Antisemitisme anno tegenwoordig

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Ariel »

Joodse man in trein aangevallen om keppel...Reactie NS....dat het “niet slim” was om een keppel te dragen.

Moslima aangevallen in trein om hoofddoek...Reactie NS....dat het “niet slim” was om een hoofddoek te dragen.
Zou het? :sly7:

Man aangevallen in de trein. NS: keppel dragen niet slim

In de week van de dodenherdenking is Shevan Rene slachtoffer geworden van een antisemitische aanval in de trein van Amsterdam naar Utrecht. Een Nederlandse voetbalsupporter – van Ajax nog wel – zag zijn keppel en begon hem onder andere uit te schelden voor k*nkerjood en bleef achter hem aan lopen in de trein. De NS-medewerkers grepen niet in en een van de medewerkers gaf aan dat het dragen van een keppel niet slim is. In dit artikel vind je een overzicht van de gebeurtenissen en een interview met Shevan Rene.

Wat is er gebeurd?

Afgelopen zondag was Shevan in Amsterdam om daar struikelstenen schoon te maken met anderen, in het kader van de actie ‘Make their memory shine‘ van Standwithus Nederland. Terug in de trein naar Utrecht, hij had zijn keppel nog op, werd hij belaagd door een man. We weten inmiddels dat het een Nederlandse Ajax-supporter was. De man begon hem uit te schelden, riep dingen als ‘k*nkerjood’, ook homofobe teksten en ‘Hamas, Hamas, Joden aan het gas’ en ging maar door. Shevan liep weg, maar de man bleef achter hem aan lopen. Ondertussen maakte de man foto’s en filmpjes van Shevan terwijl hij hem trots bleef uitschelden en intimideren. Shevan is zeer aangedaan door deze ervaring en slaapt en eet sindsdien slecht.

Hoe werd hierop gereageerd door omstanders en de NS?

Er werd niet echt ingegrepen door medepassagiers, en ook niet door de NS. Een paar passagiers waren wel aardig voor hem en hij heeft de contactgegevens gekregen van een getuigen. En de NS? Een conducteur gaf achteraf aan op de camerabeelden te hebben gezien wat er gebeurde, maar niet te hebben ingegrepen omdat hij geen beveiliger is. Toen Shevan aangekomen was in Utrecht en in gesprek ging met medewerkers van de NS, zei een van hen onder andere dat het “niet slim” was om een keppel te dragen. En sowieso waarom hij een keppel droeg, dat deden Joden toch alleen op zaterdag? Hij heeft veel met de NS gesproken en kwam maar niet verder, vandaar dat hij besloot om zijn verhaal te delen in de hoop de NS te kunnen bewegen tot actie.

Rene Shevan deelde zijn verhaal met enige mensen uit de Joodse gemeenschap, waarna dit bericht zich behoorlijk snel verspreidde. Op Facebook en op Twitter werd het bericht gedeeld door o.a. Esther Voet, Ronny Naftaniel, het Cidi en zelfs rapper Typhoon. Er werden enkele artikelen aan besteed. Veel mensen spraken hun steun uit voor Shevan en spraken ook de NS er op aan. Inmiddels lijkt de NS wakker geworden. NS schreef als reactie op de tweet van Ronny dat ze het nu serieus nemen, graag contact opnemen en dit oplossen. Ronny gaf aan dat dit groter is en moet zorgen dat ze hun personeel moeten opleiden om adequaat met dergelijke situaties om te gaan. Smadar van Shalom uit Israël had als reactie een krachtig filmpje geplaatst waarin ze uitlegde dat zij zelf uit Nederland is geëmigreerd omdat haar kind niet met keppel over straat kon.

Deze situatie staat natuurlijk niet op zichzelf. Shevan is eerder gewelddadig benaderd, soms vanwege zijn Joodse identiteit, soms vanwege zijn geaardheid. Deze casus gaat over ons allemaal. In een vrij land hoor je op elke hoek van elke straat veilig een keppeltje op te kunnen hebben, of een hoofddoek, of hand in hand te lopen met iemand van hetzelfde geslacht etc. Blaming the victim hoort niet thuis in zo’n vrij land. Zeker in de week van 4 en 5 mei moeten we daarvan leren, zegt ook Shevan.

En nu?

Shevan gaat aangifte doen. Het Cidi heeft aangegeven hem daarbij te zullen helpen en ook de NS hierop aan te spreken. Inzet zal allereerst een excuus moeten zijn, en een plan om te zorgen dat het personeel voortaan in dergelijke situaties zowel op het moment zelf als daarna adequaat zal reageren.

Wie is Rene Shevan?

Shevan Rene heeft een Nederlands paspoort, maar is geboren Syrische Jood. Hij heeft in Syrië vastgezeten om zijn identiteit en is in 2013 naar Nederland gehaald door de overheid. Hij heeft daar aan den lijve ondervonden hoe het is om niet vrijelijk jezelf te kunnen zijn en is extra aangedaan dat hij zich hier ook niet veilig kan voelen. Hij heeft in Nederland antropologie gestudeerd, is betrokken bij een aantal Joodse en LGBT-organisaties en maakt heerlijke falafel. Je kan hem beter leren kennen op zijn pagina van Amnesty International.

Interview: Shevan, hoe is het nu met je?

“Het gaat nu al wat beter. Ik voel me gesteund door de vele reacties. Een paar mensen hebben me zelfs bloemen gestuurd. Maar ik eet en slaap nog steeds slecht. Gisteren, op 4 mei, was ik bij het monument in Utrecht en heb ik alleen maar gehuild.

Wat doet je het meeste pijn?

“Het blaming the victim van de NS. Dat is echt niet okee. In Syrië moest ik elke dag zeggen dat ik een nummer was. Ik mocht niet mezelf zijn. Ik wil niet meer onveilig zijn, ik wil niet meer hoeven te verbergen wie ik ben. Dat de mevrouw bij de NS zegt dat ik dan maar geen keppel had moeten dragen. Of dat ik moet uitleggen waarom ik er een droeg op zondag. Ik wil dat niet. Ik word er zo moedeloos van.”

Heeft deze aanvaring ervoor gezorgd dat je minder snel een keppel zal dragen?

“Ja. Bij het monument gisteren had ik ‘m een half uur op, zo heb ik dit geprobeerd te verwerken. Maar ik zal mijn keppel inderdaad minder gaan dragen.”

Wat zou je onze lezers willen meegeven?

Juist in deze week van de herdenking van de Holocaust is het zo belangrijk dat mensen begrijpen dat de oorlog niet begon met de deportaties van de Joden. En ook niet met de Kristallnacht. Het begon veel eerder. Bij het normaliseren van dingen die niet normaal zijn. Eerst wordt het ene goed gepraat, en dan het ander. Maar het is niet normaal. Blaming the victim is niet normaal. Iemand bedreigen omdat ie een keppel draagt is niet normaal. Daar moeten we tegen vechten, dat moet een belangrijke les zijn van deze week. Ik wil graag besluiten met een quote van iets wat Anne Frank schreef: “Op een dag zal deze vreselijke oorlog voorbij zijn. Dan zal de tijd komen dat we eindelijk weer mensen zijn en niet alleen Joden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door King George »

Ariel schreef:
do mei 06, 2021 8:30 pm
Joodse man in trein aangevallen om keppel...Reactie NS....dat het “niet slim” was om een keppel te dragen.

Moslima aangevallen in trein om hoofddoek...Reactie NS....dat het “niet slim” was om een hoofddoek te dragen.
Zou het? :sly7:

Man aangevallen in de trein. NS: keppel dragen niet slim

In de week van de dodenherdenking is Shevan Rene slachtoffer geworden van een antisemitische aanval in de trein van Amsterdam naar Utrecht. Een Nederlandse voetbalsupporter – van Ajax nog wel – zag zijn keppel en begon hem onder andere uit te schelden voor k*nkerjood en bleef achter hem aan lopen in de trein. De NS-medewerkers grepen niet in en een van de medewerkers gaf aan dat het dragen van een keppel niet slim is. In dit artikel vind je een overzicht van de gebeurtenissen en een interview met Shevan Rene.
Spoiler! :
Wat is er gebeurd?

Afgelopen zondag was Shevan in Amsterdam om daar struikelstenen schoon te maken met anderen, in het kader van de actie ‘Make their memory shine‘ van Standwithus Nederland. Terug in de trein naar Utrecht, hij had zijn keppel nog op, werd hij belaagd door een man. We weten inmiddels dat het een Nederlandse Ajax-supporter was. De man begon hem uit te schelden, riep dingen als ‘k*nkerjood’, ook homofobe teksten en ‘Hamas, Hamas, Joden aan het gas’ en ging maar door. Shevan liep weg, maar de man bleef achter hem aan lopen. Ondertussen maakte de man foto’s en filmpjes van Shevan terwijl hij hem trots bleef uitschelden en intimideren. Shevan is zeer aangedaan door deze ervaring en slaapt en eet sindsdien slecht.

Hoe werd hierop gereageerd door omstanders en de NS?

Er werd niet echt ingegrepen door medepassagiers, en ook niet door de NS. Een paar passagiers waren wel aardig voor hem en hij heeft de contactgegevens gekregen van een getuigen. En de NS? Een conducteur gaf achteraf aan op de camerabeelden te hebben gezien wat er gebeurde, maar niet te hebben ingegrepen omdat hij geen beveiliger is. Toen Shevan aangekomen was in Utrecht en in gesprek ging met medewerkers van de NS, zei een van hen onder andere dat het “niet slim” was om een keppel te dragen. En sowieso waarom hij een keppel droeg, dat deden Joden toch alleen op zaterdag? Hij heeft veel met de NS gesproken en kwam maar niet verder, vandaar dat hij besloot om zijn verhaal te delen in de hoop de NS te kunnen bewegen tot actie.

Rene Shevan deelde zijn verhaal met enige mensen uit de Joodse gemeenschap, waarna dit bericht zich behoorlijk snel verspreidde. Op Facebook en op Twitter werd het bericht gedeeld door o.a. Esther Voet, Ronny Naftaniel, het Cidi en zelfs rapper Typhoon. Er werden enkele artikelen aan besteed. Veel mensen spraken hun steun uit voor Shevan en spraken ook de NS er op aan. Inmiddels lijkt de NS wakker geworden. NS schreef als reactie op de tweet van Ronny dat ze het nu serieus nemen, graag contact opnemen en dit oplossen. Ronny gaf aan dat dit groter is en moet zorgen dat ze hun personeel moeten opleiden om adequaat met dergelijke situaties om te gaan. Smadar van Shalom uit Israël had als reactie een krachtig filmpje geplaatst waarin ze uitlegde dat zij zelf uit Nederland is geëmigreerd omdat haar kind niet met keppel over straat kon.

Deze situatie staat natuurlijk niet op zichzelf. Shevan is eerder gewelddadig benaderd, soms vanwege zijn Joodse identiteit, soms vanwege zijn geaardheid. Deze casus gaat over ons allemaal. In een vrij land hoor je op elke hoek van elke straat veilig een keppeltje op te kunnen hebben, of een hoofddoek, of hand in hand te lopen met iemand van hetzelfde geslacht etc. Blaming the victim hoort niet thuis in zo’n vrij land. Zeker in de week van 4 en 5 mei moeten we daarvan leren, zegt ook Shevan.

En nu?

Shevan gaat aangifte doen. Het Cidi heeft aangegeven hem daarbij te zullen helpen en ook de NS hierop aan te spreken. Inzet zal allereerst een excuus moeten zijn, en een plan om te zorgen dat het personeel voortaan in dergelijke situaties zowel op het moment zelf als daarna adequaat zal reageren.

Wie is Rene Shevan?

Shevan Rene heeft een Nederlands paspoort, maar is geboren Syrische Jood. Hij heeft in Syrië vastgezeten om zijn identiteit en is in 2013 naar Nederland gehaald door de overheid. Hij heeft daar aan den lijve ondervonden hoe het is om niet vrijelijk jezelf te kunnen zijn en is extra aangedaan dat hij zich hier ook niet veilig kan voelen. Hij heeft in Nederland antropologie gestudeerd, is betrokken bij een aantal Joodse en LGBT-organisaties en maakt heerlijke falafel. Je kan hem beter leren kennen op zijn pagina van Amnesty International.

Interview: Shevan, hoe is het nu met je?

“Het gaat nu al wat beter. Ik voel me gesteund door de vele reacties. Een paar mensen hebben me zelfs bloemen gestuurd. Maar ik eet en slaap nog steeds slecht. Gisteren, op 4 mei, was ik bij het monument in Utrecht en heb ik alleen maar gehuild.

Wat doet je het meeste pijn?

“Het blaming the victim van de NS. Dat is echt niet okee. In Syrië moest ik elke dag zeggen dat ik een nummer was. Ik mocht niet mezelf zijn. Ik wil niet meer onveilig zijn, ik wil niet meer hoeven te verbergen wie ik ben. Dat de mevrouw bij de NS zegt dat ik dan maar geen keppel had moeten dragen. Of dat ik moet uitleggen waarom ik er een droeg op zondag. Ik wil dat niet. Ik word er zo moedeloos van.”

Heeft deze aanvaring ervoor gezorgd dat je minder snel een keppel zal dragen?

“Ja. Bij het monument gisteren had ik ‘m een half uur op, zo heb ik dit geprobeerd te verwerken. Maar ik zal mijn keppel inderdaad minder gaan dragen.”

Wat zou je onze lezers willen meegeven?

Juist in deze week van de herdenking van de Holocaust is het zo belangrijk dat mensen begrijpen dat de oorlog niet begon met de deportaties van de Joden. En ook niet met de Kristallnacht. Het begon veel eerder. Bij het normaliseren van dingen die niet normaal zijn. Eerst wordt het ene goed gepraat, en dan het ander. Maar het is niet normaal. Blaming the victim is niet normaal. Iemand bedreigen omdat ie een keppel draagt is niet normaal. Daar moeten we tegen vechten, dat moet een belangrijke les zijn van deze week. Ik wil graag besluiten met een quote van iets wat Anne Frank schreef: “Op een dag zal deze vreselijke oorlog voorbij zijn. Dan zal de tijd komen dat we eindelijk weer mensen zijn en niet alleen Joden.”
Dat zal wel niet passen in het diversiteitsbeleid van de NS. Moslims behoren al tot een groep die graag gepaaid willen worden in de trein, maar moeten nu ook nog extra gepaaid worden op de trein.

Moet je eens kijken wie er allemaal gepaaid moeten worden voor op de trein in het kader van het diversiteitsbeleid!

https://werkenbijns.nl/over-ns/diversiteit-en-inclusie/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Mahalingam »

Vrouw PSV-speler Zahavi vastgebonden tijdens overval in Buitenveldert

Het huis van PSV-speler Eran Zahavi in Buitenveldert is zondagmiddag overvallen. Bij de overval is de vrouw van Zahavi volgens verschillende buurtbewoners vastgebonden en mishandeld, naar verluidt in het bijzijn van haar drie kinderen. De politie wil dit niet bevestigen.

Bij de overval werd de vrouw van Zahavi tegen een muur aangedrukt. Ook zou haar haar zijn afgeknipt.Daarnaast zou er met een vuurwapen zijn gedreigd.
[...]
Zahavi woont vanaf het begin van het seizoen in Buitenveldert. PSV heeft de 33-jarige spits in september gecontracteerd. In het begin van het seizoen postte de voetballer nog trots een foto van zijn huis in de sneeuw op sociale media. Volgers wisten daarna dat de Israëlische spits een huis in Buitenveldert heeft.
https://www.parool.nl/amsterdam/vrouw-p ... ~b6aae9ef/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

2021

Geplaatst op 17 mei 2021

Afbeelding

In Londen wordt een oproep gedaan om Joodse dochters te verkrachten. In Brussel schalt het “Dood aan de Joden” door de straten. In Parijs gillen ‘antiracisten’ “Smerige Joden”. In Amsterdam worden de Joden herinnerd aan de Slag bij Khaybar, toen Mohammed de Joden verdreef en een complete Joodse stam uitmoordde.

En dat, beste mensen, heeft helemaal níets met antisemitisme te maken. Het is helemáál niet zo dat we in West-Europa niet alleen goedwillende gastarbeiders hebben binnengehaald, maar ook, in de vorm van hun nageslacht van de tweede en derde generatie, de duivel.

Te dom om te poepen. Mede daardoor: levensgevaarlijk.

Bron: 99woorden.nl

https://ejbron.wordpress.com/2021/05/17/2021-2/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Mahalingam »

Aangifte om antisemitische leuzen tijdens manifestatie tegen Israël

Amsterdam - Het Centraal Joods Overleg (CJO) heeft aangifte gedaan tegen demonstranten die afgelopen zondag in Amsterdam antisemitische leuzen scandeerden tijdens een anti-Israëlmanifestatie.

Krap twee weken na de dodenherdenking galmden er zondag ’Khaybar, Khaybar, ya yahud. Jaish Muhammed, sa Yahud’ over het Rokin. Een verwijzing naar Khaybar in Saoedi-Arabië, waar in het jaar 629 Joden werden vermoord. De betogers waren onderdeel van een anti-Israëlprotest vanwege het Israëlisch-Palestijns conflict dat afgelopen week oplaaide. De schreeuwpartij werd op video vastgelegd door omstanders.

„Refereren aan een moordpartij op Joden, dat is iets wat ik niet mee wil maken in de straten van Amsterdam. En zeker niet op die plek waar we onlangs dodenherdenking hebben gehad”, zegt voorzitter Ronny Naftaniel, die met het videofragment naar de Amsterdamse officier van justitie stapte en aangifte deed van opruiing en aanzetten tot haat en geweld tegen de Joodse gemeenschap. Oud-minister Maxime Verhagen heeft de aangifte ondersteund.
[...]
Ook de hoofdstedelijke fractie van JA21 heeft bij het college aan de bel getrokken. „Ik kijk daar met zorg naar. Je ziet deze ellende nu in heel West-Europa oplaaien”, zegt fractievoorzitter Annabel Nanninga, die erop wijst dat bijna alle partijen in de raad het Joods akkoord hebben ondertekend. „Daarin staat dat dit soort kreten onder Jodenhaat valt. Dan ben ik verbaasd om te lezen dat het rustig is verlopen.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1462856 ... gen-israel
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Mahalingam »

German Police Downplaying Antisemitism From Muslim Community, Say Experts, Following Latest Outburst of Jew Hatred

Antisemitic acts committed by Muslims or left-wing activists are under-represented in the records of the German police, Germany’s top antisemitism official has admitted, amid continuing antisemitic demonstrations in German cities sparked by the latest conflict between Israel and Hamas.

“Israel-related antisemitism has penetrated into the middle of society,” Felix Klein — the German federal government’s commissioner tasked with combating antisemitism — said in an interview with German radio on Friday.

“About 40 percent of society agrees with sentences like: ‘With what Israel is doing, I can understand if someone has something against Jews,'” Klein observed. “So an environment has been created that might not have existed in this form seven years ago [during the Israel-Gaza war of 2014].”

While Germany has registered sharp annual increases in antisemitic hate crimes for most of the past decade, police statistics assign responsibility for a full 90 percent of these offenses to neo-Nazi groups. As Klein remarked in his radio interview, the demonstrations witnessed in recent days would seem to “counteract” this statistical picture.

This distortion — which compromises strategies for countering antisemitism by downplaying its Muslim component — has long been criticized by experts on antisemitism. “I believe that an outdated understanding of extremism is also a key factor here,” Alexander Rasumny, an analyst with antisemitism watchdog RIAS, commented.

However, Klein pointed out that many everyday instances of Muslim antisemitism — verbal insults and degrading gestures directed at Jews — fall below the criminal threshold.
“The abuse of the religion of Islam to go against Jews needs to be made clearer,” Klein said. “I also have the impression that many Muslims in Germany reject it. And we also have to enable them to express this viewpoint within their own communities, of course. ”

Lamya Kaddor, a Muslim writer living in Germany, said in a separate piece that she had been “stunned” by the willingness of young Muslims in Germany to participate in angry pro-Palestinian demonstrations.
“I am stunned that so many people from a Muslim family background can be mobilized for this at such short notice,” Kaddor wrote in an article for broadcaster NDR. “There is no other occasion when they flock to the streets in such large numbers. This power of mobilization in the Middle East conflict can only be explained through antisemitism.”
https://www.algemeiner.com/2021/05/21/g ... ew-hatred/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Ariel »

’Het blijft vechten of doodgaan voor Israël’

Door WIERD DUK EN ELIF ISITMAN

Nu de Tweede Wereldoorlog dieper wegzakt in ons collectieve geheugen en steeds minder Joodse overlevenden ervan kunnen getuigen, ziet de Israëlische ambassadeur in Den Haag, Naor Gilon, hoe het antisemitisme in Europa weer oplaait. Het beeld dat veel westerse media schetsen van het conflict tussen Israël en de Palestijnen vindt hij eenzijdig. De drang om te overleven zit diepgeworteld in het dna van Israël, aldus Gilon: „Het voortbestaan van de staat Israël is de enige garantie dat de Holocaust zich niet zal herhalen.”

Zijn familie – vader, kinderen, kleinkinderen – was in Israël toen de rakettenregen van Hamas er neerdaalde. „Vierduizend stuks.” Naor Gilon (57) maakte zich vanzelfsprekend zorgen. „Ik wil niet emotioneel lijken of mijn zwaktes tonen, maar toen mijn kleinkinderen in Tel Aviv midden in de nacht naar een schuilkelder moesten rennen, was dat niet iets wat ik leuk vind. Het is frustrerend om te zien dat de wereld daar zo onverschillig op reageert.”

Terroristische organisatie
Voor ambassadeur Gilon is de positie van Israël duidelijk: het land wordt aangevallen door een terroristische organisatie, Hamas, en heeft het recht zich te verdedigen. „Waarbij het wettelijk is verboden om burgerdoelen te selecteren.”

De internationale reacties op het Israëlische optreden baren hem zorgen. „Er bestaat een tendens om te vergeten wat de geschiedenis en de context van dit conflict is. Het is niet zo dat Israël zomaar de arme burgers van Gaza aanvalt.”

Als we de vele pro-Palestijnse demonstranten, ook die in Nederland, mogen geloven, pleegt Israël genocide op de Palestijnen. Zij schreeuwen: ’Dood aan de Joden!’ Hoe kijkt u hiernaar?
„Dat is heel teleurstellend. Natuurlijk krijgen we veel steun, ook van jullie premier Rutte, maar in het algemeen is de houding jegens Israël in het Westen veranderd.”

Waar ligt dit aan?
„Tot de Zesdaagse oorlog in 1967 werden de Joden gezien als slachtoffers van de Holocaust. Dat minuscule landje verdedigde zich tegen een enorme Arabische overmacht. Nadat Israël oorlogen won, werden wij in de regio de big guy, hoewel we nog altijd maar met negen miljoen mensen leven op een gebied dat de helft is van Nederland. De Holocaust-generatie sterft uit, in het Westen en in Israël – mijn vader is al bijna 90 – en met hen ook de herinnering aan de schuld van de oorlog.”

"Geen enkel land vindt het fijn om gehaat te zijn"
„Verder, ik haat het om dit te zeggen, is het antisemitisme in Europa, mede onder invloed van de immigratie uit moslimlanden, sterk toegenomen. Onder het mom van antizionisme wordt Joden het recht op een eigen staat ontzegd. Als demonstranten zingen ’Free Palestine from the river to the sea’ is dat een oproep om het hele territorium van Israël te ontdoen van Joden. Hamas accepteert geen Joodse staat, voor hen is er geen twee-statenoplossing. Dat moet men begrijpen.”

We zien veel jongeren bij die anti-Israël-demonstraties.
„Jongeren informeren zich via oppervlakkige sociale media als TikTok en Instagram, die een enorm internationaal bereik hebben. Daarin wordt in een filmpje van 40-50 seconden een beeld geschetst van een uiterst complexe, geopolitieke situatie met een eeuwenlange geschiedenis. Zelfs ik, met mijn 57 jaar levenservaring, begrijp daarvan niet alles. Laat staan die jongeren.”

Verwerpt u elke kritiek op de Israëlische bombardementen?
„Wij Israëli’s zijn juist enorm zelfkritisch. Maar dat Joden recht hebben op een eigen staat kan niet ter discussie staan. En wat de bombardementen betreft: wij hebben te maken met een terreurorganisatie die zich verschuilt achter de eigen burgers en die met raketten onze burgers bestookt. Dit gebeurt elke drie, vier jaar.”

„We proberen daarom om zoveel mogelijk schade toe te brengen aan hun militaire infrastructuur. Daarmee haal je hun motivatie om ons aan te vallen weg: hoe meer schade, hoe langer ze nodig hebben om te herstellen en de moed te verzamelen opnieuw aan te vallen. Dit gaat niet in een paar uur, daarvoor hebben we tijd nodig, mede omdat wij de bombardementen aankondigen en mensen in Gaza ruim de tijd geven om die gebouwen te verlaten.”

"De eerste oorlog die Israël verliest, zal tevens de laatste zijn"
„We hebben ook legitimiteit nodig en dus steun vanuit de internationale gemeenschap, van organisaties als de VN-Veiligheidsraad. We willen ook graag morele steun voor onze acties, want geen enkel land vindt het fijn om gehaat te zijn; het klinkt misschien verrassend, maar ook wij niet. Maar we zullen hoe dan ook alles doen wat nodig is. We hebben geen alternatief: het is vechten of sterven. De eerste oorlog die Israël verliest, zal tevens de laatste zijn.”

U vindt dat de raketten op Israël niet genoeg verontwaardiging veroorzaken in het Westen?
„Men heeft het steeds over proportionaliteit, maar er is hier geen sprake van gelijke tegenstanders. Wij strijden tegen een terreurorganisatie die ons wil wegvagen. In interviews wordt mij gevraagd: ’Is jullie reactie wel proportioneel?’ Dan antwoord ik: ’Hoeveel Joden moeten er sterven voordat een reactie proportioneel is?’ Zij hebben het op onze burgers gemunt. Als wij terugslaan en hén raken, is de internationale verontwaardiging enorm.”

„Het kost ons heel veel moeite om met chirurgische precisie burgerdoelen te vermijden. Geloof me, het is veel makkelijker om een bom op een gebouw los te laten zonder je druk te maken over wie er binnen zit. Ons luchtafweersysteem Iron Dome werkt twee kanten op: zonder Iron Dome zouden we onszelf dagelijks in Gaza terugzien, met grondtroepen. Dankzij Iron Dome lukt het gelukkig om negentig procent van de inkomende raketten te onderscheppen. En ja, dat beschermt Gaza ook, want daardoor hoeven Israëlische troepen er niet binnen te vallen.”

Deze crisis komt uitgerekend op een moment dat Arabisch-Israëlische partijen leken te willen toetreden tot een nieuwe coalitie.
„Ik was heel optimistisch over de ontwikkelingen onder het Arabisch-Israëlische electoraat. Voor het eerst zagen we Arabische partijen die niet een politieke, maar een sociaal-economische agenda willen uitrollen – betere scholen, betere infrastructuur, meer veiligheid – en die bereid zijn om over regeringsverantwoordelijkheid te spreken. Dat zou ook recht doen aan het feit dat twintig procent van de Israëlische bevolking Arabier is, met ook vertegenwoordigers in hoge functies, tot aan kabinetsleden, diplomaten en een positie in het Hooggerechtshof.”

Sommige analisten, ook in Nederland, zeggen: Netanyahu wilde de mogelijkheid van een kabinet zonder hem saboteren en lokte dit conflict uit, opdat de bevolking zich als één man achter hem schaart.
„Sorry, maar dit slaat nergens op. Geen Israëlische leider zal bewust een oorlog uitlokken, zo cynisch werkt het niet. Hamas is verantwoordelijk voor de escalatie. Zij misbruikten het dispuut rond de huisuitzettingen van Palestijnse families in Oost-Jeruzalem om duizenden raketten op ons af te vuren. Stel je voor als dit in Nederland was gebeurd, tot wat voor enorme trauma’s dit zou hebben geleid.”

„Ik wil ook dat de Gazanen in vrede leven, in een democratische rechtsstaat, met rechtmatige verkiezingen, een functionerend juridisch systeem en een bloeiende middenklasse. Maar Hamas gijzelt de eigen bevolking en steekt alle energie en geld in hun doel om Israël te vernietigen. Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om met hen te onderhandelen.”

„Ja, we zouden ervoor kunnen kiezen om Gaza binnen te trekken en Hamas uit te schakelen, we zijn ertoe in staat. Maar we kunnen ons geen grondoffensief veroorloven omdat de prijs ervan – vooral voor de Gazanen – veel te hoog is. Echter, als er in Israël – wat God verhoede – een raket terechtkomt op een school en Israëlische kinderen vinden daarbij de dood, dan eist de bevolking het einde van Hamas. Dan is het afgelopen met ze.”

De inwoners van Gaza verkeren in angst, Israëlische gezinnen vrezen voor hun levens. Hoe gaat men om met zo’n situatie?
„Dit is nu eenmaal onze realiteit. Ik, mijn kinderen, mijn kleinkinderen, we zijn zo opgegroeid. Zoals ik al zei: het is vechten of doodgaan en we willen niet dood, we hebben toch een voorkeur voor het leven. Dus wat gebeurt er? De dag nadat de laatste raketten zijn gevallen en een wapenstilstand ingaat, zoals nu, is de angst weg en is alles weer normaal. Dan gaan we weer naar de stranden van Tel Aviv en naar de restaurants in Jeruzalem. Wij zijn hieraan gewend. We zijn geen Europeanen die al decennia in vrede leven.”

Is er in Europa een toekomst voor de Joden?
„Het voortbestaan van de staat Israël is de enige garantie dat de Holocaust zich niet herhaalt, en dus een garantie voor de toekomst van Joden overal ter wereld. Dit besef gaat verder dan mijn diplomatieke functie, het zit in ons dna: als wij als Joden onszelf en elkaar niet beschermen, overleven we niet. Ik hoop niet dat het groeiende antisemitisme Joden elders ertoe aanzet om hun identiteit te verhullen. Dat zou het einde betekenen van de Joodse gemeenschap in die landen. Sociale en religieuze bijeenkomsten, onderdeel zijn van de gemeenschap, de Joodse feestdagen vieren: dat alles mag niet verloren gaan.”

Oorlogsfamilie
Naor Gilon werd in 1964 geboren in Israël. „Mijn vader, die nu 86 is, leefde tijdens de oorlog met zijn ouders in het getto van Boedapest. Toen daar het moorden door de nazi’s begon, in 1944, werden ze op de trein gezet, maar er was niet genoeg plaats. Alleen de mannen, onder wie mijn grootvader, gingen op transport. Dat kwam nooit in Auschwitz aan; in Oostenrijk is mijn opa tijdens een dodenmars omgekomen, nadat het spoor was kapot gebombardeerd.”

„Mijn vader kwam als 14-jarige alleen naar Israël. Hij legde er het orthodoxe geloof af en werd zionist. Hij vocht in Israëls oorlogen en trouwde op z’n 21e met mijn moeder, een zioniste, die uit Engeland was gekomen. Toen kwam ook mijn oma uit Londen naar Israël. Ze kregen een grote familie, met veel kinderen en kleinkinderen.”

„Zelf heb ik vier kinderen. Ik ben vanaf 1982 vier jaar in militaire dienst geweest, vooral in Libanon. Gelukkig hoefde ik nooit te vechten, hoewel wij bij periodieke clashes wel veel mensen verloren. Daarna ging ik werken voor Buitenlandse Zaken en werd ik reservist.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Mahalingam »

Op Jodenjacht in New York.
Grand jury indicts ‘Free Palestine’ assailants in Brooklyn on multiple hate crime charges: Report

The three suspects arrested in connection with two ugly antisemitic attacks in Brooklyn last month have reportedly been indicted by a grand jury on a total of 64 charges.

Danial Shaukat, 20, Haider Anjam, 20, and Ashan Azad 19, all of Brooklyn, were indicted Monday on charges that included assault, menacing, attempted assault and aggravated harassment. Many of the counts were charged as hate crimes, the Orthodox newspaper Hamodia reported on Tuesday.

In their first attack on May 22, the trio accosted two Orthodox Jewish men on Ocean Parkway in Brooklyn on Saturday evening, during Shabbat. After pulling up alongside the victims in a blue Toyota, Shaukat and one of the other men jumped out of the car with a cricket bat to pummel and choke their targets when they refused to say, “Free Palestine.”

About five minutes later, Shaukat, Azad and Anjam chased four other Orthodox Jewish men, while shrieking, “Kill you Jews. Free Palestine,” prosecutors said.

The victims ran for refuge in a synagogue, Agudath Israel of Sixteenth Avenue in Borough Park. Shaukat and one of his cohorts banged on the doors to get inside the sanctuary and then kicked out the passenger window of an Audi vehicle parked outside.

The attacks were among several anti-Semitic outrages in the New York area that accompanied pro-Palestinian demonstrations as Israel and the Hamas terror organization in Gaza renewed armed hostilities.
https://worldisraelnews.com/grand-jury- ... es-report/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Ariel »

Joodse gemeenschap van Antwerpen slaat alarm

In februari dit jaar besloot België te stoppen met de inzet van militairen voor de beveiliging van luchthavens, stations en andere terreurgevoelige plaatsen zoals de joodse wijk in Antwerpen.

Sinds de ernstige terroristische aanslagen in 2016 worden terreurgevoelige objecten in België bewaakt door zwaarbewapende militairen. Dit wordt niet langer nodig geacht en de soldaten maken in september na zes jaar plaats voor politieagenten.

Maar volgens de burgemeester van Antwerpen, Bart De Wever (N-VA), is het “uitgesloten dat de Antwerpse politie die taken zou kunnen overnemen.”

“Toen de militairen in Antwerpen werden ingezet in 2015, zei Defensie al dat ze dit om budgettaire redenen niet konden volhouden”, zegt De Wever. “De federale regering kwam met het alternatief van een dienst Algemene Beveiliging op te richten. De komst van deze dienst is mij steeds beloofd en door federaal minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) ook bevestigd. Hetzelfde niveau van bescherming zou behouden blijven. Ik ga er nog steeds van uit dat die belofte wordt nagekomen, maar ik heb tot op heden nog geen voorstel gehoord van de federale regering. 1 september is nu ook zo ver niet meer.”

Ondertussen heeft de joodse gemeenschap alarm geslagen omdat de militairen verdwijnen, maar de terreurdreiging blijft terwijl er geen communicatie is over vervangende maatregelen.

Het Forum der Joodse Organisaties (FJO) vreest onder meer dat de politie door de coronacrisis niet over voldoende capaciteit beschikt om de Joodse wijk te beveiligen.

“Dat militairen zouden worden vervangen door eveneens zwaarbewapende politie-eenheden zou mogelijk een optie zijn. Maar de militairen verschenen in het straatbeeld omdat in het verleden de politie onvoldoende personeel voor de beveiliging van de Joodse wijk ter beschikking had.”

Ook Vlaams Belang-fractieleider Sam Van Rooy en N-VA-gemeenteraadslid André Gantman uitten in de Antwerpse gemeenteraad hun bezorgdheid over het wegtrekken van de militairen.

“Voor de joodse wijk is er nog steeds terreurniveau drie”, zegt Van Rooy. “Dit is op één na het hoogste dreigingsniveau. Door het opflakkeren van het islamitisch-Israëlisch conflict is de dreiging op een terreuraanslag nog steeds reëel.”

Terreuraanslagen tegen Joodse doelwitten in België.
In België wonen circa 40.000 Joden en de Vlaamse hoofdstad is de thuishaven van een van de grootste Chassidische gemeenschappen (ultraorthodoxe Joden) buiten Israel en de Verenigde Staten. De circa 15.000 Chassidische Joden van België wonen vrijwel allemaal in en rond de Joodse wijk van Antwerpen. De afgelopen decennia zijn er meerdere grote aanslagen gepleegd tegen Joodse doelwitten bij onze zuiderburen. Hieronder treft u een overzicht van drie grote terreuraanslagen gericht tegen Belgische Joden.

Op 27 juli 1980 vond een terreuraanslag in Antwerpen plaats. De Syrische Palestijn Saïd Al Nasr gooide twee handgranaten naar een groep Joodse kinderen die met hun vrouwelijke begeleiders op de bus stonden te wachten om op zomerkamp naar de Ardennen te vertrekken. Hij doodde een 15-jarige jongen en maakte zeven zwaargewonden. De dader werd achternagezeten en kort na de feiten opgepakt. Hij bekende zijn daad en gaf als motief verzet tegen de “inpalming van zijn land door de zionisten.” Ook op het assisenproces in december 1981 betuigde hij geen spijt. Na twee dagen werd hij veroordeeld tot de doodstraf, automatisch omgezet tot levenslang.

Op 20 oktober 1981 vond een bomaanslag in Antwerpen plaats. Een autobom ontplofte voor een Portugees-Joodse synagoge in de Hoveniersstraat in de Diamantwijk in het centrum van Antwerpen. Drie mensen werden gedood en 106 anderen raakten gewond. De explosie blies de deuren en glas-in-loodramen van de synagoge weg en vernielde in de wijde omtrek winkeletalages en -ruiten. De bom was verborgen geweest in een bestelbus die de nacht tevoren fout geparkeerd was met een ontbrekend wiel, alsof deze panne had gehad.

De schietpartij in het Joods Museum van België was een antisemitische terreuraanslag op 24 mei 2014 in Brussel. Een radicaal-islamitische schutter maakte vier doden in het Joodse doelwit. De Franse douane arresteerde op 30 mei 2014 in Marseille Mehdi Nemmouche, de 29-jarige Franse dader. Hij werd op 12 maart 2019 veroordeeld tot levenslang. Zijn mededader Nacer Bendrer, die de wapens had geleverd, kreeg vijftien jaar opsluiting.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Ariel »

Kinderarts in Phoenix die Israël van kannibalisme beschuldigde ontslagen

Afbeelding

Een Palestijns-Amerikaanse pediatrische radioloog is ontslagen uit haar functie in het Phoenix Children’s Hospital nadat ze een bericht op social media had geplaatst waarin ze Israël van “kannibalisme” beschuldigde.

Op maandag deelde het Twitter-account @StopAntisemitism een screenshot van een Facebook-bericht van 26 mei door Dr. Fidaa Wishah, waarin Wishah schreef: “We zullen het #bloedbad en de #genocide blootleggen waar jullie zionisten trots op zijn.”

“We zullen je dorst om onze Palestijnse kinderen te doden blootleggen… Een staat gebaseerd op gruweldaden, onmenselijkheid, racisme en kannibalisme duurt nooit lang!” zij schreef. “Hé #israël… je einde komt sneller dan je denkt.”

Het bericht werd honderden keren geretweet. Twee dagen later reageerde Phoenix Children’s op de tweet dat Wishah van haar functie was ontheven.

“Na een grondige beoordeling van de feiten met betrekking tot deze zaak, verleent deze persoon niet langer zorg bij Phoenix Children’s“, aldus de tweet van het ziekenhuis.

Het bericht in kwestie is niet langer zichtbaar op Wishah’s Facebook-profiel. Maar in een video die blijkbaar van haar Instagram-account is gepost op Twitter, zegt ze dat ze wordt gecensureerd en dat ze eventuele beschuldigingen die dat ze Zionistische of Israëlische patiënten Anders zou behadelen “valse beweringen” zijn.

“Ik wil iedereen bedanken die naast me staat en achter de zaak staat”, zei ze in de video. “In een land dat vrijheid van meningsuiting claimt, worden we zeker gecensureerd als het gaat om Palestina-Israël.”
Dr. Fidaa Wishah kan misschien solliciteren in Palestina. Daar is ze hard nodig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Mahalingam »

Londen is ook heel multikul geworden. Dus zijn er geregeld culturele misverstanden.
En zo kan het gebeuren dat een man gehuld in Pakistaanse kleding (dus waarschijnlijk een Paki) op straat in het voorbijgaan een Jood tegenkomt die als Jood gekleed is. De Jood wordt het ziekenhuis in geslagen.
Video: https://twitter.com/StopAntisemites/sta ... wcon%5Es1_
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
ma aug 23, 2021 8:41 am
Londen is ook heel multikul geworden. Dus zijn er geregeld culturele misverstanden.
En zo kan het gebeuren dat een man gehuld in Pakistaanse kleding (dus waarschijnlijk een Paki) op straat in het voorbijgaan een Jood tegenkomt die als Jood gekleed is. De Jood wordt het ziekenhuis in geslagen.
Video: https://twitter.com/StopAntisemites/sta ... wcon%5Es1_
Duidelijk. Iedereen die dit filmpje gezien heeft kan niet meer extreem rechts de schuld geven.

De man kwam misschien net uit de moskeet, en hij neemt de koran heel serieus

''The Hour of Resurrection Will Not Be.. Unless You Fight The Jews And Kill Them...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Mahalingam »

Op de begraafplaats Stahnsdorf die beheerd wordt door de Evangelische kerk, in de buurt van Berlijn werd in 1934 de zanger en muziekwetenschapper Max Friedländer begraven als protestant.

Afbeelding

Niets wijst erop dat hij Joods was, geen davidsster en op een niet-joodse begraafplaats.
Het graf is dan ook zoals gebruikelijk geruimd. De steen is blijven staan.
De plek was dus vrij voor hergebruik.
En wie werd er toen begraven? Henry Hafenmayer die aangeduid wordt als beruchte neonazi.
Grote verontwaardiging in Duitsland: beruchte neonazi begraven bij joods graf

[...]De begrafenis werd bijgewoond door meerdere rechts-extremisten, waaronder voormalig oprichter en lid van terreurgroep RAF (Rote Armee Fraktion) Horst Mahler. De van origine op het Marxisme gestoelde beweging pleegde eind vorige eeuw aanslagen waarbij maar liefst 34 doden vielen.
[...]
Het verzoek om Hafenmayer te begraven op de plek waar Friedländer lag werd wel ingewilligd, omdat iedereen volgens de kerk ‘recht heeft op een laatste rustplaats’. In het register van de begraafplaats stond dat de overleden Friedländer een protestant was in plaats van joods. Hierdoor werd aangenomen dat de neonazi wel op deze plek begraven kon worden.
[...]
De Berlijnse antisemitisme-officier, Samuel Salzborn, heeft al aangifte gedaan van de situatie. Het is volgens hem overduidelijk dat het om een bewuste actie gaat. ,,De rechts-extremisten hebben er, met de begrafenis van een holocaustontkenner, bewust voor gekozen om de eeuwige rust van een joods graf te verstoren.’' De situatie vraagt volgens Salzborn om strafrechtelijk onderzoek.
https://www.ad.nl/buitenland/grote-vero ... ~a4ee7af5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Antisemitisme is een voornamelijk islamitische qangelegenheid

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:
wo okt 13, 2021 2:46 pm
Het graf is dan ook zoals gebruikelijk geruimd. De steen is blijven staan.
De plek was dus vrij voor hergebruik.
En wie werd er toen begraven? Henry Hafenmayer die aangeduid wordt als beruchte neonazi.
Berucht, maar voor velen beroemd.

Analoog aan het bovenstaande:

Een vrouw met mooi blond haar die met een hakenkruis om haar arm over straat loopt is strafbaar, maar een lelijke Marokkaanse vrouw met een kopvod om haar hoofd vormt geen enkel probleem voor de wet. Zij siert de domme en provocerende met het islamvirus besmette vrouw die haat tegen joden koestert.

Afbeelding

Voor alle duidelijkheid: Adolf Hitler was een oorlogsmisdadiger. En ook profeet Mohammed was een oorlogsmisdadiger. De frappante overeenkomst tussen beide misdadigers is dat zij de oorlog begonnen. Van het vaderland verdedigen was totaal geen sprake. Vandaar dat geen Duitser het nog waagt zijn zoon Adolf te noemen. Binnen de mislukte mensensoort van het islamvirus weet men echter niet van ophouden en geeft bij de geboorteaangifte van een zoon doodleuk de naam Mohammed op. Dat de gevangenissen in Europa grotendeels bevolkt zijn met criminelen met de naam Mohammed, mag geen verbazing wekken.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Mahalingam »

Progressive climate activists cause outrage over call to ban ‘Zionist groups’

A left-wing climate activist group in Washington, D.C., infuriated the pro-Israel community this week, pulling itself from speaking at a rally for voting rights set for this weekend and citing the participation of three Jewish groups as the reason.

Sunrise DC, an affiliate of the national group the Sunrise Movement that aims to organize youth to protest against climate change, tweeted a statement on Wednesday stating that it has declined its speaking slot at Saturday’s Freedom to Vote Relay‒Rally at the Finish Line because of the inclusion of Jewish organizations. The statement singled out the Jewish Council on Public Affairs (JCPA), National Council of Jewish Women and the Religious Action Center of Reform Judaism (RAC), which are scheduled to participate at the rally as these groups support Zionism and the State of Israel.
https://worldisraelnews.com/progressive ... st-groups/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door King George »

Nazism in Palestinian society and the use of Nazi symbols

Afbeelding

Published: 28/10/2021

Full document in PDF format

Overview

On August 14, 2021, Palestinians from the village of Bayta held a demonstration near the outpost of Eviatar in Samaria. The outpost was evacuated in July 2021, but as part of the agreement with the Israeli government, the land is still controlled by the IDF, an issue which is currently being examined by the Civilian Authority. During they demonstration they ignited rags soaked in kerosene forming a swastika inside a Magen David.

It was a display planed in advance by the Palestinians, who prepared it, brought it to the location of the demonstration and set it on fire, part of the night harassment units’ activities to protest the establishment of the outpost. The Palestinian Authority (PA) and Fatah support such demonstrations and always deliberately ignored such displays. Videos of the display and the demonstrators, including children, holding torches, were uploaded to the social networks and broadcast by Hamas’ al-Quds TV.

On September 25, 2021, Israeli soldiers uploaded a video to the social networks showing a Nazi flag hanging from the power lines on the outskirts of the Palestinian village of Bayt Umar, near Hebron. Several hours later an IDF force arrived and shot the flag down. A Nazi flag was also flown in Bayt Umar in July 2014.

Afbeelding Afbeelding
Right: Nazi swastika flag in Bayt Umar (social networks, September 25, 2021). Left: Nazi swastika flag on the outskirts of Bayt Umar (picture by Avraham Weiss for Tazpit News Agency, July 6, 2014).

On October 22, 2021, swastikas were painted on a roadblock on the Hawwara road, south of Nablus (Twitter account of Zvi Sukkot, October 22, 2021).

Afbeelding
Swastikas spray-painted on a the concrete blocks of the roadblock
(Twitter account of Zvi Sukkot, October 22, 2021).

On June 29, 2021, a Palestinian child attending a Palestinian Islamic Jihad (PIJ) military training camp (the Palestinian version of summer camp) in the Gaza Strip was interviewed for the organization’s al-Quds al-Yawm TV station. To the Jews he said, “We asked Hitler why he left some of you alive. He did it to show how wicked you are. We will come for you from under the ground to spread terror in your hearts and above the ground we will mangle your bodies with our rockets. Go run to your shelters, you mice, you sons of Jewish women.”

Afbeelding Afbeelding
Camper at a PIJ training camp (MEMRI, June 29, 2021).

Click for Video

https://www.memri.org/tv/islamic-jihad-summer-camp-not-enjoy-play-sacrifice-tear-jews-bodies-rockets

Such events reflect the Palestinian attitude, including the government’s official attitude, towards Nazism and its link to Jews and Zionism. Generally speaking, it has five aspects:

Defaming the Jews: It is possible to understand Hitler and the Nazis, because the [Ashkenazi] Jews [in Europe] were so detestable and loathsome the Europeans tried to get rid of them. Hitler did not kill all the Jews so that people who came after him, such as the Palestinians, could see for themselves that the Jews were inherently evil, understand and perhaps justify the Nazis’ actions. On occasion Mahmoud Abbas uses Nazi themes in his speeches without specifically referring to Nazis.[1] Over the past decade Nazi themes such as the glorification of Hitler have appeared in children’s books published in the PA and on the official Fatah Facebook page. In some instances, as happened recently in the Gaza Strip, the themes are used as a call to the Palestinians to finish what Hitler started. The message is plainly sent to the Palestinian target audience but downplayed and glossed over for foreign consumption.

The claim that Israel acts like Nazi Germany: Israel is accused of treating the Palestinians exactly or almost exactly as the Nazis treated the Jews. Zionism is the new Nazism (and the new apartheid), and the Palestinians are the new victims. The victims of Nazi racism have become Nazi racists themselves. That is the message sent by senior Palestinian figures, the Palestinian media and the many demonstrations, including the one held near the evacuated outpost of Eviatar. Senior Fatah figure Jibril Rajoub, who is a possible replacement for Mahmoud Abbas, repeatedly calls the Jews “the new Nazis.” The message is aimed at people overseas who are unaware of the actual facts, and resonates with the left, including its anti-Semites, around the world. The claims have two objectives, one to delegitimize the existence of Israel as a Jewish state, and the other to represent the Palestinians as the new victims of contemporary Nazism in order to enlist international support.

The claim that the Zionists were Nazi collaborators: The Palestinians accuse the Zionists of collaborating with the Nazis, helping them establish their regime and even kill Jews, in the belief that it would cause the Jews of Europe to emigrate to Israel [sic] to escape the fate awaiting them.[2] That twisted claim was the basis for Mahmoud Abbas’ PhD thesis, “The ties between Nazism and Zionism, 1935-1942,” and his book, The Other Face: the Secret Relation between the Nazis and the Zionist Movement, a reworking of his doctoral dissertation. Its main theme is “Zionism, the beginning and the end.” According to Mahmoud Abbas, the many attempts made by Zionists to utilize and manipulate Nazism to increase the willingness of the Ashkenazi Jews in Europe to emigrate to Israel, i.e., Mandatory Palestine, had little success. The source of the theme was apparently Russian communist propaganda from the 1950s and ’60s.

Accusations that Israel cynically exploits the Holocaust: Israel’s objective, according to the Palestinians, is to justify its positions and policies, and enlist international support. The Holocaust was admittedly terrible but Israel exaggerates it, and in any case the Palestinians and Arabs had no part in it. Therefore they should not have to suffer at the hands of the Zionists because the Jews suffered at the hands of the Nazis.

The adoption of Nazi symbols to show Palestinian hatred of the Jews: The Palestinians have adopted the swastika and the Nazi salute, and examples of such practices surface from time to time. Haj Amin al-Husseini, the Grand Mufti of Jerusalem at the time and an ardent opponent of Zionism, collaborated with the Nazis and met with Hitler, a fact rarely mentioned in the Palestinian narrative, but neither criticized nor expressed with remorse.

It is difficult to assess how widespread or deeply ingrained such ideas are within Palestinian society or in Palestinian political circles. Even the most limited and mild attempts to challenge them are met with sharp criticism. For example, the vehicle of Professor Muhammad Dajani Daoudi, who visited Auschwitz in 2014, was torched, he received death threats, the university he taught at, the al-Quds University in the PA, shirked all responsibility and he was forced to flee to the United States. No Palestinian politician came to his defense. The five aspects noted above are part and parcel of the policy of indoctrination and incitement to hatred of Zionists implemented by the PA and most of the Palestinian organizations, and all fit the definition of anti-Semitism of the International Holocaust Remembrance Alliance (IHRA).

Full document in PDF format

[1] At the Palestinian National Council meeting on April 30, 2018, Mahmoud Abbas gave a long speech he called a "history lesson," in which he claimed that the European Jews' social activities, banking and high-interest money-lending were why they were hated. He used similar themes at a meeting of the PLO's Central Council on January 14, 2018, claiming the State of Israel was a Western colonial settlement project backed by Christian countries that hated Jews and wanted to get rid of them, and the desire of the colonial powers to spread fear throughout the Arab world. ↑
[2] The Nazis rose to power in the 1930s, the State of Israel was declared in 1948. ↑




https://www.terrorism-info.org.il/en/nazism-in-palestinian-society-and-the-use-of-nazi-symbols/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door hans van de mortel »

Niet te moeilijk over doen en te lang over uitweiden!

Ik moet de eerste (Marokkaanse) moslim nog tegenkomen die een goed woord over heeft voor een jood. Onmogelijk. Het past niet in hun verderfelijke vieze smerige tweedehands plagiaat- en heidense achterstandsideologie islam, een op een religie lijkende oorlogsreligie die zich profileert als de Arabische veer-in-de-kont-van-de-profeet-ideologie. Het gaat moslim Marokkanen en andere aan de historische viezerik verslaafde moslims maar om één ding. Aanwezig zijn in Europa en zoveel mogelijk parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving. Want waarom noem je je anders nog steeds moslim?

Dit alles typeert de mislukte moslimmens anno 2021. Iemand niet mee eens?

Die persoon dient zich dan te verantwoorden in de houding tegenover de historisch vieze onmenselijke pedofiele smeerlap Mohammed, veelneuker van jonge maagdelijke slachtoffers die buit werden gemaakt na weer een terroristische oorlogsdaad, moordzucht en inhaligheid. Mohammed de profeet van haat en zelfzucht was een walgelijke onmenselijke sadist, psychopaat en oorlogsmisdadiger. Islam is derhalve geen religie maar een gevaarlijke fascistische oorlogsideologie, te vergelijken met de strapatsen van het fenomeen Adolf Hitler. Duidelijk? Vragen?

Het deskundige FFI-forum-panel staat u graag te woord inzake uw onwetendheid over het islamvirus en mohammedanen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door King George »

Joodse studenten/docenten in academisch Nederland (vogel)vrij?!

Afbeelding
Ethan Gabriel Bergman. Foto via Ethan.


Onze columnist Bas Belder had een gesprek met Ethan Gabriel Bergman van de Universiteit Maastricht over het Nederlandse academische klimaat voor Joodse studenten en docenten. "Als je je baan wilt behouden, zeg dan niet dat je Joods bent en Israël steunt.” Het dringende advies van een universitaire docent aan zijn Joodse collega.


Aan welke manifestaties van Jodenhaat én Israëlhaat stond/staat u bloot als student aan de Universiteit van Maastricht?


Bergman: Of we dat nu willen of niet, wij worden als Joodse studenten altijd aan Israël gekoppeld. De Joodse studentengemeenschap walgt van het faciliteren van puur eenzijdige anti-Israël evenementen binnen de universiteit. Dat gebeurde bijvoorbeeld bij de rechtenfaculteit in Maastricht tijdens een sessie over “Palestijnse vrouwen in de strijd voor vrijheid – Toen en Nu”. De discussie draaide louter om de ontkenning van Israëls bestaansrecht.


In plaats van ons te verliezen in zulke kansloze debatten, geven wij als Joodse studenten nu prioriteit aan eigen manifestaties in plaats van ons steeds opnieuw tegen haatcampagnes te moeten keren.


Met de groeiende desinformatie over Israël voelen Joodse studenten zich op de campus alleen maar onveiliger. Welke uitbarstingen van emoties ook loskomen jegens Israël, Europese Joden worden daar steevast het slachtoffer van als medeschuldigen. Zie de toename van het antisemitisme in Europa in mei tijdens de terreuraanvallen van Hamas op de Joodse staat.


Op onze universiteit opereert Free Palestine Maastricht onder de noemer dat de organisatie voor “vrijheid van meningsuiting” staat. De universiteit gaat hiermee akkoord. Deze beweging is evenwel evident antisemitisch door de demonisering en delegitimering van Israël en het hanteren van dubbele standaarden jegens de Joodse staat. Free Palestine Maastricht verkoopt haar antisemitisme onder de noemer van “vrijheid van spreken over Palestina”, een ‘recht’ dat “zionisten” wensen in te perken.


Een poging van onze zijde om als Joodse studenten in gesprek te komen met Free Palestine Maastricht mislukte. Wij werden gebrandmerkt als “zionisten die de Joden niet vertegenwoordigen”.


Als Joodse studenten willen deelnemen aan een solidariteitsbijeenkomst met het zwaar vervolgde moslimvolk van de Oeigoeren in China, vangen zij bot. Een Davidsster naast de Oeigoerse maansikkel op een banier kan absoluut niet volgens een zeer activistische hoogleraar. Die davidsster staat volgens de professor “symbool voor genocidale intenties”, daarmee trek je zijns inziens “geen linkse mensen en moslims bij de protesten aan”.


Nog nare persoonlijke ervaringen qua antisemitische uitingen?


Bergman: Het heeft niet rechtstreeks betrekking op de universiteit, maar de deur van mijn appartement moest het tijdens carnaval 2021 ontgelden. De mezoeza was op de grond gesmeten en er was een swastika in de deur gekerfd. Interessant genoeg verenigde dit incident de Joodse studentengemeenschap voor een poosje, totdat we opnieuw onze maskers moesten opzetten tijdens het weer oplaaien van het conflict tussen Israël en Hamas. Twee weken lang werden wij als Joodse studenten bedreigd door medestudenten. Uiteindelijk deed een Joodse studente haar beklag bij de decaan. “Ze had er om gevraagd”, kreeg ze eventjes te horen. Gedemoraliseerd is deze studente omwille van haar persoonlijke veiligheid gestopt in Maastricht. Weer andere Joodse studenten werden gestalkt. Ik kreeg zelf maandenlang anonieme dreigtelefoontjes.


Met dit alles in het achterhoofd, wil ik samen met andere Joodse studenten werken aan een betere toekomst. Wij willen die verschrikkelijke periode achter ons laten waarin onze eigen hoogleraren brieven ondertekenden die opriepen tot een academische en economische boycot van Israël in Nederland. Dat zelfs de meesten van mijn professoren daaraan meededen, heeft de Joodse gemeenschap ernstig geschokt. Ook het feit dat een groot aantal hoogleraren een BDS-brief ondertekenden, vervreemde hen van Joodse studenten.


Tot vorig jaar ontbrak de Internationale Gedenkdag van de Holocaust op de universitaire kalender van Maastricht. Die was vervangen door “Chocolate Cake Day”. Bovendien vormden officiële Joodse feestdagen tot op dit jaar geen geldige reden om uitstel van een deadline of een examen te verlenen.


Hoeveel van uw medestudenten in Maastricht zijn eigenlijk Joods?


Bergman: Ik schat dat er rond de 150-175 Joodse studenten bij de Universiteit van Maastricht zijn ingeschreven. Hun precieze aantal is momenteel moeilijk te bepalen. Van slechts zo’n 75 weten we het precies. De redenen voor deze situatie zijn velerlei: zij voelen zich niet op hun gemak om als Joods naar buiten te treden; ze zijn niet op de hoogte van de huidige Joodse studentengemeenschap of hebben (nog) geen Joodse medestudent getroffen, die hen kan introduceren.


Maar zodra Joden zich op de universiteit werkelijk comfortabel gaan voelen, zullen we zeker een sterke groei zien. Samen met de universiteit streven we naar zo’n werkelijk inclusieve, veilige situatie.


Kijken we naar heel Nederland: hoeveel Joodse studenten en docenten telt de academische wereld? En zijn zij ook op enigerlei wijze verenigd tegen manifestaties van Jodenhaat?


Bergman: Wij zijn niet verenigd. Een schatting is daarom vrij lastig. Daarbij komt dat tal van Joodse studenten het niet comfortabel achten voor hun identiteit uit te komen. Uit angst voor stigmatisering.


De documentatie van antisemitische voorvallen is eveneens lacuneus. Joodse studenten staan sowieso bijzonder sceptisch tegenover het nut van het melden van individuele incidenten. Wat verandert dat? Daarom worden heel wat uitingen van Jodenhaat eenvoudigweg niet geregistreerd.


Van de Universiteit van Maastricht weet ik dat er zo’n half dozijn Joodse en Israëlische professoren en stafleden werken. Stafleden vertelden mij dat de naam van Israël niet mag worden genoemd in bepaalde discussies en publicaties. Een collega van een Joods staflid gaf hem eens te kennen: “Als je je baan wilt houden, zeg dan niet dat je Joods bent en Israël steunt.”


Deze stafleden en professoren zwegen praktisch tijdens het conflict in mei tussen Israël en Hamas. Opstaan tegen de heersende grove desinformatie zou hun veiligheid in gevaar brengen, idem hun baan. Het punt is echter, dat zwijgen Joodse docenten en studenten niet helpt. Want als het zogenoemde Israëlische antisemitisme weer eens piekt, zij evengoed lijden als degenen die wel de moed hadden hun mond open te doen.


U bent ook actief bij de Europees Joodse Associatie (EJA). In welke mate beïnvloedt ‘de factor-Israël’ de activiteiten van de Joodse gemeenschappen in Europa?


Bergman: Zij krijgen te horen dat universiteiten en studentenorganisaties alleen met hen willen samenwerken als Joodse studenten zich evenzeer tegen Israël keren en geen enkele link leggen met Israël tijdens gemeenschappelijke evenementen. In de praktijk komt dit erop neer dat Joden de uitgangspunten van de BDS dienen te steunen om geaccepteerd te worden. Het aan Israël gerelateerd antisemitisme is trouwens in extreme mate present in Nederland bij de politieke en sociale faculteiten, met de professoren in de rol van medeplichtigen.


Het gebrek aan interactie met Joden en Israëli’s vergiftigt onze academische wereld onder de noemer van “sociale gerechtigheid”. Hoe meer anti-Israëlische, antisemitische retoriek, des te minder zullen Joden zichzelf als zodanig kenbaar maken en zich assimileren omwille van eigen toekomstig welzijn en carrière.


Bij welke initiatieven ben u rechtstreeks betrokken om Jodenhaat tegen te gaan op academisch terrein alsook om de Joodse presentie op te bouwen?


Bergman: Eerst even een persoonlijke noot: als ik bij een ontmoeting merk dat ik de eerste Jood ben die mijn gesprekspartner ooit is tegengekomen, stimuleer ik deze persoon mij te vragen wat hij of zij ook maar wil. Voor de grap noem ik dat “Jewsplaining”. Win ik zo vrienden, dan blijken zij de sterkste bondgenoten van Joden en Israël te zijn die ik ken. Dat gaat niet zonder slag of stoot. In veel gevallen verliezen Joodse studenten hun niet-Joodse vrienden om politieke redenen, denk aan de BDS-beweging, zo weet ik uit mijn contacten in Maastricht.


Het is echter de verantwoordelijkheid van alle Joodse studenten open te zijn over hun identiteit, pas dan dient zich het perspectief van niet-Joodse medestanders aan.


Binnen de EJA breng ik Joodse studenten uit heel Europa samen tijdens “Bootcamps”. Gezamenlijk brainstormen we dan drie dagen lang hoe onwetendheid over Joodse cultuur en leefwijze het hoofd te bieden, idem de rondwarende Jodenhaat op Europese campussen. Wij preciseren dan tegelijk onze praktische aanpak, evenzo hoe het best Israël te representeren.


Via de zogenoemde “Diplomatic Council” binnen de EJA trainen we een netwerk van toegewijde studenten per land in omgaan met de media, debatteren, in het openbaar spreken en educatie. In het vertegenwoordigen van Joden en Israël in Europa spelen we schaak, geen dammen.


Ook werken we samen met parlementariërs en andere politici, zoals ministers van onderwijs, om academische instellingen te motiveren zich pro-actief op te stellen, dat wil zeggen inclusief tegenover Joodse en Israëlische studenten. Tegenwoordig ben ik daartoe ook actief binnen de organisatie StandWithUs Nederland.


De EJA buigt zich nu over de vraag welke informatie moeten wij gaan geven aan de staf en decanen van universiteiten. Conform wat opperrabbijn Jacobs niet moe wordt te herhalen: “Educatie, educatie, educatie!” Dat is de enige manier waarmee wij als Joodse studenten kunnen gedijen op de universiteiten.


https://www.israelnieuws.nl/post/joodse-studenten-docenten-in-academisch-nederland-vogel-vrij
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Ariel »

King George schreef:
wo nov 24, 2021 1:38 pm
Joodse studenten/docenten in academisch Nederland (vogel)vrij?!
Wat vreselijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door King George »

Ben je er verbaasd over? Ik niet. In het onderwijs vindt geen educatie plaats, maar (linkse) indoctrinatie.

Voorlopig blijft dit dus een illusie:
De EJA buigt zich nu over de vraag welke informatie moeten wij gaan geven aan de staf en decanen van universiteiten. Conform wat opperrabbijn Jacobs niet moe wordt te herhalen: “Educatie, educatie, educatie!” Dat is de enige manier waarmee wij als Joodse studenten kunnen gedijen op de universiteiten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Ariel »

Dreigende ’Lodewijk Dijkstra’ blijkt Ouassin T.: ’We gaan op Jodenjacht’

Wegens bedreiging van journalisten (onder wie Telegraaf-verslaggever Wierd Duk) en meerdere Nederlanders met een Joodse achtergrond, is tegen Ouassin T. een straf geëist van vier weken voorwaardelijke cel en 200 uur taakstraf. In de periode 2018 tot in 2020 zou T. honderden haatberichten en bedreigingen hebben geplaatst op sociale media zoals Facebook.

Het onderzoek naar de bedreigingen nam veel tijd in beslag omdat T. gebruik maakte van een valse identiteit. Op social media trad hij op als Lodewijk Dijkstra met een carrière bij een supermarkt.

In de praktijk echter woonde T. in die periode thuis bij zijn moeder en had zijn studie op een laag pitje gezet. Vanaf zijn slaapkamer zou hij een stroom haatberichten de wereld in gestuurd hebben waarbij met name Nederlanders met een Joodse achtergrond het doelwit waren. Ook journalisten kregen ervan langs.

Jodenjacht
De speurtocht naar T. kwam op gang nadat een aantal mensen aangifte deed. Teksten als „we gaan op Jodenjacht” en „sterf in de gaskamer” kregen velen toegestuurd. De stroom aan haatberichten was zo groot dat ook de Haagse organisatie CIDI die strijdt tegen antisemitisme, de politie alarmeerde over het gedrag van een zekere Lodewijk Dijkstra.

In de bedreigingen werden voortdurend vergelijkingen gemaakt met de Tweede Wereldoorlog en de vervolging van de Joden. In de zitting voor de Amsterdamse rechter toonde T. zich woensdag vol schuldbesef. Hij noemde zijn gedrag „stupide” en „laf.”

De advocaat van T. maakte meteen duidelijk dat zowel T. als de familie van T. vinden dat hij straf verdient. In zijn pleidooi noemde de advocaat zijn cliënt „een toetsenbord ridder” die achter zijn computer dapperder is dan in het echte leven.

Uitspraak is op 22 december.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Mahalingam »

Zou soms die Ouassin T. een persuasie hebben die jodenhaat moreel verantwoord vindt?
En ook alle soorten haat tegen ongelovigen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
wo dec 08, 2021 9:13 pm
Zou soms die Ouassin T. een persuasie hebben die jodenhaat moreel verantwoord vindt?
En ook alle soorten haat tegen ongelovigen?
Zou goed kunnen. Hier wat literaire pareltjes ( uit 2019) van "Lodewijk"

Afbeelding

Afbeelding

En dit was een berichtje aan Wierd Duk.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Ariel »

:nietverstaan:

Ouassim T, die als ‘Lodewijk Dijkstra’ jarenlang 10tallen Joden en ‘Jodenvrienden’ bedreigde, heeft 200 uur werkstraf en 6 wkn voorwaardelijk gekregen (eis was 4 weken).
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie