Logica. En het taboe op de logica

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ariel »

LOGICA.

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ali Yas »

Die cijfers kloppen in de verste verte niet.

Uit recent Deens onderzoek blijkt dat het dragen van een mondkapje de kans op het krijgen van corona niet verkleint. De getekende daling van 90% naar 70% is dus fantasie.

En de andere kant op: stel je voor wat er gebeurt als een roker bij het uitademen of hoesten een mondkapje opzet. Zou dat veel schelen denk je? Een factor 18 bijvoorbeeld?

Verder nog wat sommetjes. In het bovenste plaatje wordt gesuggereerd dat de overdracht bij de ontvanger met een factor 70/90 wordt verkleind door het dragen van een mondkapje. Uit regel 2 en 4 zou moeten blijken dat de overdracht bij de "zender" wordt verkleind met een factor 5/90. Vermenigvuldig ik die twee met elkaar, dan kom ik op (70x5)/(90x90) = 4,3%. Op de onderste regel zou dus moeten staan 90% x 4,3% = 3,9%, maar er staat 1,5%. Ik kan daar met middelbareschoolwiskunde geen chocola van maken, dus ik zou graag zien wat de wetenschappelijke basis is van dit soort gegoochel (vind je niet natuurlijk, dus bespaar je de moeite).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
za jan 02, 2021 2:54 am
Als de mondkapjes werken.... >>> waarom de 1,5 meter? >>> Als de 1,5 meter werken... >>> waarom de mondkapjes? >>> Als ze beide werken... >>> waarom de lockdowns?
De idee is natuurlijk dat die kleine beetjes samen het gewenste resultaat geven. Dus "werken" moet je lezen als "verkleinen de overdracht", niet als "stoppen de overdracht".
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
za jan 02, 2021 12:52 pm
Die cijfers kloppen in de verste verte niet.

Uit recent Deens onderzoek blijkt dat het dragen van een mondkapje de kans op het krijgen van corona niet verkleint. De getekende daling van 90% naar 70% is dus fantasie.
Jij gebruikt een Deense studie uit april mei. Maar er staat ook in deze studie dat...
Het kan wel het besmettingsrisico voor anderen verminderen als de drager besmet is, maar het effect daarvan is nu niet onderzocht.
Misschien als iedereen het mondkapje GOED gebruikt, dat dan het gebruik van het mondkapje het krijgen van corona WEL verkleint.

Veel mensen houden een gebruikt mondkapje dagenlang in hun zak, en doen dat vuile mondkapje dan dagenlang op als ze gaan winkelen. En dan werkt het inderdaad niet.

Waar moet je op letten als je een mondkapje gebruikt?
Was je handen minimaal 20 seconden, of desinfecteer.
Pak masker bij de elastieken en plaats ze om de oren.
Zorg dat het masker goed aansluit, druk de neusklem aan.
Test het masker door te blazen, en kijk of er niet te veel lucht langs je gezicht lekt.
Draag het masker maximaal 3 uur en raak het niet meer aan.
Vervang het masker als het erg nat is.
Je doet het masker af door alleen de elastieken vast te pakken.
Gooi het masker in de afvalbak en raak deze niet onnodig aan.
Pas handhygiëne toe: handen wassen of desinfectie.
Misschien moet je dit artikel ook even lezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
za jan 02, 2021 1:47 pm
Jij gebruikt een Deense studie uit april mei. Maar er staat ook in deze studie dat...
Het kan wel het besmettingsrisico voor anderen verminderen als de drager besmet is, maar het effect daarvan is nu niet onderzocht.
Het kan dus net zo goed zijn dat mondkapjes het besmettingsrisico voor anderen niet verminderen. Er is vooralsnog geen reden aan te nemen dat als virussen in de ene richting niet worden tegengehouden, dat ze dan in de andere richting wel worden tegengehouden. Dat zou zo kunnen zijn bij maskers met ventiel, maar dat is altijd een uitblaasventiel...
Misschien als iedereen het mondkapje GOED gebruikt, dat dan het gebruik van het mondkapje het krijgen van corona WEL verkleint.
Misschien. Maar dat weten we dus niet.
Veel mensen houden een gebruikt mondkapje dagenlang in hun zak, en doen dat vuile mondkapje dan dagenlang op als ze gaan winkelen. En dan werkt het inderdaad niet.
Dan vergroot je de kans op schimmelinfecties e.d. bij jezelf. Er vallen niet ineens gaten in de stof waar de virusdeeltjes doorheen kunnen.
Waar moet je op letten als je een mondkapje gebruikt?
Dat je een mondkapje gebruikt dat daadwerkelijk virussen tegenhoudt. Zulke dingen heten P3-gasmaskers. Je moet dan denken aan installaties zoals dit:

Afbeelding
Misschien moet je dit artikel ook even lezen.
Ik ben daarmee begonnen, maar las toen op de eerste regel dit:
Mondmaskers redden levens tijdens deze coronapandemie, dat is voldoende wetenschappelijk onderbouwd.
Toen ben ik gestopt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
za jan 02, 2021 2:17 pm

Dan vergroot je de kans op schimmelinfecties e.d. bij jezelf. Er vallen niet ineens gaten in de stof waar de virusdeeltjes doorheen kunnen.
Ik vermoed dat er weinig of geen mensen in Nederland bestaan die 3 uur of langer met een mondkapje oplopen. De meeste mensen doen vlak voor de winkel een mondkapje op, doen dan een kwartier of zo boodschappen, en doen als ze weer buiten zijn het mondkapje af. Dus het gevaar van schimmelinfecties zal meevallen.
Mondmaskers redden levens tijdens deze coronapandemie, dat is voldoende wetenschappelijk onderbouwd.
Toen ben ik gestopt.
Tja, het is jammer , en getuigt niet van iets serieus onderzoeken als je geen artikelen wil lezen die je onwelgevallig zijn.

Een artikel van een kruidenvrouwtje of een alternatieve natuurgeneeskundige arts, die je vertellen dat corona een hoax is, en dat mondkapjes niet werken, en dat je je niet moet laten vaccineren hapt gemakkelijker weg.

Dat begrijp ik .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
za jan 02, 2021 2:33 pm
Tja, het is jammer , en getuigt niet van iets serieus onderzoeken als je geen artikelen wil lezen die je onwelgevallig zijn.
Daar gaat het niet om. Het grote Deense onderzoek is regelrecht in strijd met de allereerste stellige zin van het artikel. Dan weet ik genoeg.
Een artikel van een kruidenvrouwtje of een alternatieve natuurgeneeskundige arts, die je vertellen dat corona een hoax is, en dat mondkapjes niet werken, en dat je je niet moet laten vaccineren hapt gemakkelijker weg.

Dat begrijp ik .
1. Ik geloof niet dat Corona een hoax is,
2. ik heb een gloeiende hekel aan de praat van kruidenvrouwtjes en "naatuurgenezers", maar
3. dat mondkapjes niet werken tegen airborne virussen kun je gewoon lezen op de verpakking van die dingen.
4. Over de risico's van vaccinatie tegenover de risico's van de aandoening waartegen je vaccineert is altijd discussie op hoog niveau. Ik vind niet dat je dat op één hoop moet gooien met het gekakel van kruidenvrouwtjes. De snelheid waarmee dit vaccin wordt uitgerold is ongekend en brengt daarmee extra risico's met zich mee. Negeer die voor eigen risico.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
za jan 02, 2021 2:50 pm

Daar gaat het niet om. Het grote Deense onderzoek is regelrecht in strijd met de allereerste stellige zin van het artikel. Dan weet ik genoeg.
Je hebt het artikel niet in het geheel gelezen, dus kan kan je niet genoeg weten.
1. Ik geloof niet dat Corona een hoax is,
2. ik heb een gloeiende hekel aan de praat van kruidenvrouwtjes en "naatuurgenezers", maar
3. dat mondkapjes niet werken tegen airborne virussen kun je gewoon lezen op de verpakking van die dingen.
Oke, sorry. :redface2: Wat betreft de waarschuwing op de verpakking van mondkapjes dat ze niet werken, ik heb net mijn doos met kruidvatmondkapjes ( drie lagen) nog eens goed bekeken, en daar kan ik de waarschuwing dat ze niet werken niet vinden.

Wat ik wel kon vinden is dit. Een disclaimer van een fabrikant met de hoofdvestiging in New York City, New York. Kan het zijn dat deze fabrikant bij voorbaat een waarschuwing op zijn product zet omdat hij bang is dat mensen hem gaan aanklagen als ze vermoeden dat ze ondanks het gebruik van hun mondkapjes toch besmet geraakt zijn ? Je weet hoe Amerikanen zijn.

Masks - Legal Disclaimer for Customers
Spoiler! :
Afbeelding
Masks are not designed or intended to prevent, mitigate, treat, diagnose or cure any disease or health condition, including COVID-19/Coronavirus. Masks are intended for general public use only. They are non-sterile and are not intended for use in any clinical or surgical setting or where exposure to bodily or hazardous fluids may be expected, where the risk of exposure through inhalation is high, or near intense heat or flammable gas. Masks are not surgical masks, personal protective equipment, or filtering respirators (such as N95 masks).

Adult masks and child masks are available on the TeePublic marketplace. Adult masks are not for use by children under age 13. Child masks are intended for ages 3 and above and should only be used with adult supervision.

Masks should not be used by or placed on anyone with skin sensitivities or anyone who has trouble breathing or who is unconscious, incapacitated, or otherwise unable to remove the mask without assistance. Masks should not be used by or placed on children under age 3.

MASKS ARE PROVIDED AS-IS, AND TEEPUBLIC SPECIFICALLY DISCLAIMS ALL WARRANTIES, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING (WITHOUT LIMITATION) IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY OR FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. TEEPUBLIC SPECIFICALLY DISCLAIMS THAT MASKS WILL PREVENT INFECTION OR THE TRANSMISSION OF VIRUSES OR DISEASES. MASKS ARE NOT A SUBSTITUTE FOR PROFESSIONAL MEDICAL ADVICE, DIAGNOSIS, OR TREATMENT, AND ANY MEDICAL QUESTIONS SHOULD BE DIRECTED TO YOUR HEALTHCARE PROVIDER. THE ENTIRE RISK AS TO THE QUALITY AND PERFORMANCE OF THE PRODUCT IS WITH THE BUYER. SHOULD THE PRODUCT PROVE DEFECTIVE FOLLOWING ITS PURCHASE, THE BUYER — AND NOT THE MANUFACTURER, DISTRIBUTOR, OR RETAILER — ASSUMES THE ENTIRE COST OF ALL NECESSARY SERVICING OR REPAIR. TEEPUBLIC ASSUMES NO LIABILITY FOR INACCURACIES OR MISSTATEMENTS BY THIRD-PARTY SELLERS.

Designers are not allowed to make any medical, health, or protection claims in connection with the masks, or to refer to them as surgical masks, personal protective equipment, or filtering respirators (such as N95 masks). This includes in the mask design itself and in the title, tags, or description.

If you have any issues with this product, please contact TeePublic via the form at teepublic.com/contact or by emailing [email protected].
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
za jan 02, 2021 3:23 pm
Kan het zijn dat deze fabrikant bij voorbaat een waarschuwing op zijn product zet omdat hij bang is dat mensen hem gaan aanklagen als ze vermoeden dat ze ondanks het gebruik van hun mondkapjes toch besmet geraakt zijn ? Je weet hoe Amerikanen zijn.
Ja, dat zou best kunnen. Maar dat ze niet werken blijkt ook uit het al vaak genoemde Deense onderzoek. Daarnaast zijn er al eerder onderzoeken geweest naar de bescherming tegen griep en daaruit volgde iets dergelijks. Het standpunt van het RIVM begin 2020 was hetzelfde.

Verder is er nog zoiets als logica: echt werkende filters zijn ondergebracht in een masker met rubberen afsluiting, omdat je een behoorlijk drukverschil nodig hebt om het filter te laten werken. Stoffen mondkapjes vallen in 2 categorieën: het drukverschil is laag genoeg om lekkage langs de aansluiting te voorkomen, maar dan werken ze niet omdat ze te poreus zijn, of het drukverschil is groter, maar dan lekken ze langs de randen en werken ze dus óók niet.

Nog één argument in het kader van logica: als de regering werkelijk denkt dat mondkapjes kunnen werken, waarom zijn er dan geen wettelijke eisen (en controle daarop) om te garanderen dat kwaliteitsmondkapjes worden gebruikt? Ik krijg nu de indruk dat het dragen van die dingen symbolisch is - en dat men dat in Den Haag donders goed weet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door sjun »

Kabinet negeert keihard bewijs dat mondkapjes zinloos zijn
Deense studie: mondkapje beschermt nauwelijks tegen corona
18 november 2020, 17:28 • Buitenland

Een mondkapje lijkt dragers nauwelijks te beschermen tegen het coronavirus. Dat stelt het belangrijkste staatsziekenhuis van Denemarken na onderzoek onder 6000 mensen. De resultaten mogen van de onderzoekers echter niet worden gebruikt als argument tegen het gebruik van mondkapjes bij het terugdringen van coronabesmettingen.

Gezichtsmaskers bieden slechts matige bescherming tegen een Covid-19-infectie. Het kan zelfs niet worden uitgesloten dat ze helemaal geen bescherming bieden, aldus het Rigshospitalet.

Het onderzoek vond plaats tussen april en mei, toen de autoriteiten in Denemarken het dragen van een mondkapje nog niet aanraadden. De deelnemers werden verdeeld in twee groepen, waarvan de ene groep buitenshuis wel een mondkapje droeg en de andere niet. De deelnemers hielden zich allemaal aan de afstandsregels.

Gematigde bescherming

Van de mensen die buitenshuis een mondkapje droegen, raakte die maand 1,8 procent besmet het virus. Bij de groep zonder mondkapje was dat 2,1 procent. De studie concludeert daarmee dat het dragen van een mondkapje niet leidt tot de verwachte halvering van het risico op besmetting."De resultaten zouden kunnen wijzen op een meer gematigde mate van bescherming van 15 tot 20 procent."

De resultaten sluiten aan bij eerder onderzoek naar de effectiviteit van mondkapjes. Gezondheidsautoriteiten zeggen al langer dat het dragen van een mondkapje slechts beperkte bescherming biedt. Het kan wel het besmettingsrisico voor anderen verminderen als de drager besmet is, maar het effect daarvan is nu niet onderzocht.
Dagblad van het Noorden 18.11.20

Voor die vijf minuten dat ik in een winkel ben zet ik rustig zo'n herbruikbaar slavenmaskertje op omdat anderen behoefte aan dat toneelstuk hebben. In de trein is het ook een voorwaarde dus gaat dat ding op om boetes te ontlopen en stap ik regelmatig uit om vrij te kunnen ademen op tussengelegen stations. Tenslotte moet ik aan mijn eigen gezondheid denken want de overheid doet dat niet voor me. Duidelijk is wel dat ik in maart bestuurders politiek ga afrekenen op wanbeleid waarvan ook deze opgedrongen medicaliserende maatregel deel uitmaakt. Ondertussen bezoek ik zo weinig en zo kort mogelijk plaatsen waar deze dwang kan worden uitgeoefend en dat is vooral spijtig voor de lokale economie en middenstand en bijzonder sneu voor angstige mensen met behoefte aan converserend gezelschap.

Overigens vind ik het niet nodig om hier steevast met iedereen een discussie over aan te gaan. Ook anderen hebben recht op hun mening en eigen keuzen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Ali Yas schreef:
za jan 02, 2021 10:15 pm
Nog één argument in het kader van logica: als de regering werkelijk denkt dat mondkapjes kunnen werken, waarom zijn er dan geen wettelijke eisen (en controle daarop) om te garanderen dat kwaliteitsmondkapjes worden gebruikt? Ik krijg nu de indruk dat het dragen van die dingen symbolisch is - en dat men dat in Den Haag donders goed weet.
IJzersterke conclusie. En logisch ook.

Ik gebruik al weken hetzelfde mondkapje. Zoals begrijpelijk en logisch voor mij is. Het dragen ervan is slechts voor de vorm en vanwege geen reden tot aanstoot geven.

In een moslimland zal ik mijn vrouw aanraden een hoofddoek te dragen. Hier is het andersom. De hoofddoek gaat niet af bij moslims, maar juist op, terwijl Allah er niks mee kan. Zelfs al bij jonge kinderen. Dat zeg ik: moslims zijn parasieten op onze kenniseconomie en beschaving. Dat wordt hen blijkbaar al vanaf de geboorte bij de couscous maaltijd ingegeven.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

sjun schreef:
ma jan 04, 2021 11:18 am
In de trein is het ook een voorwaarde dus gaat dat ding op om boetes te ontlopen en stap ik regelmatig uit om vrij te kunnen ademen op tussengelegen stations. Tenslotte moet ik aan mijn eigen gezondheid denken want de overheid doet dat niet voor me.
Het gemak dient de mens. In de trein houd ik de lap om maar wel tot onder aan mijn neus. Ik adem door mijn neus en adem uit via mijn mond. Ik draag een bril in de trein, want ik lees een boek. En anders beslaat mijn bril als het kapje over mijn neus hangt. Zo loop ik ook rond in de supermarkt. Ooit zei een winkelmeid daar wat van en toen deed ik het kapje even over mijn neus. Geen probleem hoor.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door sjun »

hans van de mortel schreef:
ma jan 04, 2021 3:13 pm
sjun schreef:
ma jan 04, 2021 11:18 am
In de trein is het ook een voorwaarde dus gaat dat ding op om boetes te ontlopen en stap ik regelmatig uit om vrij te kunnen ademen op tussengelegen stations. Tenslotte moet ik aan mijn eigen gezondheid denken want de overheid doet dat niet voor me.
Het gemak dient de mens. In de trein houd ik de lap om maar wel tot onder aan mijn neus. Ik adem door mijn neus en adem uit via mijn mond. Ik draag een bril in de trein, want ik lees een boek. En anders beslaat mijn bril als het kapje over mijn neus hangt. Zo loop ik ook rond in de supermarkt. Ooit zei een winkelmeid daar wat van en toen deed ik het kapje even over mijn neus. Geen probleem hoor.
Ik heb ook wel wat methoden in de trein om het beslaan van de bril te voorkomen. Er moeten immers hele stukken tijdens zo'n reisje geproduceerd worden. Daarnaast kan ik het zeker niet hebben dat er hoofdpijn of erger migraine ontstaan vanwege verplicht volkstoneel rondom een zoveelste opgedrongen schaamlap of gemedicaliseer onderdrukkigssymbool. Gezien ik nagenoeg altijd alleen in een compleet zitje van vier zit lijkt het me sterk dat anderen daar last van hebben. Voor het oog doe ik braaf met het opgedrongen 'exorcismeritueel' mee.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Pilgrim »

Ik wordt steeds driester met het weigeren van een mondkapje. Een paar dagen terug droeg ik zowel in de Jumbo als Albert Heijn geen mondkapje. Niemand zei er wat van. Ook het personeel niet... :smile7:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
ma jan 04, 2021 8:23 pm
Ik wordt steeds driester met het weigeren van een mondkapje. Een paar dagen terug droeg ik zowel in de Jumbo als Albert Heijn geen mondkapje. Niemand zei er wat van. Ook het personeel niet... :smile7:
Heel dapper. :victory:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door Pilgrim »

Interessante vraag...

Lockdown ...

Afbeelding

Als de lockdown de eerste keer werkte, waarom hebben we er dan nog eentje?
Als de lockdown de eerste keer niet werkte, waarom hebben we er dan nog eentje?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
ma jan 04, 2021 9:45 pm
Interessante vraag...

Lockdown ...

Afbeelding

Als de lockdown de eerste keer werkte, waarom hebben we er dan nog eentje?
Als de lockdown de eerste keer niet werkte, waarom hebben we er dan nog eentje?
Ik geef het logische antwoord hierop:

Vroeger hadden we het stenen tijdperk, de bronstijd, de ijstijd en dan nu het virustijdperk met een afwisselende lockdown in de hoofdrol.
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op di jan 12, 2021 4:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »



Steeds als ik een concert zie en mijn aandacht afwisselend vestig op de dirigent en de musici dan valt het mij op dat de musici niet op de dirigent letten. In deze video is een groot publiek aanwezig dat met volle aandacht de dirigent volgt. Echter zonder muziekinstrumenten. [icon_lol.gif]

Dit alles overwegende, lijkt mij dat deze kwestie een duidelijk taboe is op de logica.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Hans v d Mortel sr schreef:
do jan 23, 2020 8:24 am
Sneeuwpop

Afbeelding

Ik herinner mij dat ik twee jaar geleden in de vroege ochtend argeloos een sneeuwpop maakte met een wortel op de plaats van de neus en een bezem in de hand ten dienste van het milieu. Mijn verslag van die morgen geef ik hieronder nogmaals weer.

08:00 De sneeuwpop is klaar. Hij staat stoer voor mijn huis, voor mijn plezier en dat van anderen in de buurt,

08:10 Tien minuten later. Een feministe uit de buurt loopt langs en vraagt waarom ik geen vrouwelijke sneeuwpop heb gemaakt.

08:15 Ik ben niet de beroerdste en maak een vrouwelijke sneeuwpop.

08:17 De feministe komt weer kijken en merkt dat de borsten te nadrukkelijk opgezet zijn en of ik van mening ben dat grote borsten het belangrijkste aan een vrouw zijn.

08:20 Een homopaar, dat tegenover mij woont, reageert verontwaardigd, want waarom heb ik geen twee mannelijke sneeuwpopen naast elkaar gemaakt? Koester ik soms haat tegen homo’s?

08:22 De transgender die naast het homopaar woont vraagt of het niet beter was geweest een sneeuwpop te maken met beide geslachtskenmerken.

08:25 De veganisten-familie van om de hoek klaagt waarom ik misbruik maak van voeding, want de wortel is waardevol voedsel dat voor consumptie is bestemd en niet geschikt als decoratie.

08:28 Zojuist heeft een neger me uitgescholden voor mijn racisme, omdat de sneeuwpop wit is.

08:31 Een Marokkaan, die schuin tegenover mij woont, toont zich verontwaardigd, beledigd en aangesproken en begint te schelden dat ik een homo ben en mijn moeder een hoer is, want de naakte vrouwelijke sneeuwpop draagt geen boerka.

08:40 De politie is gearriveerd, want er is gebeld omdat mijn bezigheid haatgevoelens aanwakkert en dat ik mensen bewust kwets.

08:42 Een jonge vrouwelijke passant is ontsteld en eist dat ik de bezem in de hand van de sneeuwpop weghaal, want het geeft ten onrechte aan dat een vrouw alleen voor het aanrecht geschikt is.

08:45 Een gemeente-ambtenaar, die belast is met gelijke behandeling van mannen en vrouwen, stelt zich aan mij voor en dreigt met gedwongen verhuizing.

09:00 Het TV-journaal doet verslag. Een journalist vraagt mij wat het wezenlijke verschil is tussen een hij- en een zij-sneeuwpop, waarop ik antwoord dat het aan de ballen is te onderscheiden. Toen ben ik voor seksist uitgemaakt.

10:00 In het NOS ochtend-journaal wordt over mij gezegd dat ik een twijfelachtig element ben, een potentiële terrorist, een racist, dat ik de rechten van minderheden te grabbel gooi en dat ik misbruik maak van het klimaat om te provoceren.

11:00 Ik ben door de AIVD ondervraagd. Of ik alleen werk of lid ben van een linkse terreurcel.

12:00 Sociale dienst neemt mijn kinderen in beslag.

12:30 Aankomst van klimaatactivisten die eisen dat ik beide sneeuwpopen stuk maak en de sneeuw terug leg op de oorspronkelijke plek, want ik heb het microklimaat nadelig aangetast door het verplaatsen van de sneeuw.

16:00 Linkse activisten paraderen door mijn straat terwijl zij schreeuwen en leuzen roepen dat ik berecht moet worden voor mijn intolerantie, racisme, haat zaaien en het veroorzaken van agressie tegen de samenleving.

Ik heb tenslotte de brandweer gebeld om de zaak te blussen. Maar die weigert te komen vanwege de angst voor de hoeveelheid publiek dat zich ondertussen verzameld heeft in de straat.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

Over bankinstellingen gesproken.

Het doel van banken is om fietsen te verkopen aan mensen in rolstoelen. :thinking:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

De tijdgeest in beeld.

TIMES ARE CHANGING. MUSLIMS NEVER DO.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op zo jan 24, 2021 11:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

De simpele logica van Hans van de Mortel

Afbeelding

• Als atheïst vind ik het geloof in de evolutietheorie net zo dom als het geloof in het hiernamaals. Want overleeft de sterkste? Nee. Die gaat nog altijd verdomde snel dood. Aan hartfalen, syfilis, een kankerpuist of een teveel aan luizen, maar zelden aan de griep. Er bestaan ook domme wetenschappers! Wat nooit ophoudt te bestaan is de macht van de Tijdgeest die in het zadel wordt gehouden door moederoverste Natuur.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Logica. En het gemis daarvan bij moslims

Bericht door hans van de mortel »

Bij internet-boekhandelaar Amazon zijn ruim 2 miljoen titels leverbaar.

Hoeveel titels denkt u dat er in het Arabisch bestaan, de taal van Allah, zoals alle moslims in koor beweren? En voor wat die paar armetierige titels betreft, kunnen we er vergif op innemen dat het vertalingen zijn van westerse auteurs. Precies zoals de achterlijke pedofiele onsmakelijke Arabische psychopaat profeet Mohammed plagiaat pleegde door bijna alles wat met God te maken had over te nemen en aan al die domme Arabische woestijnkeutels doen geloven dat hij zijn informatie rechtstreeks van Gabriël, de postduif van Allah, had ontvangen.
• De ergste zonde tegen de menselijke geest is dingen geloven zonder bewijs. – Aldous Huxley.
Het is echt niet voor niks dat alle wetenschappelijke boeken in het Engels zijn geschreven. Door wetenschappers die - uiteraard - geen moslim zijn. Dat de Arabische taal van Allah een achterlijke is, is hierdoor wel bewezen verklaard. :sheik: Voor moslims is deze logica een taboe.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:
za jan 23, 2021 6:09 pm
De tijdgeest in beeld.

TIMES ARE CHANGING. MUSLIMS NEVER DO.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Linkse mensen zijn net moslims. Die willen ook alles verbieden wat niet in hun
straatje te pas komt. Deze advertentie uit de jaren vijftig kan rekenen op het
linkse predikaat 'discriminatie'. Analoog aan de veroordeling van Wilders zou
'groepsbelediging' - gelet op het aantal toenemende corrupte rechters in
Nederland - mij niet verbazen in deze tijd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Logica. En het taboe op de logica

Bericht door hans van de mortel »

'We' zijn gek geworden.

Afbeelding

Een vrouw is in bijna alle opzichten anders dan de man.

En dan zijn er nog altijd arrogante mensen die vanuit hun maatschappelijke positie met dwang de vrouw gelijk willen stellen aan de man. Bijvoorbeeld door een quotum in te stellen voor net zoveel vrouwen als mannen in de top van het bedrijfsleven. Als dit niet naar een vorm van dictatoriaal fascisme ruikt, nou dan herinner ik blijkbaar de geschiedenis niet en faal als psycholoog en controleur van de logica.

Zo zijn er bijvoorbeeld lezingen op universiteiten die over dit onbenullige onderwerp gaan en werd in Den Haag een standbeeld onthuld voor werkende vrouwen. :emm2:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie