, maar toch. Ik was stomverbaasd. Hoe komt de mug binnen? Eruit was niet de vraag.

Iemand enig idee hoe dit kan, een mug op 7 december 2020 in je huis? Oh! Mocht het met klimaatopwarming te maken hebben dan heb ik daar verder geen probleem mee. De aarde warmt op, de aarde koelt af, de aarde warmt op . . . DAT WETEN WETENSCHAPPERS, JA TOCH? Waarom dan altijd zo overdreven interessant doen over iets waar je wat over mag zeggen, maar niets aan kan veranderen?

Wat is het nut van de mug?


Ik sla een mug altijd direct dood. Dat valt niet mee. Ik heb een bloedhekel aan muggen. Hoe kan ik nu weten of het een mannetjes- of vrouwtjes-mug is? Want alleen de vrouwtjes-mug steekt. Ik neem liever geen risico. Dus doodslaan dat beest. En als ik ergens een bloedhekel heb dan is het wel aan agressief gedrag van wie dan ook. Daar valt dus ook de mug onder. Biologen denken daar anders over. Want het eco-systeem zonder de mug staat anders op instorten. Ik chargeer, maar toch. Ik zou best de mening willen horen van God, maar mij afbrengen van mijn moordplannen jegens muggen gaat ook Hem niet lukken. Het is ook om die reden dat ik een geestgerijpte uitgesproken mening heb over het onnutte bestaan van de door mensen in het leven geroepen God: mocht God bestaan dan wil ik hem het liefst doodslaan als een mug.

Helaas, God is erger dan kinderachtig en biedt mij deze uitgesproken gelegenheid niet. Wakker worden, luie flikker!
Het nut van de mug

We stevenen af op een ecocide waarvan zelfs experts de gevolgen amper kunnen overzien. Verhalen over die sterfte beginnen steevast met de voordelen van minder muggen, wespen, kakkerlakken en andere vervelende insecten, maar is dat wel zo voordelig?

In de natuur heeft elk levend wezen een plek in het geheel. Als mensen zijn we geobsedeerd door nut. Alles moet praktisch nuttig zijn, en een volwassen steekmug is dat niet, maar als je zo denkt over de gecompliceerde natuurlijke systemen dan doe je ze geen recht. Vanuit direct menselijk perspectief is een stekende vrouwtjesmug niet nuttig. Maar als muggenlarven vindt diezelfde mug gretig aftrek als vissenvoer. Een liter muggenlarven kost al snel 10 euro, best nuttig dus. Maar er is meer aan de mug dan liters muggenlarven en jeukende bulten.

Een muggenlarve is een waterfilteraar. Als een buisje zuigt ze water naar binnen en filtert daar algen uit. Samen met andere filteraars zorgen de muggenlarven ervoor dat er minder algen in het water zitten. Die filterende functie wordt belangrijker naarmate klimaatverandering zorgt voor regelmatigere algenbloei in ons zwemwater. Als er te veel algen komen, kunnen zelfs blauwalgen gaan bloeien en daardoor kan het water giftig worden. Juist tijdens warme dagen, als we er graag in willen zwemmen. Vissen, kikkers, libellenlarven en waterkevers eten ondertussen graag muggenlarven. Hoewel het praktische nut van kikkers eigenlijk alleen door Fransen wordt onderkend, zien we allemaal wel in dat vissen fijne en plezierige dieren zijn, en libellen gewoon heel mooi.

Zonder genoeg muggenlarven zullen er steeds minder libellen, vissen en kikkers zijn. Muggen kunnen dan, omdat hun voortplanting snel gaat, steeds vaker als plaag voorkomen. Een typisch gevolg van het verslechterende evenwicht in het ecosysteem. De steeds hevigere wisselingen tussen muggenplagen en blauwalgenbloei zijn het waarschijnlijke gevolg van de ineenstorting van het ecosysteem waar de muggenlarven deel van uitmaken. Maar niet alleen de larve is een belangrijk onderdeel van de natuur.

Vooral van de niet stekende mannetjesmuggen zijn er veel. Soms zijn dat zulke grote aantallen dat muggenwolken ontstaan. Voor zwaluwen, grote liefhebbers van muggen, natuurlijk een feest om doorheen te vliegen. Snaveltje open oogjes dicht, en weer heb je een lading voer voor je jongen. En niet alleen zwaluwen maar ook andere insectenetende vogels en zelfs vleermuizen genieten van die wolken voedsel.

Al die mannetjes in zo’n wolk zijn natuurlijk op zoek naar dat ene vrouwtje, de liefde van hun korte leven. Dat vrouwtje gaat na de paring op zoek naar een leverancier van bloed. Het vervelende moment voor ons mensen. Maar het aantal keren dat ik gestoken word is inmiddels gedaald tot misschien vier à vijf keer per jaar en dat is toch best uit te houden? Dus heb je een jeukende muggenbult, denk dan even aan de miljoenen muggeneitjes die je zo mogelijk hebt gemaakt, en het voordeel van schoon zwemwater, kikkerconcerten en die zwaluwen, zonder wie de lente een stuk minder leuk is.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat veel mensen minder bang zijn voor de dood, dan voor speechen. Een bekende quote van komiek Jerry Seinfeld daarover luidt:

‘Dat zou betekenen dat als deze mensen naar een begrafenis gaan, ze liever in de kist liggen dan een grafrede houden.’
:roll:
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op zo dec 20, 2020 11:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Cubaanse humoristische volkswijsheid.

Ongeveer 80 procent van de Cubaanse beroepsbevolking werkt voor de staat.

De werkmoraal: “Zij doen alsof ze ons betalen, wij doen alsof we werken.” [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
zo dec 20, 2020 11:23 am
Cubaanse humoristische volkswijsheid.

Ongeveer 80 procent van de Cubaanse beroepsbevolking werkt voor de staat.

De werkmoraal: “Zij doen alsof ze ons betalen, wij doen alsof we werken.” [icon_lol.gif]
In Franstalig België hebben ze een variant van deze wijsheid: wij doen alsof we werken, en we laten de Vlamingen betalen [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Kan iemand hier een verklaring voor geven?

Afbeelding

India scoort bijna twee keer zo hoog dan Nigeria.

Beide topics, die de weerzinwekkende primitieve achterlijke destructieve weerbarstigheid van de door moslims superieur gewaande op heidense leest geschoeide islam aan de kaak stellen, hebben dezelfde startdatum.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
ma dec 21, 2020 11:59 am
Kan iemand hier een verklaring voor geven?
Mijn vermoedens. In het topic "De islamisering van Nigeria" hebben we sommige jaren veel minder gepost dan in het topic "De islamisering van India". Daar hebben we met regelmaat een post gemaakt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Pilgrim »

LOGICA...

Afbeelding

Als de mondkapjes werken.... >>> waarom de 1,5 meter? >>> Als de 1,5 meter werken... >>> waarom de mondkapjes? >>> Als ze beide werken... >>> waarom de lockdowns? >>> Als ze alledrie werken... >>> waarom de overhaaste vaccins? >>> Als vaccins veilig zijn, waarom dan de “Niet aansprakelijk” clausule?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie