Veganisme

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Veganisme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

sjun schreef: Ik vermoed dat de veganist ook dan wel een reden tot evangelisatie zou hebben. Geen wonder niet elke veganist gaat even gezond door het leven en wat leidt er meer af van de eigen sores dan een ander een probleem aan te praten of deze de eigen morele maat te nemen? Ondanks dat hebben veganisten evenals ieder ander recht op en ruimte voor hun eigen mening zoals ieder ander dan weer recht heeft om aan de mening al dan niet een boodschap te hebben.
Kom op Sjun en Mercator! Aan eeuwig om de tafel zitten delibereren, daar kan geen gezond weldenkend mens zich tot tevredenheid aan laven. Ik ben een man van oplossingen en ik hou van praten met verstandige mensen. Vandaar dat ik nooit met moslims praat. Vroeger weleens gedaan. Met sterke argumenten. Moslims hebben geen argumenten. En als zij dat alzo beweren, betreft het terugvallen op kennis van puur achterlijk primitief heidens geloof, gebaseerd op de vieze smerige walgelijke historische analfabete pedofiele mens Mohammed. Wat een walgelijk stuk onmens was die pedofiele sadist pur sang.

Natuurlijk ben ik niet vóór veganisme. Wel voor een enorm sterke reductie van vlees eten. Ik ben tevens voor tijdig uitroeien van een groot gedeelte van de mensheid. En dat heeft alles te maken met ons foute consumptiegedrag en het overheersende virus van de 'Niet-vrije-wil'. Ik eet dagelijks vlees. Wordt mij voorgeschoteld. Ik heb best wel principes, maar niet ten koste van het mijzelf belachelijk maken wat tot geen enkele verbetering van het welzijn voor de mens kan leiden. Wij zijn met handen en voeten gebonden aan foute 'leiders'. En wie zijn dan de foute 'leiders'?

Dat is iedereen die geld en status wil verdienen boven alles.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veganisme

Bericht door Mahalingam »

Amsterdam krijgt eerste vegan studentenvereniging

Amsterdam is een studentenvereniging rijker: VSA is de eerste vegan vereniging van de hoofdstad. ‘We willen een belangrijke boodschap verspreiden in een universitaire setting.’
https://www.parool.nl/amsterdam/amsterd ... ~b2616518/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Veganisme

Bericht door xplosive »

Interessant nieuwtje.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Veganisme

Bericht door Pilgrim »

Veganisten zijn tegen crackers in diertjesvormen, omdat ‘mensen zich superieur wanen door eten dat eruit ziet als een dier’

Afbeelding

Door de kracht van de sociale media komt veganisme steeds meer in de aandacht. Jongeren stappen vaak over op deze levensstijl vanwege beroemdheden.

Veganisme gaat niet alleen over het vermijden van dierlijk voedsel in je dieet. Het is een groter idee dat ook gaat over veel verschillende aspecten van je levensstijl en filosofie en hoe je naar dieren en de planeet kijkt. Veganisten streven ernaar alle handelingen uit te bannen waarbij dieren gedood worden of waarin ze uitgebuit worden. Volgens de Vegan Society is veganisme een manier van leven die ernaar streeft alle vormen van wreedheid of het gebruik van dieren voor voedsel en andere producten te verbieden.

Veganisten hebben een lijst van dingen die mensen moeten vermijden om in overeenstemming met hun overtuigingen te blijven. Recent heeft deze organisatie zich gericht op een snack die mensen al jaren eten: dierencrackers.

In dierencrackers zitten geen dierlijke ingrediënten, maar veganisten willen deze crackers nog steeds verbieden voor veganisten. Hun redenering is dat het eten van voedsel dat eruit ziet als een dier, zoals de beroemde crackers, een gevoel van superioriteit ten opzichte van dieren aanwakkert. Dierenrechtenactivisten willen graag zien dat mensen dieren als gelijken behandelen. Ze stellen dat als mensen kinderen aanmoedigen om dierencrackers te eten dat hun gevoel versterkt dat ze maar kunnen doen wat ze willen met de andere dieren die in de natuur leven.

Nadat de beweging zijn pijlen heeft gericht op de dierencrackers, lijkt het logisch dat daarna ook andere voedingsmiddelen zullen volgen. Denk daarbij aan gummibeertjes en goudvissen. Sommige mensen vinden dat de activisten te ver gaan en zeggen dat er dan niet veel eten overblijft als de lijst met verboden voedingswaren blijft groeien.

PETA is er onlangs in geslaagd om Nabisco te dwingen het verpakkingsontwerp voor dierencrackers te veranderen. Vroeger bestond die verpakking uit dieren in kooien, zoals je ze in een circus zag. Het nieuwe ontwerp van de verpakking laat dieren zien die in het wild rondlopen in een Afrikaans landschap. De PETA-woordvoerder Tracy Reiman sprak haar goedkeuring uit over de aanpassing, en ze beweert dat de maatschappij de manier waarop dieren in het circus worden behandeld niet langer zal tolereren.

Veganisten over de hele wereld spraken hun goedkeuring uit op sociale media over het feit dat Nabisco hun verpakking had aangepast. De verandering kon desondanks ook op kritiek rekenen. Sommige mensen stellen dat de verandering Nabisco en PETA heeft gedwongen om tijd en geld te verspillen aan deze actie, terwijl dat ook had kunnen worden gebruikt voor meer prangende kwesties op het gebied van dierenmishandeling. Sommige mensen geloven dat de acties een positief effect zullen hebben omdat kinderen minder snel het gevoel zullen hebben dat dieren in kooien er zijn voor menselijk vermaak.

https://www.apost.com/nl/blog/veganiste ... utm_campai
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veganisme

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veganisme

Bericht door Mahalingam »

Veganisten zijn een soort voorhoede. Zij verkennen de mogelijkheden voor een gezond gevoede mensheid.
En zoals bij vele diersoorten, de verkenners zijn een groep die aan veel gevaren bloot staat en snel het haasje wordt.
"Curiosity killed the cat".

Afbeelding
Veganisten breken vaker botten dan vleeseters

Planteneters meer kans op een paar weekjes in het gips

Knabbel je liever op een wortel dan een blokje kaas bij de borrel en verruil je kip doorgaans voor een stuk tempeh? Wanneer dit je voltijd eetpatroon is, is de kans je botten te breken 43 procent groter dan bij mensen die af en toe een stukje biefstuk op de barbecue gooien.

De afgelopen tien jaar deed professor Tammy Tong onderzoek onder bijna 50.000 mensen die in Engeland wonen. De mensen met een veganistisch eetpatroon, hadden 43 procent meer kans om hun botten te breken dan de vleesetende kandidaten.

Nuance

Daar hoort uiteraard wel een kleine nuance bij. De verhouding verschoof namelijk wanneer het BMI en de proteïne- en calciuminname werden meegenomen in de resultaten. "Mensen met een lager BMI lopen meer risico hun heup te breken, blijkt uit eerder onderzoek", zegt Tong. De verklaring daarvoor is simpel: heb je een lager gewicht, dan heb je vaak minder vet en dus minder 'kussens' om je lijf om je te beschermen tegen een botbreuk bij een val.

Brozere botten


"Mensen die minder calcium en proteïne binnenkrijgen, hebben vaak brozere botten", vervolgt hij. Dat maakt het ook logischer dat veganisten sneller in het gips zitten. Zij hebben namelijk vaker een lager BMI en krijgen geregeld minder calcium en proteïne binnen. Deze nutriënten zitten doorgaans in grotere mate in dierlijke producten dan de plantaardige tegenhangers.

Uit de resultaten die in BMC Medicine zijn gepubliceerd, blijkt dat de herbivoren net iets vaker de botten breken: op de 1.000 mensen maken 20 veganisten een ritje naar de eerste hulp. In totaal werden er 3.941 botbreuken geregistreerd door de wetenschappers. De heup werd het vaakst gebroken door participanten. De onderzoekers konden uit de data echter niet halen of de botbreuken kwamen door minder gezonde botten of dat er andere redenen zijn dat de vegans sneller hun botten breken.
https://www.nieuwnieuws.nl/5150883/vega ... leeseters/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Veganisme

Bericht door xplosive »

Ach ja, daar staat (onder meer) dit tegenover :

Het meest uitgebreide onderzoek over de gevolgen van zuivelconsumptie dat mij bekend is, is gehouden op de Harvard Universiteit in Cambridge (voorstad van Boston) in de staat Massachusetts in de Verenigde Staten. Dit betreft een onderzoek dat deel uitmaakte van de zogenaamde "Nurses Health Study". In dit onderzoek werd gekeken of melkconsumptie botfracturen helpt voorkomen. De uitkomst van dit onderzoek gaf aan dat dit niet waar was. Sterker nog, de uitkomst van het onderzoek wees in tegenovergestelde richting.

Hier vind je een uittreksel van dit onderzoek.

De uitkomst van het onderzoek leverde op dat vrouwen die 2 of meer glazen melk per dag dronken gemiddeld 45% meer heupfracturen en 5% meer armfracturen vertoonden dan vrouwen die slechts 1 glas melk per week of minder dronken.

In deze nieuwsbrief gaan de onderzoekers uitgebreider in op oorzaken van botontkalking.

En deze kranige veganist die al ruim een halve eeuw veganist was deed het op 104-jarige leeftijd nog best hoor!

104 Yr Old Vegan Doctor is Heart Attack Proof



Dus ach ......

Zelf ben ik nu ongeveer 33 jaar veganist. Ik heb niet het idee dat ik daaronder lijd. Integendeel.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Veganisme

Bericht door xplosive »

Mahalingam schreef:
ma nov 23, 2020 8:16 pm
Veganisten zijn een soort voorhoede. Zij verkennen de mogelijkheden voor een gezond gevoede mensheid.
En zoals bij vele diersoorten, de verkenners zijn een groep die aan veel gevaren bloot staat en snel het haasje wordt.
"Curiosity killed the cat".

Afbeelding
Ligt er aan de keuze voor veganisme slechts een "naïeve nieuwsgierigheid" ten grondslag? Welnee!

Het volgende artikel legt het door jou aangehaalde artikel Veganisten breken vaker botten dan vleeseters en het daarin vermelde onderzoek Vegetarian and vegan diets and risks of total and site-specific fractures kritisch onder de loep :

Hebben veganisten zwakke botten?

Daaruit :
Veganisten hebben ongetwijfeld meer botbreuken in deze studie, maar de studie toont ook aan dat ze meer sporten en een lager lichaamsgewicht hebben. Een literatuurstudie in het verleden toonde aan dat mensen met een hogere vetmassa minder gebroken heupen hebben omdat ze een zekere bescherming hebben door de vetlaag bij valpartijen (2).

In de Britse studie hadden trouwens veganisten met een zeer lage BMI, onder 22,5 kg/m2, 217% meer heupbreuken, tegen 6% minder voor een hogere BMI. Om het gedrag uit te sluiten, hadden de onderzoekers de botdichtheid moeten meten.
Ze registreerde de voeding eenmaal bij de start van de studie en de onderzoekers veronderstellen dat de deelnemers gedurende zeventien jaar op dezelfde manier aten. De groep vleeseters is in dergelijke studies meestal zeer heterogeen: met andere woorden zitten er mensen die enorm veel dierlijke voedingsmiddelen eten of drinken en anderen die maar af en toe dierlijke voedingsmiddelen eten of drinken. Hetzelfde geldt voor veganisten: een hele dag chips en frieten eten is ook veganistisch… Termen als vleeseters en veganisten betekenen niet dat iemand gezond of ongezond eet, de invulling is veel belangrijker.
Kortom, de factoren BMI, sporten en leefstijl werden niet goed verdisconteerd in het onderzoek. Bovendien werd blijkbaar niet bekeken hoe lang mensen al veganist waren (zoals dat voor mij bijvoorbeeld al ruim 3 decennia is).

Dus moet ik mij nu als veganist in dit verband zorgen gaan maken? Ik dacht het niet. Ten eerste heb ik een BMI die enigszins aan de hoge kant is en ik ben geen zeer fanatiek sporter. Verder ben ik geen junkfoodveganist en let ik goed op mijn suppletie van vitaminen en mineralen. Ik vermoed dat een vleeseter (zeker als die vleeseter al behoorlijk op leeftijd is) die niet een suppletie van vitaminen en mineralen heeft slechter af is!

Nou jij weer, Mahalingam! [icon_lol.gif]
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Veganisme

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:
wo nov 25, 2020 10:52 pm
Ach ja, daar staat (onder meer) dit tegenover :

Het meest uitgebreide onderzoek over de gevolgen van zuivelconsumptie dat mij bekend is,
Dat kan, maar dan heb je niet doorgeklikt naar een nog veel grotere studie (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29075804/) waaruit bleek dat melk per portie per dag de kans op heupfracturen met 8% verkleint. Nou jij weer.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Veganisme

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:
zo nov 29, 2020 12:02 am
xplosive schreef:
wo nov 25, 2020 10:52 pm
Ach ja, daar staat (onder meer) dit tegenover :

Het meest uitgebreide onderzoek over de gevolgen van zuivelconsumptie dat mij bekend is,
Dat kan, maar dan heb je niet doorgeklikt naar een nog veel grotere studie (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29075804/) waaruit bleek dat melk per portie per dag de kans op heupfracturen met 8% verkleint. Nou jij weer.
Lees dan ook wat er daar in het "abstract" staat :
The role of dairy foods for hip fracture prevention remains controversial. In this study, among US men and women, a glass of milk per day was associated with an 8% lower risk of hip fracture. This contrasts with a reported increased risk with higher milk intake in Swedish women.
Dus het is met andere woorden zo duidelijk nog niet.

Nou jij weer.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Veganisme

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:
zo nov 29, 2020 12:08 am
Dus het is met andere woorden zo duidelijk nog niet.
Nee, dat blijkt.

Maar er is ook nog zoiets als logica.

Mensen hebben kalk nodig voor stevige botten, en dat halen ze uit voedsel. Om dat te kunnen doen, moet dat voedsel natuurlijk wel kalk (in een bruikbare vorm) bevatten. Melk is zo'n bron. Het ligt voor de hand te vermoeden dat meer kalk in het voedsel leidt tot meer kalk in de bloedbaan en dus meer beschikbaarheid voor het op peil houden van kalk in botten.

Maar er zijn een heleboel andere factoren, zoals vitamine D die nodig is voor de opname van kalk uit het voedsel (vandaar rachitis bij gebrek daaraan). Het zou dus zomaar kunnen dat mensen die veel (of juist weinig) melk drinken ook andere dingen doen die de kans op osteoporose vergroten of juist verkleinen. Ik geloof niet dat de invloed van al die factoren tot 6 cijfers achter de komma bekend is, en dat maakt fenomenologische onderzoeken tot een hachelijke onderneming. Aan de andere kant kun je moeilijk twee grote groepen maken waarvan je de ene vraagt twee glazen melk per dag te dringen en de andere bijvoorbeeld één, en verder niets anders dan anders te doen en dat 30 jaar lang. We zullen het misschien nooit precies weten.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Veganisme

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:
zo nov 29, 2020 12:27 am
xplosive schreef:
zo nov 29, 2020 12:08 am
Dus het is met andere woorden zo duidelijk nog niet.
Nee, dat blijkt.

Maar er is ook nog zoiets als logica.

Mensen hebben kalk nodig voor stevige botten, en dat halen ze uit voedsel. Om dat te kunnen doen, moet dat voedsel natuurlijk wel kalk (in een bruikbare vorm) bevatten. Melk is zo'n bron. Het ligt voor de hand te vermoeden dat meer kalk in het voedsel leidt tot meer kalk in de bloedbaan en dus meer beschikbaarheid voor het op peil houden van kalk in botten.
Over logica gesproken. Waar halen olifanten hun kalk vandaan?

Maar afgezien daarvan gaat het niet alleen om de simplistische (niet verder kijkende) constatering over de hoeveelheid kalk in voedsel, maar ook om wat er verder nog in dat voedsel aan stoffen zit dat de verwerking of opname van die kalk in het lichaam juist afbreekt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Veganisme

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:
zo nov 29, 2020 1:19 am
Over logica gesproken. Waar halen olifanten hun kalk vandaan?
Dat hangt van de leeftijd van de olifant af. Heel jonge olifanten halen de kalk uit melk, de oudere uit planten.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veganisme

Bericht door Mahalingam »

Evolutie werkt ook in op de Homo sapiens. Zoniet dan liepen we er nu bij zoals een chimpansee.
En ooit in Afrika is het vermogen om vit. C aan te maken verdwenen. Dat was kennelijk evolutionair niet nadelig, het voedsel bevatte die stof in voldoende mate.
En 70.000 jaar geleden was dat vermogen ook bij een klein groepje dat de latere mensheid vormde, verdwenen.

Iets dergelijks is gebeurt met vit. D. Voor de aanmaak hebben wij zonlicht nodig.

Hoe kan het dat er nog steeds eskimo's zijn? En Lappen? Omdat het vlees dat ze eten die vitamines bevat. Ze eten geen groente want die is er niet.

Iets dergelijks is er met melk aan de hand. Voor zoogdieren alleen nodig tijdens de eerste groei (max. een half jaar voor de meeste zoogdieren).
En toen men in de 'Fertile Crescent

Afbeelding

veeteelt begon te beoefenen kwam er onder mensen een mutatie waardoor het 'melk strem enzym' niet werd afgeschakeld zodat ze hun hele leven melk konden blijven drinken.
En die mutatie was zeer succesvol in die omgeving, binnen de kortste keren had iedereen die mutatie. En het overgrote deel van het huidige Kaukasische ras heeft die mutatie. Vandaar dat we in Europa een zuivelindustrie hebben.

Nu ik toch biologisch bezig ben: de mens heeft het zoogdierengebit van een alleseter. Onze darm is (in verhouding) korter dan die van een planteneter maar langer dan van een vleeseter.

In Zuid-India heeft men 3000 jaar de tijd gehad om over te stappen op volkomen vegetarisch. Hoogstwaarschijnlijk is er ook enige evolutionaire aanpassing (120 generaties) bij gekomen.
Dat is gelukt, er leven daar nu vele honderden miljoenen vegetarisch.

Nu ik toch op mijn praatstoel zit:

een heel belangrijke verandering in het dieet was: het gebruik van vuur. Zo worden onverteerbare zaken verteerbaar worden. Ik denk aan granen, vlees, wortels enz.

Er zouden ook groepen zijn die proberen in leven te blijven zonder gebruik van verhitting van voeding.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Veganisme

Bericht door xplosive »

Het feit dat een deel van de mensheid wegens genetische verandering/aanpassing zuivel beter heeft leren te verdragen wil daarom nog niet zeggen dat zuivel daarom ook echt goed is voor die mensen die tot dat deel van de mensheid behoren.

Er zijn koude streken waar je niet tot een volwaardige plantaardige voeding met de nodige aanvullingen kunt komen als je uitsluitend lokaal voedsel wilt nuttigen. In deze moderne wereld kunnen andere mogelijkheden geschapen worden (zo die er niet al zijn), waardoor mensen niet slechts op lokaal voedsel aangewezen hoeven te zijn.

En natuurlijk is het zo dat mensen van allerlei voedsel kunnen eten, ook dierlijke voeding (mensen zijn immers omnivoren, al zal een herbivoor ook wel eens een insect inslikken), maar het is niet zo dat mensen dierlijke voeding moeten eten (natuurlijk wel moedermelk in de zuigelingenfase, als je een mens ook als dier wenst te beschouwen) om gezond te blijven. Dierlijke voeding wil hier zeggen dierlijke voeding uitgezonderd zeer klein gedierte (waaronder micro-organismen). Mensen zijn voor hun gezondheid niet afhankelijk van voeding afkomstig van (redelijk) grote (landbouw)dieren. Dat is eigenlijk de essentie waar het veganisme om draait, met alle voordelen vandien.

Wat je laatste opmerking betreft over het vuur : verwarming biedt zeker voordelen met betrekking tot verteringsmogelijkheden van allerhande voedsel, maar de mate waarin die verwarming nodig is, is nog de vraag. Sommigen beweren dat verwarming tot 45 graden al voldoende zou zijn. Afgezien daarvan kun je in een goede blender allerhande voedsel zeer fijn vermalen waardoor het óók beter verteerbaar wordt.

Op zichzelf heeft het wel of niet willen verhitten van voedsel niets met veganisme als zodanig te maken al zijn er natuurlijk wel rawfood-vegans. Een redelijk deel van die rawfood-vegans gebruikt een blender.

En dat is voor nu even mijn praatstoel.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Veganisme

Bericht door hans van de mortel »

xplosive schreef:
di dec 01, 2020 8:39 pm
Ali Yas schreef:
di dec 01, 2020 1:55 pm
En dat krachtvoer krijgen ze alleen maar als er niet genoeg gras is (https://www.melkveebedrijf.nl/krachtvoer-voor-melkvee/).
Leuk gezegd. Maar om aan het vereiste melkproductieniveau te kunnen komen is er dus in de praktijk altijd niet genoeg gras. Zie Nederlandse koe krijgt gemiddeld 1800 kilogram krachtvoer.

Uit dat laatste :
Nederlandse melkkoeien krijgen op een Nederlands melkveebedrijf ongeveer 1800 kilogram krachtvoer per koe per jaar gedurende de lactatie. Dit exclusief het krachtvoer dat aan het jongvee wordt verstrekt.
Ja hoor, "gemiddeld alléén gras", geloof dat zélf Ali Yas? De harde praktijk is écht anders.
Ik weet er niet zoveel over te vertellen.

Maar krachtvoer en allerhande toegevoegde rotzooi dienen er toe om snel veel geld te verdienen, waardoor dieren voor consumptie sneller groeien en vooral escaleren. Wat voor de mens niet goed is, is ook niet goed voor het dier.

We leven - door een onnatuurlijke overbevolking - in een onnatuurlijke staat van de natuur. De natuur laat zich niet dwingen. Dat is zeker. Dus wacht maar af! Al dat stompzinnige tijdverspillende gelul over klimaatverandering. Domheid pur sang. Immers, het klimaat is nog nooit hetzelfde gebleven. Goede tijden, slechte tijden. Dat weten we, maar 'wetenschappers' doen liever of hun verstand bloedt. De mens heeft te allen tijde weten te overleven. Dat schijnt waarschijnlijk ook de bedoeling van God of Darwin te zijn. En ja, logisch dat het een en ander zich aanpast in de loop der jaren. Dat geldt echter al honderden jaren niet voor moslims. Zij zijn anders, beter naar eigen zeggen. Daarom zijn zij ook onaangepaste domoren die slechts uit zijn op het parasiteren op de vooruitgang, op onze kenniseconomie, op onze beschaving, op onze culturele verworvenheden en bloeiende wetenschap waar zij niets aan bijdragen. Dit is wat we om ons heen zien gebeuren in een wereld wanneer parasiteren volstaat en de achterlijke primitieve sadistische agressieve heidense baggerreligie islam je als moslim niet in de weg zit.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Veganisme

Bericht door xplosive »

Veganisten worden regelmatig als "boervijandig" geframed. In het artikel Wie verleidt de boer? Transitie naar een veganistische landbouw wordt gepoogd daar enige nuancering in aan te brengen.

Uit het artikel :
Probeer het maar eens. Maak je als veganist kenbaar op een regionale bijeenkomst van een landbouworganisatie, en je zal al gauw merken dat veganisten niet zo geliefd zijn in landbouwmiddens. ‘Ze willen ons kapot maken, meneer!’ Veganisten lijken wel de vijand van de boer, of althans, zo worden ze graag geframed in het landbouwmilieu.

Nochtans zijn veganisten er niet op uit om de boerenstiel kapot te maken of af te schaffen. Veganisten eten immers geen lucht hé. Wel aardappelen, peulen, kolen, granen, appels en peren en nog zoveel andere gewassen die op ons bord komen dankzij de noeste arbeid van landbouwers.
Er zijn studies nodig met modellen die uittekenen hoe de transitie van een veeteeltbedrijf naar een veganistisch landbouwbedrijf kan worden aangepakt. Die niet enkel het technische aspect onderzoeken, maar die ook de economische leefbaarheid documenteren. Hoe de stallen kunnen omgebouwd worden van horrorschuren naar productie-eenheden voor paddenstoelen, wieren of andere eiwitbronnen.
Ook kritiek op (sommige) veganisten zélf wordt in het artikel verwoord :
Ik vind dat we hier als beweging meer moeten op inzetten. Een hand reiken naar de boeren.
Nu gaat de aandacht in campagnes en acties te eenzijdig uit naar de vraagzijde van het verhaal. We verleiden de consument met veganistische alternatieven, en tonen dat een veganistisch leven wel degelijk mogelijk is. Want de simpele boodschap ‘stop met vlees eten’ is niet genoeg om gedragsverandering bij de consument teweeg te brengen. Op dezelfde manier brengt het ook weinig zoden aan de dijk wanneer onze boodschap naar veetelers niet verder reikt dan ‘stop met beesten kweken’. We moeten hen ook alternatieven kunnen aanreiken, concreet tonen hoe het anders kan, hen verleiden.
Met een pragmatische benadering in een open en eerlijke dialoog kom je inderdaad veel verder dan alleen maar met "de hakken in het zand zetten".

Verder beveel ik (van dezelfde auteur) ook het volgende artikel aan :
 
Inspirerend: varkensboer wordt veganist en kweekt nu groenten
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Veganisme

Bericht door xplosive »

 
Misschien zou je er zo gauw niet aan denken, maar het bestaat echt :

The Vegan Church
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Veganisme

Bericht door Ali Yas »

Het kan ook anders:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Veganisme

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:
di dec 15, 2020 11:32 pm
Het kan ook anders:
Ja, maar met de bekende nadelen van veeteelt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veganisme

Bericht door Mahalingam »

Korea (Zuid natuurlijk):
Military to launch vegan diet for vegetarians, Muslims next year

Afbeelding
This photo, provided by the defense ministry on Sunday, shows a vegetarian meal consisting of cereal, salad, bread and soy milk. (Ministry of Defense)


The military will provide vegetarian and Muslim enlistees with a vegan diet excluding any meat and ham starting next year, the defense ministry said Sunday.

From February, prospective draftees will be asked to mark if they are a vegetarian when they take physical examinations, the ministry said.

Two columns marked as "vegetarian" in both Korean and English will be available on the form.

Such personal information will be sent to the unit that the enlistees will serve in, allowing for a systematic ration program for vegetarian and Muslim soldiers.

"As soon as we identify the number of vegetarian and Muslim soldiers next year, we will develop customized menus," a military source said.

Currently, two soldiers in service have officially identified themselves as a vegetarian and a Muslim, respectively. The military currently provides them a diet without any meat.

The ministry's decision appears to reflect the trend of a growing number of vegetarians and enlistees from multicultural families. (Yonhap)
http://www.koreaherald.com/view.php?ud= ... &np=1&mp=1

In Zuid-Korea moeten alle mannen twee jaar in militaire dienst. Er zijn 50 miljoen burgers.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Veganisme

Bericht door Mahalingam »

Er zijn vrouwen die het vleesje van een man niet in zich willen als die man vlees eet.
Alleen veganistische en vegetarische piemels komen in aanmerking voor toegang tot de vagina.
Vegaclub roept vrouwen op: weiger seks met vleesetende mannen

AMSTERDAM - Dierenrechtenclub PETA roept vrouwen op hun begerige mannen in bed af te wijzen zolang ze nog vlees eten. De internationale organisatie wil met een seksstaking afdwingen dat mannen overstappen op plantaardig voedsel en zo hun ’klimaatvoetafdruk’ verkleinen.


Wat heeft geslachtsgemeenschap met klimaatbescherming te maken? Op zich weinig, maar het weigeren van mannen als ze zich willen klaarmaken voor het minnespel kan volgens PETA in Duitsland wel een manier zijn om ze onder druk te zetten. Volgens de vegaclub dragen mannen voor 41 procent meer bij aan klimaatverandering, en dat zou komen omdat ze dol zijn op biefstuk, karbonades en rookworsten. Daniel Cox (46), campagneleider bij de PETA-afdeling van onze oosterburen, is er duidelijk over. „Mannen zijn veel slechter voor het milieu dan vrouwen omdat ze te veel vlees eten”, zegt hij tegen Bild, dat Cox wel als ’radicale dierenrechtenactivist’ betitelt.

Cox hoopt op vrouwelijke bondgenoten in de strijd tegen ’vaders in de buitenwijken die barbecuetangen hanteren en sissende worsten van 70 eurocent op de grill leggen’. Hun vrouwen zouden een seksstaking moeten beginnen, om de wereld te redden, zo vindt Cox. De achtergrond is een eind vorig jaar gepubliceerd onderzoek waaruit blijkt dat mannen – vooral door hun consumptie van dierlijk voedsel – meer bijdragen aan klimaatverandering dan vrouwen. Hij is ook van mening dat juist deze mannen het niet verdienen om zich voort te planten. „En elk niet geboren kind bespaart 58,6 ton CO₂ -equivalenten per jaar.”

In Duitsland barstte de kritiek snel los op het, in ogen van velen, even lachwekkende als surrealistische plan. Cultuurpolitica Dorothee Bär van de CSU, de christendemocratische partij, noemt de oproep ’cynisch’. „Kinderen in verband brengen met schadelijke CO₂ is weerzinwekkend. Zeker omdat zij de klimaatredders van de toekomst zijn!” Haar collega Stefan Müller vindt de campagne vooral gênant. „PETA stopt zelfs niet langer bij de deur van de slaapkamer in hun strijd om aandacht.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1785437 ... nde-mannen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie