Vrijheid van meningsuiting bedreigd

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Ariel »

Kajsa Ollongren moet uitleggen waarom een bedreigde Franse islamcritica op bezoek in Nederland beveiliging is geweigerd.

Ze zal wel weer een goeie smoes gebruiken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door King George »

Ja moet je horen, zo'n aanslag is weliswaar erg, maar die cartoonetjes zijn echt veel erger hoor. : nono3:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Ariel »

King George schreef:Ja moet je horen, zo'n aanslag is weliswaar erg, maar die cartoonetjes zijn echt veel erger hoor. : nono3:
[icon_lol.gif]
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Pilgrim »

This Week in Stupid (11/03/2018)
Sargon of Akkad - Gepubliceerd op 11 mrt. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Pilgrim »

Tommy Robinson verwijderd van Speakers Corner in Hydepark Londen!!!
TOMMY ROBINSON NEWS - Gepubliceerd op 14 mrt. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door xplosive »

Ik wist al dat Hyde Park gekaapt was door moslims om hun snode plannen door te zetten en mensen het vrij spreken onmogelijk te maken. Ik wist ook al dat de Britse overheid zich slaafs en getrouw buigt voor de moslim agenda. Maar om dit nog eens zo bevestigd te zien is verschrikkelijk. Werkelijk verschrikkelijk!!

40 jaar geleden werd ik voor het eerst in Londen geïnformeerd over Speakers Corner in Hyde Park in Londen en wat de betekenis daarvan was. Hoe jong ik ook was, ik besefte maar al te goed wat het was : een baken van licht in de westerse wereld. Dat licht is nu gedoofd. En het doven van dit licht lijkt nog maar het begin te zijn van de ergste nachtmerrie die Europa ooit heeft gekend en die op het punt staat om Europa te gaan overspoelen.

40 jaar jaar geleden was mijn gedachte :

"Er zouden overal ter wereld in alle steden en dorpen Speakers Corners moeten zijn."

Maar waar zie je nog dat er gebieden gereserveerd worden voor mensen om vrijuit te spreken, volledig beschermd, gesteund en gepromoot door de overheid? Antwoord : nergens. Niet in Groot-Brittannië en niet in Nederland. Probeer maar eens in Nederland een vergunning te krijgen van de overheid om een vrijplaats voor het spreken in alle vrijheid op te richten : het zal je niet lukken. Zover is het dus met ons!

Hier nog een video over het thema :

Meeting Sargon of Akkad for the first time

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door xplosive »

Ik zie nu dat de titel van bovenstaande video veranderd is in "Tommy meets: Sargod of Akkad". De titel lijkt gehackt, want "Sargod" lijkt geen onbedoelde verschrijving te zijn.

In dit verband nog even onderstaande video. De interruptie begint ongeveer 13 minuten vanaf het begin van de video :

ANTIFA Mob Attacks Yaron Brook & Sargon of Akkad With Smoke Bombs & Then Get A Beatdown

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:Ik zie nu dat de titel van bovenstaande video veranderd is in "Tommy meets: Sargod of Akkad". De titel lijkt gehackt, want "Sargod" lijkt geen onbedoelde verschrijving te zijn.
Wat stond er eerst xplosive? Sargod of Akkad is de pseudoniem van Carl Benjamin, een Britse youtuber.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
xplosive schreef:Ik zie nu dat de titel van bovenstaande video veranderd is in "Tommy meets: Sargod of Akkad". De titel lijkt gehackt, want "Sargod" lijkt geen onbedoelde verschrijving te zijn.
Wat stond er eerst xplosive? Sargod of Akkad is de pseudoniem van Carl Benjamin, een Britse youtuber.
Er stond eerst "Meeting Sargon of Akkad for the first time" en zo heb ik het ook van internet gekopieerd, maar ik zag later dat het veranderd was.

De youtube-account van "Sargon of Akkad" lijkt inderdaad gehackt te zijn, want als je op youtube gaat naar de video "This Week in Stupid (11/03/2018)" die Pilgrim hierboven gepost heeft en je klikt onder de video op "Sargon of Akkad" dan krijg je een lasterlijke boodschap over "Sargon of Akkad" te zien.

En mogelijk is het youtubekanaal van Tommy Robinson dus ook gehackt aangezien de videotitel dáár veranderd is in iets met "Sargod" erin.

En waarom schrijf je nu zelf ook "Sargod" Ariel? Dat staat hier toch echt niet.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
En waarom schrijf je nu zelf ook "Sargod" Ariel? Dat staat hier toch echt niet.
Jij hebt helemaal gelijk xplosive. Ik weet niet waarom ik "Sargod" schreef. :unsure: Een soort tijdelijke letterblindheid of zo...

Misschien omdat ik dacht dat Sargon of Akkad één of andere godheid was.. :nietverstaan: Maar dat was hij niet hé..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door xplosive »

Ik zie nu dat op het Youtubekanaal van Tommy Robinson "Sargod" in de titel van de video vervangen is door "Sargon". Misschien was "Sargod" dan toch een onbedoelde fout? Of de inbreuk is op de één of andere manier rechtgezet?

De inbreuk op het Youtubekanaal van "Sargon of Akkad" lijkt echter nog steeds gehandhaafd, want de lasterlijke boodschap staat er nog steeds. Is deze lasterlijke boodschap van beheerders van Youtube zelf? Er schijnt wel een conflict te zijn als ik afga op wat er in deze video gezegd wordt op het Youtubekanaal van Paul Joseph Watson :

Sargon of Akkad: The YouTube Purge

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door xplosive »

Ik heb het even nagezocht en het blijkt dat Facebook, Google, Twitter en Youtube allemaal gevestigd zijn in de staat Californië van de Verenigde Staten van Amerika, waarbij Youtube inmiddels (in 2006) overgenomen is door Google.

Meer en meer communicatie (en "last but not least" : propaganda) vind plaats via Facebook, Twitter en/of Youtube. Deze mediakanalen zijn daarmee wereldwijd een gemeengoed geworden.

Tijdens de laatste presidentsverkiezingen bleek al dat de staat Californië inmiddels een bolwerk van het kamp van de Democraten (met onder meer Hillary Clinton) is geworden. Maar volgens onderstaand artikel wordt dat alleen maar erger :

California Is About to Become Even More Left-wing in 2018

Daaruit :
Given Democrats’ increasing dominance in the state, that means that for the second election in a row, Republicans will have no candidate for U.S. Senate in the general election. That could depress GOP turnout, which in turn could help Democratic Party candidates across the state in races for Congress and the state legislature.

Moreover, the Washington Post notes, all of the action within the Democratic Party is on the left. The two leading candidates to replace Jerry Brown as governor, Lt. Gov. Gavin Newsom and former Los Angeles mayor Antonio Villaraigosa, are both to his left.
All of that is adding up to a more radical California — the stuff of radical dreams, and conservative nightmares.
Californië schuift dus steeds meer op naar radicaal-links en dat zou kunnen betekenen dat ook de genoemde mediabedrijven onder staatsdruk steeds meer die kant opschuiven en dat terwijl er nu al tekenen zijn dat de Californische mediareuzen sterk geïnfiltreerd zijn door radicaal-links. Als radicaal-links de volledige macht in handen krijgt van deze mediareuzen dan beheerst radicaal-links feitelijk datgene dat wereldwijd de publieke opinie bij uitstek bepaalt. Een beangstigend vooruitzicht.

Daarbij komt nog dat ook grote tech-bedrijven als Intel, AMD, Apple, Nvidia en SpaceX in Californië gevestigd zijn. Je kunt dus gerust stellen : wie over Californië heerst, heerst over de wereld.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Pilgrim »

Ach, wie weet, misschien zinkt Californië binnenkort wel in de zee en dan is dit probleem opgelost... :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Ariel »

Nog even, en Orwells 1984 is een feit

China overweegt het Sociale Krediet Systeem in te voeren. Veel landen kennen al een systeem waarmee banken de financiële kredietwaardigheid van burgers meten, maar de Chinese zieners van de alwetende Communistische Partij breiden dat uit met het wegen en meten van sociaal gedrag.

Reuters meldde vorige week dat Chinezen die afwijkend gedrag vertonen, zoals roken waar dat niet mag of het verspreiden van fake nieuws, gestraft worden met een verbod op het gebruik van de trein of het vliegtuig. Het systeem schijnt al stilletjes te zijn ingevoerd; inmiddels staan zes miljoen mensen op de zwarte lijst.

We zien dezelfde tendens in het vrije Westen. Het antwoord op de volgende vraag bepaalt de score van je sociale status in het politiek-correcte Westen: draag je bij aan zowel sociale en culturele diversiteit als aan het terugdringen van CO2-uitstoot? Wie in daad en gedachte afwijkt van de gehanteerde normen, krijgt nu al nauwelijks ruimte in het publieke debat en is een ontkenner (denk aan ’holocaust ontkenner’) en/of racist.

Sinds de jaren zeventig wordt het publieke debat beheerst door een sociaal-cultureel complex van linkse media en linkse politici. De mensen die daarin functioneren, behoren tot homogene sociaal-culturele groepen en vinden bij elkaar herkenning, waardering, bescherming. Ze beheersen politieke en bestuursorganisaties, ze maken de kranten, de nieuwsprogramma’s op TV, de talkshows, geven elkaar subsidies, prijzen, baantjes; het is daar zo goed als onmogelijk om ’diversiteit’ en de noodzaak van ’klimaatbeheersing’ op kritische wijze te bespreken.

Kort geleden kreeg klimaatdissident en chemicus Marcel Crok een groot interview in de Volkskrant. Dat was moedig van de redacteur die dat deed, en van de eindredacteuren die dat toelieten. Een golf van kritiek overspoelde de Volkskrant. De meeste lezers van die krant wensen geen confrontatie met klimaatdissidenten want ze geloven, na decennia van eenzijdige berichtgeving, dat een klimaatdissident per definitie een misdadige fraudeur is, en de redactie is zich daarvan scherp bewust. Crok zal nooit meer aan het woord komen in die krant.

Maar: het internet heeft de publieke ruimte gedigitaliseerd en ten diepste gedemocratiseerd. Tot voor kort werd de toegang tot het publieke debat beheerst door organisaties van professionele redacteuren. Betreed een moment de nieuwe digitale media en het is duidelijk dat daar geen redacteuren optreden. Veel van wat daar gebeurt, is goor, weerzinwekkend, verontrustend. Maar er gebeurt ook veel wat schitterend en nieuw is. Voor mij is het een verademing want het internet heeft de autoritaire en ideologische grenzen van het publieke debat doorbroken.

De elites vechten fel terug en zetten de digitale media onder druk. In Duitsland zijn er al wetten ingevoerd die Twitter, Facebook en Google ertoe dwingen, op straffe van kolossale boetes, bijdragen op hun sites te onderzoeken op onwelgevallige ideeën. Volstrekt eerbare, eigenzinnige sites die niet de officiële diversiteits- en klimaatorthodoxie volgen (zoals de Duitse site Achgut van de befaamde journalist Henryk Broder), worden afgesloten van adverteerders en dus van inkomsten. Er woedt op het internet een gevecht om vrijheid van meningsuiting tussen traditionele machthebbers en ongebonden internetgebruikers.

Gezichtloze bedrijven
Maar dit is niet alles. Er gebeurt veel meer op dat internet dat ons zorgen zou moeten baren: ons internetgedrag, zoals zoekopdrachten, wordt onafgebroken gemonitord en geanalyseerd door gigantische, gezichtloze bedrijven. Facebook en Google verdienen fortuinen aan die analyses. Via digitale systemen wordt ons gedrag in het oog gehouden: in supermarkten, trein- en busstations, zorgverzekeringen, straks via een ’black box’ in de auto, via onze betaal- en creditkaarten, bewakingscamera’s, de GPS-functie van onze telefoons. Op een fataal moment zullen al die systemen aan elkaar gekoppeld worden teneinde ons tot gedrag en gedachten te dwingen die volgens de elites wenselijk zijn. De wereld van George Orwells 1984 is dan een feit.

In dit fundamentele gevecht om controle over internetcommunicatie en, uiteindelijk, onze authenticiteit en autonomie, is de Sleepwet waarover u vandaag via een raadgevend referendum uw stem kunt laten horen, geen geïsoleerd verschijnsel. De opstellers van die wet hebben aan diversiteit en klimaatbeheersing een derde begrip toegevoegd, waarmee het zwaarste argument op tafel komt dat politici kunnen uitspelen: de staatsveiligheid. Daarvoor moet vanzelfsprekend alles wijken.

Sleepwet
Wat u woensdag ook stemt, stem in ieder geval tegen de Sleepwet, die opsporingsdiensten toegang geeft tot al onze communicatie en deze ook zonder controle kan overdragen aan buitenlandse mogendheden. Telefoons en computers worden in ons land al volop getapt, en onze nationale veiligheid wordt door de bestaande regelingen niet verzwakt. Op een dag zal deze Sleepwet tegen ons ingezet worden omdat we, bijvoorbeeld, ouderwetse ideeën hebben over man-vrouwverhoudingen of over wat dan ook dat activistische elites onaanvaardbaar vinden. De Sleepwet moet vervangen worden door een wet die wel voldoende waarborgen tegen misbruik biedt. Ben benieuwd hoe de elites op een massale afwijzing zullen reageren.

De overheid staat niet boven de partijen maar is een partij. En het is de machtigste, en dus soms gevaarlijkste, partij die de samenleving kent. Tegen de Sleepwet.

Leon de Winter.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Pilgrim »

Grapperhaus wil vrijheid van meningsuiting wel/niet inperken

Jeroen Stans, 27 mrt 2018

Afbeelding
Minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid. (ANP)

Minister Grapperhaus laat de Tweede Kamer verbijsterd achter. Bínnen de muren van de plenaire zaal zei hij nog dat de omstreden imam Fawaz niet kan worden aangepakt, omdat anders de vrijheid van meningsuiting wordt ingeperkt. Maar buíten de zaal zei hij dat hij die vrijheid van meningsuiting wél wil inperken. Wat is het nou?

Imam Fawaz Jneid is wederom in opspraak omdat hij de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb een 'afvallige' heeft genoemd. Volgens minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid blijft de imam met die uitspraak net binnen de grenzen van het toelaatbare. Hij noemde het in de Tweede Kamer 'frustrerend' dat hij niet meer kon doen om de imam aan te pakken. De juridische term 'haatzaaien' oprekken gaat volgens hem niet, omdat 'mensen dan gaan zeggen: nu gaat u zeer ten onrechte mijn vrijheid van meningsuiting beperken.'

En toen kwam de draai
Maar een paar minuten later vertelde Grapperhaus aan de pers een heel ander verhaal. 'Ik wil van dit soort uitlatingen af en de straffeloosheid daarvan. Want mensen worden daardoor in hun bestaan bedreigd en dat vind ik walgelijk.' Ook vreest de minister dat dit soort uitspraken van Fawaz radicalisering van jongeren in de hand werkt.

'Als verdediging van andermans mening samenleving bedreigt moet het ophouden'
Op de vraag of inperking van de vrijheid van meningsuiting een prijs is die de vrije samenleving moet betalen om haatzaaien tegen te gaan, antwoordde Grapperhaus bevestigend: 'Nou, dat moet je inderdaad misschien doen. Het motto van de Franse dichter Voltaire was: “Ik verdedig uw mening ook al ben ik het daar niet mee eens tot mijn dood erop volgt.” Ik heb altijd gezegd: ik ga daar niet voor. Ik wil iemand anders' mening verdedigen, maar als die verdediging mij of mijn samenleving bedreigt, dan moet het ophouden. Die discussie wil ik heel graag met de Kamer voeren.'

Asscher: Grapperhaus 'niet goed bezig'
PvdA-leider Lodewijk Asscher noemt de draai van Grapperhaus 'bizar': 'Je staat in de Tweede Kamer waar ik letterlijk vraag: bescherm de rechtstaat, treedt op tegen deze man, zorg dat we gevrijwaard blijven van dit soort gif. Dan zegt 'ie: kan niet, mag niet, doen we niet. Als je dan twee stappen buiten de Kamer tegen de pers wél zegt, ben je echt niet goed bezig als minister.' Asscher gaat een debat over de kwestie aanvragen.

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1034 ... t-inperken
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door King George »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Ferdinand Grapperhaus

Je zag de oogjes van Sybrand Buma en Alexander Pechtold oplichten toen u het opperde

28-03-2018, 7:01 Tags: ahmed aboutaleb, Fawad Juneid, imam, sharia

Beste meneer Grapperhaus,

Is de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb een afvallige moslim, zoals de salafistische prediker Fawaz Jineid beweert? Is hij een vijand van de islam? Is hij iemand die de islam haat en bestrijdt? Is hij dom en slap? Is hij een belediging voor de salafisten?

Het zal mij jeuken.

Al zou Ahmed Aboutaleb zijn dochters voortaan enthousiast toestaan om met een niet-moslim te trouwen. Al zou hij zijn korans de kliko in gooien. Al zou hij tijdens de Rotterdamse raadsvergaderingen uit verveling op de raadsstukken tekeningetjes maken van Mohammed die zich vermaakt met een 9-jarige.

Moet hij allemaal zelf weten. Maar ik ben dan ook geen haatbaard.

Mag de salafistische prediker Fawaz Jineid al die dingen over Ahmed Aboutaleb zeggen? Mag hij Ahmed Aboutaleb tot afvallige moslim bestempelen, ook als de recente geschiedenis heeft geleerd dat dat in salafistische kringen kan worden uitgelegd als een doodvonnis?

Gisteren bleek tijdens het Vragenuurtje in de Tweede Kamer: ja, dat mag die enge Neel allemaal zeggen. Hij blijft met al zijn uitlatingen nét binnen de grenzen van de wet. Vrijheid van meningsuiting.

De enige manier om Fawaz Jineid aan te pakken, zo beweerde u: de vrijheid van meningsuiting inperken.

Hell no!

Je zag de oogjes van Sybrand Buma en Alexander Pechtold oplichten toen u het opperde. Als dát eens zou kunnen… Dat we die vreselijke haatbaard misbruiken om de vrijheid van meningsuiting een slag toe te brengen… Bij al die lastige Nederlanders die al die vervelende dingen schrijven, en die tekenaars, de meningenpolitie aan de deur… Het morrende volk het zwijgen opleggen…

En het dan te zijner tijd in de Tweede Kamer uitleggen als de ultieme oplossing in de strijd tegen islamitische radicalisering.

Dan kunnen jullie Fawad Jineid eindelijk keihard aanpakken.

Net zoals toen hij illegale shariahuwelijken sloot in de Haagse As-Soennah moskee. Toen hebben jullie hem ook keihard aangepakt! (hij kreeg een voorwaardelijke (!) geldboete van 1500 euro)

En zoals hij keihard werd uitgelachen toen hij een spórtsubsidie kwam ‘vragen’ voor de As-Soennah moskee. (hij kreeg maar 28.915 euro)

En zoals hij keihard werd aangepakt toen hij meermaals een illegale moskee bleek te runnen in Den Haag. (hij kreeg een gebiedsverbod voor de Schilderwijk en Transvaal)

Fawaz Jineid, meneer Grapperhaus, werd als Syriër geboren in Libanon, verspreidde zijn giftige boodschap in Saudi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten en kwam in 1992 naar Nederland. Daar kreeg hij, geheel volgens de regels van onze wet, een Nederlands paspoort.

Als u nou toch wetten gaat aanpassen om het islamitisch vullis aan te pakken dat stond te juichen na de moord op Theo van Gogh, blijf dan van de vrijheid van meningsuiting af en zoek het liever in de hoek van de ‘kom maar binnen met je knecht-wet’.

Opdat ik bijvoorbeeld kan blijven zeggen dat Alexander Pechtold en Kajsa Ollongren afvallige Nederlanders zijn. Vijanden van de vrijheid van meningsuiting. Mensen die de democratie haten en bestrijden. Dom en slap. Een belediging voor hen die dit land na Seyss-Inquart weer hebben opgebouwd en die geloofden in ‘nie wieder’.

En dat CDA’ers zoals Madeleine van Toorenburg en u vrijheid hatend tuig zijn.

Jezus, dat illegale krantje van ons komt ook geen dag te vroeg, hè?

Groet,

JanD

PS. En verder kunt u natuurlijk met kralen en kettinkjes voor de langere termijn een einde maken aan dit probleem.

UPDATE Mr. Theo legt het uit…


TPO
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door King George »



Hiddema: Grapperhaus, pak de haatzaaiende imam aan!

Kamerlid Theo Hiddema drong vanmiddag bij Minister van Justitie en Veilighieid Grapperhaus (CDA) aan op een hardere aanpak van de omstreden Imam Fawaz Jneid. Theo legt uit hoe dat ging en hoe dat kan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Ariel »

Grapperhaus gebruikt de uitlating van Fawaz de Geit om nog meer de vrijheid van meningsuiting van Nederlanders in te binden.

Wat een goor spelletje wordt er gespeeld . Het CDA is net zo als de rest van de regering NIET TE VERTROUWEN.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Pilgrim »

Haatimaam Fawaz Jneid is politieke clickbait in de strategie om vrijheid van meningsuiting verder te beperken

Sietske Bergsma, 28-03-2018

Afbeelding

Grapperhaus: 'pas als jullie je vrijheid inleveren ga ik iets doen tegen dit paard van Troje dat politieke islam heet - en zelfs dan niet'

Minister Grapperhaus van Justitie en veiligheid (CDA) wil ‘het strafrecht aanpassen om harder op te kunnen treden tegen radicale imams, zelfs als dat betekent dat de vrijheid van meningsuiting daarvoor wordt ingeperkt.’ Hij ‘walgt’ van extremistische uitlatingen van de omstreden islamitische prediker Fawaz Jneid aan het adres van de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb. ‘Maar het Openbaar Ministerie ziet op dit moment geen kans de man te vervolgen.’ Dit bleek uit kamervragen gisteren.

Vijand van de islam
Opmerkelijk, gezien de gretigheid waarmee vorig jaar nog werd aangekondigd prioriteit te maken van ‘mensen die zomaar alles denken te mogen zeggen en schrijven online’, aldus een persofficier van justitie in Nieuwsuur naar aanleiding van de Sylvana Simons zaak die breder wordt uitgedragen. Vrijheid van meningsuiting, ‘maarrr’... Niks geen uitleg toen over ‘de beperkingen behoudens de wet’, zoals het oproepen tot geweld of moord, of Europese jurisprudentie die ‘offensive speech’ juist beschermt. Nee, de beleidslijn van het Openbaar Ministerie werd ineens een vage oproep tot fatsoen, een waarschuwing aan alle anonieme zolderkamer trollen, columnisten en andere woordterroristen.

Met de kwestie Jneid, die in een Facebook video zei dat de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb een ‘vijand van de islam’ en een ‘afvallige moslim’ is, wordt ineens wel weer keurig de wettelijke grondslag voor het beperken van de vrijheid van meningsuiting van stal gehaald. Ineens spelen sociaal wenselijke ideeën over wat ‘fatsoenlijk’, ‘respectvol’ of ‘rekening houden met elkaar’ is – woorden die in het kader van de zaak Wilders, Simons e.a. gretig werden gehanteerd, geen rol meer. Niet bij Jneid.

Een uitgelezen kans het volk in zijn hok te krijgen
Daar ben ik blij mee, maar dan nog kun je juridisch best bepleiten dat iemand ‘een vijand van de islam’ noemen gelijk staat aan een oproep tot geweld of zelfs moord – gezien de betekenis van deze woorden in de context van de islamitische ideologie, de koran, fatwa’s uit het verleden, en vooral wié ze uitspreekt: in dit geval een imam die deze betekenis en context geacht wordt te kennen en een ‘voorbeeld’ is voor zijn volgers.

Onder normale omstandigheden, en als de politieke wil er daadwerkelijk zou zijn, zou dit pleidooi de kern moeten zijn in de discussie. Het is echter allemaal beside the point geraakt door iets anders. Minister Grapperhaus doet iets veel kwalijkers dan een onjuiste inschatting maken over de mogelijke strafbaarheid van deze imam. Hij misbruikt zijn discretionaire bevoegdheid om de wet te veranderen.

Grapperhaus ziet hier – onder druk van een kabinet dat sinds dag één alleen maar in de weer is het volk in zijn hok krijgen – een uitgelezen kans om de bezorgde burger er dieper in te lokken.

De minister vindt het helemaal niet ‘frustrerend’ dat hij de imam niet kan vervolgen en hij vindt het ook geen ‘duivels dilemma’. Hij hoopt dat wij dit frustrerend zullen vinden, frustrerender nog dan de stelselmatige weigering van onze overheid om gewoon hun primaire taken uit te voeren – om islamitische radicalisering, islamisering überhaupt en onze onzekerheid over de toekomst serieus te nemen. Hij misbruikt een ergernis en angst die nergens anders eerlijk benoemd wordt behalve hier, tussen de regels van dit chantagemiddel door.

Misselijkmakende doorzichtigheid
De misselijkmakende doorzichtigheid ervan leert ons bovendien dat een kabinet met Grapperhaus best weet waar de haat zit. Ze weten dat maatschappij ontwrichtende haat afkomstig is van deze imams die een diepe minachting koesteren voor onze vrijheid en deze kapot willen maken. Voor mensen zoals jij en ik die ‘onfatsoenlijk’ doen op internet, waar de propaganda niet lekker bij gedijt zullen de mensen geen water bij de vrije wijn willen doen. Ook dat weet Grapperhaus.

Met Jneid worden we gelokt en gechanteerd om onze eigen fundamentele vrijheden te offeren aan een overheid die ons alleen wil beschermen als we ons gedragen. ‘Pas als jullie je vrijheid inleveren ga ik iets doen tegen dit paard van Troje dat politieke islam heet. En zelfs dan niet.’

Want alsof we monddood en met lege handen nog instrumenten hebben om hem ergens aan te houden.

http://tpo.nl/column/sietske-bergsma-ha ... -beperken/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Pilgrim »

Grapperhaus...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Mahalingam »

Eddy Terstall (regisseur en 'liefdevol lid' van de PvdA) heeft met vriendjes en vriendinnetjes een manifest opgesteld.
Niet alle linksdenkenden zijn daar blij mee.
Vrij Links moet trouw zijn aan zijn vrijzinnige, seculiere wortels
De filosoof Spinoza heeft het zaad gestrooid voor het vrije Europa waar het seculiere gedachtegoed kon bloeien. Vrij Links neemt afstand van de suggestie dat niet-westerse Nederlanders in bescherming moeten worden genomen tegen het vrije debat, stellen Asis Aynan, Femke Lakerveld, Eddy Terstall en Keklik Yücel.

Asis Aynan, Femke Lakerveld, Eddy Terstall en Keklik Yücel 17 mei 2018,

Groepsdenken splijt het land. Nationalistisch rechts laaft zich aan nationaalromantiek en regressief links antwoordt met het al even weinig verbindende verhaal van identity politics. De groep verdringt zowel de natie als het individu. Het progressieve links, dat stoelt op universele waarden en verheffing, hapt in de nieuwe eeuw als een zwaargewonde naar adem.

Wij, progressieve Nederlanders van diverse komaf, weigeren het progressieve gedachtengoed, dat niet alleen in Nederland maar in het hele Westen een motor is geweest achter de vrijheid en de moderniteit, op te geven. We zijn ongerust over de groeiende polarisatie en segregatie en verlangen naar een Nederland waarin mondige en zelfstandige burgers zichzelf en de samenleving in het geheel kunnen helpen verheffen. Daarom pleiten wij voor een ‘Vrij Links’ dat weer trouw is aan haar vrijzinnige, seculiere wortels.
Spoiler! :
Linkse en progressief liberale stromingen hebben hun bestaansrecht grotendeels te danken aan de strijd tegen de idee dat het individu zijn lot uit handen geeft. Dit lange avontuur dat met de Verlichting is begonnen, heeft tijdens de Franse Revolutie gestalte gekregen. Tijdens de Industriële Revolutie leverde dit een georganiseerd proletariaat op en tussen de jaren vijftig en tachtig van de vorige eeuw beleefde het haar hoogtijdagen. Dat avontuur is wat ons betreft nog niet ten einde.

Op de vruchtbare Nederlandse grond heeft de grote filosoof Spinoza het zaad gestrooid voor het vrije Europa waarin wij nu leven en waar democratie en het seculiere gedachtengoed konden bloeien. Onder de slagschaduw van de etnisch-religieuze tegenstellingen willen wij een appel doen op de moderne progressieven en de oorsprong van onze vrijheid terug in de herinnering roepen. In lijn met het levenswerk van de radicale Verlichters is het anno 2018 hoognodig om pal voor de vrijheid van het individu en geweten te staan.

Wij pleiten voor een vrij en onbelemmerd debat, een levensbeschouwelijk-neutrale staat, seculier onderwijs voor alle kinderen en een herwaardering van individuele vrijheid.
Het vrije debat

Een open maatschappij staat of valt met de aanwezigheid van het vrije woord. Nederland is al eeuwen een land waarin een wereldbeeld geschokt of uitgedaagd mocht worden en dat heeft een unieke, vrije samenleving opgeleverd. Wat voor de één een belediging is, kan voor de ander een nieuwe observatie of een analyse zijn.

Vrij Links neemt afstand van de suggestie dat niet-westerse Nederlanders in bescherming moeten worden genomen tegen het vrije debat, omdat ze nog niet klaar zouden zijn voor uitingen van de moderniteit. Wij beschouwen deze zienswijze, die door de Britten ‘the racism of lower expectations’ wordt genoemd, als een miskenning van de individualiteit van Nederlanders met een niet-Westerse achtergrond.

Een open samenleving kenmerkt zich door een vreedzame strijd van ideeën, waarbij het beste idee steeds aan invloed wint. Het buiten het debat houden van bepaalde, bijvoorbeeld religieuze, gebruiken of ideeën helpt alleen het theocratische patriarchaat. Het remt individuele emancipatie.

Politieke correctheid leidt tot karakterloze en onbeduidende kunst; een academisch klimaat zonder schurende meningen leidt tot intellectueel weerloze laureaten en culturele verarming.

Geen enkel idee, religieus of profaan, is in de vrije wereld boven kritiek verheven. Ideeën hebben geen rechten. Burgers hebben rechten. Ideeën worden in een open samenleving steeds weer door vrije burgers getoetst op waarheid en moraliteit.
Een neutrale staat en seculier onderwijs

De concessies die in voorgaande eeuwen aan de religieuzen zijn gedaan, kon de Nederlandse maatschappij nog absorberen. Door grote demografische veranderingen, vooral in de grote steden, gaat dit inmiddels moeizaam. Een conservatief religieus wereldbeeld concurreert met progressieve waarden, vooral daar waar het gewetensvrijheid en de autonomie van het individu betreft.

Vrij Links is tegen de aparte vermelding van vrijheid van godsdienst in de grondwet omdat dit leidt tot een voorkeursbehandeling van diegenen die zich tot een van de grote godsdiensten rekenen. Alle vrijheden waarop gelovigen aanspraak kunnen maken − vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging, vrijheid van vergadering en betoging − zijn al veilig verankerd in de wet en in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

Wanneer secularisatie onder druk staat, staan ook de persoonlijke vrijheden onder druk en kunnen zaken als homofobie, geslachtsongelijkheid en geloofsdruk een vlucht nemen. Dit leidt onherroepelijk tot een afname van gelijke kansen en tot verlies aan talent. Wij pleiten dan ook voor een stevig seculier systeem. Ook in het onderwijs.

Secularisme wordt vaak bewust of onbewust gelijkgesteld met atheïsme, terwijl het niets anders betekent dan een neutraal maatschappelijk speelveld voor alle ideeën en opvattingen. Vrij Links maakt zich sterk voor de afschaffing van het bijzonder geloofsonderwijs tijdens reguliere lesuren. Twijfel en onderzoek zijn de stuwende krachten achter individuele ontplooiing; leerlingen moeten (zelf)kritisch leren nadenken en eigen inzichten kunnen ontwikkelen over alle religies en levensbeschouwingen.
Individuele vrijheid

Vrij Links staat voor gelijkwaardigheid van de mens ongeacht geslacht, huidskleur, geaardheid en levensovertuiging. Het is de basis voor het compromisloze anti-discriminatieprincipe. Dit principe is het kroonjuweel van de vrijzinnige beweging, passend in een traditie waarin gevochten is voor de opwaardering van het individu tegenover het collectief en voor individuele emancipatie. 

Een deel van het huidige ‘links’ vaart mee op de populariteit van het denken in identiteiten. In deze uit Amerika overgewaaide trend worden mensen ingedeeld in verschillende groepen, gedefinieerd door religie, achtergrond, geslacht, geaardheid of ras. Vrij Links gaat ervan uit dat in een wereld met zeven miljard mensen zeven miljard verschillende identiteiten bestaan en verwerpt het groepsdenken van links en rechts.

Elk mens is vrij zijn levenspad te kiezen. Vrije partnerkeuze, zeggenschap over het eigen lichaam en de eigen seksualiteit zijn de meest intieme, persoonlijke en misschien wel belangrijkste mensenrechten.

De vrijheid in de vorm waarin wij haar kennen is door generaties voor ons bedacht en bevochten. De vrijheid van woord en geweten zijn niet ‘westers’ of relatief, maar intrinsiek waardevol. Deze zachte humane waarden zijn kwetsbaar maar vormen tegelijkertijd het grootste succesverhaal van de menselijke geschiedenis.

Grote, autonome denkers hebben de kiem gelegd voor onze moderniteit en democratie. We kunnen als vrije progressieven niet anders dan voortgaan op de weg die door Spinoza en diens geestverwanten ‘Verlicht’ is.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b9273dcf/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Nationalistisch rechts laaft zich aan nationaalromantiek
Dit is, zoals we van links gewend zijn, pure laster, bedoeld om tegenstanders van internationaalsocialisme in het kamp van Hitler te duwen. Nee, rechts wil meer individuele vrijheid en zelfbeschikkingsrecht. We hebben er een hekel aan als anderen bepalen hoe wij moeten leven en met wie.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Mahalingam »

Er is weer een aanslag op de vrijheid van de pers.
Het OM heeft de belgegevens nageplozen van Jos van de Ven, journalist van het Brabands Dagblad.
En waarom? Welke vreselijke misdaad is de aanleiding hiervoor? Moord, doodslag, kidnapping, terrorisme?
Het OM maakt zich druk over het lekken van vertrouwelijke info van een burgemeesterbenoeming (in Den Bosch). Daar zijn onze regenten namelijk heel boos over.
Justitie wil niets zeggen over het al dan niet opvragen van de telecomgegevens van BD-journalist Van de Ven. Wel wordt benadrukt dat het onderzoek zich niet op de verslaggever richt.
On-Nederlands en schokkend: justitie jaagt op telefoongegevens van BD-journalist

Dat het Openbaar Ministerie de telefoongegevens van onze verslaggever heeft opgevraagd, is een ernstige inbreuk op het recht op bronbescherming dat journalisten in Nederland hebben. Ernstiger dan je op het eerste gezicht zou denken. Door de actie van het OM raakt een van de belangrijkste journalisten van Den Bosch aangeschoten. Bronnen die hij telefonisch raadpleegde in de periode rond de burgemeestersbenoeming weten bij deze dat ze bekend zijn bij justitie. Wie onze verslaggever belde, wanneer hij ze belde, het staat in de justitiedossiers. Dat bronnen kopschuw worden, is een logisch gevolg. Voor het BD betekent het dat we onze werkwijze zullen moeten aanpassen.
https://www.bd.nl/s-hertogenbosch/on-ne ... ~a6b5b603/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Alle telefoongegevens van moslims aftappen!

Dan weten we tenminste echt hoe het inmiddels staat met de integratie van moslims in onze samenleving en het voortdurende parasiteren hierop, na de vele jaren van goed bedoelde onnozele pogingen door de vanuit de linkse politiek voort etterende overheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Mahalingam »

Naar nu blijkt is de journalist ook afgeluisterd.
Justitie luisterde journalist af in zaak burgemeesterslek

Justitie is haar boekje nóg verder te buiten gegaan in het onderzoek naar het burgemeesterslek in Den Bosch. Het Openbaar Ministerie wilde een gesprek tussen verslaggever Jos van de Ven van Brabants Dagblad en één van de verdachten in een horecagelegenheid afluisteren, wat mislukte. Volgens hoofdofficier Heleen Rutgers werden wél telefoongesprekken tussen de verdachte en de journalist afgeluisterd.

Hoofdredacteur Lucas van Houtert van het Brabants Dagblad vindt de afluisterpoging zeer ernstig. ,,Dit zijn praktijken die we in Nederland echt niet moeten willen.” Het aftappen van telefoongesprekken die de verdachte voerde met verslaggever vindt hij eveneens ver over de schreef. ,,Dat justitie de verdachte op de korrel had en niet onze verslaggever, doet niet ter zake. Op het moment zelf was duidelijk dat een gesprek van een journalist werd afgetapt . Dat gebeurde willens en wetens en justitie heeft het opgenomen in het dossier.”
En waarom gaat het OM er zo zwaar op in alsof het een grote misdaad betreft?
Rutgers erkent dat het OM fel is in deze zaak, maar vindt het belang groot. ,,We zijn er heel erg op gebrand dit misdrijf op te lossen. Er zijn mensen beschadigd. Daarom hebben de gevoeligheden zoals bronbescherming niet in de hoofden van onze mensen gespeeld toen we besloten het gesprek af te luisteren.”

Smilde: ,,Het lekken uit de benoemingsprocedure is een aperte schending van een procedure waarbij geheimhouding was afgesproken. Die zaak willen we oplossen.” Justitie wordt daarbij volgens Rutgers niet onder druk gezet door bestuurders. ,,Natuurlijk houden we ze op de hoogte, maar ze hebben niet geprobeerd ons te beïnvloeden.”
https://www.ad.nl/den-bosch/justitie-lu ... ~af99b339/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie