'Mijn niet islamitische zoon (9) doet mee aan ramadan. '

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

'Mijn niet islamitische zoon (9) doet mee aan ramadan. '

Bericht door Ariel »

Ook al maakt deze vrouw zich zorgen om haar zoon, ik vind haar toch een domme vrouw. Ze zou zich wat meer in Islam moeten verdiepen. Wat zou ik graag met deze vrouw in gesprek gaan.
Mijn niet islamitische zoon (9) doet mee aan ramadan.

Wat als je niet islamitische kind geen ham meer op brood blieft, en wil meedoen aan de ramadan. Moet je je dan zorgen maken? Moeder Hannah* kijkt met verwondering naar haar zoon Micha* (9) en stuurde ons een brief.

Niet alleen Hannah maakt zich zorgen. Steeds meer scholen worstelen met geradicaliseerde islamitische kinderen die hun oren dicht doen bij de muziekles, ‘omdat ze van de islam niet naar muziek mogen luisteren’.

Ook zijn er ouders die eisen dat jongens en meisjes apart zitten, of kinderen die klasgenoten erop aanspreken als ze worst op hun brood hebben, dit meldt RTL Nieuws. Hannah: "Micha wil nu voor de tweede keer meedoen met de ramadan."

"Hij ziet het bij vriendjes van school en vindt het reuze interessant. Hij is al een tijd geleden gestopt met varkensvlees eten. Ook omdat hij op een kinderboerderij meehelpt en het zielig vindt voor de dieren. Daarom wil hij minder vlees eten en is hij anderhalf jaar ook even vegetariër geweest. Maar varken eet hij echt niet meer."

Praat met ons mee Mama is nu een moslima
"Micha zit op een gemengde school in de volksbuurt waar wij wonen, maar trekt heel erg naar islamitische kinderen toe. Hij komt daar graag thuis en trekt nu ook thuis altijd zijn schoenen uit, het is allemaal een beetje een gewoonte geworden."

“Ik laat hem maar een beetje, ik was op die leeftijd ook heel erg met het geloof bezig, al was dat wel een ander geloof. Ik heb zelf Joodse wortels, dus dit staat vrij ver bij mij vandaan. Micha wil nu zelfs leren hoe hij moet bidden naar Mekka, dus het gaat steeds wel een stukje verder."

"Toen het laatst Pasen was, vroeg hij wel dingen over het Christelijke geloof. We zaten samen naar The Passion te kijken en ik merkte dat ik er eigenlijk geen pasklare antwoorden op had. Wat is Pasen? Waarom vieren we dat?"

"Terwijl hij nu wel alles weet van de profeet Mohammed. Dat hij niet afgebeeld mag worden, dat hij in de armen stierf van Aisha, dat soort dingen leer ik nu van mijn zoon. Toch zijn er meer vragen die hij mij stelt waar ik geen antwoord op heb. Het is ook ingewikkeld. Zo vraagt hij wat de link is tussen terrorisme en moslims. Ik vind dat een lastige vraag."

"Ik vind de zaken rondom het geloof niet zo erg. Maar ik stoor me wel aan de ruwe omgangsvorm die er ook kan zijn op school. Vechtpartijen en grof praten, dat wil ik niet hebben. Als er op joden of homo’s wordt gescholden ga ik op hoge poten naar school. Dat wil ik uit zijn mond ook absoluut niet horen. Daar ligt voor mij de grens. Dat weet mijn zoon ook."

"Wat ik ook niet goedkeur is dat kinderen van 9 al met een hoofddoek lopen, ik vind dat niet nodig. Maar zolang mijn zoon leuk met iedereen omgaat, kan ik er niet echt veel problemen mee hebben. Hoe het later moet daar denk ik liever niet over na. Waarschijnlijk is het een bevlieging en gaat het wel weer over, als hij andere vrienden krijgt."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: 'Mijn niet islamitische zoon (9) doet mee aan ramadan. '

Bericht door Pizzaman »

Wacht maar tot ie zweepslagen krijgt in het kader van de islamitische opvoeding, dan leert die jongen het vast wel af.
En die vrouw is zoooooo tolerant, vind het vast niet erg als vader er een tweede vrouw bijneemt.

Moet allemaal maar kunnen, in NL. :giveup:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
OLV
Berichten: 80
Lid geworden op: za mei 14, 2016 9:28 am

Re: 'Mijn niet islamitische zoon (9) doet mee aan ramadan. '

Bericht door OLV »

Zo'n moeder is zo naïef dat je het bijna ontoerekeningsvatbaar kunt noemen. Dat ze eens leert hoe ze kinderen op moet voeden.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 'Mijn niet islamitische zoon (9) doet mee aan ramadan. '

Bericht door Manon »

OLV schreef:Zo'n moeder is zo naïef dat je het bijna ontoerekeningsvatbaar kunt noemen. Dat ze eens leert hoe ze kinderen op moet voeden.
als je inderdaad denkt dat het uitdoen van uw schoenen als je weken door de woestijn bent gestapt en je wil je bedouinentent binnengaan, een onderdeel van islam is, dan schort er wat. Het erge is dat zulke mensen tegenwoordig een plaats in de krant krijgen, terwijl mensen met gezond verstand worden versleten als racist;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
OLV
Berichten: 80
Lid geworden op: za mei 14, 2016 9:28 am

Re: 'Mijn niet islamitische zoon (9) doet mee aan ramadan. '

Bericht door OLV »

Manon schreef:
OLV schreef:Zo'n moeder is zo naïef dat je het bijna ontoerekeningsvatbaar kunt noemen. Dat ze eens leert hoe ze kinderen op moet voeden.
als je inderdaad denkt dat het uitdoen van uw schoenen als je weken door de woestijn bent gestapt en je wil je bedouinentent binnengaan, een onderdeel van islam is, dan schort er wat. Het erge is dat zulke mensen tegenwoordig een plaats in de krant krijgen, terwijl mensen met gezond verstand worden versleten als racist;
Zo is het. Als je dit 'n 9-jarige niet uit z'n hoofd gepraat krijgt, dan schort er wel wat aan de kwaliteiten van deze dame als moeder. Ik vraag me ook af naar wat voor scholen dit soort mensen hun kinderen sturen.

Ik ben nu bezig met het uitkiezen van een school voor de oudste. Eerlijk is eerlijk: dat valt niet mee, maar als je wat moeite neemt, kun je er al heel wat doorstrepen en blijft er uiteindelijk wel 'n werkbare school over. Ik kijk bv. even als ze op pad gaan bij een bepaalde school. Als ik dan 'n hoop kleine kopvodjes rond zie lopen, dan gaat er een streep door die school.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: 'Mijn niet islamitische zoon (9) doet mee aan ramadan. '

Bericht door King George »

En met deze simpele rekensom begint de ouderlijke verantwoordelijkheid. Done the good job!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: 'Mijn niet islamitische zoon (9) doet mee aan ramadan. '

Bericht door Pizzaman »

Die van mij kregen we vorig jaar al telefoon van, hadden ze in de klas gevraagd wie er wat over de islam kon vertellen.
Dus die van mij steekt zijn vinger op: Ik wel juf". Nou wat dan "Allahhakkabar, boem!'.

Moest ik het komen uitleggen, haha. Nou ik denk niet dat ik het nog een keer hoef uit te leggen... :smartass:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Plaats reactie