WAARSCHUWING. BELANGRIJK. EVEN LEZEN AUB.

Stel vragen aan de moderators, mededelingen over onderhoud, suggesties over verbetering van het forum.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

WAARSCHUWING. BELANGRIJK. EVEN LEZEN AUB.

Bericht door Ariel »

Ik heb daarnet een nieuw lid verwijderd die dit mail adres gebruikt.
[email protected]
Dit figuur had zijn account nog niet geactiveerd en omdat ik het niet vertrouwde ben ik op zoek gegaan en dit was wat ik vond.
Dit mail adres is geband, en de gebruiker is verwijderd, maar stel dat hij zich straks toch weer aanmeld met een andere naam en mail adres , en spam op het forum zet, dan raad ik jullie aan om de link niet aan te klikken.

Vriendelijke groet.

nieuw kritiek lek in zijn Windows-besturingssysteem dat door hackers eenvoudig kan worden misbruikt. Het lek zit in de zogenoemde Animated Cursor, een component van Windows waarmee ontwikkelaars een korte animatie kunnen tonen op de plek waar de aanwijzer op dat moment is, aldus Microsoft in een advisory.

Hoewel dit onderdeel doorgaans .ani-bestanden gebruikt, waarschuwt Microsofts Security Response-team (MSRC) dat hackers eventueel speciaal geprepareerde bestanden kunnen vermommen met andere extensies. Het SANS Institute zegt al een aanval te hebben gezien waarbij het kwaadaardige bestand was hernoemd naar .jpg.

Het lek is voor hackers aantrekkelijk om te misbruiken omdat in bepaalde gevallen geen enkele actie van de gebruiker nodig is om een systeem binnen te dringen. Zo kan het simpelweg bekijken van een speciaal geprepareerde mail al voldoende zijn.

McAfee heeft het bestaan van het lek eerder deze week ontdekt. Uit eerste testen van McAfee blijkt dat Windows 2000, XP en Server 2003 vatbaar zijn voor het lek.

Hoewel ook Vista in theorie ook vatbaar is, zijn IE7-gebruikers met Vista door de beveiligde modus niet vatbaar, aldus MSRC. Ook Firefox-gebruikers zijn niet vatbaar.

Microsoft zegt het lek te dichten met een beveiligingsupdate, maar wil hiervoor geen concrete datum noemen. De eerstvolgende patchdag van de softwaremaker is 10 april.

Aanvallen

Volgens Microsoft wordt het lek inmiddels op kleine schaal misbruikt. Het is onbekend of een spamrun van donderdagnacht, zogenaamd uit naam van Microsoft, hiermee verband houdt.

Spammers hebben in de nacht van donderdag op vrijdag een spammail verzonden met als afzender [email protected]. De mail bevatte niets meer dan een jpg-afbeelding die linkte naar een .exe-bestand. Zowel het plaatje als de website die het bestand hostte, zijn inmiddels uit de lucht.
http://www.techworld.nl/article/3322/mi ... ndows.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Pluim voor onze moderator!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Waren onze landsbestuurders maar zo alert...knap werk!
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Gebruikersavatar
Helena van Troje
Berichten: 13
Lid geworden op: zo jan 22, 2012 11:12 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Helena van Troje »

Wordt het forum hier warempel om 22 uur gesloten?
Met de kippen op stok dus?
Of begrijp ik het weer eens verkeerd?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Ariel »

Helena van Troje schreef:Wordt het forum hier warempel om 22 uur gesloten?
Met de kippen op stok dus?
Of begrijp ik het weer eens verkeerd?

Ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt. Het forum is 24 uur per dag bereikbaar, en als je oplet dan zal je zien dat men zelf midden in de nacht post.
Hoe kom je op deze opmerking ? Daar ben ik heel benieuwd naar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
aino
Berichten: 13
Lid geworden op: zo jun 15, 2014 12:19 am
Locatie: Mokum

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door aino »

Toch wel opmerkelijk en dom dat iemand zich met admin@microsoft.com probeerde te registreren. icon_thumbdown.gif
Met het houtskool uit de haard van gisteren,
maken wij vandaag de tekeningen die we morgen zullen bewonderen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Ariel »

aino schreef:Toch wel opmerkelijk en dom dat iemand zich met admin@microsoft.com probeerde te registreren. icon_thumbdown.gif
We krijgen per dag zo'n paar honder spammers binnen. De meesten activeren hun account niet, dus ik begrijp ook niet waarom er zoveel spammers zijn. Hier een voorbeeld van een paar uur.
Spoiler! :
Inactieve gebruiker(s) verwijderd
» eqozeiu, ulogelo, ilekiixe, igotiuwa, iriayomosuwe, albertoogcAg, iqesipehi, emayiniwuluce, izaobahobo, Lizhuzhubumo, atuzefizyesud, abiroujey, Charlessr, ecfanit, avdhfapxtj, pacdffgsvdrxii, emojawozoqa, ecamenu, arfuoginikoch, ajazufci, pacdffgsvdrgci, ewagupyimi, gubadujosove, olozwumoni, dmlicmgxnk, ilhaleguluxay, lhggjfdojai, akakihgak, ukekfufiydim, tefetemiv, otoraajo, unedizure, ljdwefdsyrollf, uqsuvyezi, egiduzir, akexelipehdo, enafwobidecac, souafspfty, Douglasonek, clarettvhcFt, izufeoj, olizdozixud, ojapicu, udukesuva, TravisRog, isexasoi, oxanodif, ieojelaxu, etadhepu, awuebijamov, eqeyivosoloko, iqaloejili, xxnnftxldt, alifemilixuv, ehezubaqaunef, utmkehe, Danielmub, EdwardPt, eeuqeugum, idutilyu, ucaloraguyr, ohifxokoz, pesugufidu, rfdsggdhgukm, rfdsggdhgyho, efeboju, eeeenorote, eicvajeheyaz, Donnakv, fuhuaxiduke, ifipiapuxiun, esuzomuqiz, nevukjgakotu, Geraldtub, ujojecoculzuy, anrapwuhza, ohievzulqiy, damoqnu, aviwawote, pacdffgsvdrnvk, zuquwatale, uzukuxaljfota, eroziguzed, axivafusq, iyoxxagu, ahezocupe, utecoce, enhavaFah, edeyupalumso, anrewihewijup, oxugapozosoif, sizucut, ijualodalu, yikipotow, upikoxehax, denniserdcpB, angoheqilug, rfxcvcgdhgddm, efaxcaqop, ezqufovi, ixezixepzun, ivowalocogp, elaixunoxnodo, SergioSnaw, opitovoviwke, uxufupawzu, rudyhagzFvAD, ulozehimijohu, agalayyikoha, umometuxitin, ociqatie, pacdffgsvdryff, ovuciqxaw, jiqoyesei, iixenuk, eqopacakil, fdsgdhdfue, rfdsggdhgynw, ijadiyarisic, urvumeyokavo, rfdsggdhgign, akuediaexi, dezfljtpmc, eyoludonuoku, isosifpkit, oofotuusefiri, ljdwefdsyrounu, axeasiqz, pacdffgsvdrahz, ajameho, ugsihiabgoga, pacdffgsvdrvmk, cacaceru, adexiwoblupue, tubeniflomt, omovaxehu, upasodki, ljdedseyroepi, moneempopsy, asekiovalahur, unutuvet, worepoo, ibojedpahi, ifuyufec, rdgdgdhgswt, rfdsggdhghhb, mohamedgBdGv, axuzoaxunen, fdsgdhdizl, fdsgdhdzei, iusagoxaseq, enaiabiir, euxavoca, ihowonop, pjfitjxckx, velatudaliej, omedekusen, avicorivelete, orneqetevzmi, Aerodeteefs, osqacova, ahimetaxaobon, ogefihur, xlaqategef, ElbertGot, elutecegaqa, aqanilutiitoq, ojezovote, enebayupohuut, ljdedseyroinn, eemuraqen, rqfgdhgwvc, ijpohivapodey, Mayolagiz, evuzufomici, udarualexiv, seyejrnozo, amohuxjao, dcojfpaseh, bmayemev, avuvotozohog, ljdedseyroule, oxaaqeme, uubiciboto, PaulVasilich, Bbertner, zqorijwvhp, pasyaeruit, efwuruyxa, ateojoosoxoy, ouregapn, ljdwefdsyrocjw, yarevofi, aoguwam, asunajiz, pacdffgsvdrpcb, uvusesa, euniyugatujev, liogfchhuej, obixese, otumulo, kfgfdhdkfh, efukanupw, osajeayohi, otijosoim, ajerogofot, pacdffgsvdrgic, eripexwuhouc, muyiaceqi, aycsiqefin, ljdwefdsyrocwn, CharlesMise, etatowviv, pacdffgsvdrhvo, ubfolnelivopi, urogoiymiddum, Oxkydbq, ajafuke, ejafaredaqteh, uruvicuqaferz, uwutoldiju, akzilumifuno, axoxiybiheyuc
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
aino
Berichten: 13
Lid geworden op: zo jun 15, 2014 12:19 am
Locatie: Mokum

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door aino »

Goeie morgen! Nee dat is niet niks, geen wonder dat deze website soms offline is. Zo te zien een stormloop van spambots die je beter kan blokkeren.
Met het houtskool uit de haard van gisteren,
maken wij vandaag de tekeningen die we morgen zullen bewonderen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Ariel »

aino schreef:Goeie morgen! Nee dat is niet niks, geen wonder dat deze website soms offline is. Zo te zien een stormloop van spambots die je beter kan blokkeren.
Ik zou niet weten hoe. Die bots gebruiken steeds andere IP nummers en mail adressen. Het is eenvoudiger om ze te deleten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Eliabe »

Zijn dat nu allemaal pvda mensjes en mohammedjes?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Ariel »

Eliabe schreef:Zijn dat nu allemaal pvda mensjes en mohammedjes?
Nee, dat vermoed ik niet. De meeste van deze spambots komen uit Rusland of moelanden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Eliabe schreef:Zijn dat nu allemaal pvda mensjes en mohammedjes?
Nee, dat vermoed ik niet. De meeste van deze spambots komen uit Rusland of moelanden.
Wat zijn moelanden? :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er vallen nog weleens leuke mooie aantrekkelijke plaatjes of filmpjes weg, de duisternis in die vraagtekens omhult.

Het is daarom zaak altijd de omschrijving van de link te vermelden in je topic, zodat bij opheffing van de oorspronkelijke eigenaar altijd opnieuw opgezocht kan worden om welk plaatje of video het betrof.

Voorbeeld video:



Titel: Cubaanse rumba door Hans van de Mortel sr. 2013
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Ariel »

Hans v d Mortel sr schreef: Wat zijn moelanden? :thinking:
MOE-landen zijn lidstaten van de Europese Unie die voorheen tot het Oostblok behoorden. De term wordt vooral gebruikt om immigranten uit die landen aan te duiden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Bedankt Ariel!

Ik word moe van al die immigranten.

Tien jaar lang gigantische bezuinigingen onder Rutte. Het volk werd letterlijk uitgeknepen. De minder bedeelden moesten de broekriem aantrekken. Nu ook de komende tien jaren verder bezuinigen vanwege dat er niet bezuinigd wordt op asielzoekers, vluchtelingen, klaplopers, parasieten. Onder de gemeenschappelijke noemer verstaan we in deze: moslims.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door hans van de mortel »



Faith Freedom Live stream is al een tijd offline. Kan daar nog wat aan gedaan worden? [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Ariel »

Grappig. Heb jij dat filmpje gemaakt Hans?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door King George »

Live stream off line.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Ariel »

King George schreef:Live stream off line.
Faith Freedom TV is een Indonesische youtube site. Ze zijn nu niet meer actief.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Grappig. Heb jij dat filmpje gemaakt Hans?
Hahaha! Ik ben voorgoed geroyeerd op YouTube voor niks in vergelijking met eerdere video's die een boekje open deden over de uitspattingen en sadistische gewoontes van de Arabische 'waarzegger' Mohammed en zijn afgodenvolgers mohammedanen. Dus nee, dat filmpje kan niet van mijn hand zijn geweest.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12507
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door sjun »

Hans v d Mortel sr schreef:
Ariel schreef:
Eliabe schreef:Zijn dat nu allemaal pvda mensjes en mohammedjes?
Nee, dat vermoed ik niet. De meeste van deze spambots komen uit Rusland of moelanden.
Wat zijn moelanden? :thinking:
MOE-landen zijn lidstaten van de Europese Unie die voorheen tot het Oostblok behoorden. De term wordt vooral gebruikt om immigranten uit die landen aan te duiden.

Het gaat daarbij om de landen: Bulgarije, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Roemenië, Slovenië, Slowakije en Tsjechië
MOE is de afkorting van Midden- en Oost-Europa maar dat is toch duidelijk een te grote broek aangetrokken want de Oost-Europese landen Oekraïne, Rusland en Wit-Rusland en het Midden-Europese EU-land Duitsland worden dan weer niet tot de MOE-landen gerekend.
:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: WAARSCHUWING. Belangrijk voor iedereen. Even lezen aub.

Bericht door Ariel »

Ik kreeg deze PM van de nieuwe webmaster, dus het is mogelijk dat jullie straks het forum even niet kunnen gebruiken.

Groetjes.

Ariel.
Hi Ariel,
I will upgrade this Dutch forum on your late tonight.
The forum will be back on your Monday morning.
Regards.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: WAARSCHUWING. BELANGRIJK. EVEN LEZEN AUB.

Bericht door hans van de mortel »

Ik heb nu de Engelse versie. Hahaha! Ook leuk.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: WAARSCHUWING. BELANGRIJK. EVEN LEZEN AUB.

Bericht door Ariel »

Het forum is opgewaardeerd . Alleen zien jullie nu de Engelse versie van het forum.
Helaas kan ik dat niet veranderen.
Maar!!!
Je kan dat zelf doen.

Select Nederlands as your perferred language in the user control panel

Gebruikerspaneel > Forumvoorkeuren
of
User control panel > Boardpreferences

Met dank aan Manfred die dit voor ons uitgedokterd heeft.

Succes...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: WAARSCHUWING. BELANGRIJK. EVEN LEZEN AUB.

Bericht door Ariel »

Manfred heeft het gefikst voor ons. Als het goed is, is nu het forum weer in het Nederlands.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie