DDoS attack

Stel vragen aan de moderators, mededelingen over onderhoud, suggesties over verbetering van het forum.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Peter Louter »

Bij mij draaien Adware en Norton mee. Die hebben nog niets gemeld.
Hier komen geen advertenties voor, dus neem ik aan dat het in principe veilig is, maar ik wil het toch graag zeker weten.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: DDoS attack

Bericht door BFA »

In principe ben je veilig.
Ik heb weinig vertrouwen in Google. Chrome bevindt zich niet op mijn computer.
Scripts van Google, zijn continu uitgeschakeld. Sitemeter ook.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Ariel »

Ik heb de webmaster een mail gestuurd, en dit is zijn antwoord Peter. Kan je er wat mee?
I have looked at some pages in dutch forum and I don't see any evidence of such attack. His system might be affected or it could be a false positive.
Ask him to disable javascript and see if he still gets the same issue.
If yes, ask him to download the webpage and mail it to me.
en dit in een volgende mail.
I suppose Chrome is being fuzzy and thinking that there is a malware. Let me run it on chrome and see what I get.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: DDoS attack

Bericht door BFA »

Ariel schreef:I suppose Chrome is being fuzzy and thinking that there is a malware. Let me run it on chrome and see what I get.
Het is Chrome die Lycos.de als onbetrouwbaar neerzet vanwege mogelijke malware. Chrome is daar niet de enige in.
Lycos haalt zijn inkomsten uit advertenties.
Lycos is betrouwbaar, zijn adverteerders niet altijd. Hierdoor staat Lycos.de op sommige lijsten als onbetrouwbaar.
Nooit advertenties aanklikken, je hebt nooit een probleem. Nog beter bescherming, een goeie ad-blocker. Nog beter, NoScript.
Java schakel je best altijd volledig of gedeeltelijk uit op sites die het niet nodig hebben. Heel makkelijk met NoScript.

Er is geen probleem met onze site. Er is geen echt probleem met Lycos.de, zolang van de advertenties weggebleven.
Advertenties krijgt Peter niet, zijn geblokt.

Wat nog mogelijk is, het subscript Lycos.mitglied.de in de firewall blocken. Kijken of alles nog goed werkt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Ariel »

Laatste mail van de webmaster.
I just checked using Chrome and I did not get any such errors.
I am extremely paranoid about security...
So, I had to do all checks.
Thank you for letting me know
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
carabo
Berichten: 312
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:45 am
Contacteer:

Re: DDoS attack

Bericht door carabo »

Diagnostische pagina voor mitglied.lycos.de:

http://google.com/safebrowsing/diagnost ... e/fvxaczw/
Alles in de koran over barmhartigheid, liefde, tolerantie en vergeving tegenover niet Moslims is afgeschaft door het zwaardvers sura 9:5 - Jalaluddin Al-Suyuti
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Peter Louter »

Dank allemaal. Eerlijk gezegd ben ik opgelucht door alle informatie. Ik ga dat signaal gewoon negeren.

Maar wat heeft lycos.mitglied.de in vredesnaam met deze site van doen. Zijn er 'onveilige'deelnemers die malware kunnen verspreiden?
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: DDoS attack

Bericht door BFA »

Peter Louter schreef:'onveilige'deelnemers
onveilige scripts.

Om een pagina goed te kunnen bekijken kom je meestal toe met de html-versie.
Om internet betaalbaar te maken plakken verschillende sponsors een script aan die html-pagina. Dit kunnen advertenties zijn, kunnen scripts zijn die je surfgedrag onderzoeken voor marketingdoeleinden, ... You Tube, en alles wat flash of Java vraagt zijn zijn ook aparte scripts die erbij geplakt worden. Knoppen op paginas worden ook geactiveerd via afzonderlijke scripts

Waar je de basisinformatie van een pagina kan bekijken met 1 tot 3 scripts (pagina + knoppen) toe te laten, krijg je er regelmatig tot 50 bijkomende die eraangeplakt zijn. Dit zijn dan 50 deelnemers. Deze zijn niet altijd veilig, komen mee binnen zonder dat je het weet. Of komen pas binnen nadat je computer gepingd wordt om te weten of je de webpagina nog open hebt staan.

Daarom heb je NoScript. Blokkeert automatisch alles buiten de basispagina html. Blokkeert pingen van open paginas.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Ariel »

De site is weer slachtoffer van een flinke Doss aanval, dus als jullie problemen met het forum ondervinden weten jullie nu waardoor dat komt.

Groetjes.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Ariel »

We zijn er weer. Waarom het forum anderhalve dag niet toegankelijk was weet ik niet, want ik heb geen mail gekregen van onze webmaster. Misschien horen we het nog.
Ik ga er weer tegenaan, en ik ben blij dat ik jullie weer zie. :D
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: DDoS attack

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:We zijn er weer. Waarom het forum anderhalve dag niet toegankelijk was weet ik niet, want ik heb geen mail gekregen van onze webmaster. Misschien horen we het nog.
Ik ga er weer tegenaan, en ik ben blij dat ik jullie weer zie. :D

Hij werkt ook weer als een tierelier. Ik word zowat misselijk van de snelheid.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef:
Ariel schreef:We zijn er weer. Waarom het forum anderhalve dag niet toegankelijk was weet ik niet, want ik heb geen mail gekregen van onze webmaster. Misschien horen we het nog.
Ik ga er weer tegenaan, en ik ben blij dat ik jullie weer zie. :D

Hij werkt ook weer als een tierelier. Ik word zowat misselijk van de snelheid.
Ja. M'n computer is al twee keer in het open raam gaan staan om af te koelen.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: DDoS attack

Bericht door Dhana »

Eliabe schreef:
Dhana schreef:
Ariel schreef:We zijn er weer. Waarom het forum anderhalve dag niet toegankelijk was weet ik niet, want ik heb geen mail gekregen van onze webmaster. Misschien horen we het nog.
Ik ga er weer tegenaan, en ik ben blij dat ik jullie weer zie. :D

Hij werkt ook weer als een tierelier. Ik word zowat misselijk van de snelheid.
Ja. M'n computer is al twee keer in het open raam gaan staan om af te koelen.

O, dan is een ouder vrouwtje met last van opvliegers. Tijd voor een jonkie, Eliabe. Neem nu maar een mannetje. Die doen zulke dingen niet als ze rond de vijftig worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: DDoS attack

Bericht door Dhana »

Ik zie ze waarschijnlj]ijk vliegen, maar heel vreemd dat mijn internetverbinding ook zo instabiel was de afgelopen anderhalve dag. Die loopt nu ook weer als een zonnetje.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef: O, dan is een ouder vrouwtje met last van opvliegers. Tijd voor een jonkie, Eliabe. Neem nu maar een mannetje. Die doen zulke dingen niet als ze rond de vijftig worden.
Het gaat een jonge meid worden. Moet toch ergens m'n DvD's kwijt. whistling:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:Ik zie ze waarschijnlj]ijk vliegen, maar heel vreemd dat mijn internetverbinding ook zo instabiel was de afgelopen anderhalve dag. Die loopt nu ook weer als een zonnetje.
Daar had ik ook last van Dhana. Ik zit bij kpn, en ik heb een snellere verbinding aangevraagd. Maar deze verbinding werkt nu ook weer goed.
En net zoals jij zie ik ze ook vliegen en ben ik wat achterdochtig. . ( het kan natuurlijk dat wij bij de 40 procent de bevolking behoren, die met psychische en neurologische aandoeningen zoals depressies, angsten, slapeloosheid of dementie kampen.http://www.telegraaf.nl/buitenland/1048 ... pri__.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Maar lees dit eens....Ali Sina, Iranier, afvallige van Islam... :huh:
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... erland.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: DDoS attack

Bericht door Thomas »

Dhana schreef: O, dan is een ouder vrouwtje met last van opvliegers. Tijd voor een jonkie, Eliabe. Neem nu maar een mannetje. Die doen zulke dingen niet als ze rond de vijftig worden.
Oh nee???
:roll2:
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: DDoS attack

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Dhana schreef:Ik zie ze waarschijnlj]ijk vliegen, maar heel vreemd dat mijn internetverbinding ook zo instabiel was de afgelopen anderhalve dag. Die loopt nu ook weer als een zonnetje.
Daar had ik ook last van Dhana. Ik zit bij kpn, en ik heb een snellere verbinding aangevraagd. Maar deze verbinding werkt nu ook weer goed.
En net zoals jij zie ik ze ook vliegen en ben ik wat achterdochtig. . ( het kan natuurlijk dat wij bij de 40 procent de bevolking behoren, die met psychische en neurologische aandoeningen zoals depressies, angsten, slapeloosheid of dementie kampen.http://www.telegraaf.nl/buitenland/1048 ... pri__.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Maar lees dit eens....Ali Sina, Iranier, afvallige van Islam... :huh:
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... erland.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

O. jee. Dat zat er aan te komen uiteraard. Ik vraag me verder in alle ernst af of al dat spamvuil van de laatste tijd er ook iets mee van doen kan hebben.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Ariel »

Zucht...Voor hoe lang blijven we nu online? Fingers crossed.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: DDoS attack

Bericht door Manon »

snel hé! :evil:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Ariel »

circe schreef:snel hé! :evil:
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Zwartmeer »

Dhana schreef:
Ariel schreef:
Dhana schreef:Ik zie ze waarschijnlj]ijk vliegen, maar heel vreemd dat mijn internetverbinding ook zo instabiel was de afgelopen anderhalve dag. Die loopt nu ook weer als een zonnetje.
Daar had ik ook last van Dhana. Ik zit bij kpn, en ik heb een snellere verbinding aangevraagd. Maar deze verbinding werkt nu ook weer goed.
Het kan haast geen toeval zijn maar ik ook heb de laatste dagen geregeld, een kwartier geleden nog gedurende een 10 minuten, dat ik geen internet verbinding kan maken. Vaak repareert Vista zichzelf, maar soms ook niet. Maar hoe dan ook is het probleem een tijdje later 'uit zichzelf' opgelost.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: DDoS attack

Bericht door Dhana »

IK geloof dat ik de eerste ben die er weer is. :)
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DDoS attack

Bericht door Ariel »

Jij krijgt de beker Dhana. Ik ben benieuwd hoe lang deze sessie weer duurt. Een uur? Een dag? Wie zal het zeggen. Ik zal wat oud en nieuw nieuws posten, :) zodat de discussie weer op gang komt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: DDoS attack

Bericht door Dhana »

Enig idee wat er aan de hand is (geweest?), Ariel?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie